Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Samsung Galaxy Note

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mobilemag.com/wp-content/uploads/2011/10/samsung_galaxy_note_02.png

Inleiding
De Samsung Galaxy Note (N7000, i9220) is een hybride smartphone-tablet met een groot en helder 5,3-inch superAMOLED HD-display, het Android 2.3 Gingerbread-besturingssysteem en de TouchWiz 4.0-interface. Bijzonder aan de Galaxy Note is de meegeleverde 'S Pen', een digitale stylus pen waarmee je zeer natuurlijk op het display schrijft.

Meegeleverd zijn onder meer de 'S Memo' (multimedia)- en 'S Planner' (agenda)-functionaliteiten. De 'S Pen' ondersteunt handschriftherkenning waarmee je via Samsungs ChatON-messenger applicatie handgeschreven berichten kan versturen.

Verder kan je onder meer rekenen op een 8-megapixel camera met een 1080p Full HD-videorecorder, een 2-megapixel webcam, 3G/4G-ondersteuning, WiFi, WiFi-hotspotfunctionaliteit, WiFi-Direct, Exchange ActiveSync, Bluetooth 3.0, DLNA, GPS en een krachtige 1,4GHz ARM Cortex A9-processor. Polaris Office laat je gelijk Office-bestanden bekijken en bewerken. Het geheugen van de Note bedraagt 16GB en is uitbreidbaar via microSD.
Apparaat & afmetingen
De Samsung Galaxy Note is een 5,3-inch smartphone-tablet met een gewicht van 178 gram. De afmetingen van de smartphone zijn 14,70 x 9,30 x 1,00 centimeter. De spreektijd bedraagt (onder ideale omstandigheden) 810 minuten. De standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 820 uur.
Bel- & datafuncties
De Samsung Galaxy Note ondersteunt GSM 1800 en 1900 MHz netwerken. Met de Galaxy Note kan je razendsnel mobiel internetten dankzij de HSDPA en UMTS ondersteuning. De snelheid van HSDPA heft het verschil tussen thuis en onderweg op. Met de Samsung Galaxy Note kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (MMS) berichtjes verstuurd en ontvangen worden. Dankzij de emailondersteuning kan je ook gewoon je eigen emails lezen. Trilalarm en polyfone of mp3 beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting.
Geheugen en connectivity
De Samsung Galaxy Note heeft 16 GB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar. Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. De Galaxy Note heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken).
Multimedia
Met de Samsung Galaxy Note kan je zowel audio (MP3, WAV, eAAC+, AC3 en FLAC) als video (MP4, DivX, XviD, WMV, H.264 en H.263) bestanden mobiel luisteren en bekijken. De Samsung Galaxy Note heeft twee ingebouwde camera's. De hoofdcamera heeft een resolutie van 8.00 megapixel, waar je ook video's mee kan opnemen. De frontcamera, bijvoorbeeld voor videogesprekken, heeft een resolutie van 2.0 megapixel. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de aanwezige flitser.
Scherm & bediening
De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (touchscreen). Dit scherm heeft een resolutie van 1280 x 800 pixels. De Samsung Galaxy Note draait op Android 2.3. Android is Google's mobiele besturingssysteem. Android 2.3 Gingerbread is de eerste editie met ondersteuning van one-touch woordselectie en copy/paste, waarmee het kopieren en plakken van woorden is vereenvoudigd. Tevens is Gingerbread de eerste versie met ingebouwde VoIP-ondersteuning, waardoor je geen applicaties van derde partijen meer nodig hebt om mee te videochatten. Ook nieuw vanaf versie 2.3 is NFC-ondersteuning, een techniek waarmee je met je mobieltje kan betalen.
Bron: Portable Gear

Specificaties
Samsung GT-i9220 Galaxy Note
Scherm: 5.29 inch Super Amoled HD
1280 x 800 pixels 285 PPI
Besturingssysteem: Android Gingerbread 2.3 met TouchWiz
Processor: 1.4 GHz dual core Samsung Exynos SOC
Camera: 8 MP met LED flits (achter) 2 MP (voor)
1080p Full HD video opnemen en afspelen
Geheugen: 1 GB RAM
16 GB Opslagcapaciteit (32 GB versie mogelijk later)
SD kaart slot
Verbindingen: Bluetooth 3.0, USB 2.0 Host, WiFi Direct
Sensors: Accelerometer, Kompas, Barometer, Nabijheidsensor, Lichtsensor, A-GPS
Batterij: Li-on 2500 mAh
Afmetingen (lxbxh): 147x83x9.7 millimeter
Gewicht: 178 gram
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/groot-480/samsung-galaxy-note-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/groot-480/samsung-galaxy-note-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.techprone.com/wp-content/uploads/2011/10/samsung_galaxy_note.jpg
Galaxy Note vs. Galaxy S2 vs. Nexus S: screen comparison
Samsung Galaxy Note Review

Links
Samsung website
Review Portable Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Mijn eerste topic hier, tips etc. zijn altijd welkom!

Bij Phoneshop (let op: vertraagde levertijd), Redcoon, 2Call (let op: vertraagde levertijd), Centralpoint en Belsimpel is de tablet inmiddels voldoende op voorraad, andere winkels geven momenteel een termijn aan van enkele dagen tot drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:09
Ziet er goed uit:) Misschien kan je nog een kleine ruimte laten tussen de foto's, dat ziet er altijd wat beter uit dan dat ze direct onder elkaar staan (vind ik persoonlijk).

Dit lijkt me een erg mooi toestel. Wel eentje die ik eerst in een winkel in mijn handen gehad wil hebben want hij is toch best groot zo te zien. Bellen is tegenwoordig meer een bijzaak bij een smartphone maar toch doe ik het af en toe nog wel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 10:42
Ik was al een paar dagen aan het kijken naar deze telefoon maar er was nog geen topic van. Ik had bijna een topic willen starten, maar dit vergt ook veel onderhoud, dus heb me hier afzijdig van gehouden.

Topicstarter bravo!!!!!

De reden waarom deze telefoon mijn aandacht heeft is omdat ik meer doe internetten dan bellen. Zeker met deze resolutie zal het een stuk aangenamer werken dan in vergelijking met de resolutie die Windows Phone 7 hanteert.

Het lijkt mij dat je minder moet in en uitzoomen om een pagina volledig en duidelijk te kunnen zien.
Ik internet gemiddeld 6 uur per dag en bel maximaal 15 minuten per dag. Wil geen losse apparaten overal naar toe zeulen.

Helaas heb ik het apparaat nog niet in het echt kunnen bewonderen maar ik hoop dat het apparaat enigzins nog in je broekzak past. De Note is lekker dun, heeft een grote accu dus lijkt me dat je er lang mee kan spelen.

Het pennetje om notities te maken heeft voor mij niet direct een meerwaarde want zal het niet zakelijk gebruiken.
Als je deze telefoon met de Galaxy Nexus moet vergelijken snap ik 1 ding niet waarom krijgt de Nexus Androd 4.0 en de Note 2.3.
Waarom doen ze dit?

Iedereen wil tenslotte vaak wel het nieuwste van het nieuwste.

@ topic starter

misschien is het nog een suggestie om filmpjes toe te voegen van youtube bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 27-10-2011 11:08 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
DDarkForce schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:57:
Ziet er goed uit:) Misschien kan je nog een kleine ruimte laten tussen de foto's, dat ziet er altijd wat beter uit dan dat ze direct onder elkaar staan (vind ik persoonlijk).
Done
aliberto schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:19:

@ topic starter

De reden
misschien is het nog een suggestie om filmpjes toe te voegen van youtube bijvoorbeeld.
Done

[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 27-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 08:38
Volgens mij zijn er een aantal verschillende versies van dit toestel.

Volgens Samsung zelf:
http://www.samsung.com/gl...galaxynote/note/spec.html
4G LTE
16/32GB
geen NFC

https://en.wikipedia.org/wiki/Galaxy_Note
geen melding 4G LTE
16/32GB
NFC optional

http://www.galaxynote.nl/specificaties/
4G LTE
32GB
geen NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

IS er al bekend of het android 4.0 krijgt? ik ga daar wel vanuit.
Gezien de prijs vind ik het een interessant model.
De Galaxy Nexus is niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:17:
En een echt super amoled hd scherm itt. de Nexus;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:17:
Dat vraag ik mij inderdaad ook wel af. Met android 4.0 is dit helemaal een toptoestel denk ik.

Iemand toevallig al ergens gevonden wanneer hij bij de gewone shops komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Mijne wordt vanmiddag bezorgd. In de gewone shops zal nog wel even duren. Wellicht bij de Mediamarkt over een week?

Ik mag aannemen dat de Note een update naar ICS krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Imperium op 28-10-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Imperium schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:23:
Mijne wordt vanmiddag bezorgd. In de gewone shops zal nog wel even duren. Wellicht bij de Mediamarkt over een week?

Ik mag aannemen dat de Note een update naar ICS krijgt.
Graag je bevinden:
1. GSMarena had het over de lage brightness (waarschijnlijk omdat het een pre model was)
2. Hoe het staat als je ermee belt (maw ziet het er raar uit)

@Skoezie: Ben niet van plan met een BT headset te gebruiken. Zo vaak bel ik niet

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 28-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:27:
[...]

Graag je bevinden:
1. GSMarena had het over de lage brightness (waarschijnlijk omdat het een pre model was)
2. Hoe het staat als je ermee belt (maw ziet het er raar uit)
Ben inderdaad ook wel erg benieuwd hoe het lijkt als je dit apparaat aan je oor hebt.

Ook op te lossen door de headset (bluetooth) te gebruiken natuurlijk als het een beetje TE is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Laatst online: 15-04 20:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399679

Heb mijne net besteld, ik heb hem als het goed is morgen.
Zo veel groter dan de S2 is hij nou ook weer niet. Wellicht ziet het er raar uit maar ik gebruik toch altijd mijn Jawbone :)

Ik zou het heel erg stom vinden als hij niet 4.0 zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Samsung Italia zegt dat hij ICS krijgt, maar wel pas in Q2 2012. Bron: http://www.androidplanet....laxy-s-ii-en-galaxy-note/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:27
alwaysleft schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:23:
[...]

En een echt super amoled hd scherm itt. de Nexus;)
Wat is het verschil precies als ik vragen mag? Volgens mij hebben ze beide een Super AMOLED HD scherm (dus: niet plus, PenTile layout).

Ik vind de Note denk ik net iets te veel van het goede, ook jammer inderdaad dat er nog geen android 4.0 op draait.
Ik ga uiteraard wel snel even naar een winkel ergens om te kijken hoe groot hij nou wel niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Vandaag de Samsung Galaxy Note binnen gekregen als vervanger van mijn HTC Desire HD. Wow wat is die groot maar wel ontzettend dun en licht voor zo'n formaat, werkt ook heerlijk soepel. Heeft iemand een idee hoelang het normaal ongeveer duurt voordat er brodit autohouders beschikbaar zijn voor een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Peter_italia schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:15:
Vandaag de Samsung Galaxy Note binnen gekregen als vervanger van mijn HTC Desire HD. Wow wat is die groot maar wel ontzettend dun en licht voor zo'n formaat, werkt ook heerlijk soepel. Heeft iemand een idee hoelang het normaal ongeveer duurt voordat er brodit autohouders beschikbaar zijn voor een nieuwe telefoon?
Wil je wat foto's maken? In het alledaags gebruik. Ik ben wel benieuwd hoe het belt.
Ik kan me niet voorstellen dat dit fijn is aan je oren. Ben erg benieuwd naar je eigen ervaring.

Alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus in ergste geval in juni 2012. Dat is toch weer ongelooflijk. Nieuwe toestellen hebben altijd voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:22:
[...]

Dus in ergste geval in juni 2012. Dat is toch weer ongelooflijk. Nieuwe toestellen hebben altijd voorrang.
Ik zat er aan de denken om deze redelijk rap te halen, maar als ICS zo lang op zich laat wachten, dan laat ik op ook op mij wachten.
Ik heb nu een ASUS Transformer, en ASUS zal net zo als de andere Honycomb updates niet zo lang wachten als Samsung.
Gemiste kans Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Hopelijk komt Samsung volgend jaar met een Galaxy Note II, dan loopt mijn huidige abbo af. En Hopelijk dat het ook geen fysieke knoppen krijgt, kun je tenminste ook de home, menu en back knop bedienen (nu moet je knopje van stylus inhouden en swipen).

Maar wat een prachtding, hoge resolutie, groot scherm, helemaal mijn ding. Ik browse vaak op mijn sgs2 en vind het scherm net iets te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62228

Gisteren de telefoon opgehaald en ik moet zeggen: wat is ie klein.
Dit is niet grappig bedoeld maar ik had het groter verwacht.

Het kan ermee te maken hebben dat ik de afgelopen maanden met een GS2 heb rondgelopen maar desondanks vind ik het niet zo een groot verschil qua afmetingen. Geestelijk had ik me nl meer op een formaat richting 7"tablet ingesteld. Zeker na alle IFA previews waar de bezoekers zich afvroegen of dit niet een stap te ver was. Ik heb geen tablet en heb dus weinig houvast voor een vergelijking

Voor een ieder die twijfelt: het is niet te groot voor normaal gebruik. Zelf ben ik ook niet groot gebouwd of gezegend met grote handen : ik ben 1,72, 70 kg en tenger gebouwd dus qua hedendaagse standaarden misschien wel wat kleiner dan gemiddeld.

Ondanks bovenstaande schok kan ik zeggen dat het goed bevalt.
Enige wat me niet bevalt is dat ze voor mijn gevoel terug gegaan zijn naar het design van de GS1; vooral de ronde randen van de gs1 die ze weer van stal hebben gehaald (wat voor mij teveel op een iphone leek).

Geen klachten over helderheid en de batterij lijkt behoorlijk goed: gisteravond voor het slapen gaan stond het op 74% en 7 uur later stond het op 69%

Aandachtspuntje: ik moet wel wennen aan het pennetje om mee te schrijven, de hoek tov schrijven op papier is iets anders waardoor tekens op een paar mm van de verwachte positie terecht komen

PS bij het opstarten krijg ik n7000 als type nr en geen 9220

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 62228 op 29-10-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62228 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:01:
PS bij het opstarten krijg ik n7000 als type nr en geen 9220
Wat is het verschil eigenlijk tussen de i9220 en n7000? Kan er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik ga deze denk ik ook halen. Ik zit nu met een Desire HD en merk dat ik toch vaak nog dingen als internetbrowsen ietwat onhandig vind door het "kleine" 4,3" scherm. Ik zoek dus eigenlijk iets wat een zo groot mogelijk scherm heeft, maar toch nog portable is. De Galaxy Note bevindt zich daarin echt op een randje, maar volgens mij nog net 'binnenkant paal'... ;)

Ik heb even een object van vergelijkbare grootte in mijn broekzak gedaan en ik kon er verder nog prima met zitten/hurken etc (1,79m/65-70kg) dus dat zit wel goed. Ik bel niet veel, ik gebruik hem meer voor het "smart" gedeelte, dan het "phone" gedeelte, dus dat is ook geen issue.

Het enige issue wat ik misschien heb is het gebruik met één hand. Mijn telefoon is tevens mijn afstandbediening van mijn XBMC HTPC en nu ben ik benieuwd of de XBMC app een beetje fatsoenlijk te bedienen is met één hand. De layout van de app is op zich wel gunstig, omdat de meeste functies die ik gebruik zich onderin het scherm bevinden, maar ik weet ook niet hoe dit qua scaling eruit ziet ivm de hoge resolutie van de Galaxy Note. Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?

Ik moet helaas nog even wachten tot ik mijn exemplaar kan halen, Vodafone heeft e.e.a. met mijn abbo ge-f*cked waardoor ik nu -volgens het systeem- een 2-jarig abbo heb i.p.v. een 1-jarig abbo (maar wel met kortingen die bij een 1-jarig abbo horen...zucht). Gelukkig heb ik mijn (papieren) contract -waarop staat dat ik een 1-jarig contract heb ondertekend- bewaard en deze als bewijs aan Vodafone geleverd. Echter, om dit terug te draaien, kan dat weer 2-3 weken duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 10:42
Anoniem: 399679 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

Wat is het verschil eigenlijk tussen de i9220 en n7000? Kan er weinig over vinden.
Het verschil weet ik niet maar volgens de webside van Samsung is de N7000 het officiële Nederlandse model:

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Daar wordt niets gerept over een i9220

vandaag las ik op frontpage dat de Note ook update gaat krijgen naar de nieuwste versie van Android :
nieuws: Samsung Italië: update Galaxy S II naar Android 4.0 komt voorjaar 2012

@topicstarter

misschen handig om deze samsung link in je topicstart toe te voegen:

[ Voor 35% gewijzigd door aliberto op 29-10-2011 18:47 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418309

@topicstarter

misschen handig om deze samsung link in je topicstart toe te voegen:
Grappig, die pagina spreekt van een intern geheugen van 8, 16 of 32Gb terwijl ik alleen de 16Gb versie te koop zie. Zou wel de 32Gb versie willen maar heb geen idee wanneer (en of) we die kunnen verwachten. 64Gb mag anders ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 418309 op 29-10-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Eerste indruk:

Helderheid is prima, op de maximale stand geeft deze meer dan voldoende "brightness"
Tevens de grootte... tsja dat is denk ik heel erg persoonlijk. Ik had een groot toestel verwacht, maar dit slaat alles haha.. Begrijp me niet verkeerd, hij is niet té groot maar wel stevig aan de maat.

Past overigens prima in m'n broekzak van m'n spijkerbroek dus dat is ook wel prettig.

Het toestel aan de oor houden tijdens het bellen vind ik zelf geen enkel probleem en ik voel mezelf ook niet voor paal lopen om eerlijk te zijn.

Toestel is wel behoorlijk rap, een applicatie installeren uit de market gaat vergeleken met mijn vorige toestel (HTC Desire) erg snel.

Mochten er nog vragen zijn die ik gemist heb te beantwoorden, laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412547

Topic starter moet het gewoon Samsung Galaxy Note GT-N7000 van maken.

Er is geen I9220 model!

Samsung gebruikt een nieuwe serie.
Vandaar de N series.

Service Manauls zegt ook N7000 En de eerste firmware ook...
N7000XXKJ1

Mensen die het toestel hebben... N7000XXKJ4 :) zoals bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428512

Voor een ieder die zich afvraagt hoe je in het dagelijkse leven met een 5" + telefoon omgaat. Ik ben al ongeveer een jaar een Dell Streak gebruiker en heb juist deze telefoon gekozen vanwege het formaat van het scherm. De formaten van de Dell Streak en de Note zijn fysiek bijna gelijkwaardig aan elkaar, vandaar dat ik deze post dus ook schrijf voor de ‘mogelijke toekomstige gebruiker’.

De telefoon gebruik ik voornamelijk zakelijk. Ik bel er dus veel mee, maar daarnaast is het ook mijn projectplanner, agenda etc. Het telefoneren doe ik voornamelijk met een headset, bedraad, dan wel via bluetooth. In geval een van beiden niet toepasbaar is dan is de telefoon ook prima in de hand te houden. Of het raar staat is een andere vraag. Mijn antwoord luid ‘nee’, maar menig persoon kan daar misschien een ander oordeel over uiten in geval zij dit formaat niet kennen en of gewend zijn. Anderzijds, is dat zo belangrijk en moet daar echt zoveel waarde aan worden gehecht? In mijn geval is functionaliteit belangrijker.

Hoewel ik de telefoon niet zozeer gebruik als ‘media device’ (browsen, video etc.) gebruik ik deze wel om zo nu en dan muziek mee te luisteren (PowerAMP). Het browsen en ook navigeren is ten opzichte van kleinere modellen een stuk prettiger, dan wel niet beter, maar verwacht er niet te veel van.

Een aantal punten waaraan wel moet worden gedacht als men overweegt een telefoon van dit formaat aan te schaffen: het is niet echt een broekzak telefoon (vind ik persoonlijk, hij zit namelijk altijd in mijn colbert, map of ligt in de hand en bijna nooit in de pantalon), de telefoon is moeilijk bedienbaar met één hand en soms is zelfs de duim niet toereikend genoeg om alle ‘standard buttons’ te bereiken wanneer de telefoon loodrecht in de handpalm ligt (afhankelijk hoe de telefoon wordt gemanoeuvreerd). Echter, de dikte van de telefoon maakt een hoop goed. Hierdoor komt de telefoon niet als een kolossaal apparaat over. Een case kan dit beeld overigens teniet doen, maar de ‘Note’ heeft daar als het goed is al een mooie oplossing voor.

Kortom: is 5” te groot?
a. Nee, niet voor als de functionaliteit van een apparaat prevaleert met betrekking tot de doeleinden van de gebruiker.
b. Ja, als een 3.5” / 4.5” volstaat, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Imperium schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:45:

Mochten er nog vragen zijn die ik gemist heb te beantwoorden, laat maar even weten.
is het pinch to zoom tijdens het browsen of navigeren tussen de tabs soepel zoals de S2?
Op de IFA zie je aan de pre modellen dat het af en toe hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen brightness issues en als ik hem naast mijn S2 leg is hij net zo helder.
Wat me wel opvalt is dat als je brightness op auto zet, dat hij vanzelf een stuk donkerder is dan de S2.
Als ik dit handmatig aanpas heb ik geen problemen.

Verder is het een top ding, nadat ik een uurtje met dit ding heb gespeeld denk ik er niet meer over om de S2 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
[b][message=37036797,noline]alteclansing schreef op zondag

is het pinch to zoom tijdens het browsen of navigeren tussen de tabs soepel zoals de S2?
Op de IFA zie je aan de pre modellen dat het af en toe hapert.
Ik heb even een filmpje gemaakt voor je. Wellicht dat e.e.a duidelijk wordt voor je.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JfgULIp7vUE]

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 30-10-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Imperium: Bedankt. Het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380244

Hoe zit het met de NFC? Zit dit in de nederlandse modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

vet apparaat, is het scherm trouwens pentile, net als de nexus? en is de camera exacte hetzelfde als de S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansdeblauwe
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Beste,

Weet er iemand of de Duitse versie en de Nederlandse versie dezelfde zijn? Het versienummer van de Duitse versie N7000ZBADBT oa te verkrijgen via http://buy.fudzilla.com/6...va=b&vl=de&v=l#filterform blijkt gelijkaardig te zijn aan het Nederlandse versienummer. Hier op tweakers is ook de Duitse amazon vermeld als verkooppunt.

Kunnen eigenaars bevestigen dat je bij het opstarten de taal kan kiezen voor de ganse telefoon?

Bedankt,

Ans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Imperium schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

Ik heb even een filmpje gemaakt voor je. Wellicht dat e.e.a duidelijk wordt voor je.
[video]
welke browser gebruik je daar trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Anoniem: 368035 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

welke browser gebruik je daar trouwens?
Stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Imperium schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

[video]
Met alle respect, ik vind dat je wel heel veel checkerboards (of hoe je dat ook typt) krijgt. Ik heb zelf een S2 en daar krijg ik toch zeker minder. Kan aan de resolutie liggen? Dat dat zwaarder is om te verwerken?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Gewoon even Opera Mobile installeren en klaar. Vele malen sneller bij het scrollen/zoomen en dan ook nog eens zonder checkerboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:50:
[...]

Met alle respect, ik vind dat je wel heel veel checkerboards (of hoe je dat ook typt) krijgt. Ik heb zelf een S2 en daar krijg ik toch zeker minder. Kan aan de resolutie liggen? Dat dat zwaarder is om te verwerken?
Heel soms heb je dat ja, maar het lijkt toeval geweest te zijn gezien het nu bijna niet meer voorkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Anoniem: 368035 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:47:
vet apparaat, is het scherm trouwens pentile, net als de nexus? en is de camera exacte hetzelfde als de S2?
Volgens mij wel ja, het scherm is geen "Plus" scherm en dat duidt als het goed is op een PenTile layout. Ook kun je volgens mij een gekleurde gloed zien bij een van de foto's van de review van engadget. die gloed aan de zijkant van witte objecten is volgens mij karakteristiek voor pentile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147781

Ansdeblauwe schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:55:
Beste,

Weet er iemand of de Duitse versie en de Nederlandse versie dezelfde zijn? Het versienummer van de Duitse versie N7000ZBADBT oa te verkrijgen via http://buy.fudzilla.com/6...va=b&vl=de&v=l#filterform blijkt gelijkaardig te zijn aan het Nederlandse versienummer. Hier op tweakers is ook de Duitse amazon vermeld als verkooppunt.

Kunnen eigenaars bevestigen dat je bij het opstarten de taal kan kiezen voor de ganse telefoon?

Bedankt,

Ans
Heb hem bij Redcoon gekocht, kwam uit Duitsland
geen probleem, je kan elke taal, ook NL instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ben zeer geinteresseerd in deze teletablet. Ik ben wel benieuwd naar de gebruiksduur van de batterij. Ik heb zo het vermoeden dat dat door het grote scherm in combinatie met alle verbindingen wifi/3g best eens hard kan gaan. Kan een van jullie hier vanuit praktijkervaring al iets over kwijt? Mijn referenties tot nu toe zijn de iphone 3gs en de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 13:27
wouter3 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:13:
Ben zeer geinteresseerd in deze teletablet. Ik ben wel benieuwd naar de gebruiksduur van de batterij. Ik heb zo het vermoeden dat dat door het grote scherm in combinatie met alle verbindingen wifi/3g best eens hard kan gaan. Kan een van jullie hier vanuit praktijkervaring al iets over kwijt? Mijn referenties tot nu toe zijn de iphone 3gs en de ipad.
Ik heb geen praktijkervaring voor je, maar volgens de review op Engadget is de batterij duur erg goed
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-note-review/

Daar halen ze bijna 10 uur aan video playback uit de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 06:12
Anoniem: 62228 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:01:
Geen klachten over helderheid en de batterij lijkt behoorlijk goed: gisteravond voor het slapen gaan stond het op 74% en 7 uur later stond het op 69%
Ik heb deze telefoon gisteren en ben ook erg te spreken over de batterijtijd. Gisteren helemaal opgeladen en vanmorgen met 96% van mn nachtkastje gehaald. _/-\o_
Dat is even wat anders dan mijn energieverslindende Desire HD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Hmm wilde eigenlijk wachten op de Google Nexus, maar ik zou nu niet meer weten waarom? De Galaxy Note is qua specs beter dan de Nexus. Wat ik nog wel wil doen is deze in mijn handen houden om te testen of hij echt niet te groot is.

Edit:

Ik ben nieuw met android, maar kan het zijn dat we niet tot de Q2 hoeven te wachten, maar gewoon een custom rom kunnen installeren met ICS?

[ Voor 24% gewijzigd door x-man op 01-11-2011 15:23 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 00:13
Ik heb hem zojuist in mijn handen gehad bij de Saturn op Zuid Plein. Vind hem toch wel erg groot en ook groter lijken dan ik verwacht had. Hij is voor mij met 1 hand te bedienen maar ben er nog niet helemaal van overtuigd. Erg jammer van het pentile display, ik vind dat je dit toch wel goed ziet. Ik vind ook de ronde hoeken zorgen voor een wat vrouwlijk ogend design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

-NRG- schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:52:
Ik vind ook de ronde hoeken zorgen voor een wat vrouwlijk ogend design.
D'r zijn nauwelijks telefoons zonder ronde hoeken, wat een onnozel argument zeg.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62228

AmonTobin schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:18:
I....... Mijn telefoon is tevens mijn afstandbediening van mijn XBMC HTPC en nu ben ik benieuwd of de XBMC app een beetje fatsoenlijk te bedienen is met één hand. De layout van de app is op zich wel gunstig, omdat de meeste functies die ik gebruik zich onderin het scherm bevinden, maar ik weet ook niet hoe dit qua scaling eruit ziet ivm de hoge resolutie van de Galaxy Note. Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?....
net boxee/xbmc remote app gesinstalleerd en het ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

-NRG- schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:52:
Ik heb hem zojuist in mijn handen gehad bij de Saturn op Zuid Plein. Vind hem toch wel erg groot en ook groter lijken dan ik verwacht had. Hij is voor mij met 1 hand te bedienen maar ben er nog niet helemaal van overtuigd. Erg jammer van het pentile display, ik vind dat je dit toch wel goed ziet. Ik vind ook de ronde hoeken zorgen voor een wat vrouwlijk ogend design.
De Note heeft helemaal geen pentile scherm. :?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
x-man schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:36:
[...]
Samsung's seed investment Nouvoyance, the company behind the PenTile matrix used in the HD screens of the Samsung Galaxy Note and Galaxy Nexus, informs us that the PenTile matrix technology complies with the accepted VESA standard for display resolution.
http://www.phonearena.com...atrix-bad-for-you_id23134

Dat is dan maar één source, maar elke review/preview die ik gezien heb, heeft het over een pentile scherm.
Anoniem: 62228 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:06:
[...]
net boxee/xbmc remote app gesinstalleerd en het ziet er goed uit
Cool, dank voor de feedback!

Edit: Zie zojuist dat je de Boxee/XBMC app getest heb, of bedoel je toch de officiële XBMC app?

[ Voor 27% gewijzigd door AmonTobin op 01-11-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
x-man schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:36:
[...]

Volgens mij wel hoor, is op deze foto van de Engadget review ook goed te zien: http://www.engadget.com/p...vs-galaxy-s-ii-0/#4565342
Ik denk overigens niet dat het storend is, de ppi is daar denk (en hoop) ik hoog genoeg voor. Zelfde verhaal voor de Galaxy Nexus.

edit: Voor de duidelijkheid, die lichte groene waas die je ziet is karakteristiek voor een pentile display.

[ Voor 10% gewijzigd door Rubu op 01-11-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
3XPER7 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:56:
[...]

D'r zijn nauwelijks telefoons zonder ronde hoeken, wat een onnozel argument zeg.. :/
Niet iedere ronde hoek is dezelfde. De manier waarop deze rond loopt in combinatie met de chrome bezel zoals hij is uitgevoerd vind ik het wat vrouwlijks hebben. De chrome bezel loopt ook verder door naar onder dan bij andere telefoons en is ook wat lichter van kleur.Dit zullen ze gedaan hebben om hem slanker te laten lijken.

Dit is natuurlijk maar mijn mening en geen feit.

Heb ik het zo beter beargumenteerd?

Ps: Samung heeft zelf ook eens aangegeven dat de Note ook deels ontworpen is voor vrouwen. (zal bron nog even zoeken)

Misschien had ik ook zelf teveel verwacht van de Note en ben ik daarom extra kritisch.

@Rubu

Ik was daar zelf ook nieuwsgierig naar. Ik vond kleine letters goed leesbaar door de hoge resolutie, al worden ze wel wat meer grijzig dan echt zwart zoals op de SGS2.

EDIT, bron:
http://www.phonesreview.c...he-female-friendly-phone/

[ Voor 13% gewijzigd door -NRG- op 01-11-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
-NRG- schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:47:
[...]

Ps: Samung heeft zelf ook eens aangegeven dat de Note ook deels ontworpen is voor vrouwen. (zal bron nog even zoeken)

EDIT, bron:
http://www.phonesreview.c...he-female-friendly-phone/
Tja, je rukt het wel een beetje uit verband. Ze geven aan te denken dat de Note erg in trek zal vallen bij de vrouwelijke consumenten door het formaat van het toestel, omdat dit een handzame 'tablet' is die makkelijk in een handtas mee kan.

Dit heeft helemaal niets te maken met het uiterlijk design van het toestel. Dat neemt niet weg dat jij het een vrouwelijk ogend toestel kunt vinden, maar dat is zeker niet wat ze in dat artikel suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Excuus, ik had ook eigenlijk 2 weken geleden het artikel op Slashgear gelezen. Zat net op mijn tablet en koste me wat teveel moeite om het goed te doen.

http://www.slashgear.com/...et-says-samsung-13187972/

De Samsung UK Sales Director Andrew Glass maakte de volgende opmerkingen (volgens slashgear):

“The Galaxy Note is really good for the female market,” said Glass describing the device as “a merger between smartphones and tablets. To have a handbag and be able to put a 5.37-inch phone in instead of a 10.1-inch tablet is something that I think will capture the female market.”

And how will Samsung aim to do that?

“We will be looking at special propositions for the female consumer. There are different colour waves, thoughts and propositions that we hope to unveil later this month.”

Vandaar dat ik met die conclusie kwam. Is inderdaad een mis interpretatie geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door -NRG- op 01-11-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:03
Als the only gay op het forum kan ik bijna niet wachten totdat ik de Note in mijn handen heb,ik hoop natuurlijk dat er zo snel mogelijk een case van Gucci ,Louis Vuitton,Prada of merken van gelijke strekking bij geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
-NRG- schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:33:
Excuus, ik had ook eigenlijk 2 weken geleden het artikel op Slashgear gelezen. Zat net op mijn tablet en koste me wat teveel moeite om het goed te doen.
....
Vandaar dat ik met die conclusie kwam. Is inderdaad een mis interpretatie geweest.
Maakt niet uit. ;)

Overigens ben ik het wel met je eens dat ie wat minder 'rondig' mag zijn, maar dat heb ik eigenlijk bij alle Samsung toestellen wel (en niet alleen Samsung toestellen). Ik houd meer van dat strakke vierkante, zoals bijv. een Dell Venue Pro. Maar goed, qua specs en schermgrootte kent de Galaxy Note -op het moment iig- geen gelijke, dus dan moet ik maar een beetje inleveren op design vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

Zo ik ben nu ook sinds een dikke dag bezitter van een Galaxy Note en heb nog een galaxy s2.
Mijn bevinding tot nu toe is erg positief! je ziet duidelijk dat het een hogere resolutie betreft.
Kleur weergaven vind ik in tegenstelling tot de S2 vrijwel hetzelfde.
ik vind het groote scherm heerlijk!!!! mensen om me heen zijn ook erg onder de indruk van het toestel eerst zeggen ze dat hij groot is en naarmate ze ermee spelen vinden ze het toch maar al te leuk.
De battery trekt tot nu toe best goed een dag. maar misschien na een tijdje is die pas optimaal hoor ik vaak!
De pen werkt ook erg natuurlijk en aangezien ik alles vergeet is de note functie een must :-)

toen ik hem aan kies hing zat die wel te zeuren over een onbekende software... uit korea ofzo..

Model nr GT-N7000
android versie 2.3.5
baseband N7000xxkj4
kernel 2.6.35.7-n7000xxkj4-cl641703se.infra@sep-42 #2
build Gingerbread.xxkj4

zegt iemand dit wat?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

darkphoenix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:36:
Zo ik ben nu ook sinds een dikke dag bezitter van een Galaxy Note en heb nog een galaxy s2.
Mijn bevinding tot nu toe is erg positief! je ziet duidelijk dat het een hogere resolutie betreft.
Kleur weergaven vind ik in tegenstelling tot de S2 vrijwel hetzelfde.
ik vind het groote scherm heerlijk!!!! mensen om me heen zijn ook erg onder de indruk van het toestel eerst zeggen ze dat hij groot is en naarmate ze ermee spelen vinden ze het toch maar al te leuk.
De battery trekt tot nu toe best goed een dag. maar misschien na een tijdje is die pas optimaal hoor ik vaak!
De pen werkt ook erg natuurlijk en aangezien ik alles vergeet is de note functie een must :-)

toen ik hem aan kies hing zat die wel te zeuren over een onbekende software... uit korea ofzo..

Model nr GT-N7000
android versie 2.3.5
baseband N7000xxkj4
kernel 2.6.35.7-n7000xxkj4-cl641703se.infra@sep-42 #2
build Gingerbread.xxkj4

zegt iemand dit wat?
Mm kun je kijken of er ergens een 3letterige code staat?
Bij zowel de S als S2 zijn er bepaalde csc's en die hebben met dit soort dingen te maken.
Staat in KIES dacht ik(al tijden niet meer gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:05
KJ4 is die drie letterige code in dit geval lijkt me?
Maja Korea gebruikt afaik CDMA en niet GSM, dus denk niet dat t een kor phone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er vandaag ook bij Saturn in Hoofddorp mee kunnen spelen.
Mijn eerste indruk
1. Voor een smartphone groot
2 Voor een kleine tablet is het met 2 handen lekker typen en surfen.
3 Voelt goed aan vanwege de ronde vormen. De iPhone 4 bijvoorbeeld is recht en hoekig.
4. Voelt lichter aan dan ik verwacht had
5. Af en toe loopt het niet soepel. Met deze specs moet Samsung het eigenlijk wel updaten naar 4.0
6 De kleuren van amoled zijn voor mij echt overdreven. En niet natuurlijk
7 Mooi scherp/goed geluid
8 het wit mag witter. Nu lijkt het voor mij toch iets te dof.
9 na een kwartier spelen vond ik opeens mijn HD2 klein MAAR wel handzaam.

Ben nog steeds in dubio maar de galaxy nexus is wat specs en scherm betreft niet heel veel anders en toch dezelfde prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 02-11-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:34:

Ben nog steeds in dubio maar de galaxy nexus is wat specs en scherm betreft niet heel veel anders en toch dezelfde prijs.
Voor mij is het scherm van de Galaxy Nexus een tegenvaller. Er wordt met 4,65" geadverteerd, maar dat is alleen tijdens het bekijken van video's of het filmen. Voor de rest nemen de menu-knoppen een strook onderaan het scherm in gebruik en als ik het zo inschat dan blijft er dus zo'n 4,25"/4,3" over.

Ik zit nu al met een DHD met 4,3" scherm en ik vind dat eigenlijk al te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Ik krijg dit scherm te zien.... iemand ideen?

nogmaals er staat dat het android 2.3.5 is

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ilk2nc.jpg

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Zijn er mensen die wat foto's kunnen posten die ze zelf hebben geschoten? heb nu zelf een LG optimus en met schemer en donker maakt hij echt slechte foto's.

En ben ook benieuwd naar het opname geluid van een filmpje, met mijn huidige toetsel hoor ik alleen maar gekraak als ik in een ruimte ben waar muziek word gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 256386 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:34:
Ik heb er vandaag ook bij Saturn in Hoofddorp mee kunnen spelen.
Mijn eerste indruk
1. Voor een smartphone groot
2 Voor een kleine tablet is het met 2 handen lekker typen en surfen.
3 Voelt goed aan vanwege de ronde vormen. De iPhone 4 bijvoorbeeld is recht en hoekig.
4. Voelt lichter aan dan ik verwacht had
5. Af en toe loopt het niet soepel. Met deze specs moet Samsung het eigenlijk wel updaten naar 4.0
6 De kleuren van amoled zijn voor mij echt overdreven. En niet natuurlijk
7 Mooi scherp/goed geluid
8 het wit mag witter. Nu lijkt het voor mij toch iets te dof.
9 na een kwartier spelen vond ik opeens mijn HD2 klein MAAR wel handzaam.

# 6/8: dat kun je zelf instellen bij scherminstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Komt er een tweakers review van dit toestel?? Hoop het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 20:01
darkphoenix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:36:
...

...
Hier hetzelfde effect bij anderen, uiteindelijk erg onder de indruk :)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XWKJ4

XW of XX = EUROPE
K = Jaar = 2011
J = Maand = October
4 = Versie

Als je je CSC code wilt weten kan dat via *#1234#

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 412547 op 03-11-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Anoniem: 412547 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:41:
XWKJ4

XW of XX = EUROPE
K = Jaar = 2011
J = Maand = October
4 = Versie

Als je je CSC code wilt weten kan dat via *#1234#
Hey thanks!

mijn CSC code is n7000oxakj4 en wat houd dat in precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Aangezien mijn 1-jarig contract bij Hi (KPN) is verlopen, ging ik eens op onderzoek uit of ik de Galaxy Note bij een abonnement kon krijgen. Heb T-Mobile en Vodafone gemaild met de vraag of ze deze gaan aanbieden met een abonnement, maar kreeg daarop de reactie dat ze hier nog niets van weten. Tot ik gister prompt op de website van T-Mobile de Samsung Galaxy Note zag staan. Namelijk hier: http://gsm.t-mobile.nl/tm...sanotebl.html?ab_agid=102

Dus vanavond besteld en ben benieuwd wanneer ik 'm krijg :)

Daarnaast geldt ook voor mij de hamvraag: zou die echt groot zijn of niet, en ben zeer benieuwd naar het AMOLED-scherm. Aangezien ik altijd HTC's heb gehad (Wizard, Hero, Desire HD) die een (S)LCD hebben.

Afwachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkphoenix schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:19:
[...]

Hey thanks!

mijn CSC code is n7000oxakj4 en wat houd dat in precies?
OXA = Europees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Heb de mijne vandaag besteld. Krijg hem normaal gezien morgen of maandag binnen. Ik ben érg benieuwd, heb mijn Galaxy S1 nu ongeveer een jaar en heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop.

Weet iemand of er voor deze telefoon al een auto-houdertje en een dock is?

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de mijne gekregen van Bol.com. Het is mijn eerste echte smartphone (en zelfs de eerste telefoon die ik zelf gekocht heb, de vorige 2 waren cadeaus). Hij is lekker groot en het beeld zit er perfect uit (wat dat betreft snap ik het gezeur over het pentile scherm niet). Bediening met de pen werkt prima en die gebruik ik dan ook ipv m'n vingers. Nu maar hopen dat ik er lang gebruik van kan maken want het was wel de investering. Ik heb nog niet met alle functies gespeeld maar dat moet nog komen. Oh, wel wat foto's genomen op kantoor gisteren en die zagen er behoorlijk scherp uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 418309 op 04-11-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Anoniem: 418309 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:22:
Gisteren de mijne gekregen van Bol.com. Het is ook mijn eerste echte smartphone (en zelfs de eerste telefoon die ik zelf gekocht heb, de vorige 2 waren cadeaus). Hij is lekker groot en het beeld zit er perfect uit (wat dat betreft snap ik het gezeur over het pentile scherm niet). Bediening met de pen werkt prima en die gebruik ik dan ook ipv met m'n vingers. Nu maar hopen dat ik er lang gebruik van kan maken want het was wel de investering. Ik heb nog niet met alle functies gespeeld maar dat moet nog komen. Oh, wel wat foto's genomen op kantoor gisteren en die zagen er behoorlijk scherm uit.
Het is duidelijk dat het scherm behoorlijk indrukwekkend is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

x-man schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:49:
[...]

Het is duidelijk dat het scherm behoorlijk indrukwekkend is. :9
+1 :D

Morgen krijg ik 'm blijkbaar dus binnen! Kan niet wachten! :) :9~

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
Ik ben gisteren eerst even naar de Saturn in Zaandam geweest..was de batterij van het testmodel leeg en kon ik dus niets testen:( (afgezien van af en toe het logotje dat de batterij op was deed de note helemaal niets). De verkoper zei dat hun beveiligingsysteem niet helemaal goed werkte en dat sommige telefoons niet genoeg stroom kregen. Beetje jammer dus.

Wel heb ik in ieder geval een goede indruk gekregen van de grootte. Hoewel hij echt vrij groot is, is het wel wat voor mij denk ik. Gisteravond een exemplaar besteld, helaas nog geen verzendbevestiging gekregen maar ik blijf hopen. Zou leuk zijn als ik er van het weekend al mee kon spelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 20:35
Hoe zit het eigenlijk met de afmetingen vs broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kikkeraap schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:02:
Gezien z'n afmetingen is hij daar niet écht geschikt voor (Zojuist opgemeten, hij is ruwweg 8,5cm breed en 14,5cm hoog.), naast het feit dat ik daar überhaupt m'n telefoons niet in bewaar.

"Are you happy to see me or do you have a Galaxy Note in your pocket?" :+ :+

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 418309 op 04-11-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kikkeraap schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:02:
Heeft iemand al getest in diverse zakken
YouTube: The Samsung Galaxy Note Vs Galaxy S II Vs Pockets Showdown / "Pocketability" demo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216663

1e indruk: geweldige telefoon. Tot nu toe voor 99% tevreden. Het geluid (hoornvolume en ook speaker) zou wel wat harder mogen. Hoop dat daarvoor iets te vinden is.
Telefoon is gewoon snel. Formaat is een verademing. Voor sync van zakelijke email, agendafunctie ed ook super. Wil nooit meer een kleiner scherm. Ook met internet is merk je echt een verbetering t.o.v. mijn oud HD2. Toestel is mooi licht en ligt lekker in de hand.
Jammer dat de accessoiores (pouch ed) pas later deze maand te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb 'm nu een week in bezit en kwam net pas achter de energie bespaar modus, vond 'm al lang meegaan qua accuduur maar 't kan dus nog langer! Ik was een HtC Touch Pro2 singlecore Qualcomm gewend. Die ging bij normaal gebruik maar 1 dag mee. De Note is zelfs met Wifi de halve dag aan nog goed bruikbaar.
Wat is ie snel, tot nu toe nog geen hickups or what so ever alles loopt vreselijk soepel en het scherm is echt fantastisch scherp! Ik heb een Samsung hoesje en Autoruithouder bij Samsung.de besteld, aangezien er in NL nog niets leverbaar is...

@ Bakkenes ik heb een stereo STK bluetooth headset http://youtu.be/uw7IIlqSZ6g en daar klinkt het allemaal super op, ik vind de speaker tegenover dikkere smartphones van de huidige generatie juiste VEEL beter en luider klinken....

[ Voor 17% gewijzigd door emailjunkie op 04-11-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:43
Ik wil ook de Note! :P Mag over twee maandjes verlengen, denk dat ik dan de Note neem. Mijn vriendin heeft nu de Galaxy S2, maar iets groter mag nog wel. Wilde eigenlijk de Nexus, maar het grotere scherm en de betere specs van de Note halen me wel over :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Ophidian schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:37:
Ik wil ook de Note! :P Mag over twee maandjes verlengen, denk dat ik dan de Note neem. Mijn vriendin heeft nu de Galaxy S2, maar iets groter mag nog wel. Wilde eigenlijk de Nexus, maar het grotere scherm en de betere specs van de Note halen me wel over :D
Ik krijg de Note!
Goedemorgen,
Wij hebben binnenkort een review exemplaar van de Samsung Galaxy Note voor u beschikbaar.
Naar welk adres kunnen wij deze versturen?
Graag zie ik uw reactie tegemoet. Alvast bedankt voor de moeite.Kind regards,
Met vriendelijke groet,

Tamara Villani
Corporate Marketing
PR and Social Media
Yeah :D
Heb de Galaxy S II ook, heerlijk ding. Ik vraag me af hoe fijn een 5.3" scherm nou werkt in de praktijk maar ik ben wel razend enthousiast over die S Pen. Gelukkig heb ik redelijk grote handen, de vuistregel is hoe groter hoe beter.
offtopic:
Nee, ik ga niet met een Tab 10.1 aan m'n oor lopen bellen.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:43
Size does matter :*)

Ik moet helaas toch nog even wachten, maar ook hier komt ie ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

emailjunkie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:58:
Ik heb 'm nu een week in bezit en kwam net pas achter de energie bespaar modus, vond 'm al lang meegaan qua accuduur maar 't kan dus nog langer! Ik was een HtC Touch Pro2 singlecore Qualcomm gewend. Die ging bij normaal gebruik maar 1 dag mee. De Note is zelfs met Wifi de halve dag aan nog goed bruikbaar.
Wat is ie snel, tot nu toe nog geen hickups or what so ever alles loopt vreselijk soepel en het scherm is echt fantastisch scherp! Ik heb een Samsung hoesje en Autoruithouder bij Samsung.de besteld, aangezien er in NL nog niets leverbaar is...

@ Bakkenes ik heb een stereo STK bluetooth headset http://youtu.be/uw7IIlqSZ6g en daar klinkt het allemaal super op, ik vind de speaker tegenover dikkere smartphones van de huidige generatie juiste VEEL beter en luider klinken....
Inderdaad zijn de accessoires op de duitse samsungmobilestore al te bestellen, maar ik zie geen levertijden. Heb je die autoruithouder ook al ontvangen dan en zo ja bevalt deze?
Geluidskwaliteit is overigens wel goed, maar het kan mij nooit hard genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik loop nog steeds te zoeken hoe ik die onderste snelkoppelingen die op alle schermen te zien zijn kan wijzigen. Heb het zelfs niet in de handleiding kunnen vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 12:48
Anoniem: 216663 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:36:
Ik loop nog steeds te zoeken hoe ik die onderste snelkoppelingen die op alle schermen te zien zijn kan wijzigen. Heb het zelfs niet in de handleiding kunnen vinden. Iemand een idee?
Als de Galaxy S II enige indicatie is moet je naar de applicatie lijst gaan, dan op de Menu knop drukken en Wijzigen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-en-M schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:02:
[...]

Als de Galaxy S II enige indicatie is moet je naar de applicatie lijst gaan, dan op de Menu knop drukken en Wijzigen selecteren.
Mijn dank is ZEER groot. Dat is het! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansdeblauwe
Hij is in aanbieding 499EUR hier: http://www.handyshop.de/h...g%20Galaxy%20Note%20N7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansdeblauwe
alwaysleft schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:59:
[...]

Leveren alleen in Duitsland toch?
Toch niet. Heb hem net besteld voor levering in België. Leveringskost is 14,9€. Je moet wel betalen met een internationale overschrijving maar via homebanking van ING is dat gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansdeblauwe
Naast de Tweakers pricewatch kan je ook http://buy.fudzilla.com/6...va=b&vl=de&v=l#filterform gebruiken om de prijzen op de Duitse markt te vergelijken. Het gaat omdezelfde hardware. Taal kan je instellen bij het opstarten van de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje = Als ik een Wi-Fi verbinding heb opgegeven, loopt al het internetverkeer dan via die verbinding (mits beschikbaar) of gaat het dan nog steeds via GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al getest of je de file kila sampla 1080p mkv kan afspelen zonder dat je daarbij moet converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtsfox
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 04:46
ik heb meerder filmen mkv 1080p kunnen afspelen, alleen 1 niet.
normaal zijn mijn films rond de 12-16 GB en die die niet werkte was 27 GB.
zal zeker een te grote bitrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Anoniem: 418309 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:59:
Vraagje = Als ik een Wi-Fi verbinding heb opgegeven, loopt al het internetverkeer dan via die verbinding (mits beschikbaar) of gaat het dan nog steeds via GSM?
In principe gaat al het dataverkeer van Android via Wifi als hij een verbinding heeft. het 3G icoontje verdwijnt ook op het moment dat je verbinding maakt. Wanneer de Wifi verbinding verbroken wordt duurt het soms ook heel eventjes voordat hij weer een 3G verbinding heeft gemaakt.
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.