The Eagle schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:29:
Dubbele setup, nice

Paar opmerkingen, vragen:
- WTF heb je onder je sub staan, bouwstenen met een doekje er overheen

- Hoezo staan die surround backs zo scheef?
- Zou je niet eens een ruimer plekje gaan zoeken zodat het spul beter tot zijn recht komt?

- Vwb die Reckhorn B-2: waarom laat je de receiver niet de cutoff afhandelen? Of gaf die teveel door
En zoals je weet draai ik ook met Klipsch. Alleen dit ga ik er nevernooitniet doorheen krijgen hier. Iets met een WAF 
Aah daar is de Eagle weer! Nog zo'n Klipsch liefhebber

Hieronder antwoord op je vragen.
Dat geval onder mijn sub is een zelfgemaakte subdude. Dat witte is schuim en daar bovenop zit een stuk MDF met tapijt er omheen. Ik moet het schuim nog even zwart ofzo maken maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Voordeel van een zelfgemaakte subdude is dat je hem precies op de juiste maat kunt maken en ik heb weer een hoop geld bespaard. Ding heeft me aan materiaal 5 euro gekost
Omdat de deur daar zit kan ik de surround back speakers niet exact achter de luister positie hangen, vandaar dat ik ze richting de sweet spot heb gericht. Audyssey corrigeert dat verder prima.
Een ruimer plekje zal er in de toekomst vast wel eens komen. Het staat nu bij mijn moeder thuis en ik zit zelf op kamers. Als het goed is ben ik in juli klaar met studeren, maar ik ben er nog niet zeker van of ik daarna wel in Nederland blijf. Dus een eigen plekje met genoeg ruimte voor een dedicated home cinema zit er voorlopig nog niet in helaas

Opzich komt het wel aardig tot zijn recht hier hoor. Ik had alleen graag meer ruimte in de breedte willen hebben zodat ik nog front wide en eventueel ceiling speakers kan toevoegen (toekomstmuziek

) En als ik meer diepte zou hebben zou ik een beamer aanschaffen. Qua geluid en afstand vanaf de muren etc. kan het hier prima.
Vanaf de amp kun je alleen de cutoff op een bepaalde frequentie zetten en alles daaronder geeft hij dan dus wel gewoon door. Dus in theorie tot 0hz. Ik heb het zelf getest met een bass roll en het klopt inderdaad dat hij gewoon doorloopt, waardoor de subwoofer heel erg uitslaat, maar eigenlijk geen geluid meer produceert. Hence, the Reckhorn

Heel handig apparaatje trouwens, je kan ook bepaalde frequenties boosten.