Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yes, but no.
Voor films meestal actiefilms, Inception bijv. kent veel laag om de sub te testen.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Independence Day is wel een goede, heb nu een scene gevonden waarin ze de één na de andere boem doen.mieJas schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:53:
Meestal de eerste paar minuten van 'The Island' en skippen door 'Independence Day'. Voor muziek is het alles wat ik graag hoor, van FLAC en vinyl tot YouTube, van 16bit naar ZZ Top
Wel even de versterkerinstellingen nalopen, het high-level kanaal lijkt meer laag mee te krijgen dan het LFE-kanaal.
Mijn sub doet ook met stereo mee, vandaar dat hij bij muziek ook instellingen behoeft.Freakie1NL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:54:
Voor films hangt het een en ander natuurlijk af van het soort films je graag naar kijkt. Gezien ik dol ben op actie films gebruik ik Heat en The Way of The Gun om de sub in te stellen en de achter speakers. Qua muziek luister ik alleen in stereo en daarom zet ik mijn Onkyo in pure audio, hiermee vind geen verwerking plaats, in combinatie met Spotify primieum streams dikke voldoende
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:26:
[...]
Independence Day is wel een goede, heb nu een scene gevonden waarin ze de één na de andere boem doen.

Yes, but no.
Gloeiende dat is een mooie set, nog specifieke passages die je kunt aanraden voor dit doel? Het is vaak nogal gevarieerd en dynamisch waardoor het lastig is een consistent stukje te nemen. Wel kan je uitermate goed toetsen of het fijn klinkt.InfinityG35 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:49:
Atemlos Live DTS-Master version van Schiller voor muziek
Overigens een tip, ga dit soort dingen proberen als vrouwlief de hort op is. Die kunnen niet anders dan herrie maken lijkt wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Set is aardig gevarieerd en kent een groot dynamisch bereik. CD-tje is er niks bij haha.Gonadan schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:02:
[...]
Gloeiende dat is een mooie set, nog specifieke passages die je kunt aanraden voor dit doel? Het is vaak nogal gevarieerd en dynamisch waardoor het lastig is een consistent stukje te nemen. Wel kan je uitermate goed toetsen of het fijn klinkt.
Daarnaast zitten er stukken in met zang (goede spraak en "sis" test). Het is daarnaast 1 van de weinige audio blurays waarbij het subkanaal uitzonderlijk goed is. Uitstekende test om de muzikaliteit van je subwoofer te testen.
Melkpakjes en andere kleine boxen met boemboem subwoofer vallen genadeloos door de mand bij deze bluray.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Verder heb ik een aantal test CD's liggen die per aspect van de muziek aangeven wat je exact zou moeten horen en op moet letten, bijv diepte, headroom, hoog, laag, etc. Erg handig
Om subs te testen is de laatse cd van Iggy Azalea een aanrader btw
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Overigens, die test cd's zijn resp Chesky Records - The Ultimate Demonstration Disk en Chesky - Audiophile Test Disc Vol.3
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tiefblau van Schiller lijkt echt ontzettend ergens op. Alsof het ook een openingsnummer van een serie was of in een filmscene. Argh ik kan het niet vinden, wie helpt me?InfinityG35 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:49:
Atemlos Live DTS-Master version van Schiller voor muziek
Voor films meestal actiefilms, Inception bijv. kent veel laag om de sub te testen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik herken het ook maar niet direct van een film of serie. Misschien iets van Jean Michel Jarre? (Erg voor de hand liggend omdat het ook syntheseizer muziek is, I know...)Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:16:
[...]
Tiefblau van Schiller lijkt echt ontzettend ergens op. Alsof het ook een openingsnummer van een serie was of in een filmscene. Argh ik kan het niet vinden, wie helpt me?
Waar een wil is, is een stopcontact....
Verwijderd
Daar twijfelde ik ook over inderdaad of het niet gewoon standaard synthesizermeuk is.FCC-gast schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:20:
Ik herken het ook maar niet direct van een film of serie. Misschien iets van Jean Michel Jarre? (Erg voor de hand liggend omdat het ook syntheseizer muziek is, I know...)
Alleen krijg ik er een bepaald beeld bij, alsof het in en scène van een oude film met zo klonk. Mogelijk niet precies dit nummer maar vergelijkbaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://inception.davepedu.com/
Verder waar ik maar zin in heb. Pas het ook graag aan aan t type muziek dat ik luister, jazz of hardstyle verschillen nogal flink namelijk. Zolang het maar goed klinkt.
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
Ik heb bij een paar stukjes het idee dat ik het herken. (jaren 90 nummer, iets met night in de titel) Dit soort geintjes kunnen me wakker houdenGonadan schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Daar twijfelde ik ook over inderdaad of het niet gewoon standaard synthesizermeuk is.
Alleen krijg ik er een bepaald beeld bij, alsof het in en scène van een oude film met zo klonk. Mogelijk niet precies dit nummer maar vergelijkbaar.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Mijn muzieksmaak is nogal breed. Het ene genre van rock van zeg een jaar of 40-50 terug is de klank zoveel anders als het dance/trance van nu. Je hoort duidelijk het verschil tussen een bassdrum van The Beatles op een klein drumstel, en een vette diepe kickdrum icm met een low tom..
Dan heb ik nog een zwik albums liggen, 2 verschillende persings op LP, en 3 verschillende persings op CD, en die zijn allemaal anders van klank. Er zit echt een wereld van verschil als je een originele opname hebt uit de jaren 80, zowel op LP als op CD, of de geremasterde versies van een paar jaar terug.
Meestal gooi ik de bass iets verder open, en zet ik de loudness aan voor muziek uit de jaren 80 en eerder, terwijl ik de loudness uit zet, en de bass wat terugdraai bij muziek wat later uitgebracht is.
Ik heb ook geen specifiek gerecht waar in ik bepaal hoeveel en welke kruiden ik op al m'n eten gooi
De instellingen zijn dus echt afhankelijk van wat er op staat.
(specs: begin jaren 90 stereo 2.0 setup)
Ey!! Macarena \o/
* The Eagle ongeveer 3/4 van het oevre van Jarre thuis heeft liggen
Vandaag ook Dracula Untold gekeken en daar zitten ook wel leuke scenes in voor de bass liefhebbers.
Voor de muziek wijk ik meestal uit naar een studio album van Joe Bonamassa, aangezien dat toch het vaakst gedraaid word in mijn holletje.
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |