Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bROaLJBgYJQBZS44qgieh8nT/full.png
Inhoud
Disclaimer
Let op, rooten en custom roms draaien komt niet zonder gevaar. Je kan zonder twijfel je telefoon veranderen in een dure baksteen. Bereid je goed voor als je gaat rooten en een custom rom gaat installeren!

Introductie
Tja, waarom zou je eigenlijk een custom rom gaan draaien? En het maximale uit je telefoon willen tweaken? En software er op draaien dat eigenlijk niet behoort te kunnen. Tja? Je blijft toch een tweaker!
Tweaking, the act of making subtle improvements to machines, especially a computer

Benodigde Applicaties & Rooten
Voordat je begint met het rooten van je telefoon is het natuurlijk handig om alle benodigde apps bij elkaar te hebben. Hier is een lijst van benodigde applicaties.
Rooten
Er zijn verschillende beschrijvingen om te rooten. De meeste daarvan zijn te vinden bij de buren van XDA.

[02Feb12]How to Root/Unroot Samsung Galaxy Note + CWM (simple step at end of post)
Door: dr.ketan
[STOCK ROMS] N7000 All stock ROMs + install + Root guide All at 1 place,Latest XXLC2
Door: dr.ketan

Videoguide om te rooten van dr.ketan:

Videoguide om te rooten van Cursed4Eva

Ik vond de beschrijving van Cursed4Eva het makkelijkste, alle stappen waren helder uitgelegd en het rooten was zo gedaan

ROM Lijst
ROM
Versie?
[ROM][20.04.12] imilka's CyanogenMod 9 v03 [IMM76D/4.0.4]ICS
[ROM] Criskelo's ICS V2 LP6 ICS FULL WorkingICS
[ROM/THEMES][AOSP/AOKP][4.0.4][22-04-12] M3dD0g´s LiquidSmooth Beta 2ICS
[ROM][ICS][04/19][PRE.AOKP.B33] ICS StuNNeR - 1.4.19 [REVAMPED & RELOADED]ICS
[ROM][ICS][21APR] MIUI4 ~ N7K ~ Beta [V6][ENG]ICS
[ROM] TheMIDTeam 1.0 Codename "B&G" (LP6 ICS 4.0.3) 04/17/12ICS
[ROM](16.04.2012) AlBa ZCLP6 Full ICS Repack v2ICS
[ROM] [30.03] Chrack´s XXLC1 Multi - FF Beta- Jkay Mod [539MB / 328MB / 224MB]ICS
[ROM] Criskelo's ICS V1 Beta4 (12/mar/2012) new bar icons/toggles /mod screen lockICS
[ROM][19.04.2012] CyanofreeICS
[ROM][Mar 18][XXLC1] CheckROM NoteHD™ V6 | Kitchen Pro v2.41 | Perfection Delivered!2.3.6
[ROM]jBroid Pack[jBroiCS Ed-1.2 - 20/04/12][jBroiSung in dev]ICS
[ROM] ROCKET ROM - v23 - XXLC1 [Update 29/03] - JKay Mod 13.6.1 - MIUI Style Theme!2.3.6

FAQ
[q]Scherm is zwart/grijs met gekleurde spikkels nadat mijn scherm uit gegaan is.
[a]Flash een nieuwe kernel, dit is een bekend probleem met oudere kernels.

[q]Ik heb problemen met Kies
[a]Voor Kies is een apart topic: Het Samsung KIES topic

More to come...

Changelog
22 April 2012: Eerste opzet topic.

Credits
De meeste informatie komt bij onze buren van XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb van de week geflashed naar ICS Stunner, ziet er echt geweldig uit en alles werkt prima. Het is zo verleidelijk om ze allemaal te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
mkools24 schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:09:
Ik heb van de week geflashed naar ICS Stunner, ziet er echt geweldig uit en alles werkt prima. Het is zo verleidelijk om ze allemaal te testen :P
Ik heb hier toch een vraagje over ....
Hoe dikwijls kan men zo'n intern geheugen herschrijven (herflashen)?
Ik neem aan dat het hier niet om een harde schijf gaat die ge kunt wissen en weer volschrijven
en dat een oneindig aantal keren.
Enfin, ik stel mij hier vragen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
ik ben van de midnote overgestapt naar de cyanogenmode v03 van imilka.
Ik heb nog geen force close of instabiliteit gezien... ZEER tevreden.Ben dus echt niet aan het wachten op de official rom.
android 4.0.4 En alles werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
project van imilka is DISCONTINEUED!
dat gaat niet meer door
ben nog op midnote ik zie vanochted dat er alba repacked v3 uit is
misschien dat effe proberen , moet wel zeggen dat de battery drain toegenomen is met de lp6 kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 11:38
dogan2010 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:35:
project van imilka is DISCONTINEUED!
Maar dat is vanwege goed nieuws! Er komt een officiele CM9 voor de Note, op zeer korte termijn.

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
nog niet discontineud. Hij is nog aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 16:42
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik zal rooten.
Wie trekt me over de streep en kan me een goede ICS rom aanbevelen die out of the box werkt.

Tevens kan ik zonder problemen terug naar stock firmware als ik niet tevreden ben zonder
dat de counter oploopt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
AmarthX schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:40:
[...]

Maar dat is vanwege goed nieuws! Er komt een officiele CM9 voor de Note, op zeer korte termijn.
Tja maar dan heb je nog geen goede roms. Er moeten wel mensen komen die er een goede custom rom van kunnen maken. Ik had op me HD2 ook altijd een Combinatie in de vorm van American Android. Die had oa CM7.

Ik wilde naar imika CM9 gaan maar nu dat niet meer supported wordt blijf ik bij stock GB.

Ik ben aan het kijken of het nog nut heeft om me huidige rom te upgraden. Ik heb nu XXLA4. Via kies kan ik deze niet meer ugpraden. Maar ik zag iets over een LC2. Maar ik wil wel me root blijven behouden. Dus ik zoek eigenlijk een CLK compatible upgrade.

Heeft iemand toevallig ervaring met Rooted_Stock_Odex_N7000UBLC2. Die zou je via odin moeten installeren. Maar dat doe ik liever niet gebruik liever clk.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 25-04-2012 14:43 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Je kan ook opteren voor cyanofree dat ook gebaseerd is op CM9.
Deze zou ook vrij stabiel en snel werken. ik ga dat ook dit weekend doen. Imilkas v03 is nog steeds stabieler en lagfree dan originele GB rom.
Ik persoonlijk zou dit uitproberen als ik een GB rom zou gebruiken
installeer ook notesmobile en heb je een volwaardig note rom die alle functies gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
yasin76 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:19:
Je kan ook opteren voor cyanofree dat ook gebaseerd is op CM9.
Deze zou ook vrij stabiel en snel werken. ik ga dat ook dit weekend doen. Imilkas v03 is nog steeds stabieler en lagfree dan originele GB rom.
Ik persoonlijk zou dit uitproberen als ik een GB rom zou gebruiken
installeer ook notesmobile en heb je een volwaardig note rom die alle functies gebruikt.
Mmmh probleem is dan dat ik alles opnieuw moet instellen. En met de LC2 update niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb die imika's er nu op staan echter heeft die geen market en ook geen file explorer dus kan momenteel niets voor elkaar krijgen. kan geen apps of iets downloaden lekker handig :)

Ga het nu via CWM manager proberen. Zit ook een APK install functie in.

Edit: Heb een google apps pakket gevonden voor CWM heb nu alleen het probleem dat ik me externe SD kaart niet via de file explorer zie. Alleen de Internal. Apps zoals de gallery zien de foto's op de externe kaart wel. Verder lijkt het prima te werken.

Gevonden. Het heet nu gewoon anders.... Hij zit in: /mnt/emmc

[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 25-04-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik probeer ICS stunner te installeren maar ik krijg de volgende melding tijdens het installeren van de rom:

E:signature verification failed
install_package = (2)

Ik heb hem ooit geroot met zo'n single click optie.
Op dit moment lijkt het nog alsof hij bezig is, maar het "flash" balkje beweegt al even niet meer...

Zal ik hem resetten of niet? En dan wat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Kk heb zojuist de allerlaatste versie van cyanefree geinstalleerd.. zeer tevreden. Vergeet niet ook gapss by the flashen boor de geinteresseerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Gisteren geroot en RocketROM v23 geflashed.
Afgezien van wat leuke extra's voor mn lockscreen e.d. moet ik zeggen dat ik tot nu toe redelijk teleurgesteld ben.
Overal verhalen ovr hoe nice en smooth alles werkt na flashen - bij mij - 0,0 verschil.

Ahwell - ik kijk het nog een paar weken aan, opzich is geen verschil nog altijd beter dan achteruitgang. Overigens zijn er dan ook genoeg ROMs dat ik ze ook wel "allemaal" wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik krijg met imika's ICS helaas een andere versie van Swipe namelijk de tablet swipe :( en die heeft geen support voor NL. Echt bagger nu heb ik dus geen fatsoenlijk toetsenbord. Als je het eenmaal gewend bent is het echt vervelend als het er niet meer is.

Ik heb al een swipe geript van me HD maar dan is hij ook net zo groot als op de HD2 en op de Note dus niet scherm vullend :( ik moet een rip hebben van een ander 720P dev wat geen Tablet versie gepushed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
GenjiBlade, ik denk dat je wel verschil gaat merken met de accuduur. Snelheid winst had ik ook wel, maar de accu duur was en een nog groter pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Welk toetsenbord gebruiken jullie met ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
ik gebruik al jaren multiling keyboard van honso. ik kan nie om met swype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Astennu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:46:
Welk toetsenbord gebruiken jullie met ICS?
Go Keyboard nu. Zit ook een soort van Swype in. Maar dat gebruik ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jip_86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:55:
[...]

Go Keyboard nu. Zit ook een soort van Swype in. Maar dat gebruik ik niet echt.
Meeste keyboards swypen niet echt goed. Komen er vage woorden uit. In het begin vond ik het niets maar als je er aan gewend bent ben je zo veel sneller dan met normaal typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 13:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Thanx voor dit topic! Net rooted+cwm en heb daarna de Stunner ics rom er op gezet. Ik ben er erg blij mee, telefoon voelt vlotter en ik vind de software gewoon lekkerder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Astennu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:17:
[...]

Meeste keyboards swypen niet echt goed. Komen er vage woorden uit. In het begin vond ik het niets maar als je er aan gewend bent ben je zo veel sneller dan met normaal typen.
Ja, erg jammer dat swype er niet is in het Nederlands voor ics. De versie die er wel is heeft ook de lay-out vernaggeld. Een of ander gedrocht met mini-toetsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
swypen is interessant als je in 1 taal swyped :) niet als je meertalig berichtjes typed zoals ik. daarmee geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46

oNo

Voor degene met een ICS ROM op zoek naar Swype:
http://forum.xda-develope...hlight=swype#post24946789
Zoals vermeld kan je language packs downloaden, waaronder NL.

Deze doet het prima bij mij. Eenmaal gewend aan Swype en je eigen dictionary opgebouwd wil je niet anders meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Ik gebruik geen Swype maar SwiftKey Tablet X, wat ik het grote voordeel vind, is dat je toetsenbord gebroken is, zodat je met je duimen kan tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
yasin76 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:12:
swypen is interessant als je in 1 taal swyped :) niet als je meertalig berichtjes typed zoals ik. daarmee geen optie
Je kunt heel makkelijk van taal wisselen. En als je bepaalde woorden wilt gebruiken kun je ze altijd toevoegen.
oNo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:28:

Deze doet het prima bij mij. Eenmaal gewend aan Swype en je eigen dictionary opgebouwd wil je niet anders meer! :)
Iemand had em inderdaad gelinkt op XDA die werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Op XDA staat nu ook een officiële CM9. Schijnt wel even tricky te zijn met flashen omdat je niet vanaf een repack kernel kan flashen zoals iMilka. Kans op een brick is vrij groot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jip_86 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:29:
Op XDA staat nu ook een officiële CM9. Schijnt wel even tricky te zijn met flashen omdat je niet vanaf een repack kernel kan flashen zoals iMilka. Kans op een brick is vrij groot dan.
Mmmh dan wacht ik er voorlopig lekker mee. Laat ze dat maar eerst eens goed ontwikkelen. Imilka zou misschien ook op basis van die CM9 weer een nieuwe rom gaan maken :)

Voorlopig werkt die v03 goed dus ik blijf daar even bij hangen. Ik heb alleen het idee dat hij niet kan snelladen. In de auto met navigatie laat hij gewoon niet. Pas als je de navigatie uit zet laad hij heel langzaam. Ook thuis aan de lader duurt het veel langer.

Maar dat is dan ook het enige wat niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft deze CM9 ook het probleem met de in call microphone, die het niet doet.

niet altijd even handig om niets te kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024

BEDANKT! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
yasin76 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:12:
Dat vind ik wel weer meevallen.
Ik swype in NL/EN/DE - heel soms irritant als ik het zelf vergeet te switchen maar gaat reuze goed. meertalig in een bericht is de eerste paar dagen vervelend maar op een gegeven moment is je bibliotheek zo bijgewerkt dat het weer vloeiend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421157

Hi,

ik heb in 't verleden mijn Xperia en HD2 weten te rooten. Bij mijn Galaxy Note (kernel XXLA6) lukt het nog niet momenteel. Ik wil alleen apps kunnen gebruiken waarbij je een root nodig hebt, dus geen nieuwe software of iets dergelijks.

Ik heb het volgende gedaan:
http://software2tech.com/...sy-rooting-toolkit-video/ -> Dit ging prima. Precies zoals de guide en het filmpje.

Vervolgens verder met dit. Lukte ook wel, maar step 6 kreeg ik niet voor elkaar, hij zegt dat het geen optie is.
http://software2tech.com/...l-on-samsung-galaxy-note/
Step 6: Click any keyboard key on your PC to start flash CF Root Kernel into Samsung Galaxy Note.

Iemand die me op weg kan helpen? k ben hier verder nogal een leek in :X

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:16
Ga via Mobile Odin terug naar KKA en root deze rom dan. Flash dan met Mobile Odin Pro (betaald) de laatste rom, zoals LA6 en je hebt een gerootte telefoon zonder dat de binary counter omhoog is gegaan.

Zojuist heb ik build 3 geïnstalleerd van het experimentele Cyanogenmod project op de Galaxy Note. Deze rom is gebouwd op de Galaxy S II open source sources van Samsung en aangepast aan de Galaxy Note. Moet zeggen dat het snel gaat qua updates en dat build 3 nu goed werkt. Een paar relatief kleine zaken werken nog niet zoals speaker telefoon.

Maar goed, nu is het denk ik vooral afwachten hoe lang het gaat duren voordat er een officiële en onofficiële rom komt gebouwd op de Galaxy Note sources van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Die build 3 is juist niet de S2 afgeleide. Er was een experimentele van imilka die gebaseerd was op de S2 versie. Maar die is juist gestopt nu de officiële versie van CM zelf uit is. Helaas gaan zij delen weer overnieuw uitvinden die imilka al in orde had. Ik blijf dan ook nog wel op imilka voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46

oNo

DO NOT FLASH OR WIPE USING ANY ICS LEAK REPACK

These kernels are fundamentally dangerous. Samsung introduced some sort of bug in the eMMC driver that can permanently damage the eMMC flash storage of the phone. This leads to unusable partitions at best, and at worst a hardbricked device. The nature of the failure is so severe that the usual method for hardbrick recovery (JTAG) is unable to recover devices damaged in this manner.

Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
jip_86 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:15:
Die build 3 is juist niet de S2 afgeleide. Er was een experimentele van imilka die gebaseerd was op de S2 versie. Maar die is juist gestopt nu de officiële versie van CM zelf uit is. Helaas gaan zij delen weer overnieuw uitvinden die imilka al in orde had. Ik blijf dan ook nog wel op imilka voorlopig.
Dan heb je het niet goed gelezen. De Imilka builds waren namelijk gebaseerd op de Samsung LPx versies voor de Note gecombineerd met S2 en GNex CM9/AOSP. Entropy512 en XplodWild hebben echter de ICS source gepakt van de S2 en zijn daarop verder gaan bouwen op een versie voor de Note. Als je de changelogs ook bekijkt op Github zie je ook erg veel overeenkomst of veranderingen vanaf de S2.

Het klopt inderdaad dat de LP-repacks gevaarlijk zijn, althans dat beweert Entropy512. Dit zou komen doordat flash geheugen op een verkeerde manier aangesproken word, waardoor het per ongeluk gewist, maar niet vrijgegeven wordt.

Je kunt de leaks (en afgeleiden zoals Imilka AOSP/CM9, Stunner, MIUI, etc) echter wel gebruiken, maar het word aangeraden om zo min mogelijk gebruik te maken van Clockworkmod Recovery. Het gevaarlijkste is om een Nandroid backup terug te zetten.

Wil je toch terug naar Gingerbread of straks de officiële ICS, dan word er aangeraden om Odin of Mobile Odin (Pro) te gebruiken van Chainfire. Deze methoden zijn namelijk wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:07

KneoK

Not in a million lightyears

Het is ook niet veilig om leaks te gebruiken omdat het probleem ook kan optreden bij (grote) file transfers en wissen van bestanden.

Het makkelijkste als je op ICS zit en terug wilt naar GB is om met Mobile Odin de AbyssNote 4.2 kernel te flashen. Aangezien het een GB kernel is kun je daarna je toestel niet meer opstarten maar je kunt dan wel naar CWM Recovery en een willekeurige GB rom flashen zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Ik wil terug naar GB (van ICS) vind het risico toch te groot.

Heeft iemand hier een goede guide voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Of een pre-rooted fom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535025

Daarna CF-Kernel eroverheen voor CWMR en je kunt eventueel een custom GB rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Crap! Lekker dan.. heb ik net een weekje die Stunner ICS Rom draaien. Ben er best blij mee eingelijk. Maarja, dan maar weer een oudere versie er op.

Maar hoe pak ik dat nu precies aan?

KneoK?

Via Odin een pre-rooted installeren. (Gewoon ODIN opstarten, rom selecteren en flashen?)

Wat is een CF Kernel eingelijk? Is dat een kernel zodat je weer de clockwork mod kan gebruiken? Hoe flash je die dan nadat die pre-rooted rom is geflashed?

En vanuit CWM kan je dan weer custom GB roms flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ja, je pakt gewoon een pre-rooted rom uit dat topic wat ik gepost heb. Ik raad je aan om de European Open XXLC1 versie te nemen. Die flash je inderdaad gewoon met Odin, bestanden selecteren en gaan met die Note.

De CF-Root kernel is inderdaad een kernel waar CWM Recovery ingebakken zit zodat je weer custom roms kunt gebruiken.

Onderaan deze post kun je de juiste versie vinden voor de pre-rooted rom die je flasht: http://forum.xda-develope...hp?p=18978158&postcount=1

Als je XXLC1 flasht heb je dus CF-Root voor LC1 nodig. Downloaden, uitpakken, already-rooted.bat uitvoeren en de kernel wordt geflashed.

Maar omdat je al root hebt en op een custom rom zit is er een veel makkelijkere manier. Je download AbyssNote 4.2 kernel. De zip pak je uit en alleen het bestand genaamd zImage kopieer je naar je telefoon. Je installeert dan Mobile Odin (Pro) uit de Play Store, start het programma en kiest alleen voor Kernel. Dan navigeer je naar de locatie waar je de zImage hebt opgeslagen en selecteert het bestand. Even naar beneden scrollen en op Flash Firmware klikken. Het toestel wordt opnieuw opgestart naar een soort van CWM Recovery en binnen een paar seconden is AbyssNote geflashed. Nu heb je een kernel waar geen bug in zit maar die kernel is eigenlijk voor GB geschreven. Je telefoon zal dus niet meer normaal booten maar je kunt wel met power+volume up+home naar CWM Recovery omdat die in Abyss zit. Eenmaal in Recovery even wipe data/cache/Dalvik en je kunt daarna elke willekeurige custom rom flashen. Ik zit zelf nu op CheckRomHD V6 en heb daar zelf weer de AbyssNote kernel bij geflashed om een klein beetje te kunnen overklokken (zit nu op 1552MHz).

Mobile Odin gebruikt als het goed is zijn eigen kernel om Abyss te flashen dus deze hele procedure is veilig en kost je hooguit een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Cool! Die 2e optie klinkt sneller. Ga ik morgen doen. Ik zal nog wel even laten weten als het gelukt is. Bedankt alvast voor de uitgebreide uitleg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KneoK schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 01:05:
Ja, je pakt gewoon een pre-rooted rom uit dat topic wat ik gepost heb. Ik raad je aan om de European Open XXLC1 versie te nemen. Die flash je inderdaad gewoon met Odin, bestanden selecteren en gaan met die Note.

De CF-Root kernel is inderdaad een kernel waar CWM Recovery ingebakken zit zodat je weer custom roms kunt gebruiken.

Onderaan deze post kun je de juiste versie vinden voor de pre-rooted rom die je flasht: http://forum.xda-develope...hp?p=18978158&postcount=1

Als je XXLC1 flasht heb je dus CF-Root voor LC1 nodig. Downloaden, uitpakken, already-rooted.bat uitvoeren en de kernel wordt geflashed.

Maar omdat je al root hebt en op een custom rom zit is er een veel makkelijkere manier. Je download AbyssNote 4.2 kernel. De zip pak je uit en alleen het bestand genaamd zImage kopieer je naar je telefoon. Je installeert dan Mobile Odin (Pro) uit de Play Store, start het programma en kiest alleen voor Kernel. Dan navigeer je naar de locatie waar je de zImage hebt opgeslagen en selecteert het bestand. Even naar beneden scrollen en op Flash Firmware klikken. Het toestel wordt opnieuw opgestart naar een soort van CWM Recovery en binnen een paar seconden is AbyssNote geflashed. Nu heb je een kernel waar geen bug in zit maar die kernel is eigenlijk voor GB geschreven. Je telefoon zal dus niet meer normaal booten maar je kunt wel met power+volume up+home naar CWM Recovery omdat die in Abyss zit. Eenmaal in Recovery even wipe data/cache/Dalvik en je kunt daarna elke willekeurige custom rom flashen. Ik zit zelf nu op CheckRomHD V6 en heb daar zelf weer de AbyssNote kernel bij geflashed om een klein beetje te kunnen overklokken (zit nu op 1552MHz).

Mobile Odin gebruikt als het goed is zijn eigen kernel om Abyss te flashen dus deze hele procedure is veilig en kost je hooguit een paar minuten.
Krijg je op deze manier geen last van dat Gele driehoekje? Die probeer ik zelf namelijk te vermijden.

Ik kwam vandaag ook het volgende tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633943

Ging over hardbricken met Leaked ICS kernels. Zit een fout in de memory controller driver van Samsung waardoor je mogelijk kan hardbricken. Nu vraag ik me dus af waar die Imilka CM9 op gemaakt is. Volgens mij gebruikt die een andere kernel maar ik weet het niet zeker.

Die Imilka CM9 V03 werkt verder lekker. Alleen quick charge werkt niet. Waardoor me accu langzaam leeg loopt als ik google navigation gebruik. Ook met de stock HTC lader laad hij alles behalve snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Astennu
Alle ICS roms van Imilka zijn based op de 'leaked' kernels. Net als de rest van de ICS roms zo'n beetje (Stunner etc.)
Alleen de 'semi-officiele' CM9 build (met CM9 kernel) en 'Driving Always for User Quality' kernel zijn safe.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 05-05-2012 03:28 . Reden: linkje, kernel add ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
blmp schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 03:25:
@Astennu
Alle ICS roms van Imilka zijn based op de 'leaked' kernels. Net als de rest van de ICS roms zo'n beetje (Stunner etc.)
Alleen de 'semi-officiele' CM9 build (met CM9 kernel) en 'Driving Always for User Quality' kernel zijn safe.
Ai daar was ik al bang voor. In dat geval morgen backups maken en terug naar stock. Dan toch maar eens kijken of ik die XXKA4 kan upgraden naar LC1 of LC2 zonder nieuwe data file en zonder dat driehoekje te krijgen dan kan ik daar nog even mee vooruit.

Die stock rom liep niet slecht met een Abysnote 4.2 Kernel. Alleen die ICS was veel soepeler (waarschijnlijk 90% door de GPU versnelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Gele driehoekje? Tell me more about it please....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ocdaan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:19:
Gele driehoekje? Tell me more about it please....
Dat krijg je dan te zien als je je telefoon boot. Geeft aan dat je illegale firmware geinstalleerd heeft. Het gebeurd niet altijd. En je kunt het met wat geklooi ook weer weg krijgen. Ik had het eerst ook toen ik die XXKA4 geinstalleerd had + root. Maar ik weet niet meer pressies wat ik allemaal gedaan heb. Ik weet wel dat alles wat ik nu via Clockwork recovery flash perfect gaat en dan krijg je dat ding nooit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneoK schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 01:05:

Maar omdat je al root hebt en op een custom rom zit is er een veel makkelijkere manier. Je download AbyssNote 4.2 kernel. De zip pak je uit en alleen het bestand genaamd zImage kopieer je naar je telefoon. Je installeert dan Mobile Odin (Pro) uit de Play Store, start het programma en kiest alleen voor Kernel. Dan navigeer je naar de locatie waar je de zImage hebt opgeslagen en selecteert het bestand. Even naar beneden scrollen en op Flash Firmware klikken. Het toestel wordt opnieuw opgestart naar een soort van CWM Recovery en binnen een paar seconden is AbyssNote geflashed.
Heb dit tot zover uitgevoerd alleen nu zit ik dus vast, telefoon is niet in die recovery geboot en nu komt telkens alleen samsung galaxy note n7000 in beeld. Meer niet.

Enig idee wat dit is?

/edit inmiddels gelukt
Heb hem zelf met uitknop + volume - en homeknop in de recovery gekregen en toen alle stappen doorlopen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 05-05-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Astennu schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 03:19:
[...]

Krijg je op deze manier geen last van dat Gele driehoekje? Die probeer ik zelf namelijk te vermijden.

Ik kwam vandaag ook het volgende tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633943

Ging over hardbricken met Leaked ICS kernels. Zit een fout in de memory controller driver van Samsung waardoor je mogelijk kan hardbricken. Nu vraag ik me dus af waar die Imilka CM9 op gemaakt is. Volgens mij gebruikt die een andere kernel maar ik weet het niet zeker.

Die Imilka CM9 V03 werkt verder lekker. Alleen quick charge werkt niet. Waardoor me accu langzaam leeg loopt als ik google navigation gebruik. Ook met de stock HTC lader laad hij alles behalve snel.
De driehoek en binary counter worden alleen getriggered als je een unsigned firmware of kernel flasht met pc Odin. Alles wat je op de telefoon zelf doet met Mobile Odin of CWM recovery doet dat niet.

Ik ben zelf ook erg voorzichtig als het om het driehoekje gaat maar ik heb inmiddels talloze GB en ICS roms geflashed met CWM en ook heel vaak van kernel gewisseld en de counter staat nog netjes op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Cm9 build 4 hier geinstalleerd. Loopt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KneoK schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:58:
[...]

De driehoek en binary counter worden alleen getriggered als je een unsigned firmware of kernel flasht met pc Odin. Alles wat je op de telefoon zelf doet met Mobile Odin of CWM recovery doet dat niet.

Ik ben zelf ook erg voorzichtig als het om het driehoekje gaat maar ik heb inmiddels talloze GB en ICS roms geflashed met CWM en ook heel vaak van kernel gewisseld en de counter staat nog netjes op 0.
Kan ik die counter ergens makkelijk controleren?
En ik kan die LC1 van hierboven dus gewoon flashen zonder dat alles er af is en ik me recovery kwijt raak? Want dat is ook altijd erg iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

KneoK, nogmaals bedankt! Ik heb via mobile odin die abyss geflashed en daarna heb ik ook de checkrom er over gegooid. Draaid weer prima zo.

Maar huilie huilie als je een week met ics heb gedraaid, dan merk je toch wel het verschil in respone van de phone.

// edit Jip hieronder reageerd dus op de vraag waarom het erg is dat die counter omhoog gaat...

Duidelijk dus... thanx!

[ Voor 109% gewijzigd door ocdaan op 05-05-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Samsung kan dan zien dat je er zelf mee gerotzooit hebt. Daarmee ben je dus ook je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:08:
KneoK, nogmaals bedankt! Ik heb via mobile odin die abyss geflashed en daarna heb ik ook de checkrom er over gegooid. Draaid weer prima zo.

Maar huilie huilie als je een week met ics heb gedraaid, dan merk je toch wel het verschil in respone van de phone.
Ja absoluut ineens had ik een langzaam toestel ;( terwijl ik voor ICS dat idee nooit had. Verwend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Aaah, sweet sweet ICS :+

Heb gisteren de officiële CM9 RC build 4 geflashed, vanmiddag build 5 en zonet build 6 en ik ben weer helemaal gelukkig. Het toestel is weer razendsnel (al had ik met CheckRom of zelfs met de stock rom helemaal niets te klagen) en batterijverbruik is weer fantastisch. Geen apps als Green Power meer nodig, gewoon lekker de hele nacht data en wifi aan en na bijna 9 uur maar 4% verloren.

Dit is ook de eerste ICS rom waar LCD Density Modder gewoon op werkt dus dat is ook ideaal. Lekker weer op 240dpi met Apex launcher en 6x7 icon layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Lol, dit gaat wel heel hard. Zag build 5 al langs komen, maar 6 is er dus ook al :P

[ Voor 184% gewijzigd door jip_86 op 07-05-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

jip_86 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:08:
Lol, dit gaat wel heel hard. Zag build 5 al langs komen, maar 6 is er dus ook al :P
Ja, haha. Build 5 zou de Play Store problemen oplossen en build 6 lost de problemen op die in build 5 zijn ontstaan na het fixen van de Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Die build 6 is een ICS rom en veilig om te gebruiken?

@ hieronder... thanx.
Vanavond maar weer gaan flashen dan :P

// ohhw vraagje, kan ik nu CM9 flashen vanuit de CWM of beter via de Mobile Odin ?

[ Voor 64% gewijzigd door ocdaan op 07-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ocdaan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:24:
Die build 6 is een ICS rom en veilig om te gebruiken?
Ja die gebruikt een andere kernel. Ik wacht het zelf nog even af tot ze even wat bugs geplet hebben. En dan ga ik wel naar de CM9 roms. Ik wil ook een kernel met Volt control want Abyss heeft dat nu gewoon en dat bespaard veel accu als je apps gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Build 7 is uit en hier een stuk stabieler dan Build 2 tot 5. Alles lijkt vooralsnog te werken en ik heb nog geen (afkloppen) last gehad van hangers, SoD's of random reboots.

Ook zit er nu de Theme Chooser weer in, zoals bij Cyanogenmod 7. Echter zijn er volgens mij nog geen thema's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
same here build 7 werkt beter dan de vorige builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo gaat rap :D op de website zelf zag ik de note nog niet als device staan. Ik neem aan dat jullie die builds uit dit topic halen?: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1627854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Astennu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:16:
Zo gaat rap :D op de website zelf zag ik de note nog niet als device staan. Ik neem aan dat jullie die builds uit dit topic halen?: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1627854
Yep.

In dat topic was iemand zo gek om de kernel van de laatste CM9 build te extracten en in Stunner's rom te plakken en dat werkt prima.

Heb zojuist hetzelfde gedaan en in eerste instantie leek het toestel niet te booten, kreeg alleen het Samsung logo en daarna een zwart scherm. Toen even gekeken of recovery nog werkte en gelukkig kwam ik meteen in CWM recovery. Daarna nogmaals gereboot en even afgewacht of het toestel wel door zou booten en de boot animation lijkt gewoon niet te werken. Het toestel boot perfect en alles werkt perfect.

Ik heb alleen geen full root meer dus ik ga nu even de pre-rooted XXLA6 flashen, daarna cf-kernel eroverheen en dan de Stunner rom met CM9 kernel opnieuw flashen om te zien of ik dan weer full root heb.

Dit lijkt een ideale tussenoplossing te zijn. Alle voordelen van Stunner (Euphoria control!) en geen van de nadelen van de leaked kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KneoK schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Yep.

In dat topic was iemand zo gek om de kernel van de laatste CM9 build te extracten en in Stunner's rom te plakken en dat werkt prima.

Heb zojuist hetzelfde gedaan en in eerste instantie leek het toestel niet te booten, kreeg alleen het Samsung logo en daarna een zwart scherm. Toen even gekeken of recovery nog werkte en gelukkig kwam ik meteen in CWM recovery. Daarna nogmaals gereboot en even afgewacht of het toestel wel door zou booten en de boot animation lijkt gewoon niet te werken. Het toestel boot perfect en alles werkt perfect.

Ik heb alleen geen full root meer dus ik ga nu even de pre-rooted XXLA6 flashen, daarna cf-kernel eroverheen en dan de Stunner rom met CM9 kernel opnieuw flashen om te zien of ik dan weer full root heb.

Dit lijkt een ideale tussenoplossing te zijn. Alle voordelen van Stunner (Euphoria control!) en geen van de nadelen van de leaked kernels.
Maar XXLA6 is GB en niet ICS dat werkt niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Astennu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:31:
[...]

Maar XXLA6 is GB en niet ICS dat werkt niet samen.
Klopt, maar de roms die gebaseerd zijn op de gelekte kernels hebben de zogenaamde LP1 repack nodig om goed te werken. CM9 kun je direct flashen vanaf een rooted GB rom.

Heb Stunner er inmiddels op staan en alles werkt perfect behalve wifi, die kan ik niet inschakelen. Ik ben nu mijn backup aan het terugzetten over 3G, zodra dat klaar is flash ik de LP6 modem om te zien of dat het wifi probleem oplost. Ik ga er van uit dat dat wel lukt. Daarna full root testen en dan post ik wel even wat ik precies gedaan heb.

Edit: hmm, nog steeds geen root. Eens even kijken waarom dat niet wil lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 08-05-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ben benieuwd... hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Absoluut. Ga het nu weer opnieuw proberen met AbyssNote.

Edit: heb inmiddels weer full root met Stunner 1.4.26.1 en CM9 kernel maar ik kan wifi niet aanzetten. Heb de LP6 modem geflashed maar dat heeft niet geholpen. Ik pruts nog even verder.

Edit edit: Dus geen partial root, kan niets pasten in /system. Wifi krijg ik ook nog steeds niet aan de praat dus ik ga weer terug naar CM9 build 7. Helaas.

[ Voor 86% gewijzigd door KneoK op 08-05-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
In CM9 moet je root via apps en ADB ook apart aanzetten, misschien dat het hieraan ligt. Je zou in de source moeten kijken hoe je dit handmatig aan zou kunnen zeggen. Of je kunt eventueel vragen aan Entroyp512, XplodWild of een andere Cyanogenmod ontwikkelaar welk shell commando daar aanvast hangt. Of even in de logcat kijken als het daarin word gezet.

Dan zou je het namelijk kunnen scripten. dat ADB en root aangaat zodat je dus full root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

alex3305 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:48:
In CM9 moet je root via apps en ADB ook apart aanzetten, misschien dat het hieraan ligt. Je zou in de source moeten kijken hoe je dit handmatig aan zou kunnen zeggen. Of je kunt eventueel vragen aan Entroyp512, XplodWild of een andere Cyanogenmod ontwikkelaar welk shell commando daar aanvast hangt. Of even in de logcat kijken als het daarin word gezet.

Dan zou je het namelijk kunnen scripten. dat ADB en root aangaat zodat je dus full root hebt.
Het probleem zit wellicht in de Stunner install scripts. Op 1.4.19 heb ik helemaal geen root, op 1.4.26.1 heb ik partial root, dwz, wel app root (Mobile Odin werkt) maar geen full root (ES File Explorer krijgt geen r/w rechten in de /system map bijvoorbeeld).

Al zou ik het wel aan de praat krijgen dan zit ik nog steeds met het wifi probleem. Ik wacht het nog wel even af, misschien dat iemand een custom rom maakt gebaseerd op de CM9 kernel. Er is al een MIUI gebaseerd op CM9 maar die zit nog vol met force closes.

Ach, CM9 bevalt me meer dan prima. Het ging mij eigenlijk alleen om de toegevoegde functionaliteit van Euphoria Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik huppel vrolijk achter je aan Kneok :P

Heb nu ook CM9 v7 draaien, phone is weer lekker snel. Ik vond de Stunner rom wel relaxer maar ben alweer blij op ICS te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Haha, vooral blijven huppelen, houd het een beetje spannend :P

Heb nog een aantal pogingen gedaan om Stunner te laten werken met de CM9 kernel. Ik heb de kernel van mijn eigen installatie van CM9 gedumpt met HC-KTools en deze in Stunner 1.4.26.1 verwerkt. Eindelijk had ik full root maar nog steeds zat ik het met hardnekkige wifi probleem.

Iemand anders op XDA had hetzelfde probleem dus samen zijn we van alles gaan proberen, bestanden kopiëren van CM9 naar Stunner, van alles vergelijken, externe wifi managers geprobeerd, verschillende modems geflashed, helaas mocht niets baten.

Dus weer lekker op CM9 build 7 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
ik heb via CheckFUS de Germany ICS gedownload, maar ik krijg mijn telefoon niet meer in USB Dev mode...

vinkje staat aan, maar als ik de USB verbindt dan kan ik de USB Mass storage verbinden. Heb al een paar keer gereboot maar dat helpt niet. Iemand een tip daarvoor? Odin ziet de telefoon wel, maar updaten wil niet

edit; lama, ik ben dom

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 10-05-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De oorzaak voor het SoD probleem bij onze Note's lijkt enigszins gevonden te zijn. Althans er zijn wat users die een oorzaak denken te hebben. Het zou liggen aan het toggelen van Wifi. Nu heb ik dat al een dag niet gedaan en inderdaad, geen problemen meer met SoD's, vastlopers of andere vage issues.

Qua stroom scheelt het niet bijster veel, maar zonder wifi is de telefoon wel wat zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat is toch wel apart, want ik heb Y5 battery saver draaien die wifi uitzet op het moment dat ik niet op een reeds bekende locatie ben waar ik eerder wifi had draaien. Dagelijks zou mijn wifi dus aan/uit gezet moeten worden, maar ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even een public service announcement doen hier. De XXLPY upgrade heeft een unsafe eMMC kernel. Dat houdt in dat wipen via recovery gevaarlijk is en een hardbrick kan opleveren!

Wat houdt dat in?
Tijdens een flash of wipe procedure wordt er niet goed omgegaan met het interne geheugen (eMMC). Dit zorgt ervoor dat bepaalde sectoren als niet geldig worden gezien en dus niet meer aangesproken kunnen worden. Geheugencorruptie dus. Dit kan leiden van het niet meer kunnen lezen/schrijven van partities tot het helemaal niet meer kunnen booten van het toestel!

Hoe los ik het op?
Flash een veilige kernel via Mobile Odin, Odin of Heimdall (open-source variant). Dus niet via ClockWorkMod Recovery! Veilige kernels zijn:
[list]
• Alle N7000 Gingerbread roms
• De huidige CM9 alpha van Entropy512 en XplodWild
• De DAFUQ kernel van Entropy512

Alle andere ICS lekken en releases van Samsung zijn vooralsnog onveilig!

Maar ik gebruik geen custom roms...
Dan zou er in feite niets aan de hand zijn en kun je gewoon van je device gebruiken met ICS. Echter zijn er wel gevallen bekend van mensen die corruptie krijgen met het schrijven van grote bestanden naar het interne geheugen. Echter is dit geweest met de I9220 LPx leaks. Hoe het zit met de officiële rom is vooralsnog bij mij onbekend.

Conclusie is: pas goed op met de huidige ICS releases van Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342325

mijn kernel versie is: N7000XXLPY-CL474507 is deze ook gevaarlijk voor je Note?
Ik heb 1 vervelend dingetje sinds ik hem geflashed heb en dat is dat internet het niet doet via de originele internet app! Via chrome heb ik wel internet. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Of je leest gewoon even, het staat zelfs in mijn eerste zin 8)7. Verder geen idee, factory reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342325

Hmm, wat ik op XDA er over lees is de officiële versie gewoon goed.
Die ene kerel die een hardbrick had, is de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Totdat jij ook een hardbrick hebt en dan is het huilen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Heeft iemand hier een update voor? Deze swype geeft aan dat in 2 dagen de licentie verloopt. Er kan een update gedownload worden, maar deze kan niet geïnstalleerd worden vanwege een conflicterende handtekening. Heb ook geen idee waar de download staat dus ik kan niet eerst Swype verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kan je registreren op beta.swype.com

Maar ik kreeg vandaag de tabletversie, die knoppen zijn niet iets anders gerangschikt. werkt niet prettig genoeg.
( en NL was niet beschikbaar )

EDIT :

Een mooie slimrom gevonden, welke (vooralsnog) prima werkt

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v393/blackhatchb20/cooltext696812374.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v393/blackhatchb20/Screenshot_2012-05-12-11-53-51.png

Hij werkt met de source van "teamHacksung" dus wat daar niet werkt, werkt op deze ook niet
Maar door het verwijderen van 80% van de apps, heeft hij een mooie, vlotte en lichte rom gemaakt ( 108MB )

[ Voor 60% gewijzigd door FreshMaker op 15-05-2012 04:43 . Reden: Asylum ISC bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
Het is nu dus eigenlijk alleen maar veilig om de GB kernels te gebruiken. (en die CM9 & DAFUQ).
Hoe kan ik weten of ik een GB kernel heb?

De GB kernels werken niet met een ICS versie? (Stunner, CM9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@AmarthX
Nee GB kernels werken alleen voor GB en andersom.
Dus hoe je het kunt zien, als je telefoon goed opstart heb je in ieder geval een juiste kernel voor het OS. Of hij dan ook veilig (non-leaked) is, is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:40
FreshMaker schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 01:27:

EDIT :

Een mooie slimrom gevonden, welke (vooralsnog) prima werkt

Hij werkt met de source van "teamHacksung" dus wat daar niet werkt, werkt op deze ook niet
Maar door het verwijderen van 80% van de apps, heeft hij een mooie, vlotte en lichte rom gemaakt ( 108MB )
Ik draai deze ook al een dagje, en ben er ook tevreden over! :) Versie 2 schijnt echter wat SOD te bevatten. Vooralsnog geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
blmp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:06:
@AmarthX
Nee GB kernels werken alleen voor GB en andersom.
Dus hoe je het kunt zien, als je telefoon goed opstart heb je in ieder geval een juiste kernel voor het OS. Of hij dan ook veilig (non-leaked) is, is weer wat anders.
Ok, bedankt, denk dat ik nog een onveilige kernel heb, binnenkort maar eens die van Entropy proberen te flashen. Weet in ieder geval dat ik geen gebruik moet maken van mn recovery momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 08:19
ik wil mijn note weer helemaal orgineel nl hebben
(updates pikt ie nu niet)

heb al een aantal rom gedaan en de note heeft nu

model nr: GT-N7000
Android-versie: 2.3.6
Baseband-versie: N7000XXKK5
Kernalversie: 2.6.35.7-N7000XXKKA-CL726566
root@DELL87#2
buildnummer: GINGERBREAD.XXKKA

hij ziet wel dat er updates zijn, en download deze ook
maar na de restart zegt ie dat de update niet word geinstaleerd?

wat mis ik nog?????
of wat moet ik nog doen??

( heb ook al de gele driehoek verwijderd en de counter on none. met een jig)
de ics komt er namelijk aan

[ Voor 5% gewijzigd door my_fiero op 16-05-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 16:34
alex3305 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:55:
Even een public service announcement doen hier. De XXLPY upgrade heeft een unsafe eMMC kernel. Dat houdt in dat wipen via recovery gevaarlijk is en een hardbrick kan opleveren!

Wat houdt dat in?
Tijdens een flash of wipe procedure wordt er niet goed omgegaan met het interne geheugen (eMMC). Dit zorgt ervoor dat bepaalde sectoren als niet geldig worden gezien en dus niet meer aangesproken kunnen worden. Geheugencorruptie dus. Dit kan leiden van het niet meer kunnen lezen/schrijven van partities tot het helemaal niet meer kunnen booten van het toestel!

Hoe los ik het op?
Flash een veilige kernel via Mobile Odin, Odin of Heimdall (open-source variant). Dus niet via ClockWorkMod Recovery! Veilige kernels zijn:
[list]

Dan zou er in feite niets aan de hand zijn en kun je gewoon van je device gebruiken met ICS. Echter zijn er wel gevallen bekend van mensen die corruptie krijgen met het schrijven van grote bestanden naar het interne geheugen. Echter is dit geweest met de I9220 LPx leaks. Hoe het zit met de officiële rom is vooralsnog bij mij onbekend.

Dan lijk ik helaas een brick te pakken te hebben, maar eens naar een Service Point toe dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 15:08
alex3305 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:55:

Wat houdt dat in?

Hoe los ik het op?
[list]

Ik zag dit bericht al op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633943

Ik heb zelf de N7000XXLPY stock ROM er op gezet. Is dit probleem nu volledig opgelost en voorkom ik een brick als ik een van de bovengenoemde kernels flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je zou niet zo snel een hard brick kunnen krijgen door normaal gebruik, maar gebruik met LPY en andere LP* roms tot nog toe geen CWM. Volgens Entropy is de kans op bricken ongeveer 5%.

De bovengenoemde kernels kun je niet zomaar gebruiken. De Gingerbread kernel is incompatibel met ICS, de CM9 kernel met LPY en de DAFUQ kernel zou je kunnen proberen maar is al een tijdje niets meer aan gedaan...

Dus wil je 100% zekerheid ga dan terug naar Gingerbread en dan eventueel door naar CM9, maar wil je LPY momenteel voor normaal gebruik gebruiken, blijf er dan gewoon lekker op maar ga niet pielen met CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 15:08
Ah, ok. Thanks voor de opheldering. Ik ga denk ik verder dan maar niet meer prutsen met mijn telefoon. Geldt dit overigens ook voor de mensen die de reguliere over the air update hebben gedaan, of alleen voor hen die die ICS stock ROM via Odin er op hebben gezet? Want in dat geval is het misschien ook een idee op de FP te tippen voor een nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Voor iedereen die LPY heeft.

Het probleem is eigenlijk dat er geen echt hard bewijs is. Ongeveer 5% van de mensen kunnen er last van hebben, maar na de waarschuwingen @ XDA heb ik het idee dat er ineens een stuk minder mensen CWM zijn gaan gebruiken op de Note waardoor het aantal reports 'helaas' tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
hoi
ik heb een vraagje
weet toevallig iemand hoe het komt dat de persoon die mij belt een echo krijgt van zijn eigen stem op cm9 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heeft hij zijn volume te hard staan, echo van zichzelf komt dan terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:39
Wow, deze ROM ziet er goed uit :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1581065

Alleen staat hij in het AT&T gedeelte, mag ik deze gewoon flashen op mijn non branded note ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
C00P schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:46:
Wow, deze ROM ziet er goed uit :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1581065

Alleen staat hij in het AT&T gedeelte, mag ik deze gewoon flashen op mijn non branded note ?
NEE!

Dat is een heel ander apparaat. Doe dat dus alsjeblieft alleen wanneer je een echte brick wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:39
thanx Alex ;)

Kun je maar een aantal keer flashen ? ik lees op xda bepaalde mensen een gele driehoek zien in recovery, een soort waarschuwing, hoe zit dat precies in elkaar ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41
Flashen via Odin op de PC levert een gele driehoek op. Niet in recovery trouwens, maar in downloadmodus en bij elke keer dat je opnieuw opstart. Daar staat ook het aantal keren weergegeven dat je een custom rom op die manier geflashed hebt. Als je bijvoorbeeld Mobile Odin Pro gebruikt om te flashen, dan krijg je die gele driehoek niet. Er was in GB trouwens een wat enge (je scherm deed het niet terwijl je ondertussen wel handelingen met het toestel moest uitvoeren), maar goed werkende manier om de driehoek te verwijderen, maar zover ik weet werk die (nog) niet bij ICS.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste