Daar ben ik het deels met je eens. Zo'n Pentile scherm is natuurlijk niet het einde van de wereld, laat dat gezegd zijn en zeker niet als de pixel density van het scherm ook nog eens vrij hoog is, maar dat je aan het scherm gewend bent geraakt en het daardoor niet meer ziet, wil nog niet zeggen dat die Pentile layout er niet meer zit.Cyb schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:22:
[...]
Ik heb zelf een Droid 3. Voordat ik hem had vond ik dit ook een minpunt van de Droid 3. Nu ik heb hem vind ik dit punt in de praktijk geen enkel probleem. Bij normaal gebruik lijkt het meer op die RGB foto dan die pentile. Om dat pentile effect zoals op die foto te krijgen, moet je behoorlijk bijziend zijn en heel dicht op het toestel gaan loeren, of een vergrootglas erbij halen.
Ik heb een aantal maanden met een HTC Desire (Pentile scherm) mogen spelen en in het begin ergerde ik mij dood aan het scherm. Na een tijdje was ik er gewend aangeraak en zag ik het een stuk minder, tot dat ik een Nokia N900 (RGB layout) had aangeschat, dan zie je het weer, heel duidelijk zelfs!
Nogmaals het blijft uiteraard een kwestie van smaak en hoe zwaar je eraan tilt, maar ik zweer bij RGB-layout
Man - a being in search of meaning