Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
Snaaf schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:34:
Ik ga denk ik ook maar eens een Epsonnetje in de prijscategorie TW7200 bekijken, want zoals ik het zo op de foto zie kan 'ie, zonder omgevingslicht, waarschijnlijk nog zwarter dan mij plasma 8)7.
Het een en ander hangt natuurlijk ook geheel af van de gebruikte sluitertijd van de gemaakte foto hè.
Vrijwel elk scherm kan zwart lijken op zo'n manier. Pikzwart zelfs. Terwijl dat in real life dan niet zo is :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Snaaf schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:34:
[...]

Mogguh!! Je beamer heeft mij goed te pakken 8)7
Je hebt een verdomd goede beamer te pakken :P, want het zwart op die foto is "zwarter dan zwart"! Kent's haar is zo zwart als de rand van m'n scherm.

Ik ga denk ik ook maar eens een Epsonnetje in de prijscategorie TW7200 bekijken, want zoals ik het zo op de foto zie kan 'ie, zonder omgevingslicht, waarschijnlijk nog zwarter dan mij plasma 8)7. Hij kan in ieder geval een stuk groter!
Dan prik ik even door de bubble heen...het zwart van beamers onder de € 4.000,- evenaart niet het zwart van een VT-plasma serie van Panasonic. Daarboven ook niet, maar die komen verder in de buurt.

Ik heb de Sony HW55 en gaat nog een heel stuk zwarter dan de Epson TW7200, maar het zwart blijft achter op de VT-serie van Panasonic. Het complete plaatje is gewoon om verliefd op te worden, maar het zwart is nog steeds donkergrijzig op sommige momenten :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-03-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:50
Ample Energy schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:44:
[...]

Dat kan ik me heel goed voorstellen :P
Maar heb je deze speakers nu naast je of achter je?
Nog niet helemaal hoe het hoort naar staan nu links en rechts van de bank waar ik op zit. Ik heb namelijk geen goede achtermuur.

Moet wel zeggen dat het nu al heerlijk klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Ik zal toch mijn speakers maar eens hoger aan de achter/zij muren gaan ophangen, eerst nog maar eens bekijken hoe en waarlangs in mijn kabels kan wegwerken. Wil de kabels eigenlijk van de vloer hebben, aangezien het nogal makkelijke struikel objecten zijn (en het er gewoon niet mooi uitziet)

Ben daarnaast van plan om binnenkort zelf een combi meubel te gaan maken (combinatie audiomeubel/kast/dressoir), zodat ik alles gewoon van de vloer af kan hebben.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Simpel: (plak)goot tegen het plafond aan in de hoek, en kabels achter de gordijnen omhoog en omlaag. Zie je niks van. Overigens zijn plakgoten niet altijd in staat om goed op plafonds te hechten, dus een goot die je schroeft werkt vaak beter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Moeten speakerkabels voor links of rechts eigenlijk even lang zijn? of mag hier ook verschil in zitten? Ik doel dan op de kabels voor achterspeakers

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
Riqy schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:48:
Moeten speakerkabels voor links of rechts eigenlijk even lang zijn? of mag hier ook verschil in zitten? Ik doel dan op de kabels voor achterspeakers
Links drie meter en rechts honderdvijftig meter is niet ideaal. Een paar meter verschil zal weinig uitmaken imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dan ga ik kijken om de kabels via een kant naar achteren te laten lopen, dat scheelt weer een kabelgoot extra :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 16:30
Gisteren mijn Onkyo 410 dolby enabled atmos speakers binnen gehad. Ik moet zeggen dat het toch verbazingwekkend goed werkt! Ik had er eigenlijk niets van verwacht, aangezien het weerkaatst tegen het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

The Eagle schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:33:
Simpel: (plak)goot tegen het plafond aan in de hoek, en kabels achter de gordijnen omhoog en omlaag. Zie je niks van. Overigens zijn plakgoten niet altijd in staat om goed op plafonds te hechten, dus een goot die je schroeft werkt vaak beter :)
Druppel constructiekit lost het ook op, maar als je het nieuw koopt zijn schroefgoten goedkoper dan plakgoten, dus dan is mijn tip niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 14:01
Ik lees al een lange tijd mee in dit topic en heb tijd geleden eens een foto van mijn woonkamer geplaatst. Inmiddels is het 1 en ander wel veranderd, namelijk een eigen HT-ruimte op zolder. En nu ik dat sinds januari heb, zijn mijn vrouw en ik erg blij met het resultaat. We genieten elke keer weer als we een film of serie kijken.

Foto van HT-ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/11f6071222ab8111535c7876eb14f30e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/b726d1c0425a503f0445e4bf0221f31b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/decd61d4d5ad051f896731e1d2948c75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/b7403354b73241f1c86ab6c51253fff6.jpg

Wat je ziet:
- Marantz SR5005
- Baru BD007SHE mediaspeler
- Monitor Audio RX6
- Monitor Audio RXcenter
- Monitor Audio RXW12
- Beamer is de JVC HD-1
- Spanscherm komt van Clofis diameter van 2,20 op maat gemaakt.
- Playstation 3
- Kabels zijn oa van Eichmann, supra hdmi
- Stekkerblok is monster HT1000, maar wil graag tzt een andere..

Ook heb ik aan de achterkant 2 akoestische panelen opgehangen, die 8cm van de muur af zijn om zo betere resultaat te krijgen. Stofje wat er omheen zit wordt nog anders, aangezien deze wel wat opvallen :P. Verder is het materiaal Akotherm + zelf gemaakt paneel hout er omheen gemaakt.

In het begin heb ik ondervloer neergelegd en de muur zwart geverfd. Ook staat er onder de Sub een Auralex Subdude HT. De ondervloer, panelen en de auralex, zorgen voor weinig tot geen trillingen die bij de buren te horen zijn. Ik heb samen met de buurman geluisterd en gelukkig was het niet waar te nemen. Dat zit toch wel wat lekkerder hoor :P O-)

Ps: kabels moeten nog weggewerkt worden bij de beamer. Maar komt wel..

--
Verder ben ik (nog) meer een muziek liefhebber dan film en aangezien ik nog al vaak te vinden ben op het htforum, heb ik het volgende bij elkaar ''geraapt'' en beneden staan:

Foto beneden:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/265fda83ac5c12992aeacc37d29de025.jpg

Wat je ziet:
- Primare I32 met MM30 en aptx bluetooth upgrade module
- Audio Physic Tempo 6
- Luidsprekerkabels van Kimber.
- Samsung HU7500 55''

Al met al ben ik gigantisch blij met deze set-up en is het fijn om de mogelijkheid te hebben om beneden muziek te luisteren en wanneer je zin hebt in filmpje, dan naar de zolder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 15:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mooi. Vooral die laatste set!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Thanks, ja ben ik erg tevreden mee! Prachtige kwaliteit en de combi Primare- Audio Physic is giga goed(L)! Ooit eens op audiobeurs gezien en meteen verkocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 23:42
Leuke ruimte daar! Geniet ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heel erg gaaf. Dit wil ik ook echt nog eens gaan doen. Helaas komt er waarschijnlijk over een half jaar een andere "prioriteit" bij dus zal nog wel even duren :X .

Alleen die kabel bij de deur moet toch echt even in een kabelgoot of iets dergelijks (vind ik, maar ik ben allergisch voor kabels... zal binnenkort mijn "kabeloplossing" plaatsen.)

[ Voor 72% gewijzigd door Waah op 02-04-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Waah schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:56:
[...]

Heel erg gaaf. Dit wil ik ook echt nog eens gaan doen. Helaas komt er waarschijnlijk over een half jaar een andere "prioriteit" bij dus zal nog wel even duren :X .

Alleen die kabel bij de deur moet toch echt even in een kabelgoot of iets dergelijks (vind ik, maar ik ben allergisch voor kabels... zal binnenkort mijn "kabeloplossing" plaatsen.)
Haha klopt hoor. De kabelgootjes heb ik al 2 maand liggen ofzo :P.
Het is af en schuif je de kleine dingetjes vooruit :+
Toch maar een x doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
Nou... de beamer is reeds terug. Snel dat wel.
Helaas is de dode pixel nog steeds aanwezig. Bij Mservice hebben ze het blijkbaar niet kunnen vinden...

Epson support maar weer een mail met foto's gestuurd...
Toch wel erg jammer maar goed... i'll keep you up-to-date!

Update:
Mail naar level-one support reeds beantwoord, moest contact opnemen met Mservice.
Heb antwoordnummer gekregen (scheelt toch weer 20.75 euro verzendkosten... dus die hoef ik niet 2x te betalen).
Probleemomschrijving + foto's naar Mservice per mail + in de doos.
Men heeft vermoedelijk de pixel niet gezien en gedacht dat het door het aanwezige stof kwam.

Hij gaat dus voor bezoek #2 terug. Zodra hij weer retour is zal ik uiteraard mijn (hopelijk betere) ervaring posten!

[ Voor 47% gewijzigd door Thalaron op 02-04-2015 17:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 10:58
Thalaron schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:35:
Heb antwoordnummer gekregen (scheelt toch weer 20.75 euro verzendkosten... dus die hoef ik niet 2x te betalen).
Ik heb de eerste keer meteen het antwoordnummer gekregen, vreemd dat jij de eerste keer verzendkosten betaald hebt. Ik zou hier even contact mee opnemen met Epson, vind dit een vreemde zaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Clvl13 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:52:
Ik lees al een lange tijd mee in dit topic en heb tijd geleden eens een foto van mijn woonkamer geplaatst. Inmiddels is het 1 en ander wel veranderd, namelijk een eigen HT-ruimte op zolder. En nu ik dat sinds januari heb, zijn mijn vrouw en ik erg blij met het resultaat. We genieten elke keer weer als we een film of serie kijken.

Foto van HT-ruimte:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Marantz SR5005
- Baru BD007SHE mediaspeler
- Monitor Audio RX6
- Monitor Audio RXcenter
- Monitor Audio RXW12
- Beamer is de JVC HD-1
- Spanscherm komt van Clofis diameter van 2,20 op maat gemaakt.
- Playstation 3
- Kabels zijn oa van Eichmann, supra hdmi
- Stekkerblok is monster HT1000, maar wil graag tzt een andere..

Ook heb ik aan de achterkant 2 akoestische panelen opgehangen, die 8cm van de muur af zijn om zo betere resultaat te krijgen. Stofje wat er omheen zit wordt nog anders, aangezien deze wel wat opvallen :P. Verder is het materiaal Akotherm + zelf gemaakt paneel hout er omheen gemaakt.

In het begin heb ik ondervloer neergelegd en de muur zwart geverfd. Ook staat er onder de Sub een Auralex Subdude HT. De ondervloer, panelen en de auralex, zorgen voor weinig tot geen trillingen die bij de buren te horen zijn. Ik heb samen met de buurman geluisterd en gelukkig was het niet waar te nemen. Dat zit toch wel wat lekkerder hoor :P O-)

Ps: kabels moeten nog weggewerkt worden bij de beamer. Maar komt wel..

--
Verder ben ik (nog) meer een muziek liefhebber dan film en aangezien ik nog al vaak te vinden ben op het htforum, heb ik het volgende bij elkaar ''geraapt'' en beneden staan:

Foto beneden:
[afbeelding]

Wat je ziet:
- Primare I32 met MM30 en aptx bluetooth upgrade module
- Audio Physic Tempo 6
- Luidsprekerkabels van Kimber.
- Samsung HU7500 55''

Al met al ben ik gigantisch blij met deze set-up en is het fijn om de mogelijkheid te hebben om beneden muziek te luisteren en wanneer je zin hebt in filmpje, dan naar de zolder te kunnen.
Leuke set en typisch een HT-ruimte waar je gewoon lekker kunt genieten _/-\o_ _/-\o_ .

Aangezien het een "dedicated' ruimte is, weleens nagedacht over het zwart maken van de plafonds? Dat scheelt echt enorm in contrast en dus beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Cobaltjeh schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:53:
[...]

Ik heb de eerste keer meteen het antwoordnummer gekregen, vreemd dat jij de eerste keer verzendkosten betaald hebt. Ik zou hier even contact mee opnemen met Epson, vind dit een vreemde zaak....
Zolang ze het maar oplossen.
Anders ga ik dit zeker doen.

Maar bedankt voor de tip.

Wel grappig: Ik zelf had hem verzekerd opgestuurd a 20.70 euro.
Antwoordnummer is onverzekerd :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Heb hier al veel installaties zien voorbij komen de laatste jaren en nu kan ik eindelijk zelf iets tonen :) Vorig jaar een hoeve gekocht en deze verbouwd. Aangezien foto's meer zeggen dan woorden..

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2jew9pi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2zz1gfl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/33m39eg.jpg

En onder de salontafel te vinden:

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/21jvoty.jpg

U ziet:

- Samsung UE6500H 48" LED TV aan een Vögels meurbeugel
- Onkyo TX-SR607
- 4x Focal SIB voor de fronts & de rears
- 1x Focal SIB XL voor de center
- 1x B&W SW610
- Playstation 4
- Reloop RP-2000M
- Telenet digicorder
- Intel NUC met Kodi op
- Philips HUE bloom
- Logitech Harmony remote

Wat je niet ziet:

- Lightpack installatie achter op TV
- 4x Philips HUE led strips op de houten balken om tijdens films het plafond uit te lichten

Ik zal nog wat foto's nemen als het avond/donker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Heel mooi verbouwd! Die balken gelukkig ook in het zicht gehouden. Hoe groot is het ongeveer?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Prachtig om te zien inderdaad!
Wellicht dat het zo lijkt... maar zit je niet op verrekijker afstand van de TV zo?

Mooie haard ook zo in het midden van de ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Geweldige ruimte! Mooi hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:56:
Heb hier al veel installaties zien voorbij komen de laatste jaren en nu kan ik eindelijk zelf iets tonen :) Vorig jaar een hoeve gekocht en deze verbouwd. Aangezien foto's meer zeggen dan woorden..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:

- Onkyo TX-SR607
- 1x B&W SW610
- Playstation 4
- Reloop RP-2000M
- Telenet digicorder
- Intel NUC met Kodi op
- Philips HUE bloom

Wat je niet ziet:

- 4x Philips HUE led strips op de houten balken om tijdens films het plafond uit te lichten

Welk type is die laatste foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Echt heel strak ingericht! Ben heel erg fan van dat klassieke met modern te mengen.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:

- Onkyo TX-SR607
- 1x B&W SW610
- Playstation 4
- Reloop RP-2000M
- Telenet digicorder
- Intel NUC met Kodi op
- Philips HUE bloom

Wat je niet ziet:

Heel erg gaaf huis! Lijkt echt net een heerlijk vakantiehuisje wat je voor een weekend huurt :9~ .
Wel wat kaal en niet helemaal naar mijn smaak ingericht, maar wel erg netjes allemaal :).

Ligt het aan mij, of is de centerspeaker niet helemaal waterpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ample Energy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
Heel mooi verbouwd! Die balken gelukkig ook in het zicht gehouden. Hoe groot is het ongeveer?
Bedankt! Goh, groot ;) De cijfers ken ik niet meer allemaal uit het hoofd. Het domein is in ieder geval 49are groot, zoals je ziet lopen er achter in de tuin paarden op onze wei :) Ook een 4à5 kamers die we (nog) niet gebruiken :)
Thalaron schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:15:
Prachtig om te zien inderdaad!
Wellicht dat het zo lijkt... maar zit je niet op verrekijker afstand van de TV zo?

Mooie haard ook zo in het midden van de ruimte!
Bedankt! De afstand zetel <-> TV is tussen de 4,5 & 5m. Wij zijn het gewend maar als ik 1 ding mocht veranderen had ik beter een 55" TV gekocht i.p.v. een 48" :) Maar die 48" was in een super promo toen (300eur korting) en met al die andere kosten kon ik hem niet laten schieten..
dvanpol schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:26:
[...]

Welk type is die laatste foto?
Onze Simba bedoel je? De mama is hier toevallig terecht komen, en na een paar maanden kwam ze zwanger thuis. Uit die nest hebben we eentje gehouden (die op de foto) en de mama is paar jaar geleden gestorven. Iedereen denkt dat het een ras kat is door de lange haren maar we weten het niet, misschien is de mama stiekem met een ras kat gaan ..... :D
The_12oach schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:33:
Echt heel strak ingericht! Ben heel erg fan van dat klassieke met modern te mengen.
Bedankt, was ook de bedoeling. Het klassieke van een hoeve / boerderij wat behouden maar toch met een modern tintje.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:01:
[...]

Heel erg gaaf huis! Lijkt echt net een heerlijk vakantiehuisje wat je voor een weekend huurt :9~ .
Wel wat kaal en niet helemaal naar mijn smaak ingericht, maar wel erg netjes allemaal :).

Ligt het aan mij, of is de centerspeaker niet helemaal waterpas?
Lap seg, jullie zien ook alles! ;) De beugel van de centerspeaker hangt waterpas, maar hij klikt er langs één kant niet volledig op. Als ik er een beetje op duw komt die waterpas maar de dag erna is die weer wat naar boven geklikt. Over de aankleding, we wonen er nu 3 maanden in en er mag inderdaad nog wat bij, wat planten zouden niet slecht staan bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Ennn daar gaat mijn vertrouwen om ook een foto te posten ;)
Maar echt heel mooi plekje zeg! heel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:38
Ik ben erg benieuwd naar de werking van het lightpack icm Kodi, heb je de Philips Hue ook hiermee gekoppeld?
- Intel NUC met Kodi op
- Philips HUE bloom

Wat je niet ziet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:09:
[...]

Bedankt! Goh, groot ;) De cijfers ken ik niet meer allemaal uit het hoofd. Het domein is in ieder geval 49are groot, zoals je ziet lopen er achter in de tuin paarden op onze wei :) Ook een 4à5 kamers die we (nog) niet gebruiken :)

[...]

Bedankt! De afstand zetel <-> TV is tussen de 4,5 & 5m. Wij zijn het gewend maar als ik 1 ding mocht veranderen had ik beter een 55" TV gekocht i.p.v. een 48" :) Maar die 48" was in een super promo toen (300eur korting) en met al die andere kosten kon ik hem niet laten schieten..
Weet ik gelijk dat ik mn bank bijna(zit een kachel tussen) tegen de keukenmuur aan kan zetten hopelijk in de breedte ongeveer dezelfde afstand of net iets meer en dan de tv,127cm die misschien wordt vervangen voor een 140, wat naar voren kan zetten desnoods. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 03-04-2015 16:24 . Reden: Tekst stond in de quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
@tha Render

Wat een prachtige woning heb je man!!
Maar die tv is veel te klein. :P

Wat is dat voor een vloer in je living?
Lijken tegels maar zo lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Mijn bescheiden woonkamer. geen high tech setup, maar wel erg tevreden mee.
  • Wat je in de woonkamer ziet:
  • Philips 48" tv
  • Jamo 426 set
  • Logitech smart control
  • Philips hue
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5c0ddIIl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BOtNhIzl.jpg

In de hal de rest van de appatuur. Idee was om geen tv meubel te hebben of kabels te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pyVRmful.jpg
(vriendin is gek op uilen, zolang ze niet echt zijn)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LBZ1zTWl.jpg

Wat verborgen is in het kastje:
  • Denon x2000
  • Chromecast
  • WD TV Live
  • Vodafone Entone settop box
  • Hue bridge
  • Zyxel nsa-325 nas
  • Wii U (aan deurtje bevestigd zodat ik makkelijk cd's kan wisselen)
volgende maand komt hopelijk Ambivision binnen *O* . Dan eindelijk ambilight beneden. Kan niet wachten.

Voor nu best tevreden. Misschien in de toekomst nog een sub, maar nog geen vergelijkingsmateriaal dus "mis" het nog niet. En zodra OLED betaalbaar wordt komt dat er zeker. Helaas heb ik niet de ruimte aan de wand voor een grotere tv, anders kwam er zeker een 55 of 65 inch.

Maar wat ik mis aan ruimte voor de tv, wil ik in de toekomst op zolder een home-cinema met beamer en (retro)gamekamer maken. Maar dat is nog een 10-jarenplan momenteel :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 03-04-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Mbt de laatste 2 ruimtes, hebben jullie niet veel last van flutter echo? Als je in je handen klapt, dat het dan echoed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ook maar even wat nieuwe foto's in dit topic vanuit mijn kant :)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/03/hifi015-4.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/03/hifi015-5.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/03/hifi015-1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/03/hifi015-3.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/03/hifi015-2.th.jpg

Specs:
Samsung 55"
Arcam AVR-450
BMWB&W CM10 S2 Wit
Sonos connect
UPC Doos / XBox One / Intel Nuc XBMC

Het is eigenlijk een downgrade van mijn vorige set-up, maar het hifi virus is toch weer teruggekomen na de verkoop in 2013 en nu ik weer vrijgezel ben heb ik ook meer tijd voor mijn hobby's ;)

Ben er erg blij mee ondanks de concessie welke ik met name heb gedaan in de bron (streaming via spotify). Sonos app + spotify bevalt me nou eenmaal te goed (heb ook een play5 in een andere ruimte) en is erg eenvoudig in gebruik.

Heb nog even geëxperimenteerd met stereo versterkers van Arcam, Denon en Rotel. Maar uiteindelijk toch gekozen voor deze digitale surround receiver van Arcam vanwege het gemak met HDMI, goede DAC voor de sonos (optisch aangesloten) en de mogelijkheid om toch een equalizer te gebruiken i.p.v. puur stereo. Oh ja.. en straks nog de mogelijkheid om surround of sub toe te voegen.

B&W's geven meer dan voldoende laag, soms zelfs te veel met bepaalde tracks in mijn ruimte, maar misschien dat ik toch nog een simpele sub ga overwegen welke ik kan in zetten tijdens films (voor het overdreven film effect). Iemand tips voor een betaalbare sub puur voor films?

[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 03-04-2015 20:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:58:
Mbt de laatste 2 ruimtes, hebben jullie niet veel last van flutter echo? Als je in je handen klapt, dat het dan echoed?
ik niet. de gordijnen voor en achter dempen wel wat. en de achterkamer heeft veel objecten om te breken. Dus niet dat ik merk. Het lijkt misschien op de foto leger dan het is :)

maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. ben de enige met een versterker/speakers in mijn vriendenkring/familie.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 03-04-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:04:
Iemand tips voor een betaalbare sub puur voor films?
Pssst, TW ;)
Maar iets gepoorts zou ik zeggen. SVS PB1000 kom je dan op elk forum snel tegen. En ik geloof dat Klipsch ook een behoorlijk betaalbare gepoorte 10 of 12 incher in het assortiment heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:27:
[...]

Pssst, TW ;)
Maar iets gepoorts zou ik zeggen. SVS PB1000 kom je dan op elk forum snel tegen. En ik geloof dat Klipsch ook een behoorlijk betaalbare gepoorte 10 of 12 incher in het assortiment heeft.
Klinkt idd als een goede (betaalbare) sub.. past alleen niet bij mijn witte speakers :D Ken/weet je toevallig nog een alternatief welke verkrijgbaar is in het wit/hoogglans wit :)?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:54
Workaholic schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:55:
[...]

Klinkt idd als een goede (betaalbare) sub.. past alleen niet bij mijn witte speakers :D Ken/weet je toevallig nog een alternatief welke verkrijgbaar is in het wit/hoogglans wit :)?
Die zonder poort: SVSound SB-1000 High Gloss White :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Die is minder goed voor films toch? Ik zoek het overdreven laag (de echte druk die je fysiek zou moeten voelen) en dan zou je toch een ported sub moeten hebben?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Specs:
Samsung 55"
Arcam AVR-450
BMWB&W CM10 S2 Wit
Sonos connect
Die B&W's zou ik wel eens langs mijn speakers willen horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Specs:
Samsung 55"
Arcam AVR-450
BMWB&W CM10 S2 Wit
Sonos connect

Het is eigenlijk een downgrade van mijn vorige set-up, maar het hifi virus is toch weer teruggekomen na de verkoop in 2013 en nu ik weer vrijgezel ben heb ik ook meer tijd voor mijn hobby's ;)

Ben er erg blij mee ondanks de concessie welke ik met name heb gedaan in de bron (streaming via spotify). Sonos app + spotify bevalt me nou eenmaal te goed (heb ook een play5 in een andere ruimte) en is erg eenvoudig in gebruik.

Heb nog even geëxperimenteerd met stereo versterkers van Arcam, Denon en Rotel. Maar uiteindelijk toch gekozen voor deze digitale surround receiver van Arcam vanwege het gemak met HDMI, goede DAC voor de sonos (optisch aangesloten) en de mogelijkheid om toch een equalizer te gebruiken i.p.v. puur stereo. Oh ja.. en straks nog de mogelijkheid om surround of sub toe te voegen.

B&W's geven meer dan voldoende laag, soms zelfs te veel met bepaalde tracks in mijn ruimte, maar misschien dat ik toch nog een simpele sub ga overwegen welke ik kan in zetten tijdens films (voor het overdreven film effect). Iemand tips voor een betaalbare sub puur voor films?
Je hebt je speakers gewoon los op de grond staan, ik vond voor het geluid de 'plankjes' die meegeleverd worden wel handig.

BTW voor de bass, heb jij de 'schuimpjes' erin zitten? Dat help aardig tegen een te volle bass.

Ik heb BTW de CM9's, heerlijke speakers! Nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:43

DjVe

Hatsaflats!

Wauw, heb net interstellar gekeken en wat een geluid zit er in die film. Heerlijk! Wapperende kussentjes op de bank van de subwoofer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 07:46
Wauw wat een fantastische ruimte en uitzicht, erg strak, ben jaloers! Heel mooi gedaan. Heb e ook foto's hoe het was?

In die ruimte zou ik zeker weten zuilen nemen ipv boekenplankformaat. Was het bij jou een kwestie van WAF ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08

Audione0

Strijdt der titanen

Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:43:
  • Wat je in de woonkamer ziet:
  • Philips 48" tv
  • Jamo 426 set
  • Logitech smart control
  • Philips hue
[afbeelding]

[afbeelding]

In de hal de rest van de appatuur. Idee was om geen tv meubel te hebben of kabels te zien.

[afbeelding]

[afbeelding]

• Denon x2000
  • Chromecast
  • WD TV Live
  • Vodafone Entone settop box
  • Hue bridge
  • Zyxel nsa-325 nas
  • Wii U (aan deurtje bevestigd zodat ik makkelijk cd's kan wisselen)
volgende maand komt hopelijk Ambivision binnen *O* . Dan eindelijk ambilight beneden. Kan niet wachten.

Voor nu best tevreden. Misschien in de toekomst nog een sub, maar nog geen vergelijkingsmateriaal dus "mis" het nog niet. En zodra OLED betaalbaar wordt komt dat er zeker. Helaas heb ik niet de ruimte aan de wand voor een grotere tv, anders kwam er zeker een 55 of 65 inch.

Maar wat ik mis aan ruimte voor de tv, wil ik in de toekomst op zolder een home-cinema met beamer en (retro)gamekamer maken. Maar dat is nog een 10-jarenplan momenteel :+ .
Ziet er heel top uit en netjes opgelost zo dat kastje. Grappig schilderijtje ook, alleen je moet er niet te lang naar kijken O-)

Nu van mijn kant wat upgratjes:

Gisteren naar correct geweest om toch maar eens te luisteren naar andere speakers ipv mij alleen blind te staren op de Quadral M50 die ik graag zou willen. Deze jongens dragen toch een prijskaartje van 1200 euries per stuk met zich mee. Als het goedkoper kan maar dan zonder veel kwaliteitsverlies sta ik natuurlijk vooraan :)

Ik stuitte op een gegeven moment op een setje boston accoustic in de M serie. De M350 om precies te zijn. Gelukkig had ik mijn eigen muziek meegenomen (yellow - greatest hits) wat ik door en door ken en dat is erg fijn om de verschillen te kunnen horen.

1 woord wooow! :*) Wat een dynamiek en spreiding van het geluid. Wat een detail en sprankeling, terwijl ze niet eens zo goed opgesteld stonden. Wel erg lang overigens, maar de looks maakte dan helemaal goed met walnoot hout en kunstleer finish.
De M250 heb ik als achter speakers gekozen die haar werk in het surround moet gaan doen.
Jammer genoeg had correct de Mcenter niet meer op voorraad en deze moet ik ergens anders vandaan zien te halen wat volgens mij best een zoektocht moet gaan worden. Ze liggen best schaars op de markt.

En nu de prijs. Voor 475 euro per stuk voor de M350 en 250 euro voor de M250 kon ik ze natuurlijk niet laten liggen. Zeker gezien het feit dat ze uit een prijsrange van €1299 komen en dus aardig in lijn van die gewilde quadrals liggen. Zelf vond ik de quadral net iets fijner klinken, die ik overigens niet bij de correct beluisterd had, maar al eerder bij een andere audiozaak. Maar met een prijsverschil van 800 per stuk maar dan met een soortgelijk kwaliteit is de keuze natuurlijk snel gemaakt :*)

Eenmaal thuis gekomen moest mijn vriendin echt aan de pas deze jongens naar boven te sjouwen met 25 kilo schoon aan de haak loop je daar niet zo snel 3 trappen mee op met alle gevolgen van dien. Het jammere is alleen dat ik nog even moet wachten voordat ik deze pareltjes in kan gaan zetten op de ht, waar de bouw nu in volle gang is.
Mijn topic is hier te volgen voor de liefhebbers: Audione0's dedicated HT in aanbouw

Uiteraard kon het niet laten ze thuis even aan te sluiten met goedkeuring van mijn vriendin.
Ook thuis werd ik weer gepresenteerd op 1 en al woow. Ze moeten volgens mij nog inspelen want helemaal los zitten ze nog niet, maar het klinkt echt fantastisch. Het kan alleen maar beter worden op mijn ht denk ik zo.

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/29c84fd003166663d7082fc379d4a875.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/c9ec843ab2b44f08f7a7de06ea34531a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/f6c18cd2c81f0a4c8d61b4737ac87a63.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/e036c2193fd2b9845bcbd44fb74a3d50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/dad087afd58d665d7fd8c229f5d1f6a1.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Audione0 op 04-04-2015 12:51 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Laatst online: 16:33
Zoals velen dit topic ook al lange tijd aan het volgen. Recent een aantal upgrades gedaan, tijd voor foto's dus!

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo1.md.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo2.md.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo7.md.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo3.md.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo4.md.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo5.md.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/04/04/Stereo6.md.jpg

Specs:
TV: Sony 50"
Versterker: Hegel H80
CD-speler: Sony CDP-XB930
Draaitafel: Pro-Ject Debut Carbon
Speakers: Kef LS50
Bluetooth: Philips ontvanger
HTPC: Core i3 4130, Gigabyte B85 Phoenix ITX mobo, 4GB, 60GB SSD, 2 TB HDD + Kodi

HTPC via USB op versterker. Klinkt geweldig. Kefjes zijn ook briljante speakers. Misschien later nog een subwoofer, eerst moeten ze goed loskomen. Veel muziek draaien dus!

Foto's van dedicated home-theater kamer volgen over een paar weken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
SpcCwb schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:53:
Zoals velen dit topic ook al lange tijd aan het volgen. Recent een aantal upgrades gedaan, tijd voor foto's dus!
Wow, zeer leuke set! Strakke kast ook. Echt een setup van een :*) connaisseur :*) .

Ook al zou ik CD's zelf nooit meer gebruiken, die sony cd speler brengt weer goede herinneringen terug aan mijn 555ES die ik ooit had.

Verder: staan de speakers niet te ver uit elkaar? Werkt dit zo goed voor je qua afbeelding van het geluid?

[ Voor 29% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-04-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
@spccwb
Is de kast van notoen hout? Erg mooie set zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:49

Om het laag te temperen, of mooier te laten klinken kun je ook proberen de CM10's een stuk verder van de muur af te plaatsen. En misschien je opstelling iets verder naar links plaatsen, je rechter CM10 staat aardig dicht bij de zijmuur. Spelen met de plaatsing doet vaak wonderen _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door OkeOkeOke op 04-04-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
@JAHRASTAFARI

Dank!

Die CD speler gebruik ik alleen als transport (coaxiaal aangesloten), DAC in Hegel is erg goed. Heb die van de Sony niet eens geprobeerd, zal dat nog eens doen. Is echter wel 13 jaar oud, die techniek is behoorlijk vooruitgegaan. En deze staat wat dat betreft een heel eind onder de 555ES! Vind vooral het mechaniek met die puck en de cd die over lenst schuift (ipv andersom) fantastisch. Leest tot nu toe alles. En CD's spelen is net als bij platen meer voor de nostalgie. Zo een heel album luisteren geeft ook rust. Met digitale muziek doe ik dat minder snel.

De speakers staan ongeveer 3 meter uit elkaar, lijkt vanwege groothoek iets meer. Heb ze nu iets toe-in gezet. Dat komt het geluidsbeeld ten goede. Moet er nog wat mee experimenteren. Vanwege die Uni-Q driver zijn ze echter niet zo heel moeilijk te plaatsen.

@Nico111: Het is notenfineer. Maar wel een hele mooie! Hier op maat laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Die Sony doet me denken aan mijn Pioneer PD7700 die ik op zolder heb staan. Zeker 20 jaar oud, maar gebouwd als een tank en met zgn stable platter mechanisme. Moet de cd er dus op zijn kop inleggen:

Afbeeldingslocatie: http://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/482118-pioneer_pd7700.jpg

Maar fantastisch geluid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
Dat was ook een goede optie geweest. Die stable platter mechanismes zijn legendarisch! Vooral dat op de kop erin leggen is cool. Heb poosje naar een goede tweedehands gezocht maar kon ze destijds niet vinden op marktplaats. Kwam uiteindelijk deze Sony tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:19:
Die Sony doet me denken aan mijn Pioneer PD7700 die ik op zolder heb staan. Zeker 20 jaar oud, maar gebouwd als een tank en met zgn stable platter mechanisme. Moet de cd er dus op zijn kop inleggen:

[afbeelding]

Maar fantastisch geluid :)
Mooi ding!

Waarom op zolder staan als ik vragen mag en niet bij je HT?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Wat is dat, een cd-speler? :P :+

Gisteren bij een maat van me wezen luisteren.
Hij heeft net een andere buizenbak staan! Icon audio.

Afbeeldingslocatie: http://www.iconaudio.com/wp-content/uploads/2014/11/st40-6sn7.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door coob op 05-04-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 17:28
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost.

Afbeeldingslocatie: http://h2404765.stratoserver.net/temp/1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://h2404765.stratoserver.net/temp/2t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://h2404765.stratoserver.net/temp/3t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://h2404765.stratoserver.net/temp/4t.jpg

Wat je ziet:
  • Philips 48PFK5509
  • Yamaha Aventage RX-A2020
  • Epson TW-3200 (Kabelgoot lelijk, I know)
  • I-Visions 90" Tab Tensioned scherm
  • Magnat Zero 6
  • Zelfbouw Sub
Wat je niet ziet:
  • HP Microserver N54L (XPEnology)
  • Media Center (Raspberry Pi 2 - OpenElec)
  • Multi-Room Audio systeem (piCorePlayers+LMS) zie ook www.multiroomaudio.eu
Binnenkort komt er nog een nieuwe fauteuil en een ander vloerkleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
panomi schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:45:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost.
Mag ik vragen waar je dat schilderij/foto/tekening van Anouk vandaan hebt?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Anoniem: 639074 schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:18:
[...]

Ja, voor het 'overdreven' laag zal dit zeker kloppen, voor mij was het juist een reden voor een sealed sub te kiezen.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed dat mensen zo rustig naar een oorlogsfilm kunnen kijken als ieder moment de buren aan de voordeur kunnen verschijnen, gewapend met een klauwhamer. :+
Bij vrienden zit ik dan wel eens in de kleine uurtjes met plaatsvervangende schaamte en kromme tenen te wachten op de verlossende aftiteling.

Niet alleen voor de gemoedsrust van onze eigen ene buur, maar ook voor die van mijzelf doe ik het dan maar liever met een paar dB's minder. ;)
Voor mij een reden om te proberen bij mijn volgende woning vrijstaand te gaan wonen. Of in ieder geval een schuur, tuinhuis of garage die om te bouwen is tot HT.

Ik wil gewoon kunnen genieten van een film, zoals hij bedoeld is. Heerlijk van m'n zetel af trillend, zonder erover te piekeren wat de buren zullen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Als wij gewoon om half 9 een film starten is er niets aan de hand.
Alleen die mafkees met zijn logitech setje krijgt gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SpcCwb schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:53:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
TV: Sony 50"
Versterker: Hegel H80
CD-speler: Sony CDP-XB930
Draaitafel: Pro-Ject Debut Carbon
Speakers: Kef LS50
Bluetooth: Philips ontvanger
HTPC: Core i3 4130, Gigabyte B85 Phoenix ITX mobo, 4GB, 60GB SSD, 2 TB HDD + Kodi

HTPC via USB op versterker. Klinkt geweldig. Kefjes zijn ook briljante speakers. Misschien later nog een subwoofer, eerst moeten ze goed loskomen. Veel muziek draaien dus!

Foto's van dedicated home-theater kamer volgen over een paar weken. 8)
M'n moeder wil graag weten wat voor tv meubel dat is. :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
Zie eerdere reply, hier op maat laten maken: tinterieur.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:28

Bestla

M/M -> V/F

Bart schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:27:
[...]

Mag ik vragen waar je dat schilderij/foto/tekening van Anouk vandaan hebt?
http://www.estherbarend.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Anoniem: 639074 schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:10:
[...]

Ja ik geloof meteen dat iedereen dat wil, in de werkelijkheid kun je waarschijnlijk alleen op Rottumerplaat terecht en ook daar krijg je rap eco-gehijg in je nek. ;)

Wij zitten hier naast een van de weinige stiltegebieden die Nederland rijk is en dan verbaas ik mij met regelmaat hoever geluid/herrie van de snelweg zelfs op kilometers afstand nog reikt.
De meeste boerderijen zitten dan al snel te dicht op elkaar, een gemiddelde staldeur die dichtslaat hoor je bijv. 's nachts op zeker een km ver.

De ideale vrijstaande droomwoning waar de knoppen ongeremd voluit kunnen zal een utopie blijven vrees ik, of je moet bij nieuwbouw meteen een gruwelijke isolatie toepassen.
Met een kelder zul je een eind kunnen komen.

Voor het zinderende filmgenot dat jij bedoelt ga ik dan maar liever naar de bioscoop. ;)
Bij mij in het dorp is een vrijstaande woning betaalbaar gelukkig. Dan zet ik het volume gewoon op voluit. De overlast is dan echt niet aanwezig hoor. Ik zet de ramen niet Open ofzo. Het geluid moet dan 2 muren door en een flinke afstand in lucht overbruggen... Niks aan de hand met standje 75db op m'n Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:31
Workaholic schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:13:
Die is minder goed voor films toch? Ik zoek het overdreven laag (de echte druk die je fysiek zou moeten voelen) en dan zou je toch een ported sub moeten hebben?
De gepoorte is een stuk groter een geeft ook iets meer dreun, zelf heb ik de gesloten variant , compact en heel strakke bas. Ook bij films weet hij in mijn huiskamer (flinke knoeperd) een mooi totaal plaatje neer te zetten

Al met al kan je met de Svs gesloten of gepoorte geen miskoop doen ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
Anoniem: 639074 schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:51:
[...]

Supermooie en strakke kast, maar hoe zit het met de ventilatie voor je apparatuur??

Ik lees dat je de cd speler amper gebruikt, maar wat doe je als je nog een paar duizend cd's hebt liggen??
De hele mik iets handiger digitaliseren word ik anders niet bij voorbaat vrolijk van. ;)
Koeling is inderdaad een probleem. Nu moet de kast nog open blijven voor de bediening, maar als ik een IR-extender geplaatst heb en alles dicht kan, wordt het behoorlijk warm. Kan de klep op een kier laten staan maar dat is niet de elegantste oplossing.

Als je advies hebt, graag. Zit al te denken aan een ventilator, dan moet ik alleen ergens gaten boren in de kast...

En ik vind een CD speler ook fijner dan alles digitaliseren. Bovendien heeft Spotify ook niet alles en niet in CD-kwaliteit. En van Tidal of Qobuz zijn nog geen Windows Phone apps (misschien bij Windows 10?) en ook Sonos en Blue Sound schieten daarin tekort. Misschien toch maar eens naar Android overstappen uit Hi-Fi noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 13:26
Bij deze ook een kleine update van mijn setje (Denon X4100W, LG OLED 55EA9709, Dali speakers).
Vroeger : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43752320

Nieuw:
  • Toevoeging van 2 Dali Zensor 1 rear speakers met B-Tech BT-77 muurbeugels
  • Toevoeging van Dali Vokal center speaker
  • Opruiming kabelboel achter TV
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ncinms.jpg Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/wv7k12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/hral40.jpg Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/23tjq4h.jpg

Het was wat puzzelen om alles netjes kwijt te kunnen en toch een beetje conform de standaard de speakers te plaatsen:
  • De center heb ik mooi kunnen plaatsen onder de TV. Een aantal spullen (Xbox 360, digicorder en media players) staan nu minder in het zicht achter de TV en hebben zo dus plaats vrijgemaakt voor de center speaker. De center is lichtjes naar boven gericht m.b.v. twee dikke deurstop rubbers
  • De rears kiezen en plaatsen was wat moeilijker. Eerst overwoog ik op zo'n 110° wat platte KEF T301 speakers te hangen zo'n 60cm boven oorhoogte. Technisch en norm gezien ideaal, maar deze speakers waren me iets te duur voor het frequentiebereik dat ik moest inboeten. Dus de Zensor 1s gekozen en noodgedwongen iets hoger moeten hangen op een hoek van ongeveer 125°. Niet ideaal, maar, zo bleek, zeker niet slecht :)
Ik ben er nog niet helemaal uit of een subwoofer nodig is. Voornamelijk omdat ik de speakers (zeker na Audyssey kalibratie met de Denon X4100W) echt wel voldoende laag vind gaan. Daarnaast kan ik mij erg vinden in de post van Bhagavad i.v.m. buren en plaatsvervangende schaamte bij vrienden ;)
Het interieur is natuurlijk ook nog niet helemaal netjes (wat zou ik maar al te graag van dat rode behang af zijn, de vloer vervangen en zodoende de kabels eronder en in de muren steken en het plafond vervangen en wat top speakers inbouwen). Maar, dat is voor later. Voorlopig is het goed geweest en is het tijd om te genieten van het geluid en het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
is de oled een grote upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Audione0 schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:53:
[...]

Mooi ding!

Waarom op zolder staan als ik vragen mag en niet bij je HT?
HT heb ik een Denon DCD520AE staan. En verder een DNP720AE networkplayer. Beide hebben een uitstekende DAC, maar toch digitaal aangesloten op de AVR2311. Ik vertik het namelijk flink geld uit te geven voor interlinks, en het spul klinkt zo ook al fantastisch. Voor die enkele keer dat ik een cd draai iig meer dan prima.
Bovendien wordt de Pioneer op zolder gezelschap gehouden door een Pioneer A550r amp, een F447 tuner en een pioneer dubbel cassettedeck. Dus die heeft daar een prima combi. Moet ook eerlijk bekennen dat ik die PD770 nog nooit op mijn Ht aangesloten heb om het verschil te horen. Misschien toch eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 13:26
Waah schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:11:
is de oled een grote upgrade?
Voor mijn portemonnee zeker ;) , maar ook daarbuiten is het echt de moeite vind ik.
De OLED heb ik nu ongeveer 8 maanden staan en nog steeds ben ik er van onder de indruk. Als ik bij vrienden film of TV kijk, valt het mij direct op dat het beeld minder is (kleuren, contrast, ...). Er gaat hier niets boven een filmavondje in goed verduisterde ruimte waar het contrast van de OLED, met zijn echte zwart, je meezuigt in de film. Ik zou er zo weer geld voor op de plank smijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:02:
[...]

HT heb ik een Denon DCD520AE staan. En verder een DNP720AE networkplayer. Beide hebben een uitstekende DAC, maar toch digitaal aangesloten op de AVR2311. Ik vertik het namelijk flink geld uit te geven voor interlinks, en het spul klinkt zo ook al fantastisch. Voor die enkele keer dat ik een cd draai iig meer dan prima.
Bovendien wordt de Pioneer op zolder gezelschap gehouden door een Pioneer A550r amp, een F447 tuner en een pioneer dubbel cassettedeck. Dus die heeft daar een prima combi. Moet ook eerlijk bekennen dat ik die PD770 nog nooit op mijn Ht aangesloten heb om het verschil te horen. Misschien toch eens doen.
Indd, de technieken zijn er zeker op vooruit gegaan en je netwerkplayer is een mooi apparaat, maar kabels hoeven toch niet zo duur te zijn of zweer je toch op de duurdere kabels die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Dat niet. Maar de DAC in de Denon cd speler is van ongeveer gelijke kwaliteit als die in de AVR. En via de netwerkplayer luister ik ook regelmatig multichannel muziek, en dat kan alleen over digitaal bij gebrek aan analoge 5.1 aansluitingen op de Netwerkplayer en AVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewesleyman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-03 23:03
Zal ik dan mijn zetje ook maar neerzetten heb je eventuele verbeteringen zeg het even :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28w2mtk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/oh7ndx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34dmo20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dzfp7r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/6f8s2x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2v0cv2a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6y31b7.jpg

Wat je ziet:
Een Funai Tv 32 inch (wist ook niet dat het merk bestond heb hem gekregen)
Technics SA-GX370
2X JVC Boxen 35Watt (had ze nog van een oud zetje)
2X REAR speaker van technics 70 watt staat er*
1X center van Technics ook 70 watt*
2X Sattelite 35 watt Technics*
1X Sub van Technics 120 watt*
1X JVC radio (wordt nu gebruikt als cd speler daar horen de 2 JVC boxen bij)
1X tv ontvanger van KPN

Op mijn Bureau staat
een acer beeldscherm 17 inch
een dell Beeldscherm 19 inch
acer aspire 5253 laptop 15,6 inch
en m'n nas zyxel NSA 325V2

nou dat is wel een beetje alles
ben benieuwd wat jullie er van vinden

Hey hoi wat leuk dat je (misschien) mijn reactie hebt gelezen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 22:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

^^ Ieder zijn HT, daar gaat het toch om? Leuk dat je foto's post.
Verbeteringen, cable management bij je tv-meubel. Ik ga er vanuit dat je nog jong bent, en dan heb je toch een leuk setje?

Een update n.a.v. mijn post eerder: loewie1984 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

We zijn inmiddels 2,5 week geleden ingetrokken in onze woning. Op het plintwerk na is het allemaal klaar. TV meubel en TV staan even op een laag pitje. (even de buffer aan € weer aanvullen) Maar ondertussen staat het er zo bij:

56k6 modem alert :p

Woonkamer HiFi

U ziet:
  • Canton ERGO RC-L luidsprekers op spikes op marmeren tegels
  • Marantz SR 6007
  • Music Hall MMF-2.2 witte platenspeler
In de muur ligt een TV goot verborgen met audio, stroom en netwerk. Dus straks liggen er geen kabels meer op de vloer :)

Enkele vinyl boxsets die nog geen vast plekje hebben kunnen vinden waaronder:
  • Led Zep 2x
  • Soundtrack the girl with the dragon tattoo
  • Macklemore Ryan Lewis
  • Muse Resistance
  • Bruce Springsteen
  • The Smashing pumpkins teargarden / kaleidoscoop 1 en 2
Rest vd woonkamer ziet er zo uit:
Woonkamer

Nog geen TV onder, de oude is meeverkocht met onze vorige woning, en eerlijk gezegd mis ik het tot op heden niet.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 06-04-2015 19:58 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
http://i.imgur.com/N5biz6n.jpg

Niet echt HT, maar ik krijg graag een filmpje zo.

Kabelmanagement kan ietsje netter, I know. :9

Samsung 4k monitor
Audioengine A5+
SVS SB2000

Aan de andere kant nog een panasonic plasma, maar niet foto waardig.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 07-04-2015 10:35 . Reden: Zie de TW betreffende fotosize. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Hoe is dat nou, 4k kijken op een monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Iuigi schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:11:
http://i.imgur.com/N5biz6n.jpg

Niet echt HT, maar ik krijg graag een filmpje zo.

Kabelmanagement kan ietsje netter, I know. :9

Samsung 4k monitor
Audioengine A5+
SVS SB2000

Aan de andere kant nog een panasonic plasma, maar niet foto waardig.
Leuk speelgoed!

Elke panasonic plasma is foto waardig :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:06

R-B

Blokkert

ralphkeb schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:12:
Ik ben erg benieuwd naar de werking van het lightpack icm Kodi, heb je de Philips Hue ook hiermee gekoppeld?

[...]
Die apps zijn er idd. https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue.ambilight

Echter, op mijn minix 8-h werkt het niet lekker, video decoderen moet ik op softwarematig zetten om het meekleuren met film te laten werken, echter de 1080p films lopen dan niet meer vloeiend.. :(

Je kan met die app ook je (hue) verlichting juist uitzetten :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Xenophoben schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:34:
Hoe is dat nou, 4k kijken op een monitor?
Voornamelijk scherp en klein. Zwartwaardes van het ding zijn OK, contrast is niet geweldig, maar as expected voor een TN. Verder is het 's avonds in het donker vrij vermoeiend om van af te lezen als je de boel niet schaalt. 4k content ziet er uiteraard wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:37
Sinds kort ook mijn eigen plekkie :*) , ben dit topic dan ook al een tijdje aan het volgen.
Ben nu bezig om mijn eigen AV in te richten.

Nu ben ik erg aan het twijfelen over een aantal dingen, namelijk:

1. Speakers op een stand naast het meubel plaatsen.
2. Speakers op het blad van het (Besta)meubel laten staan.

en

1. Versterker op het meubel plaatsen. (i.v.m. koeling aangezien deze nogal warm wordt)
2. Versterker in het meubel plaatsen alle deurtjes dicht, en dan een ventilatie rooster boven in het blad maken.
3. Versterker in het meubel en deurtje eruit laten (zoals op de foto)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/257407r.jpg

Wat je ziet:

- B&W 686 (op termijn wil ik deze vervangen voor de 685 S2)
- Rotel RA970BX (stereo) versterker (op termijn vervangen met Rotel RA-12 V2)
- Rotel RT935AX tuner
- Philips 47" 47PFS7509
- 2x Ikea Besta

Wat je niet ziet:

- Technicolor TC7210 modem van Ziggo
- Kabels _/-\o_

De versterker en speakers gebruik ik alleen om muziek te luisteren niet voor home cinema.

[ Voor 13% gewijzigd door dannx1986 op 07-04-2015 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010

Moofnor

King of my castle

Klok op een stoel, stoelen nog ingepakt, maar de audio apparatuur staat er al.
Jij hebt de juiste prioriteiten^^

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
dannx1986 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
Sinds kort ook mijn eigen plekkie :*) , ben dit topic dan ook al een tijdje aan het volgen.
Ben nu bezig om mijn eigen AV in te richten.

Nu ben ik erg aan het twijfelen over een aantal dingen, en ik weet dat het er op aankomt hoe ik het zelf vind uitzien, maar ik wil toch graag jullie mening vragen en kijken of er nog voor of nadelen zitten aan het volgende:

1. Speakers op een stand naast het meubel plaatsen.
2. Speakers op het blad van het (Besta)meubel laten staan.

en

1. Versterker op het meubel plaatsen. (i.v.m. koeling aangezien deze nogal warm wordt)
2. Versterker in het meubel plaatsen alle deurtjes dicht, en dan een ventilatie rooster boven in het blad maken.
3. Versterker in het meubel en deurtje eruit laten (zoals op de foto)

[afbeelding]

Wat je ziet:

- B&W 686 (op termijn wil ik deze vervangen voor de 685 S2)
- Rotel RA970BX (stereo) versterker
- Rotel RT935AX tuner
- Philips 47" 47PFS7509
- 2x Ikea Besta

Wat je niet ziet:

- Technicolor TC7210 modem van Ziggo
- Kabels _/-\o_

De versterker en speakers gebruik ik alleen om muziek te luisteren niet voor home cinema.
off topic: maar had een vraag, die Ikea Besta, is dat nou makkelijk om die mooi naast elkaar te hangen? Dat ze precies aansluiten, even hoog en recht hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 23:24
De Besta serie is maar zo'n 40 cm diep, dat is voor mij te weinig. Ik ga binnenkort verhuizen en zit met een schouw met daar links van ongeveer een meter tot de Ziggo aansluiting (volgende week de sleutel, dan kan ik meten). Wordt weer een zelfbouw meubel denk ik, want heb wel 50 cm nodig qua diepte.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Frid0 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:40:
[...]

off topic: maar had een vraag, die Ikea Besta, is dat nou makkelijk om die mooi naast elkaar te hangen? Dat ze precies aansluiten, even hoog en recht hangen?
Is vrij eenvoudig ja. Je moet er wel de tijd voor nemen en een paar extra handen... en een waterpas is geen overbodige luxe :+

Ik heb het als volgt gedaan:
Heb eerst één Besta opgehangen door 2 straat klinkers (had ik toevallig liggen :9 ) rechtop te zetten dat is ongeveer 20cm en daarop de Besta plaatsen. Dan de Besta waterpassen (waar nodig met een stukje karton ophogen) Daarna aftekenen, boren en ophangen (wel grotere schroeven en pluggen gehaald dan die er standaard bijzitten) daarna hetzelfde met het 2e kasje, en uiteraard daarbij opletten of alle naden netjes strak tegen elkaar zitten. En goed opletten met boren dat de boor niet wegloopt, eerst de boorkop met de hand een aantal keer draaien waar het gat moet komen en dan pas gas erop.

Als de kasjes eenmaal hangen nog 2 schroeven door de wand van het ene naar het andere kasje voor de stevigheid.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
dannx1986 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
Sinds kort ook mijn eigen plekkie :*) ...
Tja, speakers op stands klinken vaak beter. Je kunt het even aankijken natuurlijk. Als je het zo al goed vindt, houd je het een poosje zo. Als kastjes goed stevig hangen en niet te veel resoneren, kan het meevallen.

Verder zou ik het schap open laten, zoals je nu hebt. Staat goed toch? Mooi recht onder de tv! Strakke stereo set-up zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
dannx1986 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:18:
[...]

Heb eerst één Besta opgehangen door 2 straat klinkers (had ik toevallig liggen :9 ) rechtop te zetten dat is ongeveer 20cm en daarop de Besta plaatsen.
Je kan ook houten balkjes of plankjes nemen. Daarvan is de dikte vaak wat "gelijker" dan een straatklinker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Is vrij eenvoudig ja. Je moet er wel de tijd voor nemen en een paar extra handen... en een waterpas is geen overbodige luxe :+

Heb eerst één Besta opgehangen door 2 straat klinkers (had ik toevallig liggen :9 ) rechtop te zetten dat is ongeveer 20cm en daarop de Besta plaatsen. Dan de Besta waterpassen (waar nodig met een stukje karton ophogen) Daarna aftekenen, boren en ophangen (wel grotere schroeven en pluggen gehaald dan die er standaard bijzitten) daarna hetzelfde met het 2e kasje, en uiteraard daarbij opletten of alle naden netjes strak tegen elkaar zitten. En goed opletten met boren dat de boor niet wegloopt, eerst de boorkop met de hand een aantal keer draaien waar het gat moet komen en dan pas gas erop.

Als de kasjes eenmaal hangen nog 2 schroeven door de wand van het ene naar het andere kasje voor de stevigheid.

En hoe heb je de kabels weggewerkt? Ik neem aan dat je je besta meubel strak tegen de muur aan zit en je daardoor geen ruimte hebt om de kabels erachter weg te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Ferra schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:55:
[...]

En hoe heb je de kabels weggewerkt? Ik neem aan dat je je besta meubel strak tegen de muur aan zit en je daardoor geen ruimte hebt om de kabels erachter weg te werken?
Dat ook en hoe doe je dat met de warmte, want zover ik kan zien zijn de meubels van achter dicht. Als je dan ook de deurtjes dicht doet, waar moet de warmte dan heen?
[...]

Bedankt! Staat allemaal genoteerd en ga ik zeker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Frid0 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:51:
[...]

Dat ook en hoe doe je dat met de warmte, want zover ik kan zien zijn de meubels van achter dicht. Als je dan ook de deurtjes dicht doet, waar moet de warmte dan heen?

[...]

Bedankt! Staat allemaal genoteerd en ga ik zeker gebruiken
Daar ben ik nu hard over na aan het denken ;)
Op Het grote Audiomeubel topic staan veel oplossingen voor koeling en kabeldoorvoer van Besta kasjes.

Komt erop neer dat je gaten zult moeten maken voor de ventilatie en kabels.
Tip. De nieuwe Besta lijn van Ikea verkrijgbaar vanaf half april hebben boven een ventilatierooster.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/0140782_PE300782_S5.JPG

Als ik de speakers op het blad laat staan, moet ik er 2 gaten in maken net achter de speaker en afwerken met een kleine kabeldoorvoer zodat de deze erdoorheen kunnen. Een kabelgootje zou ook kunnen maar dat vind ik dan niet mooi uitzien.

Als ik de speakers op een stand zet laat ik de kabels via een gat in de onderkant na binnen lopen.

Heb nu in het kasje links een gat gemaakt in de bodem met een gatenboor. voor de koeling van het modem. Nu even kijken of het genoeg is, anders nog een gat erbij.

Op de plek waar de versterker staat laat ik het kasje voor nu open (dus geen deurtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:43:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Waar heb je dat kastje vandaan als ik vragen mag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Joster schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:11:
[...]

Waar heb je dat kastje vandaan als ik vragen mag? :9
Bij de Karwei.
Je moet alleen de planken nog wel zelf op maat zagen en in elkaar schroeven :9

Maar zelf gemaakt dus. Van "gebruikt" steigerhout. Ik heb 4 planken gebruikt voor dit kastje. Geen extra verbindingen nodig gehad.

Enige puntjes:
  • Zonder gewicht in het kastje, valt het kastje voorover door het gewicht van de deurtjes. Komt omdat het kastje maar 20cm diep is... maar met een plank extra is die al 40 cm. Ik had alleen de ruimte er niet voor.
  • De deurtjes blijven dicht door magneetclips. Maar daar kan je natuurlijk van alles voor gebruiken.
Totaal was ik (zonder schroeven) ongeveer 45 euro kwijt. En het plannen/uittekenen/zagen/schroeven was nog geen 4 uur werk. Kan vast sneller, maar heb soms 2 linker klauwen. Mocht je nog een exacte tekening willen dan heb ik die wel ergens liggen :9. al is het geen rocket science.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 09-04-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:43

DjVe

Hatsaflats!

dannx1986 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:17:
[...]

Daar ben ik nu hard over na aan het denken ;)
Op Het grote Audiomeubel topic staan veel oplossingen voor koeling en kabeldoorvoer van Besta kasjes.

Komt erop neer dat je gaten zult moeten maken voor de ventilatie en kabels.
Tip. De nieuwe Besta lijn van Ikea verkrijgbaar vanaf half april hebben boven een ventilatierooster.

[afbeelding]

Als ik de speakers op het blad laat staan, moet ik er 2 gaten in maken net achter de speaker en afwerken met een kleine kabeldoorvoer zodat de deze erdoorheen kunnen. Een kabelgootje zou ook kunnen maar dat vind ik dan niet mooi uitzien.

Als ik de speakers op een stand zet laat ik de kabels via een gat in de onderkant na binnen lopen.

Heb nu in het kasje links een gat gemaakt in de bodem met een gatenboor. voor de koeling van het modem. Nu even kijken of het genoeg is, anders nog een gat erbij.

Op de plek waar de versterker staat laat ik het kasje voor nu open (dus geen deurtje)
Kijk dat is goed nieuws! Ik wil al een tijdje een nieuw meubel maken op basis van de Besta serie,Ik had echter wel het idee om er een mooi houten blad op te leggen, dus ik moet zeker nog even gaan bekokstoven hoe ik dit allemaal wil gaan doen met de ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Gents, we hebben Het grote Audiomeubel topic! niet voor niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Soms heb je zo'n aankoop dat je denkt, waar ben ik nu eigenlijk mee bezig? Zoals deze dus, setje Pioneer speakers waarvan ik me een beetje verkeek in de afmetingen :p

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/image.jpg

Wel waanzinnig mooi gelukkig.

Pioneer S-2EX, drivers van TAD :9

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 09-04-2015 17:51 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Haha je tv krijgt zo een minderwaardigheids complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:47:
Soms heb je zo'n aankoop dat je denkt, waar ben ik nu eigenlijk mee bezig? Zoals deze dus, setje Pioneer speakers waarvan ik me een beetje verkeek in de afmetingen :p

[afbeelding]

Heb je met Maz geruild? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

[afbeelding]

_/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron

[afbeelding]

Leuke speakers, wel even een grotere TV halen nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

FeaR schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:21:
[...]
Heb je met Maz geruild? :P
Ja, mooie bron voor erg fraaie hifi... Al paar keer lopen twijfelen en nu kon ik me even niet inhouden.
Hij had m'n Arc's al verpatst voor hij ze binnen had dus terugkrabbelen was wat lastiger (ben ik toch al niet echt voor, m'n keus maak ik vooraf al en dat gaat meestal goed) :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1 ... 4 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic