Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
het "in NL" had beter "naar NL" of niks kunnen zijn idd (volgensmij kan ik dat zelf niet aanpassen, dus dat moet een moderator doen denk ik)

Er moet naar mijn mening gewoon gepraat kunnen worden hoe je als nederlander die telefoon te pakken kunt krijgen, al dan niet met een ritje naar het buitenland of bestellingen uit het buitenland (dat is zo ongeveer de enige optie op dit moment). Hier horen buitenlandse shops dus ook zeker bij, zonder rare voorwaarden waar Bullet NL het over heeft, die trouwens nog niet nader genoemd zijn :P Anders had ik inderdaad net zo goed geen nieuw topic kunnen openen.. censuur, bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 17:12
Het uitdelen van reserveringen dus, mijn mening:

Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen op een forum. Ik snap uiteraard dat dingen kopen/verkopen bij V&A thuis hoort, maar als iemand bij de MediaMarkt, Saturn en Google Play een bestelling geplaatst heeft en Google Play de bestelling als eerste verstuurt is er toch niets mis mee dat de reservering bij de MediaMarkt en Saturn weggegeven worden? Hier is dus vraag naar vanuit de community en ik kan me niet herinneren dat er in de wet staat dat dit niet mag. Als jullie onder een topic zoiets zetten als: "Tweakers is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor fysieke of virtuele transacties tussen gebruikers van dit forum." zijn jullie juridisch ook helemaal gevrijwaard.

Jullie bepalen als moderators, lees ik in een post hierboven, dat informatie minder goed te vinden wordt als er wordt geruild met reserveringen. Ik vraag me dan af: Voor wie geldt dat? De tweaker die zelf aanbiedt zijn reservering te delen? Het moderatorteam? De toevallige bezoeker via Google? Iemand anders?

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Vodafone Friends & Family codes, dit topic is gesloten omdat er niet nagegaan kon worden of de codes eerlijk waren, ik vraag me dan af, zonder vervelend te willen over komen, waar bemoeien jullie je mee? Als gebruikers onderling elkaar iets gunnen en jullie dat zinnetje publiceren kunnen jullie dingen waarvan jullie in redelijkheid aan kunnen nemen dat die legaal zijn toch gewoon laten staan? Jullie kunnen ook nooit weten of iets dat aangeboden wordt op V&A niet gestolen is. Hier geldt weer, er is behoefte voor vanuit de community, anders zou het topic niet bestaan. In dit topic was 1 grappenmaker die allerlei codes plaatste en nadat andere tweakers hem duidelijk maakten dat dit niet gewenst was verdween hij ook weer, hierna werd het topic pas gesloten. De brandweer kwam toen het vuur weer uit was maar de tweakers die zo'n code willen bemachtigen staan met lege handen.

Samengevat zou ik jullie willen vragen om bij het modereren meer te kijken naar "de tweaker" en zijn belang en of iets wettelijk mag. Als er in het topic dingen gebeuren die daar allebei onder vallen lijkt het me dat dan valt onder de core business van Tweakers. Allerlei extra en mijns inziens onnodige regeltjes en beperkingen zorgen alleen maar voor opstand, extra werk voor jullie en mensen die weglopen omdat het gras bij de buren groener is. Geef de community iets meer vertrouwen om Tweakers ook in 2013, 2014, 2015, 2016,..... ,...... weer website van het jaar te laten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

eens met william, overigens denk ik dat er binnenkort een Ubuntu-mobile deel moet komen op GOT: http://www.ubuntu.com/devices/android Volgens mij heeft Ubuntu de toekomst

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 03-01-2013 00:13 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter

-lang verhaal-
Ik begrijp je redenatie wel maar het uitwisselen van reserveringen is alleen interessant voor de uitdeler en de ontvanger van de reservering, voor de andere users van het forum is het offtopic en storend in het topic. Het mag dus gerust van de wet maar in een topic willen we het niet hebben, het vervuild de informatie die erin staat en zo wordt het allemaal onoverzichtelijke informatie. Als ik langs allemaal vraag en aanbod posts moet scrollen dan kan ik de relevante post die er tussenin staat makkelijk over het hoofd zien. Er hadden beter in V&A advertenties kunnen worden geplaatst, dat hadden we dan ook in de topicwaarschuwing kunnen zetten.

Er is inmiddels weer een topic voor geopend, ook dat topic willen we weer normaal & ontopic houden :)

Over het Friends&Family topic, ook dat werd een grote onoverzichtelijke rommel met veel vraag & aanbod en veel rommel er tussendoor. Aangezien we niet zijn voorzien van een glazen bol kunnen we ook pas ingrijpen nadat er wat is gebeurd. Wellicht komt er in de toekomst nog iets voor F&F terug maar daar kan ik verder nog niets over melden.

We kijken ook naar de Tweaker als we modereren en daarom houden we juist de topics zo schoon mogelijk en proberen we de rommel topics zo veel mogelijk te vermijden. Mensen die graag offtopic willen blijven gaan kunnen dan beter een andere site opzoeken waar ze dat geen probleem vinden. Volgens mij wil de grootste groep users dat er een bepaald niveau is in de topics en dat willen we graag zo houden.
Stef602 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:12:
eens met william, overigens denk ik dat er binnenkort een Ubuntu-mobile deel moet komen op GOT: http://www.ubuntu.com/devices/android Volgens mij heeft Ubuntu de toekomst
Maak gerust een topic aan in Overige Mobiles, als er voldoende animo en toestellen voor zijn dan krijgt het later vanzelf een eigen Ubuntu-mobile deel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
williamvdh schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:36:

Ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen op een forum. Ik snap uiteraard dat dingen kopen/verkopen bij V&A thuis hoort, maar als iemand bij de MediaMarkt, Saturn en Google Play een bestelling geplaatst heeft en Google Play de bestelling als eerste verstuurt is er toch niets mis mee dat de reservering bij de MediaMarkt en Saturn weggegeven worden? Hier is dus vraag naar vanuit de community en ik kan me niet herinneren dat er in de wet staat dat dit niet mag. Als jullie onder een topic zoiets zetten als: "Tweakers is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor fysieke of virtuele transacties tussen gebruikers van dit forum." zijn jullie juridisch ook helemaal gevrijwaard.

Jullie bepalen als moderators, lees ik in een post hierboven, dat informatie minder goed te vinden wordt als er wordt geruild met reserveringen. Ik vraag me dan af: Voor wie geldt dat? De tweaker die zelf aanbiedt zijn reservering te delen? Het moderatorteam? De toevallige bezoeker via Google? Iemand anders?

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Vodafone Friends & Family codes, dit topic is gesloten omdat er niet nagegaan kon worden of de codes eerlijk waren, ik vraag me dan af, zonder vervelend te willen over komen, waar bemoeien jullie je mee? Als gebruikers onderling elkaar iets gunnen en jullie dat zinnetje publiceren kunnen jullie dingen waarvan jullie in redelijkheid aan kunnen nemen dat die legaal zijn toch gewoon laten staan? Jullie kunnen ook nooit weten of iets dat aangeboden wordt op V&A niet gestolen is. Hier geldt weer, er is behoefte voor vanuit de community, anders zou het topic niet bestaan. In dit topic was 1 grappenmaker die allerlei codes plaatste en nadat andere tweakers hem duidelijk maakten dat dit niet gewenst was verdween hij ook weer, hierna werd het topic pas gesloten. De brandweer kwam toen het vuur weer uit was maar de tweakers die zo'n code willen bemachtigen staan met lege handen.

Samengevat zou ik jullie willen vragen om bij het modereren meer te kijken naar "de tweaker" en zijn belang en of iets wettelijk mag. Als er in het topic dingen gebeuren die daar allebei onder vallen lijkt het me dat dan valt onder de core business van Tweakers. Allerlei extra en mijns inziens onnodige regeltjes en beperkingen zorgen alleen maar voor opstand, extra werk voor jullie en mensen die weglopen omdat het gras bij de buren groener is. Geef de community iets meer vertrouwen om Tweakers ook in 2013, 2014, 2015, 2016,..... ,...... weer website van het jaar te laten worden!
Je stelt het allemaal erg gemakkelijk, maar ik kan het me goed voorstellen dat bijvoorbeeld Vodafone het niet op prijs stelt als die codes, die bedoeld zijn voor medewerkers om aan anderen uit te delen, zomaar te verkrijgen zijn op een forum. We willen op GoT geen zaken waarin misbruik wordt gemaakt, net zoals we bijvoorbeeld geen hulp bieden bij het frauderen met verzekeringen. Nu bestaat er een zeker grijs gebied, en dat is bijvoorbeeld met de Vodafone-codes het geval. We doen het echter niet om maar onnodige regeltjes op te leggen.

In het geval van handelen op het forum is het simpel: of het nou om zaken gaat waar wel of niet voor betaald moet worden, we willen het niet hebben. Het zorgt voor veel slowchat waar anderen niets aan hebben en leidt daarnaast tot conflicten tussen users. Dat is ook de reden dat jaren geleden inkoopacties verboden zijn geworden op GoT.

Ik snap best dat er voor dit soort dingen een behoefte is binnen de community, maar dat werkt ook zo bij warez ;) Er zijn een aantal zaken waar we op het forum simpelweg geen plaats voor willen bieden.

GoT is een groot en aansprekend forum. Wij willen daarom ook niet geassocieerd worden met zaken die verboden zijn of binnen een grijs gebied vallen.
Stef602 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:12:
Dat lijkt me niet, want de eerste apparaten komen pas in 2014. Daar is dus nog geen enkele sprake van :) Sowieso geldt: eerst zien dan geloven, want er zijn meerdere mobiele besturingssystemen die gouden bergen beloven, maar waar ondertussen niets van terecht komt. Vooralsnog slagen alleen Android en iOS er in om een forum te vullen, en begint Windows Phone pas net een beetje levensvatbaar te worden. Voor de rest is er nauwelijks activiteit. Zodra we een hoop consistenten activiteit in Overige Mobiles zien, dan kunnen we eens na gaan denken over een opsplitsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Ik vind dat er in bovenstaande reacties behoorlijk gechargeerd wordt door de mods.
Ik begrijp je redenatie wel maar het uitwisselen van reserveringen is alleen interessant voor de uitdeler en de ontvanger van de reservering, voor de andere users van het forum is het offtopic en storend in het topic.
Aangezien gebruikers in het topic geïnteresseerd zijn in het kopen van de Nexus 4 zie ik niet in hoe zo'n bericht voor hen offtopic zou zijn en storend al helemaal niet. Zijn deze woorden berust op een aanname of waren er daadwerkelijk posters in het topic die zich stoorden aan iemand die een reservering weggaf? Ik doel dus niet op de berichten waarin gevraagd werd naar een reservering.
Verder waren de posts waarbij er een reservering werd weggegeven op 1 hand te tellen, een waarschuwing richting de mensen die een verzoek deden was dan ook genoeg geweest.
Het komt nu vooral over alsof de mods een probleem maakten van iets wat eigenlijk geen probleem was (gezien vanuit het oogpunt van de deelnemers in het topic).
Ik vraag me dan ook af wie er baat heeft gehad bij het sluiten van het topic, dat was helaas niet de Tweaker.

Misschien kan er in de toekomst iets minder drastisch worden opgetreden om zo de gebruiker te ontzien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Laguna schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 02:43:
Ik vind dat er in bovenstaande reacties behoorlijk gechargeerd wordt door de mods.

[...]

Aangezien gebruikers in het topic geïnteresseerd zijn in het kopen van de Nexus 4 zie ik niet in hoe zo'n bericht voor hen offtopic zou zijn en storend al helemaal niet. Zijn deze woorden berust op een aanname of waren er daadwerkelijk posters in het topic die zich stoorden aan iemand die een reservering weggaf? Ik doel dus niet op de berichten waarin gevraagd werd naar een reservering.
Verder waren de posts waarbij er een reservering werd weggegeven op 1 hand te tellen, een waarschuwing richting de mensen die een verzoek deden was dan ook genoeg geweest.
Het komt nu vooral over alsof de mods een probleem maakten van iets wat eigenlijk geen probleem was (gezien vanuit het oogpunt van de deelnemers in het topic).
Ik vraag me dan ook af wie er baat heeft gehad bij het sluiten van het topic, dat was helaas niet de Tweaker.

Misschien kan er in de toekomst iets minder drastisch worden opgetreden om zo de gebruiker te ontzien.
Als ik alleen al de laatste pagina bekijk zitten er al meer dan een hand vol vragen naar reserveringen of andere offtopic rommel tussen.

Ook zie ik al dat er al zeker 10 keer is gewaarschuwd in het topic, dat vind ik meer dan voldoende. Je doen nu of de mods in het topic te streng zijn en het topic onnodig hebben gesloten maar misschien zou je ook eens kunnen kijken naar al de users die moedwillig tegen de (10!) modbreaks en topicwaarschuwing in offtopic blijven posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
wat ik me afvraag waar ineens die regel van 'alleen Nederlandse winkels' vandaan kwam. het N4 topic was rond de feestdagen al een week gesloten, was nog geen dag heropend en werd prompt weer dichtgegooid omdat er een mod plotseling met die (m.i. onzinnige) nieuwe regel op de proppen kwam, kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Was een foutje van Bullet NL en is inmiddels weer hersteld. Hij is daarvoor nu strafregels aan het schrijven :)
Bullet NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:58:
Ik krijg ook niet de kans om dingen in te stellen he ;)

Ja, topic is weer open.... Buitenlandse winkels zijn toegestaan onder voorwaarden, laat het topic niet weer opslot gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
[Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie
[Discussie en Ervaringen] Sony Xperia Z

Is het handiger om deze te mergen? Net als het T/V topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nee, aangezien het losse toestellen zijn, HTC One X en X+ moesten ook apart.. Maar dat is mijn mening :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ja dat zijn wezenlijk andere toestellen. De Z en ZL verschillen alleen iets qua uiterlijk (net als de T en V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als alleen het uiterlijk verschilt lijkt het me wel zinvol om het in één topic op te nemen. De discussie zal dan immers hetzelfde zijn. Maar ik weet niet wat de gebruikers van beide topics daar zelf van vinden? Opzich is het ook niet erg dat er twee topics bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

janvanduschoten schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:07:
[...]

Als ik alleen al de laatste pagina bekijk zitten er al meer dan een hand vol vragen naar reserveringen of andere offtopic rommel tussen.

Ook zie ik al dat er al zeker 10 keer is gewaarschuwd in het topic, dat vind ik meer dan voldoende. Je doen nu of de mods in het topic te streng zijn en het topic onnodig hebben gesloten maar misschien zou je ook eens kunnen kijken naar al de users die moedwillig tegen de (10!) modbreaks en topicwaarschuwing in offtopic blijven posten.
Ik doelde puur op het weggeven van reserveringen, niet op het vragen ernaar zoals ik ook duidelijk in mijn post had verwoord. Voor wat betreft het vragen naar reserveringen en andere offtopic rommel ben ik het eens en 10 keer waarschuwen is inderdaad veel in één topic. Al zal het natuurlijk altijd sneller gebeuren in een populair topic als dat van de Nexus 4, omdat daar nou eenmaal op dat moment veel interesse naar is.
Misschien had de topicwaarschuwing duidelijker gekund, zodat er geen 10 modbreaks nodig waren geweest.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Het punt is dat er altijd topic's zijn van toestellen waar veel interesse naar is; Vandaag de Nexus 4, morgen de Galaxy 4 en overmorgen de HTC Weetikveel. Het probleem neer leggen bij de topicwaarschuwingen is m.i. niet helemaal rechtvaardig, immers via de modbreak's en/of in de topicwaarschuwingen staat duidelijk vermeld wat wel of niet de bedoeling is. We hebben gewoon te maken met mensen die of niet kunnen lezen of problemen hebben om zich aan de regels te houden. Prima, maar naar keer op keer proberen houd het een keer op.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

418O2 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:18:
Ja dat zijn wezenlijk andere toestellen. De Z en ZL verschillen alleen iets qua uiterlijk (net als de T en V)
IP-certificering vs geen IP-certificering bijvoorbeeld al... Tsjaa...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Laguna schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:00:
[...]

Ik doelde puur op het weggeven van reserveringen, niet op het vragen ernaar zoals ik ook duidelijk in mijn post had verwoord. Voor wat betreft het vragen naar reserveringen en andere offtopic rommel ben ik het eens en 10 keer waarschuwen is inderdaad veel in één topic. Al zal het natuurlijk altijd sneller gebeuren in een populair topic als dat van de Nexus 4, omdat daar nou eenmaal op dat moment veel interesse naar is.
Misschien had de topicwaarschuwing duidelijker gekund, zodat er geen 10 modbreaks nodig waren geweest.
Uit ervaring weten we dat topicwaarschuwingen, hoe duidelijk ook, weinig tot niets uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Kan iemand mijn topic titel van Aus naar Asus veranderen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
RoD schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:23:
Als alleen het uiterlijk verschilt lijkt het me wel zinvol om het in één topic op te nemen. De discussie zal dan immers hetzelfde zijn. Maar ik weet niet wat de gebruikers van beide topics daar zelf van vinden? Opzich is het ook niet erg dat er twee topics bestaan.
Je ziet nu al crosspostings ontstaan. Nu de specs bekend zijn, zijn de hardwarematige verschillen echt miniem. Ze hebben alleen ieder een andere accu en de een is waterdicht. Mij lijkt het beter om dit in één topic te houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Crosspostings... Het gaat wat over een vergelijk met specificaties, c'est ca...
Mij lijkt 1 topic onzin, er zijn al twee topics namelijk... En over accessoires of levertijden..
Dan weer wel twee topics zeker? Pimp de TS'en en klaar, het Z-front zit daar, het ZL-front zit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
We hebben ervoor gekozen om verschillende toestellen in aparte topics te laten. Dat voorkomt de steeds herhalende vragen over welk toestel het gaat en of mensen met het andere type er ook last van hebben. Zo zijn er wel meer toestellen die redelijk hetzelfde lijken maar toch net wat anders zijn (OneX/OneX+, Nexus 4 / LG Optimus G).
Ander toestel, dus een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inderdaad, oftewel:
[Sony Xperia Z] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie

Lekker discussieren zou ik zeggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 08-01-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:08:
[...]

Je ziet nu al crosspostings ontstaan. Nu de specs bekend zijn, zijn de hardwarematige verschillen echt miniem. Ze hebben alleen ieder een andere accu en de een is waterdicht. Mij lijkt het beter om dit in één topic te houden.
Ik vind het niet erg om 2 topics te hebben, wel kan het zo zijn dat als de ZL niet naar Nederland komt dat topic bijna niet zal leven en je dus veel vragen ( sowieso al ) in het Z topic zal zien.

Maar 2 topics dus, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

janvanduschoten schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:34:
We hebben ervoor gekozen om verschillende toestellen in aparte topics te laten. Dat voorkomt de steeds herhalende vragen over welk toestel het gaat en of mensen met het andere type er ook last van hebben. Zo zijn er wel meer toestellen die redelijk hetzelfde lijken maar toch net wat anders zijn (OneX/OneX+, Nexus 4 / LG Optimus G).
Ander toestel, dus een ander topic.
Maar waarom staan Sony Xperia T & Xperia V wel in één en hetzelfde topic?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is zo geschied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yorin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:08:
[...]

Maar waarom staan Sony Xperia T & Xperia V wel in één en hetzelfde topic?
Dit heeft zeker niet onze voorkeur, maar om nu achteraf alles op te splitsen is heel veel werk.
Het topic wat jij aanhaald is namelijk een mooi voorbeeld waarom toestellen verschillend zijn, ondanks dat veel specifiacties overeen komen is het natuurlijk wel zo dat het toestellen met twee verschillende schermen zijn. 2 schermen die beide hun eigen problemen zouden kunnen hebben, eigenlijk is het daardoor heel simpel. Elk toestel verdient z'n eigen topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
M'n post was zeker niet bedoeld als slowchat. Ik vroeg me serieus af of 'ie al in de VS zat of dat 'ie z'n bestelling van te voren vanuit Nederland aan het plaatsen is. Zelf ga ik namelijk binnenkort ook naar de VS en ik ben benieuwd wat de handigste manier is om zo'n Nexus te bestellen.

HuHu in "Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit soort dingen zijn niet bedoeld voor het feedbacktopic, zie de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Beste modjes,

Is het mogelijk om een Poll optie toe te voegen aan het maken van een nieuw Topic?

Bedankt :)

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom zou je dat willen? Er is een site, waarvan ik de URL even kwijt ben, waarmee je erg makkelijk polls kunt maken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

pven schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:04:
Waarom zou je dat willen? Er is een site, waarvan ik de URL even kwijt ben, waarmee je erg makkelijk polls kunt maken.
Omdat ik graag een poll wil maken onder de Tweakers alhier, wat inzicht geeft in een bepaald issue met de Lumia 920. Een poll is daar de uitgelezen mogelijkheid voor in dit geval :)

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 04-02-2013 10:25 . Reden: taalnazi kwam voorbij ]

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan toch gewoon dat Bootz script gebruiken? Heel tweakers doet al 10+ jaar niet anders. Zoek een topic met zo'n poll erin en daarin staat een link hoe je een poll in elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Senor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:19:
Je kan toch gewoon dat Bootz script gebruiken? Heel tweakers doet al 10+ jaar niet anders. Zoek een topic met zo'n poll erin en daarin staat een link hoe je een poll in elkaar zet.
Ga ik even proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Deze moet je hebben, wijst voor zich :)

http://poll.dezeserver.nl/index.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe kan voorkomen worden dat in elk telefoontopic er gebedeld wordt voor F&F codes? Nou lost Vodafone dat deels zelf al op door de abonnementen absurd duur te maken, maar voor de die-hards is V&A en niet in het topic.

Misschien opnemen als sticky topic hierover met uitleg hoe het werkt en dat codes via V&A gevraagd moeten worden? Verder gewoon het topic gesloten houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Heb je een linkje naar een betreffende code vraag?
Wij staan het gebedel om F&F codes niet toe, we zullen deze berichten dan ook verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tot nu toe los ik het telkens met een TR op (toch wel een stuk of 5 in de laatste week). Zo her en der zie ik weleens een modknipje langskomen waarbij uit de context weer een code vraag langskwam. In SF is ook een poging gewaagd met die codes, maar dat is bijna een grotere anarchie dan het aanbiedingentopic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Is het ook een idee om in het subforum van elk platform een topic te hebben met overstapervaringen van mensen die van een ander mobiel platform komen? Ik heb bijvoorbeeld nu een "Android bias" in mijn verwachtingen en ik zou het wel interessant vinden om specifieke ervaringen te lezen van mensen die van Android naar WP8 zijn overgestapt. Als ik echter aftrap met "ik heb nu foon dit met Jellybean dat, hoe is dat WP8 nou" heb je weer zo'n magere topicstart :P .

Is er wellicht animo voor zoiets :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hangt er een beetje vanaf hoe je dat vorm wilt geven. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een welles-nietes-discussie wordt met fanboys en haters. Topics voor specifieke ervaringen kunnen natuurlijk prima, maar dan moet je het wel goed afbakenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is het leuk / goed om een Xperia Z vs HTC One vs Galaxy SIV topic te starten?
Om zodoende te discussiëren over de verschillen, verschillende hardware, gebruikte materialen, OS'en, skins, merken, prijzen enzovoort? Of zien jullie dat als groot potentieel bashtopic dus dat wordt niks, dus niet doen?

Ik zie nu alweer in elk topic filmpjes verschijnen van 'dit toestel vs dit toestel' en misschien kan dat centraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vindt het prima, maar dan wel in MAA, ik wil met alle plezier een link in TW van de betreffende Discussie & Ervaringen topics zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Done, koppelingen in de TW zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Danku, topic is nog naar [AND] gegooid zag ik, maar (onnodig) grote 'modbreak' is weer gone en weer [MAA]?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kogeltje heeft vaker moeite met de knopjes. Geeft niet, ik heb het gefikst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Allrighty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RoD schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:32:
Kogeltje heeft vaker moeite met de knopjes. Geeft niet, ik heb het gefikst :P
RoD doet iets zonder overleg, we komen er op terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Alles goed, vroeg me alleen af waarom ik opeens een blauwe modbreak zie :p Terwijl ik in de
veronderstelling was dat ik hem dus in de juiste sectie postte, kan toch ook stilletjes verplaatst worden?

Achja topic heeft een goed begin, geen flamewars en bashes, daar gaat het om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CLB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:56:
Alles goed, vroeg me alleen af waarom ik opeens een blauwe modbreak zie :p Terwijl ik in de
veronderstelling was dat ik hem dus in de juiste sectie postte, kan toch ook stilletjes verplaatst worden?

Achja topic heeft een goed begin, geen flamewars en bashes, daar gaat het om!
Het punt is dat dit een vergelijkingstopic is, dat doe je vooral op moment dat je een toestel wil gaan aanschaffen. Daarom hoort hij ook in MAA en heb ik verwijzingen richting MAA in de TW van de betreffende toestel topics gezet.

Vanmorgen zijn Bart & RoDje schijnbaar wakker geworden zonder zich dit te realiseren, we hebben het er intern even over en dan zetten we hem goed en laten we hem daar staan.

De modbreak van Bart was inderdaad niet nodig, die heb ik daarom ook weg gehaald.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Fijn, top, dank voor de snelle afhandeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Het punt is dat dit een vergelijkingstopic is, dat doe je vooral op moment dat je een toestel wil gaan aanschaffen. Daarom hoort hij ook in MAA en heb ik verwijzingen richting MAA in de TW van de betreffende toestel topics gezet.

Vanmorgen zijn Bart & RoDje schijnbaar wakker geworden zonder zich dit te realiseren, we hebben het er intern even over en dan zetten we hem goed en laten we hem daar staan.

De modbreak van Bart was inderdaad niet nodig, die heb ik daarom ook weg gehaald.....
Ik ben het daar nog steeds niet mee eens, maar daar hebben we het nog even over :P

@CLB: wat wil je eigenlijk precies met de discussie? Verschillen tussen de toestellen bespreken of wil je tot een aankoopadvies komen?

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 15-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verschillen tussen de toestellen bespreken en daarover discussiëren :)
Aankoopadvies hoef ik niet, dat zoek ik tezijnertijd zelf wel uit (en dat gaat niet over de Z of de S IV)

Het ging mij erom dat ik in elk ervaringentopic de linkjes al zag verschijnen met foto's van de toestellen naast elkaar, op elkaar, foto-shootouts, benchmarks enzovoort. Wat mij betreft jammer dat dat niet centraal werd besproken en dat is dan ook de insteek van dat topic. Wat mij betreft ook beter in [AND] maar it's your choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien ligt het aan mij, maar volgens mjj is BulletNL niet geheel objectief meer als mod in het S4/One/Z topic. Gezien de wijze van reageren komen moderaties door hem in dat topic toch een beetje over als tegenstanders van de One de mond snoeren. Tuurlijk komen er uitwassen voor, maar bijvoorbeeld het topic heropenen met een hosannapost over de One vind ik niet heel gepast.

Nothing personal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb behalve het topic een beetje opschonen van off-topic berichten verder niets gedaan, ik snoer helemaal niemand de mond, iedereen mag zijn of haar mening over de 3 toestellen geven.

De hosannapost waar jij het over hebt valt wel mee, Ik geeft alleen een persoonlijke mening over 2 foto's.... Voor de rest is het een quote van een bekende Android website. ik heb dit bericht ruim na dat het topic gisteravond is heropend geplaatst. Ik zie niet in waarom ik niet op persoonlijke titel naar een dergelijke review zou mogen verwijzen.

Overigens lezen de andere modjes ook mee en zullen ingrijpen waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik lees ook mee in dat topic en heb daar ook al wat posts aangepast, ook van Bullet NL. Mocht je het ergens niet mee eens zijn, maak dan gerust een topic report aan, dan wordt daar altijd serieus naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
janvanduschoten schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:10:
Ik lees ook mee in dat topic en heb daar ook al wat posts aangepast, ook van Bullet NL. Mocht je het ergens niet mee eens zijn, maak dan gerust een topic report aan, dan wordt daar altijd serieus naar gekeken.
Wat moet ik nu precies doen om Bullet NL's overduidelijk niet objectieve manier van modereren onder de aandacht te brengen? In dit topic er een melding van maken? Welnu hierbij dan. Meerdere Topic Reports aanmaken elke dag? Hoor het graag. Alle positieve dingen m.b.t. de HTC One zijn top, alle negatieve dingen zijn niet of niet belangrijk. Alle mogelijke manieren om bijv. een Samsung S4 in een negatief daglicht te zetten worden graag uit de kast getrokken. Ik vind dat gedrag geheel niet passen bij een moderator en zou dan ook graag hebben dat daar eens serieus naar gekeken gaat/kan worden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb je een voorbeeld van de niet objectieve manier van modereren?

Bullet heeft wel een eigen mening, net zoals iedereen in dat topic zie ik en als hij in het zwart reageert is dat op persoonlijke titel. Ik zie zo snel geen subjectieve moderaties maar misschien zie ik ze over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hij kan wel heilig zeggen dat hij niemand de mond snoert, maar hij stuurde mij dreigende berichten met de informatie dat ik niet negatief mag zijn over de One.

Ik heb ook een klacht over het gekleurde modereren van Bullet in dat topic. Hij is heel erg fan van de HTC One, en dat is prima. Maar de berichten die hij plaatst en de manier waarop hij sommige berichten wijzigt gaat met een erg gekleurde bril op.

Meerdere malen heeft hij informatie, die achteraf niet correct bleek, neergezet als positieve feiten over de HTC One. Dit kan mijns inziens echt niet door de beugel. Hij heeft geen goed woordje over voor Samsung, maar hij waarschuwt mij wel met een erg dreigende, soms zelfs intimiderende toon dat ik een ban krijg als ik te negatief ben over HTC.

Hij was het echter zelf die de Samsung S4 met een fisher price telefoon ging vergelijken en een foto ging plaatsen. Hij heeft mij vaak genoeg gezegd dat ik alleen iets mag typen als dat berust op feitelijke informatie. Vervolgens zet hij een gerucht in het topic met de melding: "Ik vond het wel leuk en wilde dit delen.." Dat lijken mij niet echt feiten.

Het is een paar keer bijna uit de hand gelopen in het topic, en de enige reden daarvoor zijn de gekleurde reacties van Bullet. Hij is zo storend pro HTC dat hij daarmee reacties uitlokt. Vervolgens gebruikt hij zijn positie om alles wat in principe dezelfde toon heeft als zijn reacties, alleen vanuit Samsung oogpunt, te verwijderen.

Elke vorm van licht commentaar wordt meteen als trollen weggezet. Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden. Feit is namelijk dat heel veel mensen besluiten nemen na een kijkje te hebben genomen op dit mooie forum. Dan is het niet acceptabel dat nota bene een mod zo eenzijdig te werk gaat, niet feitelijke informatie als waarheden neerzet, en de andere meningen de kop in drukt, gewoonweg omdat hij dat kan, niet omdat daar iets verkeerds in staat.

Het is nu natuurlijk moeilijk te laten zien allemaal, omdat hij alles verwijderd wat hem maar niet aan staat. Ik post precies zoals hij dat doet, met dezelfde toon, maar omdat ik een andere mening heb, en hij de macht, wordt alles gewijzigd, en belachelijk gemaakt als trollen.

Berichten die pro HTC zijn, worden weggezet met dat doen we hier niet. Berichten die zijn mening niet delen, wordt meteen als trollen neergezet, wat neerbuigend is.

[ Voor 3% gewijzigd door Franco10 op 18-04-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
janvanduschoten schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:37:
Bullet heeft wel een eigen mening, net zoals iedereen in dat topic zie ik en als hij in het zwart reageert is dat op persoonlijke titel. Ik zie zo snel geen subjectieve moderaties maar misschien zie ik ze over het hoofd.
Hij is bezig alles zo positief mogelijk voor HTC neer te zetten, en zo negatief mogelijk voor Samsung, dat hij daarmee reacties uitlokt. Die reacties hebben dezelfde toon als zijn eigen reacties, maar die zet hij weg als trollen en wijzigt die.

Hij plaatste bijvoorbeeld een bericht over het R&D budget van Samsung. Toen daar veel reacties op kwamen, die zijn mening niet deelden, vond hij opeens dat dat niet echt met het vergelijk topic te maken had, en maakte hij een nieuw topic aan. Het bericht wat hij laatst plaatste over een gerucht in Taiwan, heeft net zo min direct te maken met het vergelijktopic, maar die kreeg wel de reacties waar hij op uit was, en die blijft daarom staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb je voorbeelden van het gekleurd modereren, de dreigende/ intimiderende toon ivm een ban ?

Dat van de speelgoed telefoon vond ik ook niet gepast, deze heb ik dan dus ook weggehaald. Ik wil hier graag over discussiëren maar dan wel aan de hand van concrete voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
janvanduschoten schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:08:
[...]

Heb je voorbeelden van het gekleurd modereren, de dreigende/ intimiderende toon ivm een ban ?

Dat van de speelgoed telefoon vond ik ook niet gepast, deze heb ik dan dus ook weggehaald. Ik wil hier graag over discussiëren maar dan wel aan de hand van concrete voorbeelden.
Het wordt wat lastig om voorbeelden te geven als alle berichten inmiddels zijn gewijzigd. Ik zou zeggen als er een manier is om originele berichten te zien, barst het hele topic van de bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik kan ze wel inzien, als je me linkjes geeft naar de bewuste posts. Ik kan ze hier dan quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik mag toch aannemen dat een moderator de algemene tendens in dat topic, en de manier van posten van een andere moderator (post na post, pagina na pagina) kan peilen. Het is een paar keer uit de hand gelopen in da topic, en altijd zat bullet er middenin.

Dit is toch niet iets om zo licht en laconiek op te pakken? Ik hoop dat jullie wel het een en ander kunnen aanvoelen, en dat niet mensen hier het hele topic af moeten gaan, op zoek naar linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Als ik het topic lees zie ik Bullet NL niet anders reageren dan jij of Brad Pitt dus dat zul je waarschijnlijk niet bedoelen. Jullie hebben het over gekleurd / niet objectief modereren, dat zie ik niet. Ik pak dus niets licht of laconiek aan, ik vraag alleen naar specifieke voorbeelden van jullie verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb mij n.a.v. jullie meldingen hierboven voor een flink deel ingelezen in het bewuste topic. Dat jullie meningen hebben die van elkaar verschillen, dat is mij ondertussen wel duidelijk. Wat dat betreft vat deze reactie: renzo4000 in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV" het volgens mij allemaal wel goed samen.

Franco vindt de camera van de One prut, Bullet niet.Dat is jullie goed recht, maar ga niet je eigen mening als een vaststaand feit presenteren.

Wat dat betreft laat de reactie van luappul in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV" duidelijk zien dat zelfs de professionele reviewers (en dat zijn inderdaad soms net mensen ;) ) het eigenlijk ook nog niet eens zijn over de camera van de One.
Dit beeld komt mij, als gelegenheidsreviewer, ook zeer bekend voor. Het is mij ook gelukt om met een toestel waarvan de camera bekend staat als zeer matig, toch schitterende foto's te maken. Dat beeld krijg je ook bij reviews. Als je dan continu 1 negatieve review blijf aanhalen als "de waarheid" dan maak je jezelf niet echt geloofwaardig.

Ik wil jullie dan ook vragen om bij de reacties in het achterhoofd te houden dat je absoluut recht heb op je eigen mening, die mag verkondigen, maar dat het misschien niet DE waarheid hoeft te zijn. Juist dit topci is bedoeld om verschillende ervaringen met de toestellen naast een meetlat te kunnen leggen.

Zoals Janvanduschoten hierboven al aangeeft, ik zie geen excessen in de reacties van Bullet t.o.v. jullie eigen reacties. Ga het vooral niet met elkaar eens zijn, maar vecht dat alsjeblieft niet in dat topic uit, dat houdt het wel zo leuk voor de andere users. die maken hier namelijk ook al regelmatig opmerkingen over..

Uiteindelijk krijgt geen van jullie centjes van Samsung, Sony of HTC, dus zo belangrijk is het krijgen van je gelijk nu ook weer niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Even los van de bovenstaande sociologisch interessante discussie ( ;) ) : Is er een algemeen topic voor software op het Android O.S. bijvoorbeeld waar software met elkaar wordt vergelijkt? Denk hierbij aan tekstverwerking, readers en andere zaken. Ik kan het iig niet vinden in de zoekfunctie of hier op het forum.

Ik denk dat vooral voor beginnende Android gebruikers (yours truly) het een handig topic zou zijn en voor gevorderde een goede om op de hoogte te blijven. Natuurlijk is er buiten Tweakers wel wat over te vinden overigens. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Auredium op 19-04-2013 08:54 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Er is wel een algemeen topic waar apps worden besproken, Google Play & Androidapps - Deel 18 maar geen specifiek vergelijkings topic.
Er zijn bijvoorbeeld wel een topics voor specifieke apps als Tasker, Whatsapp, etc en een navigatie vergelijk topic (Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2).

Mocht je een topic willen aanmaken om bij voorbeeld hardloop apps of tekstverwerings- apps, etc met elkaar te vergelijken en bespreken, ga je gang. Graag zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ah, ik wil het best doen maar dan zal ik eerst zelf wat ervaring moeten op doen met de apps die daarvoor in de markt zijn. :)

Het lijkt me iig wel een goed topic aangezien Android wss wel voor meer dan alleen games wordt gebruikt. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
janvanduschoten schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:01:
Als ik het topic lees zie ik Bullet NL niet anders reageren dan jij of Brad Pitt dus dat zul je waarschijnlijk niet bedoelen. Jullie hebben het over gekleurd / niet objectief modereren, dat zie ik niet.
Bingo!

Maar raad eens welke van deze 3 mensen die reageren de waarschuwingen aan de broek hebben? Natuurlijk mag een moderator een mening hebben, maar deze weet ondertussen iedereen al. Als hij vervolgens op elke pagina, op alles wat maar een beetje positief is over Samsung gaat reageren met plaatjes van speelgoed telefoons, dan lokt hij daarmee reacties uit, die vervolgens waarschuwingen opleveren.

Ik reageer precies zoals jij zegt exact hetzelfde als bullet, maar ik ben degene die allemaal waarschuwingen krijgt. Het is toch de bedoeling dat een mod zorgt dat alles goed loopt, in plaats van zelf de problemen te veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Het klopt dat een moderator zorgt voor een goed verloop in een topic. Hij reageert daar in het zwart dus op een persoonlijke titel, als een gewone user. Het speelgoedplaatje vond ik ook niet gepast in dat topic en heb ik dan dus ook aangepast, net als ik bij elke andere user zou doen. Het viel ons ook wat van hem tegen, Bullet NL bleek ook maar gewoon een mens te zijn ;)
In het heetst van de strijd worden er blijkbaar wel eens fouten gemaakt.

Over waarschuwingen doe ik geen uitspraken, dat wordt niet openbaar besproken, van niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Auredium schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:17:
Het lijkt me iig wel een goed topic aangezien Android
wss wel voor meer dan alleen games wordt gebruikt. :)
Ik begrijp nog steeds niet wat voor topic je nou wilt opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik had begrepen dat hij een topic zoekt / wil opstarten over waarin specifieke Android apps worden vergeleken zoals het Android navigatie topic waar diverse navigatie programma's worden vergeleken en besproken.
Dus wel één topic per app soort, geen alles-in-één topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm ja... maar wat voor soort topic (lees: wat voor apps) lees ik nergens?
Dus een Office-topic, een GPS-locator-topic, een WiFi-netwerkcheck-topic enzovoort...

Ik beslis niks natuurlijk en een ieder staat vrij op het te starten, maar ik denk dat er weinig discussiewaarde is en zulke topics snel doodbloeden eerlijk gezegd :) Zie vaak zat van zulke vragen in het Androidapps-topic, persoon wordt geholpen / op een paar apps gewezen en het is weer klaar. Desalniettemin doe je ding natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

In het geval van tekstverwerking:

Een overzicht van verschillende tekstverwerkers zoals Documents To Go, Google Docs, Quickoffice Pro. voor en nadelen etc. Nu zijn er buiten tweakers al vergelijkende topics hierover natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik mijd juist het algemene app topic omdat er gewoon teveel apps zijn om in één topic te duwen. Ik moedig een topic per onderdeel wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nogmaals, Wij juichen het van harte toe, dit soort topics. Ga dus gerust aan de gang! Onze zegen hebben jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

janvanduschoten in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"
Wat was hier offtopic aan? Er wordt toch gewoon gediscussieerd? Misschien wat pittig, mag dus ook niet?

Het gaat om het feit dat zulke software-gimmicks opslaggeheugen opslurpen, dat is gewoon waar. Ik geef een ongenuanceerd voorbeeld dat ik liever 12GB vrij heb dan 8GB, waarbij er wordt opgemerkt dat het om MB's gaat en niet om GB's. Nou dat is fijn, could be, maar dat wil ik dan graag zien / lezen in bronnen. En *pats* weg?

En dit: janvanduschoten in "Google Play & Androidapps - Deel 18" Que?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 24-04-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
No offence, maar die discussie ging over GB terwijl het idd over MB's gaat met de Samsung add-ons. Die voegde niet heel veel toe, want ook HTC heeft zo zijn meuk (Sense, anyone?) die de MB'tjes inpikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik vond het wel wat toevoegen anders plaats ik het niet...
Dat HTC ook z'n meuk heeft begrijp ik natuurlijk ook, maar de S4 heeft wel wat meer bloatware aan boord :)

Als er dan wordt ingenomen dat:
Brad Pitt schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:33:
Zo lang het meeste gewoon uit te schakelen is en geen resources kost kan dat geen nadeel zijn :)
Klopt dat imho niet en haal ik dus aan dat er opslaggeheugen op wordt geslurpt, wat ik een nadeel vind.

Daarna volgt dit: CLB in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

EDIT: Bij de 16GB versie van de S4 blijkt er voor de gebruiker 8,4GB over te zijn. Van de Sony Xperia Z
weet ik dat daar 11,7GB over is van de 16GB voor de gebruiker. Bij de One 25,4GB (maar dat is 32GB)

Dat is imho een prima discussiepunt in een vergelijkingstopic... (tevens ook nog is GB's ipv MB's)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 24-04-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jij hebt het over opslaggeheugen, BP over RAM geheugen. Niet gebruikt en niet inladen heeft dus nul effect op je batterij.
Ook is de app-opslag daar weer los van, want elke telefoonfabrikant reserveert weer een ander deel om apps te installeren. Als dat bij de S4 groter is, is er minder los beschikbaar voor media. En dan komen we weer bij de SD-kaart uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Over de batterij heb ik het nooit gehad...

Ik heb het over opslaggeheugen en dat bloatware daar ruimte van opslurpt, dat is logisch.
Met de grote hoeveelheid Samsungbloatware vroeg ik me af hoeveel ruimte dat inneemt en ik gaf gewoon een uit de lucht gegrepen voorbeeldje van 'liever 12GB dan 8GB' waarop er wordt ingegaan dat het helemaal geen GB's scheelt, maar slechts MB's. Daar vroeg ik dan ook naar en toen kwam de modbreak, daarom waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Wanneer komt er eindelijk een apart sub fora voor Windows 8 tablets? Overig is het niet meer echt als je na gaat dat 7% van de gekochte tablets Windows 8 draaien in Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:28:
janvanduschoten in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"
Wat was hier offtopic aan? Er wordt toch gewoon gediscussieerd? Misschien wat pittig, mag dus ook niet?

Het gaat om het feit dat zulke software-gimmicks opslaggeheugen opslurpen, dat is gewoon waar. Ik geef een ongenuanceerd voorbeeld dat ik liever 12GB vrij heb dan 8GB, waarbij er wordt opgemerkt dat het om MB's gaat en niet om GB's. Nou dat is fijn, could be, maar dat wil ik dan graag zien / lezen in bronnen. En *pats* weg?
Jup, *pats* weg.

Het liep weer uit een een discussie die alleen voor jou en BP interessant was, wie heeft de langste. Aangezien ik daar geen zin in heb in een topic heb ik het weggehaald. Als ik een paar wellus-nietus post zie en wat langs elkaar heen gepraat van dezelfde users dan kunnen ze weg, voegt niets toe aan het onderwerp van het topic.
"Klagen" over vaststaande feiten zoals wat een merk standaard op het toestel levert voegt niets toe, de korte discussie daarna ook niet. Het is interessant om over de apps zelf te discussiëren, dat gebeurde daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
CokeZero schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:52:
Wanneer komt er eindelijk een apart sub fora voor Windows 8 tablets? Overig is het niet meer echt als je na gaat dat 7% van de gekochte tablets Windows 8 draaien in Q1
Die gaat er komen, maar nu nog even niet. We wachten tot er nog iets meer over gesproken wordt in onze fora. Pin mij er niet op vast, maar ik verwacht ergens in het najaar een eigen subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is er eigenlijk op de tweakers.net burelen al nieuws over de nieuwe T-Mobile tarieven? Ze gaan over krap drie dagen in, maar nog geen nieuws erover. Normaal hebben jullie wel een informant, dus iets zegt me dat jullie de prijzen al hebben en dit nog niet mogen melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
De mate van objectiviteit is soms erg ver te zoeken, Bullet NL in "[HTC One] Ervaringen en Discussie", ik vind dit soort reacties niet gewenst.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Jij mag ze ongewenst vinden, daar heb je alle recht toe.... Feit is wel dat ik mijn mening gewoon in een toestel topic post. En daar is helemaal niets mis mee. In de post die jij aanhaalt en de gene die ik daarna heb gepost maak ik duidelijk dat er meer is om voor een One te kiezen dan alleen specificaties. Wanneer jij het daar niet mee eens bent, nogmaals, dat is prima. Echter wil dat niet zeggen dat ik iets verkeerds schrijf.

Waar ik wel moeite mee heb zijn dit soort berichten; Brad Pitt in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"

Dergelijke verdraaiingen van quotes zijn not done, bovendien is de verwijzing naar een Toestel vs. Toestel topic ook nog eens helemaal verkeerd. Waarom? Omdat ik zoals ik net al schreef alleen maar mijn bescheiden mening geef over de HTC One.

Maar goed, nu jij je hier toch komt melden. Zou jij misschien een andere toon willen aanslaan in het betreffende topic? Jou negativisme t.o.v. de HTC One begint een beetje storend te worden, iets wat bijna riekt naar HTC One bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
Brad Pitt heeft gewoon een punt, en een goede ook. Je mag van mij wel je voorkeur uiten, maar dan wel op en enigszins concreet en onderbouwde manier en zonder andere producten zomaar te bashen.

Als anderen dit doen en je vindt het off topic dan modereer jij ze weg, maar zelf mag je het wel doen. Ik vind het typisch gedrag voor een moderator en het lijkt me dat dit niet de insteek is van Tweakers, ik kan het natuurlijk mis hebben....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat is dit nu voor loze beschuldiging, de enige moderatie die ik in de betreffende topic's heb gedaan is een modbreak plaatsen in het S4 topic omdat daar wel heel erg Off-topic wordt gegaan.

Omdat ik juist mijn eigen mening geef voer ik bepaalde moderaties zelf helemaal niet uit (in deze betreffende topics)

Indien er toch berichten zijn verwijderd moet je niet bij mij zijn.....
Nogmaals, ik bash nergens een product, ik geef alleen mijn mening over de HTC One.... Precies zoals andere moderators in dit forum aangeven dat ze PvdA, GL of VVD stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Koldur schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:47:
Brad Pitt heeft gewoon een punt, en een goede ook. Je mag van mij wel je voorkeur uiten, maar dan wel op en enigszins concreet en onderbouwde manier en zonder andere producten zomaar te bashen.

Als anderen dit doen en je vindt het off topic dan modereer jij ze weg, maar zelf mag je het wel doen. Ik vind het typisch gedrag voor een moderator en het lijkt me dat dit niet de insteek is van Tweakers, ik kan het natuurlijk mis hebben....
Zou je een concreet voorbeeld hiervan willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
janvanduschoten schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:20:
[...]

Zou je een concreet voorbeeld hiervan willen geven?
Is een beetje lastig he, nu alles is verwijderd, maar het lijkt hier toch niet zo professioneel te gaan en het bashen van de S3 wordt hier ook in weergegeven:
Bullet NL in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"

Ik vind dergelijk bericht wel erg inhoudsloos worden, vooral voor een moderator. Ik heb berichten gezien welke eerder gemod werden. Er zijn meer berichten geweest welke ik niet geheel normaal vind voor een moderator.

Nu zijn in de SGS4 topic hele posts verwijderd waarbij voornamelijk inhoudelijk kritiek werd geleverd wat prima on topic was, misschien een zinnetje wat gericht was op Bullet NL, wat in ieder geval minder inhoudsloos geforumuleerd en on topic geschreven was dan de post gelinkt van Bullet NL.

Eén ding is duidelijk voor mij, en dat is dat het mod systeem op de threads waar ik het over heb onjuist wordt toegepast.

Verder vind ik het vreemd dat een moderator Mobile niet mag modereren in de onderwerpen waarvoor hij/zij is aangesteld....

Daarbij geeft Bullet NL hier precies aan waarom hij mij niet geschikt lijkt voor modereren van posts, ik heb geschreven dat je een voorkeur mag uitspreken, dit lijkt hij niet te kunnen lezen, want hij reageert op mijn post alsof dat er niet staat....

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 29-04-2013 17:55 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Volgens mij begrijp jij een aantal zinnen van mij niet,

Het bericht waar jij naar verwijst stelt feitelijk helemaal niets voor, ik maak een motivatie van mijn telefoon..... Daar is helemaal niets mis mee, ik mag gewoon net als jij uiten wat ik er persoonlijk van een telefoon vindt.

Vervolgens reageer ik op een bericht wat eerder is geplaatst, namelijk dat iemand het zonde vind om zijn HTC One mee te nemen wanneer hij een slokje op heeft. Daar reageer ik op een hele luchtige manier op dat hij dan inderdaad maar beter een goedkopere telefoon mee kan nemen. Zie ook de knipogen en de rode neus.

Daarbij zit helemaal niets kwaads in mijn post in het HTC One topic...... Ik wil best discussiëren over bepaalde meningen en gevoelens, of dingen die je beter niet had kunnen doen. Echter het enige wat ik in het topic doe is de gene die ik antwoord een bevestiging geven van het gene wat hij al schrijft! Meer niet.

Dat jij bepaalde berichten niet vindt kunnen als moderator, tja.... Wat moet ik daar mee? Ik hoor het aan, wanneer ik vind dat jij gelijk hebt zal ik daar de volgende keer rekening mee houden..... Maar verder kan er in dit geval echt helemaal niet mee. Vooral omdat ik nog steeds vind, dat ik helemaal niets verkeerd doe.

Vervolgens schrijf je dat ik een soort van gekleurd moddereer, ik heb je in een privé bericht als in dit topic net als mijn collega hier boven gevraagd om een voorbeeld. Tot op heden heb ik nog niets anders ontvangen dan een verwijzing naar een “gekleurde” mening over een toestel.

Zoals ik je ook al op een andere manier heb laten weten zijn onze meningen in het zwart gewoon op persoonlijke titel, dus ook die van mij! Nogmaals, ik ben zeer benieuwd waar van jij vind dat ik als modje verkeerd hebt beoordeeld.

Het klopt dat er in het S4 topic een aantal berichten zijn verwijderd, maar dat heb ik niet gedaan. Bewust niet overigens, waarom? Omdat ik al een mening over een bepaald toestel heb wat de concurrent van de S4 is. Ik grijp dus bewust niet (te veel) in het S4 topic omdat ik als HTC One eigenaar niet de schijn van conflicterende belangen op wil roepen. Tenzij het overigens directe noodzaak is, bijvoorbeeld bij spam of dingen die echt niet door de beugel kunnen.

Hiermee ontzenuw ik meteen jou zin dat ik niet zou mogen modereren, dit mag ik wel.... In alle topics binnen Mobile, echter doe ik dat bewust niet in 3 topic's..... Om de hier boven aangegeven reden.

Op je laatste zin ga ik niet eens in........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Een discussie omdat een moderator het heeft over z'n net gekochte device... hahaha wordt steeds gekker.
Desbetreffende moderators(s) heeft / hebben ook een eigen mening en hun eigen ideeën die ze gewoon mogen uiten. Een moderator is niet alleen een rechtsorgaan dat hier rondhobbelt om users te modereren waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als een discussie niet op de man is prima.

De enige wrevel die ik me wel kan voorstellen is dat je een discussie leest (als minnocent bystander) tussen een mod en een paar anderen, maar je onderaan een bericht leetst laatst gewijzigd door mod en als laatst woord een Modbreak door die mod die ook in die discussie zit. Dat ziet er wel raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

In de [Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV was net een post geplaatst dat het weinig zin heeft om in discussie te gaan met iemand aangezien die toch alleen maar alles van één telefoon aan het ophemelen is en de andere afkraken. Gelijk daarna is de post compleet leeggehaald wegens "op de man spelen". Hoezo is dat op de man spelen? Er stond geen enkele onwaarheid in en de geschiedenis kan je er op na slaan dat als er een discussie is (met bronnen) er geen reactie of een tldr op komt. Hoe kan je op de man spelen als het simpelweg de waarheid is?

En als ik een tip mag geven. Gooi dat topic inmiddels gewoon dicht. Dit zal tot in de eeuwen gewoon één grote flamefest/ruzietopic blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 02-05-2013 16:29 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Je heb helemaal gelijk wat betreft de oorspronkelijke reactie qua inhoud, maar het is een discussie over 3 toestellen, niet over hoe iemand reageert in een topic. Daarvoor hebben we TR knopjes, dit topic of desnoods (maar liever niet) een DM richting de mods.

We houden dat topic in de gaten, zelfs meer dan ons eigenlijk lief is.
En als ik een tip mag geven. Gooi dat topic inmiddels gewoon dicht. Dit zal tot in de eeuwen gewoon één grote flamefest/ruzietopic blijven.
Bedankt voor de tip :)

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 02-05-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik weet niet of dit het goede topic hiervoor is, en zo niet.. dan mn excuses alvast.

Ik zie op tweakers de laatste tijd veel mooie reviews over de nieuwe high end android toestellen, maar het is al erg lang geleden dat er een review was waarin enkele (3a4) "goedkopere" android toestellen werden vergeleken. Ik weet dat dit enkele weken wel het geval was voor windows phone toestellen, maar zelf zou ik heel graag zo'n review/shootout van android toestellen willen zien.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat daar lastig aan is, is de er geen drie midrange-modelletjes zijn, maar tientallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:11:
Wat daar lastig aan is, is de er geen drie midrange-modelletjes zijn, maar tientallen :p
Korte shootouts zoals ze dat af en toe wel eens hebben kan perfect voor zoiets.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.