Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:12
Je kunt TriangleAway gebruiken voor ICS. Werkt perfect, maar goed alles op eigen risico.

Verder krijg je de gele driehoek pas als je een onofficiële rom flashed en niet als je een stock flashed. Dan gaat namelijk je flash counter omhoog met één, waardoor Samsung kan zien dat je er custom meuk op hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Triangle away heb ik op de laatste rom niet kunnen gebruiken.
can not find hidden partition - are you in ICS

Op de chinaleaks werkte het direct, en pijnloos

Nu na het flashen van Kingdroid is de driehoek weg, maar de counter staat nog op 3
Als de stof is noorgedaald, en de kernels stabiel zijn, zal ik nog eens koekeloeren naar de oplossing
( mij stoort die driehoek nl. niet, of de binairycounter, aangezien de servicedesk er toch niet altijd naar kijkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 18:17
En stel dat ze er wel naar kijken ? hebben ze al garantie geweigerd om deze reden ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C00P schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:18:
En stel dat ze er wel naar kijken ? hebben ze al garantie geweigerd om deze reden ?
Geen idee, maar om eerlijk te zijn ..... interesseert het me ook niet, ik maak de beslissing om aan custom roms te beginnen, en zolang het software matig in de soep loopt kan je (bijna) altijd wel terug naar een stabiel systeem.

Die keuze heb je ... wel of niet .... moet je bij elke beslissing denken "wat als " en dan in het negatieve gaan, zul je nooit bijleren, en iets 'spannends' meemaken in mijn ogen

< ik ga Bunjeejumpen, wat als het elastiek breekt, vergoed mijn ziektekostenverzekering dat wel ? ..... same difference >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Ik zit nu op de officiële ICS van Samsung (via odin op pc geflasht)

Als ik nu naar GB ga en dan weer naar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1662802 loop ik dan minder risico? (is als het goed is een CM9 build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 13:47
@tonks, die ROM ziet er inderdaad goed uit!

En volgens deze post is het inderdaad veilig als je naar GB gaat en daarna naar deze ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had begrepen uit een mailwisseling tussen XDA en Google/android devs van samsung dat het zelfs te maken heeft met de revisie van de hardware.

iets met x19 & x25
Alleen is dus mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe je achter die revisie's kan komen

< hier dus : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633943 >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaNDaRK schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:46:
@tonks, die ROM ziet er inderdaad goed uit!

En volgens deze post is het inderdaad veilig als je naar GB gaat en daarna naar deze ROM :)
Ik vind hem er ook erg gaaf uit zien, ga er vandaag mee spelen!

Ik zit nu op een non root ICS (van samsung) kan ik gewoon via ODIN een geroote GB eroverheen doen en dan naar die rom? Zou wel goed gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:07

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 99190 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:29:
[...]

Ik vind hem er ook erg gaaf uit zien, ga er vandaag mee spelen!

Ik zit nu op een non root ICS (van samsung) kan ik gewoon via ODIN een geroote GB eroverheen doen en dan naar die rom? Zou wel goed gaan toch?
Yep. Gewoon een pre-rooted GB rom flashen, cf-kernel voor die kernel flashen en daarna met cwm recovery de ICS rom flashen. Uiteraard even wipen nadat je de ICS rom hebt geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneoK schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Yep. Gewoon een pre-rooted GB rom flashen, cf-kernel voor die kernel flashen en daarna met cwm recovery de ICS rom flashen. Uiteraard even wipen nadat je de ICS rom hebt geflashed.
Top!

Alleen een pre-rooted GB rom krijg ik meestal in .zip met PC odin kan ik toch alleen maar een .md5 bestand flashes?

/edit zal mijn vraag even wat duidelijker maken want ik ben bang dat ik het anders fout doe :+

Ik heb nu die stock ICS en ik heb geen root. Mijn kernel zegt LPY.
Ik wil nu terug naar stock GB om die vervolgens te rooten en een CM9 ICS erop te zetten.

Ik heb nu het bestand 'N7000XXKL3_N7000ODDKL1_INU' (een md5) kan ik die nu gewoon met mijn PC odin op mijn apparaat zetten? Of moet ik dan nog eerst iets anders doen?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 20-05-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Ik zat op de laatste versie van RocketROM en ik ben zonder problemen overgestapt op de ICS ROM van Paranoidandroid.

Ik zit er nu mee te spelen voor een paar uur, maar ik moet zeggen dat het me enorm bevalt! Dit is de eerste ICS ROM waarmee ik erg blij ben!

Heb alleen een dingetje gevonden, ik mis een paar pixels van mijn Tablet X Keyboard aan de rechterkant, niet hinderlijk, maar het ziet er wel een beetje vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 99190 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:46:
[...]

Top!

Alleen een pre-rooted GB rom krijg ik meestal in .zip met PC odin kan ik toch alleen maar een .md5 bestand flashes?

/edit zal mijn vraag even wat duidelijker maken want ik ben bang dat ik het anders fout doe :+

Ik heb nu die stock ICS en ik heb geen root. Mijn kernel zegt LPY.
Ik wil nu terug naar stock GB om die vervolgens te rooten en een CM9 ICS erop te zetten.

Ik heb nu het bestand 'N7000XXKL3_N7000ODDKL1_INU' (een md5) kan ik die nu gewoon met mijn PC odin op mijn apparaat zetten? Of moet ik dan nog eerst iets anders doen?
Je kunt hier een pre-rooted stock rom vandaan halen die je gewoon met PC Odin kunt flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535025. Ik pak altijd de XXLC1 European Open.

Daarna kijk je in dit topic en download je de bijbehorende CF-Kernel, die van LC1 als je XXLC1 EO hebt geflashed: http://forum.xda-develope...hp?p=18978158&postcount=1. Bestandje downloaden (staan iets over de de helft van die pagina) en uitpakken, already-rooted.bat uitvoeren en je hebt ook cwm recovery. Daarna kun je je uitleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneoK schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:37:
[...]

Je kunt hier een pre-rooted stock rom vandaan halen die je gewoon met PC Odin kunt flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535025. Ik pak altijd de XXLC1 European Open.

Daarna kijk je in dit topic en download je de bijbehorende CF-Kernel, die van LC1 als je XXLC1 EO hebt geflashed: http://forum.xda-develope...hp?p=18978158&postcount=1. Bestandje downloaden (staan iets over de de helft van die pagina) en uitpakken, already-rooted.bat uitvoeren en je hebt ook cwm recovery. Daarna kun je je uitleven.
Nou GB erop zetten is goed gegaan alleen nadat ik dat already rooted bestand open dan krijg ik de melding dat SU de binary niet kan installeren.

/edit
Root check zegt dat hij niet (meer?) geroot is! Nogmaals proberen.

/nog een edit
Nu wilde ik dus weer in download mode gaan alleen ik drukte volume + ipv - in kom ik ineens in cwm! Dus ik denk nouja dan maar proberen en nu is paranoid android geïnstalleerd..

ik weet het ook niet meer hoor, maar het werkt.
Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 20-05-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:08
MaNDaRK schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:20:
Ik zat op de laatste versie van RocketROM en ik ben zonder problemen overgestapt op de ICS ROM van Paranoidandroid.

Ik zit er nu mee te spelen voor een paar uur, maar ik moet zeggen dat het me enorm bevalt! Dit is de eerste ICS ROM waarmee ik erg blij ben!

Heb alleen een dingetje gevonden, ik mis een paar pixels van mijn Tablet X Keyboard aan de rechterkant, niet hinderlijk, maar het ziet er wel een beetje vreemd uit.
Staat swype (nederlands) er ook op of is die er op te installeren?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Nee, helaas geen swype. Het is ics dus de oplossing die hier boven staat moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
swype staat ergens in het software topic op XDA, ik heb gewoon een titanium backup gemaakt en in paranoid rom gerestored.

werkt goed, enkel als hij aan de lader ligt is mijn touchscreen bij momenten erg onwerkzaam, soringen tot en met, is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat komt omdat het kabeltje dan niet goed is waardoor er lekstroom kan zijn. Probeer de officiële lader van Samsung of een andere om te kijken of het veranderend. Maar dat hoort eigenlijk in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een paar dagen weer over naar Kingdroid ICS

De mannen hebben onder GB al mooie roms gemaakt, maar onder ICS zijn ze wel weer de toppers, imho

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_Screenshot_2012-05-22-16-57-53.png

Hier het XDA Topic

Zeker de moeite waard weer, elke keer weer een stapje verder.

( nog steeds op de CF kernel, en voor eigen risico )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice update :

Samsung geeft de sources vrij voor 4.0
http://j.mp/KnWZ4U

Nu zullen de devs zich er goed op kunnen storten, en zal men betere, en vooral veilige kernels kunnen bakken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een update over die Paranoid Android rom.
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de rom! Vooral de lage DPI van de meeste software en dat je de DPI van andere software kunt instellen is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
FreshMaker schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:53:
Sinds een paar dagen weer over naar Kingdroid ICS

De mannen hebben onder GB al mooie roms gemaakt, maar onder ICS zijn ze wel weer de toppers, imho

[afbeelding]

Hier het XDA Topic

Zeker de moeite waard weer, elke keer weer een stapje verder.

( nog steeds op de CF kernel, en voor eigen risico )
Blijft een gevaarlijke rom. Overigens is de CF kernel van ICS ook gewoon gevaarlijk :).

Het is nu gewoon wachten op de eerste dev vorderingen van de originele source die Samsung vandaag heeft uitgegeven. Speakerphone werkt inmiddels op CM9 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-06 10:57
Niemand die mijn kan helpen met info ?
my_fiero schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:43:
ik wil mijn note weer helemaal orgineel nl hebben
(updates pikt ie nu niet)

heb al een aantal rom gedaan en de note heeft nu

model nr: GT-N7000
Android-versie: 2.3.6
Baseband-versie: N7000XXKK5
Kernalversie: 2.6.35.7-N7000XXKKA-CL726566
root@DELL87#2
buildnummer: GINGERBREAD.XXKKA

hij ziet wel dat er updates zijn, en download deze ook
maar na de restart zegt ie dat de update niet word geinstaleerd?

wat mis ik nog?????
of wat moet ik nog doen??

( heb ook al de gele driehoek verwijderd en de counter on none. met een jig)
de ics komt er namelijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
my_fiero schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:52:
Niemand die mijn kan helpen met info ?
Niets doen, gewoon wachten ...
Of zelf een rom kiezen van samfirmware.com en erop zetten
alex3305 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:25:
[...]

Blijft een gevaarlijke rom. Overigens is de CF kernel van ICS ook gewoon gevaarlijk :).

Het is nu gewoon wachten op de eerste dev vorderingen van de originele source die Samsung vandaag heeft uitgegeven. Speakerphone werkt inmiddels op CM9 :).
Had ik er ook bij gezet
CM9 is ook nog niet de meest stabiele rom op het moment.
massaopslag alleen va omwegen te bereiken is ook irritant.

Ik heb een paar dagen Asylum en Paranandroid geprobeert, maar elke keer loop je tegen 'beperkingen' aan

de roms van KD heb ik nu al een paar keer geflashed, en met mij nog vele anderen ( zie topic ) en er zijn geen nieuwe bricks bekend.
Je zou toch denken dat er moord en brand geschreeuwd wordt als iemand een kapot toestel overhoud.

[ Voor 64% gewijzigd door FreshMaker op 25-05-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Kweet niet, maar aangezien Google de bug zelf bevestigd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Francisco Franco heeft zich inmiddels ook gemeld aan het ICS kernel front. Geen onbekende in de scene. Overigens nog steeds gebaseerd op de eerste CF kernel. 2 versies inmiddels, de eerste moet je zeker niet gebruiken. CWM recovery werkt niet en nog wat zaken. In versie 2 werkt alles wel. Ik kan er nog niets over zeggen, want met CF was hij al bloedsnel en batterijvriendelijk. Dit weekend eens aankijken.

(En Hardcore heeft zojuist een testversie van Speedmod voor ICS aangekondigd)

[ Voor 9% gewijzigd door Yvesss op 25-05-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
FreshMaker schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:13:

CM9 is ook nog niet de meest stabiele rom op het moment.
massaopslag alleen va omwegen te bereiken is ook irritant.
massaopslag werkt gewoon bij mij hoor, je bedoelt toch je gsm met usb kabel verbinden met je pc ? en zo bestanden overzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Bij MTP zie je de telefoon letterlijk als een telefoontje in windows. Daar kun je dan in browsen. Bij mass storage zie je de in- en external sd als 2 afzonderlijke harde schijven. Heb je meer rechten. Ik heb het idee dat filetransfer in MTP enorm traag gaat. Niet fijn als je 20GB wil overzetten.

*Toch maar even ipv Franco de Speedmodkernel erop gezet. Dat was namelijk ook mijn favoriete kernel onder GB. De testversie heeft vooralsnog geen CWM recovery, maar dat is geen punt. In het tempo waarin dit gaat is er waarschijnlijk morgen alweer een versie mét. Zowel bij Franco als Speedmod werkt mass storage.

[ Voor 34% gewijzigd door Yvesss op 25-05-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10
Ik heb me tel net een upgrade gegeven naar LC2. Echter was dit de Singapore rom en zit daar dus geen NL support in waardoor swype die taal ook niet kent. Want ik heb geen NL nodig voor in de menu's dat wil ik juist engels maar die swype kan nu alleen maar EN of andere aziatische talen.

Dus toch maar even verder zoeken. Verder loopt hij wel mooi soepel een stuk beter dan met XXLA4.

Edit: nu de Argentina-multilanguage (Claro) er op staan. Er zitten wel wat meer apps in maar die sloop ik er wel weer uit :) me NL swype werkt tenminste weer!

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 26-05-2012 01:21 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Yvesss schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:03:
Bij MTP zie je de telefoon letterlijk als een telefoontje in windows. Daar kun je dan in browsen. Bij mass storage zie je de in- en external sd als 2 afzonderlijke harde schijven. Heb je meer rechten. Ik heb het idee dat filetransfer in MTP enorm traag gaat. Niet fijn als je 20GB wil overzetten.

*Toch maar even ipv Franco de Speedmodkernel erop gezet. Dat was namelijk ook mijn favoriete kernel onder GB. De testversie heeft vooralsnog geen CWM recovery, maar dat is geen punt. In het tempo waarin dit gaat is er waarschijnlijk morgen alweer een versie mét. Zowel bij Franco als Speedmod werkt mass storage.
Ik heb ook die PARANOID rom draaien en heb ook het mass storage probleem (is niet aan te krijgen)
bovendien word mijn Note ook niet meer door odin herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:03:
[...]

Ik heb ook die PARANOID rom draaien en heb ook het mass storage probleem (is niet aan te krijgen)
bovendien word mijn Note ook niet meer door odin herkend
Dat zijn 2 los van elkaar staande problemen
Odin doet het alleen als je het toestel in downloadmode zet ( power - home voldown )

massstorage is het (voorlopige) AOSP probleem
Parandroid had dit opgelost met een (gigantisch irritante) app 'usbmassstorage' maar dat ding startte elke keer op, en trok de accu leeg

Dus vandaar mijn keuze voor Kingdroid, eerst de kinderziektes uit CM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb de laatste build van cm9 voor de galaxy note draaien em hij draait heel lekker. Er is echter wel een probleem: de telefoon wordt gewoon veel warmer dan met de stock gingerbread versie van samsung. Heeft iemand hetzelfde probleem? En heeft ieman een oplossing om hem minder warm te laten worden?

Mijn wifi verbinding is bovendien ook erg onstabiel heeft iemand anders dit ook?

Ik draai de kernel 3.0.32-cm-g8cc6394 blinky-ghost@cyanogemod en update-cm-9-20120526-NIGHTLY-n7000-signed (2).

[ Voor 9% gewijzigd door moh.moh op 27-05-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Yo momo

Ik heb net de laatse nightly build van cm9 draaien en heb geen problemen met warmte of wifi. Integendeel zelfs, hiervoor had ik de officiele ics rom draaien en daarmee liep de accu binnen 24 uur leeg, erg irritant. Met deze cm9 rom kan ik weer vrolijk 3-4 dagen met een accu lading. Wifi is ook stabiel, connect supersnel, geen problemen met deze rom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja ik heb ook het gevoel dat de telefoon warmer wordt onder ICS. Echter volg ik de Changelog op de voet en heb ik gezien dat ze onlangs de voltages en clocksnelheden hebben aangepast. Dus misschien dat het daaraan ligt...

Toch jeuken mijn vingers wel om weer een (aangepaste) Samsung rom erop te knallen. Maar eerst wacht ik liever tot ik zeker weet dat of SpeedMod of Franco stabiel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
ocdaan schreef op zondag 27 mei 2012 @ 01:34:
Yo momo

Ik heb net de laatse nightly build van cm9 draaien en heb geen problemen met warmte of wifi. Integendeel zelfs, hiervoor had ik de officiele ics rom draaien en daarmee liep de accu binnen 24 uur leeg, erg irritant. Met deze cm9 rom kan ik weer vrolijk 3-4 dagen met een accu lading. Wifi is ook stabiel, connect supersnel, geen problemen met deze rom dus.
Beste ocdaan,

Jij zegt dat je 3-4 dagen vooruit kan gaan op een volle batterij, maar aangezien de versie die ik erop heb gezet pas uit is gekomen op 25-5-2012 lijkt mij het enigszins onmogelijk om dat te zeggen. Daarom vroeg ik mij af welke build van de nightlies van cm 9 draai jij dan? En welke kernel gebruik je hierbij; de standaard kernel van cm of een kernel van franco etc.?

Ook vraag ik mij af of deze kernel van franco ook de bug heeft die de gelekte cm ics roms van Samsung hebben? En hoe moet je een kernel op je telefoon flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:36:
Maar eerst wacht ik liever tot ik zeker weet dat of SpeedMod of Franco stabiel is..
Beiden geprobeert, nog geen uitsluitsel over 'de betere'
Wel lijken beide beter om te gaan met de clocksettings, maar zoals eerder al aangehaald - kan natuurlijk placeboeffect zijn

sinds vanmorgen speedmod 3-2 erop, na een dag franco's
geen verschil @ the moment
moh.moh schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:12:
[...]

Beste ocdaan,

Jij zegt dat je 3-4 dagen vooruit kan gaan op een volle batterij, maar aangezien de versie die ik erop heb gezet pas uit is gekomen op 25-5-2012 lijkt mij het enigszins onmogelijk om dat te zeggen. Daarom vroeg ik mij af welke build van de nightlies van cm 9 draai jij dan? En welke kernel gebruik je hierbij; de standaard kernel van cm of een kernel van franco etc.?

Ook vraag ik mij af of deze kernel van franco ook de bug heeft die de gelekte cm ics roms van Samsung hebben? En hoe moet je een kernel op je telefoon flashen?
En daarbij de mate van gebruik, data instellingen en wifi
hoeveel doe je met screen on, hoevaak komen er syncupdate's
Allemaal instellingen die belangrijk zijn voor het uiteindelijke gebruik.

Als ik mijn stock-note op 2G zet, geen sync's en geen wifi doe ik ook 3 dagen met een accu
gebruikerstijden zijn altijd relatief !

verder kan je een nwe kernel flashen via ODIN ( counter + triangle )
of via CWM ( als er packages voor zijn - nee nog niet )
het beste is via mobile odin

[ Voor 57% gewijzigd door FreshMaker op 27-05-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Met stabiel bedoel ik meer dat CWM goed werkt en dat de brick bug weg is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ik je niet garanderen, hier nog geen last mee gehad

Wel wordt er op XDA aangeraden om eerst abyss te flashen, dan reboot daarin, en te wipen
daarna kan je de custom installeren ( in mijn geval kingdroid )

Zou je weer terug willen, kan je altijd vanuit de cwm bij kingdroid ( wat nu franco's is ) eerst abyss erop flashen, en vervolgens de andere rom erop te zetten

Franco geeft aan de hardbrick bug omzeild te hebben :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1491428
code:
1
2
3
4
5
6
7
Changelog:
r3

* Removed MMC_CAP_ERASE - workaround to fix the superbrick bug 
- thanks Entropy512 for all the research and shared knowledge with us for this god damn bug
* Re-activated dynamic hotplug - the system seems to run smoother with this option and according to 
Entropy it gives us lower idle drain specially while the system is holding a wakelock

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 27-05-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja, maar MMC_CAP_ERASE verwijderen blijkt niet direct de oplossing te zijn. Sterker nog er is al een brick bekend met franco's r3. Ook geeft franco (en Hardcore) zelf aan dat het een workaround zou zijn, en geen oplossing.

Sterker nog, testen is lastiger dan het lijkt omdat er volgens Entropy_512 een kans is van ongeveer 5% op een brick en dan niet eens bij iedereen. Daarnaast wil niemand z'n device opofferen om het te testen... :).

Ik blijf voorlopig nog maar even op CM9, dan maar SoDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je, blijf daar dan bij
Hameren op jouw bezwaar tegen de huidige roms voegen niets toe
"Ja, maar" is ten alle tijde een notie van negatieve feedback, er word niets gewonnen, alleen op een nietszeggende manier toch een eigen mening gebruikt ( les communicatie deel weetikhoeveel )

IK, en vele anderen gebruiken de roms, en kernels zonder problemen.
Zoals overal, en in de OP is het eigen risico dat je flasht.
CM9 is ook nog niet bedrijfsklaar in mijn ogen, maar toch ga ik niet op elke post counter-reageren hoe slecht het presteerd

Ik heb met KD2 geen lag, geen SoD, en geen bricks.
ieder het zijne, even goede (vrienden)

de brick met franco's voorzver ik gezien heb, was een softbrick, iemand die niet goed gelezen had, en uiteindeijk was het opgelost.
iets met verschillende kernels en roms door elkaar

hier dus

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 27-05-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik maak geen bezwaar, dat moeten mensen lekker zelf weten. Ik wil alleen de discussie ophouden of het überhaupt wel goed is om nogal unsafe kernels te flashen. Natuurlijk is het altijd op eigen risico, maar het is niet handig om het risico gewoonweg te vergroten.

Verder heb ik ook nergens gezegd dat CM9 bedrijfsklaar is. Dat is het ook nog niet, maar dat is eigenlijk alleen vanwege SoDs, maar daar hebben veel gebruikers ook geen last van :). Maar als je het niet eens bent, /care.

offtopic:
Om dan meteen persoonlijk in de aanval te gaan is niet echt gewenst. Misschien maar even uit de warmte gaan zitten :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Zijn er nog geen aangepaste kernels beschikbaar voor Cyanogen ?
Tot hoeveer is was een modale overklok mogelijk onder Android 3.2 (aan hoeveel mogen we ons dus verwachten)

Ik heb nu 2maal meegemaakt dat als ik een telefoontje wil oppakken mijn gsm blijft vasthangen en ik hem alleen kan terug halen met de powerknop 10 sec. in te houden, is dat die befaamde SOD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee, nog niet. Maar de Cyanogenmod-kernel is al redelijk custom, maar nog niet beschikbaar met klokken jammergenoeg. Met Android 2.3 kon ik tot 1.7Ghz oid komen.

En jij beschrijft inderdaad precies een Sleep of Death. Overigens zou Entropy in een van de volgende release oid de officiële wifi driver van de n7000 includen. Dat zou de SoD problemen eventueel kunnen oplossen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Jullie hebben helemaal gelijk natuurlijk ;)

Ik heb afgelopen vrijdag de nightly van die dag er op gezet. De 3 a 4 dagen wat ik zei klink een beetje raar kan ik me voorstellen omdat ik de rom nogmaar sinds vrijdag draai. Maar vrijdag naar 100% geladen en 24 uur later stond'ie nog op plusminus 80%. (vanmiddag op zo'n 55%) Aangezien ik hiervoor al eens de stunner rom heb gedraaid wist ik na 1 dag al wel wat ik kon verwachten. Dus 3 dagen red ik wel, soms 4 als ik de phone echt weinig gebruik.

Ik weet eingelijk niet welke kernel ik draai. Ik heb de nightly gedownload, daarna Abyss kernel geflashed met mobile odin en toen heb ik via clockwork direct die nightly geflashed.

Enkel gmail en whatsapp synchoniseren constant data en verder heb ik wifi constant aan staan waarbij die eingelijk 90% van de dag met wifi is geconnect (werk en thuis). Data verbinding staat ook altijd aan trouwens.

Ik gebruik de Note niet erg veel, ik denk misschien een uurtje per dag, mailtje, whatsappje, gesprekje, paar minuutjes browsen, foto maken en bekijken. Gewoon de dagelijkse dingetjes.

Hoop dat het zo wat duidelijker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen SoDs meer sinds ik de app wake lock gebruik. En het (in mijn ogen) bizarre is dat zelfs het batterijverbruik verbeterd met die app.

(CM9 nightly)

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-05-2012 06:31 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
wow 4 dagen, ik kom er maximaal 1 dag mee toe, ik ben er wel meer mee bezig, denk zo een 3 a 4 uur per dag.
Maar op het werk laad ik hem bij en thuis ook nog eens.
Ik draai nu de paranoid ROM, ik hoop dat de laatste updates snel zal komen, deze zou wel eens een enorm verschil kunnen geven.

Nu die wake lock maar eens proberen :9
/edit

Die wake lock is enkel maar om SOD tegen te gaan ?

[ Voor 14% gewijzigd door C00P op 28-05-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wake lock zorgt ervoor dat je telefoon niet in deep sleep gaat waardoor er geen SoD's lijken voor te komen. Batterijverbruik is echter wel (iets) hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik gebruik CM9 al sinds beta 5 en heb werkelijk waar nog geen enkele SoD of reboot gehad, het enige wat ik gedaan heb is de radio geflashed met Mobile Odin in plaats van CWM omdat dat SoD's zou kunnen voorkomen. Eerder gebruikte ik LP5, nu LPT. De rom is voor mij gewoon hartstikke stabiel en retesnel. Alle functies die ik gebruik werken zoals het hoort (yay, TouchScreenTune werkt weer) en ik mis helemaal niets ten opzichte van de Samsung roms. Voor alle Samsung apps zijn (betere) alternatieven te vinden en zelfs pressure sensitivity van de stylus werkt.

Het risico kan nog zo klein zijn en er kunnen nog zoveel workarounds zijn, zolang het probleem niet daadwerkelijk is opgelost (en daarmee bedoel ik dus cap_erase ingeschakeld zoals altijd de bedoeling is geweest), ofwel door Samsung ofwel door een developer/kernel bakker, blijf ik ver uit de buurt van alles wat op Samsung is gebaseerd.

Zelfs als het probleem daadwerkelijk opgelost is denk ik niet dat ik ooit afstap van een op CM9 gebaseerde rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Ik ben inmiddles een redelijk tevreden gebruiker van cyanogenmod 9. Ik heb echter maar 1 toch wel groot probleem en vroeg mij af of iemand anders hier ook last van had. Het downloaden van de roms via de officiële cyanogenmod mirror is namelijk vaak onstabiel en traag. Heeft iemand anders dit ook en is er ook een andere manier om de officiële roms te kunnen downloaden? Zoals bijvoorbeeld via een officiële torrent account van cm of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja, hier was die binnen een paar minuten binnen via deze mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Overigens voor de mensen die de S3-look willen met CM9; MrMad's team heeft TWICS uitgebracht voor de Galaxy Nexus welke ook draait op onze Note. Ziet er leuk uit en werkt ook wel grappig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Mijn GSM vertoont kuren.

Ik heb de Paranoid ROM geïnstalleerd en ben er helemaal gek van, werkt super, maar soms doet hij dus raar.

Als ik een telefoontje maak, en ik wil een knop indrukken dan hangt hij zich regelmatig op.
Ik ben al van XXLPT naar XXLR1 gegaan, maar dit heeft niets verandert.
Is er nog een Modem welke ik nog eens kan proberen en welke gewoon goed werkt in Belgie/Nederland ? (elke regio zou anders werken met de verschillende modems)

Kan ik er van op aan dat dit met de modem te maken heeft ? zou het niet kunnen betekenen dat er iets aan de hardware scheelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

C00P schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:22:
wow 4 dagen, ik kom er maximaal 1 dag mee toe, ik ben er wel meer mee bezig, denk zo een 3 a 4 uur per dag.
Maar op het werk laad ik hem bij en thuis ook nog eens.
Ik draai nu de paranoid ROM, ik hoop dat de laatste updates snel zal komen, deze zou wel eens een enorm verschil kunnen geven.

Nu die wake lock maar eens proberen :9
/edit

Die wake lock is enkel maar om SOD tegen te gaan ?
3 dagen met matig gebruik, ik heb 1 keer 4 dagen gehaald maar toen de telefoon ook erg weinig gebruikt.

Ik heb die paranoid geprobeerd maar er dezelfde dag nog af gegooid, ik vond het persoonlijk niets. (dat is toch die tablet versie?)

Vandaag een 3080 mA accu binnen gekregen, ben benieuwd als ik nu 5 dagen kan halen ;) Ding is merkbaar zwaarder dan andere accu's dus het zou zo maar kunnen.

//edit - toch grappig hoe je gevoel je kan bedriegen.

Origineel 2500 mA 49,5 gram
Gold 3080 mA 50 gram
Cheap-ass 2600 mA 44 gram

Die 3080 is dus maar een halve gram zwaarder :P

[ Voor 9% gewijzigd door ocdaan op 30-05-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb er ook maar eentje besteld:
http://www.ebay.com/itm/w...&viewitem=#ht_3942wt_1163

8 euro inclusief verzenden, dat ze het ervoor kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zijn er hier veel mensen die die CM9 build 7 gebruiken met de Nightly updates?
Me pa draait die rom nu maar heel veel apps zoals een Weather widget, Cut the rope en Sygic rebooten of geven errors. Ik heb die apps op mijn HD2 met Android 4 altijd goed kunnen draaien.

Zelf heb ik gewoon 2.3.6 LC2 draaien op mijn note.
ocdaan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:59:
[...]

3 dagen met matig gebruik, ik heb 1 keer 4 dagen gehaald maar toen de telefoon ook erg weinig gebruikt.

Ik heb die paranoid geprobeerd maar er dezelfde dag nog af gegooid, ik vond het persoonlijk niets. (dat is toch die tablet versie?)

Vandaag een 3080 mA accu binnen gekregen, ben benieuwd als ik nu 5 dagen kan halen ;) Ding is merkbaar zwaarder dan andere accu's dus het zou zo maar kunnen.

Gold 3080 mA 50 gram

Ik heb een tijdje terug een heel lang topic op XDA gelezen. In het begin deden die Golds het leuk maar later waren ze sneller leeg. Ik ben benieuwd wat jou ervaringen zullen zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Astennu op 30-05-2012 19:57 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocdaan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:59:
[...]

Gold 3080 mA 50 gram

Is hij leeg, of helemaal opgeladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

FreshMaker schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:57:
[...]

Is hij leeg, of helemaal opgeladen ?
Bedoel je die Gold toen die in de bus viel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Astennu schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:56:
Me pa draait die rom nu maar heel veel apps zoals een Weather widget, Cut the rope en Sygic rebooten of geven errors. Ik heb die apps op mijn HD2 met Android 4 altijd goed kunnen draaien.

[...]

Ik heb een tijdje terug een heel lang topic op XDA gelezen. In het begin deden die Golds het leuk maar later waren ze sneller leeg. Ik ben benieuwd wat jou ervaringen zullen zijn.
Zoals je hierboven kan lezen, ik heb nightly 15 (dacht ik?) draaien en ben er erg blij mee.

Ben benieuwd wat die Gold accu doet. Nu na 1 dag heb ik niet het idee dat'ie beter is als de originele maarja, lastig bepalen na 1 dag natuurlijk. We zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocdaan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:55:
[...]

Bedoel je die Gold toen die in de bus viel?
Ja toen je hem op de weegschaal deed, leeg of vol ?
Kan zomaar schelen hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

FreshMaker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 07:44:
[...]

Ja toen je hem op de weegschaal deed, leeg of vol ?
Kan zomaar schelen hé
Meen je dat serieus? Nooit geweten dat elektriciteit ook gewicht heeft maargoed, als ik me niet vergis half geladen. Dat waren ze allemaal ongeveer toen ik aan het wegen was.

// :+ lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocdaan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:50:
[...]

Meen je dat serieus? Nooit geweten dat elektriciteit ook gewicht heeft maargoed, als ik me niet vergis half geladen. Dat waren ze allemaal ongeveer toen ik aan het wegen was.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Astennu schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:56:

[...]

Ik heb sinds de laatste paar nightlies eigenlijk helemaal geen problemen meer met apps en heb er toch redelijk wat geïnstalleerd. Sygic werkt bij mij ook perfect.

Je zou in cwmr even je cache en dalvik cache kunnen wissen (niet je data dus) en even opnieuw de laatste nightly kunnen flashen. Probeer ook apps die problemen geven even opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KneoK schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:56:
[...]

Ik heb sinds de laatste paar nightlies eigenlijk helemaal geen problemen meer met apps en heb er toch redelijk wat geïnstalleerd. Sygic werkt bij mij ook perfect.

Je zou in cwmr even je cache en dalvik cache kunnen wissen (niet je data dus) en even opnieuw de laatste nightly kunnen flashen. Probeer ook apps die problemen geven even opnieuw te installeren.
Ik heb in het begin de 07 geinstalleerd vervolgens de nightly 28 en daar na 29 maar dat werkte dus niet helemaal lekker. Met de 30 lijkt sygic nu wel goed te werken maar ik blijf het wazig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Bij mij werkt sygic wel goed.

deze heb ik draaien: update-cm-9-20120524-NIGHTLY-n7000-signed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De eerste AOKP build op basis van CM9 is uitgekomen. Ik draai 'em hier en draait vooralsnog erg goed :).

Morgen even verder instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Er is een custom kernel voor CM9 based ROM's :

http://forum.tegraowners.com/viewtopic.php?f=35&t=509

je moet wel even registreren.
Ik draai hem nu een uurtje op 1500MHz, maar kan er meer over zeggen na een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

alex3305 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 02:54:
De eerste AOKP build op basis van CM9 is uitgekomen. Ik draai 'em hier en draait vooralsnog erg goed :).

Morgen even verder instellen.
Geweldig! Alles wat ik zo tof vond aan Stunner met de betrouwbaarheid van CM9. Ik las dat ze zelfs bezig zijn met dual boot support, dat zou helemaal ideaal zijn. Lekker klooien met verschillende roms als second boot en een stabiele versie voor dagelijks gebruik als primary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Allemachtig wat word ik toch moe van PC-Odin :X Stomme programma kon weer niet flashen, toestel zag ie wel maar daar hield het dan ook mee op. Zucht.

En toen kwam ik Heimdall tegen :D En ik kan nu ook in Linux flashen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
AOKP is erg leuk, maar natuurlijk weer veel problemen met de SoD's, daarnaast kun je nu met Franco's kernel overclocken en undervolten, dus misschien dat ik toch weer terugga naar een aangepaste stock rom. Maar daar zitten ook weer nadelen aan :X. Keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu op Parandroid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

alex3305 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:29:
AOKP is erg leuk, maar natuurlijk weer veel problemen met de SoD's, daarnaast kun je nu met Franco's kernel overclocken en undervolten, dus misschien dat ik toch weer terugga naar een aangepaste stock rom. Maar daar zitten ook weer nadelen aan :X. Keuzes, keuzes.
Ik snap echt niet hoe het komt dat sommige toestellen zoveel last van SoD's hebben. Heb je je modem al eens geflashed met Mobile Odin? Het schijnt zo te zijn dat MO op een andere manier flasht dan CWR en dat het flashen van je modem in MO de SoD's kan voorkomen. Ik doe dit altijd na het installeren van een nieuwe rom en heb zoals ik al eerder zei helemaal geen SoD's. Ik heb eerder altijd de LP5 modem gebruikt en zit nu op LPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bleek dus dat Parandroid USB host niet ondersteund, heb ik de Thor kernel er maar ingejast en draaien maar weer :9 (Ik gebruik het o.a. met DSLRdashboard om mijn Nikon camera's te bedienen)
Nog geen rare dingen gemerkt verder met deze rom, en tablet mode is gewoon lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ja, paranoid Rom is wel leuk, alleen merk ik dat het surfen, zoomen, scrollen wat stroefer gaat.
Zou het kunnen dat dit algemeen is met Cyanogen ROM ? ik kan me herrineren dat op Android 3.x dit allemaal veel soepeler ging.

Nog iemand die dit zo vervaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
KneoK schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:29:
[...]

Ik snap echt niet hoe het komt dat sommige toestellen zoveel last van SoD's hebben. Heb je je modem al eens geflashed met Mobile Odin? Het schijnt zo te zijn dat MO op een andere manier flasht dan CWR en dat het flashen van je modem in MO de SoD's kan voorkomen. Ik doe dit altijd na het installeren van een nieuwe rom en heb zoals ik al eerder zei helemaal geen SoD's. Ik heb eerder altijd de LP5 modem gebruikt en zit nu op LPT.
Ik heb het op alle mogelijke manieren al geprobeerd, met gewone Odin, Mobile Odin (Pro) en CWM, maar er is geen verschil voor mij. Verder ook alle modems geprobeerd vanaf LA1 tot LP6, maar blijf het probleem houden. Met de stock roms van Samsung heb ik overigens het probleem niet. Maar goed, die wil ik dan ook weer niet gebruiken :X. Wake lock is vooralsnog een leuke workaround, maar niet bevorderlijk voor de batterij.

Verder vind ik AOKP wel leuk werken, maar niet zo soepel als de Sammy roms of CM9 heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C00P schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:12:
...
Nou nee, het draait gewoon soepel. Niet beter of slechter dan stock ICS ofzo. Geen haperingen, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
C00P schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:12:
Ja, paranoid Rom is wel leuk, alleen merk ik dat het surfen, zoomen, scrollen wat stroefer gaat.
Zou het kunnen dat dit algemeen is met Cyanogen ROM ? ik kan me herrineren dat op Android 3.x dit allemaal veel soepeler ging.

Ik had ook wat vertragingen, zeker met de tweede versie :)

Nadat ik een nieuwe kernel had geïnstalleerd, ging alles veel soepeler. Zie deze post op XDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
@mphilipp , ik had die dr.ketan ook op mijn Note gezet maar om de een of andere reden doet dat niets.
Ik had CWM.zip, SU-Busybox-Installer.zip en SU Uninstaller-signed gedownload en dan op mijn externe SD gezet.
Dan heb ik de Note Volume + Aan/uit + Home knop opgestart.
Dan heb ik CWM laten uitvoeren en dat ging goed dan SU-Busy-Installer maar dan geef hij "Failed".
Ik heb nu wel een icoon op mijn scherm staan dus het app staat op mijn Note, Maar als ik Superuser aanklik zie ik alleen maar een scherm met "Geen apps in de lijst" en ik kan nog een scherm openen en daar staat:
"0 items worden weergegeven" en "Geen logboek informatie"
Ik heb mijn apparaat ondertussen al 2 dagen gebruikt maar in die lijsten verandert niets.

Ik had verwacht dat ik daar meer zou zien maar dat is niet zo.
Die app kan ik verder in geen enkele lijst terug vinden en ik krijg ook geen mogelijk heid om het app te verwijderen, ook niet met SU-Uninstaller-signed.
Ik kom ook nergens iets tegen van Root of unroot.
Tja ik wilde dus in de Root kunnen om GB terug te zetten.
Kunt ge aan de hand wat ik schrijf zienwat ik verkeerd zou gedaan hebben of wat ik nog moet doen.
Gij schreef eerder "2 bestandjes", heb ik misschien de verkeerde genomen want ge noemde er geen namen bij ...

Ik heb de installatie nu nog eens opnieuw gedaan ... ik kreeg geen foutmelding meer.
Maar ik zie nog niets en weet ook niet wat die app verder doet.

[ Voor 5% gewijzigd door onkeltje op 06-06-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Flash anders gewoon een standaar GB van sammobile via odin? Vol Down + home + aan/uit, vervolgens continue en staat ie in flasher mode, download odin van die site, zoek je standaard rom, uitpakken en onder pda zetten en start.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MJ85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:28:
Flash anders gewoon een standaar GB van sammobile via odin? Vol Down + home + aan/uit, vervolgens continue en staat ie in flasher mode, download odin van die site, zoek je standaard rom, uitpakken en onder pda zetten en start.
Ik ben nu ongveer 30min aan het wachte.
Ik heb in dezelfde volgorde als jij geschreven hebt alles uitgevoerd en nu staat er op mijn scherm:

ODIN MODE
PRODUCTNAME: GT-N7000
CUSTOM BINARY DOWNLOAD: NO
CURRENT BINARY: SAMSUNG OFFICIAL

verder staat er het Android mannetje en dan
Dowloading...
Do not turn off target!!

en dat staat er nu al 35 min .... wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
onkeltje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Ik heb in dezelfde volgorde als jij geschreven hebt alles uitgevoerd en nu staat er op mijn scherm:

ODIN MODE

Dowloading...
Do not turn off target!!

Je hebt odin en die standaard rom gedownload?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MJ85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:15:
[...]

Je hebt odin en die standaard rom gedownload?
Ach zo, nu begint het een en ander duidelijk te worden.
Ik moet die rom dus in Odin op de PC onder PDA zetten en dan in het Odin programma op de PC op start drukken.
Ja hallo ik ben maar een beginneling en het duurt even voor ik code taal begrijp :'(
OK, dan laat ik mijn note zo staan en wacht ik tot ik die download in Odin heb staan want afzetten mag ik nu waarschijnlijk niet meer hé.
Die download gaat blijkbaar heel traag als je niet betaald hebt. :-(
Als ik die ROM er dan op heb staan, is die dan geroot of niet?

Oei, een originele GB zie ik daar nergens staan...

[ Voor 3% gewijzigd door onkeltje op 06-06-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
onkeltje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:25:
[...]

Ik moet die rom dus in Odin op de PC onder PDA zetten en dan in het Odin programma op de PC op start drukken.
Ja hallo ik ben maar een beginneling en het duurt even voor ik code taal begrijp :'(
OK, dan laat ik mijn note zo staan en wacht ik tot ik die download in Odin heb staan want afzetten mag ik nu waarschijnlijk niet meer hé.
Nee dat is dan de ongeroote standaard rom. je kan die nog altijd daarna rooten.
wacht ik zoek 'm even voor je.

Hier kun je kiezen en dit is de nederlandse 2.3.6 van december.

Overigens, als je niet aan het flashen bent kun je 'm gerust aan en uitzetten ook al staat ie in flash/downloadmode.

[ Voor 20% gewijzigd door MJ85 op 06-06-2012 16:33 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkeltje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:05:
[...]

ODIN MODE

Dowloading...
Do not turn off target!!

Een rom flashen duurt ca 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een rom flashen duurt ca 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkeltje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:25:
[...]

Oei, een originele GB zie ik daar nergens staan...
Download in Odin????
Je moet je gedownloade stock rom ,afhankelijk uit hoeveel files die bestaat in Odin laden .
Als je download 1 file bevat voer je datin bij PDA en dan start .
Bestaat de file uit MODEM,CSC, en nog een bestand dan moet je die respectivelijk invoeren in Odin.
Als er in Odin het vakje ID:COM geel is gekleurd word je toestel herkend en kan je flashen nadat je de juiste dingen hebt ingevoerd. Let er wel op dat pit niet is aangevinkt.

Daarna kan je terug rooten
Je kan ook een pre rooted rom flashen,dan moet je bij XDA gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
De standaard rom is alleen de pda file met ingebouwde pit/modem. hij hoeft dus alleen maar de .tar onder pda te zetten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MJ85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:46:
De standaard rom is alleen de pda file met ingebouwde pit/modem. hij hoeft dus alleen maar de .tar onder pda te zetten.
Dat zeg ik toch,ofwel is er 1 file oftewel 3.
Dat was toch duidelijk,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MJ85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:46:
Na een welverdiende heerlijke maaltijd (offtopic :9 ) ben ik verder gaan zoeken want bij Sammobile vond ik de originele vorige versie niet.
Hier heb ik wel iets gevonden en ik hoop dat het bij deze ook gaat lukken ... kan iemand dat bevestigen aub.

http://www.androidauthori...ead-xxla6-firmware-61335/

Als deze goed is wil ik die terug zetten.

Ik mis trouwens het aanmaken van buddy's bij ICS.

[ Voor 4% gewijzigd door onkeltje op 06-06-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
das prima, eigenlijk wat ik je zei, maar gedetailleerd. Wel een andere versie maar werkt net zo goed. succes!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MJ85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:29:
das prima, eigenlijk wat ik je zei, maar gedetailleerd. Wel een andere versie maar werkt net zo goed. succes!
Fijn, bedankt voor de reactie.
Vandaag heb ik geen tijd meer maar morgen laat ik weten hoe het verlopen is.

Dat ging dus vlot ... bedankt voor de hulp hier. _/-\o_

Nu heb ik weer een echte Samsung Galaxy Note waar ik mee kan wat ik er wilde mee kunnen.
Lange baterij duur, vlotte Navigatie, mijn Buddy's weer op het scherm.
Dat is het apparaat wat ik gekocht hebt ... heerlijk. _/-\o_

Nu ga ik wachten tot alle problemen met ICS opgelost zijn en dat zeker de app's aangepast zijn aan ICS en dan ga ik misschien nog eens proberen om ICS erop te zetten.

Ik was toch eens bij Kies gaan kijken, Kies laat duidelijk weten dat mijn toestel niet geschikt is voor upgrades.
Ik zit nu niet te wachten op een upgrade maar ik vind het wel straf dat ik nu niet meer goed ben voor Kies :+

*********************************************************************************

Ik ben toch de versie die ik nu heb een verder gaan bekijken en nu heb ik :
gingerbread 2.3.6 PDA:LA6/PHONE:LA4/CSC:LA1(KOR)
Dat stond volgens mij nergens vermeld op die site en dat vind ik wel jammer.
Nu zit ik met een versie voor Korea en niet voor Nederland en dat vind ik jammer. ;(

Ik had liever deze versie gehad: gingerbread 2.3.6 PDA:LA6/PHONE:LA4/CSC:LA1(XEN)
Die (KOR) versie draait prima, ik heb nergens over te klagen maar ....
Ik zie nu dat ik zelfs via OTA geen upgrades meer mag verwachten.
Dus kies meld: "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrates via Kies"
En OTA vermeld dat er geen upgrades zijn voor mij.
Nogmaals, alles draait echt prima en ik ondervind nergens een fout maar ik zou toch graag die "XEN" versie hebben voor de toekomst.
Ik heb me zowat onnozel gezocht op het net maar ik kan nergens die versie "gingerbread 2.3.6 PDA:LA6/PHONE:LA4/CSC:LA1(XEN)" vinden.
Is hier iemand die die versie wel ergens weet zitten die ik op mijn apparaat zou kunnen flashen?
Dank bij voorbaat.

[ Voor 88% gewijzigd door onkeltje op 09-06-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkeltje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:46:
[...]

Fijn, bedankt voor de reactie.
Vandaag heb ik geen tijd meer maar morgen laat ik weten hoe het verlopen is.

Dat ging dus vlot ... bedankt voor de hulp hier. _/-\o_

Nu heb ik weer een echte Samsung Galaxy Note waar ik mee kan wat ik er wilde mee kunnen.
Lange baterij duur, vlotte Navigatie, mijn Buddy's weer op het scherm.
Dat is het apparaat wat ik gekocht hebt ... heerlijk. _/-\o_

Nu ga ik wachten tot alle problemen met ICS opgelost zijn en dat zeker de app's aangepast zijn aan ICS en dan ga ik misschien nog eens proberen om ICS erop te zetten.

Ik was toch eens bij Kies gaan kijken, Kies laat duidelijk weten dat mijn toestel niet geschikt is voor upgrades.
Ik zit nu niet te wachten op een upgrade maar ik vind het wel straf dat ik nu niet meer goed ben voor Kies :+

*********************************************************************************

Ik ben toch de versie die ik nu heb een verder gaan bekijken en nu heb ik :
gingerbread 2.3.6 PDA:LA6/PHONE:LA4/CSC:LA1(KOR)
Dat stond volgens mij nergens vermeld op die site en dat vind ik wel jammer.
Nu zit ik met een versie voor Korea en niet voor Nederland en dat vind ik jammer. ;(

Ik had liever deze versie gehad: gingerbread 2.3.6 PDA:LA6/PHONE:LA4/CSC:LA1(XEN)
Die (KOR) versie draait prima, ik heb nergens over te klagen maar ....
Ik zie nu dat ik zelfs via OTA geen upgrades meer mag verwachten.
Dus kies meld: "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrates via Kies"
En OTA vermeld dat er geen upgrades zijn voor mij.
Nogmaals, alles draait echt prima en ik ondervind nergens een fout maar ik zou toch graag die "XEN" versie hebben voor de toekomst.
Ik heb me zowat onnozel gezocht op het net maar ik kan nergens die versie "gingerbread 2.3.6 PDA:LA6/PHONE:LA4/CSC:LA1(XEN)" vinden.
Is hier iemand die die versie wel ergens weet zitten die ik op mijn apparaat zou kunnen flashen?
Dank bij voorbaat.
Hier staat hij tussen, december 2011
http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-N7000&r=1#regiona

en blijkbaar heb je hem al eens aangereikt gekregen een paar posts hogerop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Totaal verkeerde topic, excuus.

[ Voor 98% gewijzigd door Stpan op 09-06-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:13:
[...]

Hier staat hij tussen, december 2011
http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-N7000&r=1#regiona

en blijkbaar heb je hem al eens aangereikt gekregen een paar posts hogerop
Dank u dat je mij nog eens naar daar verwees.
Ge gaat het niet geloven maar ik heb mij onnozel gezocht op die site en ik kon het maar niet vinden.
En nu, ik klik 2 X en daar staat hetgeen ik zoek .... ik snap er niks van.
Al die andere zoekpogingen op die site zag ik alleen maar ICS en dat voor ik weet niet hoeveel landen, daarnaast zag ik altijd maar een paar 2.3.6 uitvoeringen maar nooit voor XEN. 8)7
En nu zie ik daar plotseling een heel lange lijst 2.3.6 uitvoeringen en ook die voor Nederland (XEN)....geweldig.
Sorry, ik wordt ouder :(
Zou ik die zomaar over die andere mogen flashen of moet ik weer een full wipe doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkeltje schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:34:
[...]

Dank u dat je mij nog eens naar daar verwees.
Ge gaat het niet geloven maar ik heb mij onnozel gezocht op die site en ik kon het maar niet vinden.
En nu, ik klik 2 X en daar staat hetgeen ik zoek .... ik snap er niks van.
Al die andere zoekpogingen op die site zag ik alleen maar ICS en dat voor ik weet niet hoeveel landen, daarnaast zag ik altijd maar een paar 2.3.6 uitvoeringen maar nooit voor XEN. 8)7
En nu zie ik daar plotseling een heel lange lijst 2.3.6 uitvoeringen en ook die voor Nederland (XEN)....geweldig.
Sorry, ik wordt ouder :(
Zou ik die zomaar over die andere mogen flashen of moet ik weer een full wipe doen?
Het is best dat je een full wipe doet en ik heb respect voor de leeftijd,als je mijn gebruikersnaam bekijkt weet je genoeg.Succes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:15:
[...]

Het is best dat je een full wipe doet en ik heb respect voor de leeftijd,als je mijn gebruikersnaam bekijkt weet je genoeg.Succes nog.
Yep, geweldig, Kies heeft nu weer een upgrade voor mij. _/-\o_ _/-\o_
Voorlopig ga is dus nog niet opnieuw upgraden maar ik ben blij dat het tenminste weer kan.
Oja, hier ook 1952 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leeftijd heeft niets te maken met het snappen van, maar meer ik wil het niet snappen ;) Mijn vader is van 1951 en doet mij versteld zijn van zijn Microsoft Access kunde, en zijn snelle leren in Flight Simulator _/-\o_ O+

Anyway, nog steeds blij met de PA rom en de Thor kernel. Ik blijf erbij dat mensen met verschillende HW revisies van de Note rondlopen en/of gewoon rommel installeren. Net als op een PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 19894 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:38:
Leeftijd heeft niets te maken met het snappen van, maar meer ik wil het niet snappen ;) Mijn vader is van 1951 en doet mij versteld zijn van zijn Microsoft Access kunde, en zijn snelle leren in Flight Simulator _/-\o_ O+

Anyway, nog steeds blij met de PA rom en de Thor kernel. Ik blijf erbij dat mensen met verschillende HW revisies van de Note rondlopen en/of gewoon rommel installeren. Net als op een PC :P
Inderdaad, wat leeftijd betreft daar hebt ge gelijk in.
Ik ben er echter van overtuigt dat ik ook veel dingen weet waar gij geen gedacht van hebt.

Ik steek ook minder tijd in mijn Note, ik bedoel dat ik het misschien wat rapper opgeef als ik iets moet uitpluizen.
Ik heb vroeger een HTC gehad die ik ook heel eigenhandig omgeflasht heb zonder veel vragen te stellen.
Van mijn oude Aldi GPS heb ik een nieuw Navigon toestel gemaakt met de laatste nieuwe kaart terwijl die GPS eigenlijk volledig afgeschreven was.

Ik heb hier mijn tuin-bevloeing volledig geautomatiseerd ... zelf schakelingen gemaakt en die schakeling via computer geprogrammeerd allemaal heel alleen.
Dus ja, ik vind van mijzelf dat ik nog heel goed van geest ben en dat ik op mijn vlak aardig mijn plan kan trekken.
Ja op sommige vlakken is mijn doorzetting iets minder dan vroeger ... als ge ouder wordt moet ge soms andere keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 11:38
Heb mijn Note weer terug na een hardbrick... (eigen fout)
Staat dus nu een stock ICS op, volgens mij de NL, maar dat maakt niet zo veel uit.

Zojuist geroot, en nu wil ik eigenlijk PARANOIDANDROID installeren.
Het enige waar ik me zorgen om maak is dat deze 119 MB is, terwijl meeste andere roms al gauw 500+MB zijn.
Ook moet ik deze eigenlijk vanaf een GB rom installeren, wat geen probleem is, deze kan ik veilig installeren met ODIN.
Hoe weet ik nu eigenlijk of het veilig is om de recovery te gebruiken? Abyssal 4.2 voor GB, maar welke dan het beste voor PARANOIDANDROID?

Moet ik ook nog andere dingen extra flashen bij PARANOIDANDRIOD? (Op gapps na dan)
Iemand?

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

AmarthX schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:40:
Heb mijn Note weer terug na een hardbrick... (eigen fout)
Staat dus nu een stock ICS op, volgens mij de NL, maar dat maakt niet zo veel uit.

Zojuist geroot, en nu wil ik eigenlijk PARANOIDANDROID installeren.
Het enige waar ik me zorgen om maak is dat deze 119 MB is, terwijl meeste andere roms al gauw 500+MB zijn.
Ook moet ik deze eigenlijk vanaf een GB rom installeren, wat geen probleem is, deze kan ik veilig installeren met ODIN.
Hoe weet ik nu eigenlijk of het veilig is om de recovery te gebruiken? Abyssal 4.2 voor GB, maar welke dan het beste voor PARANOIDANDROID?

Moet ik ook nog andere dingen extra flashen bij PARANOIDANDRIOD? (Op gapps na dan)
Iemand?
Elke kernel met CWM voor GB is veilig, welke je gebruikt maakt voor Parandroid niet zoveel uit. Als je op safe wilt spelen dan is Abyssal een goeie keuze. Je kunt dus gewoon een GB rom flashen, rooten, een kernel met CWM installeren en daarna een full wipe en Parandroid flashen. Gapps erbij en dan zit je in principe goed. Je zou nog even kunnen kijken welke modem versie er bij Parandroid wordt geleverd en deze eventueel zelf updaten naar een latere versie (bij voorkeur met Mobile Odin, het schijnt dat je daarmee minder kans hebt op SoD's dan met CWM). Ik gebruik zelf LPT en heb daar geen problemen mee, sommigen vinden LP5/LP6 of zelfs een GB modem beter. Je kunt gewoon vrij wisselen en kijken waarmee je goede ontvangst en batterijverbruik hebt.

Het verschil in grootte zit 'm vooral in de Samsung apps, provider apps, vooraf geïnstalleerde games en Samsung framework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 11:38
Ok, bedankt voor de info. Heb nu PARANOIDANDROID geinstalleerd, alles werkt soepel :) Vooral het wisselen van DPI per app is heerlijk. Ik heb nu LB2 modem, denk dat ik die nog ga upgraden binnenkort.

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmarthX schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:28:
Ok, bedankt voor de info. Heb nu PARANOIDANDROID geinstalleerd, alles werkt soepel :) Vooral het wisselen van DPI per app is heerlijk. Ik heb nu LB2 modem, denk dat ik die nog ga upgraden binnenkort.
Heb je al geprobeerd om de Note op de pc aan te sluiten via usb? Resultaat?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste