Bron: Tristan Arts Photography,
www.tristanarts.nl
Dit is letterlijk mijn stoel. Foto is geschoten door een vriend van me die productfotograaf is en een beetje wilde experimenteren met interieur-shoots.
Een goede replica lijkt mij eentje die in ieder geval gelijkt op het origineel (slechts de miniemste afwijkingen vind ik acceptabel), erg lekker zit en niet gammel is (je moet er gewoon zeker in kunnen gaan zitten en niet abnormaal voorzichtig mee hoeven zijn) ,en aanzienlijk goedkoper is dan het origineel (anders koop je de echte wel).
Maar wil je replica stoel aan deze opsomming voldoen, moet je wel zoeken, want heel veel replica's vind ik lelijk. Eameses' hebben vaak -mijne heeft dat ook wel een beetje- armleuningen die erg dik of gewoon uit verhouding zijn, of de stoel is verkeerd gekanteld, de voet klopt niet, kan op een rare manier kantelen, of voelt gammel als je erin ploft (knarsen, piepen), de knopen geven geen mooie rimpeling in het leer, slechte kwaliteit leer, god, teveel om op te noemen eigenlijk

!
Als het een slechte kopie is, kun je 'm in mijn optiek beter niet neerzetten. Een Eames Lounge verdient het niet om er slecht uit te zien...
De mijne is twee jaar uit, tuurlijk heeft 'ie wel een leer poetsdoekje gekregen voor de foto, en wordt (niet alleen door mij) intensief gebruikt.
Ik vind dat de 8000 euro, die de mijne met hockertje origineel zou kosten, zo'n hoog bedrag is dat ik me af vraag waar dat allemaal heen gaat. Als je neefjes en nichtjes door de kamer springen, dan spring jij zelf ook rond je Eames om 'm te beschermen. Ik zie 't al voor me. Ik zou 'm alleen origineel kopen als ik $$$$ loaded zou zijn en ik er om zou kunnen lachen als ikzelf, of iemand anders, er op een een gezellige avond een glas rood overheen gooit.
[
Voor 23% gewijzigd door
Snaaf op 13-01-2015 20:55
]