Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 17:02
Cyb schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:22:
[...]

Ik heb zelf een Droid 3. Voordat ik hem had vond ik dit ook een minpunt van de Droid 3. Nu ik heb hem vind ik dit punt in de praktijk geen enkel probleem. Bij normaal gebruik lijkt het meer op die RGB foto dan die pentile. Om dat pentile effect zoals op die foto te krijgen, moet je behoorlijk bijziend zijn en heel dicht op het toestel gaan loeren, of een vergrootglas erbij halen.
Daar ben ik het deels met je eens. Zo'n Pentile scherm is natuurlijk niet het einde van de wereld, laat dat gezegd zijn en zeker niet als de pixel density van het scherm ook nog eens vrij hoog is, maar dat je aan het scherm gewend bent geraakt en het daardoor niet meer ziet, wil nog niet zeggen dat die Pentile layout er niet meer zit.

Ik heb een aantal maanden met een HTC Desire (Pentile scherm) mogen spelen en in het begin ergerde ik mij dood aan het scherm. Na een tijdje was ik er gewend aangeraak en zag ik het een stuk minder, tot dat ik een Nokia N900 (RGB layout) had aangeschat, dan zie je het weer, heel duidelijk zelfs! ;) Alhoewel de kleurweergave van scherm van de Nokia N900 een stuk minder was dan het AMOLED scherm van de Desire heb ik toch besloten de de Desire weg te doen en de N900 te houden :D

Nogmaals het blijft uiteraard een kwestie van smaak en hoe zwaar je eraan tilt, maar ik zweer bij RGB-layout :)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
BaBy-G schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:05:
[...]
Je hebt duidelijk slechte ogen! :+ Ik heb nooit beweerd dat het scherm van de Droid 4 van slechte kwaliteit is, RGB layout geniet gewoon mijn voorkeur.

Dat jij het verschil niet ziet, wilt niet zeggen dat iemand anders het verschil ook niet ziet! ;)

Uiteraard is het ook een kwestie van smaak (of geen smaak :+) en hoe zwaar je er aan tilt, maar persoonlijk zou ik niet zo snel een telefoon nemen met een Pentile-Matrix scherm. Er is vandaag de dag ook meer dan genoeg keuze in telefoons met een RGB-layout die gewoon beter zijn dan zo'n Pentile scherm :Y)
je bracht het alleen zo dat het scherm van de droid 4 waardeloos was:P
misschien dat ik ook wel te snel conclusie trok:P

ik zeg niet dat ik het verschil niet zie, maar als je op normale afstand zit, dan is het niet zo dat je het verschil zal zien.
het klopt, dat wanneer je er op let, dan zal je het idd zien. maar ik let nooit op de pixel indeling van mijn scherm hoor.
Er is vandaag de dag ook meer dan genoeg keuze in telefoons met een RGB-layout die gewoon beter zijn dan zo'n Pentile scherm :Y)
ohhh..?
volgens mij niet hoor....
bedoel.. welk toestel heeft een hardware-matig tobo? buiten de droids.
en zijn dual-core?

die zijn er vrij weinig hoor....
dus "meer dan genoeg keuze", ben ik absoluut niet met je eens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 17:02
demonic schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:10:
[...]

je bracht het alleen zo dat het scherm van de droid 4 waardeloos was:P
misschien dat ik ook wel te snel conclusie trok:P

ik zeg niet dat ik het verschil niet zie, maar als je op normale afstand zit, dan is het niet zo dat je het verschil zal zien.
het klopt, dat wanneer je er op let, dan zal je het idd zien. maar ik let nooit op de pixel indeling van mijn scherm hoor.

[...]

ohhh..?
volgens mij niet hoor....
bedoel.. welk toestel heeft een hardware-matig tobo? buiten de droids.
en zijn dual-core?

die zijn er vrij weinig hoor....
dus "meer dan genoeg keuze", ben ik absoluut niet met je eens;)
De Droid series zijn idd een van de weinige telefoons met een fysiek toetsenboard, maar ik bedoelde meer dat er genoeg telefoons zijn met betere schermen (ik heb niet gezegd vergelijkbaar met de Droid 4 :P)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
BaBy-G schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:19:
[...]

De Droid series zijn idd een van de weinige telefoons met een fysiek toetsenboard, maar ik bedoelde meer dat er genoeg telefoons zijn met betere schermen (ik heb niet gezegd vergelijkbaar met de Droid 4 :P)
kijk dan nog even naar de topic titel;)

afijn:P we zullen het er bij laten. gaat (een beetje) off-topic:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 15:29
Is er nog wat bekend over een EU versie of iets dergelijks?
En is er anders een winkel die het importeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BloemBlaster schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:31:
Is er nog wat bekend over een EU versie of iets dergelijks?
En is er anders een winkel die het importeert?
nee helaas en het is niet bekend of de Amerikaanse versie wel in Europa werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 15:29
jammer mijn milestone is echt aan vervanging toe ☹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 11:41
Zag deze link in het Qwerty Androids topic: http://www.gamekings.tv/videos/hww-motorola-droid-4-review/
Ze zeggen daar dat de droid 4 wel gewoon werkt is in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interesting... Zometeen is even kijken nog... Blijft horny zo'n fysieke qwerty...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Heb net de Xperia pro in bestelling i.c.m een abo. Maar gelukkig heb ik nog 7 dagen om te annuleren. Dit is toch ook wel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 13:04
Ik zit er toch ook al een tijdje tegenaan te hikken, maar gezien hij hier nog niet uit gaat komen zal ik mijn kennis in Amerika maar eens een mailtje sturen of hij me er eentje kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 12:17
Ik heb ook maar de gok gewaagd. Ik hoop volgende week de Droid 4 binnen te hebben. Die review van GK gaat nergens over want volgens mij is die nog niet unlocked. Hij rept niet over zijn unlocked telefoon en maakt er ook nergens melding van.

De Motorola Razr is is als ik de reviews van een Poolse unlocker mag geloven inmiddels wel unlocked. Ik meen te begrijpen dat een Droid 4 gewoon een Razr met toetsenbord is. Vandaar dat ik dus de gok heb gewaagd. Lukt het, dan heb ik een werkende Droid 4. Lukt het niet, heb ik het in elk geval geprobeerd en ben ik wat transport, import en unlock geld kwijt. Unlock voor een Razr kost $ 30,- en je wacht drie dagen op de code. Zo ga ik het met de Droid 4 proberen. Zoals gezegd, werkt het niet, dan verkoop ik het kreng gewoon weer op Ebay. Zelfs in de USA is het moeilijk om aan een Droid 4 te komen zonder een abbo. Is mij de gok wel waard.

En uiteraard mensen, ik zal mn bevindingen posten zodra dat kan en nut heeft. "Hij is onderweg" is gewoon lame :+ .

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik zit met smart op je bevindingen te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Wannial schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:33:
Ik zit met smart op je bevindingen te wachten!
Same here!

Trouwens, iets heel anders:

http://www.techweekeurope...trust-investigation-71236

Het zal wel niet hoor aangezien ik niet direct de link zie tussen het onderzoek en verkoop van producten in Europa, maar zou dit ondanks het ontbreken van een dergelijke link heel misschien toch wel iets te maken kunnen hebben met dat rare beleid dat Motorola momenteel voert mbt releases in Europa?

Ik denk het zelf eigenlijk niet, aangezien zelfs in de VS de Droid 4 buiten Verizon om moeilijk te verkrijgen is en ook behoorlijk wat niet-Europese landen in de steek gelaten worden, maar toch... wie weet....

[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 12-04-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik denk dat Motorola hier niet zoveel verkoopt omdat het in het verleden gewoon slechte support heeft geleverd. Zij zijn hier afhankelijk van derde partijden. Echt "local presence" hebben ze niet in de EU. Dat is voor high-end telefoons toch wel een soort van must. Kijk maar naar de rest. Marketing campagnes, acties maar vooral veel betere support dan Motorola in het verleden. Tel daarbij op de huidige situatie op de markten dan kan ik mij heel goed voorstellen dat Motorola zoiets heeft van, we zien wel hoe het gaat in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik heb iemand in Amerika die me de droid 4 wilt verzenden, mocht er echt interesse zijn dan kan ik m vragen of hij er meerdere wilt opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Laatst online: 31-05 21:11
ik wil eerst even afwachten of hij hier goed werkt
en hoeveel moeite het is om hem hier werkend te krijgen

wat zou de prijs moeten zijn, om hem hier te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Weet ik nog niet, ik wacht ook nog op de test van De Bruine.
Als dit werkt geef ik het signaal naar de USA om echt de goedkoopste te zoeken.

Extacte prijs inc verzending kan ik later pas geven. Je zal zelf voor de unlock moeten zorgen gezien je daar de verpakking voor moet openen.

Om hem hier werkend te krijgen moet je een unlockcode aanvragen (simlock vrij maken) that's it. (zover ik weet voor nu)

[ Voor 17% gewijzigd door Wannial op 14-04-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 09:32
@Wannial, als hij het hier doet dan hou ik me aanbevolen :)

Ik hou hem al een tijdje in de gaten en wil 'm dolgraag hebben.
Echter zal dit dan gelijk m'n eerste toestel off-shore worden...is het dan wel aan te raden? En is dat un-locken omslachtig? Of gewoon net zoals hier een mail naar Version sturen en dan zal je een unieke code terug krijgen (tegen betaling uiteraard)

Is trouwens toch wel grappig dat ze hier: nieuwe mobiel optimistisch blijven...

[ Voor 16% gewijzigd door EdjeCageman op 15-04-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:51
Er is nog hoop check http://www.themobileindia...be-GSM-version-of-DROID-4

Hier beweren ze dat er alsnog een aparte GSM versie komt. Vandaag gepost..

[ Voor 4% gewijzigd door dbzokphp op 16-04-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Volgens mij wordt dat gewoon dezelfde maar dan unlocked. De Droid 4 kan wel degelijk GSM aan. Verizon heeft dit bewust geblocked. Verizon heeft zelf aangegeven dat er een update zal komen om GSM te deblokkeren, met uitzondering van waarschijnlijk 850 en 1900MHz omdat AT&T die gebruikt. Ik weet niet hoe ze het anders gaan klaarspelen om de GSM providers in de USA te blokkeren. Dat is namelijk het beleid van Verizon. Wellicht dat die banden wel gaan werken buiten de USA. Dat is dus waarom GSM voorlopig nog uit staat op de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Droid 4 gisteren eindelijk ontvangen. Jammer genoeg nog geen enkele manier om het GSM gedeelte te unlocken. Op XDA claimt een Chinees dat hij een unlocked Droid 4 heeft, gekocht via een site. Maar ik blijf sceptisch., Screenshot proof is what I want. Ik twijfel nog over wat ik met de Droid zal doen. Hoe lang blijf ik wachten tot er een update komt? Of gewoon verkopen dat ding. Ik blijf er nog wel even mee spelen, maar als er over een maand nog geen oplossing is zet ik deze weer te koop. Ik post drie foto's met van links naar rechts een Milestone, Milestone 2 en Droid 4. De Droid 4 is wel snappy, maar het scherm is zeker wel minder vergeleken met topmodellen van de concurrentie. Jammer, maar helaas. Pentile matrix is te zien. Maar ik kan me er niet aan storen. Toen de Droid 4 werd aangekondigd vond ik dat wel minder. En nog steeds. Maar er is geen enkel ander (sub)topmodel toestel op de markt, of aangekondigd, met een toetsenbord. Dus daarmee valt mijn kritiek meteen weg. Er is geen alternatief. Ironisch genoeg is de Droid 4 dat ook nog niet, want zelfs Verizon heeft het GSM gedeelte nog niet vrijgegeven. So what to do... Voorlopig door blijven rammen op mijn Milestone 1 :) . En maar hopen dat er snel een update/unlock komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jk8WnaoCdyQAN7TofKHZeHC0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aKREWXVu7Vm3FXyba6J46IKp/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jgyCJf9bmZVBGqalC52XJptr/full.jpg

De foto's kunnen even niet beter. Mijn objectief is defect. Mag al blij zijn dat er een foto lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Waarom neem je niet gewoon een droid 3? Als ik de foto's zie vind ik em nog mooier dan de droid 4 ook (droid 4 ronde behuizing, lelijker toetsebord, huge-ass verizon logo op de voorkant.. )

Zoals ik al zei is het enige grote verschil 1GB vs 512MB ram.. maar daar kan ik me niet aan storen. En waarschijnlijk is een volledig werkent ICS voor droid 3 eerder beschikbaar dan officiele versie voor droid 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Tja, je bent Tweaker of niet he :+ . Als ik hem niet aan de praat krijg dan wordt het hoogstwaarschijnlijk wel een 2 of 3. De 2 doet het voor mij al goed genoeg. Sterker nog, enige waar ik me aan mijn 1 aan erger is het geheugen (te kort aan...). De 4 heeft mij nu € 400,- gekost (vriend was in USA). Dus dat was mij de gok wel waard. Voor dat geld verkoop ik 'm vast wel weer. En anders maak ik er echt niet veel verlies op. Dat waren wel zo een beetje de redenen. Ik vind de 4 niet mooier of lelijker dan de 3. De mooiste is en blijft de 2 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ieder zn ding.. ik zou alleen al geen droid 4 willen door dat verizon logo. En er zit veel te veel ruimte naast het toetsebord, knoppen lijkt ook alsof ze van soort soft-rubber zijn ipv de wat hardere van droid 3.

Ik zou et wel weten :Y als droid 4 nou een scherm ala one X had ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 15:21

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gezien het toestel en de specs ervan, skip ik de Droid 4 ook maar. Potver wat is dat balen zeg! Ik wil een opvolger voor m'n Desire Z. En onscreen toetsenbord is echt 10x troep. Snap echt niet wat mensen met een One X ofzo moeten...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
@Neforce,
Ik heb nu net de xperia pro een week of 2 in gebruik. Prima telefoontje en goed verkrijgbaar. Specs zijn wel wat minder maar tot nu toe nog geen last van gehad :)

Ik heb hem nu een beetje als tussentelefoon. Normaal gesproken zou ik toch voor iets als een Droid 4 gaan maar er zijn gewoon niet veel toestellen met tobo/gsm en goed verkrijgbaar zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Creadion op 23-04-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeFoRcE schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:53:
En onscreen toetsenbord is echt 10x troep. Snap echt niet wat mensen met een One X ofzo moeten...
En weleens uitgebreid een week onscreen gebruikt? Heb ook een Milestone gehad, zweerde erbij...
Toen overgestapt naar onscreen, want ja er was niks 'normaals' te verkrijgen en met Swype ofzo, typ ik nog
2x sneller dan met een hardwaretoetsenbordje... Ja het toetsenbord neemt wat schermruimte in, dat is zonde
en dat is niet zo bij een hardware keyboard, maar als je een goed toetsenbordje gebruikt valt ook dat wel mee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7wnACmrRQbBE69vIpyxTm0yV/full.png

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja.. een stuk tekst met lange woorden die allemaal in het woordenboek staan zal misschien wel sneller kunnen met swype. Maar in de praktijk zijn se zinnen altijd anders en gebruik je woorden die niet in het woordenboek staan of zelfs in het engels. En wat dacht je van 1-10? Sinds de droid 3 zitten die ook op je QWERTY. Ook hardware toetsen zoals enter, backspace, pijltjes kan ik echt niet missen

Neem bijv je e-mailadres i.c.m je wachtwoord. Geloof echt niet dat je met swype dan sneller bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ik ook wel weer begrijpen :) Wachtwoorden ofzo vind ik geen reden, die voer je 1x in, in de zoveel tijd.

Maarja ieder z'n ding... Ik had ook wel een Milestone 4 willen hebben hoor... Geen Droid variant, Verizon logo is ugly-ass en je moet het ding nog unlocken (als dat uberhaupt goed werkt hier in NL), dan nog afstappen van de pentile matrix, ICS erop en klaar... Ach ik wacht het wel af en houd alles in de gaten... Milestone 5 voor CLB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wachtwoord was als voorbeeld hè ;). Zowat alle zinnen die veel leestekens of anders zijn normaal.. of als je moet corrigeren e.d. :)

Als ik zo je wishlist af ga en vergelijk met droid 3:
- verizon logo: geen logo op voorkant (is te verwijderen), achter klein en zie je echt nauwelijks (zwart op zwart)
- unlocken: hoeft niet als je via negri besteld, die zijn al unlocked
- ICS: is al beschikbaar, alleen videorecording en videocodecs werkt nog niet.
- Pentile: Tja, das dan het enige 'nadeel' van de droid 3. Al kan ik me er niet echt aan storen, het scherm is niet slecht of zo, alleen niet zo goed als die van de galaxy/one x e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik weet 't :) Droid 3 ken ik uiteraard ook, maar vind ik te outdated en geen zin in custom roms eigenlijk.

Heb nu een One X en kan snel typen / Swypen dus ik overleef het wel een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Aangezien mijn Desire Z gestolen was heb ik ook zitten kijken naar een alternatief en heb vorige maand besloten om een Droid 3 te kopen waar ik tot nu toe erg tevreden van ben. Heb er zo'n 250 euro voor betaald wat ik heel goed vind meevallen...

Misschien toch maar een werkende Droid 3 kopen ipv een Droid 4 waar je niets mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

^^ agree. Ik zweer echt bij hardware toetsenbord. Hoevaak ik ook wel niet blindtyp omdat ik even met iets anders bezig ben. No way dat dat gaat lukken met een onscreen toetsenbord. En swype, tja heb het even geprobeerd, maar ook dat beviel gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
  • Laatst online: 30-05 09:42
Anoniem: 296939 schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:57:
Aangezien mijn Desire Z gestolen was heb ik ook zitten kijken naar een alternatief en heb vorige maand besloten om een Droid 3 te kopen waar ik tot nu toe erg tevreden van ben. Heb er zo'n 250 euro voor betaald wat ik heel goed vind meevallen...

Misschien toch maar een werkende Droid 3 kopen ipv een Droid 4 waar je niets mee kan doen?
Mag ik vragen waar je de Droid 3 gekocht hebt voor 250€ aub??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
vankja schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:53:
[...]

Nieuw €285
https://negrielectronics....t862-droid-3-verizon.html
Moet je wel iemand kennen die in da USA is ;).
Anders wordt et zo'n €325

Lijkt me dat een 2dehands of refurbished model dan wel voor €250 te krijgen moet zijn

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-04-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Wat is het exacte type van deze droid?
Gek genoeg staat op de Verizon website wel GSM onder de specs met de juiste bandbreedtes.

En heb je al andere providers gebruikt? Want t-mobile bijvoorbeeld gebruikt (als ik me niet vergis) een ander spectrum voor gsm welke niet ondersteund word door de doid4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we de Droid 3 discussie in het goede topic houden? Motorola Milestone 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

vankja schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:53:
[...]

Ik heb hem tweedehands gekocht op Swappa.com. Swappa is een website die garandeerd dat de toestellen die verkocht worden zonder schade zijn en dat ze ook niet gestolen zijn.

Misschien nog iets dat ik er bij kan vermelden. Ik had de gsm voor 250 dollar gekocht (+- 180 euro) maar de douane heeft hier nog 70 euro douanekosten bijgerekend :(. Met een beetje geluk heb je dit niet en heb je je foontje voor 180 euro :)
Wannial schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:29:
Wat is het exacte type van deze droid?
Gek genoeg staat op de Verizon website wel GSM onder de specs met de juiste bandbreedtes.

En heb je al andere providers gebruikt? Want t-mobile bijvoorbeeld gebruikt (als ik me niet vergis) een ander spectrum voor gsm welke niet ondersteund word door de doid4.
De Droid 3 werkt hier zonder problemen aangezien deze gsm een zogenaamde "Global Phone" is, die gemaakt is om te reizen. De gsm kan dus prima overweg met GSM/UMTS-netwerken.
Ik zit momenteel onder Mobile Vikings (Base, KPN België).

Het enige dat je niet echt kan gebruiken zijn de Verizon Apps die worden meegeleverd, maar wanneer je je telefoon geroot hebt kan je deze daar gewoon afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik heb het dus over de droid 4 van de bruine, niet over de droid 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Droid 4 ondersteunt wel GSM. Verizon heef thet bewust nog geblocked totdat ze een oplossing hebben waarbij GSM wel werkt maar niet in de USA of in elk geval niet de banden waarop AT&T en T-Mobile opereren.

Op XDA is er een Chinees met een werkende Droid4. Maar ja as usual gaat het moeizaam met info. Is ook een gebruiker en geen chef. Ik heb nog wel even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als het goed is werkt de Droid 4 nu ook op GSM. De aanpassingen aan de Bionic werken ook op de Droid. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dat zal maandag gebeuren. Ik zal hier posten of het is gelukt (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:55
Zojuist op twitter gelezen dat Donny van Gamekings zijn droid 4 ook aan de praat heeft gekregen op GSM. Er moet dus nog hoop zijn! Ziet er dan wel heel slick uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb nu GSM aan de praat. Alleen nog geen data. Even verder zoeken, zal ongetwijfeld wat moeten aanpassen.

Nog steeds geen dataverbinding. Maar dat komt vemoedelijk omdat ik daar geen APN voor heb. Ik zit bij Simyo en normaal gesproken laten mijn Androids "KPN-NL" zien endaar heb ik een APN voor. De Droid laat gewoon "simyo" zien en daar heb ik dus geen APN voor. Ik kan dit ook niet zelf invoeren, ik moet de apns-conf.xml aanpassen. Weet alleen nog niet wat daar in moet komen te staan.

Gebeld worden is geen probleem. Helder geluid. Maar zelf bellen is feitelijk onmogelijk voor mij. Er komt geen geluid doorheen.

[ Voor 70% gewijzigd door Die Bruine op 29-04-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zo, een dag verder...

Bellen en gebeld worden gaat goed en ik heb n ook een 3G verbinding. Dit is weliswaar onder AOKP 29/4 (ICS) waardoor mijn camera niet altijd even goed werkt en ik geen toetsenbordverlichting heb. Maar de telefoon werkt en dat is het belangrijkste. Ik hoop dat de heren op XDA mij kunnen helpen met het aan de praat krijgen van de originele software 2.3.6. Daarin werkt alles goed behalve gebeld worden. Voglens mij moet dat zo te verhelpen zijn door de build.prop aan te passen. Want de build.prop die ik voor ICS gebruik heeft ervoor gezorgd dat voicegesprekken nu wel werken. Dit zou imho dus ook het geval moeten zijn onder 2.3.6.

Wat je moet doen, met Radiocomm GSM enablen, ICS flashen, APN toevoegen en build.prop vervangen. Voila, de telefoon werkt. Maar zoals gezegd, ik heb liever dat het ook onder 2.3.6 219 werkt. Ik wacht wel tot Motorola zelf een ICS versie uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 09:51
Hmm, sinds dat mijn milestone 1 langzaam maar zeker aan zijn einde komt, ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Zoals veel mensen kijken ze uit naar de nieuwste droid/milestone. Die Bruine, bedankt voor je informatie, daar ga ik vast heel erg veel aan hebben als ik overga tot een koop :).

Heb even snel Radiocomm gekeken, alleen als ik zo even snel kijk snap ik er niks van... Zou je de build.prop ook kunnen posten? En is het al mogelijk om het toestel te rooten? En als laatste, welke versie heb je, de Verison?

In ieder geval, ga zo door :)

[ Voor 4% gewijzigd door P-Storm op 30-04-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hier kun je vinden hoe je de telefoon kunt gebruiken op GSM netwerken. Komt oorspronkelijk uit het Bionic topic.

Dit is de builprop voor ICS.

Rooten is te simpel voor woorden.

Safestrap (dualboot safe & not safe) kun je hier vinden.

Ik heb Motoblur 219 als normale boot en AOKP 29/4 als safeboot. Zelf je APN toevoegen en klaar. Die GSM patch heb je denk ik niet nodig. Zodra ik 219 aan de praat heb zal ik dat wel weer posten.

En ik heb gewoon een Verizon D4. Er zijn nog geen andere. De China versie is ook gewoon een Verizon toestel met een aangepaste ROM. Ik kan me echt niet storen aan het Verzon logo. Moch je je er wel aan storen, zwarte sticker :+

[ Voor 11% gewijzigd door Die Bruine op 30-04-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Die Bruine schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:08:
Ik kan me echt niet storen aan het Verzon logo. Moch je je er wel aan storen, zwarte sticker :+
op de droid 3 kon je het logo gewoon wegkrabben met een suikerklontje(zonder verdere schade) misschien dat dit dan ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al getest, niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wat niet, logo weghalen? Dat is zeker wel te doen. ALthans op de voorkant. Die op de achterkant niet, maar die zie je ook nauwelijks. (helft van de tijd onder bepaalde lichthoeken zelfs helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kun je op de D4 vergeten. Zit namelijk in de digitizer. Net zoals het motorola logo. Suikerklontje truc werkt alleen wanneer het logo is gedrukt. Mensen die zich drukmaken om het logo aan de achterkant zijn niet goed wijs imho :+ . Dat logo is bijna niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Die Bruine schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:45:
Kun je op de D4 vergeten. Zit namelijk in de digitizer. Net zoals het motorola logo. Suikerklontje truc werkt alleen wanneer het logo is gedrukt. Mensen die zich drukmaken om het logo aan de achterkant zijn niet goed wijs imho :+ . Dat logo is bijna niet te zien.
Ja daarom moet je ook een droid 3 nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
ging over droid 3 8)7 |:(

afijn. wss de kabel.. maar durf er zelf toch ook niet aan te sleutelen..

[ Voor 89% gewijzigd door demonic op 07-05-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Klinkt als een kabeltje dat gaat is, eerlijk gezegd. Ik zou daar eerst eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dit gaat over de Droid 4!? Niet dat het uit maakt, maar ik denk inderdaad de flatcable. Van de vier die ik er had is dat ook bij 1 van de toestellen gebeurd. Kabel bleek te blijven hangen tussen een klem die dat moet voorkomen :F . Voor € 15,- nieuwe gescored op Ebay.

BTW, de Droid 4 werkt op GSM netwerken door alleen de waarde met Radiocomm te veranderen. Je kunt alleen niet bellen op 3G, wel gebeld worden. Dit is zo met elke ROM, ook de originele. Ik kan ermee leven. Bellen doe ik haast niet, word meestal gebeld ;) . En als ik dan wil bellen, switch ik wel over naar 2G. Werkt goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Die Bruine op 07-05-2012 08:20 . Reden: Droid 4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik denk dat het tijd word dat ik er ook eentje ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd... alleen waar? (voor een beetje normale prijs) 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 14-05-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ebay en XDA. Soms zie je daar nieuwe te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb er 1 gevonden... zit echt te twijfelen nu }:O maar dat is iets van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

M'n desire Z heeft 't begeven. Gaar scherm als ik 'm openklap. Is volgens mij echt gekomen na de software update. Hardreset heeft niet geholpen, en het lijkt echt op software (1e seconden van de boot nergens last van namelijk).

Droid 4 is de enige vervanger wat ik voor zover zie. Eerst maar even afwachten of die fatsoenlijk werkt hier in NL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt gewoon, zoals oa hier te lezen is in de posts van 'Die Bruine'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raarrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 15:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Tijdens die review had hij het nog niet werkend :)

BTW, ik heb nu ICS geflashed, leaked Motorola. Komt echt van Motorola af, update 220. Ik kan nuu ook bellen over 3G. Ik ga nu eerst even eten, maar in principe zou alles nu moeten werken en in ICS. Dus Die Bruine is happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Die Bruine schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:09:
Tijdens die review had hij het nog niet werkend :)

BTW, ik heb nu ICS geflashed, leaked Motorola. Komt echt van Motorola af, update 220. Ik kan nuu ook bellen over 3G. Ik ga nu eerst even eten, maar in principe zou alles nu moeten werken en in ICS. Dus Die Bruine is happy...
Mooi, tof dat je 'm voor me voorbereid hebt! Waar kan ik die 2 tientjes naar overboeken? Dan geef ik je daarna mijn adres wel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Nogsteeds helemaal tevreden, en werkt nogsteeds allemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
* Die Bruine is inderdaad erg tevreden met zijn Droid 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
ICS root available! Begreep dat dit voor sommige Tweakers een probleem was. Mijn ICS Droid 4 is nu ook rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Ik zit er aan te denken om ook een Droid 4 te kopen; maar is het lastig om hem beschikbaar te krijgen voor het GSM netwerk? Ik las namelijk op verschillende plekken dat er een chip unlocked moest worden. (Ik kwam Die Bruine ook tegen op XDA Developer!)

Al in al, is het aan te raden?
Ik las ook dat Verizon de ICS binnenkort gaat releasen OTA; klopt dat echt?? Motorola was in het verleden nogal laks met uitbrengen van Android updates namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb er nu de .208 leak op draaien. Ik denk echt niet dat de OTA veel zal verschillen. Tussen .200, .206 en .208 zijn er eigenlijk alleen bugfixes toegepast. Onder ICS hoef je niets aan te passen. Onder GB moet je een patch installeren en dan nog werkt bellen alleen over 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die Bruine schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:49:
Ik heb er nu de .208 leak op draaien. Ik denk echt niet dat de OTA veel zal verschillen. Tussen .200, .206 en .208 zijn er eigenlijk alleen bugfixes toegepast. Onder ICS hoef je niets aan te passen. Onder GB moet je een patch installeren en dan nog werkt bellen alleen over 2G.
Dus eigelijk gelijk ICS er op en dan heb je een volledig werkende telefoon waarop je alles kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Bijna alles. Je krijgt elke boot een melding dat de simcard unknown is. En je kunt de systeemtaal niet op NL zetten. Dat terzijde werkt alles. In het geval van virtuele providers zul je waarschijnlijk ook zelf de APN moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die Bruine schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:38:
Bijna alles. Je krijgt elke boot een melding dat de simcard unknown is. En je kunt de systeemtaal niet op NL zetten. Dat terzijde werkt alles. In het geval van virtuele providers zul je waarschijnlijk ook zelf de APN moeten toevoegen.
Thanks!
Het laatste waar ik me "zorgen" om maak is de kwaliteit van het scherm. Ik zag laatst een HD versie en kon wel duidelijk de pixels zien. Aan de andere kant, this is as good as it gets wanneer je een fysiek toetsenboord wil.

Ik heb lopen kijken naar verschillende manieren om hem naar NL te halen; aan welk bedrag moet ik ongeveer denken in totaal wanneer ik het toestel koop en hij van deur naar deur is vervoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is geen vastgesteld bedrag te noemen, scheelt per verkoper / winkel / verzending / verzekering /
douanekosten / inklaringskosten / BTW... Dus het kan zo een paar tientjes schelen tussen jou en 'n ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
CLB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:35:
Er is geen vastgesteld bedrag te noemen, scheelt per verkoper / winkel / verzending / verzekering /
douanekosten / inklaringskosten / BTW... Dus het kan zo een paar tientjes schelen tussen jou en 'n ander.
Dat begrijp ik, daarom zei ik ook "ongeveer" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Er is iemand op Marktplaats die ze nieuw verkoopt voor € 390,-. Als je betaalt via PayPal en laat bezorgen via Track&Trace zit je volgens mij zo veilig als mogelijk is in NL.

Hier een voorbeeld van de kosten:

Telefoon is $ 350,- (komt 9,75% California tax bij)
Verzenden USPS $ 50,-

Maakt $ 410,- totaal / 1,3 € koers = € 315,-

€ 315,- + 3% douanerechten
€ 315,- + 19% BTW

€ 385,- gaat die telefoon je kosten als je hem daar besteld en door USPS laat leveren. Levering zal 1,5 week in beslag nemen als de douane een beetje meewerkt. De € 70,- moet je overigens meteen aftikken wanneer het pakketje wordt afgeleverd. Ik was niet thuis dus ik mocht op het Postkantoor afrekenen.

Vergeten te melden dat daar nog € 16,75 inklaringskosten van TNT bij kunnen komen! Ga maar uit van wel. Dus dan kom je uit op € 402,50.

Vraag of ze het pakket op $ 112,- willen zetten. Dan kost het toestel je nog maar € 356,-.

Het scherm was voor mij een reden om de Droid 4 niet te kopen. Dat heb ik ook ergens aan het begin van dit topic gemeld. Maar er is geen enkel anders toestel wat voor mij voldoet. De Glide :X Hellllll nooooo. Smaak valt niet over te twisten ;) .

Ik ben nogmaals, errrrug tevreden met mijn Dr4 icm ICS. Zelfs GB vond ik fijn. Echt fijn om weer een redelijk snel toestel te hebben dat niet constant vastloopt. Zolang er nog platte toestellen uitkomen met een toetsenbord zal ik die kopen. Als ik dan naar Windows moet overstappen so be it. Ik denk dat er altijd wel een fabrikant overblijft die een toestel met toetsenbord zal uitbrengen. Voor nu is Motorola de enige fabrikant waar ik dat model van wil.

[ Voor 0% gewijzigd door Die Bruine op 20-06-2012 15:12 . Reden: die ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die Bruine schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:07:
Er is iemand op Marktplaats die ze nieuw verkoopt voor € 390,-. Als je betaalt via PayPal en laat bezorgen via Track&Trace zit je volgens mij zo veilig als mogelijk is in NL.

Hier een voorbeeld van de kosten:

Telefoon is $ 350,- (komt 9,75% California tax bij)
Verzenden USPS $ 50,-

Maakt $ 410,- totaal / 1,3 € koers = € 315,-

€ 315,- + 3% douanerechten
€ 315,- + 19% BTW

€ 385,- gaat die telefoon je kosten als je hem daar besteld en door USPS laat leveren. Levering zal 1,5 week in beslag nemen als de douane een beetje meewerkt. De € 70,- moet je overigens meteen aftikken wanneer het pakketje wordt afgeleverd. Ik was niet thuis dus ik mocht op het Postkantoor afrekenen.

Vergeten te melden dat daar nog € 16,75 inklaringskosten van TNT bij kunnen komen! Ga maar uit van wel. Dus dan kom je uit op € 402,50.

Vraag of ze het pakket op $ 112,- willen zetten. Dan kost het toestel je nog maar € 356,-.

Het scherm was voor mij een reden om de Droid 4 niet te kopen. Dat heb ik ook ergens aan het begin van dit topic gemeld. Maar er is geen enkel anders toestel wat voor mij voldoet. De Glide :X Hellllll nooooo. Smaak valt niet over te twisten ;) .

Ik ben nogmaals, errrrug tevreden met mijn Dr4 icm ICS. Zelfs GB vond ik fijn. Echt fijn om weer een redelijk snel toestel te hebben dat niet constant vastloopt. Zolang er nog platte toestellen uitkomen met een toetsenbord zal ik die kopen. Als ik dan naar Windows moet overstappen so be it. Ik denk dat er altijd wel een fabrikant overblijft dat een toestel met toetsenbord zal uitbrengen. Voor nu is Motorola de enige fabrikant waar ik dat model van wil.
Thanks voor de zeer uitgebreide reactie! _/-\o_

Kijk eens aan. Ik had namelijk via Ebay een aanbieder gevonden van $467. Dat scheelt wel een flinke slok op een borrel. Weet jij heel misschien ook welk bedrijf in Californie hem aanbied?

Met de glide bedoel je neem ik aan het "ghosting"-effect?
In dit filmpje: YouTube: Droid 4 Video Review
Zie je het heel duidelijk maar is het echt zo erg of valt het wel mee? Stel je speelt bijvoorbeeld een actiegame op Android? ( Google Play: Titan Turret bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nee Captivate Glide, ander toestel :+ . Het scherm, ik heb er geen last van hoor. Ik kom van een Milestone 1, dus alles is dan wel goed. Spellen draaien perfect, NFS, BF, NFL, SNES, xBirds. Noem ze maar op. Ik speel niet veel, maar mijn zoontje wel. Die heeft niet altijd zijn Milestone 2 bij zich en dan vermaakt hij zich prima op mijn toestel.

Op Ebay moet je ze ook wel goedkoper vinden. Regelmatig wel een koper die het toch niets vindt en zo op Ebay zet. Kijk ook in de sell rubriek van XDA. Staan er volgens mij wel twee tot vier te koop.

Ben btw as we type .211 aan het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die Bruine schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:16:
Nee Captivate Glide, ander toestel :+ . Het scherm, ik heb er geen last van hoor. Ik kom van een Milestone 1, dus alles is dan wel goed. Spellen draaien perfect, NFS, BF, NFL, SNES, xBirds. Noem ze maar op. Ik speel niet veel, maar mijn zoontje wel. Die heeft niet altijd zijn Milestone 2 bij zich en dan vermaakt hij zich prima op mijn toestel.

Op Ebay moet je ze ook wel goedkoper vinden. Regelmatig wel een koper die het toch niets vindt en zo op Ebay zet. Kijk ook in de sell rubriek van XDA. Staan er volgens mij wel twee tot vier te koop.

Ben btw as we type .211 aan het flashen.
Oh! Helemaal verkeerd begrepen :) Ik heb even wat benchmarks opgezocht en de Droid 4 is toch een tikkie sneller (10-15% schat ik). Batterij gaat ook langer mee.

Ik kom van een LG GT540 Swift (lees: 3 inch resistive(!!) scherm) en ik ben het echt helemaal zat om te pielen met Whatsapp. Als het goed is is die zelfs nog pre-Milestone-tijdperk. Toch via Cyanomod Android 2.3.3 erop en niets op aan te merken op het scherm dus na. Je moet bijna door je scherm heendrukken met je nagel. 8)7

Ja! Ik las dat hij gister was geleaked. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zullen geen grote verschillen zijn denk ik?

EDIT: Jij hebt hem via marktplaats besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door killingdjef op 20-06-2012 16:00 . Reden: Vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nope, Ebay koper ;) . Enige verschil in .211 tot nu toe is dat ik de tijd van laatste update in emails erbij zie. Maar ja, draai dan ook pas een uurtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die Bruine schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:35:
Nope, Ebay koper ;) . Enige verschil in .211 tot nu toe is dat ik de tijd van laatste update in emails erbij zie. Maar ja, draai dan ook pas een uurtje ;)
Wat moet ik me bij die gelekte versies eigelijk voorstellen? Een Motorola dev die ergens een build online gooit? M.a.w. ze zijn as we speak, nog steeds bezig met ontwikkeling om ICS beschikbaar te maken voor Droid 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Indeed. Het kan niet lang meer duren. In versie .200 werkte smart actions niet, in .206 vpn niet, in .208 heb ik geen idee, maar ik vond .200 gewoon netter draaien. .211 draai ik nog niet lang genoeg om het verschil te zien. Maar het zou zomaar kunnen dat .211 een Final wordt. De leaks komen beschikbaar op dev-servers. Met een programma cheesecake kun je er zelf naar zoeken. Gebruikers posten die dan online op XDA of Androidforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die Bruine schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:58:
Indeed. Het kan niet lang meer duren. In versie .200 werkte smart actions niet, in .206 vpn niet, in .208 heb ik geen idee, maar ik vond .200 gewoon netter draaien. .211 draai ik nog niet lang genoeg om het verschil te zien. Maar het zou zomaar kunnen dat .211 een Final wordt. De leaks komen beschikbaar op dev-servers. Met een programma cheesecake kun je er zelf naar zoeken. Gebruikers posten die dan online op XDA of Androidforums.
Ah, prima!
Nou ik heb de knoop doorgehakt en een Droid 4 besteld! Met een beetje mazzel heb ik hem eind van de maand... hopelijk precies op tijd voor de final build :)

Doorslaggevende factor (naast keyboard uiteraard) was eigenlijk batterij, performance (dualcore) en ICS. Ik ontwikkel voor Android dus heb sowieso een 4.0 device nodig. Ik had Motorola afgezworen na mn ervaring met de C250..toen later helemaal met de KRZR K1 ... en nu koop ik weer Motorola :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb mijn droid4 eergisteren binnen gekregen (besteld via diegene die ze op Marktplaats aanbiedt).
Hij heeft het toestel wel unlocked voor me en er zat zelfs een SIM kaart knipper bij. Goede service en zeker aan te raden.

Heb zelf alleen geen ervaring met het rooten en flashen van android toestellen. Een handleiding voor dummies zou daarom zeer welkom zijn _/-\o_

Ik ga denk ik eerst even oefenen op mijn oude HTC desire HD voordat ik mijn Droid4 in een baksteen verander.

Via eBay ook maar een houder voor in de auto gekocht, twijfel nog over een docking station. Heb ook een Xoom2 die erin past. Werkt de Motorola webtop applicatie eigenlijk nog onder ICS? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zou je willen adviseren om even een week te wachten. .213 is net uitgebracht. Deze heeft een nieuwe baseband. En over het algemeen wordt aangenomen dat dit de OTA gaat worden.

Als je een leak flashed en je hebt er niet zoveel ervaring mee, kun je aardig in de problemen komen als je steeds een nieuwere leak wil flashen. Maar goed, dat is natuurlijk geheel aan jou. Persoonlijk ben ik ook van mening dat de OTA echt niet lang op zich laat wachten. .211, .212 en .213 zijn bijna daags na elkaar uitgekomen met in .213 dus de andere baseband.

Rooten onder Gingerbread kan hiermee: Download

Rooten onder Ice Cream Sandwich kan hiermee: Via XDA

WEBTOP 3.0 onder ICS. Alle lapdocks werken. Sommige moeten soms wel aangepast worden (iets wegvijlen tot connectoren omdraaien).

[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 23-06-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Peelhaas schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 07:22:
Ik heb mijn droid4 eergisteren binnen gekregen (besteld via diegene die ze op Marktplaats aanbiedt).
Hij heeft het toestel wel unlocked voor me en er zat zelfs een SIM kaart knipper bij. Goede service en zeker aan te raden.

Heb zelf alleen geen ervaring met het rooten en flashen van android toestellen. Een handleiding voor dummies zou daarom zeer welkom zijn _/-\o_

Ik ga denk ik eerst even oefenen op mijn oude HTC desire HD voordat ik mijn Droid4 in een baksteen verander.

Via eBay ook maar een houder voor in de auto gekocht, twijfel nog over een docking station. Heb ook een Xoom2 die erin past. Werkt de Motorola webtop applicatie eigenlijk nog onder ICS? Iemand ervaring?
Gefeliciteerd! :P

Ik ben razend nieuwsgierig naar je ervaring met het scherm. Zou ik je mogen vragen om mijn reactie te lezen over het scherm welke was geplaatst op woensdag 20 juni 2012 13:59 en de proef op de som te nemen of het echt storend is?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Heb nu versie .200 geinstalleerd (gedownload via droidforums.net) maar krijg mijn 3G data nog niet aan de gang.
Ik heb handmatig de APN (Vodafone) ingesteld maar krijg nog geen verbinding.

Ben ondertussen nog wat verder gaan kijken naar nieuwere versies en zie vaak leak en kernel staan.
Wat is het verschil en welke moet ik gebruiken? (er is hier een leek aan het woord)

Om terug te komen op het youtube filmpje..... Ik vind dat deze persoon er nogal een drama van maakt. Het is natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik lees de tekst toch pas als deze stil staat op het scherm. Spellen en filmpjes moet ik nog gaan bekijken, maar tot nu toe heb ik hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Peelhaas schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:47:
Heb nu versie .200 geinstalleerd (gedownload via droidforums.net) maar krijg mijn 3G data nog niet aan de gang.
Ik heb handmatig de APN (Vodafone) ingesteld maar krijg nog geen verbinding.

Ben ondertussen nog wat verder gaan kijken naar nieuwere versies en zie vaak leak en kernel staan.
Wat is het verschil en welke moet ik gebruiken? (er is hier een leek aan het woord)

Om terug te komen op het youtube filmpje..... Ik vind dat deze persoon er nogal een drama van maakt. Het is natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik lees de tekst toch pas als deze stil staat op het scherm. Spellen en filmpjes moet ik nog gaan bekijken, maar tot nu toe heb ik hier geen problemen mee.
Tsja, je weet hoe reviewers zijn. Soms zijn ze -TE- kritisch. Vooral toen hij zei dat het bijna een deal-breaker was vanwege het scherm. Ik moet het nog maar zien maar je reactie is hoopvol :)

Overigens, er zijn wat problemen geweest met mensen die van .200 naar de laatste versie gingen upgraden herriner ik me vaag (kan ook zijn dat ze niet upgrade maar downgrade naar gingerbread). Ik zou extra voorzichtig zijn. Je hebt er nu niets aan maar het had beter geweest om de laatste te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
Peelhaas schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 07:22:
Ik heb de Droid 4 inmiddels ook besteld bij Roy op Marktplaats. Hopelijk volgende week binnen ter vervanging van mijn Milestone 1 8)
Bedankt voor uw interesse.

Ons bedrijf zit in Hong kong.
De telefoons zijn geimporteert vanuit de VS, DC via een contact van ons die bij Verizon werkt.
Wij kunnen leveren binnen 4 werkdagen via DHL. vanuit ons tot aan eindbestemming.
Wij hebben op dit moment nog 20 op voorraad. maar kunnen meer krijgen.

Heeft u vragen dan beantwoord ik die graag.

Met vriendelijke groet,
Roy Tijssen

Gadgets4Usz
Sha wei 30C
Futian Shenzhen
(+86)18620365161
info@gadgetsu4sz.com
http://www.gadgetsu4sz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Mijn 3G probleem lijkt in de simkaart te zitten, een simkaart van Hi (KPN) werkt wel.
Gauw een nieuwe kaart bestellen.

@Pommi, het toestel dat ik gekregen heb van Roy was unlocked en al ge-root. Als je deze upgrade naar ICS kun je die stap dus overslaan (kwam ik vandaag achter). Hij heeft me goed geholpen, top service!

Update:
Vandaag een nieuwe micro-sim opgehaald bij de vodafone winkel, deze direct geactiveerd en in mijn Droid 4 geplaatst. Maar hij werkt nog niet!!!! Bij het opstarten geeft hij de melding: "Sorry, this SIM card is not supported. Please contact your wireless service provider.

Iemand nog een idee? een simkaartje van Hi dat ik nog had liggen werkt meteen....

[ Voor 36% gewijzigd door Peelhaas op 25-06-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Peelhaas, andere ROM geprobeerd? Ik had zelf geen problemen met .200. Maar ik heb wel gelezen dat mensen onder .211 en .212 problemen hadden met de dataverbinding.

Die foutmelding zegt niets. Tenminste, niet in mijn geval. Die melding kreeg ik ook al tijdens GB, en nog steeds elke boot. Net .213 erop gezet met een andere baseband. Misschien die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Ik heb ook .213, hoe kan ik een andere baseband toepassen?

Krijg jij exact dezelfde melding of krijg je de melding :Sim card is from an unknown source?
Die melding krijg ik namelijk met de HI simkaart waarbij de dataverbinding wel werkt.

Mijn Moblie network settings staan nu als volgt:

Data enabled: aan
Global data roaming access: allow access for all trips
Preferred network mode: GSM / UMTS

APN name: Vodafone Live!
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: not set
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Authentication type: PAP
APN type: default
APN protocol: IPv4
Bearer: Unspecified

Select network: Automatic

Ik heb al gespeeld met verschillende settings maar krijg het nog niet aan de praat

[ Voor 55% gewijzigd door Peelhaas op 26-06-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Sorry, je hebt gelijk. Unknown source is het inderdaad. De baseband zit bij .213 ingebakken. Dus die kun je nu niet wijzigen.

Ik moet de telefoon in GSM mode zetten, dan kan ik de APN pas aanpassen. Nadat ik dat heb gedaan moet de telefoon weer in Global mode. Anders krijg ik geen verbinding. Misschien kun je dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Weet iemand of the Droid 4 APT-X ondersteunt (hoge kwaliteit audio over bluetooth)?
De Razr ondersteunt het, ondanks dat het niet in de officiele specs staat: http://www.gsmarena.com/reviewcomm-683.php (de quote van user jagguli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
@ Die Bruine, gebruik jij zelf ook vodafone? Misschien heeft het ermee te maken dat ik een duo sim heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nope, ik heb Simyo. Heb ook geen knipper anders had ik mn corporate Vodafone wel even geprobeerd voor je. En met een schaar erin wil ik niet, want dat past die niet meer in mijn werktelefoon :+ . Een vriendin van mij heeft ook een duosim. En toen kreeg zij ook twee nieuwe sims. Misschien dat daar dan het verschil in zit. Ik weet wel dat er verschillende simkaarten in gebruik zijn, meerdere versies/uitvoeringen. Maar ik dacht dat de providers in NL inmiddels al over waren op één standaard.

Even voor de duidelijkheid, jouw kaart werkt wel, maar geen 3G data? En 2G dan, werkt dat wel? Want daar had ik onder GB last van. Je zou eens in het Droid 3 topic moeten zoeken. Ik meen mij te herinneren dat daar ooit een Vodafone gebruiker was die zijn build.prop moest aanpassen om Vodafone data aan de praat te krijgen. Laat maar, net voor je gekeken. Gebruiker had alleen de mode aangepast.

Apt-X kan ik niet testen want ik heb geen Apt-X apparatuur. Ik heb ook nog nergens een test hiervoor gevonden. De XT894 heeft wel BT4. Volgens mij zijn de BT4 specificaties zo opgesteld dat een codec als Apt-X mogelijk moet zijn. Bovendien, de Razr is een XT894 + toetsenbord. De ROM's werken soms zelfs ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Die Bruine op 27-06-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peelhaas
Ik ga vanmiddag testen met een 'enekele' micro sim.... (uit ) een iphone. Als dat niet werk zijn mijn opties een beetje over ben ik bang. Vooral omdat het toestel aangeeft dat de simkaart 'not supported' is.
Gisteren ook nog met een telfort kaart geprobeerd. Werkte meteen na het instellen van de apn.

Met 2g wertkte het ook niet, geen data. Bellen is geen probleem.

Als ik er niet uit kom ga ik er een probleem van vodafone van maken... ik ga vorlopig niet van toestel wisselen iig, ben zeer tevreden met mijn droid 4!

Update: Ook met een 'enkele' microsim van vodafone werkte de dataverbinding niet, krijg weer de 'not supported' melding. Heb het bij de klantenservice van vodafone neergelegd in de hoop dat zij iets kunnen regelen...(wishfull thinking). Anders wordt het toch overstappen ben ik bang.... beetje jammer dat mijn abonnement pas in december afloopt....

[ Voor 25% gewijzigd door Peelhaas op 30-06-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Die Bruine schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:27:
Je zou eens in het Droid 3 topic moeten zoeken. Ik meen mij te herinneren dat daar ooit een Vodafone gebruiker was die zijn build.prop moest aanpassen om Vodafone data aan de praat te krijgen. Laat maar, net voor je gekeken. Gebruiker had alleen de mode aangepast.
Ik heb zelf de Droid/Milestone 3 (in Taiwan gehaald, dus de ME863 om precies te zijn) en moest wel degelijk de build.prop aanpassen om Vodafone werkend te krijgen. Hij wilde de APN setting anders gewoon niet toepassen of opslaan! Niet iedereen had hetzelfde probleem geloof ik, maar het is het proberen waard. Ligt er misschien ook aan hoe oud je SIM is (en welke APN erin zit gebakken?)

Droid 4 is onderweg dus we zullen zien of het daar ook nodig is. In dat opzicht wordt de 'spannendste' telefoon die ik ooit besteld heb.. SIM kaarten een maatje kleiner knippen en hopen dat het allemaal werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Laatst online: 26-05 09:32
Hebben er al meer mensen via Roy (Marktplaats) deze telefoon gekocht? Het wordt nl tijd dat mijn telefoon ook wordt vervangen :P naast "Peelhaas" dan :)

Daarnaast vroeg ik me af uit de berichten van "Die Bruine" opmakend:
Die Bruine schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:23:
Sorry, je hebt gelijk. Unknown source is het inderdaad.
Is dit het enigste probleem wat deze phone heeft? Voor de rest werkt de telefoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
In mijn geval heb ik alleen last van deze melding na een boot. De telefoon is GSM mode zetten werkt bij mij niet. Ik moet hem even in GSM mode zetten, APN toevoegen en daarna wil de telefoon alleen werken in Global mode (na een boot). Boeit mij niet. Zoals gezegd, na een boot even de melding wegklikken en alles werkt.

Ik heb Simyo btw. Vodafone Corporate niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Hij is binnen en gelijk ICS erop gezet! Dikke verbetering t.o.v. GB!

Scherm vind ik persoonlijk beetje tegenvallen maar keyboard maakt alles ruimschoots goed!

Ik heb alleen 1 probleempje... Ik heb mn Tele2 Mobiel sim aan de praat gekregen en kan netjes bellen, alleen op internet gaan wil helemaal niet lukken. Heb al een APN aangemaakt en telefoon ook gereboot waarna ik van GSM naar Global ben gegaan; maar helemaal niets.

Welke stappen zijn gebruikelijk om mobiel internet aan te zetten?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste