Xiaomi m2 niet ontvangen + geen reacties verkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 1.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Ik heb het idee dat ik ben opgelicht door een verkoper op tweakers.net. Hetgeen enorm verwarrend is aangezien deze persoon hele goede feedback heeft & een kennis van mij wel met succes bij hem besteld heeft.

Op 15 maart heb ik het geld overgemaakt naar user G4u voor de Xiaomi m2. Hij reageerde in het begin binnen 24u, daarna pas na halve week, en na het laatste bericht van 23 maart helemaal niet meer.
Inmiddels is het meer dan een maand later en nog steeds niets ontvangen, ik zag ook dat hij op 27 maart zijn profiel gewijzigd heeft (misschien al zijn persoonlijke gegevens er af gehaald?).
Ik heb om de paar dagen een reminder gestuurd, in de hoop dat hij eindelijk reageert. Langzamerhand begint het te dagen, ben ik mijn 350 euro kwijt?

Linkje: V&A aangeboden: Xiaomi M2
Chat-geschiedenis: WEG.

Ik maak dit topic aan om advies in te winnen. Wat voor stappen kan ik ondernemen naast aangifte bij de politie? Bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Koekje op 17-04-2013 22:53 . Reden: chat geschiedenis bevat persoonsinfo ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde eerst ook bij hem dat toestel kopen maar in het Xiaomi m2 topic stonden wat negatieve ervaringen.

[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft toch ook een eigen webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Wat is de link van zijn eigen web-shop dan?

EDIT: blijkbaar stond het eerder op zijn profiel maar heeft hij dit nu verwijderd, krijg ik net via DM te horen van een andere tweaker. :?

[ Voor 64% gewijzigd door Koekje op 20-04-2013 12:09 . Reden: edit ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hmm ik heb ook contact met hem gehad omdat ik werd door verwezen via het forum door mensen die goede ervaringen met hem hadden.
Hij zou met mij gaan bekijken welke phone het beste bij me zou passen en deze dan voor me gaan aanschaffen en opsturen.
Ik herken het zeer trage reageren al ging het bij mij zo:

Loopt tussen januari en eind februari.

Eerste DM die ik stuurde daar had ik binnen 1 dag reactie op terug en was zeer open en positief en wilde me helpen,daarna mijn DM dag later terug, toen na 2 weken een reactie terug waarin hij aangaf dat hij vanwege het Chinese nieuwjaar op familiebezoek in Hunan was en geen internet had.
Aan 1 kant denk ik tja dat klinkt logisch, aan andere kant laat dit gewoon op voorhand netjes weten.. dan weet iemand waar hij aan toe is?
Dus toen na zijn reactie dezelfde dag van mij weer reactie terug waarin ik aangaf van wat mij betreft zetten we het door, waarna ik na 2 weken wachten nog geen reactie op terug kreeg.. toen heb ik hem op 28 februari gedm-ed dat wat mij betreft ik geen zaken meer met hem doe omdat ik enerzijds besloot voor een windows 8 phone te gaan,anderzijds was het vertrouwen weg, ik doe geen zaken met iemand die voor mijn gevoel zo slecht communiceert.

Toch zou ik hem zeker niet zo maar als oplichter gaan bestempelen gezien zijn feedback zou je denken dat kan toch niet? er zal wel iets aan de hand zijn met hem maar wat geen idee.. hij heeft me ook nooit meer enige reden gegeven voor het slechte communiceren en ik heb hem dan ook nooit meer gesproken.
Het staat wel vast dat hij op de verkeerde manier bezig is met mensen die hem vertrouwen en geld overmaken waarna hij niets meer laat horen.
Hoe dan ook hoop dat het voor jou nog goed opgelost kan worden en tweakers hierin wat kan doen.

[ Voor 76% gewijzigd door pino85 op 20-04-2013 12:02 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
pino85 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:37:
Hmm ik heb ook contact met hem gehad omdat ik werd door verwezen via het forum door mensen die goede ervaringen met hem hadden.
Hij zou met mij gaan bekijken welke phone het beste bij me zou passen en deze dan voor me gaan aanschaffen en opsturen.
Ik herken het zeer trage reageren al ging het bij mij zo:

Loopt tussen januari en eind februari.

Eerste DM die ik stuurde daar had ik binnen 1 dag reactie op terug en was zeer open en positief en wilde me helpen,daarna mijn DM dag later terug, toen na 2 weken een reactie terug waarin hij aangaf dat hij vanwege het Chinese nieuwjaar op familiebezoek in Hunan was en geen internet had.
Aan 1 kant denk ik tja dat klinkt logisch, aan andere kant laat dit gewoon op voorhand netjes weten.. dan weet iemand waar hij aan toe is?
Dus toen na zijn reactie dezelfde dag van mij weer reactie terug waarin ik aangaf van wat mij betreft zetten we het door, waarna ik na 2 weken wachten nog geen reactie op terug kreeg.. toen heb ik hem op 28 februari gedm-ed dat wat mij betreft ik geen zaken meer met hem doe omdat ik enerzijds besloot voor een windows 8 phone te gaan,anderzijds was het vertrouwen weg, ik doe geen zaken met iemand die voor mijn gevoel zo slecht communiceert.

Toch zou ik hem zeker niet zo maar als oplichter gaan bestempelen gezien zijn feedback zou je denken dat kan toch niet? er zal wel iets aan de hand zijn met hem maar wat geen idee.. hij heeft me ook nooit meer enige reden gegeven voor het slechte communiceren en ik heb hem dan ook nooit meer gesproken.
Het staat wel vast dat hij op de verkeerde manier bezig is met mensen die hem vertrouwen en geld overmaken waarna hij niets meer laat horen.
Hoe dan ook hoop dat het voor jou nog goed opgelost kan worden en tweakers hierin wat kan doen.
Bedankt voor je verhaal! :)

Volgens mij spelen er twee dingen:
1. Slechte communicatie, (als in: maand niets laten horen)
2. Het niet leveren van producten nadat het geld is overgemaakt.

De combinatie van deze twee dingen heeft mij tot de term "oplichting" gebracht. G4U staat vrij te reageren in dit topic en om het af te handelen met de gedupeerde mensen. Misschien kan een push-message hem attenderen op dit topic?

Linkje met een selectie van posts van andere mensen die ook problemen ondervinden met G4U: https://www.dropbox.com/s...orum_tweakers_20april.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenivo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Zelf herken ik wel dat slechte communiceren, aan de andere kant; via whatsapp reageerde hij doorgaans redelijk snel en hoe vaak zie je dat eigenlijk. Al met al had ik mijn xiaomi binnen een paar weken binnen, en verder geen problemen gehad. Het lijkt erop, als ik alles zo lees, dat Roy wat teveel hooi op zijn vork heeft genomen en nu het overzicht verloren is. Ik zou hem adviseren hierover gewoon eerlijk te zijn en vooral blijven communiceren. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat er paniek en twijfel ontstaat als je zolang niets hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als het te veel hooi op de vork is heeft hij de keuze gehad om dit aan te geven aan mensen die bv geld aan hem over maken en dan wel voordat men dit doet, eerst lopende gevallen netjes op lossen in plaats steeds meer aan te nemen waardoor het moeilijker word.
Dat hij dit niet doet is denk ik onverstandig maar wel een keuze die hij zelf maakt, nadeel is dat wat jij aangeeft dan inderdaad gebeurd, paniek/twijfels en gevoelens dat je opgelicht bent die overigens goed te begrijpen zijn.
Buiten dat denk ik sowieso dat communiceren inderdaad belangrijk is ( in het algemeen) ook voordat mensen daadwerkelijk wat via hem aanschaffen, ik zie dat gewoon als iets wat normaal is om te doen en wel zo netjes ook althans voor mij is het ook een fatsoen norm.., ook hierin heeft hij een keuze die hij kan maken, als het zo is dat hij zijn DM's eigenlijk niet leest, wederom communiceer dit naar je klanten of mensen die zaken met je willen doen, geef andere middelen aan zoals bv een email adres of whats app.

Wat de achterliggende redenen zijn geen idee, ik lees in de screenshot over een user die aangeeft dat hij een nieuwe baan heeft en een goed lopende webshop( welke dat ook moge zijn) etc maar is dat een logische of goede reden om mensen zo op tweakers te behandelen?

Het is zonde dat je eigenlijk je goede naam op deze manier toch min of meer zelf afbreekt en de mensen die daadwerkelijk spullen hebben betaald in de kou laat staan.. ook mensen die eerder goede zaken met je hebben kunnen doen, klantbinding is belangrijk.
Als je een goede zaak op wilt bouwen is dit toch wel een eerste en belangrijke les in mijn ogen, handel je zaken goed af en communiceer duidelijk naar je klanten toe anders krijg je dit soort problemen.

Ik lees dat sommigen al maanden wachten en tja dan riekt het wel naar oplichting praktijken, of ze nu zo bedoeld zijn of niet, ik ga er altijd van uit dat een tweaker( goed gelovig als ik ben) er niet voor kiest, zeker niet iemand die al een zeer goede feedback heeft als hem dus ik hoop echt dat hij alle lopende zaken gewoon 1 voor 1 gaat oplossen en begint te communiceren zoals het hoort, en vooral dat hij een hele belangrijke les leert van deze voorvallen en dit zal mee nemen naar de toekomt.

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 20-04-2013 23:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Koekje: is het contact via DM of via email gegaan? Dat is wel handig om te vermelden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:00:
@Koekje: is het contact via DM of via email gegaan? Dat is wel handig om te vermelden :)
Het contact is via de DM gegaan. Voor de rest heb ik geen gegevens van G4u (Roy). Elke 3-5 dagen heb ik bericht hoe het er nu mee stond. Als laatste bericht heb ik gestuurd dat ik graag. 1. mijn geld terug wil 2. of de telefoon. 3 of uitleg waarom het nou zo lang duurt & een oplossing. Zo niet zou ik na een week op actie over gaan -> aangifte van falen tot leveren en natuurlijk dit topic.
ikbenivo schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:46:
Zelf herken ik wel dat slechte communiceren.... knip.... Kan me namelijk heel goed voorstellen dat er paniek en twijfel ontstaat als je zolang niets hoort.
Ik heb zelf wel een beetje paniekgevoelens, gewoon omdat ik niets meer hoor (al bijna een maand lang) en nog niets ontvangen heb. Zelfs geen track & trace code die hij beloofd heeft. Zijn what'sapp zou ik graag willen hebben zodat ik hem daar een berichtje kan sturen, aangezien ik het vermoeden heb dat hij dm's gewoon opgegeven heeft.
Even een korte reactie:
-Ja misschien heeft hij teveel hooi op z'n vork. Persoonlijke omstandigheden (ziekte e.d.). Want hij heeft over het algemeen goede feedback. Dus oplichting lijkt totaal niet in het plaatje te passen.
-Hij heeft er inderdaad ook zichzelf mee, maar mij en anderen nu ook. (communicatie & leveringsissues).
-Klopt inderdaad heb ik ergens ook nog het idee dat het nog goed kan komen, maar toch gaat er een hoop mis.

[ Voor 80% gewijzigd door Koekje op 20-04-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Bump!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Heeft iemand wat meer info betreffende G4U? Graag zou ik 'm willen contacten via een ander kanaal dan DM.

Ook, zou een mod kunnen kijken of hij zijn DM- chatgeschiedenis bekijkt // ingelogd is?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat je beter direct contact kunt zoeken met de V&A mods via het emailadres :)

Dergelijke discussies/informatie zal minder snel publiek worden gepost.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 23-04-2013 18:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Koekje schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:40:
[...]
Ook, zou een mod kunnen kijken of hij zijn DM- chatgeschiedenis bekijkt // ingelogd is?
Alvast bedankt! :)
Na 10/4 zie ik geen activiteit meer op het account.
Ik heb hem via een mail op dit topic gewezen en gevraagd e.e.a. op te lossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 24-04-2013 08:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Even een update:

Contact gehad met Microkid van wie ik de e-mail kreeg van G4u. (dankje!)
Inmiddels een mail terug van G4u met de belofte hem op te sturen.
Ik hoop dat het dit keer wel lukt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Update 2:
Nog geen telefoon ontvangen, en nog maar een enkel mailtje ontvangen van Roy waarin staat dat hij belooft direct te verzenden. Ik hoop dat dan ook maar gedaan is, want een T&T-code of confirmatie dat het ook gebeurd is, blijft uit. Als ik wat ontvang update ik dit topic weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
En gisterenmiddag is de telefoon aangekomen. Wel 1,5 maand vertraging, maar ben er blij mee.

Bedankt tweakers.net voor het bemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat het is opgelost uiteindelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.