Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Ik wacht nog even totdat er een fatsoenlijk pakketje is. Nu moet je volgens mij allemaal goochelen met APK's en root en weet ik het allemaal wel niet. Maar toch best netjes, alleen jammer dat het allemaal zo lang heeft geduurd vanuit het lek.

Overigens zei een betrouwbare Samsung tester @ Twitter dat je beter niet iets < LS2 kon flashen omdat het alweer achterhaald zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Hmmm...ik heb Paranoid 2.50 en dat is Android 4.1.2. Waar halen ze dat dan vandaan?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Ik heb nu de versie van crash. dat is wipe > install zip (rom) > kernel via ODIN > CWM flashen

en dan werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:00:
Hmmm...ik heb Paranoid 2.50 en dat is Android 4.1.2. Waar halen ze dat dan vandaan?
Parandroid gebruikt de CM sources, die gebruiken weer de AOSP sources.

Dit gaat over de samsung source, waar ( waarschijnlijk en hopelijk ) de goede drivers inzitten e.d.

Zodra dat 'lek' goed getest is, zal hij overgenomen worden door CM e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb mijn Note verneukt. EFS is corrupted geraakt en nu ben ik de sjaak. Geen backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook geen 'oude' backup ?

anders proberen om een 'stock' rom terug te zetten ( de standaard nonrooted via samfirmware )
op de S en S2 werden dan de efsgegevens opnieuw geplaatst.

anders misschien hier :

http://forum.samdroid.net...askodogamagmail-xda-6008/

[ Voor 25% gewijzigd door FreshMaker op 25-10-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja wel een nandroid backup, maar niet specifiek van de EFS, of kan ik die eruit destilleren?

die rootexplorer knalt er gewoon uit als ik die start.\

De /efs folder is gewoon leeg bij mij, er valt dus weinig aan imei data terug te zetten

[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 25-10-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in de nandroid staat vast wel ergens de efs.zip ?

Kan je die niet via de recovery terug flashen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
FreshMaker schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:08:
in de nandroid staat vast wel ergens de efs.zip ?

Kan je die niet via de recovery terug flashen dan ?
Jawel, maar dat lost het probleem niet op, terwijl de EFS nog goed was bij het backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer een samfirmware erop te zetten

via Odin, de officiele 4.0.2 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
reeds gedaan... I9220ZCLPQ_I9220OZHLPQ_CHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een chinese ... ?
waarom geen DBT, dat is Europa / Duitsland ..

i9220 is (bijna) hetzelfde toestel, maar toch niet helemaal ( lagere snelheid, andere kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
N7000XXLRG_N7000DBTLRG_DBT

Die had ik volgens mij geflashed. Nu Wipe Data/FActory reset gedaan en flash hem nogmaals. Begin hem wel te zweten nu...

Niet geholpen... Damn. Nu maar SGSII_Repair proberen.

Heb in ieder geval wel een IMEI code nu, het zij dat het de standaardcode is. Krijg deze echter met geen mogelijkheid terug naar de goede IMEI (ergo; geen netwerk)

[ Voor 44% gewijzigd door 418O2 op 25-10-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en dan nu de nandroid terugplaatsen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die kan hij ineens niet meer vinden. Heerlijk dit!

Ik vond een guide die het zou fiksen. Dan moest je echter een imei folder en een .nv_data file verwijderen en terugkopieren, alleen die heb ik dus niet eens.

[ Voor 61% gewijzigd door 418O2 op 25-10-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb hier ook de leak draaien en heb meteen maar even een EFS backup gemaakt. :(

Balen Catch22.. Hoop dat je je Note nog levend krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verstandig :) Ik hoop dat het nog goed komt. Nu maar terug naar GB. Ben ten einde raad :)

Had 2.3.6 erop en weer bars, maar alle Google dingen liepen vast, nu even flashen naar 4.0 en dan hopen dat het goed blijft.

Heb nu 2.3.6 er weer op (na 4.0 te hebben gehad) en ik kan weer bellen, an sich mooi, maar ik heb nog het generieke IMEI nummer

[ Voor 64% gewijzigd door 418O2 op 25-10-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je zou misschien kunnen proberen jouw IMEI te restoreren. Er zijn wat guides hierover te vinden op YouTube en XDA. Anders misschien een nieuwe thread op XDA openen om het daar te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik loop dus vast bij deze stap
5) go to your backed up EFS folder on your sdcard, copy the "imei" folder to the EFS folder at the root of your phone, then again go to the backed up EFS folder at yout sdcard and copy the " .nv_data " file to your EFS folder at the root of your phone using root explorer, NOTE: the dot in first of nv_data is not a mistake, copy the ".nv_data" file.
ik heb noch de .nv_data file, noch de imei folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wat je kunt proberen is je telefoon te bricken tot op een punt dat deze niet meer aangaat O-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Heb je je IMEI nog wel? Of heb je de doos van je Note nog?

Je zou eventueel dit kunnen proberen maar dan moet je wel je IMEI weten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1802024

Edit: Hmm dit gaat toch niet werken aangezien dit voor de Amerikaanse Galaxy lijn is met Qualcomm processors... :(

[ Voor 12% gewijzigd door SkyThes op 26-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die weet ik :) Ga dat vanavond proberen

Je imei kan je altijd terugvinden via google

http://www.google.com/dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of aan de binnenkant, achter de accu ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Haha gave link die kende ik nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een poolse dude van xda heeft t voor me gefixt. Cvxcvx oid. Via teamviewer en usb over internet heeft hij mijn imei teruggezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi man,
goed gevonden !

Ik heb nog een leuke rom voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
:) heb nu een backup van mijn efs op drie plekken dus dat kan niet meer misgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Heb een tijdje rocketrom V12 nu draaien en ben best wel onder de indruk.
Echter mijn zakelijke mail gaat sindskort dmv mobiliron.
Mobileiron werkt niet met een android die geroot is.

Kan ik dmv supersu een complete unroot doen op deze custom rom zonder problemen
of is dit niet aan te raden?
Werkt cwm nog als ik dit doe?

Wat kan ik het beste doen om toch gebruik te kunnen maken van de exchange server icm
een custom rom.

Heb speedmod kernel erin gezet doordat deze kernel dmv een. Noautoboot de automatische
Root kan uizetten.
Daarna supersu en su verwijderd dmv rootkeeper.
Nu heb ik een custom kernel en rom zonder root.
Mobileiron werkt.

Terug naar root kan dmv supersu.zip te instaleren in cwm.
Denk dat ik wel fix permissions moet doen in cwm doodat de
System etc map read only is.

Is bovenstaande methode DE manier om mobileiron
Te draaien op een custom rom of niet?

[ Voor 34% gewijzigd door limboconnect op 28-10-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lijkt me verre van praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ey JB is uit. Heb het nu ruim een dag draaien, werkt perfect! Moest hem wel opnieuw flashen wegens wat rarigheden, en daarbij ook in CWM onder Advanced de /system-partitie formateren, naast een full wipe. Want die gelekte rom laat anders nog het eea staan van je ICS-rom, met alle gevolgen van dien.

Het is duidelijk vloeiender dan een getweakte ICS-rom, wat een hele prestatie is voor een gelekte rom met een standaard kernel. Lock en unlock is bijna instantaan, en taakbeheer door de home-knop ingedrukt te houden werkt nu ook erg goed. Batterijduur is ook helemaal prima.

Mods komen ook al uit, ik draai 240DPI, daar heb ik alles voor kunnen vinden.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb inmiddels een dagje de MKalter rom draaien en ziet er vooralsnog goed uit. Op wat bugs van Samsung na werkt het rommetje heerlijk.

Alleen jammer dat de maker de rom alleen deelde via torrent's. Ach ja, toch maar gedownload en daarna zo'n 35GB geseed. Ik had namelijk een iets snellere uploadsnelheid :+. Toch nog wat mensen gelukkig kunnen maken hopelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
torrents zijn gauw beter dan die rapidsharemeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, Rocketrom hier
gaat goed, geen vage bugs op het moment ...

kleine handigheidjes, zoals snelkoppelingen op het unlockscherm.

bevalt me wel, nu nog even wachten op de 'beteren' in de scene :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
FreshMaker schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:45:
Yep, Rocketrom hier
gaat goed, geen vage bugs op het moment ...

kleine handigheidjes, zoals snelkoppelingen op het unlockscherm.

bevalt me wel, nu nog even wachten op de 'beteren' in de scene :P
Ben bang dat zoiets er pas komt bij de officiële rom of bij een hele late beta. Een ingewijde van Samsung heeft namelijk gezegd dat het installeren van LS2 geen nut heeft, de versie zou namelijk al te ver gedateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vraag me af waarom hij dat zegt, want volgens mij draait het behoorlijk goed.

Uitrol voor de GS3 is al begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik wil me ook gaan wagen aan een custom rom, maar het zijn er zoveel ik zie door de bomen het bos niet meer.
Het liefste heb ik een hybrid rom zoals de paranoidandroid roms, maar zelfs daar zijn er 3 van.

Welke rom is aan te raden, dus eentje die stabiel is, goede batterijdrain en het liefste JB.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Ben bang dat zoiets er pas komt bij de officiële rom of bij een hele late beta. Een ingewijde van Samsung heeft namelijk gezegd dat het installeren van LS2 geen nut heeft, de versie zou namelijk al te ver gedateerd zijn.
Waar heb je het over ?
Wat moet er in latere versies komen ?
Sinned123 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:48:
Ik wil me ook gaan wagen aan een custom rom, maar het zijn er zoveel ik zie door de bomen het bos niet meer.
Het liefste heb ik een hybrid rom zoals de paranoidandroid roms, maar zelfs daar zijn er 3 van.

Welke rom is aan te raden, dus eentje die stabiel is, goede batterijdrain en het liefste JB.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1797698

Het laatste 'model' nieuwste nightly.

De anderen zijn weer hiervan afgeleid ( meer of mindere mate )

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 02-11-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Helemaal gelukt ik zit nu op paranoidandroid 2.51 van imilka

Hoefde alleen cm9_safekernel via pc odin te installeren en daarna via de cwm eerst de rom en daarna gapps.

Wat me wel verbaasde dat na een wipe factory/data reset, ik wel gewoon mijn wifi instellingen nog had, worden deze soms in je google profiel opgeslagen?

Begrijp ik goed dat ik nu nog de standaard kernel heb? Ik had namelijk de hydracore v7 kernel voorbereid.
Maar ik zie behalve de cpu tweaks niet echt voordelen, of heb ik dat compleet mis?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Oké, de meest basic vraag die er kan volgen, maar moet hem toch stellen aangezien ik niet zoveel ROM's heb uitgeprobeerd op me Note (in tegenstelling van me ZTE Blade en LG O2X).

Ik draai sinds het begin dat ik de telefoon heb op PA (toen 1.991). En inmiddels de 2.51.
Maar begin me wat te ergeren aan de 'hang' momenten dat ie heel soms heeft, alsook dat de camera niet altijd werkt. Plus vandaag (en dat heeft de druppel gegeven) dat ik mensen amper hoor aan de telefoon ondanks men volume op max staat. Zet ik hem even lager en dan terug op max, dan is het opeens wel een stuk harder.
Ook is er (en dat is misschien ROM related of niet) dat ik veel static noise krijg. Hetgeen je in je luidsprekers hoort als je telefoonrt bijvoorbeeld. Enkel: ik hoor dat niet, maar diegene waar ik mee bel op de PC (Skype, TS) die horen dit wel...

Dus, ben op zoek naar een ROM die über stabiel is, altijd alles werkt en het liefst ICS of hoger. Voor de rest, batterij maakt me weinig uit. Standaard vliegt ie hier elke avond in de lader, en als ik een hele dag met Wifi, 3G en GPS aan doorkom (wat nu makkelijk gaat) dan is het allemaal in orde.

Even een oogworp gedaan:
- [ROM][4.1.1 JB] Ultimate N7000XXLS2 JellyBean 4.1.1 ROM V2[UPDATE4/11/2012]240DPI Mod
- [ROM] RocketROM v1 - JB - 4.1.1- XXLS2 [Update 10/26] FAST/STABLE - Forget ICS ;)
- [ROM][JB] Stock odexed and rooted XXLS2, Smooth as hell!

Wich to choose?

[ Voor 11% gewijzigd door 430xlkod op 04-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Slimbean of die stockrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb net RocketRom geinstalleerd. Draait goed. Heb wel een ander keyboard geinstalleerd (jellybean keyboard) want 1 van de paar bugjes van RocketRom (en alle andere LS2 based roms) is dat bij het samsungkeyboard de capslock standaard aanstaat.

Er wordt verwacht dat er vandaag of morgen een ls7 rom beschikbaar komt die veel issues oplost. Die is ook 4.1.2 based ipv 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
430xlkod schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:20:
Ik draai sinds het begin dat ik de telefoon heb op PA (toen 1.991). En inmiddels de 2.51.
Maar begin me wat te ergeren aan de 'hang' momenten dat ie heel soms heeft, alsook dat de camera niet altijd werkt. Plus vandaag (en dat heeft de druppel gegeven) dat ik mensen amper hoor aan de telefoon ondanks men volume op max staat. Zet ik hem even lager en dan terug op max, dan is het opeens wel een stuk harder.
Ook is er (en dat is misschien ROM related of niet) dat ik veel static noise krijg. Hetgeen je in je luidsprekers hoort als je telefoonrt bijvoorbeeld. Enkel: ik hoor dat niet, maar diegene waar ik mee bel op de PC (Skype, TS) die horen dit wel...
Grappig; ik zit ook op PA2.51 en ik heb geen last van de zaken die jij opnoemt. Misschien overbodige vraag, maar wanneer heb je voor het laatst een total reset gedaan? Ik heb nl voor de installatie van 2.51 een factory reset gedaan want ik had allerlei vreemde problemen. De rom die ik daarvoor had geflashed ging ook niet helemaal goed (mijn schuld, verkeerde volgorde, fubar kernel, reflash e.d.) dus daar lag het aan denk ik. Vandaar de factory reset. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen problemen. Ja, Nova launcher kapt er af en toe mee, en het volume van de telefoon is bij mijn juist erg hard en ik krijg het niet zachter. Verder werkt alles (voor zover ik gebruik) goed.
Wel heb ik nu Hydracore 7 als kernel. Die heb ik overigens pas na een paar dagen 2.51 eroverheen gezet.

Doe jij aan overclocken? Ik merk nl in de Hydracore thread dat meer mensen die overclocken problemen hebben dan de gebruikers van de normale versie. Overclocken is imho zinloos, want bij mij is ie 3% van de tijd maar op 1.4Ghz. De rest zit ie eronder. Dus de cpu sneller laten lopen heeft weinig nut denk ik zo... Misschien verkeerde redenatie, maar ik heb er ook geen behoefte aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Alleen jammer dat SamMobiles weer zo uit de hoogte moet doen over die LS2 leak van hun, die al een paar weken oud is. Ik hoop dus ook dat niet SamMobiles de nieuwe LS7 zal gaan releasen, maar iemand anders.

Maar goed, ik wacht sowieso een paar dagen voordat ik zoiets flash. Om alle kinderziektes er maar uit te hebben hè, Catch22 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had gewoon botte pech. Heb er namelijk verder niemand over gehoord.

Draai nu rocketrom en tis wel errug prettig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
mphilipp schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:13:
[...]

Grappig; ik zit ook op PA2.51 en ik heb geen last van de zaken die jij opnoemt. Misschien overbodige vraag, maar wanneer heb je voor het laatst een total reset gedaan? Ik heb nl voor de installatie van 2.51 een factory reset gedaan want ik had allerlei vreemde problemen. De rom die ik daarvoor had geflashed ging ook niet helemaal goed (mijn schuld, verkeerde volgorde, fubar kernel, reflash e.d.) dus daar lag het aan denk ik. Vandaar de factory reset. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen problemen. Ja, Nova launcher kapt er af en toe mee, en het volume van de telefoon is bij mijn juist erg hard en ik krijg het niet zachter. Verder werkt alles (voor zover ik gebruik) goed.
Wel heb ik nu Hydracore 7 als kernel. Die heb ik overigens pas na een paar dagen 2.51 eroverheen gezet.

Doe jij aan overclocken? Ik merk nl in de Hydracore thread dat meer mensen die overclocken problemen hebben dan de gebruikers van de normale versie. Overclocken is imho zinloos, want bij mij is ie 3% van de tijd maar op 1.4Ghz. De rest zit ie eronder. Dus de cpu sneller laten lopen heeft weinig nut denk ik zo... Misschien verkeerde redenatie, maar ik heb er ook geen behoefte aan.
Ik heb destijds een complete wipe gedaan van alles dat veilig is :) .
En toen telkens geupgrade van 1.991 tot inmiddels 2.51. En inderdaad, launcher stopte er bij mij ook soms mee, plus het volume is inderdaad ook hard. Maar opeens begon ie echt te f*cken en te doen en dat moet ik allemaal niet hebben. Moet gewoon draaien zoals het hoort waar en wanneer ik het nodig heb.

En heb ook altijd Hydracore kernel gebruikt (sinds de 3.5) en ook nooit problemen mee gehad. Heb wisselend de OC en normale gebruikt (merk je natuurlijk geen verschil in).
418O2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 01:22:
Ik had gewoon botte pech. Heb er namelijk verder niemand over gehoord.

Draai nu rocketrom en tis wel errug prettig hoor!
Ben eigenwijs geweest en heb deze nu ook er op. Draait wel oké, maar niet zo snel als PA in het algemeen. Maar ach, kan me camera gebruiken :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
v2 is net uit, net geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik had v2 geflashed en toen werkte opeens men 'home' knop niet meer. En aangezien ik niet tevreden was met alle sh*t apps die mee worden geinstalleerd (238 totaal t.o.v. 130 van PA) ben ik vandaag weer terug gegaan naar PA2.51. Dan maar geen camera, maar wel een hééééél stuk sneller in alles dan die RocketRom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Gek, ik heb ook PA 2.51 en mijn camera werkt gewoon naar behoren. Wat me wel opvalt sinds ik van stock ROM naar PA ben gegaan, mijn accuduur beduidend minder is geworden. Hij is veel wakker en trekt in standby-mode zo'n 2% per uur. Verder vind ik het jammer dat ik niet al mijn apps in 1x op 240DPI kan later werken, als ik dat instel in de PA mode dan worden mijn icoontjes ook heel klein, dat vind ik dat net niet meer uitzien.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je homeknop niet werkt heb je niet goed geflashed.

Als je een andere rom installeert moet je gewoon

Wipe data
Wipe cache
Wipe dalvik
Format system

Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Rudios schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:28:
Gek, ik heb ook PA 2.51 en mijn camera werkt gewoon naar behoren. Wat me wel opvalt sinds ik van stock ROM naar PA ben gegaan, mijn accuduur beduidend minder is geworden.
Ik weet niet wanneer je 'm geflashed hebt, maar ze zeggen altijd dat je het een paar dagen moet geven om 'te settlen'. Sowieso is het een tip om na het flashen de boel even tot rust te laten komen, je apps te installeren (liever clean install dan van een backup, vooral als je weirde problemen krijgt) en als je je config hebt gedaan, weer een keer in recovery booten en de cache en dalvik clearen. Soms roept men ook dat je weer een keer 'fix permissions' moet doen, maar daar zie het nut niet zo van in. Pas als je problemen met iets hebt, kan dat een oplossing zijn.

Maar over het algemeen kun je stellen dat als je al een tijd een bepaalde rom gebruikt en steeds nieuwe versies fikt, het op een gegeven moment niet lekker meer loopt. En ondanks wat de maker ook zegt (factory reset is niet nodig yadayadayada) doe ik dat dan toch een keer en dan loopt het allemaal weer prima.
Hij is veel wakker en trekt in standby-mode zo'n 2% per uur. Verder vind ik het jammer dat ik niet al mijn apps in 1x op 240DPI kan later werken, als ik dat instel in de PA mode dan worden mijn icoontjes ook heel klein, dat vind ik dat net niet meer uitzien.
Ik heb 'm zo even niet bij de hand, maar is dat niet het onderdeel 'UI DPI'? Dus kiezen voor tablet mode en daarna de UI DPI aanpassen? Zoiets dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik moet zeggen dat chrome niet overdreven stabiel is onder deze jb versie. Kan ook aan de leak liggen.

Hopen dat ls7 snel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Rudios schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:28:
Gek, ik heb ook PA 2.51 en mijn camera werkt gewoon naar behoren.
Camera werkt hier ook, maar niet de video functie, dat bedoelde ik :+ .
418O2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:55:
Als je homeknop niet werkt heb je niet goed geflashed.

Als je een andere rom installeert moet je gewoon

Wipe data
Wipe cache
Wipe dalvik
Format system

Doen
Heb ik tot 3 maal toe gedaan en heb zelfs v1 ook terug geprobeerd: werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oke, dan is het gewoon erg raar. Ik weet niets van de AOSP roms dus daar kan ik je verder niet mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ach maakt niet uit, nu ik weer terug op PA zit merk ik dat dit toch het "beste" is. Enige nadeel is dus dat ik niet kan filmen, maar dat neemt de snelheid en op zich redelijke stabiliteit niet uit evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

430xlkod schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:48:
[...]

Camera werkt hier ook, maar niet de video functie, dat bedoelde ik :+ .
Ow idd. Nu zie ik het pas. Hmm dat is wel een fixe tegenvaller. Ben erg tevrede verder, maar dit is toch wel een gemis.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
LS7 is out in the open, o.a. EyeBee (maakt een stockrom en rocketrom) is er al mee bezig

er is 1 iemand uploadende. EyeBee's zoon heeft zijn hand gebroken dus die is er even niet meer mee bezig ;)

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 08-11-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Het is inmiddels weer allemaal gehuil over wie wat heeft gedaan in de rom-community. Ik ben inmiddels al weer van Sammy's rom af en weer bij AOKP. De stock look bevalt me toch het beste. Het enige wat ik momenteel mis is hoe ik (eventueel) de menu-knop kan remappen naar app switcher. Dat zou namelijk wel awesome zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dit is ff wat minder... :( Eybee was toch wel een van de betere devs op XDA voor de Note.
http://forum.xda-develope...p=34012466&postcount=2524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
mavaee schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:51:
Dit is ff wat minder... :( Eybee was toch wel een van de betere devs op XDA voor de Note.
http://forum.xda-develope...p=34012466&postcount=2524
Is dat nou alleen maar omdat mensen om een ETA riepen en domme vragen stelden of is er meer aan de hand? Soms zijn die lui wel enorme drama-queens moet ik zeggen. Je weet dat 85% van de mensen pure consumenten zijn die alles willen weten en niets bijdragen. Dat heb ik zelf ooit ervaren toen ik (tegen beter weten in) een gebruikersclubje oprichtte (pre Internet en BBS tijdperk). Iedereen wil consumeten en slechts een klein deel wil iets bijdragen. Live with it of begin er dan niet aan.
Je kunt ook het klootjesvolk negeren en alleen reageren op de mensen die slim(me) vragen stellen.

Maar goed. Ik wilde eigenlijk nét RocketROM gaan uitproberen...dat kan ik dus wel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Van wat ik er van heb begrepen ging het niet om die ETA en andere "domme" vragen maar om andere Devs die nogal onbeschoft naar hem zijn geweest.

Als je nog een LS7 rom wil proberen kan ik je TMT5 aanraden. Naar mijn mening de beste van de huidige LS7 ROMS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:50:
[...]

Maar goed. Ik wilde eigenlijk nét RocketROM gaan uitproberen...dat kan ik dus wel laten.
Chrack's Rom

Of beter, nu Team Union Rom geworden, Ook een goede kennis / vriend van eybee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
mavaee schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:50:
Van wat ik er van heb begrepen ging het niet om die ETA en andere "domme" vragen maar om andere Devs die nogal onbeschoft naar hem zijn geweest.

Als je nog een LS7 rom wil proberen kan ik je TMT5 aanraden. Naar mijn mening de beste van de huidige LS7 ROMS. :)
Grappig dat je die twee stellingen maakt in één post. Het gaat namelijk vooral om maxicet, welke de TMT-roms maakte en waardoor eybee ging klagen.

Overigens moet ik zeggen dat eybee niet een van de betere devs was, sterker nog het was helemaal geen dev maar een eerder een kok. Je gaf hem jouw ingrediënten, zoals een gelekte rom, hij deed er wat mee, deodexen/zipalignen en packagen, en er kwam een leuke, standaard rom uit.

Daarnaast was maxicet geen haar beter en deed hij hetzelfde al voor de Dell Streak. Sterker nog, hij jatte andere mensen hun werk, plakte er een Italiaanse language pack op en release het als z'n eigen werk. Zo zijn de twee grootste devs ook meteen gestopt met de Streak.

Maar goed, behalve eybee zie ik liever dat Entropy512 nog even blijft of dat sixstringms z'n dev-support voor AOKP niet neerlegt, wat zeer waarschijnlijk wel gaat gebeuren :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
alex3305 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:09:
[...]
Overigens moet ik zeggen dat eybee niet een van de betere devs was, sterker nog het was helemaal geen dev maar een eerder een kok. Je gaf hem jouw ingrediënten, zoals een gelekte rom, hij deed er wat mee, deodexen/zipalignen en packagen, en er kwam een leuke, standaard rom uit.
Daarom kijk ik ook voornamelijk in 'Original Development'. Ik heb het niet zo op die lui die eea repackagen van een ander. Meestal (maar niet altijd natuurlijk) zit er alleen wat eyecandy overheen. Daarom bleef ik ook bij PA van de echte ontwikkelaar en niet die prematuurtjes van die andere knakker. De ontwikkelaar van PA heeft ook een keer aangegeven dat je wat hem betreft de nightlies mag pakken, maar hij zegt erbij dat er een reden is dat het (nog) geen release is. Dat zegt voor mij genoeg. Leuk voor de mensen die dwangmatig elke week een nieuwe ROM willen flashen, maar veel schiet je er niet mee op. Ja, een instabiel systeem. De wijzigingen merk je geen reet van omdat het details zijn. Maar ja...als je verder niets te doen hebt.... :+

Voorlopig ben ik redelijk tevreden met PA. Ik heb er wel een nieuwere CM10 kernel onder geflest. Ik wacht het allemaal maar even af. Een hele nieuwe ROM is best weer wat werk (nee, ik ga geen backup terugzetten). Zeker omdat ik Google Authenticator gebruik. Dat moet ik weer helemaal opnieuw gaan instellen voor iets van 7 accounts. Ook telebanking moet weer opnieuw. Dus er moet echt wel een hele goede reden zijn om voor een nieuwe rom te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hier ongeveer hetzelfde. Ik vond het leuk om LS2 (de gelekte) even uit te proberen, maar LS7 kon me eigenlijk al niet meer boeien. Verder zit ik nu weer op AOKP en mis ik alleen één ding en dat is het kunnen remappen van de menu-knop naar app-switcher. Helaas heb ik nog niet gevonden hoe dit kan, want volgens mij zit het wel in CM10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat me echter wel opvalt is de wildgroei in beide topic's
Er zou een opschoning moeten komen, original dev. staat vol met remake's van remake's.

idd, de AOKP en PA bevielen me beter dan de sammy'leaks.

Het gezeur om update's in elk topic, iets om helemaal ziek van te worden, voegt niets toe, en heeft een negatief effect op (mijn) favorieten feed's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
FreshMaker schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:17:
Het gezeur om update's in elk topic, iets om helemaal ziek van te worden, voegt niets toe, en heeft een negatief effect op (mijn) favorieten feed's
Misschien moeten de mod's wat strenger optreden. Even een paar mensen een ban van een week geven als ze dat soort dingen doen, dan is het zo voorbij.

Maar ja, XDA heeft een reputatie dat ze een goede bron zijn. Dus daar komen heel veel mensen op af. Ik verwijs ook iedereen door die iets wil weten. En uiteindelijk is het een beetje inherent aan hoe fora nu eenmaal werken. Ik kies ervoor om de n00bs te negeren (hoewel het soms erg moeilijk is). Sommige mensen moeten werkelijk alles vragen. Sommigen zijn in staat om een topic te openen omdat ze na een ongeluk zo'n pijn in hun arm hebben en er een stuk bot uitsteekt. Of ie nou gebroken is en of gips wel écht nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
alex3305 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:09:
[...]
Achja ieder zijn eigen mening toch? Voor mij maakte Eybee mooie roms (RocketROM en RocketMIUI). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik draai nu Ultimate Rom v4 en dat draait eigenlijk best goed. Accutijd is nog niet super, maar wel te doen op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:40:
Ik draai nu Ultimate Rom v4 en dat draait eigenlijk best goed. Accutijd is nog niet super, maar wel te doen op zich.
Dat hebben bijna alle roms ( op de jellybean basis )

Sinds gisteren RR v3 ( JB ) erop staan, en moet zeggen, het verbruik is 'iets' beter ( of moet ik zeggen minder )
75% accu, na 4uur, en 1:20u screentijd

Moet erbij vertellen, dat ik wel véél "nieuwe" opties aan heb gezet, zoals de facebook-ticker die updates geeft op het lochscreen, en de snelkoppelingen en het weer op de lockscreen.

Het viel me op, dat in de instructie vóór het flashen, naast de bekende fullwipe OOK aangegeven wordt dat je het system moet formatteren :
a) coming from any deodexed XXLS7-ROM:

Wipe nothing!
Flash ROM
enjoy
b) coming from any other ROM indcluding RR v1 + v2
make sure you are on a rooted ICS-ROM or JB-ROM with CWM recovery and brickfree kernel installed
copy ROM on your USB-storage
boot in Recovery
FullWipe (also when coming from other Sammy-JB-ROM!)
Format SYSTEM!!!
flash ROM (it will reboot automatically in most cases)
enjoy
open app Super SU and update binaries
Dit dus ook maar gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_2012-11-14142807.png Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_2012-11-14142750.png Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_2012-11-14142756.png

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 14-11-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja ik doe ook maar alles wipen... Is toch het beste.

wel veel n00bs die dat niet doen en dan zeiken dat bepaalde dingen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar dat format system, dat zat me even dwars, nog nooit gedaan ....

( en vooral leuk voor jou,. catch22 ... in de Phillztools kan je een flashable img maken van je efs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je een safe kernel hebt is dat geen probleem.

Phillztools?

Net sefkes de 4.2 camera inc photospehere geinstalleerd, ziet er wel tof uit :)

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 14-11-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik ben sinds gisteravond de trotse eigenaar van een tweedehands Note, en ga maar eens dit topic doorneuzen om te kijken hoe ik die multitasking functionaliteit van de Note II op dit ding krijg :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is een leuke gimmick, maar het vreet accutijd en in de praktijk werkt het niet echt heel erg goed (althans; ik heb het nog niet gebruikt, bij het proberen en laten zien aan anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ach, ik heb ook geklooid met ICS en JB op mijn vorige telefoon (Motorola Milestone). Loopt niet lekker, maar ik vind het leuk om met de nieuwste snufjes te kloten :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:32
Ook ik ben aan het kijken naar een Custom Rommetje voor op de Note. Ook altijd op mijn oude Sensation gehad, daarmee was het erg makkelijk. Nu wil ik dus ook de note gaan voorzien van een custom rom, echter schijnt er een bepaalde brick bug te zijn? Ik heb al wel iig mijn EFS gebackupped.

Heb net de eMMC Brick Bug app gedraaid, hier geeft de app het volgende aan:

eMMC chip:
Type: VYL00M
FwRev: 0x19

Brick Bug ?
YES, Insane Chip

Ben ik nu schadelijk voor de brick bug? Of heb ik nu juist een Insane/geweldige chip? :P Is dit dan met een andere kernel op te lossen, voordat ik CWM en een custom rom ga flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee, alle telefoons hebben de brickbug, dus gewoon via Odin, Mobile Odin of een veilige kernel flashen en er kan bijna nooit iets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Tnx! Heb nu Hydracore kernel geinstalleerd, heb nog wel de stock rom. Kan ik nu gewoon alles wipen en een CM10 rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ja. In CWM compleet wipen, cache en Dalvik cache deleten en de ROM naar keuze vanaf de sd - of ext. sd installeren. Let wel dat de eerste keer van een nieuwe ROM opstarten makkelijk 5 minuten kan duren, dus even geduld hebben en niet gelijk resetten of uitzeten.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Dat weet ik! Zijn er nog absoluut dingen waar ik vanaf moet blijven met formatteren [EFS], of hoef ik helemaal niks te formatteren, alleen de dalvik cache etc. wipen?

Edit: toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gedaan wat me goed leek, draai nu Paranoid Android van iMilka! Alleen wil de camcorder niet werken, dit is een bekende bug volgensmij?

Edit2: Cam ook aan de praat gekregen! Overgestapt op de Utacka versie. Alles werkt nu! Dit is heeerlijk! O+

Tnx Alex3305 & Rudios!

[ Voor 51% gewijzigd door Bas. op 20-11-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb net ook utacka geinstalleerd... Had onder alle JB roms wel gekloot (met name Tw crashes, Chrome crashes etc).

Zit wel met een paar dingetjes
- Geen toggles in notificatiemenu, zal je wel los moeten flashen
- Kan de contacten niet alleen laten zien als ze een telefoonnummer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Iemand met PA2.51 die kan testen of de microfoon werkt in apps zoals Shazam of DBMeter?
Hier werkt ie namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zit op 2.55 en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
418O2 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:08:
Ik heb net ook utacka geinstalleerd... Had onder alle JB roms wel gekloot (met name Tw crashes, Chrome crashes etc).

Zit wel met een paar dingetjes
- Geen toggles in notificatiemenu, zal je wel los moeten flashen
- Kan de contacten niet alleen laten zien als ze een telefoonnummer hebben
Instellingen > systeem > Notification Toggles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bas. schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:12:
[...]

Instellingen > systeem > Notification Toggles :9
Ah super, had dat menu nog niet gechecked, thanks!

Mijn batterydrain is bizar nu... Zit nu op 85%, om 9 uur was dat 91%. Touchwiz (JB) zat nu al rond de 65% normaliter

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 21-11-2012 14:05 ]

• Bas.
Jep is een erg fijne rom! Ik heb eerst de hydracore kernel geinstalleerd, waardoor ik CWM etc kreeg. Daar overheen heb ik de Paranoid android rom gezet, bij kernel info geeft de phone aan dat ik de Utacka kernel heb. Ben ik nu veilig tegen de brick dan? Of zijn er een paar dingen die ik absoluut niet mag wipen?

Ik weet dat ik sowieso niet mijn EFS mag wipen... haha

• 418O2
Volgens mij is hij safe.

• Bas.
Oke, maar als ik voor het flashen van een andere rom eerst de Hydracore kernel erin gooi, dan ben ik altijd safe toch?

• 418O2
Volgens mij heeft PA zijn eigen kernel, dus dat doet er niet toe. Enige dat belangrijk is, is dat je vóór het flashen een safe kernel hebt.

• Bas.
Aha oke, dus als ik niet de stock kernel heb, zit ik safe?

• 418O2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1871713

V
Usefull links
[GUIDE] Which Kernels are Safe/Unsafe to Wipe and Flash from

V

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1857556

Beetje lezen kan geen kwaad ;)

vandaag een LSA (modem + kernel + rom) geleaked, ben hem nu aan het installeren :)

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 22-11-2012 21:16 ]

• Bas.
Jep dat heb ik allemaal gelezen al! Het zou komen door een fout in de EMMC cap, waardoor de brick kan komen. (?) Ik vertrouw mezelf alleen wat meer erin als ik het van iemand gehoord heb haha.

Bevalt de leak een beetje?

• 418O2
Loopt nu wel goed. Maar ik moet minstens een dag draaien om het zeker te weten.

Ik snap je wel, maar het staat allemaal op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik durf wel te zeggen dat deze rom tegen de release aanzit... heb nog niets raars meegemaakt qua crashes/fc's en de batterydrain is onder controle.

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 23-11-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ah, ben overgegaan naar CM10. Stukken beter, al mis ik de speciale GUI van PA wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Als CM10 nu 240dpi mod had, had ik deze er ook op gehad. Ik heb nu mij Note compleet op 240dpi draaien en een reette stabiele JB 4.1.1 ROM. Ik vind de orginele resolutie van 320 dpi veel te groot en te lomp uitzien, met 240 dpi komt het scherm van de Note echt zoveel beter uit de verf!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik draai nog steeds de LSA leak en het is nog steeds retesoepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:23
@Rudios

Welke rom draai je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik draai nu de Chrack´s JB 4.1.1 XXLS2 DBT Rom v2, ik heb werkelijk nog niet 1 probleem gehad en het loopt echt super soepel met project butter. Ook de batterij gaat erg lang mee. Maar vooral de Aroma installer met de 240DPI mod, daar was het me om te doen!

Whole lot of stars ***

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste