Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:42

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verdomd mooie rel is hier gaande jongens, ik wil meedoen! :>

Topictitle Nokia Lumia 800 topic
Ten eerste, topictiles, gevoelig onderwerp begrijp ik, maar ik deel de mening van rajboen dat de title van het Nokia Lumia 800 topic niet klopt. Aangezien het tegenwoordig in een Windows Phone subforum zit zou ik er idd Ervaringen en discussies van maken... D'r wordt nu al vaak geroepen dat sommige vragen in het algemene topic thuishoren, maar d'r staat wel degelijk "Windows Phone 7" in de title. Kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen duidelijk is. En ik kan me niet voorstellen dat de TS er moeilijk over zal doen als je het hem van tevoren vraagt... ;)

Op XDA bijvoorbeeld wordt in de FAQ van de meeste subforums opgegeven wat de naming conventie voor een topic title is. Misschien iets om eens in het achterhoofd te houden...?

Sub topics
Ten tweede, verdeling in subtopics, voor batterijen en updates, accesoires, abonnementen; zeer goed. Om meerdere redenen; drie pagina's die alleen maar over een update gaan, een nieuweling (in het topic) ziet door de bomen het bos niet meer. Die is geïnteresseerd in het feit dat er een update is, niet 100 posts over in welk land de update nu beschikbaar is, speculaties over wanneer de update komt, en de steeds terugkomende reacties van bepaalde users dat ze het updateproces van WP7 waardeloos vinden...

Simpel dus. Wat er in die update zal zitten staat in het main topic, dat er batterijproblemen zijn staat in het main topic, de cameraproblemen, check. Wilt iemand daar tien kantjes over blijven tikken? Prima, maar imho liever niet in het main topic... ;)

TLDR van punt 2; ik ben het eens met het beleid.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij deze dan. Topictitel is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Deze ook vanuit het niets...? Google Play en Android-apps - Deel 16
Niet om nou weer te vitten, zeiken, ouwehoeren, maar Google Play applicaties, zijn voor Android...

Maar je kan dus discussiëren over Google Play, ervaringen daarmee en over Androidapps?
Nu lijkt het net alsof we kunnen discussieren over Google Play apps en Androidapps... Misschien & ?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat over Google Play, dus de dienst zelf, en Android-apps. Wat is daar onduidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het lijkt imho net op Google Play applicaties EN Android applicaties..
Terwijl Google Play inderdaad een dienst is.. Tsjaa ligt er ook wel aan hoe je het leest natuurlijk mja.. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hebben trouwens echt alle toestellen de android update gekregen? Ook de oudere toestellen die nog op 2.1 en 2.2 draaien? Anders lijkt mij de topictitel ook net nog te weinig. Vooral zo vlak na de update.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

2.2 en hoger volgens Google. Oftewel het overgrote gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Waarom hebben we "Google Android Smartphones", "Apple iPhone" en "Windows Phone". Waarom niet "Microsoft Windows Phone "? Ik snap dat het "smartphones" gedeelte toegevoegd is om een onderscheid te maken tussen de tablets en de telefoons, maar waarom niet de maker van het OS toevoegen bij Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grappig, daar zat ik me gisteren ook om te verbazen. Wat mij betreft maken we er gewoon Android-smartphones (inclusief correcte spelling) van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

en iPhone? Of iOS phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan misschien ook beter, maar die staat technisch gezien in het Apple-gedeelte. Het forum onder Mobile is een alias. Wat mij betreft kan die ook hernoemd worden, maar daar gaan de appelaars over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandeweek post ik een photoshopje in het One X levertijdentopic, met 'n lage prijs voor 't toestel...
Na 6 posts zeg ik 'geintje, gewoon grappig klaar, 1 minuut later is dat weggemod, want stel je voor natuurlijk..

Daarna volgt er een complot over een 'nieuwe actie bij GSMeasy en blablablablablabla' wat een
1 april-grap blijkt te zijn: BeefHazard in "HTC One X - Levertijden en Prijzen", maar dat wordt niet weggemod.

Over een goede, strakke beleidsvoering hoef ik het niet te hebben... Of is het leuk, omdat het 1 april is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En waarom heb je hier geen TR voor aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Omdat mn fotosoep binnen een minuut werd opgemerkt
en er aan deze grap tientallen posts zijn gewijd, dus dat opgevallen moet zijn...

Tevens heb ik er niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, sommige dingen vallen op, andere iets minder..... Ons advies; Gebruik de TR knop...... Dan is er voor ons direct een aanleding om de betreffende post te gaan beoordelen.

CLB, niet om het een of ander, maar zo is het vast ook met jou fotosoep gegaan....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:04:
Waarom hebben we "Google Android Smartphones", "Apple iPhone" en "Windows Phone". Waarom niet "Microsoft Windows Phone "? Ik snap dat het "smartphones" gedeelte toegevoegd is om een onderscheid te maken tussen de tablets en de telefoons, maar waarom niet de maker van het OS toevoegen bij Windows Phone?
Puur ter info: we zijn er achter de schermen dus mee bezig, het levert nogal wat discussie op. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 16:14
Vraagje over de S2 update topic.

Het gaat over de S2 ICS update. Niet over Flashen, Niet over Kies etc. Maar wat wordt er blijkbaar alleen maar goedgekeurd? Hoe je de update flashed, daar hebben we al genoeg topics voor.
Constant is er een mod bezig, maar alleen wat over KIES gaat wordt verwijderd, alles wat over updaten via KIes gaat is niet goed. Maar flashen mag wel qua discussie? Hernoem dat topic dan naar het ICS Flash S2 topic, en niet de officiele update. Want hoe handig flashen ook is, het is NIET de officiele manier van updaten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:24:
Vraagje over de S2 update topic.

Het gaat over de S2 ICS update. Niet over Flashen, Niet over Kies etc. Maar wat wordt er blijkbaar alleen maar goedgekeurd? Hoe je de update flashed, daar hebben we al genoeg topics voor.
Constant is er een mod bezig, maar alleen wat over KIES gaat wordt verwijderd, alles wat over updaten via KIes gaat is niet goed. Maar flashen mag wel qua discussie? Hernoem dat topic dan naar het ICS Flash S2 topic, en niet de officiele update. Want hoe handig flashen ook is, het is NIET de officiele manier van updaten.
Ik denk dat je dingen verkeerd begrijpt / wil begrijpen.

De insteek van het hele topic is de ICS update zelf, dus welke wijzigingen het met zich meebrengt, en eventueel hoe je van bijvoorbeeld samsungs ingrepen in je skin af kunt komen, de originele launcher kunt herstellen, en de problemen die de ICS-update op je toestel met zich meebrengen.

Het gaat dus eigenlijk helemaal niet over het proces naar de update toe. Dat is hoe het is, namelijk met kies of met odin. Dat er vervolgens 1000 man komt vragen waarom hun kies het niet doet (wat er in een apart topic hoort) en hoe ze ondanks VDF/TNL CSC's toch de update kunnen krijgen (of er simpelweg alleen maar over klagen dat hun toestel niet update) (wat ook in een apart topic hoort) wil niet zeggen dat dat het hele topic maar hoeft te verbouwen naar een newbie-vraagbaak. Alles is al tot in den treure behandeld in dat topic, en 9 van de 10 vragen getuigen van 0,0 eigen inzet.

De diverse modbreaks zijn imho ook erg duidelijk; Problemen met kies? Maak een topic aan, over kies en/of de ics-update processen die niet willen, maar ga niet dat topic vervuilen met je vragen. Wil je flashen met odin? Zoek even op XDA hoe je dat doet, en hoe je root.

En ja, ik ben een van die users die gewoon gek wordt van alle vragen die echt helemaal uitgekauwd zijn, elke pagina weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus een andere rom installeren om van de Samsung skin te komen is zo belangrijk dat er 2 topics voor moeten zijn (officiele flash topic en dus nu update). Er is totaal GEEN topic om over kies issues te praten, en die worden ook totaal niet gewild voor zover ik kan vinden.

Maar goed, over flashen mogen dus X topics, maar over Kies het liefst geen. Dan snap ik het weer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 22:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:32:
Dus een andere rom installeren om van de Samsung skin te komen is zo belangrijk dat er 2 topics voor moeten zijn (officiele flash topic en dus nu update). Er is totaal GEEN topic om over kies issues te praten, en die worden ook totaal niet gewild voor zover ik kan vinden.

Maar goed, over flashen mogen dus X topics, maar over Kies het liefst geen. Dan snap ik het weer.
Kies maak je een los topic over. De officiele ICS update is een topic voor en de custom roms topic voor. Duidelijke scheiding lijkt mij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Het is inderdaad de bedoeling dat er over ervaringen van de ICS update wordt gepost in dat topic.
Het is een lastig topic om in de gaten te houden omdat er veel randzaken worden gepost die in een ander topic horen, al dan niet een nieuw topic. Alleen gisteren al zijn er ruim 20 pagina's gepost met veel KIES problemen/zaken en over het flashen van ROM's wat niet de bedoeling is. Ik heb al diverse malen, in meerdere Samsung topics, gemeld dat er een KIES topic aangemaakt mag worden, dat voorkomt veel dubbele vragen in de Samsung topics.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maar die scheiding bestaat niet! Dat is juist het probleem. ICS update topic begon met het verhaal over de ICS rom (officiele) maar is nu gewoon verwaterd naar een standaard flash gezeik.

Maar ik heb een KIES topic gemaakt, even kijken hoe lang deze leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
De scheiding bestaat wel, de ICS ROM op de Samsung SII staat imo los van KIES problemen.

Goed dat je een KIES topic hebt geopend, de startpost mag wel worden aangevuld met wat tips & tricks over het gebruik van KIES en veel voorkomende problemen & oplossingen (KIES FAQ) Het lijkt nu meer op een licht geïrriteerde reactie op de mods dan een informatief KIES topic :)
Ik ga iig een linkje ernaar posten in de topicwaarschuwing van de Samsung topics (zodra ik ff tijd heb ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

In het HTC One X topic, vraagt iemand of dit toestel .mkv's goed kan afspelen... Andere user reageerde daarop door een programma te noemen waarmee het goed lukt, ik noem ook een programma en hop er komt 'n modbreak... Dat dit topic alleen over de One X gaat en niet over software. Ik reageer daarop met het feit dat ik het onzin vind dat er een modbreak wordt geplaatst. Als ik wil weten hoe Sygic op dit toestel werkt dan mag ik dat toch vragen. Misschien werkt het wel niet goed door het 1280x720 scherm, of door Sense of door ICS... Maar nee dat wordt ook weggemod want 'ik weet best dat dit de bedoeling niet is' (reageren op een modbreak dan?)

Nu begrijp ik best dat vragen 'welk spel is leuk om te zien op het scherm van de One X' of 'welke applicatie gebruiken jullie om WiFi netwerken te onthouden op de One X' niet gewenst zijn, maar kom op zeg, dit mag toch wel... Dit is toch gewoon One X related, waarom zo strak afkappen... beetje in elkaar vloeien lijkt me niet erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het werd afgekapt omdat het op een opsommig van apps begon te lijken. Dat kappen we snel af omdat er anders weer pagina's vol met posts over apps staan, zo leert de ervaring. Dan is het beter om snel een modbreak te plaatsen. Vragen of het toestel mkv's af kan spelen is natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Then I'm sorry, verkeerd geinterpreteerd denk ik dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
Is het niet handiger om de overige toesteltopics (Lumia 900, 710, Titan), ook dezelfde soort titel te geven als de titel die het Lumia 800 topic heeft?

Dat maakt het overzichtelijker, daarnaast zou ik bij de topics "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties" en "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen" de '7' weghalen, aangezien we inmiddels al verder zijn, en hier dan ook Windows Phone 8 in kan besproken, of maken we hier een nieuw topic voor tegen die tijd?

Zomaar wat ideeën.

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 25-04-2012 09:01 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Wietsee. schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:01:
Is het niet handiger om de overige toesteltopics (Lumia 900, 710, Titan), ook dezelfde soort titel te geven als de titel die het Lumia 800 topic heeft?

Dat maakt het overzichtelijker, daarnaast zou ik bij de topics "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties" en "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen" de '7' weghalen, aangezien we inmiddels al verder zijn, en hier dan ook Windows Phone 8 in kan besproken, of maken we hier een nieuw topic voor tegen die tijd?

Zomaar wat ideeën.
+1

Maar is het niet gewoon tijd om eens wat meer uniformiteit in het geheel aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:50:
Uniformiteit zit niet in dit forum en komt er ook niet, zie Android Feedbacktopic, waar ik meer-
dere malen de oplossing van [tags] voor de titel heb aangehaald, waar niks mee werd gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Weet hoe jij erover denkt, maar het is toch het proberen waard. Misschien willen ze jou wel freelance inhuren om het uniform te maken aangezien ze er zelf geen tijd en/of zin in hebben ;-)

Of stel op z'n minst een regel op om uniformiteit voor de telefoon zelf te hanteren, alles gerelateerd aan een telefoon (updates/accessoires/levertijden e.d.) lekker vrij laten.

Of misschien heel deze topic sluiten? Dat een idee? Ik krijg een beetje het wassen neus-gevoel: net als bij grote bedrijven die een klantenservice oprichten, maar vervolgens niks met de klachten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door unknowndb op 25-04-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
De topictitels zijn inderdaad niet allemaal uniform maar het is niet aan de moderators om die zelf te gaan wijzigen. Zoals CLB ook weet hebben we dat een keer gedaan bij een van zijn topics en daar was hij zelf ook niet over te spreken.
Als de topicstarter zelf aangeeft dat de topictitel gewijzigd mag worden vind ik het best maar ik kan anderen (binnen bepaalde grenzen) niet opleggen hoe ze hun topictitel moeten gaan omschrijven. In Het algemeen beleid staat waar een topictitel aan moet voldoen en als hij daaraan voldoet is het niet aan ons om hem op eigen houtje te gaan wijzigen.
Verzin een goede topictitel die zo duidelijk mogelijk aangeeft wat je probleem is.
Dus bijvoorbeeld niet "[Windows] Profielprobleem" maar "[Vista] Profielwijzigingen worden niet opgeslagen".

Of misschien heel deze topic sluiten? Dat een idee? Ik krijg een beetje het wassen neus-gevoel: net als bij grote bedrijven die een klantenservice oprichten, maar vervolgens niks met de klachten doen.
RoD schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:48:
We staan wel open voor feedback. Dat we vervolgens niet doen wat jij vraagt is wat anders. *knip*

[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 25-04-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
janvanduschoten schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:31:
De topictitels zijn inderdaad niet allemaal uniform maar het is niet aan de moderators om die zelf te gaan wijzigen. Zoals CLB ook weet hebben we dat een keer gedaan bij een van zijn topics en daar was hij zelf ook niet over te spreken.
Als de topicstarter zelf aangeeft dat de topictitel gewijzigd mag worden vind ik het best maar ik kan anderen (binnen bepaalde grenzen) niet opleggen hoe ze hun topictitel moeten gaan omschrijven. In Het algemeen beleid staat waar een topictitel aan moet voldoen en als hij daaraan voldoet is het niet aan ons om hem op eigen houtje te gaan wijzigen.
Oftewel wassen neus. Ook uit je reactie blijkt dat je onvolledig reageert op hetgeen ik schrijf en wat voor jou uitkomt en niet op een idee wat ik opper. Alles wat je opsomt, is al eerder gezegd. Inhoudelijk ga je er niet op in, maar verschuil je je achter het algemeen beleid. Wel zo makkelijk idd. Soms kan verandering ook goed zijn, maar je moet wel durven en durf ontbreekt hier. Verandering creëert weerstand en ik krijg het gevoel dat wordt gekozen voor de weg van de minste weerstand.

Buiten de al bestaande topics (want dat wordt constant benoemd als drempel/argument om het niet te doen), waarom zou je voor toekomstige topics van bijvoorbeeld telefoons niet een uniform beleid hanteren? Je creëert duidelijkheid, uniformiteit, een beter overzicht, makkelijker zoeken + je hoeft niet meer op mijn vragen te reageren waardoor je weer tijd hebt voor andere leuke dingen. Win-win-situatie ;)

In het kader van democratie: gooi er eens een poll tegenaan en vraag wat de mensen willen of zitten jullie ook in een crisis waardoor er geen beslissingen gemaakt kunnen worden?

[ Voor 4% gewijzigd door unknowndb op 25-04-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wietsee. schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:01:

Zomaar wat ideeën.
Die 7 gaan we er dus zeker niet uit slopen. Als we eind van het jaar Windows Phone 8 krijgen, dan gaan we lekker verder met nieuwe topics. Om dan in hetzelfde topic door te gaan gaat volgens mij een enorme verwarring veroorzaken.
Aangezien "we" met WP nog maar een relatief klein sub-forum zijn durf ik de uitdaging wel aan om meer uniformiteit aan te brengen met benamingen. Ik zal de komende tijd eens gaan polsen hoe de verschillende TS'ers er tegen aan kijken. Verwacht niet op korte termijn veranderingen, ik heb ook nog andere dingen te doen.

Ga nu niet gelijk vragen of dat in de rest en dan met name bij Android ook doorgevoerd kan worden, want die twee sub-fora zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. Ik heb daar wel ideeën bij, maar daar mogen de mods met meer verstand van Android zich mee bemoeien. Die standpunten zijn denk ik wel duidelijk verwoord hier door mijn collega's.

Maar zoals Janvanduschoten al aan gaf, als een topic titel voldoet aan het algemene beleid, dan kunnen we hoog en laag springen, als de TS het dan niet aangepast zou willen zien, dan blijft het zo. We zijn hier geen extremisten die alles in een extreem strak keurslijf willen krijgen. Die pluriformiteit is wat mij betreft ook wel weer een van de charmes van dit forum en een goede afspiegeling van de verschillende bezoekers.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rajboen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:07:
[...]

Buiten de al bestaande topics (want dat wordt constant benoemd als drempel/argument om het niet te doen), waarom zou je voor toekomstige topics van bijvoorbeeld telefoons niet een uniform beleid hanteren?
Laten we de vraag eens omdraaien: waarom moeten wij daar regeltjes voor opleggen? Topicstarters kunnen onderling prima afspreken of ze uniforme titels willen gebruiken, wij willen niet als agent optreden om mensen te 'dwingen' bepaalde titels te gebruiken.

Kortom: waarom komen 'jullie' er zelf niet aan uit?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
PaT schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:25:
[...]

Die 7 gaan we er dus zeker niet uit slopen. Als we eind van het jaar Windows Phone 8 krijgen, dan gaan we lekker verder met nieuwe topics. Om dan in hetzelfde topic door te gaan gaat volgens mij een enorme verwarring veroorzaken.

Aangezien "we" met WP nog maar een relatief klein sub-forum zijn durf ik de uitdaging wel aan om meer uniformiteit aan te brengen met benamingen. Ik zal de komende tijd eens gaan polsen hoe de verschillende TS'ers er tegen aan kijken. Verwacht niet op korte termijn veranderingen, ik heb ook nog andere dingen te doen.

Maar zoals Janvanduschoten al aan gaf, als een topic titel voldoet aan het algemene beleid, dan kunnen we hoog en laag springen, als de TS het dan niet aangepast zou willen zien, dan blijft het zo. We zijn hier geen extremisten die alles in een extreem strak keurslijf willen krijgen. Die pluriformiteit is wat mij betreft ook wel weer een van de charmes van dit forum en een goede afspiegeling van de verschillende bezoekers.
Extreem strak keurslijf is m.i. als je gaat bepalen wat er inhoudelijk in een TS staat en uiteindelijk gaat het om de inhoud. Naam van een topic kan daarentegen juist verwarrend werken.

Maar goed idee PaT dat je het bij WP wilt proberen, beschouw het als een testcase. Werkt de uniformiteit goed, dan heb je misschien iets om verder uit te rollen. Werkt het niet, dan zal ik niet meer zeuren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PaT schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:25:
Maar zoals Janvanduschoten al aan gaf, als een topic titel voldoet aan het algemene beleid,
dan kunnen we hoog en laag springen, als de TS het niet aangepast zou willen zien, dan blijft het zo.
Haha sorry, maar ja daar moet ik op reageren... Je hebt hier niks te willen volgens mij:
Maar nee 'HTC One S' was niet duidelijk genoeg :F Nouja succes ermee!
pven schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:32:
Omdat topictitels dan wel en dan niet worden aangepast, zonder een eenduidig beleid te voeren...
Wij als users kunnen bijvoorbeeld geen FAQ's aanpassen, waar dit netjes in kan worden verwoord.

Maar als je dat wil, ga ik toch elke TS DM'en met de vraag of hij een TR kan aanmaken om het te changen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
pven schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:32:
[...]

Laten we de vraag eens omdraaien: waarom moeten wij daar regeltjes voor opleggen? Topicstarters kunnen onderling prima afspreken of ze uniforme titels willen gebruiken, wij willen niet als agent optreden om mensen te 'dwingen' bepaalde titels te gebruiken.

Dat is net zoiets als vragen aan de oppositie: we willen allemaal toch dat de werkeloosheid verdwijnt en dat het goed gaat met de Nederlandse economie? Waarom komen jullie er zelf niet onderling uit?

Nou, wij zijn niet de beleidsmakers door een minderheid. Of schrijf een referendum uit en vraag wat het volk wilt.

Beantwoord ik daarmee je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rajboen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:37:
[...]

Dat is net zoiets als vragen aan de oppositie: we willen allemaal toch dat de werkeloosheid verdwijnt en dat het goed gaat met de Nederlandse economie? Waarom komen jullie er zelf niet onderling uit?

Nou, wij zijn niet de beleidsmakers door een minderheid. Of schrijf een referendum uit en vraag wat het volk wilt.

Beantwoord ik daarmee je vraag?
Nee, want voor zover mijn informatie reikt is er geen enkele discussie tussen topicstarters onderling geweest over dit onderwerp. Het is dus eigenlijk niet de vraag waarom jullie er niet aan uit komen, het is de vraag: waarom is die discussie onderling nog nooit gevoerd? Als die discussie er nooit is geweest dan is het ook niet zo gek dat er niet aan uit wordt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
pven schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:48:
[...]

Nee, want voor zover mijn informatie reikt is er geen enkele discussie tussen topicstarters onderling geweest over dit onderwerp. Het is dus eigenlijk niet de vraag waarom jullie er niet aan uit komen, het is de vraag: waarom is die discussie onderling nog nooit gevoerd? Als die discussie er nooit is geweest dan is het ook niet zo gek dat er niet aan uit wordt gekomen.
We (lees: topicstarters) zijn de oppositie met allemaal verschillende ideeën. Leuk idee, maar ben realistisch. Iemand (beleidsmaker) moet gewoon de knoop doorhakken over uniformiteit. Stel: je hebt 10 starters, 6 komen er onderling tussenuit (dus meerderheid) om uniform te zijn, zit je nog met die overige 4. Of alle 10 komen eruit, maar komt ineens nummer 11 en die doet niet aan uniformiteit. Hoe ga je daar mee om? Het is immers geen algemeen beleid. Oftewel, niet realistisch en zo gaat het niet werken in de praktijk.

[ Voor 11% gewijzigd door unknowndb op 25-04-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:35:
[...]

Haha sorry, maar ja daar moet ik op reageren... Je hebt hier niks te willen volgens mij:

[...]

Maar nee 'HTC One S' was niet duidelijk genoeg :F Nouja succes ermee!
Vond je het prettig dat je topictitel zomaar werd aangepast? Als ik het me goed herinner was je daar niet zo over te spreken en we hebben geen zin in 10+ x die discussie. Ik kan me voorstellen dat er meerdere topicstarters zijn die vinden dat je van de topictitel af moet blijven.
Omdat topictitels dan wel en dan niet worden aangepast, zonder een eenduidig beleid te voeren...
Wij als users kunnen bijvoorbeeld geen FAQ's aanpassen, waar dit netjes in kan worden verwoord.

Maar als je dat wil, ga ik toch elke TS DM'en met de vraag of hij een TR kan aanmaken om het te changen...
Dat laatste is een optie, als je daar zin en tijd voor hebt :)

rajboen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:02:
[...]

We (lees: topicstarters) zijn de oppositie met allemaal verschillende ideeën. Leuk idee, maar ben realistisch. Iemand (beleidsmaker) moet gewoon de knoop doorhakken over uniformiteit. Stel: je hebt 10 starters, 6 komen er onderling tussenuit (dus meerderheid) om uniform te zijn, zit je nog met die overige 4. Of alle 10 komen eruit, maar komt ineens nummer 11 en die doet niet aan uniformiteit. Hoe ga je daar mee om? Het is immers geen algemeen beleid. Oftewel, niet realistisch en zo gaat het niet werken in de praktijk.
Om terug te komen op de originele vraag, als je liever hebt dat de topictitel van een topic wordt gewijzigd, dan kan de topicstarter het aangeven dmv een topic report.

Er zijn richtlijnen voor een topictitel in Het algemeen beleid en De regels voor dit forum en die zijn vrij duidelijk. Of er nu een extra haakje [...] of wat dan ook ontbreekt is niet echt belangrijk, als de titel het probleem of de strekking van het topic maar goed weergeeft. Mocht je je irriteren aan een ontbrekend haakje of een andere benaming willen, neem dan contact op met de topicstarter van dat topic en vraag of hij een TR ervoor wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
janvanduschoten schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:53:
[...]

Blah blah blah, discussie met iemand anders.

[...]

Om terug te komen op de originele vraag, als je liever hebt dat de topictitel van een topic wordt gewijzigd, dan kan de topicstarter het aangeven dmv een topic report.

Er zijn richtlijnen voor een topictitel in Het algemeen beleid en De regels voor dit forum en die zijn vrij duidelijk. Of er nu een extra haakje [...] of wat dan ook ontbreekt is niet echt belangrijk, als de titel het probleem of de strekking van het topic maar goed weergeeft. Mocht je je irriteren aan een ontbrekend haakje of een andere benaming willen, neem dan contact op met de topicstarter van dat topic en vraag of hij een TR ervoor wil maken.
En om terug te komen op de andere vragen, dat doe je niet. Je reactie spreekt voor zich. Je valt in herhaling en blijkbaar is de essentie van mijn vraag danwel boodschap niet duidelijk voor je. Dus de noodzaak om in herhaling te vallen kan wat mij betreft achterwege worden gelaten.

Er wordt hier weinig constructief omgegaan met ideeën, buiten PaT om. Je zou eens een voorbeeld aan hem kunnen nemen dan je alleen achter het beleid te verschuilen. En zoals ik eerder zei (ja, ook ik val in herhaling): de feedback die ik geef is een kadootje, doe er mee wat je wilt. En blijkbaar laat je 'm ingepakt zitten ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door unknowndb op 25-04-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Dan even ter verduidelijking: Wij zien geen enkele noodzaak om een duidelijke topictitel aan te passen, dat kost veel werk en het levert niets op. Haakjes of geen haakjes heeft geen invloed op de leesbaarheid, een topictitel moet aangeven waar het topic over gaat. That's it.

Het is niet nodig om iemand freelance in te huren, om strengere regels te hanteren of om een poll te maken over hoe de gemiddelde tweaker denkt over topictitels. Ik verschuil me niet achter de gehanteerde regels van het forum, ik geef alleen aan wat erin staat en waar we ons dus ook aan houden. Ik laat je feedback ook niet ongelezen, er is alleen besloten dat we er niets mee gaan doen. En Pat, hij is een voorbeeld voor ons allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
janvanduschoten schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:47:
Dan even ter verduidelijking: Wij zien geen enkele noodzaak om een duidelijke topictitel aan te passen, dat kost veel werk en het levert niets op. Haakjes of geen haakjes heeft geen invloed op de leesbaarheid, een topictitel moet aangeven waar het topic over gaat. That's it.

Het is niet nodig om iemand freelance in te huren, om strengere regels te hanteren of om een poll te maken over hoe de gemiddelde tweaker denkt over topictitels. Ik verschuil me niet achter de gehanteerde regels van het forum, ik geef alleen aan wat erin staat en waar we ons dus ook aan houden. Ik laat je feedback ook niet ongelezen, er is alleen besloten dat we er niets mee gaan doen. En Pat, hij is een voorbeeld voor ons allemaal :)
Goh, wat veroorzaak in een opschudding. Maar waarom is destijds wel alleen de titel van het Nokia Lumia 800 topic aangepast? Complete waanzin, waar slaat dat op dan?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Omdat die volgens een moderator / wat moderators niet duidelijk genoeg geweest zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie niet in wat er mis is met de topictitel van het Lumia 800-topic. Verder lijkt me dit onderwerp genoeg bediscussieerd. We gaan topictitels niet 'uniform' maken en de criteria voor wijziging zijn door jvd hierboven al aangegeven. En meer gaan we echt niet doen. Met alle respect, maar dit begint echt op mierenneuken te lijken. Een topictitel die aangeeft waar het topic over gaat laten we staan en topictitels die aan duidelijkheid te wensen overlaat wordt aangepast. En zoals altijd geldt: maak een TR als iets niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
RoD schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:00:
Ik zie niet in wat er mis is met de topictitel van het Lumia 800-topic. Verder lijkt me dit onderwerp genoeg bediscussieerd. We gaan topictitels niet 'uniform' maken en de criteria voor wijziging zijn door jvd hierboven al aangegeven. En meer gaan we echt niet doen. Met alle respect, maar dit begint echt op mierenneuken te lijken. Een topictitel die aangeeft waar het topic over gaat laten we staan en topictitels die aan duidelijkheid te wensen overlaat wordt aangepast. En zoals altijd geldt: maak een TR als iets niet goed staat.
Die is een tijdje geleden juist aangepast, omdat er Windows Phone 7 in voorkwam :+ .
Nou, dat is dus veranderd, maar nu blijven de overige topics die titel wel behouden en worden niet bijgewerkt naar "Ervaringen met de x - Deel x".
Nu ziet dat er juist raar uit, wat een beleid hé.

Hij is btw nog door u aangepast, RoD:
Bij deze dan. Topictitel is gewijzigd.

[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 25-04-2012 15:09 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Wietsee. schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:02:
[...]

Die is een tijdje geleden juist aangepast, weet ik veel waarom.
Nu ziet dat er juist raar uit, wat een beleid he.
Het beleid is net zo uniform als de topictitels ;-)
RoD schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:00:
Mij gaat het niet zozeer om die topictitel, maar de uniformiteit danwel onduidelijkheid. En mierenneuken? Het zijn details, maar de details maken het verschil. Als je het vervelend vindt dat er iets over wordt gezegd, dan sluit dit topic aub.

+ hoe vaak "mierenneuken" jullie niet in het forum over vragen die gesteld worden en dat die niet in een topic gesteld mag worden? Zou misschien ook kunnen komen door de onduidelijkheid in topictitels ;-)
janvanduschoten schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:47:

Wie heeft het over strengere regels? Ik praat over uniforme regels. Ik associeer dat niet met streng. En nogmaals ter verduidelijking (want blijkbaar praat ik op z'n niet-JVD's ofzo): ik draag een idee aan voor de toekomst en heb het dus niet over de bestaande topictitels. Waarom begin je dan wederom over het aanpassen van een bestaande topictitel en heel dat beleid eromheen? (retorische vraag)

[ Voor 82% gewijzigd door unknowndb op 25-04-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ok, ik snap dat mijn post gedelete is. Geen issues mee. Maar:

AllSeeyinEye in "Het Grote Galaxy S II ICS update topic"

is niet off topic en mag gewoon blijven staan? Daar snap ik dus echt de ballen van. Het voegt totaal niks toe aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Discussie over moderaties moet via DM of mail, dit topic is daar niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wauw, wat zie ik nu O+. Strak hoor :*) !

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 26-04-2012 20:10 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het openlijk discussiëren over zoiets heeft ook als grote voordeel dat de mensen allemaal kennis kunnen nemen van de argumenten die men voor en tegen aanvoert. Het zou per slot van rekening wel eens kunnen dat de mensen op grond daarvan hun mening zouden wijzigen.

Het feit bijv. dat er in dit topic al veel staat over custom ROM's. Gaat dat allemaal uit zijn verband gerukt naar dat nieuwe topic getransplanteerd worden? Zo niet dan moet je dus in twee topics gaan zoeken als je later meer over dat onderwerp te weten wilt komen.

Lijkt mij niet bepaald een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het scheiden van de custom rom discussie heeft juist wel een voordeel, de mensen die namelijk "gewoon" hun HTC Flyer tabletje willen gebruiken hoeven namelijk niet door de custom rom berichten heen te lezen. Zo doen we het al jaren bij de Telefoons en gaan we nu ook bij de Tablets doen.

Het duurt even voordat ik alle berichten uit het huidige topic heb gefilterd en in een nieuwe custom rom topic heb kunnen zetten. Maar ook dat zal gebeuren zodat al het "rom" verhaal bij elkaar in 1 topic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het uit het topic verwijderen zoals je gedaan hebt inclusief mijn onderstaande opmerking over een opmerking over dat verwijderen blijf ik volstrekt verkeerd vinden.
Dat is inderdaad zeer ernstig en volledig in strijd met de in onze cultuur zo hoog gewaardeerde vrijheid van meningsuiting. Dit is een ernstige moderatiefout wat mij betreft. Gelieve dit te herstellen.
Het was ook gewoon fout om EENZIJDIG te besluiten dat die discussie niet openbaar MOCHT. Om de reden die ik hierboven noemde. Door mijn reactie hierheen te verplaatsen is die volledig uit zijn verband gerukt en slaat die posting in dit topic als een tang op een varken. Allemaal zeer ongewenst dus.

Ik stel dan ook voor dat het topic in zijn geheel hersteld wordt en dat we in het openbaar, zoals het hoort, gaan discussiëren over de wenselijkheid van een topicsplitsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Die laatste heb ik weggehaald omdat het daar offtopic is. Dit topic is de plaats om dit soort dingen te bespreken, niet in een HTC Flyer topic. De discussie is dus absoluut wel openbaar maar dan wel op de juiste plaats zoals ook al in dat topic door Bullet werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die discussie had ALLEEN in het openbaar moeten plaatsvinden en NIET (ook) per DM. Nu heeft er namelijk HELEMAAL GEEN openbare discussie plaatsgevonden. Voordat die heeft kúnnen plaatsvinden was het al besloten door enkele niet-openbare DMs. Daarin ligt de fout die nu gemaakt is. En dan krijg ik Godbetert nog een pushmessage door mijn strot geduwd waar ik maar liefst even met een tempban wordt bedreigd.

Het moet toch echt niet gekker worden. Ik ben een gemoedelijk en zeer redelijk mens maar als men er echt op uit is om mij kwaad te maken dan is men met deze gedragingen op de goede weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 15:00
CaptJackSparrow schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:01:
Die discussie had ALLEEN in het openbaar moeten plaatsvinden en NIET (ook) per DM. Nu heeft er namelijk HELEMAAL GEEN openbare discussie plaatsgevonden. Voordat die heeft kúnnen plaatsvinden was het al besloten door enkele niet-openbare DMs. Daarin ligt de fout die nu gemaakt is. En dan krijg ik Godbetert nog een pushmessage door mijn strot geduwd waar ik maar liefst even met een tempban wordt bedreigd.

Het moet toch echt niet gekker worden. Ik ben een gemoedelijk en zeer redelijk mens maar als men er echt op uit is om mij kwaad te maken dan is men met deze gedragingen op de goede weg.
+ 1 voor jou. Het is hier met de dag steeds erger geworden. Lijk wel een dictatuur hier op deze forum aan het worden.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat er in DM is besproken weet ik niet, maar we gaan geen discussies over wel of niet topics afsplitsen in het desbetreffende techtopic zelf. Topics zijn géén dumpbakken voor van alles en nog wat.

Verder, wat betreft custom roms sluit ik me bij mijn collega's aan: custom roms horen in een apart topic. We willen op GoT niet alles bij elkaar stoppen omdat zo niets terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Het gaat erom dat de discussie plaats vind in de juiste topics. En dat er fatsoenlijk met elkaar kan worden gediscussieerd zonder op de man te spelen. Een toesteltopic is voor het toestel zelf, Custom Rom's horen in een apart topic.

Edit: ^^ Wat hierboven staat dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Waarom? Ik verzoek op DM's en/of reacties in dit topic, de DM's hebben mij overtuigt. Dat dit jou keuze misschien niet is natuurlijk punt twee. Ik heb meer dan eens kenbaar gemaakt dat vragen of opmerkingen betreffende de moderatie in dit topic moeten, dit zijn gewoon regels die we op GoT hanteren.

Wanneer jullie dan toch bewust door gaat met off-topic berichten plaatsen dat je het ergens niet mee eens bent, Tja.... dan solliciteer je ergens naar. Nogmaals, Je mening geven is zeker gewenst, maar wel op de juiste plaats, er is dus ook helemaal geen censuur, discussie is altijd welkom, maar niet compleet off-topic.

Terug naar jullie probleem; ik stel de vraag; Als of het zinvol is op de custom rom discussie uit het huidige topic te filteren, vervolgens krijg ik zoals ik aangegeven heb de reacties graag te krijgen; een aantal DM's die mij overtuigen om het Flyer topic inderdaad te filteren van de Custom Rom discussie. Iets wat meer uniformiteit op het forum geeft, ik heb namelijk legio voorbeelden van topic's waar het werkt op de door mij voorgestelde manier; Een apparaat specifiek topic en een custom rom topic.

Gezien ik eigenlijk niets raars voorstel en ten uitvoer breng is het niet de bedoeling om maar off-topic door te blijven zagen. Helemaal wanneer ik in het Flyer topic ook duidelijk maak dat discussies over de moderatie niet daar maar hier (of per DM) moeten plaats vinden.

Het argument dat er topic's zijn waar dit nog niet gebeurt slaat geen hout, het kan zomaar zijn dat dit in de toekomst wel gaat gebeuren.

[ Voor 33% gewijzigd door Bullet NL op 14-05-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 01-06 14:20
Er zijn wat berichten vanuit WP7 topics naar het WP8 topic verplaatst die te maken hadden met WP7.8. Aangezien WP7.8 een update is voor WP7 en WP8 niet lijkt me dit laatste topic niet helemaal de plek voor deze berichten.
Willen jullie hier nog eens over na denken en eventueel de berichten naar een apart topic verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er moet nog een apart topic komen voor WP 7.8. Dat is inderdaad een apart onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Beste mods,
Persoonlijk zou ik graag een topic aanmaken speciaal voor android apps op tablets. Zelf heb ik sinds kort een tablet en merk dat het erg lastig om apps te vinden die zijn geoptimaliseerd voor een tablet. Het topic zal enigszins lijken op het topic 'Apps en Games in Google Play ', vandaar ook mijn vraag of het prima is dit topic te starten.
Mvg, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als dat topic er niet is vind ik het ook wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En wat zou er anders moeten zijn aan een 'tabletapplicatie' dan?
Apps en games zijn toch veelal uniform zodat er juist geen onderscheid is tussen gebruik op een telefoon of een tablet? Helemaal met Android 4.0 ICS wat op beide apparaten hetzelfde is, hetzelfde werkt en er hetzelfde uitziet. Natuurlijk staat het je vrij om zo'n topic te starten, altijd fijn initiatiefnemers, maar in de maar liefst tweeënhalf jaar dat er nu 'Android software' topics zijn is deze 'topic voor tablet' ook nooit gevraagd / gerealiseerd, zodoende mn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vindt het een goed idee, maar........

We hebben al topicreeks waar Android app's in kunnen worden besproken..... Daar er voor veel apps geen enkel verschil is tussen Smartphone of Tablet zou ik wel graag willen weten wat je precies in dit Tabletsoftwaretopic wil bespreken. Vooral en met nadruk omdat we niet op een dubbel topic zitten te wachten.

En dan doel ik op dit topic; Google Play & Androidapps - Deel 17

Dus met andere woorden, wat is het verschil zijn tussen het "laat ik het maar Universele" Google Play & Androidapps topic en jou voorgestelde topic?

Alleen de zin, apps die gebruik maken van het volledige scherm vind ik een beetje weinig, ook omdat de ontwikkelaar van de app dit vrijgemakkelijk kan oplossen door een software update te geven. Het idee van Google achter Android was/is dan ook dat apps voor Tab's en telefoons uitwisselbaar zouden moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 21-06-2012 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Er is al een topic voor, [APPS] Het grote Android Tablet apps topic. Je zou de topicstarter een DM kunnen sturen om mede auteur te worden, dan kun je je uitleven op de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik was zelfs vergeten dat die er was, stille dood gestorven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Weinig animo betekend niet dat een topic in een stille dood is gestorven ;)
Er zijn natuurlijk ook maar relatief weinig apps die alleen op een Tablet werken, iets wat in de toekomst natuurlijk wel kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Weinig animo is een stille dood... Als alle Tweakers met een tablet (en dat zijn er heel wat) specifiek op zoek waren geweest naar tabletapplicaties en -games dan liep dat topic als 'n trein, maar het blijkt dus van niet, hoe komt dat? Omdat er imho genoeg ervaringen, ook met tablets, staan in de Google Play en Androidapps-topics.

Ik zeg niet dat het huidige tabletappstopic / nieuw topic onzin is, maar ik zie er niet echt veel meerwaarde in.
Of het moet een insteek hebben waar ik niet over na heb gedacht, die top is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ik lees nu pas de overige reacties, ik ben gister avond na de reactie van RoD echter al gelijk begonnen met het topic. Dus aan jullie wat jullie doen met het topic. :)

Wat mijn intentie van het topic is: Ik ervaar zelf (en een aantal vrienden van me met mij) dat het best lastig is om goede apps te vinden die echt geoptimaliseerd zijn voor een tablet. Veelal worden apps simpelweg uitgerekt of is het helemaal uit zijn verband getrokken op een tablet. De enige manier om wel goede apps te vinden voor tablets, staat in de (tablet) play store onder het kopje "Geselecteerd voor tablets" (als ik me niet vergis, heb mijn tablet niet naast me liggen nu).

Goede apps zijn, imo, te herkennen aan de verdeling op het scherm. Om een voorbeeld te geven: Check de verschillen tussen de normale Facebook app en Social Me.

Daarom was mijn idee om een nieuw topic aan te maken en hopelijk nieuwe apps te kunnen ontdekken door mede Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Een app moet zich hetzelfde gedragen op een 720P scherm op 'n telefoon en op een 720P tabletscherm...
Dat bijvoorbeeld een FaceBook applicatie geen tweede kolom heeft ligt aan de developers zoals Bullet NL aangaf. Desalniettemin is een nieuw / gepimpt tablettopic altijd leuk hoor, maar ben benieuwd naar de animo :)

G'luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
CLB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:27:
Een app moet zich hetzelfde gedragen op een 720P scherm op 'n telefoon en op een 720P tabletscherm...
Dat bijvoorbeeld een FaceBook applicatie geen tweede kolom heeft ligt aan de developers zoals Bullet NL aangaf. Desalniettemin is een nieuw / gepimpt tablettopic altijd leuk hoor, maar ben benieuwd naar de animo :)

G'luck!
Of het nou ligt aan de developers, maakt in dit geval toch helemaal niet uit? Ik wil gewoon graag apps zien die gebruik maken van het complete tabletscherm, oftewel geoptimaliseerd voor tablets! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En waarom zou je bij een telefoon niet het gehele scherm willen gebruiken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
CLB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:31:
En waarom zou je bij een telefoon niet het gehele scherm willen gebruiken dan :)
Misschien leg ik het verkeerd uit, maar kijk naar mijn foto's van net. De Facebook app ziet er op een telefoon prima uit. Geen loze ruimte, alles goed leesbaar. Social Me (kan niet op de telefoon, maar stel dat het wel kon) zou op een telefoon niet goed zijn. Knoppen te klein, te krap en onoverzichtelijk. Dit is precies andersom op een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Vraagje, heeft er iemand een post van mij getrashed? :)

Ik weet vrij zeker dat ik vanmorgen een post had geplaatst in het WP7 OS topique. Die is verdwenen en d'r staat ook niets in m'n post history...?

Nu ging die wel over 7.8, maar da's de opvolger van 7.5 waar het nu veel over gaat in dat topic wat ook weer eerst over 7.1 en daarvoor over 7.0 ging. Lijkt me wel op z'n plaats daar?

Nu meen ik ergens te gelezen te hebben dat er een apart 7.8 topic is, maar dat kan ik niet vinden? Maar als ie daar heen verplaatst zou zijn zou ik 'm nog steeds in m'n post history verwachten... :P

Mogelijke andere opties zijn*
* Rowdy.nl wordt dement
* Rowdy.nl wordt scheel en kijk niet goed

* doorhalen wat niet van toepassing is... :+

Edit
Ah, nevermind; ik zie dat RoD waarschijnlijk (selectief) aan het Jorissen is.

Dan is dit een mooie plek om te vragen wat het probleem met WP7.8 posts is in een WP7.x versie topic? Is zoals in dat topic ook reeds gezegd wordt WP7. En het topic daar ging in den beginne over 7.0, toen 7.1 (NoDo), daarna/nu 7.5 (Mango) en de laatste telg, 7.8 (Refresh) past daar imho mooi in datzelfde rijtje?

[ Voor 24% gewijzigd door Rowdy.nl op 29-06-2012 14:13 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:11:
Er zijn wat berichten vanuit WP7 topics naar het WP8 topic verplaatst die te maken hadden met WP7.8. Aangezien WP7.8 een update is voor WP7 en WP8 niet lijkt me dit laatste topic niet helemaal de plek voor deze berichten.
Willen jullie hier nog eens over na denken en eventueel de berichten naar een apart topic verplaatsen?
RoD schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:13:
Er moet nog een apart topic komen voor WP 7.8. Dat is inderdaad een apart onderwerp :)
@Rowdy.nl (hierboven): dat is een moeie vervolgvraag op de bovenstaande vraag van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Bij voorkeur hebben we alles in aparte topics om het overzichtelijk te houden. Dus een apart topic voor WP 7.8 en later een apart topic over WP8. Zo is het voor iedereen duidelijk waar wat te vinden is, voor ervaren maar ook voor nieuwe users. Als alles in een groot WP7 topic wordt gezet is het niet meer overzichtelijke en voor nieuwe gebruikers ook niet meer te volgen.

Een nieuwe OS versie mag dus in een nieuw topic, specifieke problemen of onderwerpen uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar dan komen we toch terug op Rowdy.nl's opmerking. Het huidige WP7 Ervaringen topic ging eerst ook over 7.0 toen 7.1 en nu over 7.5 en 7.5Refresh, waarom is 7.8 dan specialer dan 7.5 dat deze wel een apart topic moet hebben?
Dat WP8 in een apart topic wordt besproken kan ik nog wel begrijpen, maar 7.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Het was ook beter geweest om de andere delen ook in aparte topics te bespreken maar dat is helaas niet gebeurd. Het resultaat is dat er nu 1 groot topic is met 170+ pagina's en dat is niet meer overzichtelijk imo. WP 7.8 is niet bijzonder, maar wel een goed moment om met een apart topic te beginnen. :)

We willen afstappen van de grote topics omdat die vaak uitnodigen tot het "dumpen" van vragen en ze zijn gewoon niet overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat jvd zegt: we willen nu écht van de grote topics af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

D'r is voor beide wat te zeggen. Maar je zult het altijd houden; dumpen voor vragen; nu staat het al in een ander topic, is dus niet te vinden in het laatste topic, maar het wordt nogmaals gevraagd.

Voor nieuwe gebruikers wordt het helemaal feest; hoe kom ik er in godsnaam achter dat het versienummer 7.10.8107.79 wat in m'n telefoon staat het topic WP7.5 is...?

Als je dan toch van grote topics af wilt, is het daarom niet makkelijker om gewoon te zeggen; we maken meerdere delen? Dus WP7 deel 2 etc? (wordt de OP ook tenminste misschien wat vaker bijgewerkt en actueler ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-06-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe bedoel je dat?

Edit: het is nu wat duidelijker. Het maken van nieuwe delen heeft geen zin: we willen de onderwerpen die in één topic worden besproken verkleinen, omdat het op deze manier een dumpbak is voor van alles en nog wat. Mensen die nieuw zijn met WP kunnen zo niets terugvinden omdat alles in één topic staat.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 30-06-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dank je voor het uitleggen janvanduschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hoezo is mijn topicstart bericht naar beneden geplaatst en waarom is nu 'n simpele reactie de topicstart?
Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gezien :? 8)7 .

[ Voor 91% gewijzigd door Wietsee. op 05-07-2012 08:11 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Er heeft iemand wat posts(uit een ander topic) die in dat topic horen verplaatst, alleen zijn die al eerder gepost dan jou topicstart. Ik ga even wat proberen, momentje geduld :)

Edit: Hij klopt weer ;)

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 05-07-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
janvanduschoten schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:24:
Er heeft iemand wat posts(uit een ander topic) die in dat topic horen verplaatst, alleen zijn die al eerder gepost dan jou topicstart. Ik ga even wat proberen, momentje geduld :)

Edit: Hij klopt weer ;)
Ik zie het, bedankt :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Sorry Wietsee, ik zat denk ik even niet op te letten... :D

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

janvanduschoten in "Google Play & Androidapps - Deel 18" :')
Het spijt me zeer hoor, maar dit is ook gezwets van de bovenste plank zeg, wat 'n onzin.

Toen mijnheer van Duschoten op Tweakers kwam, startte ik al het eerste Androidappstopic, wat ik al jaren bijhoud en wat ik al jaren na 1000 posts verander, bijwerk, upgrade, aanpas, een gewoonte, een goede, een nette gewoonte imho. Maar neehoor als je deeltje 18 start is dat onnodig en hop komt er 'n slotje op, want bla bla bla

Vroeger was dat 'n stelregel, een goede, laat me lekker, met je onzinnige gemodereer }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wil je je taalgebruik voortaan even matigen? Zo gaan we hier geen discussies aan.

Verder is het al lang niet meer beleid dat topics bij 1000 posts oid dicht moeten. Het is zelfs onwenselijk omdat het zo moeilijker is om topics te doorzoeken. Natuurlijk kan er best wel eens een nieuw topic geopend worden, bijvoorbeeld bij een nieuwe topicstarter, nieuwe invulling van het topic, of een remake van de topicstart. Maar dat is hier niet het geval: je copy-paste gewoon de oude topicstart.

Dus, gewoon lekker verder in het bestaande topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik matig niks, er valt toch niet te discussiëren hier:
TS wordt binnenkort geupdatet, naargelang nieuwe Google Play info, headers enzovoort
Leuk, bezig met 'n GoT Community Android Awards, derde editie, wat is dat nou voor beleid zeg?
Zo kom je toch geen actieve users tegemoet die actief zijn, topics starten, mensen helpen, info willen geven...

Klaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hierboven staat vrij duidelijk wat het idee er achter is. Verder vind ik dat je behoorlijk moeilijk doet over een simpele copy-paste.

En laat ik het even duidelijk stellen: zo'n toonzetting wordt niet op prijs gesteld. Ik neem aan dat we niet weer hoeven te waarschuwen. Discussie is prima, maar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Als een "nieuw" topic niets nieuws heeft te melden dan heeft het geen bestaansrecht. Kom dus met een nieuw en verbeterd topic of laat de oude gewoon doorgaan. In dit geval was het een simpele copy & paste met geen enkele noodzaak voor het openen van een nieuw topic of verbetering ervan, dus een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik wil er aan toevoegen dat we het leuk vinden dat er een grote groep actieve users zijn binnen mobile! Wanneer jij met valide argumenten komt zal je zien dat we hier volledig voor openstaan, echter alleen de opmerking dat het “voorheen” ook zo ging is gezien het weerwoord van mijn collega’s niet voldoende. Jammer genoeg kom jij naast wat ongefundeerde kritiek op collega’s niet verder dan veel woorden met beschuldigingen.

Er zijn overigens voorbeelden genoeg waar in we kunnen aantonen dat langere topics geen compleet nieuw beleid is. De lengte van een topic is dus compleet ondergeschikt aan de inhoud. Het bij houden van TS-en wordt daar in tegen wel extreem gewaardeerd!

Waarom neem je niet even contact op met een mod om te overleggen alsof het verstandig is om een nieuw topic in een bepaalde reeks te openen? Je weet dan direct onze mening en hebt daarna niet een mogelijke teleurstelling te verwerken. Juist een actieve user als jij weet ons toch in no-time te bereiken?

Het mag je inmiddels toch wel duidelijk zijn dat wij dit ook in onze vrije tijd doen, we proberen het mobile deel van het forum is zo’n goed mogelijke baan binnen GoT te leiden. Wanneer je het ergens niet mee eens ben mag dit, steker is dit topic zit je op de juiste plek om dit te ventileren! Echter kan dit ook op een normale toon, precies op de zelfde manier zoals wij jou trachten te beantwoorden.

Als laatste wil ik er aan toevoegen dat je los van al je goede inzet geen goede beurt maakt met kreten als “gezwets van de bovenste plan”, “onzinnige gemodereer” en “er valt toch niet te discussiëren hier”

Iets met de toon van de muziek……….

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:25

Trouble

Everything is awesome

Is het een idee om bij [HTC One S] Ervaringen & Discussie onderaan de topicwaarschuwing de link naar Accessoires voor de HTC One S te plaatsen? Het gebeurt nu nog wel eens dat in het eerste topic mensen over accessoires gaan praten namelijk :) .

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ga ik doen. Een topicreport is trouwens handiger voor dit soort kleine dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:25

Trouble

Everything is awesome

Thanks, ik had niet aan de topicreport gedacht voor zoiets :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

janvandusschoten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:08:
[mbr]Opmerkingen over moderatie of het beleid mogen altijd maar wel per DM of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile maar dat wist je eigenlijk allemaal al.[/]
Nauwelijks. Ik vind een opmerking over een topic, vooral als het een nieuw topic is, daar in dat topic zelf de meest voor de hand liggende plaats omdat het daar gelezen wordt door iedereen die het topic volgt en er dus interesse in heeft. Men gaat niet plotseling hier lezen. Ik kom hier ook eigenlijk nooit. Had het dan desnoods even hiernaartoe verplaatst en er daar naar gelinkt. Het weggooien vind ik weinig elegant.

Ik schreef dus: CaptJackSparrow in "Google Play & Tablet Optimized Apps - deel 2"
Tikkie eigenaardig dat laatst ik meen bij dit topic Google Play & Androidapps - Deel 17 een nieuw topic juist gecanceld werd. Dat zou conform 'het beleid' zijn. Met slechts 7 pagina's is dat vorige topic nou niet bepaald 'vol'.

Zou het niet handiger zijn om Maardiweb co-auteur van de TS van dat vorige topic te maken zodat hij die TS kan verfraaien met wat hij hier gedaan heeft? Dan blijft de inhoud van dat topic ook doorzoekbaar met een enkele topicsearch i.p.v. een GoT search die je nu nodig zou hebben om info die daar staat ook te vinden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat weggooien doen we omdat anders er altijd wel weer iemand op reageert waarna een offtopic-discussie voortgezet wordt. Zeker in grote topics kan het hard gaan, dus we grijpen snel in bij offtopic gaan. Daarnaast hoort een discussie over wat wel en niet in een topic hoort niet in het topic zelf thuis. Dat is alleen maar irritant voor mensen die naar informatie zoeken, en grote topics blinken al niet uit in vindbaarheid.

Verder is het niet erg als er een keer een nieuw deel geopend wordt, zeker als de topicstart door een andere gebruiker helemaal wordt vernieuwd. Het is alleen niet nuttig om maar een nieuw deel te openen puur en alleen omdat er een symbolische postgrens is overschreden.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Leuk. Maar reageer nu ook eens op mijn suggestie en het argument van de makkelijkere zoek/vindbaarheid. Daar doe ik hem voor. Daar gaat het om. De rest is bijzaak.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, daarom laten we topics doorgaans open. Maar we gaan het openen van nieuwe topicdelen ook niet verbieden. Het is handig om het beperkt te houden, maar een nieuw deel openen vanwege het feit dat er een nieuwe topicstart is van een nieuwe topicstarter, dat moet imo gewoon kunnen.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.