"I thought you were dead!" - "I got better"
Verwijderd
Omdat ik die rom ook heb gehad en mijn pc herkende mijn Note niet in mass storage,dit schijnt een bekend probleem te zijn,vandaarAmarthX schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:54:
[...]
Ja, werkt, geen probleem bij mij hier... hoezo?
Ik heb nu stock ics rom, met franco kernel r5. Dit draait als een zonnetje, maar wil ook graag paranoid android installeren.
Kan ik de Abyss kernel flashen ipv de franco kernel, en zal mijn ics stock dan nog werken?
Ik had het volgende scenario in gedachten Van Franco Kernel r5 naar Abyss 4.2. Reboot to ICS, Reboot to Recovery -> Paranoid Android v02 flashen, Wipe /Factory Reset, en Boot.
Gaat dit zo werken, of kan ik beter eerst een complete GB Rom flashen, deze rooten, Abyss Kernel Flashen, Paranoid Android flashen?
Alvast bedankt
Verwijderd
Nee dus.
Stock GB flash, dan PA, en dan THOR kernel
Helemaal overheen gelezenVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:59:
DON'T flash FROM ANY SAMSUNG ICS OR ROMS BASED ON SAMSUNG KERNELS (my CM9, AOSP, etc)
Nee dus.
Stock GB flash, dan PA, en dan THOR kernel
Dat doe ik ook inderdaad elke keer, om problemen te voorkomenVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:16:
Vergeet de Full Wipe niet he... Maar dat is bij mij gewoon een standaard dingetje.
Meer mensen ervaring mee?
Btw : Dat Triangle-away werkt perfect om je ODIN/Flashcounter te resetten.
MOet ik nu terug flashen met een FactoryFS (en is die ergens te downloaden waar het geen 4 uur duurt?)
Zelf draai ik momenteel AOKP build 29.1 en ik moet zeggen dat ik geen last meer heb gehad van SoDs. Ook zonder de Wake Lock app. Verder gaat de telefoon ook mooi in deep sleep. Alhoewel mijn batterijgebruik momenteel niet super is. Echter is het dat echt nooit bij mijn vriendin thuis
Wat maakt die 4 uur dan uit, als je het echt wilt ?RielN schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:45:
Moet ik nu terug flashen met een FactoryFS (en is die ergens te downloaden waar het geen 4 uur duurt?)
Zet het s'avonds aan, en de volgende dag kan je aan het flashen.
Verder kun je op XDA rooted en non rooted original roms vinden, vaak zijn de Wuala en Slingfile uploads best vlot
Het is een Phone Tablet hybrid OS waardoor alles veel onverzichterlijker is als je apps open hebt en menu's door gaat. Met de note is dat prima te doen!
Tot nu toe ben ik heel positief ik vind alleen de cam app niet echt geweldig. En hij laad niet al te snel. Maar verder super snel en stabiel.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Sinds vandaag is de RC1 van Cyanogenmod uit. Ik zit nog op een hele oude nightly build van cm9, ik denk van meer dan een maand geleden. Deze draait bij mij superstabiel en heb dus nog geen moeite genomen om te upgraden. Ik ga er dan ook vanuit dat de RC1 heel stabiel zal zijn...RielN schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:31:
Ben er weer uit. Nu een goede ICS rom vinden, die KINGDROID liet mijn WiFi steeds uitvallen.
Linkje: http://get.cm/?device=n7000
[ Voor 3% gewijzigd door JohnQnl op 26-06-2012 20:43 ]
Wat bedoel je met dat uitvallen? Ik draai zelf KD met energiespaarstand aan, WiFi valt nooit uit. Misschien als het scherm uitgaat, maar niet tijdens een actieve download. Zo heb ik gisteren nog 2GB aan sygic maps gedownload met scherm uit via wifi. Waarom? Omdat ik opzettelijk mijn in- en externe SD eens geformatteerd had, vond ik leuk. Dat WiFi wordt uigezet in sleepmode vind ik alleen maar een zegen, ik heb namelijk een router die de telefoon uit deep sleep houdt. Desgewenst kan ik wifi continu aanzetten, maar dat lijkt met nutteloos, kost alleen maar batterij. Scherm aan is instant wifi. Voorts niets dan lof over de KD/Speedmod/Nova combi. Werkelijk alles is perfect. Geen freezes, sod's of ander gedoe. Alles werkt. Batterij alleen met extreem geweld leeg te krijgen. Note development ligt een klein beetje op zijn gat op XDA. Er schijnt nog een KD4 in de maak te zijn. Komt die niet, dan vind ik het ook best. Ook RR7 geprobeerd, maar die voelde net een tikkie stroperiger.RielN schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:31:
Ben er weer uit. Nu een goede ICS rom vinden, die KINGDROID liet mijn WiFi steeds uitvallen.
(overigens zit in KD3 nog standaard de Franco kernel ingebakken. Een vreemde eend in de bijt. Het kan zijn dat Franco het perfect doet. Maar de meldingen over problemen zijn niet van de lucht. Zeker ook op WiFi vlak. Zelf had ik na het testen van de latere Franco V6 na een absoluut schone jbroid-actie het probleem dat de note onmogelijk in deep sleep ging. Is echt per Note verschillend. Snel weer terug naar speedmod. Franco laat de laatste weken weinig van zich horen. Is waarschijnlijk met een ander project bezig)
[ Voor 17% gewijzigd door Yvesss op 27-06-2012 22:07 ]
Ik ga naar een ander modem, want hier kan ik geen enkele speedtest voltooien want wifi gaat uit en aanYvesss schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:53:
[...]
Wat bedoel je met dat uitvallen? Ik draai zelf KD met energiespaarstand aan, WiFi valt nooit uit. Misschien als het scherm uitgaat, maar niet tijdens een actieve download. Zo heb ik gisteren nog 2GB aan sygic maps gedownload met scherm uit via wifi. Waarom? Omdat ik opzettelijk mijn in- en externe SD eens geformatteerd had, vond ik leuk. Dat WiFi wordt uigezet in sleepmode vind ik alleen maar een zegen, ik heb namelijk een router die de telefoon uit deep sleep houdt. Desgewenst kan ik wifi continu aanzetten, maar dat lijkt met nutteloos, kost alleen maar batterij. Scherm aan is instant wifi. Voorts niets dan lof over de KD/Speedmod/Nova combi. Werkelijk alles is perfect. Geen freezes, sod's of ander gedoe. Alles werkt. Batterij alleen met extreem geweld leeg te krijgen. Note development ligt een klein beetje op zijn gat op XDA. Er schijnt nog een KD4 in de maak te zijn. Komt die niet, dan vind ik het ook best. Ook RR7 geprobeerd, maar die voelde net een tikkie stroperiger.
(overigens zit in KD3 nog standaard de Franco kernel ingebakken. Een vreemde eend in de bijt. Het kan zijn dat Franco het perfect doet. Maar de meldingen over problemen zijn niet van de lucht. Zeker ook op WiFi vlak. Zelf had ik na het testen van de latere Franco V6 na een absoluut schone jbroid-actie het probleem dat de note onmogelijk in deep sleep ging. Is echt per Note verschillend. Snel weer terug naar speedmod. Franco laat de laatste weken weinig van zich horen. Is waarschijnlijk met een ander project bezig)
bij setup een keuzemenu, ( in spaans
keuze uit de apps, launcher, tweaks en modem / kernel
Daarna install en reboot
Moet zeggen ziet er goed uit, nog wat kleine setupbugs ( niet alle opties doen wat ze beloven ) maar zit vooruitgang in
Ik las op XDA dat er ook al mensen bezig zijn met de Jellybean source. Zodra er daar wat 'echte' developers zich ermee bezig gaan houden kan het nooit lang duren voordat we de eerste roms gebaseerd op JB mogen verwachten.

Overigens werkt de GS3 versie ook nog maar half, dus ik denk dat het porten wat moeilijker is dan gedacht...
Verder draai ik hier nu ook al een week of wat build 39 van AOKP en dat gaat heerlijk. Hier ook geen SoDs of wakelock problemen meer! Heeft het CM9 team (Entropy geloof ik!) heerlijk opgelost.
Hmm, ik heb nu paranoid draaien en vind het best een aardige rom, ik word alleen gek van wakelocks, is het niet het geluid dan wel wifi.. Dat is dus in deze rom opgelost?KneoK schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:47:
Ik zit nog steeds op AOKP, build 40.1 inmiddels, en ben nog uitermate tevreden. Razendsnel en stabiel, geen wakelocks of SoD's en een snelle en stabiele wifi en dataverbinding. Ze gebruiken op het moment nog steeds de CM9 kernel maar zijn ook bezig met een custom kernel. Ook Team Win Recovery Mode werkt prima.
Ik las op XDA dat er ook al mensen bezig zijn met de Jellybean source. Zodra er daar wat 'echte' developers zich ermee bezig gaan houden kan het nooit lang duren voordat we de eerste roms gebaseerd op JB mogen verwachten.
.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Voor mij is dat inderdaad helemaal opgelost. Ik neem voor het flashen van een rom altijd de nodige maatregelen om zoveel mogelijk problemen zoals SoD's en wakelocks te voorkomen door voor en na het flashen een full wipe te doen en daarna na twee reboots mijn modem (ik gebruik nu LPT) met Mobile Odin te flashen. Updates van dezelfde rom flash ik altijd en doe dan alleen een Cache/Dalvik wipe.MJ85 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:21:
[...]
Hmm, ik heb nu paranoid draaien en vind het best een aardige rom, ik word alleen gek van wakelocks, is het niet het geluid dan wel wifi.. Dat is dus in deze rom opgelost?
Team Win Revovery Mode die in AOKP zit is ook ideaal en tablet mode is ook geïmplementeerd, het enige wat je in principe mist ten opzichte van Paranoid Android is de per app DPI setting. De devs van AOKP zijn ook bezig met een volledig nieuwe kernel die de CM9 kernel gaat vervangen.
@xplodwild is met CM10 voor de Note bezig@xplodwild
The SGS3 ROM is undertaking harsh internal tests before public experimental release - meanwhile, I say hello to all Galaxy Note users

En ook:
https://plus.google.com/1...2034644/posts/Rd6oZjU7sRV- I just started to work on the Samsung Galaxy Note. Codeworkx and Espenfjo already started on the Galaxy S II, thus some of their work profits a lot for the N7000. I'll keep you informed either here or on twitter on how things goes.
#galaxynote http://pic.twitter.com/fckLGLQ1
Dit is voor het eerst dat ik dit doe en in de CyanogenMod FAQ lees ik alleen maar over flashen via een SDcard.
(rooten is inmiddels gebeurd)
Edit: ik heb een nightlybuilt gedownload en ik vermoed dat het inderdaad enkel met een SDcard kan, ik zie namelijk geen tar file.
[ Voor 28% gewijzigd door Hadespuiter op 21-07-2012 22:57 ]
Verwijderd
Een custom rom is meestal een zip file dat je zonder uitpakken op de sd kaart zet en dan via CWM flashtHadespuiter schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:53:
Heb je perse een SDcard nodig om een custom rom te flashen of kan dit ook gewoon via een PC met Odin?
Dit is voor het eerst dat ik dit doe en in de CyanogenMod FAQ lees ik alleen maar over flashen via een SDcard.
(rooten is inmiddels gebeurd)
Edit: ik heb een nightlybuilt gedownload en ik vermoed dat het inderdaad enkel met een SDcard kan, ik zie namelijk geen tar file.
In Amerika ontbreekt de optie ook in stock Touchwiz dus dat zal wel de oorzaak zijn. Ik moet dus op zoek naar een Europese rom. Iemand tips?
Ik gebruik LRBC00P schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:56:
Wat is de beste modem om te gebruiken hier in Belgie/Nederland ?
Werkt prima, volle bereik op plaatsen waar ook 3G beschikbaar is, en tot diep in België mijn 'eigen' VF netwerk
( tot rond Kalmthout )
Er zitten blijkbaar XDA-ers met Samsung om de tafel om die oorzaak van die kapotte Notes te achterhalen bij het flashen van onveilige kernels.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1796217
[ Voor 13% gewijzigd door Hadespuiter op 26-07-2012 02:26 ]
Lees wel dat er problemen zijn met hwcomposer. Levert dit nu concreet problemen op of alleen performance? Ik kan er niet echt achter komen wat het inhoud.
Ik las dat de Jellybean smoothness nog niet aanwezig is (vanwege ontbrekende drivers oid?) dus ik wacht nog ff.jip_86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:33:[/b]
Heb het gezien ja. Heeft iemand hem al draaien?
In ICS wordt er bijgehouden welke apps je via de Playstore hebt geïnstalleerd en die worden na een wipe of rom flash weer opnieuw gedownload en geïnstalleerd.Hadespuiter schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:48:
Bestaat er een manier om je apps te backuppen zodat deze na het flashen van een andere rom weer automatisch geïnstalleerd staan? Op de SD kaart zetten?
Daarnaast kun je met Titanium Backup een backup maken van al je apps. De gratis versie ondersteunt geen batch backup en restore dus daarmee zul je elke app handmatig moeten regelen. De betaalde versie ondersteunt dit wel. Hier heb je wel root voor nodig.
Waarom? Wat moet ik dan doen?
Overigens heb ik al verschillende roms uitgeprobeerd waaronder MIUI (TMT en die Duitse), PA, CM9, CM10 en AOKP. Echter vind ik tot nog toe AOKP het beste en stabielste werken. De MIUI varianten hadden beide vreemde bugs en PA is gewoonweg niet voor mij besteed. CM9 heeft een vreemde bug met Opera Mobile in landscape en CM10 is het gewoonweg nog niet.
Hopen dat de community wel blijft door devven dan, mocht de Note 2 komen
Mag ik dan ook niet mijn van mijn ICS ROM eerst een CWM back-up maken? Ik meen zoiets te hebben gelezen.alex3305 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:37:
Omdat er een eMMC bug in de storage driver zit. Maar dat kun je zo ook overal vinden. Flash dus met Odin Gingerbread terug welke je kunt rooten en ga dan naar CM9 of PA.
Overigens heb ik al verschillende roms uitgeprobeerd waaronder MIUI (TMT en die Duitse), PA, CM9, CM10 en AOKP. Echter vind ik tot nog toe AOKP het beste en stabielste werken. De MIUI varianten hadden beide vreemde bugs en PA is gewoonweg niet voor mij besteed. CM9 heeft een vreemde bug met Opera Mobile in landscape en CM10 is het gewoonweg nog niet.
Hopen dat de community wel blijft door devven dan, mocht de Note 2 komen.
Verder is Nandroid restore gevaarlijk in een standaard TW-kernel.
Ik ben eerlijk gezegd niet in de Recovery gegaan uit angst, maar ik zie wel SuperUser en CWM in mijn app drawer.alex3305 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:44:
Heb je CWM al dan? Want dan zou je wel de veilige CM9 kernel kunnen flashen. Dan kun je niet meer booten in je rom, maar wel ineens door naar CM9. Of eventueel een TW-kernel zoals Speedmod.
Verder is Nandroid restore gevaarlijk in een standaard TW-kernel.
Hebben jullie al wat info over de 'werkzaamheid' ?BassieBulk schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:11:
Heb er ook maar eentje besteld:
http://www.ebay.com/itm/w...&viewitem=#ht_3942wt_1163
8 euro inclusief verzenden, dat ze het ervoor kunnen maken
is hij beter, meer vermogen ?
Het schijnt dat Mobile Odin ook niet safe is omdat die eerst zijn eigen kernel flasht. Als je dit dus op een onveilige kernel doet dan kan het alsnog fout gaan.alex3305 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:56:
Dan heb je al een geroote telefoon. Dus kun je met Odin (of Mobile Odin, die is ook safe!) mooi CM9 of althans daarvan de kernel flashen. Ook kun je daarmee Speedmod flashen voor zover ik weet.
Het beste is dus om een stock GB rom te flashen met Odin, die te rooten en voorzien van CWM en daarna door te flashen naar de rom die je wilt. Die rom moet dan wel ICS zijn om TriangleAway te kunnen uitvoeren.
Als je het geen probleem vind om achteraf TriangleAway te moeten uitvoeren dan kun je met Odin gewoon een kernel flashen met root en CWM en dan kun je daarna via CWM recovery ook een willekeurige rom flashen.
Ik heb voor mijn oude Samsung GS1 en LG O3D ook voor weinig extra accu's gekocht maar je mag voor die prijs hooguit verwachten dat je een vergelijkbaar vermogen krijgt als de standaard accu, met een beetje pech zelfs minder. Maar dan nog is het voor die prijs best de moeite waard om een extra accu te hebben.FreshMaker schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:56:
[...]
Hebben jullie al wat info over de 'werkzaamheid' ?
is hij beter, meer vermogen ?
[ Voor 26% gewijzigd door KneoK op 12-08-2012 02:37 ]
Ik heb ook een reserve accu gekocht bij DX en die is zelfs iets zwaarder.KneoK schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 02:34:
[...]
Ik heb voor mijn oude Samsung GS1 en LG O3D ook voor weinig extra accu's gekocht maar je mag voor die prijs hooguit verwachten dat je een vergelijkbaar vermogen krijgt als de standaard accu, met een beetje pech zelfs minder. Maar dan nog is het voor die prijs best de moeite waard om een extra accu te hebben.
Replacement 3.7V 2600mAh Battery w/ Charging Cradle / EU Plug Adapter for Samsung Galaxy Note/i9220 $9.90 free shipping» Replacement Batteries
Deze dus met oplader inbegrepen en is nog 100mAh meer dan de originele.
Ik heb ze al verschillende keren gebruikt en ik ondervind tot nu toe toch geen nadelen.
Welke AOKP rom beveel je aan? Ik ben eigenlijk dik tevreden met CM9, presteert erg goed.alex3305 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:37:
Omdat er een eMMC bug in de storage driver zit. Maar dat kun je zo ook overal vinden. Flash dus met Odin Gingerbread terug welke je kunt rooten en ga dan naar CM9 of PA.
Hopen dat de community wel blijft door devven dan, mocht de Note 2 komen.
Ik heb inderdaad ook van die pakketjes bij DX besteld toentertijd (twee accu's, acculader, autolader, twee siliconen hoesjes, USB kabel en screenprotectors voor ik meen 14 euro ofzo) en heb zelf ook nooit problemen of nadelen ondervonden. Het lijkt alleen een beetje hit and miss te zijn, schijnbaar is de quality control op dat soort goedkope accu's gewoon niet zo hoog zodat er een kleine kans is dat je net een maandagochtendexemplaar hebt.onkeltje schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Ik heb ook een reserve accu gekocht bij DX en die is zelfs iets zwaarder.
Replacement 3.7V 2600mAh Battery w/ Charging Cradle / EU Plug Adapter for Samsung Galaxy Note/i9220 $9.90 free shipping» Replacement Batteries
Ik heb ze al verschillende keren gebruikt en ik ondervind tot nu toe toch geen nadelen.
Op XDA of andere mobi sites lees je weleens dat mensen met goedkopere accu's ook daadwerkelijk een veel minder goed accuverbruik hebben maar zoals ik al zei, voor dit soort bedragen is het sowieso de moeite waard om wat extra uurtjes te kunnen spelen als je vaak tekort komt.
De officiele AOKP 40.1 rom die je op XDA in het original dev forum vind draait bij mij al maanden super. Daarvoor had ik CM9 draaien en wat snelheid en stabiliteit betreft verschilt AOKP eigenlijk helemaal niets. De extra customizability vind ik ideaal en als je wilt kun je zelf gewoon steeds de laatste CM9 kernel flashen als er belangrijke bugfixes zijn oid.RielN schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:23:
[...]
Welke AOKP rom beveel je aan? Ik ben eigenlijk dik tevreden met CM9, presteert erg goed.
[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 12-08-2012 22:28 ]
Dat staat erop, maar heb je dat ook daadwerkelijk gemeten ?onkeltje schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Ik heb ook een reserve accu gekocht bij DX en die is zelfs iets zwaarder.
ik heb via Eaby 3 van die 'standaard' accu's voor 9.95 + laders, en zijn ( volgens opdruk ) 2500Mah maar ze zijn wel degelijk enigzins zwakker ( paar procent, niet noemenswaardig )
Ik heb ze regelmatig dagenlang in mijn toestel zitten, omdat ik niet persé een voorkeur heb, en ze niet echt slechter / beter zijn
< ik zou nu niet eens kunnen zeggen welke er in zit >
Ik bedoel, dat er een waarde opstaat, wil niet zeggen dat dat ook werkelijk de opbrengst is, vandaar mijn vraag
[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 13-08-2012 12:39 ]
Wat KneoK dus zegt. De customizability van een AOKP rom is gewoon heerlijk. Ik vind het daardoor net wat meer af en er dus wat beter uitzien dan bijvoorbeeld CM9. Daarnaast zit er een nare landscape bug in Opera op CM9, welke niet in AOKP zit.RielN schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:23:
[...]
Welke AOKP rom beveel je aan? Ik ben eigenlijk dik tevreden met CM9, presteert erg goed.
Ik heb afgelopen weekend de boel voorzien van de Duitse 4.0.4 stock rom en die vervolgens geroot. Ik kon niet meer wachten tot de NL OTA officiëel gereleased werd.alex3305 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:37:
Nu heb ik daaroverheen de Notecore kernel erop gezet. In de featurelist staat dit:
MMC_CAP_ERASE removed for safe wipes
Betekent dat, dat ik gewoon kan flashen en wipen zonder dat ik bang moet zijn voor die hardbrick toestand? Want de waarschuwing over die bug gaat steeds over stock roms based on Samsung stock kernel. En ik heb nu geen stock kernel meer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik gebruik speedmod en notecore door elkaar ( klinkt erger dan het is, maar beiden zijn goede 'zuinige' kernels )mphilipp schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:43:
[...]
Nu heb ik daaroverheen de Notecore kernel erop gezet. In de featurelist staat dit:
MMC_CAP_ERASE removed for safe wipes
Betekent dat, dat ik gewoon kan flashen en wipen zonder dat ik bang moet zijn voor die hardbrick toestand? Want de waarschuwing over die bug gaat steeds over stock roms based on Samsung stock kernel. En ik heb nu geen stock kernel meer.
maar bij flashen doe ik ALTIJD eerst de GBkernel van Abyssnote erop, en reboot ik naar deze kernel ( op gingerbread )
een tussenstap van 1 minuut ( kernel flash + reboot naar kernel )
Dan kan je veilig de nieuwe rom flashen, welke al een eigen (nieuwe) kernel zal hebben
Hiermee voorkom je de wipe op het schijnbaar onveilige ICS deel, en is de kans op een brick minimaal
[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 20-08-2012 18:23 ]
Maar volgens mij heeft deze kernel juist niet die bug waardoor de hele boel wordt vernietigd. Dat wilde ik graag bevestigd zien. Die tussenstap is misschien niet zo erg, maar als het niet hoeft, doe ik het liever niet.FreshMaker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:22:
[...]
Dan kan je veilig de nieuwe rom flashen, welke al een eigen (nieuwe) kernel zal hebben
Hiermee voorkom je de wipe op het schijnbaar onveilige ICS deel, en is de kans op een brick minimaal
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
het blijft een medium waar ervaringen niet persé kennis en waarheid moet zijn.
Sommige developers hebben ook wel eens aangegeven een brick opgelopen te hebben, wat naderhand niet waar bleek te zijn, maar op 'medelevendonaties' hoopten, om een andere telefoon te kunnen bemachtigen.
deze constructie werkt feilloos, en zolang ik niet zelf het inzicht heb intern qua programmeren, en inhoud van zo'n kernel, is dit voor mij ( en anderen) de aanbevolen stap.
better safe dan sorry denk ik dan maar, de abyss staat vast op mijn ext.sd kaartje, dus een flash is altijd mogelijk.
edit :
ik zie in verschillende topics dat men het vertrouwen in notecore (vanaf V7) en speedmod ( vanaf K3-10 ) heeft, en daarin geboot / geflashed kan worden.
By BetoNL
Suggestion on how to flash this rom:
-Flash one of Speedmod K3-series or GL NoteCore V7 /v8 or NEWER( Those are safe ICS kernels, tested by my and hundreds more)
-Reboot into recovery
[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 20-08-2012 22:34 ]
Thanx voor de info!
de éne is van spaanse origine, de andere DBT/duits
deze heb ik er zinds vanmorgen opstaan, dus echt veel waardevolle info kan ik niet geven.
Wel geeft chrack heel veel mogelijkheden om tijdens de install 'extras' te verwijderen via de Aroma installer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1665208
zo kan je je eigen rom zo kaal als je maar wilt eropzetten.
Kingdroid doet dat ook, maar de installer in in het spaans ( google translate helpt enorm de eerste keer
daar hebben Samsung based roms dan weer minder last van, omdat daar eigenlijk alleen maar uitgehaald wordt, en soms een thema meegeleverd, geen driverontwikkeling, geen missende features die nog getest moeten worden.
Ik heb veel respect voor de CM-developers, en er zitten inderdaad heel mooie tussen ( Asylum en Parandroid, en als je op de iphonetour wilt MIUI )
De door mij genoemde Samsungroms heb ik in gebruik (gehad) en zijn prima, al komt er daar ook wel eens een versie naar voren, die een dag later instabiel blijkt, en wordt vervangen door een update.
KD7.1 heb ik 3 weken gebruikt, zonder echt noodzaak om te veranderen, maar dat is mijn 'verslaving'
Zaterdag kwam KD7.2, en gisteren stond KingDroid 7.3 online, dus zal er een 'probleem' geweest zijn ergens.
Een rom omflashen is voor mij zo'n 10 minuten, en wat backups terugplaatsen, en ik kan er de tijd voor maken.
Ik wil dat gewoon regelmatig veranderen
tussentijds screenie van chrack's v12 rom

op basis van deze accu zou je heel tevreden kunnen zijn natuurlijk
op de momenten dat ik op bed lig staan de netwerkverbindingen uit, op telefoonverkeer na ivm bereikbaarheid
[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 22-08-2012 11:48 . Reden: screenie toegevoegd ]
Tsja...ik zoek dat niet zo. Aan de ene kant wil ik wel al die shizzle uitproberen, maar dat heb ik de afgelopen 25-30 jaar met alle computershit gedaan. Op een gegeven moment is daar ook weer de lol vanaf en wil je (nou ja...ik dan) een keer gewoon werken met die dingen. Dus zoek ik een rom die iets toevoegt, iets eigens heeft. MIUI was ik een groot fan van op de Desire. Heerlijke rom die het beste van alles combineert en echt een eigen framework heeft ontwikkeld. Niet zomaar een repackage van andermans werk. Want dat vind ik eigenlijk geen ontwikkelwerk. Dan ben je een veredelde inpakker. Rom van die, kernel daarvandaan en dan wat standaard apps eruit, wat nieuwe tools erin en klaar...weer een rom. Tsjaaa....dat kan ik ook bij wijze van spreken. Uiteraard zijn niet alle roms zo, maar er zijn er wel veel waar ik vrij weinig oorspronkelijk werk in kan ontdekken. En vaak gaat het ze blijkbaar alleen maar om de theme of andere eye-candy. Ik ben meer van de functionaliteit. Hoe het eruit ziet is secundair. Wel leuk als het er cool uitziet, maar als het niet lekker werkt, gaat het er weer af.
Dan vind ik Paranoid meer in de lijn van MIUI, in de zin dat ze hun best hebben gedaan om iets unieks te maken. En dan de focus op bruikbaarheid en vooral het uitbuiten van de mogelijkheden van de Note.
Ik begreep dat CM9 tegenwoordig ook ondersteuning heeft voor de s-pen. Gaat dat zo ver dat ie ook Samsung programma's zoals s-note ondersteunt? Of leunen die weer op het Touchwiz framework (als dat een framework is)?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Waar haal je het vandaan... Mobile ODIN is gewoon safe, en voor TriangleAway heb je ook geen ICS meer nodig tegenwoordig.KneoK schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 02:34:Het schijnt dat Mobile Odin ook niet safe is omdat die eerst zijn eigen kernel flasht. Als je dit dus op een onveilige kernel doet dan kan het alsnog fout gaan.
Het beste is dus om een stock GB rom te flashen met Odin, die te rooten en voorzien van CWM en daarna door te flashen naar de rom die je wilt. Die rom moet dan wel ICS zijn om TriangleAway te kunnen uitvoeren.
Behalve de schone GBrom + root is in mijn optiek ook zijn stappenplan redelijk veilig.BoomSmurf schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:10:
[...]
Waar haal je het vandaan... Mobile ODIN is gewoon safe, en voor TriangleAway heb je ook geen ICS meer nodig tegenwoordig.
Ik ga ook altijd terug naar een GBkernel, Abyss, en wipe dan alles een keer, om vervolgens de nieuwe ICS rom te flashen, hoef je ook triangle away niet meer te gebruiken.
Toch moet je cyanogenmod niet onderschatten. Vanuit die kant word toch wel heel veel werk verzet om dingen als drivers, die vaak closed-source zijn, toch weer aan de praat te krijgen. Veel van de andere roms als paranoid zijn daar wel weer op gebaseerd.FreshMaker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:11:
Mijn ervaring met de CMbuilds is dat het wel regelmatig updaten / reflashen is, omdat er vrijwel dagelijks nieuwe bugs worden verwijderd.
Ik heb nu CM10, gewoon Android zo als het hoort, maar zal binnenkort ook wel een keer paranoid android uitproberen. Over het algemeen vind ik de tablet modus niet echt beter werken op de Note, maar bijvoorbeeld de calender app en de mail app voegen toch wel wat toe in de tablet modus.
Van Entropy zelf op XDA en als er iemand is op XDA die verstand van zaken heeft dan is het Entropy wel.BoomSmurf schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:10:
[...]
Waar haal je het vandaan... Mobile ODIN is gewoon safe, en voor TriangleAway heb je ook geen ICS meer nodig tegenwoordig.
Dat je voor TA geen ICS meer nodig hebt wist ik niet.
Ik onderschat CM ook helemaal niet, er komen veel goede dingen uit dat project.jip_86 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:20:
[...]
Toch moet je cyanogenmod niet onderschatten. Vanuit die kant word toch wel heel veel werk verzet om dingen als drivers, die vaak closed-source zijn, toch weer aan de praat te krijgen. Veel van de andere roms als paranoid zijn daar wel weer op gebaseerd.
Alleen is het voor mij niet de juiste samenstelling qua software, dat is persoonlijk.
Net als MIUI, ik vind de opbouw van android fijn, desktop en drawers/folders
Op de iPad heb ik er ook een hekel aan dat ALLES maar op de desktop( s) gezet moet worden, en heb ik snel folderenhancer gekocht, om het maar zo veel mogelijk weg te hebben.
MIUI doet hetzelfde als IOS, Klets .. alles op ontelbare homescreens, je zoekt je wezenloos naar een app soms
ik begrijp best dat er liefhebbers zijn, maar geef mij maar android met Nova, of Apex ( voorheen Go!) als launcher, zodat ik de keuze heb, ideaal, zoals nu bij Nova en Apex 1x1 widgets in de dockbar kunnen verblijven
Toestel heeft een officiele 4.0.3 ROM er op staan en is volledig standaard.
Nu dacht ik dus dit te doen:
- Deze kernel flashen via Mobile Odin.
- Deze rom flashen via CWM.
Maar hoe komt CWM er op? En kan Mobile Odin wel geinstalleerd worden op stock 4.0.3 gezien er geen root op zit? Ik snap er niets van, lees al een week lang vanalles
Begin hier eens :430xlkod schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:33:
Oké, even voor de zekerheid.
Toestel heeft een officiele 4.0.3 ROM er op staan en is volledig standaard.
Nu dacht ik dus dit te doen:
- Deze kernel flashen via Mobile Odin.
- Deze rom flashen via CWM.
Maar hoe komt CWM er op? En kan Mobile Odin wel geinstalleerd worden op stock 4.0.3 gezien er geen root op zit? Ik snap er niets van, lees al een week lang vanalles.
[Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware
Waarom HydraCore, omdat er staat:
Kortom, kan ik nu via CWM (die in HydraCore zit) gewoon full wipe doen en dan CM10 installeren?[KERNEL] [TW-AOKP-AOSP-CM9-CM10-PA-MIUI ] ~~HydraCore v2b~~ One kernel for ALL ROMS!
THIS KERNEL HAS MMC_CAP_ERASE REMOVED AND IS FULLY SAFE FOR ALL WIPES ON ALL ROM TYPES
Het veiligste is om het vanaf een stock Gingerbread rom te doen omdat volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk is of MMC_CAP_ERASE de enige reden voor de hardbricks is, maar aan de andere kant heb ikzelf nog niets gelezen over bricks met roms waarvan MMC_CAP_ERASE uitgeschakeld is.430xlkod schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:14:
Oké, ik heb via de stock recovery supersu en busybox geinstalleerd. Vervolgens Mobile Odin Pro geinstalleerd en via hem HydraCore geflashed.
Waarom HydraCore, omdat er staat:
[...]
Kortom, kan ik nu via CWM (die in HydraCore zit) gewoon full wipe doen en dan CM10 installeren?
Je moet dus gewoon kunnen wipen en flashen inderdaad.
EDIT:
Is het trouwens normaal dat ik geen last heb van een gele driehoek en al die toestanden wat ik lees?
[ Voor 63% gewijzigd door 430xlkod op 03-09-2012 15:55 ]
Komend van een HTC Desire S heb ik sinds kort ook een Galaxy Note. Nu had ik mijn Desire S tot in de puntjes aangepast met o.a. een custom recovery, ROM en overclocked.
De Note heb ik tot nu toe geroot en overclocked, ik ben een beetje huiverig voor recovery / ROM daar de Note een heel andere manier van flashen vereist als de Desire S.
Wie wil mij hiermee helpen? Ik wil dus eigenlijk gewoon weten hoe ik mijn Note (nu met de stock ICS, 4.0.3) van een custom ROM voorzie.
Zo zou ik graag uit dit topic de ROM "N7000XXLRK---4.0.4/12.07.24-N7000XEULP5---Download--United Kingdom / Ireland" installeren. Dit is een 4.0.4 ROM met de nieuwe Touchwiz (niet 4.0), correct? Het is een UK ROM, maar in Galaxy SIII topics heb ik gelezen dat dit niet uitmaakt voor een Nederlands (N7000) toestel, toch?
Ik begrijp dus dat ik, omdat ik de stock ICS 4.0.3 heb, eerst Gingerbread moet flashen en vervolgens de gewenste ROM.
1) Hoe krijg ik dan een custom recovery op mijn Note?
2) Ik lees vanalles over oude kernels e.d. Wat houdt dit precies in? - op mijn Desire S had ik daar nooit last van, daar zat de kernel ingebakken in de ROM dacht ik.
3) Moet ik zelf een kernel flashen? Zo ja, hoe doe ik dat en hoe weet ik welke kernel geschikt is voor welke ROM? Op XDA heb ik vernomen dat er slechts 2 goede kernels zijn voor de Note.
4) Op mijn Desire S moest ik nog apart een boot.img flashen, dit is hier niet nodig?
Zoals je ziet loopt alles bij mij helemaal door elkaar en weet ik nog niet eens waar en hoe ik moet beginnen. Graag zou ik van iemand een soort van stappenplan ontvangen, als in "dit heb je nodig. eerst doe je dit en dan dit", een recept als het ware.
[ Voor 51% gewijzigd door BleuZ op 16-09-2012 14:21 ]
Stap 1: ga naar XDAJ.Appleseed schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:02:
Graag zou ik van iemand een soort van stappenplan ontvangen, als in "dit heb je nodig. eerst doe je dit en dan dit", een recept als het ware.
Stap 2: lees
Stap 3: doe
Stap 4: have fun!
In feite net als bij je HTC dus. Er zijn hele duidelijke stappenplannen op XDA te vinden. Het heeft weinig nu om die hier voor de zoveelste keer weer te herhalen.
Dat have fun is bij mij dus het probleemmphilipp schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:08:
[...]
Stap 1: ga naar XDA
Stap 2: lees
Stap 3: doe
Stap 4: have fun!
In feite net als bij je HTC dus. Er zijn hele duidelijke stappenplannen op XDA te vinden. Het heeft weinig nu om die hier voor de zoveelste keer weer te herhalen.

Ik lees zoveel over foute kernels, bricked telefoons en bovendien is er die overload aan informatie waar ik gewoon niet mee overweg kan. Mijn Desire S lijkt nu opeens een stuk simpeler...
Mijn plan is nu dus om een NL Gingerbread ROM te flashen via Odin Mobile Pro (heb ik dan een custom kernel of iets nodig of kan ik gewoon het zipje gebruiken om 'm te flashen en verder niks nodig?
Als ik dan 2.3.5 heb geïnstalleerd moet ik een factory reset doen en het cache wipen om vervolgens via Odin Mobile Pro de ICS firmware te flashen, alweer factory reset en cache wipen.
Ben ik dan klaar of gaat het zo simpel niet?
EDIT
Oké, ik heb mijn Note momenteel in downloadmodus staan (icm Odin) en ik ga eerst 2.3.5 flashen en dan 4.0.4, beiden met Odin Mobile.
Is het trouwens nodig om een backup te maken vooraleer een nieuwe ROM te flashen? Dan moet je een custom recovery hebben en dat ben ik in nog geen enkele tutorial tegengekomen.
Of zou ik gewoon de CWM app kunnen downloaden, de recovery installeren en dan een backup maken? Maakt het uit of je een stock / custom recovery hebt bij het flashen van een ROM?
EDIT
Geweldig, nu lees ik ook nog iets over een zgn. Brick Bug waar mijn Note (0x19) zeker weten last van heeft. En dan is het des te leuker als geen enkel forum meewerkt

Wanneer kan ik mijn toestel bricken? Ik lees dat het iets met ICS kernels en factory resets te maken heeft maar ik kom er niet uit
[ Voor 45% gewijzigd door BleuZ op 16-09-2012 19:01 ]
Wat die overload betreft, daar had ik ook last van. Maar als je op XDA de sticky leest van Dr.Ketan, komt het goed. Daar staan verschillende scenario's en mogelijkheden uitgewerkt. Ik heb ze gevolgd en leef nog steeds.
Oké, dan hoef ik dus geen custom kernel te flashen. Dus als ik 2.3.5 via Odin (Mobile) flash, dan een factory reset doe en vervolgens 4.0.4 via Odin (PC) flash is het goed?mphilipp schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:29:
Voor zover ik weet heb je geen last van de brick bug als je met Odin flashed. Dat heb ik ook gedaan (pc odin dan). En ik had ook een 'gevaarlijke' kernel. Het probleem zit 'm in het flashen via die 'foute' kernel. Dus als je het via Odin doet, is het geen probleem meer.
Wat die overload betreft, daar had ik ook last van. Maar als je op XDA de sticky leest van Dr.Ketan, komt het goed. Daar staan verschillende scenario's en mogelijkheden uitgewerkt. Ik heb ze gevolgd en leef nog steeds.
Ik heb bij beide ROMs echter maar één HOME .tar.md5 bestand, moet ik die dan in PC Odin bij alle drie de velden invullen?
Nee, alleen PDAJ.Appleseed schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:32:
[...]
Oké, dan hoef ik dus geen custom kernel te flashen. Dus als ik 2.3.5 via Odin (Mobile) flash, dan een factory reset doe en vervolgens 4.0.4 via Odin (PC) flash is het goed?
Ik heb bij beide ROMs echter maar één HOME .tar.md5 bestand, moet ik die dan in PC Odin bij alle drie de velden invullen?
talkin' is cheap, people follow like sheep
Vrij simpel uitgelegd, elke ICS rom (4.0.3 en 4.0.4) van Samsung of custom rom gebaseerd op een Samsung rom is gevaarlijk maar flashen met pc Odin is veilig. De bug kan optreden als je een Samsung ICS rom hebt en een factory reset uitvoert of als je met de custom recovery van CWM een rom flasht.J.Appleseed schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:32:
[...]
Oké, dan hoef ik dus geen custom kernel te flashen. Dus als ik 2.3.5 via Odin (Mobile) flash, dan een factory reset doe en vervolgens 4.0.4 via Odin (PC) flash is het goed?
Voor Mobile Odin heb je root nodig, ik neem aan dat je dat nu niet hebt dus dat wordt sowieso pc Odin.
Verder zit je inderdaad goed. Je flasht een Gingerbread rom met pc Odin, daarna reboot je je toestel even tweemaal, dan doe je een factory reset in recovery mode en dan kun je met pc Odin de nieuwe 4.0.4 rom flashen.
Normaal gesproken zou het net zo makkelijk moeten zijn als met je Desire maar door die vervelende bug in de ICS roms heb je wat extra stappen die je moet uitvoeren.
Op XDA staan in het Developers Forum een aantal threads van Dr. Ketan. Hij heeft hele mooie guides geschreven voor als je wilt rooten en een custom CWM recovery wilt flashen. Lees die threads een aantal keer door en alles moet duidelijk zijn als je meer wilt dan alleen de officiele 4.0.4 rom wilt flashen.
[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 16-09-2012 21:19 ]
Jawel, ik ben geroot. Dat kreeg ik dan weer wel voor elkaarKneoK schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:12:
[...]
Vrij simpel uitgelegd, elke ICS rom (4.0.3 en 4.0.4) van Samsung of custom rom gebaseerd op een Samsung rom is gevaarlijk maar flashen met pc Odin is veilig. De bug kan optreden als je een Samsung ICS rom hebt en een factory reset uitvoert of als je met de custom recovery van CWM een rom flasht.
Voor Mobile Odin heb je root nodig, ik neem aan dat je dat nu niet hebt dus dat wordt sowieso pc Odin.
Verder zit je inderdaad goed. Je flasht een Gingerbread rom met pc Odin, daarna reboot je je toestel even tweemaal, dan doe je een factory reset in recovery mode en dan kun je met pc Odin de nieuwe 4.0.4 rom flashen.
Normaal gesproken zou het net zo makkelijk moeten zijn als met je Desire maar door die vervelende bug in de ICS roms heb je wat extra stappen die je moet uitvoeren.
Op XDA staan in het Developers Forum een aantal threads van Dr. Ketan. Hij heeft hele mooie guides geschreven voor als je wilt rooten en een custom CWM recovery wilt flashen. Lees die threads een aantal keer door en alles moet duidelijk zijn als je meer wilt dan alleen de officiele 4.0.4 rom wilt flashen.
Ook heb ik de CWM recovery geflashed maar hij flashed na een reboot telkens de originele recovery door één of andere vage beveiliging van Android. Ik moet dus nog eens kijken hoe ik die weg krijg.
Nu ga ik allereerst eens met Odin aan de slag, alvast enorm bedankt voor je duidelijke uitleg!
[ Voor 10% gewijzigd door BleuZ op 16-09-2012 22:06 ]
(crosspost met het generieke Note topic, maar ook hier erg relevant)
Ook geen risico op de brickbug meer
Oh, wel even de triangle away app gebruikt natuurlijk
[ Voor 17% gewijzigd door BleuZ op 18-09-2012 19:03 ]
https://twitter.com/xplodwild/status/248102896007262208
[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 18-09-2012 21:05 ]
Wat ik me afvraag is welke talen in deze rom te vinden zijn?
Thanx
En ja, dat is gebaseerd op een ICS stock naar CM, via CWM-recovery. Lijkt allemaal safe, maar klinkt te mooi om waar te zijn.
Samengevat dus:
- startsituatie: stock ICS (4.0.3 / 4.0.4) Samsung ROM N7000 (Note), non-root.
- Flash hardcore's Kernel met ingebouwde ClockworkMod Recovery 5 (Heimdall/Odin met download mode).
- Plaats gewenste CM9/CM10 ROM .zip-file en gapps op 'sdcard'
- Flash dit via de ClockworkMod Recovery.
- Wipe cache, Wipe data.
- eindsituatie: CM9/CM10-based ROM met root.
Ik wil zo Paranoid Android 2.18 erop gaan zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 10-10-2012 00:58 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ja, zo simpel is het inderdaad en volledig veilig. Het enige waar je mee zit is dat je triangle count met één verhoogd wordt (en dus geen garantie meer op het toestel) omdat je geen officiële rom/kernel flasht met Heimdall of Odin. Dat schijnt weer simpel opgelost te kunnen worden met TriangleAway.gertvdijk schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:33:
Volgens de "Full update guide" is stock ICS ==> CM10 veel eenvoudiger dan wat ik hier allemaal lees met omwegen via oude Gingerbread ROMs en handmatig rooten.
En ja, dat is gebaseerd op een ICS stock naar CM, via CWM-recovery. Lijkt allemaal safe, maar klinkt te mooi om waar te zijn.
Samengevat dus:Is het tegenwoordig echt zo eenvoudig om van non-root stock ICS naar rooted/CM-based ROM te gaan, safe?
- startsituatie: stock ICS (4.0.3 / 4.0.4) Samsung ROM N7000 (Note), non-root.
- Flash hardcore's Kernel met ingebouwde ClockworkMod Recovery 5 (Heimdall/Odin met download mode).
- Plaats gewenste CM9/CM10 ROM .zip-file en gapps op 'sdcard'
- Flash dit via de ClockworkMod Recovery.
- Wipe cache, Wipe data.
- eindsituatie: CM9/CM10-based ROM met root.
Het is nooit moeilijk geweest ..gertvdijk schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:33:
Is het tegenwoordig echt zo eenvoudig om van non-root stock ICS naar rooted/CM-based ROM te gaan, safe?
Omweg via GB stock ROM en gebruik van Odin, handmatig rooten, etc. vind ik niet eenvoudig en heeft me dan ook altijd tegengehouden.FreshMaker schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:28:
Het is nooit moeilijk geweest ..
Heb er nu PA 2.18 op staan. Ge-wel-dig. Dit is zo enorm veel sneller t.o.v. stock ROM!
[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 10-10-2012 10:11 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
- Inschakelen mobiele data gaat niet altijd automatisch na buiten bereik van WiFi geraakt te zijn. Uit- en inschakelen mobiele data is dan de workaround.
- Proximity sensor lijkt niet te functioneren. In elk geval raak ik nu tijdens het bellen van alles aan met mijn wang...
[ Voor 13% gewijzigd door streelder op 21-10-2012 22:41 ]
Anytime now!Op dinsdag 23 oktober 2012 22:11 schreef J.Appleseed het volgende:
Jelly Bean ROM is officieel uitgelekt![]()
![]()
Modem is al gelekt en omgezet in een flashable zip (nu geflashed naar mijn 4.0.4 ROM, ben benieuwd naar signaal en batterijduur).
Kernel is blijkbaar al geroot maar bevat nog steeds de MMC brick bug, helaas. Benieuwd wat daar aan gedaan wordt.
De rest zullen we hopelijk morgen zien, maar devvers als Crash e.d. zijn al volop bezig ^O^
EDIT
Schijnt heel smooth te zijn ja. Wat hou ik toch van de XDA community
Steenkolenengels maar ach...
"At least is seems double speed compared to ICS on Note"
"Yeah it has butter. Smooth 60fps goodness! The Note is never this smooth before"
Ik heb even gevraagd hoe stabiel 'ie was:
"So far very stable apart from the lack of settings due to some corrupt apk. If we have them, we might a very stable JB rom"
"If we get the corrupted files substituted with correct ones (original or from other device): YES :)"
Settings.apk kan direct gefixt worden aangezien er een gefixte versie is geüpload. Wat een helden op XDA
Ik kan niet wachten om 'm te flasheeeeen
Bevestigd
Samsung Galaxy S3 muziek- en videospeler
Samsung Galaxy Note 2 / S3 bootscreen
[ afbeelding ]
Bron: XDA (http://forum.xda-develope...ead.php?t=1737939&page=92)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1953508