Tnx voor je tip. Kan dat ook verklaren waarom hij af en toe wel en soms niet bereikbaar is?Thrackan schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:49:
Wellicht heeft Simyo ook nog een IMEI geblocked o.i.d.
Ik gok maar wat, maar als ik het zo hoor is ie net na het aanzetten soms bereikbaar? Misschien kost het wat tijd voordat die blokkade geregistreerd wordt oid.
Toch raar, zoveel mensen zeggen je hebt geen taskkiller meer nodig etc. hoe komt het dan dat ik mijn D4 toch traag vind? en regelmatig op een dag fast reboot moet gebruiken...
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik gebruik Greenify om automatisch sommige apps te killen. Erg handig en zo wordt de d4 niet traag. Nooit reboots! Staat al 360 uur aan!rohit schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:34:
Toch raar, zoveel mensen zeggen je hebt geen taskkiller meer nodig etc. hoe komt het dan dat ik mijn D4 toch traag vind? en regelmatig op een dag fast reboot moet gebruiken...
Gebruik ook Greenify.... Helpt ook niet echt..!
Is er nog iemand die me wilt helpen met het vervangen van de oorspeaker?
Iemand die zijn Droid 4 verkoopt?
Ik ben wel geinterreseerd, neem even cntct op, wellicht word het een deal
Ik ben wel geinterreseerd, neem even cntct op, wellicht word het een deal
Anoniem: 596452
Hallo Allemaal,
Na de 24 pagina's van dit forum te hebben gelezen heb ik een Droid4 laten overkomen, m'n E7 is aan vervanging toe dus tijd voor een Android. Nu is hij er, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen idee hoe ik hem aan de praat ga krijgen. Ik wil het graag in één keer goed doen, en niet blijven veranderen.
Uit jullie posts maak ik op dat de complete Mentor ROM de voorkeur verdient. Klopt dat?
En, schaam schaam, ik heb geen idee hoe ik die op m'n Droid krijg, letterlijk nul ervaring met Android. En nu hoop ik dat er hier iemand is die het me stap voor stap vanaf de aanknop wil uitleggen, of een plek weet waar dat gedaan wordt.
Dank dank dank!
Na de 24 pagina's van dit forum te hebben gelezen heb ik een Droid4 laten overkomen, m'n E7 is aan vervanging toe dus tijd voor een Android. Nu is hij er, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen idee hoe ik hem aan de praat ga krijgen. Ik wil het graag in één keer goed doen, en niet blijven veranderen.
Uit jullie posts maak ik op dat de complete Mentor ROM de voorkeur verdient. Klopt dat?
En, schaam schaam, ik heb geen idee hoe ik die op m'n Droid krijg, letterlijk nul ervaring met Android. En nu hoop ik dat er hier iemand is die het me stap voor stap vanaf de aanknop wil uitleggen, of een plek weet waar dat gedaan wordt.
Dank dank dank!
Als je nul ervaring hebt met Android zou ik me persoonlijk niet wagen aan het GSM-geschikt maken van een Droid 4.
Hm, het idee voortaan op een touchscreem (nee, geen typfout) te moeten typen was zodanig motiverend dat ik heel snel leerde
Nu bijna gelukt, geroot, safestrap draait, alleen net weer vastgelopen doordat safestrap geen zipfile over de stock ROM installeert!!! AAARGH! Maar ook dat ligt vast aan mijn gebrek aan ervaring, en als ik maar lang genoeg zoek vind ik vast uit wat ik verkeerd doe..
Twee dingen vallen tegen:
Op ieder forum gaat men er vanuit dat je al veel weet, je moet echt 3x om uitleg vragen. De howto video's op youtube zijn veel handiger voor stumperds als ik
De bouwkwaliteit van de Droid4. Leuk, maar haalt het niet bij mijn antieke Nokia E7 (die 3 jaar vol Saharazand, Limburgse klei, Keniaanse moessons en Noord Hollandse bagger heeft overleefd, moest alleen 1x per jaar gedemonteerd worden om de prut onder de toetsen vandaan te schrapen, en die nu wordt vervangen wegens volkomen incompatibel met 2014), De E7 is dunner, kleiner, van aluminium, Maar heeft een even groot scherm en klapt 1000x prettiger (schuin omhoog zodat ik hem kan neerzetten als een mini laptop). Oh, kon ik daar maar een ander OS opzetten
Nouja, duimen maar dat er een Droid5 komt! En dan graag met Amoled, met een klok als screensaver zodat je op je telefoon in slaapstand gewoon kunt zien hoe laat het is en of je berichten of oproepen gemist hebt.
Hoe dan ook, het gaat werken, links- dan wel rechtsom!
Twee dingen vallen tegen:
Op ieder forum gaat men er vanuit dat je al veel weet, je moet echt 3x om uitleg vragen. De howto video's op youtube zijn veel handiger voor stumperds als ik
De bouwkwaliteit van de Droid4. Leuk, maar haalt het niet bij mijn antieke Nokia E7 (die 3 jaar vol Saharazand, Limburgse klei, Keniaanse moessons en Noord Hollandse bagger heeft overleefd, moest alleen 1x per jaar gedemonteerd worden om de prut onder de toetsen vandaan te schrapen, en die nu wordt vervangen wegens volkomen incompatibel met 2014), De E7 is dunner, kleiner, van aluminium, Maar heeft een even groot scherm en klapt 1000x prettiger (schuin omhoog zodat ik hem kan neerzetten als een mini laptop). Oh, kon ik daar maar een ander OS opzetten
Hoe dan ook, het gaat werken, links- dan wel rechtsom!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 596452 op 23-05-2014 00:15 ]
@WouterXL, Die klok op het scherm kan, heb ik wel eens met een rom gehad. Volgens mij de rom van Slimkat! Maar slurpt accu!
Verder heb ik de droid1 en 2 en Photon gehad. De bouwkwaliteit van de 4 is echt prima in orde! Toetsen veel beter dan de eerdere droids. Paar keer al gevallen en geen probleem!
Succes met het verder werkend krijgen!!
Verder heb ik de droid1 en 2 en Photon gehad. De bouwkwaliteit van de 4 is echt prima in orde! Toetsen veel beter dan de eerdere droids. Paar keer al gevallen en geen probleem!
Succes met het verder werkend krijgen!!
heb em ook al regelmatig laten vallen.. typt nog steeds.. irritant vind ik het tikgeluid bij het typen.. alsof het hagelt ofzo... en sommige toetsen moet je hard indrukken.
In ieder geval beter dan op de droid1. Die gebruik ik als VOIP in huis, maar oh wat is dat toetsenbord een drama!rohit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:47:
heb em ook al regelmatig laten vallen.. typt nog steeds.. irritant vind ik het tikgeluid bij het typen.. alsof het hagelt ofzo... en sommige toetsen moet je hard indrukken.

nou hier ook op hoor.. soms met je nagel keihard... (j/0)
@De Tweakers hier
(Ik heb deze onderstaande post al in het QWERTY topic geplaatst, maar het is hier net zo relevant.)
Vergeet niet te tekenen voor de Droid 5 petitie hier:
https://www.change.org/pe...ty-keyboard-android-phone
Momenteel hebben 650 mensen de petitie getekend, waar er nog 350 vereist zijn.
(Tekenen kost niet veel moeite. Gebruik eventueel een nickname, geef je locatie op, email, en een kort berichtje/motivatie en klaar. Je hoeft verder geen account te maken.)
Ik heb het gedaan. Nu jullie nog
(Ik heb deze onderstaande post al in het QWERTY topic geplaatst, maar het is hier net zo relevant.)
Vergeet niet te tekenen voor de Droid 5 petitie hier:
https://www.change.org/pe...ty-keyboard-android-phone
Momenteel hebben 650 mensen de petitie getekend, waar er nog 350 vereist zijn.
(Tekenen kost niet veel moeite. Gebruik eventueel een nickname, geef je locatie op, email, en een kort berichtje/motivatie en klaar. Je hoeft verder geen account te maken.)
Ik heb het gedaan. Nu jullie nog
Petitie = Gedaan!
Oh, en het fijne aan een Amoled: een paar honderd losse pixels laten oplichten wanneer hij vergrendeld is kost nauwelijks energie, terwijl bij een LCD dan de backlight gewoon aanstaat en de accu leeg trekt. Daardoor kan ik op mijn antieke E7 met 1500mAh accu 7 uur film kijken, donkere achtergrond is gratis..
Ondertussen gemerkt dat ik toch niet de aller laatste Safestrap had, 3.7 deed het wel en toen was ik snel klaar. Het wachten is nu op een microsim van Vodafone, Mentor's ROM loopt als'n tiet maar ik weet nog steeds niet of ik kan bellen
Vraagje: weet iemand of de D4 een 64GB SD kaart slikt? Welke types werken, en hoe te formatteren?
Dank en groet!
Wouter
Oh, en het fijne aan een Amoled: een paar honderd losse pixels laten oplichten wanneer hij vergrendeld is kost nauwelijks energie, terwijl bij een LCD dan de backlight gewoon aanstaat en de accu leeg trekt. Daardoor kan ik op mijn antieke E7 met 1500mAh accu 7 uur film kijken, donkere achtergrond is gratis..
Ondertussen gemerkt dat ik toch niet de aller laatste Safestrap had, 3.7 deed het wel en toen was ik snel klaar. Het wachten is nu op een microsim van Vodafone, Mentor's ROM loopt als'n tiet maar ik weet nog steeds niet of ik kan bellen
Vraagje: weet iemand of de D4 een 64GB SD kaart slikt? Welke types werken, en hoe te formatteren?
Dank en groet!
Wouter
De D4 slikt wel 64GB micro SDXC kaartjes. Welke heb ik even geen idee van, maar als je zoekt op 'droid 4 64gb sd' dan krijg je genoeg resultaten. Je moet hem als FAT32 formateren!Anoniem: 596452 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 00:16:
Petitie = Gedaan!
PS, geen dankjes, en groetjes op GOT
zijn hier mensen die NL Alert aan de praat hebben gekregen op de Droid 4, aangezien vanuit Motorola het bij Android 4.1.2 blijft? ik zie een apk in NL Alert op custom ROMs maar ben huiverig die te installeren. ik heb het idee dat Emergency Alerts helemaal niet op de Droid 4 voorgeinstalleerd staat, of hij moet er bij de Mentor ROM uit zijn gehaald?
[ Voor 23% gewijzigd door Tiffanylampje op 02-06-2014 15:46 ]
Geloof het of niet, maar de D4 lust ook 128GB. Nouja, hij maakt er 124 van, maar da's ook veel. Een SDXC van Adata, deed het in een keer, plug&play
Met CM11 doet NL Alert het niet. heb wel alles ingesteld.Tiffanylampje schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:44:
zijn hier mensen die NL Alert aan de praat hebben gekregen op de Droid 4, aangezien vanuit Motorola het bij Android 4.1.2 blijft? ik zie een apk in NL Alert op custom ROMs maar ben huiverig die te installeren. ik heb het idee dat Emergency Alerts helemaal niet op de Droid 4 voorgeinstalleerd staat, of hij moet er bij de Mentor ROM uit zijn gehaald?
mn droid 4 is inmiddels zo vaak gevallen dat de micro-usb connector niet meer goed aansluit op een oplader, groot probleem! hoe kan ik nu nog mn telefoon gebruiken? probleem van deze telefoon is echt dat niemand het makkelijk voor je kan fiksen want de onderdelen zijn veelal niet aanwezig..
iemand tips wat ik kan doen?
en anders op zoek naar nieuwe qwerty android telefoon, maar begrijp dat die er nog steeds niet echt zijn in NL
en anders op zoek naar nieuwe qwerty android telefoon, maar begrijp dat die er nog steeds niet echt zijn in NL
http://www.ebay.nl/itm/Or...zeuge&hash=item1e8bc082ffassass schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:16:
mn droid 4 is inmiddels zo vaak gevallen dat de micro-usb connector niet meer goed aansluit op een oplader, groot probleem! hoe kan ik nu nog mn telefoon gebruiken? probleem van deze telefoon is echt dat niemand het makkelijk voor je kan fiksen want de onderdelen zijn veelal niet aanwezig..
Even solderen.... of laten doen!
Thnx!!! Gelijk besteld, nu even kijken waar ik het goedkoop kan laten solderen.. iemand tips in regio Rotterdam?
helaas, laten solderen maar nu werkt mn telefoon helemaal niet meer
balen!
op zoek naar een nieuwe telefoon met toetsenbord maar ben bang dat ik kansloos ben..
balen!
op zoek naar een nieuwe telefoon met toetsenbord maar ben bang dat ik kansloos ben..
Tja die losers maken geen toetsenbord telefoons meer... dat is pas kansloos!
ik blijf iig bij motorola, heb voor 200 euro de moto g4 gekocht, leuk om te zien dat motorola weer in opkomst is! meest populaire telefoon momenteel volgens coolblue en pricewatch
Stap over op een Photon, krijg je echt geen spijt van. Niet de nieuwste. Maar een S4 Plus kan je ook niet de traagste noemen. In nieuwstaat ben je denk ik rond de 250,- - 275,- kwijt in totaal.
Het is het overwegen waard.
Het is het overwegen waard.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
De mijne stond een hele tijd te koop
. Afgelopen weekeind zowel een Razr als een Photon verkocht. Dus de laatste hou ik zelf.
Op Ebay koop je een Motorola Photon Q 4G LTE XT897 vanaf $ 100,- tot 200,-. Die verstuur je dan naar Cornholio (XDA) en voor € 70,- mod en verstuurt hij hem terug naar jou.
Ik werk nog regelmatig met een Droid 4. Maar je merkt gewoon dat die toch wel beduidend trager is. Bovendien als je met CM wil werken geniet de XT897 zeker de voorkeur boven de XT894. Vooral ook omdat alles werkt en blijft werken.
Ik heb al een paar keer beschreven wat de verschillen zijn. Photon is alleen maar vooruitgang IMHO.
Op Ebay koop je een Motorola Photon Q 4G LTE XT897 vanaf $ 100,- tot 200,-. Die verstuur je dan naar Cornholio (XDA) en voor € 70,- mod en verstuurt hij hem terug naar jou.
Ik werk nog regelmatig met een Droid 4. Maar je merkt gewoon dat die toch wel beduidend trager is. Bovendien als je met CM wil werken geniet de XT897 zeker de voorkeur boven de XT894. Vooral ook omdat alles werkt en blijft werken.
Ik heb al een paar keer beschreven wat de verschillen zijn. Photon is alleen maar vooruitgang IMHO.
hmm, ja die photon lijkt me te gek, maar ik heb dit keer geen zin in al dat gedoe, heb met die droid ook te veel ellende gehad en los van al het gedoe ben je na zo'n mod gelijk je garantie kwijt. dit keer heb ik gewoon even een telefoon gekocht (moto g dus) in de winkel en als ik probs heb ga ik lekker daar weer heen :-) nee niet echt tweakers taal ik weet het, als er ooit nog een android qwerty-keyboard telefoon op NL markt uit komt ben ik er als eerste bij!
Ik heb ook vijf Droid 4's gehad. En inderdaad toch wel wat kinderziektes. Moet wel zeggen dat ze dat bij de Photon hebben aangepakt. De Photon is ook echt wel een v2 op dat gebied hoor. Andere chipset, maar duidelijk een nieuwere Droid.
Vijf Photon's verder en tot op heden alleen een DOA front-facing camera gehad.
Vijf Photon's verder en tot op heden alleen een DOA front-facing camera gehad.
@die Bruine, Ik blijf toch fan van mn droid4, werkt al tijden met alle functies om cm11.0. Heb zelfs hdmi werkend. Photon vond ik van buiten toch minder van kwaliteit, zeker de bezel die erg hoog is ook rondom het toetsenbord.
Uiteraard zal een Moto G sneller zijn, maar ik mis de snelheid niet. Wat mailen, browser, telegrammen, foto's maken, sygic navigatie en nos app. Ik game niet, misschien scheelt dat!
Uiteraard zal een Moto G sneller zijn, maar ik mis de snelheid niet. Wat mailen, browser, telegrammen, foto's maken, sygic navigatie en nos app. Ik game niet, misschien scheelt dat!
Is de photon het echt waard al die moeite?
hoelang duurt het hele proces met de mod?
want ik irriteer me ook mateloos aan de traagheid van de D4...
hoelang duurt het hele proces met de mod?
want ik irriteer me ook mateloos aan de traagheid van de D4...
Godverrrrrrrrr gaat net men scherm stuk!!! kan iets zien met zwaar veel moeite maar verlichting van de LCD wilt niet meer aangaan... Pffffff
Weet iemand hoe ik via de PC een full backup kan doen via de recovery mode/safestrap?
Weet iemand hoe ik via de PC een full backup kan doen via de recovery mode/safestrap?
[ Voor 24% gewijzigd door Rohit op 10-09-2014 11:44 ]
Wellicht via safestrap op je microsdkaart? als je nog iets licht ziet...
Kan je wellicht stap voor stap door Safestrap (3.6.5) helpen:
1. Aanzetten, na een paar seconden op de menuknop drukken.
2. Na de trilling zit je in Safestrap
3. Dan druk je op Backup (zit op 4cm van boven en 1 cm van de linkerzijkant)
4. Dan kom je in het backup scherm. Als het goed is staat hij op Micro SDcard...
5. Vanuit links onder 1cm - 1cm swipe je naar rechts. De backup wordt gedaan! (duurde bij mij voor 2089MB 7min21sec)
6. Sluit de telefoon af, wat langer de powerknop indrukken.
7. Daarna opstarten en aan de pc hangen. Wellicht kun je dan de backup van je telefoon halen. Of SD uit de telefoon halen en hopen dat de backup daar op staat!
Succes!
Kan je wellicht stap voor stap door Safestrap (3.6.5) helpen:
1. Aanzetten, na een paar seconden op de menuknop drukken.
2. Na de trilling zit je in Safestrap
3. Dan druk je op Backup (zit op 4cm van boven en 1 cm van de linkerzijkant)
4. Dan kom je in het backup scherm. Als het goed is staat hij op Micro SDcard...
5. Vanuit links onder 1cm - 1cm swipe je naar rechts. De backup wordt gedaan! (duurde bij mij voor 2089MB 7min21sec)
6. Sluit de telefoon af, wat langer de powerknop indrukken.
7. Daarna opstarten en aan de pc hangen. Wellicht kun je dan de backup van je telefoon halen. Of SD uit de telefoon halen en hopen dat de backup daar op staat!
Succes!
Aaahh thnx man!!! ga ik straks proberen..
dan een andere gaan zoeken op ebay pfff..
dat scherm vervanging zie ik niet zo zitten...
Staan er zat in de states. Denk er ook nog één als backup te halen. Die Droid 5 kunnen we denk ik wel naar fluiten...rohit schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:53:
Aaahh thnx man!!! ga ik straks proberen..

Jaa pfff kutzooi! kende lang op blijve wachte idd..
Droid 4 kost je nu 90,- inc verzendkosten en import. Toevallig vorige week 2 stuks besteld. Hoop de eerste volgende week binnen te krijgen.
Veel Verizon abbo's lopen nu af. Mensen leveren massaal hun Droid in. Dus nu is het inderdaad makkelijk om je slag te slaan. Vanaf 50,- heb je er al 1.
Veel Verizon abbo's lopen nu af. Mensen leveren massaal hun Droid in. Dus nu is het inderdaad makkelijk om je slag te slaan. Vanaf 50,- heb je er al 1.
2e handse dan?
Thanks voor de tip! Meteen een paar bij één seller besteld, leuk voor de hele familie!Die Bruine schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:20:
Droid 4 kost je nu 90,- inc verzendkosten en import. Toevallig vorige week 2 stuks besteld. Hoop de eerste volgende week binnen te krijgen.
maar die zijn niet nieuw toch?? Dimacho welke heb jij gekocht?
ik ben nu op het punt om er 1 te bestellen, maar dan splinternieuw.. voor 128 dollar..
inmiddels al gekocht
ik ben nu op het punt om er 1 te bestellen, maar dan splinternieuw.. voor 128 dollar..
inmiddels al gekocht
[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 15-09-2014 17:17 ]
Tweedehand, maakt me niet zo uit, Bad ESN is ook geen probleem in Nederland. Nieuw heb je het voordeel dat de accu nog clean is ;-)rohit schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:49:
maar die zijn niet nieuw toch?? Dimacho welke heb jij gekocht?
inmiddels al gekocht
Heb de telefoon binnen!!
iemand nog linkjes wat ik nu precies ook alweer allemaal moest installeren?
heb alleen de mentor link gevonden tot nu toe..
http://www.internauta37.a...mentor-rom-droid4#ENGLISH
weet alleen niet of dat de nieuwste rom is??
wat een gekut allemaal weer zeg hahaha
pfff
inmiddels allemaal gelukt na een aantal uurtjes zoekwerk enzo!
iemand nog linkjes wat ik nu precies ook alweer allemaal moest installeren?
heb alleen de mentor link gevonden tot nu toe..
http://www.internauta37.a...mentor-rom-droid4#ENGLISH
weet alleen niet of dat de nieuwste rom is??
wat een gekut allemaal weer zeg hahaha
pfff
inmiddels allemaal gelukt na een aantal uurtjes zoekwerk enzo!
[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 30-09-2014 08:52 ]
Ik vermoed dat het verboden is, maar zou het toch willen vragen gezien ik zowel op kapaza/2dehands geen vind en ook niet hier op tweakers.
Iemand die de zijne verkoopt? of eventueel wil ruilen tegen een witte Blackberry Z10 of een iPhone 5 (iPhone heeft achteraan redelijk wat krassen, welke met hoesje niet zichtbaar zijn)
Iemand die de zijne verkoopt? of eventueel wil ruilen tegen een witte Blackberry Z10 of een iPhone 5 (iPhone heeft achteraan redelijk wat krassen, welke met hoesje niet zichtbaar zijn)
Ik heb die van mij bij deze vent gekocht.
http://www.ebay.nl/usr/be...ay?_trksid=p2047675.l2559
Het is blijkbaar een "factory refurbished" telefoon. Ziet er in ieder geval als nieuw uit
Ff rooten, de gsm patch van Mentor Cyanogenmod11 er op en ik ben nu aan het klooien met deze kernel, is eigenlijk niet specifiek voor deze telefoon maar werkt vrij goed. Veel tweak mogelijkheden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2223517
Batterij van deze telefoon is wel aan de kleine kant trouwens...
http://www.ebay.nl/usr/be...ay?_trksid=p2047675.l2559
Het is blijkbaar een "factory refurbished" telefoon. Ziet er in ieder geval als nieuw uit
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2223517
Batterij van deze telefoon is wel aan de kleine kant trouwens...
Atari portfolio Dos 2.11
Kan onze d4 Lollipop aan?
Ja! Maar zal nog wel even duren. Wachten op CM12 kan nog weken/maanden duren. Motorola zelf gaat het niet uitbrengen is op hun website te lezen!rohit schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:54:
Kan onze d4 Lollipop aan?
Welke rom is momenteel het snelste en beste?
en wat moet ik daarvoor allemaal doen?
ik heb hem geroot en er staat safestrap op..
en wat moet ik daarvoor allemaal doen?
ik heb hem geroot en er staat safestrap op..
In slot-1 draai ik CM11. Update hem twee keer per maand en vind het prima draaien. Snel genoeg, speel geen spellen... Maar met de standaard apps gaat het prima.
ik speel ook geen spelletjes..
staat de standaard rom er dan nog op?
zet hij die slots op het intern geheugen?
staat de standaard rom er dan nog op?
zet hij die slots op het intern geheugen?
Ja, je kan zelf de grote kiezen. Ik heb 4gb gekozen, vooral met apps heb ik aan 2 niet genoeg. Standaard rom staat in stockslot! Maar gebruik ik denk ik al een jaar niet meer.
Gewoon cm voor droid4 downloaden, ik draai die van 19okt. Plus de gsm patch van mentor! Die kun je dan allebei via safestrap installeren!
Gewoon cm voor droid4 downloaden, ik draai die van 19okt. Plus de gsm patch van mentor! Die kun je dan allebei via safestrap installeren!
de gsm patch heb ik al geinstalleerd op de stock rom, die moet ik dus na het installeren van CM weer installeren?
Ja inderdaad. Als je CM er op zet kan je nog een zip toevoegen in safestrap. Dan pak je die patch. Installeert die meteen nar CM er op!rohit schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:52:
de gsm patch heb ik al geinstalleerd op de stock rom, die moet ik dus na het installeren van CM weer installeren?
welke van deze moet ik dan hebben?
http://download.cyanogenmod.org/?device=maserati
hoeveel romgeheugen raad je me aan? wat is standaard? 1gb?
De M-releases zijn stable. (Ik vind overigens alle nightlys ook stable maar dat is je eigenkeus)rohit schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:29:
welke van deze moet ik dan hebben?
Download dan cm-11-20141011-SNAPSHOT-M11-maserati.zip Dat is de laatste. 1GB is wel erg weinig als je er ook nog apps op wilt hebben. Zelf heb ik 4GB, maar 2GB moet in principe voldoende zijn!
Vergeet ook niet de laatste Gapps! Of in ieder geval de playstore te installeren. Dan kan je zelf je google apps selecteren en installeren!
uh? zit de playstore er niet standaard in dan??
kan het ook via dit:
http://www.cyanogenmod.org/ niet ondersteund..
kan het ook via dit:
http://www.cyanogenmod.org/ niet ondersteund..
[ Voor 47% gewijzigd door Rohit op 22-10-2014 14:34 ]
hij is nu bezig met een romslot...
heb 1000 als system 3000 als data en 500 als cache..
cm11 geinstalleerd, patch meteen gedaan van mentor daarna gapps maar die failed...
hij is nu aan het booten (pijltje draait een rondje om een koppie)
vaag na een paar keer wipen en opnieuw installeren staan de gapps er wel op..
Wauw!!
Heb wel een probleem elke x nu met de play store... elke x als ik open zegt die geen verbinding, druk ik op opnieuw dan doet die het opeens dan valt hij weer weg dan weer niet dan weer wel... ping naar google.nl blijft die wel constant doen..
heb 1000 als system 3000 als data en 500 als cache..
cm11 geinstalleerd, patch meteen gedaan van mentor daarna gapps maar die failed...
hij is nu aan het booten (pijltje draait een rondje om een koppie)
vaag na een paar keer wipen en opnieuw installeren staan de gapps er wel op..
Wauw!!
Heb wel een probleem elke x nu met de play store... elke x als ik open zegt die geen verbinding, druk ik op opnieuw dan doet die het opeens dan valt hij weer weg dan weer niet dan weer wel... ping naar google.nl blijft die wel constant doen..
[ Voor 88% gewijzigd door Rohit op 23-10-2014 08:40 ]
@rohit, vervelend van de playstore. Welke Gapps heb je gebruikt is je play services up to date? Wat is de versie van je playstore?
Heb gisteren maar eens op het stockslot CM geïnstalleerd! Wat een verademing een verse install! (Wauw zoals Pathogen zegt??!) Heerlijk snel, geen haperingen meer bij het wisselen tussen apps! Bewijs dat ik nog niet toe ben aan een andere phone zonder fysiek keyboard!
Heb gisteren maar eens op het stockslot CM geïnstalleerd! Wat een verademing een verse install! (Wauw zoals Pathogen zegt??!) Heerlijk snel, geen haperingen meer bij het wisselen tussen apps! Bewijs dat ik nog niet toe ben aan een andere phone zonder fysiek keyboard!
Ik heb het al gefixt had de nieuwe Gapps maar heb een playstore versie van vorige week los geinstalleerd en probleem is nu voorlopig weg...
is het beter om cm 11 in een stock slot te installeren?
heb btw nog een probleempje, mijn mailapp trilt elke x dat is zo irritant!!
trillen staat al uit in de instellingen maar hij blijft trillen...
iemand die btw Xposed gebruikt?
[ Voor 31% gewijzigd door Rohit op 27-10-2014 14:40 ]
CM11 in stock betekend dat je alle ruimte gebruik die er is... Dat was voor mij uiteindelijk waarom ik het deed. Betekend wel dat je Safestrap nooit moet verwijderen. Anders ben je alles kwijt!!rohit schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:46:
Ik heb het al gefixt had de nieuwe Gapps maar heb een playstore versie van vorige week los geinstalleerd en probleem is nu voorlopig weg...
Xposed veel gebruikt. Nu alleen op mijn tablet.
Net een nieuwe accu besteld voor mijn Droid4. EB41 Gold XT894 via ebay. Kost 15 euro, maar eens kijken of het helpt om wat aan de accuduur te doen.
Zo mijn vriendin heeft sinds gister een Oneplus One pffff wat een vette telefoon is dat zeg!!
supersnel en echt mooi beeld enz
snap echt niet dat ze gewoon een qwerty toestel met 2014 specs maken pffff
supersnel en echt mooi beeld enz
snap echt niet dat ze gewoon een qwerty toestel met 2014 specs maken pffff
Gewoon mee leren leven ;-) Het Jolla project met fysiek toetsenbord is ook wel grappig. Maar erg prijzig! Qua specs schelen de Droid4 en de Jolla niet echt van elkaar. Allebei Dual Core, verschil 0,2. Verder zie ik dat de Jolla wel 4G heeft, maar dat mis ik niet echt. Een Droid 4 haal je in de huidige markt al voor 60 dollar. De Jolla plus fysiek toetsenbord gaat richting de 300/400 euro.
mensee, moet ik CM11 update downloaden als die daarom vraagt??
krijg nu namelijk in me scherm 1 update beschikbaar. CM-11-20141112-SNAPSHOT-M12
krijg nu namelijk in me scherm 1 update beschikbaar. CM-11-20141112-SNAPSHOT-M12
Moet niet! Vrije keus! Ik kies altijd een update van 2 dagen geleden. Minste kans op fouten. De M releases kan je vrijwel altijd veilig installeren. Doe dit echter nooit op een Rom van van die datum. Dus straks is bijvoorbeeld 20141115 uit, dan niet de M12 installerenrohit schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:36:
mensee, moet ik CM11 update downloaden als die daarom vraagt??
Ik vermoed dat hij alleen de meldingen krijgt bij Snapshots. Anders hadden we hem al lang gehoord
.
Zoals DiMacho zegt, nooit een rom installeren over een nieuwere rom (controleer altijd de datum). Gegarandeerd dat je tegen problemen aan gaat lopen en helemaal opnieuw moet beginnen. Een nieuwere rom installeren om het te repareren werkt zelden.
Zoals DiMacho zegt, nooit een rom installeren over een nieuwere rom (controleer altijd de datum). Gegarandeerd dat je tegen problemen aan gaat lopen en helemaal opnieuw moet beginnen. Een nieuwere rom installeren om het te repareren werkt zelden.
Dacht ik ook. Ik krijg bij Updates al tijden niet meer de optie, welke updates ik wil zien. Zie die M12 ook nog niet?!Die Bruine schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:18:
Ik vermoed dat hij alleen de meldingen krijgt bij Snapshots. Anders hadden we hem al lang gehoord.
dus gewoon installeren?
M-releases zijn stable. Zeggen ze... maar ik zou nog twee dagen wachten voor je hem installeert!rohit schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:27:
dus gewoon installeren?
haha had em al geinstalleerd.. werkt voorlopig nog gewoon goed!
http://droid.cs.fau.de/cm-12.0/pre-alpha-test/
Lolly's!!!!
Lolly's!!!!
quote: stargo;56817193For anyone who wants to play around with L:
http://droid.cs.fau.de/cm-12.0/pre-alpha-test/
Things to keep in mind:One thing would be interesting for me: Does 3G/1X work on VZW-devices in the US? I can't really test that from here...
- Install this in a new slot! Do not upgrade any old system!
- This is not a daily driver!
- Installing newer cm-12 builds will likely require a complete wipe again (due to SELinux).
- Many things are broken (Stock camera, Document browser, graphical glitches, ...). No need to report bugs right now.
- This uses a patched version of the updater-binary to install on current safestrap-versions
- To actually build this rom, you need to pick at least the following gerrit changes: 76777, 76871, 76936, 76950, 77520, 77673, 77674
- The following diff against android_device_motorola_omap4-common is also needed: http://droid.cs.fau.de/cm...torola_omap4-common.patch
And does LTE work and actually transmit data?
Cheers,
Michael
En iemand al de Lollypop geprobeerd?
Af en toe om te testen, nog niet een daily!! We leuk om mee bezig te zijn. Best simpel, Safestrap updaten en in een ander slot dan je daily rom instaleren. Het doet niets kwaad, dus gewoon doen.
Welke Safestrap moet ik dan hebben? want ik dacht ergens te lezen dat sommige niet goed werken ofzo?
De volgende: http://droid.cs.fau.de/cm...strap/Safestrap/maserati/
http://droid.cs.fau.de/cm...trap/Safestrap/README.txt
Onthoud dat als je hem op je stockrom update.... niet herstarten tijdens het proces!!!!!
http://droid.cs.fau.de/cm...trap/Safestrap/README.txt
Onthoud dat als je hem op je stockrom update.... niet herstarten tijdens het proces!!!!!
assuming that cm11 is currently installed in your stock slot and you want to update to the new test safestrap by stargo:
uninstall the existing safestrap using the original safestrap, for instance, if the existing safestrap is 3.73, you should install safestrap 3.73 and uninstall the recovery.
DO NOT REBOOT YOUR PHONE IN THE PROCESS
after you have uninstalled the existing recovery, uninstall safestrap(3.73), and then install the new safestrap by stargo, and install the recovery.
your safestrap is now updated, and nothing will be wiped.
YOU MUST NOT REBOOT YOUR PHONE DURING THE PROCESS, you can only reboot after a recovery has been installed.
hope you find this useful
[ Voor 63% gewijzigd door DiMacho op 01-12-2014 14:25 ]
Welke Wipes kan ik aanvinken in de recovery mode, als ik alleen wil opschonen? dus niks deleten!!
dalvik ?
dalvik ?
cache en dalvik doe ik over het algemeen, na een update.
Atari portfolio Dos 2.11
Iemand al Lollipop op zijn D4??
nieuwste versie van CM12 is al een officiële versie
[ Voor 47% gewijzigd door Rohit op 12-02-2015 16:05 ]
Draai het af en toe, maar crashed (google stop met werken) wel eens of ik kan niet bellen. Het gaat steeds beter in ieder geval.rohit schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:04:
Iemand al Lollipop op zijn D4??
welke versie gebruik jij? de nieuwste? is lollipop sneller?
Ik ben van de D4 af... toestel werd me gewoon echt te traag..
heb nu de Samsung Note Edge.. Echt een heerlijk toestel!
wel super wennen om te typen maarja ik kan weer paar jaartjes vooruit!
Ik heb hem nog wel, maar probeer te wennen aan de Jiayu S3 3GB. Vond hem ook wat trager geworden en werd moe van het constant opladen... ondanks nieuwe accu.rohit schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:09:
Ik ben van de D4 af... toestel werd me gewoon echt te traag..
Vraagje, heb nu CM12 erop gezet kan ik de nightly's blijven updaten zonder problemen?DiMacho schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:34:
[...]
Ik heb hem nog wel, maar probeer te wennen aan de Jiayu S3 3GB. Vond hem ook wat trager geworden en werd moe van het constant opladen... ondanks nieuwe accu.
blijven de Mentor patch en Gappss allemaal onaangepast?
Ik had CM12 ernieuw opgezet, plus de gapps en mentor. De CM12 kon ik steeds updaten!
Ik heb dr ook eentje gekocht, was cheap maar zitten wel nog wat probleempjes aan..
-USB poort is versleten, moet 't ding een keer uit elkaar slopen en een andere op solderen.
-Deksel is het tabje van afgebroken (lompe vorige eigenaar?) dus heb nieuwe besteld..
-Ik kan geen sms versturen (ontvangen nog niet getest, waarschijnlijk ook niet..)
Die laatste is op te lossen met CM11 + een patch, maar de vorige keer dat ik CM installeerde op een telefoon werd ie dr enorm traag en onstabiel van, dus ik weet niet of dat is wat ik wil. Ik vraag me af wat dr gebeurt als ik de boel alleen voor de patch installeer en daarna weer de stock rom dr overheen zet..
Maar CM11 draait op deze telefoon wel goed en stabiel?
-USB poort is versleten, moet 't ding een keer uit elkaar slopen en een andere op solderen.
-Deksel is het tabje van afgebroken (lompe vorige eigenaar?) dus heb nieuwe besteld..
-Ik kan geen sms versturen (ontvangen nog niet getest, waarschijnlijk ook niet..)
Die laatste is op te lossen met CM11 + een patch, maar de vorige keer dat ik CM installeerde op een telefoon werd ie dr enorm traag en onstabiel van, dus ik weet niet of dat is wat ik wil. Ik vraag me af wat dr gebeurt als ik de boel alleen voor de patch installeer en daarna weer de stock rom dr overheen zet..
Maar CM11 draait op deze telefoon wel goed en stabiel?
[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 12-06-2015 20:02 ]
CM11 draaide goed. Maar ook de rest kan je in stock oplossen door wat aanpassingen. Staan denk ik zelfs in dit topic beschreven. Zo niet, even op XDA kijken.
Edit:
In je /system/build.prop in elk geval het volgende aanpassen:
ro.telephony.gsm-routes-us-smsc = 0
En de SMS centrale aanpassen via *#*#4636#*#* .
That should do the trick.
Edit:
In je /system/build.prop in elk geval het volgende aanpassen:
ro.telephony.gsm-routes-us-smsc = 0
En de SMS centrale aanpassen via *#*#4636#*#* .
That should do the trick.
[ Voor 38% gewijzigd door Die Bruine op 13-06-2015 08:00 ]
De flex kabel mijn Droid 4 is van de week half gebroken, resultaat: geen connectie meer tussen scherm en toetsenbord
. En gezien deze kabel aan het LCD scherm vastzit moet ik deze nu beide vervangen. Heeft een van jullie toevallig nog een oude (kapotte) Droid 4 liggen waar de flexkabel (en LCD scherm) nog van werkt?
Is er niemand?
Ik denk dat je toch een donor moet kopen, zoals item 311500673639 op Ebay.
Atari portfolio Dos 2.11
Ik denk het ook, bij mij is diezelfde kabel kapotgegaan. Nouja, gegaan. Ik heb op de harde manier geleerd dat je niet moet proberen zo'n kabel los te trekken zonder de lijm eerst te verhitten
Ik heb echt te vaak die kabel gesloopt. Daarom raak ik die krengen ook gewoon totaal niet meer aan
. De laatste keer was ik de digitizer aan het vervangen. Rondom netjes veel betere dubbelzijdige plakband aanbrengen. Restjes wegknippen ging goed. Totdat ik half gemonteerd ook die kabel doorknipte.
Na teveel geknutsel werd ik nonchalant
.
Maar wel repareren zou ik zeggen. Ik heb helaas geen werkende, noch repareerbare, Droid meer. Maar van de Photon's zal ik er nog wel 1 zelf houden
.
Na teveel geknutsel werd ik nonchalant
Maar wel repareren zou ik zeggen. Ik heb helaas geen werkende, noch repareerbare, Droid meer. Maar van de Photon's zal ik er nog wel 1 zelf houden
Vandaag maar eens beginnen met CM13 testen op de Droid4. Reacties op xda zijn positief!
Draait er hier al iemand CM13?
Mijn vader gebruikte mijn droid met CM12 die werd laatst geupdate naar CM13.. Maar hij heeft al een paar weken last van de google play service.. die stopt de hele tijd en werkt ook niet.. dus heb maar een reset gedaan. wou dit in de instellingen doen maar hij reboot en daarna blijft het scherm zwart.. dus via recovery geprobeerd maar nu zegt die dat er geen OS is geinstalleerd.. dus nu opnieuw CM13 eropzette.. is weer een tijdje geleden dat ik hiermee bezig ben geweest dus ff opzoeke hoe het ook alweer ging...DiMacho schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:05:
Vandaag maar eens beginnen met CM13 testen op de Droid4. Reacties op xda zijn positief!
Inmiddels gelukt! moest hem wel 2x flashen want ik kreeg steeds de melding wizard is gestopt.. dus eerst cm13 geflashed daarna meteen Gapps installeren en dan rebooten..
[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 24-03-2016 13:02 ]
Ja zeker beter om gewoon CM13 clean te installeren. Hij werkt echt zo lekker. Draai hem wel in Slot1 en niet in de stockslot.rohit schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:52:
[...]
Mijn vader gebruikte mijn droid met CM12 die werd laatst geupdate naar CM13.. Maar hij heeft al een paar weken last van de google play service.. die stopt de hele tijd en werkt ook niet.. dus heb maar een reset gedaan. wou dit in de instellingen doen maar hij reboot en daarna blijft het scherm zwart.. dus via recovery geprobeerd maar nu zegt die dat er geen OS is geinstalleerd.. dus nu opnieuw CM13 eropzette.. is weer een tijdje geleden dat ik hiermee bezig ben geweest dus ff opzoeke hoe het ook alweer ging...
Inmiddels gelukt! moest hem wel 2x flashen want ik kreeg steeds de melding wizard is gestopt.. dus eerst cm13 geflashed daarna meteen Gapps installeren en dan rebooten..
Klopt hem hem ook in slot 1 nu.. mijn vader is helemaal happy haha!
Anoniem: 754381
Ik heb een Photon Q gekocht maar de sim wil met geen mogelijkheid werken.
Simslot er al uitgehaald maar ik heb simpelweg geen tijd om de soldeerboer uit te gaan hangen.
Inmiddels is ook al de achterkant stukgegaan en zit er een hoogst irritante kras midden op het scherm. Ik neem de weggegooide 130 euro maar voor lief en kijk nu naar een telefoon met simkaart slot.
Ik wil een telefoon met werkend simslot, als ik de Droid 4 koop en hem unlock doet hij het hier gewoon.. Maar werkt dit voor elke Droid 4 die ik kan kopen?
Simslot er al uitgehaald maar ik heb simpelweg geen tijd om de soldeerboer uit te gaan hangen.
Inmiddels is ook al de achterkant stukgegaan en zit er een hoogst irritante kras midden op het scherm. Ik neem de weggegooide 130 euro maar voor lief en kijk nu naar een telefoon met simkaart slot.
Ik wil een telefoon met werkend simslot, als ik de Droid 4 koop en hem unlock doet hij het hier gewoon.. Maar werkt dit voor elke Droid 4 die ik kan kopen?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 754381 op 02-04-2016 12:32 ]
Ja.Anoniem: 754381 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:29:
Zonde van de Photon!
Anoniem: 754381
Ja vertel mij wat.. Ik ga die Droid 4 gebruiken en prepareer ondertussen de Photon Q zelf weer. Kijken hoe het gaat