Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 15:56
Heb je die APN ook echt perfect ingevoerd? Ik moet bv echt CHAP intikken, server 0.0.0.0 en poort 5080. Controleer ook nog eens of deze wel geselecteerd is, de APN. Reboot is niet nodig als hij eenmaal is geboot kun je switchen. Raar maar waar.

En heb je ook data roaming aangezet?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Die Bruine schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:53:
Heb je die APN ook echt perfect ingevoerd? Ik moet bv echt CHAP intikken, server 0.0.0.0 en poort 5080. Controleer ook nog eens of deze wel geselecteerd is, de APN. Reboot is niet nodig als hij eenmaal is geboot kun je switchen. Raar maar waar.

En heb je ook data roaming aangezet?
De APN instellingenop de site zeggen dat er bij "APN-type" internet aangevinkt moet worden.. maar wanneer dit niet kan (je dus iets in moet tikken) moet je zelf "default" intikken.

Hij doet het hier :)
Eindelijk een Klantenservice (van Tele 2) die behulpzaam was... :)

[ Voor 8% gewijzigd door killingdjef op 11-07-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Stom ja, had ik je ook kunnen vertellen. Moest ik namelijk ook doen. CHAP en default intypen. Anders werkt het bij mij ook niet. Maar goed, het werkt nu, veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Tip (tenminste, dit was bij de Milestone 3 + Vodafone zo):
Als je het ingebouwde access point ('Mobile Hotspot' app) wil gebruiken om Wifi router te spelen, moet je "default,dun" als type opgeven.

Edit: nu ik de Droid 4 binnenheb zie ik dat dit geblokkeerd is in de firmware - je mag niet zelf 'dun' toevoegen helaas :(

[ Voor 25% gewijzigd door Myedvyed op 12-07-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Vodafone heeft een nieuwe serie simkaarten uitgebracht, misschien werkt deze wel in mijn droid4.
deze nieuwe serie heeft nummer 8931440301 (oude was 8931440300). Ik had deze telefonisch besteld via Vodafone, maar dat bleek te moeilijk voor ze, heb dus een nieuwe simkaart gekregen met nog het oude nummer.

Ik ga proberen morgen langs de Vodafone winkel te gaan, hopelijk hebben ze daar de nieuwe kaarten. Mijn laatste hoop.

@killingdjef, krijg jij bij het opstarten ook de melding 'unknown source'? Of krijg je de melding 'not supported'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Vandaag kwam na een kleine week eindelijk mijn Droid 4 binnen, ook via Roy (van Marktplaats). Goeie service en een paar leuke extra's (autolader van Moto zelf, 2 stylusjes (groot en klein+plug), micro-SIM knipper).

Hoewel het toestel netjes unlocked was had ik geen data toegang (kon wel bellen) omdat ik ook Vodafone heb. Het lijkt wel alsof Vodafone altijd ellende heeft bij buitenlandse toestellen. Nouja, altijd altijd altijd.. 2 van de 2 keer dat ik een toestel buiten Europa heb gehaald is voor mij 'altijd' :P

Uiteindelijk dus besloten de boel naar ICS (.213 versie) te updaten en wauw! Ik dacht dat dit een kleine upgrade van de Milestone 3 zou zijn, en was al onder de indruk van de performance (vooral van de souplesse van de camera's).. maar na een OS update kon het helemaal niet meer stuk! Met nog steeds de dingen erin die ik leuk vond aan MotoBlur (zoals sleep modus en CRT-achtig effect bij het uitschakelen van het beeld).

Nu nog Vodafone dataverbinding aan de praat zien te krijgen, even naar die build.prop / apns-conf.xml kijken of het daar iets kan zijn. Ik zie dat er een paar Verizon APNs als Vodafone APNs worden gezien, meen dat dat bij de Milestone 3 ook een probleem was.

Interessant detail: Mijn Droid 4 heeft een productiefoutje, de C toets zit er ondersteboven op :+ Duurde nog best lang voor het me opviel, maar nu is mijn Droid 4 nog specialer in NL dan hij al was 8)

Beperkingen ICS: De enige beperkingen die ik heb kunnen vinden zijn dat zowel menu als search knoppen geen functie lijken te hebben. Zelfs niet als je bij Accessibility de double-tap van menu ergens op instelt. Ook is de 'Charge only' modus verdwenen bij USB verbinding, en is er geen directe airplane mode optie meer als je de power knop langer ingedrukt houdt. Maar dat zijn maar details! Webtop heb ik nog niet getest.

[ Voor 11% gewijzigd door Myedvyed op 13-07-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Toch een belangrijker issue gevonden met deze ICS versie, ik krijg onder geen beding een lock screen. Scherm gaat wel uit, maar hoe ik de settings ook instel, power klikken = gelijk in de launcher zitten. Slide, PIN, pattern, ik heb ze allemaal nog niet gezien. Heeft iemand anders met ICS .213 dit ook?

Webtop gisteren uitgeprobeerd, werkt nu gewoon zonder dock (of hack): gewoon HDMI inpluggen en het is een van de opties. Werkt goed, opent eigenlijk de tablet versie van ICS met eigen (los te configureren) launcher. Droid 4 zelf fungeert dan als multitouch touchpad + toetsenbord (hardware toetsen werken ook gelukkig). Heb de Ubuntu gebaseerde variant niet uitgeprobeerd dus kan niet zeggen of het een verbetering is, maar Chrome als browser is prima in ieder geval.

Stock browser in de gewone telefoon modus is ook stukken sneller dan die van de Milestone 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb een werkende facelock. Behalve als er een WA scherm actief is, dan gaat hij terug naar simpel slide. Pattern lock werkt ook gewoon bij mij. Slide heeft bij mij altijd gewerkt.

Wat wel een probleem is in .213 is de BT telefoonverbinding. De tegenpartij hoort je heel zacht, of gewoon niet. Dit zit erin sinds .213. Meerder mensen die dit gemeld hebben. Best wel jammer want verder heb ik geen klachten. En BT in de auto (telefonie) is toch wel handig. AD2P werkt wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Die Bruine op 13-07-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Bluetooth houdt in ieder geval standby-verbinding bij mij in de auto, dat is al meer dan ik van sommige andere telefoons kan zeggen. Belkwaliteit heb ik nog niet uitgeprobeerd.. hoop dat dat in orde is want dat is inderdaad wel handig.

Heb nu maar een custom lockscreen app geinstalleerd, dat werkt wel.

Als er een nieuwe ICS leak uitkomt, werkt dit dan als 'update' op de bestaande leak of volledige reflash?
Om deze versie erop te krijgen moest ik de telefoon eerst terug naar stock ROM flashen nl., erg omslachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Upgraden vanaf een leak is omslachtig ja. Maar met de laatste tool gaat dit gelukkig met behoud van data en settings. Ik had eerlijk gezegd nul problemen met BT tot .213. Het werkt wel, maar echt extreem zacht. Ik moet letterlijk extreem hard schreeuwen.

Las vanochtend dat .214 te vinden is. Ik hoop echt dat BT daarin gefixed is. Dan ben ik wel weer helemaal happy. Mits het niets anders sloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Bedankt voor de tip, ik zal het dit weekend in de gaten houden!

Lijkt erop dat niemand de .214 nog heeft kunnen binnenhalen en er inmiddels alweer een .215 klaar staat. Ze zijn druk bezig in ieder geval!

Edit:
Vandaag een prepaid Telfort SIM binnengekregen, het duurde even voor ik data aan de praat kreeg. Aangezien Telfort altijd roaming is op het KPN netwerk, moet zoals eerder in dit topic vermeld de telefoon op Global staan ipv GSM / UMTS, omdat anders de roaming instellingen genegeerd lijken te worden (zelfs al stel je in dat je voor 'elke trip' mag roamen). Je krijgt dan bij het opstarten ook een bericht dat hij aan het roamen is en een dataverbinding dan duurder is. Dus 3G/HSDPA an sich werkt in ieder geval, ook op mijn toestel.

De APN instellingen van de Telfort website werkten overigens niet, maar proxy gegevens weghalen en CHAP ipv PAP gebruiken werkte wel.

Dezelfde trucs bij daarna bij m'n Vodafone kaartje geprobeerd, maar zonder succes. De chip zelf ziet er ook anders uit (4 'rijen' ipv 3). Data werkt nog steeds in m'n Milestone 3 dus het is niet zo dat ik m'n SIM echt kapot heb geknipt :+ Bellen werkt wel gewoon dus het is niet zo'n groot probleem voorlopig. Maar ik vraag me af wat er met m'n buitenlandse SIMs gaat gebeuren, dat kan ik hier nog niet testen.

Nadeel van Global (moeten) gebruiken is dat een evt. "GSM only" instelling genegeerd wordt. Bij mij thuis heb ik vrij slecht 3G/3.5G bereik en dat vreet batterij als de telefoon op automatisch staat, vanwege het regelmatig tussen 2G en 3+G schakelen.

Edit 2:
Nog wat vreemde dingen ontdekt met de .213 ICS leak:
  1. Toen ik een filmpje op Tweakers wilde kijken met Chrome hoorde ik geen geluid. Okee, dacht ik, misschien een issue met de browser plugin of volume instellingen. Maar beiden bleken correct ingesteld te zijn. Andere browsers en losse players waren ook verdacht stil. M'n hele telefoon gaf geen geluid meer totdat ik rebootte. Maar 1 keer gebeurd, dus niet echt een probleem.
  2. Als ik een webpagina opende vanuit een andere app (b.v. Gmail, Facebook) kon ik kiezen tussen Chrome en stock browser. Maar Chrome leek nooit de pagina te 'pakken', ik kreeg altijd het openingsscherm. Nu dus maar standaard ingesteld op stock browser. Geen probleem tenzij je persé Chrome als default browser wil gebruiken. Ik moet nog even proberen of hij Overskreen wel pakt.
  3. Later probeerde ik een filmpje op Facebook te kijken, werd doorgeleid via stock browser, en ging de pagina erg vreemd doen (continu refreshen in een andere foute layout) omdat hij vond dat Flash niet geinstalleerd was. Later bleek dat te kloppen, Flash is niet standaard geinstalleerd.
  4. Deze is wat ernstiger: ik kan vanuit NL geen Taiwanese nummers meer SMSen. Bellen kan wel gewoon nog, en naar Nederlandse nummers ook (landcode heb ik er altijd bij staan, dus altijd +31). Hoewel ik normaal op andere manieren contact houd, wilde ik net een SMS sturen en die faalde wegens code 704 (blijkbaar 'operation not allowed'). Op m'n Milestone 3 werkte dit echter gewoon, dus weer een punt waar de Vodafone SIM niet helemaal compatible is? Of zou de Droid 4 dit bij Verizon proberen op te vragen? Geen ramp, maar wel onhandig.
Positief: in Google Earth kan ik nu ook de nieuwe 3D steden zien, dat kon ik niet op m'n Milestone 3 of Optimus 3D.

Over het algemeen ben ik meer dan tevreden, ik hoop alleen dat ik het gedoe met Vodafone data opgelost krijg en kan tetheren. Aangezien je niet zelf 'dun' mag toevoegen als APN type, en Mobile Hotspot de Verizon server lijkt te proberen te checken, vrees ik dat dat weer een losse app wordt die ad-hoc ipv access point verbinding opzet.. jammer, want built-in Mobile Hotspot op de Milestone 3 was de meest stabiele wifi tethering oplossing die ik tot nu toe gehad heb.

[ Voor 118% gewijzigd door Myedvyed op 15-07-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
1. heb ik ook eens gehad. Bleek mijn geluid voor system op 0 te staan.
2. geen last van gehad.
3. heb geen social dinges en Flash zet ik er vrijwel meteen op.
4. wat betreft die SMS, check je build.prop. Daarin staat iets in de trent van re-route SMS blablabla. Zet die eens op 0. Staat default op 1 als het goed is. Alle SMSjes worden naar de U S of A gestuurd. Kan ermee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Bedankt, dat zal het waarschijnlijk zijn! En er zitten nog wat meer van dat soort dingen in als ik zo kijk. Heb het aangepast, morgen eens proberen (geen zin om nu iemand wakker te smsen :P)

Via Bluetooth bellen leek bij mij dan wel weer prima te werken, behalve dan dat een actieve Bluetooth handset connectie mijn custom lockscreen app omzeilt (en m'n telefoon gewoon 'aan' gaat in m'n broekzak) - ingebouwde lockscreens werken nog steeds niet. Ook wil hij m'n telefoonboek niet lezen vanuit de auto. Maar het gaat er vooral om dat ik gebeld kan worden dus het belangrijkste stuk werkt.

Tethering kan opgelost worden door de SQLite databases aan te passen:
Verizon check disablen - http://forum.xda-develope...hp?p=26559549&postcount=4
'dun' toevoegen aan je APN types - http://forum.xda-develope...hp?p=27099169&postcount=2

Langzaam maar zeker beginnen de grootste bezwaren te verdwijnen gelukkig 8)

Ik wilde vandaag upgraden naar .215 maar kwam erachter dat m'n telefoon als mass storage aan de PC hangen niet meer werkt sinds de ICS upgrade (op 2 PC's getest). Ik krijg 2 schijven en 1 MotoCast 'CD-Drive' te zien, waarvan alleen die laatste aangeeft inhoud te hebben. MTP en PTP modi laten ook alleen een nieuw icoontje zien waar dan een lege directory achter zit. Downgraden naar oudere drivers lost het ook niet op. Morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Voor .211/.213 zijn nieuwere drivers uitgekomen. Vandaar dat het niet werkt waarschijnlijk. Drivers updaten en het zou weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Dat is het helaas niet.. nieuwe drivers, oude drivers, uninstallen, cache wipen het heeft allemaal niks geholpen. Hij herkent hem en laat de drives wel zien, maar ze zijn allemaal leeg.

Uiteindelijk via een omweg naar .215 geupgrade en dat heeft het ook niet opgelost. .215 voelt wel iets soepeler aan, en ik heb (nog) geen last gehad van een paar van de kleinere issues die ik in .213 had.

Na lang zoeken iemand gevonden die in dezelfde zat:
- Home en Search knoppen werken niet
- Airplane mode is weg uit power menu
- Gebeurde grofweg nadat hij het geheugenkaartje uit z'n Droid 2 in de Droid 4 had gestopt

Dat laatste leek de oorzaak te zijn, en op te lossen met en factory reset (simpelweg kaartje eruit halen en rebooten hielp bij mij niet). Dus dat ga ik vanavond eens proberen, hopelijk lost het ook de USB en lockscreen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heb je het ook via ADB geprobeerd? Dan krijg je namelijk wel andere drivers van Google. Heeft bij mij meer dan eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Bedoel je zoiets als dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Enable USB MASS STORAGE mode (UMS)
adb shell /system/bin/sdutil ums enable

// Mount it into a folder
sudo mount /dev/sdb ~/SDCARD

// Disable USB MASS STORAGE
adb shell /system/bin/sdutil ums disable

..maar daarover lees ik dat het op ICS niet zou werken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1694270.

Edit: zojuist uitgeprobeerd, werkt inderdaad niet:
code:
1
2
3
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
/system/bin/sh: /system/bin/sdutil: not found

Dit is een andere mogelijke optie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=897368
Edit: Ook dit werkt niet, zelfde probleem bij mass storage en MTP.

Ik heb ook een keer vanuit recovery voor 'BP Tools' gekozen ofzoiets, en toen begonnen allerlei andere (Motorola) drivers zich te installeren (ook serial modem etc.), maar nog steeds geen -werkende- mass storage. Het lijkt echt aan de telefoon-kant te zitten, alsof de interne en externe SD niet gemount zijn als ze via USB benaderd worden.

Op zich allemaal geen onoverkomelijke problemen, voor de rest is het een droomtelefoon en draait hij heerlijk soepel en snel. Maar ik zou deze dingen liever opgelost zien :P

Wbt. Vodafone data wellicht handig voor anderen om te weten: de etc\ppp\peers\pppd-ril.options file moet aangepast worden, daar moeten username en wachtwoord in gezet worden. Voor de Droid 4 is dat nog steeds niet voldoende, maar het is waarschijnlijk wel een essentiële stap als Vodafone ooit met nieuwe micro-SIMs komt. Het werkt dus nog steeds niet, maar ik ben er klaar voor :+

Bij de Milestone 3 was dit ook al nodig overigens, maar ik was de details vergeten. Gelukkig blijft bij de Droid 4 het zelf-ingestelde (en dus enige correcte) APN voor Vodafone wèl gewoon in de APN lijst staan zonder dat je hard de apns-conf.xml moet aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door Myedvyed op 19-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Gelukt :*)

Recovery -> Wipe data and cache

Toen zat ik in de problemen, ik kreeg de telefoon niet meer geactiveerd omdat hij de hele tijd 'com.android.phone' foutmeldingen bleef gooien.

Opnieuw fastboot en update naar .215 gedaan, toen moest ik het apparaat weer activeren. Gelukkig werkte de truc met het tikken in alle hoeken van de applicatie. Zodra activatie voltooid was had ik weer een werkende home app.

Deze problemen zijn nu opgelost:
- USB verbinding -> mass storage werkt weer naar behoren
- Home en search buttons werken weer
- Lockscreen werkt weer
- Airplane mode is terug in het power menu, samen met volume-opties

Nu weer opnieuw rooten etc. en hopen dat de problemen wegblijven :P
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar nu is de Droid 4 helemaal klaar voor de strijd.
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Is het ook gelukt om Vodafone data aan de slag te krijgen? Ik ben namelijk nog steeds bezig om een nieuwe simkaart in handen te krijgen, ze schijnen ergens in Nederland te liggen, maar blijkbaar is het een hele opgaaf om er eentje toe te sturen.

Ik had de problemen met jet lockscreen met .213 trouwens niet, gebruik nog steeds .213 en heb eigenlijk geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Nee, nog niet, ik verwacht dat het aanpassen van die pppd-ril.options file een belangrijke stap is, maar het is nog niet voldoende. Ik heb ook een nieuwe micro-SIM aangevraagd bij Vodafone, maar verwacht niet dat dit het oplost eerlijk gezegd.. even afwachten en als het dan nog steeds niet werkt: databundel opzeggen? Switchen van provider? We zullen zien. Hopelijk werkt het gewoon!

Voor de rest draait alles als een zonnetje, dus ik denk dat ik niet meer ga updaten voorlopig 8)

De .215 update heeft voor mij alleen wat issues met de video player opgelost (die leken niet gerelateerd aan de andere zaken die fout gingen). Via Bluetooth bellen heb ik nog niet getest overigens, dat was in .213 prima dus ik hoop dat dat nog steeds zo is. Ook werkt m'n 'deep sleep' gewoon (voor sommige mensen was dat een probleem in .215).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Ik had al een nieuwe simkaart aangevraagd en gekregen, maar dit was ook een van het oude type (8931440300), er zou een nieuw type moeten zijn (8931440301) maar deze heb ik nog niet kunnen krijgen, ook niet via een Vodafone winkel, zij moeten blijkbaar eerst oude voorraad opmaken.

Geeft jouw toestel ook aan dat de sim "not supported" is? Bij een Telfort kaartje gaf die van mij "unknown source" aan maar werkte wel met een data verbinding.

Is het met .215 wel mogelijk om je lockscreen aan te passen? Zodat je direct andere applicaties kan starten?
Dit kon namelijk wel met mijn "oude" HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik heb naar aanleiding van jouw eerdere post expliciet om een kaartje met dat serienummer gevraagd via e-mail, maar nog geen reactie. Zal waarschijnlijk wel een standaard antwoord worden ofzo.. we zullen zien!

De melding met het Telfort kaartje ben ik vergeten, maar bij Vodafone zegt hij inderdaad 'unsupported'. Data werkte met Telfort prepaid hier ook gewoon, mits in Global modus (anders werd data geblokkeerd wegens roamen, ongeacht m'n data roaming settings).

Wbt. lockscreen: Met .215 standaard kan dit geloof ik niet, heb ik niet kunnen vinden althans. Jammer, want dan zou het bruikbaarder zijn - ik wil eigenlijk alleen opties voor unlock, camera, en geluid. Telefoon en sms wil ik er juist expliciet niet op hebben staan.

Ik had eerder al WidgetLocker gekocht (vanwege mijn destijds niet-functionerende lockscreen), en die gebruik ik nu nog steeds. Daar kun je heerlijk customizen en zelfs widgets op het lockscreen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Vandaag de volgende thread gevonden: kennelijk kregen sommige Verizon klanten (zonder de VS te verlaten) ineens Vodafone NL als provider in beeld te zien:

https://community.verizonwireless.com/thread/625468

Zou het zo kunnen zijn dat Verizon zijn eigen, andere Vodafone NL SIM kaartjes meelevert en daarom de 'gewone' Vodafone kaarten blokkeert?

Edit:
Het is zo typisch dat ik bij precies die ene provider zit die deels wordt geblokkeerd op precies dat ene toestel dat ik wil hebben :+ Van alle Vodafone varianten in Europa heeft Verizon juist die in NL gekozen als roaming partner.

Maar anyway, ik heb verder gezocht. Ik verwacht namelijk niet dat een nieuwe serie SIM kaarten dit op gaat lossen, ik denk dat ergens in het apparaat iets kroms zit ingesteld om Verizon global roaming te laten werken.

De MCC en MNC waardes in de APN instellingen staan voor respectievelijk de landcode en het providernummer (MCC = 204 voor Nederland, daarbinnen geldt MNC = 04 voor Vodafone). Samen krijg je dan 20404, het ID dat terug te vinden is in de APN databases (apns-conf.xml en telephony.db).

Idee 1: Softwarematig het MNC spoofen
Dit om het te veranderen in het nummer van een ander bedrijf dat (al dan niet exclusief) het Vodafone netwerk gebruikt? Zou de telefoon de SIM dan als een non-Vodafone NL SIM zien? B.v. als je de telefoon kunt laten geloven dat het MNC 02 is voor Tele2 (bron: Wikipedia: Mobile Network Code ), zal het eerder ingestelde APN verdwijnen (dat was immers opgeslagen voor MNC 04) en kan je opnieuw de settings invoeren. Dan wel het MNC op 02 laten staan. Grote vraag is - wat gebeurt er dan? Krijg je überhaupt wel een verbinding met een gespooft MNC?

Ik heb nog geen manier gevonden om idee 1 uit te voeren. Een paar conf. files en SQLite databases hebben iets van default en current MCC erin staan, maar het aanpassen van de current MCC in de settings.db heeft geen zin: Android vult deze waarde vanzelf opnieuw in. En ik ben vooral opzoek naar het aanpassen van de MNC. Maar ik vrees dat het vanuit de SIM of een radio driver moet komen, en zo ver reikt m'n technische kennis niet.

Idee 2: TurboSIM
Dit is een hardwarematige MCC+MNC spoofer die tussen SIM kaart en telefoon in zit. Destijds nodig om de iPhone op andere netwerken te laten werken, maar ook op andere GSM's bruikbaar. Er is een micro-SIM variant, maar voor de iPhone 4 moest kennelijk na elke reboot / netwerk hiccup opnieuw geregistreerd worden.. door 112 te bellen. Dat lijkt me niet bepaald een optie, maar ik weet niet of dat op de Droid 4 ook nodig zou zijn: http://www.iphoneclub.nl/...-ios-4-3-jailbreakunlock/
Ander nadeel is dat je misschien de micro SIM moet bijschaven, waardoor hij los kan gaan zitten als je later besluit hem zonder die TurboSIM te gebruiken (lijkt me).

Dit is de nieuwste versie, ze zeggen erbij dat 112 bellen niet meer nodig is: http://www.gevey.com/geve...-s-for-gsm-iphone-4s.html

Idee 3: Verizon global data roaming activatie
Net zoals er op Mobile Hotspot een 'entitlement' check zat (die bij Verizon checkte of je wel mag tetheren) kan er misschien een soortgelijke check op global data gebruik zitten. En aangezien 'ons' Vodafone NL de global data voor z'n rekening neemt zou zoiets alle dataverbindingen kunnen blokkeren. Gezien de "SIM not supported" melding lijkt me dit onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Is dit te spoofen? De Mobile Hotspot entitlement check weghalen was alleen maar een kwestie van een 1 in een 0 veranderen in een .db ergens.

Idee 4: Databundel opzeggen en geen rare dingen doen waarmee ik mogelijk m'n telefoon sloop
Wellicht een wat onorthodoxe aanpak, maar het schijnt mogelijk zijn om korte periodes te overbruggen zonder dataverbinding. Ik heb thuis WiFi en op werk WiFi, en in de auto heb ik het niet nodig. Maar toch, ik heb liever altijd een tweede / uitvalsoptie voor wanneer b.v. de stroom uitvalt of WiFi te drukbezet is. Of als ik in een winkel sta en een impuls-aankoop wil voorkomen door te controleren of het elders goedkoper is :+

[ Voor 86% gewijzigd door Myedvyed op 21-07-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Ladies and Gentlemen..... we hebben een oplossing...(als je vodafone hebt)
Hoe makkelijk kan het zijn, Vodafone moet je toegang geven tot de zakelijke apn (office.vodafone.nl) en hoppa!

Meteen een 3g verbinding! Geen nieuwe simkaart nodig. Hoef ook niet naar global mode te switchen.

Ben je dan een paar weken mee bezig, blijkt het zoiets eenvoudigs te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

:o

Edit 2: Vandaag is de 2e lijn niet aanwezig, misschien dat ze me maandag verder kunnen helpen. Nouja, dit weekend heb ik het nog niet nodig, ik tether wel via m' n Milestone 3

Edit: misschien is het dan een DNS issue, dat Vodafone.com in de telefoon hard op een Verizon adres is ingesteld ofzo, en Vodafone.nl wel gewoon naar de echte NL Vodafone gaat? Maar ik zag niks in de hosts file dat hierop leek..

[ Voor 82% gewijzigd door Myedvyed op 28-07-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

De .217 firmware is uit, de LTE baseband is gedowngrade en de kernel geupgrade, voor de rest is het nog niet duidelijk wat de concrete veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Peelhaas, bedankt!!! :*)

Ik weet niet hoe je er in vredesnaam ooit achter bent gekomen, maar dit loste het inderdaad op! En ik ben ook aangenaam verrast door de Smartphone Crew van Vodafone. Had verwacht dat ze het probleem bij mij neer zouden leggen, maar ze hebben constructief naar een oplossing gezocht waardoor ik het office APN kon gebruiken. Kudos, nu hebben ze me nog langer als klant! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468053

Goedemorgen allen!

IIk lees al een tijdje me en ik heb gisteren mijn Droid 4 ontvangen uit Amerika, helemaal nieuw met folie er nog op. Heb er nog niks meegedaan, omdat ik morgen mijn microsim bij T-Mobile kan ophalen.

Heb nog nooit een telefoon geroot, geflashed o.i.d, maar alles is wel op internet te vinden en staat netjes gedocumenteerd. Wat ik echter niet kan vinden. Wat is de volgorde van de stappen?
Kan ik direct een ICS Leak er op zetten? Wie kan ff een linkje voor me posten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Op XDA Developers kun je daarover vanalles vinden in dit forum:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1505

Handige post om mee te starten is wellicht deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766479

Wees voorzichtig, en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ehm, ik zou het toch even anders doen.

Hier kun je leren/lezen hoe je van leak naar leak jumped. Met behulp van dezelfde tool kun je meteen rooten.

Start jouw telefoon op en zorg dat je de OTA update binnen krijgt. Je moet dan 5.219 hebben. Grote kans dat je nu namelijk nog op 5.215 zit.

Daarna sla je eigenlijk alle stappen gewoon over. Zorg dat je een externe SD hebt, zet daar de 6.217.zip en 6.217.crc op (haal je uit D4 6.16.217.zip), start in Recovery en draai de update. Daarna alsnog de tool opstarten op te rooten. Voilá, klaar ben je.

Waag het niet om van 2.3 naar 4.0.4 te gaan met behulp van deze tool!

Zorg dat je de OTA update van 5.215 naar 5.219, indien nodig, via WiFi binnen krijgt. En daarna simpelweg updaten via recovery zoals beschreven in de post en hierboven.

Daarna superuser downloaden en "app quarantine", kun je alle bloatware mee freezen. Zie je die 15+ programma's ook niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Die Bruine op 31-07-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354869

van 5.215 naar 5.219 lukt al niet. Geeft ie al een fout aan. Mijn engels is net niet goed genoeg om alles goed te begrijpen en 100% zeker foutloos naar ICS te gaan. Heb echt een duidelijke nederlandse handleiding nodig.
Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast heel erg bedankt.

En hoe kan je er voor zorgen dat je bij het typen van het woord "wel" het niet automatisch "we'll" wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
Anoniem: 354869 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:10:
En hoe kan je er voor zorgen dat je bij het typen van het woord "wel" het niet automatisch "we'll" wordt?
onder instellingen staat als het goed is iets van "taal"/"toetsenbord instellingen".
daar heb je dan multitouchtoetsenbord staan en iets van apparaattoetsenbord.
en daar onder simpelweg de desbetreffende optie uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks.
kunnen jullie me nog helpen met het volgende (heb te weinig verstand nog overal van):

heb de tel via roy @ marktplaats. Dus deze is rooted en draait op .215 als ik het goed heb. Om naar .217 te gaan hoef ik alleen maar de software hiervoor te downloaden, voodoo rootkeeper erop te zetten en dan gewoon de update uitvoeren?

Wil ook erg graag naar ICS maar durf het echt allemaal niet aan? Wie zou het voor mij kunnen doen tegen een vergoeding.

[ Voor 191% gewijzigd door Anoniem: 354869 op 13-08-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo! Ben terug van vakantie en heb alles aan de praat gekregen.
Even voor Slex, het valt echt wel mee. Even de post van Die Bruine aanhouden en gewoon updaten via Recovery.

Heb hem nog niet geroot, dat is de volgende stap.
Telefoon stond na update naar ICS .217 direct in Global mode, dus kon hem meteen fatsoenlijk gebruiken.
Wat een vooruitgang na mijn Milestone 1!!

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik lees net op XDA dat .217 de OTA is geworden. Dus gewoon even geduld hebben en je kunt de telefoon zelf al het werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Bruine schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:18:
Ik lees net op XDA dat .217 de OTA is geworden. Dus gewoon even geduld hebben en je kunt de telefoon zelf al het werk laten doen.
Niet helemaal volgens mij, ik had geen enkele verbinding met m'n t-mobile simkaart, kon dus ook niet eerst de GB .219 OTA ophalen. Heb hem eerst handmatig er op gezet en daarna ICS .217.
Via Wifi kwam de GB update niet automatisch binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedoel trouwens van GB .215 naar .219.
Dan krijg ik deze foutmelding:

assert failed apply patch check system app accountandsyncsettings.apk bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Die Bruine schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:18:
Ik las inderdaad op engadget dat men ICS is gaan uitrollen voor de Droid4, komt deze update ook nog automatisch binnen nadat ik zelf al ICS erop gezet heb?

• Die Bruine
Nope. Als jij de .217 update er zelf op hebt gezet dan heb je namelijk al de officële update. Het verschil is dat je hem handmatig hebt geïnstalleerd en dat Motorola de bestanden nu kennelijk ook via OTA aanbiedt.

@Slex jij hebt waarschijnlijk jouw toestel geroot en andere aanpassingen gemaakt. Even terug naar factory restore en de updates moeten gewoon weer lopen. En anders kun je het forceren met de fastboot file die op XDA is te vinden. .217 kun je nu ook fastbooten (format/clean install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:20
Goed nieuws voor de mensen die geen zin hebben om hun telefoon te rooten, of dit niet aan durven. De officiële update naar ICS is eindelijk beschikbaar!

Het is nu een kwestie van (1) OTA update instaleren --> (2) simkaart er in stoppen --> (3) telefoon aanzetten en een werkende droid 4 _/-\o_

Dit is in het geval van t-mobile, bij vodafone schijnt het lastiger te gaan, maar zoals eerder genoemd is dat op te lossen met toegang tot de zakelijke apn.

Ik heb zojuist mijn droid 4 geüpdatet (telefoon is nog niet geroot etc, net binnen uit amerika), en was verbaasd dat na het installeren van de simkaart de telefoon al volledig werkt, inclusief 3G. Na lang twijfelen toch maar besloten om te upgraden vanaf een droid/milestone 3, hoofdzakelijk voor webtop en het edge-lit toetsenbord, maar wat een mooi apparaat! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2023

G4u

Zijn er hier mensen die onder .217 bel problemen gehad hebben ( microfoon / speaker ) zoemend of brommend geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Via Play "Android Speaker Cleaner" binnenhalen en opstarten terwijl je een gesprek voert. Ik heb inmiddels twee reacties gelezen dat dit werkt. Ik ben dus heel benieuwd of het voor jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Die Bruine schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:29:
Via Play "Android Speaker Cleaner" binnenhalen en opstarten terwijl je een gesprek voert. Ik heb inmiddels twee reacties gelezen dat dit werkt. Ik ben dus heel benieuwd of het voor jou ook werkt.
Ik vraag het omdat 2 klanten van mij deze problemen hebben,ik 1 droid inmiddels retour maar kan het probleem niet reproduceren.

Via die app is dat permanent of moet die telkens gebruikt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik druf het je niet te vertellen. Ik moet er wel bij vertellen dat mijn speaker ook niet goed werkt. Soms werkt deze niet, dan moet ik tegen de achterkant drukken, zeg maar tegen de camera aan. Dat plaatje. Wat ik wel erg vreemd vind omdat de speaker in het voorste deel zit. Heel lichte druk is voldoende. Dus ik vermoed dat er daar ergens een ribbon of iets dergelijks zit. Voorlopig ben ik te druk bezig, maar volgende weekeinde ga ik de Droid maar openmaken en kijken of ik iets kan vinden. Ik dacht altijd dat het aan de software lag. Maar sinds ik eens per ongeluk tegen de camera aandrukte blijkt dat altijd te werken. Gevalletje garantie of productiefout. Ik hoop op gewoon een ribbon die niet goed geklemd zit. Druppeltje hot glue zal waarschijnlijk wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik zit heel erg te denken om een Motorola Droid 4 aan te gaan schaffen (Ik denk nu om dit via Roy - Marktplaats te gaan doen), maar ik zou het toestel graag even fysiek vast willen hebben voordat ik deze bestel. Is er iemand hier op GoT waar ik het toestel even van vast kan houden ?

Zelf woon ik in de omgeving van Arnhem .....

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Die Bruine schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:39:
Ik druf het je niet te vertellen. Ik moet er wel bij vertellen dat mijn speaker ook niet goed werkt. Soms werkt deze niet, dan moet ik tegen de achterkant drukken, zeg maar tegen de camera aan. Dat plaatje. Wat ik wel erg vreemd vind omdat de speaker in het voorste deel zit. Heel lichte druk is voldoende. Dus ik vermoed dat er daar ergens een ribbon of iets dergelijks zit. Voorlopig ben ik te druk bezig, maar volgende weekeinde ga ik de Droid maar openmaken en kijken of ik iets kan vinden. Ik dacht altijd dat het aan de software lag. Maar sinds ik eens per ongeluk tegen de camera aandrukte blijkt dat altijd te werken. Gevalletje garantie of productiefout. Ik hoop op gewoon een ribbon die niet goed geklemd zit. Druppeltje hot glue zal waarschijnlijk wonderen verrichten.
Ik ga dit zelf ook eens even bekijken, ik heb het nog niet eerder gehad, het lijkt bijna een probleem van de laatste batch.
Voor mijn laatste batch nog nooit garantie hoeven uitkeren op de droid 4 welke over het algemeen een erg degelijke telefoon is.

[Offtopic]

Voor de mensen die mij nog niet kennen, ik zal mij even voorstellen. Ik ben die Roy van marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Sorry dude, Den Haag hier en werkend in Amsterdam-ZuidOost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

G4u schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

[Offtopic]

Voor de mensen die mij nog niet kennen, ik zal mij even voorstellen. Ik ben die Roy van marktplaats :)
leuk om te zien dat je hier ook zit! sta echt op het punt de telefoon bij je te bestellen (ik was diegene die de mail stuurde over factuur), maar toch nog paar vraagjes. stel ze hier even, ok?

goed om via dit topic en GoT te zien dat ik niet de enige ben die een qwerty-toetsenbord een zeer belangrijk onderdeel van zn volgende toestel vindt - bljft raar dat er gewoon geen degelijke apparataren met deze eigenschappen op de Europese markt worden uitgebracht. maarja dan maar op deze manier.

begrijp ik het goed dat als ik bij Roy bestel dat ik niks meer hoef te rooten, tweaken enz om het werkzaam te krijgen in Nederland? ik heb een Simyo-abonnement. in principe dus gewoon simkaart verknippen en dan werkt het of niet? hoe zit het met dat ICS waar iedereen het over heeft, android 4.0 als ik me niet vergis. zit dat er nou op, gaat het er later op komen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Telefoon aanzetten, instellen en laten updaten. Heb je meteen ICS. Rooten moet je wel zelf doen. Kwestie van programma downloaden, drivers installeren en opstarten. No rocketscience.

De APN van Simyo moet je ook zelf toevoegen. Hiervoor moet je de telefoon even in GSM/UMTS mode zetten. Anders kun je geen APN toevoegen. Voeg vervolgens een APN toe en pas het volgende aan:

Name: Simyo
APN: internet
Port: 5080
Server: 0.0.0.0
Authentication type: PAP

Klik op Save en je bent online. Telefoon weer in Global mode zetten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

dat moet me wel gaan lukken

van Roy vernam ik btw dat het toestel compleet gebruiksklaar is en de root er al op zit, alleen misschien nog de ANP gegevens invullen.

ben benieuwd!

• G4u

G4u

Kleine update wat betreft de microfoon, ik heb de betreffende droid eindelijk binnen en kwam er al direct achter ( bedankt Die Bruine ) dat het inderdaad wel werkt wanneer er lichte druk op de camera komt te staan, aangezien er bij de camera geen onderdelen zitten die met de microfoon te maken hebben heb ik de droid open geschoven en lichte druk achter het scherm geplaatst, en weer heb ik geluid, waneer de druk er af gaat geen geluid, dit houd in dat de microfoon geen contact maakt. helaas moet de hele droid hiervoor uit elkaar.
Voor de mensen met garantie ( DOE DIT NIET ZELF ) je garantie vervalt op het moment dat je het stikertje van de batterij afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328088

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Droid 4, weet iemand waar ik deze kan aanschaffen?
Alvast bedankt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm... Volgens mij is eigen initiatief hier op Tweakers toch wel enigszins een vereiste...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist CLB....
Marktplaats is er geen meer te vinden, en hij is ook niet te koop bij mij gangbare webshops.
Ja op ebay tweedehands, maar wil graag een nieuwe.

Maar goed nvm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
http://www.gadgetsu4sz.co...4-xt894-gsm-unlocked.html

En anders op ebay een nieuwe zoeken en vragen of hij/zij hem naar NL wil versturen
Anoniem: 328088 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:17:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks lilboogs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb vanochtend maar eens een Atrix Lapdock besteld op Ebay. Inclusief verzendkosten, BTW en inklaringskosten kom ik op € 118,-. Lijkt mij een mooie uitbreiding op de Droid 4. Mijn 11,6" laptop startte ik bijna niet meer op, dus die heb ik maar verkocht. Het zal geen snelheidsmonster worden en multitasking, tja wat zal ik zeggen. Maar een groter scherm, toetsenbord, speakertjes en stevige accu, dat zie ik wel zitten.

Zal wel wat foto's en een mini-review plaatsen zodra ik deze heb ontvangen en gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Anoniem: 328088 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:17:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt.

Neem eens een kijkje op www.swappa.com. Daar kan je Android toestellen in goeie staat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Bruine schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:41:
Ik heb vanochtend maar eens een Atrix Lapdock besteld op Ebay. Inclusief verzendkosten, BTW en inklaringskosten kom ik op € 118,-. Lijkt mij een mooie uitbreiding op de Droid 4. Mijn 11,6" laptop startte ik bijna niet meer op, dus die heb ik maar verkocht. Het zal geen snelheidsmonster worden en multitasking, tja wat zal ik zeggen. Maar een groter scherm, toetsenbord, speakertjes en stevige accu, dat zie ik wel zitten.

Zal wel wat foto's en een mini-review plaatsen zodra ik deze heb ontvangen en gebruikt.
Ze zijn afgeprijsd naar 50 dollar, dus vind 80 euro aan verzending / inklaring, vrij veel

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Geef maar een link waar je een Atrix Lapdock voor $ 50,- kunt vinden. Die actie is van maanden geleden, ik meen mei/juni ergens, en van toepassing op de Ldock 100. Toen zocht ik ook, maar ze waren gewoon niet te vinden. De Lapdock 100,- kun je ook voor € 100,- inc verzendkosten met Qwertz krijgen uit Duitsland of € 125,- UK via Ebay.

Ik heb nu $ 69,95 betaald voor de Atrix Lapdock met een 11,6" scherm ten opzichte van de 10,1" Lapdock 100. Voor $ 32,80 wordt het verzonden. Inclusief 22% over € 82,85 (koers PayPal) en € 16,75 inklaringskosten (standaard USPS/TNT) kom ik dus op € 118,-. Misschien iets meer, afhankelijk van de douane en welke koers zij hanteren. Nogmaals, mij de poging wel waard. Bovendien heb ik het exemplaar met Hebreeuwse letters erbij. Die raak ik vast nog wel kwijt hier O-) .

• lilboogs
Waar kan jij die Lapdock 100 vinden voor €100 of €125 euro? Ik doe mijn best om ze te vinden op de engelse en duitse ebay, maar het valt vies tegen.
Die Bruine schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:29:
Geef maar een link waar je een Atrix Lapdock voor $ 50,- kunt vinden. Die actie is van maanden geleden, ik meen mei/juni ergens, en van toepassing op de Ldock 100. Toen zocht ik ook, maar ze waren gewoon niet te vinden. De Lapdock 100,- kun je ook voor € 100,- inc verzendkosten met Qwertz krijgen uit Duitsland of € 125,- UK via Ebay.

Ik heb nu $ 69,95 betaald voor de Atrix Lapdock met een 11,6" scherm ten opzichte van de 10,1" Lapdock 100. Voor $ 32,80 wordt het verzonden. Inclusief 22% over € 82,85 (koers PayPal) en € 16,75 inklaringskosten (standaard USPS/TNT) kom ik dus op € 118,-. Misschien iets meer, afhankelijk van de douane en welke koers zij hanteren. Nogmaals, mij de poging wel waard. Bovendien heb ik het exemplaar met Hebreeuwse letters erbij. Die raak ik vast nog wel kwijt hier O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zie de 100 nu ook niet meer te koop staan. Misschien omdat het nu overal bekend is dat ze maar $ 50,- ex btw kosten.

De Atrix kun je nog wel vinden in zowel UK als DE. Al is deze wel 20,- in prijs gestegen in de UK :?

Maar waarom persé de 100? Vanwege 10,1" of multitouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Er is hier in huis zowel een droid 4 als een razr aanwezig. Vind een atrix voor de droid 4 nog wel te doen, maar een razr moet op zijn kop er in. Heb hierdoor liever de kabel aansluiting van de lapdock 100, ondanks het kleinere scherm.
Die Bruine schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:29:
Ik zie de 100 nu ook niet meer te koop staan. Misschien omdat het nu overal bekend is dat ze maar $ 50,- ex btw kosten.

De Atrix kun je nog wel vinden in zowel UK als DE. Al is deze wel 20,- in prijs gestegen in de UK :?

Maar waarom persé de 100? Vanwege 10,1" of multitouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Is dit toestel (Droid 4) nou de laatst uitgekomen Android-phone met een uitschuifbaar toetsenbord? Ik zat nog niet zo heel lang te twijfelen om er een te halen, maar zag alleen wat oudere toestellen zoals de HTC Desire Z en de Sony Xperia Pro (kwam daar nou wel of niet een ICS-update voor uit?) beide met een schermformaat van 3.7". Veel andere phones ken ik dus niet.

Is deze Motorola overigens ooit in Nederland uitgekomen? Ben op zoek naar een nieuwe Android, maar wel graag met een fysiek toetsenbord.. niet echt makkelijk te vinden helaas ;(

[ Voor 12% gewijzigd door GS88 op 16-09-2012 20:27 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet de laatste telefoon met toetsenbord en ook nooit in NL uitgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ah kijk...

D-type HDMI + Micro USB kabeltje + Sugru = El cheapo adapter ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Die Bruine op 17-09-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473591

Oke ik heb ondertussen heel deze topic gelezen en ik zit nu te denken, als ik deze Motorola Droid 4 wil halen, wat moet ik er dan uiteindelijk nog aan doen en wat is de beste site om deze dan te bestellen op dit moment? want ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.

En dan heb ik het gewoon over normaal gebruik, de funties die je heb dat je die ook kan gebruiken en gewoon met een 3g verbinding zodat ik gewoon op internet kan en kan smse en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Niets, werkt meteen. Tenminste, na een update naar ICS. En ook daar hoef je niets speciaals voor te doen. Tenzij je een Vodafone abbo hebt, dan moet je vragen of ze je aan het corporate APN hangen.

Beste site? Geen idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473591

Dus als ik deze site heb gevonden dan kan ik heb bestellen en het enige wat ik moet doen is die ICS update en dat was het? want ik koop gewoon zelf gewoon een simkaart waar ik op dat moment het meeste behoefte aan heb haha.

En hoe werkt deze ICS? Wat heb ik daar voor nodig en hoe moet ik dat instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Ik weet eigenlijk alleen deze site:
http://www.gadgetsu4sz.co...4-xt894-gsm-unlocked.html

En ebay natuurlijk.

Maar het is inderdaad een kwestie van telefoon kopen, wachten tot je hem eindelijk ontvangt vanuit het buitenland, simkaart erin ICS updaten (settings-->about phone--> system updates) en de telefoon werkt. Alleen bij vodafone even toegang vragen tot de dorporate apn, zoals diebruine al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik heb nu de Motorola Droid 4 via Roy binnen!
zit android 4.04 op en gewoon gebruiksklaar
ik kan alleen de taal niet op Nederlands instellen. dat zou ik wel fijn vinden. moet ik dan de telefoon rooten of is er een andere manier om de taal te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

assass schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:00:
ik heb nu de Motorola Droid 4 via Roy binnen!
zit android 4.04 op en gewoon gebruiksklaar
ik kan alleen de taal niet op Nederlands instellen. dat zou ik wel fijn vinden. moet ik dan de telefoon rooten of is er een andere manier om de taal te veranderen?
heb het gedeeltelijk opgelost: met het programma More Locale 2 van de Play Market kun je meer talen instellen. het beperkt alleen tot apps en bepaalde menu's, instellingen en veel basisfuncties zijn nog steeds engelstalig. maar dit moet ik waarschijnlijk maar gewoon accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

en nog een vraagje, de telefoon heeft ics .217, dus allernieuwste update, maar staat wel vol met allerlei Verizon troep enzo en als ik de telefoon opstart staat er: SIM from unknown provider.

als ik de '"Droid 4 Utility ICS" tool draai, en .217 opnieuw erop zet, kom ik daar dan vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Rooten en dan app quarantaine downloaden. Kun je al die rommel freezen en dan zie je ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Die Bruine schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:20:
Rooten en dan app quarantaine downloaden. Kun je al die rommel freezen en dan zie je ze niet meer.
thnx! dat in combinatie met dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1541297 heeft me heel eind verder gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kun je de telefoon unrooten? want ik begrijp dat ik dan pas kan updaten naar ICS, wat nu dus niet lukt.
verder werkt de gps ook niet? als ik wil navigeren blijft ie zoeken naar gps. en vorige week in het buitenland kon ik niet eens bellen, smsen en wifi gebruiken. kan wel een wifi netwerk instellen en ben connected ermee, maar surfen etc.. ho maar.. blijf er maar mee stoeien dus hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven. alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

even verder verdiepend in het probleem met de melding Sim card unknown, kwam ik deze topic tegen:

http://forum.xda-develope...read.php?t=1793685&page=3

ik heb de tip van Lum_UK opgevolgd, maar heb alleen VzwPhoneService.apk gebackupped en in een ander mapje gezet. en wonderlijk genoeg: de melding verschijnt niet meer bij het opstarten.

even voor de goede orde, ik heb VzwPhoneService.apk niet gedelete, maar gewoon even in een /system/appbackup mapje gezet ipv /system/app/

mocht ik het dan weer nodig hebben (ik begreep dat het bij updates belangrijk is alle originele apps te hebben) kan ik hem weer terugplaatsen

denk er nu zelfs aan op dezelfde manier ook andere apk's even in een aparte map te zetten, ipv freezen - wat denken jullie. (on)verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Je kunt met de Droid Utility terug naar stock. Hiermee kun je ook alle andere trucjes uithalen.

Je kunt ook met behulp RSD Lite en de 217 Fastboot files zeg maar "handmatig" terug naar stock. Mocht je er niet uitkomen met de Droid Utility.

Dit werkt altijd. Er wordt niet gecontroleerd. Om in PC termen te blijven, partitioneren, formatteren en OS installeren. Dat is Fastboot (of via Utility return to stock).

Ik heb die VZW allemaal gewoon delete in mijn originele ROM. Niets te Safe System gewoon weg ermee. In het ergste geval doe je een Fastboot namelijk ;) . Gewoon keihard verwijderen als je root hebt. Je gebruikt ze toch niet!

• assass

assass

Salon GoT'er

duidelijk thnx :)

• lilboogs
Ok, je hebt me overtuigd. Zojuist mijn atrix lapdock uit Duitsland mogen ontvangen. Hierdoor wel een Qwertz toetsenbord, maar voor €85 inclusief verzenden vond ik het geen slechte deal.

Ik zal hem eerst eens openschroeven en proberen de connectors 180 graden te draaien, zodat ik de droid 4 er in kan plaatsen. Als alles werkt zal ik eens kijken of ik wat foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haedgar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 19:35
Weet iemand of ik nog via Roy een Droid 4 kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kijk even in de MyReact van G4u. Dat is Roy ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Die Bruine op 25-09-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
haedgar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:22:
Weet iemand of ik nog via Roy een Droid 4 kan bestellen?
http://www.gadgetsu4sz.co...4-xt894-gsm-unlocked.html Oftewel, de roy via marktplaats ;)

• assass

assass

Salon GoT'er

Myedvyed schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:33:
Tethering kan opgelost worden door de SQLite databases aan te passen:
Verizon check disablen - http://forum.xda-develope...hp?p=26559549&postcount=4
'dun' toevoegen aan je APN types - http://forum.xda-develope...hp?p=27099169&postcount=2
Ik krijg de ingebouwde hotspot c.q. tethering helaas niet aan de praat, ondanks de tips in dit topic.

Ik heb de SQLite database aangepast, en entitlement_check op 0 gezet.

Ik kan op m'n Droid 4 in de instellingen het Tethering inschakelen en andere apparaten maken ook verbinding met mijn Droid 4.

Alleen krijg ik de internetverbinding niet aan de praat. Dat zou komen omdat ik van de APN-type "default,dun" moet maken. Dat heb ik dus gedaan, in de SQLite database bij de APN 'mobiel internet' het type veranderd van 'default' naar 'default,dun'.

Helaas zelfs na een restart van het toestel krijg ik geen toegang tot internet op andere apparaten via de hotspot. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

---
Zelf de oplossing inmiddels gevonden:

Heb bij de 'Tethering & Mobile Mobile Hotspot setting' op de Droid de channel veranderd van '6' in '11'. Misschien botste het wel met ander Wifi-netwerk? Nu werkt het iig wel!

[ Voor 9% gewijzigd door assass op 27-09-2012 14:58 . Reden: zelf de oplossing gevonden ]

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Mooi dat het gelukt is (en goed dat je de oplossing deelt)! 8)

Mijn Droid 4 is wegens een hardware probleem (en vooral de daarop volgende vervangings-operatie die ik zelf probeerde uit te voeren) veranderd in een baksteen.. geen enkele garantie/service die dat dekt natuurlijk, eigen schuld dikke bult. Ik wil er geen geld meer aan uitgeven want ik vertrouw het schuif-mechanisme niet meer nu ik gezien heb hoe snel het mis kan gaan (zonder rare dingen te doen qua gebruik) - normaal blijft het lint mooi 'platliggen' bij het schuiven, maar vanaf moment X gaat het lint 'omklappen', waardoor het touchscreen . Hopelijk krijgen jullie hier geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haedgar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 19:35
Zijn er nog extra kosten als je via Roy besteld zoals BTW of import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

haedgar schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:56:
Zijn er nog extra kosten als je via Roy besteld zoals BTW of import?
ik moest 36,10 euro BTW betalen aan DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Bij mij was het zonder extra kosten.. tenzij ze daar nu na 2 maanden nog mee aan komen zetten, zou niet de eerste keer zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476867

Hallo beste mensen,

Sinds mijn Milestone 1 door was, was ik op zoek naar een goede vervanging.
Ik heb toen via het internet een Droid 2 gekocht. Ik ben toen opgelicht. Er kon dus geen simkaart in het toestel (niet de global variant).
Al snel kwam ik op Roy uit van http://www.gadgetsu4sz.com/.
Veel contact gehad met de beste man. Het leek allemaal wel te mooi om waar te zijn.
Uiteindelijk toch over gegaan op kopen. Hij had de telefoon opgestuurd en ik kreeg deze redelijk snel binnen. De telefoon bleek niet helemaal in orde te zijn. Hij gaf 8GB ipv 16GB aan, en het speakertje deed het niet. Direct contact opgenomen met Roy en hij liet mij weten dat ik het toestel terug moest sturen. (Dit alles op zijn kosten). Het heeft daarna weer een tijdje geduurd voor hij in China was. Roy heeft het daar afgehandeld en mij eentje met android 4 terug gestuurd. Ook kreeg ik er een 16GB microSD bij om het gedoe te compenseren (heel mooi gebaar).
Nu heb ik een SUPER telefoon die goed werkt! Ik zeg zeker doen! Roy is zeker weten betrouwbaar!

Mvg,
David

P.S. Installeer alleen niet de Modern War app. Ging mijn beeld randomly van flikkeren. Sinds het er af is geen problemen meer mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik weet het niet met die Roy. Heb maandag besteld. Sinds dinsdag staat mijn bestelling op 'preparation in progress', geld al geïnd via Paypal. Toch maar zaterdag een mailtje er achteraan, en een twitterbericht, maar geen reactie gekregen....Ik zal toch niet opgelicht zijn?

[edit] Hij mailt nu net, was op een elektronicabeurs, en de collega's op kantoor lezen nauwelijks Engels, blijkbaar, alles komt in orde, hij gaat morgen op de post *spring* wiehoo :D

[edit2] Hij is binnen, wat een fantastisch ding! Heel erg blij mee, dank Roy! Nu eens uitvogelen hoe Android precies werkt, mijn vorige telefoon was een Nokia E71.

[ Voor 66% gewijzigd door Tiffanylampje op 18-10-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Eind dit jaar, begin volgend jaar wordt de Droid 4 geüpdatet naar Jellybean. Maar die automatische update krijg je zeker niet als je telefoon op een custom ROM hebt gezet of geroot hebt? Ik zat er over te denken om de Eclipse-ROM er op te zetten. Volgens het topic op XDA scheelt dat je behoorlijk wat accuduur. Maar dan wacht ik liever nog even tot Motorola de officiële update er op gooit.

Ik houd het trouwens zo'n 40 uur uit met mijn accu, 's nachts zet ik background sync uit en overdag af en toe sms, bellen en Wordfeud, scherm op allerlaagste helderheid en automatische updates van e-mail zet ik ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb sinds gisteren ICS draaien. Nu is er alleen een probleem. De Home button en search button werken niet meer. Ook blijft de netwerk status alsmaar switchen tussen 3G en H waar ik normaal gewoon altijd 3G verbinding heb. Onder de powerbutton staan ook niet meer vliegtuigmodus enz. Alleen nog maar power off en sleepmodus. Ook kan ik geen lockscreen meer krijgen. Zie op internet dat meer mensen het probleem hebben maar vind nergens een echte oplossing. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 354869 op 22-10-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik heb precies datzelfde probleem ook gehad, het gebrek aan werkend lockscreen vond ik het ergste. De oplossing zal je waarschijnlijk niet bevallen: Je moet een volledige data wipe + factory reset doen. Met als resultaat dat je, zodra je de telefoon daarna weer inschakelt, opnieuw de activatieprocedure moet doorlopen. Let daarbij op wanneer je bij het Verizon deel bent, dat is misschien wat tricky om te skippen (maar kan wel, vaak genoeg in de hoeken van het scherm tappen kloksgewijs geloof ik).

Edit: ik twijfel nu of het 'alleen maar' een data wipe + factory reset was, of dat ik na de data wipe via fastboot het hele image opnieuw geflasht had.

[ Voor 13% gewijzigd door Myedvyed op 22-10-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal er echt geen andere mogelijkheid zijn? kom op het web nog wel dingen over provision.apk en sqlite3 tegen. Valt hier iets mee te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Over provision.apk was ik toen niks tegengekomen, maar SQLite DBs heb ik allemaal doorgespit, aangepast, etc. zonder resultaat. Hetzelfde geldt voor allerlei configuratiefiles. Na veel ergernis heb ik de grote stap uiteindelijk toch genomen (had eerst wel backups gemaakt uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

heb problemen met de gps van mn droid 4, door het nieuwe forum en ontbreken van zoekfunctionaliteit binnen topic kon ik er niet zo snel iets over vinden hier, maar hebben meer mensen problemen met de gps van hun droid? kort gezegd: ik kan geen satellieten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

genant.. krijg sinds kort vaak melding dat mn telefoon overhit is en dat ie in cool down gaat,.. vanochtend praktisch niks met telefoon gedaan, het is ijskoud in huis, telefoon voelt ook normaal aan, ik word gebeld en hang 5 minuten aan de lijn, opeens begint mn telefoon te trillen en piepen en zie ik de melding over oververhitting.. en schakelt mn telefoon onmiddelijk uit.. iemand dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je eerste probleem betreft gps wel. na update van GB naar ICS was dat probleem verholpen. Nu alleen paar andere problemen erbij. Vooral het missen van de home-button is zwaar irritant.
Overhitting klinkt niet goed. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Anoniem: 354869 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:35:
je eerste probleem betreft gps wel. na update van GB naar ICS was dat probleem verholpen. Nu alleen paar andere problemen erbij. Vooral het missen van de home-button is zwaar irritant.
Overhitting klinkt niet goed. Geen problemen mee gehad.
wist niet dat de droid 3/4 uberhaubt hitte bescherming had. Heb mn droid 3 als navigatie gebruikt terwijl ie opgeladen werd achter in een tasje vol in de zon. Kon et ding letterlijk niet langer dan 3 seconde vast pakken maar kon em nog gewoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Duidelijk iets mis met de D4. Ik kom net terug uit Spanje. Hotspot aan, Navi aan en BT aan. Die D4 werd behoorlijk warm. Mar een enkele keer uit gegaan! En dat heeft toch een uur of twintig geduurd.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste