Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oodh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06-2023
Jinge schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:29:
Hoi Tweakers, bij deze na een jaar nogmaals mijn stereo setup wegens een paar veranderingen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- Sony kdl-50w829b
- 2x Dali Zensor 7
- Pioneer A-30-K stereo versterker
- Pioneer N-50A-K netwerkspeler
- iT7 Audio bluetooth koptelefoon (iT7x2)
- iPad mini Retina voor bediening netwerkspeler

Omdat er ook een vrouw in het huis woont moest er ook een plant bij om eea te compenseren.
Mooie plant hoor....

Waar heb je je meubel vandaan en hoe groot is hij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoi Tweakers, bij deze na een jaar nogmaals mijn stereo setup wegens een paar veranderingen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- Sony kdl-50w829b
- 2x Dali Zensor 7

Omdat er ook een vrouw in het huis woont moest er ook een plant bij om eea te compenseren.
Een netwerkspeler? Dat ken ik helemaal niet? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26
Precies dat. Speelt audio af vanaf het netwerk - en meestal ook nog webradio en spotify enzo.
Zit bij de hedendaagse receivers vaak ingebouwd, maar ook genoeg (al dan niet high end) stereoversterkers die geen netwerkmogelijkheden hebben. En dan is een dedicated streamingcomponent best fijn, zeker als er een goede DAC in zit :)
* The Eagle zelf een Denon DNP720AE heeft omdat zijn AVR2311 net geen netwerkmogelijkheden heeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Maeslant schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:22:
[afbeelding]
Overzicht Setup

[afbeelding]
Heerlijk geluid die CM9!

[afbeelding]
De heerlijke LX87, met Spotify ondersteuning en Airplay.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag maar even de tijd genomen om ook mijn setup te posten. Met het geluid ben ik zeer tevreden. Alleen de muur erachter moet nog een likje verf om het af te maken.

Er hangt een;
Samsung EU46F8000

Aangesloten op een:
Pioneer LX-87
2x B&W CM9 (Bi-Wire)
1x Jamo S60 CEN
2x Jamo S602 (Rear)

De Jamo S60 moet vervangen worden door een B&W CMC of CMC2. Echter sinds dat er een S2 versie is, is de oude versie haast niet meer te verkrijgen. Hiernaast moet nog een subwoofer komen, daar moet ik eens goed over na denken.

De LX-87 is echt een ideale versterker, veel vermogen en voldoende digitale mogelijkheden. Spotify, Airplay en Internet Radio. Spotify is gewoon echt een verslaving.
Welke vloer heb je? Ziet er goed uit met dat grijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[afbeelding]
Overzicht Setup

[afbeelding]
Heerlijk geluid die CM9!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag maar even de tijd genomen om ook mijn setup te posten. Met het geluid ben ik zeer tevreden. Alleen de muur erachter moet nog een likje verf om het af te maken.
Het geluid van de CM-serie heeft mij destijds niet kunnen overtuigen maar oh, wat zijn het toch prachtige speakers om te zien. Mooie setup!
Ferra schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:20:
Een device waarmee je je (centraal opgeslagen) digitale muziek collectie kan afspelen. Een audiostreamer dus. Iets als een Sonos Connect of Bluesound Node (heb ik zelf staan) kan dit ook voor je verzorgen. Ideaal en gebruiksvriendelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
oodh schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:36:
[...]

Mooie plant hoor....

Waar heb je je meubel vandaan en hoe groot is hij??
Leen Bakker, model Sven als ik me goed herinner. Geen topkwaliteit maar voldoet tot dusver prima. Heeft me volgens mij €139 gekost.
Ferra schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:20:
[...]

Wat The Eagle zegt klopt. Het is een apparaat dat eigenlijk alles draait/streamt in high-res behalve cd's. Voor digitale muziek dus. Denk hierbij aan Spotify Connect, Airplay, USB A en B, music servers, thuisnetwerk, internet radio en (vaak) bluetooth. Dit alles ontbreekt altijd op stereo versterkers. Het voordeel van een goede dedicated is dat er vaak een betere DAC in zit en het vaak meer digitale in- en uitgangen heeft. Deze beschikt over twee Sabre32 DAC's. Heb tegenwoordig m'n televisie ook aangesloten via een van de Digital In optische poorten, voor het kijken van films. Klinkt net wat beter dan de RCA connectors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 14:48
Na een lange tijd hier rondkijken zal ook ik mijn set plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2akd0qv.jpg
Wat is er te zien :):
  • Zelfbouw tv meubel,
  • Panasonic 42AS650,
  • Audio Technica LP60 platenspeler,
  • Dali Zensor 1’s
  • Mede8er 500X2,
  • Yamaha cdx 930 CD-speler, oud beestje maar werkt feilloos,
  • Center speaker uit de oude 5.1 set,
  • iTV kastje van KPN,
  • NES,
  • Denon X2000,
  • Xbox 360S en
  • PS3.
Al met al staat het nu een week zo en het bevalt prima. Ter zijner tijd zal ik een Vokal als center willen, maar dat is nog toekomst muziek.

[ Voor 0% gewijzigd door Vitamine op 22-04-2015 09:05 . Reden: Ik zie dat ik wel een ultra brakke foto gemaakt heb :X. Excuses! ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jinge schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:49:
[...]

Leen Bakker, model Sven als ik me goed herinner. Geen topkwaliteit maar voldoet tot dusver prima. Heeft me volgens mij €139 gekost.

[...]

Wat The Eagle zegt klopt. Het is een apparaat dat eigenlijk alles draait/streamt in high-res behalve cd's. Voor digitale muziek dus. Denk hierbij aan Spotify Connect, Airplay, USB A en B, music servers, thuisnetwerk, internet radio en (vaak) bluetooth. Dit alles ontbreekt altijd op stereo versterkers. Het voordeel van een goede dedicated is dat er vaak een betere DAC in zit en het vaak meer digitale in- en uitgangen heeft. Deze beschikt over twee Sabre32 DAC's. Heb tegenwoordig m'n televisie ook aangesloten via een van de Digital In optische poorten, voor het kijken van films. Klinkt net wat beter dan de RCA connectors :)
Waarom een half excuus voor jouw meubel? Ziet er prima uit. Of jij nou €139 of €699 had genoemd...mensen die daar vervolgens een oordeel over vellen hebben nog veel te leren.

Hoe bevalt jouw Pioneer N50A? Ondersteund gapless? Is de app ok? Schermpje groot genoeg om vanaf de bank af te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
Xlinks1987 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:27:
Eindelijk mijn set compleet! Uitdaging was om al mijn apparatuur kwijt te kunnen in een mooi zwevend meubel. Nou dat is gelukt:

Alle kabels mooi weggewerkt in de muur en achter de plint.
Zwevend meubel komt van de Ikea.. beste koop ooit voor een tijdelijk meubel en kost (bijna) geen geld :P
Gekozen voor hoogglans zwart omdat dit mooi aansluit bij mn hoogglans speakers.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

2x Monitor Audio Silver 6 Front speakers
1x Monitor Audio Silver 6 Center speaker
2x Monitor Audio Radius 90 Rear speakers
1x REL T5 Subwoofer

Dit alles aangestuurd door een Onkyo TX-NR636 receiver

TV: Samsung 46D8000

Verder verstop in het meubel:
Router: Apple Time Capsule 2tb
NAS: Synology DS713+
Xbox 360
Dreambox DM800 HD se
HTPC Prometheus
Sonos Bridge
Hue Bridge
Als je op die zweefkast een mooie houten plank in de kleur van je vloer plaatst...dan maak je het helemaal af...a la. http://www.houzz.com/phot...er-scandinavian-amsterdam

Deze hbben ook gewoon een besta omgetoverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:11:
[...]

Waarom een half excuus voor jouw meubel? Ziet er prima uit. Of jij nou €139 of €699 had genoemd...mensen die daar vervolgens een oordeel over vellen hebben nog veel te leren.

Hoe bevalt jouw Pioneer N50A? Ondersteund gapless? Is de app ok? Schermpje groot genoeg om vanaf de bank af te lezen?
Het is geen excuus, ik ben er erg tevreden over. Meer een tip/price range voor de geïnteresseerden. De kast is overigens 166x40 en 42 hoog, aanvullend op mijn vorige post.

Tot nu toe zeer tevreden over de n50a. Een week in gebruik. Voornamelijk getest met Spotify, Airplay, internetradio en USB. Zolang je er goede bestanden op gebruikt (320kbs of meer) komt er gewoon prachtig geluid uit. Ook gapless, maar volgens mij doet de n50 dat sinds de laatste firmware update ook.

Het scherm is 3,5" en de tekst is prima leesbaar vanaf de bank (~3 meter). Album art is wat moeilijker te zien. Kwaliteit scherm valt zeker niet tegen en de helderheid is aan te passen.

Pioneer remote app gebruik ik niet want heb geen NAS oid. Wel gelezen dat het een stuk beter moet zijn dan op de voorganger. Spotify (premium account vereist) gaat via de app van Spotify zelf en Airplay is getest via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jinge schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:00:
[...]

Het is geen excuus, ik ben er erg tevreden over. Meer een tip/price range voor de geïnteresseerden. De kast is overigens 166x40 en 42 hoog, aanvullend op mijn vorige post.

Tot nu toe zeer tevreden over de n50a. Een week in gebruik. Voornamelijk getest met Spotify, Airplay, internetradio en USB. Zolang je er goede bestanden op gebruikt (320kbs of meer) komt er gewoon prachtig geluid uit. Ook gapless, maar volgens mij doet de n50 dat sinds de laatste firmware update ook.

Het scherm is 3,5" en de tekst is prima leesbaar vanaf de bank (~3 meter). Album art is wat moeilijker te zien. Kwaliteit scherm valt zeker niet tegen en de helderheid is aan te passen.

Pioneer remote app gebruik ik niet want heb geen NAS oid. Wel gelezen dat het een stuk beter moet zijn dan op de voorganger. Spotify (premium account vereist) gaat via de app van Spotify zelf en Airplay is getest via iTunes.
Ah ok! Excuus. Zo kwam het over op mij vanwege de opmerking over 'topkwaliteit'. Prijs/kwaliteit is prima :)

Goed om te horen van de N50A en het schermpje. Men reageert al snel met dat er toch een app voor is maar dat scherm zit er niet voor niets op. Afstand voor mij zou ook zo'n 3 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:18

Audione0

Strijdt der titanen

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Audione0 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:57:
Weer wat foto’s. ben nu weer een stukje verder.

Het is bijna klaar. Het klinkt iig al heeuul lekker!
Mooi gedaan hoor ziet er netjes uit,vraagje van mijn kant word het zomers niet warm op zolder?
Op mijn zolder zonder dakraam e.d. kun je zomers niet wezen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
@ Audione0: Waar woon je? Ik neem DriveClub mee. Mooie setup

Bij nader inzien: ik zal mijn PS4 mee moeten nemen, aangezien ik deze uit de PS Store heb gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door CappieL op 22-04-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:13
Ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:23
Waarom heb je eigenlijk maar 2 zitplaatsen? Of kunnen de stoelen achter het trapgat worden geplaatst en dat je (is minder voor de sweet spot natuurlijk) er nog stoelen aan de zijkant voor zet o.i.d.? Zijn het eigenlijk überhaupt wel lekkere HT-stoelen i.v.m. de leuningen?
Ik vind het een heel mooie kamer en het geeft een heerlijk bioscoopgevoel, maar het zou zonde zijn als hij niet zo vaak wordt gebruikt omdat er een gast te veel is of dat je niet op de leuning kunt hangen. Nu kijk ik over het algemeen films met z'n tweeën, maar met wat proppen kunnen er 4 mensen zitten. Persoonlijk zou ik liever 2 lege stoelen houden en de zijspeakers weghalen. Maar goed, jij weet beter wat je zoekt dan ik :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Ziet er goed uit! Een kleine zolder omgebouwd tot leuke HT-ruimte waar je lekker kunt genieten O+ . Lijkt erg op mijn ruimte. Complimenten!
Vitamine schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:04:

[afbeelding]
  • Zelfbouw tv meubel,
  • Panasonic 42AS650,
  • Dali Zensor 1’s
  • Mede8er 500X2,
  • iTV kastje van KPN,
  • NES,
  • Denon X2000,
  • Xbox 360S en
  • PS3.
Al met al staat het nu een week zo en het bevalt prima. Ter zijner tijd zal ik een Vokal als center willen, maar dat is nog toekomst muziek.
Leuke set om mee te beginnen toch? Uitbreiden kan altijd nog :).
[afbeelding]
Overzicht Setup

[afbeelding]
Heerlijk geluid die CM9!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er hangt een;
Samsung EU46F8000

Aangesloten op een:
Pioneer LX-87
2x B&W CM9 (Bi-Wire)
1x Jamo S60 CEN
2x Jamo S602 (Rear)

De Jamo S60 moet vervangen worden door een B&W CMC of CMC2. Echter sinds dat er een S2 versie is, is de oude versie haast niet meer te verkrijgen. Hiernaast moet nog een subwoofer komen, daar moet ik eens goed over na denken.

De LX-87 is echt een ideale versterker, veel vermogen en voldoende digitale mogelijkheden. Spotify, Airplay en Internet Radio. Spotify is gewoon echt een verslaving.
Schitterende speakers! Helaas geen centen voor, maar anders hadden hier ook gelijkwaardige stereospeakers gestaan :).

Staat de linkse niet wat ingebouwd i.v.m. bassweergave?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- Sony kdl-50w829b
- 2x Dali Zensor 7

Mooie set om lekker van de muziek te genieten. Cool! Mis je de center speaker + sub of totaal niet?

Fijne netwerkstreamer ook! Klinkt dat een beetje i.c.m. spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe setup voor Gaming , Muziek en Films:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CHHT4bSLOuOfyp9j2rue2pqi/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IMbnEbM4LWsTP6wO88t1W8fF/full.jpg?nohitcount=1

Wat je ziet:

LG 47LN5404
PlayStation 4
Acer A500 Tablet + Dock
Yamaha YHT-4910 Receiver
Yamaha NS-333 Front Speakers
Yamaha YST-SW012 Subwoofer
Yamaha NS-P40 Center Speaker

Wat je niet ziet:

Yamaha NS-P40 Surround Speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ferra schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:27:
[...]

Welke vloer heb je? Ziet er goed uit met dat grijs!
Krono Oak Grey

Deze zomer moeten de muren nog geverft worden en dan begint het af te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:47:

[...]

Leuke set om mee te beginnen toch? Uitbreiden kan altijd nog :).
Exact, dit is mijn eerste serieuze set en heb hem nu een jaar in gebruik (meubel en opstelling een week oud ;). Gebruik het naar volle tevredenheid, maar zou toch in de toekomst 'meer' geluid willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Laatst online: 16-06 22:27
Prachtig geworden! Het scherm hangt inderdaad wat laag, maar je moet roeien met de riemen de je hebt natuurlijk :*) Dat schuine plafond kun je helaas niet wegtoveren :o Hoe veel stoelen komen er in totaal te staan en is het een 5.1 opstelling of staan er achter de stoelen ook nog speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Maeslant schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:12:
[...]

Krono Oak Grey

Deze zomer moeten de muren nog geverft worden en dan begint het af te raken.
Wat kost deze de m2? En waar kan je die vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ferra schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:37:
[...]

Wat kost deze de m2? En waar kan je die vinden?
Ik heb er 9 euro per m2 voor betaald, maar weet dat ze er toen uitgingen. Erg jammer want ik vond/vind het een prachtige vloer en ik wilde nog een kamer boven er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Dank jullie allen wel :)
Read schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:20:
[...]

Mooi gedaan hoor ziet er netjes uit,vraagje van mijn kant word het zomers niet warm op zolder?
Op mijn zolder zonder dakraam e.d. kun je zomers niet wezen.
Dankje!

Op zich valt t mee omdat het best goed geïsoleerd is. Maar ik heb er nooit echt lang vertoefd, dus een echt goed oordeel kan ik er niet over geven. We gaan het straks merken.
Snel maar een koelkastje aanschaffen volgepropt met van die goudkleurige rakkersss..
Ample Energy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:44:
Waarom heb je eigenlijk maar 2 zitplaatsen? Of kunnen de stoelen achter het trapgat worden geplaatst en dat je (is minder voor de sweet spot natuurlijk) er nog stoelen aan de zijkant voor zet o.i.d.? Zijn het eigenlijk überhaupt wel lekkere HT-stoelen i.v.m. de leuningen?
Ik vind het een heel mooie kamer en het geeft een heerlijk bioscoopgevoel, maar het zou zonde zijn als hij niet zo vaak wordt gebruikt omdat er een gast te veel is of dat je niet op de leuning kunt hangen. Nu kijk ik over het algemeen films met z'n tweeën, maar met wat proppen kunnen er 4 mensen zitten. Persoonlijk zou ik liever 2 lege stoelen houden en de zijspeakers weghalen. Maar goed, jij weet beter wat je zoekt dan ik :P
Er komen uiteindelijk nog 2 of 3 stoelen bij maar dan moet ik eerst een soort vlonder over het gat heen maken zodat je niet naar beneden valt. Maar het idee van meerdere stoelen zit tussen mn oren iig
Er is nog genoeg plek voor 2 extra iig
nvidia schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:47:
[...]

Ziet er zeer mooi uit, nogmaals - je bent een handige :)...

Wat me wel opvalt is dat het scherm laag komt, misschien zelfs te laag of vergis ik me? Bewuste keuze?
Welke afmetingen heeft dit scherm?
Jou ruimte spant echt de kroon! Ik volg je op de voet :)
Het scherm hangt indd wat laag, maar zoals ik in mijn topic al aangaf, is dat ik precies recht op mijn scherm kijk dus ik hoef niet teveel met mijn hoofd heen en weer.

Het scherm is 200x112 (16.9)
fris0NL schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:54:
[...]

Prachtig geworden! Het scherm hangt inderdaad wat laag, maar je moet roeien met de riemen de je hebt natuurlijk :*) Dat schuine plafond kun je helaas niet wegtoveren :o Hoe veel stoelen komen er in totaal te staan en is het een 5.1 opstelling of staan er achter de stoelen ook nog speakers?
Dank u!

Jij hebt ook een mooie ruimte met mooie spul erin! Ook met 2 schuine wanden toch?

De opstelling is 7.1 en tussen het gat en de surround back speakers komen nog 2 stoelen te staan die ik nog ergens op de kop moet tikken. Het liefst dezelfde als diegene die ik al heb, en anders zoiets dergelijks.

[ Voor 22% gewijzigd door Audione0 op 22-04-2015 21:01 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Audione0 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:57:
Weer wat foto’s. ben nu weer een stukje verder.

Het is bijna klaar. Het klinkt iig al heeuul lekker!
Leuk gedaan. Lekker gezellig filmpjes kijken zo.

Mis alleen nog een koelkast en bar, anders moet je veel traplopen gok ik zo :+

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Eerste post hier, hopelijk kan ik komende jaren hier veeel meer posts doen. Ik hou zelf van goede beeldkwaliteit en ook van goede audio. Helaas is mijn audio niet zeer goed bij mijn homecinema setup, het beeld is voor mij perfect.
Gelukkig heb ik voor muziek wel Sonos :)

Hier een schema van de setup ongeveer, inclusief netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://3.ii.gl/kM5-MBSOE.jpg

Op zich niet het beste spul, maar niet slecht voor een studenten kamer toch? :)

Hier een lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo ThinkPad T430s (N1RGJMD)€ 2.002,55€ 2.002,55
1Microsoft Xbox 360 Slim 250GB Zwart€ 249,95€ 249,95
1Sony PlayStation 4 Zwart€ 359,-€ 359,-
1Sitecom Wireless Gigabit Router 300N simultaneous dualband WL-370€ 0,-€ 0,-
1Sitecom WL-312 Wireless Router 300N€ 0,-€ 0,-
1Sitecom WLR-4100€ 44,99€ 44,99
1Sonos Bridge BR100€ 43,33€ 43,33
1LG 49UB850V Zwart€ 891,36€ 891,36
1Philips HTB3510€ 189,99€ 189,99
1Sonos Play:1 Zwart€ 198,-€ 198,-
1Sonos Play:3 Zwart€ 286,74€ 286,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.265,91

De lenovo wordt dus als hometheather pc gebruikt voor XBMC, Sickbeard, SABnzbd, CouchPotato etc.
Verder is de audio zoals gezegd niet optimaal, maar voor mijn kleine studenten kamer meer dan prima vind ik. Als ik ga werken en een normaal salaris krijg, dan ga ik wel sparen voor wat beters, tegen die tijd kom ik nog wel eens terug voor aankoopadvies :)

Hier nog 2 foto's van de setup:
http://3.ii.gl/GKn2M_jte.jpg

http://3.ii.gl/_G_UHFR2p.jpg

Zie de TW betreffende foto's. Foto's van 8160 x 6120 zijn echt extreem overdreven.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 24-04-2015 08:00 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Beetje te dure laptop. Daar heb je hele mooie speakers voor met een flinke receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mikayu schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:21:
Beetje te dure laptop. Daar heb je hele mooie speakers voor met een flinke receiver
`
gekocht omdat die weg ging op mijn werk (140 euro, dus valt mee)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
... Zucht...

Mijn beamer ervaring is nu toch wel erg triest aan het worden...

- Scherm met een vreemde afwijking... inmiddels is deze vervangen.

Vervolgens na het plaatsen van het nieuwe scherm valt er iets op...
- Dode pixel in de Epson EH-TW7200...
- 1e keer Mservice: geen dode pixel gevonden
- 2e keer Mservice: probleem gevonden -> Optical Engine & MAB set vervangen

Nu heb ik hem weer hangen...

Zit er op ong. een derde vanuit onder in het midden van het beeld een wat rare donkere vlek (met alle kleuren zichtbaar).

Heb een LensPen Elite besteld (bedoelt om cameralenzen te reinigen)... in de hoop dat het iets is op de lens.

Tevens wat lopen googlen en het "probleem" wat ik zie lijkt erg veel op een "Burned Polarizer". Maar dan heeft het hier ong. een diameter van 10cm op een 130" scherm en zit de vlek verder naar onder en is eens stuk kleiner..
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_xx2-xkiFO7E/SoRuSLS3VVI/AAAAAAAAAYE/vb-HDRvODoc/s400/Blue%20Polarizer%20with%20sky%20small.jpg

Ik ben er bang voor... Morgen komt de LensPen binnen... maar goed
:( :( :( :(

Mag toch meer verwachten van een beamer van ong. 2000 euro :?

Zal zodra de LensPen binnen is wel een bericht plaatsen met of het daarmee verholpen is ofwel hij weer terug moet ;(

Edit:

Net weer thuis... even het beeld omhoog en omlaag gezet (zodat het beeld op een andere plek van de lens komt... de vlek schuift dus helaas gewoon mee :(

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/9qeof6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34s1jr9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/66j9mf.jpg

Begin toch een beetje van het gehele beamer avontuur te balen... had maar een 70" TV gekocht is ook al uit mijn vrouw haar mond gekomen...

Dus Epson maar weer mailen :X

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 25-04-2015 07:20 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Yes.......onze fantasie is nu werkelijkheid, de thuisbios is klaar.
Mama kan in de “darkroom” met haar vriendinnen ongegeneerd Fifty Shades of Grey kijken. Papa kan o.a. eindelijk de tiendelige televisieserie “Band of Brothers” uit 2001 kijken.
De kids komen ook aan hun gerieven, zij kunnen nu naar hartenlust genieten van hun PlayStation 4.
Vijf jaar geleden had ik mijn jongste zoon beloofd dat we een bioscoopje in de kelder van onze nieuwe huis zouden gaan maken. dit als compromis i.v.m. de verhuizing naar een andere dorp. Belofte maakt schuld……………. ook na vijf jaar. Beter laat dan nooit, toch?

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/11182035_898945753497527_6819995855902217002_n.jpg?oh=27b33bbd08d144bfe1806de0f66252a5&oe=559A98AA&__gda__=1440802496_b60e5485d0d5fa34e4287f004cfbfec7

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11156419_898945796830856_7667111397263417538_n.jpg?oh=e4e91c4f75295dc80980cb4b20d5107e&oe=55DE1278

Qua beeld & geluid komen we niets te kort, we hebben o.a. 13 luidsprekers strategisch geplaatst. Ofwel 9.2.4 voor een volledige ondersteuning van DSX, DTS Neo:X 11.1 en de nieuwste decoderingstechnologie Dolby Atmos. Wat een geweldige ervaring!
Ik wilde hoe dan ook Atmos, hiervoor moest ik 4 boxen in het plafond instaleren. Vooraf had ik een plan gemaakt, zodat ik later niet voor een onaangename verrassing zou komen te staan.
Als receiver heb ik een Marantz SR7009 aangeschaft, met maar liefst negen onopvallende versterkerkanalen, elk met 200 W pure kracht.
Om het plaatje compleet te maken heb ik een tweede receiver aangesloten voor de geweldige Dolby Atmos ervaring. De kogels, de vogels, de vliegtuigen, regen en de stem van "god" hoor je nu ook boven je hoofd.

Ik wens mijn kinderen, mijn vrouw en mijzelf veel kijkplezier! :)

(Ik deel mijn verhaal hier, omdat ik ook via deze site mijn inspiratie heb opgedaan.) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/s960x960/11187798_900096080049161_1922899979109728102_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/s960x960/11146506_900096090049160_5514041792843065997_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/s960x960/11194539_900096083382494_4010033538220422309_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/s960x960/11181243_900096140049155_743073386718829623_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/s960x960/11181243_900096140049155_743073386718829623_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/q84/s960x960/11157386_900096150049154_1943630495954731975_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/q84/s960x960/11157386_900096150049154_1943630495954731975_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11168485_900096276715808_2725664891494628393_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/s960x960/11174692_900096280049141_4432789824089157815_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/s960x960/11194424_900096290049140_6290268010673237695_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/11169797_900096330049136_3847265011230098390_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/s960x960/11181246_900096356715800_2151123963043004931_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/s960x960/11194424_900096290049140_6290268010673237695_o.jpg

https://scontent-ams.xx.f...4986892349420291096_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11167677_900096346715801_1221979969694147348_n.jpg?oh=2cf76b567b8fedc527d5dc284c4b0d28&oe=55A0BC7F

Bron: http://marantz.nl/nl/Prod...iver&productid=sr7009

https://scontent-ams.xx.f...6677041927281621169_o.jpg

https://scontent-ams.xx.f...6539632305450085104_o.jpg

https://scontent-ams.xx.f...9037188204204431525_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a...6716871049748600147_o.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door FeaR op 29-04-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:16
Mooi verhaal, hoe ziet 't er uit? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
Zonder plaatjes kunnen we er natuurlijk niets mee ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Van het promotekstje van de SR7009:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

If it walks like a duck, quacks like a duck en nog maar één post hier op GoT heeft. Hoeveel krijg je hiervoor betaald?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 25-04-2015 08:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ramon, goed gedaan! Ik vond het ook op reclame lijken.

En Fifty shades of grey sucks!!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg maar zo, beter goed gejat dan slecht verzonnen toch? Enne, ik wil er best voor betaald worden. :-)
De tekst klopt wel aardig, zo is mijn eerste ervaring. >:)
Zijn de foto`s nu wel zichtbaar? Ik moet de weg nog een beetje vinden hier. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007

DjVe

Hatsaflats!

Specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Vitamine schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:04:

[afbeelding]
  • Zelfbouw tv meubel,
  • Panasonic 42AS650,
  • Dali Zensor 1’s
  • Mede8er 500X2,
  • iTV kastje van KPN,
  • NES,
  • Denon X2000,
  • Xbox 360S en
  • PS3.
Hoe bevallen die zensor 1's? Ik ben aan het twijfelen tussen de 1 en 3, maar krijg je bij de 3 genoeg extra voor 33% meer... En heb je bij deze setup echt de center nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ample Energy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:44:
Ben het hier wel mee eens eigenlijk. Ik heb 3 maanden een tweepersoons HT gehad. Met proppen kon er 3 man zitten. In die 3 maanden hebben we veel films gekeken, maar kwam het toch wel regelmatig voor dat we met 3 of 4 man waren om een film te kijken. Dat was wel erg jammer want naast de filmbeleving gaat het ook echt om de gezelligheid vind ik.

Nu hebben we 3 weken geleden een extra zetel geplaatst en hebben al 4 films met meerdere mensen gekeken. Erg leuk en gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 06:45:
Mooi hoor, maar nu willen we meer foto's zien! :9 >:)

Aan 8 foto's van 200x200 hebben we niets :P We willen meer weten, incl apparatuur :9 8)

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 25-04-2015 17:25 . Reden: Zie de TW betreffende zinloze lange quotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:53

Amiet01

Master_A

Na een tijdje te hebben rondgekeken hier post ik hierbij ook de foto's van mijn HT setup:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/5eVjhj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/wHfOLe.jpg

Wat je ziet:
- Panasonic 55VT60 Plasma televisie
- Pioneer VSX-S510 AV receiver
- TAGA Harmony TAV606 V3 Special Edition 5.0 speakerset

Wat je niet ziet:
- Playstation 4
- Windows 8 HTPC met KODI
- Synology DS110J NAS

Dit is mijn eerste HT set welke me zeer goed bevalt voor het geld. De speakers zijn geen Dali oid, maar het geluid dat eruit komt is (voor mij) van zeer goeie kwaliteit. Ik hou zelf namelijk wel van mooi en goed geluid, maar ben niet een audiofiel die duizenden euro's zal uitgeven aan mijn setup. Tzt wil ik nog wel het één en ander verbeteren aan de akoestiek in de ruimte (een speciaal geluidsabsorberend schilderij boven de bank) en de speakers op een granieten tegel zetten welke op zijn beurt weer op dempende voetjes staat. Dit ivm een overgevoelige buurvrouw aan de andere kant van de tv die de bass irritant vind (welke ik bijna niet te horen vond toen ik bij hun thuis ging testen, maar goed :p).
Overigens wil ik mijn tv meubel ook zwevend gaan maken (de poten kunnen eraf). Hebben jullie tips waar ik bevestigingsmateriaal zou kunnen kopen hiervoor en wat ik precies nodig heb?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Kijk hier kunnen we wat mee... T ziet er prachtig uit. Flink wat werk in gezet. Hulde! _/-\o_ _/-\o_

De kids en vrouw helemaal happy?? Kan me niet voorstellen van niet nl :)

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 25-04-2015 17:26 . Reden: Idem aan de andere post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:21
Audione0 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:10:
[...]

Kijk hier kunnen we wat mee... T ziet er prachtig uit. Flink wat werk in gezet. Hulde! _/-\o_ _/-\o_

De kids en vrouw helemaal happy?? Kan me niet voorstellen van niet nl :)
Misschien de vrouw niet als ze achter wat het heeft gekost :P ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:16
Leuke ruimte geworden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heerlijke stoel is dat zeg, zou niks voor mij zijn want dan krijg ik weinig mee van de film :+

Alleen niet bang dat de speakers er een keer vanaf donderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

MmarkM schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:14:
Heerlijke stoel is dat zeg, zou niks voor mij zijn want dan krijg ik weinig mee van de film :+

Alleen niet bang dat de speakers er een keer vanaf donderen?
Die stoel is idd heerlijk, staat ook in de sweetspot als ik film kijk in m'n eentje ;-). Dat de speakers eraf donderen ben ik soms bang voor als er anderen zijn :p. Maar tzt wil ik de speakers op een stand zetten. Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor bank er nog komt. Deze wordt namelijk een stuk langer waarschijnlijk.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:43
@amiet01, welke tv meubel is dat? Ziet er wel geinig uit

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

TheKerremenke schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:12:
@amiet01, welke tv meubel is dat? Ziet er wel geinig uit
Ik heb hem toentertijd bij Sanders Meubelstad in Den Haag gekocht. Was eigenlijk toeval, omdat ik daar voor iets anders was dan een tv meubel. Ze hadden deze verkeerd besteld en hij stond een week in de winkel. Ze deden hem dus met veel korting weg omdat ze er vanaf moesten, dus ik maar meteen gekocht (als ik een nieuwe daar zou bestellen kostte hij 1100 E, maar deze heb ik voor 450 E meegekregen :p). Ik wilde eigenlijk een hoogglans zwarte zwevende tv meubel hebben, maar deze kon ik toen niet laten liggen en ben er nog steeds blij mee.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al zo veel moois voorbij zien komen dat ik het ook maar eens tijd vind om mijn set te delen!
Op het moment zit ik als student in een niet al te grote kamer en heb dus ook beperkte ruimte.
Voor nu heb ik een stereo opstelling maar dit gaat veranderen als ik een grotere woning heb.
De platenspeler van Sony gaat er uit, waarschijnlijk voor een Pro-Ject.
Verder is alle bekabeling van AudioQuest mocht dat er nog toe doen. De kabels zijn allemaal van behoorlijke kwaliteit en de speakers zijn ge Bi-Ampt aangesloten.

Wat je ziet:

Panasonic 46G15
Marantz SR6004
Marantz UD5005
Bowers&Wilkins CM8S2
Pro-Ject PhonoBox III
Sony platenspeler (hopelijk binnenkort een Pro-Ject)
AppleTV (3gen)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Op en aanmerkingen zijn altijd welkom! :)

http://www.mupload.nl/img/esjetc3lk5l.jpg

http://www.mupload.nl/img/rgem3pqw5nz.jpg

http://www.mupload.nl/img/fzqt6gyhmf8.jpg

http://www.mupload.nl/img/jvcwtapfxgu.jpg

http://www.mupload.nl/img/xpwzqrx06dq.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 29-04-2015 08:29 . Reden: Zie de TW betreffende fotosize. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
  • Laatst online: 15-09 17:28
Thalaron schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:54:
... Zucht...

Mijn beamer ervaring is nu toch wel erg triest aan het worden...

- Scherm met een vreemde afwijking... inmiddels is deze vervangen.

Vervolgens na het plaatsen van het nieuwe scherm valt er iets op...
- Dode pixel in de Epson EH-TW7200...
- 1e keer Mservice: geen dode pixel gevonden
- 2e keer Mservice: probleem gevonden -> Optical Engine & MAB set vervangen

Nu heb ik hem weer hangen...

Zit er op ong. een derde vanuit onder in het midden van het beeld een wat rare donkere vlek (met alle kleuren zichtbaar).

Heb een LensPen Elite besteld (bedoelt om cameralenzen te reinigen)... in de hoop dat het iets is op de lens.

Tevens wat lopen googlen en het "probleem" wat ik zie lijkt erg veel op een "Burned Polarizer". Maar dan heeft het hier ong. een diameter van 10cm op een 130" scherm en zit de vlek verder naar onder en is eens stuk kleiner..
[afbeelding]

Ik ben er bang voor... Morgen komt de LensPen binnen... maar goed
:( :( :( :(

Mag toch meer verwachten van een beamer van ong. 2000 euro :?

Zal zodra de LensPen binnen is wel een bericht plaatsen met of het daarmee verholpen is ofwel hij weer terug moet ;(

Edit:

Net weer thuis... even het beeld omhoog en omlaag gezet (zodat het beeld op een andere plek van de lens komt... de vlek schuift dus helaas gewoon mee :(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Begin toch een beetje van het gehele beamer avontuur te balen... had maar een 70" TV gekocht is ook al uit mijn vrouw haar mond gekomen...

Dus Epson maar weer mailen :X
Mijn vader heeft ook een TW7200 ( ongeveer 15 maanden oud ).
Hij heeft een gelijkaardig probleem. Wanneer de projector opstart ( blauw scherm ) verschijnen er 3 roze vlekken in het scherm. Tijdens het afspelen van content is dit niet zo nadrukkelijk meer aanwezig, maar je kan het nog zien.
Zoals je zelf al aangaf, zou dit voor een beamer van €2000 niet mogen.

De beamer is teruggestuurd. Wanneer hij hersteld is laat ik iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
matthijsdgr schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:17:
[...]
De beamer is teruggestuurd. Wanneer hij hersteld is laat ik iets weten.
Minder dan, ben benieuwd...
Zal wel opgelost worden, alleen wel jammer dat ik de beamer nu 3.5/4 maanden heb en hij al 2 weken op de werkbank heeft moeten staan en dan het probleem van 1 dode pixel is vervangen met een ronde groene vlek...

Zal het hier ook up to date houden!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mama kan in de “darkroom” met haar vriendinnen ongegeneerd Fifty Shades of Grey kijken. Papa kan o.a. eindelijk de tiendelige televisieserie “Band of Brothers” uit 2001 kijken.
De kids komen ook aan hun gerieven, zij kunnen nu naar hartenlust genieten van hun PlayStation 4.
Vijf jaar geleden had ik mijn jongste zoon beloofd dat we een bioscoopje in de kelder van onze nieuwe huis zouden gaan maken. dit als compromis i.v.m. de verhuizing naar een andere dorp. Belofte maakt schuld……………. ook na vijf jaar. Beter laat dan nooit, .

Ik wens mijn kinderen, mijn vrouw en mijzelf veel kijkplezier! :)

(Ik deel mijn verhaal hier, omdat ik ook via deze site mijn inspiratie heb opgedaan.) _/-\o_
Ziet er gaaf uit zeg. Echt een lekkere thuisbioscoop. Moet heerlijk zijn om in te kunnen ploffen na een lange werkdag.

Hoe is het zitcomfort van die bioscoopstoelen? Ziet er wel leuk en classy uit, maar zijn ze ook geschikt voor de langere zit?
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:20:
Ik heb hier al zo veel moois voorbij zien komen dat ik het ook maar eens tijd vind om mijn set te delen!
Op het moment zit ik als student in een niet al te grote kamer en heb dus ook beperkte ruimte.
Voor nu heb ik een stereo opstelling maar dit gaat veranderen als ik een grotere woning heb.
Verder is alle bekabeling van AudioQuest mocht dat er nog toe doen. De kabels zijn allemaal van behoorlijke kwaliteit en de speakers zijn ge Bi-Ampt aangesloten.

Wat je ziet:

Panasonic 46G15
Marantz SR6004
Marantz UD5005
Bowers&Wilkins CM8S2
Pro-Ject PhonoBox III
AppleTV (3gen)
Mooie set!
Dat moet wel lekker klinken op die kamer. Jij komt de avonden zonder moeite door denk ik :*) .

[ Voor 28% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-04-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Thalaron schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:12:
[...]

Zal wel opgelost worden, alleen wel jammer dat ik de beamer nu 3.5/4 maanden heb en hij al 2 weken op de werkbank heeft moeten staan en dan het probleem van 1 dode pixel is vervangen met een ronde groene vlek...

Zal hoogstwaarschijnlijk stof in de beamer zijn, hier had ik ook 3 blauwe vlekken op het scherm.
Je moet eens proberen om de scherpstelling in een van de uiterste standen te zetten. Op deze manier zag ik de stofdeeltjes duidelijk.

Na service bij mservice is dit overigens perfect opgelost, de vraag is alleen voor hoe lang. Want stof gaat zich altijd wel naar binnen vinden. Jammergenoeg nog een nadeel van lcd projectie, hier heeft dlp weer geen last, al heeft deze weer andere nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
heintjeput schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 09:52:
[...]

Hoe bevallen die zensor 1's? Ik ben aan het twijfelen tussen de 1 en 3, maar krijg je bij de 3 genoeg extra voor 33% meer... En heb je bij deze setup echt de center nodig?
De 1’s bevallen erg goed, een hele verademing ten opzichte van mijn oude set. Zowel muziek als films zijn helder en vol detail.
Tijdens de luistersessie in de winkel vonden mijn vriendin en ik dat er te weinig verschil zat tussen de Zensor 1 en 3. Maar mogelijk dat jij tot een andere conclusie komt ;).
Heb nog niet geprobeerd om een serie oid te kijken zonder center speaker, dus daar kan ik weinig over zeggen. Zal proberen van de week te kijken hoe groot dit verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Na erg lang in dit topic te hebben gelurkt, nu dan eindelijk een eigen bijdrage. Ik ben nog niet zo lang serieus bezig met hifi / home cinema, maar het is een hobby die naar ik verwacht wel zal blijven.

In eerste instantie heb ik de tv gekocht (bijna 2 jaar geleden), daarna de NAD met 2x CM1 (1 jaar geleden). Pas recentelijk is de CMC toegevoegd, waar ik overigens heel blij mee ben ;)

Op de combinatie NAD en B&W gekomen na een luistersessie bij de lokale Hifiklubben, tot op de dag van vandaag geen spijt van.

In eerste instantie gekocht om voornamelijk naar muziek te luisteren. Dat gebeurt nog steeds, maar sinds het intrekken van vriendinlief wordt er ook wat regelmatiger naar films en series gekeken. Mede daardoor ook de aankoop van een center.

Wat je ziet:

- Panasonic p42st50
- NAD t748v2
- 2x B&W CM1 (serie 1)
- 1x B&W CMC (serie 2)
- Android htpc
- Panasonic bluray speler
- Horizon box

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/908/eP25Dj.jpg
Groter formaat

Wensen:

Een grotere (4k) tv (lange termijn)
Subwoofer (zit op dit moment te denken aan een BK 400 xxls, suggesties welkom!)
Rears (waarschijnlijk de B&W M1)
Kabelmanagement :+

[ Voor 0% gewijzigd door knopper op 28-04-2015 13:39 . Reden: wens toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Een CM subwoofer is een leuk ding, een PV1D zeker ook. Als het budget het toelaat, beide zijn niet echt goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
knopper schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:34:
Wensen:

Een grotere (4k) tv (lange termijn)
Kabelmanagement :+
We kunnen zeker meedenken maar dan hebben we wel iets meer nodig zoals budget, ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007

DjVe

Hatsaflats!

Sunfire HRS8 (of groter) klinkt fantastisch bij de CM1. De CM1 gaan niet erg laag, dus je sub moet wel een beetje strak aan de bovenkant van zijn crossover klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

nvidia schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:14:
[...]

We kunnen zeker meedenken maar dan hebben we wel iets meer nodig zoals budget, ...
Qua budget rond de prijs van de BK.

Een pv1d vind ik ook erg mooi, maar die valt dus wel enigzins buiten budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:32
DjVe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:23:
[...]

Sunfire HRS8 (of groter) klinkt fantastisch bij de CM1. De CM1 gaan niet erg laag, dus je sub moet wel een beetje strak aan de bovenkant van zijn crossover klinken.
Ik sluit me hierbij aan, heb zelf ook gekeken voor de CM1 icm de Sunfire HRS8. Anders een REL T5 of T7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 15:10
Ik zou nooit meer uit bed komen!!
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:20:

Wat je ziet:

Panasonic 46G15
Marantz SR6004
Marantz UD5005
Bowers&Wilkins CM8S2
Pro-Ject PhonoBox III
AppleTV (3gen)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Op en aanmerkingen zijn altijd welkom! :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:26:
[...]

De bioscoopstoelen zitten perfect, ook bij een lange zit. Binnenkort houden we met vijf volwassen kerels een marathon- zit van 12 uur, exclusief pauze`s.
Zal mij benieuwen. :-)
;)

Ziet er gaaf uit zeg. Echt een lekkere thuisbioscoop. Moet heerlijk zijn om in te kunnen ploffen na een lange werkdag.

Hoe is het zitcomfort van die bioscoopstoelen? Ziet er wel leuk en classy uit, maar zijn ze ook geschikt voor de langere zit?

[...]

Mooie set!
Dat moet wel lekker klinken op die kamer. Jij komt de avonden zonder moeite door denk ik :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
@Domus Locus: je kunt zelf nog wat typen onder de quote,. om het form overzichtelijk te houden is het handig om niet de gehele quote te laten zien door delen vd quote te deleten:
Na erg lang bla bla bla

...... Pas recentelijk is de CMC toegevoegd, waar ik overigens heel blij mee ben ;)......

ik krijg deze week mijn CM6s2 ivm met M1 als rears binnen. volgende stap wordt idd subwoofer. zit dus op zelfde ' upgrade pad' :*) :*). ik hou voorlopig mn LCR600 S3 of zou dat niet goed klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

Mijn epson had ook zo;n vlek na een reparatie bij mservice. nogmaals gebracht, was stofje, opgelost en daarna nooit meer terug gekomen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
heintjeput schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 09:52:
[...]

Vitamine schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:59:
[...]

De 1’s bevallen erg goed, een hele verademing ten opzichte van mijn oude set. Zowel muziek als films zijn helder en vol detail.
Tijdens de luistersessie in de winkel vonden mijn vriendin en ik dat er te weinig verschil zat tussen de Zensor 1 en 3. Maar mogelijk dat jij tot een andere conclusie komt ;).
Heb nog niet geprobeerd om een serie oid te kijken zonder center speaker, dus daar kan ik weinig over zeggen. Zal proberen van de week te kijken hoe groot dit verschil is.
Gister avond even kunnen testen met Game of Thrones. Ik moet zeggen dat een center speaker, zelfs die ik heb :+, erg prettig is om erbij te hebben. Complimenteert het geheel wat meer, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Zijn er meer tweakers die een TV voor een raam hebben staan?

Ik ben een beetje aan het stoeien met de inrichting van onze nieuwe woning. Eerst zou ik graag de TV aan een wand hebben hangen, maar nu blijkt het plaatsen van de TV in de volgende opstellingen een aantal voordelen te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/rilm9qbwz3pc0vk/home_cinema.png?dl=0
  • De woonkamer oogt zo het meest ruimtelijk. Niet gelijk de TV in het zicht.
  • Logische plekken voor het plaatsen van speakers (in oranje).
  • Akoestisch best haalbare.
  • Er loopt al bekabeling via de kruipruimte voor de speakers! (dankzij vorige bewoners)
Nu is het rottige dat juist op de plek van de TV een raam zit. Heel vervelend, een beetje licht in de woonkamer ;).

Gelukkig bevindt dit raam zich aan het noordoosten. Dus de zon zal er nooit echt op staan. Maar ik zat al te denken aan een verduisterend (elektrisch?) rolgordijn.

Is het plaatsen voor een raam echt een no-go, of valt het mee?

De TV is trouwens een 55" plasma.

[ Voor 3% gewijzigd door M-ThijZ op 01-05-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:08

bonyuri

Investigator!

Projector met een rolscherm, ben je meteen van dat raam af op het moment dat je film/tv gaat kijken :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
M-ThijZ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:00:
Dat het wellicht niet ideaal is kan ik me voorstellen. Echter denk ik dat het fijner is om naar een tv te kijken welke voor een raam staat dan naar een tv die licht op vangt van een tegenovergesteld raam.

Ik heb namelijk jarenlang deze situatie gehad, tv voor raam. Ging prima. Echter hangt mijn tv nu aan een muur en vangt een hoop licht op van het tegenovergestelde raam wat zorgt voor reflecties etc. Overdag is tv kijken haast niet te doen. Het is wel beter geworden nu ik een andere tv heb met een mat(?) paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 23:42
Erg mooi om iedereen zijn setup voorbij te zien komen :) mijn setup is niet echt voor home cinema bedoeld maar voor het maken van muziek. Daardoor zit er bijna geen kleuring in het geluid. Bij mij staan 2 verschillende sets luidsprekers op stereo, dus 2 links en 2 rechts. Dit is om te kunnen switchen tussen de luidspreers tijdens het maken van een track. Toch kijk ik regelmatig een filmpje en ik moet zeggen dat het niet veel onderdoet door een normale stereo setup.

Mijn tv is aangesloten op mijn pc en is een Samsung 40D5000.
Mijn eerste set luidsprekers is een set Mackie HR824 MK2. Deze zijn ook thx gecertificeerd. Ik heb deze speakers helemaal ui elkaar gehad om de voorkanten hoogglans wit te spuiten.

Mijn 2e set is een set ESI Unik 08. meer een budget set maar deze spelen ook op een merkbaar zachter volume.

Mijn subwoofer is een RCF Ayra 10. Gaat erg laag en blijft strak zonder al te hoge pieken in het frequentiespectrum.

De gehele setup staat aangesloten op een externe Lexicon I-onix U22 geluidkaart die erg open klinkt. Ook zit er nog een Mackie Big-knob tussen voor het kunnen switchen tussen de sets en voor het aansluiten van meerdere sets op de geluidskaart.

Mijn luidsprekers zijn allemaal actief en worden afgekapt op ongeveer 47hz. Vanuit daar neemt de sub het over. die gaat door tot ongeveer 27hz. Als er belangstelling is wil ik wel een foto posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door nouwnouw op 01-05-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
panomi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Dat het wellicht niet ideaal is kan ik me voorstellen. Echter denk ik dat het fijner is om naar een tv te kijken welke voor een raam staat dan naar een tv die licht op vangt van een tegenovergesteld raam.

Ik heb namelijk jarenlang deze situatie gehad, tv voor raam. Ging prima. Echter hangt mijn tv nu aan een muur en vangt een hoop licht op van het tegenovergestelde raam wat zorgt voor reflecties etc. Overdag is tv kijken haast niet te doen. Het is wel beter geworden nu ik een andere tv heb met een mat(?) paneel.
Houd daar rekening mee ja. het raam aan de andere kant staat dus op Zuidwest... Daar heb je dus overdag/avond wel lichtinval... die op je tv valt. En als die "dicht" moet en je tv-raam ook dan wordt het vrij donker ben ik bang.

Zelf heb ik s'avonds de gordijnen dicht vanwege lichtinval, maar ook omdat dat gezelliger oogt (en we geen prachtig uitzicht hebben). Het stoort me nogal als ik mezelf in de tv kan zien :+ zo'n knappe kop leid nogal af :+

Ik ben geen audiobaas maar... Waarom de tv niet aan de lange wand? je sluit de woonkamer dan wel af van de eetkamer maar of dat erg is weet ik niet. Draai je de eettafel een kwartslag en klaar. De speaker zouden kunnen blijven hangen waar je ze nu hebt volgens mij?

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 01-05-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Ik ben een beetje aan het stoeien met de inrichting van onze nieuwe woning. Eerst zou ik graag de TV aan een wand hebben hangen, maar nu blijkt het plaatsen van de TV in de volgende opstellingen een aantal voordelen te hebben:

[afbeelding]
  • De woonkamer oogt zo het meest ruimtelijk. Niet gelijk de TV in het zicht.
  • Logische plekken voor het plaatsen van speakers (in oranje).
  • Akoestisch best haalbare.
  • Er loopt al bekabeling via de kruipruimte voor de speakers! (dankzij vorige bewoners)
Nu is het rottige dat juist op de plek van de TV een raam zit. Heel vervelend, een beetje licht in de woonkamer ;).

Gelukkig bevindt dit raam zich aan het noordoosten. Dus de zon zal er nooit echt op staan. Maar ik zat al te denken aan een verduisterend (elektrisch?) rolgordijn.

De TV is trouwens een 55" plasma.
Mooi huis en uitdagende situatie!

Een tv voor het raam zou ik ten alle tijden proberen te voorkomen;

- Licht achterop jouw plasma zorgt ervoor dat je dit ziet aan de andere kant van de tv. Mijn Panasonic 55VT60 had dit, met een lichtbron achter het scherm. Dit schijnt door de verschillende gaten door op het scherm. Nou was dit met een lichtbron natuurlijk, maar ik zou het er niet op gokken.
- Een raam in die hoek zou ik niet opofferen eigenlijk. Hoewel het met de boxen wel goed uitkomt natuurlijk, maar die kabels heb je zo opnieuw getrokken :P . Daar zou ik mijn plaatsing nooit vanaf laten hangen in ieder geval. hoewel het wel handig is.
- Als je jouw tv daar plaatst, dan heb je direct inval van dat ene raam recht achter je. Daar moet je sowieso wat op zoeken als je tv kijkt.
- Plus dat het er gewoon niet uitziet vanaf buiten :D

Als je dan toch echt besluit om de tv daar te plaatsen, dan zou ik iets van een plaat maken voor het raam, met daar de tv voor. Ziet er vanaf beide kanten beter uit.

Is de volgende opstelling niks voor je?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/eq5jsj.png

Plus dat je met je eettafel heerlijk aan een groot raam zit. O+ . Ik woon nu in een tussenwoning met voor en achter ramen, maar met nog een aanbouw ertussen. Ik zou een moord doen voor een extra raam ergens om meer lichtinval te krijgen.
Daarom zou ik echt proberen om dat raam niet op te offeren.

Of je kunt de tv-hoek een kwartslag draaien. Het ruimtelijke in je huiskamer wordt er niet minder op, omdat je het raam vrij hebt. Juist doordat je het raam af gaat schermen met een joekel van een TV wordt de ruimtelijkheid minder. Maar je kan niks met je rears, dus dat is lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-05-2015 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Gaaf! Bedankt voor jullie reacties.

Met name omdat het een stenen vloer, met vloerverwarming betreft, ben ik blij als ik niet zelf met een infraroodcamera de leidingen hoef te omzeilen voor het boren van extra gaten naar de kruipruimte.

Er zit wel vitrage voor dat raam, zodat je niet altijd tegen de achterkant van de TV aan zou kijken. Anders zou het er inderdaad niet uitzien!

De eettafel bij het raam ga ik ook overwegen. Je hebt wel een wat langere looproute naar de keuken in dat geval.

Ik moet ook even kijken hoe 's avonds het licht valt. De partij grote ramen is op het zuidwesten, dus daar heb je de avondzon op staan. Die valt dan misschien juist wel op de lange wand. Dan moet het zonnescherm buiten maar naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024

Misschien een beetje "out-of-the-box" gedacht maar een klein wandje plaatsen waar je gewoon omheen kunt lopen is ook een mooie optie. Zie hieronder voor een hele snelle schets.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2m3md5i.jpg

Kan je bijvoorbeeld ook een mooie doorkijkhaard inzetten zodat je een haard hebt bij de eettafel en het zit gedeelte....

Afbeeldingslocatie: https://www.heidesmid.nl/uploads/lightbox/116a846a-7d3e-4328-90a8-c7d7d3b8b817/2751396519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:25
Hier ook mijn setup, niet zo uitgebreid als sommige hierboven, maar prima voor een student :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RFHYbnc.jpg

Wat je ziet:

Samsung LE32D550
Denon AVR-X500
Boston Acoustics A 25
XBOX 360

Op de versterker is via HDMI mijn pc aangesloten die aan de andere kant van de kamer staat, met het draadloze toetsenbord ideaal voor Netflix en Kodi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ramon schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:00:
[...]

Van het promotekstje van de SR7009:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

If it walks like a duck, quacks like a duck en nog maar één post hier op GoT heeft. Hoeveel krijg je hiervoor betaald?
Hoe kunnen ze ooit 1800 watt aan RMS uitsturen als dat ding maar 14 kilo weegt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dxCutZp.jpg
Dit is een sr8002(11x 125w) van 15 kilo en ik vind de trafo daarin al erg klein, die m=in mijn stereoversterkers zijn vaak al groter.

Behalve natuurlijk een schakelende voeding gebruiken, kon geen interne plaatjes vinden van de SR7009.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

In de specs (bijgelinkt in je quote) kom je op een reeel vermogen van 125W gemeten in twee kanalen, met de '70% garantie' zo'n 90W per kanaal als je vijf kanalen gelijk benut.
Verbruik ligt volgens de specs dan ook op 710W.

Ga je 9 kanalen aansturen dan zal dat nog wel halveren, heb je 45W per kanaal ofzo.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Wayneheadx schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Misschien een beetje "out-of-the-box" gedacht maar een klein wandje plaatsen waar je gewoon omheen kunt lopen is ook een mooie optie. Zie hieronder voor een hele snelle schets.

[afbeelding]

Kan je bijvoorbeeld ook een mooie doorkijkhaard inzetten zodat je een haard hebt bij de eettafel en het zit gedeelte....

[afbeelding]
:Y daar ben ik wel fan van! Denk wel dat de woonkamer net een slag te klein is om dit mooi te laten ogen.

Maar heb wel een zwak voor die dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Exphy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Hoe kunnen ze ooit 1800 watt aan RMS uitsturen als dat ding maar 14 kilo weegt.

[afbeelding]
Dit is een sr8002(11x 125w) van 15 kilo en ik vind de trafo daarin al erg klein, die m=in mijn stereoversterkers zijn vaak al groter.

Behalve natuurlijk een schakelende voeding gebruiken, kon geen interne plaatjes vinden van de SR7009.
Dat kan ook niet indd. Als ik zo mijn cambridge 651r zie met daarbij de specs haalt deze op volledig vermogen ook net 1400watt uit het stopcontact. Deze haalt op 2 kanalen 140watt en op alle 7 120watt.

De binnenkant ziet er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.excelia-hifi.cz/cambridge-audio/img/cambridge-audio-azur-651r-inside-1.jpg

Correctie: 100watt op alle 7 de kanalen en 140 op 2 :)

Specs: http://www.crutchfield.co...idge-Audio-Azur-651R.html

[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 03-05-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:03

Gmount

Ecorunner lid

[...]

blabla schets

[afbeelding]
Dat lijkt me echt fantastisch om te hebben! O+

maargoed, ander ideetje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/bttc85vlci15tq3/home_cinema.png?dl=0

eventueel nog de fronts direct naast de tv zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Gmount op 03-05-2015 16:04 ]

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 23:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Gmount schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:45:
[...]

maargoed, ander ideetje:

[afbeelding]
edit: link werkt niet? :o
afbeelding

Thanks!
Als ik wat naar binnen gluur bij de buren in de straat }), geloof ik dat de meeste het zo ingedeeld hebben. Zal wel niet voor niets zijn. Toch heb ik het idee dat zo de kamer heel snel vol staat.

offtopic:
s/www.dropbox.com/dl.dropboxusercontent.com, dan kun je de afbeelding embedden.

Mocht ik een andere plek voor de TV kiezen dan voor het raam, mag ik wel deze knaap van een kabelboom verplaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/6hoc79vc630783w/kabelboom_resized.jpg?dl=0
  • Coax kabel
  • Coax satteliet
  • UTP
  • 4x speakerkabel
  • Kabel voor subwoofer
Dit loopt allemaal door de kruipruimte. En is door de vorige bewoners gedaan net na het aanleggen van de vloerverwarming en de dekvloer, voordat de tegels gezet waren.

In de lange muur zit links 1 contactdoos voor een telefoonstekker, en rechts 1 contactdoos voor dubbele coax. Daar ga ik natuurlijk nooit al deze kabels doorheen kunnen trekken. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:12
Gmount schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:45:
[...]

maargoed, ander ideetje:

[afbeelding]

Hoe hoog is dat raam? Ik zou je bank in de hoek naast de trap zetten, zodat deze onder het raam staat. Eigenlijk wat je als laatste hebt verzonnen, alleen dan het hele zitgedeelte met bank en TV ed naar beneden de hoek in schuiven. Nu heb je namelijk een dode hoek waar je echt niks aan hebt. In de overgebleven ruimte kan je een luie stoel zetten, of je eettafel, of een kast, of een bureau ofzo. Dan krijg je echt een knus hoekje waar je lekker in kan hangen en is de rest van je kamer behoorlijk open.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uWR3UK3tSm0vaHQGp9WoOIoH/full.png

Ik zou een looplijn houden langs de muur en je tafel tegen de achterkant van je keukenblok zetten. Speakers heb ik niet aan gedacht, maar dat is in mijn ogen altijd een beetje behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024

Ik ben een beetje aan het stoeien met de inrichting van onze nieuwe woning. Eerst zou ik graag de TV aan een wand hebben hangen....
TheJVH schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:03:
[...]
Speakers heb ik niet aan gedacht, maar dat is in mijn ogen altijd een beetje behelpen.
Ik weet niet wat voor speakers je hebt of er budget is of dat de baas er zin in heeft ( ;) ) maar je zou een koof kunnen maken en plafond inbouw speakers kunnen installeren. Stroom tap je af via de trapkast. Zo heb ik het ook gedaan. Het geeft je veel vrijheid qua plaatsing van je speakers en kabels trekken is een fluitje van een cent. Gat vanuit de kruipruimte naar de trapkast en een gat van de trapkast de woonkamer is ter hoogte van de koof.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14ihnkg.jpg

Inbouw speakers geven je alle vrijheid.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb het specifiek over die SR7009 he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

Dit is helaas ook mijn ervaring met Epson projectors (Ik heb zelf een EH-TW2900). Van de mijne is de lamp een keer onder garantie vervangen (licht ging uit na 700 branduren), en de beamer is zelf een keer op en neer gegaan vanwege problemen met de beeldkwaliteit. De service van Epson is goed (ze zijn erg behulpzaam, de reparatie verloopt relatief snel, helaas kwam de (witte) beamer wel terug met zwarte strepen die er niet eerst niet opzaten, en ook niet meer te verwijderen zijn), maar het feit dat het product gewoon niet doet wat het moet doen is vervelend. Een bekende van mij heeft dezelfde euvels gehad, en is na 3 x service het zo beu geworden dat hij een 65" Samsung tv heeft neergezet. Tevens wordt de beamer steeds luidruchtiger.
Voor een volgende beamer (de mijne doet het nog steeds acceptabel, even afkloppen), komt er dan waarschijnlijk ook geen Epson meer. Als je rond de 2000,- uitgeeft dan moet het gewoon een goed product zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb er veel over gelezen inderdaad en het blijft toch wel een issue bij de Epsons. Het lijkt dat dit projectoren van JVC en Sony niet zo vaak voorkomt. Hoewel de service wel in orde zal zijn, is het niet iets waar je op zit te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 19:14
Zo, van het weekend verhuisd en vandaag alles aangesloten en het grootste deel v/h kabelmanagement gedaan :).

HC1
HC2
HC4

Wat zien we:

Fronts: B&W CM7
Center: B&W CMC S2
Rears: Sony sattelietspeakers uit de jaren 90
Denon AVR-1713
Philips 37" TV, type onbelangrijk
Apple TV 3
Logitech Harmony Ultimate
MacBook Air 13"
Synology DS213, Airport Extreme (niet zichtbaar)

De MacBook dient als 'mediacenter'. Via de app Beamer stream ik de films/series etc. van mijn NAS naar de AppleTV. Het mooie van die app is dat hij vrijwel alle bestanden en audioformaten (ook 5.1) streamt. Voor mij is dit nog de minst arbeidsintensieve workflow gebleken.

Verder heb ik de kabels mooi gebundeld de hoek in, alleen daar zit ik met een 'probleem', dus ik hoor graag van mensen hoe ze dit soort dingen oplossen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AKvl3abdFMCBQx2SIzBPpG8q/medium.png

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Laatst online: 16-08 22:46
@RobbieB

Misschien zelf van MDF een kastje onder het tafeltje timmeren waar je alles in kwijt kunt?

Tip: Probeer je speakers een beetje naar binnen te draaien, zal het stereobeeld zeker verbeteren.

Verder een nette setup, veel plezier in je nieuwe stulpje :*)

Ik zal binnenkort ook een foto maken van mijn setup. Magnepan liefhebbers hier? :o

[ Voor 61% gewijzigd door TweakedTea op 04-05-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
RobbieB schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:10:
Zo, van het weekend verhuisd en vandaag alles aangesloten en het grootste deel v/h kabelmanagement gedaan :).
Je heb de ideale ruimte om je speaker vrijheid (lucht) te geven en toch wordt het weer achter in een hoekje geduwd. Ik zou zeggen haal de speakers na voren tot aan het hart van je tv-meubel en probeer zoveel mogelijk uit te komen op een gelijkbenige driehoek met je luisterpositie.

Zo te zien zijn er veel harde oppervlaktes in je ruimte, en zijn geluidsabsorberende materialen nauwelijks aanwezig. Dus een beetje indraaien kan hier zoals al aangegeven een goede resultaat behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verhaal.
Ik ga ook verhuizen (komend weekend) en ik heb ook zo'n schouw met een ruime meter links ervan tot de hoek. Zie dat jij een meubel ervoor hebt gezet. Ik ga een ombouw maken zodat de TV kan hangen en links ernaast een kastje met de apparatuur. Aan de achterkant van de ombouw maak ik kastruimte.

Heb tevens mijn Monitor Audio BX2's verkocht en ga vloerstaanders aanschaffen. Binnenkort dus foto's :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 19:14
Ik ben niet zo van de opgehangen TV's. Ze hangen vaak te hoog naar mijn zin en zeker aan zo'n schouw.

Overigens staat er wel een nieuwe TV op de planning, maar er moet nog veel meer komen :P (nieuwe bank, koelkast, droger) dus de TV staat waarschijnlijk onderaan die lijst :P

Zal de speakers eens wat meer ruimte geven en naar binnen draaien. We willen ook nog een kleed neer gaan leggen, dus dat zal ook wel wat helpen met de akoestiek vermoed ik.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zien we:

Fronts: B&W CM7
Center: B&W CMC S2
Rears: Sony sattelietspeakers uit de jaren 90
Denon AVR-1713
Philips 37" TV, type onbelangrijk
Apple TV 3
Logitech Harmony Ultimate
MacBook Air 13"
Synology DS213, Airport Extreme (niet zichtbaar)

De MacBook dient als 'mediacenter'. Via de app Beamer stream ik de films/series etc. van mijn NAS naar de AppleTV. Het mooie van die app is dat hij vrijwel alle bestanden en audioformaten (ook 5.1) streamt. Voor mij is dit nog de minst arbeidsintensieve workflow gebleken.

Verder heb ik de kabels mooi gebundeld de hoek in, alleen daar zit ik met een 'probleem', dus ik hoor graag van mensen hoe ze dit soort dingen oplossen:
[afbeelding]
Simpelste oplossing: een leuk gekleurde doos met een gat er in voor de kabeldoorvoer. Hebben ze bij Ikea ook. Is vermoedelijk net zo duur als het tafeltje :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[afbeelding]
Als je toch alle kabels zo'n beetje bij elkaar hebt: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30198028/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Afgelopen zaterdag waren de A25's in de aanbieding bij ibood. Eens mooi besteld als rears. Helaas is de levertijd nogal lang....ik moet wachten tot 27 mei:(
@hieronder: ja daar was ik al bang voor. Ach ja dan heb je ook wat:) 139 euro voor een setje. Niks te klagen dacht ik zelf.

Ik ga er nog wat mee spelen. Heb nu op zolder bij mijn werkplek mijn Harman Kardon AVR255 receiver staan met speakers die eigenlijk ook helemaal niet meer voldoen. Ik ga dus ook een dagje testen wat de A25's daar doen. Als dat bevalt kan het goed zijn dat ik er nog een keertje 2 bij ga zoeken:)

[ Voor 57% gewijzigd door boomr op 12-05-2015 10:50 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
lj_tree schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:43:
Afgelopen zaterdag waren de A25's in de aanbieding bij ibood. Eens mooi besteld als rears. Helaas is de levertijd nogal lang....ik moet wachten tot 27 mei:(
Tel daar nog maar een week bij op bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik heb mijn losse CD- en Blu-ray spelers vervangen door een alles-in-1 speler, de Marantz UD7007. Daarnaast heb ik ook de Marantz NA6005 audio streamer gekocht. Die speelt muziek van mijn iPod en NASsen, een Qnap en een Synology. Op de ene staan enkel complete albums, op de andere de verzamelaars en losse nummers. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga inrichten.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC04099_kl.jpg
Marantz NA6005, PM7004, UD7007, SR5008

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC04095_kl.jpg
Marantz NA6005

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/IMG_0066_klein.jpg
Voor de liefhebbers van kabels :9

Meer plaatjes staan hier: RexP in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48" en RexP in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 (2)"

[ Voor 5% gewijzigd door RexP op 12-05-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als ik mag kiezen ga ik 100% voor dit.

1. Het ziet er gewoon heel strak/modern uit.
2. Je kan er een heel goede sfeer in de leefruimte met creeeren.
3. En je hebt voor mij de beste oplossing, het zal ook een deel van het licht opvangen wat ook weer ten goede komt van de beeldkwaliteit..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:45
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lm2ej7.jpg

Na een paar aanpassingen,

-Pana 50vt30 (was een 42 inch panasonic plasma uit de G serie)
-Vintage Eames Lounge (originele Herman Miller, gemaakt door Contura in Zwitserland, uit de late jaren 50, vroege jaren 60) (stond eerst een witte replica Eames Lounge)
-Eames la Chaise achterin de kamer voor de sier (stond een Barcelona Chair)
-Subwoofer (Monitor Audio RXW-12) (wat een beest is dit zeg, WOW) (stond een Tannoy)

is het tijd voor een nieuwe foto.

Ik heb die Eames Lounge echt voor een prikkie op marktplaats kunnen scoren, van een bijzonder vermogende, maar ook vriendelijke, meneer die 'm "oud en vies" vond en zich afvroeg "waarom ik in godsnaam geen nieuwe kocht, als ik een Eames Lounge wilde"? Ik heb 'm thuis helemaal schoongemaakt en het resultaat mag er zeker zijn! In mijn optiek de beste home cinema stoel. Hij zit heeeeeeerlijk.

Mijn geluk kan in ieder geval nooit meer stuk! Ik droomde al van jongs af aan om een mooie, gebruikte maar niet afgeragde Eames Lounge te hebben! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/eitr41.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic