Hoe kan je een Droid 4 unlocken? Wat zijn de kosten en risico's?
Wil kijken op ebay.
Wil kijken op ebay.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
haedgar schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:26:
Via ebay wordt meerdere verizon droid 4 aangeboden. Hebben die geen simlock?
hmm.. het is ook niet eens het enkele probleem dat ik heb met mn D4,.. toestel schakelt zichzelf ook regelmatig uit, op willekeurige momenten, in mn broekzak, op tafel, ... een beetje zoals hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656167 maar zie het niet zo zitten het toestel naar verizon te sturen.. heb het bij roy via marktplaats gekocht, benieuwd of hij misschien raad weet..Die Bruine schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:47:
Duidelijk iets mis met de D4. Ik kom net terug uit Spanje. Hotspot aan, Navi aan en BT aan. Die D4 werd behoorlijk warm. Mar een enkele keer uit gegaan! En dat heeft toch een uur of twintig geduurd.
[ Voor 8% gewijzigd door Brilsmurv op 16-11-2012 23:29 ]
Heb je een voorstel een bepaalde app? Ik heb er een aantal geprobeerd, maar die geven allemaal aan dat de batterij ok is.Die Bruine schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:35:
Peelhaas, check eens of jouw accu defect is. Zijn genoeg apps te vinden die dat kunnen controleren. Weet je in elk geval of een vervangende accu zal helpen.
Ik was erg tevreden over de Brodit houder van mijn Milestone 1. Daarom een tijd geleden ook een Brodit aangeschaft voor mijn D4 bij MyTrendyPhone. Helaas niet zo tevreden over deze shop. Beschikbaarheid was net als nu "Op voorraad, Binnen 3-7 dagen leverbaar.", echter heb ik er ongeveer een maand op moeten wachten.DiMacho schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:02:
Wat gebruiken jullie als Car Mount/holder. Ik heb zelf altijd Brodit, maar weet niet of die in NL te bestellen is voor de Droid!
Ik was ook erg tevreden over die voor de Milestone! En die voor de Razr is ook perfect! Nu bij pdaplus besteld, de passieve. Kan hem daar ophalen, scheelt ook weer kosten! Dus Brodit it is!Pommi schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:54:
[...]
Ik was erg tevreden over de Brodit houder van mijn Milestone 1.
[...]
Het wachten is het me uiteindelijk wel waard geweest, met elke dag +/- 1 uur in de auto is hij altijd opgeladen.
[ Voor 75% gewijzigd door DiMacho op 04-12-2012 19:37 ]
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het lijkt me als ik in cruisecontrol de zelfde snelheid aanhoud, dat hij dat dan ook doet. Toch verwarrend! Ik ga hem snel een keer met Geocachen uitproberen. Kijken hoe de GPS dan is!Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:49:
Dat kan net zo goed betekenen dat de Razr het meer glad strijkt; ofwel; hij geeft een 'running average' over een grotere delta T.
Ik ben even benieuwd of jij nog iets van Roy (marktplaats) vernomen hebt? Ik al een aantal weken niet namelijk. Zit nog steeds met een kapotte Droid4....assass schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:45:
[...]
hmm.. het is ook niet eens het enkele probleem dat ik heb met mn D4,.. toestel schakelt zichzelf ook regelmatig uit, op willekeurige momenten, in mn broekzak, op tafel, ... een beetje zoals hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656167 maar zie het niet zo zitten het toestel naar verizon te sturen.. heb het bij roy via marktplaats gekocht, benieuwd of hij misschien raad weet..
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:28:
Hopelijk een simpel vraagje, ik heb de Droid 4 nu ook binnen via G4u.
Deze is zelfs geleverd met 4.0.4 ics !
Maar de tekens op de keyboard krijg ik niet ingetypt.
Bijvoorbeeld de @ onderin links van de spatie toets krijg ik een + teken.
Of ik ALT gebruik, Shift maakt niet uit. Al die 2e tekens op de toetsen komen anders uit.
Heb bij Instellingen - Language en input lopen sleutelen maar kom er niet uitl plz help
Rotterdam
GS88 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:03:
Ik heb een net wat ander vraagje:
Graag zou ik één van deze twee toestellen willen halen.. maar ik weet niet of ze zullen werken op het telefoonnetwerk hier in Nederland.
Het gaat om de volgende twee Motorola's:
- Electrify M XT905
- RAZR M XT905
Weet iemand of ze hier in Nederland op de netwerken van T-Mobile/Vodafone of KPN zullen werken? En of het ook werkt met een databundel (3G-abonnement)?
De droid 3 had daar zijn @ maar de droid 4 heeft zijn @ bij de 2....Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:28:
Hopelijk een simpel vraagje, ik heb de Droid 4 nu ook binnen via G4u.
Deze is zelfs geleverd met 4.0.4 ics !
Maar de tekens op de keyboard krijg ik niet ingetypt.
Bijvoorbeeld de @ onderin links van de spatie toets krijg ik een + teken.
Of ik ALT gebruik, Shift maakt niet uit. Al die 2e tekens op de toetsen komen anders uit.
Heb bij Instellingen - Language en input lopen sleutelen maar kom er niet uitl plz help
Verwijderd
Het is toch echt een droid 4 , zie ..lilboogs schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:57:
Dit zou als het goed is ook een + moeten zijn. De @ op mijn droid 4 zit namelijk bij de 2. Dacht dat er van de droid 4 maar een variant was? Zou je misschien een foto kunnen maken van je toetsenbord layout?
Bij mij zitten de toetsen volgens deze layout.
[...]
Dan heeft iemand er een droid 3 toetsenbord opgezet. Je functie kloppen wel als droid 4 zijnde...
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 14:44 ]
Het is dus gewoon een verkeerd gerefurbished toestel, echt belachelijk! Terugsturen, nieuwe eisen. Stond het niet in de advertentie? Heb je een link welke verkoper?Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:44:
Hmm lekker is dat ik ga dit verder uitzoeken met de leverancier dan. Zo kan je natuurlijk amper gebruik maken van de keyboard.
Bedankt in ieder geval
Ik ben benieuwd of dit je probleem oplost. Ik heb inmiddels nog géén reactie gekregen van G4u. Op XDA zijn ook verschillende mensen met dezelfde problemen. Zij krijgen via Verizon een nieuw toestel.Die Bruine schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:06:
Ik heb een paar dagen geleden mijn telefoon een restore gegeven via de ICS tool. En nu heb ik hetzelfde probleem als Peelhaas vermoed ik. Ik had al een paar dagen last van een accu die van 100 naar 50% ging in 2 tellen. En wanneer ik deze probeerde op te laden ging deze ook van 53% naar 100% in dezelfde 2 tellen.
Sinds vanochtend start de Droid helemaal niet meer op. Zodra ik de lader aansluit springt deze van 5% naar 100%. De accu wil dus echt niet opladen heb ik zelf het idee.
Probleem is dat ik eergisteren per ongeluk mijn accu op een andere Droid 4 heb aangesloten. Ik weet dus niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ik heb inmiddels maar een beschadigde Droid 4 besteld. Daarvan heb ik wat onderdelen nodig. Ik hoop dat het verwisselen van de accu zal helpen.
Nu ben ik dus de tweede op Tweakers met een dergelijk probleem. Ik hoop maar dat het komt omdat ik de accu ergens anders in heb gestopt. Wel balen, want ik kan nu echt helemaal niets met de Droid
Ik zag dat jij je toestel ook via G4u hebt, ben benieuwd of jij nog wel reactie krijgt.... ik al ongeveer 2 maanden niet namelijk...Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:44:
Hmm lekker is dat ik ga dit verder uitzoeken met de leverancier dan. Zo kan je natuurlijk amper gebruik maken van de keyboard.
Bedankt in ieder geval
Sorry zie nu pas je berichtje. Nee ik heb ook niks meer gehoord van Roy. Had het eerst over mogelijke terugstuur optie, of dat er reserve onderdelen naar mij toegestuurd zouden kunnen worden, hij zou het uitzoeken en vervolgens stil. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn problemen met de accu minder hevig zijn geworden dan voorheen. Hoop toch dat ik binnenkort nog wat hoor van Roy, dan laat ik je dat weten!Peelhaas schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:54:
[...]
Ik ben even benieuwd of jij nog iets van Roy (marktplaats) vernomen hebt? Ik al een aantal weken niet namelijk. Zit nog steeds met een kapotte Droid4....
Ik ben er heel erg tevreden mee! Hij is net zo snel als de Razr die ik had, maar dan met toetsenbord. De GPS moet ik even aan wennen, die is wat haperig af en toe. Vooral met TomTom wil hij nog wel eens moeite hebben om hem op de route te houden.coldasicezero schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:42:
Ik heb een tijdje getwijfeld om de Droid 4 ook te bestellen via die gekke g4u site of via e-bay. Nu ben ik blij dat ik 't nog niet gedaan heb, na het lezen van de laatste reacties.
Zijn er nog mensen die momenteel nog steeds tevreden zijn met hun Droid 4?
Ik ben wel benieuwd of je Droid B met de Droid A accu het nu ook doet. Ik heb al een beetje gezocht naar een nieuwe batterij, maar zitten nog rond de € 50,-. Volgens mij ook geen namaak accus te krijgen.....Die Bruine schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:17:
Ik heb mijn Droid ge-SBF'd met behulp van een factory cable. Dit heeft jammer genoeg niet geholpen. Uiteindelijk heb ik maar besloten om die accu's weer te verwisselen. En mijn Droid werkt weer. Dat wil zeggen. De accu uit Droid B kan gewoon opgeladen worden in Droid A, en vice versa. Ik heb de accu's helemaal tot 100% opgeladen en daarna ontladen totdat de telefoon vanzelf uitschakelde. Dat was vanochtend. Nu zijn ze allebei weer opgeladen. Droid A met accu B en Droid B met accu A.
Eigenlijk zou ik ze nu weer moeten omwisselen. Maar dat ben ik dus echt niet van plan. Ik ben allang weer blij dat mijn telefoon weer functioneert.
Via Ebay had ik er één bij deze verkoper: pwrdbykyank . Geen problemen gehad, goed contact, snelle levering!_cyclops_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:14:
Ik lees alleen wel veel problemen over shops enzo. Dus mijn vraag is vrij simpel: waar kan ik de foon nu het beste bestellen?
Ben heeeel benieuwd als je meer info hebt over vervangen van accu. Vooral ervaringsverhaal. Vind dat op dit moment grootste manko aan deze telefoon, het besef dat de accu niet te vervangen is. Die van mij is nu nog redelijk, ondanks de overhittingsprobleempjes en opeens drainage, maar ik vrees nog meer voor de toekomst.Die Bruine schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:11:
Ik zat er aan te denken om E-cell een mail te sturen. Zij maken voor zowat elk apparaat wel een accu. Er is helemaal niets speciaals aan deze accu. Behalve dat er een kabeltje aan zit. Qua productiekosten zit je denk ik alsnog rond de € 7,50.
Beide Droids werken nu weer. Ergens is denk ik de electronica van 1 vd accu's in de war geraakt. Een andere verklaring heb ik niet. Wel vreemd dat het nu verholpen is door de boosdoener zeg maar.
Ik had E-cell ook al gemaild, maar ze gaven aan dat ze deze momenteel niet hebben en dat ik af en toe maar eens moet kijken.... Als er meer vraag naar komt wordt deze misschien wel sneller toegevoegd aan het assortiment.Die Bruine schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:13:
Die accu vervangen is echt 2 minuten werk. Daarvoor hoeft de Droid niet open. Je hoeft alleen de sticker los te halen, rubbertje wegpeuteren en 2 torx schroeven verwijderen. Klaar...! Die sticker hoeft nieteens helemaal verwijderd te worden, tenzij je deze over een nieuwe accu wil plakken. Enige waar je op moet letten is dat je de torx niet te strak aandraait omdat je de contactpunten van de accu dan kunt beschadigen.
Vanavond E-cell nog eens mailen. Zo een accu mag niet meer dan 15,- kosten. Die 60,- die je nu kwijt bent slaat echt nergens op. Het is gewoon "een" accu maar dan met een flexcable ipv contactpunten.
[ Voor 18% gewijzigd door Die Bruine op 14-01-2013 22:23 . Reden: Update ]
[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 26-01-2013 19:56 ]
afgelopent tijd weer zeeeer regelmatig overhitting en uitvallende toestel. helaas nog geen contact kunnen leggen met G4U over evt vervangende onderdelen. ben eigenlijk wel geinteresseerd in nieuwe batterij. maar hoe kalibreer je de batterij?Tiffanylampje schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:24:
Ik heb ook bij G4u besteld, in oktober, en nog geen gekke accuproblemen. Houdt het naar verwachting vol. Ga binnenkort de batterij wel eens kalibreren, want hij schijnt het daarmee langer uit te moeten kunnen houden dan ca. 40 uur.
Psion!!!Die Bruine schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:18:
Zojuist mijn Droid 4 gefixed. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo blij was! Drie weken op een HOX+ typen voor iemand die sinds Psion niet meer van een toetsenbord is afgestapt. Wat een drama is dat zeg. Het gaat best snel, maar echt lekker toetst het niet. En correcties zijn pas echt huilen. Ow wat ben ik abnormaal blij nu...
En de bestelde Photon is nog steeds niet geleverd. Zou de 25ste moeten binnenkomen
Kalibreren van batterij was bij mij niet nodig, ik heb m nu ongeveer drie weken erin zitten en geen problemen meer!assass schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:33:
[...]
afgelopent tijd weer zeeeer regelmatig overhitting en uitvallende toestel. helaas nog geen contact kunnen leggen met G4U over evt vervangende onderdelen. ben eigenlijk wel geinteresseerd in nieuwe batterij. maar hoe kalibreer je de batterij?
Waar en wanneer had je hem besteld?[b][message=39714012,noline]
En de bestelde Photon is nog steeds niet geleverd. Zou de 25ste moeten binnenkomen
Coïtus ergo sum
Ik heb er mee zitten te rommelen, maar het is best beperkt. Ik wil bijvoorbeeld dat mijn WiFi uitgaat als ik in de auto connect met bluetooth. Dat werkt. Vervolgens heb ik een smart avtion dat hij twee apps opstart in de auto: Torque en FlitsNav. Maar als ik dan uit de auto ga, wil ik dat de WiFi weer aangaat en dan de Bluetooth uitzet en dat hij die twee Apps afsluit. Dat kan je dus niet instellen. Nu weet ik dat er andere programma's voor zijn... Maar het had zo leuk geweest als SmartActions het kon.Peelhaas schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:10:
Heeft er misschien nog iemand bevindingen over de smart-actions?
Momenteel gebruik ik alleen de battery saver en de sleep functie (snachts op stil). Ben benieud of iemand anders nog handige zaken ingesteld heeft staan waar ik nog niet op bene gekomen.
Verwijderd
Let er op! Je moet wel de originele ICS er op hebben!!!Upgrading to Jelly Bean
Prerequisites: Windows PC, USB cable, unmodified ICS installed.
Download the OTA here and save it to the root of your SD card
Power off your phone.
Hold the volume up, volume down, and power buttons at the same time until you see the bootloader menu.
Use the volume down button to navigate to "Recovery" then use the volume up button to select it.
When you see the android/triangle, press both volume buttons together.
Using the volume keys, navigate to "Apply update from external storage" and select it with the power button.
Select the OTA you downloaded at step 1 and press the power button.
After flashing, select "Reboot system now".
If the update failed, then use the fastboot method above to flash back to vanilla ICS first. Don't worry about rootkeepers etc. as the JB update has a root method already!
De APN van Simyo moet je ook zelf toevoegen. Hiervoor moet je de telefoon even in GSM/UMTS mode zetten. Anders kun je geen APN toevoegen. Voeg vervolgens een APN toe en pas het volgende aan:
Name: Simyo
APN: internet
Port: 5080
Server: 0.0.0.0
Authentication type: PAP
Klik op Save en je bent online. Telefoon weer in Global mode zetten btw.
[ Voor 17% gewijzigd door DiMacho op 22-03-2013 09:40 ]
Verwijderd
Zorg dat je op Stock ICS zit!! Heel belangrijk! En dan de OTA JB installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:59:
Ik krijg een error.
error in /tmp/ sideload /package.zip (status 7)
iemand een oplossing hiervoor? factory reset en opnieuw proberen?
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766479Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:38:
sorry, ben nog steeds een leek. na de update naar ics heb ik nooit gekke dingen gedaan. alleen veel irritante apps op disable gezet. telefoon is niet meer rooted. Dus hoe terug naar stock ICS?
Dat zeker, maar ik krijg hem niet meer helemaal in het Nederlands van eerst wel kon. Ik heb hem trouwens geroot met Razr Blade.Peelhaas schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:46:
Ik heb gisteravond zonder problemen de update geinstalleerd. Voor de zekerheid met voodoo rootkeeper wel even mijn root weggehaald. Ik weet alleen niet meer van welke versie ik precies af kwam.
Eerste bevindingen zijn dat het toestel wat sneller werkt.
Verwijderd
Same problem hier... Echt zo irritant. Hoop dat dit nog opgelost word.assass schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:27:
ALLEEN wat heel irritant is, mn fysieke toetsenbord doet raar sinds de update. de shift knop werkt soms niet op de meer dat ik gewend ben (1x indrukken, vervolgens toets klikken), maar dan moet ik de shift-knop ingedrukt houden terwijl ik een andere toets kies.. en opeens worden eerste letters van nieuwe zinnen in hoofdletter omgezet, terwijl ik die instelling heb uitstaan. maar het is allemaal heel willekeurig. meer mensen die hier problemen mee hebben en een idee hebben wat ik kan doen?
[ Voor 5% gewijzigd door DiMacho op 25-03-2013 12:12 ]
Hier staat wat meer, maar nog geen oplossing.assass schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:28:
heb je link?
ja, die heb ik dus gelezen, en ik heb precies gedaan wat jij hebt gedaan. biedt geen soelaas.DiMacho schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:59:
Simyo koste bij mij ook wat moeite: Zie mijn post hierboven DiMacho in "Motorola Droid 4"
[ Voor 19% gewijzigd door Tiffanylampje op 05-04-2013 17:37 ]
Het oververhitting probleem heb ik alleen als mijn droid4 in mijn broekzak zit en de zon schijnt. Bijvoorbeeld op de fiets of in een drukte. Dan start hij ook meerdere keren opnieuw op. Met als gevolg dat de batterij binnen 4-6 uur leeg raakt. Het lijkt me dus een veel voorkomend probleem met deze telefoon en ik zie de zomer dan ook niet echt tegemoet qua telefoonassass schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:34:
even een update, want ik heb me toch bedacht. feit is dat ik tegenwoordig veel meer overhitting/cool down-mode problemen heb met mijn telefoon dan dat de batterij het af laat weten. ik denk dat mn telefoon gemiddeld 6-7 keer per dag uitvalt. het is gewoon geen doen meer. ik heb de telefoon pas in september gekocht en heb besloten dat ik zelf ga kijken of ik nog iets met de garantie kan regelen. net gebeld met service repair center van motorola, http://www.gsmrepareren.nl - zij geven aan dat ze zelf niet meer repareren, maar wel de telefoon voor me door kunnen sturen naar repair center in frankrijk. ik zal de telefoon een maand of meer kwijt zijn, maar ik wil het gewoon proberen, want op dit moment is het ook geen doen meer.
Verwijderd
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq