Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:45
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rh4sb7.jpg

Na met veel plezier een groot aantal pagina's van deze thread gelezen te hebben, zelf ook maar besloten een account aan te maken en een foto'tje te delen.

Wat u -deels vervormd door de panorama capaciteiten van een mobiel in samenwerking met zijn onbekwame bestuurder- ziet:

Versterking: H/K avr 355
Bluray speler: H/K bdt 30
Televisie: Panasonic TX-P42G10E
Apple TV in combinatie met macbook pro retina, en sinds kort (ideaal) een D'link 868L router met NAS-functie zodat ik met m'n laptop niet meer met m'n lossless itunes library hoef te belasten.

Fronts: Elac fs 208.2
Center: Infinity Alpha Center
Rear: Paradigm mini monitor v6 op stands
Sub: 8 Inch Tannoy Mercury Black Shadow

Echt een genot om naar te luisteren en te kijken!

(....alhoewel ik wel zin in een beamer begin te krijgen :X)

[ Voor 29% gewijzigd door Snaaf op 12-01-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Leuke set Snaaf. Foto is wat vervormd inderdaad, maar is nog duidelijk genoeg :).

.........Maar wat me dan direct opvalt;

- Vitra Eames Lounge Chair
- Ottoman voetenbank
- Barcelona fauteuil
- Chesterfield bank

Allemaal echte klassiekers in één woonkamer. Awesome! Durf het bijna niet te vragen, maar ook nog allemaal origineel? Of replica's?

Maakt niet uit verder, blijft gaaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
StealthyPeanut schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:17:

Allemaal echte klassiekers in één woonkamer. Awesome! Durf het bijna niet te vragen, maar ook nog allemaal origineel? Of replica's?
Haha. Thnx!! Geen probleem om te vragen hoor. Goede vraag. Het zijn kopieën, refererende naar de Eames en de van der Rohe. Als ik die origineel zou kunnen betalen, dan had ik geen buren gehad, en stond mijn muziek nu op volume nul, haha ;)

Chesterfields hebben naar mijn weten geen officiële licentiehouder(s), dus die is origineel 8) (voor zover je dan die eigenschap nog toe kan kennen).

Plus, we hebben een kat. Die heeft d'r dagelijkse wilde buien, lees: "vliegt" rond door de kamer en gebruikt alles wat ze tegenkomt om er overheen te vliegen. Dus als ik originele, dure, designersmeubelen zou hebben, dan zou ik daar niet zo blij mee zijn. Nu kan ik er gewoon lekker mee leven :) en hoef ik er niet zo erg op te letten.

[ Voor 21% gewijzigd door Snaaf op 12-01-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Ophidian schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:26:
Thnx! Tv meubel is van de Trendhopper. Echter wel al 5,5 jaar geleden gekocht. Volgens mij heette die Luna of iets dergelijks. Tv meubel en salon tafel gaan nog vervangen worden, ik vind ze te klein voor de huidige woonkamer. :p

Het is inderdaad lamelparket. 4mm eiken toplaag. Heb ik onbewerkt erin gelegd, daarna twee lagen transparante zijdematte hardwax olie van Osmo en in de was. Erg blij met de kleur, is toch altijd afwachten hoe het uiteindelijk wordt. :D
Even een kort offtopic vragje, zie dat jij een vloerkleed heb liggen op een houtenvloer. Iets wat ik ook wil. Het is alleen zo, ik heb 3 grote ramen en 1 glazen deur bij mijn woonkamer tot tuin. Komt dus erg veel daglicht de woonkamer in. Als ik dan een vloerkleed neer leg op het hout ben ik bang dat je over een tijd precies kan zien op het hout waar het vloerkleed ligt. De kleur hout onder het vloerkleed is dan heel anders.

Hoe doe jij dat? Of valt dat allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Snaaf schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:28:
[...]

Haha. Thnx!! Geen probleem om te vragen hoor. Goede vraag. Het zijn kopieën, refererende naar de Eames en de van der Rohe. Als ik die origineel zou kunnen betalen, dan had ik geen buren gehad, en stond mijn muziek nu op volume nul, haha ;)

Chesterfields hebben naar mijn weten geen officiële licentiehouder(s), dus die is origineel 8) (voor zover je dan die eigenschap nog toe kan kennen).

Plus, we hebben een kat. Die heeft d'r dagelijkse wilde buien, lees: "vliegt" rond door de kamer en gebruikt alles wat ze tegenkomt om er overheen te vliegen. Dus als ik originele, dure, designersmeubelen zou hebben, dan zou ik daar niet zo blij mee zijn. Nu kan ik er gewoon lekker mee leven :) en hoef ik er niet zo erg op te letten.
Mijn gedachte hoor! Zijn schitterende meubels, maar een replica voldoet net zo goed. En als er eens wat overheen gaat of mee gebeurt doet het niet zo zeer in de portemonnee. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Frid0 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Even een kort offtopic vragje, zie dat jij een vloerkleed heb liggen op een houtenvloer. Iets wat ik ook wil. Het is alleen zo, ik heb 3 grote ramen en 1 glazen deur bij mijn woonkamer tot tuin. Komt dus erg veel daglicht de woonkamer in. Als ik dan een vloerkleed neer leg op het hout ben ik bang dat je over een tijd precies kan zien op het hout waar het vloerkleed ligt. De kleur hout onder het vloerkleed is dan heel anders.

Dat blijf je zien, maar dat trekt wel vrij snel weer bij is mijn ervaring, nadat vorige bewoner van ons huis zijn kleed had weggehaald zag het er een tijdje niet uit, maar tegen de tijd dat wij het huis introkken een paar weken later zag je er eigenlijk niks meer van.

Maar weet niet hoeveel jaar het er gelegen heeft, kan me ook herinneren van andere situaties dat enige optie schuren + opnieuw aflakken was om de kleur weer gelijk te krijgen.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:16:
[...]

Mijn gedachte hoor! Zijn schitterende meubels, maar een replica voldoet net zo goed. En als er eens wat overheen gaat of mee gebeurt doet het niet zo zeer in de portemonnee. :*)
Zolang je maar goede replica's hebt, want je ziet ze ook wel die echt crap zijn qua kwaliteit, totaal niet robuust etc. Overigens koop ik zelf liever de real deal of helemaal niet (in deze gevallen dus niet ;-))

[ Voor 19% gewijzigd door Sander op 13-01-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sander schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:47:

Zolang je maar goede replica's hebt, want je ziet ze ook wel die echt crap zijn qua kwaliteit, totaal niet robuust etc. Overigens koop ik zelf liever de real deal of helemaal niet (in deze gevallen dus niet ;-))
Uiteraard. Ik zit in de meubelbranche en als je soms de replica's voorbij ziet komen kan je ze gewoon niet onderscheiden van de real-deal. In China zijn er totaal andere wetten over kopiëren van design en ontwerp. Bijna alles wordt dan ook daar nagemaakt. Bizar eigenlijk.

En je hebt mensen die gewoon de fauteuil an sich mooi vinden en niks geven om het merk Vitra bijvoorbeeld. Dan is een goede replica gewoon de uitkomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Klopt, maar vind maar eens een goede replica als je daar niet in thuis bent. Veel te vinden op internet, maar wat is dan goede replica en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
lapino schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:18:
Klopt, maar vind maar eens een goede replica als je daar niet in thuis bent. Veel te vinden op internet, maar wat is dan goede replica en wat niet?
Afbeeldingslocatie: http://tristanarts.nl/wp-content/uploads/2014/10/interieur-shoot-Alkmaar-Tristan-Arts-Photography-45.jpg

Bron: Tristan Arts Photography, www.tristanarts.nl

Dit is letterlijk mijn stoel. Foto is geschoten door een vriend van me die productfotograaf is en een beetje wilde experimenteren met interieur-shoots.

Een goede replica lijkt mij eentje die in ieder geval gelijkt op het origineel (slechts de miniemste afwijkingen vind ik acceptabel), erg lekker zit en niet gammel is (je moet er gewoon zeker in kunnen gaan zitten en niet abnormaal voorzichtig mee hoeven zijn) ,en aanzienlijk goedkoper is dan het origineel (anders koop je de echte wel).

Maar wil je replica stoel aan deze opsomming voldoen, moet je wel zoeken, want heel veel replica's vind ik lelijk. Eameses' hebben vaak -mijne heeft dat ook wel een beetje- armleuningen die erg dik of gewoon uit verhouding zijn, of de stoel is verkeerd gekanteld, de voet klopt niet, kan op een rare manier kantelen, of voelt gammel als je erin ploft (knarsen, piepen), de knopen geven geen mooie rimpeling in het leer, slechte kwaliteit leer, god, teveel om op te noemen eigenlijk 8)7 !

Als het een slechte kopie is, kun je 'm in mijn optiek beter niet neerzetten. Een Eames Lounge verdient het niet om er slecht uit te zien...

De mijne is twee jaar uit, tuurlijk heeft 'ie wel een leer poetsdoekje gekregen voor de foto, en wordt (niet alleen door mij) intensief gebruikt.

Ik vind dat de 8000 euro, die de mijne met hockertje origineel zou kosten, zo'n hoog bedrag is dat ik me af vraag waar dat allemaal heen gaat. Als je neefjes en nichtjes door de kamer springen, dan spring jij zelf ook rond je Eames om 'm te beschermen. Ik zie 't al voor me. Ik zou 'm alleen origineel kopen als ik $$$$ loaded zou zijn en ik er om zou kunnen lachen als ikzelf, of iemand anders, er op een een gezellige avond een glas rood overheen gooit.

[ Voor 23% gewijzigd door Snaaf op 13-01-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:14
@Snaaf, mag ik vragen waar je deze (replica) gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
[...]

Er is inderdaad een kans dat er kleurverschil ontstaat, echter ik zet de vloer geregeld in de was en 1 keer per 1-2 jaar in de waxolie en hoop dat het daarmee goed blijft. En anders keer licht opschuren en weer in de olie ;) Vind het toch wel heerlijk om een zacht kleed bij de bank te hebben. En de katten ook :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ophidian schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:54:
[...]

Er is inderdaad een kans dat er kleurverschil ontstaat, echter ik zet de vloer geregeld in de was en 1 keer per 1-2 jaar in de waxolie en hoop dat het daarmee goed blijft. En anders keer licht opschuren en weer in de olie ;) Vind het toch wel heerlijk om een zacht kleed bij de bank te hebben. En de katten ook :D
Houten vloeren trekken relatief snel bij en als je de meubels verplaatst valt het helemaal niet storend op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Het valt allemaal wel mee. Ik heb een eikenhouten vloer die nu 6 jaar ligt en in het begin zie je nog wat kleurverschil tussen plekken die veel licht krijgen en plekken die ergens onder zitten (tafels, stoelen, speakers op spikes, kasten op pootjes) maar de verkleuring van hout raakt verzadigd en op een gegeven moment zie je geen kleurverschil meer omdat elk deel van de vloer genoeg licht heeft gevangen om verzadigd te zijn. Met een kleed zal dat minder zijn, maar ik zou me daar niet te druk over maken. Als je het kleed weghaalt verdwijnt het kleurverschil weer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoppakee, nieuwe DAC binnen: Audio-GD NFB-1 (2015)
http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB12015/NFB12015EN.htm

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/euryyohup/WP_20150113_19_16_29_Raw.jpg

Wat een verschil, zeg! Even mijn Dune HD Smart B1 aangesloten met een optische kabel en heen en weer gezapt tussen de, naar het schijnt best prima, tulp-uitgang van de Dune en de optische uitgang met daarachter de DAC.

Het verschil tulp-optisch is alsof je eerst je speakers in zo'n camping eiermat hebt gewikkeld en daarna de eiermat verwijdert. Bizar verschil.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

DAC's de nieuwste hype.

Toevallig opgelet of het output level gelijk is? Vreemd wel dat die verschillen in een blinde test (waarin dat laatste wel gelijk is) nooit te horen zijn :P.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 13-01-2015 21:53 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Nope. De DAC gaat harder dan de mediaspeler.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dude! Er zitten knopjes en lampjes op!

Wat maakt de rest dan nog uit!

:+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:59

Exirion

Gadgetfetisjist

SannrHerr schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:54:
Nope. De DAC gaat harder dan de mediaspeler.
De fequentiecurve van het menselijke gehoor is dynamisch. Dat is ook precies de reden waarom ooit de "Loudness" knop is uitgevonden. Daarom moet je elke A/B vergelijking met volumeverschil met een korrel zout nemen. Als A of B met meer volume speelt dan is die in het voordeel omdat dat al snel minder vlak klinkt.

Overigens geloof ik best dat die nieuwe DAC beter klinkt, want als ik kijk naar wat er in de Dune speler zit dan is het een geintegreerde DAC in een settopbox SoC waar alles in 1 chip zit. Uit ervaring weet ik dat dat soort produkten die niet bepaald wordt ingewikkeld met audiofiele overwegingen in het achterhoofd. Slechte sample rate conversion, gedoe met klokken waardoor veel jitter ontstaat, noem maar op. Een goedkope CD-speler klinkt waarschijnlijk al beter.

[ Voor 33% gewijzigd door Exirion op 13-01-2015 22:10 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Exirion schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:59:
[...]

De fequentiecurve van het menselijke gehoor is dynamisch. Dat is ook precies de reden waarom ooit de "Loudness" knop is uitgevonden. Daarom moet je elke A/B vergelijking met volumeverschil met een korrel zout nemen. Als A of B met meer volume speelt dan is die in het voordeel omdat dat al snel minder vlak klinkt.

Overigens geloof ik best dat die nieuwe DAC beter klinkt, want als ik kijk naar wat er in de Dune speler zit dan is het een geintegreerde DAC in een settopbox SoC waar alles in 1 chip zit. Uit ervaring weet ik dat dat soort produkten die niet bepaald wordt ingewikkeld met audiofiele overwegingen in het achterhoofd. Slechte sample rate conversion, gedoe met klokken waardoor veel jitter ontstaat, noem maar op. Een goedkope CD-speler klinkt waarschijnlijk al beter.
Gelukkig kun je ook het volume van de mediaspeler opkrikken naar eenzelfde niveau. ;)

Daarom. Deze ga ik oa. gebruiken icm. mijn mediaspeler. Wil middels i2s ook m'n RPi er aan hangen. En zo nog het een en ander.

[ Voor 6% gewijzigd door SannrHerr op 13-01-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
bluecupra schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:08:
@Snaaf, mag ik vragen waar je deze (replica) gekocht hebt?
Ja nu komt de grap. Ik heb 'm niet bij een webshop gekocht die 'm te allen tijde verkoopt, namelijk, bij groupdeal.nl. Ik vermoed -maar dat is slechts gebaseerd op wat ik op andere forums lees op replica Eameses,er zat bij mijn Eames niet eens een pakbon, factuur of whatsoever, mailtjes werden niet of slecht beantwoord, allemaal heel vaag- dat de mijne uit China komt. Dit omdat er een levertijd toen ik 'm bestelde voor stond van 9 weken. Uiteindelijk werden dat er - in lijn met de levertraditie van replica Eamesen die ik (inmiddels) ken van forums- natuurlijk iets van 20.

De foto's op de website van groupdeal bij de aanbieding destijds zagen er ge-wel-dig uit, maar wat je uiteindelijk krijgt is afwachten. Het is dus een grote gok geweest, die, omdat de stoel zo lang op zich liet wachten, wederom in lijn met de traditie, haha, op een gegeven moment frustrerend werd omdat je denkt dat je bent opgelicht na 18 weken.

En dan, opeens is 'ie daar :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Nou hierbij wat foto's van mijn "grot"
Zijn iPhone foto's dus de foto's zijn niet de beste.
Het is een kleine ruimte en met dit setje dat hier nu staat worden me oren geregeld kapot getrild van de hoeveelheid herrie die ze kunnen produceren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KGX5Rccl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/upPv8NSl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CTU1KEHl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d5zF2Srl.jpg

Wat je ziet:
Boston Acoustics A26
Boston Acoustics A225C
Onkyo TX-NR626
Iiyama GB2773HS 27" monitor
De mediaspeler aka gamepc
JBL Melkpakjes
RGB ledstrip 2x 2mtr op vershillende hoogtes
Alfa Romeo leren autostoel omgebouwd tot bureaustoel
De gamecollectie kast. Moet nog steeds een goeie kast hebben waar ik meer in kwijt kan. Vooral me PC collectie verdiend wat meer ruimte. O-)

Wat je niet ziet is eigenlijk alleen de Jamo SUB 210 en de Maverick Audio D2 Dac maar die heb ik nog niet binnen lang zal ze leven douane...

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
@the_12 nu ben ik wel heel benieuwd naar die bureau stoel als alfa liefhebber :D
En welke statues staan er op je kast?

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

zoepersooi schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 07:58:
@the_12oach nu ben ik wel heel benieuwd naar die bureau stoel als alfa liefhebber :D
En welke statues staan er op je kast?
Ik had voor ik me huidige Mito kocht een 145 met volledig leder en heb die helaas naar de sloop moeten brengen vanwege te hoge kosten kwa roest herstel. Het geld was op aan de andere leukere modificaties. Heb het gehele interieur alleen over gehouden en van 1 een bureau stoel gemaakt. De bank ben ik nu aan het uitvogelen maar dat komt nog.

Heb hiervoor gewoon een oude bureaustoel gepakt met een vlakke stoelplaat en daar direct boven op middels een MDF plaat van 30mm dik de stoel geplaatst. Geen verdere aanpassingen dus kan zelfs nog steeds de complete stoel verstellen zoals dat ook in de auto altijd kon. 8)
Verder nog een turbo hier staan die we gaan ombouwen tot bureau lamp en een setje Mito koplampen met led verlichting erin voor de verdere verlichting in de kamer.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Haha, heb ook nog een paar jaar met een mito gereden :)
Staan je speakers op je bureau niet heel ver naar binnen gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
Zo!

Vanmiddag stond de koerier aan de deur met mijn scherm. Nog nooit zo'n grote doos gezien haha!

Kreeg die doos amper op zolder (verhuizing/garantie e.d.)

Scherm ophangen viel me erg mee. Moet nog wel verder met afstellen en kabelmanagement...

1e indruk... Damn... 130" is ernstig en in elk geval zeker niet klein!

Moet met de vernieuwing van onze TV meubel in de toekomst in elk geval letten op de hoogte van het meubel >:) Of in ieder geval zorgen dat de Center Speaker IN de kast kan...

Straks verder met afstellingen doen. De Harmony 900 is er al klaar voor!

Foto's zullen spoedig volgen!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

jakob schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:49:
Haha, heb ook nog een paar jaar met een mito gereden :)
Staan je speakers op je bureau niet heel ver naar binnen gedraaid?
Het blijft in z'n klasse een geweldige auto in mijn ogen. Maar nu ik wat groters nodig heb wordt een Alfa als opvolger helaas wel beetje moeilijk.

Ja dat viel mij ook al op idd. Op de foto's is het zelfs nog wat erger te merken dan als je er gewoon recht voor zit maar heb ze wel wat minder gedraaid neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
The_12oach schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:51:
[...]

Het blijft in z'n klasse een geweldige auto in mijn ogen. Maar nu ik wat groters nodig heb wordt een Alfa als opvolger helaas wel beetje moeilijk.

Ja dat viel mij ook al op idd. Op de foto's is het zelfs nog wat erger te merken dan als je er gewoon recht voor zit maar heb ze wel wat minder gedraaid neergezet.
Ik had ook dat probleem, heb nog niet zolang geleden een Giulietta gekocht om die reden. (In de reflectie van mijn TV zie je trouwens een Mito staan op de vensterbank :*) )

Maar ontopic: Hierbij mijn set:
Ik werk in een hifi-zaak, vandaar de mix van spullen. Monitor Audio BX5 als fronts, B&W M1 als center(2005 versie), Kef KUBE2 sub en achteraan hangen er twee Monitor Audio Radius 45's. Bewust gekozen voor de BX5 als 'lichte' zuilspeaker omdat ik geen grotere versterker dan mijn Marantz NR1602 kan plaatsen in mijn meubel. En zolang ik niet bijgebouwen heb heeft het weinig zin om daar een ander meubel voor te kopen...

Verder in de kast: een PS3 Slim, een WDTV Live en een Telenet HD Digicorder. En een Harmony Ultimate om gans het boeltje te bedienen :)

De laatste toevoeging is een Sony KDL-46W905 die mijn Philips LCD heeft vervangen(eentje van de laatste, 42PFL8694). Top-tv voor zolang 4K nog in de kinderschoenen staat :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8372234/hc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Thalaron schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:44:
Zo!

1e indruk... Damn... 130" is ernstig en in elk geval zeker niet klein!
U zegt 130 Inch televisie? 330cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

O.Verhuizer schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Beamer + scherm ;)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Ik begon al een beetje te twijfelen :-) Achteraf had ik het zelf kunnen bedenken dat er een beamer bedoeld werd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
O.Verhuizer schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Dan zou ik de schutting deels af moeten breken en dan het gevaarte dwars door de tuindeuren begeleiden haha.

Projectiescherm inderdaad. Lijkt wanneer hij omhoog is alsof ik een zonneluifel boven mijn TV heb gehangen :P

Zal overdag eens een foto posten indien ik het niet vergeet...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
The_12oach schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:51:
[...]

Mito vrouwen auto !!! :P ( joke ofc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Ophidian schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:26:
Thnx! Tv meubel is van de Trendhopper. Echter wel al 5,5 jaar geleden gekocht. Volgens mij heette die Luna of iets dergelijks. Tv meubel en salon tafel gaan nog vervangen worden, ik vind ze te klein voor de huidige woonkamer. :p

Het is inderdaad lamelparket. 4mm eiken toplaag. Heb ik onbewerkt erin gelegd, daarna twee lagen transparante zijdematte hardwax olie van Osmo en in de was. Erg blij met de kleur, is toch altijd afwachten hoe het uiteindelijk wordt. :D
Erg mooie meubels al ben ik zelf een beetje bevooroordeeld. Heb dezelfde meubels en bank :). Zal is kijken of ik later vandaag mijn set/meubels kan posten.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 16-09 19:14
Zo, vandaag éindelijk de update uit kunnen voeren die ik eigenlijk na aankoop van m'n eerste setje al wilde:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kji3UOWAUD2bp0H7hZ2akWOG/medium.png

De CM7's zijn 'nieuw', de CMC heb ik al een tijdje. Er stonden eerst 685's (S1), maar nadat ik de CMC aan had geschaft klonken deze gewoon een stuk minder in vergelijking. Dus toen wist ik al snel dat ik overwilde naar een setje CM vloerstaanders. 1 probleem. De CM8 vond ik te weinig laag hebben en de CM9 was buiten budget. Helaas wordt de CM7 niet meer gemaakt dus na lang wachten en vaak kijken eindelijk een setje kunnen bemachtigen via Marktplaats voor een leuke prijs. Ze komen van een echte liefhebber (hij stapte over op CM10 S2's) en ze zijn nog puntgaaf, dus ik ben helemaal in m'n nopjes :).

Overigens staat het er normaal niet zo bombastisch bij, maar voor de foto is het toch mooier zonder grill's.. Zo is het normaal:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r3a7uqUCHOAuTiQ7FFv3z3Ft/medium.png

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
De beloofde pics!

De Projector zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2mnhbeq.jpg

En het scherm (130" / 330cm)
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/24yr2ww.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/amaxd4.jpg

En Netflix / Revolution:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zyj614.jpg

Ps: Let niet op de vouw rechtsonder. Die is bijna helemaal weg getrokken.

ToDo:
- Kabel verder wegwerken
- In de toekomst een TV Meubel waar de Center Speaker IN de kast (vakje) kan. Scherm kan dan iets lager, wat voor het kijken niet nodig is maar wel zo netjes en oogt minder vol (al dat het in het donker erg weinig uitmaakt... maar toch).
- Plinten :+

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 17-01-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Heel vet die beamer. Op welke afstand zit je met zo'n mega scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ongeveer 5/5.5 meter vanaf de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
mooi spul!
Grappig ik ben juist opzoek naar een nieuw tv meubel zodat ik de center er op kan zetten, doordat ie dan meer op oorhoogte komt verwacht ik betere integratie met de vloerstaanders

Al een idee hoe je het snoer gaat wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Pjotr22 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:39:
mooi spul!
Grappig ik ben juist opzoek naar een nieuw tv meubel zodat ik de center er op kan zetten, doordat ie dan meer op oorhoogte komt verwacht ik betere integratie met de vloerstaanders

Al een idee hoe je het snoer gaat wegwerken?
Thnx!

Op de 1e foto kan je als je goed kijkt zien dat bovenin een wandcontact zit. Dus ik hoef alleen de kabel en de besturingsmodule tegen het plafond aan te werken. Kabel zit dat een eel klein stukje in het zicht. Wanneer we (ooit) gaan stucen zal ik het wel dusdanig aanpassen dat het niet meer te zien is.

Center is nog niet duidelijk wat ik eer ga doen... Wellicht hang ik hem boven aan het plafond (naar bank gericht) of blijft hij staan/gaat hij in de kast. Ik zot er een aardig eindje vanaf dus weet niet hoeveel verschil het maakt kwa geluid... Ga verschillende settings uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20
Even een vraag waar misschien andere mensen ook tegen aan zijn gelopen die makkelijk te beantwoorden is. Over 6 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, en dus ben ik al druk aan het plannen hoe en waar ik de tv ga hangen, aansluiten, kabel management enzo.

Er komt een tv goot in de muur te liggen, die ook gebruikt gaat worden als centraal punt voor luidspreker aansluitingen, stroom, coax en cat6 te huisvesten, maar nu vroeg ik me 2 dingen af.

De diameter van pvc pijpen in nieuwbouw woningen, is dat standaard 16 of 19mm en hoe kan ik deze het beste bevestigen in de muur? Er worden namelijk leiding gefreesd en voordat de boel weer wordt dicht gesmeerd moet ik wel zorgen dat de leidingen vast op hun plek blijven zitten.

Daar had ik zelf dit voor in gedachten, maar misschien zegt iemand.. dat kan veel makkelijker?! Ik dacht namelijk aan spijkerclips:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektroshop.nl/images/thumbnails/280/280/detailed/14/spijkerclips-16-19mm-grijs-100-st-nl.jpg

BvD!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:48
Standaard PVC buizen voor electra zijn of 5/8 of 3/4 inch in diameter. Daarvan komt 5/8 het meeste voor, dat komt neer op 16mm.

Die spijkerclips zijn prima te gebruiken, al is dat natuurlijk afhankelijk van de ondergrond, in kalkzandsteen vind ik ze niet ideaal, maar omdat het slechts een tijdelijke fix is omdat je het daarna toch dichtsmeert denk ik dat het wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

loewie1984 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:48:
[knip]
Daar had ik zelf dit voor in gedachten, maar misschien zegt iemand.. dat kan veel makkelijker?! Ik dacht namelijk aan spijkerclips:

[afbeelding]

BvD!
Hier zal vast wel wat geschiktst tussen zitten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 10:37

orf

Keggen zijn daar handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
En sowieso het DIY FAQ topic, want dit gaat gewoon over buizen tijdelijk vastzetten en in de verste verte niet over home cinema's.

My 2 cents: gewoon een flinke spijker schuin er naast en die krom over de buis heen slaan. Blijft ie echt wel ff tijdelijk van zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nou in ieder geval bedankt voor de tips. Kan ik wel wat mee!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 10:37

orf

The Eagle schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:10:
My 2 cents: gewoon een flinke spijker schuin er naast en die krom over de buis heen slaan. Blijft ie echt wel ff tijdelijk van zitten.
Dan wel een zwarte of rvs spijker. Anders krijg je roestvlekken in je stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:52
Ik doe het bij gibo muren etc met een spijker en haal deze na drogen er weer uit. Gaatje dichtsmeren en klaar.
Bij beton muren sla ik een stukje steen ertussen of zo (iets wat een wigvorm heeft) of laatst was ik nog bezig met lijmen van Gibo dus had wat ytong lijm over. De buis dus met een paar klodders in de betonmuur "vast" gelijmt en later dit afgesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

loewie1984 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:48:
Even een vraag waar misschien andere mensen ook tegen aan zijn gelopen die makkelijk te beantwoorden is. Over 6 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, en dus ben ik al druk aan het plannen hoe en waar ik de tv ga hangen, aansluiten, kabel management enzo.

Er komt een tv goot in de muur te liggen, die ook gebruikt gaat worden als centraal punt voor luidspreker aansluitingen, stroom, coax en cat6 te huisvesten, maar nu vroeg ik me 2 dingen af.

De diameter van pvc pijpen in nieuwbouw woningen, is dat standaard 16 of 19mm en hoe kan ik deze het beste bevestigen in de muur? Er worden namelijk leiding gefreesd en voordat de boel weer wordt dicht gesmeerd moet ik wel zorgen dat de leidingen vast op hun plek blijven zitten.

[afbeelding]

BvD!
Leiding in de muur leggen in de goot, vastzetten met een paar houten wigjes, fixeren met wat sneldrogende muurvuller, wigjes eruit en dan alles afsmeren met grote gaten vullen. De spijkers gaan roesten en dan krijg je allemaal blaasjes in je mooi gestucte muren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Heb ook net mijn kabels in de muur verlegt en heb de sleuven op maat gefreesd (dus niet veel groter dan de buis zelf), hierdoor blijven ze aardig op hun plek zitten.Waar het niet helemaal lekker ging heb ik een wigje tussen gestopt.

Deze heb ik gemaakt door een stukje pvc buis af te zagen (halve cm of kleiner) en deze dubbel te knijpen met een tang. Vervolgens kun je hem tussen de buis en de muur wurmen en doordat hij zichzelf weer wat uitzet blijft het goed op zijn plaatst. Wigje kan gewoon in de muur blijven bij het aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Heren bedankt voor de vele tips. Ik wil het topic niet laten ontsporen, dus kom maar weer op met die foto's! Als ons stekkie straks klaar is, zal ik een update plaatsen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Laatst online: 27-05 18:01
Laatste tip van mij dan ;) Heb het onlangs ook gedaan, sleuven gefreesd van 40mm met een muursleuvenzaag en 34mm PVC pijp erin (1,5m totaal denk ik). Heb de pijp vastgezet met snelcement, daarna met (snel)gips strak gemaakt en vervolgens structuur + witte verf erover.

Ik zal binnenkort even foto's plaatsen van het werk en het hifi spul (5.0 Hepta Spring/Ace icm Denon avr-1911 en Samsung 48"). Maar eerst nog even de plinten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
we zijn benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

Nou vandaag dan eindelijk me Maverick Audio Dac D2 met tube upgrade en opamp upgrade binnen gekregen! Het verschil is zeker wel merkbaar naar mijn oren.

De BA A26's konden wat rommelig zijn in het midden kwa detail en dat is nu een stuk strakker. Tevens een mooi apparaat om te zien!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6IjPUlOl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:31
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-HFVwRZx4UHQ/VLkMohbgguI/AAAAAAAACYI/xOPS_Dz7A6U/w1100-h619-no/20150116_090114.jpg

Mijn opstelling:

Versterking: Marantz NR1604
Televisie: Panasonic TX-P42ST60E (wil ik nog vervangen voor een 50" of 55" model)
Mediaplayer: Raspberry pi (met gesharede library ed) verstopt achter de centerspeaker :D
Gameconsoles: PS3 en xbox360

Fronts: Dali concept 6
Center: Dali concept Center
Rear: Dali concept 2
Sub: nog aan te schaffen

En als bonus een mooie witte coax kabel omdat de coax kabel welke in de muur zit geen goed signaal heeft, waarschijnlijk doordat er ergens een stroomkabel in de buurt loopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

3p0x schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:38:
[afbeelding]

Mijn opstelling:

Versterking: Marantz NR1604
Televisie: Panasonic TX-P42ST60E (wil ik nog vervangen voor een 50" of 55" model)
Mediaplayer: Raspberry pi (met gesharede library ed) verstopt achter de centerspeaker :D
Gameconsoles: PS3 en xbox360

Fronts: Dali concept 6
Center: Dali concept Center
Rear: Dali concept 1
Sub: nog aan te schaffen

En als bonus een mooie witte coax kabel omdat de coax kabel welke in de muur zit geen goed signaal heeft, waarschijnlijk doordat er ergens een stroomkabel in de buurt loopt :(
Da's 50Hz, dat doet niet zoveel. Waarschijnlijker is dat het niet voldoende afgeschermd is voor de nieuwe 4g frequenties (rond de 800Mhz). Zijn het toevallig de HD zenders die rond de 800Mhz uitzenden die problemen geven? Stop dan een betere kabel in die buis en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
JvS schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Da's 50Hz, dat doet niet zoveel. Waarschijnlijker is dat het niet voldoende afgeschermd is voor de nieuwe 4g frequenties (rond de 800Mhz). Zijn het toevallig de HD zenders die rond de 800Mhz uitzenden die problemen geven? Stop dan een betere kabel in die buis en je bent klaar.
Veel beter kan niet denk ik, er zit nu een 6.9mm - 75 Ohm RG59 Hirschmann kabel in, vanaf het punt in de muur (ongeveer recht tegenover de tv) is het signaal prima (daar komt ie vanaf de bron en splitst het signaal naar de extra kabel naar de tv en naar het antennepunt zelf waar nu de extra kabel in zit), vanaf daar gaat het met de hirschmann kabel naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RG59 is niet het type, maar het formaat. Ik had ook problemen, totdat ik deze kabel gebruikte:
http://www.allekabels.nl/...schmann-4g-coaxkabel.html

De Koka 9 is dat. Ook van Hirschmann heb je verschillende mate van afscherming. Check gewoon even of je meer last hebt op zenders die rond de 800mhz zitten, dan weet je zeker of dat het wel of niet is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Bedankt voor de tip! Zag die 4G versie idd ook, denk dat ik maar ff 10m bestel om te kijken of het uitmaakt, wel jammer wat nu kan weer alles van de kant af (plinten ed :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:43
Je hebt trouwens Dali Concept 2's als rear :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

3p0x schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:09:
Bedankt voor de tip! Zag die 4G versie idd ook, denk dat ik maar ff 10m bestel om te kijken of het uitmaakt, wel jammer wat nu kan weer alles van de kant af (plinten ed :+ )
Check nou eerst effe of je meer problemen met 800Mhz zenders hebt, dan weet je het zeker :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
JvS schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:21:
[...]

Check nou eerst effe of je meer problemen met 800Mhz zenders hebt, dan weet je het zeker :P.
Gaat vooral om sbs6, rtl 7(592 mhz), rtl8 (482 mhz), veronica (592 mhz), net5 (592 mhz) en in mindere mate discovery (482 mhz), de rest is acceptabel. Kan helaas zo niet de frequenties vinden van ziggo :/ Handmatig ff opgezocht.

[ Voor 10% gewijzigd door 3p0x op 19-01-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08

Sick Nick

Drop the top!

Aangezien ik boven een dedicated bioscoopkamer heb gemaakt heb ik er beneden nooit echt wat aan gedaan (aka, geen tv of geluidsset). Zeker omdat je toch redelijk verziekt bent na projectie, dan is zelfs een grote 55" of zelfs 65" tv 'klein'. Heb echter ook niet de ruimte voor een goede normale projector en ook niet de zin om heel de boel te verbouwen, kabels te trekken, plankjes of plafondbeugels te monteren, etc. Huurhuis dus wil ook niet teveel verbouwen (mag ook niet, voor iemand begint over dat foeilelijke ding en de lamellen), gedoe als ik hier ooit eens vertrek heb ik al genoeg met de bioscoop boven met een zwarte muur en scherm :+ Door de debiele vorm van de woonkamer, erg smal aan het einde, was een normale projector dus geen optie, dat zou een relatief klein beeld opleveren en dan is een TV natuurlijk een stuk praktischer en bijna net zo groot.

De oplossing toch gevonden, een (zakelijke) laser ultra short thrown projector van LG! De 'lamp' zou 20.000 uur mee moeten gaan en met 2800 lumen ook overdag prima bruikbaar zonder m'n woonkamer ook in een mancave om te bouwen. Omdat het een laser is ipv een normale lamp is hij ook een stuk stiller dan een normale short throw (je kent ze wel, tornado's aan het plafond van de vergaderzaal). Het is zo met 115" ook een mooi formaat op 3 meter kijkafstand :P Leg er een soundbar met draadloze sub bij (achter de bank) en het is iets wat voor een beetje gamen en simpel youtube/filmpjes ideaal. Als ik m niet gebruik schuif je het tafeltje gewoon over de projector heen en klaar is kees.

Nog wel even een de stroomvoorziening netjes weg werken, spul is vandaag binnen gekomen dus even snel gewoon ingeprikt om te kijken hoe het werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v9liFiu.jpg

Niet fancy, wel functioneel! Als het beter moet ga ik boven zitten om te genieten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XSZ2r0n.jpg

Hier overigens dezelfde bank neer gezet als beneden, ideaal met die uitklap armsteun met bekerhouder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:15
Waarom staan je surround speakers naar de TV gericht in plaats van naar de bank toe?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
nMad schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:58:
[...]

Waarom staan je surround speakers naar de TV gericht in plaats van naar de bank toe?
Dat is niet echt bewust (laatste paar weken zijn ze een paar keer verplaatst ivm verjaardag en nieuwjaar), heb ze nu meer richting de bank gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Sick Nick schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:37:
Aangezien ik boven een dedicated bioscoopkamer heb gemaakt heb ik er beneden nooit echt wat aan gedaan (aka, geen tv of geluidsset). Zeker omdat je toch redelijk verziekt bent na projectie, dan is zelfs een grote 55" of zelfs 65" tv 'klein'. Heb echter ook niet de ruimte voor een goede normale projector en ook niet de zin om heel de boel te verbouwen, kabels te trekken, plankjes of plafondbeugels te monteren, etc. Huurhuis dus wil ook niet teveel verbouwen (mag ook niet, voor iemand begint over dat foeilelijke ding en de lamellen), gedoe als ik hier ooit eens vertrek heb ik al genoeg met de bioscoop boven met een zwarte muur en scherm :+ Door de debiele vorm van de woonkamer, erg smal aan het einde, was een normale projector dus geen optie, dat zou een relatief klein beeld opleveren en dan is een TV natuurlijk een stuk praktischer en bijna net zo groot.

De oplossing toch gevonden, een (zakelijke) laser ultra short thrown projector van LG! De 'lamp' zou 20.000 uur mee moeten gaan en met 2800 lumen ook overdag prima bruikbaar zonder m'n woonkamer ook in een mancave om te bouwen. Omdat het een laser is ipv een normale lamp is hij ook een stuk stiller dan een normale short throw (je kent ze wel, tornado's aan het plafond van de vergaderzaal). Het is zo met 115" ook een mooi formaat op 3 meter kijkafstand :P Leg er een soundbar met draadloze sub bij (achter de bank) en het is iets wat voor een beetje gamen en simpel youtube/filmpjes ideaal. Als ik m niet gebruik schuif je het tafeltje gewoon over de projector heen en klaar is kees.

Nog wel even een de stroomvoorziening netjes weg werken, spul is vandaag binnen gekomen dus even snel gewoon ingeprikt om te kijken hoe het werkt.

[afbeelding]

Niet fancy, wel functioneel! Als het beter moet ga ik boven zitten om te genieten:

[afbeelding]

Hier overigens dezelfde bank neer gezet als beneden, ideaal met die uitklap armsteun met bekerhouder :D
1 woord: vet :D
Ik vind die laserprojector trouwens ook wel wat. Heb je wat meer specs van dat ding, en wat voor kosten moet ik dan aan denken? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
3p0x schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:56:
[...]

Veel beter kan niet denk ik, er zit nu een 6.9mm - 75 Ohm RG59 Hirschmann kabel in, vanaf het punt in de muur (ongeveer recht tegenover de tv) is het signaal prima (daar komt ie vanaf de bron en splitst het signaal naar de extra kabel naar de tv en naar het antennepunt zelf waar nu de extra kabel in zit), vanaf daar gaat het met de hirschmann kabel naar de tv.
Ook al zonder splitter getest?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het is de LG SA560, er is ook een SA565 met stylus als je digitaal op de muur wilt tekenen maar voor thuis natuurlijk een beetje overbodig.

Specs zijn relatief simpel maar voldoende voor wat ik er mee wil

laser licht bron, 20.000+ uur levensduur
2800 lumen max helderheid
1280x800 resolutie
relatief hoog contrast (specs zijn statisch dus zeggen niet zoveel)
0.3x throw ratio (muur tot beamer slechts 30cm, totaal wel 80cm diep omdat het ding zelf 50cm diep is)
minder dan 29db geluid, je hoort de fan wel in een compleet stille kamer maar zeker niet storend.
wifi/dlna/wireless display

Heb ook een optoma ml750 pico projector (led, 700 lumen, 1280x800 resolutie) dus wist al dat de resolutie voldoende zou zijn voor simpel gebruik. Natuurlijk niet zo scherp als boven met 1080p maar zat voor filmpjes en gamen. Die optoma is echter totaal onbruikbaar in de woonkamer, daar zit een kleine fan in die zwaar irritant is op de achtergrond.

Projectors ftw!

Het wifi gedeelte zuigt dikke stierenballen, omdat er geen firmware update is werkt het niet met windows 8.1 zonder hun eigen software. Ook vanaf android werkt het niet, maakt wel een verbinding maar toont geen beeld. Dus draadloos je beeld klonen zit er zonder externe HDMI stick niet in. DLNA werkt dan weer wel prima maar ondersteunt natuurlijk weer geen mkv dus voor het meeste wat je download heb je er niks aan. Streamen gaat perfect met een chromecast of netflix in je browser vanaf de pc met HDMI. Maar goed, het wifi is een extra optie die er altijd op zit maar verder heb je er dus niet zoveel aan.

Qua prijs, ik heb er nog geen 600 euro voor betaald (amazon.co.uk 450 pond). Best een mooie deal dus! Zie ook prijzen van ver boven de 1500 euro. Dus voor erbij prima te doen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sick Nick op 19-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Ah, wacht, ik zie het nu pas, het is dat witte ding achter het voorste tafeltje.
Ik dacht dat het die zwarte balk tegen de muur was.
Weer een droom in duigen :/

Wel een mooi prijsje btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Haha, ja ik denk niet dat je van zo dicht bij zo groot kan projecteren. Heb wel wat mini ultra short throw dingen gezien maar dan heb je een doosje van 10x10x10 cm wat een scherm van 50 a 60 cm maakt. Veel te klein natuurlijk.

Die zwarte balk is de soundbar. In de projector zitten ook wel speakers maar dat stelt niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Waus26 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:41:
[...]

Ook al zonder splitter getest?
Jup geen verschil, ik merk wel enig verschil als ik de arc uitzet op de tv, dan wordt het signaal wel beter (de coax en hdmi kabel lopen door dezelfde buis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dat bankstel _/-\o_ Waar komt die vandaan?
Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

RPi B+ & HifiBerry Digi+ met Volumio software

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/77cqhyvgv/WP_20150119_22_16_44_Raw.jpg

Werkt prachtig! Volumio is een mooi stukje software dat oa. Mp3, FLAC en native DSD af kan spelen. Verder
kun je gebruik maken van Spotify playlists, internet radio, streamen vanaf een NAS, via AirPlay, vanaf je telefoon, etc.

Eerdaags maar eens aan de slag en er een mooie 'behuizing' voor maken.

[ Voor 57% gewijzigd door SannrHerr op 20-01-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
RobbieB schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:46:
Zo, vandaag éindelijk de update uit kunnen voeren die ik eigenlijk na aankoop van m'n eerste setje al wilde:
[afbeelding]

De CM7's zijn 'nieuw', de CMC heb ik al een tijdje. Er stonden eerst 685's (S1), maar nadat ik de CMC aan had geschaft klonken deze gewoon een stuk minder in vergelijking. Dus toen wist ik al snel dat ik overwilde naar een setje CM vloerstaanders. 1 probleem. De CM8 vond ik te weinig laag hebben en de CM9 was buiten budget. Helaas wordt de CM7 niet meer gemaakt dus na lang wachten en vaak kijken eindelijk een setje kunnen bemachtigen via Marktplaats voor een leuke prijs. Ze komen van een echte liefhebber (hij stapte over op CM10 S2's) en ze zijn nog puntgaaf, dus ik ben helemaal in m'n nopjes :).

Overigens staat het er normaal niet zo bombastisch bij, maar voor de foto is het toch mooier zonder grill's.. Zo is het normaal:
[afbeelding]
Maar nu heb je een CMC S2 en CM7 S1? Dan matchen de tweeters toch niet helemaal?
Maar goeie speakers he, heb ze zelf ook ;-) Al wil ik toch een keer naar CM9 of CM10 maar ja dan moet er ook een CMC2 bij en dat is een monsterlijk grote center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 15-09 20:32
JvS schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:04:
RG59 is niet het type, maar het formaat. Ik had ook problemen, totdat ik deze kabel gebruikte:
http://www.allekabels.nl/...schmann-4g-coaxkabel.html

De Koka 9 is dat. Ook van Hirschmann heb je verschillende mate van afscherming. Check gewoon even of je meer last hebt op zenders die rond de 800mhz zitten, dan weet je zeker of dat het wel of niet is :).
Ik zou eerst even naar de connectoren kijken, als die niet rondom afgeschermd zijn kun je nog zo'n goede kabel neerleggen, maar blijf je je storing houden.

Dit wil je dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/422-0/coax-stekker-male-aansluiting-iec-male.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:43
Aan alle zelfgemaakte kabels zitten onderstaande connectoren:
Afbeeldingslocatie: http://www.mnm.eu/pi/hirschmann-coax-connector-kit-male-female-rh-kokwi3-bl-hirschmann/large/rhkokwi3bl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 16-09 19:14
wimpie007 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:36:
[...]

Maar nu heb je een CMC S2 en CM7 S1? Dan matchen de tweeters toch niet helemaal?
Maar goeie speakers he, heb ze zelf ook ;-) Al wil ik toch een keer naar CM9 of CM10 maar ja dan moet er ook een CMC2 bij en dat is een monsterlijk grote center
Er zal wel meer niet matchen, maar qua klankkleur vind ik ze prima passen. Ben geen audiofiel en muziek luister ik in stereo, dus dan is het geen probleem. Bij films nog niks vreemds gehoord.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 16-09 20:09
Het is dus toch de Epson geworden ipv de Panasonic. Wat heeft je uiteindelijk over de streep getrokken om toch voor de Epson te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Munchkin schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 07:27:
[...]

Het is dus toch de Epson geworden ipv de Panasonic. Wat heeft je uiteindelijk over de streep getrokken om toch voor de Epson te gaan?
Een aantal redenen.

Onder anderen omdat de vrouw een grote zwarte unit tegen het plafond niet echt zag zitten.

Misco had een goede prijs voor de Panasonic, echter na 2.5 weken nog altijd niet verstuurd. Zodoende mijn geld terug gevraagd (was overigens binnen 24 uur terug)

Gezien dat he prijsverschil met andere webshops relatief weinig uit elkaar lagen en de Epson toch een stuk nieuwer is... Goedkopere lampen ter vervanging heeft... Meer met projectoren doet dan Panasonic en indien ik ooit iets met 3D wil doen Epson RF brillen heeft.

En ik dacht... Ik kan hem altijd nog onder het mom van "wet kopen op afstand" terugsturen indien hij niet beviel. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg positief ben over de Epson. En geluidsproductie in de Cinema (eco) geeft MEER dan voldoende licht (heb hem minder fel gezet) en je hoort hem amper/niet tijdens gebruik. Op andere (niet eco) standen wel te horen, echter zal ik die niet/amper gebruiken (wellicht voetbal ofzo.. Maar dan zal het geluid verwaarloosbaar zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
HTip schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:07:
...

Apparatuur:
A/V receiver: Marantz SR9600
Stereoversterker: Marantz PM-15S2 Limited Edition
UD speler: Oppo BDP-83 TUC (gemodificeerd door The Upgrade Company)
Speakers: ALR/Jordan Note 7 (front), Center en 5 (rear)
Subwoofer: Velodyne DD18
Projector: JVC DLA-HD950
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall 110" met Studiotek 130
Stroom: PS Audio Power Plant Premier
Afstandsbediening: Marantz RC9001
Hoofdtelefoon: Sennheiser HD600
Audio Rack: Creaktiv Trend 1-5 Aktiv Plus
Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302 60cm, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m, PS Audio Perfect Wave AC-3, inakustik AC-2502
Kabels (video): inakustik Referenz HDMI
Tweaks: Nanotec Systems Nespa #1, CA Electronics Diamond dempingsplaten

Voor meer informatie zie de volgende links waar jullie de bouw kunnen zien:
- HTforum.nl ("lange versie")
- DVD.nl ("korte versie")
Heel erg veel berichten, dus zoeken wordt wat lastig, maar al eens gekeken naar echte audio processing?
Orban, Omnia, Behringer en nog vele merken meer. Die worden heel veel op radio zenders gebruikt, maar ook de echte bioscopen gebruiken audio processing.

Softwarematig zou je StereoTool.com (Asio modus) kunnen gebruiken, vooral de declipper maakt het audio vele malen cleaner om naar te luisteren en je kunt alle kanten op. Je zou zelfs presets per film genre kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Tijd voor een update!
Er hangt nu sinds een paar weken een andere tv en mijn Onkyo is uitgebreid met Dolby Atmos speakers.
Verder heb ik m'n beamer en scherm verkocht en de draaitafel in de kast verwerkt. Daarvoor moest wel een lade sneuvelen en qua hoogte past het net. Ik heb nog ongeveer 5 mm over boven de toonarm. De centerspeaker is nu ook in de kast geplaatst. Dat oogt allemaal net wat rustiger, omdat de tv met zijn zwarte rand ook al vrij aanwezig is.

De Philips 21:9 tv is bewust gekocht. Ik had ook voor een 4K tv kunnen gaan, maar ik ben echt weg van het 21:9 formaat en wilde de grootste maat daarvan al langer hebben. Vandaar nu de 58 inch. Toevallig overgenomen van dezelfde verkoper als waar ik de 50 inch twee jaar daarvoor gekocht had. :)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-mB9mGpP0NJY/VMT3MYOt7UI/AAAAAAAAE9U/kOEU2q_nwMM/w1152-h768-no/HTS2015_1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-waqKHdbk14Q/VMT3MIhK67I/AAAAAAAAE9Y/s8-ybCBO26Q/w1152-h768-no/HTS2015_2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-1J6wmgHsH34/VMT3MGftSfI/AAAAAAAAE9M/1vHXWqnVmbM/w1152-h768-no/HTS2015_3.JPG

De set bestaat uit:

- Philips 58PFL9956 (heeft de 50PFL7956 vervangen)
- Onkyo TX-NR636
- Playstation 3
- Intel NUC 2820
- Reloop RP-4000 draaitafel
- Blueroom rear speakers (micro pods)
- Philips center speaker
- Jamo SUB en frontspeakers
- Onkyo SKH-410 Atmos speakers
- Logitech Harmony Touch

[ Voor 11% gewijzigd door rimave op 25-01-2015 15:11 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oodh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06-2023
rimave schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:09:
Tijd voor een update!
Er hangt nu sinds een paar weken een andere tv en mijn Onkyo is uitgebreid met Dolby Atmos speakers.
Verder heb ik m'n beamer en scherm verkocht en de draaitafel in de kast verwerkt. Daarvoor moest wel een lade sneuvelen en qua hoogte past het net. Ik heb nog ongeveer 5 mm over boven de toonarm. De centerspeaker is nu ook in de kast geplaatst. Dat oogt allemaal net wat rustiger, omdat de tv met zijn zwarte rand ook al vrij aanwezig is.

De Philips 21:9 tv is bewust gekocht. Ik had ook voor een 4K tv kunnen gaan, maar ik ben echt weg van het 21:9 formaat en wilde de grootste maat daarvan al langer hebben. Vandaar nu de 58 inch. Toevallig overgenomen van dezelfde verkoper als waar ik de 50 inch twee jaar daarvoor gekocht had. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De set bestaat uit:

- Onkyo TX-NR636
- Playstation 3
- Intel NUC 2820
- Philips center speaker
- Logitech Harmony Touch
Is dolby atmos uitbreiding de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Tijd voor een update!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De set bestaat uit:

- Onkyo TX-NR636
- Playstation 3
- Intel NUC 2820
- Philips center speaker
- Logitech Harmony Touch
Mooie set en mooi meubel. Alleen klinkt de center nog wel een beetje zo weggestopt in het meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron

- Philips 58PFL9956
Wellicht ben ik gek... kan je dan niet net zo goed een 60-65" TV nemen waarbij je niet 16:9 content uit zijn verband trekt (bijvoorbeeld IMAX films/scenes & series).

21:9 scherm vind ik zelf ook erg nice om te zien begrijp me niet verkeerd. Echter vind ik de meerprijs t.o.v. een normaal scherm wel relatief groot. Weet uiteraard niet wat je er 2e hands voor betaald hebt.

Buiten dat: Ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben idd ook wel benieuwd naar je bevindingen met je dolby atmos setup. Heeft het meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik heb nu meerdere films met Dolby Atmos bekeken inclusief zo'n demo disc, maar ik ben er niet van onder de indruk. Het voegt naar mijn idee niets toe. Het is ook dat ik deze speakers gratis kreeg vanwege een actie van Onkyo, maar voor 150 euro had ik ze niet zelf gekocht.

De center is nog prima te horen vanuit het meubel. Hij is niet zo groot, dus er zit nog maar een cm of 3 achter het plankje boven de speaker. Met de speaker op het meubel vond ik het wat te druk. Het oog wil immers ook wat. :)

De tv was gelukkig onder de 1000 euro. Meer wilde ik er ook niet voor geven. Dat is al een stuk minder dan de 4000 euro die hij nieuw koste. Ik heb ook diverse tv's bekeken voor ik deze kocht, maar het brede beeld van deze Philips sprong er toch uit.

[ Voor 20% gewijzigd door rimave op 26-01-2015 07:12 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

4 degelijke ceiling speaker in combinatie met een bestaande minimaal 7.1 setup gaat 100x beter werken als 2 van die 'upfiring' melkpakjes bij een 5.1 setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mja, helaas gaan er hier geen ceiling speakers komen :/
Ik was gisteren toevallig in het Eise Eisinga Planetarium in Franeker. Die gast heeft destijds met goedkeuring van zijn vrouw het hele plafond van zijn woonkamer verbouwd. Ik geloof niet dat ik ooit die toestemming ga krijgen...
Maar goed, ik heb ook geen Atmos compatible receiver. Ik zou wel front heights neer kunnen hangen though. Maar ook dat heb ik vooralsnog niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Gisteren vertelde vrouwlief dat ze een lijst aan het plafond wel mooi vond. Ik dacht mooi, dan kan ik leuk led verlichting erin verwerken en een projectiescherm. Nu denk ik ook dat er wel een paar speakers kunnen worden verstopt op die manier. Wordt dan wel een dikke lijst, maarja.

Gelukkig heb ik ook nog geen Atmos amp en zijn er nog maar iets van 4 films, maar wat ik tot nu heb gehoord bij een maat van me met een volledige 7.2.4 setup... wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Mikayu schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:54:
Gisteren vertelde vrouwlief dat ze een lijst aan het plafond wel mooi vond. Ik dacht mooi, dan kan ik leuk led verlichting erin verwerken en een projectiescherm. Nu denk ik ook dat er wel een paar speakers kunnen worden verstopt op die manier. Wordt dan wel een dikke lijst, maarja.
Mwoah gewoon een kwestie van goed aanpakken ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

neeecht schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:38:
[...]

Heel erg veel berichten, dus zoeken wordt wat lastig, maar al eens gekeken naar echte audio processing?
Orban, Omnia, Behringer en nog vele merken meer. Die worden heel veel op radio zenders gebruikt, maar ook de echte bioscopen gebruiken audio processing.

Softwarematig zou je StereoTool.com (Asio modus) kunnen gebruiken, vooral de declipper maakt het audio vele malen cleaner om naar te luisteren en je kunt alle kanten op. Je zou zelfs presets per film genre kunnen maken.
Is inderdaad een beetje ondoenlijk om even te gaan zoeken ;)

De enige processing die ik toepas is level en timing. En minimaal de DSP van de Velodyne DD-18. Eerlijk gezegd ben ik daar best trots op, want dat betekent dat mijn akoestiek het optimale benadert. Ik ben me bewust dat het wellicht nog beter kan met processing, maar ik heb niet de behoefte die weg te gaan verkennen. Ben supertevreden met hoe het nu klinkt.

In stereo pas ik zelfs helemaal geen processing toe. Dat was voor alle aanpassingen aan akoestiek, e.d. helemaal niet mogelijk.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

oodh schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Is dolby atmos uitbreiding de moeite waard?
Ik heb in een demo zowel Dolby Atmos en Auro 3D mogen ervaren en het is zeker een leuke toevoeging, want het geluid komt letterlijk van boven. Echter de investering (en verbouwing ;)) die hiervoor nodig is weegt naar mijn mening niet op tegen het resultaat. Er zijn op dit moment ook weinig titels die hiervoor geschikt zijn. Dat hangt weer af van de adoptie door de consument.

Wat heb je nodig:
- processor of receiver
- eindversterkers (of de versterkers van de receiver)
- 4 speakers (dolby atmos) of 5 en meer (Auro 3D)
- veel kabels en esthestische zaken zoals kabelgoten, verlaagd plafond, etc.

Voor de bioscopen is dit een manier om zich weer te onderscheiden van de thuisbioscopen.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
HTip schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:13:
[...]

Is inderdaad een beetje ondoenlijk om even te gaan zoeken ;)

De enige processing die ik toepas is level en timing. En minimaal de DSP van de Velodyne DD-18. Eerlijk gezegd ben ik daar best trots op, want dat betekent dat mijn akoestiek het optimale benadert. Ik ben me bewust dat het wellicht nog beter kan met processing, maar ik heb niet de behoefte die weg te gaan verkennen. Ben supertevreden met hoe het nu klinkt.

In stereo pas ik zelfs helemaal geen processing toe. Dat was voor alle aanpassingen aan akoestiek, e.d. helemaal niet mogelijk.
Je hebt duidelijk nog nooit audio processing gebruikt. Stereotool heeft verder weinig met stereo te maken (kan het wel vanderen, maar is niet het hoofddoel).
Vooral de declipper, is iets wat mega gaaf is, JUIST als je audio al goed klinkt en nog beter moet.

http://www.perfectdeclipper.com/ dit zit in stereotool, dezelfde maker.
En je audio zal, natuurlijk, prima klinken, maar met een echte processor wordt alles zoveel vetter, zachte tonen komen helemaal naar voren en juist in een "bios" moet dat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Laatst online: 31-08 07:19

[afbeelding]

Niet fancy, wel functioneel! Blabla...
Heb ook zo'n beamer besteld via pixmania. Vind m mooi beeld geven, maar op max beeldgroote (zo'n 2,5m dia) toch erg pixelig op 3 meter afstand :X

Echter vraag ik me toch af, of ik niet spijt moet hebben van m'n aankoop, en moet gaan voor een full HD beamer. (Ook verkrijgbaar rond zelfde prijs 600€) Dit is namelijk xwga (1280x800) Heb in principe wel de ruimte, maar vond dit een hele chique oplossing om hem in m'n tv kastje in een lade op te bergen, als tv vervanger. (Kijk eigenlijk alleen films)

Daarnaast heb ik het product ontvangen met een losgekomen onderdeeltje (waarschijnlijk door transport?). Na wat rammelen kwamen er 5 kleine stukjes doorzichtig kunststof uit. Niet erg gezond bij een beamer, maar ik zie echt geen rare dingen aan de projectie. Leek op een ophanging of lichtdoorvoer van een ledje. Iemand ideeen wat dit kan zijn? Ben wel nieuwsgierig, maar wil 'm eigenlijk niet openschroeven vanwege garantie en misschien keuze voor HD.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over overstap XWGA -> HD bij een beamer? Overigens gebruik ik (nog) geen projectiescherm, omdat ik een mooie strakke witte muur heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 16-09 20:09
DenniX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 02:14:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over overstap XWGA -> HD bij een beamer? Overigens gebruik ik (nog) geen projectiescherm, omdat ik een mooie strakke witte muur heb.
Ik ben destijds van een 720p beamer, naar een 1080p beamer gegaan. Het verschil vond ik vrij duidelijk, omdat de pixels duidelijk kleiner zijn (ik projecteer op een 100"scherm). Dat uit zich in een duidelijk scherper beeld.

Overigens zou ik niet snel een beamer in de 600,- klasse kopen, omdat ik de geboden beeldkwaliteit in die klasse gewoon te slecht vind. Voor 600,- koop ik liever een redelijke 42" tv. Maar goed, dat is mijn persoonlijke afweging, die je uiteraard vrijelijk mag negeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]
Daarnaast heb ik het product ontvangen met een losgekomen onderdeeltje (waarschijnlijk door transport?). Na wat rammelen kwamen er 5 kleine stukjes doorzichtig kunststof uit. Niet erg gezond bij een beamer, maar ik zie echt geen rare dingen aan de projectie. Leek op een ophanging of lichtdoorvoer van een ledje. Iemand ideeen wat dit kan zijn? Ben wel nieuwsgierig, maar wil 'm eigenlijk niet openschroeven vanwege garantie en misschien keuze voor HD.
Genoeg reden om 'm meteen te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Heb ook zo'n beamer besteld via pixmania. Vind m mooi beeld geven, maar op max beeldgroote (zo'n 2,5m dia) toch erg pixelig op 3 meter afstand :X

Echter vraag ik me toch af, of ik niet spijt moet hebben van m'n aankoop, en moet gaan voor een full HD beamer. (Ook verkrijgbaar rond zelfde prijs 600€) Dit is namelijk xwga (1280x800) Heb in principe wel de ruimte, maar vond dit een hele chique oplossing om hem in m'n tv kastje in een lade op te bergen, als tv vervanger. (Kijk eigenlijk alleen films)
Tja, wat verwacht je van een HD-Ready beamer van € 600,-? De dia is erg groot en je hebt gewoon veel te weinig pixels en kwaliteit in de beamer zelf zitten. Helaas, want het zou een leuke oplossing zijn voor weinig geld.
Meteen terugsturen en je geld terug vragen wat mij betreft. En hij geeft niet jouw verwachte beeldkwaliteit en hij vertoont losse onderdelen 8)7
In mijn ogen gigantisch. Zeker op een dusdanige beeldgrootte en zitafstand.

BTW; als je serieus gaat projecteren is een scherm echt wel een aanrader. Maar dat terzijde.
Munchkin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:27:
[...]
Overigens zou ik niet snel een beamer in de 600,- klasse kopen, omdat ik de geboden beeldkwaliteit in die klasse gewoon te slecht vind. Voor 600,- koop ik liever een redelijke 42" tv. Maar goed, dat is mijn persoonlijke afweging, die je uiteraard vrijelijk mag negeren :+
In de € 600,- categorie zou ik, als je echt geen extra budget vrij kunt maken mezelf op de tweedehands markt begeven! In een woonkamer is het beeld nog wel te doen. Zeker omdat de voordelen van de duurdere beamers voornamelijk zichtbaar worden als je in een verdonkerde ruimte. Maar in een dedicated HT zou ik geen beamer van € 600,- kopen. De tekortkomingen zijn in mijn ogen te groot.

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-01-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je de ruimte hebt voor een normale 1080p projector is dat uiteraard beter. M'n Epson 3200 in de bioscoopkamer ziet er aanzienlijk beter uit, ook qua kleur echtheid na calibratie. De pixels zijn als je er op let inderdaad te zien op de LG. Echter met youtube, ps3 gamen en wat casual spul vind ik het meer dan prima, zeker omdat ie helder genoeg is voor overdag (en de laser verlichting gaat ook veel langer mee). Bovendien zijn er niet zoveel ultra short throw projectoren die betaalbaar zijn.

In het 600 euro segment kan je natuurlijk ook wel een TV kopen maar die zijn zo gigantisch veel kleiner, net wat je wil natuurlijk maar ik heb liever het grotere scherm met gamen dan iets betere kwaliteit. De betere kwaliteit heb ik boven :) Die heb je dan ook niet voor 600 euro nee.

Als er overigens al spul uit valt zodra ie nieuw uit de doos komt zou ik m wel terug sturen ja, dat had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sick Nick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:25:
Als je de ruimte hebt voor een normale 1080p projector is dat uiteraard beter. M'n Epson 3200 in de bioscoopkamer ziet er aanzienlijk beter uit, ook qua kleur echtheid na calibratie. De pixels zijn als je er op let inderdaad te zien op de LG. Echter met youtube, ps3 gamen en wat casual spul vind ik het meer dan prima, zeker omdat ie helder genoeg is voor overdag (en de laser verlichting gaat ook veel langer mee). Bovendien zijn er niet zoveel ultra short throw projectoren die betaalbaar zijn.

In het 600 euro segment kan je natuurlijk ook wel een TV kopen maar die zijn zo gigantisch veel kleiner, net wat je wil natuurlijk maar ik heb liever het grotere scherm met gamen dan iets betere kwaliteit. De betere kwaliteit heb ik boven :) Die heb je dan ook niet voor 600 euro nee.

Als er overigens al spul uit valt zodra ie nieuw uit de doos komt zou ik m wel terug sturen ja, dat had ik niet.
Uiteraard. Je moet er bij stil staan dat het een andere beamer is voor een ander doeleinde. En dat moet iedereen ook voor zichzelf bepalen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Laatst online: 31-08 07:19
Sick Nick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:25:

Ik heb juist al een mooie 42" TV (philips 42pdl7906) maar wil eigenlijk mijn huurwoning niet te vast inrichten met allerlei apparatuur en kabelgootjes. Enige probleem is dat mijn tv niet meer op het meubel past, want de projector zou er tegenaan projecteren. Ik kan natuurlijk iedere keer de beamer op een bijpassende tafeltje net over de tv laten projecteren, maar dan is het chique er vanaf. (wil hem mooi wegstoppen in een lade). Moet dus nog een nieuwe plek vinden voor mijn tv :F

Een andere optie is een projectorscherm installeren net voor de tv, maar dat vind ik eigenlijk ook te ver gaan voor in mijn huurwoning.

Vraag me af of ik rond de 600euro een betere deal kan vinden, met HD en 3D, want dan wil ik het nog wel overwegen om hem op te hangen. Iemand tips om ergens een HD projector te kunnen bezichtigen, tussen Eindhoven en Breda, zodat ik van de beeldkwaliteit overtuigd word? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tja, bij elke situatie blijft het vaak concessies maken en bepalen wat voor jou het belangrijkste is; Formaat, beeldkwaliteit, gebruiksgemak, uitstraling, woonkamer, HomeTheather etc...

Ik kom uit de buurt van Breda en je bent welkom om hier de HW55 te komen bekijken, maar of je daar iets aan hebt is een tweede.....:+.
Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic