Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Zijn er hier nog tweakers met een mancave?

Zodra mijn huis verkocht wordt, ga ik met mijn vriendin op zoek naar een nieuw onderkomen. Zij is echt helemaal gek van planten, dus een grote tuin is voor haar belangrijk (voor mij niet echt, van mij part wordt het 100% bestraat of heb ik liever een luxe penthouse met dakterras, maar soit :+).

'In ruil' daarvoor heb ik wel carte blanche voor een mancave _O_ :P

Let wel, dit is geen must (ik zei het ook meer grappend, maar voor haar is het absoluut geen probleem), maar wel een grote plus en als er dus ruimte voor is dan zal ik er ook zeker gebruik van maken ;)

Beetje afhankelijk van de evt ruimte straks moet maar even blijken wat er zoal in past. Mijn grote droom is om er een pooltafel van goede kwaliteit te hebben, (maar kost nog wel de nodige ruimte, zelfs voor de kleinste variant. Pokertafel, barretje, zithoek met thuisbioscoop/gameruimte (heb nog een beamer en projectiescherm), ook allemaal overwegingen.

Zijn er hier tweakers met hun eigen mancave? Ben wel benieuwd hoe jullie e.e.a hebben aangepakt en tegen wat voor uitdagingen en verrassingen jullie aanliepen. Zou je dingen anders doen nu? Waar moet je rekening mee houden? (ik denk dan aan bv als je een garage om wil bouwen, cv, qua leidingen, stroompunten, etc etc).

En natuurlijk: foto's!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02
heb zelf een redelijke mancave, inderdaad beamer, 70" tv, tig spelcomputers etc.etc.
Eigenlijk meer mijn geek room dan een man cave :-)
Mijn vrouw heeft hiervoor terug een "relax" kamer gekregen met een sauna, massage stoel etc.

Enige waar ik de volgende keer meer rekening mee ga houden is: meer ruimte voor VR, heb nu zo'n 3 bij 3, maar daar ga ik bij een volgende woning zeker 4 bij 4 voor proberen te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:35
Leuk topic.
Wij hebben ook net een hoekhuis gekocht met optie voor mancave.
Het probleem bij ons is dat deze in de kelder is (hence "cave" ;-) ). Omdat er wel wat last is van vocht, moeten we eerst alle scheuren herstellen en daarna nog drogen. Ons plan is om hier een ruimte te voorzien voor een home cinema + kleine hobbyruimte.
Dit is het voorlopige takenlijstje:
  • Scheuren herstellen en opvullen
  • Nieuwe kelderramen plaatsen. De oude zijn vermolmd.
  • Elektricteitsvoorzieningen + databekabeling plaatsen.
  • Bepleisteren
  • Meubilair + elektronica zelf

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik woon (voorlopig nog) alleen dus mijn hele huis is een man cave. Telt dat ook? :+

Als we binnen een tijdje gaan bouwen, wil ik eigenlijk liever een grote werkplaats dan zo'n typische 'man cave' die volpropt wordt met rare gaming/film collectors items en felle neonlichten. Mijn 'entertainment center' mag gewoon in de living, de bazin vindt het allemaal best :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Slonzo schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:49:
Ik woon (voorlopig nog) alleen dus mijn hele huis is een man cave. Telt dat ook? :+

Als we binnen een tijdje gaan bouwen, wil ik eigenlijk liever een grote werkplaats dan zo'n typische 'man cave' die volpropt wordt met rare gaming/film collectors items en felle neonlichten. Mijn 'entertainment center' mag gewoon in de living, de bazin vindt het allemaal best :>
Mijn vriendin is een beetje huiverig voor grote schermen etc. Ze heeft een bescheiden LCD-tv maar zelfs dat vindt ze eigenlijk al niet echt 'gezellig', zeker ook niet omdat dat bij veel mensen nu eenmaal een soort centraal punt is in de huiskamer.

Ze zou er wel mee kunnen leven als je het op een slimme manier kan verbergen ofzo (bv een mooi ogend meubel waar mijn projectorscherm uit zou rollen, zoiets :+).

Ik vind het eigenlijk ook wel gezelliger om gewoon normaal mn series en films in de woonkamer te kunnen bekijken (met of zonder haar erbij) dan mezelf compleet af te zonderen elke keer in een mancave.

Maar op zich zou mijn beamer daar bijv wel weer kunnen (die gebruikte ik thuis eigenlijk toch nog maar bij hoge uitzondering).

Mancave zou ik idealiter toch wel graag doorbrengen met vrienden in de weekenden; gewoon gezellig biertje, kaartspelletje, of potje poolen (lijkt me nog steeds machtig). Of wel echt gewoon even terug kunnen trekken in mn remi als ik daar behoefte aan heb.

Ik zie mezelf overigens ook prima in mn eentje poolen ter ontspanning. :P

Ik kwam via FOK! de volgende mancave tegen: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157679886557432

Qua 'inhoud' vind ik het een beetje mager, maar de styling is wel echt heel tof en mooi gedaan. Zo'n sfeertje zou ik ook wel willen in elk geval!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:48
mijn mancave is in de kroeg waar ik eens in de week vertoef (en waar ik mijn vrouw dan ook niet tegen kom ook lekker)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:05

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik had in mijn vorige huis een mancave, en ik zat daar de hele tijd te gamen in mijn eentje, terwijl mijn vrouw beneden zat. In ons nieuwe huis staat de pc weer lekker beneden, veel gezelliger. Ik hoef geen mancave meer.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Bob Popcorn

Plop!

Voor een normaal formaat pooltafel (9ft) heb je een vrije ruimte van 7x5 meter nodig, succes met het vinden van een dergelijke mancave! :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:02:
Voor een normaal formaat pooltafel (9ft) heb je een vrije ruimte van 7x5 meter nodig, succes met het vinden van een dergelijke mancave! :D
Ja weet ik :P misschien moet ik dan ook met 6 of 7 ft genoegen nemen.

We hebben overigens wel huizen gezien die ze hadden, maar ze zijn helaas wel dun bezaaid in de prijsklasse en locatie waar we kijken ;)

Maar goed, het is dus een plus. Zonder zo'n tafel kun je nog steeds wel een toffe ruimte maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mooi topic, even subben :)

[ Voor 81% gewijzigd door Slavy op 25-01-2019 12:57 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:56:
Mijn vriendin is een beetje huiverig voor grote schermen etc.
(Stille, goede) beamer en oprolscherm aan plafond. :Y

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Ja weet ik :P misschien moet ik dan ook met 6 of 7 ft genoegen nemen.

We hebben overigens wel huizen gezien die ze hadden, maar ze zijn helaas wel dun bezaaid in de prijsklasse en locatie waar we kijken ;)

Maar goed, het is dus een plus. Zonder zo'n tafel kun je nog steeds wel een toffe ruimte maken :P
Dan maar een flipperkast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:01:
[...]

(Stille, goede) beamer en oprolscherm aan plafond. :Y
Ja mijn beamer is alweer een flink oud beestje, en ga ik eigenlijk ook alweer te lang door met mijn lamp. Is ookj niet meer de moeite om de lamp te vervangen, dus wie weet ooit nog een nieuwe. Al is de meerwaarde dan misschien te betwijfelen t.o.v. een hele mooie nieuwe TV (want die is bij mij ook al aan vervanging toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ook leuk idd, of een toffe arcade ;) Pokertafel zou ik er sowieso inzetten maar het jammere is dat je je daar sowieso niet mee in je eentje kan vermaken ;( (zou ik dan misschien eerder een opvouwbare variant achter de hand houden.

Overigens zo'n soort unit is ook nog wel eens het overwegen waard (alleen moet je dan weer uitkijken dat het allemaal nét niet is t.o.v. een echt model natuurlijk):

Afbeeldingslocatie: https://secure.img1-fg.wfcdn.com/im/08168899/resize-h800%5Ecompr-r85/3836/38361331/3-in-1+7%2527+Rotating+Game+Table.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Ook leuk idd, of een toffe arcade ;) Pokertafel zou ik er sowieso inzetten maar het jammere is dat je je daar sowieso niet mee in je eentje kan vermaken ;( (zou ik dan misschien eerder een opvouwbare variant achter de hand houden.

Overigens zo'n soort unit is ook nog wel eens het overwegen waard (alleen moet je dan weer uitkijken dat het allemaal nét niet is t.o.v. een echt model natuurlijk):

[Afbeelding]
Zo'n ding had een maatje van me in z'n studentenhuis. Nog redelijk geld voor betaald ook, en het was idd allemaal net niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

breagor schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:36:
heb zelf een redelijke mancave, inderdaad beamer, 70" tv, tig spelcomputers etc.etc.
Eigenlijk meer mijn geek room dan een man cave :-)
Mijn vrouw heeft hiervoor terug een "relax" kamer gekregen met een sauna, massage stoel etc.

Enige waar ik de volgende keer meer rekening mee ga houden is: meer ruimte voor VR, heb nu zo'n 3 bij 3, maar daar ga ik bij een volgende woning zeker 4 bij 4 voor proberen te reserveren.
70 inch op een 3 bij 3 kamer, is dat niet erg onprettig groot?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 08:22
Nog weinig foto's hier dus zal er maar een beginnetje mee maken ;).

Sinds 2,5jr wonen we in een (zelfbouw) 2-kapper. Helaas qua budget geen ruimte voor een kelder (het is al duur zat allemaal ;)) maar de zolder is ook een mooie ruimte geworden! Op de 1e verdieping hebben we 4 slaapkamers waar we zelf en de 3 kids slapen (komt geen 4e :+) dus zolder blijft een speelzolder/mancave.

Beamer + stoelen (slaapbank kan er ook bijgeschoven worden):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1802/29012753418_a695ddde0e_b.jpg

Andere kant zolder (oa kantoortje achterin / game hoek :)):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1759/41984502625_4070fa57a5_c.jpg

En de voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1730/29012752048_b32f929d25_c.jpg

Filmpje aan:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1738/41984503135_c246fe18e8_b.jpg

Ook ideaal voor een potje tafeltennis (tafelvoetbal komt nog :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1785/42836799762_56473f74c8_b.jpg

Pooltafel wordt denk ik lastig door de schuine wanden maar potje tafeltennis gaat erg goed! 8)

Wellicht in de toekomst de zolder nog dichtmaken maar open zolder heeft ook z'n voordelen (vooral in de zomer, ramen tegenover elkaar open en koelt het op de 1e verdieping ook af).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

De 'mancave' in mijn vorige woning:

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/s30/14.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/s30/15.jpg

En ik had er buiten ook nog eentje gebouwd :)

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/s30/18.jpg

Edit:
Ik zit nu zelf even terug te kijken naar die foto's en mijn mancave ziet er meer uit als een kantoor (dat is natuurlijk een beetje een fine-line als je de mancave voornamelijk gebruikt om te gamen e.d.) maar ik moet nog wel de kanttekening plaatsen dat deze foto's mijn toenmalige Funda-verkoopfoto's zijn en dat ik de meeste scifi-gadgets en posters voor de foto's heb weggehaald.

[ Voor 42% gewijzigd door Harrie_ op 25-01-2019 15:01 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02
Gunner schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:16:
[...]

70 inch op een 3 bij 3 kamer, is dat niet erg onprettig groot?
De kamer zelf is 3.8 bij 5...het gebied voor het bewegen in VR is 3 bij 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Mijn vriendin is een beetje huiverig voor grote schermen etc. Ze heeft een bescheiden LCD-tv maar zelfs dat vindt ze eigenlijk al niet echt 'gezellig', zeker ook niet omdat dat bij veel mensen nu eenmaal een soort centraal punt is in de huiskamer.
https://tweakers.net/video/16251/oprolbaar-modulair-en-superhelder-een-blik-in-de-toekomst-van-tv.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vanaf februari heb ik een eigen werkkamer, dat klinkt ook beter naar mijn vrouw ;) Hij is niet zo groot, er komt een bureau met computer, een stereosetje, een hometrainer, een fitnesmatje en misschien nog een goede stoel. Voor pooltafels heb ik geen plaats :)

Mijn vrouw haar womancave-kamer is twee keer zo groot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Marzman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:51:
[...]
Mijn vrouw haar womancave-kamer [...]
"Womancave-kamer" >:)

Afbeeldingslocatie: https://blog.bernina.com/nl/wp-content/uploads/sites/3/2016/08/image-21-e1471985226941.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Jup! Mancave present. :)

L-vormige kamer van grofweg 6x2.5 met een hoekje van ongeveer 2x2.

Dat is echt mijn domein, mijn vrouw kan en mag er komen en werkt daar af en toe als ze thuis werkt, maar het is helemaal ingericht voor mij. Aan de ene kant staat een groot hoekbureau met PC (en 3 beeldschermen plus stereo), het hoekje is mijn muziekhoek met keyboards, synthesizers en andere spullen.

Antistatische vloerbedekking op de vloer zodat ik er blootvoets kan bivakkeren en uiteraard een paar fatsoenlijke kasten met boeken, computermeuk, muziekmeuk, etc.

Het is een van de redenen waarom we dit huis hebben gekocht. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:55:
Jup! Mancave present. :)

L-vormige kamer van grofweg 6x2.5 met een hoekje van ongeveer 2x2.

Dat is echt mijn domein, mijn vrouw kan en mag er komen en werkt daar af en toe als ze thuis werkt, maar het is helemaal ingericht voor mij. Aan de ene kant staat een groot hoekbureau met PC (en 3 beeldschermen plus stereo), het hoekje is mijn muziekhoek met keyboards, synthesizers en andere spullen.

Antistatische vloerbedekking op de vloer zodat ik er blootvoets kan bivakkeren en uiteraard een paar fatsoenlijke kasten met boeken, computermeuk, muziekmeuk, etc.

Het is een van de redenen waarom we dit huis hebben gekocht. :)
Foto's :)

En ik weet niet wat de status van de keuken is, maar volgens mij moeten we daar ook nog de foto's van zien :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Mancave in aanbouw hier. Het is een voormalige garage (drive-in woning) van ong. 6 x 2,75m. Muren, plafond en vloer zijn gedaan, nu nog de meubels erin en de aankleding.

Plan is een groot bureau over de breedte (groot boomstam blad besteld) met twee werkplekken. Eén voor de game pc en een soort flexplek waar ik makkelijk op een laptop kan werken.

Aan de andere kant van de kamer moet een grote tv komen, bank ervoor, consoles eronder.

Qua aankleding heb ik een verzameling oude big box pc games die ik wil displayen, en een aantal LEGO sets.

Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

_/-\o_ @Neobahamuth _/-\o_ zal vast wat foto's en suggesties hebben

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mancave aanwezig :Y)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HugpQXy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VDWTVM2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0JreYdA.jpg

Waar je rekening mee moet houden:
- Internetaansluitingen (kabel)
- Is het warm genoeg
- Stopcontacten

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zal er morgen aan proberen te denken een paar foto's te maken en te uploaden hier. :)

Het is een heerlijke plek. Mijn muziekhoek bevat mijn synth spullen in een U vorm, nu nog op K&M stands maar ik twijfel of ik niet ooit een keer voor Jaspers stands ga. Weet ook nog niet of ik de boel zittend hou of staand. Alles is nu op zit hoogte, 1 laag hoog voor het raam, 3 lagen hoog voor de 2 andere delen.

Dat is voor nu genoeg, maar ik sluit niet uit dat er ooit uitbreiding komt en dan kan het zijn dat ik mijn set K&M's ga vervangen door Jaspers. (Die zijn in principe onbeperkt qua lagen.)

Nadeel: Prijs. Jaspers stands zijn cool, maar duur.
En ik weet niet wat de status van de keuken is, maar volgens mij moeten we daar ook nog de foto's van zien :X
Yep.
Vandaag is Harrie, (ja, zo heet 'ie echt), eindelijk langs geweest om te kijken wat er allemaal mis is gegaan. Met een beetje geluk is het tussen nu en een paar weken écht gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Vorig jaar ons huis gekocht, een vrijstaande woning met een kelder van ongeveer 55 vierkante meter waar mijn mancave komt te staan. De kelder is verdeeld in meerdere (4) ruimtes. De grootste daarvan verdeel ik in een thuisbioscoop (ongeveer 14m²) en een bibliotheek (19m²), terwijl de grootste van de andere 3 ruimtes (ongeveer 10m²) mijn sigaarkamer gaat worden.

De hele kelder is nu nog kaal, gewoon betonnen muren en vloer. De muren ga ik schilderen, aan de vloer doe ik voorlopig niets, want de plan voor de lange termijn is om die eruit te gooien (is niet recht en op sommige plekken beschadigd), opnieuw te leggen en vloerverwarming erbij doen. Verder moet ik een wand bouwen om de thuisbioscoop van de bibliotheek te scheiden, het plafond een beetje netjes maken en elektriciteit in de sigaarkamer aanleggen (vroeger was daar een ouderwetse sauna). Daarna zelf al mijn boekenkasten op maat bouwen en zo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Micio Nero schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:43:
[...] Verder moet ik een wand bouwen om de thuisbioscoop van de bibliotheek te scheiden [...]
Combineren geen optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.smarthomesmarbella.com/images/Home%20Cinemas%20Interior%20Designs/high%20end%20home%20cinema%20and%20entertainment%20in%20Marbella%20Costa%20del%20Sol%20Spain%20(22).jpg

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Amateurs. Mijn mancave is bijna 100 m2 en bevat een woon-eetkamer en suite, flinke slaapkamer, gameroom, keuken, badkamer en een balkon. Heb geen enkele concessie hoeven doen aan mijn vrouw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DropjesLover schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:07:
_/-\o_ @Neobahamuth _/-\o_ zal vast wat foto's en suggesties hebben
Het is maar goed dat ik eerst de reacties heb gelezen, wilde hetzelfde posten :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Dat ziet er natuurlijk knus/gezellig uit maar is allesbehalve praktisch wanneer de één rustig een boek wil lezen terwijl de ander een actiefilm wil kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:51
Micio Nero schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:43:
Vorig jaar ons huis gekocht, een vrijstaande woning met een kelder van ongeveer 55 vierkante meter waar mijn mancave komt te staan. De kelder is verdeeld in meerdere (4) ruimtes. De grootste daarvan verdeel ik in een thuisbioscoop (ongeveer 14m²) en een bibliotheek (19m²), terwijl de grootste van de andere 3 ruimtes (ongeveer 10m²) mijn sigaarkamer gaat worden.

De hele kelder is nu nog kaal, gewoon betonnen muren en vloer. De muren ga ik schilderen, aan de vloer doe ik voorlopig niets, want de plan voor de lange termijn is om die eruit te gooien (is niet recht en op sommige plekken beschadigd), opnieuw te leggen en vloerverwarming erbij doen. Verder moet ik een wand bouwen om de thuisbioscoop van de bibliotheek te scheiden, het plafond een beetje netjes maken en elektriciteit in de sigaarkamer aanleggen (vroeger was daar een ouderwetse sauna). Daarna zelf al mijn boekenkasten op maat bouwen en zo...
++

Lijkt een beetje op waar ik mee bezig ben. Mijn vriendin en ik hebben net een huis gekocht met een enorme kelder (133m2) bestaande uit 6 ruimten. Van de eerste ruimte maken wij een bioscoop (+- 30-35m2) en van de tweede kamer maken we een bibliotheek.. er zit nu ook een feestzaal in, daar doen we voorlopig niets mee.
Maar.. leuk plan zeg ;), ik ben benieuwd hoe jij het gaat doen, want bibliotheekkasten zijn duur.. en ik zou ook graag steenstrips willen gebruiken in de bibliotheek. Het ouderwets bureau en de bioscoopstoelen zijn inmiddels binnen >:)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn mancave:

plaatjes zouden klikbaar moeten zijn
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oZ62F8S.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/er5knJh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xEyadC1.jpg

Alle kasten hebben simpele IKEA ledspots die aangesloten zijn aan een smart plug, overige lampen zijn HUE spulletjes. "Alexa, turn on game room", en alles gaat aan :Y)
Kast met de grote vakken zijn IKEA Besta kasten. Andere kast is een IKEA Kallax op z'n zij, en heb een aantal planken weggelaten om langwerpige vakjes te maken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.
Hier ook een mancave, maar niet zo netjes als die van jullie allemaal :D

PC, spelcomputer, grote TV (Ook hier een vrouw die liever geen echt grote tv in de woonkamer wil... maar nu neemt ze steeds mijn afdankertjes :D) en leeshoek.

Beiden door omstandigheden hele dag thuis en hebben beiden ook veel rust nodig. Dus paar uur per dag samen, vooral 's ochtends (ook wandelen met de honden) en 's avonds. Verder beetje rust en doen wat we zelf leuk vinden.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Wij hebben deze zomer onze nieuwe woning betrokken. De vrouw wilde graag een inloopkast, ik mocht dan de zolderkamer tot mijn domein maken. Ruimte is denk ik iets van 3 bij 7, dus daar zijn zeker leuke dingen mee te doen.

First order of business is echter zorgen dat de zolder weer leeg wordt, vooralsnog staat er namelijk gereedschap en verhuisdozen. Zodra dat weg is kan ik het helemaal inrichten zoals ik wil.

Hopelijk kan ik wat inspiratie uit dit topic halen!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:43
-

[ Voor 100% gewijzigd door dnbo op 20-05-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Niet online
Helaas niet... De grote ruimte in de kelder heeft een beetje een aparte vorm (denk min of meer aan de S/Z blokken in Tetris), waardoor zoiets niet zou werken, helaas. Ik heb er wel aan gedacht, maar het zou er niet zo goed uitzien. Ik ga dus de ruimte in 2 delen, waardoor ik een L-vormige bibliotheek krijg en een rechthoekige thuisbios.
Stephanvr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:15:
[...]

ik ben benieuwd hoe jij het gaat doen, want bibliotheekkasten zijn duur.. en ik zou ook graag steenstrips willen gebruiken in de bibliotheek.
Ik ga de kasten zelf bouwen. Ten eerste omdat het goedkoper is (als er één ding is waar we hier in Finland geen gebrek aan hebben, is dat hout :) ), en ten tweede omdat kant en klare kasten er gewoon niet in passen: het is een oud huis, en de kelder was nooit bedoeld om erin te wonen, waardoor het plafond vrij laag is (200cm). Ik zou de vloer 20-30cm kunnen laten verlagen, maar dat kost letterlijk tienduizenden euro's en die heb ik op het moment niet (en ik heb het ook niet echt nodig, ik ben niet zo lang). Ik heb gelukkig ook een redelijk grote garage met elektriciteit, en de gereedschappen/machines ervoor heb ik ook al. Het gaat er niet superluxe uitzien, maar zolang ik plaats heb voor al mijn boeken is dat wel genoeg. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 15-06 19:46

Mystikal

It never hurts to help!

Bij de meeste wellicht bekend.

Bios 1

MP bios

Bios 3

[ Voor 22% gewijzigd door Mystikal op 27-01-2019 07:46 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
Waarom een losse cave? Dat kan prima in de woonkamer... :) Ons vorige huis:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/102/471/636_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:35
Gaaf! Wat is de diameter van het scherm?

Volgende maand verhuizen, dan heb ik ook een dedicated filmkamer (geen ruimte voor andere mancave-achtige taferelen). Heb op dit moment ook al een beamer setup (zolder) maar ben van plan van 90 naar 120 inch scherm te gaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Falch schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:46:
[...]

Gaaf! Wat is de diameter van het scherm?

Volgende maand verhuizen, dan heb ik ook een dedicated filmkamer (geen ruimte voor andere mancave-achtige taferelen). Heb op dit moment ook al een beamer setup (zolder) maar ben van plan van 90 naar 120 inch scherm te gaan. :*)
Diameter is 100inch. Ruimte is 5x2,5mtr. Achter het bioscoopscherm (elektrisch) zit nog een kantoorruimte.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Mystikal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Diameter is 100inch. Ruimte is 5x2,5mtr. Achter het bioscoopscherm (elektrisch) zit nog een kantoorruimte.
Mooi! Ik heb nu een oprolbaar scherm maar daarin zie bij sommige shots toch dat het scherm niet helemaal strak staat. Volgende scherm wordt een fixed scherm. Ik zal tzt wat foto’s posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Falch schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Mooi! Ik heb nu een oprolbaar scherm maar daarin zie bij sommige shots toch dat het scherm niet helemaal strak staat. Volgende scherm wordt een fixed scherm. Ik zal tzt wat foto’s posten.
Daar heb ik nooit last van gehad in de afgelopen 9 jaar dat ik dit scherm heb.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Mystikal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Daar heb ik nooit last van gehad in de afgelopen 9 jaar dat ik dit scherm heb.
Zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat het een redelijk cheapass scherm is wat ik nu gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Die van mij was ook maar 250 euro volgens mij.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
* knip, verkeerde topic *

[ Voor 94% gewijzigd door FrankSpin op 28-01-2019 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@FrankSpin chique!
Er mooi ingericht.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Een man cave is wel wat anders dan een home cinema opstelling in je woonkamer imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:37

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
MAZZA schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:56:
Een man cave is wel wat anders dan een home cinema opstelling in je woonkamer imo..
Eens! Alle inbreng wordt uiteraard gewaardeerd maar ben echt geïnteresseerd in die caves waar je je als man met vrienden echt ff helemaal kan terugtrekken, bier drinken en kut roepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 02:42
.

[ Voor 142% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
  • Laatst online: 07:38
Leuk topic! Even gebookmarked, aangezien we recentelijk verhuisd zijn, en er een ruimte aangewezen is als mancave to be :D

Dus voor nu vooral erg benieuwd naar jullie creaties, om zo wat inspiratie op te doen, en tzt als er begonnen wordt met de opbouw van de mancave.

Het idee is op dit moment een combinatie tussen relaxen, dus een comfortabele bank (check, reeds in bezit), TV, een dartbord en wat simpele fitness attributen als dumbells, halterstang en een matje.

Qua stijl spreekt een moderne cottage stijl me erg aan, een beetje als dit voorbeeld:
https://stylebyemilyhenderson.com/blog/the-fort-mancave

Punt is alleen dat de kamer twee schuine kanten bevat, dus benieuwd hoe dit dan uit de verf komt.
Maar daarom, voor nu is het vooral oriënteren en ideeën opdoen, dus kom maar op met die foto's :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

LuNaTiC schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:08:
[...]
Eens! Alle inbreng wordt uiteraard gewaardeerd maar ben echt geïnteresseerd in die caves waar je je als man met vrienden echt ff helemaal kan terugtrekken, bier drinken en kut roepen :P
Heh.
Mijn cave is vooral mijn eigen grot. :) Zelfs mijn vrouw komt daar nauwelijks, laat staan vrienden.

Het is niet per-se verboden terrein, ook niet voor haar, maar het is 100% mijn kamer met mijn eigen hobbyspullen. (Op dit moment mijn PC, een serverrackje en mijn keyboards/synths dus.)

Terugtrekken doe ik daar wel, soms hele avonden en dagen. Gisteren ook weer na het eten even naar boven gegaan, tegen 12 kwam ik eens de trap af, zo mijn bed in. Zij lag logischerwijs al te maffen. Als zij een dag weg is naar d'r ouders of een weekendje op pad, zit ik ook regelmatig een half etmaal aan 1 stuk.

Ik maak daar muziek, game, nerd, hang. Maar werk d'r ook als ik thuis werk, het dubbelt als thuiskantoor. (Met beter materiaal dan ik op kantoor heb. Grotere schermen, snellere PC.)

Kut roepen kan ook, maar niet te hard. De slaapkamer van de buren grenst d'r aan. :) Dus qua geluid is het een beetje conservatief zijn. Meestal zit ik daar met koptelefoon op, of met de speakers zachtjes.

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 29-01-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Voor het grootste gedeelte zal ik er ook wel alleen te vinden zijn, maar ik zou het toch wel tof vinden om regelmatig een vrijdag-, zaterdagavond of zondagmiddag met vrienden door te brengen. Biertje drinken, voetbal kijken, kaartje leggen, whatever :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:25
Bookmarked :)

Wij hebben sinds december 2016 een nieuwbouwwoning, en zijn van plan dit jaar de zolder te verbouwen naar 2 kamers en waarschijnlijk aan 1 zijde een dakkapel.
Van de vrouw heb ik toestemming om 1 zijde te gebruiken als mancave. Of man-attic, zo je wilt.
Dat levert een kamer op van ongeveer 4 meter bij 5,1 meter. Moet nog wel een stukje zoldertrap uit, en de 5,1 zijde loopt schuin, maar het schuine gedeelte begint vrij hoog, dus plek genoeg om te zitten.

Mijn plan is eigenlijk om een loungebank of bioscoopstoelen onder de schuine helling te zetten, zodat je effectief zo'n 3,5 a 4 meter tot het scherm hebt. Dat lijkt me een mooie afstand voor een 100 inch scherm :P
Daarnaast wil ik in het hoekje mijn PC zetten voor streaming / gaming / etc.
Het liefst zou ik er nog een barretje oid bij willen, maar dat wordt te krap helaas.
Ondertussen leg ik elke maand wat geld opzij voor een goede 4K beamer, een goed scherm, goede speakers en versterker. Zo doet het straks wat minder pijn :+

Mijn ultieme droom is toch eigenlijk ooit wel een woning met een kelder. Dat lijkt me ideaal voor een echte mancave waar je ongestoord film en voetbal kan kijken met vrienden onder het genot van veel bier :P

Anyways, als er ontwikkelingen zijn of de bouw is begonnen, dan post ik hier. Tot die tijd lurk ik lekker mee en geniet ik van de creaties ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 02:42
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ebk71
  • Laatst online: 15-06 19:47
Deze moet ik even delen. Mijn vriendin zit naast me en zegt: Een mancave begint met een bordje "geen toegang voor vrouwen".

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EyYfAyS3R4jAKbq2JxmgjinK/full.jpg

Hier mijn mancave.

Heb onze los-staande garage omgebouwd.
Ge-isoleerd, nieuwe vloer er in gelegd, wanden bekleed, verlaagd plafond en dat gestuct.
Airco unit er in voor verwarming in de winter / koeling in de zomer.

Heb gelijk een 4x6mm2 kabel naar de garage gelegd voor flipperkasten en eventueel een elektrische auto lader in de toekomst.
Volledig nieuwe electra installatie (zodat er uiteindelijk 7 flipperkasten in kunnen) en iedere kast een netwerk aansluiting (eventueel voor de toekomst).

Hij's nog niet helemaal af (een muur krijgt nog baksteen steenstrips), maar het idee is er iig.

[ Voor 80% gewijzigd door OverSoft op 29-01-2019 12:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• enzil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 14:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V7Z6xMKFZh79BNK66KPzbY3w/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uYwRVYq3m531ByPWcfpPAeUv/full.jpg
Dit is het gamehoekje van mij en m'n huisgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

LuNaTiC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:05:
Voor het grootste gedeelte zal ik er ook wel alleen te vinden zijn, maar ik zou het toch wel tof vinden om regelmatig een vrijdag-, zaterdagavond of zondagmiddag met vrienden door te brengen. Biertje drinken, voetbal kijken, kaartje leggen, whatever :)
Heh. :)
Nee, dat trekt mij persoonlijk niet.

Ik ben niet zo sociaal. Mijn mancave is echt een ding om mezelf in relatieve rust terug te kunnen trekken. Vrienden komen zo nu en dan in de woonkamer, daar staat de open haard en mijn whisk(e)y verzameling.

En op momenten zie ik ze buiten de deur. (In de klimhal, hoewel ik daar ook al maanden niet meer ben geweest.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:04

orf

Zo zag mijn kelder eruit toen ik dit huis kocht in oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nPBeg10pvdUoHyOT28oFbSCY/full.jpg
45m2

Nu staat het vol met rotzooi door het verbouwen van de rest van het huis, maar ik heb al wel krachtstroom aangelegd en dit wordt m'n werkplaats voor houtbewerking. Voor mij de ultieme cave met formaatzaag, lintzaag, werkbanken, freestafel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik ben nog bezig mijn man-cave(s) te bouwen een zomer en winter verblijf ;)

het zomer verblijf, word een schuur met veranda dat dienst zal doen als buitenkeuken (bbq + rookkast) en geisoleerde werkplaats met de tools (en indien nodig een "werk" hok)

winter-cave: zolder met een pc werkplek en tv / movie plek (en VR ruimte)

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 14:32
Mijn mancave en thuisbioscoop in 1 op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nice!

ik ben enigszins in spagaat over de bioscoopstoelen: ja voor het gevoel van het echte bioscoopgevoel maakt het het wel af als detail, daarentegen verafschuw ik het zitcomfort van een gemiddelde bioscoopstoel, zeker als je meer dan 1 film gaat kijken. Ik zou dan denk ik toch hele comfortabele (fold out) stoelen of een bank neerzetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
  • Laatst online: 07:38
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:27:
Mijn mancave en thuisbioscoop in 1 op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)
Nice, goed gebruik van een zolder! Heeft de Impreza ook nog een plekje gekregen, of die verbannen uit de Mancave? :P

De ruimte bij mij thuis is praktisch vergelijkbaar, alleen dan zonder dakramen, maar met een raam in de wand, waar jij het scherm hebt hangen. Nu mag de surroundset/semi thuisbioscoop gewoon in de woonkamer bivakkeren, dus een echte thuisbioscoop zal het niet worden, maar interessant om te zien hoe je de ruimte ingedeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:27:
Tof, een popcorn apparaat.
Ik maak zelf regelmatig zoute popcorn in een wok. Heerlijke smaak en het zout blijft goed plakken.
Denk alleen niet dat een wok op zolder / in de mancave een goed idee is :+
Dus is zo'n apparaat is het overwegen waard :P
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:35:
Nice!

ik ben enigszins in spagaat over de bioscoopstoelen: ja voor het gevoel van het echte bioscoopgevoel maakt het het wel af als detail, daarentegen verafschuw ik het zitcomfort van een gemiddelde bioscoopstoel, zeker als je meer dan 1 film gaat kijken. Ik zou dan denk ik toch hele comfortabele (fold out) stoelen of een bank neerzetten denk ik.
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Hoe tof is het om met vrienden een film te kijken in echte bioscoopstoelen met van die bekerhouders. Aan de andere kant, als ik alleen of met het gezin een film kijk dan wil ik liever languit liggen en relaxen op een loungebank.

Denk dat ik toch het meest alleen of met familie zit, dus denk dat het uiteindelijk op de loungebank uit gaat draaien, eventueel met een zwik kussens ervoor zodat we met z'n allen kunnen liggen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@LuNaTiC, op deze stoelen zit ik prima de hele avond met meerdere series of films achter elkaar. Ikea krukje ervoor met een kleedje als poef, werkt prima d:)b zoek nog wel knappe poefjes en een tafeltje voor ernaast. Nu worden de barkrukken op de laagste stand misbruikt 7(8)7

@Stefan H, de Impreza hing aan de muur in me vorige woning, parkeerplekken waren daar om de hoek. Nu staat hij voor me deur en is het me uitzicht vanuit de woonkamer :Y

@Denman, popcorn apparaat mega blij mee inderdaad. Verse popcorn geur op zolder tijdens een film en minimale moeite; apparaat 5 minuten aan dan olie, suiker en corn erin, 2 minuten later een bak vol. Ben nog op zoek naar een klein koelkastje voor eronder zodat ik niet voor een biertje naar beneden hoef te lopen :Y)

Naast de uitstraling van een bioscoop stoel was het bij mij ook vrij eenvoudig; het moest niet teveel ruimte in beslag nemen en te verplaatsen zijn. Permanent een grote bank op zolder vindt ik niets. En wie zal er het meeste kijken? Dat ben ik zelf, daarna samen met mijn vriendin en uiteindelijk een keer vrienden of familie. Dan pakken we gewoon een stoel erbij of zit men op het tapijt met kussens tegen de muur.

[ Voor 21% gewijzigd door royduin op 29-01-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Een stel fatboys zou ik ook nog overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:35:
Nice!

ik ben enigszins in spagaat over de bioscoopstoelen: ja voor het gevoel van het echte bioscoopgevoel maakt het het wel af als detail, daarentegen verafschuw ik het zitcomfort van een gemiddelde bioscoopstoel
Ik zat er ook mee. Uiteindelijk gaan het gewoon twee comfortabele stoelen met poefs voor de voeten worden. Dit om meerdere redenen:

- Mijn vrouw vindt biosstoel niet fijn zitten, en hoewel het een mancave is, is de homecinema uiteraard ook voor haar gebruik bedoeld.
- Mijn kelder is alleen via een smalle (62 cm)/steile trap te bereiken, ik weet niet of biosstoelen binnen zijn te krijgen.
- Zoals eerder aangegeven, is het plafond relatief laag (200cm) de beamer komt óf aan een balk te hangen (en dan hangt-ie dus op pakwek 180cm van de vloer) of op een tafeltije te liggen. In het eerste geval wil ik twee stoelen met een tafeltje in het midden, zodat niemand per ongeluk met zijn hoofd tegen de beamer stoot. In het tweede geval gaat de beamer dus op het tafeltje tussen de twee stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Niet online
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:54:
Ben nog op zoek naar een klein koelkastje voor eronder zodat ik niet voor een biertje naar beneden hoef te lopen :Y)
Je hebt van die kleine Coca-Cola koelkasten waar een aantal blikjes/flesjes in passen, die zijn voor minder dan 200 euro te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Micio Nero schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Je hebt van die kleine Coca-Cola koelkasten waar een aantal blikjes/flesjes in passen, die zijn voor minder dan 200 euro te vinden. :)
Zoiets ben ik naar opzoek ja, binnenkort maar even rond speuren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 17:37

Punkrocker

Mostly harmless

Angeloonie schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:11:
Mancave aanwezig :Y)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waar je rekening mee moet houden:
- Internetaansluitingen (kabel)
- Is het warm genoeg
- Stopcontacten
Millennium Falcon!
_/-\o_ _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Micio Nero schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:54:
[...]
Ik zat er ook mee. Uiteindelijk gaan het gewoon twee comfortabele stoelen met poefs voor de voeten worden. Dit om meerdere redenen:

- Mijn vrouw vindt biosstoel niet fijn zitten, en hoewel het een mancave is, is de homecinema uiteraard ook voor haar gebruik bedoeld.
- Mijn kelder is alleen via een smalle (62 cm)/steile trap te bereiken, ik weet niet of biosstoelen binnen zijn te krijgen.
- Zoals eerder aangegeven, is het plafond relatief laag (200cm) de beamer komt óf aan een balk te hangen (en dan hangt-ie dus op pakwek 180cm van de vloer) of op een tafeltije te liggen. In het eerste geval wil ik twee stoelen met een tafeltje in het midden, zodat niemand per ongeluk met zijn hoofd tegen de beamer stoot. In het tweede geval gaat de beamer dus op het tafeltje tussen de twee stoelen.
Short Throw beamer?
https://www.visunext.nl/nl/lg-pf1000u.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 10:03
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:03:
Een stel fatboys zou ik ook nog overwegen!
Ik zou het bij overwegen laten:P

Fatboys zijn een beetje overrated allicht kun je ze goedkoop op marktplaats vinden.
Zo laag bij de grond. Als je wat moet pakken moet je haast een halve koprol eruit maken en als je een keer lekker hebt gezeten ben je altijd opzoek naar die heilige graal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nah ik heb al jaren zo’n ding. Nu zit ik er alweer een tijdje niet meer echt op maar dat komt meer door de rest van de indeling van mn huis. Heb er zeker veel en goed gebruik van gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Niet online
Nah, ik heb al een goede beamer (Benq W2000) wat net iets meer dan 500 uur gebruikt is, die ga ik voorlopig niet vervangen. En qua bekabeling en zo is het gewoon veel makkelijker om die zo te hangen zoals ik gepland heb: het stopcontact staat op dezelfde balk waar de beamer komt, en de receiver + BR speler in het tafeltje eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 19:40

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Klopt Fatboy kun je beter laten, investeer je geld (zelfde bedrag) dan in een Terapy.

Je moet er op gezeten hebben om het verschil te ervaren, maar ik vond het een wereld van verschil (positief) en dat voor hetzelfde bedrag.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik had plannen om onze kelder (8x6 meter, plus nog 4 kruipruimtes van 4x4 ongeveer) om te toveren naar een mancave.. Zit alleen al met het probleem dat er allemaal lelijke leidingen tegen het plafond lopen, dan nog met de enorme hopen spullen die er liggen opgeslagen en ga zo maar door :+

We hebben vorig jaar een bijbouw gemaakt geheel uit hardhout, waarbij een gedeelte echt een dichte ruimte is (3x4 meter) en dan de rest waar 1 kant open is (7x4 meter) waar in de zomer ruim gezeten kan worden en waar in de winter ruimte is voor 2 auto's. Die dichte ruimte heeft nu als thema 'Oostenrijk', maar dat is eigenlijk echt een ideale man-cave locatie. Alleen jammer dat je naar buiten moet om naar de WC te gaan :+

Leuk topic wel, geeft genoeg inspiratie!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Redelijk essentieel voor de met 1 vrouw (m/v) samenwonende man. In koud en donker NL. Ik heb een super game rig en heel veel andere speeltjes staan, koelkast en posters met blote wijven. Die interesseren me niets maar mijn vrouw en ik mogen graag lachen om ons man/vrouw zijn (ze heeft ook haar vrouwenhoek). Zolang je je niet elke dag verstopt en af n toe een bloemetje meeneemt...keep a marriage strong like that. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook ooit eens een mancave gehad. Heerlijke 32m2 éénkamer studio met uitzicht op een dijk met koeien en schapen.

Tot er een vriendin bij kwam wonen....
Op de plek waar vroeger stinkende oude shirts lagen, liggen nu bh's en peuter kleding.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g0F0IM25fHHBEZu6itW5tv23/thumb.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door fm77 op 30-01-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:46:
Nah ik heb al jaren zo’n ding. Nu zit ik er alweer een tijdje niet meer echt op maar dat komt meer door de rest van de indeling van mn huis. Heb er zeker veel en goed gebruik van gemaakt ;)
Fatboys zijn heerlijk. Heb d'r eentje in de woonkamer liggen voor de tv en mijn kinderen zitten/liggen d'r bijna altijd op als ze tv kijken. Ik gebruik hem ook regelmatig om een serie of film te kijken. Lekker hangen met een biertje naast je op de tafel. Ik heb de buggle-up versie dus je kunt er ook een soort stoel van maken. Ding gaat in de zomer ook regelmatig naar buiten om daar lekker te hangen.

Als ik ik een thuisbioscoop had smeet ik ook een paar van die dingen neer :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 13-06 13:28
Rene44 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 01:08:
af n toe een bloemetje meeneemt..
Als ik een bloemetje meeneem wordt mijn vrouw achterdochtig. Zo romantisch ben ik niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Wat zijn er hier toch uiteindelijk best veel mensen met een kelder!

Hier in het midden van NL / de randstad zijn huizen met een kelder maar moeilijk te vinden, niet geschikt/te klein voor een mancave en/of onbetaalbaar :P

* Denman jaloers is.

Toen ik nog bij m'n ouders woonde hadden we een split-level woning met 4 verdiepingen, waarbij de onderste verdieping een garage was, geschikt voor 2 auto's, met daarnaast nog een redelijk grote slaapkamer. Beide ruimtes perfect geschikt voor mancaves.
Nu ik daar aan terugdenk zou dat een perfecte woning zijn geweest, maar helaas al verkocht...

Al heb ik het niet slecht hoor ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:07:
Wat zijn er hier toch uiteindelijk best veel mensen met een kelder!
Voor mij scheelt het dat ik in Finland woon. In Nederland zou ik het nooit kunnen betalen, maar in Finland kun je met de prijs van een nederlandse starterswoning al een aardig vrijstaand huis kopen. :)

Ons huis is in 1945 gebouwd en is wat hier in Finland een "rintamamiestalo" wordt genoemd, een huis dat door en voor terugkerende veteranen is gebouwd. Die kregen na de oorlog allemaal de mogelijkheid om een stuk grond te kopen/huren en daar een huis op te bouwen. In totaal zijn zo'n 300.000 van die huizen gebouwd, en ze lijken qua uitvoering bijna allemaal op elkaar (ook al zijn de meeste inmiddels flink gerenoveerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Micio Nero schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:28:
[...] In Nederland zou ik het nooit kunnen betalen, maar in Finland kun je met de prijs van een nederlandse starterswoning al een aardig vrijstaand huis kopen. [...]
Waar moet ik dan aan denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Niet online
Harrie_ schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Waar moet ik dan aan denken?
Hangt af van waar je wilt wonen. In ons geval: 185k voor 105m² plus zolder (daar staat al een kamertje en er is mogelijkheid voor 1 of 2 meer), kelder, garage (verwarmd) én carport, 630m² grond, op 1,5km afstand van het centrum (stad van 200k inwoners). Het huis is, op de kelder na, in 2004 volledig gerenoveerd.

Als je reistijd geen probleem vindt en in een dorp gaat wonen op pakweg 20-40km van de stad, kun je met hetzelfde geld veel meer kopen, zelfs 200m² met een paar duizend m² grond voor 150-200k is niet ondenkbaar.

Zoiets, bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van Helsinki wilt wonen is dat natuurlijk een heel ander verhaal, daar zijn de prijzen vrij hoog... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Micio Nero op 30-01-2019 13:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 11:45
Man cave is nog een work in progress. :*)

Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yn8skea.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/o8z6pvxcoh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nice, ideaal om het zo van tevoren al in te kunnen bouwen :P

Zelf ook helemaal zo bedacht/ontworpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

blubbers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:56:
Man cave is nog een work in progress. :*)

Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als dit mijn kelder / mancave was dan zou ik zeker in de stockage-ruimte een kastenwand langs de muur maken voor voorraad waarbij 1 kast/kastgedeelte de toegangsdeur vormt tot de mancave :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Harrie_ schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Als dit mijn kelder / mancave was dan zou ik zeker in de stockage-ruimte een kastenwand langs de muur maken voor voorraad waarbij 1 kast/kastgedeelte de toegangsdeur vormt tot de mancave :9~
Goed idee ja! ik zou zelf ook iets tofs verzinnen als subtiele, 'geheime' doorgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
@LuNaTiC Het ontwerp is niet zo moeilijk hoor, is gewoon de vorm van de woning, enkel moest de middelste ruimte wel de grootste zijn uiteraard. :9~

@Harrie_ Voor ons was een gewone doorgang goed genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
blubbers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:58:
@LuNaTiC Het ontwerp is niet zo moeilijk hoor, is gewoon de vorm van de woning, enkel moest de middelste ruimte wel de grootste zijn uiteraard. :9~

@Harrie_ Voor ons was een gewone doorgang goed genoeg :9
Ja bedoelde eigenlijk ook meer of het al een standaard nieuwbouwwoning was, of dat je helemaal zelf los kon gaan op je eigen kavel.

Dat lijkt me (ondanks dat daar ook weer een hoop gedoe bij komt kijken) natuurlijk wel ideaal om rekening mee te houden dan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:51
Wij hebben recentelijk een huis gekocht. Onze mancave gaat een groot gedeelte van de kelder bevatten. Ik verwacht dat we over een maandje starten met de bioscoop (plafond, licht, muren, vloer, ..)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UDQJFyJ.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Stephanvr op 30-01-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
LuNaTiC schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Ja bedoelde eigenlijk ook meer of het al een standaard nieuwbouwwoning was, of dat je helemaal zelf los kon gaan op je eigen kavel.

Dat lijkt me (ondanks dat daar ook weer een hoop gedoe bij komt kijken) natuurlijk wel ideaal om rekening mee te houden dan!
Bij ons is het een halve losbouw met de nodige bouwvoorschriften dus heel vrij waren we niet.
We zijn ook heel snel moeten zijn om de kelder klaar te hebben vóór de buren begonnen.
Anders was het bouwen van deze kelder niet betaalbaar voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Stephanvr schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:00:
Wij hebben recentelijk een huis gekocht. Onze mancave gaat een groot gedeelte van de kelder bevatten. Ik verwacht dat we over een maandje starten met de bioscoop (plafond, licht, muren, vloer, ..)

[Afbeelding]
Howly shit?!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

pirke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:53:
Waarom een losse cave? Dat kan prima in de woonkamer... :) Ons vorige huis:

[Afbeelding]
Dat vind ik dus ook. Mancave is het eindpunt van vrouwenemancipatie. Zij zijn overal in het huis 'de baas' en jij mag 1 kamertje je ding doen. Belachelijk! Tijd voor mannenemancipatie. Kom voor jezelf op en laat je niet wegpesten naar de zolder!

Vroeger hadden vrouwen maar 1 recht: het aanrecht. Nu hebben mannen maar 1 verbleef en dat is hun mancave..... ofzoiets :z

* Tusk for president!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Tusk schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Dat vind ik dus ook. Mancave is het eindpunt van vrouwenemancipatie. Zij zijn overal in het huis 'de baas' en jij mag 1 kamertje je ding doen. Belachelijk! Tijd voor mannenemancipatie. Kom voor jezelf op en laat je niet wegpesten naar de zolder!

Vroeger hadden vrouwen maar 1 recht: het aanrecht. Nu hebben mannen maar 1 verbleef en dat is hun mancave..... ofzoiets :z

* Tusk for president!
"ik wilde helemaal geen kinderen, maar mijn vrouw..." x30 op mijn werk :) Er zijn dagen dat ik mijn female unit ook achter het behang kan plakken maar over het algemeen zijn ze fijn volk om mee samen te leven, piramide van Maslow etc. enzovoort. :) Ik vind de mancave eigenlijk wel een goed compromis, omdat daarvoor echt het hele huis bestierd werd door de Dominante, Linda (of erger) lezende partner. Ik kan er doen wat ik wil, kopen wat ik wil, draaien wat ik wil, drinken wat ik wil. Me helemaal uitleven.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste