Maar welk van de twee mogelijkheden is nou de betere optie? Met mijn suggestie heb je én een mooie vernieuwde topicstart én blijft alle informatie in één topic wat het zoeken makkelijker maakt. Win-win toch? Wat biedt een nieuw topic vergeleken daarmee dan meer?
Want in het oude staat geen relevante informatie...? Handig voor de search is het ook niet...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat zijn woorden en geen inhoudelijk argument. Maar goed, ik ben niet bepaald een liefhebber van discussiëren over het discussiëren dus ik vind het mooi geweest.
Kom op zeg. We gaan niet koste wat kost nieuwe delen van topics verbieden.CLB schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:54:
Want in het oude staat geen relevante informatie...? Handig voor de search is het ook niet...
De TS van het nieuwe topic had inderdaad ook mede auteur kunnen worden maar had al een nieuw topic aangemaakt met een compleet nieuwe topicstart.
In overleg met de voormalige TS is besloten om het oude deel de sluiten en een nieuwe te starten, en dan heb ik er ook geen problemen mee. Als het een kopie was geweest van de vorige topicstart dan was het uiteraard niet doorgegaan zoals het geval was bij het Google Play & Androidapps - Deel 17 waar je aan refereert.
Ik heb je post aangepast en laten staan (niet hierheen verplaatst) anders had je hem wellicht niet kunnen terugvinden
Nu weet je direct waar je terecht kunt en kunnen we hier gerust praten over de moderatie/ het beleid, in het juiste topic.
In overleg met de voormalige TS is besloten om het oude deel de sluiten en een nieuwe te starten, en dan heb ik er ook geen problemen mee. Als het een kopie was geweest van de vorige topicstart dan was het uiteraard niet doorgegaan zoals het geval was bij het Google Play & Androidapps - Deel 17 waar je aan refereert.
Ik heb je post aangepast en laten staan (niet hierheen verplaatst) anders had je hem wellicht niet kunnen terugvinden
Nu weet je direct waar je terecht kunt en kunnen we hier gerust praten over de moderatie/ het beleid, in het juiste topic.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Deel 18 werd snel gestart en de code daarvoor was bijna klaar...
Dat ik deel 17 niet aanpas heeft te maken met het feit dat ik het onzin vind om vanaf post #1200 opeens
te gaan discussiëren over de nieuwe noemenswaardigheden in de TS / de derde GoT Android Awards enz.
Dat ik deel 17 niet aanpas heeft te maken met het feit dat ik het onzin vind om vanaf post #1200 opeens
te gaan discussiëren over de nieuwe noemenswaardigheden in de TS / de derde GoT Android Awards enz.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat mag je onzin vinden. Als er een opvolgend topic wordt gestart waar geen vernieuwde topicstart bij zit dan doe ik hem op slot.CLB schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:29:
Deel 18 werd snel gestart en de code daarvoor was bijna klaar...
Ik kan me herinneren dat er stond dat de TS tijdelijk was en nog vernieuwd zou worden. Kwestie van lezen.
Dan kan de TS aangemaakt worden zodra die topicstart er is. 
Verder stel ik voor dat we deze discussie afsluiten. Het is wel duidelijk zo.
Verder stel ik voor dat we deze discussie afsluiten. Het is wel duidelijk zo.
Eerlijk gezegd lijkt me dat niet handig ;-)RoD schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:38:
[modbreak]Kan iemand hiervoor aub even een apart topic aanmaken? Deze is voor de versie die Wezelkrozum heeft gemaakt.[/]
Helft van de mensen gaat dan per ongeluk in het verkeerde topic posten. Geen suggestie om gewoon alle "Ziggo TV op Android" in één topic te houden?
Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic, waar hij hoort.Razer schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:41:
[...]
Eerlijk gezegd lijkt me dat niet handig ;-)
Helft van de mensen gaat dan per ongeluk in het verkeerde topic posten. Geen suggestie om gewoon alle "Ziggo TV op Android" in één topic te houden?
Heb op de achtergrond even overleg betreffende je punt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Oké geen probleem, denk dat het wildgroei voorkomtBullet NL schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:47:
[...]
Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic, waar hij hoort.
Heb op de achtergrond even overleg betreffende je punt.
Dat topic is niet bedoeld voor de Ziggo-app, maar voor een initiatief van een tweaker. Het hoort er dus gewoon niet. Om verwarring te voorkomen kunnen we natuurlijk de titel aanpassen, maar de app zal een eigen topic moeten krijgen.
Is het ongewenst om een Het grote China mobile discussie topic te openen.
Ik zie namelijk allerlei losse topicjes opduiken (G3/Mi2) waar ik wel een voorstander van ben, maar een algeheel topic omtrent chinese telefoontjes ontbreekt. DIt is in mijn ogen een gemis dus vandaar deze vraag
Ik zie namelijk allerlei losse topicjes opduiken (G3/Mi2) waar ik wel een voorstander van ben, maar een algeheel topic omtrent chinese telefoontjes ontbreekt. DIt is in mijn ogen een gemis dus vandaar deze vraag
Lijkt ons een leuk plan! Ik zou zeggen, maak een leuke Topic Start en we zullen zien of zoiets loopt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Onder welk subforum zal ik het grote China mobile topic zetten? Ik zat zelf te denken aan andriod aangezien het 9 v.d. 10 chinese telefoons andriod zijn. Ik verwacht echter ook discussie over windows phones of andere OS-en als firefox of wellicht zelfs meego.
Doe maar onder Android. Als het nodig is maken we een alias.
Hey ff een vraagje, kon dit niet 1,2,3 vinden met de zoekfunctie in deze feedback topic. Maar wordt het Aanbiedingentopic Mobile nog een keer heropent ? Ik vond het altijd een handig topic voor verschillende aanbiedingen. Nu kijk ik vaak bij toestelspecifieke topics maar daar wordt bij lange na niet zoveel gemeld als in dat topic.
Nee, die wordt niet heropend. We hebben het geprobeerd, maar dat wordt een zootje. Je kan in Shopping Forum terecht voor het algemene aanbiedingentopic.
Is het een idee om de Windows tablets een eigen subforum te geven? Dan hebben we Apple / Android / Windows / Overig. Lijkt me nu een mooi moment voor...
[ Voor 19% gewijzigd door Timmor op 19-10-2012 11:30 ]
Het is op zich wel een goed idee maar het is vooralsnog te klein voor een eigen subforum. Zodra het een populair OS wordt en er voldoende animo voor is dan is het uiteraard wel bespreekbaar
Dat lijkt me overdadig. Er is nauwelijks activiteit in het forum voor overige tablets. Er is momenteel welgeteld één topic actief.
Het is zeker niet in een kwartiertje mogelijk om alle posts uit alle Androidsoftware-topics chronologisch onder elkaar te zetten? Iedereen blaat maar over 1 topic, maarja de eerste startte 3 jaar geleden al en er is altijd veel werk in alle TS'en gestopt... Dus als dat op een of andere manier bij elkaar kan komen? Komt er 1 nieuwe TS die geüpdatet kan waar/wanneer nodig, 18 linkjes erin naar de oude TS'en en alle vragen, antwoorden en weetjes over applicaties staan bij elkaar... Om vanaf deel 17/18 opeens te starten met 1 groot topic wat maar oneindig doorloopt vind ik niet echt een goed idee, omdat je dan al moeilijk de afgelopen drie jaar doorzoekt waar men vaak over spreekt (wat nu wel stukken minder is met de verbeterde zoekmachine)
Dus alles in 1 als dat redelijk snel kan? Anders niet...
Dus alles in 1 als dat redelijk snel kan? Anders niet...
Begrijp ik goed dat je 18 delen van het topic wil samenvoegen tot 1 gigantisch topic?
Ja, omdat iedereen / er regelmatig veel mensen blaten over de doorzoekbaarheid...
Ik verwacht dat de doorzoekbaarheid niet gek veel beter wordt als je er 1 topic van maakt met zo'n +1800 posts.
Het is wel beter om pas een nieuw topic te openen als het ook echt wat toevoegt en vernieuwend is. Kleine wijzigingen kunnen worden opgelost door de topicstart aan te passen.
Er gaan dus geen topics worden samengevoegd en een nieuw topic mag pas worden geopend zodra het nodig is
Het is wel beter om pas een nieuw topic te openen als het ook echt wat toevoegt en vernieuwend is. Kleine wijzigingen kunnen worden opgelost door de topicstart aan te passen.
Er gaan dus geen topics worden samengevoegd en een nieuw topic mag pas worden geopend zodra het nodig is
Lijkt mij wel, omdat je dan intopic (als dat weer terugkomt) werkelijk alles kan vinden over Androidapps...
Andere mod-gedachten? Maarja als het niet eens mogelijk is, simpel en snel om te mergen, houd het ook op.
Andere mod-gedachten? Maarja als het niet eens mogelijk is, simpel en snel om te mergen, houd het ook op.
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 20-10-2012 16:58 ]
Nee, lijkt me niet dat we dit gaan doen. Ten eerste kost dit veel te veel tijd en ten tweede heeft dit een bedenkelijke toegevoegde waarde.
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 20-10-2012 22:50 ]
NP, maar jullie hebben het altijd over grote topics, zodoende mn gedachtengang
Bij deze even een vraag over het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic
Mijn vraag werd daar weg gemod omdat deze daar -terecht- niet thuishoorde, met de opmerking deze even hier neer te leggen. Bij deze dus;
Ik vroeg me af waarom eerdergenoemde topic in het subforum "telecomproviders" stond.
Aangezien de Nexus 7 als apparaat helemaal niks met telecomproviders en/of één van de onderwerpen die in de omschrijving van dat subforum staan, te plaatsen is.
Persoonlijk zou ik dat gewoon in het "android tablets" subforum zoeken.
Of is er een reden dat dit daar geplaatst is?
Mijn vraag werd daar weg gemod omdat deze daar -terecht- niet thuishoorde, met de opmerking deze even hier neer te leggen. Bij deze dus;
Ik vroeg me af waarom eerdergenoemde topic in het subforum "telecomproviders" stond.
Aangezien de Nexus 7 als apparaat helemaal niks met telecomproviders en/of één van de onderwerpen die in de omschrijving van dat subforum staan, te plaatsen is.
Persoonlijk zou ik dat gewoon in het "android tablets" subforum zoeken.
Of is er een reden dat dit daar geplaatst is?
Omdat ze het al tijden zo doen hier op Tweakers... die discussie is hier vaker gevoerd
Ok... duidelijk. Het is ook geen ramp verder, met de zoekfunctie kom je er ook, maar logisch is anders.
Zou het wellicht een idee zijn (voor de toekomst) om een algemeen "levertijden en prijzen" subforum te introduceren voor "alle soorten" hardware? Of is dat ook al besproken?
Thx!
Zou het wellicht een idee zijn (voor de toekomst) om een algemeen "levertijden en prijzen" subforum te introduceren voor "alle soorten" hardware? Of is dat ook al besproken?
Thx!
^ dat dus, bij gebrek aan een betere lokatie.CLB schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:51:
Omdat ze het al tijden zo doen hier op Tweakers... die discussie is hier vaker gevoerd
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 31-10-2012 14:38 . Reden: Typo ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Is het een idee'tje om een 'Android-geruchten' topicje te starten... Ik lees bijvoorbeeld wat over een nieuwe Sony telefoon, dat wil ik 'sharen', maar ik weet eigenlijk niet goed waar... Een ervaringentopic ga ik niet starten, want het zijn slechts geruchten / er is geen naam bekend enzovoort, maarja waar ik het dan wel moet plaatsen?
Dus gewoon een topicje met Android-geruchten, aankomende toestellen, features enzovoort...?
EDIT: Er blijkt al meer informatie gelekt te zijn over de Sony Odin (dus een ervaringentopic kan ik alvast starten)
maar toch blijft m'n geruchtentopicvraagje staan...
Dus gewoon een topicje met Android-geruchten, aankomende toestellen, features enzovoort...?
EDIT: Er blijkt al meer informatie gelekt te zijn over de Sony Odin (dus een ervaringentopic kan ik alvast starten)
maar toch blijft m'n geruchtentopicvraagje staan...
[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 02-11-2012 11:34 ]
Ik vindt het wel een goed idee, mits de TS wel duidelijk maakt waar het omgaat. Overtuig ons zou ik zeggen
Geen gek idee, kan wmb worden aangemaakt.
CLB in "[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic"
"Doe de volgende keer een TR, je weet hoe het werkt."
Uhm het is er om een user netjes te wijzen op het verwijderen van het emailadres in tekstvorm...
Staat ook nog in small om er weinig geruchtbaarheid aan te geven, dus waarom een TR / halve modbreak..?
"Doe de volgende keer een TR, je weet hoe het werkt."
Uhm het is er om een user netjes te wijzen op het verwijderen van het emailadres in tekstvorm...
Staat ook nog in small om er weinig geruchtbaarheid aan te geven, dus waarom een TR / halve modbreak..?
Omdat het niet nodig is om er in een topic op te reageren, het is offtopic. Had je een topicrapport aangemaakt dan had een mod het mailadres weggehaald en de user een bericht gestuurd het niet meer te doen.
Daar zijn topicreports ook voor, om topics niet te laten vervuilen door offtopic berichten.
Daar zijn topicreports ook voor, om topics niet te laten vervuilen door offtopic berichten.
Dan hebben wij beide een geheel andere kijk op een klein berichtje
TR had langer geduurd, tevens
hoeft een mod de user er niet op aan te spreken, aangezien hij zich van geen kwaad bewust was denk ik zo.
Maar okee, thanks!
hoeft een mod de user er niet op aan te spreken, aangezien hij zich van geen kwaad bewust was denk ik zo.
Maar okee, thanks!
Mods spreken gebruikers niet alleen aan op misdragingen, soms (heel soms
) helpen we users ook gewoon met de beste bedoelingen van de hele wereld. Dus ook daarvoor mag de rapporteer knop gebruikt worden. In feite mag je die knop zien als een topic specifiek feedback punt
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Is het geen goed idee om een nieuwe test/keurmerk aan de reviews toe te voegen die de bouwkwaliteit van de telefoons bepaalt. Voor sommige mensen is het namelijk heel belangrijk of ze de telefoon 1x of 18x kunnen laten vallen, voordat de telefoon kapot gaat. Ook zou je kunnen kijken hoe goed hij tegen water kan. (spatwater,douche,wasmachine,etc)
Daar is ip certificering voor...
En elke val is anders, wat het ding bij mij overleefd na 10 keer vallen kan bij een ander met 1 keer fataal zijn. 10x op laminaat is anders dan 1x op trottoir
En elke val is anders, wat het ding bij mij overleefd na 10 keer vallen kan bij een ander met 1 keer fataal zijn. 10x op laminaat is anders dan 1x op trottoir
[ Voor 71% gewijzigd door reyals op 08-12-2012 16:43 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Je hebt gelijk. Maar wat ik bedoel. Stel ik twijfel dus galaxy s3 en iphone 5. En stel je bent nogal onhandig. (ik weet dat je gewoon een hoesje kunt kopen). Dan zou het handig zijn om te kunnen zien welke sterker is. Bij die telefoons kun je geen ip certificering vinden.
Er is geen IP centificering bij telefoon omdat ze in geen klasse vallen, bij waterdichte GSM telefoons (voorzover deze er nog zijn) heb je wel een IP certificaat
.
Terug komende op de begin vraag, wij hebben op het forum niets te maken met bepaalde test/keurmerken van doen. Dit is iets wat de fabrikant zelf moet aangeven. Wij testen op het forum geen telefoons, we discussiëren er alleen over. Wat je dus zou kunnen doen; opzoek gaan in beide toesteltopics om te kijken hoe de ervaringen zijn m.b.t. de bouwkwaliteit. Je zal dan zelf lezen dat er zowel met de iPhone 5 als met de Galasy S3 issusus zijn betreffende de bouwkwaliteit, echter vallen veel van deze dingen onder de garantie. Het wezenlijke verschil tussen de iPhone en de Galaxy S3 is natuurlijk veer groter, namelijk het besturingssysteem.
Nogmaals, wij kunnen jou niet zeggen wat beter is, we kunnen je alleen de ervaringen van andere users laten lezen….
.
Terug komende op de begin vraag, wij hebben op het forum niets te maken met bepaalde test/keurmerken van doen. Dit is iets wat de fabrikant zelf moet aangeven. Wij testen op het forum geen telefoons, we discussiëren er alleen over. Wat je dus zou kunnen doen; opzoek gaan in beide toesteltopics om te kijken hoe de ervaringen zijn m.b.t. de bouwkwaliteit. Je zal dan zelf lezen dat er zowel met de iPhone 5 als met de Galasy S3 issusus zijn betreffende de bouwkwaliteit, echter vallen veel van deze dingen onder de garantie. Het wezenlijke verschil tussen de iPhone en de Galaxy S3 is natuurlijk veer groter, namelijk het besturingssysteem.
Nogmaals, wij kunnen jou niet zeggen wat beter is, we kunnen je alleen de ervaringen van andere users laten lezen….
Anoniem: 19894
Misschien een Android Mobile Kroeg voor toestellen die niet heel populair zijn? Heb zelf o.a. een LG L7 en daar is hier niet zo heel veel over te vinden.En het is ook weer (imho) niet de moeite waard om daar een nieuw topic over te maken.
Er is weleens gezegd dat, dat niet uit zou moeten maken...
Maak inderdaad gewoon een topic aan. Kroeg-topics hebben de neiging om dump-topics te worden, daar zitten we niet echt op te wachten.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik werd hier heen verwezen dus hoi.
Het Nexus 4-prijzen en levertijden zit op slot vanwege het feit dat er 'gehandeld' werd met reserveringen bij de Duitse MM. Echter waren de leveringen toen nog vrij uniek. Nu zijn er al meer users die hun reservering binnen hebben en er is meer bekend over de andere leveringen.
Tevens is er nu prijsinformatie en levertijd van een Nederlandse telecomwinkel beschikbaar, maar omdat het levertijdentopic tot ergens volgend jaar op slot zit mag dit dus nergens worden besproken.
Vind ik raar omdat er dus nu veel meer users komen die hierom vragen / geïnteresseerd in zijn / het zelf ook posten. Wordt dan weer weggemod onder het mom van 'Er is een ander topic, maar die zit op slot dus houd de informatie of de vraag dan maar lekker zelf voor je'. Deze handhaving zal geen users aantrekken verwacht ik. Eerder juist afstoten.
Kan dat informatie- en levertijdentopic weer open? Scheelt meneer Jan ook weer een hele lading posts wegediten.
Het Nexus 4-prijzen en levertijden zit op slot vanwege het feit dat er 'gehandeld' werd met reserveringen bij de Duitse MM. Echter waren de leveringen toen nog vrij uniek. Nu zijn er al meer users die hun reservering binnen hebben en er is meer bekend over de andere leveringen.
Tevens is er nu prijsinformatie en levertijd van een Nederlandse telecomwinkel beschikbaar, maar omdat het levertijdentopic tot ergens volgend jaar op slot zit mag dit dus nergens worden besproken.
Vind ik raar omdat er dus nu veel meer users komen die hierom vragen / geïnteresseerd in zijn / het zelf ook posten. Wordt dan weer weggemod onder het mom van 'Er is een ander topic, maar die zit op slot dus houd de informatie of de vraag dan maar lekker zelf voor je'. Deze handhaving zal geen users aantrekken verwacht ik. Eerder juist afstoten.
Kan dat informatie- en levertijdentopic weer open? Scheelt meneer Jan ook weer een hele lading posts wegediten.
Geheel eens met Pino112.
Waarom kan het Nexus 4 levertijden pas "volgend jaar" weer open?
Overigens ben ik van mening dat er in het geval van de Nexus 4 wel iets soepeler met de regels omgegaan zou kunnen worden.
Zoals bekend is de Nexus 4 officieel niet leverbaar in Nederland, dus is het logisch dat men gaat discussiëren over alternatieven om het toestel toch te kunnen bemachtigen. Dat er dan af en toe door iemand gemeld wordt dat hij of zij een reservering bij de Media Markt overheeft moet IMHO kunnen, mits de verdere afhandeling via DM plaatsvindt.
Waarom kan het Nexus 4 levertijden pas "volgend jaar" weer open?
Overigens ben ik van mening dat er in het geval van de Nexus 4 wel iets soepeler met de regels omgegaan zou kunnen worden.
Zoals bekend is de Nexus 4 officieel niet leverbaar in Nederland, dus is het logisch dat men gaat discussiëren over alternatieven om het toestel toch te kunnen bemachtigen. Dat er dan af en toe door iemand gemeld wordt dat hij of zij een reservering bij de Media Markt overheeft moet IMHO kunnen, mits de verdere afhandeling via DM plaatsvindt.
Ook in het geval van de Nexus 4 kon het niet veel soepeler als je het niveau van de posts bekijkt. Ik heb daar al diverse malen ingegrepen en modbreaks gepost, RoD ook. Als mensen dan niet in staat zijn om de topicwaarschuwing en de diverse modbreaks te lezen dan gaat dat topic helaas op slot.
Het was ook geen "af en toe" (wat ook al niet de bedoeling is) dat er in reserveringen werd gehandeld, op de laatste pagina zie ik er al minimaal een stuk of 10 posts.
Ik gooi even in de groep hoe de andere mods er over denken.
Het was ook geen "af en toe" (wat ook al niet de bedoeling is) dat er in reserveringen werd gehandeld, op de laatste pagina zie ik er al minimaal een stuk of 10 posts.
Ik gooi even in de groep hoe de andere mods er over denken.
De laatste pagina was inderdaad wat vervelend, voornamelijk omdat mensen gingen vragen naar reserveringen die over waren, het aanbieden ervan met bericht dat iemand dan moet DM'en vind ik minder storend; vervelender is inderdaad dat mensen nu met informatie zitten en om informatie vragen en dat nergens mogen doen.. dus gewoon weer open zetten naar mijn mening
De mod-break was wel duidelijk lijkt me.
Dat blijkt van niet, want men ging gewoon door
Misschien een paar korte spelregels opnemen in de topic waarschuwing? Bijvoorbeeld:
- Het is toegestaan om te melden wanneer je een reservering over hebt
- Reageren op deze berichten alleen via DM
- Zodra de reservering vergeven is, meldt de poster dit door het aanpassen van het originele bericht
- Het is niet toegestaan om te vragen of iemand nog een reservering over heeft
Jullie hebben het nu over 'handelen in reserveringen', maar dat is zwaar overdreven. Er waren een paar users die een reservering over hadden en hem aan een ander wilden geven, zie het probleem niet zo. Ik vind het prima om dat vanaf nu per PM te doen, mochten mensen dat nog willen(lijkt me niet, de meeste mensen hebben hun toestel al of gaan het binnenkort ophalen).
Ik heb exact hierom 'gehandeld' dus ook tussen aanhalingstekens staan.Peunage schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:12:
Jullie hebben het nu over 'handelen in reserveringen', maar dat is zwaar overdreven.
Verde is het nu maar afwachten op de beslissing van de modjes.
Nog even ter info voor de klagers in het toesteltopic, handel hoort niet in een topic, daar is V&A voor. Dat is ook nog nooit anders geweest, nu ook niet. Er is ook erg soepel gemod in het levertijdentopic maar als er zoveel users de topicwaarschuwing negeren dan gaat het topic helaas op slot en dan zijn er altijd users de dupe van de users die het voor de rest verpesten.
Je kunt dan kritiek geven op de mods maar je zou ook eens kunnen kijken naar de veroorzakers van de sluiting.
Je kunt dan kritiek geven op de mods maar je zou ook eens kunnen kijken naar de veroorzakers van de sluiting.
We hebben hier meerdere malen voor gewaarschuwd, maar daar werd niet naar geluisterd. We gooien topics niet zomaar op slot, maar dit liep de spuigaten uit. Handelen, of het nou in goederen is of in reserveringen, is op GoT streng verboden. Ten eerste is het forum geen handelsplaats, maar ook zorgt het verhandelen van zaken geregeld in conflicten, en die willen we niet op GoT hebben.
Ditmaal zijn het toch echt de mods die het verpesten.janvanduschoten schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:13:
Nog even ter info voor de klagers in het toesteltopic, handel hoort niet in een topic, daar is V&A voor. Dat is ook nog nooit anders geweest, nu ook niet. Er is ook erg soepel gemod in het levertijdentopic maar als er zoveel users de topicwaarschuwing negeren dan gaat het topic helaas op slot en dan zijn er altijd users de dupe van de users die het voor de rest verpesten.
Mensen willen elkaar helpen aan een reservering voor een toestel dat niet in NL geleverd wordt, er wordt niks "verhandeld", want er komt geen cent aan te pas. Echt een overdreven reactie, waar inderdaad een hoop mensen de dupe van worden. Hoe moet ik nu weten waar een toestel wel of niet beschikbaar is?
Bedankt mods!

De Mods stellen dat onder verhandelen ook het weggeven zonder (betaling) van reserveringen valt. Ok, kun je over discussieren, maar dat wil ik niet. Prima, als dat de stelregel is, ok.
Maar wat ik wel fout vind is dat het Nexus 4 topic is gesloten. Ik stuurde Rod een DM met de volgende inhoud, en kreeg als reactie een verwijzing naar dit topic:
Maar wat ik wel fout vind is dat het Nexus 4 topic is gesloten. Ik stuurde Rod een DM met de volgende inhoud, en kreeg als reactie een verwijzing naar dit topic:
Mijn concrete voorstel is dus om het topic weer te openen (of eventueel een nieuwe te starten) en de overtredende gebruikers aan te pakken. Er kan ook in de topic waarschuwing bijvoorbeeld worden uitgelegd dat op handelen (incl. in reserveringen) zero-tolerance beleid geld, en dat dat direct in en officiële waarschuwing (of andere sanctie) ofzo resulteert.Ik volg al enige tijd het Nexus 4 levertijden topic. Deze is recent echter op slot gezet omdat er een paar man zijn die zich niet kunnen houden aan de geldende afspraken. Ik vind het echter geen goede beslissing om het topic dan dicht te gooien.
Er zijn een heleboel mensen die zich wel aan de afspraken houden en andere dingen posten. Daarnaast is er waarschijnlijjk nog een véél grotere groep mensen (zoals ik) die alleen mee lezen om in de gaten te houden hoe het staat met de levertijden.
Als er dan een paar rotte appels zijn moeten die worden aangepakt. Geef die mensen persoonlijk een waarschuwing ofzo. Om dan daarom één van de populairste topics dicht te gooien staat m.i. echt niet in verhouding tot de feitelijk problemen. Zo ernstig was het allemaal ook weer niet. Ik vraag me af of er door jou en/of je collega's ook over is nagedacht wie bij deze actie nou eigenlijk de meeste baat hebben.
De vele normale gebruikers van dit topic in ieder geval niet. (En daar draait het toch om?)
Ik begrijp dat modereren niet altijd simpel is. Maar het gebruikersbelang wordt m.i. nu onredelijk getroffen. Bij deze dus het verzoek deze beslissing te heroverwegen, en een betere oplossing te zoeken.
Zoals gezegd, we proberen het mogelijk volgend jaar weer eens. Voorlopig blijft het topic even dicht. Wij gooien een topic liever ook niet dicht, maar het houdt eens op met waarschuwen.
En volgend jaar is de situatie opeens zomaar magisch anders?
Slechtste besluit ever
Slechtste besluit ever

Ik zou het op prijs stellen als je je reacties iets meer onderbouwd.
En ja, we hopen met een verse start te beginnen. Mocht het echter op dezelfde voet doorgaan, dan is het topic echter geen lang leven beschoren.
En ja, we hopen met een verse start te beginnen. Mocht het echter op dezelfde voet doorgaan, dan is het topic echter geen lang leven beschoren.
Ik vind de mods in dit geval wel erg halstarrig aan hun mening vasthouden. Ik dacht altijd dat GoT "voor tweakers, door tweakers" was, maar het lijkt nu meer op een soort machtspelletje uit te lopen.
Er is al door meerdere mensen aangegeven dat er van "handelen" niet echt sprake was, het ging alleen om het overdragen van reserveringen, zonder dat hier geld aan te pas kwam. Dat het "de spuigaten uitliep" is ook schromelijk overdreven. Er waren hooguit een paar mensen die in hun enthousiasme vergaten om de DM-functie te gebruiken.
Ben het ook volledig eens met de argumenten van Joop hierboven, dus die zal ik niet nogmaals gaan herhalen.
Er is al door meerdere mensen aangegeven dat er van "handelen" niet echt sprake was, het ging alleen om het overdragen van reserveringen, zonder dat hier geld aan te pas kwam. Dat het "de spuigaten uitliep" is ook schromelijk overdreven. Er waren hooguit een paar mensen die in hun enthousiasme vergaten om de DM-functie te gebruiken.
Ben het ook volledig eens met de argumenten van Joop hierboven, dus die zal ik niet nogmaals gaan herhalen.
Je moet ook niet alleen een algemene waarschuwing voor iedereen doen. Dat is als de borden langs de weg, "Je mag hier maar 100". Als er dan echter sprake is van een overtreding moet je de overtreders bestraffen. Met een boete, of desnoods inname rjbewijs, of in geval van GoT bijvoorbeeld met een officiële waarschuwing. We gaan dan natuurlijk niet de hele weg/topic afsluiten, toch...?!?RoD schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:40:
Zoals gezegd, we proberen het mogelijk volgend jaar weer eens. Voorlopig blijft het topic even dicht. Wij gooien een topic liever ook niet dicht, maar het houdt eens op met waarschuwen.
Mijn onderbouwing staat een paar posts hoger en met de post van Joost ben ik het ook volledig eens.RoD schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:47:
Ik zou het op prijs stellen als je je reacties iets meer onderbouwd.
Jullie benadelen nu een hele hoop mensen, en voor wat?
Er was totaal niks aan de hand.
En inderdaad wat Mr Magic zegt, wat heeft dit topic voor een nut als jullie toch aan jullie eigen mening vasthouden en niks met de feedback doen?
Maar zoals meerdere malen gezegd, ook die vorm van handelen is onwenselijk.Mr Magic schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:47:
Ik vind de mods in dit geval wel erg halstarrig aan hun mening vasthouden. Ik dacht altijd dat GoT "voor tweakers, door tweakers" was, maar het lijkt nu meer op een soort machtspelletje uit te lopen.
We pakken ook individuele gebruikers aan, maar in dit geval was het zo massaal dat we voor een algemene waarschuwing gaan. En zoals gezegd is die waarschuwing meerdere malen voorbijgekomen en stond deze ook in de topicwaarschuwing, maar toch werd deze keer op keer genegeerd.Joop schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:50:
[...]
Je moet ook niet alleen een algemene waarschuwing voor iedereen doen. Dat is als de borden langs de weg, "Je mag hier maar 100". Als er dan echter sprake is van een overtreding moet je de overtreders bestraffen. Met een boete, of desnoods inname rjbewijs, of in geval van GoT bijvoorbeeld met een officiële waarschuwing. We gaan dan natuurlijk niet de hele weg/topic afsluiten, toch...?!?
Zoals gezegd: het houdt een keer op, en dan gaan we voor drastischere maatregelen.
We geven gewoon netjes antwoord op de geposte feedbackCRXed schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:51:
[...]
Mijn onderbouwing staat een paar posts hoger en met de post van Joost ben ik het ook volledig eens.
Jullie benadelen nu een hele hoop mensen, en voor wat?
Er was totaal niks aan de hand.
En inderdaad wat Mr Magic zegt, wat heeft dit topic voor een nut als jullie toch aan jullie eigen mening vasthouden en niks met de feedback doen?
Het onderwerp gaat mij verder niet bijzonder aan het hart maar mag men hier Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2 , waar men allerhande kortingscodes weggeeft(!) ook dergelijk reserveringscodes weggeven/aanbieden (NIET om vragen dus!!!)?
Ik neem aan dat er nog genoeg mensen zijn die wél geinteresseerd zijn in de levertijden en prijsinformatie, en die zijn (tot het nieuwe topic open is) van harte welkom in het topic op FOK!.
thanks, kunnen de tweakers in ieder geval érgens heen, alhoewel CaptJackSparrow's post wel aangeeft dat de mods hier behoorlijk de plank misslaan. Een reserveringscode die men overheeft aanbieden, waar hebben we het in vredesnaam over??Pino112 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:12:
Ik neem aan dat er nog genoeg mensen zijn die wél geinteresseerd zijn in de levertijden en prijsinformatie, en die zijn (tot het nieuwe topic open is) van harte welkom in het topic op FOK!.

Andere sectie van het forum, andere regelsCaptJackSparrow schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:55:
Het onderwerp gaat mij verder niet bijzonder aan het hart maar mag men hier Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2 , waar men allerhande kortingscodes weggeeft(!) ook dergelijk reserveringscodes weggeven/aanbieden (NIET om vragen dus!!!)?
Ik vind de mods hierin ook vrij star. Ik las wel eens mee in het levertijdentopic van de Nexus 4, maar besloten om het voorlopig te houden bij mijn Galaxy Nexus. Aangezien de Nexus 4 niet leverbaar is in Nederland en je allerlei capriolen moet uithalen om het toestel alsnog te bemachtigen, ben ik van mening dat Tweakers het in dat geval onder de voorwaarden van Mr Magic door de vingers kan zien.
Ik zie verder niet in hoe conflicten die eventueel zouden kunnen ontstaan bij het overnemen van een reservering het probleem van Tweakers zou zijn? Dus wat is nu precies het probleem van het weggeven van een reservering, waar een andere Tweaker blij gemaakt kan worden? Behalve dat dit mogelijk in strijd zou zijn met de regels. Er zijn wel meer dingen op Tweakers die normaal gesproken tegen de regels zijn zoals slow chat, maar dat wordt ook tijdelijk getolereerd zodra er weer eens een iBOOD hunt is. Dan zou hiervoor toch ook gewoon een tijdelijke uitzondering gemaakt kunnen worden?
In plaats van dat gebruikers hier nu voor moeten uitwijken naar het forum van FOK!
Ik zie verder niet in hoe conflicten die eventueel zouden kunnen ontstaan bij het overnemen van een reservering het probleem van Tweakers zou zijn? Dus wat is nu precies het probleem van het weggeven van een reservering, waar een andere Tweaker blij gemaakt kan worden? Behalve dat dit mogelijk in strijd zou zijn met de regels. Er zijn wel meer dingen op Tweakers die normaal gesproken tegen de regels zijn zoals slow chat, maar dat wordt ook tijdelijk getolereerd zodra er weer eens een iBOOD hunt is. Dan zou hiervoor toch ook gewoon een tijdelijke uitzondering gemaakt kunnen worden?
In plaats van dat gebruikers hier nu voor moeten uitwijken naar het forum van FOK!
Mr Magic schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:06:
Misschien een paar korte spelregels opnemen in de topic waarschuwing? Bijvoorbeeld:
- Het is toegestaan om te melden wanneer je een reservering over hebt
- Reageren op deze berichten alleen via DM
- Zodra de reservering vergeven is, meldt de poster dit door het aanpassen van het originele bericht
- Het is niet toegestaan om te vragen of iemand nog een reservering over heeft
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Het uitwisselen van reserveringen kan gemakkelijk leiden tot conflicten tussen gebruikers, net zoals dat bij inkoopacties het geval is. Dat laatste is op GoT ook verboden. Daarnaast liep het de spuigaten uit. Zoals bekend zijn dergelijke topics bedoeld voor het posten van informatie rondom prijzen en levertijden. Als er constant berichten worden gepost als 'DM me voor een reservering' of 'heeft iemand nog een reservering over'oid, gaat de vindbaarheid van informatie volledig verloren.
En zoals gezegd, we proberen het in het nieuwe jaar weer. Wat mij betreft kan er op 1 januari een nieuw topic geopend worden.
En zoals gezegd, we proberen het in het nieuwe jaar weer. Wat mij betreft kan er op 1 januari een nieuw topic geopend worden.
Ik heb actief meegelezen in dat topic en er waren sporadisch zulke berichten, dus waar dat van de spuigaten vandaan komt is mij een raadsel (of zijn er berichten verplaatst naar het afgeschermde deel van het forum?).RoD schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:10:
Het uitwisselen van reserveringen kan gemakkelijk leiden tot conflicten tussen gebruikers, net zoals dat bij inkoopacties het geval is. Dat laatste is op GoT ook verboden. Daarnaast liep het de spuigaten uit. Zoals bekend zijn dergelijke topics bedoeld voor het posten van informatie rondom prijzen en levertijden. Als er constant berichten worden gepost als 'DM me voor een reservering' of 'heeft iemand nog een reservering over'oid, gaat de vindbaarheid van informatie volledig verloren.
Reserveringen en inkoopacties zijn toch wel appels met peren vergelijken wat mij betreft. Verder ben ik het volledig met je eens voor wat betreft de ongewenste berichten, maar dit zou je dus kunnen opvangen met de voorwaarden zoals die door Mr Magic zijn voorgesteld (die vervolgens prominent in de topicwaarschuwing zouden staan). Al zal er mogelijk wel wat extra aandacht nodig zijn om toe te zien dat de gebruikers zich daar aan houden.
Ik begrijp jullie standpunt ook natuurlijk en als het echt ongewenst is, soit.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
ik als actief lezer van het nexus 4 "levertijden" topic (en heb mijn nexus 4 intussen binnen door geschonken reservering!) zijn mijn die waarschuwingen niet echt opgevallen...wel is het natuurlijk irritant dat mensen steeds gaan "schooien" om een reservering ben ik met RoD eens.
ik ben het ook helemaal eens met Mr Magic mocht iemand een reservering over hebben meld dat dan even en verder via DM.
ik heb zelf ook een reservering over (nog geen ophaalbevestiging) moet ik deze dan delen via "vraag en aanbod"?
jammer dat het topic zolang dicht moet de Nexus is hot en dezer dagen is het handig om te weten waar hij te koop is...maar het is gelukkig bijna 2013
ik ben het ook helemaal eens met Mr Magic mocht iemand een reservering over hebben meld dat dan even en verder via DM.
ik heb zelf ook een reservering over (nog geen ophaalbevestiging) moet ik deze dan delen via "vraag en aanbod"?
jammer dat het topic zolang dicht moet de Nexus is hot en dezer dagen is het handig om te weten waar hij te koop is...maar het is gelukkig bijna 2013
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is al ruim een dag 2013 en het topic is nog niet heropend
In principe heb ik zelf al mijn nexus ontvangen, maar ik neem aan dat mensen graag weer willen praten over mogelijke shops die de nexus aan ons als Nederlanders verkoopt met hun prijzen; en ik lees graag mee

In mijn ogen is dit een van de meest jammere beslissingen ooit en doorgeslagen moderatie pur sang.
Omdat het onderbouwen word gevraagd:
Ik heb een pesthekel aan gesloten topics die me JUIST niet verder helpen omdat *NIEMAND* meer kan en mag reageren. Jammer van de rotte appels, maar geef ze dan een ban van x dagen.
Graag wil ik een gekwantificeerde onderbouwing terugzien van
Het mechaniek is stuk, en is op deze manier niet goed voor de gebruikers. Zo loopt je fanbase en harde kern weg!
Omdat het onderbouwen word gevraagd:
Ik heb een pesthekel aan gesloten topics die me JUIST niet verder helpen omdat *NIEMAND* meer kan en mag reageren. Jammer van de rotte appels, maar geef ze dan een ban van x dagen.
Graag wil ik een gekwantificeerde onderbouwing terugzien van
Daar hoort bij dat ik wil zien wat de regels zijn op x overtredingen van een forum en de actieve beoordeling daarvan, in cijfers, van vergelijkbare situaties. Wat is de benchmark?? Helaas heb ik namelijk het gevoel dat toevallig dit topic actief is/was en daardoor onder de aandacht van moderators viel die een Key Performance Indicator hebben op moderaties.RoD schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:10:
... Daarnaast liep het de spuigaten uit.
En hiermee maak je je eigen puntEn zoals gezegd, we proberen het in het nieuwe jaar weer. Wat mij betreft kan er op 1 januari een nieuw topic geopend worden.
HELEMAAL kapot. Want wat wil je doen in je vrije tijd? De onderwerpen die je interessant vind over tweaken en nieuwe hardware nakijken op onder andere je favoriete forum. Het spijt me, maar dit is toch echt iets wat je niet begrepen hebt als moderator om in de druktste periode rondom kopen, verkopen en interesse tonen een hot topic kapot te maken. Laat dan in ieder geval bijvoorbeeld de topicstarter, die informeel als eigenaar gezien kan worden, de mogelijkheid hebben om de laatste stand van zaken nog te plaatsen na de modbreak.... gaat de vindbaarheid van informatie volledig verloren.
Het mechaniek is stuk, en is op deze manier niet goed voor de gebruikers. Zo loopt je fanbase en harde kern weg!

aw snap, was dat het alweer?
EDIT @ Hierboven: een nieuw topic over reserveringen en beschikbaarheid...
Dan maakt het niks uit of er donderdag 22 december wel of geen voorraad was in Keulen of niet.
In het nieuwe topic lezen we wel weer of er woensdag 2 januari wel of geen voorraad was daar en daar.
Dus vindbaarheid gaat hier niet op.
Dan maakt het niks uit of er donderdag 22 december wel of geen voorraad was in Keulen of niet.
In het nieuwe topic lezen we wel weer of er woensdag 2 januari wel of geen voorraad was daar en daar.
Dus vindbaarheid gaat hier niet op.
Ik wil niet vervelend zijn, maar zelf lezen is ook een kunst:Sanny1987 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:23:
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is al ruim een dag 2013 en het topic is nog niet heropend
RoD schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:10:
Wat mij betreft kan er op 1 januari een nieuw topic geopend worden.
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 02-01-2013 11:32 ]
Dat had ik gelezen, een nieuw topic lijkt me onhandiger, ik neem aan dat een topic ook heropend kan worden, dan staat alles mooi in dezelfde thread..CLB schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:29:
[...]
Ik wil niet vervelend zijn, maar zelf lezen is ook een kunst:
[...]
Niks onhandigs aan bij zo'n onderwerp, zie mijn reactie hierboven.
Een nieuw topic zien we als een schone start, het oude topic laten we dicht. Ik hoop dat het duidelijk is hoe er binnen de mobile crew gedacht word over het laten ontsporen van dergelijke topics. Mocht iemand een nieuw topic willen open dan kan dat.
p.s. Vermeld er wel duidelijk in dat in-en-verkoopacties niet toegestaan zijn
p.s. Vermeld er wel duidelijk in dat in-en-verkoopacties niet toegestaan zijn
Ookal is het tegen mijn principes een nieuw topic te maken waar al een perfect topic voor was die veel mensen volgden.. hierbij heb ik dan maar veel genkipt en geplakt en een nieuw topic gemaakt.. Op naar een nieuwe start dan maar.
Prima!
Dank
Dank
Volgens de laatste edit van Bullet NL moest ik hier zijn voor opmerkingen over [LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden in NL, hierbij:
Wat mij betreft gaat het gemod nu veel te ver. In het vorige topic werd gezegd dat in- en verkopen niet was toegestaan en nu mag er ineens niet gepraat worden over buitenlandse winkels terwijl de winkels uit de openingspost bijna allemaal buitenlands zijn (3 van de 4). Hoezo mogen we hier niet over praten dan?
Dit gaat wel erg ver. Ik snap best dat verkoop en inkoop niet mag maar ik vond het vorige topic heel erg handig om voortgang bij de houden en baalde ook dat het gesloten was. Nu mag er alleen over Belsimpels veel te dure aanbieding worden gesproken? Waarom mogen we niet over bestellingen online praten? Het lijkt me juist iets voor tweakers om aan een toestel te komen dat normaal niet te koop is en ik denk dat meer tweakers zeker hetzelfde zullen denken. Het komt me nu een beetje over als een soort van doorgeslagen censuur.
Wat mij betreft kan het topic dan weer dicht, tenzij de "opmerkelijke" regel over Nederland vervalt.
Ik vind het niet raar dat er naar andere fora wordt gelinkt waar een echte discussie wél gewoon mogelijk is. Ik snap niet wie of wat hiermee beschermd wordt, wat mij betreft in ieder geval niet de community.
Wat mij betreft gaat het gemod nu veel te ver. In het vorige topic werd gezegd dat in- en verkopen niet was toegestaan en nu mag er ineens niet gepraat worden over buitenlandse winkels terwijl de winkels uit de openingspost bijna allemaal buitenlands zijn (3 van de 4). Hoezo mogen we hier niet over praten dan?
Dit gaat wel erg ver. Ik snap best dat verkoop en inkoop niet mag maar ik vond het vorige topic heel erg handig om voortgang bij de houden en baalde ook dat het gesloten was. Nu mag er alleen over Belsimpels veel te dure aanbieding worden gesproken? Waarom mogen we niet over bestellingen online praten? Het lijkt me juist iets voor tweakers om aan een toestel te komen dat normaal niet te koop is en ik denk dat meer tweakers zeker hetzelfde zullen denken. Het komt me nu een beetje over als een soort van doorgeslagen censuur.
Wat mij betreft kan het topic dan weer dicht, tenzij de "opmerkelijke" regel over Nederland vervalt.
Ik vind het niet raar dat er naar andere fora wordt gelinkt waar een echte discussie wél gewoon mogelijk is. Ik snap niet wie of wat hiermee beschermd wordt, wat mij betreft in ieder geval niet de community.
[ Voor 13% gewijzigd door williamvdh op 02-01-2013 18:06 . Reden: 3 regels toegevoegd ]
En nu wordt er plots een regel bij verzonnen dat er geen beschikbaarheid van buitenlandse winkels vermeld mag worden in het Nexus 4 topic, terwijl het toestel bijna alleen maar in het buitenland verkrijgbaar is.
Belachelijk!
Had dit dan eerder gemeld, dan had het topic überhaupt niet heropend/opnieuw aangemaakt hoeven worden..
Belachelijk!
Had dit dan eerder gemeld, dan had het topic überhaupt niet heropend/opnieuw aangemaakt hoeven worden..
[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 02-01-2013 17:51 ]
Helemaal eens met wat Laguna hier zegt. Dit is echt compleet onzinnig. Ik krijg ook zeer sterk de indruk dat dit (de regel tegen buitenlandse winkels) zomaar ad-hoc even in het hoofd van de mod (Bullet NL) op kwam, en dan wordt het er maar even in geplempt. Zonder er goed over na te denken.
Het hele topic heeft toch geen zin met deze regel?! Wat een ondoordachte actie...!
Wéér kan ik de vraag stellen: Wie heeft er baat bij deze actie?! De vele normale gebruikers van dit topic in ieder geval niet! (En daar draait het toch om?)
Het hele topic heeft toch geen zin met deze regel?! Wat een ondoordachte actie...!
Wéér kan ik de vraag stellen: Wie heeft er baat bij deze actie?! De vele normale gebruikers van dit topic in ieder geval niet! (En daar draait het toch om?)
Ik snap ook niet waar de nieuwe "regel" over alleen NL opeens vandaan komt.
Het vorige topic ging op slot omdat er zogenaamd "gehandeld" werd in reserveringen.
Nu verzint een mod opeens weer dat er helemaal niet over bestellingen in het buitenland gesproken mag worden.
En dat voor een toestel dat officieel niet eens in Nederland verkrijgbaar is.
Ik snap er niks meer van...
Het vorige topic ging op slot omdat er zogenaamd "gehandeld" werd in reserveringen.
Nu verzint een mod opeens weer dat er helemaal niet over bestellingen in het buitenland gesproken mag worden.
En dat voor een toestel dat officieel niet eens in Nederland verkrijgbaar is.
Ik snap er niks meer van...

Jullie input is duidelijk, we komen er op terug.....
Volgens mij was onze input voordat het nieuwe topic geopend is ook al wel duidelijk.Bullet NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:28:
Jullie input is duidelijk, we komen er op terug.....
Wat gaat er nu gebeuren? Wordt er weer een nieuwe regel toegevoegd waar we ons aan moeten houden?
en graag ook even een duidelijke motivatie, want op deze manier gaat Tweakers als forum voor mij behoorlijk nutteloos worden. eerst 'liep het de spuigaten uit omdat er gehandeld werd' terwijl in werkelijkheid enkele posters een paar mede-tweakers wilden helpen door een overgebleven reservering door te geven. nu mogen we niet meer praten over buitenlandse winkels over een toestel dan niet of nauwelijks in NL te verkrijgen is?? t begint een beetje op een vroege 1 april grap te lijken dit...
mogen we in een volgend topic nog over telefoons discussieren of is dat straks ook uit den boze?
mogen we in een volgend topic nog over telefoons discussieren of is dat straks ook uit den boze?
[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 02-01-2013 18:54 ]
In het topic Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic is het buitenland toch ook gewoon toegestaan of mag dat nu opeens ook niet meer? En zo zijn er wel meer topics voor apparatuur dat niet of moeilijk in Nederland verkrijgbaar is. Sinds wanneer moet alles zo strict? Wat mij betreft was 1 regel genoeg geweest en dat is dat het niet toegestaan is om te vragen naar een reservering, het meenemen van een toestel of het over hebben van een toestel.
Tweakers is een gerespecteerde community met weldenkende gebruikers, die zelf prima kunnen inschatten of iets klopt of niet. Elkaar helpen wordt echter op deze manier onmogelijk gemaakt.
Tweakers is een gerespecteerde community met weldenkende gebruikers, die zelf prima kunnen inschatten of iets klopt of niet. Elkaar helpen wordt echter op deze manier onmogelijk gemaakt.
Mensen, wees nou even geduldig, we zijn er mee bezig en ik kom er op terug.
ik zie dat het NL topic weer open is. Mag hier nu wel of niet over buitenlandse winkels gesproken worden? Zo niet, waar mag het dan wel? Zijn we dan op fok aangewezen?
Ik krijg ook niet de kans om dingen in te stellen he 
Ja, topic is weer open.... Buitenlandse winkels zijn toegestaan onder voorwaarden, laat het topic niet weer opslot gaan
Ja, topic is weer open.... Buitenlandse winkels zijn toegestaan onder voorwaarden, laat het topic niet weer opslot gaan
Mooi dat jullie iets doen met onze feedback. Hopelijk wordt het topic nu niet weer verpest door enkele mensen.Ja, topic is weer open.... Buitenlandse winkels zijn toegestaan onder voorwaarden, laat het topic niet weer opslot gaan
Waar kan er trouwens gediscussieerd worden over de achterliggende gedachte dat het uitdelen van reserveringen niet is toegestaan? Ik neem aan dat er mensen zijn die daarover, los van dit topic, nog wel inhoudelijk wat over kwijt willen/willen weten
Dat mag hier wel, ga nu alleen wel eerst de kids naar bed brengen, reactie van mij kan dus even duren.
In de topicwaarschuwing wordt het weggeven van reserveringen niet genoemd, dus dat lijkt mij geen probleem. Al blijft zoiets natuurlijk wel op eigen risico.
Kan in de titel van het topic "in NL" nog weggehaald worden?
@habermas *hieronder*
Met de voorwaarden worden de voorwaarden bedoeld die nu in de topicwaarschuwing staan vermeld.
Kan in de titel van het topic "in NL" nog weggehaald worden?
@habermas *hieronder*
Met de voorwaarden worden de voorwaarden bedoeld die nu in de topicwaarschuwing staan vermeld.
[ Voor 42% gewijzigd door Laguna op 02-01-2013 20:15 ]
en de voorwaarden zijn...? er wordt nu weer nergens gerept over buitenlandse winkels in de topic-warning. zoals Laguna hierboven al aangeeft, waarom kunnen bepaalde zaken wél in een Nexus 10 en niet in een Nexus 4 topic besproken worden? heb het idee dat er een beetje gemod om het modden wordt.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.