Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Tusk schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Dat vind ik dus ook. Mancave is het eindpunt van vrouwenemancipatie. Zij zijn overal in het huis 'de baas' en jij mag 1 kamertje je ding doen. Belachelijk! Tijd voor mannenemancipatie. Kom voor jezelf op en laat je niet wegpesten naar de zolder!

Vroeger hadden vrouwen maar 1 recht: het aanrecht. Nu hebben mannen maar 1 verbleef en dat is hun mancave..... ofzoiets :z

* Tusk for president!
Klinkt mij te erg als Trump ;-)
Tusk schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:10:
Maar alle planten, fotolijstjes, wandspreuken, theelichtjes, leuke schaaltjes en weet ik wat voor troep wel?

Waarom wel een kitscherige kandelaar en geen Star Wars miniatuurtje (ik noem maar wat)? Waarom moet de man zijn leuke spulletjes in een zolderkamer achter slot en grendel stoppen en mag de vrouw de rest van het huis vullen met bovenstaande spulletjes. Das mijn punt :)
Omdat je nu speelgoed (Star Wars miniatuur in een woonkamer.... Ik ben een SW fan hoor, maar why?) vergelijkt met normale spullen die je in een woonkamer verwacht. Ik wil mijn spullen ook gewoon boven in mijn eigen kamer hebben staan. Het zijn mijn spullen en ik ben er zuinig op, dus heb ik ze ook liever in een kamer die alleen voor mij en een paar anderen beschikbaar zijn.

De woonkamer moet voor beide personen toegankelijk zijn. Een relatie houd rekening met beide partijen dus zal je sowieso beide qua inrichting water bij de wijn moeten doen. Tenzij je beide dezelfde smaak hebt. Persoonlijk hou ik ook rekening met bezoek. Wat het bezoek er over zegt moeten ze zelf weten, maar dat betekend niet dat ik ze de kans hoef te geven om het af te kraken.
Tevens heeft een woonkamer naar mijn mening geen poespas nodig, maar moet gewoon gezellig en functioneel zijn.

/rant

on topic: Ik woon nog in een 2 kamer appartement, dus ik heb helaas geen "mancave". Al mijn spullen staan nu in mijn slaapkamer. Ik heb wel akkoord van mijn vriendin om er 1 te krijgen als zij maar een mooie keuken en ruimte voor een moestuintje krijgt (ze houd van koken haha). Ik heb wel ideeën uiteraard maar eerst maar eens een huis kopen O-)

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:13
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Mijn 'mancave' is de keuken, gek op koken en laat ons nieuwe huis nu net even een nette keuken hebben :-) Misschien wat meer stopcontacten en een inductieplaat.

Neemt niet weg dat ik voornemens ben de zolder deels in te gaan richten met een lekker bureau, een groot LCD en wat audio om mijn laptop te docken voor eea aan vertier.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 23:02
deepbass909 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:52:
Ik ga al die thuisbioscopen als mancaves eens lekker doorbreken :p

Dit is mijn cave:
[Afbeelding]IMG_1006 by Chris Hogevonder, on Flickr

Niks geen comfy bank of hifi surround (dat staat waar het hoort, in de woonkamer ;) ), maar een kleine 25M² aan klusruimte waar ik niet voorzichtig hoef te doen met vloeistoffen of ander spul. Er hangt 280W aan ledpanelen, werkbank, kasten en muur vol gereedschap:
[Afbeelding]IMG_20190211_195830 by Chris Hogevonder, on Flickr

Voor in de winter staat er een elektrisch kacheltje en is het prima klussen daar.

Wat betreft de AV, dat is dus gewoon de woonkamer:
[Afbeelding]IMG_0191 by Chris Hogevonder, on Flickr
De tv is een 40" en voor de kijkafstand nog steeds prima, en aan gaming doen we niet echt dus geen spelcomputers hier in huis.
Waar haal je zo'n LED paneel? Dat ijkt me wel wat voor in de schuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Deleon78 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:07:
Ik heb op dit moment ook een Hitachi PJTX staan en wil eigenlijk ook over op short-throw. Die zijn wel enorm duur, dus ik wacht nog even ;)
ik ben toch afgestapt om van dat minikamertje iets met een minibioscoopje te doen. Het is eigenlijk net te klein, er zou net 1 bank of 3 bioscoopstoelen op een rij kunnen staan. Ik vind het dan leuker om met een iets groter groepje een film te bekijken. En in de dagelijkse beslommeringen vind ik het dat niet echt leuk om in m'n eentje (of met m'n vriendin in dan zo'n hol te gaan zitten. Dus besloten dat we voor in de woonkamer maar even een goede 4k oled tv gaan aanschaffen en daar gewoon een mooi chillhoekje creeren.

houd m'n hitachi projector misschien nog wel achter de hand voor in de garage zelf, wellicht leuk om nog eens een voetbalwedstrijd te projecteren.

Inmiddels heeft m'n inrichting dus een andere vorm aangenomen. Kamertje wordt nu een permanent pokerhol/gameroom (standaard pokertafel, komt er nog eentje met een dining top zodat je ook andere spellen kan doen evt).

Ipv een tafelvoetbal toch maar voor een airhockey. Ook voor m'n vriendin, die vindt dat toch leuker. En ik eigenlijk ook wel. Denk dat je daar toch meer gebruik van maakt, zeker als je ook met minder bent.

Via marktplaats heb ik een photoplay-apparaat gevonden! :o _O_ 2000-nostalgie! Ga hem zaterdag ophalen. Dat is eigenlijk het enige wat ik nu alvast op de gok koop, de rest ga ik pas in bestelling zetten als het koopcontract geregeld is en de financiering rond is :+ Zolang kan de kast nog ff in de garage bij een vriend van me staan.

Heb zo'n zin om te verhuizen en alles helemaal in te richten oOo 6 december de sleutel, hopelijk kunnen we er dan al oud & nieuw vieren met vrienden, familie en de kids (die zich dan zeker ook wel in de mancave zullen gaan vermaken!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mm09kGo.png

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Leuk topic! Ik ben al erg lang bezig met het verzamelen van info, interieur e.d. voor mijn mancave... ondertussen is het al een aardige mancave aan het worden. Maar nog even geduld hebben voor het maken van fotos :-) Niet alles zit nog op zijn plek :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:34

Arethusa

Niet die server

Een jaren 30 woning waar vriendin en ik pas in zijn getrokken, een woning met een souterrain (aangebouwd jaren terug). Meeste spullen kwam uit mijn vorige aparttement. Voor nu is het even goed en kan hier prima werken en gamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lgKTXfnYDQswA6QmgYgjFEs4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gESIzOKeaRBntNKN6jEWeWhc/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qEEKwOzsAPd7XNF60DQcV0kZ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/122VzCmdLVfvcQNeWnEuTjD3/thumb.jpg

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Deleon78 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:52:
Best gewaagd, zo in de buitenmuren van de kelder boren, of niet? :)
Nee dat blijft wel goed gaan zo. Daar twijfel ik niet over.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:18
Arethusa schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:13:
[...]

Nee dat blijft wel goed gaan zo. Daar twijfel ik niet over.
Wij wel ;) Hoe zit het met vocht daar beneden?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Kaaswagen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Wij wel ;) Hoe zit het met vocht daar beneden?
We hebben gemerkt dat er wel wat zit, her en der lagen destijds ook vochtvreters en nu hebben we er ook 1 liggen. De ruimte grenst aan de originele kelder waar ook de wasmachine en droger staat. We wonen hier inmiddels 2 jaar en het spul is nog niet van de muur gekomen.Ik merk van jullie dat ik dit toch eens goed in de
gaten moet houden ;)

Vorige bewoner was een geavanceerde "help mijn man is klusser" en we kwamen overal leidingen e.d tegen wat mening elektricien tegen het hoofd zou stoten. Maar we hebben het laten controleren en corrigeren, dat is wel goed gekomen.

[ Voor 75% gewijzigd door Arethusa op 19-07-2019 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
Arethusa schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:30:
[...]

We hebben gemerkt dat er wel wat zit, her en der lagen destijds ook vochtvreters en nu hebben we er ook 1 liggen. De ruimte grenst aan de originele kelder waar ook de wasmachine en droger staat. We wonen hier inmiddels 2 jaar en het spul is nog niet van de muur gekomen.

Ik merk van jullie dat ik dit toch eens goed in de gaten moet houden ;) Vorige bewoner was een geavanceerde "help mijn man is klusser" en we kwamen overal leidingen e.d tegen wat mening elektricien tegen het hoofd zou stoten. Maar we hebben het laten controleren en corrigeren, dat is wel goed gekomen.
Ach, het zal vaker goed gaan dan niet :) Probleem met boren in de kelder is dat als je grondwater te hoog komt (daar doe je niets aan trouwens) en je er een gaatje hebt zitten dit het beton nat kan maken en dat is - zeker op langere termijn - vervelend. Gelukkig heb je en 'natuurlijk' waarschuwingssysteem: als de boel naar beneden dondert weet je dat het rot is :+

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

>:) goed punt om nog eens een lijstje op te hangen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Mijn eerste aanwinst voor in m’n nieuwe mancave straks is binnen _O_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WJAmTA5_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:37
@LuNaTiC
Nice, wat gaat er nog meer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
akatar schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:24:
@LuNaTiC
Nice, wat gaat er nog meer komen?
Plattegrond staat hier eerder gepost, pokertafel, 8 ft pooltafel, 7 ft airhockey tafel, barretje met barkrukken, dartbord. Tafeltennistop voor op de pooltafel. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@LuNaTiC Watt???? geen flipperkast??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Mwoh... je moet keuzes maken ;) vind het veel geld voor iets wat ik denk niet vaak te gebruiken, maar zeg nooit nooit! ;)

Eerst maar eens zien hoe straks deze indeling gebruikt gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
Dit is niet VAO

[ Voor 92% gewijzigd door McGryphon op 21-07-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
barrymossel schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Als je nog een mooie arcadekast zoekt... O-)
Haha vertel! Toevallig vandaag serieus naar zitten kijken. Had al een omgebouwde photoplayapparaat zoals boven gezien maar dan met een raspberry (retro)pie erin.

Enige is toch een beetje het gevaar dat ik het teveel ga inbouwen zo maar I’m listening.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dit is niet VAO

[ Voor 94% gewijzigd door McGryphon op 21-07-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Leuk ding ;)

Echt arcade en dat heeft z’n charmes. Alleen zou ik denk ik eerder opteren voor snes-joypads omdat dat wel veel fijner speelt.

Denk dat ik toch maar eens start met een emulator op een laptopje en dan via mn projector te spelen. En vooral afwachten of het niet te vol staat eerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
Hi all, ik zag dit topic en dacht, laat ik ook eens mijn mancaves plaatsen. Jaja, ik heb er twee, omdat mij vrouw niet goed meer in de schuur durft nu er door mijn metaalbewerkingshobby metaalsplinters kunnen liggen.
Ik heb normaal rijtjeshuis uit 1974 in De Bilt, met tegenover de badkamer zo'n klein kamertje van 3 bij 4 of zo. Gezien ik eigenlijk teveel hobbies heb is dat was krap.
Natuurlijk heb ik een pc hoek, maar die gebruik ik ook als soldeertafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QhkLxcsI1idJMSNI3ps9mmGl/thumb.jpg
Voor elektronicawerk heb ik een kast vol componenten en gereedschap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iAUN2l78d1Qlk2O5sg3n9Lcr/thumb.jpg

Dan heb ik een gitaar-/bashoek en een kast met diverse muziekgerelateerde spullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gYkLBRTJu4YeVh6l0RIqgrn4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eMZj2ZNU99NllhsIIL0HsJTa/thumb.jpg

Maar intussen spendeer ik vooral veel tijd in onze kleine schuur, waar ik een arsenaal aan hout- en metaalbewerkingsgereedschap heb verzameld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DevftUANAKI1JAYmF2hBJyJU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F006sqxcevbAeTh6l7Zo7g7X/thumb.jpg
Alsmede wat hout- en metaalvooraad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1I95OK96p9HLAXzBQBpHbn1K/thumb.jpg

Ik zou het liefst nog een metaaldraaibank en freesbank willen hebben. Maar ik heb geen krachtstroom en geen ruimte...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
LuNaTiC schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:01:
Leuk ding ;)

Echt arcade en dat heeft z’n charmes. Alleen zou ik denk ik eerder opteren voor snes-joypads omdat dat wel veel fijner speelt.
Daar heb ik er ook een van. SNES is toch wel mijn jeugd, dus een bluetooth SNES joypad moest er sowieso bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
barrymossel schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Daar heb ik er ook een van. SNES is toch wel mijn jeugd, dus een bluetooth SNES joypad moest er sowieso bij!
Bij die arcade? Of een apart systeem?

Mocht je hem in december nog hebben moet ik het tegen die tijd maar eens herevalueren als mn mancave een beetje definitievere vormen heeft aangenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
@McGryphon ;(
LuNaTiC schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:30:
[...]

Bij die arcade? Of een apart systeem?

Mocht je hem in december nog hebben moet ik het tegen die tijd maar eens herevalueren als mn mancave een beetje definitievere vormen heeft aangenomen :P
Bij de arcadekast ja. Da's het mooie aan RetroPie. Zo speel ik ook wel eens de oude Sierra games zoals King's Quest. Maar dan moet je wel een muis en toetsenbord aansluiten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30
blubbers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:56:
Man cave is nog een work in progress. :*)

Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kleine update. Bij mijn woning is de stucadoor begonnen, ondertussen heb ik de middelste kamer van de kelder al wat aangevuld.
Ruimte om mijn sportcarriere terug op te krikken (powerlifting) met tv voorziening voor tijdens de hete zomers. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dgdoqyh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/heewr2as29qdq.jpg

Wanneer de kelder volledig af is zal ik nog eens een update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
edit: dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door LuNaTiC op 15-10-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
blubbers schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Kleine update. Bij mijn woning is de stucadoor begonnen, ondertussen heb ik de middelste kamer van de kelder al wat aangevuld.
Ruimte om mijn sportcarriere terug op te krikken (powerlifting) met tv voorziening voor tijdens de hete zomers. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wanneer de kelder volledig af is zal ik nog eens een update doen.
Chill!

Wat voor materiaal heb je daarvoor gebruikt op de vloer? Zijn dat van die echte sportschoolmatten? Puzzelstukken..

en is het meer 'rubber' of ander materiaal? Hoeveel betaal je per vierkante meter? Linkje misschien?

Misschien is het ook voor mij wel een goeie optie om mijn souterrain vol mee te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
LuNaTiC schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:06:
[...]

Chill!

Wat voor materiaal heb je daarvoor gebruikt op de vloer? Zijn dat van die echte sportschoolmatten? Puzzelstukken..

en is het meer 'rubber' of ander materiaal? Hoeveel betaal je per vierkante meter? Linkje misschien?

Misschien is het ook voor mij wel een goeie optie om mijn souterrain vol mee te leggen.
Dat zijn deze: https://www.hbm-machines....set-voor-vloerbescherming

Ik heb lang aan het zoeken geweest naar rubberen tegels. Meeste fitness tegels zijn 2-3cm dik en dus ook enorm prijzig. (20-30 €/m²)
Ik heb er voor -gekozen om deze dunnen vloer te proberen. Ik ga wel een platform maken om oefeningen met halter op te kunnen doen. Deze vloer is niet dik genoeg om schokken te dempen.
Deze tegel houdt wel de koude tegen van de cementvloer en is lekker zacht. Het was een gok maar voor mij is deze ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
blubbers schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Ik heb lang aan het zoeken geweest naar rubberen tegels. Meeste fitness tegels zijn 2-3cm dik en dus ook enorm prijzig. (20-30 €/m²)
Ik heb er voor -gekozen om deze dunnen vloer te proberen. Ik ga wel een platform maken om oefeningen met halter op te kunnen doen. Deze vloer is niet dik genoeg om schokken te dempen.
Deze tegel houdt wel de koude tegen van de cementvloer en is lekker zacht. Het was een gok maar voor mij is deze ideaal
Thanks! interessante optie! er hoeft hier niet echt gedempt te worden, maar het is wel fijn als we in ons souterrain op sokken kunnen lopen, er ligt nogal een koude harde vloer in. En we willen eigenlijk niet daar een andere vloer gaan leggen...

het heeft ook een wat stoerdere/toffere underground-uitstraling zo :)

Edit: 30 pakken besteld!

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 15-10-2019 17:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Beetje een nabrandertje maar ik werd door een ander mancave weer even naar dit topic geredirect ;)

@blubbers heb je nog overwogen om de tegels 'om en om' (weet de term even niet, die er vat voor is, maar zeg maar hoe je laminaat ook legt. Beginnen met een hele, dan weer halve er naast). Volgens mij wordt het daar wel wat steviger van.

Inmiddels nog een weekje wachten en dan krijgen we definitief de sleutel. plannen zijn een klein beetje gewijzigd voor wat betreft mijn mancave. Ik laat nog heel even de Airhockeytafel achterwege, wordt misschien toch iets te crowded. Dit is het nieuwe plattegrondje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HTtWgDx.png

hoogover 3d impressies:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/to215HF.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6WXh3R8.png

Vandaag de bartafel in bestelling doen, hopelijk nog voor Kerst klaar. Custom made tafel + krukken a la:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fBNbcb7.png

Maar dan met Hertog Jan logo's.

Maandag 9 december wordt de pooltafel al geleverd!

Kan niet wachten *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blubbers
LuNaTiC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:49:
Beetje een nabrandertje maar ik werd door een ander mancave weer even naar dit topic geredirect ;)

@blubbers heb je nog overwogen om de tegels 'om en om' (weet de term even niet, die er vat voor is, maar zeg maar hoe je laminaat ook legt. Beginnen met een hele, dan weer halve er naast). Volgens mij wordt het daar wel wat steviger van.
Daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar de vloer ligt goed vast hoor. Vanaf het moment dat je een redelijke oppervlakte hebt beweegt deze niet meer, zeker niet wanneer je er dingen op begint te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
LuNaTiC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:49:

Inmiddels nog een weekje wachten en dan krijgen we definitief de sleutel. plannen zijn een klein beetje gewijzigd voor wat betreft mijn mancave. Ik laat nog heel even de Airhockeytafel achterwege, wordt misschien toch iets te crowded. Dit is het nieuwe plattegrondje:

[Afbeelding]

hoogover 3d impressies:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag de bartafel in bestelling doen, hopelijk nog voor Kerst klaar. Custom made tafel + krukken a la:

[Afbeelding]

Maar dan met Hertog Jan logo's.

Maandag 9 december wordt de pooltafel al geleverd!

Kan niet wachten *O*
Zonde, heb ik net mijn arcadekast verkocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
barrymossel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:44:
[...]

Zonde, heb ik net mijn arcadekast verkocht ;)
haha ik dacht er nog weleens aan om hem erbij te nemen ;)

Maar dat heeft nog niet echt haast, komt misschien nog wel een keertje, heb ook nog wel wat leuke alternatieven voorbij zien komen zo nu en dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

macnerd

No Apples please :-)

@LuNaTiC Mooi plattegrondje! Misschien een idee om de ruimte onder de trap te benutten? Prima berging voor je drank of zooi. Altijd handig en je hebt alleen een deur en kozijn nodig.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
macnerd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:57:
@LuNaTiC Mooi plattegrondje! Misschien een idee om de ruimte onder de trap te benutten? Prima berging voor je drank of zooi. Altijd handig en je hebt alleen een deur en kozijn nodig.
Ja als het goed is zit dat er al in, in die pokerroom zeg maar. Beetje lastig te tekenen (en was ook niet primair het doel van de tekening :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:25
Wow, dat kost ook geen drol!!
Ik zal het eens overleggen hier thuis, lijkt mij ook ideaal voor in de garage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blubbers
Dr Pro schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:00:
[...]

Wow, dat kost ook geen drol!!
Ik zal het eens overleggen hier thuis, lijkt mij ook ideaal voor in de garage!
Ik moet wel zeggen dat de maten niet super precies zijn. Als je enkele meters moet doen kan het zijn dat ze niet goed meer passen. Ik heb in heel mn kelder 2 puzzelstukken moeten bijsnijden aan de verbindingen zodat deze terug paste. Zit in de prijs zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
blubbers schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Das cool! Ik heb soortgelijk spul van de Action, maar die tegels zijn klein (40x40 ofzo) en raken snel los en het is vrij licht spul. Hoe gaat het hiermee met je apparaten erop? Zinken ze er helemaal in weg of blijven ze erop staan zeg maar? Ergo: heeft het enige dichtheid/taaiheid? Kosten zijn prima!

(Kan ze niet vinden op de Action site, maar zie ze hier voorbij komen, zijn blijkbaar 40x40:
https://liefkleinwonder.n...foam-puzzelmatten-buiten/)

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 30-11-2019 20:07 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
NiGeLaToR schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:02:
[...]

Das cool! Ik heb soortgelijk spul van de Action, maar die tegels zijn klein (40x40 ofzo) en raken snel los en het is vrij licht spul. Hoe gaat het hiermee met je apparaten erop? Zinken ze er helemaal in weg of blijven ze erop staan zeg maar? Ergo: heeft het enige dichtheid/taaiheid? Kosten zijn prima!

(Kan ze niet vinden op de Action site, maar zie ze hier voorbij komen, zijn blijkbaar 40x40:
https://liefkleinwonder.n...foam-puzzelmatten-buiten/)
Ik vind het prijs/kwalitieit echt super. De toestellen zakken lichtjes in het rubber. Ze zijn niet hard zoals rubber in een fitness-zaak. Ik persoonlijk vind dat wel heel fijn, wandelt lekker zacht.
Voor toestellen ga ik toch een platform maken van OSB plaat, zodat ik toch stabiel sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
blubbers schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:12:
[...]

Ik vind het prijs/kwalitieit echt super. De toestellen zakken lichtjes in het rubber. Ze zijn niet hard zoals rubber in een fitness-zaak. Ik persoonlijk vind dat wel heel fijn, wandelt lekker zacht.
Voor toestellen ga ik toch een platform maken van OSB plaat, zodat ik toch stabiel sta.
Klinkt alsof het even taaier is dan dat Action spul, daar zaken m'n gewichten naar verloop van tijd eigenlijk helemaal in. Zou dan m'n vloer er gewoon ook helemaal mee doen, net als jij. Heb het nu in een eiland rondom de bokszak liggen bijvoorbeeld, maar je loopt de tegels met trainen gewoon los. Niet heel handig.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Vrijdag sleutel gekregen *O*

Vandaag vloertje gelegd in de garage:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/prqDlqM_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Morgen komt de pooltafel _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:28
LuNaTiC schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:53:

[Afbeelding]

Mooie ruimte hoor! Zet hier maar wat foto's van de vorderingen en eindresultaat, altijd leuk om te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar

[Afbeelding]

Pooltafel is altijd leuk, helaas de mijne (net als de voetbaltafel en nog meer zooi) weggedaan uit ruimtegebrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ennnn hij wordt momenteel gemonteerd *O*

https://imgur.com/a/NpD0grJ

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 09-12-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[Afbeelding]

Goeie prioriteiten! Beginnen met de mancave :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 669783

What the fuck is iedereen rijk hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:02

JT

VETAK y0

Jesus christ, wat een ruimte voor een man cave. En ik maar blij zijn met mijn 1/3e zolder ingericht op/met 7.1 home theater :P
Misschien woont hij wel in Burdaard ofzo :+

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 09-12-2019 14:50 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 669783

JT schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:46:
Jesus christ, wat een ruimte voor een man cave. En ik maar blij zijn met mijn 1/3e zolder ingericht op/met 7.1 home theater :P

[...]

Misschien woont hij wel in Burdaard ofzo :+
Ik ga mijn pauper sociale huurwoning mancorner showen. Dat zal ze leren.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
hij staat O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XdCz414.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Huub huub huub!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iqZp3K9_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Mijn man cave is bijna af. Mist nog een setje stoelen, wat spulletjes weg te ruimen en een bijzettafeltje met fles whisky erop, en nog schilderij ergens ophangen :-) Vooral de details moet het nog worden denk ik.

De ligstoel is onderhand weg, was te groot (en wat oud)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nUKI6iV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gIpApGO.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/figFkni.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 18-12-2019 13:37 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Kick!

inmiddels wonen we hier net 6 weken maar de main ingredients van de cave zijn er nu wel ;) Needs some finetuning maar goed voor even progress pics.

Vandaag mijn custom made Hertog Jan tafel en krukken gehaald O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pZLkOVk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9CY3oVj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sZ22Kab.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/onosjbM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WPRRex6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QeMvKoT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AwApQ8q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ppfLoQu.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
LuNaTiC schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:39:
Kick!

inmiddels wonen we hier net 6 weken maar de main ingredients van de cave zijn er nu wel ;) Needs some finetuning maar goed voor even progress pics.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel cool. Al zou ik de muren donker sauzen. Ik vind het nu iets teveel op een garage lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Kick!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice,
de photoplay maakt het plaatje bijna af, nog even 2 flippers erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
Kick!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi. Lexor Pool tafel 8 ft? Ik heb gisteren bestelling voor een Pool tafel gedaan. Lexor X-treme Pro II met Simonis 860 laken blauw/groen. Helaas ruimte net te klein voor 9 FT dus een 8 FT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Timminator schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:57:
[...]

Mooi. Lexor Pool tafel 8 ft? Ik heb gisteren bestelling voor een Pool tafel gedaan. Lexor X-treme Pro II met Simonis 860 laken blauw/groen. Helaas ruimte net te klein voor 9 FT dus een 8 FT.
Klopt ja! Sinds december in gebruik en nog steeds superblij mee :7

9 ft had ook gekund maar dan had ik hem moeten draaien en wellicht wat andere concessies moeten doen. Vind het best zo, nog steeds uitdagend genoeg (en ook makkelijker voor de gasten die heel af en toe eens komen spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
LuNaTiC schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:26:
[...]

Klopt ja! Sinds december in gebruik en nog steeds superblij mee :7

9 ft had ook gekund maar dan had ik hem moeten draaien en wellicht wat andere concessies moeten doen. Vind het best zo, nog steeds uitdagend genoeg (en ook makkelijker voor de gasten die heel af en toe eens komen spelen).
En er kan een tafeltennisblad op. Die komt er bij mij ook. Bij 9 ft kan dat niet geloof ik.
Dat bij mij 9ft net niet kan, ik wil niet met een kortere keu spelen als ik aan de rand lig, doet wel een beetje pijn. Ik ben vrij fanatiek met pool, heb ik ook wel de intentie (illusie?) om nog beter te gaan worden en voor toernooien/competitie te gaan. Talent denk ik namelijk nog wel te hebben ook al ben ik al wat ouder, misschien dan bij de senioren. Ik hoop dat 8 ft dan toch niet wat tegen gaat vallen omdat ik tot nu toe altijd in clubs op 9 ft heb gespeeld. Daarom maar voor de meest professionele 8 ft gegaan die binnen mijn budget paste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Timminator schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:39:
[...]

En er kan een tafeltennisblad op. Die komt er bij mij ook. Bij 9 ft kan dat niet geloof ik.
Dat bij mij 9ft net niet kan, ik wil niet met een kortere keu spelen als ik aan de rand lig, doet wel een beetje pijn. Ik ben vrij fanatiek met pool, heb ik ook wel de intentie (illusie?) om nog beter te gaan worden en voor toernooien/competitie te gaan. Talent denk ik namelijk nog wel te hebben ook al ben ik al wat ouder, misschien dan bij de senioren. Ik hoop dat 8 ft dan toch niet wat tegen gaat vallen omdat ik tot nu toe altijd in clubs op 9 ft heb gespeeld. Daarom maar voor de meest professionele 8 ft gegaan die binnen mijn budget paste.
Ik snap je dilemma en je teleurstelling maar tegelijkertijd, tel ook je zegeningen! Zijn toch maar relatief weinig mensen die in hun huis überhaupt de ruimte hebben en daarbij ook nog eens het budget en in sommige gevallen medewerking van hun partner :P

Kleinere tafels geven weer andere uitdagingen en daarmee mogelijkheden om bepaalde facetten van het spel te oefenen; denk alleen al aan positiespel op een kleinere/drukkere tafel.

De afstanden tussen de ballen liggen dan op een 9 ft wel verder uit elkaar en dan heb je misschien wat moeilijkere afstand shots bij, die heb je op zich ook nog wel ook op een 8 ft van rail tot rail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
LuNaTiC schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:07:
[...]

Ik snap je dilemma en je teleurstelling maar tegelijkertijd, tel ook je zegeningen! Zijn toch maar relatief weinig mensen die in hun huis überhaupt de ruimte hebben en daarbij ook nog eens het budget en in sommige gevallen medewerking van hun partner :P

Kleinere tafels geven weer andere uitdagingen en daarmee mogelijkheden om bepaalde facetten van het spel te oefenen; denk alleen al aan positiespel op een kleinere/drukkere tafel.

De afstanden tussen de ballen liggen dan op een 9 ft wel verder uit elkaar en dan heb je misschien wat moeilijkere afstand shots bij, die heb je op zich ook nog wel ook op een 8 ft van rail tot rail.
Je hebt gelijk.
Dat er ruimte zou zijn voor een biljart/pool tafel was van mijn kant een harde eis (en ongeveer de enige) bij de zoektocht naar een ander huis.
De afmetingen van de garage op de funda plattegrond was toch net iets anders dan de werkelijkheid. De 4,5 meter in de breedte bleek toch wat minder en na het verbouwen/isoleren blijft er op keuhoogte ongeveer 4,15m over. Als ik dan de afmetingenlijstjes zie kan 9 ft misschien net met de wedstrijdkeu van 145cm die ik gebruik. Met krijt eerst een 8 ft tafel ingetekend op de betonvloer en "droog" geoefend. Het voelde al krap met de 145 cm keu en de 8 ft tafel dus 9 ft niet eens geprobeerd. Overigens is de ruimte in de lengte ruim voldoende.
Ik ben benieuwd, heb volgens mij nog nooit op een 8 ft gespeeld. Tenminste de laatste 20 jaar niet meer, daarvoor weet ik niet meer zo goed.
Ik was bang, nu wel door jouw reacties wat minder, dat het dan toch tegen valt van 9 ft naar 8 ft.
Bedankt dus voor jouw geruststelling en als de ruimte klaar is zal ik een foto hier posten en mijn ervaringen delen. Het wordt echter echt wel voornamelijk een biljart ruimte, dartbordje komt er ook wel maar verder niet veel. Geen echte mancave dus met home cinema en brute audio installatie, poker tafel, flipperkasten e.d. De ruimte is daar, wanneer de pool tafel er staat, te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Timminator schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:37:
[...]

Je hebt gelijk.
Dat er ruimte zou zijn voor een biljart/pool tafel was van mijn kant een harde eis (en ongeveer de enige) bij de zoektocht naar een ander huis.
De afmetingen van de garage op de funda plattegrond was toch net iets anders dan de werkelijkheid. De 4,5 meter in de breedte bleek toch wat minder en na het verbouwen/isoleren blijft er op keuhoogte ongeveer 4,15m over. Als ik dan de afmetingenlijstjes zie kan 9 ft misschien net met de wedstrijdkeu van 145cm die ik gebruik. Met krijt eerst een 8 ft tafel ingetekend op de betonvloer en "droog" geoefend. Het voelde al krap met de 145 cm keu en de 8 ft tafel dus 9 ft niet eens geprobeerd. Overigens is de ruimte in de lengte ruim voldoende.
Ik ben benieuwd, heb volgens mij nog nooit op een 8 ft gespeeld. Tenminste de laatste 20 jaar niet meer, daarvoor weet ik niet meer zo goed.
Ik was bang, nu wel door jouw reacties wat minder, dat het dan toch tegen valt van 9 ft naar 8 ft.
Bedankt dus voor jouw geruststelling en als de ruimte klaar is zal ik een foto hier posten en mijn ervaringen delen. Het wordt echter echt wel voornamelijk een biljart ruimte, dartbordje komt er ook wel maar verder niet veel. Geen echte mancave dus met home cinema en brute audio installatie, poker tafel, flipperkasten e.d. De ruimte is daar, wanneer de pool tafel er staat, te klein voor.
Tsja ik kan niks garanderen, het blijft toch persoonlijk; ik heb ook voornamelijk op 9ft en een occasional 8ft gespeeld in poolhalls, denk niet zoveel als jij, dat is echt per jaar op een hand te tellen. Ik heb ook niet de wens en ambitie om competitie te gaan spelen, het blijft voor mij casual tijdsverdrijf, alleen, samen met mijn vriendin en natuurlijk vrienden/familie etc.

Tuurlijk wil ik er wel beter in worden dus verdiep me wel in het spelletje en oefen ik ook wel, dus dat is prima. Zolang ik straks mijn eigen vriendin en vrienden maar consistent versla, vind ik het allang best :+

Met 8-ball merk ik wel dat het redelijk gaat, zolang je maar iets minder fouten maakt dan je tegenstander, win je hem uiteindelijk nog wel. Pas als je allebei op een wat verder gevorderd niveau komt, gaat het pas mis als je eens een foutje maakt. Nu is het allemaal nog vergevingsgeaind. Met 9-ball speelt geluk wel iets meer een factor. Kun je nog zo perfect (bijna) alle ballen wegspelen, mis je de 9 op een haartje gaat de ander er alsnog met de overwinning vandoor.

Heb al wel bijna mijn eerste runouts te pakken (op de laatste na *choke*) dus dat gaat best aardig. Zal nog wel jaaaaren duren voordat je echt consistent runouts voor elkaar krijgt (of je bent een natural, maar dat ben ik niet. Denk dat ik het altijd wel 'aardig' kon, ook in vergelijking met mn maten, maar het is nog wel veels te grillig en afhankelijk van foutjes).

Oja en het is ook een beetje appels met peren vergelijken als ik eenmaal genoeg biertjes op heb. Dan kan het soms echt dramatisch zijn :')

Maar gewoon van genieten joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
LuNaTiC schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:29:
[...]

Tsja ik kan niks garanderen, het blijft toch persoonlijk; ik heb ook voornamelijk op 9ft en een occasional 8ft gespeeld in poolhalls, denk niet zoveel als jij, dat is echt per jaar op een hand te tellen. Ik heb ook niet de wens en ambitie om competitie te gaan spelen, het blijft voor mij casual tijdsverdrijf, alleen, samen met mijn vriendin en natuurlijk vrienden/familie etc.

Tuurlijk wil ik er wel beter in worden dus verdiep me wel in het spelletje en oefen ik ook wel, dus dat is prima. Zolang ik straks mijn eigen vriendin en vrienden maar consistent versla, vind ik het allang best :+

Met 8-ball merk ik wel dat het redelijk gaat, zolang je maar iets minder fouten maakt dan je tegenstander, win je hem uiteindelijk nog wel. Pas als je allebei op een wat verder gevorderd niveau komt, gaat het pas mis als je eens een foutje maakt. Nu is het allemaal nog vergevingsgeaind. Met 9-ball speelt geluk wel iets meer een factor. Kun je nog zo perfect (bijna) alle ballen wegspelen, mis je de 9 op een haartje gaat de ander er alsnog met de overwinning vandoor.

Heb al wel bijna mijn eerste runouts te pakken (op de laatste na *choke*) dus dat gaat best aardig. Zal nog wel jaaaaren duren voordat je echt consistent runouts voor elkaar krijgt (of je bent een natural, maar dat ben ik niet. Denk dat ik het altijd wel 'aardig' kon, ook in vergelijking met mn maten, maar het is nog wel veels te grillig en afhankelijk van foutjes).

Oja en het is ook een beetje appels met peren vergelijken als ik eenmaal genoeg biertjes op heb. Dan kan het soms echt dramatisch zijn :')

Maar gewoon van genieten joh!
Jazeker genieten!
Hopen dat ik met dagelijks spelen mijn niveau een stap hoger kan krijgen. Lukt dat dan kan ik waarschijnlijk behoorlijk meedoen want dan ga ik naar consistente runouts in 8 ball. Andere spelen zoals 9/10 ball of 14.1 heb ik altijd weinig gespeeld. Ik heb nu ook wel runouts maar mijn spel is nog niet "stabiel" genoeg en runouts heb ik nu gemiddeld 1 op 10-15 potjes denk ik.

Ik speel al zo'n 30 jaar (ben 43) biljart/pool/snooker, heb zelf het gevoel dat er talent in me zit en dat heb ik ook van anderen gehoord. Alleen als je het ene moment 1 of meerdere keren per week speelt en dan jaren nauwelijks of niet. Nooit les hebt gehad, nooit iets van een serieuze competitie hebt gespeeld. Wel 2 keer een soort van competitie in een café, hmmm misschien was dat wel een 8 ft tafel nu ik erover na denk, 1e keer gewonnen, 2e keer 2e. Dan komt die volgende stap naar een hoger niveau er niet. Überhaupt is de vraag of ik wel een volgend niveau in me heb.

De afgelopen paar jaar speel ik weer redelijk intensief met gemiddeld 1x per 2 weken in een goede poolhal op goede tafels met een goede eigen speel keu en mwah break keu. Daar ook vorig jaar zomer de vraag gehad of ik competitie wilde spelen voor 1 van hun teams in het komende seizoen. Over getwijfeld maar omdat de verhuizing er aan kwam het niet gedaan.
Ik speel dan altijd tegen dezelfde tegenstander/vriend, hij is een aardige speler maar kan in principe niet van mij winnen in een sessie van 10-20 potjes. Ik zie hem wel "stappen" maken en hij maakt het me wel wat moeilijker de laatste tijd. Bier drinken is inderdaad wel van invloed. De Choufjes smaken me altijd (te) goed. 1-2 biertjes helpt me wel, speel dan meestal net wat losser, >2 biertjes dan gaat het niveau hard naar beneden >:)

Ik wil vooral op mijn eigen tafel in eerste instantie "trainen" met straight (14.1) pool. Eens kijken of ik tot runs kan komen van 100+ ballen. Record is geloof ik in de 600 balls (op een 9 ft) nog niet zo lang geleden gevestigd nadat het decennia op 526 stond van legende Mosconi, overigens op een 8 ft tafel.
https://www.nytimes.com/2...-pool-record-mosconi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53

jjust

Het leven is een strijd

[Afbeelding]

Waar heb je die vloer vandaan? Ik zit ook aan een pvc vloer te denken voor in mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:10
gitaarwerk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:37:
Mijn man cave is bijna af. Mist nog een setje stoelen, wat spulletjes weg te ruimen en een bijzettafeltje met fles whisky erop, en nog schilderij ergens ophangen :-) Vooral de details moet het nog worden denk ik.

De ligstoel is onderhand weg, was te groot (en wat oud)
Kijk, dat zijn de betere mancaves! Heerlijk! Je hebt een hoop apparatuur en er zit veel moois bij.
Waar heb je die kast vandaan waar je keyboards e.d. schuin in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ayazis schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:24:
[...]

Kijk, dat zijn de betere mancaves! Heerlijk! Je hebt een hoop apparatuur en er zit veel moois bij.
Waar heb je die kast vandaan waar je keyboards e.d. schuin in staan?
Thanks! :-) Ben er ook wel happy mee!

Dit is de Jaspers stands. De buizen zijn wat dikker dan je denkt als je hier de afbeeldingen ziet.
https://www.thomann.de/nl/jaspers_keyboardstandaards.html

De versie die ik heb is de. 6D-120B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
jjust schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:15:
[...]

Waar heb je die vloer vandaan? Ik zit ook aan een pvc vloer te denken voor in mijn garage.
Je twijfelt tussen pvc en wat er bij mij ligt? Bij mij ligt namelijk geen pvc, maar dat lijk je een beetje uit die zin te kunnen herleiden :P

Staat in deze thread al meerdere keren een linkje naar als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneSuiker
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-03 21:29
Ik heb straks een hokje op mijn tuin met glazen schuifwand. De afmetingen zijn dan ongeveer 3,5x4 meter binnenwands. Genoeg ruimte naar mijn idee om een mooie cave te maken. Wandbordjes e.d. zijn geen probleem.. De inrichting en indeling des te meer. Hebben jullie leuke ideëen?

Ook heb ik van de larikspalen straks wat stukken over van rond de 40 cm. als ‘afval’ van de palen van het hokje. Hebben jullie leuke ideëen om hier wat van te maken? Het moet een beetje een bruin café ‘feel’ krijgen, geen bioscoop o.i.d. dus.. Ik dacht zelf aan wandlampen maar ik heb enkel stopcontacten laag bij de grond en geen optie om contactdozen voor wandlampen erachter te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwidebug
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-10-2022
Volg 😊👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Mystikal

It never hurts to help!

FijneSuiker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:56:
Ik heb straks een hokje op mijn tuin met glazen schuifwand. De afmetingen zijn dan ongeveer 3,5x4 meter binnenwands. Genoeg ruimte naar mijn idee om een mooie cave te maken. Wandbordjes e.d. zijn geen probleem.. De inrichting en indeling des te meer. Hebben jullie leuke ideëen?

Ook heb ik van de larikspalen straks wat stukken over van rond de 40 cm. als ‘afval’ van de palen van het hokje. Hebben jullie leuke ideëen om hier wat van te maken? Het moet een beetje een bruin café ‘feel’ krijgen, geen bioscoop o.i.d. dus.. Ik dacht zelf aan wandlampen maar ik heb enkel stopcontacten laag bij de grond en geen optie om contactdozen voor wandlampen erachter te maken...
Voortgang foto's?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:39
Nieuw in dit topic!

Heren wat een mancaves en mancave-ideeën zijn hier al voorbij gekomen! Een hele hoop inspiratie door op kunnen doen.

Afgelopen jaar verhuisd, hele woning inmiddels verbouwd en langzamerhand komt er weer tijd vrij voor een nieuw project. Nu is er nog een leuke zolder beschikbaar die, je raad het niet, functie kan gaan dienen als mancave/bruin-cafe/party-ruimte achtige combinatie.

Het betreft een zolder ruimte waar nog heel veel aan moet gebeuren van ongeveer 15 x 9,5 meter.

Nu ben ik zeer benieuwd naar jullie inbreng, wat ik zelf al in mijn hoofd had (los van de structurele dingen die moeten gebeuren):
Pooltafel, pingpong tafel, bar met tap + barkrukken, lounge set, sta tafels met barkrukken, borrelplateau achter de bar, flipperkast, tv met gameconsole

Foto van de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOvYrv2vfkhMc69LZW8m9mTvbO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LhDnuUfuNRdWqX8B6cqJrNEH.png?f=fotoalbum_large

En even nog een vraag, ik zie hier van die mooie plattegrond tekeningen met soms ook 3D ontwerpen erbij, in welk programma doen jullie dit?

Bedankt :)!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

T van Setten schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:39:
Nieuw in dit topic!

Heren wat een mancaves en mancave-ideeën zijn hier al voorbij gekomen! Een hele hoop inspiratie door op kunnen doen.

Afgelopen jaar verhuisd, hele woning inmiddels verbouwd en langzamerhand komt er weer tijd vrij voor een nieuw project. Nu is er nog een leuke zolder beschikbaar die, je raad het niet, functie kan gaan dienen als mancave/bruin-cafe/party-ruimte achtige combinatie.

Het betreft een zolder ruimte waar nog heel veel aan moet gebeuren van ongeveer 15 x 9,5 meter.

Nu ben ik zeer benieuwd naar jullie inbreng, wat ik zelf al in mijn hoofd had (los van de structurele dingen die moeten gebeuren):
Pooltafel, pingpong tafel, bar met tap + barkrukken, lounge set, sta tafels met barkrukken, borrelplateau achter de bar, flipperkast, tv met gameconsole

Foto van de ruimte:
[Afbeelding]

En even nog een vraag, ik zie hier van die mooie plattegrond tekeningen met soms ook 3D ontwerpen erbij, in welk programma doen jullie dit?

Ik zou eerst isoleren ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
Uiteraard, geen pretje in de winter nu :P En aan de vloer gaat ook nog wat gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

T van Setten schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:44:
[...]
En aan de vloer gaat ook nog wat gebeuren
Afhankelijk van of er op de onderliggende verdieping kinderen slapen terwijl jij op zolder wilt feesten met vrienden is die vloer wel een belangrijk item. Wat dat betreft is een zolder niet de ideale plek voor dat doel, maar wel een gave ruimte waar je vast wat moois van kan maken! Succes :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomason
Orion84 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Afhankelijk van of er op de onderliggende verdieping kinderen slapen terwijl jij op zolder wilt feesten met vrienden is die vloer wel een belangrijk item. Wat dat betreft is een zolder niet de ideale plek voor dat doel, maar wel een gave ruimte waar je vast wat moois van kan maken! Succes :)
Onder de zolder zit een werkplaats dus gelukkig heeft niemand er last van! De zolder is zeker niet de ideale ruimte helemaal aangezien er nog veel aan moet gebeuren!

Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
T van Setten schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Bedoel je SketchUp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Of Floorplanner.com :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
Atmoz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:
[...]

@L.N. was gisteren hier en tipte me ook al hierop :) (leuk topic trouwens!!)

Ik krijg geregeld te horen dat zo'n beetje m'n hele huis één grote mancave is O-)
Dus heb voor de show even wat foto's bij elkaar gesprokkeld...

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De garage c.q. één van m'n belangrijkste ruimtes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

....waar ik ook geregeld feestjes geef:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De relax-ruimte waar ik geregeld muziek luister staat nog niet op de foto, dat zal ik binnenkort ook eens gaan regelen :)
Sorry voor mijn taal gebruik maar.... TERING VET!

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32
Jeroenzer schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Sorry voor mijn taal gebruik maar.... TERING VET!
Atmoz is ondertussen verhuisd, dus tijd voor foto's van zijn nieuwe mancave....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
Ga ik weer ns proberen!
Ziet er ook veel belovend uit! Zelf net aan de slag gegaan met roomstyler.com, even mee aankloten allemaal.

Dank u zeer beide :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
L.N. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Daar ben ik dan ook benieuwd naar _/-\o_

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jeroenzer schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Daar ben ik dan ook benieuwd naar _/-\o_
Bij de buren op Fok heeft-ie een eigen topic, hier is-ie wat minder actief volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hier een klein gevalletje van voortschrijdend inzicht, mede door corona geïnspireerd (sportscholen lange tijd dicht), dus we gaan een hoek iets anders inrichten. Koelkast verplaatst en aanrecht verkocht (blij dat ik dat al niet helemaal had laten aansluiten). Hoek van 3x3m gereserveerd voor een homegym straks.

Kutte is dat alles nog steeds helemaal is uitverkocht bij de nodige fitness webshops dus het zal wel even duren voordat spullen geleverd worden (met name een power rack). Heb al wel vast wat dikke fitnessmatten (1m x 1m, 4 cm dik) geregeld via mn kickbokstrainer (was net zijn gym opnieuw aan het inrichten, dus gratissss (zijn best wel dure matten):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RKIPdcs.jpg

Bokszak inmiddels ook vervangen, een iets minder lang exemplaar gekocht (plafond is een beetje laag).

De rest van de vloer liggen 1 cm fitnesstegels van 60x60, en die zijn prima zolang je er alleen over loopt... maar we hebben gemerkt bij de online kickbokslessen dat ze echt heel irritant gaan verschuiven als je er een beetje fysiek op bezig bent. Daar hebben deze tegels geen last van :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:58
L.N. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Kwestie denk ik van de tagging functie gebruiken dat die getriggerd word :o

@Atmoz

Ik ben tenslotte ook benieuwd! Gezien hij er op een of andere manier altijd een prachtige ruimte weer neer te zetten _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
T van Setten schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:36:
[...]

Ga ik weer ns proberen!

[...]

Ziet er ook veel belovend uit! Zelf net aan de slag gegaan met roomstyler.com, even mee aankloten allemaal.

Dank u zeer beide :)
Ik heb in het verleden ook pCon planner gebruikt, je kan daarin vrij gemakkelijk een ruimte aanmaken, en dan 3d modellen downloaden om de ruimte mee in te richten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Schopje! Inmiddels weer wat voortschrijdend inzicht gekregen ;) homegym uitgebreid, wat dingen vernieuwd en toegevoegd. Alle muren, buizen bij het plafond, deuren en kozijnen geschilderd. Extra borden en posters aan de muren. Het smoelt aardig anders zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnl-pVGBfcu_5EzwfGvNudbObdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXqtJ9JhJCFT7vNkTMiCLU1A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uJL5AnIuaZW95FZlpHr-_REjGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cs3oglBepd9h2huMjaqtD3q4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwTdahaFuKLMnzI3uy7yPpBaCr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxuWIhAAtjuYVJJaSJ00KENL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y52idGccBfoycmUjFH0YY_DUIDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNKFC3n9f2tlRVZT7sNEXnK6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Os4vK9LPfW9nSgv1Abk1OjQ8Tk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uR4gfrtJkHHdcPKkh9cACeK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjVzRo1c5RkYOLRCH5lKduEkzVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jiz3sSvYwhvlEMRrfA1mO1Z8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFLPO0FShVkpUgZKKvrhGxgNduA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnksiVUzvWNYyM5FqCroPskU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwQvuaSWN8HKV-KwAd_rZJL5hDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDX8eQznqdfTnRDgUg954MBE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Rf6Itk3tByLSxpXvVjvEcFqEAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6n3H26EUd7BlFlID9rR44mqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LziJLlWVeQYSUkkeb-RFZGn7dzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tASivOXbxuV9zdo8jhPUZDnw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYQWAUnogTQR6URVVZVZzjMvivw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKEvgM9ETlJTJNl97hVotapv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CerAjvYMhdRI5Q35FNaTWPl4UUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpT8XjcRbdbR8BKVHdgTDAB7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bITSvySA_EX9GwKPGFyptDzT73k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTKkZjvnOKNKwiJaeF6md2Ei.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ah, m'n kleine buurjochie is groot geworden ;)

Cool man, goed bezig :Y ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:43:
Ah, m'n kleine buurjochie is groot geworden ;)

Cool man, goed bezig :Y ;)
:D

Enige wat mist, zijn de transformers 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
LuNaTiC schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:40:
Schopje! Inmiddels weer wat voortschrijdend inzicht gekregen ;) homegym uitgebreid, wat dingen vernieuwd en toegevoegd. Alle muren, buizen bij het plafond, deuren en kozijnen geschilderd. Extra borden en posters aan de muren. Het smoelt aardig anders zo!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!
wel een photoplay spirit maar geen flipperkasten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
akatar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Nice!
wel een photoplay spirit maar geen flipperkasten??
Naah, photoplay is pure nostalgie en een redelijk betaalbare gimmick die relatief weinig ruimte inneemt.

Flipperkast veel meer ruimte, duurder in aanschaf en onderhoud als er iets mee is. En een keer leuk om te doen maar zou mij vervelen elke dag waarschijnlijk.

Niet dat ik per se vaak de Photoplay aan heb maar is altijd wel leuk voor vrienden en familie (en kids ;))

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Photoplay -> Club 2000

Afbeeldingslocatie: https://www.gokkastenarchief.nl/wp-content/uploads/2013/05/club2000-1.jpg

Drink ik je Hertog Jan op, win ik met Poolen van je, en haal ik je gokkast leeg 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 13:21
Hallo allen,

Hier ook in het bezit van een "mancave". Ruimte is ongeveer 5x5. Op dit moment zit er een hoekbar (met tap) in, en is het voorzien van een sfeervolle gaskachel. Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is een beamer + scherm. Nu zie ik bij verschillende van jullie een beamer hangen, maar ik vindt het lastig om te bepalen aan welke eisen mijn beamer zou moeten voldoen.

De beamer zal op ongeveer 3 meter van het scherm afhangen (dichterbij zou uiteraard kunnen). Ik zal het voornamelijk gaan gebruiken om voetbalwedstrijden te kijken met vrienden.

Welke zaken moet ik voornamelijk op letten? Ik zie ze tot 100 euro bij Bol, maar ze zijn er ook voor 1000+

Volstaat een redelijk goedkope beamer? En waar aan te denken bij de aanschaf van een scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Swennus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:39:
Hallo allen,

Hier ook in het bezit van een "mancave". Ruimte is ongeveer 5x5. Op dit moment zit er een hoekbar (met tap) in, en is het voorzien van een sfeervolle gaskachel. Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is een beamer + scherm. Nu zie ik bij verschillende van jullie een beamer hangen, maar ik vindt het lastig om te bepalen aan welke eisen mijn beamer zou moeten voldoen.

De beamer zal op ongeveer 3 meter van het scherm afhangen (dichterbij zou uiteraard kunnen). Ik zal het voornamelijk gaan gebruiken om voetbalwedstrijden te kijken met vrienden.

Welke zaken moet ik voornamelijk op letten? Ik zie ze tot 100 euro bij Bol, maar ze zijn er ook voor 1000+

Volstaat een redelijk goedkope beamer? En waar aan te denken bij de aanschaf van een scherm?
Ik denk dat je die vraag beter in dit forum kunt stellen: Televisies & Beamers

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 15:58

switchboy

-ruimte te huur-

LuNaTiC schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een gave homegym! Daar kan ik voor mijn 'mancave' nog wel wat inspiratie uit halen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1m_RY9qFFaY9r2VoZQlj1W0ZRQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOUJ1JUvwL71EyoVBSEOD7Tm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVP-2Wo6T0XICc4JvA14VldqVdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbkAqIsx6I1chyxFq3Kw9gtf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBJw0_e8V4xHwVs82TlKf7DGrqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9TDUJazqieZaVNAWFwXcjB8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKItjll3urm3hW1Y0zxwVdi8gKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wadr6M8pvByyOHOOd4AjYk2K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxkkejcJ_bhgysM6eV8XOQpA3_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rPZxm4ZkvU0RkktlGzBgkTF.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas een ruimte die zowel kantoor en homegym moet zijn. Ik zit momenteel te overwegen een dakkapel te laaten plaatsen en dan gelijk de ruimte met een tussenwand in tweeën te splitsen waardoor er ruimte is voor een apart kantoor en een aparte gym.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:09 ]

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 10:30
Thomason schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:39:
Nieuw in dit topic!

Foto van de ruimte:
[Afbeelding]

Hoi @Thomason .. is dit nog een mooie mancave geworden? Ik sta aan de vooravond van een vergelijkbaar project. En ik ben benieuwd naar welke oplossingen jij gevonden hebt voor bijvoorbeeld (geluids)isolatie, indeling, etc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomme6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 13:28
Ook hier een mancave (eigenlijk meer ravecave ;)) in de garage! Voor de coronacrisis draaide ik nog regelmatig op feestjes maar dat is vanzelfsprekend een stuk minder geworden waardoor onze garage een meer standaard karakter heeft gekregen.

Aan de ene kant de drankwand met LED verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbB0msnQfiTgRMpyYcrEFoSqDUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTA114ZGuT9lGKAJy728W3H0.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de andere kant de DJ setup met verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNAsECK5fec7rBo8vuD2MD5WwK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w13iYIXIGrFEDy59QbjdDxDo.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds een aantal weken is de ruimte voorzien van airconditioning, want het was er op den duur niet uit te houden ;).
Ruimte is overigens 6 x 3,5.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• roas
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 12:51
Na het opdoen van inspiratie op tweakers, ben ik ook begonnen aan een man cave of kids cave in onze kelder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaUjffo2ArUPWf9we9q2CNhw7mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96YB6KTWdaEDh49A1UpkRUzb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YbkV2HGZwF0N7JZj4APebNwoA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ld91RmhE9PI37lNeIfP40PHw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtwG5hF3KbqGwYOcUZkpyPlVqwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiNlp226H2P947I8lJJaLoY0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEsM5oHq3j8hMKtry-DVUG-RYKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gwLJT0AlJfs85M4S7BAg7Am.jpg?f=fotoalbum_large

De ruimte is bijna af :)
De schroefgaten en naden in het plafond nog vullen en dan verven.

Als verwarming heb ik een airco gekozen. Energiezuinig en krijgt de ruimte snel op temperatuur.

Al met al ben ik (en de kinderen zeker ook) heel tevreden met het resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door roas op 13-05-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Nog ff een julebox/photoplay/flipperkast erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Atmoz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:
[...]

@L.N. was gisteren hier en tipte me ook al hierop :) (leuk topic trouwens!!)

Ik krijg geregeld te horen dat zo'n beetje m'n hele huis één grote mancave is O-)
Dus heb voor de show even wat foto's bij elkaar gesprokkeld...

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De garage c.q. één van m'n belangrijkste ruimtes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

....waar ik ook geregeld feestjes geef:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De relax-ruimte waar ik geregeld muziek luister staat nog niet op de foto, dat zal ik binnenkort ook eens gaan regelen :)
Waarom krijg ik hier direct het idee dat er regelmatig adult films worden opgenomen? >:)

50% door dat bad in de huiskamer.

Super vet.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste