My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Sinds 2,5jr wonen we in een (zelfbouw) 2-kapper. Helaas qua budget geen ruimte voor een kelder (het is al duur zat allemaal
Beamer + stoelen (slaapbank kan er ook bijgeschoven worden):

Andere kant zolder (oa kantoortje achterin / game hoek

En de voorkant:

Filmpje aan:

Ook ideaal voor een potje tafeltennis (tafelvoetbal komt nog

Pooltafel wordt denk ik lastig door de schuine wanden maar potje tafeltennis gaat erg goed!
Wellicht in de toekomst de zolder nog dichtmaken maar open zolder heeft ook z'n voordelen (vooral in de zomer, ramen tegenover elkaar open en koelt het op de 1e verdieping ook af).

En ik had er buiten ook nog eentje gebouwd

Edit:
Ik zit nu zelf even terug te kijken naar die foto's en mijn mancave ziet er meer uit als een kantoor (dat is natuurlijk een beetje een fine-line als je de mancave voornamelijk gebruikt om te gamen e.d.) maar ik moet nog wel de kanttekening plaatsen dat deze foto's mijn toenmalige Funda-verkoopfoto's zijn en dat ik de meeste scifi-gadgets en posters voor de foto's heb weggehaald.
[ Voor 42% gewijzigd door Harrie_ op 25-01-2019 15:01 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
"Womancave-kamer"

Waar je rekening mee moet houden:
- Internetaansluitingen (kabel)
- Is het warm genoeg
- Stopcontacten
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Combineren geen optie?Micio Nero schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:43:
[...] Verder moet ik een wand bouwen om de thuisbioscoop van de bibliotheek te scheiden [...]
plaatjes zouden klikbaar moeten zijn

Alle kasten hebben simpele IKEA ledspots die aangesloten zijn aan een smart plug, overige lampen zijn HUE spulletjes. "Alexa, turn on game room", en alles gaat aan
Kast met de grote vakken zijn IKEA Besta kasten. Andere kast is een IKEA Kallax op z'n zij, en heb een aantal planken weggelaten om langwerpige vakjes te maken.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Basement Bios ---- Exo-S

Hier mijn mancave.
Heb onze los-staande garage omgebouwd.
Ge-isoleerd, nieuwe vloer er in gelegd, wanden bekleed, verlaagd plafond en dat gestuct.
Airco unit er in voor verwarming in de winter / koeling in de zomer.
Heb gelijk een 4x6mm2 kabel naar de garage gelegd voor flipperkasten en eventueel een elektrische auto lader in de toekomst.
Volledig nieuwe electra installatie (zodat er uiteindelijk 7 flipperkasten in kunnen) en iedere kast een netwerk aansluiting (eventueel voor de toekomst).
Hij's nog niet helemaal af (een muur krijgt nog baksteen steenstrips), maar het idee is er iig.
[ Voor 80% gewijzigd door OverSoft op 29-01-2019 12:17 ]

Dit is het gamehoekje van mij en m'n huisgenoot.

45m2
Nu staat het vol met rotzooi door het verbouwen van de rest van het huis, maar ik heb al wel krachtstroom aangelegd en dit wordt m'n werkplaats voor houtbewerking. Voor mij de ultieme cave met formaatzaag, lintzaag, werkbanken, freestafel, etc.
Tot er een vriendin bij kwam wonen....
Op de plek waar vroeger stinkende oude shirts lagen, liggen nu bh's en peuter kleding.....
[ Voor 22% gewijzigd door fm77 op 30-01-2019 11:19 ]
Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald

[ Voor 5% gewijzigd door Stephanvr op 30-01-2019 15:04 ]
@L.N. was gisteren hier en tipte me ook al hieropYaaD schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:31:
@Atmoz Direct ook maar uitnodigen? Misschien heeft hij recentelijk ook nog wat gewijzigd aan zijn mancave?
Ik krijg geregeld te horen dat zo'n beetje m'n hele huis één grote mancave is
Dus heb voor de show even wat foto's bij elkaar gesprokkeld...
Slaapkamer:

Computerkamer:

Woonkamer:

Thuisbioscoop:

De garage c.q. één van m'n belangrijkste ruimtes:
....waar ik ook geregeld feestjes geef:

De relax-ruimte waar ik geregeld muziek luister staat nog niet op de foto, dat zal ik binnenkort ook eens gaan regelen
Klopt, ik zit ook (wel eens) op Woodworking.RUFFNECK schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:02:
Geweldig @Atmoz! Mijn collega keek mee en zei dat je volgens hem van het woodworking forum bent?
Anyways, mag ik vragen waar je je tv meubel (woonkamer) vandaan hebt?
Alleen heb ik daar de laatste tijd 0,0 tijd voor gehad, dus het is inmiddels alweer enkele maanden geleden dat ik daar ben geweest
Dat meubel heb ik zelf gemaakt. In het midden zit de centerspeaker van de surround setup.
Dat is een zelfgemaakt iets... Beetje om in de "space sfeer" te komen zegmaarArtbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:05:
Ben wel benieuwd naar die lamp in je computerkamer, wat voor iets is dat?
Er zitten ventilatoren in die (geheel geruisloos) in de zomer voor lekkere verkoeling zorgen en natuurlijk ook meehelpen aan de sfeer. Ik moet het -zoals je kunt zien- wel nog eens afmaken
Uhm tja, dit was in de aanbieding toenRuudje88 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:27:
[...]
Als Limburger Heineken in de koeling?! Foei
Maar meestal ligt er Jupiler en speciaalbier in:

De LED's op de slaapkamer zijn gewoon van die RGB-LED-strips van Ebay (aangestuurd met een Arduino).Stefan H schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:31:
[...]
Dit inderdaad
Wat gaaf gedaan, prachtig!
Heb je ergens beschreven hoe je die leds in je slaap/bad/tv kamer zo gemaakt hebt?
Wat zou je daar over willen weten?
Lol, dat komt dan goed uit: 't is namelijk weeeeekendunezra schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:28:
@Atmoz Ik krijg ongelooflijke dorst van die laatste plaatjes.
Nou, met dit weer kun je de boel ook gewoon buiten lekker koel krijgen. Geen koelkast voor nodigHier is er 1 plank in de koelkast en 1 plank van 40x40 in de voorraadkast beschikbaar voor bier.
(Ok, "kleine" nuance, in de woonkamer staat ook nog een kast vol whisk(e)y, er is nog een plank van 40x40 voor wijn én er staat vaak een krat bier in de meterkast.)
Maareh... ik vind 't ook wel fijn om vanalles in huis te hebben.
Heb in de woonkamer een wijnkastje gemaakt:

De wiskey/strekte drank heb ik in een aparte kast (nog niet zo lang geleden gemaakt
De minibar op de slaapkamer is meestal alleen gevuld met Toblerone, M&M's en rode wijntjes:
[edit]
Ohja, onderin dat wijnkastje in de woonkamer zitten nog 2 schappen waar precies (scheelt nog geen cm) 2 kratten bier in kunnen
[ Voor 7% gewijzigd door Atmoz op 02-02-2019 11:47 ]
Thanks!
Klopt, het is de Japanse Kers

Het kastje eronder heeft een "geheime" toegang:

Optoma 1080p beamer, XboxOne, Ps4 + Vr met kabels aan het plafond gemonteerd, 5.1 via Onkyo versterkertje, 48" samsung monitor en natuurlijk twee driezitters!
Vr
De kids genieten ook mee
klushoekje
[ Voor 55% gewijzigd door Phomer op 09-02-2019 10:00 ]
Ziet er super uit, zoals al door iemand opgemerkt is een mancave voor mij ook meer dan een ruimte waar een tv of pc staat, hierbij de mijne:OverSoft schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:12:
[Afbeelding]
Hier mijn mancave.
Heb onze los-staande garage omgebouwd.
Ge-isoleerd, nieuwe vloer er in gelegd, wanden bekleed, verlaagd plafond en dat gestuct.
Airco unit er in voor verwarming in de winter / koeling in de zomer.
Heb gelijk een 4x6mm2 kabel naar de garage gelegd voor flipperkasten en eventueel een elektrische auto lader in de toekomst.
Volledig nieuwe electra installatie (zodat er uiteindelijk 7 flipperkasten in kunnen) en iedere kast een netwerk aansluiting (eventueel voor de toekomst).
Hij's nog niet helemaal af (een muur krijgt nog baksteen steenstrips), maar het idee is er iig.
Dat is een eigen creatie (plafondlamp met inderdaad fans erin + blauwe LED-verlichting) om het wat meer "spacy" te maken in die kamerMax-Imus schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:43:
@Atmoz waarvoor is die ring van fans aan het plafond?
Dankje! Ben d'r ook echt ontzettend blij meemooie setup trouwens! altijd gaaf om een paar b&w in het wild te zien.
Alleen met een beamer kun je het échte bioscoop gevoel tevoorschijn toveren. Of je moet zoveel geld hebben om een 100" tv te kunnen betalenBen zelf nu bezig met spullen aan het kopen voor mn man-zolder, wat is jullie mening over beamers vs tv's?
Om een voorbeeld te geven: mijn 77" OLED in de woonkamer ziet daar redelijk groot uit, maar hang ik die in het HT, dan zou je denken "is dit het nu"?
Ah, kijk aan! Kleine wereldVerwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:24:
Grappig, ben daar net 2 maanden weg en ga opnieuw bouwen daar. Waar ga je heen?
Ik ga iets dichter bij de Maas wonen. (en véél korter bij c.q. op enkele minuten lopen van het beste terras van Limburg
Dit gaat m'n nieuwe mancave worden:

Kan niet wachten om daar te beginnen
In ieder geval genoeg plaats voor (bijna) al m'n plannen die ik in de jaren verzameld/bedacht heb!
Eigenlijk moet jij ook gewoon hier heen verhuizen
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:08:
Begrijpelijk, zou er ook niet weg willen nu tijdelijk even huren in het oude centrum.
On topic was ik nieuwsgierig of @Atmoz een geheel nieuwe mancave gaat optuigen of een oud pand gaat omturnen. Dat laatste lijkt me een uitdaging.
Beide leuk om te zien overigens.
Ik denk dat deze gewoon hier blijft staan. Maar is makkelijk zelf te maken heNeutraleTeun schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:14:
@Atmoz als je die bak met bloesem los weg doet, let me know 😜

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 06-03-2019 14:02 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Dit is mijn cave:
IMG_1006 by Chris Hogevonder, on FlickrNiks geen comfy bank of hifi surround (dat staat waar het hoort, in de woonkamer
IMG_20190211_195830 by Chris Hogevonder, on FlickrVoor in de winter staat er een elektrisch kacheltje en is het prima klussen daar.
Wat betreft de AV, dat is dus gewoon de woonkamer:
IMG_0191 by Chris Hogevonder, on FlickrDe tv is een 40" en voor de kijkafstand nog steeds prima, en aan gaming doen we niet echt dus geen spelcomputers hier in huis.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Welk merk tablet hangt daar aan de muur?deepbass909 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:52:
Ik ga al die thuisbioscopen als mancaves eens lekker doorbreken
Wat betreft de AV, dat is dus gewoon de woonkamer:
[Afbeelding]IMG_0191 by Chris Hogevonder, on Flickr
De tv is een 40" en voor de kijkafstand nog steeds prima, en aan gaming doen we niet echt dus geen spelcomputers hier in huis.
On a sidenote. Naast de normale tv hoek met een LG55C8 en natuurlijk de basement bios, van de week ook een uitbreiding gekregen om mijn outdoor mancave
Een Samsung UE49NU7100 Zwart voor onder de veranda. Helaas nog geen plaatjes van alles in bedrijf. (ik wacht even op beter weer). Maar dit buitenverblijf is bijna net zo goed als de basement bios en zeker beter dan de indoor tv hoek.
Hieronder wel een sfeer impressie. Al mist hier nog een en ander ten opzichte van de huidige situatie:
-2,5 persoons tuinbank
-rechterzijde ook dicht gezet met glazen schuifwand
-heater aan het plafond
-(niet zichtbaar) keuken op 5 meter afstand in het tuinhuis
-Wat verdere aankleding (zoals planten en een nieuwe tv meubel)

Laat het voorjaar maar komen!
[ Voor 43% gewijzigd door Mystikal op 14-03-2019 13:38 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Vind een mancave dan ook echt wel gaaf, maar ik heb er zelf niet zoveel aan
Van't zomer als ik buiten klaar mijn 'domein' ook maar eens showen dan...
Tease pic, maar door de meeste van jullie al wel gezien denk ik...

Revive the guild!
Met een:
-Xbox one met Plex/Netflix
-1080P beamer (Die ondertussen wel netjes aan het plafond hangt)
-Logitech Z5500
-2 mooie poang ikea stoelen, niet duur wel mooi.
Al met al heeft bovenstaande rond de +/- 600 gekost en vond ik dat wel een leuk bedrag

Plattegrond nu:
Helaas schuin dak, zit wel één dakkapel in, maar helaas beperkt dit nog steeds wel het e.e.a.
Ons plan is om de huidige dakkapel eruit te slopen en een nieuwe over de gehele breedte te laten plaatsen.
Ook aan de andere kant willen we er eentje laten zetten (helaas is dat aan de voorkant, daar mag je dan dus maar 60% van de totale breedte benutten blijkbaar). Waardoor we wel behoorlijk veel ruimte krijgen, en zelfs genoeg ruimte voor een 8 ft pooltafel
Ik heb het nu zo ongeveer zo in mijn hoofd*:
Het zal uiteindelijk moeten blijken of alles straks zo een beetje past (blijft bewerkelijk zo'n plattegrondje), maar we doe het gewoon stap voor stap. Eerst de pooltafel, dat is de must. Die past sowieso al zou al het andere er voor moeten wijken. Maar in principe volgens de berekeningen zou deze ook zo daar kunnen staan en heb ik nog genoeg ruimte voor de rest, de home cinema-opstelling.
Wel leuk al die voorpret, maar helaas hebben we nog geen idee wanneer we er in kunnen (en er bestaat zelfs nog een kleine kans dat het helemaal niet doorgaat) - we moeten namelijk wachten tot de huidige bewoners eerst zelf een ander huis hebben gevonden.
maten op de twee kaartjes kunnen ietwat subtiel verschillen vanwege het overtekenen in floorplanner
oja btw
heb ik opgevraagd, see for yourself.Marzman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:09:
[...]
Tof, maar het zal best prijzig zijn. Het is wel een enorme bak die met takels en graafmachines in je tuin moet komen dan. Als iemand het heeft laten doen ben ik wel benieuwd wat het kost
[ Voor 188% gewijzigd door LuNaTiC op 20-05-2019 15:21 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
iemand nog leuke nieuwe projectjes aangegaan of afgemaakt?
inmiddels zijn bovenstaande plattegrondjes - waarschijnlijk - niet meer van toepassing, we zijn nu namelijk met een ander huis bezig (bod geaccepteerd, straks koopcontract tekenen en financiering rond zien te krijgen).
De ruimte voor een mancave daar is nog veel beter: een souterrain met garage, bijkeuken en (nu nog) werkruimte:

In de garage voldoende ruimte voor een 8ft pooltafel. Verder wil ik er een pokertafel en barretje met krukken neerzetten. Pingpong table top voor op de pooltafel, verder hang ik nog wel een dartboardje op denk ik.
De bijkeuken is nu nog een lege ruimte maar komt uiteindelijk weldegelijk een simpel maar goed keukentje met een grote koelkast.
Werkkamer zit ik nog een beetje mee... misschien toch een game/movieroom. Het is alleen niet echt een lange ruimte dus korte kijkafstand. Even bedenken hoe ik dat dan precies wil (zo laten, toch projector en scherm mee, misschien toch gaan voor een goede nieuwe TV daar... eventueel kan het muurtje erachter richting garage nog wel opengebroken worden en misschien wel een stuk doortrekken naar achter zodat er meer ruimte ontstaat?).
In elk geval wel wat mogelijkheden!
ik ben toch afgestapt om van dat minikamertje iets met een minibioscoopje te doen. Het is eigenlijk net te klein, er zou net 1 bank of 3 bioscoopstoelen op een rij kunnen staan. Ik vind het dan leuker om met een iets groter groepje een film te bekijken. En in de dagelijkse beslommeringen vind ik het dat niet echt leuk om in m'n eentje (of met m'n vriendin in dan zo'n hol te gaan zitten. Dus besloten dat we voor in de woonkamer maar even een goede 4k oled tv gaan aanschaffen en daar gewoon een mooi chillhoekje creeren.Deleon78 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:07:
Ik heb op dit moment ook een Hitachi PJTX staan en wil eigenlijk ook over op short-throw. Die zijn wel enorm duur, dus ik wacht nog even
houd m'n hitachi projector misschien nog wel achter de hand voor in de garage zelf, wellicht leuk om nog eens een voetbalwedstrijd te projecteren.
Inmiddels heeft m'n inrichting dus een andere vorm aangenomen. Kamertje wordt nu een permanent pokerhol/gameroom (standaard pokertafel, komt er nog eentje met een dining top zodat je ook andere spellen kan doen evt).
Ipv een tafelvoetbal toch maar voor een airhockey. Ook voor m'n vriendin, die vindt dat toch leuker. En ik eigenlijk ook wel. Denk dat je daar toch meer gebruik van maakt, zeker als je ook met minder bent.
Via marktplaats heb ik een photoplay-apparaat gevonden!
Heb zo'n zin om te verhuizen en alles helemaal in te richten
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Ik heb normaal rijtjeshuis uit 1974 in De Bilt, met tegenover de badkamer zo'n klein kamertje van 3 bij 4 of zo. Gezien ik eigenlijk teveel hobbies heb is dat was krap.
Natuurlijk heb ik een pc hoek, maar die gebruik ik ook als soldeertafel.
Voor elektronicawerk heb ik een kast vol componenten en gereedschap.
Dan heb ik een gitaar-/bashoek en een kast met diverse muziekgerelateerde spullen
Maar intussen spendeer ik vooral veel tijd in onze kleine schuur, waar ik een arsenaal aan hout- en metaalbewerkingsgereedschap heb verzameld.
Alsmede wat hout- en metaalvooraad.
Ik zou het liefst nog een metaaldraaibank en freesbank willen hebben. Maar ik heb geen krachtstroom en geen ruimte...
U vraagt, wij antwoorden.
Kleine update. Bij mijn woning is de stucadoor begonnen, ondertussen heb ik de middelste kamer van de kelder al wat aangevuld.blubbers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:56:
Man cave is nog een work in progress.![]()
Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ruimte om mijn sportcarriere terug op te krikken (powerlifting) met tv voorziening voor tijdens de hete zomers.

Wanneer de kelder volledig af is zal ik nog eens een update doen.
@blubbers heb je nog overwogen om de tegels 'om en om' (weet de term even niet, die er vat voor is, maar zeg maar hoe je laminaat ook legt. Beginnen met een hele, dan weer halve er naast). Volgens mij wordt het daar wel wat steviger van.
Inmiddels nog een weekje wachten en dan krijgen we definitief de sleutel. plannen zijn een klein beetje gewijzigd voor wat betreft mijn mancave. Ik laat nog heel even de Airhockeytafel achterwege, wordt misschien toch iets te crowded. Dit is het nieuwe plattegrondje:

hoogover 3d impressies:

Vandaag de bartafel in bestelling doen, hopelijk nog voor Kerst klaar. Custom made tafel + krukken a la:

Maar dan met Hertog Jan logo's.
Maandag 9 december wordt de pooltafel al geleverd!
Kan niet wachten
Vandaag vloertje gelegd in de garage:
Morgen komt de pooltafel
De ligstoel is onderhand weg, was te groot (en wat oud)

[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 18-12-2019 13:37 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
inmiddels wonen we hier net 6 weken maar de main ingredients van de cave zijn er nu wel
Vandaag mijn custom made Hertog Jan tafel en krukken gehaald

Heren wat een mancaves en mancave-ideeën zijn hier al voorbij gekomen! Een hele hoop inspiratie door op kunnen doen.
Afgelopen jaar verhuisd, hele woning inmiddels verbouwd en langzamerhand komt er weer tijd vrij voor een nieuw project. Nu is er nog een leuke zolder beschikbaar die, je raad het niet, functie kan gaan dienen als mancave/bruin-cafe/party-ruimte achtige combinatie.
Het betreft een zolder ruimte waar nog heel veel aan moet gebeuren van ongeveer 15 x 9,5 meter.
Nu ben ik zeer benieuwd naar jullie inbreng, wat ik zelf al in mijn hoofd had (los van de structurele dingen die moeten gebeuren):
Pooltafel, pingpong tafel, bar met tap + barkrukken, lounge set, sta tafels met barkrukken, borrelplateau achter de bar, flipperkast, tv met gameconsole
Foto van de ruimte:
/f/image/LhDnuUfuNRdWqX8B6cqJrNEH.png?f=fotoalbum_large)
En even nog een vraag, ik zie hier van die mooie plattegrond tekeningen met soms ook 3D ontwerpen erbij, in welk programma doen jullie dit?
Bedankt :)!
Kutte is dat alles nog steeds helemaal is uitverkocht bij de nodige fitness webshops dus het zal wel even duren voordat spullen geleverd worden (met name een power rack). Heb al wel vast wat dikke fitnessmatten (1m x 1m, 4 cm dik) geregeld via mn kickbokstrainer (was net zijn gym opnieuw aan het inrichten, dus gratissss (zijn best wel dure matten):

Bokszak inmiddels ook vervangen, een iets minder lang exemplaar gekocht (plafond is een beetje laag).
De rest van de vloer liggen 1 cm fitnesstegels van 60x60, en die zijn prima zolang je er alleen over loopt... maar we hebben gemerkt bij de online kickbokslessen dat ze echt heel irritant gaan verschuiven als je er een beetje fysiek op bezig bent. Daar hebben deze tegels geen last van
:strip_exif()/f/image/bXqtJ9JhJCFT7vNkTMiCLU1A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cs3oglBepd9h2huMjaqtD3q4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sxuWIhAAtjuYVJJaSJ00KENL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nNKFC3n9f2tlRVZT7sNEXnK6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5uR4gfrtJkHHdcPKkh9cACeK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jiz3sSvYwhvlEMRrfA1mO1Z8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RnksiVUzvWNYyM5FqCroPskU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JDX8eQznqdfTnRDgUg954MBE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6n3H26EUd7BlFlID9rR44mqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tASivOXbxuV9zdo8jhPUZDnw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dKEvgM9ETlJTJNl97hVotapv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JpT8XjcRbdbR8BKVHdgTDAB7.jpg?f=fotoalbum_large)

Drink ik je Hertog Jan op, win ik met Poolen van je, en haal ik je gokkast leeg
Ey!! Macarena \o/
Wat een gave homegym! Daar kan ik voor mijn 'mancave' nog wel wat inspiratie uit halen!LuNaTiC schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:40:
Schopje! Inmiddels weer wat voortschrijdend inzicht gekregenhomegym uitgebreid, wat dingen vernieuwd en toegevoegd. Alle muren, buizen bij het plafond, deuren en kozijnen geschilderd. Extra borden en posters aan de muren. Het smoelt aardig anders zo!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/WOUJ1JUvwL71EyoVBSEOD7Tm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TbkAqIsx6I1chyxFq3Kw9gtf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9TDUJazqieZaVNAWFwXcjB8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wadr6M8pvByyOHOOd4AjYk2K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2rPZxm4ZkvU0RkktlGzBgkTF.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas een ruimte die zowel kantoor en homegym moet zijn. Ik zit momenteel te overwegen een dakkapel te laaten plaatsen en dan gelijk de ruimte met een tussenwand in tweeën te splitsen waardoor er ruimte is voor een apart kantoor en een aparte gym.
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Aan de ene kant de drankwand met LED verlichting:
:strip_exif()/f/image/bTA114ZGuT9lGKAJy728W3H0.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de andere kant de DJ setup met verlichting:
:strip_exif()/f/image/w13iYIXIGrFEDy59QbjdDxDo.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds een aantal weken is de ruimte voorzien van airconditioning, want het was er op den duur niet uit te houden
Ruimte is overigens 6 x 3,5.
:strip_exif()/f/image/96YB6KTWdaEDh49A1UpkRUzb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ld91RmhE9PI37lNeIfP40PHw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yiNlp226H2P947I8lJJaLoY0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7gwLJT0AlJfs85M4S7BAg7Am.jpg?f=fotoalbum_large)
De ruimte is bijna af
De schroefgaten en naden in het plafond nog vullen en dan verven.
Als verwarming heb ik een airco gekozen. Energiezuinig en krijgt de ruimte snel op temperatuur.
Al met al ben ik (en de kinderen zeker ook) heel tevreden met het resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door roas op 13-05-2022 15:01 ]
:strip_exif()/f/image/uqbkFZfsSot80os9WgVvVNdc.jpg?f=fotoalbum_large)
We kwamen er net achter dat we geen eigen foto's hebben, deze was voor verkoop. Normaal gesproken stonden er iets meer planten (lees veel meer), er is erg veel uitgehaald (statafels, koelkast, dartboard),
Ik ga er op achteruit, het huis wat we aan het bouwen zijn is maar 150 m2 en geen 350 m2.
Dit is de hal of game. Er komen nog een paar puzzels bij..:
:strip_exif()/f/image/lCeVqzHeBiKZEGf0BeG9Xpjo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vVSMJKWWm6u9ZzD6DRvEiRWC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GXKsl1A9i2gyeV0uOp8lOYpR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WW0njJAhzGXu5OjlMe1FkCOy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de 'Kroeg':
:strip_exif()/f/image/4aDorF3ufN168MYf5R3aZCJg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/51q5J6kl2hmORa9weeMqIaTd.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is de bioscoop. Onze vloerenspecialist is tussentijds ernstig ziek geworden en heeft het zitgedeelte (nog) niet af kunnen maken. Verder hangt het scherm ook nog niet echt goed. Dat ga ik opnieuw doen.
:strip_exif()/f/image/N3OfHYrkY1r09npl5KO2xiKA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9qfqy729ZFhWggfuAQSufoCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
ManzokuSan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:05:
[...]
Haha ieder zijn ding ook. Scheelt weer maaien![]()
Airco is dan geen overbodige luxe nee. Zat al op te foto's te kijken of ik een airco kon spotten, maar zag niks.
Huisje ziet er verder wel uit als vakwerk inderdaad. Lekker
:strip_exif()/f/image/gKTqvW0kasZdV0cgxWZbBpVy.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn chill plek met op aluminium geprinte afbeeldingen van de eerste maanlanding(en). En daar tegenover mijn...
:strip_exif()/f/image/U9xhSYN7W50nOYrIEuIvVUU6.jpg?f=fotoalbum_large)
...entertainment. XSX + PS5 + miniPC voor media.
:strip_exif()/f/image/JnMGxFZ6lcaLM9NA2u6Po4QY.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn drank/boekenkast met wat aardige whisky's. Verzameling aan literatuur is fantasy/sci fi en filosofie. Ook nog een lading comics op de bodem.
:strip_exif()/f/image/quKkiOZXcYOu2Uq7e7L3TtZp.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn werkplek, links het digitale deel, rechts het knutsel en hobby deel. Met daarom heen verschillende verzamelingen.
:strip_exif()/f/image/KNrIzFUUmdfF0yX20aeU5wjf.jpg?f=fotoalbum_large)
De stellingkasten met nog meer toys
:strip_exif()/f/image/nMMZt1j46X5WDJxwGk14GLt8.jpg?f=fotoalbum_large)
En de andere kant van de werkkamer met mijn 'wapen' collectie (ja, ik ben klaar voor de zombie apocalypse).
Ninety percent of everything is crap.
Omdat we nu na corona een stuk meer thuis werken, werd het toch tijd om mijn "hok" om te bouwen tot een fatsoenlijke werkplek en daar gelijk ook plek te maken voor mijn hobby: Mijn MSX computer (https://www.file-hunter.com/MSX/) en mijn Amiga 1200 (https://www.file-hunter.com/AMIGA/)
Dus 2 bureaus besteld: Één om aan te werken en eentje om met mijn hobby bezig te zijn. Wat leuke speakers bij geregeld, een 65" Philips OLED er bij opgehangen en de boel de afgelopen dagen in elkaar gezet / opgehangen.
Morgen komen nog wat nieuwe kabels voor de TV binnen en dan kan ik de laatste kabelgoten gaan monteren, bakjes onder de bureaus voor de kabels. Switches ophangen aan muur en dan zijn we klaar.
Op het begin:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w0TgNc6CTXyQsSqaZ3Ppc4KG.jpg?f=user_large)
Het resultaat tot nog toe:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8O4Nx7Tpe3mVA2CAzimXsa8R.jpg?f=user_large)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Onze tapijtspecialist is uit de picture, dus zijn we zelf maar aan de slag gegaan met het zitgedeelte van de bioscoop. Daarnaast hebben we ook gelijk de deur bekleed. Bijkomend voordeel is dat we op deze manier de deur nog zien als we de lichten laten dimmen:
/f/image/bD8pL2G5pyLCMqYxQp7G5fQo.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met het resultaat. Binnenkort aan de slag met de bibliotheek
[ Voor 6% gewijzigd door Stephanvr op 09-01-2023 15:04 ]
Wij zijn bezig met het bouwen van een garage, en een gedeelte daarvan moet de Mancave worden.

De ruimte rechtsboven wordt dus de mancave, inwendig 5 x 4,8 meter
Dit is mijn eerste idee

Hebben jullie nog mooie ideeën / inspiratie voor een stijl?
Ik zit zelf een beetje aan een Irish Pub te denken.
Voor verwarming komt er een L/L Airco in
Ik moet nog iets bedenken voor de rookafzuiging, hebben jullie daar nog tips voor?
Ik heb nog even de tijd, ze zijn nog bezig aan het bouwen

Dat is inmiddels alweer een tijdje geleden... Pfffew, wat gaat de tijd hardL.N. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
Atmoz is ondertussen verhuisd, dus tijd voor foto's van zijn nieuwe mancave....
Haha, thanks!DannyBevers schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:30:
Kwestie denk ik van de tagging functie gebruiken dat die getriggerd word![]()
@Atmoz
Ik ben tenslotte ook benieuwd! Gezien hij er op een of andere manier altijd een prachtige ruimte weer neer te zetten
Heb hier in het "nieuwe" huis ook weer zoiets gemaakt. Een tijdje terug hier op GoT al eens gepost. Toen had men ook al zo'n idee erover.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:44:
Waarom krijg ik hier direct het idee dat er regelmatig adult films worden opgenomen?![]()
50% door dat bad in de huiskamer.
Super vet.
Ik zie het meer als een super chille plek waar je relax onder de sterrenhemel kunt bubbelen, biertje drinken en genieten van een muziekje of een filmpje... Dat er redelijk wat (netjes weggegwerkte) LED-strips in zitten, en dat deze ook op rood kunnen is natuurlijk weer iets heel anders
Maargoed, hierbij de mancave in de kelder:

Thanks!Jeroenzer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:32:
[...]
Gvd.... normaal ga ik naar bepaalde websites voor bepaalde hoogtepunten maar daarvoor kan ik hier ook terecht....
Verdomme gaaf man!!!
In dezelfde kelder is ook m'n 2e makerspace.
Daar staat een lasersnijder, nog enkele 3D-printers (waaronder een SLS poederprinter) en een CNC-machine:

Tussen deze makerspace en de kamer erboven heb ik een gat gemaakt waarin ik een "brandweerpaal" heb geplaatst. Op die manier kan ik snel van de "begane grond" naar m'n makerspace (en rest v/d kelder)

Blijft toch altijd wel ergens een klein kind he
Thanks, ben er ook echt super blij mee
Grappig dat je dat zegt...Ik vind het wel grappig, met al het apparatuur wat jij hebt hebben sommige bedrijven een loods, jij hebt het gewoon lekker onder je huis
Ik huur sinds kort een (deel van een) loods hier vlakbij.
Daar hebben ze afgelopen week m'n nieuwe zaagtafel, frees(spindel), vlak-,vandiktebank en afzuiging gebracht en opgezet/afgesteld:

Nogmaals dank @L.N. voor alle hulp weer
De CNC-frees onderaan in beeld staat er ook nog niet zo lang. Maar daar heb ik helaas nog niets mee kunnen doen omdat de afzuiging nog niet aangesloten is.
Nog veel liever had ik alles thuis gehad, maar dat gaat qua plaats écht niet.
Thuis is dit nog de werkplaats:

Daar staat het zoals je ziet zo vol dat er echt niets meer bij kon
Ik kreeg al steed meer Collin Furze vibes bij je ondergrondze werkplaats, maar na deze foto:Atmoz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:51:[/b]
[...]
Thanks!![]()
In dezelfde kelder is ook m'n 2e makerspace.
Daar staat een lasersnijder, nog enkele 3D-printers (waaronder een SLS poederprinter) en een CNC-machine:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tussen deze makerspace en de kamer erboven heb ik een gat gemaakt waarin ik een "brandweerpaal" heb geplaatst. Op die manier kan ik snel van de "begane grond" naar m'n makerspace (en rest v/d kelder)![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blijft toch altijd wel ergens een klein kind he

Is het officieel, je bent de nederlandse Furze, alleen wel een stuk netter
Toch wat minder 'waauw' dan de vette, knappe mancaves dat ik hier al zag voorbijkomen maar waar een wil is, is een weg.
Ruimte is op zolder en fungeert eigenlijk als mancave/chill-relaxplek voor mezelf, dochter en hond/thuiswerkplek/tweede woonkamer/studio met slaapgelegenheid/logeerkamer/opvang voor mensen in tijdelijke onderdaknood (yup, deze zomer nog).
De ene kant (bureel) is m'n werk -en gameplekje met hier en daar wat StarWarsprullen, de andere kant, langs waar men via de trap de ruimte binnenkomt, is m'n WW2 parafernalia-muur waar nog maar een percentage hangt/staat van wat ik heb... ik bedoel: ik kan de boel echt volhangen maar vind het voorlopig even genoeg en ik ben meer van het periodiek wisselen van posters/krantenpagina's... zelfde met prullen: ik kan alles volzetten maar dwz: elk prulletje ook afstoffen.
...en op één van de foto's kan je ook zien dat ik hier nooit echt alléén ben, zelfs wanneer vrouw naar 't werk, en dochter naar school is...
Het leukste aan de ruimte: weekendavonden movienight houden met dochter (dochter en ik hebben dezelfde interesses wat betreft films, series en games, vrouw héulemaal niet
Vooral op weekends dat vrouw met de ochtendploeg werkt praktisch, dan kan ze ons ook niet wekken wanneer ze al om 6u rondloopt een verdieping lager. (helft van de tijd gehaast omdat ze nét dan iets niet kan vinden
Nog op het to-do lijstje: nadenken over de rest van m'n WW2 posters... (schuine dakgewelven zijn niet ideaal voor posters), een traanplaat-bar met tapkraan en 5-litervaatjes, die tapkraan heb ik trouwens al, moet alleen de bar nog maken... (procrastinatie
:strip_exif()/f/image/GC1YTlRc6KD3IBLANozH4b0S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WNsT3GJUA4AqHh0TrTbjx98C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XeQ4yz8QVkXGp6tcTZLLcpuq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x26Oka1JCuzMaoTHAn0yldM8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kPwVJDhu3RV2LworCbe3h9IR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 09-10-2023 15:39 ]
Het is vakantie dus tijd om weer een grote klus aan te pakken en nu is de kelder aan de beurt..
Specs:
- Ruimte van ca 4.60m x 10m onder (een gedeelte van) de woning
- 3 opslag ruimtes, dit blijft
- in de grote ruimte hangt een beamer + voetbaltafel (inklapbaar)
- 1 wand wit schilderen voor de beamer (speciale verf), de overige grijs?
- Bij "WM" (vorige bewoners de wasmachine) hangt nu een tv scherm + Tacx
- Wordt gebruikt door vrouw (fitness/Netflix), kinderen (Netflix, tafelvoetbal) en mezelf (Netflix, Zwift)
- We willen vloerbedekking/tapijt laten leggen en de wanden sauzen
- budget zoveel als nodig is, 5k?
Vragen:
- ik kom er met de kleuren niet helemaal uit, wil graag een gezellige uitstraling hebben , waar ik op vast loop is donker tapijt en lichte muren of licht tapijt en donkere muren?
- Voorbeelden van Tapijt wat we zagen: https://www.carpetright.nl/moana-kleur-raven-97lu031 https://www.carpetright.nl/jasmijn-kleur-graniet-97jy003
- Wel of geen ondertapijt? Verkoper adviseert van wel, zelf denk ik dat het niet per se nodig is?
- Tips?
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 22-12-2023 23:56 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
HeheXelaRetak schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:32:
Jeetje @Atmoz er mag wel een NSFW disclaimer op dit topic met al jou foto's
Haha, dat zie ik als een complimenthfolkers schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:18:
[...]
Ik kreeg al steed meer Collin Furze vibes bij je ondergrondze werkplaats, maar na deze foto:
[Afbeelding]
Is het officieel, je bent de nederlandse Furze, alleen wel een stuk netter
Nou, eigenlijk is het een speaker die het "pssjjt" (StarTrek fan hePinusRigida schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:48:
Wait, what, je hebt echt een perslucht-stoomspuitje "psssjjjt" geinstalleerd om je airlock-door extra sci-fi proof te maken?!

De hele scene wordt compleet gemaakt met RGB-verlichting in de deur die op het openen en sluiten van de deur reageert.
Vrienden vinden het maar wat gaaf om met die deur te spelen
Het is inderdaad niet goedkoop allemaal nee.Grolsch schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:41:
@Atmoz je bent en blijft de Mancave Master, echt prachtig wat je neergezet hebt.
Heb je ook geldbomen in de tuin staan![]()
Los van de uren ben je toch ook een klein fortuin kwijt aan de materialen en "hardware" verwacht ik
En inmiddels is er nog een redelijke stapel Festool gereedschap en ander mooi (groter) spul bij gekomen
Klopt, ik ben nog ZEER jong van geestZo'n brandweerpaal in huis, daar heb ik de laatste 20 jaar niet mee aan gedacht, sommige mensen blijven jong van geest
Dankjewel voor het compliment!Xyphoid schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 01:38:
[...]
Holy crap! Ik zie dit topic voor het eerst en van alle toffe caves in dit topic, is dit toch wel de tofste.
Als ik volgende week weer thuis ben en ik tijd heb, zal ik ook eens wat foto's van mijn kleine, rommelige en chaotische cave plaatsen. Nu ik er over nadenk, die omschrijving past precies bij mij...
Ik heb toevallig afgelopen week nog een andere "mancave" afgerond. Niet van mezelf (helaas), maar wel 100% mijn werk. Ik weet niet of ik die hier mag posten, maar hij is wel extreem vet geworden
Nou, nu je het zegt herinner ik 't me weer van een vorige keer.The Eagle schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:19:
@Atmoz doe maar gewoon. Kleine disclaimer er bij en done.
Jouw mancave, alleen ben jij niet de reguliere gebruiker
Toen ging het ook goed zolang er maar geen bedrijfslogo's op te zien waren.
Ik heb dus even nieuwe versies gemaakt zonder logo
Zou dus oké moeten zijn
Geen klus/hobby-mancave, maar een film/game-mancave:

De ruimte zit vol met sensoren, LED-strips en andere elektronica.
Alles gaat automatisch aan/uit. De ruimte "leeft" als het ware.
Als je binnenkomt begint er automatisch een relax-muziekje te spelen en gaat alle verlichting in de juiste mood.
Echt een super gave beleving als je binnen komt
Heel wat werk, maar natuurlijk super gaaf om te mogen doen
DankjewelRobinho96 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:14:
Mooie ruimte, vraag me alleen af: hoeveel geld je hiervoor minstens kwijt zou zijn. Je moet geen exact bedrag zeggen, maar eerder een grootte-orde qua getal (paar duizend, paar tienduizend euro?). En heb je alles voorzien of enkel de bouwmaterialen (en dus niet de apparatuur bijvoorbeeld)?
Ik heb letterlijk alles gedaan. Ook alle software geprogrammeerd en de "besturingskast" gemaakt:

Toen ik begon was de ruimte zo:

Er is fatsoenlijke apparatuur gebruikt, dus je moet denken aan tienduizenden euro's ja.
Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt
Na een tijdje klussen heb ik zelf van een rommelhok een bruine kroeg gemaakt.
Achter de schuifwand zit een volledige kast met de wasmachine/droger/cv/ droogrek. In principe heb ik alles zelf gemaakt behalve de krukken en pokertafel
Foto's voor:
:strip_exif()/f/image/cPSK8aaFges2EiFQaCxqcWnB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M4Qz6Q9Vmo45dV946QWfQmAi.jpg?f=fotoalbum_large)
En de foto's na:
:strip_exif()/f/image/BD5cePV5M1ElSb9AjBMoiQsy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DibqhAgfEytvYav2sNUnbmqb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik nog een kleine ruimte aangekleed als wijnkelder:
I.v.m een derde kleintje onderweg heb ik m'n werk/hobbykamer op moeten offeren om een babykamer van de maken. Is natuurlijk helemaal niet erg
Dus ik heb de zolder (onze slaapkamer) opgesplitst en een kleine ruimte (ca. 165 x 305) gecreëerd voor mijn nieuwe werk/hobbyplek.
:strip_exif()/f/image/XO1IHU5LK9w7CsnUNctsEIlj.jpg?f=fotoalbum_large)
Is nog een work in progress. Op het werkblad achterin (mijn soldeerplekkie) komt nog soldeerdamp-afzuiging door het werkblad. Op de muur links, bovenin, komt eenzelfde boekenplank als achterin. Gewoon op maat gemaakt meubelpaneel, zelfde stijl als mijn werkblad. Daarop zet ik twee lange bloembakken met daarin schaduwvriendelijke klimop. Die moet dan langs het klimrek een groene wand gaan realiseren, voor sfeer en akkoestiek
Ik heb nu alleen boven mijn soldeerplek en boven mijn schermen lege ruimte op de muren, waarvan ik niet weet wat ik er mee moet gaan doen. LED-panelen o.i.d. voelt gimmicky. Het liefst doe ik er iets functioneels mee. Wat denken jullie. Akkoestische panelen o.i.d?
:strip_exif()/f/image/7XWIyFythExrOmFXWNgbtuIU.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Mogelijk wordt het een gereedschapswand bij de soldeerplek, zoals ik hier ook sommige heb zien doen. En dan boven het scherm waarschijnlijk akoestische panelen. Want de ruimte galmt nogal.
[ Voor 5% gewijzigd door Aardedraadje op 08-03-2024 13:21 ]
We zijn ondertussen 2 jaar verder, en het is toch allemaal iets anders gewordenGrolsch schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:19:
Even dit topic nieuw leven inblazen![]()
Wij zijn bezig met het bouwen van een garage, en een gedeelte daarvan moet de Mancave worden.
[Afbeelding]
De ruimte rechtsboven wordt dus de mancave, inwendig 5 x 4,8 meter
Dit is mijn eerste idee
[Afbeelding]
Hebben jullie nog mooie ideeën / inspiratie voor een stijl?
Ik zit zelf een beetje aan een Irish Pub te denken.
Voor verwarming komt er een L/L Airco in
Ik moet nog iets bedenken voor de rookafzuiging, hebben jullie daar nog tips voor?
Ik heb nog even de tijd, ze zijn nog bezig aan het bouwen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De garage/schuur met mancave is nu van de buitenkant klaar:

Hier het begin van de mancave

Hier ligt de vloer erin en is het keukenblok geplaatst en een begin gemaakt aan het plafond

Vervolgens de bar getimmerd en de lambrisering

En nu als laatste het plafond afwerken, ik schat nog 1 zaterdag werk

Dan worden de bar en het plafond heel donker gebeitst.
De deuren en kozijnen worden waarschijnlijk café rood
En aan de wanden komt een structuur behang, ik denk met groene tinten, maar daar ben ik nog niet over uit
Lampen etc. zijn ook besteld die komen volgende week binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 26-10-2025 08:54 ]
En nu is de mancave dan eindelijk af, gisteren is het behang geplakt, en vanochtend de laatste wandlampjes gemonteerd.Grolsch schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:51:
[...]
We zijn ondertussen 2 jaar verder, en het is toch allemaal iets anders geworden
De garage/schuur met mancave is nu van de buitenkant klaar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier het begin van de mancave
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier ligt de vloer erin en is het keukenblok geplaatst en een begin gemaakt aan het plafond
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vervolgens de bar getimmerd en de lambrisering
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nu als laatste het plafond afwerken, ik schat nog 1 zaterdag werk
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan worden de bar en het plafond heel donker gebeitst.
De deuren en kozijnen worden waarschijnlijk café rood
En aan de wanden komt een structuur behang, ik denk met groene tinten, maar daar ben ik nog niet over uit
Lampen etc. zijn ook besteld die komen volgende week binnen.
Daarna meteen deftig ingedronken

Nu nog de verdere inrichting, bordjes en persoonlijke dingetjes

/f/image/RMjx3jm4uasRFTZ3GmyUW0OA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YU5qjuc0EdQ3HhmMovQmKpjC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZS3XJDDVld7JMglBjxblBq1t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7M6oVwaDEFQ7XHQzfBcEe92j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K9KB5aEHgrIOIwhIMzOY9BEg.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/2uhBSVsWEbEd694eT1xP2AAj.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Vf5hqUDDpchoAaKTYLCMjG2s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WBQ8RbQ4AG3dNshaqc9Kpzy3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0RVrdFUsnyrYraeIuYor1dfd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t8zd6gK8NozwwRGbVOe2m0rh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H0y8Fxi1Nk3N8OVMwgtVMpVp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5UvnE0OJUNaghWrgTPM5I2BZ.jpg?f=fotoalbum_large)