Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motorola Droid 4
Fervent Androidliefhebber, weer een nieuw topic over een nieuwe aankomende device, dit keer weer met fysiek toetsenbord, iets wat vele Tweakers toch erg aanspreekt... Een Europese versie is totaal nog niet aan de orde, of die zal werken in de EU nog geen idee, want de officiele specs zijn nog niet bekend, maar hij komt eraan de Droid 4! Hij zou morgen, 8 december gelaunched worden in de USA.
Zodoende alvast een topic gestart over deze device, want de Droid 3 kan ook in Nederland gebruikt worden, is geimporteerd door enkele Tweakers en in het Motorola Milestone 3 uitvoerig besproken...
In deze TS wordt nu nog gesproken over de Droid 4 en er staat ook Motorola Droid 4 in de titel.
Als het blijkt dat er ook een Milestone / Europese variant voor komt, wordt dit uiteraard aangepast!

Verwante en andere interessante topicsDe eerste foto die uitlekte van de Droid 4 was:
Motorola Droid 4 spyshot

Later volgden er nog wat betere kiekjes zoals:
Motorola Droid 4

En nog iets later volgden foto's van de officiele Verizon versie van de Droid 4:
Motorola Droid 4 - Verizon

Er doken nog wat shabby foto's op met wat van de specificaties: Droid 4 specificaties

Droid 4 specificaties

De specificaties van de Droid 4 zullen zoiets zijn:
- Android 2.3.5 en beloofde update naar Android 4.0
- Dualcore Texas Instruments OMAP 4430 1,2GHz
- 1GB RAM en 16GB opslaggeheugen
- 4,0" scherm met 960x540 Super Amoled scherm
- 8MP camera met 1080P filmmogelijkheden
- 1,3MP frontcamera om te videobellen
- BlueTooth, WiFi, DNLA, MotoCast

Tevens zijn er al wat officiele Droid 4 accessoires uitgelekt:
Droid 4 accessoires

De Motorola Droid 4 heeft qua specs en vormgeving heel veel weg van de Motorola Razr, een telefoon die wel officieel in Nederland is te verkrijgen (fingers crossed dat er ook een Milestone 4 komt in NL) en zal niet onderdoen voor specificaties van deze Razr, met als grote verandering, het fysieke toetsenbord, met 5 rijen toetsen wat Motorola heeft geintroduceerd vanaf de Droid 3. De Droid 3 is niet eens bijster lang op de markt en Motorola komt alweer met een Droid 4... Waarom? Geen idee, but it doesn't matter
Droid 4 vergelijking

Als vanaf 8 december alles duidelijk wordt over de specs, er officiele foto's verschijnen of filmpjes, wordt dat uiteraard geupdatet in deze TS. Nu kunnen we dit topic alvast gebruiken om te discussieren over de eventuele specs, release-datum, EU-versie enzovoort enzovoort.. Begin nog niet met vragen over prijzen, importeren of wat dan ook, want er is nog niks officieel bekends. Vragen naar deze zaken worden dan ook weggemod door de modjes! Voor de rest enjoy deze nieuwe Motorola device, it's a beauty *;

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-gereserveerd voor TS-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Zinloze post, dus weg.

[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Jongens nog even wachten, en de droid 5 komt uit, of nog even wachten op de droid 6 ?

[ Voor 29% gewijzigd door freaknormel op 07-12-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm dus? Wat levert dit voor discussie op...
De Droid 4 komt eraan, top of the bill, laatste toestel, discussieren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Sinds de Desire Z vind ik dit toch wel weer één van de eerste echt interessante toestellen. Een groot minpunt vind ik de niet verwijderbare batterij, een klein puntje dat te wensen overlaat dat er geen OLED-scherm gebruikt is.

Ik ben zeer benieuwd of de Droid 4 naar Nederland gaat komen. Mocht dat gebeuren moet ik toch wel weer even erg hard gaan nadenken of ik die Blade nu wel voldoende vind :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij is wel verwijderbaar, al dan niet met een meegeleverd tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 02:00:
Batterij is wel verwijderbaar, al dan niet met een meegeleverd tooltje :)
Het kunnen verwijderen van de batterij is absoluut een pre, het makkelijk kunnen verwijderen nog meer. Een extra batterijtje kunnen meenemen voor een festival o.i.d. is toch wel erg prettig; je koopt zo'n ding immers om 'm te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat vind jij... Naar een festival neem ik geen high-end device mee, maar mn Blade ofzo, mja dat kan iedereen zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 02:10:
Ja dat vind jij... Naar een festival neem ik geen high-end device mee, maar mn Blade ofzo, mja dat kan iedereen zelf bepalen
Het hoeft niet hè :) Niemand verplicht je het spul te verwisselen. Daarnaast is een festival maar één voorbeeld, maar ook bepaalde vormen van vakantie en andere situaties zijn denkbaar waarbij het prettig is niet van één lading afhankelijk te zijn. Gepiel met zo'n Duracell mobiele oplader is ook niet ideaal.

Bovendien heeft lang niet iedereen een tweede smartphone. Persoonlijk vind ik een festivalphone al wat decadent, hoewel afhankelijk van de omstandigheden wel handig (de Nokia 1800 was briljant op Lowlands).
Nogal wiedes, ik spreek uiteraard voor mijzelf, maar ik ben dan ook degene die 'm voor mij zou moeten aanschaffen :9

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 08-12-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het onzin, net of mn Razr nu niet top is, omdat de batterij er niet uit kan.. Ding werkt toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net of m'n Blade niet top is omdat er geen fysiek toetsenbord op zit.. Ding werkt toch :>

Bij high-end stel ik ook meer eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Oeh, interessant toestel. Ik heb de Desire Z sinds afgelopen zomer, maar als ik komende zomer in de USA ben en genoeg geld heb, weet ik het wel :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ach ja, verwijderbare batterij. Op mijn Droid 3 haal ik mijn batterij er alleen uit als ik 'em moet resetten :p
Verder een mooi stapje omhoog van de Droid 3, al las ik trouwens wel op meerdere plaatsen dat deze een qHD scherm heeft (zoals de D3), en geen Super Amoled (zoals de RAZR). Maar dat zal wachten zijn op reviews denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Sherlock

No Shit

Ik ben nu ongeveer een jaar eigenaar van een Desire Z, en de Droid4 ziet er echt heel interessant uit! Lijkt me een mooie opvolger, als hij hier werkt natuurlijk...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 23:59

Diablo_GT

nbx

Ben nooit zo blij geweest met aankondiging/komst van een nieuw telefoon. Het grootste pluspunt is dat ook deze een global phone is en niet een netwerk afhankelijke type, dus (als alles meezit) unlocken en gebruiken.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnetic_Man schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:49:
Verder een mooi stapje omhoog van de Droid 3, al las ik trouwens wel op meerdere
plaatsen dat deze een qHD scherm heeft (zoals de D3), en geen Super Amoled (zoals de RAZR).
Daar haal je iets door de war :) qHD is geen soort scherm, maar de resolutie van een scherm!
qHD staat voor kwartHD, dus de kwart van een HD beeld, oftewel 960x540 pixels op het scherm (1920x1080)

Super Amoled zoals mijn Razr heeft is een soort scherm... Zelf heb ik een qHD Super Amoled scherm, c'est ca!
Dan heb je nog TFT / LCD / OLED / Amoled / Amoled+ / Super Amoled enzovoort (mooie marketingtermen)
Dan heb je ook nog verschillende matrixen, met meer of minder subpixels, bijv. een pentile-matrix en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ah, oke, dan haal ik het inderdaad door elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

is al uit ? !!!! :P ik wil een revieuw !

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, of er Cryanogenmodsupport bij komt of niet vind ik ook wel een erg goed punt. Gezien de vorige Droids wel allemaal supported zijn is er best goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Deze zou gisteren toch uitkomen in de US? Ik kan er nog niks van vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Laatst online: 21-11-2023
CLB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 02:40:
Ik vind het onzin, net of mn Razr nu niet top is, omdat de batterij er niet uit kan.. Ding werkt toch :9
Jah, maar zodra de batterij leeg is, werktie niet meer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31
Eindelijk een telefoon die mijn HTC Touch2 kan gaan vervangen.
Dual Core...En het niet belachelijke formaat van een 4.3" monstertelefoon.

Nu maar hopen dat hij in Nederland uit komt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freaknormel schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:18:
Jah, maar zodra de batterij leeg is, werktie niet meer. :9
Dit. Het doet me altijd aan die ene Southparkaflevering denken met aaand it's gone. Het is een beetje hét manco van de huidige generatie telefoons. Briljant, voor ongeveer 5 minuten*, dan is het spul leeg.

*gechargeerd ende wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Is de telefoon nou wel of niet uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wat ik lees op XDA is dat motorola het heeft uitgesteld tot 23 december of zo i.c.m met release van iets anders.
Diablo_GT schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:47:
Ben nooit zo blij geweest met aankondiging/komst van een nieuw telefoon. Het grootste pluspunt is dat ook deze een global phone is en niet een netwerk afhankelijke type, dus (als alles meezit) unlocken en gebruiken.
Release van de droid 3 gemist? Enige verschil voor mij is de 1GB ram ipv 512mb en de betere batterij. Al is er voor de droid 3 ook een 1900mah batterij beschikbaar.
Droid 3 kan inmiddels ook op 1.2ghz.
Neemt niet weg dat ik waarschijnlijk nu wel op deze had gewacht als ik nog geen droid 3 had :)

Ben wel benieuwd of het scherm veel beter is

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 13-12-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

Diablo_GT

nbx

DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:56:
Wat ik lees op XDA is dat motorola het heeft uitgesteld tot 23 december of zo i.c.m met release van iets anders.

[...]

Release van de droid 3 gemist? Enige verschil voor mij is de 1GB ram ipv 512mb en de betere batterij. Al is er voor de droid 3 ook een 1900mah batterij beschikbaar.
Droid 3 kan inmiddels ook op 1.2ghz.
Neemt niet weg dat ik waarschijnlijk nu wel op deze had gewacht als ik nog geen droid 3 had :)

Ben wel benieuwd of het scherm veel beter is
Nee, integendeel wilde het ook aanschaffen. De komst van dit toestel heeft voordelen. Meer keuze, maar het belangrijkste is toch de prijs. Aankondiging van dit toestel heeft de prijs van de M3 doen dalen en niet zo een klein beetje ook.Heb net op ebay gekeken en een verizon M3 is al te koop voor 379 dollar. Introductie lag boven de 500. :) Echt een meerwaarde t.o.v de M3 heeft deze niet.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diablo_GT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:27:
Echt een meerwaarde t.o.v de M3 heeft deze niet.
Voor jou misschien :)
Zelf noem ik 1GB RAM, WebTop, MotoCast, Splashguard, HD frontcam en ICS wel 'n meerwaarde :)

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 13-12-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

Diablo_GT

nbx

CLB schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:31:
[...]

Voor jou misschien :)
Zelf noem ik 1GB RAM, WebTop, MotoCast, Splashguard, HD frontcam en ICS wel 'n meerwaarde :)
Klopt, is ook mijn mening.

Ik zie de meegeleverde extra software en de HD frontcam niet als meerwaarde. Het liefst gelijk een root en software verwijderen. ICS heb ik nu ook draaien, ik verwacht dat dit ook voor de M3 beschikbaar wordt gesteld, al dan niet door de community. De M4 heeft als belangrijkste argument de accu, extra geheugen en (misschien) het scherm. Voordelen van een grotere accu zijn wel algemeen bekend, als ik dit vergelijk met de M3 is het verschil niet klein, belangrijkste is dat deze minimaal een dag meegaat bij normaal gebruik. Bezitters van een M3 zijn positief over de accu.

Extra geheugen spreekt voor zich.

Het scherm is wel het belangrijkste argument om voor een M4 te gaan. Alleen als deze een betere variant is dan hetgeen in de M3 zit. Zo niet heb je alleen een ander uiterlijk, extra geheugen die weer vol zit met extra software en een grotere accu. De vraag is dan rechtvaardigt dit verschil het prijs (wat nog niet bekend is).

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nou ja, de RAZR is nu $600 in amerika..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Door de slechte ondersteuning van de Milestone 2 (GB) wil ik eigenlijk liever geen nieuw Motorola toestel, dit ondanks dat de M2 qua hardware en design toentertijd perfect was.

En wederom krijgt Motorola het voor elkaar om (binnenkort) een nieuw toestel te releasen dat (niet uitneembare batterij uitgezonderd) qua hardware en design als enige toestel :( :( perfect aan mijn wensen lijkt te voldoen... alles wat ik zoek in een nieuwe telefoon... en vooral het design!! Vind 'm vele malen mooier dan zowel de Milestone 2 als de Droid 3. Daarnaast net als de D3 een aparte cijferrij, meer geheugen, bijna perfect! Op papier dan...

Grote kans dat ik toch voor dit toestel ga. In dat geval hoop ik alleen niet weer bijna een jaar te moeten wachten op simpele bugfixes... En daarnaast ben ik bang dat Motorola Europa weer overslaat of extra lang in de kou laat staan... Ik snap dat beleid van ze niet en kan me ook niet voorstellen dat er te weinig vraag is naar dit soort prachttoestellen...

En persoonlijk heb ik toch liever taalinstellingen op Nederlands dan op Engels.

• Dorest0rm
De Samsung Nexus is vandaag gereleased in Amerika.
Grote kans dat Motorola daar op wachtte en dat de telefoon dan volgende week uitkomt? :)

• Sjekster
  • Laatst online: 28-05 14:42
Hadden de Milestone/ Droid 2/3 nog steeds een locked bootloader? Dat was wel een hele grote afknapper met m'n milestone 1, nadat er veel gejuich was over het feit dat de Droid 1 wel unlocked was....

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339435

Ik wacht al een tijdje op een goede android met toetsenbord. Ik hoop dat deze zsm in NL uitkomt (waarschijnlijk niet, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

Diablo_GT

nbx

http://androidcommunity.c...february-2-2012-20111221/

Jammer, maar was wel te verwachten.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Booh, dan krijgt hij bijna alweer concurrentie van de Galaxy S3. Ja, I know, geen toetsenbord, maar het is zo jammer dat qwerty's eigenlijk altijd een stap achterlopen op hun touchmaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

"Oops: Droid 4 makes an early appearance in Best Buy promo"
http://www.engadget.com/2...arance-in-best-buy-promo/
http://www.droid-life.com...-it-was-ready-for-launch/

[ Voor 23% gewijzigd door Cyb op 30-12-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Zonde dat zo'n telefoon dan wordt uigesteld puur vanwege de marketing van andere telefoons.
Ik hoop dan in iedergeval voor Motorola dat hij tegen die tijd wel standaard ICS heeft, om nog maar een beetje bij de tijd te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Deze foto's had ik hier nog niet allemaal voorbij zien komen geloof ik, verder helaas nog weinig nieuws..
http://www.androidworld.n...pot-mogelijk-milestone-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Enige nadeel vind ik nog steeds de RGBG PenTile schermen die Motorola gebruikt. Mooi en diep zwart, maar de subpixels zijn soms toch wel erg duidelijk te zien. Aan de andere kant. Als er nog steeds geen ander toestel is met een plat ontwerp en fysiek toetsenbord, dan is de keuze snel gemaakt. Voorlopig werkt mijn Milestone 1 nog. Kan niet alle spellen afspelen, maar daar heb ik dan ook de telefoon niet voor ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

Dit wordt als hij een beetje snel uitkomt mijn volgende telefoon!
Is er iemand hier die enig nieuws heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Jongens, verwachten wij deze telefoon na 2 februari binnen een maand in EUROPE?

Of wordt dit wss weer een gemiste kans?! Kijkend naar het droid 3 topic, concludeer ik dat het nog steeds moeilijk is om er aan te komen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Dan eindelijk de officiele aankondiging op de CES:
http://www.engadget.com/2...droid-4-finally-official/
Er staat alleen niks in over een GSM radio.. Maargoed, misschien komt er nog een Global of GSM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Magnetic_Man schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:59:
Dan eindelijk de officiele aankondiging op de CES:
http://www.engadget.com/2...droid-4-finally-official/
Er staat alleen niks in over een GSM radio.. Maargoed, misschien komt er nog een Global of GSM versie?
http://www.theverge.com/products/droid-4/4143

Hier staat wel dat GSM aanwezig is. :)

Edit: En hier wordt dus weer gezegd dat het niet zo is.

YouTube: Motorola DROID 4 Hands-On

Even afwachten dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Dorest0rm op 10-01-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434841

maar 13 milimeter dik incl. toetsenbord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375606

deze wil ik zo graag hebben. Alle andere qwerty toestellen heb ik zowat gehad maar geen van allen heeft t fijn overleeft. behalve de milestone met qwerty.

dus deze wil ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Das goed om te horen. Kijken of ik tegen de tijd dat ik naar de USA op vakantie ga wat geld over heb om er een te scoren!

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Huh?
[...] they also lack support for global GSM roaming. However, Big Red says it's "working on a few network enhancements" that will let the LG Spectrum and Droid 4 (shown above) work outside CDMA areas
Hoe willen ze dat doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 17:02
Weet iemand toevallig of de Droid 4 een pentile matrix display heeft (net als zijn voorganger de Droid 3)?

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier nog een vergelijking met de DZ;

http://www.nieuwemobiel.n...-Milestone-4/HTC-Desire-Z

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375606

Wanneer komt de droid nou uit, ik wil hem zo graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Via Letsgodigital is de release "in the coming weeks"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Laat dat ding snel komen aub. Ik wil graag weten of hij hier ook bruikbaar zal zijn. Mijn Milestone 1 begeeft het bijna, hangt met losse schroeven aan elkaar (loskomende toetsen van toetsenbord, niet werkende powerknop, etc). Zal dus hoogstwaarschijnlijk wel weer een paar weken met een dumbphone aan de slag moeten, want eigenlijk is zo'n hardware qwerty keyboard wel een must, en ik wil niet de ook al verouderde Desire Z gaan aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook nog de Milestone 2 en Droid 3 die je kunt gebruiken.. Of een HTC ChaCha of Samsung / LG equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik wil geen ChaCha like phone, maar echt een slider met een full touchscreen. Milestone 2 is ook al vrij oud en nauwelijks beter dan de 1, en droid 3 hoor ik ook weinig echt goede verhalen over...als ik toch een nieuwe telly moet kopen, dan wel liever een recente. Die ontwikkelingen gaan zo hard, is niet echt fijn meer eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
hoezo geen goede verhalen over de droid 3?

ik vind het een top toestel!!
ik weet niet wat jij die min punten vind, maar ik vind het een top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat begrijp ik wel, maar als 'tussendoortje' zoals je zei is een Milestone 2 of Droid 3 wel leuk (2e hands MS2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Vooral over het scherm hoor ik mindere dingen. Dat is toch wel iets belangrijks bij zo'n full touchscreen. (ook die van de Milestone 1 was niet geweldig hoor, als je buiten in de zon heb kon je net zo goed scherm uitzetten, dan zag je even veel).

En wie had het over een tussendoortje? Ik ga geen 200 euro uitgeven aan een tussendoortje, thx. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjekster schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:49:
Zal dus hoogstwaarschijnlijk wel weer een paar weken met een dumbphone aan de slag moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik zeg niks over kopen? Want ik heb dus gewoon een oude telefoon hier liggen die ik dan ga gebruiken. Ik ga echt niet voor een paar weken een telefoon kopen, en al helemaal niet een dure smartphone. ;) Enige wat ik misschien zou kunnen doen is een simpele dual sim android bestellen in China, die ik dan voor vakanties etc zou kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hooo hoo hoo rustig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik ben rustig hoor ;). :> Ik heb er gewoon beetje de pee in dat er zo weinig qwerty phones te vinden zijn. Het aanbod komt voor mijn gevoel totaal niet overeen met de vraag, want ik ken bootladingen vol mensen die toch liever een hardware tobo op hun phone hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Sjekster schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:00:
Vooral over het scherm hoor ik mindere dingen. Dat is toch wel iets belangrijks bij zo'n full touchscreen. (ook die van de Milestone 1 was niet geweldig hoor, als je buiten in de zon heb kon je net zo goed scherm uitzetten, dan zag je even veel).

En wie had het over een tussendoortje? Ik ga geen 200 euro uitgeven aan een tussendoortje, thx. ;).
van de M1 klopt idd.. maar bij de droid 3 heb ik daar totaal geen problemen mee!

ik vind het een heerlijke telefoon, het fijtn dat het een pentile matrix phone, ja dat klopt.. en het is maar net hoe erg je dat vind. ik stoor me er niet aan, en kan het overigens ook nauwelijks zien. dus ja..

als je geen droid 3 wilt, dan moet je idd aan de dumbphone:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die pentile matrix, volgens mij hebben de meeste mensen het nog nooit gezien en lezen ze er alleen
verhaaltjes over.. Heb een 4,3" qHD pentile scherm gehad en dat zag er gewoon heel goed uit, gewoon gezwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Is het nog makkelijk dat ding te importeren? Ik lees over allerlei verschillende versies, unlock codes en weet ik het wat....

En is hij te rooten / is de bootloader unlocked? Ik zou er graag een ijsboterham op installeren namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
hij is redelijk makkelijk te importeren bij negri(heb ik hem besteld).

aantal personen hebben de XT862. en deze lijkt redelijk out-of-the-box te werken.

hij is te rooten(dit is overigens vereist, vanwege kleine aanpassingen).
bootloader is locked volgens mij.

maar er zijn mensen die CM draaien, en ook ICS draaien(beta).

kijk anders even in het topic van droid 3. daar staat een heleboel info:P;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjekster schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:19:
Ik ben rustig hoor ;). :> Ik heb er gewoon beetje de pee in dat er zo weinig qwerty phones te vinden zijn. Het aanbod komt voor mijn gevoel totaal niet overeen met de vraag, want ik ken bootladingen vol mensen die toch liever een hardware tobo op hun phone hebben....
Maar kopen die ze ook? Want volgens mij is het een beetje kip/ei: omdat er zo weinig qwerty's zijn die ook nog eens duur zijn koopt lang niet iedereen die er eentje wil één en omdat ze minder verkopen krijgen ze van fabrikanten ook minder aandacht.

Ik ben er helaas zelf een voorbeeld van. Ik wil heel graag een qwerty-bordje, maar doe vanwege de kosten en andere randzaken nog met een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marleybob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Is er ergens uberhaupt bekend wanneer de droid4/milestone 4 uit gaat komen?
en komt hij dan ook wel in Nederland uit?
ben een groot voorstander van een smartphone met QWERTY maar het aanbod is vrij laag...

Zijn er mogelijke alternatieven indien de milestone 4 NIET uitkomt?

Groetjes,
Marleybob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
marleybob schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:20:
Is er ergens uberhaupt bekend wanneer de droid4/milestone 4 uit gaat komen?
en komt hij dan ook wel in Nederland uit?
ben een groot voorstander van een smartphone met QWERTY maar het aanbod is vrij laag...

Zijn er mogelijke alternatieven indien de milestone 4 NIET uitkomt?
I second that, maar het is wachten geblazen...

Overigens lijkt het me belangrijk om te weten wat voor GSM en/of 3G ondersteuning dit toestel heeft, zodat we er eventueel een kunnen importeren!!

Mijn Z valt nog niet uit elkaar, maar ik vind hem wel langzaam! :(

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

http://www.androidworld.n...ewd-voor-de-releasedatum/

Indien naar NL= instant buy.

Het enige waarvoor ik mijn S II zou willen inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 11:41
Zijn er veel mensen die deze telefoon i.c.m een abonnement willen nemen? Stel je voor we hebben 50 mensen bij elkaar, zou er dan een provider zijn die deze inkoop eenmalig wel zou willen doen?

Ik ben er bang voor, maar het is altijd te proberen natuurlijk.

Hoeveel interesse is er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkele provider gaat dat doen, webshops daarentegen misschien, bijv. Expansys, toen met de MS1 deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Alleen inkoopacties organiseren is niet toegestaan op het GoT forum ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach net of dat interessant is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Sjekster schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:00:

Het scherm is behoort inderdaad niet tot een van de beste schermen van dit moment. Vooral de donkere tinten/schaduw zijn matig. Het scherm is echter lang niet 'slecht', en zeker niet een argument om de droid 3 niet aanteschaffen. Vooral het toetsenbord is de beste die ik gebruikt heb, en daar koop je em uiteindelijk voor. (zonder toetsebord kan je beter een galaxy S plus kopen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

Diablo_GT

nbx

Uit het artikel:
'Het is helaas nog niet bekend of en wanneer het toestel (als GSM-variant) in Europa zal verschijnen, maar we houden het nieuws in de gaten.'
Dacht dat de GSM mogelijkheid al in het toestel ingebakken zat.Het is toch een kwestie van unlocken, mocht dit mogelijk zijn. Dat er een GSM versie uit zou komen is nieuw voor mij. Mocht dit wel het geval zijn kunnen we nog langer wachten.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dan nog zou ik eerst wel willen zien of die GSM mogelijkheid wel goed werkt. En dat het niet een afterthought is die er ff halfslachtig is ingeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik kan geen touw vastknopen aan al die recensies van dit toestel. Gaat van vreselijk negatief tot zeer goed. Het enige waar ze het over eens lijken te zijn is het toetsenbord. Voor de rest wordt het scherm de ene keer compleet afgebrand, en de andere keer tot best goed beoordeeld. Geen amoled kwaliteit, maar toch behoorlijk. Is men zo verwend geraakt door AMOLED dat de rest gewoon niet meer voldoet ofzo?

(Misschien omdat deze clip niet meegeleverd wordt? :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 12-02-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjekster schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:09:
Geen amoled kwaliteit, maar toch behoorlijk. Is men zo verwend geraakt door AMOLED dat de rest gewoon niet meer voldoet ofzo?
Ik denk inderdaad dat dat het probleem is. Van AMOLED wint zo'n scherm het natuurlijk niet, maar op zichzelf kan het nog een heel aardig scherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Sjekster schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:09:
Ik kan geen touw vastknopen aan al die recensies van dit toestel. Gaat van vreselijk negatief tot zeer goed. Het enige waar ze het over eens lijken te zijn is het toetsenbord. Voor de rest wordt het scherm de ene keer compleet afgebrand, en de andere keer tot best goed beoordeeld. Geen amoled kwaliteit, maar toch behoorlijk. Is men zo verwend geraakt door AMOLED dat de rest gewoon niet meer voldoet ofzo?

(Misschien omdat deze clip niet meegeleverd wordt? :+ )
Zoals ik al zei, mocht je een of andere geek zijn die met een vergrootglas de verschillen met test-images gaat opzoeken, dan zul je misschien teleurgesteld zijn. Voor normaal gebruik is het scherm gewoon prima.

Vind je scherm belangrijk dan QWERTY?> geen droid 3/4. Vind je QWERTY belangrijker dan scherm > droid 3/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 11:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ifixit heeft m uitelkaar gehaald. Zie link voor de chips inside.
(http://www.ifixit.com/Tea...a-Droid-4-Teardown/7759/2)

Grote vraag is dan of hij gsm capable is?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 20:17
Als je naar de chips kijkt die er op zitten support hij zo'n beetje alles onder de zon: quad-band 850/900/1800/1900 GSM, CDMA, HSPA+ (dus UMTS) en LTE (wat meestal 4G wordt genoemd).

Je zou dus aannemen dat wij er in NL met veel plezier gebruik van kunnen maken, maar zeker weet ik dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Is volgens mij hetzelfde als de droid 3. Dus zolang er een SIMkaart in kan en er een SIM-unlocked versie komt dan zie ik niet waarom het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de Droid 4
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1900
3G Network HSDPA 900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
4G Network LTE 700 MHz Class 13

HSDPA 900 en 2100, dus ook 3g zou moeten werken hier in Nederland op Vodafone en KPN, alleen T-mobile gebruikt weleens 1800mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Laatst online: 28-05 16:28
Volgens de Belcompany zal hij niet in het standaard assortiment worden opgenomen, maar is hij wel op bestelling leverbaar, met of zonder abbo. Over de prijs is gezegd dat ik naar het filiaal moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij erg sterk, ze zullen het wel over een andere (variant) telefoon hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
CLB schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:06:
Lijkt mij erg sterk, ze zullen het wel over een andere (variant) telefoon hebben gehad...
Waarom denk je dat ? Het zou natuurlijk kunnen dat doordat Motorola weer een beetje aan het opkrabbelen is, Belcompany het wat beter in de gaten houdt. Ik ben zelf helaas nog niet in de gelegenheid geweest om het bij een van de winkels na te vragen. Zodra ik daarvoor de kans heb, laat ik de uitkomt hier weten ;-)

Maareeeh...stel dat het niet via de Belcompany kan, en je wil deze telefoon icm een nieuw abbo, wie weet dan wat je het beste kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de Milestone 2 mondjesmaat verkrijgbaar was in Nederland / de Belcompany, de 3 totaal niet en de vier niet eens is aangekondigd voor Europa, maar de Belcompany wel gaat zeggen dat ze 'm gaan krijgen.. *uhm nee* Als je een Milestone 4 wilt, is het eerst wachten om te kijken of er een Europese versie van komt, anders is het wachten tot er bekend wordt dat de Droid 4 te unlocken valt zodat hij hier werkt op ons netwerk.

En als hij niet via de Belcompany komt, kun je je hoop vestigen op andere online-shops icm abonnement, als dat ook niks wordt is het een kwestie van afwachten of die hier werkt, importeren en 'n sim-only abbo aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Nog niks over bekend bij Belcompany. Heb net even contact gehad met het filliaal in enschede en deze heeft contact opgenomen met de afdeling inkoop.

Het toestel staat nog niet op de lijst en er is verder nog niks over bekend. Hij zei ook dat hij geen flauw idee had waarom onderstaand via de mail werd gecommuniceerd:
Wij gaan dit toestel niet standaard voeren. Wel is dit toestel via een speciale bestelling te bestellen. Indien u hierin interesse heeft, dan kunt u een speciale bestelling plaatsen bij een winkel bij u in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
Zo een mailtje had ik dus ook gehad. To zover de geloofwaardigheid van de Belcompany.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347348

http://www.nieuwemobiel.nl/Motorola-Milestone-4

Hij komt echt of helaas wederom foutieve informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zegt niks, is gewoon Droid 4 informatie die hier bv. ook in de TS staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Ik hoop toch dat we snel wat meer informatie krijgen, mijn milestonetje (1) heeft z'n beste tijd wel gehad.. En dat geheugen mis ik ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Erg jammer dat Motorola de Droid 3/4 niet hier in Nl uitbrengt. Hopelijk komt daar in de toekomst verandering in nu Motorola is overgenomen door Google.

Anyway, ik had graag weer een telefoon gewild met een fysiek toetsenboard om mijn huidige Nokia N900 te vervangen, wat het overigens nog prima doet :Y), maar ik denk nu toch dat ik maar voor de Sony Xperia S ga :)

Welliswaar geen fysiek toetsenboard, maar daar staat wel tegenover een prachtig 1280 x 720 scherm met gewone RGB layout en niet een Pentile-Matrix layout zoals die van de Droid 4 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Vodafone. Misschien dat zij iets kunnen vertellen of ze hem in hun aanbod gaan opnemen of dat ze andere informatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
BaBy-G schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:43:
Welliswaar geen fysiek toetsenboard, maar daar staat wel tegenover een prachtig 1280 x 720 scherm met gewone RGB layout en niet een Pentile-Matrix layout zoals die van de Droid 4 :Y)
duidelijk nog nooit een pentile scherm gezien.
het is helemaal geen slechte kwaliteit. integenstelling zelfs, ik vind het een top scherm..

tenzij je met je neus je telefoon gaat bedienen zie je het verschil niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
demonic schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:52:
[...]

duidelijk nog nooit een pentile scherm gezien.
het is helemaal geen slechte kwaliteit. integenstelling zelfs, ik vind het een top scherm..

tenzij je met je neus je telefoon gaat bedienen zie je het verschil niet;)
Je hebt duidelijk slechte ogen! :+ Ik heb nooit beweerd dat het scherm van de Droid 4 van slechte kwaliteit is, RGB layout geniet gewoon mijn voorkeur.

Ik geloof best dat door de vrij hoge pixel density van het D4 scherm (275 ppi) je de opbouw van de pixels een stuk minder ziet dan bv het scherm van de Galaxy S1 (233 ppi), maar bij de onlangs gelanceerde Galaxy Note die een Pentile-Matrix scherm heeft van 285 ppi, vond ik het persoonlijk toch zichtbaar/storend genoeg -O- Dat jij het verschil niet ziet, wilt niet zeggen dat iemand anders het verschil ook niet ziet! ;)

Uiteraard is het ook een kwestie van smaak (of geen smaak :+) en hoe zwaar je er aan tilt, maar persoonlijk zou ik niet zo snel een telefoon nemen met een Pentile-Matrix scherm. Er is vandaag de dag ook meer dan genoeg keuze in telefoons met een RGB-layout die gewoon beter zijn dan zo'n Pentile scherm :Y)

Hieronder nog het verschil tussen RGB en Pentile (zwaar uitvergroot), speciaal voor mensen met slecht ogen :+

RGB
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/7707968/img/7707968.png

Pentile-Matrix
Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/7707992/img/7707992.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

BaBy-G schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:05:
[...]
Hieronder nog het verschil tussen RGB en Pentile (zwaar uitvergroot), speciaal voor mensen met slecht ogen :+

RGB
[afbeelding]

Pentile-Matrix
[afbeelding]
Ik heb zelf een Droid 3. Voordat ik hem had vond ik dit ook een minpunt van de Droid 3. Nu ik heb hem vind ik dit punt in de praktijk geen enkel probleem. Bij normaal gebruik lijkt het meer op die RGB foto dan die pentile. Om dat pentile effect zoals op die foto te krijgen, moet je behoorlijk bijziend zijn en heel dicht op het toestel gaan loeren, of een vergrootglas erbij halen.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste