Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haedgar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
Hoe kan je een Droid 4 unlocken? Wat zijn de kosten en risico's?
Wil kijken op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Niet nodig. Werkt out of the box (na eventuele upgrade naar ICS).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haedgar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
Via ebay wordt meerdere verizon droid 4 aangeboden. Hebben die geen simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:47
Onder GB nog wel. Maar als je de telefoon update naar ICS kan je gewoon een nederlandse simkaart gebruiken. Bij t-mobile zonder enige problemen, bij vodafone moet je eerst toegang krijgen tot de zakelijke apn, zoals eerder behandeld in dit topic. Andere netwerken heb ik geen ervaring mee.
haedgar schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:26:
Via ebay wordt meerdere verizon droid 4 aangeboden. Hebben die geen simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Die Bruine schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:47:
Duidelijk iets mis met de D4. Ik kom net terug uit Spanje. Hotspot aan, Navi aan en BT aan. Die D4 werd behoorlijk warm. Mar een enkele keer uit gegaan! En dat heeft toch een uur of twintig geduurd.
hmm.. het is ook niet eens het enkele probleem dat ik heb met mn D4,.. toestel schakelt zichzelf ook regelmatig uit, op willekeurige momenten, in mn broekzak, op tafel, ... een beetje zoals hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656167 maar zie het niet zo zitten het toestel naar verizon te sturen.. heb het bij roy via marktplaats gekocht, benieuwd of hij misschien raad weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb sinds kort dezelfde problemen, telefoon valt willekeurig uit, gaat regelmatig in cool-down mode, laadt niet meer goed op (hele nacht aan de lader, zakt na loskoppelen meteen terug naar 50% en vervolgens binnen een kwartier naar 5%)

Ik heb het vermoeden dat dit is sinds de update naar de .217 rom (had voorheen .213)
Heb ook al een keer de factory reset gedaan, maar dit lost het ook niet op.

Wel balen, was juist zo tevreden met de specs van het toestel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Peelhaas, check eens of jouw accu defect is. Zijn genoeg apps te vinden die dat kunnen controleren. Weet je in elk geval of een vervangende accu zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
heeft er nog iemand een droid4 te koop!!

mijn droid3 is gisteren overleden, scherm geeft geen beeld meer, of weet iemand waar ik mijn D3 kan laten nakijken??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurv
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:27
Hallo,

Ik heb vanmiddag mijn Droid 4 uit de US binnen gekregen :D
Na wat proberen lukt het me niet om door de setup wizard te komen. Ik krijg steeds het bericht "Sorry, this sim card is not supported. Please contact your wireless service provider."
Mijn provider is Vodafone. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nieuwe SIM aanvragen en ervoor zorgen dat je ook echt het nieuwe type krijgt. Is Peelhaas ook overkomen, lees hier maar:

Peelhaas in "Motorola Droid 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurv
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:27
Okee, bedankt.
De verkoper in de Vodafonewinkel knipte mijn oude simkaart, ik heb dus nog helemaal geen officiële micro-sim... Daar moet ik maandag weer even langs dan.
Heb nu maar even het scherm omzeilt: alle updates van de Play Store verwijderd, dan komt vanzelf de melding "Er zijn x aantal updates beschikbaar". Via die melding kan ik gewoon in de Play Store komen. Dan Go Launcher en Go Locker geinstalleerd, geroot etc en dan nu CM10 erop! :)
Wel jammer de oude SIM het niet doet in CM10. Op de 'stock' rom kon ik wel bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Brilsmurv op 16-11-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Die Bruine schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:35:
Peelhaas, check eens of jouw accu defect is. Zijn genoeg apps te vinden die dat kunnen controleren. Weet je in elk geval of een vervangende accu zal helpen.
Heb je een voorstel een bepaalde app? Ik heb er een aantal geprobeerd, maar die geven allemaal aan dat de batterij ok is.
Heb Roy ook gemailt, maar helaas nog geen ractie... :(

@Brilsmurv, het probleem bleek niet de simkaart te zijn maar de APN... je moet aan vodafone vragen om je toegang te geven tot de zakelijke APN (office.vodafone.nl) dan werkt het...! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Zo, ik ben ook over. Net één op ebay aangeschaft! Ik mis echt het toetsenbord op de Razr XT912. Hoop dat ik hem snel ontvang!

Wat gebruiken jullie als Car Mount/holder. Ik heb zelf altijd Brodit, maar weet niet of die in NL te bestellen is voor de Droid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 11:20
DiMacho schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:02:
Wat gebruiken jullie als Car Mount/holder. Ik heb zelf altijd Brodit, maar weet niet of die in NL te bestellen is voor de Droid!
Ik was erg tevreden over de Brodit houder van mijn Milestone 1. Daarom een tijd geleden ook een Brodit aangeschaft voor mijn D4 bij MyTrendyPhone. Helaas niet zo tevreden over deze shop. Beschikbaarheid was net als nu "Op voorraad, Binnen 3-7 dagen leverbaar.", echter heb ik er ongeveer een maand op moeten wachten. :( Met elke zondagmorgen, stipt om 06:59 een geautomatiseerd mailtje dat "één of meer producten die u besteld heeft nog niet leverbaar is. U kunt de datum wanneer het product naar verwachting verstuurd wordt in de bijlage van deze e-mail vinden.". Met in de bijlage "Verwachte levertijd: Levering onbekend" :'(

Het wachten is het me uiteindelijk wel waard geweest, met elke dag +/- 1 uur in de auto is hij altijd opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Pommi schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:54:
[...]
Ik was erg tevreden over de Brodit houder van mijn Milestone 1.

[...]

Het wachten is het me uiteindelijk wel waard geweest, met elke dag +/- 1 uur in de auto is hij altijd opgeladen.
Ik was ook erg tevreden over die voor de Milestone! En die voor de Razr is ook perfect! Nu bij pdaplus besteld, de passieve. Kan hem daar ophalen, scheelt ook weer kosten! Dus Brodit it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nou, het even wat weken geduurd. De eerste Lapdock is nooit aangekomen. Ik heb toen mijn geld terug gevraagd in verband met PayPal kopersbescherming. Een dag later weer de Lapdock besteld en deze is vandaag eindelijk geleverd. Ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Lekker dun en een helder scherm. Het ombouwen heeft mij echt niet meer dan 10 minuten gekost.

Tot nu toe alleen wat gebrowsed, wat games gespeeld en een film gestreamed vanaf mijn NAS. Ik vind het beeld mooier dan op mijn Toschiba Portege R600. Morgen maar eens aan de slag met SNESOID :D. Enige vervelende is dat de tekens op wat andere plaatsen zitten. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Dat moet ik dus nog uitzoeken. _ is bv Shift+7. + is ;.

Mijn externe HD is NTFS en dat wordt niet standaard ondersteund. De Lapdock herkent de schijf overigens wel. Exfat moet ik nog proberen. Ik had onlangs NTFS nodig, jammer dus dat ik dit heb omgezet.

De Touchpad mag wel wat gevoeliger. Ik heb dit nog niet ingesteld. Een muis aansluiten werkt gewoon goed.

Over de accuduur kan ik nog weinig zeggen. Dat komt volgende week wel. De speakers zijn wel prettig. Mijn R600 heeft maar 1 speakertje en daar komt echt slecht geluid uit. Deze lapdock is met twee speakertjes dan vanzelfsprekend een verbetering.

Tot zover de update. Over een paar dagen post ik wel iets beters en meer op gebruikerservaring gebaseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verkapt ik ben happy post... Hij is binnen! Eerst opladen. Ik moest wel 60 euro douane kosten betalen. Dat is wat minder! Later mijn ervaringen!
edit1:
Ik heb Simyo en dat werkt meteen ook met 3G.
Zo snel geroot! Werkt prachtig, net als bij de Razr. Wat een genot om weer een toetsenbord te hebben. Een jaar lang zonder was te lang. Nu snel weer wat apps installeren en de Verizon apps blocken met Gemini!

Edit2:
GPS is op de Razr veel strakker. Ik heb altijd Flitsnav aan staan op de A2 om mijn snelheid bij de trajectcontrole in de gaten te houden Meestal op cruise controll. Bij de Razr blijft hij dan ook strak op bv 100km/u. Bij de Droid4 gaat hij van 98 naar 100 naar 99 naar 101 naar 96 etc. Hebben meer mensen dit?

[ Voor 75% gewijzigd door DiMacho op 04-12-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan net zo goed betekenen dat de Razr het meer glad strijkt; ofwel; hij geeft een 'running average' over een grotere delta T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Tot op heden nog geen oplossing voor het probleem met mijn accu.
Roy (http://www.gadgets4usz.com/) heeft één keer een reactie gesttuurd dat er meerdere van deze toestellen dit probleem hadden en dat het opgelost zou worden, maar daar zit op dit moment al twee weken geen vooruitgan meer in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:49:
Dat kan net zo goed betekenen dat de Razr het meer glad strijkt; ofwel; hij geeft een 'running average' over een grotere delta T.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het lijkt me als ik in cruisecontrol de zelfde snelheid aanhoud, dat hij dat dan ook doet. Toch verwarrend! Ik ga hem snel een keer met Geocachen uitproberen. Kijken hoe de GPS dan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
assass schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:45:
[...]

hmm.. het is ook niet eens het enkele probleem dat ik heb met mn D4,.. toestel schakelt zichzelf ook regelmatig uit, op willekeurige momenten, in mn broekzak, op tafel, ... een beetje zoals hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656167 maar zie het niet zo zitten het toestel naar verizon te sturen.. heb het bij roy via marktplaats gekocht, benieuwd of hij misschien raad weet..
Ik ben even benieuwd of jij nog iets van Roy (marktplaats) vernomen hebt? Ik al een aantal weken niet namelijk. Zit nog steeds met een kapotte Droid4.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk een simpel vraagje, ik heb de Droid 4 nu ook binnen via G4u.
Deze is zelfs geleverd met 4.0.4 ics !

Maar de tekens op de keyboard krijg ik niet ingetypt.
Bijvoorbeeld de @ onderin links van de spatie toets krijg ik een + teken.
Of ik ALT gebruik, Shift maakt niet uit. Al die 2e tekens op de toetsen komen anders uit.

Heb bij Instellingen - Language en input lopen sleutelen maar kom er niet uitl plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Dit zou als het goed is ook een + moeten zijn. De @ op mijn droid 4 zit namelijk bij de 2. Dacht dat er van de droid 4 maar een variant was? Zou je misschien een foto kunnen maken van je toetsenbord layout?

Bij mij zitten de toetsen volgens deze layout.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:28:

Of ik ALT gebruik, Shift maakt niet uit. Al die 2e tekens op de toetsen komen anders uit.

Heb bij Instellingen - Language en input lopen sleutelen maar kom er niet uitl plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik heb een net wat ander vraagje:
Graag zou ik één van deze twee toestellen willen halen.. maar ik weet niet of ze zullen werken op het telefoonnetwerk hier in Nederland.
Het gaat om de volgende twee Motorola's:

- Electrify M XT905
- RAZR M XT905

Weet iemand of ze hier in Nederland op de netwerken van T-Mobile/Vodafone of KPN zullen werken? En of het ook werkt met een databundel (3G-abonnement)?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Electrify is een cdma toestel en gaat daardoor nooit werken in nederland. Van de Razr M is een europese versie met intel chip, helaas (nog) niet in Nederland.

Beide telefoons hebben echter weinig met de motorola droid 4 te maken en kunnen in het vervolg beter gesteld worden in de qwerty of android topics.
GS88 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:03:
Ik heb een net wat ander vraagje:
Graag zou ik één van deze twee toestellen willen halen.. maar ik weet niet of ze zullen werken op het telefoonnetwerk hier in Nederland.
Het gaat om de volgende twee Motorola's:

- Electrify M XT905
- RAZR M XT905

Weet iemand of ze hier in Nederland op de netwerken van T-Mobile/Vodafone of KPN zullen werken? En of het ook werkt met een databundel (3G-abonnement)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:28:

De droid 3 had daar zijn @ maar de droid 4 heeft zijn @ bij de 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lilboogs schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:57:
Dit zou als het goed is ook een + moeten zijn. De @ op mijn droid 4 zit namelijk bij de 2. Dacht dat er van de droid 4 maar een variant was? Zou je misschien een foto kunnen maken van je toetsenbord layout?

Bij mij zitten de toetsen volgens deze layout.

[...]
Het is toch echt een droid 4 , zie ..

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/16c510k.jpg

Hij is pas een week binnen via G4U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:27:
[...]

Hij is pas een week binnen via G4U.
Dan heeft iemand er een droid 3 toetsenbord opgezet. Je functie kloppen wel als droid 4 zijnde...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidtapp.com/wp-content/uploads/2011/07/DROID-3-Keyboard-Open.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm lekker is dat ik ga dit verder uitzoeken met de leverancier dan. Zo kan je natuurlijk amper gebruik maken van de keyboard.

Bedankt in ieder geval :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:44:
Hmm lekker is dat ik ga dit verder uitzoeken met de leverancier dan. Zo kan je natuurlijk amper gebruik maken van de keyboard.

Het is dus gewoon een verkeerd gerefurbished toestel, echt belachelijk! Terugsturen, nieuwe eisen. Stond het niet in de advertentie? Heb je een link welke verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb een paar dagen geleden mijn telefoon een restore gegeven via de ICS tool. En nu heb ik hetzelfde probleem als Peelhaas vermoed ik. Ik had al een paar dagen last van een accu die van 100 naar 50% ging in 2 tellen. En wanneer ik deze probeerde op te laden ging deze ook van 53% naar 100% in dezelfde 2 tellen.
Sinds vanochtend start de Droid helemaal niet meer op. Zodra ik de lader aansluit springt deze van 5% naar 100%. De accu wil dus echt niet opladen heb ik zelf het idee.

Probleem is dat ik eergisteren per ongeluk mijn accu op een andere Droid 4 heb aangesloten. Ik weet dus niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik heb inmiddels maar een beschadigde Droid 4 besteld. Daarvan heb ik wat onderdelen nodig. Ik hoop dat het verwisselen van de accu zal helpen.

Nu ben ik dus de tweede op Tweakers met een dergelijk probleem. Ik hoop maar dat het komt omdat ik de accu ergens anders in heb gestopt. Wel balen, want ik kan nu echt helemaal niets met de Droid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Die Bruine schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:06:
Ik heb een paar dagen geleden mijn telefoon een restore gegeven via de ICS tool. En nu heb ik hetzelfde probleem als Peelhaas vermoed ik. Ik had al een paar dagen last van een accu die van 100 naar 50% ging in 2 tellen. En wanneer ik deze probeerde op te laden ging deze ook van 53% naar 100% in dezelfde 2 tellen.
Sinds vanochtend start de Droid helemaal niet meer op. Zodra ik de lader aansluit springt deze van 5% naar 100%. De accu wil dus echt niet opladen heb ik zelf het idee.

Probleem is dat ik eergisteren per ongeluk mijn accu op een andere Droid 4 heb aangesloten. Ik weet dus niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik heb inmiddels maar een beschadigde Droid 4 besteld. Daarvan heb ik wat onderdelen nodig. Ik hoop dat het verwisselen van de accu zal helpen.

Nu ben ik dus de tweede op Tweakers met een dergelijk probleem. Ik hoop maar dat het komt omdat ik de accu ergens anders in heb gestopt. Wel balen, want ik kan nu echt helemaal niets met de Droid :(
Ik ben benieuwd of dit je probleem oplost. Ik heb inmiddels nog géén reactie gekregen van G4u. Op XDA zijn ook verschillende mensen met dezelfde problemen. Zij krijgen via Verizon een nieuw toestel.

Ik begrijp dat jij de garantie stickers al hebt verwijderd van de Droid4?

Als het probleem in de accu blijkt te zitten en ik geen support meer krijg van G4u ben ik denk ik ook genoodzaakt om dit te doen. Moet dan alleen nog op zoek naar een andere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:44:

Ik zag dat jij je toestel ook via G4u hebt, ben benieuwd of jij nog wel reactie krijgt.... ik al ongeveer 2 maanden niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Op garantie hoef ik denk ik niet te rekenen. Omdat ik toch al bezig was heb ik ook maar meteen mijn speakerprobleem verholpen. Nu nog twee weken wachten tot ik een accu heb. Ik ben er voor 95% zeker van dat het de accu is. De electronica in die accu is gewoo niet lekker. Volgens mij is er niets mis met de cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
  • Laatst online: 13-03 23:56
Ik heb een tijdje getwijfeld om de Droid 4 ook te bestellen via die gekke g4u site of via e-bay. Nu ben ik blij dat ik 't nog niet gedaan heb, na het lezen van de laatste reacties.

Zijn er nog mensen die momenteel nog steeds tevreden zijn met hun Droid 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Peelhaas schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:54:
[...]

Ik ben even benieuwd of jij nog iets van Roy (marktplaats) vernomen hebt? Ik al een aantal weken niet namelijk. Zit nog steeds met een kapotte Droid4.... :'(
Sorry zie nu pas je berichtje. Nee ik heb ook niks meer gehoord van Roy. Had het eerst over mogelijke terugstuur optie, of dat er reserve onderdelen naar mij toegestuurd zouden kunnen worden, hij zou het uitzoeken en vervolgens stil. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn problemen met de accu minder hevig zijn geworden dan voorheen. Hoop toch dat ik binnenkort nog wat hoor van Roy, dan laat ik je dat weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
coldasicezero schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:42:
Ik heb een tijdje getwijfeld om de Droid 4 ook te bestellen via die gekke g4u site of via e-bay. Nu ben ik blij dat ik 't nog niet gedaan heb, na het lezen van de laatste reacties.

Zijn er nog mensen die momenteel nog steeds tevreden zijn met hun Droid 4?
Ik ben er heel erg tevreden mee! Hij is net zo snel als de Razr die ik had, maar dan met toetsenbord. De GPS moet ik even aan wennen, die is wat haperig af en toe. Vooral met TomTom wil hij nog wel eens moeite hebben om hem op de route te houden.

Maar denk dat ik voorlopig geen andere rom ga proberen, ben bang ook de Accuproblemen te krijgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb mijn Droid ge-SBF'd met behulp van een factory cable. Dit heeft jammer genoeg niet geholpen. Uiteindelijk heb ik maar besloten om die accu's weer te verwisselen. En mijn Droid werkt weer. Dat wil zeggen. De accu uit Droid B kan gewoon opgeladen worden in Droid A, en vice versa. Ik heb de accu's helemaal tot 100% opgeladen en daarna ontladen totdat de telefoon vanzelf uitschakelde. Dat was vanochtend. Nu zijn ze allebei weer opgeladen. Droid A met accu B en Droid B met accu A.
Eigenlijk zou ik ze nu weer moeten omwisselen. Maar dat ben ik dus echt niet van plan :) . Ik ben allang weer blij dat mijn telefoon weer functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Die Bruine schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:17:
Ik heb mijn Droid ge-SBF'd met behulp van een factory cable. Dit heeft jammer genoeg niet geholpen. Uiteindelijk heb ik maar besloten om die accu's weer te verwisselen. En mijn Droid werkt weer. Dat wil zeggen. De accu uit Droid B kan gewoon opgeladen worden in Droid A, en vice versa. Ik heb de accu's helemaal tot 100% opgeladen en daarna ontladen totdat de telefoon vanzelf uitschakelde. Dat was vanochtend. Nu zijn ze allebei weer opgeladen. Droid A met accu B en Droid B met accu A.
Eigenlijk zou ik ze nu weer moeten omwisselen. Maar dat ben ik dus echt niet van plan :) . Ik ben allang weer blij dat mijn telefoon weer functioneert.
Ik ben wel benieuwd of je Droid B met de Droid A accu het nu ook doet. Ik heb al een beetje gezocht naar een nieuwe batterij, maar zitten nog rond de € 50,-. Volgens mij ook geen namaak accus te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zat er aan te denken om E-cell een mail te sturen. Zij maken voor zowat elk apparaat wel een accu. Er is helemaal niets speciaals aan deze accu. Behalve dat er een kabeltje aan zit. Qua productiekosten zit je denk ik alsnog rond de € 7,50.

Beide Droids werken nu weer. Ergens is denk ik de electronica van 1 vd accu's in de war geraakt. Een andere verklaring heb ik niet. Wel vreemd dat het nu verholpen is door de boosdoener zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 07:44
Goed. Normaal post ik dus noooit op GoT, heel soms kijk ik er even. Dit topic was erg boeiend en ik wil ook graag 'n droid 4. De Desire Z valt ondertussen echt uit elkaar :-)

Ik lees alleen wel veel problemen over shops enzo. Dus mijn vraag is vrij simpel: waar kan ik de foon nu het beste bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik ken geen enkele shop die is te vertrouwen én de Droid 4 levert. Mijn advies, bestel er 1 op Ebay van een gerenommeerde verkoper (99,5% minimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
_cyclops_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:14:
Ik lees alleen wel veel problemen over shops enzo. Dus mijn vraag is vrij simpel: waar kan ik de foon nu het beste bestellen?
Via Ebay had ik er één bij deze verkoper: pwrdbykyank . Geen problemen gehad, goed contact, snelle levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Die Bruine schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:11:
Ik zat er aan te denken om E-cell een mail te sturen. Zij maken voor zowat elk apparaat wel een accu. Er is helemaal niets speciaals aan deze accu. Behalve dat er een kabeltje aan zit. Qua productiekosten zit je denk ik alsnog rond de € 7,50.

Beide Droids werken nu weer. Ergens is denk ik de electronica van 1 vd accu's in de war geraakt. Een andere verklaring heb ik niet. Wel vreemd dat het nu verholpen is door de boosdoener zeg maar.
Ben heeeel benieuwd als je meer info hebt over vervangen van accu. Vooral ervaringsverhaal. Vind dat op dit moment grootste manko aan deze telefoon, het besef dat de accu niet te vervangen is. Die van mij is nu nog redelijk, ondanks de overhittingsprobleempjes en opeens drainage, maar ik vrees nog meer voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die accu vervangen is echt 2 minuten werk. Daarvoor hoeft de Droid niet open. Je hoeft alleen de sticker los te halen, rubbertje wegpeuteren en 2 torx schroeven verwijderen. Klaar...! Die sticker hoeft nieteens helemaal verwijderd te worden, tenzij je deze over een nieuwe accu wil plakken. Enige waar je op moet letten is dat je de torx niet te strak aandraait omdat je de contactpunten van de accu dan kunt beschadigen.

Vanavond E-cell nog eens mailen. Zo een accu mag niet meer dan 15,- kosten. Die 60,- die je nu kwijt bent slaat echt nergens op. Het is gewoon "een" accu maar dan met een flexcable ipv contactpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Die Bruine schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:13:
Die accu vervangen is echt 2 minuten werk. Daarvoor hoeft de Droid niet open. Je hoeft alleen de sticker los te halen, rubbertje wegpeuteren en 2 torx schroeven verwijderen. Klaar...! Die sticker hoeft nieteens helemaal verwijderd te worden, tenzij je deze over een nieuwe accu wil plakken. Enige waar je op moet letten is dat je de torx niet te strak aandraait omdat je de contactpunten van de accu dan kunt beschadigen.

Vanavond E-cell nog eens mailen. Zo een accu mag niet meer dan 15,- kosten. Die 60,- die je nu kwijt bent slaat echt nergens op. Het is gewoon "een" accu maar dan met een flexcable ipv contactpunten.
Ik had E-cell ook al gemaild, maar ze gaven aan dat ze deze momenteel niet hebben en dat ik af en toe maar eens moet kijken.... Als er meer vraag naar komt wordt deze misschien wel sneller toegevoegd aan het assortiment.

Bij jou werd het probleem opgelost door de twee accus te wisselen, zou alleen loshalen, ontladen (of resetten op de een of andere manier) en opnieuw plaatsen niet voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Resetten zou denk ik wel werken. Maar dat lukte mij dus niet op mijn eigen Droid. Ik heb die accu geprobeerd te ontladen en geprobeerd op te laden. met behulp van de Factory Cable werd die volgens mij wel opgeladen. Want toen ik deze omwisselde met de Ebay Droid zat er opeens 37% in. Ik had de telefoon toen al een tijdje aan staan met behulp van die factory cable dus.

Ik wacht nog steeds op mijn Droid met defect scherm. Zodra die binnen is zal ik denk ik nog wel een keer de swap uitvoeren zodat Droid A ook accu A heeft. En dan maar hopen dat het werkt.

Ik heb het nu trouwens eindelijk voor elkaar dat mijn sdcard-ext wordt gezien als sdcard. Maar sdcard op de plaats van sdcard-ext krijgen is mij nog niet gelukt. Het interne geheugen kan ik alleen aanspreken met behulp van een pc/laptop. Ik hoop dat het met behulp van wat XDA members wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Gisteravond perongeluk mijn oude HTC een doodsmak laten maken.

Zojuist toch maar een andere batterij voor mijn droid4 besteld in de VS.
Wel veel geld voor een accu € 65,- (incl verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Vergeten te melden dat ik de accu's weer had verwisseld. Alles werkte weer naar behoren. Alleen ben ik vanochtend onderuit gegaan. En keihard ook, samen met mijn Droid die zeker een meter of twee vloog. Krassen rondom en hij leest geen SIMcard meer ;( . Ja heel af en toe. Als in tot nu toe 2x 3 minuten ofzo. En dat twee dagen nadat ik mijn Ebay Droid verkocht heb :F .

Deze maand is ech niet te geloven :( . Nu maar hopen dat ik mijn Photon Q snel binnen heb.

Gedemonteerd en gekeken of ik iets kon vinden. Noppes... Ik heb nog 1 keer een verbinding kunnen maken maar nu blijft de melding no simcard.

Iemand een high-end 4" tablet kopen met alle toeters en bellen :| ?

[ Voor 18% gewijzigd door Die Bruine op 14-01-2013 22:23 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Echt werkelijk waar niet-te-geloven. Vanmiddag tijdens het instappen zo op mijn (werktelefoon) Droid 4 geploft. Dikke KRAK deed mijn scherm :'( . Ik heb nog wel een nieuwe digitizer die ik voor mijn privétoestel had besteld. Maar ik twijfel nog om deze te repareren. Ben er een beetje klaar mee. Niets anders dan Droid 4 pech. En waarom :? Joost mag het weten.
Mijn privétoestel viel trouwens niet te redden. Zoals gemeld een nieuwe digitizer gekocht en een ander daughterboard. Probleem van haperende SIM registratie blijft. Dus het moederbord heeft echt een opdonder gekregen (was ook ECHT een smak). Die klote Photon Q is ook nog niet binnen. Maar ik heb nu tenminste wel een microSIMkaarthouder die ik in de Photon kan solderen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Dat is inderdaad pech hebben.... Wens je meer geluk met je Photon Q.
Heb de vervangende batterij nog niet binnen, net even een mail gestuurd aan de verkoper.
Kan niet wachten want nu valt mijn Droid4 om de haverklap uit. Hoop echt dat het met een andere accu opgelost is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Na die opbeurende woorden ben ik zojuist heeeeel netjes aan de slag gegaan. Nog niet eerder zo voorzichtig te werk gegaan. Alles met een föhn verhit. Duurde even, maar alles ging vrijwel perfect. Zo heet gemaakt dat de tape gewoon bleef zitten en niet helemaal aan elkaar plakte.
Ik heb zelfs het oude scherm er "heel" uit gekregen. Barsten zitter er nog in, maar het is nog één geheel. Vervolgens met Tesa dubbelzijdige tape heel netjes alles gemaskerd. De laatste rand heb ik toen vanaf de voorkant afgewerkt met een schaar. Vanaf de voorkant ja.

Dus toen heb ik ook maar de flexribbon afgeknipt van de digitizer zelf :| . Soms he... echt soms :@ :( .

Neem ik eens de tijd, knip ik alsnog lomp die ribbon er af. Weer een les geleerd, voortaan even dubbelvouwen en aan het scherm plakken. Nu kan ik weer twee tot drie weken wachten tot ik een scherm binnen heb :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Het zit je echt niet mee...... Hoop voor je dat deze reparatie voorlopig de laatste zal zijn. Maar hoeveel droid 4's heb je nu/gehad? En waarom de overstap naar de photon q?

Misschien dat er een slechte batch tussen heeft gezeten bij motorola? Heb zelf al meer dan een half jaar een tweedehandse droid 4 en tot heden nog geen problemen gehad, ondanks dat hij al een paar keer aardig gestuiterd heeft.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb er nu nog drie, vijf gehad (huishouden van vier personen + zakelijk toestel). Behalve een speakertje dat slecht contact maakte hebben wij in principe geen problemen. Alleen pech. Drie schermen gebarsten en één keer problemen met de accu. Maar dat was nadat ik deze had omgewisseld. Één ligt nu aan diggelen en één heb ik verkocht en daarvoor een Nexus 7 + Mini Pro voor gekocht.

De Photon kocht ik omdat ik nog een toestel nodig had zakelijk. En ik was wel benieuwd naar de Snapdragon en het non-pentile scherm. Ik vind het scherm echt minder. Ik heb de Milestone 1, 2 en 3 gehad. Stuk voor stuk mooiere schermen dan de Droid 4. Vandaar dus eigenlijk. Als de Photon bevalt raak ik zo een Droid 4 kwijt. Dus ik verlies er in principe niets op, mits er niet nog iets misgaat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 26-01-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb ook bij G4u besteld, in oktober, en nog geen gekke accuproblemen. Houdt het naar verwachting vol. Ga binnenkort de batterij wel eens kalibreren, want hij schijnt het daarmee langer uit te moeten kunnen houden dan ca. 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Tiffanylampje schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:24:
Ik heb ook bij G4u besteld, in oktober, en nog geen gekke accuproblemen. Houdt het naar verwachting vol. Ga binnenkort de batterij wel eens kalibreren, want hij schijnt het daarmee langer uit te moeten kunnen houden dan ca. 40 uur.
afgelopent tijd weer zeeeer regelmatig overhitting en uitvallende toestel. helaas nog geen contact kunnen leggen met G4U over evt vervangende onderdelen. ben eigenlijk wel geinteresseerd in nieuwe batterij. maar hoe kalibreer je de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zojuist mijn Droid 4 gefixed. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo blij was! Drie weken op een HOX+ typen voor iemand die sinds Psion niet meer van een toetsenbord is afgestapt :'( . Wat een drama is dat zeg. Het gaat best snel, maar echt lekker toetst het niet. En correcties zijn pas echt huilen. Ow wat ben ik abnormaal blij nu...

En de bestelde Photon is nog steeds niet geleverd. Zou de 25ste moeten binnenkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Die Bruine schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:18:
Zojuist mijn Droid 4 gefixed. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo blij was! Drie weken op een HOX+ typen voor iemand die sinds Psion niet meer van een toetsenbord is afgestapt :'( . Wat een drama is dat zeg. Het gaat best snel, maar echt lekker toetst het niet. En correcties zijn pas echt huilen. Ow wat ben ik abnormaal blij nu...

En de bestelde Photon is nog steeds niet geleverd. Zou de 25ste moeten binnenkomen :(
Psion!!! _/-\o_ Vond er nog één in de kast gisteren!

Maar wat een mazzel dat hij weer gefixed is! Goed nieuws nu de Photon op zich laat wachten!

Ik merk dat de accutijd van mijn Droid4 extreem toe is genomen nu ik op mijn werk ook Wifi aan heb staan. Hij wordt steeds leuker! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
assass schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:33:
[...]

afgelopent tijd weer zeeeer regelmatig overhitting en uitvallende toestel. helaas nog geen contact kunnen leggen met G4U over evt vervangende onderdelen. ben eigenlijk wel geinteresseerd in nieuwe batterij. maar hoe kalibreer je de batterij?
Kalibreren van batterij was bij mij niet nodig, ik heb m nu ongeveer drie weken erin zitten en geen problemen meer!

Hopen dat deze het langer uithoudt dan de vorige....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
[b][message=39714012,noline]

Waar en wanneer had je hem besteld?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
De stoute schoenen aangetrokken en een lapdock 500 besteld via Amazon UK. Daar is hij nu goed afgeprijst!

Ook wel leuk om te gaan rommelen met een Raspberry!

Ziet iemand nog een update van Android aankomen voor de Droid4? Ik heb er een hard hoofd in. Na de vroegere ervaringen van de Milestone met uitstel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:02
People, vroeg me af, als jullie nu nog zouden kunnen kiezen zouden jullie dan nog gaan voor de Droid 4? Of voor een andere phone?
Ik verwacht in de nabije toekomst geen nieuwe slide qwerty phone, en de photon te bewerken vind ik ook te riskant vooral omdat ik niet zo technisch ingesteld ben. Heb tot op heden nog geen nieuwe telefoon gekocht, en mijn Nokia N97 is echt op merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik wel. Het toestel is een jaar oud, daarmee niet meteen obsolete. Alles werkt nog goed. Ik kan full HD afspelen en ik gebruik het ding dan ook regelmatig als mediaplayer (HDMI output is maar 720p). Gamen gaat ook nog goed dus ik kan het nog steeds aanraden.
De Photon lijkt sneller met berekeningen (opstarten van programma bv) dan de Droid. Maar de Droid is dan wel weer wat beter op GPU gebied.

Een nette Droid is net zo duur als een Photon laten aanpassen. Keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Ik ben ook nog zeer content met mijn Droid 4, ik zou m alleen niet bij G4U kopen. (beetje loze beloftes over ondersteuning bij garantie)

Ik heb helaas wel de pech gehad van een slechte batterij, ik hoop dat dit bij eenmalige pech blijft. Namaak batterijen heb ik namelijk niet kunnen vinden en een nieuwe orginele heeft me wel 60 euro extra gekost.

Daarnaast heb ik inmiddels ook een Motorola HD station met drie usb poorten aangeschaft (10tje via Marktplaats, echt een koopje) waar ik zeer tevreden mee ben. Heb deze wel iets aangepast zodat ik hiet hoef te verstellen als ik mijn Xoom2 erin zet. Niet mooi, wel praktisch.

Ook heb ik een auto houder, hier heb ik zelf een andere kabel in gezet, de orginele activeert namelijk de drive mode welke ik niet echt handig vindt.

Tevens heb ik widget locker aangeschaft als lockscherm. Loopt heel soms vast, dan is de telefoon alleen nog maar te unlocken door het toetsenbord te openen en vervolgens de telefoon te herstarten. Alleen het afsluiten van de applicatie is niet voldoende.

Ultimate Rotation Control zodat het scherm ook draait als de Droid in een dock zit waar deze alleen op kan laden. (inmiddels een naast het bed en een op het werk) Nadeel is dat deze app niet goed reageert op de ingegeven instellingen. Als je rotatie aan hebt staan kan het scherm ook 180 graden draaien, dit is soms lastig als je het toestel ondersteboven in je broekzak hebt, maar het went redelijk snel. Moet bekennen dat ik in het begin nog wel eens de microfoon aan mijn oor had in plaats van de speaker.

Verder heb ik notification toggle geinstalleerd omdat ik het wel makkelijk vindg om vanuit je notificatie balk bepaalde instellingen te kunnen wijzigen. (vooral om rotatie in- en uit te schakelen).

Sinds kort ook swiftkey aangeschaft ter vervanging van het standaard on screen keyboard. hier ben ik zeer tevreden mee, reageert veel beter en goede autocomplete.

Ik ben nog wel op zoek naar de instelling die ervoor zorgt dat de toetsenbord verlichting altijd aan is. Deze wil nog wel eens wisselend reageren (is volgens mij bij ieder toestel zo, want ik kom op verschillende forums meer klachten tegen) Dit is wel enorm irritant. Ik heb het eenvoudig opgelost met een stukje zwarte isolatie tape, maar zou het liever als instelling kunnen aanpassen (evt met SQLite Editor o.i.d.). Als je het zelfde probleem hebt met de toetsenbord verlichting en met een stukje tape aan de slag wil moet je wel goed kijken naar welke sensor je afplakt. Als je het toestel in fel licht houdt, zie je tussen de camera lens aan de voorzijde en de speaker, twee "oogjes" zitten, degene het dichtst bij de camera is de omgevingslicht sensor, deze moet je afplakken. Degene die het dichtst bij de speaker zit is de benaderingssensor, als je deze afplakt gaat je scherm niet meer op zwart als je aan het bellen bent net het toestel aan je oor. Het wil dan nog wel eens gebeuren dat je perongeluk ophangt.

Heeft er misschien nog iemand bevindingen over de smart-actions?
Momenteel gebruik ik alleen de battery saver en de sleep functie (snachts op stil). Ben benieud of iemand anders nog handige zaken ingesteld heeft staan waar ik nog niet op bene gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Peelhaas schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:10:
Heeft er misschien nog iemand bevindingen over de smart-actions?
Momenteel gebruik ik alleen de battery saver en de sleep functie (snachts op stil). Ben benieud of iemand anders nog handige zaken ingesteld heeft staan waar ik nog niet op bene gekomen.
Ik heb er mee zitten te rommelen, maar het is best beperkt. Ik wil bijvoorbeeld dat mijn WiFi uitgaat als ik in de auto connect met bluetooth. Dat werkt. Vervolgens heb ik een smart avtion dat hij twee apps opstart in de auto: Torque en FlitsNav. Maar als ik dan uit de auto ga, wil ik dat de WiFi weer aangaat en dan de Bluetooth uitzet en dat hij die twee Apps afsluit. Dat kan je dus niet instellen. Nu weet ik dat er andere programma's voor zijn... Maar het had zo leuk geweest als SmartActions het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelly Bean schijnt beschikbaar te zijn voor de droid 4.

http://www.droidforums.ne...ete-jellybean-thread.html

Heeft iemand het al draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik heb het vandaag draaiende gekregen via:
Upgrading to Jelly Bean

Prerequisites: Windows PC, USB cable, unmodified ICS installed.
Download the OTA here and save it to the root of your SD card
Power off your phone.
Hold the volume up, volume down, and power buttons at the same time until you see the bootloader menu.
Use the volume down button to navigate to "Recovery" then use the volume up button to select it.
When you see the android/triangle, press both volume buttons together.
Using the volume keys, navigate to "Apply update from external storage" and select it with the power button.
Select the OTA you downloaded at step 1 and press the power button.
After flashing, select "Reboot system now".
If the update failed, then use the fastboot method above to flash back to vanilla ICS first. Don't worry about rootkeepers etc. as the JB update has a root method already!
Let er op! Je moet wel de originele ICS er op hebben!!!

Maar het probleem is dat ik hem niet meer in het Nederlands krijg. Dat kon eerst met een app en settings.apk te veranderen.

Ook krijg ik mijn Simyo wel verbonden, maar geen 2G of 3G !! Ik heb de APN al toegevoegd, maar niets. Als iemand een oplossing weet?

Edit: Nu toch werkende dankzij Die bruine:
[quote]
edit, What didn't work yesterday...worked out fine this morning! Thanks to Die Bruine @tweakers.
De APN van Simyo moet je ook zelf toevoegen. Hiervoor moet je de telefoon even in GSM/UMTS mode zetten. Anders kun je geen APN toevoegen. Voeg vervolgens een APN toe en pas het volgende aan:

Name: Simyo
APN: internet
Port: 5080
Server: 0.0.0.0
Authentication type: PAP

Klik op Save en je bent online. Telefoon weer in Global mode zetten btw.

[ Voor 17% gewijzigd door DiMacho op 22-03-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een error.
error in /tmp/ sideload /package.zip (status 7)
iemand een oplossing hiervoor? factory reset en opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:59:
Ik krijg een error.
error in /tmp/ sideload /package.zip (status 7)
iemand een oplossing hiervoor? factory reset en opnieuw proberen?
Zorg dat je op Stock ICS zit!! Heel belangrijk! En dan de OTA JB installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ben nog steeds een leek. na de update naar ics heb ik nooit gekke dingen gedaan. alleen veel irritante apps op disable gezet. telefoon is niet meer rooted. Dus hoe terug naar stock ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:38:
sorry, ben nog steeds een leek. na de update naar ics heb ik nooit gekke dingen gedaan. alleen veel irritante apps op disable gezet. telefoon is niet meer rooted. Dus hoe terug naar stock ICS?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Ik heb gisteravond zonder problemen de update geinstalleerd. Voor de zekerheid met voodoo rootkeeper wel even mijn root weggehaald. Ik weet alleen niet meer van welke versie ik precies af kwam.

Eerste bevindingen zijn dat het toestel wat sneller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Peelhaas schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:46:
Ik heb gisteravond zonder problemen de update geinstalleerd. Voor de zekerheid met voodoo rootkeeper wel even mijn root weggehaald. Ik weet alleen niet meer van welke versie ik precies af kwam.

Eerste bevindingen zijn dat het toestel wat sneller werkt.
Dat zeker, maar ik krijg hem niet meer helemaal in het Nederlands van eerst wel kon. Ik heb hem trouwens geroot met Razr Blade.

Verder voor het eerst Safestrap getest. Werkt wel handig. Wil proberen om Ubuntu in één van de Romslots te stoppen en te gebruiken met mijn lapdock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere methode werkt ook al niet. Krijg in rsd lite na het decompressen deze foutmelding:
please check input file. either xml format is wrong or image files associated with it are missing.

Snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik heb de update inmiddels ook binnengehaald. vraag me niet hoe, op een of andere reden heeft ie het op mn 3g verbinding gedaan en mag deze jongen binnenkort 25 euro extra data afrekenen met de telecomprovider :) en toen failde de update ook nog herhaaldelijk.. bleek dat ik nog wat apps in een mapje appbk had zitten die ik nog niet had teruggezet en een paar vergete te defreezen. maar inmiddels werkt het!

ALLEEN wat heel irritant is, mn fysieke toetsenbord doet raar sinds de update. de shift knop werkt soms niet op de meer dat ik gewend ben (1x indrukken, vervolgens toets klikken), maar dan moet ik de shift-knop ingedrukt houden terwijl ik een andere toets kies.. en opeens worden eerste letters van nieuwe zinnen in hoofdletter omgezet, terwijl ik die instelling heb uitstaan. maar het is allemaal heel willekeurig. meer mensen die hier problemen mee hebben en een idee hebben wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
assass schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:27:
ALLEEN wat heel irritant is, mn fysieke toetsenbord doet raar sinds de update. de shift knop werkt soms niet op de meer dat ik gewend ben (1x indrukken, vervolgens toets klikken), maar dan moet ik de shift-knop ingedrukt houden terwijl ik een andere toets kies.. en opeens worden eerste letters van nieuwe zinnen in hoofdletter omgezet, terwijl ik die instelling heb uitstaan. maar het is allemaal heel willekeurig. meer mensen die hier problemen mee hebben en een idee hebben wat ik kan doen?
Same problem hier... Echt zo irritant. Hoop dat dit nog opgelost word.

Edit: Het staat ook al op XDA vermeld, meer mensen met het probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door DiMacho op 25-03-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

heb je link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

zou dit misschien helpen?

I fixed it with the help of Verizon Tech.
Go to system settings
the Language & Input
Click the cog wheel to the right of Android keyboard
uncheck Popup on keypress
This fixed it for me.

bron: https://community.verizonwireless.com/message/948766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

nee helaas.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
Ik heb een probleem met 3G na de update naar Jelly Bean. Mijn APN voor Simyo was verdwenen, die heb ik handmatig toegevoegd. Alle instellingen staan correct, roaming staat aan ik heb na tips op Google de simkaart er uit en in gedaan, vliegtuigmodus uit en aan, telefoon uit en aan, maar nog steeds geen mobiel internet. Simyo kan me ook niet helpen. Het gekke is dat zodra ik ergens Wifi-verbinding heb, het symbool voor 3G grijs tevoorschijn komt. Zodra ik Wifi uitzet, verdwijnt het 3G-dingetje weer.

Wie helpt? Ik zal toch niet terug moeten naar ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Deze instellingen gebruikt?

Name: Simyo
APN: internet
Port: 5080
Server: 0.0.0.0
Authentication type: PAP

Mijn dochter heeft ook Simyo en nergens last van. Terug naar ICS kan niet vermoed ik, zoals ook het geval was naar ICS in verband met de bootloader. In het ergste geval moet je opnieuw flashen en een clean wipe uitvoeren. Al vermoed ik eerlijk gezegd eerder dat er een fout in de APN zit. Het moet gewoon werken, vandaar de nieuwe flash in het ergste geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Simyo koste bij mij ook wat moeite: Zie mijn post hierboven DiMacho in "Motorola Droid 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
DiMacho schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:59:
Simyo koste bij mij ook wat moeite: Zie mijn post hierboven DiMacho in "Motorola Droid 4"
ja, die heb ik dus gelezen, en ik heb precies gedaan wat jij hebt gedaan. biedt geen soelaas.

[edit] ik heb nu port en APN type leeg gelaten, en ik ben online! helaas nog geen 3g maar dat kan er liggen dat ik nu thuis ben. het lijkt nu goed :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tiffanylampje op 05-04-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

volgens mij moet apn type op default voor simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Yep, je moet "APN type" handmatig "default" invullen vanaf Jelley Bean. Inmiddels heb ik een Photon erbij op ICS en daar moest dat ook zo ingevuld worden. Was overigens ook het geval onder Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik heb e-cell benaderd voor een vervangende accu. ben benieuwd. als dat niet lukt ga ik denk ik deze bestellen:

http://www.cellphonerepai...oid-4-xt894-battery-eb41/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

oef, 50 dollar alleen al voor shipping, dat had ik nog niet gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb er ook nog 1 liggen, origineel voor 30,-. Nog geen half jaar gebruikt. Oogjes zijn niet meer gesloten, maar die schroef je toch vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Ha das interessant. Gaat die nog wel een beetje mee? Ik ben skeptisch, omdat mijn telefoon pas een half jaar oud is maar de batterij nu al half dood is. Ben ook gelijk benieuwd waar heb jij die batterij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Snap ik, je bent de tweede hier met accuproblemen. Deze accu komt uit een telefoon waarvan het moederbord niet lekker is, terug te lezen in dit topic. Komt uit een werkende Droid 4. Dit is dezelfde accu die ik heb gebruikt om te kijken of mijn eigen Droid 4 defect was. Nogmaals, de oogjes zijn niet meer gesloten, maar een accu van zes maanden oud moet in principe gewoon in orde zijn. Ik denk dat je gewoon ernstig pech hebt. Ik heb zelf ook sterk het vermoeden dat de Droid 4 niet zo goed kan omgaan met verschillende soorten laders. Zolang het een Motorola lader is, alles ok. Maar mijn Philips 2A lader accepteert de Droid 4 echt niet. Mijn Photon heeft er dan weer geen problemen mee zo lijkt het. Maar voor de zekerheid neem ik dus geen risico's meer. Geen no name laders meer voor mijn telefoons en bij voorkeur een van een andere telefoonfabrikant.

Voor 32,50 stuur ik 'm op. Ligt het aan je telefoon, mag je hem terugsturen, krijg je 30,- terug. Check mijn stats in V&A ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Ok, dan ga ik er maar voor! Is het moeilijk om te installeren btw of niet? En wat bedoel je precies met de oogjes zijn niet meer gesloten? Mbt laders, ik heb nooit een Motorola-lader bij mijn toestel gekregen? Alleen een USB-kabel en een stroom adapter plus VS->EUR converteerder, maar dat werkt dus voor geen meter. Dus ik gebruik m'n oude Samsung-adapter. Zou dat slecht zijn voor de batterij denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

is het handig als we anders ff mailen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Je kunt mij gewoon mailen. Maar voor wie dan ook die een accu wil verwisselen...

Als je de achterklep verwijderd zie je die grote sticker. Daarvan hoef je alleen de overlappende randen even op te wrijven met je vinger bv zodat het warm wordt. Daarna trek je de sticker tot aan de overlappende randen los. De sticker zit nu nog alleen aan de accu vast. Rechts beneden zie je een zwart rubberen blokje, die peuter je er zo uit met een schorevendraaier of een tandenstoker. Daaronder zitten twee torx schroefjes. Losmaken en voila de accu komt er zo uit.
Ik snap echt niet hoe mensen het presteren om via deze handeling hun accu te slopen (zoals vooral in het begin werd gemeld). Nu snap je misschien ook wat ik met oogjes bedoel. Die accu zit met twee torx-schroeven vast door twee oogjes. Ik ben zaterdag pas weer thuis, dan maak ik wel wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

even een update, want ik heb me toch bedacht. feit is dat ik tegenwoordig veel meer overhitting/cool down-mode problemen heb met mijn telefoon dan dat de batterij het af laat weten. ik denk dat mn telefoon gemiddeld 6-7 keer per dag uitvalt. het is gewoon geen doen meer. ik heb de telefoon pas in september gekocht en heb besloten dat ik zelf ga kijken of ik nog iets met de garantie kan regelen. net gebeld met service repair center van motorola, http://www.gsmrepareren.nl - zij geven aan dat ze zelf niet meer repareren, maar wel de telefoon voor me door kunnen sturen naar repair center in frankrijk. ik zal de telefoon een maand of meer kwijt zijn, maar ik wil het gewoon proberen, want op dit moment is het ook geen doen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
assass schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:34:
even een update, want ik heb me toch bedacht. feit is dat ik tegenwoordig veel meer overhitting/cool down-mode problemen heb met mijn telefoon dan dat de batterij het af laat weten. ik denk dat mn telefoon gemiddeld 6-7 keer per dag uitvalt. het is gewoon geen doen meer. ik heb de telefoon pas in september gekocht en heb besloten dat ik zelf ga kijken of ik nog iets met de garantie kan regelen. net gebeld met service repair center van motorola, http://www.gsmrepareren.nl - zij geven aan dat ze zelf niet meer repareren, maar wel de telefoon voor me door kunnen sturen naar repair center in frankrijk. ik zal de telefoon een maand of meer kwijt zijn, maar ik wil het gewoon proberen, want op dit moment is het ook geen doen meer.
Het oververhitting probleem heb ik alleen als mijn droid4 in mijn broekzak zit en de zon schijnt. Bijvoorbeeld op de fiets of in een drukte. Dan start hij ook meerdere keren opnieuw op. Met als gevolg dat de batterij binnen 4-6 uur leeg raakt. Het lijkt me dus een veel voorkomend probleem met deze telefoon en ik zie de zomer dan ook niet echt tegemoet qua telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 12:52
Heeft er iemand een goedwerkende en goed uitziende Droid 4 te koop? stuur mij een PB met de prijs en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die wachten op een levering van Roy(G4U)?
Mijn Droid werd geleverd op 16/10/12 en vertoonde binnen een dag kuren.
Op aanraden van Roy terug gestuurd om de garantie te kunnen verhalen bij Motorola.

Na veel mailen en geduld eindelijk een leverdatum gekregen voor een nieuw toestel (14/02/13).
Nooit wat ontvangen en een maand lang geen reacties gehad om mijn mails.
Meneer zou naar Nederland komen en het toestel meenemen en vanuit Nederland opsturen op 09/04/13.

Tot op heden niks ontvangen, geen geld terug gehad en tevens geen verzendkosten vergoed gekregen.
Inmiddels 16 mails gestuurd na het laatste contact, waarop ik nog steeds geen reactie heb mogen ontvangen.

Op tweakers heb ik steeds meer berichten kunnen lezen over vergelijkbare problemen/wanprestaties van Roy.
Xiaomi m2 niet ontvangen + geen reacties verkoper
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie[filter_keywords]=roy%20g4u&data[boolean]=AND

Iemand suggesties voor stappen die ik kan ondernemen? Enventueel een Mod die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad een drama bij Roy, ben een keer bijna zakelijk in zee gegaan met ze.
Maar 1 toestel leveren duurde al 4/5 weken, bovendien zat er een verkeerd toetsenbord op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Er is een nieuwe update voor de Droid 4: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2281285

Niemand weet wat er is veranderd, maar er schijnt nog een update te komen. Hopen dat ze het hardware keyboard probleem oplossen!
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste