Plastic opbergbakken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:02
Ik gooi hem even onder 'gereedschap':

Wie heeft er nog een tip voor spotgoedkope transparante opbergboxen met deksel voor "vanallesennogwat" in de garage? Met spotgoedkoop bedoel ik goedkoper dan Ikea, maar online bestelbaar.

Ik ben al een paar keer naar de Action gereden maar ik lijk daar altijd mis te grijpen voor de grootste (lees: 40 liter) bakken, heb er minstens een stuk of 10 nodig. En de Action heeft helaas geen webshop.

[ Voor 4% gewijzigd door B-lex op 03-06-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Deze had ik ook gevonden, maar dit is relatief echt heel duur.
Oh, en niet transparant, dat is wel een eis.
Raymond schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Hornbach, maar dan loop je leeg op verzendkosten.

Echt goedkoper dan de ikea ga je ze niet vinden. Op 10 stuks ga je max een tientje besparen. De sammla van ikea kost €5,50, ik geef het je te doen om 40L bakken voor beduidend minder te vinden.
Er komt ook nog een deksel bij. Excuus, das met deksel. Wellicht toch maar even de ikea plunderen dan.

Dit zijn ze van de Action (inclusief deksel) maar zoals gezegd kan je bij de Action helaas nergens van op aan qua voorraden.

https://www.action.com/nl-nl/p/iris-opbergbox-/

[ Voor 57% gewijzigd door B-lex op 03-06-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:43
B-lex schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:02:

Wie heeft er nog een tip voor spotgoedkope transparante opbergboxen met deksel voor "vanallesennogwat" in de garage? Met spotgoedkoop bedoel ik goedkoper dan Ikea, maar online bestelbaar.

Ik ben al een paar keer naar de Action gereden maar ik lijk daar altijd mis te grijpen voor de grootste (lees: 40 liter) bakken, heb er minstens een stuk of 10 nodig. En de Action heeft helaas geen webshop.

Echt goedkoper dan de ikea ga je ze niet vinden. Op 10 stuks ga je max een tientje besparen. De sammla van ikea kost €5,50, ik geef het je te doen om 40L bakken voor beduidend minder te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
B-lex schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:10:
[...]

[...]

Er komt ook nog een deksel bij.

Dit zijn ze van de Action (inclusief deksel) maar zoals gezegd kan je bij de Action helaas nergens van op aan qua voorraden.

die van de ikea is inc deksel:
https://www.ikea.com/nl/n...el-transparant-s09850874/
Zonder deksel issie 3,99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32
[...]

[...]

Er komt ook nog een deksel bij. Excuus, das met deksel. Wellicht toch maar even de ikea plunderen dan.

Bij Kwantum hebben ze er ook diverse: https://www.kwantum.nl/woonaccessoires/opbergers
Tot en met 7 juni is het 3 halen en 2 betalen en dan kom je redelijk in de buurt van de Ikea prijzen.
Je hebt ze in diverse soorten en maten, met lade, deksel, stapelbaar en afsluitbaar etc.

Ik liep er toevallig zelf van het weekend tegenaan en maar 3 bedrollers gehaald, kwaliteit lijkt vooralsnog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52
Raymond schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:11:
[...]

De lokale Action. Daar heb ik van die doorzichtige bakken met deksel gehaald. Zijn redelijk degelijk, in elk geval voor de prijs. Ik meen me te herinneren dat ze 4 of 5 eu per stuk zijn incl deksel.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:41
Vraag bij de balie bij de action of ze de bakken voor je kunnen bestellen. Bij de meeste Actions kan dit gewoon. Kan wel zijn dat je minimaal voor €50,- moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:54
b-lex, hier in utrecht zie ik ze altijd in elkaar gestapeld staan, alleen moet er meteen bij zeggen, de nieuwste 40 liter bakken hebben slappe deksel. (ik heb er nog met 2 clips in het midden om vast te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Woon je toevallig in Amsterdam? Italiaander had een hele stapel grote bakken voor 5 euro per stuk. Als je er veel nodig hebt is het misschien het ritje waard. Dan kan je er waarschijnlijk ook nog wel wat vanaf krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Erapaz op 03-06-2020 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
xenos?
https://www.xenos.nl/huishouden/opbergboxen

geen idee hoe duur/goedkoop die dingen zijn..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overigens heb ik die grote bakken van de Action gehad, maar die zijn van echt bedroevende kwaliteit. In 2017 heb ik er 30 gekocht en in 2019 waren er nog een stuk of 15 in (min of meer) bruikbare staat, en nu is er niet 1 meer die onbeschadigd is. Ze zijn 3 keer verplaatst, vrijwel altijd met beleid, maar ze zakken al door hun hoeven zodra je er iets meer dan wat donzen dekbedden in doet. Ik weet dus niet wat je er mee wil doen , maar wellicht dat de Ikea toch beter is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien het feit dat het uit het gereedschapstopic komt, gok ik dat er tools in moeten ;)
Bedenk je idd dat ook hier goedkoop = duurkoop geldt. Goed gereedschap is ook duurder.
Action blijkt zoals verwacht rommel, Ikea is ok maar meer voor het reguliere huishoudelijke opbergspul (textiel, speelgoed etc). Het spul van Kruizinga is in principe onverslijtbaar, zelfs als je daar mee gaat gooien blijft het heel.

Bedenk zelf wat je wilt in je schuurtje ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Je krijgt waar je voor betaalt. Wij gebruiken bakken van de Action, maar dan wel voor spullen die je nooit of maar 1 keer per jaar nodig hebt. Ik heb 1 zo'n bedroller van de Action gebruikt voor electra materialen en gereedschap. Het zwakste deel is de deksel. Zodra je daar gewicht op gaat zetten dan gaat het mis, merkte ik toen ik er:
- 1 decoupeerzaag
- 1 normale boormachine
- 1 bovenfrees
- 1 boorhamer
- 1 accu schroef-boormachine
- 2 schuurmachines
- 1 schroefmachientje
- 1 haakse slijper

op stalde. Echter heeft de Action ook iets duurdere boxen (met scharnierende deksel in 2 delen). Die lijken een stuk steviger te zijn.

Voor het wat kleinere spul gebruik ik 30 liter boxen van de Action (Heidrun of zoiets). 3 voor 9,99. Onze kerstspullen zitten in een (iets duurdere) grotere variant van deze boxen, alweer bijna 10 jaar.

Maar voor zwaar spul zou ik echt wat beters halen. Voor gereedschap gebruik ik ze dus niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 04-06-2020 08:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik heb inmiddels heel wat opbergbakken versleten om al die zooi op zolder in te bewaren en overzichetlijk te houden.

Al die goedkope rotzooi is binnen enkele jaren verrot, handgrepen breken, hoekjes knappen in stukken, wieltjes flikkeren eraf, deksels knakken.
Zeker als je het wat vaker in je handjes wil hebben.

Komt er bij mij niet meer in.

Ik ga langzaam over op die grijze Euronorm bakken.

https://www.palletplaza.nl/euronorm-bakken/

Ja, niet doorzichtig, dan plak je er maar een label op of ga je werken met simpele logo's (op A4 printen, uitknippen en met een spuitbus erop) :P

mijn 2 centjes

Voor de rest, F5 je suf op marktplaats, mijn vrouw heeft onlangs een hele zwik bakken verkocht vanwege het stoppen met een webshop (zaten voorraden in). Dus je komt allicht iets van je gading tegen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:01
[...]

[...]

Ligt het aan mij of zie ik het probleem niet zo? het scheelt je op 10 bakken misschien maximaal 10 euro, en ( nu in ieder geval ) zijn de bakken bij ikea zelfs goedkoper en zijn ze 45L:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-transparant-30102974/

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:54
Ik zou dan meteen degene pakken van 65 L, de 45 L is de "lage" varriant van de 2 :)
https://www.ikea.com/nl/n...38621_PE741506_S5.JPG?f=s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik weet even niet meer waar ik het vandaan heb, maar ik ook euronorm-bakken, met een doorzichtige plastic klep aan de zijkant. Zo kun je de inhoud uit de bak halen, zonder dat je de dozen van elkaar hoeft te halen. Erg prijsig (ik geloof € 20 per stuk ofzo), maar hun geld neer dan waard.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:59
Ik heb laatst hier wat dozen gekocht omdat ik de maat die ik wilde niet kon vinden in de winkels die al genoemd zijn;
https://www.opbergdozen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Bedankt voor de tips allen, hier kan ik wel wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ardana schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:31:
Overigens heb ik die grote bakken van de Action gehad, maar die zijn van echt bedroevende kwaliteit. In 2017 heb ik er 30 gekocht en in 2019 waren er nog een stuk of 15 in (min of meer) bruikbare staat, en nu is er niet 1 meer die onbeschadigd is. Ze zijn 3 keer verplaatst, vrijwel altijd met beleid, maar ze zakken al door hun hoeven zodra je er iets meer dan wat donzen dekbedden in doet. Ik weet dus niet wat je er mee wil doen , maar wellicht dat de Ikea toch beter is.
Helemaal mee eens.
De kleine van de Action zijn nog best prima. Maar die grote zijn van rukkwaliteit. Heb er toen een stuk of 10 gekocht om alle losse meuk in te doen voor de verhuizing. De kleine zijn allemaal nog prima. Middenmaatje ook. Maar de grote zijn op 2 na allemaal uitgescheurd of afgebroken. En degene die nog heel zijn zijn degene waar wat licht spul in zit, en amper verplaatst zijn.

Ik zou de TS dan ook aanraden om even verder te kijken. 2 euro per kratje meer is uiteindelijk maar 2 tientjes, en voor die 2 tientjes ga je er echt wel veel meer plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:04

Van alles en nog wat klinkt als soms lichte zaken en soms zware zaken. Omdat je er minstens 10 wilt zul je ze ook wel gaan stapelen - of zet je ze in een rek? Minstens 10 suggereert ook dat je er later misschien bij wilt kopen.

Ga niet voor slappe rommel, het plastic van goedkoop valt na een paar jaar mogelijk vanzelf uit elkaar. Neem een maat/model/type dat over een paar jaar nog beschikbaar is. Ikea voert modellen redelijk lang in het assortiment, de Action - mwah..

Wil je echt goedkoop houdt dan Marktplaats en de veilingsites zoals Troostwijk, BVA en anderen in de gaten. Dat zijn trouwens wel vaak niet transparante - soms wel met roostergaten - versies maar wel van industrieele kwaliteit tegen een prijs van een paar euro per stuk.

Voorbeeld (ongeveer 40liter) Standaard maat lengte x breedte, bijkopen dus geen probleem. Als je ze stapelt heeft alleen de bovenste geen deksel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:59

Thompson

Beeromaniac

QFT.

Op mijn werk gebruiken we 100-en van deze bakken al vele jaren en dat gebeurt zeker niet altijd even subtiel, gaan regelmatig ook door de industriële spoelstraat e.d. Die dingen kunnen echt wat hebben.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 22:43

Mickey77

Allround ICT-er

Ik heb 40+ bakken type SAMLA van IKEA, zoals @Raymond al noemt. Toen en nu denk ik niet dat je een alternatief gaat vinden met dezelfde prijs/kwaliteit. Veel andere bakken gaan echt kapot, te hard dan breken ze en te zacht dan scheuren ze. SAMLA is stevig omdat het stevig en flexibel materiaal is.

Ik heb ze al pakweg 10 jaar op de vliering waar alles beschermd moet worden omdat er muizen en marters leven en ik heb nooit problemen gehad met deze kratten. Enige nadeel is dat de deksels niet uit zichzelf klemmen. Maar daarvoor hebben ze los verkrijgbare 'greepjes', waarmee ze echt goed dicht kunt krijgen. Dus heb je kans op muizen, dan moet je die er zeker bij kopen.

Het open en dicht maken met die klemmen dat is het enige onhandige, in vergelijking met andere kratten. Maar daar staat weer tegenover dat kratten die deksels hebben die vanuit zichzelf al klemmen, kwetsbaarder zijn voor muizen en dat kan belangrijk zijn als je de kratten in een garage zet. Als je last hebt van muizen dan raad ik kratten met een handgreep bovenop (in het midden van de deksel) AF. Daar gaan muizen echt aan knagen en als de deksel eenmaal kapot is heb je niets meer aan de krat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mickey77 op 04-06-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ardana schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:34:
Ik weet even niet meer waar ik het vandaan heb, maar ik ook euronorm-bakken, met een doorzichtige plastic klep aan de zijkant. Zo kun je de inhoud uit de bak halen, zonder dat je de dozen van elkaar hoeft te halen. Erg prijsig (ik geloof € 20 per stuk ofzo), maar hun geld neer dan waard.
en dat voor een mod........

Ardana in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:05
Een paar keer je boodschappen bij AH bestellen en je bent voor 4 euro statiegeld zo een aantal kratten rijker. Mijn schuur ziet er blauw van. Wellicht niet direct wat je zoekt, maar wel handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sj0ertum schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:05:
Een paar keer je boodschappen bij AH bestellen en je bent voor 4 euro statiegeld zo een aantal kratten rijker. Mijn schuur ziet er blauw van. Wellicht niet direct wat je zoekt, maar wel handig
De TS lijkt transparant, met deksel, te zoeken ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:17
Kijk eventueel ook eens naar de Dirk-boxen van de Hornbach. Die kwamen bij mij qua maat perfect uit voor op de bergzolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nog een dingetje met wat voor opbergboxen dan ook...als je een mooi systeem hebt of iets op maat, en je zoekt na 3 jaar een paar bakken erbij, of een vervangingsdeksel ofzo, dan is 't spul nergens meer verkrijgbaar |:(

dat is het mooie van euro-norm bakken, daar zit een hele industrie achter, die formaten liggen vast, net als de afmetingen van een A4 of A3 papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
iwonatec ?
https://www.iwonatec.com/nl/producten!huis-tuin/opbergboxen

[ Voor 77% gewijzigd door mvrhrln op 04-06-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Boudewijn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:06:
[...]

De TS lijkt transparant, met deksel, te zoeken ;)
I K E A

Goedkoper word het niet. Prima spul verder voor het geld.

Maar goed dat was al aangedragen geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Oie, bakken! mooi topic

Heb je wel eens een slagaderlijke bloeding gehad? Geeft een rotzooi, echt... ;) dus laat aub de actionrommel links liggen, een stuk plastic dat afbreekt en door je pols heen gaat is het niet waard.

Zelf ben ik heel erg gecharmeerd van Curver, dat komt omdat ik hier een bak van 30 jaar oud heb staan waar je nog steeds onderdelen voor kunt kopen (deksel) en die bak heeft geen schrammetje.

MIjn advies: gebruik Curver, oud model: "Curver Unibox Classic"

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:17:
[...]

I K E A

Goedkoper word het niet. Prima spul verder voor het geld.

Maar goed dat was al aangedragen geloof ik.
Waarom quote je me? Ik onderschrijf het feit prima dat IKEA een aan de eisen voldoenend item verkoopt. Ik reageer alleen op ieamand die met iets compleet anders komt.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Boudewijn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Waarom quote je me? Ik onderschrijf het feit prima dat IKEA een aan de eisen voldoenend item verkoopt. Ik reageer alleen op ieamand die met iets compleet anders komt.
Omdat ze daar exact de bakken hebben die jij omschrijft en de TS zoekt. Verder niks. Dat onderschrijven heb ik ergens gemist dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
technopeuter schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:17:

Niet transparant
Geen deksel
3x zo duur als een samla

Geen goed advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

technopeuter schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:17:
Oie, bakken! mooi topic

Heb je wel eens een slagaderlijke bloeding gehad? Geeft een rotzooi, echt... ;) dus laat aub de actionrommel links liggen, een stuk plastic dat afbreekt en door je pols heen gaat is het niet waard.

Zelf ben ik heel erg gecharmeerd van Curver, dat komt omdat ik hier een bak van 30 jaar oud heb staan waar je nog steeds onderdelen voor kunt kopen (deksel) en die bak heeft geen schrammetje.

Daar heb ik nog een poosje op kantoor gewerkt. Curver/Rubbermaid in Goirle.

Verder neem ik je verhaal over slagaderlijke bloedingen overigens met een korreltje zout. Zolang je geen 20 kilo zooi in een heel dunne plastic bak stopt, is er niets aan de hand. Die goedkope bakken zijn gewoon niet bedoeld voor zware spullen en ook niet voor spullen die je redelijk vaak nodig hebt.

Personeel bij Curver kan vaak restanten van bijvoorbeeld een beurs kopen voor een prikkie (soms zelfs gratis).ik heb zo 3 Curver gereedshapkistjes gescoord. Ze zijn degelijk, maar ook die kunnen stuk en dan is het plastic net zo scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
Ik heb eerlijk gezegd ook gedacht aan die euronorm bakken, we hebben ze hier op de zaak ook, hufterproof is het sleutelwoord. Die koop je dan wel voor het leven. Helaas niet transparant, maar met wat labeling wegen de voordelen van euronorm wellicht op tegen het nadeel van niet transparant zijn.

De bedoeling is inderdaad om bakken met licht spul (poetsdoeken) als zwaar spul (gestapelde blikken verf/auto onderdelen) te vullen. Ze komen in een stellingkast te staan.

Het lijkt Euronorm versus Ikea te worden. Ik ga vanavond nog even rondneuzen op https://www.palletplaza.nl/euronorm-bakken/ naar aanleiding van de tip van @Fraggert. Thanks.

Moet ook even wat maten uitzetten want de stelling is er al, en ik wil de ruimte zo optimaal mogelijk benutten uiteraard. Wellicht ook met wat verschillende maten bakken.

[ Voor 18% gewijzigd door B-lex op 04-06-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

B-lex schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:23:

Het lijkt Euronorm versus Ikea te worden. Ik ga vanavond nog even rondneuzen op https://www.palletplaza.nl/euronorm-bakken/ naar aanleiding van de tip van @Fraggert. Thanks.
Kijk ook even naar de tip in de FiPo van @new_guy , Kruizinga verkoopt 2dehands.

Heb je voor nagenoeg IKEA-geld een veel betere oplossing d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 21:41
Euro boxen is bevallen hier erg goed. Ik heb er een kast voor gemaakt of zet ze in Ivar ikea kasten (passen er twee naast elkaar steken alleen 10 cm uit). Ze stapelen ook prima en er zijn deksels voor te krijgen. Ander groot voordeel is dat je er later altijd meer kan krijgen met de meeste ander opberg systeemen is dat lastig. Je zit ook niet vast aan een verkoper. Ook kun je kleinere op de grotere stevig stapelen. Nadeel is dat veel die ik tweede hands heb met een rooster zijn en daar kun je geen kleine dingen in opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 18:33
Laatst 40 van dit soort kratten gekocht. sterker en goedkoper dan de action.

https://link.marktplaats.nl/m1514837427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXon_
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
B-lex schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:23:
Ik heb eerlijk gezegd ook gedacht aan die euronorm bakken, we hebben ze hier op de zaak ook, hufterproof is het sleutelwoord. Die koop je dan wel voor het leven. Helaas niet transparant, maar met wat labeling wegen de voordelen van euronorm wellicht op tegen het nadeel van niet transparant zijn.

De bedoeling is inderdaad om bakken met licht spul (poetsdoeken) als zwaar spul (gestapelde blikken verf/auto onderdelen) te vullen. Ze komen in een stellingkast te staan.

Moet ook even wat maten uitzetten want de stelling is er al, en ik wil de ruimte zo optimaal mogelijk benutten uiteraard. Wellicht ook met wat verschillende maten bakken.
Laat ons weten wat je hebt gedaan.
Toeval wil dat ik met precies hetzelfde dilemma op dit moment zit.
Heb al twee avonden alle sites bekeken, kruizinga e.d. neig ik naar maar blijft lastig om goede combinatie (tweedehands) te vinden. En dan die bezorgkosten! Dus dat word ophalen, ia iemand? ;)
Ben dus benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
ZiXon_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:27:
[...]

Laat ons weten wat je hebt gedaan.
Toeval wil dat ik met precies hetzelfde dilemma op dit moment zit.
Heb al twee avonden alle sites bekeken, kruizinga e.d. neig ik naar maar blijft lastig om goede combinatie (tweedehands) te vinden. En dan die bezorgkosten! Dus dat word ophalen, ia iemand? ;)
Ben dus benieuwd!
Ik laat het weten. Ben ondertussen ook even in overleg met de TD op m’n werk. Waarschijnlijk kan ik wel wat spul kopen via de zaak met korting bij de groothandel. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die gebruik ik al jaren, in allerlei formaten. Laatst nog 10 stuks besteld, binnen 3 dagen binnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Je kan bij Action wel in de winkel een bestelling plaatsen, indien het product nog te bestellen is voor het filiaal. https://www.action.com/nl...agen/producten-bestellen/

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
Ok, het is toch de Zweedse Meuk Gigant (Ikea) geworden. Waarom? Prijs, koopgemak, transparant, keuze in formaat.

Heb eerst 10 grote en 5 kleine bakken met deksel gehaald om te beginnen. Gaandeweg zullen er vast nog een paar volgen, eerst deze maar eens vol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJq0KUrJu-LEE6IZDGWSitPHVyQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/201Q6a9xqqVmIiZqzQJx77mO.jpg?f=user_large

Bedankt voor het meedenken allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
B-lex schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:31:
Ok, het is toch de Zweedse Meuk Gigant (Ikea) geworden. Waarom? Prijs, koopgemak, transparant, keuze in formaat.

Heb eerst 10 grote en 5 kleine bakken met deksel gehaald om te beginnen. Gaandeweg zullen er vast nog een paar volgen, eerst deze maar eens vol.

[Afbeelding]

Bedankt voor het meedenken allen.
Hmmm, de 5 kleintjes zitten al vol na een opruimsessie gisteravond. Had vooraf niet verwacht dat die kleintjes harder zouden gaan dan die grote. Maar even een zwik erbij halen dan. :)

Update 03-07-2020:

Nog 5x groot 5x middel en 5x klein gehaald. Wat een spullen verzameld een mens in de loop der jaren zeg. En dan gooi ik zelfs veel weg op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ot00MX2rE4ysjHSyEZXsuiAhE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjXQFjqOEDsOO1iCpc2IdKHS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door B-lex op 03-07-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
Even een kick.

Hier ook ineens enorme opruimwoede, dus ik ben ook naar transparante opbergboxen aan het kijken. In het topic wordt de euronorm vaak genoemd, en nu zag ik dat deze nu ook in een transparante versie leverbaar zijn. Bijvoorbeeld bij Engels logistiek of Schiphorst.

De prijsverschillen tussen een IKEA Samla en transparante euronorm is ongeveer de helft. Voor 1 euronorm kun je 2 Samla's kopen van vergelijkbare afmetingen. Beide zijn gemaakt van polypropeen en zelfs het gewicht is vergelijkbaar. Qua hoeveelheid grondstof zou je dus geen verschil in stevigheid verwachten.

Is dit prijsverschil het waard? Ik ben nog jong, dus zo'n euronorm gaat denk ik wel mijn hele leven mee. Kan ik van de Samla hetzelfde verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor thuisgebruik prima. Hier ook al 10jr ouwe samla bakken staan.

Laatste tijd hier veel dirk bakken van de hornbach gehaald. Zelfde prijsklasse als ikea, maar ik kom vaker bij hornbach, dus ik vind dat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik heb ook een paar van die ikea bakken, maar het grootste nadeel vind ik, is dat ze conisch zijn en zo'n inkeping aan de kopse kant hebben. Als je stapelbare dingen wilt opbergen (zoals boeken) dan werkt dat gewoon net niet handig. Je hebt dan altijd loze ruimte. Ik ga zelf eens kijken naar die euronorm bakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:00

Santford

FP PowerMod
Ik heb voor het opruimen van de zolder een collectie van de 'SMARTSTORE classic' opbergboxen bij de Jysk gekocht. Die hebben geen inkepingen aan de kopse kanten, deksel kan worden vastgeklikt en ze zijn verkrijgbaar in verschillende formaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHP8HhbqZ3chVwtx8zP27qXvn0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b4JiXHomyQj3lFpJHFZ3CXna.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21
Santford schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:29:
Ik heb voor het opruimen van de zolder een collectie van de 'SMARTSTORE classic' opbergboxen bij de Jysk gekocht. Die hebben geen inkepingen aan de kopse kanten, deksel kan worden vastgeklikt en ze zijn verkrijgbaar in verschillende formaten.

[Afbeelding]
Dit lijken mooie boxen te zijn, in veel maten verkrijgbaar.
Maar wel een wat andere (hogere) prijsklasse dan IKEA of Hornbach (Dirk).
Pagina: 1