Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Atmoz schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:07:
[...]

Nou, nu je het zegt herinner ik 't me weer van een vorige keer.
Toen ging het ook goed zolang er maar geen bedrijfslogo's op te zien waren.

Ik heb dus even nieuwe versies gemaakt zonder logo :)

Zou dus oké moeten zijn :9

Geen klus/hobby-mancave, maar een film/game-mancave:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ruimte zit vol met sensoren, LED-strips en andere elektronica.
Alles gaat automatisch aan/uit. De ruimte "leeft" als het ware.
Als je binnenkomt begint er automatisch een relax-muziekje te spelen en gaat alle verlichting in de juiste mood.
Echt een super gave beleving als je binnen komt O+

Heel wat werk, maar natuurlijk super gaaf om te mogen doen 8)
Ziet er mooi en strak uit! nice. Wat heeft dit grapje gekost?

niet meer nodig zag de post eronder al. in de 10 duizenden. maar leuk gedaan. Hoelang was je kwijt om dit in elkaar te knutselen?

[ Voor 5% gewijzigd door nemesis2212 op 07-03-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
Wat een leuk topic.

en nu de vraag; hoeveel tijd zitten jullie in je mancave? en wat zijn de regels? Mogen de vrouw, kind, hond of poes niet binnen? Gaan ze er ook wel eens chillen? En heeft ze nog wat te zeggen over de inrichting?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:15

Aardedraadje

Met kabelschoen

Wat een enorm dikke plekken hebben sommige van jullie gemaakt zeg.

I.v.m een derde kleintje onderweg heb ik m'n werk/hobbykamer op moeten offeren om een babykamer van de maken. Is natuurlijk helemaal niet erg O+ maar moest natuurlijk wel wat voor in de plaats komen.

Dus ik heb de zolder (onze slaapkamer) opgesplitst en een kleine ruimte (ca. 165 x 305) gecreëerd voor mijn nieuwe werk/hobbyplek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZaAQz3h44XOn9dEyNWKfCZTEWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XO1IHU5LK9w7CsnUNctsEIlj.jpg?f=fotoalbum_large

Is nog een work in progress. Op het werkblad achterin (mijn soldeerplekkie) komt nog soldeerdamp-afzuiging door het werkblad. Op de muur links, bovenin, komt eenzelfde boekenplank als achterin. Gewoon op maat gemaakt meubelpaneel, zelfde stijl als mijn werkblad. Daarop zet ik twee lange bloembakken met daarin schaduwvriendelijke klimop. Die moet dan langs het klimrek een groene wand gaan realiseren, voor sfeer en akkoestiek :)

Ik heb nu alleen boven mijn soldeerplek en boven mijn schermen lege ruimte op de muren, waarvan ik niet weet wat ik er mee moet gaan doen. LED-panelen o.i.d. voelt gimmicky. Het liefst doe ik er iets functioneels mee. Wat denken jullie. Akkoestische panelen o.i.d?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ljxvc8v1ARVUE4WsvWnwnc0lvRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XWIyFythExrOmFXWNgbtuIU.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Mogelijk wordt het een gereedschapswand bij de soldeerplek, zoals ik hier ook sommige heb zien doen. En dan boven het scherm waarschijnlijk akoestische panelen. Want de ruimte galmt nogal.

[ Voor 5% gewijzigd door Aardedraadje op 08-03-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 17:00
pannekoek schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:46:
Als ik zo kijk naar die RaveCave en die bruine kroeg,die overigens echt enorm vet zijn, vraag ik me wel altijd af hoe vaak men daar gebruik van maakt.

Dus hierbij maar eens de vraag aan @XeRiOn en @tomme6 ; hoe komen deze ruimtes voor jullie tot uiting?
Ik moet zeggen dat wij vrij vaak van deze ruimte gebruik maken. Minstens 2 keer per maand een biertje drinken met vrienden, buren of familie. Maar we gebruiken het ook om formule 1 te kijken met vrienden, voor een verjaardag of om eens een spelletje te doen met het gezin. Het mooie vind ik van zo'n ruimte is dat het een heel andere sfeer heeft dan een woonkamer.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste