Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
1) zorg dat alle KIES processen zijn gesloten
2) start odin als administrator, sluit je telefoon aan via USB in downloadmode
3) klik op de knop PDA en kies de rom
4) klik start
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand mij helpen?
Much appreciated!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Hierbij een update voor alle gebruikers die, net als ik, sinds februari 2012 problemen met Kies hebben gehad:
Mijn remedie voor een goede werking met Windows8Pro op een Intel 2Duo-3GHz met Asus - pc.
Sinds vandaag heb ik na heel wat uren uitzoeken en opstarten van de GSM, alsmede de computer, Kies eindelijk aan de praat weten te krijgen ...
1- Alvorens heb ik de GSM-Galaxy-S-Plus bij de instelling verbindingsopbouw op "KIES" gezet.
2- Daarna op de Startknop gedrukt, in het midden van de drie "toetsen" ... onderin, zodat hij gewoon aan staat met beeldscherm aan, zonder actieve toepassingen, maar beslist NIET in de Stand-By stand zonder beeld...!
3- PC Setting Mappen Automatisch Openen Verkenner uitgezet. "Niets Ondernemen".
4- Kies opstarten, als deze helemaal klaar is met opstarten en het Basis - opstart - scherm verschijnt, nu pas de GSM via een originele Samsung USB-kabel aansluiten.
5- Bij een USB - 2.0 poort duurt het ongeveer 45 seconden alvorens de startprocedure afgerond is.
Je ziet nu meteen de Firmware die op je GSM actief is en de laatste versie van een eventuele update hiervan, goed opletten in dit geval.
6- Als Kies de verbindingsopbouw niet kan afronden, terugvalt naar het Basis - opstart - scherm, dan dient nu de Fout - Controle "Verbindingsproblemen Automatisch Oplossen" opgestart te worden ....
Nu worden nieuwe drivers " Multi - Media - Transfer - Protocol " automatisch opnieuw geactiveerd vanuit de Fout - Controle ...... wel internetverbinding activeren.
Na 7 minuten kan de procedure vanzelf afronden, dus Even Wachten zou Andre van Duyn zeggen....
7- Herstart de pc nu opnieuw op en zet Kies opnieuw aan tot het Basis - opstart - scherm verschijnt.
8- GSM aanzetten, wederom in de "KIES - stand" alvorens de USB kabel aan te sluiten op de USB2 poort.
9 - Na 45 seconden verschijnt het overzicht van het geheugen ven de telefoon alsmede SD-kaartje...+ Firmware ....
Als je nu op Contacten klikt van de Telefoon, zal KIES de inhoud van het telefoon geheugen tonen. De rest is kinderspel.
Veel geluk of probeer wat anders? Datum: 10 April 2013 KIES 2.7 met laatste updates.... en 11 uur prutsen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 22:44 . Reden: versie 2.7 bestaat niet , hoort 2.5 te zijn .... ]
Nu voeg je zelf ook niets toe (en ik nu ook niet).lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:21:
Totaal niet Ph4ge. Dan moet Steam ook een gedrocht zijn (werkt ook bij genoeg mensen niet) en velen anderen ook. Beetje jammer van je post. Als je niks toe te voegen hebt, post dan ook niet.
Maar ik ken nietmand die problemen heeft met steam zoals mensen dan met kies hebben. iedereen die ik ken die kies gebruikt heeft wel eens een probleem gehad met die brakke software. Steam daarintegen heeft niemand problemen mee. Soms overload op de servers waardoor je nog een keer moet klikken (Big whoop). Maar Kies met Steam vergelijken is echt achterlijk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mooi pogramma, freeware.
Sync outlook e.d.
Werk al een paar jaar met dit program en is top!
En zoals je hier in dit topic leest, veel gevallen waar kies gewoon NIET werkt. Leuk en aardig dat het voor jou en je bedrijf en je familie en iedereen die JOU kent wel werkt maar dat continu herhalen heeft niemand wat aan.lanerios schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:09:
Grappige is dat ik sinds ik op support van providers werk, ik alleen maar hoor dat Kies gewoon goed werkt vanuit de meest atechnische klanten. Ja soms hoor ik wat storingen, dan ga ik er mee bezig, en 10 minuten later werkt het weer
Verwijderd
Ik heb een vraagje. Bij mij heeft Samsung Kies altijd probleemloos gewerkt, maar sinds een tijdje doet hij het niet meer. Als ik hem opstart krijg ik de melding: "Kies werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is."
Dit zegt hij echt al weken.. Ik heb hem ook al een keer verwijderd van de computer en opnieuw geïnstalleerd maar het werkt niet. Iemand enig idee? Ik vond het een heel fijn programma, dus vind het jammer dat het niet meer werkt.
Alvast bedankt!
EDIT: Probleem is opgelost
Samsung Kies is ook een stuk slechter dan Odin. Ik zou dat hele kies weggooien en alleen via OTA's updaten of gewoon (custom) roms via Odin flashen.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:38:
Ik ben bang dat ik wat fout doe en mijn telefoon het helemaal niet meer doet. Heb ik dus eens gehad met Kies.
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Nu dit topic weer wat activiteit lijkt te vertonen ga ik het toch nog een keer proberen, is er iemand die weet of ik mn back-up data nog uit de SBU file kan krijgen?BryceVL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:21:
Hallo allen,
Ik hoop dat jullie me wellicht van wat wijsheid kunnen voorzien.
Tot enige tijd geleden had ik een Samsung Galaxy S. Deze is helaas gestolen en heb inmiddels een Samsung Galaxy Nexus in de plaats.
Nu loop ik echter tegen het volgende aan; ik had redelijk kort voor de diefstal nog een backup gemaakt van contacten, foto's en video's met Samsung Kies (doen we ook nooit meer) deze staan nu in een .sbu file.
Aangezien de Nexus geen Kies gebruikt kan ik deze dus niet op de "reguliere manier terugzetten. Via XDA wel tegen een tool aangelopen op VCards te onttrekken, maar de rest is nog gelockt.
Aangezien ik toch wel hoop deze spullen nog terug te zien ooit hoop ik dat er hier nog iemand de oplossing brengt.
Alvast

Drivers opnieuw instellen via Kies verandert niets. De modi Mediaspeler en Massaopslag werken wel. Het ligt dus niet aan mijn kabel.
edit:
Bij probleemrapporten staat:
Product
MTP-apparaat
Probleem
Stuurprogramma kan niet worden geladen
Datum
9-8-2013 18:09
Status
Rapport verzenden
Beschrijving
Het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd, maar er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van de software. Foutcode: 10.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: PnPDeviceProblemCode
Architectuur: x86
Hardware-id: USB\MS_COMP_MTP
GUID van Setup-klasse: {eec5ad98-8080-425f-922a-dabf3de3f69a}
PnP-probleemcode: 0000000A
Naam van stuurprogramma: WUDFRd.sys
Versie van stuurprogramma: 6.2.9200.16384
Datum van stuurprogramma: 07-26-2012
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.256.6
Landinstelling-id: 1043
[ Voor 48% gewijzigd door Daos op 09-08-2013 18:25 ]
Installeer de drivers handmatig. Zie hier: http://forum.xda-develope...=961956&highlight=drivers
Ik zie wel het type-nummer (GT-I9001) in Kies verschijnen, maar hij blijft hangen met de tekst "Verbinden..."
In Apparaatbeheer staat er verder een geel waarschuwingssymbool bij het MTP-apparaat en de Apparaatstatus zegt:
Dit apparaat start niet. (Code 10)
Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.
Bij mij heeft ie de drivers wel geinstalleerd na gewoon domweg aansluiten.
Bedankt! Nu doet hij het wel. Windows kon nu wel de driver installeren en later in Kies is hij ook present.mrjraider schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:40:
Gewoon aansluiten zonder KIES op te starten dan?
In Apparaatbeheer heet het nu geen "MTP-Apparaat" meer, maar "GT-I9001". En de waarschuwing is ook weg.
mijn Samsung Galaxy S3 is vorige week gecrasht. Nu doet hij helemaal niks meer. Bij het opstarten verschijnt de witte tekst Samsung Galaxy SIII GT-I9300, gaat deze weer weg en verschijnt deze weer.
Vandaag langs de T-Mobile shop geweest. Die zeiden me dat de software waarschijnlijk gecrasht was en die opnieuw erop gezet moest worden. Ze konden hem opsturen of ik kon het zelf proberen met KIES.
Dus heb ik gekozen om t zelf eerst te proberen omdat ik m anders 2 weken oid kwijt ben
Anyway, nu loop ik tegen het probleem aan dat KIES mijn telefoon niet herkent....
Bij Apparaatbeheer staat hij onder 'Samsung Android Phone' en is up-to-date.
In KIES blijft hij hangen bij 'verbinden'...
Iemand een oplossing voor dit probleem? Andere USB-kabel werkt ook niet.
Ik moet erbij zeggen dat mijn telefoon nog steeds gecrasht is. De enige manier om hem door mijn laptop te laten herkennen is in recovery mode.
Edit: probleem opgelost!
In KIES staat herstelmodus, maar ik moest niet in recovery modus zitten maar in download modus(volgens mij, die met volume down, home + aan).
Nu werd ie wel herkent en is hij aan het upgraden.
[ Voor 10% gewijzigd door Beunhaas op 14-10-2013 20:27 ]

Wat in het Engels MB/Second is, is in het Nederlands blijkbaar MB/Tweede
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Overigens, geweldig programma dat Kies. Telefoon was flink van het padje, 20 keer geprobeerd te flashen, Cyanogenmod wilde niet eens booten maar via het herstellen via Kies toestel weer volledig werken gekregen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik gebruik hem veel op de Gear VR en merk dat die trage werking niet echt lekker werkt overall, dus ik dacht dat volledig alles wipen en opnieuw re-installen wel de beste oplossing was.
Is er, anno 2019, nog andere software van Samsung in omloop (nee, niet Switch) waarmee je je smartphone snel kan backupppen via een programma (aka "KIES" wat m.i. echt bezopen slecht werkt vergeleken met andere programma's die ik gebruik tussen computer en apparaat)?
[ Voor 70% gewijzigd door fredgroes op 05-05-2019 15:37 ]