Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:50
Omdat de mods liever KIES uit het officiele topic willen hebben (terwijl dit toch dé manier van updaten moet zijn, maar dat is een andere discussie) gaan we hier maar bezig.

Vragen over KIES? Vraag maar. Ik werk er nu uren per dag mee, en kan er redelijk mee om gaan.

Geen goede first post? Kom dan met ideeën ;)

Mede auteurs kunnen zich melden per DM, niet in het topic.

Kies download link:

http://www.samsung.com/nl.../supportUsefulSwMobile.do

Scroll iets naar beden, en dan KIES.

De software zorgt ervoor dat je makkelijk e-mail, data etc kan backuppen/synchroniseren.

Voor het eventueel flashen naar een andere versie zijn 2 andere zeer goede topics voor. Officiele Update topic en de Flash topic (links komen nog)

Voor problemen: Graag foutmeldingen aangeven en wat je zelf al hebt gedaan. Een beetje eigen input en meedenken wordt gewaardeerd.

[ Voor 50% gewijzigd door corset op 13-04-2012 12:43 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik kan nog steeds niet updaten via KIES, en nee ik wil niet via odin omdat dan de flashcounter omhoog gaat en ik moet hem waarschijnlijk nog terugsturen vanwege de usb/battery high voltage bug, maar ik heb gehoord dat ICS dat bij sommige mensen oplost.

Ik krijg bij KIES alleen het volgende scherm, als ik firmware upgrade probeer te doen dan krijg ik 'Initialisatie niet ondersteund' zoals je ook op het plaatje ziet. Ik heb dit geprobeerd op 3 netwerken, mijn werk netwerk, mijn werk zijn guest netwerk (minder poort restricties) en mijn thuis ziggo netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0iTEvl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22
Kies al eens gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd en geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Ja, en ook drivers opnieuw geinstalleerd, computer opnieuw opgestart. Maar ik krijg geen nieuwe firmware update in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

mtlife schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:08:
Ik kan nog steeds niet updaten via KIES, en nee ik wil niet via odin omdat dan de flashcounter omhoog gaat en ik moet hem waarschijnlijk nog terugsturen vanwege de usb/battery high voltage bug, maar ik heb gehoord dat ICS dat bij sommige mensen oplost.

Ik krijg bij KIES alleen het volgende scherm, als ik firmware upgrade probeer te doen dan krijg ik 'Initialisatie niet ondersteund' zoals je ook op het plaatje ziet. Ik heb dit geprobeerd op 3 netwerken, mijn werk netwerk, mijn werk zijn guest netwerk (minder poort restricties) en mijn thuis ziggo netwerk.

[afbeelding]
De flashcounter gaat niet omhoog bij het flashen van originele rom's met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
PCfreak, graag geen flash stuff in dit topic :) daar hebben we er al 1 voor.

Voor dat, probeer:

Device manager -> Alles van je samsung eruit gooien, zorgen dat er totaal niks meer in staat.
Kies deinstalleren, ook alle sporen weghalen (met bijvoorbeeld registry cleaner)

Kies installeren.
Daarna pas de Telefoon aansluiten

DIt hielp bij mij. Blijft een drama.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 22:03

Je flashcounter gaat alleen omhoog bij een custom kernel, met alle officiële gebeurt er helemaal niks met flashcounter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:22:
PCfreak, graag geen flash stuff in dit topic :) daar hebben we er al 1 voor.
Liet me ff meeslepen ;)
Maar misschien kun je dat in je openingpost erbij zetten "Forbidden to talk about Odin" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
haha, misschien een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 192811 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:28:
[...]

Liet me ff meeslepen ;)
Maar misschien kun je dat in je openingpost erbij zetten "Forbidden to talk about Odin" _/-\o_
Je hebt wel gewoon gelijk, ik wilde het ook al posten :). Zeker om mensen die dat nog niet weten zich gemakkelijk laten afschrikken door de tweede post in dit topic. Het lijkt me in ieder geval handig om in de TS iets op te nemen over wat KIES is en doet, hoe je eventueel nog meer kan flashen (met verwijzing naar custom rom topic) en een FAQ waarnaar we de meeste "help hij doet het niet" dingen kunnen verwijzen.

just my 2 cents..... ik gebruik Kies niet, dus ik ga me hier verder niet in mengen. @lanerios succes met dit topic, ik hoop dat mensen hier wel eerst lezen voor ze vragen stellen. Ik houd mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[afbeelding]
USB-foutopsporing op de telefoon aan staan? Dan zou ik die eens uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
Staat al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 20:17
Ik denk dat we gewoon de waarheid onder ogen moeten zien; Kies is een gedrocht. Hoe minder mensen het gebruiken, hoe beter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Totaal niet Ph4ge. Dan moet Steam ook een gedrocht zijn (werkt ook bij genoeg mensen niet) en velen anderen ook. Beetje jammer van je post. Als je niks toe te voegen hebt, post dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Kan je dit niet beter het: "De HEL genaamd KIES topic" van maken? Misschien leest er een figuur van Samsung mee?

Goed, wat ik in het SGS2 topic al eens heb gepost en een vrij hoge succesrate thuis heeft:
Senor Sjon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:15:
[...]

Wat bij mij gewerkt heeft:
Bloedoffer aan de ICT-god

Daarna:
- KIES installeren
- PC herstarten
- Telefoon aansluiten
- Drivers laten installeren.

Dit heeft voor mij één keer ooit gelijk gewerkt...

Vervolg:
- Telefoon afkoppelen
- Uit de Samsung map de USB driver herinstalleren
- PC opnieuw opstarten
- Telefoon opnieuw opstarten
- Telefoon aankoppelen.

Driver installeert een aantal zaken opnieuw en toen werkte het bij mij. Dit heeft op twee Win7 64bit zo gewerkt. Ik moest dit ook doen, omdat hij voor het downloaden van de firmware opeens elke keer de verbinding met de telefoon verloor en in een soort infinite loop terechtkwam.
Updaten? > Ja > paar vragen > verbinding kwijt > verbinding weer terug > Updaten? > etc.
Meer tips:
- Vertrouw niet de auto-updater van KIES zelf, op de Samsung site kan alsnog een nieuwere versie staan. Oudere versies herkennen vaak niet dat er nieuwere firmware beschikbaar is
- Via CheckFus in de Market Play Store kan je snel zien of er nieuwe firmware is.
- Op windows 7 vaak veel meer succes dan op windows XP.

edit:
@lanerios
Steam heeft tot nu toe op elk van mijn pc's en laptops gewerkt door de jaren heen. Onvergelijkbaar met KIES.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 13-04-2012 14:37 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 20:17
lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:21:
Totaal niet Ph4ge. Dan moet Steam ook een gedrocht zijn (werkt ook bij genoeg mensen niet) en velen anderen ook. Beetje jammer van je post. Als je niks toe te voegen hebt, post dan ook niet.
Dat is geen vergelijking. Voor Steam zijn geen echte alternatieven, voor Kies wel. Daarnaast is Kies een slecht programma zelfs als het helemaal naar behoren werkt. Er is geen enkele reden om Kies te verkiezen boven die alternatieven, updaten met Odin en backups bij Google en met bijv. Titanium. Waarom zoveel aandacht aan de waslijst aan problemen van Kies besteden als het zoveel makkelijker kan?

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 13-04-2012 14:51 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ph4ge schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:48:
[...]

Dat is geen vergelijking. Voor Steam zijn geen echte alternatieven, voor Kies wel. Daarnaast is Kies een slecht programma zelfs als het helemaal naar behoren werkt. Er is geen enkele reden om Kies te verkiezen boven die alternatieven, updaten met Odin en backups bij Google en met bijv. Titanium. Waarom zoveel aandacht aan de waslijst aan problemen van Kies besteden als het zoveel makkelijker kan?
okok we snappen het, je snapt KIES niet, of KIES snapt jou niet. Voor veel mensen werkt het gewoon goed (alle PC's met KIES binnen dit bedrijf hebben 0 issues).

Dit topic is om mensen met KIES te helpen, niet met Odin, niet met TItanium etc. KIES. voor de anderen zijn al topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou, de hoeveelheid ellende in de diverse Samsung topics rond een update lijken mij een KIES probleem. Het is al knap om een programma te maken wat op zoveel verschillende pc's aan het bokken is.

Waarschijnlijk heeft je bedrijf een image van alle pc's die hetzelfde zijn. Dan heb je mazzel, voor hetzelfde geld had ie dus op geen enkele pc gedraaid.

Aangezien fabrikanten geregeld onterecht garantie afwijzen na een custom rom, zijn mensen huiverig voor andere manieren dan KIES, althans, zolang de garantie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 22:55
Ik heb zojuist ook ICS op mijn S2 gezet.

Zowel met *#1234# en de *#272*imei# krijg ik te zien dat mijn toestel XEN is.
Voorheen was mijn toestel echter KPN.

Wanneer ik nu mijn toestel aan de PC koppel en KIES open zegt kies het volgende: Uw apparaat ondersteund geen softwareupgrades via kies. En geeft vervolgens achter de firmware (KPN) aan. Is dit een fout van KIES of zit er toch nog iets van KPN op mijn toestel?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 15:21
Exterminator schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:15:
Ik heb zojuist ook ICS op mijn S2 gezet.

Zowel met *#1234# en de *#272*imei# krijg ik te zien dat mijn toestel XEN is.
Voorheen was mijn toestel echter KPN.

Wanneer ik nu mijn toestel aan de PC koppel en KIES open zegt kies het volgende: Uw apparaat ondersteund geen softwareupgrades via kies. En geeft vervolgens achter de firmware (KPN) aan. Is dit een fout van KIES of zit er toch nog iets van KPN op mijn toestel?

Alvast bedankt
Dit is geen fout, ik heb (TNL) en kan ook niet meer via Kies uppen, dus voortaan met Odin ;)

*** edit ***

Er is nu ook een (TNL) versie uit, als je deze via Odin op je toestel zet,
kun je daarna gewoon weer met Kies updaten...

ICS TNL 4.03 Versie

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 18-04-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lijkt hier (nog) goed te gaan. Maar inderdaad, odin volgende keer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parchengo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-08-2020
Prima hoor dat dit onderwerp er is! Heb na veel ellende via een nieuwe versie van KIES op mijn laptop ICS op mijn S2 gezet, overigen zonder enige moeite. Nu wil ik KIES ook op mijn pc fatsoenlijk aan het werk hebben met de nieuwste versie.

Helaas blijkt dat simpelweg deinstalleren via 'programma's en onderdelen' niet mogelijk is en een uninstaller is niet te vinden, ook online niet meer. De vraag is nu dus wat ik het beste kan doen, alles handmatig verwijderen? dus de KIES-map op data schijf + samsung map in 'mijn documenten' + ....? Waar staat nog meer troep die mogelijk problemen kan veroorzaken met de nieuwe versie. Back-ups en dergelijke zijn allemaal veilig.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:13
De nieuwe kies vind ik wel een verbetering, kon zowaar mijn iphone backup op mijn note zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246593

@Einzwein; Probeer het eens met Revo Uninstaller gewoon de Freeware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453345

Ik heb een mijn telefoon pas geroot en geunroot om er ICS op te kunnen zetten maar nu kan ik niet meer updaten. KIES zegt:
"Your device does not support software updating via Kies.
Current firmware version: I9100XWLP7/I9100XENLP3/I9100XXLPS/I9100WPL7" (KOR)"

Iemand enig idee wat het probleem is.

Mijn opinie over het programma. Ik vind het waardeloos. Ik werk met een tripple monitor setup en als ik het scherm maximaliseer verspreid hij zichzelf over 1.5 scherm. En voordat ik mijn mobiel geunroot had werkte ook veel dingen als sync niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 453345 op 25-04-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Als ik mijn Note aan de PC hang dan krijg ik in KIES:
Dit is de nieuwste fimware:
Huidige firmware: PDA:LA6 / PHONE:LA4 / CSC:LA1 (XEN)
Laatste firmware: PDA:LA6 / PHONE:LA4 / CSC:LA1 (XEN)

Dit vind ik nergens terug op mijn NOTE als ik kijk onder Instellingen ... Over het toestel.

Als ik *#1234# ingeef dan krijg ik:
PDA: N7000XXLA6
PHONE: N7000XXLA4
GSC: N7000XENLA1
Build Info: Fri Jan 2005:38:08 KST 2012

Dus niets wat KIES aangeeft.

Of waar moet ik dat gaan zoeken.
Verder zegt KIES: Initialisatie niet ondersteund door GT-N7000.

Oja, nog vergeten: Mijn Note is nog origineel, er is dus nog niets geroot of wat dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door onkeltje op 26-04-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Senor Sjon schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:36:
Meer tips:
- Vertrouw niet de auto-updater van KIES zelf, op de Samsung site kan alsnog een nieuwere versie staan. Oudere versies herkennen vaak niet dat er nieuwere firmware beschikbaar is
Dat is echt een ontzettend rare gang van zaken. Het constant moeten installeren, verwijderen en herinstalleren van Kies, omdat die zelf niet update. Uiteindelijk heb ik ICS er op gekregen door Kies 2.2.nogwat te verwijderen, Kies 2.3 te installeren, daarna nog die tips die je van jezelf had gequote zodat Kies mijn telefoon herkende en toen nog ruimte vrij gemaakt op mijn C: schijf wat niet duidelijk stond aangegeven, maar ik dankzij user kowapanga achterkwam.

Nouja als het goed is kan ik Kies nu weer een poosje links laten liggen. Voor bestanden overzetten is gelukkig alleen de usb kabel al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 08-06 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb een Samsung S2, T-mobile branded.
Als ik mijn telefoon wil updaten, dan geeft hij aan dat mijn batterij bijna leeg is?! En gaat vervolgens niet verder.
Dit terwijl de batterij inmiddels alweer op 45% staat (telefoon is verbonden via een USB kabel). Dus dat zou het probleem niet mogen zijn lijkt mij?

Iemand een oplosing? ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:05

JB

Cédric roelt!

Misschien een domme vraag maar op de telefoons van Samsung zelf wordt niet gemeld dat er software updates zijn of wel (ook niet wanneer je een geforceerde controle op nieuwe firmware doet op de gsm)? Ik heb nu een S2 en een Y aan de Kies software gehangen en die melden wel dat er nieuwe firmware is :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
AMDFreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:07:
Ik heb een Samsung S2, T-mobile branded.
Als ik mijn telefoon wil updaten, dan geeft hij aan dat mijn batterij bijna leeg is?! En gaat vervolgens niet verder.
Dit terwijl de batterij inmiddels alweer op 45% staat (telefoon is verbonden via een USB kabel). Dus dat zou het probleem niet mogen zijn lijkt mij?

Iemand een oplosing? ;)
volgens mij moet je eerst de batterij vol hebben geladen (of in elk geval meer dan 50%)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 08-06 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Reyels,

Het was inderdaad vanaf 50%.. was gewoon wat ongeduldig :X

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:44:
Misschien een domme vraag maar op de telefoons van Samsung zelf wordt niet gemeld dat er software updates zijn of wel (ook niet wanneer je een geforceerde controle op nieuwe firmware doet op de gsm)? Ik heb nu een S2 en een Y aan de Kies software gehangen en die melden wel dat er nieuwe firmware is :?
Klopt de samsung telefoons melden inderdaad niet dat er een update is. Blijft een tekortkoming aan deze toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 11:22
Ik had ook problemen met het updaten via kies. Na veel gezoek op websites kwam ik er nog steeds niet uit. Heb toen de samsung klatenservice gebeld. Ik k
reeg een kundig persoon aan de lijn en heb samen met hem een aantal stappen doorlopen waarna het wel mogelijk was. Probeer het anders dus via de samsung klantenservicd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08-06 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

cable-one schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:45:
Ik had ook problemen met het updaten via kies. Na veel gezoek op websites kwam ik er nog steeds niet uit. Heb toen de samsung klatenservice gebeld. Ik kreeg een kundig persoon aan de lijn en heb samen met hem een aantal stappen doorlopen waarna het wel mogelijk was. Probeer het anders dus via de samsung klantenservice
Misschien handig als je de stappen hier ook vermeld, zodat dat veel mensen ook een telefoontje naar de klantenservice bespaard kan blijven? Het is wel een goede tip als je er niet uit komt natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:27
ph4ge schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:48:
[...]

die firmware van die CheckFus is die betrowubaar?
Krijg bij kies geen updates te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Kies weigert mijn telefoon te updaten. :( Ik krijg ook de "Initialisatie niet ondersteund"-foutmelding. Ik heb al geprobeerd om de software te herinstalleren, gestart met SII aangesloten, gestart zonder SII aangesloten, geïnstalleerd met SII aangesloten, geïnstalleerd zonder SII aangesloten, etc. Is mijn enige andere optie via Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
HvdBent schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:36:
[...]

die firmware van die CheckFus is die betrowubaar?
Krijg bij kies geen updates te zien....
Graag de flash dingen in het flash topic houden. Dat is niet hier toegestaan.

Ik snap de unfounded hate van mensen als Ph4ge etc echt niet. Ik heb het hier nu draaien op ongeveer 15 verschillende (qua hardware en software) PC's, en kan bijna altijd updaten en met KIES werken. Enige keren als het niet zo is, krijg ik inderdaad de initialisatie error.

De enige manier die ik hier voor heb gevonden is helaas een Settings -> privacy -> Default gebeuren. Hierna werktte het wel altijd bij mij weer. (doe nu ongeveer 6 á 7 toestellen per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Een ook zo'n reset biedt geen soelaas. Ik begin de haat van mensen als Ph4ge heel goed te begrijpen, waarom werkt die software niet gewoon? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ok, dus elke software die niet goed werkt mag dus gehaat worden? Zullen we beginnen met elke software ooit? Kijk, ik ben het met je eens dat Kies niet goed werkt, maar de blinde haat is gewoon kansloos en zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Het probleem = Kies is voor mij bijna onbruikbaar :(
Functies van app:
Firmware updaten - Faalt bijna altijd met cryptische error, hulde aan ODIN :P, en als je eens een softbrick hebt moet je odin gebruiken, kies kan mn tel niet herkennen in download mode
Muziek sychroniseren - geen FLAC.
Foto's sychroniseren - ik wil er gewoon meer controle over
En zo kan ik nog wel effe doorgaan waarom ik KIES kan missen als kiespijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Kijk lemmy, dat is tenminste duidelijk. Maar laten we even kijken:

Dit topic is gemaakt om mensen te helpen met Kies. Wat gebeurt er? Alleen maar gezeik over dat Kies kut is etc. En op de een of andere manier wordt dat door de mods gewoon goed gevonden. Erg jammer, ik snap dat mensen het niks vinden, maar kom dan met argumenten.
Ik denk dat we gewoon de waarheid onder ogen moeten zien; Kies is een gedrocht. Hoe minder mensen het gebruiken, hoe beter.
Is het posten niet waard en compleet nutteloos
Kan je dit niet beter het: "De HEL genaamd KIES topic" van maken? Misschien leest er een figuur van Samsung mee?
Same deal

Sorry hoor, maar als je alleen maar wil zeiken op KIES, zoek dan een ander topic. Kom anders net zoals Lemmy en Asmo gewoon met argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458386

Als ik mijn note via USB op mijn iMac aansluit en Kies app op iMac open geeft Kies aan dat er geen device is angesloten. Hoe los ik dit op ? Hoe moet ik straks anders ICS op de note krijgen ?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 458386 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:25:
Als ik mijn note via USB op mijn iMac aansluit en Kies app op iMac open geeft Kies aan dat er geen device is angesloten. Hoe los ik dit op ? Hoe moet ik straks anders ICS op de note krijgen ?
Iemand enig idee?
De Note kun je afaik ook Over-The-Air updaten. Zou het dan wel via Wifi doen aangezien de update ruim 300 MB is.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
lanerios schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Graag de flash dingen in het flash topic houden. Dat is niet hier toegestaan.

Ik snap de unfounded hate van mensen als Ph4ge etc echt niet. Ik heb het hier nu draaien op ongeveer 15 verschillende (qua hardware en software) PC's, en kan bijna altijd updaten en met KIES werken. Enige keren als het niet zo is, krijg ik inderdaad de initialisatie error.

De enige manier die ik hier voor heb gevonden is helaas een Settings -> privacy -> Default gebeuren. Hierna werktte het wel altijd bij mij weer. (doe nu ongeveer 6 á 7 toestellen per dag)
Je bent ook zo ongeveer de enige waarbij het out of the box werkt. Werk je toevallig bij Samsung? Dat is de andere plek waar KIES blijkbaar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi, Je bedoelt via Kies-air ? Zou je me kunne vertellen hoe dat gaat ? Wat me ok nog steeds niet lukt is om via kies-air bevoorbeeld een data file (excel of word) op mij note te krijgen. Heb het gevoel dat je alleen muziek, ringtones, video, contacts naar de note kunt brengen.
Bastien schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:33:
[...]
De Note kun je afaik ook Over-The-Air updaten. Zou het dan wel via Wifi doen aangezien de update ruim 300 MB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar waarom detecteerd "kies" op mijn iMac de note niet? Is het een Mac probleem ?
Bastien schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:33:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee, via instellingen-over het toestel (gokje, maar ergens in de instellingen in ieder geval). Waarom het niet via de Note zelf werkt... ik heb nooit problemen ondervonden met Kies maar mijn toestel (S) hang ik er ook niet echt vaak aan. Maar als ik 'm gebruik gaat het zonder problemen, altijd al. Als ik een oplossing wist voor de problemen van sommigen zou ik het zeggen :)

Mogelijk kun je hier nog Note specifieke info vinden?

Kies-Air ken ik niet eens :X

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kies air is de draadloze versie van KIES. Je krijgt dan de inhoud van de note zichtbaar op internet in de vorm van windowtjes voor foto's, muziek, contacts etc. Ook hier is het niet mogelijk om een word file heen en weer te switchen via mobile en komputer.
Bastien schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:42:
Nee, via instellingen-over het toestel (gokje, maar ergens in de instellingen in ieder geval). Waarom het niet via de Note zelf werkt... ik heb nooit problemen ondervonden met Kies maar mijn toestel (S) hang ik er ook niet echt vaak aan. Maar als ik 'm gebruik gaat het zonder problemen, altijd al. Als ik een oplossing wist voor de problemen van sommigen zou ik het zeggen :)

Mogelijk kun je hier nog Note specifieke info vinden?

Kies-Air ken ik niet eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Wat is dit toch een gedrogt van een programma. Gaat elke keer op zijn bek.
Enige wat ik werkelijk wil is een nieuwe firmware.

Sorry voor mijn post met weinig inhoud moest ergens mijn frustratie kwijt.

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*zucht* ik ga er gewoon niet meer op in. Blijkbaar worden dit soort posts gewoon goed gevonden.

KIES is geen gedrocht, als ik nog nooit problemen met KIES heb gehad, mijn collega's ook niet. Klanten op m'n werk ook niet, en m'n ouders (digibeten) ook niet, dan kan het dus goed werken. Nee dat heeft niks met geluk te maken, gewoon weten wat je doet.
Gewoon stoppen met aanklooien en goed opletten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:15
Sinds kort heb ik ook een note. Mooi toestel, erg blij mee. Alleen Kies herkent hem niet.
Als ik het toesstel aansluit via USB (zonder hub of wat dan ook) start Kies wel op maar blijft vervolgens verbinding proberen te maken zonder ooit iets te vinden. Via verbindingsproblemen oplossen gebeurd er ook niets, behalve dat hij de samsung USB drivers opnieuw download en installeerd. Kies al 3 maal gedeinstalleerd en opnieuw gedownload en geinstalleerd. Ook samsung USB drivers op het www gevonden en geinstalleerd. Niets helpt helaas. Uiteindelijk via de wifi maar geupdate naar ICS en adresboek uit de vorige telefoon middels BT overgezet en email accounts handmatig geconfigureerd.

Draai op windows 7 Ultimate 32bit.
Wie heeft er nog een tip om Kies draaiend te krijgen want ik zou graag de minder gebruikte e-mail accounts willen synchroniseren.
Muziek en foto's kan ik wel gewoon overzetten (handmatig via de verkenner)

hoeveel kan jij hebben? https://www.doneeractie.nl/actie/50779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven:

Ik heb zojuist voor het eerst Kies geprobeerd onder Windows 7 Ultimate (x64). Hier ging het niet in een keer goed. De installer bleef telkens de hotfix(aldus installer window) opnieuw installeren, na dat een keer of 15-25 gedaan te hebben ging de installer verder. Na het installeren kreeg Kies niet meteen verbinding met de telefoon (Galaxy S2), na nog een poging wel.

Kies reageert hier echter zéér traag, en dan is er nog de 300MB RAM dat het in gebruik neemt....
Dit icm een A4-3400 en 16GB RAM. Nu is er zat RAM over, maar dan nog vind ik 300 best veel.

Onder XP werkt het beter. Al is er daar ook net zoveel geheugengebruik.

Misschien helpt het als je Kies uitvoert als admin? Wordt je telefoon wel herkend door Windows en is deze ook benaderbaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 25-06-2012 09:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Probleem met niet herkend worden, lijkt door de telefoon te komen. Ik heb nu de afgelopen weken lopen testen met toestellen van klanten die niet herkend werden. Na een factory reset op het toestel, werden ze opeens wel herkend.

Het lijkt dus ergens iets in het toestel te zitten ( dit is geen 100% oplissing, maar 9/13 toestellen was dit de oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
Telefoon wordt wel herkend door Windows en is gewoon benaderbaar.
Het is alleen Kies wat eeuwig blijft zoeken maar geen verbinding kan maken.
Kies starten als admin maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, dat is dan wel erg vaag. Misschien een idee om de chipsetdrivers van het moederbord bij te werken? Misschien dat de USB-drivers die Windows gebruikt (voor de USB controller(s) van het moederbord) wat te oud zijn?

Heb hier trouwens ook iets vaags wat gerelateerd aan Kies lijkt te zijn. Sinds Kies erop staat krijg ik regelmatig meteen na het opstarten een venster te zien met in de titelbalk "Server is bezet", daaronder "Server is bezet. Deze actie kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezet is. Klik op activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen." en daar onder 3 knoppen: activeren, opnieuw proberen en annuleren.

Als ik in taakbeheer deze venster selecteer bij de toepassingen-tab en dan "ga naar proces" doe, dan wordt KiesTrayAgent.exe geselecteerd.

Ik heb activeren en opnieuw proberen al eens geprobeerd, maar dat ding blijft maar terugkomen. Ik ga zo msconfig aanpassen om ervoor te zorgen dat die KiesTrayAgent niet automatisch gestart wordt, maar dit is een workaround, geen oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 29-06-2012 15:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 14:19

Eraser127

Nijkerk

Heb Kies 2.3.2.12054_20 op m'n computer, maar er is een update (2.3.2.12064_9). Nu is het probleem dat als ik die installeer en Kies start opnieuw op dattie dat weer zegt dat er een update is en niet geupdate heeft, dus oude versie gewoon.

Is er een manier om wel te updaten, of moet ik gewoon Kies eraf gooien en opnieuw installeren.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 23:29
Eraser127 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:37:
Heb Kies 2.3.2.12054_20 op m'n computer, maar er is een update (2.3.2.12064_9). Nu is het probleem dat als ik die installeer en Kies start opnieuw op dattie dat weer zegt dat er een update is en niet geupdate heeft, dus oude versie gewoon.

Is er een manier om wel te updaten, of moet ik gewoon Kies eraf gooien en opnieuw installeren.
Ik heb gewoon de oude versie er af gegooid en de nieuwe er op gezet. Daarna draaide hij perfect. Zo doe ik het altijd. Ik ben ook een van de weinigen die problemen heeft met kies. Ik gebruik windows 7 ultimate 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 08-06 14:19

Eraser127

Nijkerk

Gelukt, Kies update is nu los te downloaden en nu werkt het wel weer :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 21:57

EnnaN

Toys in the attic

Een tip voor mensen die niet kunnen connecten met KIES: het is na veel proberen duidelijk geworden dat voor mijn systeem het onmogelijk is om connectie telefoon-KIES te maken met WIFI aan op de telefoon.

Nee, ik bedoel niet KIES-air, maar gewoon via de USB, terwijl de WiFi nog ingeschakeld is. Als ik deze uit zet dan (eventueel met de nodige reboot als je net kies geupdate hebt) werkt het reproduceerbaar wel, en het is nog nooit gelukt met WiFi aan. Just a tip

Systeem: Windows 7 64 bit
Phone: Samsung Galaxy Note

Niet dat het iets zegt, maar ik had het er toevallig met iemand van het Samsung servicepunt over, en die herkende het ook als een 'ding' dat je in sommige gevallen WiFi uit moet zetten.

Just sayin'....

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
OK< zojuist Kies eraf gegooid want updaten van Kies via Kies gaat dus gewoon echt niet.
Daarna de nieuwe versie gedownload en nu aan het installeren, kijken of het dan wel werkt.
EDIT
Het werkt dus nog steeds niet.
WIFI op het toestel uitgezet maar dat heeft ook geen effect.

Even de samsung app store geopend maar daar viel mij op dat ik de GT-N7000 helemaal niet kan kiezen als toestel, alleen de GT-I9220. Verder heeft het openen geen enkele zin aangezien Kies de telefoon nog steeds niet herkent.

wordt een beetje moedeloos van zulke zaken.

[ Voor 57% gewijzigd door eazyq op 14-07-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 24-05 13:20
eazyq schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 08:34:
OK< zojuist Kies eraf gegooid want updaten van Kies via Kies gaat dus gewoon echt niet.
Daarna de nieuwe versie gedownload en nu aan het installeren, kijken of het dan wel werkt.
EDIT
Het werkt dus nog steeds niet.
WIFI op het toestel uitgezet maar dat heeft ook geen effect.

Even de samsung app store geopend maar daar viel mij op dat ik de GT-N7000 helemaal niet kan kiezen als toestel, alleen de GT-I9220. Verder heeft het openen geen enkele zin aangezien Kies de telefoon nog steeds niet herkent.

wordt een beetje moedeloos van zulke zaken.
heb je USB debugging uitstaan ?

Deze video al bekeken ?
Of deze thread al gelezen ?

[ Voor 9% gewijzigd door TifKag op 19-07-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb het probleem met Kies dat de connectie via USB na een paar minuten wegvalt. Connectie krijgen gaat dus prima maar connectie houden niet. Het toestel valt niet in sleep mode maar is gewoon wakker als dit gebeurt.

Edit bij nader inzien vraag ik me af of dit wel Kies relevant is...

[ Voor 14% gewijzigd door pafdaddy op 18-07-2012 19:27 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:19
Voor mensen die issues hebben met het installeren van KIES omdat hij hangt op installeren Hotfix, ik installeerde Kies gisteren op mijn werk PC en toen hij daar een tijdje op hing (hotfix..) drukte ik op annuleren en ging hij verder :S Daarna werkte het gewoon

Thuis heb ik hem ook geinstalleerd en eerlijk is eerlijk ook daar werkte het na de 2e installatie pas.

Wel moet ik zeggen dat het gewoon goed werkt nu op beide computers (win7 x64)

Kies gisteren hier op werk geinstalleerd en deze update uit zich zelf dus die argumenten dat dat niet werkt kunnen van tafel.

Mocht de telefoon niet herkend worden (of hangt op verbinden) dan is het meestal een USB driver issue. Even KIES verwijderen, PC reboot geven, dan installeren, PC nog maal reboot geven en dan telefoon pas koppelen dan is de kans groot dat het wel werkt.

Om mij heen kijkend merk ik dat veel problemen met KIES niet door de software veroorzaakt worden..
Ik zal echt niet roepen dat het pakket perfect is maar veel reacties in dit topic zijn eigenlijk best kansloos als je ziet dat zelfs ik het op meerdere PC's probleemloos aan de gang krijg (niet bedoeld als aanval, mocht iemand zich aangesproken voelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
Afbeeldingslocatie: http://www.jamello.nl/test/kies.png@tifgag, beide al bekeken en geprobeerd voordat ik uberhaupt hier postte. USB debugging staat uit.

@Gadgeteer, ik heb totaal geen problemen gehad met de installatie van kies zelf, het is gewoon dat kies mijn toestel niet wil vinden lijkt het. Het de-installeren, rebooten, herinstalleren en weer rebooten, had ik ook al geprobeerd, net zoals de USB driver opnieuw installeren. Ik heb ook windows update naar USB drivers laten zoeken maar die vind ook niets. Kan het te maken hebben met een verschil tussen de GT-I9220 en GT-N7000?

EDIT 1:
terwijl ik post start ik Kies maar weer eens en is er wederom een update, gauw opnieuw proberen.
Ik laat het resultaat wel weten.

EDIT 2:
waarom weet ik niet maar de USB modem lijkt het probleem te zijn, zelfs als ik deze vanuit kies wel installeer blijft hij niet gevonden worden. Ik heb alles gewoon in de standaard mappen geinstalleerd, na elke her- en installatie gereboot maar de USB modem driver blijft blijkbaar onvindbaar. Handmatig de samsung driver installeren geeft een foutmelding (code 31) of de melding dat de driver niet voor dit systeem is ontworpen en dus niet geinstalleerd wordt. Wie heeft de oplossing?

[ Voor 59% gewijzigd door eazyq op 19-07-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Heb je wel KIES geinstalleerd voordat je de NOTE aansloot op de PC?
Als je de telefoon eerst aansluit, installeert Windows volgens mij een standaard USB driver.

Mocht je bovenstaande andersom gedaan hebben.. eerst KIES + driver verwijderen. Telefoon NIET aansluiten. Rebooten, KIES installeren, rebooten, telefoon aansluiten en dan hopen dat het werkt.

Mocht dat niets oplossen dan ben ik een beetje door mijn ideeen heen. Mogelijk conflicteerd de software/driver dan ergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457468

Zoals klaarblijkelijk wel meer mensen hier, ook de nodige KIES problemen voor mijn kiezen (sorry) gehad de laatste dagen. Had al een Samsung Galaxy Tab 10.1, waarvoor ik KIES sporadisch gebruikte. Nu tevens een Galaxy S3 aangeschaft, waarvoor ik direct mijn Contacts vanuit Outlook wilde syncen. Een korte omschrijving van dat traject (was gister ergens begonnen):

Had al een tijdje KIES niet meer open gehad en toen ik het programma opende gaf hij aan dat er een update was. Prima, ga je gang. Dacht ik. Installatie leek vlot te verlopen. Totdat ik KIES weer opende. Het programma crashte direct, zonder foutcode of wat dan ook. Alleen maar de melding 'er is een fout'. Dank je. Probleem was echter dat deze melding consequent was, ik kon het programma niet meer gebruiken. Maar ja, wilde toch die Contacts zonder al teveel moeite overhevelen. Dus dan maar de boel uninstallen. Leek ook goed te gaan. Totdat ik een reinstall ging doen. Drie keer een progress bar en vervolgens... Niets. Ook weer consequent, de installer wilde niet meer opkomen. Zucht.. Okay, dan even de laatste versie van KIES downloaden. Eenmaal bij de juiste link, werkt de link niet. Althans, in Firefox niet (kwam ik later achter). In IE werkte het wel, al had ik geen zin meer om uit te zoeken waarom. Okay, laatste versie in de pocket. Dubbelklik, progress bar weer drie keer, hij lijkt verder te gaan, ja, nee, toch wel, of misschien niet..? Helaas, wederom kapt de installer. Ook na een reboot geen succes. Dag voorbij, uren verspilt, en nog geen contacts.

Maar vandaag vol goede moed verder gegaan. Dan maar eens kijken naar register/folders etc. Er waren geen registry keys meer aanwezig. Wel een folder in application data met een bestandje erin. Deze verwijderd. Vervolgens installer gestart en zowaar, ik kon het prachtige programma weer installeren.

Vervolgens wilde ik mijn phone draadloos laten syncen. Na het voorgaande moeizame proces dacht ik dat het wel weer ergens spaak zou lopen. Maar in tegenstelling. De instructies opgevolgd en het werkte vlekkeloos. Draadloos de contacts vanuit Outlook naar de S3 kunnen syncen. Bijna vlekkeloos dan. Ik kan niet aangeven dat ik een bepaald Outlook veld wil mappen aan Groups. Toch nog een handmatige actie helaas.

Heb ik nog één vraagje, misschien dat jullie daar nog iets op weten. Ik heb ook een vracht foto's gesynced. Nu kun je die in KIES heel netjes taggen en in folders plaatsen. Na de sync is het echter een rotzooi op mijn tablet en telefoon. De foto's staan in willekeurige volgorde en ik zie niet direct hoe ik een onderverdeling kan maken. Worden die tags dan helemaal niet ondersteund door de mobile devices? Want dan begrijp ik niet echt het nut hiervan. Of zie ik gewoon iets over het hoofd..?

Conclusie: KIES werkt wel, je moet er alleen even een nachtje over slapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Net KIES op een 2e PC hier thuis geinstalleerd voor het syncen van een SGS1.

Even wat USB driver issues gehad - vond geen aangesloten device
1. telefoon losgekoppeld
2. "verbindingsprobleem oplossen uitegvoerd
3. KIES lipe vast tijdens stap 2..
4. nogmaal stap 2 uitgevoerd
5. telefoon aangesloten
Werkt.

Het is dus inderdaad waar dat het wat moeite kan kosten om KIES aan de praat te krijgen maar het lukt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
Gadgeteer schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:15:
[...]

Heb je wel KIES geinstalleerd voordat je de NOTE aansloot op de PC?
Als je de telefoon eerst aansluit, installeert Windows volgens mij een standaard USB driver.

Mocht je bovenstaande andersom gedaan hebben.. eerst KIES + driver verwijderen. Telefoon NIET aansluiten. Rebooten, KIES installeren, rebooten, telefoon aansluiten en dan hopen dat het werkt.

Mocht dat niets oplossen dan ben ik een beetje door mijn ideeen heen. Mogelijk conflicteerd de software/driver dan ergens mee.
Ik heb inderdaad Kies geinstalleerd en daarna pas het toestel aangesloten.
Vreemd blijft dat ook de de installatie van Kies en een herstart, windows niet de samsung USB drivers gebruikt maar de eigen USB modem drivers blijft gebruiken. En als ik de windows driver verwijder om de samsung drivers te gebruiken blijft ik code 31 krijgen. Ik geef het maar op denk ik.
Ik vraag me of er geen alternatief is op de android markt om outlook contacten te syncen met de telefoon?

[ Voor 5% gewijzigd door eazyq op 22-07-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• courageousbastard73
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02-2015
verwijder kies en alle dot net software. Download vervolgens dot net framework installeer dit en alle updates en daarna installeer je kies opnieuw, dat zou je moeten verderhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
Ik heb het inmiddels opgegeven, alle email instellingen handmatig gedaan en via mijn oude BB het adresboek gesynchroniseerd met het toestel en dat vervolgens weer via Bluetooth overgezet naar de Note. dat was sneller. Voor mij geen Kies meer, het wil maar niet werken bij mij :X :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
even een kort verhaaltje: KIES gebruikt na lange tijd om de laatste update aan firmware binnen te halen voor min SGS1 ; telefoon zo "dood als een pier" ( bricked phone : meer ervaringen?) Kon (gelukkig?) nog in download mode komen en laatste Samsung firmware ( 2.3.6 ; XWJV5) er op gezet met Odin.
daarna herkende de geupdate KIES mijn toestel weer..en ik kwam tot de verrassende ontdekking dat ( voor het eerst ? ) er miniatuurtjes van video's zichtbaar waren in de interface.
Goh, wordt KIES dan eindelijk volwassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 04:18
Na een tijdje op verschillende computers Kies te hebben gebruikt
(taakbeheer, en dan RAM geheugen wissen, en dan aansluiten op de pc)
lijkt het wel of de communicatie helemaal niet meer werkt, zelfs windows herkend de sgs2 niet meer.
Verschillende drivers geprobeer die van Samsung zijn, niets helpt.
hij laad overigens wel op. Een oude telefoon werkt wel met de kabel op de pc
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Laatst online: 02-06 04:18
Joepie!
na een hoop gedoe zelfs m'n laad kabeltje kwijt geraakt, opzoek naar een ander kabeltje en ook gevonden.
een verloopje en ander usb kabeltje, met weinig hoop in de pc gestoken, kon ik in iedergeval m'n telefoon weer opladen. weer was de pc naar drivers aan het zoeken,, "zoeken naar windows updates", ik klikte een keer op "stop" en warempel ik had in eens weer verbinding.(ik heb dit wel een paar keer moeten doen)
Maar de pc herkend te telefoon weer (wel via samsung kies verbindings fouten laten oplossen), ik denk dat windows automatische driver updates roet in het eten gooien,
doe je voordeel ermee, bij mij werkte het in iedergeval!
ijsbeer910 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:14:
Na een tijdje op verschillende computers Kies te hebben gebruikt
(taakbeheer, en dan RAM geheugen wissen, en dan aansluiten op de pc)
lijkt het wel of de communicatie helemaal niet meer werkt, zelfs windows herkend de sgs2 niet meer.
Verschillende drivers geprobeer die van Samsung zijn, niets helpt.
hij laad overigens wel op. Een oude telefoon werkt wel met de kabel op de pc
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Wat is kies onder windows vista zwaar klote! Ik heb kies zelf onder windows 7 64 bit ultimate draaien en zonder problemen. Onder vista is het echt een ramp. De ene foutmelding naar de andere. Telefoon niet willen updaten en daarna toch weer wel. Als je dan 2 telefoons en een tablet moet updaten op mijn moeders laptop dan wordt e toch wel even gefrustreerd. De hele zaterdagmiddag mee zoet geweest. (trage notebook acer). De tablet uiteindelijk maar via ota geupdated. Was echt niet aan de praat te krijgen met kies. Telefoons uiteindelijk wel gelukt naar veel moeite. Ik ga er van uit dat Samsung hier niets mee mee doet, maar wat ben ik blij dat ik windows 7 heb! Blijft natuurlijk wel vervelend voor mijn moeders en mijn broertjes telefoon die ook af en toe bijgewerkt moeten worden. Nu las ik bij meerdere mensen dat kies niet wil met de galaxy tab 10.1 (gt-p7500). Meer mensen last van deze combi op een windows 7 systeem?

Edit: en alweer een nieuwe versie van kies uit. Gaat lekker zo. Elke week een nieuwe versie. Deze werkt wel een stuk stabieler.

[ Voor 6% gewijzigd door blueface op 16-10-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

blueface schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:55:

Edit: en alweer een nieuwe versie van kies uit. Gaat lekker zo. Elke week een nieuwe versie. Deze werkt wel een stuk stabieler.
Leuk voor je, Kies heeft bij mij altijd zonder problemen gewerkt. Maar deze versie heeft er voor gezorgd dat het niet meer werkt...zucht

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Nu je het zegt. Ik had van de week een usb stick gehaald en die werkt dus niet samen met deze versie van KIES! Als ik kies installeer, dan wordt de usb stick niet herkend. Kies er af en usb stick wordt perfect herkend. Kies vertraagde altijd wel mijn usb poorten. Windows 7 64 bit Ultimate. Zucht, dan maar OTA updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Sinds kort weigert Samsung KIES backups te maken van mijn SGS 2. Voorheen lukte dit altijd prima, maar sinds ik KIES opnieuw geïnstalleerd heb lukt het niet meer om een backup te maken. Ik heb het nogmaals geherinstalleerd, maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel een backup kan maken via KIES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 403706 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:21:
Sinds kort weigert Samsung KIES backups te maken van mijn SGS 2. Voorheen lukte dit altijd prima, maar sinds ik KIES opnieuw geïnstalleerd heb lukt het niet meer om een backup te maken. Ik heb het nogmaals geherinstalleerd, maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel een backup kan maken via KIES?
Dit probleem had ik ook! Daarna kies opnieuw geinstalleerd en nu krijg ik de melding missing hardware ID en kan ik niet met KIES verbinden, ik wordt zo moe van KIES gezeik. :( Volgens mij komt dit door de nieuwe kies versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Ja, volgens mij ligt dit inderdaad aan de nieuwste versie, want met de oudere versie had ik dit probleem nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyronymus
  • Registratie: April 2004
Ik heb met de nieuwste stabiele versie 2.5.0.12094_28 een probleem met de update van componenten voor firmware beheer. Iedere keer krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/raw64

Kan ik deze update voor firmwarebeheer niet handmatig installeren of zo?

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik ben nu een update voor KIES aan het binnenhalen: 2.5.0.12104_15, update date: 2012-11-15

Ik denk dat ik zo mogelijk nog de enige ben die Kies gebruikt. Tegen mijn zin in, dat wel. Anyways, ik had Kies eerder deze week een update gegeven, en daarna herkende het mijn SGS2 totaal niet meer.
De error was "SIM not found, unable to communicate". Waarop ik dacht "je moeder :F ".

Ik hoop dat deze update die fout verhelpt :)
Mn SGS2 wordt weer herkent en shizzle. Good times.

[ Voor 6% gewijzigd door ShadyNetworker op 15-11-2012 01:31 ]

It's always DNS...

• corset
Ik gebruik het nog steeds dagelijks, werkt gewoon goed. Heb nog geen enkel issue gehad.

4 PC's
4 laptops
3x S3
2x S2

allemaal herkend, allemaal werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
ShadyNetworker schreef op donderdag 15 november 2012 @ 01:20:
Ik ben nu een update voor KIES aan het binnenhalen: 2.5.0.12104_15, update date: 2012-11-15

Ik hoop dat deze update die fout verhelpt :)
Mn SGS2 wordt weer herkent en shizzle. Good times.
Met de nieuwste update van KIES kan ik weer normaal werken: mijn Galaxy Note maakt weer normaal (en binnen redelijke tijd) contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Nu weer een nieuwe versie beschikbaar sinds gisteren. Helaas nog steeds de zelfde bug als ik kies installeer. S3 en de galaxy note 10.1 worden beiden goed herkend. Maar mijn usb cruzer switch kan niet meer gebruikt worden(onherkenbaar). Kies er weer gedeinstalleerd en cruzer wordt prima herkend. Blijft een rare bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 14:53

wjn

Hoe krijg ik KIES werkend met SGS2 ICS??
Ja, Filmpje van Samsung bekeken en zaken gechecked, Kies gedeïnstalleerd, nieuwste versie etc.etc. etc.
Kies blijft zeuren dat niet de juiste USB mode is geselecteerd, maar ik kan helemaal de Kies mode niet selecteren.
Zou volgens andere forums automatisch moeten, niet dus.
Wordt er gefrustreerd van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 14:53

wjn

Meest irritante is dat Kies blijft zeggen dat er nieuwe firmware voor de i9100 is. Kan dat dus niet installeren.

Anoniem: 470172

blueface schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:12:
Nu weer een nieuwe versie beschikbaar sinds gisteren. Helaas nog steeds de zelfde bug als ik kies installeer. S3 en de galaxy note 10.1 worden beiden goed herkend. Maar mijn usb cruzer switch kan niet meer gebruikt worden(onherkenbaar). Kies er weer gedeinstalleerd en cruzer wordt prima herkend. Blijft een rare bug.
Idem, ik sluit kies gewoon via het taakbeheer. Omdat ik beide nodig heb. :)
wjn schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:57:
Hoe krijg ik KIES werkend met SGS2 ICS??
Ja, Filmpje van Samsung bekeken en zaken gechecked, Kies gedeïnstalleerd, nieuwste versie etc.etc. etc.
Kies blijft zeuren dat niet de juiste USB mode is geselecteerd, maar ik kan helemaal de Kies mode niet selecteren.
Zou volgens andere forums automatisch moeten, niet dus.
Wordt er gefrustreerd van!!
Ik had dit mijn mijn Ace Plus.
Ik heb een oudere versie geinstalleerd van Kies en dan via help, kies geupdate.
Als je de nieuwste versie download via de website, geeft kies wel eens usb problemen dat hij je toestel niet herkent.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 470172 op 22-11-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Weet iemand of je met Kies selectief kunt updaten?

b.v. ik heb een sgs-ii met t-mobile firmware android 2.3.5 (BOKJ2)
Ik zou hem graag willen updaten naar 2.3.6 van t-mobile (weet niet eens of die er is, ja wel de unbranded)

kortom mijn vragen:
- Wanneer ik met Kies update kan ik dan kiezen uit verschillende updates b.v. 2.3.6 of krijg ik automatisch en uitsluitend de nieuwste ics 4.0.3 of gel boon 4.1 voorgeschoteld??

- Of is die 2.3.6 van t-mobile ergens te downloaden, zodat we zelf aan de slag kunnen eventueel?

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybss
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:44
Hallo,

Ik heb een probleem met Windows of Samsung kies.

Sinds een paar weken kan ik mijn Samsung Galaxy S II niet meer verbinden met Samsung kies (kies blijft in het 'vebinden' scherm staan en kan daar ook uren in blijven.

Vervolgens geeft mijn windows een melding dat Samsung ID onbreekt, ik heb al van alles geprobeerd ik zal een paar dingen opnoemen.

1. Kies vaak verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
2. USB fout opsporing op mijn Galaxy S II
3. SD kaartje eruit en dan geprobeerd.
4. drivers verwijdert en opnieuw laten installeren
Ik hoop dat iemand op dit forum nog een oplossing heeft en zal die gene daar erg dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

KennyPlox

feest vierende banaan

Wat een rot programma :P
Ik krijg via mijn I9001(Galaxy S Plus) de nieuwste firmware er niet op via Kies. Als ik via instellingen naar software update gaat zegt hij dat er niks nieuws is, maar via Kies zegt hij wel degelijk dat er nieuwe firmware is. Ik kan meestal het eerste moment nog wel downloaden(er komt dus een scherm met 'Voorbereiding 100%' etc), maar dan komt er een pop-up van Kies dat hij verder wil gaan enzo, accepteer ik en dan is Kies opeens afgesloten/reageert Kies niet en sluit heel mijn explorer.exe af.
Iemand raad?

EDIT: Pagina word als Malware door Chrome weergegeven :c?

[ Voor 6% gewijzigd door KennyPlox op 23-12-2012 15:14 ]

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryceVL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 14:57
Hallo allen,

Ik hoop dat jullie me wellicht van wat wijsheid kunnen voorzien.
Tot enige tijd geleden had ik een Samsung Galaxy S. Deze is helaas gestolen en heb inmiddels een Samsung Galaxy Nexus in de plaats.
Nu loop ik echter tegen het volgende aan; ik had redelijk kort voor de diefstal nog een backup gemaakt van contacten, foto's en video's met Samsung Kies (doen we ook nooit meer) deze staan nu in een .sbu file.

Aangezien de Nexus geen Kies gebruikt kan ik deze dus niet op de "reguliere manier terugzetten. Via XDA wel tegen een tool aangelopen op VCards te onttrekken, maar de rest is nog gelockt.

Aangezien ik toch wel hoop deze spullen nog terug te zien ooit hoop ik dat er hier nog iemand de oplossing brengt.
Alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar je weet maar nooit! ;)

Een vriendin van mij heeft een Galaxy S2 met een gebroken scherm. Er zitten 2 dikke scheuren in en hij doet dus niets meer. Natuurlijk heeft ze nooit een backup gemaakt en op de een of andere manier heeft de telefoon geen contactpersonen met GMail gesynct.

Ik kreeg 'm dus in m'n handen geduwd met de vraag of ik er nog wat vanaf kon krijgen. Hij boot wel, de knoppen onderaan het scherm lichten op als je ze aanraakt en hij trilt een keer als je USB aansluit.

Kies
  • Telefoon wordt herkend
  • Kies geeft aan dat de telefoon gelockt is
  • 100-den pogingen om het screen te unlocken met haar patroon werken niet, ik denk dat het scherm niets meer registreert
  • Kies kan er dus niets vanaf halen
Android SDK
  • adb.exe kan de S2 niet vinden (mijn DHD wel gewoon)
  • Onder Linux ook niet :( (DHD wel)
  • Ik gok er op dat debugging niet aan staat
Heeft iemand anders nog tips om er iets vanaf te krijgen? Misschien iets installeren via de browser die iets open zet?

Alle hulp is welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier de Samsung Galaxy Note.

Omdat er geruchten gaan dat er een update aankomt heb ik Kies geupdate. Er was een update waarin expliciet werd gemeld dat de backupfunctie is verbeterd.

Denk ik: "ja, handig!" want veel mensen moeten rooten om fatsoenlijk te kunnen backuppen.

Heb bij de backup gekozen voor "alle items selecteren" . Nu staat hij in de voortgangsmelding al een paar uur op "Back up maken van S Mema" :X
Ik ben erg teleurgesteld. Heb eerder dit gehad maar toen bij het backuppen van contacten :+

@samsung: ik adviseer jullie de hele crew op staande voet te onslaan en opnieuw te beginnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406080

Ik heb de laatste Samsung Kies geinstalleerd, maar mijn Samsung Galaxy S wordt wel herkent, maar hij verbind niet. Hoe kan dit? Ik heb al eens de probleemoplossing gedaan binnen kies en de Samsung driver opnieuw geinstalleerd, maar hij verbind nog steeds niet. Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, feature.

Kies is notoir voor slecht verbinden, zeker onder XP. Gelukkig is het de laatste tijd wel beter, maar eerst was het echt huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senor Sjon schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:12:
Nee, feature.

Kies is notoir voor slecht verbinden, zeker onder XP. Gelukkig is het de laatste tijd wel beter, maar eerst was het echt huilen.
Feature? Wat bedoel je daarmee? Ik gebruik hier Vista b.t.w, geen XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
It isn't a bug, it's a feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, nou lekker dan. Hoe kan ik dan ooit Android updaten? Overigens kan ik er bij Windows Verkenner wel gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

Anoniem: 406080 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:31:
Ok, nou lekker dan. Hoe kan ik dan ooit Android updaten? Overigens kan ik er bij Windows Verkenner wel gewoon bij.
Gebruik Odin, werkt altijd O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is Odin en werkt dat net zo makkelijk als Kies?

Edit: oh Odin, maar dat gaat niet op voor mijn toestel, dan moet hij geroot zijn en dat doe ik niet. Kan ik dus niets mee.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 406080 op 25-03-2013 12:43 ]

Pagina: 1 2 Laatste