Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
Ik lees dat je met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2082827 het kan oplossen. Maar zelf niet getest, geen lapdock meer! Kan het vanavond wel eens doen op mijn tv als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:13
Ik had trouwens eerst ook ergens ICE zien staan, noodgegevens in je telefoon.. die kan ik ook niet meer terugvinden!! komt dit door het scriptje van Mentor?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:04
Nope, die fix werkt alleen onder 10.1. Voor 10.2 is nooit een fix gekomen. En zelfs die onder 10.1 draaide extreem buggy.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 14:42
Jeej, heb 'm nu ook besteld, na 6 jaar is m'n Nokia n97 overleden, wou de droid al eerder kopen maar andere dingen hadden prioriteit. Nu vraag ik me alleen af, moet er ook een omvormer bij voor het stopcontact? Ik kan daar nergens info over vinden, of ben ik koppig, kan ook :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
EdjeCageman schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:57:
Jeej, heb 'm nu ook besteld, na 6 jaar is m'n Nokia n97 overleden, wou de droid al eerder kopen maar andere dingen hadden prioriteit. Nu vraag ik me alleen af, moet er ook een omvormer bij voor het stopcontact? Ik kan daar nergens info over vinden, of ben ik koppig, kan ook :-P
Ja die moet er bij. Of je moet van een ander apparaat/appleproduct? een oplader hebben, plug je de usb in en hij laad!

Goede keus gemaakt! ;)
Die Bruine schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:07:
Nope, die fix werkt alleen onder 10.1. Voor 10.2 is nooit een fix gekomen. En zelfs die onder 10.1 draaide extreem buggy.
Ok dan probeer ik het niet eens! Ga morgen eens een dag lang proberen hoe die ROM in dagelijks gebruik presteert. Nu maar sporadisch getest! Ben wel al fan van de camera van 4.3! Die kan je trouwens ook los installeren op 4.1.2!

[ Voor 30% gewijzigd door DiMacho op 05-11-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Noh ik heb genoeg opladers liggen met micro-usb, ik bedoelde een omvormer in de zin van 110 volt (Amerikaans stroomnet) naar 240 volt (europees netwerk) niet de stekker an sich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
EdjeCageman schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:28:
Noh ik heb genoeg opladers liggen met micro-usb, ik bedoelde een omvormer in de zin van 110 volt (Amerikaans stroomnet) naar 240 volt (europees netwerk) niet de stekker an sich
Niet nodig!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DiMacho schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:36:
[...]

Ja die moet er bij. Of je moet van een ander apparaat/appleproduct? een oplader hebben, plug je de usb in en hij laad!

Goede keus gemaakt! ;)

[...]

Ok dan probeer ik het niet eens! Ga morgen eens een dag lang proberen hoe die ROM in dagelijks gebruik presteert. Nu maar sporadisch getest! Ben wel al fan van de camera van 4.3! Die kan je trouwens ook los installeren op 4.1.2!
waar kan ik die apk vinden van de camera app?

is dat deze?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2340858

[ Voor 6% gewijzigd door Rohit op 06-11-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:13:
[...]

waar kan ik die apk vinden van de camera app?
http://www.droid-life.com...search-launcher-and-more/

Daar heb ik hem vandaan. Er zijn er nog meer die het doen... moet je maar even testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heb je nog meer apk's geinstalleerd uit dat lijstje?

nieuwe launcher bijvoorbeeld? zie niet echt iets interessantss..

Hij overschrijft trouwens de oude camera app niet...

En hoe stel je trouwens in dat de fotos niet op de internal storage komen maar gewoon op de sd kaart?

[ Voor 40% gewijzigd door Rohit op 06-11-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:19:
Heb je nog meer apk's geinstalleerd uit dat lijstje?

nieuwe launcher bijvoorbeeld? zie niet echt iets interessantss..

Hij overschrijft trouwens de oude camera app niet...

En hoe stel je trouwens in dat de fotos niet op de internal storage komen maar gewoon op de sd kaart?
Probeer het zelf! De launcher deed het bij mij niet. Maar schijnt wel te kunnen werken. niet dat het veel verschil maakt!

Vond zelf de nieuwe mail app leuk en de camera. Hij overschrijft idd niet de oude camera app. Maar die kun je deactiveren en dan de nieuwe als standaard gebruiken.

edit: om je foto's op sd te krijgen: Op de camera app, lang drukken, naar op meer opties, instellingen, storage.

[ Voor 7% gewijzigd door DiMacho op 06-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Lukt mij niet...?

Als ik lang op de Camera icoon druk wilt die hem op mijn home zetten, klik ik boven in Meer opties staat er alleen : Delen, verwijderen en Appinformatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik bedoel in de camere app op het scherm! foutje, te snel! Dus op en de Camera App en dan heb je beeld van je camera... lang drukken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DiMacho schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:18:
Ik bedoel in de camere app op het scherm! foutje, te snel! Dus op en de Camera App en dan heb je beeld van je camera... lang drukken etc
Krijg ik niet te zien...

er staat locatie, dat is de gps.... timer, grootte, witbalans en scene....
nergens een instelling voor opslaglocatie...

Ik heb laatste tijd ook erg veel last van dat mijn whatsapp berichtjes laat aankomen, of pas als ik whatsapp open... iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Rohit op 07-11-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:24:
[...]

Krijg ik niet te zien...

er staat locatie, dat is de gps.... timer, grootte, witbalans en scene....
nergens een instelling voor opslaglocatie...

Ik heb laatste tijd ook erg veel last van dat mijn whatsapp berichtjes laat aankomen, of pas als ik whatsapp open... iemand een idee?
In het midden staat een ^ en dan kom je in het volgende menututje

Whatsapp: Heb je Ziggo Wifi? Dan is het een bekend probleem! Zie het Ziggo Ervaringen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DiMacho schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:31:
[...]

In het midden staat een ^ en dan kom je in het volgende menututje

Whatsapp: Heb je Ziggo Wifi? Dan is het een bekend probleem! Zie het Ziggo Ervaringen Topic
Denk dat we een andere Camera app hebben...

ik zie dus echt nergens de optie bijstaan...
Versie 2.0.001 (893803-30)

nee heb geen ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Die Bruine schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:37:
Nadeel vind ik nog steeds dat je dan geen webtop hebt. Best wel lullig als je een Lapdock hebt liggen. Als HDMI nog werkt heb je er nog wel een beetje aan, maar niet full screen.

Slimbeam 2.1 heeft wel werkende HDMI? Dan kan ik wellicht iemand blij maken.
Heb wat dingen van xda geprobeerd, maar geen werkende HDMI tot nu toe.

Ben tevreden over de vormgeving en snelheid, maar heb problemen met WiFi en GPS. Het lijkt een locatie probleem. Hij denkt dat je nog op je locatie bent waar je hem opstartte. Dus als ik naar mijn werk ga, moet ik hem rebooten om de wifi te vinden. Gelukkig onthoud hij hem dan wel. Dus als ik thuis kom pakt hij meteen mijn eigen wifi en ook daarna op mn werk weer de wifi. Maar even de stad in en ergens wifi pakken word hem niet, dan moet je eerst rebooten. De GPS gaat vaak terug naar de homelocatie. Af en toe pakt hij een signaal en dan weer niet. Met verschillende gps tools proberen op te lossen, maar niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Probeer eens WPA_supplicant te verwijderen. Dit is echt een kwaal in CM. Dat was zo in CM9, CM10, CM10.1 en zelfs nog in CM10.2 zo af en toe. Overigens maar een keer nodig. Daarna werkt het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Bedoel je dan WPA_supplicant.conf, daar vind hij er 2 van in data/misc/wifi en system/etc/wifi/
Ook vind hij het bestand zonder .conf in system/bin/
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
data/misc/wifi/WPA_supplicant.conf verwijderen en de bestanden onder data/misc/dhcp.

Reboot en hopelijk zijn jouw problemen dan verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
iemand die weet hoe je standaard rom een screenshotje maakt zonder een app te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Power + Volume omlaag tegelijk indrukken. Is op alle 4.x Androids zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 14:21
Bij mij heeft GPS soms echt de grootste moeite om een goed signaal te vinden, soms een kwartier. Heb cyanogenmod 10.1.3, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Die Bruine schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:26:
data/misc/wifi/WPA_supplicant.conf verwijderen en de bestanden onder data/misc/dhcp.

Reboot en hopelijk zijn jouw problemen dan verholpen.
Jammer genoeg niet gelukt. We blijven zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Andere nightly proberen? Of draai je een stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 14:47
Na lang zoeken ook de Droid 4 voor mn vriendin besteld. *O*

Via Ebay een ongebruikte ongeactiveerde gevonden incl import en verzending voor in totaal €250. Alleen niet meer in originele box. Niet slecht hoop ik.

Een paar puntjes voor hij binnen is:
Gezien de eerste keer Andoid voor haar zal ik alles op NL moeten (wensen) te zetten. Beste ROM lijkt me dan die van Mentor van een tientje extra. Of heeft iemand een betere ervaring?

Oude iPhone3S lader zal dan denkelijk werken zoals hierboven is aangegeven?

Zal ik eerst de telefoon activeren en auto updaten en daarna de custom ROM er op zetten of gelijk de zaak rooten en de gewenste Mentor (of andere geadviseerde) ROM er op zetten? Heb overigens enkel ervaring met android tv-sticks custom ROMS, ben benieuwd met de DROID 4 :)

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:49

Pathogen

Shoop Da Whoop

Auto update naar JB gaat je waarschijnlijk het shift-probleem geven. Ik ben érg te spreken over Cyanogenmod op SafeStrap, sindsdien geen enkele klacht meer gehad van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Nou bij mij werkt screenshot maken iig niet met powerknop en volume omlaag...

Edit: werkt denk ik wel.. alleen moet je hem 2 seconde ingedrukt houden.......

[ Voor 34% gewijzigd door Rohit op 13-11-2013 16:17 ]

• Rohit
Iemand die trouwens wifi hotspot werkend heeft op de stock rom?
hoe krijg je dit voor elkaar?
Heb die update van Mentor gedaan, alleen hij werkt niet als ik hem aanzet...

[ Voor 29% gewijzigd door Rohit op 14-11-2013 11:31 ]

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:02:
Iemand die trouwens wifi hotspot werkend heeft op de stock rom?
hoe krijg je dit voor elkaar?
Heb die update van Mentor gedaan, alleen hij werkt niet als ik hem aanzet...
Weet het even niet zo snel precies, maar het had iets te maken met die bluetooth hotspot optie aan zetten!

• Die Bruine
Stock krijg je alleen werkend door de entitlement check te verwijderen. Daarvoor heb je SQL editor nodig. Staat volgens mij ergens in dit topic. Zo niet, even Googlen op XDA forum naar entitlement check Verizon.

• Rohit
heb ik gekeken, maar die hele entitlement check staat er niet bij in de settings.db...
misschien omdat Mentor die er al uit heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Die Bruine schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:41:
Andere nightly proberen? Of draai je een stable?
Het blijkt een probleem met SafeStrap te zijn. De nieuwe 3.65 lost het op. Nu nog tijd vinden om het locatieprobleem daarmee op te lossen! O-)

Edit1: Safestrap 3.65 geïnstalleerd. Vandaag uitproberen of de problemen zijn opgelost!

[ Voor 12% gewijzigd door DiMacho op 19-11-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand Mentor's Rom al geprobeerd?
ga hem zo ff updaten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
zie niet echt veel verschillen...

heb nu wel een charging led.. ;)

wifi hotspot werkt nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
rohit schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:32:
Iemand Mentor's Rom al geprobeerd?
ga hem zo ff updaten... ;)
Niet z'n volle rom, wel de update van JB. (toestel was overigens prima in orde geleverd)

Inderdaad niet veel anders, echter handig dat je de Verizon rommel kwijt bent en de APN settings van EU providers er bij zitten. 3G werkte meteen. Plus een groot deel is idd NL, maar niet alles. Eens kijken of het de Misses bevalt, anders alsnog de volle NL ROM van Mentor er op.

Ik heb hier nog 2 geschikte USB-laders liggen: output 750 mA resp. 1A. Ik vraag me af: De 750 zal t veiligste zijn voor de (veel geplaagde) batterij? Of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Maakt niets uit. Ik gebruik soms een 2,1A lader en dat gaat ook goed.

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 14:21
Heb geen idee wat voor oplader ik gebruik maar batterij doet het bijzonder goed, gaat bij normaal gebruik ruim 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Voor mensen die een andere accu willen en de telefoon nog niet groot genoeg vinden....
http://mugen.co/motorola/...-4-with-battery-door.html

Kijken het youtube videootje maar af. Hij wordt twee keer zo dik. Maar dan heb je wel meer battery-life :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

DiMacho schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:38:
Voor mensen die een andere accu willen en de telefoon nog niet groot genoeg vinden....
http://mugen.co/motorola/...-4-with-battery-door.html

Kijken het youtube videootje maar af. Hij wordt twee keer zo dik. Maar dan heb je wel meer battery-life :-D
Mijn god wat een Quasimodo-oplossing... Zelfs de kleur wijkt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Vanaf gisteren de nieuwe Slimkat rom draaien met Android 4.4. Werkt tot nu toe smooth. Alleen google voice search doet het nog niet en wat fix gps problemen. Maar die ga ik vandaag verder testen. Even rondje toeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Jeej, heb hem afgelope vrijdag eindelijk in ontvangst Imogen nemen. Nu heb ik wel problemen om op 3G te komen, ik heb de APN gegevens van mijn vriendin haar toestel over genomen , allebij HI maar het ene moment worden de webpagina's snel geladen, het andere moment tergend traag (tot helemaal nniet, met time out's also gevolg)
voor de rest heerlijk toestel :)

Edit: 3G loop nu soepel, het was denk ik gewoon de locatie waar de verbinding slecht was, vroeger nooit last van gehad, maar goed het is bij mijn schoonouders thuis dus is erg jammer als de verbinding daar slecht is :+

[ Voor 23% gewijzigd door EdjeCageman op 04-12-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Slimkat viel behoorlijk tegen, haperende GPS, vastlopers op het homescreen, backlight van het keyboard werkt niet. Nu aan het testen met CM11.0 4.4. Tot nu toe nog geen problemen. Belangrijkste voor mij is dat de GPS goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
Helaas, de vreugde blijkt van korte duur.
De via ebay overgekomen nieuwe droid 4 toont na 3 weken kuren, wellicht kan iemand helpen/herkent het probleem:

De homebutton blijft hangen/werkt niet meer. Die conclusie trek ik nadat het toestel op random momenten roboot, soms 3 keer achter elkaar, plus via de homeknop krijg ik hem niet meer uit sleep mode. Wel via het openklappen van het keyboard.

Die Bruine: je hebt ervaring met het uit elkaar halen van Droid 4 (4 stuks inmiddels? ;) ) Denk je dat het helpt de button eens schoon te vegen en is dit een relatief eenvoudige operatie?

Andere tips wellicht? Toch zonde van zo'n potentieel veelbelovend toestel, en terugsturen is ook weer zo'n gedoe voordat je het zelf even kunt fixen... Bedankt voor de gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als hij echt splinternieuw is zijn er drie mogelijkheden (naar mijn mening).

- Software is corrupt geraakt -> Een echte reset uitvoeren en kijken of het probleem blijft bestaan.
- Digitizer is defect -> Niet eerder meegemaakt, maar op vorige modellen bekend probleem. Digitizer vervangen (nieuwe OEM kost 23,-).
- CPU/GPU probleempje -> Ik heb er ook 1 liggen, GPU is niet goed geflowed. Helaas pindakaas. De GPU zit op het mainboard naast de CPU. De enige remedie die ik ken is in de over proppen. Dan heb je een 50/50 kans dat het verholpen is/helemaal niet meer werkt.

Ik hoop voor je dat het de eerste is. De problemen die je beschrijft komen overeen met de eerste en laatste optie. Ik zou je willen adviseren om hem echt opnieuw te flashen via RSD of de Droid utility.

Heb je deze problemen in stock of CM/CR? CR's zijn heel gevoelig voor de verschillende slots, dan krijg je dus dit soort vage problemen. Ook een bad flash, vandaar mijn advies om hem eens goed te volledig opnieuw te flashen.

[ Voor 8% gewijzigd door Die Bruine op 09-12-2013 10:29 . Reden: GPU uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
Heb idd de CR van Mentor er op staan. Echter dan alleen de update.
Ik heb gelijk met Mentor contact opgenomen om te vragen of hij dit vaker heeft gezien.

Vanavond je eerste suggestie direct proberen. Tnx voor je uitgebreide reactie, highly appreciated!

Edit: na een dag bleek het probleem zich al veel minder voor te doen. Dus ik heb het even aangekeken. De Droid4 had zich nog een paar keer opnieuw opgestart, maar na een paar dagen functioneerde hij weer normaal tot mijn grote verbazing. Of het nu software- of hardwarematig is geweest, ik weet het niet.

Toch zal ik er binnenkort eens een andere rom op gooien. Af en toe springt hij zomaar van stil naar luid, en nog een aantal zaakjes die denkelijk aan de rom te wijten zijn. In ieder geval goed te weten dat er zulke experts op de achtergrond meekijken!
Droid 4 kan ik overigens zeker aanraden mocht iemand nog twijfelen en op zoek zijn naar een Android met fysiek keyboard. Zeker met Kitkat 4.4 in het vooruitzicht, wat de levensduur zeker zal rekken!

[ Voor 59% gewijzigd door Majari op 20-12-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb er ook weer een via Ebay besteld. Na het batterijdebacle en een half jaar aankloten met een Nokia E71 die nu toch zijn langste tijd gehad heeft, stap ik opnieuw in het Android Qwerty-tijdperk. Zooooo fijn om te kunnen blijven typen :D Vandaag verder met rooten en de Mentor Rom er op zetten. Kijken of het me lukt met de Droid 4 Utility van djrbliss via Xda-developers.

[edit] rooten en Safestrap installeren gelukt, Paypal-donatie gedaan voor de Mentor-Rom, nu even gemaild en het antwoord afwachten. krijg je een link per e-mail toegestuurd ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Tiffanylampje op 22-12-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Urgh, die update naar CM 10.1.3 heeft mijn GSM patch en APN settings weer compleet vergurpt!
Op de een of andere mysterieuze manier blijft mijn bereik bij 1 streepje en 3G onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Waarom niet beginnen met CM11 ? Werkt prima met GSMpatch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

DiMacho schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:36:
Waarom niet beginnen met CM11 ? Werkt prima met GSMpatch!!
10.3.1 moet ook prima werken. Ik heb handmatig de build.prop aangepast uiteindelijk, nu werkt het in ieder geval weer zoals bij 10.2.

CM11 is voor mijzelf een prima optie, maar voor mijn vrouw gebruik ik alleen stables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik krijg sindskort voortdurend de melding 'updateprogramma is gestopt.' geen idee waar het van komt, maar nu weet ik het: als ik via systeeminstellingen naar telefooninfo en systeemupdates ga, forceer ik de melding ook. iemand enig idee hoe dit komt? ik gebruik de mentorsrom (inc de uitbreiding van 10 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
assass schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:40:
ik krijg sindskort voortdurend de melding 'updateprogramma is gestopt.' geen idee waar het van komt, maar nu weet ik het: als ik via systeeminstellingen naar telefooninfo en systeemupdates ga, forceer ik de melding ook. iemand enig idee hoe dit komt? ik gebruik de mentorsrom (inc de uitbreiding van 10 euro)
Het heeft te maken met je systeem updater. Die kan je uitzetten. Volgens mij in Titanium backup staat ergens in de lijst systemupdater. Als je die freezed, zal het weg zijn. (je moet wel geroot zijn)

Of het volgende kan een oplossing zijn:
code:
1
Go to /system/etc/security then rename otacerts.zip to otacerts.zip.bak

[ Voor 9% gewijzigd door DiMacho op 14-01-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ondanks mijn grondige build.prop aanpassingen verliest de telefoon met enige regelmaat compleet de verbinding met het mobiele netwerk in CM 10.1.3.
Statusicoon zegt echt "No Service", en een reboot doet (meestal) niks goeds.
De "oplossing" is tot een keer of vijf opnieuw voor netwerken scannen, maar soms crasht dit ook.

Iemand een idee wat ik hiermee kan doen?

Overigens is er ook een OTA update uitgekomen:
https://motorola-global-portal.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/97885/p/30,6720,8302

Hier zit wel een bugfix in voor UMTS/GSM gebruik, maar ik ga niet terug naar stock JB. Wellicht is dit op CM toe te passen?

[ Voor 33% gewijzigd door Pathogen op 15-01-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zou die update toepassen en dan terug naar CM. Die updates passen namelijk ook andere delen aan, zoals het radiogedeelte. Die worden dan weer niet meegenomen in CM. Vandaar dat er ook altijd wel een basis vereist is voordat je naar CM gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Kan ik de update gewoon installeren op de stock rom met Mentors lite edition?

als ik trouwens handmatig systeemupdates doe dan gebeurt er niet eens iets...
gechat met Motorola en geprobeerd op afstand de update naar me telefoon te sturen maar het lukt niet...
denk door de root ofzo...

[ Voor 63% gewijzigd door Rohit op 15-01-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Let op bij de update dat je je root met rootkeeper opslaat. Werkt niet bij iedereen zo goed zie ik op XDA. Dus eigen verantwoording!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die Bruine schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:08:
Ik zou die update toepassen en dan terug naar CM. Die updates passen namelijk ook andere delen aan, zoals het radiogedeelte. Die worden dan weer niet meegenomen in CM. Vandaar dat er ook altijd wel een basis vereist is voordat je naar CM gaat.
Oh ja tuurlijk, ik ben zo geweld aan unlocked bootloaders dat ik helemaal vergeet dat dit heel anders werkt :)

Ik zie in de zip echter geen verwijzing naar een eventueel geupgrade radio, dus ik vermoed dat deze fixes zich eerder in het framework en system apps voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik had met rootkeeper mijn root opgeslagen, daarna temp-unroot gedaan, ik kreeg opeens de melding om te updaten, dus hij download de update .189 en daarna op installeren geklikt gaat mijn telefoon uit daarna wilt die hem installeren maar hij stopt bij een kwart al en daarna reboot hij en zegt update failed..
geprobeerd met root en met temp-unroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

DiMacho schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:12:
[...]

Of het volgende kan een oplossing zijn:
code:
1
Go to /system/etc/security then rename otacerts.zip to otacerts.zip.bak
helaas dit werk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

heb contact met Mentor (relaxed dat die kerel zo snel reageerd op mails) gehad en die raadde me aan zijn ROM te updaten naar de laatste versie, dat heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysco
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04-2015
Beste tweakers, ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Droid 4. Helaas krijg ik de 3G (Telfort) niet werkend. Heb gewoon via de gsm-mode een apn toegevoegd en daarna global-mode gekozen. Bellen werkt wel.

Heb het topic doorzocht, maar ben er niet uitgekomen. Ook de Telfort-winkel heeft een poging gedaan, maar helaas..

Een 2e ding is de GPS, die doet ook nog niks. Ik heb ICS 4.0.4 en heb hem niet geroot.

Is er iemand die mij kan helpen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Thysco op 29-01-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Thysco schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:41:
Beste tweakers, ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Droid 4. Helaas krijg ik de 3G (Telfort) niet werkend. Heb gewoon via de gsm-mode een apn toegevoegd en daarna global-mode gekozen. Bellen werkt wel.

Heb het topic doorzocht, maar ben er niet uitgekomen. Ook de Telfort-winkel heeft een poging gedaan, maar helaas..

Een 2e ding is de GPS, die doet ook nog niks. Ik heb ICS 4.0.4 en heb hem niet geroot.

Is er iemand die mij kan helpen :?
Mentor heeft een gsm patch:
http://www.internauta37.a...rizon-cdma-phones-android

Je kunt de build.prop editten om dit voor elkaar te krijgen. Zie de omschrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heb je internettype op default gezet? Moet je handmatig intypen, dat is meestal het probleem bij KPN/Simyo/Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Bij mij deed die het wel na het doorspitten hier met de originele rom..

wat halen jullie trouwens met een speedtest voor snelheid via 3G ?
Telfort heeft sindskort 7 mb, in praktijk ongeveer 3mbps zeide ze... maar krijg altijd onder de 2...

[ Voor 54% gewijzigd door Rohit op 30-01-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 576368

Ik kon geen topic voor de Photon Q vinden, dus hier maar een poging. Alvast excuses als ik verkeerd zit.

Ik heb net een Photon Q op de kop getikt en hier mijn KPN sim ingestoken, maar helaas nog geen success. Bellen is geen probleem, maar data wil nog niet. Geen connectie, geen icoontje in de statusbar.

SW: 98.10.5.XT897.Sprint.en.US
Android 4.1.2

Handmatig APN toegevoegd met dezelfde instellingen als mijn vorige telefoon:

APN: portalmmm.nl
Login: -
Password: -

Ik heb ook andere APN's geprobeerd (internet, fastinternet), geen resultaat.

Het netwerk wordt herkend als KPN (MMC 204/MNC 08), maar helaas dus geen dataverbinding.

De sim heb ik zelf versneden naar een micro en doet het nog goed in andere toestellen. Aangezien bellen en sms gewoon werkt lijkt dat me ook het probleem niet.

Met de adb console zie ik ook niets bijzonders
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysco
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04-2015
Die Bruine schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 07:46:
Heb je internettype op default gezet? Moet je handmatig intypen, dat is meestal het probleem bij KPN/Simyo/Telfort.
Ja, hij doet het! Ik had inderdaad APN type niet op default staan. Én bearer stond niet op unspecified. Thx Bruine :)

Nu nog eens die GPS controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb vier Photon's die op Simyo draaien met stok KPN APN. Dus het moet wel werken. Let er goed op dat je alles goed hebt ingevuld en controleer ook de data instellingen. Die zitten verstopt. Ik kan je zo uit mijn hoofd niet vertellen waar je die terug kan vinden omdat ik CM11 draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mijn speaker geeft nu ook problemen.. rot gekraak pfff!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:40:
Mijn speaker geeft nu ook problemen.. rot gekraak pfff!!
Is makkelijk zelf te fixen, de onderdelen zijn overal te bestellen! De telefoon is het waard ;-)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anoniem: 576368 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:42:
Ik kon geen topic voor de Photon Q vinden, dus hier maar een poging. Alvast excuses als ik verkeerd zit.

Ik heb net een Photon Q op de kop getikt en hier mijn KPN sim ingestoken, maar helaas nog geen success. Bellen is geen probleem, maar data wil nog niet. Geen connectie, geen icoontje in de statusbar.

SW: 98.10.5.XT897.Sprint.en.US
Android 4.1.2

Handmatig APN toegevoegd met dezelfde instellingen als mijn vorige telefoon:

APN: portalmmm.nl
Login: -
Password: -

Ik heb ook andere APN's geprobeerd (internet, fastinternet), geen resultaat.

Het netwerk wordt herkend als KPN (MMC 204/MNC 08), maar helaas dus geen dataverbinding.

De sim heb ik zelf versneden naar een micro en doet het nog goed in andere toestellen. Aangezien bellen en sms gewoon werkt lijkt dat me ook het probleem niet.

Met de adb console zie ik ook niets bijzonders
Iemand tips?
Je hebt een echte microsim nodig.

• Die Bruine
Kraakt de speaker vanwege een defect of los contact? Ik heb tot op heden geen defecte speaker mee gemaakt gelukkig. Alleen dat losse contact. Open halen en pinnen buigen, of een stukje papier ertussen zetten zodat het meer op spanning staat.

That should do the trick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Geen idee.. heb hem niet open gehad!
zie het eigenlijk niet echt zitten om de telefoon open te schroeven..
iemand die hem misschien voor een kratje bier wilt fixen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Sinds een week ben ik ook de trotse eigenaar van een Droid 4. Ik weet dat het een bekend probleem is, maar is er al een workaround voor het shift-probleem van 4.1.2 bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

philotra schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:23:
Sinds een week ben ik ook de trotse eigenaar van een Droid 4. Ik weet dat het een bekend probleem is, maar is er al een workaround voor het shift-probleem van 4.1.2 bekend?
Een andere ROM gebruiken :Y In stock gaat het helaas niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Niemand die me kan helpen? Heb echt geen zin om me telefoon naar de filistijnen te helpen omdat ik niet weet hoe het precies moet... dus iemand die het vaker heeft gedaan lijkt mij beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 16:23
Ik heb mijn Droid 4 maar te koop gezet.(zie V&A) Ik moest mijn abonnement verlengen en heb gekozen voor een Galaxy S4.
Toch mis ik het na een week al wel weer. ik merk dat ik niet zo snel lange zinnen wil typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David.S
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik weet niet of ik dit juist plaats maar ik heb een probleem met mijn Motrola Droid 4. De telefoon doet het nog en hij is in goede staat. Nu is het geval alleen dat dus mijn digitizer het langzaam aan heeft begeven. Niet kapot, zelfs geen krasje op. Eerst deed die het nog als ik het scherm half open had, toen werd het nog minder, en nu helemaal niet. Het toetsenbord doet het wel prima. Ik heb hem open gehad maar ik kon geen breuk vinden in de flex kabel. Iemand enig idee?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Joshua... schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:20:
Ik heb mijn Droid 4 maar te koop gezet.(zie V&A) Ik moest mijn abonnement verlengen en heb gekozen voor een Galaxy S4.
Toch mis ik het na een week al wel weer. ik merk dat ik niet zo snel lange zinnen wil typen.
Ik ken het gevoel een beetje, na het kopen van een high-end snapdragon800 apparaat, toch weer kriebels gehadom een nieuwe telefoon te kopen met een fysiek toetsenbord. En uiteindelijk moest ik daar toch aan maar weer aan toegeven :)
Verschrikkelijk, dat verlangen naar fysiek typen.
Je komt er zo moeilijk vanaf!

[ Voor 6% gewijzigd door 3x3 op 18-03-2014 01:49 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik merk dat ondanks Android 4.1.2 mijn toestel toch traag word..

waar zou dit aan kunnen liggen?

ik gebruik fast reboot en clean master memory tool...
heb niet echt apps die op de achtergrond draaien...
Whatsapp voornamelijk..
is er een app wat in de gaten houd wat er allemaal draait op de achtergrond en het meest cpu trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:51:
Ik merk dat ondanks Android 4.1.2 mijn toestel toch traag word..

waar zou dit aan kunnen liggen?

ik gebruik fast reboot en clean master memory tool...
heb niet echt apps die op de achtergrond draaien...
Whatsapp voornamelijk..
is er een app wat in de gaten houd wat er allemaal draait op de achtergrond en het meest cpu trekt?
Een mooie app is Greenify. Daarmee kan je apps laten sluimeren na een tijdje. Probeer dat maar eens uit. Alleen Whatsapp en andere apps die je hebt draaien die syncen zou ik niet laten sluimeren. Dan syncen ze niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Waarom kon de D4 ook alweer geen 4G aan hier in NL??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:16:
Waarom kon de D4 ook alweer geen 4G aan hier in NL??
Die heeft namelijk 700 MHz in NL is 4G: 800/1800/2600 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
En dat is niet te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
De chip kan het gewoonweg niet. Is gemaakt voor 700MHZ. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Jammer hoor... het Telfort eindelijk 4G kenne we hem niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
Medetweakers, hopelijk kunnen jullie met het volgende helpen:

Na een data-overschrijding van de bundel had Symio de complete simkaart geblokkeerd. (de misses had wifi uitstaan |:( ) Na enkele mails en een kleine aanbetaling werd deze weer geactiveerd, maar bleek de Droid 4 niet meer bereikbaar te zijn en geen SMS te ontvangen.

Wanneer ik de sim in mijn S3 stop vliegen de sms-jes binnen en werkt het normaal, waardoor het probleem dus bij de droid 4 zou moeten liggen.
Ik heb het volgende geprobeerd maar kom er niet uit:

- enkel op 2G netwerk (data volledig uit)
- fabrieksinstellingen
- reïnstall mentors patch (verder was het de originele rom met update naar androd 4.x)
- data wipe (niet de advanced) -> CM10.2 -> nieuwe kernel -> mentors patch

Resultaat blijft gelijk: aanmelden op netwerk werkt. Een enkele keer kan ik naar de droid 4 bellen en gaat hij over, maar meestal is de melding 'niet bereikbaar'. Volgens mij gaat het ook pas mis als ik van gsm naar de droid 4 bel: eerst van een vaste lijn naar droid 4 lijkt vaak wel te werken, daarna niet meer. uitbellen met de droid 4 werk wel. Sms versturen en ontvangen niet, of sterk vertraagd.

Mijn volgende stap is een complete (advanced) wipe, met vervolgens een reïnstall van CM 10.2 met kernel en mentors patch. Maar voor ik verder ga:
- komt iemand dit bekend voor en is er wellicht een simpelere oplossing?
- welk deel van de advanced wipe moet ik zeker niet wipen om toch safestrap en de boot te laten werken?

Een dikke tnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wellicht heeft Simyo ook nog een IMEI geblocked o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
Thrackan schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:49:
Wellicht heeft Simyo ook nog een IMEI geblocked o.i.d.
Tnx voor je tip. Kan dat ook verklaren waarom hij af en toe wel en soms niet bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik gok maar wat, maar als ik het zo hoor is ie net na het aanzetten soms bereikbaar? Misschien kost het wat tijd voordat die blokkade geregistreerd wordt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Toch raar, zoveel mensen zeggen je hebt geen taskkiller meer nodig etc. hoe komt het dan dat ik mijn D4 toch traag vind? en regelmatig op een dag fast reboot moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:34:
Toch raar, zoveel mensen zeggen je hebt geen taskkiller meer nodig etc. hoe komt het dan dat ik mijn D4 toch traag vind? en regelmatig op een dag fast reboot moet gebruiken...
Ik gebruik Greenify om automatisch sommige apps te killen. Erg handig en zo wordt de d4 niet traag. Nooit reboots! Staat al 360 uur aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Gebruik ook Greenify.... Helpt ook niet echt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Is er nog iemand die me wilt helpen met het vervangen van de oorspeaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Iemand die zijn Droid 4 verkoopt?

Ik ben wel geinterreseerd, neem even cntct op, wellicht word het een deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596452

Hallo Allemaal,

Na de 24 pagina's van dit forum te hebben gelezen heb ik een Droid4 laten overkomen, m'n E7 is aan vervanging toe dus tijd voor een Android. Nu is hij er, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen idee hoe ik hem aan de praat ga krijgen. Ik wil het graag in één keer goed doen, en niet blijven veranderen.

Uit jullie posts maak ik op dat de complete Mentor ROM de voorkeur verdient. Klopt dat?

En, schaam schaam, ik heb geen idee hoe ik die op m'n Droid krijg, letterlijk nul ervaring met Android. En nu hoop ik dat er hier iemand is die het me stap voor stap vanaf de aanknop wil uitleggen, of een plek weet waar dat gedaan wordt.

Dank dank dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als je nul ervaring hebt met Android zou ik me persoonlijk niet wagen aan het GSM-geschikt maken van een Droid 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596452

Hm, het idee voortaan op een touchscreem (nee, geen typfout) te moeten typen was zodanig motiverend dat ik heel snel leerde :) Nu bijna gelukt, geroot, safestrap draait, alleen net weer vastgelopen doordat safestrap geen zipfile over de stock ROM installeert!!! AAARGH! Maar ook dat ligt vast aan mijn gebrek aan ervaring, en als ik maar lang genoeg zoek vind ik vast uit wat ik verkeerd doe..

Twee dingen vallen tegen:

Op ieder forum gaat men er vanuit dat je al veel weet, je moet echt 3x om uitleg vragen. De howto video's op youtube zijn veel handiger voor stumperds als ik :)

De bouwkwaliteit van de Droid4. Leuk, maar haalt het niet bij mijn antieke Nokia E7 (die 3 jaar vol Saharazand, Limburgse klei, Keniaanse moessons en Noord Hollandse bagger heeft overleefd, moest alleen 1x per jaar gedemonteerd worden om de prut onder de toetsen vandaan te schrapen, en die nu wordt vervangen wegens volkomen incompatibel met 2014), De E7 is dunner, kleiner, van aluminium, Maar heeft een even groot scherm en klapt 1000x prettiger (schuin omhoog zodat ik hem kan neerzetten als een mini laptop). Oh, kon ik daar maar een ander OS opzetten :( Nouja, duimen maar dat er een Droid5 komt! En dan graag met Amoled, met een klok als screensaver zodat je op je telefoon in slaapstand gewoon kunt zien hoe laat het is en of je berichten of oproepen gemist hebt.

Hoe dan ook, het gaat werken, links- dan wel rechtsom!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 596452 op 23-05-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@WouterXL, Die klok op het scherm kan, heb ik wel eens met een rom gehad. Volgens mij de rom van Slimkat! Maar slurpt accu!
Verder heb ik de droid1 en 2 en Photon gehad. De bouwkwaliteit van de 4 is echt prima in orde! Toetsen veel beter dan de eerdere droids. Paar keer al gevallen en geen probleem!

Succes met het verder werkend krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
heb em ook al regelmatig laten vallen.. typt nog steeds.. irritant vind ik het tikgeluid bij het typen.. alsof het hagelt ofzo... en sommige toetsen moet je hard indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:47:
heb em ook al regelmatig laten vallen.. typt nog steeds.. irritant vind ik het tikgeluid bij het typen.. alsof het hagelt ofzo... en sommige toetsen moet je hard indrukken.
In ieder geval beter dan op de droid1. Die gebruik ik als VOIP in huis, maar oh wat is dat toetsenbord een drama! :X Daar moest je sommige toetsen (i/u) echt hard indrukken _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste