Inhoud
Disclaimer
Let op, rooten en custom roms draaien komt niet zonder gevaar. Je kan zonder twijfel je telefoon veranderen in een dure baksteen. Bereid je goed voor als je gaat rooten en een custom rom gaat installeren!Introductie
Tja, waarom zou je eigenlijk een custom rom gaan draaien? En het maximale uit je telefoon willen tweaken? En software er op draaien dat eigenlijk niet behoort te kunnen. Tja? Je blijft toch een tweaker!Tweaking, the act of making subtle improvements to machines, especially a computer
Benodigde Applicaties & Rooten
Voordat je begint met het rooten van je telefoon is het natuurlijk handig om alle benodigde apps bij elkaar te hebben. Hier is een lijst van benodigde applicaties.Rooten
Er zijn verschillende beschrijvingen om te rooten. De meeste daarvan zijn te vinden bij de buren van XDA.[02Feb12]How to Root/Unroot Samsung Galaxy Note + CWM (simple step at end of post)
Door: dr.ketan
[STOCK ROMS] N7000 All stock ROMs + install + Root guide All at 1 place,Latest XXLC2
Door: dr.ketan
Videoguide om te rooten van dr.ketan:
Videoguide om te rooten van Cursed4Eva
Ik vond de beschrijving van Cursed4Eva het makkelijkste, alle stappen waren helder uitgelegd en het rooten was zo gedaan
ROM Lijst
FAQ
[q]Scherm is zwart/grijs met gekleurde spikkels nadat mijn scherm uit gegaan is.[a]Flash een nieuwe kernel, dit is een bekend probleem met oudere kernels.
[q]Ik heb problemen met Kies
[a]Voor Kies is een apart topic: Het Samsung KIES topic
More to come...