The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 102% gewijzigd door vso op 10-12-2020 19:34 ]
Tja vanalles
Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer opnieuw moet worden opgestart. In dit topic staan allerlei dingen die je op funda kan vinden. Inrichting, beunoplossingen, kastelen en bouwvallen. Als iets je niet bevalt scroll je toch gewoon door?vso schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:04:
ik vraag me af (voor de foto jagers) zou het waard wezen om bv een apart topic (not me) te openen die een tegenhanger is voor dit topic ..
Bv creative (mooie, maar smaak is persoonlijk) oplossingen voor diverse zaken .. zeg maar de positieve inspiratie idee-en ..
[...]
ik vind hier de roldeuren wel apart, (wit, motief en weer wit) alhoewel dit wellicht simpel te maken is.
[...]
of hier de afzuiger,
Je hoeft er imho niet 100% trots op te zijn en wellicht is er wat "visuele" verbetering aan te doen maar als je de keuze hebt tussen functie en visuele aspecten moet je soms keuzes maken ..
Anyway wat voelen jullie voor een dergelijk topic zou dat uberhaupt gevuld kunnen worden of is dat te uniek iets.. immers deel 2 is ook al aardig gevuld .. teminste ik zie hier de opmerkelijke zaken .. (negatief) .. maar ik zie zelden tot nooit positief .. (dus ik vroeg me af zijn er zoweinig positieve zaken ??)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dan snap je de insteek niet, ik vind dit topic leuk om te volgen .. maar ik zie 99,9% de "negatieve" foto's .. en daar lijkt dit topic ook zijn bestaandsrecht aan te ontlenen ..Snowhite0901 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:12:
[...]
Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer opnieuw moet worden opgestart. In dit topic staan allerlei dingen die je op funda kan vinden. Inrichting, beunoplossingen, kastelen en bouwvallen. Als iets je niet bevalt scroll je toch gewoon door?
ik geef geen waarde oordeel of dit goed/fout is ..
ik vraag me alleen af of jullie hier ook "positieve" dingen posten .. of dat daar een apart topic voor zou kunnen komen ? ... of dat je dit zo zelden ziet op funda .. dat je 1 post per week krijgt oid ..
kan allemaal .. het is gewoon een vraag
Tja vanalles
Zeker worden er ook leuke dingen gepost.vso schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:17:
[...]
Dan snap je de insteek niet, ik vind dit topic leuk om te volgen .. maar ik zie 99,9% de "negatieve" foto's .. en daar lijkt dit topic ook zijn bestaandsrecht aan te ontlenen ..
ik geef geen waarde oordeel of dit goed/fout is ..
ik vraag me alleen af of jullie hier ook "positieve" dingen posten .. of dat daar een apart topic voor zou kunnen komen ? ... of dat je dit zo zelden ziet op funda .. dat je 1 post per week krijgt oid ..
kan allemaal .. het is gewoon een vraag
En soms foto’s waarbij je je afvraagt hoe het kan dat de poster, bijvoorbeeld, de kat daarbovenin de kast gezien heeft. Ik kom hier graag voor de positieve en negatieve pareltjes.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Top, dan snap ik weer hoe de wereld werktSeñor Sjon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:08:
Jup, dat klopt.Het onderwerp is al veelvuldig besproken in dat topic namelijk (in de kern bouwkundige keuring wel/niet).
Dus de 1300e "haha er hangt een telefoon aan de muur"-post blijft staan, maar bij iemand die een keer uitweidt over de kosten van een parkeerplaats en de hoogte van zijn vermogen, wordt er keihard opgetreden met een slotje en een enkeltje trashcan voor handenvol posts.Señor Sjon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:07:
[modbreak]WHY? Waarom gaan jullie offtopic door?
Posts geruimd en weer open.[/]
Wat is er dan wél on-topic? Alleen posts met foto's van de binnen- of buitenkant van huizen?
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2021 09:46 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Enne ja, dat heb je helemaal goed. Het is geen kroegtopic waar je de ergernis van de dag bespreekt met af en toe een foto. Dat is meermaals al aangegeven, ook dat we niet meer heel selectief zijn in het ruimen van posts in dat topic, gezien men makkelijker offtopic wandelt.
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 04-01-2021 09:49 ]
@Señor Sjon ik snap dat je deze post naar hier hebt gehaald. Maar zou je dat dan ook in de topic warning willen zetten? Want die discussie begint iedere keer opnieuw.Snowhite0901 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:12:
[...]
Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer opnieuw moet worden opgestart. In dit topic staan allerlei dingen die je op funda kan vinden. Inrichting, beunoplossingen, kastelen en bouwvallen. Als iets je niet bevalt scroll je toch gewoon door?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het off topic gepraat, om het maar netjes uit te drukken, loopt in mijn ogen echt de spuigaten uit en maakt een ontzettend leuk topic gewoon bijna kapot en in ieder geval een stuk minder leuk voor mij.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit is naar aanleiding dat ik meermaals vraag om onderbouwing van de stelling dat de teneur in het topic is dat babyboomers de schuld krijgen van alle problemen op de woningmarkt.tweakduke schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:39:
[modbreak]Als we het niet eens met elkaar worden gaan we de discussie vervolgens niet op de man spelen. Het gekibbel houdt nu op.[/]
Ik vraag dus meermaals onderbouwing, maar dit wordt weggemoffeld door te beweren dat het nou eenmaal geen dissertatie is.
Dat benoem ik als troll en vervolgens gaat dat te ver, omdat dit op de man spelen zou zijn.
Ik vind daar iets van. Het staat mensen dus blijkbaar vrij om te trollen en te polariseren, maar dat mag dus niet benoemd worden.
Nee, omdat de discussie vervolgens verder ontspoort. Je gaat er zelf ook fel op in terwijl dit naar mijn mening nergens voor nodig is.Miks schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:51:
[...]
Dit is naar aanleiding dat ik meermaals vraag om onderbouwing van de stelling dat de teneur in het topic is dat babyboomers de schuld krijgen van alle problemen op de woningmarkt.
Ik vraag dus meermaals onderbouwing, maar dit wordt weggemoffeld door te beweren dat het nou eenmaal geen dissertatie is.
Dat benoem ik als troll en vervolgens gaat dat te ver, omdat dit op de man spelen zou zijn.
Ik vind daar iets van. Het staat mensen dus blijkbaar vrij om te trollen en te polariseren, maar dat mag dus niet benoemd worden.
Wat wel een punt is dat het gebruiken van de 'boomer' term een negatieve insteek heeft en daardoor ongewenst is. Dat heb ik ook vermeld in de volgende modbreak tweakduke in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 5"
Maar goed, ik volg het topic al een tijdje en ik zie vaak hetzelfde patroon. Nu gaat het er om dat zogenaamd millennials(?) boomers beschuldigen de schuldig te zijn van alle problemen op de woningmarkt. Even verderop gaat het weer over dat starters idiote eisen hebben. Zulke berichten polariseren de gehele discussie en trekken het naar het emotionele deel van het brein. Het zijn ook vaak dezelfde personen die de ander zo aanspreken, en die vervolgens elkaars posts plussen (wat mij betreft mogen die plusjes weg, echr een rotsysteem want het zijn wel erg vaak de onderbuik-posts die een plusje krijgen).
Als ik het goed begrijp mag ik dat gedrag of die personen in het topic niet benoemen als Troll, want dan wordt mijn post gemodereerd zodat dit woord weg is. Want het beestje benoemen gaat dus net over het randje van wat wenselijk is - te veel op de man.
Maar het polariseren en niet onderbouwen van polariserende (en ook persoonlijk aanvallende - helaas indirect) opmerkingen is blijkbaar straffeloos of nog net op het randje.
Ik ga dit soort posts voortaan maar weer compleet negeren, want anders komt er toch alleen maar trammelant van.
Edit:
Wat ik het vreemde vind aan het topic, is dat zodra ik iemand, die een verwijt het topic inbrengt en dit niet kan onderbouwen, een trol noem word ik direct gemodereerd, dit zou te veel op de man zijn. Maar onderstaand kan wel:
Overduidelijke discriminatie imhoAls ze [Oost-Europese arbeidsmigranten] een weekend klussen in plaats van bier drinken is zo'n villa weer helemaal opgeknapt.
Of dit mag blijkbaar óók (is blijkbaar niet op de man): edit: is gemodereerd, dank, maar de discriminatie hierboven is er helaas nog steeds.
Je mag dus wel iemand een verwende millenial noemen, maar niet troll of het woord Boomer gebruiken.Misschien ben jij wel de ultieme millennial: Verwend en je hebt gelijk omdat je gelijk hebt.
Ik weet het niet; ik werp maar wat op.
Ik vind dit vreemd, heel vreemd, @Tweakdude
Edit nummer twee:
Kijk, ik begrijp dat mods goed werk leveren. Wat dat betreft respecteer ik wat mods doen.
Maar wanneer er gemodereerd wordt, dient dat op een eerlijke wijze gedaan te worden. Mijn gevoel zegt dat aan deze voorwaarde niet wordt voldaan.
Dit is de situatie, ik kom met letterlijke quotes, geef aan dat ik van deze quotes bij elkaar opgeteld vind dat de discussie banaal wordt (uitkeringsgerechtigden zouden veelal te lam zijn on te werken - is bijvoorbeeld letterlijk wat er wordt beweerd.)
Vervolgens ben ik degene die gemodereerd wordt omdat ik een frame zou spinnen.
Dit is de betreffende post.
Dit is notabene geen frame, maar letterlijk de discussie!Miks schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:39:
[mbr]*knip*
Door een frame op stellen verdraai je de discussie. Ongewenst en kap ik hierbij af.[/]
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat er een bepaalde angel uit een situatie gehaald moet worden waarin gemoederen oplopen. Maar dan verwacht ik dat er op een objectieve wijze naar gekeken wordt, dat is - vind ik - niet het geval.
Edit 3:
Dan zie ik nog een post die gemodereerd is. Het gaat hierbij om iemand die beweert dat ...
Waarna ik zeg:hoe kan het zijn dat we tienduizenden mensen in de bijstand hebben, en vlak naast hun woonwijken staan de fabrieken waar Polen, Roemenen, etc. het werk moeten verrichten?
Deze vriendelijke meneer zegt dan:Er is dan ook heel veel mis met de werkomstandigheden van de oost-europese arbeidskrachten in Nederland. Ga maar eens zoeken, echt talloze goede journalistieke bijdragen over geleverd.
Het is dus andersom: bijstandsgerechtigden zijn voor de bedrijven te duur om te werk te stellen, want die kan je niet hun paspoort afpakken of met 12 man in een klein afgeragd huurhuisje proppen.
Gevolgd door:Natuurlijk bestaan deze omstandigheden, maar het gros van de Polen bijvoorbeeld die ik ken, wonen in keurige rijtjeshuizen in Diemen en Purmerend.
Krijgen hetzelfde salaris als een Nederlander zou krijgen, en ID-kaarten zitten gewoon in de broekzak.
Een vriend van me heeft een groot vleesverwerkend bedrijf in Brabant. Alleen maar Polen aan het werk. Die wonen in goede, maar kleine woningen. Maar hij kan gewoon geen Nederlander vinden die voor hem wil werken.
Waarop ik zeg (post die later gemodereerd is, zie verder):Niemand zal ontkennen dat er misstanden voorkomen bij arbeidsimmigranten.
Maar die groep is zo divers, dat het niet voor iedereen in die groep geldt.
Dus waarom de ogen sluiten voor problemen die ook voor een deel van de uitkeringsgerechtigden mede veroorzaakt worden?
Niet dat zij dé reden zijn van het woningtekort, maar als je ziet dat arbeidsimmigranten voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de bevolkingsaanwas, moet je misschien eerst eens gaan onderzoeken waarom die mensen ueberhaupt moeten komen.
Daar is toch niks aan gelogen?Met jou valt niet te discussieren.
Deze meneer slaat het argument van mij volledig plat - dus dat ik beweer dat er geen level playing field is voor Nederlanderse arbeidskrachten en dat migranten daarom ingevlogen worden.
Vervolgens vindt hij het vreemd dat de - in zijn ogen - 'lamme' (!) uitkeringsgerechtigden niet komen opdagen. En dat is precies mijn punt: er zijn grote misstanden voor deze migranten waardoor uitkeringsgerechtigden er niet tegenop kunnen. Het gaat er in zijn geheel niet om of dat voor de gehele groep geldt of dat hij iemand kent waar het prima geregeld is.
Mijn reactie hierboven - 'er valt met jou niet te discussieren' - wordt vervolgens gemodereerd tot:
Deze moderatie is onterecht, ik zal uitleggen waarom.Miks schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:04:
[...]
[mbr]*knip*
De discussie zo doodslaan gaan we niet doen. Er is helemaal niks mis met zijn post.[/]
Er is wel iets mis met zijn post, want meneer ontwijkt volledig mijn argumentatie - alsof ik beweer dat de gehele sector niet deugt - wat ik niet heb beweerd... en gooit vervolgens het probleem met de te goedkope migranten op conto van de uitkeringsgerechtigden(!). Meneer gaat dus ook bij dit laatste opnieuw volledig voorbij aan mijn argument dat er geen level playing field is. Sterker nog: het is toch compleet idioot om de schuld van de problemen bij de tewerkstelling van de migranten neer te leggen bij uitkeringsgerechtigden?
Ergo: er valt niet te discussieren met meneer want meneer gebruikt hele vreemde argumentatietechnieken die vast een naam hebben.
[ Voor 70% gewijzigd door Miks op 07-02-2021 22:38 ]
Uw antwoord mag hier of, bij voorkeur per pb.
Als ik op de melding klik, dan krijg ik alleen maar de start pagina te zien.
De betreffende moderator heeft een F1 avatar.
Dank
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
in deze post dan word juist mijn post gemodereerd (ik noemde de discussie banaal vanwege het denigrerende karakter naar bijstandsgerechtigden, dit zou volgens de moderator een 'frame' zijn).
Dezelde tekst (die van de lamme bijstandsgerechtigden), maar dan door mij gepost in een ander forum, wordt gemodereerd.
Ik heb het vaker gezegd, er wordt volgens mij gemeten met twee maten. Voelt onterecht. Maar zal wel aan mij liggen.
Die discussie in De ontwikkelingen op de huizenmarkt was in een totaal andere context. In principe is het een te kort door de bocht generalisatie, maar dat word in de discussie goed weerlegt. De overige knips zijn toen geweest. Je plaatst nu een proefballonnetje in het AWM topic met geen onderbouwing om vervolgens hier aan te komen 'met twee maten modereren'.Miks schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:18:
@tweakduke graag opheldering. In ontwikkeling van de huizenmarkt wordt deze post (lamme bijstandsgerechtigden) gewoon getolereerd. Sterker nog, als ik daarover een opmerking maak
in deze post dan word juist mijn post gemodereerd (ik noemde de discussie banaal vanwege het denigrerende karakter naar bijstandsgerechtigden, dit zou volgens de moderator een 'frame' zijn).
Dezelde tekst (die van de lamme bijstandsgerechtigden), maar dan door mij gepost in een ander forum, wordt gemodereerd.
Ik heb het vaker gezegd, er wordt volgens mij gemeten met twee maten. Voelt onterecht. Maar zal wel aan mij liggen.
Serieus zie je dat nu niet in of ben je bewust hier zaken aan het uitproberen?
Zeker na je laatste ingrepen moet je zelf ook weten dat je in die context en zeker in AWM niet zo hoort te posten.
Inderdaad, ik zie dat niet. Ik zie niet in hoe dezelfde bewoordingen in het ene topic wel getolereerd worden, en in het andere topic niet.
Ik vind het verweer dat het ene en het andere een verschillende context hebben niet terecht, het gaat immers om de generaliserende (jouw woorden) bewoording. Daar speelt geen context. En of het in de discussie wordt weerlegd is dan geen argument.
We gaan hier, zo te lezen aan jouw reactie, niet uitkomen. Ik probeer iets aan de kaak te stellen en jij komt met een dedain wijzend vingertje. Jammer.
Grappig om te zien dat posts over houtrook altijd verwijderd worden door een moderator die een fervent houtstoker is.Señor Sjon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:30:
[modbreak]De hele discussie over hoe je huis te verwarmen is hier volkomen offtopic. In Duurzame Energie en Domotica kan je een plethora aan topics vinden over dit onderwerp.
Ten tweede, houtstook wel/niet is net zo'n loopgravenoorlog als bv de Zwarte Pietdiscussie. Die platgetreden paden gaan we niet in het woningmarkt topic opnieuw betreden.
Beide varianten zijn verwijderd.[/]
Persoonlijk zou ik dan even een collega vragen er naar te kijken, maar wie ben ik
ff benieuwd. Dit is toch een prima los topic? Ik erger me al vaker over die enorme verzameltopics met allemaal discussies door elkaar heen. Waarom mogen losse vragen niet gewoon in losse topics gesteld worden?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb je post even hierheen gehaald. Ondanks dat ik een open haard heb (wel 1 kuub/jaar stook ik, wow), heeft dat hele onderwerp erg weinig te zoeken in het topic over het wel en wee van de woningmarkt. Wel valt op dat geregeld houtstook (vooral van de anti's vreemd genoeg, laatst nog hier) in allerhande topics geïntroduceerd wordt terwijl het daar niks te zoeken heeft. Dus ja, dan wordt het gewoon weggehaald en/of voorzien van modbreak. Je kan je hart ophalen in dit topic Houtstook in steden verbieden?FireAge schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:54:
[...]
Grappig om te zien dat posts over houtrook altijd verwijderd worden door een moderator die een fervent houtstoker is.
Persoonlijk zou ik dan even een collega vragen er naar te kijken, maar wie ben ik
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2021 17:21 ]
Ik ben het wel met je eens dat we naar een modus moeten zoeken om dit meer in losse topics te faciliteren, zonder dat we generieke topics overnieuw gaan doen. Waar het recent misging is bv Kijkdag woning niet haalbaar waarin na de originele premisse, het weer een kopie werd van het aankooptopic.
Kookplaten zijn een ander voorbeeld. Je vraagt je af op hoeveel manieren je er één aan kan sluiten, maar gezien het aantal topics erover, is het aantal schier oneindig.
I'm all ears.
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2021 17:27 ]
Veel topics laten we over het algemeen open als de casus uitgebreid genoeg is, maar deze vraag werd ook in het centrale topic gesteld en was de afweging deze keer om het topic dicht te doen om een dubbele discussie te voorkomen.JvS schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
tweakduke in "Gekke hoek keuken: ideeën?"
ff benieuwd. Dit is toch een prima los topic? Ik erger me al vaker over die enorme verzameltopics met allemaal discussies door elkaar heen. Waarom mogen losse vragen niet gewoon in losse topics gesteld worden?
De houtstook discussie verzand keer op keer in dezelfde discussie omtrent voor en tegenstanders. Dat verstoort de topics alleen maar.
Dezelfde verwijten krijg je zelfs naar @Señor Sjon omdat hij een enkele keer stookt.
De wetgeving is in dit bepaald leidend en of het overlast geeft is erg persoonlijk, daar is blijkbaar geen consensus mogelijk. Wie toch daarover wil discussiëren kan terecht in het genoemde topic.
Ik vind het persoonlijk niet gek om iemand die aangeraden wordt om een pelletkachel te nemen in dat topic ook het tegengeluid te geven. Het vervolg had misschien in een ander topic gekund, maar het is imo nu niet alsof het huizentopic zo'n gestructureerd onderbouwd topic is, dat er geen korte uitwisseling past over de energievoorziening ervan.Señor Sjon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:19:
[...]
Ik heb je post even hierheen gehaald. Ondanks dat ik een open haard heb (wel 1 kuub/jaar stook ik, wow), heeft dat hele onderwerp erg weinig te zoeken in het topic over het wel en wee van de woningmarkt. Wel valt op dat geregeld houtstook (vooral van de anti's vreemd genoeg, laatst nog hier) in allerhande topics geïntroduceerd wordt terwijl het daar niks te zoeken heeft. Dus ja, dan wordt het gewoon weggehaald en/of voorzien van modbreak. Je kan je hart ophalen in dit topic Houtstook in steden verbieden?
Het door jou aangehaalde topic is uiteraard op slot
Maar goed dat kan ook mijn observers bias zijn
Kijk nou, alsof ik er om gevraagd had
YouTube: Voor iedereen die (last van) een houtkachel heeft
[ Voor 4% gewijzigd door FireAge op 21-03-2021 21:13 ]
Vraag: Ik zoek een huurcontract. Antwoord: Ga naar een makelaar.
Vraag: Kan je een overspanning maken. Antwoord: Ga naar een constructeur.
Elk vraagtopic komen dit soort niets zeggende antwoorden weer terug die mij inziens echt totaal niets toevoegen en heel de essentie van het tweaker zijn ondermijnen
Kan er iets gedaan worden aan simpele vragen waarop het enigste goede antwoord is, ga naar een makelaar, ga naar de gemeente, ga naar een advocaat...Sen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:02:
Kan er wat gedaan worden aan de simpele niets toevoegende antwoorden in een vraagtopic.
Vraag: Ik zoek een huurcontract. Antwoord: Ga naar een makelaar.
Vraag: Kan je een overspanning maken. Antwoord: Ga naar een constructeur.
Elk vraagtopic komen dit soort niets zeggende antwoorden weer terug die mij inziens echt totaal niets toevoegen en heel de essentie van het tweaker zijn ondermijnen
Als deze antwoorden komen in een topic met de goede info.
Met veel info, waar de ts als voorbeeld ook al langs een makelaar is geweest. De vergunnings eisen als heeft nagezocht. Dan is het overbodig.
Helaas meer en meer topics zijn 1 enkele zin als vraag
Zelf geen moeite doen, en verwachten dat een Tweakers een glazen bol heeft en het goede antwoord zo uit de mouw kan schudden...
Nee wat mij betreft verdienden de vragen die deze antwoorden opwekken direct een slotje... Waarom moet 20 man vragen stellen aan de ts om een casus duidelijk te krijgen?
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Mocht het topic niet topic waardig zijn dan kan je een tr doen en indien dit zo is kan deze gesloten worden.jack zomer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:56:
[...]
Kan er iets gedaan worden aan simpele vragen waarop het enigste goede antwoord is, ga naar een makelaar, ga naar de gemeente, ga naar een advocaat...
Als deze antwoorden komen in een topic met de goede info.
Met veel info, waar de ts als voorbeeld ook al langs een makelaar is geweest. De vergunnings eisen als heeft nagezocht. Dan is het overbodig.
Helaas meer en meer topics zijn 1 enkele zin als vraag
Zelf geen moeite doen, en verwachten dat een Tweakers een glazen bol heeft en het goede antwoord zo uit de mouw kan schudden...
Nee wat mij betreft verdienden de vragen die deze antwoorden opwekken direct een slotje... Waarom moet 20 man vragen stellen aan de ts om een casus duidelijk te krijgen?
Is nog geen reden om een stom en nietszeggend antwoord te geven. Geef dan gewoon geen antwoord en doe een tr
Merk dat er nu wat losse topics over zijn, waar iedereen dan zijn eigen vragen/voortgang in post.
Ik ben er geen uber expert in maar wil best een startpost maken met alle stappen uitgelegd etc
[ Voor 13% gewijzigd door Bakema op 07-06-2021 09:56 ]
Dat lijkt ons een prima ideeBakema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
Is het een idee om een algemeen ‘ het grote’ / Q, A & Showcase topic te maken voor houten/douglas overkapping/tuinhuis/schuur? Blijft populair, veel vraag naar en wellicht een eigen topic waard naast het algemene klus topic.
Merk dat er nu wat losse topics over zijn, waar iedereen dan zijn eigen vragen/voortgang in post.
Ik ben er geen uber expert in maar wil best een startpost maken met alle stappen uitgelegd etc
Ik zat vanochtend hetzelfde te denken nadat ik het topic van GeeMoney zag verschijnen. Ik heb inmiddels al heel wat Douglas overkappingen gezet en afgetimmerd, dus als je hulp nodig hebt met de OP dan mag je mij gerust toevoegen als auteur.Bakema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
Is het een idee om een algemeen ‘ het grote’ / Q, A & Showcase topic te maken voor houten/douglas overkapping/tuinhuis/schuur? Blijft populair, veel vraag naar en wellicht een eigen topic waard naast het algemene klus topic.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Anoniem: 1271350
@Señor Sjon Waarom ben je zo selectief aan het knippen? Is het woord tokkie verboden.. dan mag je wel wat consequent zijn.Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:15:
[...]
Ach.. Het is hoe je het ziet, verhaal zal 2 kanten hebben. De huizen op de achtergrond zien er redelijk ok uit, lijkt me niet standaard [mbr]sociale[/] woning. Ook de Volvo past niet in dat stero type [mbr]*snip*[/]. Dit is het verhaal van 1 kant [mbr]*snip*[/]
Laat ik hier nu al mijn vooroordelen ongenuanceerd plaatsen zoals ik ook kan lezen. [mbr]Nee, dat hoeft niet. we zitten niet op de burelen van Geenstijl ongenuanceerd te wezen...[/]
Bovendien is het stuitend dat je het woord tokkie vervangt voor "sociale". Dan leg je mij woorden in de.mond die echt nergens op slaan
Verplaatst uit: Burenruzie loopt uit de hand
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 11:54 ]
Anoniem: 1271350
Btw beter verwijder je deze hele post.. nu insinueer je dat ik tokkiewoning gelijkstel aan sociale huurwoning. Terwijl dat jouw schrijfsels zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 17-06-2021 14:42 ]
Behalve als het sec over technische adviezen voor geluidsisolatie of zo zou gaan.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het zou fijn zijn als jij/je collega's mijn reactie op jouw reactie in dit topic niet stilletjes verwijdert/en. Het siert je niet, zeker niet als jouw berichten wel blijven staan. Ik had een goede inhoudelijke bijdrage geleverd over bloemkoolwijken, en dat is nu stilletjes weggehaald.PaT schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:54:
Laat iedereen lekker in zijn/haar waarde. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Wees nu even volwassen en doe niet aan vriendjespolitiek.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 28-06-2021 15:27 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb een modbreak geplaatst over hoe en wat en de topicwarning is ook niet zonder waarschuwing. Aangezien men nogal hardleers is, gaan wij er redelijk met de bezem doorheen als het continu offtopic gaat, zonder aanziens des persoons. De quote die je maakt stond nog op een voorgaande pagina, die heb ik nu met een andere ook geruimd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Anoniem: 1279036
Liever 1 topic met al die warrige meuk zodat we het makkelijk kunnen negeren.
Nee dat topic gaat evengoed nergens heen en het geduld van de community is al meer dan genoeg op de proef gesteld. Er zijn afspraken gemaakt met de betreffende gebruiker en ik heb de discussie opgeruimd.Caelorum schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:26:
Alsjeblieft zet hem weer open. Het Ervaring met huis kopen - Deel 8 is echt een stuk achteruitgegaan qua sfeer en correctheid van informatie nu we weer mogen "genieten" van bepaalde posters die waren verbannen naar Noucmen's saga om een huis te kopen.
Liever 1 topic met al die warrige meuk zodat we het makkelijk kunnen negeren.
Blijft het wel de bedoeling dat we voor iedere onzinnige vraag een TR indienen? Zoals bijvoorbeeld voor noucmen in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"tweakduke schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:51:
Er zijn afspraken gemaakt met de betreffende gebruiker en ik heb de discussie opgeruimd.
Ik heb met Orion84 in "Open haard in huis: moderniseren of weg halen?" die discussie afgekapt. Elke reactie die er daarna nog op doorgaat heb ik weggehaald. Niets meer, niets minder. Heeft dus niets met mijn persoonlijke voorkeur te maken.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Kan er dan ergens wel continu gediscussieerd worden over houtstook? Lijkt me niet geheel onterecht als er hier zo'n plek is omdat het iets is wat behoorlijk van invloed kan zijn op woongenot en omdat er met regelmaat nieuwe rapporten komen van o.a. TNO, RIVM, WHO over de schadelijke gevolgen van houtrook voor mens, dier en milieu.Orion84 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:58:
[mbr]Zullen we het hier specifiek houden op de vraag van TS over het wel of niet laten staan van die haard en niet de hele houtstook discussie hier nog eens dunnetjes over doen?
@Blackgold voor de duidelijkheid: wat voor haard staat er nu precies? Als de vorige bewoners die nog volop gebruikten neem ik aan dat het een houtkachel betreft en niet daadwerkelijk een open haard?[/mbr]
Er is ook hier al eerder een discussie geweest: Houtstook in steden verbieden? die uiteindelijk gesloten is, omdat die nogal in cirkeltjes bleef gaan.
Als je het echt verder wilt uitdiepen aan de hand van recente rapporten / ontwikkelingen dan is dat meer iets voor in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij
[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 27-09-2021 15:22 ]
Ok. Bedankt. Ik zou zelf zeggen dat het ook voor Wonen & Verbouwen relevant is omdat er - juist ook op dit forum - wordt gewezen op het belang van continu ventileren.Orion84 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:19:
@aljd3k ook jouw reactie even hier naar het feedbacktopic. Die discussie is onder meer in Ervaringen openhaardhout - Deel 2 al aan bod gekomen, maar ook dat is niet een goede plek om er echt diep op in te gaan, omdat het vooral bedoeld is om praktische ervaringen rond haardhout te bespreken.
Er is ook hier al eerder een discussie geweest: Houtstook in steden verbieden? die uiteindelijk gesloten is, omdat die nogal in cirkeltjes bleef gaan.
Als je het echt verder wilt uitdiepen aan de hand van recente rapporten / ontwikkelingen dan is dat meer iets voor in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij
Verder zie ik dat mijn reactie op dit is weggeknipt. Prima, kan ik mee leven, mijn reactie had ook niet direct te maken had met de vraag van TS. Maar ik vraag me wel af waarom dat bericht waarop ik reageerde dan wel mag blijven.
[edit] Oh, is zeker omdat dat geplaatst is vóór het verzoek on-topic te blijven

[ Voor 3% gewijzigd door aljd3k op 27-09-2021 15:55 ]
Jep, ik snap dat dat wat verwarrend kan zijn, maar ik wilde ook weer niet die hele discussie uit het topic slopen, omdat het milieu/gezondheidsaspect natuurlijk wel gewoon een valide aspect is voor de topicstarter om mee te nemen. Alleen is dat topic niet de plek voor voor en tegenstanders van een verbod om uitgebreid die discussie te voerenaljd3k schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:52:
[...]
[edit] Oh, is zeker omdat dat geplaatst is vóór het verzoek on-topic te blijven
Dit topic is gesloten.