Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Sinds vandaag Vodafone en dus geen 3G. Net contact met de Smartphone Crew gehad maar die kunnen niets doen. office.vodafone.nl hoort biet bij mijn Abonnement (RED). Straks maar naar de winkel!

edit : Langs gegaan, ze willen het niet wijzigen... Vreemd dat anderen het wel voor elkaar krijgen. Straks maar eens bellen. :|

edit2: 20 minute aan de lijn gezetten. Het is doorgezet naar een andere afdeling. Ik word teruggebeld/smst.
Het rare is btw als ik WiFi aanzet en connect dan zie ik een 3G icoon. Oh en sms doet het ook niet?!

[ Voor 49% gewijzigd door DiMacho op 27-05-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:05
Vreemd dat het bij vodafone zo moeilijk gaat. Ik heb hier een stock droid 4 en t-mobile werkt sinds dag 1 al out of the box.

Ook slechte service dat ze weinig willen doen om je te helpen. Bij de vorige provider werkte alles zonder problemen, en na overstap naar vodafone zowel 3g als sms niet?

Maar hopen dat ze snel met een oplossing komen, zou zonde zijn om zo'n mooie telefoon slechts te kunnen gebruiken als micro tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Probeer het eens hiermee:

New APN:

apn = live.vodafone.com
user = vodafone
password = vodafone
mmsc = http://mmsc.mms.vodafone.nl
mmsproxy = 192.168.251.150
mmsport = 8799
type= mms

En in je /system/build.prop in elk geval het volgende aanpassen:

ro.telephony.gsm-routes-us-smsc = 0

Dan zou je volgens mij op zijn minst moeten kunnen SMS-en.

Vodafone is een Verizon partner. Daarom zit het nogal hard ingebakken hoe een Verizon toestel verbinding maakt met het Vodafone netwerk. En daar zit nou net het probleem. Omzetten naar het office apn zal zeker helpen. Maar misschien lukt het hier ook mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Die Bruine op 28-05-2013 08:55 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Die Bruine schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:55:
Probeer het eens hiermee:

New APN:

apn = live.vodafone.com
user = vodafone
password = vodafone
mmsc = http://mmsc.mms.vodafone.nl
mmsproxy = 192.168.251.150
mmsport = 8799
type= mms

En in je /system/build.prop in elk geval het volgende aanpassen:

ro.telephony.gsm-routes-us-smsc = 0

Dan zou je volgens mij op zijn minst moeten kunnen SMS-en.

Vodafone is een Verizon partner. Daarom zit het nogal hard ingebakken hoe een Verizon toestel verbinding maakt met het Vodafone netwerk. En daar zit nou net het probleem. Omzetten naar het office apn zal zeker helpen. Maar misschien lukt het hier ook mee.
Als ik het met die instellingen doe, kan ik hem niet selecteren in de lijst van APN's . Denk omdat de proxy en poort niet zijn ingesteld, maar alleen de mms instellingen.

Verder heb ik de build.prop aangepast. Maar nog geen smsjes :-(. Damn heb ik weer ;)

edit: Door middel van het menu *#*#4636#*#* Heb ik mijn SMS nummer in kunnen stellen! _/-\o_

Nog geen bericht van Vodafone over de office optie :O Morgen bellen!

edit 30-05: Duidelijkheid! Omdat ik een nieuw abonnement heb (RED), zijn ze aan het kijken hoe ze dit gaan aanpassen. Er zijn blijkbaar meer mensen die hier 'last' van hebben. Dus het is een case geworden bij de technische dienst. Gelukkig! Goed te horen! Nu geduld hebben! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door DiMacho op 30-05-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

assass schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:34:
even een update, want ik heb me toch bedacht. feit is dat ik tegenwoordig veel meer overhitting/cool down-mode problemen heb met mijn telefoon dan dat de batterij het af laat weten. ik denk dat mn telefoon gemiddeld 6-7 keer per dag uitvalt. het is gewoon geen doen meer. ik heb de telefoon pas in september gekocht en heb besloten dat ik zelf ga kijken of ik nog iets met de garantie kan regelen. net gebeld met service repair center van motorola, http://www.gsmrepareren.nl - zij geven aan dat ze zelf niet meer repareren, maar wel de telefoon voor me door kunnen sturen naar repair center in frankrijk. ik zal de telefoon een maand of meer kwijt zijn, maar ik wil het gewoon proberen, want op dit moment is het ook geen doen meer.
zoals verwacht, telefoon is zonder reparatie retour gekomen. ben dus bang dat ik moet accepteren dat ik voor een telefoon waar ik nauwelijks een half jaar gebruik van heb kunnen maken 400 euro over de balk heb gesmeten. jammer. denk dat ik nu maar voor een iphone ga. ik zie nooit iemand in mn omgeving met problemen met zo'n toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met iPhones is er inderdaad nooit wat :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 12:52
Zojuist op eBay een 2ehands Droid 4 gekocht. want mijn Desire Z is echt te traag en ik heb goede ervaringen met mijn Milestone 1.

Als ik De Droid 4 heb ontvangen gelijk updaten naar ICS en dan kan iedere SIM kaart er in.
Zijn hier ook Droid 4 gebruikers met Hi als provider? werkt dit gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat zal gewoon werken. Met Verizon toestellen heb je alleen last als je bij Vodafone zit. Hi is KPN, net als Simyo. Werkt dus gewoon. In het ergste geval handmatig instellen. Al lijkt dat me sterk aangezien zelfs Simyo een pakketje stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Die Bruine schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:49:
Met Verizon toestellen heb je alleen last als je bij Vodafone zit.
Yep nog steeds! De case wordt groter omdat meer mensen met een RED abbonement zich melden... maar al een maand geen internet op mn Droid4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokDeVik
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-10-2022
Hij doet het hier :)
Eindelijk een Klantenservice (van Tele 2) die behulpzaam was... :)
@killingdjef, wat zijn nu precies je APN en andere instellingen voor Tele2 ?
Ik heb de APN gegevens van Tele2 van hun site, maar dat werkt niet.
Bij Naam, voer Tele2 Internet in.
Bij APN, voer internet.tele2.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 02 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies voor 'internet' als je hier alleen een dropdown menu krijgt. Vul default (kleine letters) in als je een leeg invoerscherm krijgt en android 4.0 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

WokDeVik schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:55:
[...]

@killingdjef, wat zijn nu precies je APN en andere instellingen voor Tele2 ?
Ik heb de APN gegevens van Tele2 van hun site, maar dat werkt niet.

[...]
Hai, is het nog gelukt met Tele2? Ik heb nét een Droid4 op de kop getikt die straks op Tele2 moet gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Ik heb mijn Droid 4 binnengekregen en heb meteen een Micro simkaart gehaald.
maar de hij blijft maar zeggen "This SIM card is from an unknown source.

Is er een manier om hem nu te updaten naar Android 4 zodat hij alle SIM kaarten accepteerd?
Zo ja, welke manier?

Update: YES! een manier gevonden om het SIM scherm te onzeilen: KLIK
In het scherm waar je de taal kunt kiezen en een noodoproep kunt doen moet je in 4 hoekjes drukken en dan kun je het omzeilen.

[ Voor 61% gewijzigd door Joshua... op 21-06-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
DiMacho schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Yep nog steeds! De case wordt groter omdat meer mensen met een RED abbonement zich melden... maar al een maand geen internet op mn Droid4!
Hier ook problemen, vodafone RED icm met droid 4, zijn er mensen die wel vodafone en iets werkends hebben?

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ganzz schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:23:
[...]

Hier ook problemen, vodafone RED icm met droid 4, zijn er mensen die wel vodafone en iets werkends hebben?
Nee, maak een case aan bij Vodafone!!! Er zijn er al meer. Ik wacht ook nog steeds. Hoe meer mensen zich melden hoe beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
DiMacho schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:41:
[...]

Nee, maak een case aan bij Vodafone!!! Er zijn er al meer. Ik wacht ook nog steeds. Hoe meer mensen zich melden hoe beter!!
Net nog gebeld, ze zijn er inderdaad mee bezig, er is een case. Termijn kon niet worden afgegeven, maar ze gaven aan dat er steeds meer toestellen zijn met problemen. Op dit moment zetten ze particuliere gebruikers niet meer op office.vodafone.com. Schijnt niet te kunnen icm RED abbo's.

Ik heb voor de zekerheid mijn verlenging naar RED terug gedraaid (anders zit ik er een jaar aan vast), zodat ik nog even kan afwachten en als het niet anders kan, over een maand gewoon kan wisselen naar een andere provider. ;)

Over een weekje gewoon weer bellen hoe het er voorstaat :)

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ganzz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:47:
[...]

Net nog gebeld, ze zijn er inderdaad mee bezig, er is een case. Termijn kon niet worden afgegeven, maar ze gaven aan dat er steeds meer toestellen zijn met problemen. Op dit moment zetten ze particuliere gebruikers niet meer op office.vodafone.com. Schijnt niet te kunnen icm RED abbo's.

Ik heb voor de zekerheid mijn verlenging naar RED terug gedraaid (anders zit ik er een jaar aan vast), zodat ik nog even kan afwachten en als het niet anders kan, over een maand gewoon kan wisselen naar een andere provider. ;)

Over een weekje gewoon weer bellen hoe het er voorstaat :)
Heb ondertussen een Motorola Photon 4G Q besteld! Ga er niet op wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
vannacht een drama beleefd met de Droid 4. ik was een zeer tevreden gebruiker. vannacht werd ik tijdens/na het laden echter wakker door een oververhittingswaarschuwing, een branderige lucht, en in het scherm was een zwarte brandplek zichtbaar. heb de telefoon direct uitgeschakeld, laten afkoelen, en nu wil hij met geen mogelijkheid meer aan. ook niet met 20 seconden drukken op power + volume down (tip van Motorola)

jammer. 400eu de prullenbak in. een half jaar lang veel plezier van gehad. maar kennelijk gaat er niets boven mijn 4 jaar oude Nokia E71 waarvan de batterij het nog steeds uitmuntend doet. en ik heb zelfs de agenda weten te synchroniseren met Google Calendar (een van de redenen dat ik naar een Android-telefoon ben overgestapt, ik dacht dat dit niet kon met mijn oude Nokia).

ik heb de Droid 4 opgestuurd naar gsmrepareren.nl, maar ik verwacht er niets meer van. heel erg jammer. heeft iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? weliswaar had ik geen originele lader. in het door Roy geleverde pakketje (ik ben een van de weinigen bij wie het goed is gegaan, lijkt het wel) zat de originele Amerikaanse lader + een omvormer naar het Nederlandse lichtnet die een slechte aansluiting maakte met het stopcontact, dus niet werkte. tot nu toe nooit problemen gehad met mijn niet-originele lader. telefoon is ook niet nat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb nog een gedemonteerde Droid 4 liggen. Als je een foto hebt kan ik ziet wat er op die plek op de printplaat aanwezig is. Enige dat ik mij kan voorstellen is dat de CPU als een gek tekeer is gegaan vanwege een proces. Maar goed, een foto zou dus uitsluitsel kunnen geven over wat er dan zodanig verhit is.

BTW, mijn allereerste Droid 4 werkt nog steeds perfect. Alle drie nog wel. Op het speakerprobleem na. Maar de twee die ik heb "gerepareerd" doen het nog steeds. Derde moet ik nog steeds onder handen nemen :X

[ Voor 25% gewijzigd door Die Bruine op 28-06-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik zie dat er nu ook NL aanbieder is van Droid 4 vervangende batterijen!
http://www.replacedirect....rrel=8726772&subid=102071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Thrackan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Hai, is het nog gelukt met Tele2? Ik heb nét een Droid4 op de kop getikt die straks op Tele2 moet gaan draaien.
Alles is gewoon gelukt:
Heb een combinatie van de gegevens op m'n oude telefoon en de website gebruikt.
Dit ging in 1 keer goed:

Naam Tele2 NL
APN internet.tele2.nl
MCC 204
MNC 02
APN-type default,supl
APN-protocol IPv4
Roamingprotocol IPv4
Verificatie PAP

APN type "supl" is voor A-GPS, vooral "default" is belangrijk voor je dataverbinding.
Bellen gaat goed, 3G ook, SMS heb ik nog niet getest maar dat moet vast ook wel lukken.

Voor MMS (heb ik nog niet ingesteld of getest):
Naam Tele2 MMS NL
APN internet.tele2.nl
MMSC http://mmsc.tele2.nl
MMS-proxy 193.12.40.64
MMS-poort 8080
MCC 204
MNC 02
APN-type mms
APN-protocol IPv4
Roaming protocol IPv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
afgeschreven. total loss. fok. baal hiervan.

gelukkig had ik nog een Nokia E71 liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
ben zo benieuwd naar wat ik ga binnekrijge pfff.. 1e keer dat ik via ebay iets koop...
heb hem voor 223 euro gekocht, 1 week oud krasvrij.. topic doorgelezen zie toch best veel mense met problemen.. beetje jammer..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb gisteren nog voor de derde keer die klote speaker moeten tweaken. Nogmaals goed gebogen contactpuntjes en een papiertje ertussen om extra druk te creeren. Hopen dat het nu wel blijft werken. Zo niet dan ga ik de volgende keer toch echt solderen of zilverlijm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Die Bruine schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:02:
Ik heb gisteren nog voor de derde keer die klote speaker moeten tweaken. Nogmaals goed gebogen contactpuntjes en een papiertje ertussen om extra druk te creeren. Hopen dat het nu wel blijft werken. Zo niet dan ga ik de volgende keer toch echt solderen of zilverlijm gebruiken.
Is het moeilijk om bij de speaker te komen? Wat moet je allemaal los halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Alles :+ . Mits je overal bij kunt en elk schroefje los komt ben je denk ik 25 minuten bezig. Als je het nog nooit hebt gedaan zou ik er rustig een uur voor uittrekken. Eerst moet je de achterkant verwijderen, klep, accu, plaatje over de flitser. Daarna de twee allerrotste schroefjes om de flexribbon. En daarna pas kun je de achterkant van het scherm verwijderen. Bij het toestel dat ik gisteren onder handen nam zijn die twee rotschroefjes zo dol als maar kan. Ik heb ze dus laten zitten en heb het toetsenbord maar wat geflexed en zo de schroefjes verwijderd. Als je voorzichtig bent en veel knutselt kan het. Anders zou ik het echt niet doen. Neem het zekere voor het onzekere en demonteer gewoon alles netjes. Die Flex scheurt gewoon snel. Heb ik al een op een Touch en een Milestone 1 meegemaakt.

Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om die twee schroefjes die net achter de speaker zitten los te maken en daar een vierdubbel gevouwen papiertje van 1,5x1cm tussen proppen. Dat speaketje zit namelijk los in het front en geloof het of niet, daartegen zit een flex gedrukt waardoor de pinnen contact maken met een koperen oppervlak :? . Die engineer verdient een nekschot. Alhoewel, de persoon die voor de kwaliteit van het koper heeft gekozen verdient een nekschot. Het probleem is dat het koper na verloop van tijd buigt in plaats van op spanning blijft. Denk aan bv een wasknijper waar je in knijpt en vervolgens open blijft staan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dus alle D4's hebben dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Problemen met de speaker? Nee, ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
toen de mijne het nog deed had ook ik geen problemen met de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Van de vier die ik er had hadden er twee problemen met de speaker. Daarnaast ben ik niet de enige met dit probleem. In dit topic zijn er nog een paar geweest die problemen hadden met het speakertje. Maar goed, het gaat erom dat het eigenlijk wel relatief simpel te fixen is. We hebben het hier over verbogen metalen pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb zelf problemen gehad dat de speaker slecht gaat klinken.
Via eBay twee nieuwe (namaak) gekocht, hiervan één geplaatst maar geeft nu na een week of 8 weer slecht geluid. volgens mij is dit geen probleem van verbogen metalen pinnetjes. In dit filmpje staat vrij nauwkeurig beschreven hoe je de Droid4 uit elkaar kunt halen: YouTube: How to Fix Motorola Droid 4 Screen

Op eBay zie je ook dat steeds meer originele batterijen te koop worden aangeboden tegen "normale" prijzen. Gewoon zoeken op eb41 motorola en dat je wereldwijd zoekt. Onder de € 25,- staan ze erop.
Ben zelf inmiddels aan mijn 3e batterij, éérste had het overhitting probleem, en de tweede een gescheurde flatcable (eigen sculd, ik had de batterij niet meer met de sticker bevestigd in het toestel waardoor deze kon bewegen in het toestel)

Ook de Motorola HD dock is tegenwoordig best redelijk geprijsd (ca. € 25,- inclusief verzenden). Ideaal voor muziek streaming (Spotify) en opladen.

Ik zit op dit moment alleen nog met het (algemene) probleem van de keyboard backlight, deze gaat aan en uit en wordt gestuurd door de ambient light sensor. Ik heb deze sensor al afgedekt gehad door een propje voor de sensor te plaatsen (toen ik de speaker aan het vervangen was) maar dan heb je het probleem dat het scherm niet meer op zwart gaat wanneer je het toestel aan je oor houdt, dus toch maar teruggedraaid. Er zijn ook verschillende apps die de sturing van de backlight zouden beinvloeden maar geen van allen werkt (meeste sturen alleen de andriod toetsen onderaan het scherm).
Ook in SQLite editor (welke je nodig hebt om de hotspot functionaliteit te activeren) verschillende instellingen van de kbd_backlight.... regels geprobeerd, maar geen oplossing gevonden om de backlight altijd in te schakelen. Heeft iemand hier ondertussen misschien een betere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Zou de topicstarter niet alle tips in de 1e post kunnen zetten? dat maakt het een stuk overzichtelijker.. bij mijn oude htc's topics stonden die namelijk ook altijd in de 1e post.. tips zoals bijvoorbeeld hoe je de hotspot aanzet etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
yeaaaaahhhhh telefoon is binnen!!!!!! :D
en hij ziet er mooi uit :| :D :D
geen enkele kras te bekennen!!! originele opladers en kabels bij!! :D

uhmm nu ff micro sim fixen bij telfort winkel en taal op nl zetten ofz..

wie kan me helpen met dat? zie op XDA ook veel topics maar welke root en rom moet ik nou hebben?
Android 4.1.2.

btw, geen importkosten!!

heb dit gevonden voor de taalprobleem: Google Play: MoreLocale 2
helpt dat? of moet ik daarvoor eerst Root hebben?

Welke versie JB is dit? :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2207384

heb hem net geroot, met dat tooltje! alles ging gewoon goed :D
nu ff progje vinde om te kijken of de root gelukt is.. volgens tooltje wel..
als iemand kan zeggen dat dit gewoon de 4.1.2 versie is dan doe ik hem met dit tooltje gewoon flashen en wipen.

is het normaal dat hij 99% aangeeft vol geladen??

[ Voor 53% gewijzigd door Rohit op 19-07-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Leest niemand dit topic meer ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:21:
wie kan me helpen met dat? zie op XDA ook veel topics maar welke root en rom moet ik nou hebben?
Android 4.1.2.

heb dit gevonden voor de taalprobleem: Google Play: MoreLocale 2
helpt dat? of moet ik daarvoor eerst Root hebben?

Welke versie JB is dit? :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2207384

heb hem net geroot, met dat tooltje! alles ging gewoon goed :D
nu ff progje vinde om te kijken of de root gelukt is.. volgens tooltje wel..
als iemand kan zeggen dat dit gewoon de 4.1.2 versie is dan doe ik hem met dit tooltje gewoon flashen en wipen.

is het normaal dat hij 99% aangeeft vol geladen??
* More2Local gebruik ik ook!

* De link die je aangeeft is geen android. Het is het script wat er voor zorgt dat je root krijgt op een android JB! Maar dat is je blijkbaar al gelukt.

* Ik gebruik gewoon de standaard versie van Android die je via OTA kan krijgen. Maar ik vermoed dat je die al hebt. Als je daar dan de programma's van Verizon verwijderd, heb je een bijna cleane versie van Android.

* Let op als je een andere ROM installeert dat hij wel GSM ondersteund. Er zijn er volgens mij maar een paar.

* 99% of 100% is mij nog nooit opgevallen. Zal er eens opletten. Maakt toch ook niet zoveel uit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DiMacho op 24-07-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hij laadt tot 100% en stopt er dan mee. Pas wanneer deze tot 97% is gedaald (ongeveer) zal deze weer bijladen tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Thnx Dimacho, ik heb zo een battery widget gedownload, die zegt 99% en de widget van Motorola cirkels zegt 100... heb de battery widget om in de notificatiebalk mijn battpercentage te kunne zien..
morelocale2 is helaas ook niet helemaal vertaald.. beetje jammer! kan je niet ergens een language pack downloaden en zelf vertalen?
Bij dat linkje van die script trouwens kan je met een optie 1 een jellybean official rom installeren.. start het scriptje maar eens dan zie je het.. dat hele bestand is bij mij ook 1,28 gb ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:26:
morelocale2 is helaas ook niet helemaal vertaald.. beetje jammer! kan je niet ergens een language pack downloaden en zelf vertalen?
Er is één ROM waar NL in zit en ook GSM, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2122709

Maar daarvoor moet je wel betalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DiMacho schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Er is één ROM waar NL in zit en ook GSM, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2122709

Maar daarvoor moet je wel betalen. :X
betalen? ik heb em al binne haha! je mag Doneren... er staat niet dat je moet betalen..

iemand dat Safestrap geprobeerd? hoe werkt dat?? kan ik de huidige rom eroplaten ofz en gewoon kiezen welke ik wil opstarten?

[ Voor 27% gewijzigd door Rohit op 25-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Het is niet echt een ROM maar een update voor je JB. Als je de vertalingen van MENTOR wil hebben moet je een donatie doen van volgens mij 10 dollar. Er zit nl. behoorlijk wat werk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DiMacho schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Het is niet echt een ROM maar een update voor je JB. Als je de vertalingen van MENTOR wil hebben moet je een donatie doen van volgens mij 10 dollar. Er zit nl. behoorlijk wat werk in!
heb het ff doorgelezen, het is dus een update die wat dinge weghaalt en bijzet.. als ik het goed lees zit NL er dan gewoon bij hoor?
enige wat ik me afvraag, die Smartactions, is dat een app van Motorola? die is wel handig..!
dat is ook volgens mij de enigste app die ik gebruik van Motorola..

Is gewoon een app die je kan downloaden uit de Store gemaakt door Motorola!!
Google Play: SMARTACTIONS™

The Rom supports these languages ​​and locales:

da de el en_GB en_US es es_US fi fr_FR fr_CA it nb nl pl pt pt_PT sv tr

Here the changelog:
•The free space on /system is about 200 MB
•The free RAM at clean system is approximately 450 MB
•Increased battery life
•Improved quality of GSM signal (6 bars in EDGE2, -83 db 15 asu)
•Debloated

•Added GSM\UMTS support
•Removed all Verizon app
•Removed all Verizon libraries
•Removed all Verizon services
•Removed all stock preinstalled app
•Removed Verizon locked bookmarks
•Removed Backup Assistant Plus for non Verizon users
•Removed Spyware Motorola bugtogo.sh
•Completely translated MOTOBLUR interface
•Added all European localizations
•Added all European languages
•Added all European APN
•Addedd all European voices for TTS
•Added all european languages for external keyboard
•Fixed problem about send/receive MMS for non Verizon users
•Enabled HotSpot in GSM for non Verizon users
•Enabled aGPS for non Verizon users
•Initial Setup working for non Verizon users
•Translated all application
•Percent on battery
•Added widgets in status bar

•After installing the Rom you can uninstall Safestrap and have the Stock Rom fully working, optimized for GSM\UMTS, with your location and language

[ Voor 9% gewijzigd door Rohit op 25-07-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:48:
[...]

heb het ff doorgelezen, het is dus een update die wat dinge weghaalt en bijzet.. als ik het goed lees zit NL er dan gewoon bij hoor?
De verschillen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Mentor's Rom - Lite:
size -> about 10 Mb
✓Gsm/Umts
✓Removed all Verizon app
✓Removed all Verizon services
✓Removed all Verizon lib
✓Removed all stock app
✓Added these languages: da  de  el  en_GB  fi  fr  it  nb  nl  pl  pt  pt_PT  sv  tr
✓Added these locales: da  de  el  en_GB  fi  fr  it  nb  nl  pl  pt  pt_PT  sv  tr
✓Added all european languages in system interface
✓Enabled HotSpot for non Verizon users
✓Enabled aGPS for non Verizon users
✓Percent on battery

Mentor's Rom - Full:
size -> about 110 Mb
✓Gsm/Umts
✓Removed all Verizon app
✓Removed all Verizon services
✓Removed all Verizon lib
✓Removed Verizon locked bookmarks
✓Removed all stock app
✓Added these languages: da  de  el  en_GB  fi  fr  it  nb  nl  pl  pt  pt_PT  sv  tr
✓Added these locales: da  de  el  en_GB  fi  fr  it  nb  nl  pl  pt  pt_PT  sv  tr
✓Added all european languages in system interface
✓Translated all applications
✓Added all european APN for data traffic and MMS
✓Enabled HotSpot for non Verizon users
✓Enabled aGPS for non Verizon users
✓Added all european voices ​​for TTS
✓Added all european languages for external keyboard
✓Percent on battery

SMARTAction is idd handig en leuk om uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
✓Added all european voices ​​for TTS
✓Added all european languages for external keyboard
✓Translated all applications

alleen dit zit dus in de Full extra?

Net uitgeprobeerd!
melding van unknown source is weg :D
Wifi hotspot kan ik aanzetten maar werkt niet? beetje jammer..
apps weg van Motorola, Smartactions staat er nog!!! :D

en veel dingen zijn gewoon nederlands nu! :D
morelocale2 eraf gehaald en gewoon via de normale settings Nederlands gekozen :D
instellingen zijn ook in het nederlands nu!
Meer Ram over nu :D dus ik ben wel tevreden met de "update"

nu wachten tot er een werkende 4.3 uitkomt voor de droid.. :)

had trouwens van te voren met Safestrap wel een backup gemaakt :)

kleine edit: het lijkt alsof netwerksignaal juist slechter is geworden.. strange..

[ Voor 95% gewijzigd door Rohit op 25-07-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Om full te krijgen zit er ergens een verhaaltje tussen hoe en wat. Volgens mij bij de downloadlink die je krijgt ergens.
Have fun!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ja had het gezien..
bereik is nu (werk) weer gewoon normaal...
soms stopt play service er mee, heb tot nu toe 2x die melding gehad.. voor de rest snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
Rohit, werkt vodafone toevallig in jouw toestel?

Ik vraag mij namelijk af waar het probleem zich exact voor doet, ligt dat aan die verizon rommel wat ge integreert zit in de software, of als je een clean rom hebt (heeft dat ook invloed op de APN settings?) werkt vodafone dan wel?

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ganzz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:11:
Rohit, werkt vodafone toevallig in jouw toestel?

Ik vraag mij namelijk af waar het probleem zich exact voor doet, ligt dat aan die verizon rommel wat ge integreert zit in de software, of als je een clean rom hebt (heeft dat ook invloed op de APN settings?) werkt vodafone dan wel?
Ganzz,
als je dit topic een beetje doorleest, lees je de redenen waarom het niet werkt. Heb je een Vodafone bel-sms-web abonnement, dan kan Vodafone voor jou de office APN aanzetten. Heb je een Vodafone Red abonnement, dan doen ze dit (nog) niet. (bij mij duurt het al 2mnd en nog geen internet).
Alle roms hebben altijd wat Verizon er in anders werken ze niet...(ook bij CMroms zie je de Verizon APNs er in staan) dus geen enkele werkt op de normale Vodafone APN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
Ik heb het topic doorgelezen;

bel-sms-wel abbo's worden niet meer op de office APN gezet. Ook uiteraard de RED abbo's niet. Overigens kan het blijkbaar wel, in de winkel hebben ze getest door mijn toestel toestemming te geven op het office APN met een RED abbo en dan heb ik gewoon internet. Echter hebben ze dat weer terug gezet, omdat office geen onderdeel is van mijn abbo (wel 5E extra op de rekening van die paar MB traffic in de winkel...)

Wat ik in dit topic niet terug vond was of CMroms mogelijk verder ontdaan waren van verizon gezeik. Je zou verwachten dat de autentificatie rondom de APN's iets standaards is, en niet brand afhankelijk. Vandaar dat ik hoopte dat een custom rom iets zou aanpassen.

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pfff 1e probleem nu officieel...

de letter J op de toetsenbord reageert niet lekker... moet er echt hard op drukken.. beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dan zit er vuil onder of vocht. Demonteren, toetsenbord verwijderen en schoonmaken. Je moet het maar willen. En anders kun je die zo vervangen. Toetsenborden zijn niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
is dat risicowerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
Vodadone WERKT!

Gisteren een SMS van vodafone dat APN pass niet meer nodig ging zijn vanaf vandaag, en vannochtend direct internet op mijn RED abbo!

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Jaaa!!! Geen sms gehad! Maar hij werkt !!! Gelukkig! Dan maar mijn Photon in de verkoop. Vind het toetsenbord en scherm toch beter van de Droid 4!

edit Oh ik ben zo blij 8)7 _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door DiMacho op 16-08-2013 11:56 . Reden: na even te hebben ge3ged ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Geen 4G? ook niet op de D4 dus..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Niet op LTE. Geen enkel Verizon toestel biedt LTE ondersteuning buiten de V.S. Het is wel mogelijk om 4G snelheden over/op HSDPA+ te halen.
Van de Razr HD is een internationale versie uitgekomen die dat wel heeft. Dat is voorzover ik weet het enige model (XT925 vs XT926).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

wat super fijn die Mentors ROM, geen moment over getwijfeld om daar 10 euro voor over te maken. je moet ff wat stappen doorlopen maar dan heb je ook wat. telefoon startte gelijk op in NL-taal en al die junk van je telefoon af. na factory reset staat SmartActions trouwens gewoon weer op je tel dus daar hoef je je niet druk om te maken. heb ook onlangs een nieuwe batterij in tel laten zitten dus mijnes is weer als nieuw. ben benieuwd!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zijn er nog mensen hier die op Official Jelly Bean zitten?
Ik zou de Droid 4 van mijn vrouw graag een update geven, maar heb nog niet kunnen vinden of het keyboardprobleem ondertussen opgelost is.

Overigens kan ik ook zo snel nog geen werkende downloadlink vinden, maar ik zoek ook pas 5 minuutjes :)

• Joshua...
Thrackan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:58:
Ik zou de Droid 4 van mijn vrouw graag een update geven, maar heb nog niet kunnen vinden of het keyboardprobleem ondertussen opgelost is.

Overigens kan ik ook zo snel nog geen werkende downloadlink vinden, maar ik zoek ook pas 5 minuutjes :)
Ik zit op de orginele 4.1.2
Welk keyboard probleem bedoel je? bij mij vraagt hij wel geregeld naar keyboard instellingen, maar thats it.

• DiMacho
Thrackan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:58:

Het probleem met de shift key is er nog steeds. Zal ook niet opgelost worden, aangezien er geen nieuwe updates meer gaan komen!

• Die Bruine
Dat probleem ligt aan 1 van de overige programma's. Ik ben er nog niet achter welke. Ik heb het probleem ook op de Photon. Wanneer ik er last van heb is dat altijd nadat ik de Play Store heb geopend.
Heb je dat niet op ICS? Soms heb ik er weken geen last van. Vorige week had ik er dagelijks last van. Afgelopen week heel wat updates gedraaid en ja hoor, probleem weer weg. Als het probleem optreedt reboot ik gewoon.
Zoals gezegd, een hele tijd geen last van gehad. Helaas heb ik dus ook niet opgelet welke programma's ik update voordat het probleem weer optrad.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik heb de telefoon van mijn vrouw wel op de stock ICS rom staan, maar ik heb wel een hoop bloatware weggehaald. Moet ik daar apps van restoren voordat ik de update probeer? Of is het enige belangrijke dat de telefoon unrooted is?

• DiMacho
Bij mij komt het naar voren als ik Whatsapp gebruik, maar idd ook met de Play Store en soms met mail tikken. Het is echt random. Er was een topic over op een Droidsite, maar niemand heeft het kunnen oplossen.

• Die Bruine
Dat kun je dus vergeten als je een update wil uitvoeren. Het beste advies dat ik je kan geven is om de Droid via RSD te flashen naar JellyBean. Ik heb vier Droids gehad en alleen met de on-ge-roote Droid 4 in een keer goed gegaan.
Ik durf je niet met zekerheid te vertellen of de update op root checked. Maar disabled programs gaat de update zeker weten zien. Dus dan zul je ook een fail krijgen.
Een de ene kant kun je het gewoon proberen, maar uit mijn eigen ervaring zeg ik; RSD is the easy way.

Probeer het anders met deze tool:

http://forum.xda-develope...?t=2207384&highlight=tool

Volgens mij is dit de versie die ook de benodigde files herschrijft (voor een update).

• DiMacho
Idd, ik flash ook met RSD lite. Root herstel je dmv die tool! Werkt prima!!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb geen probleem met RSD lite, maar ik (lees: mijn vrouw) doe liever geen complete wipe, vandaar mijn vraag :)

Ik zou alle bloatcrap ook weer terug kunnen plaatsen, aangezien ik die niet verwijderd heb maar opzij heb gezet, maar als dat niet hoeft dan liever niet :)

• Die Bruine
Volgens mij onthoudt App Quarantaine welke apps je ooit hebt verborgen. En trouwens, als je die app gebruikt, waar hebben we het dan over :+ Even allemaal weer aanvinken en hoppa klaar ben je ;) .

Ik zou zeggen zet de apps terug, temp un-root en draaien die tool (zonder wipe). Het mislukt meteen als er teveel is aangepast. Als je de build.prop hebt aangepast gaat de update overigens ook zeker weten mislukken.

Edit:

Titanium backup oid raad ik trouwens af. Regelmatig gezeik gehad met clients. Logisch ook, want je voert een upgrade uit. En vervolgens probeer je instellingen te restoren. Dat ging bij mij regelmatig fout. Dus nu gebruik ik dat niet meer. Niet voor gebruik na een upgrade in elk geval.

[ Voor 26% gewijzigd door Die Bruine op 29-08-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Na de (wat moeizame) update naar Jelly Bean voegt het keyboard random letters toe tijdens het typen. Is dit het bekende keyboard-probleem? Ik dacht namelijk dat het alleen invloed op de shift-toets had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nee, daar is denk ik iets mis gegaan. Het keyboard probleem houdt inderdaad in dat de Shift-toets niet meer sticky is.

Ik heb overigens ook problemen met Maxthon. Als ik daarin type en dan backspace gebruik gaat het mis in combinatie met hardware keyboard.

Zou zo snel niet weten wat de oorzaak van jouw probleem is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Trouwens voor mensen die apps willen verwijderen die van Verizon zijn: http://forum.xda-develope...hp?p=39445453&postcount=8

Dat script draaien op je stock 4.1.2 via de terminal. Werkt prima! Schonere applijst en scheelt twijfelen via App Quarantaine. Als je het script via kladblok opent kan je zien wat hij in de quarantaine zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ok, het random letterprobleem bleek autocorrectie te zijn die zichzelf niet bepaald kenbaar maakte...

Nu nog de twee grootste issues:
- Het shift-probleem (Shift werkt gewoon echt niet meer op een gegeven moment.)
- Het gemis aan een reboot optie in het power-menu. Dit heb ik "opgelost" door er een appje voor te installeren, maar een echte oplossing is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Thrackan schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:23:
Ok, het random letterprobleem bleek autocorrectie te zijn die zichzelf niet bepaald kenbaar maakte...

Nu nog de twee grootste issues:
- Het shift-probleem (Shift werkt gewoon echt niet meer op een gegeven moment.)
- Het gemis aan een reboot optie in het power-menu. Dit heb ik "opgelost" door er een appje voor te installeren, maar een echte oplossing is dit niet.
Voor het rebooten heb je idd een app nodig. Is niet anders. Ik heb ROM Customizer geinstalleerd, die heeft een widget met daarin Standard Boot, Hot Boot, Recovery Boot en Fastboot.

Shift heeft echt nog niemand opgelost, op XDA niet en op de Droid forums. Ik heb er mee leren leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Auto update uitzetten van de Play Store. Bij mij gebeurt het echt alleen nadat ik de Play Store heb opgestart of er een auto-update heeft plaatsgevonden.
Verder alle programma's die ik niet nodig heb uitgezet tijdens booten (met behulp van LBE XDA versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Wat ook een lekkere App is om je accu leefduur te verlengen: Greenify. Die sluimert apps automatisch, kan je instellen per app!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Iemand die custom ROMs gebruikt? Ik wil weten of bijvoorbeeld CyanogenMod ook het SHIFT keyboard issue heeft.
Daarnaast rammelt de D4 van mijn vrouw ineens... wtf

• DiMacho
Thrackan schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:52:
Iemand die custom ROMs gebruikt? Ik wil weten of bijvoorbeeld CyanogenMod ook het SHIFT keyboard issue heeft.
Daarnaast rammelt de D4 van mijn vrouw ineens... wtf
Bij de Custom Roms werkt de shift prima. Probeer het uit met safestrap. Dan kan je meerdere Roms naast je stockrom draaien.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

DiMacho schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:03:
[...]

Bij de Custom Roms werkt de shift prima. Probeer het uit met safestrap. Dan kan je meerdere Roms naast je stockrom draaien.
Geweldig nieuws. Dat is precies wat ik wilde weten.

EDIT: nu op CyanogenMod stable, met GSM patch (die is echt nodig!) en met Apex Launcher in plaats van het net iets te feature-arme Trebuchet (geen app-groepen op het bureaublad bijvoorbeeld).

Toetsenbord werkt tot nu toe vlekkeloos, ik moet alleen nog even een batterijkalibratie uitvoeren want bij 30% ging hij pats boem uit en nu in een krap kwartiertje zit er alweer 21% in...

Yay SafeStrap!

[ Voor 39% gewijzigd door Pathogen op 13-09-2013 09:29 ]

• assass

assass

Salon GoT'er

ik wil alleen even zeggen dat mijn telefoon weer super werkt sinds ik hem naar http://www.replacedirect.nl heb opgestuurd en voor een kleine 100 euro een nieuwe batterij erin heb laten zetten. top bedrijf, top service. en na terugkomst telefoon helemaal gereset, mentors rom erop gezet ern hij is als nieuw, raakt NIET meer overhit en batterij gaat makkelijk 2 dagen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
assass schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:27:
ik wil alleen even zeggen dat mijn telefoon weer super werkt sinds ik hem naar http://www.replacedirect.nl heb opgestuurd en voor een kleine 100 euro een nieuwe batterij erin heb laten zetten. top bedrijf, top service. en na terugkomst telefoon helemaal gereset, mentors rom erop gezet ern hij is als nieuw, raakt NIET meer overhit en batterij gaat makkelijk 2 dagen mee :)
bedankt voor de tip over dit bedrijf. Stel dat ooit de accu slechter word. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 13:33
Heren, na een half jaar een Xperia P gebruikt te hebben mis ik mijn toetsenbord van mijn milestone toch te hard. Zit er daarom aan te denken om via ebay een XT894 (droid 4) te bestellen.

Nu heb ik uiteraard 2 vraagjes,
  • deze telefoon heeft geen simkaart slot.. zijn er mensen of bedrijven die dit toch kunnen realiseren en hoe hebben andere mensen dit opgelost.
  • hoe unlock ik de telefoon om toch gebruik te kunnen maken van het gsm netwerk
heel erg bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Je vergist je. Deze telefoon heeft wel een simkaart slot. JIj hebt het over een Photon Q (die heeft geen slot).

De Droid 4 is zo te gebruiken, hoef je niets voor te doen. Tijdens de boot kun je een melding krijgen, maar ook daar kun je van afkomen als je root.

Bestellen, sim in, APN instellen en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Die Bruine schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:07:
Je vergist je. Deze telefoon heeft wel een simkaart slot. JIj hebt het over een Photon Q (die heeft geen slot).

De Droid 4 is zo te gebruiken, hoef je niets voor te doen. Tijdens de boot kun je een melding krijgen, maar ook daar kun je van afkomen als je root.

Bestellen, sim in, APN instellen en gaan met die banaan.
Wow bedankt voor je reactie, dat is echt super goed nieuws!!
Dus ik zou deze kunnen bestellen en het zou goed moeten komen?
http://www.ebay.com/itm/M...hones&hash=item19e395d297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Yes sir. Hou wel rekening met import kosten etcetera.

Ik heb btw een gebruikte liggen mocht je interesse hebben (dm). Maar als je een nieuwe wil, gewoon de goedkoopste zoeken en bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Heb er zojuist één besteld :) ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Werkt die gsm patch ook op cm-10.1.3 of alleen op cm-10.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
SeanCattery schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:48:
Werkt die gsm patch ook op cm-10.1.3 of alleen op cm-10.1.2
Je bedoelt die van Mentor: http://forum.xda-develope...hp?p=46657605&postcount=6

Volgens hem nu werkend op Android 4.3.x roms! Maar probeer het zelf uit, dat is het leuke met Safestrap! Backup maken en dan patchen.... kijken of het werkt, anders weer terug zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die instellingen kun je allemaal handmatig aanpassen in /system/build.prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
weet iemand waar ik de instellingen kan vinden voor Cell Broadcasting?
ik dacht dat ik toch echt ooit ergens in de instellingen Amber Alert heb zien staan...
ken het nu niet meer terugvinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik heb het ook zien staan, maar dat kan ook op de Photon zijn geweest. Het hoort standaard bij ICS al te zitten op de Droid 4. Maar misschien omdat het eigenlijk geen GSMphone is, zie je die optie niet in het menu? Het schijnt ook onder de settings van je sms te kunnen staan, maar bij mij niet.

Volgens mij had CM het in zijn mod zitten?

[ Voor 22% gewijzigd door DiMacho op 30-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als je CM draait en het ondersteund wordt moet je onder settings/more/cell broadcast kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Heb hem binnen! 120 euro inclusief verzendkosten en douane, niet veel. Heeft wat kleine krasjes maar ziet er verder op en top uit. Batterij is nu aan het opladen, eerste keer helemaal laten opladen toch? Vanmiddag even cm-10.1.3 installeren en de gsm patch :) Verder nog tips en trucks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als je posts op 100 zet vind je op P4 en P5 echt alles wat je maar wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Waar kan ik de post count wijzigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Rechtsboven op jouw naam klikken, en onder voorkeuren de threadlimiet op 100 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Beste mensen, heb safestrap geinstalleerd, vervolgens de laatste versie van cyanogenmod en alles op data na werkt naar behoren. Heb de gsm patch geinstalleerd en de apn van t-mobile ingevuld. Krijg echter geen data connectie. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Welke APN instellingen heb je ingevoerd? Staat het toestel op Global? Al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
Heb de APN instelling van de stock rom overgenomen en nu werkt het. De settings die daar staan zijn echter nergens op internet te vinden wat ik redelijk apart vind. Als ik de standaard instellingen pak die ze bij t-mobile doorgeven dan werkt het niet. Met de volgende instellingen werkt het wel:

Name: T-Mobile NL

APN: internet

Username: *
Password: *
Server: *

MMSC: http://t-mobilemms

MMS Proxy 010.010.010.011
8080
204
16

APN Type default
APN Prot: IPv4
APN Roaming Prot IPv4
APN enabled

Edit:
Hij loopt echt als een trein, en dat voor 120 euro. Vind hem wel redelijk bulky maar dan wen ik wel aan. Overleef wel makkelijk een dag op batterij

[ Voor 13% gewijzigd door SeanCattery op 01-11-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Voor 35,- heb je af en toe een nieuwe casing. Niet nodig. Maar mocht je het overwegen, zoek eens af en toe op casing xt894. Of housing XT894. Laatst nog een casing voor een ander gekocht. Hij is nu heel blij. Ook niet verwonderijk. Een 9/10 XT894 kost je gauw 300,-. Een 6/10 125,- + een 9/10 casing /voor 35,- tel uit je winst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Om de telefoon toch nog wat te 'upgraden' de ROM Slimbeam 2.1 aan het testen. Is Android 4.3.1. Moet zeggen dat het goed bevalt. Beter bereik binnenshuis, scherm wordt beter gebruikt door andere DPI settings. Dus meer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nadeel vind ik nog steeds dat je dan geen webtop hebt. Best wel lullig als je een Lapdock hebt liggen. Als HDMI nog werkt heb je er nog wel een beetje aan, maar niet full screen.

Slimbeam 2.1 heeft wel werkende HDMI? Dan kan ik wellicht iemand blij maken.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste