Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CY28Qo9jcOTPYBOjZcQZKYnz/full.jpg

Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de drie genoemde toestellen:In de losse topics voor de toestellen zie je al genoeg mensen 'schreeuwen' dat hun toestel de beste is, dat het andere toestel wat nog uit moet komen helemaal niks is, of mensen claimen dat hun nieuwe telefoon de beste, de mooiste en de snelste zal zijn op de Androidmarkt van 2013... Maar even centraal!

Deze drie high-end toestellen hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen, hun eigen unieke features, hun eigen design, gebruikte materialen en eigen Androidskin. Waar ze wel allemaal hetzelfde in zijn is het feit dat het high-end Androiddevices zijn, die allemaal dingen naar 'telefoon van het jaar 2013'

Nu zijn er veel liefhebbers van de Sony, deze is immers al een paar weken op de markt, de reviews van de HTC One zijn lovend en ook de Galaxy S IV wordt door veel mensen goed ontvangen. Ook zijn er mensen die de Xperia Z maar een lelijk ding vinden, van de One niet wakker liggen en de S IV een en al plastic vinden. Iedereen heeft een eigen mening en argumenten en respecteer deze dan ook, np toch?

Dit topic is dan ook bedoeld om onder fijne omstandigheden en met begrip voor elkaar te discussiëren over deze drie high-end devices. Mocht dat niet goed gaan en uitlopen in een groot bash- en flametopic, zijn we helaas snel klaar en gaat het op slot. Je mag uiteraard je voorkeur uitspreken voor een toestel, maar gebruik hiervoor dan goede argumenten. Een toestel afschieten kan natuurlijk ook, maar houd het uiteraard netjes, gebruik daarvoor argumenten en nogmaals; respecteer ieders mening!

Xperia ZOneS IV
ChipsetS4 ProSnapdragon 600Snapdragon 600
Aantal cores4 - quadcore4 - quadcore4 - quadcore
CPU snelheid1,5GHz1,7GHz1,9GHz
GPU chipsetAdreno 320Adreno 320Adreno 320
GPU snelheid520MhzOnbekendOnbekend
Intern geheugen16GB32/64GB16/32/64GB
Flash geheugenJaNeeJa
Werkgeheugen2GB2GB2GB
Glonass-ondersteuningJaJaJa
BehuizingGlasAluminiumPolycarbonaat
Scherm5,0" Mobile Bravia 24,7" Super LCD35,0" Super Amoled HD
Camera achterkant13.0 megapixel4.0 ultrapixel13.0 megapixel
Camera voorkant2.2 megapixel2.1 megapixel2.0 megapixel
Fysieke cameraknopNeeNeeNee
GSM-frequenties MHz850, 900, 1800, 1900850, 900, 1800, 1900850, 900, 1800, 1900
NL'se LTE-supportJaJaJa
Accu / verwijderbaar2330mAh / nee2300mAh / nee2600mAh /ja
Afmetingen 139.0x71.0x7.9 mm137,4x68,2x9,3 mm136.6x69.8x7.9 mm
Gewicht 146 gram143 gram130 gram
Prijs€550,00€650,00€650,00
BijzonderhedenWater- / stofdichtInfrarood / stereospeakersInfrarood
NotificatieledjeRechtsbovenLinksbovenLinksboven
Websites*klik**klik**klik*
Topic op Tweakers*klik**klik**klik*
Handson Tweakers*klik**klik**klik*
Review TweakersAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/prs/shields/reviewshield-40-medium.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/prs/shields/reviewshield-45-medium.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/prs/shields/reviewshield-40-medium.png

Uiteraard komen en zijn er ook nog andere toestellen op de markt die mee kunnen met het high-end geweld, maar deze zijn niet uitgebreid opgenomen in deze topicstart. Dit, omdat ze veelal niet in de winkels in Nederland te krijgen zijn en alleen te koop zijn in het buitenland, oftewel je moet importeren:
[list]• Asus PadFone Inifnity
Snapdragon 600, 2GB RAM, 64GB, 5" Full HD, 13MP, 143.5x72.8 x8.9 mm
[list]• Oppo Find 5
S4 Pro, 2GB RAM, 16GB/32GB, MicroSD, 5" Full HD, 13MP, 2500mAh, 141.8x68.8x8.9 mm
[list]• Sony Xperia ZL
S4 Pro, 2GB RAM, 16GB, MicroSD, 5" Full HD, 13MP 2370mAh, 131,6x69,3x9,8 mm

Alleen stemmen als je nog geen van deze telefoons hebt, wel zo eerlijk toch!
Poll: Voor welke Full HD smartphone ga jij?
Asus Padphone Infinity
HTC One
Oppo Find 5
Samsung Galaxy S4
Sony Xperia Z
Sony Xperia ZL
Anders...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=385483&layout=6&sort=prc

Whatabout my opinion:
De Xperia Z, eerste toestel met een Full HD scherm, 5", glazen behuizing, waterdicht... Maar het toesel kon me niet bekoren. Doordat hij waterdicht is, wordt er gebruik gemaakt van klepjes om alle poorten af te sluiten. Daar heb ik al een hekel aan, ik denk dat, dat in de loop der tijd lam wordt dus dat is al jammer. Designwise spreekt het toestel me ook totaal niet aan. Vind het een fingerprintmagnet in de negatieve betekenis van het woord en is gewoon niks voor mij. Toestel is groot, rechthoekig en vond ik niet erg fijn vasthouden. Een ingebouwde accu vind ik geen nadeel eerlijk gezegd. In het jaar dat ik nu telefoons gebruikt heb met een ingebouwde accu is het slechts 2x voorgekomen dat ik geen juice meer had. De batterijduur blijkt daarintegen niet helemaal top te zijn, fotokwaliteit is leuk, maar het toestel heeft voor mij geen unieke features, mogelijkheden of 'the feeling. De Sony UI is strak en clean, iets wat ik wel kan appreciëren en ook het slot voor een MicroSD-kaartje is erg fijn. Voor mij geen Z.

De HTC One, een toestel wat HTC weer op de markt moet zetten. Alhoewel ik zelf al een jaartje gebruik heb gemaakt van de HTC One X en de HTC One X+ en die toestellen me altijd bevielen. Een aluminium unibody met een slick design die erg prettig in de hand vasthoud en een scherm waar je u tegen zegt. Grote pluspunten dus. Sense 5 heb ik te kort gezien, om daar een goed oordeel over te vellen, maar als verder borduurt op Sense 4 en Sense 4+ dan heb ik daar geen klagen over. Tevens zal ik zeer waarschijnlijk een andere launcher installeren voor nog meer mogelijkheden, terwijl ik toch wat Sense-features zal blijven behouden. De camera is gewaagd en interessant, maar in de reviews komt hij er redelijk uit. Niet super, niet heel slecht, in sommige vergelijkingen heel goed, in andere weer 'mwah'. Okee klaar, so be it. De accu is ingebouwd en kan dus niet snel vervangen worden, maar zoals ik al eerder zei is dat voor mij geen nadeel. Natuurlijk is het leuk, maar het kan niet, okee, punt. Wat wel jammer is, is dat er geen expansiemogelijkheden zijn voor MicroSD-kaartjes. Dit had ik op de One X en One X+ ook niet, maar mijn 'theorie' over 'Full HD, dus ik wil graag grote foto's en Full HD films' bij me hebben loopt dan al snel tegen het beperkte geheugen aan. Bij de One X met z'n 32GB en 720p schermpje, lukte dat nog aardig, maar de One X+ bood mij 64GB en dat kon me echt bekoren. Er komt ook een 64GB versie van de One uit, maar op de vraag of en wanneer de 64GB versies naar Nederland komen kon HTC me nog niks vertellen... In Engeland zou eerst de 32GB versie worden gereleased en de 64GB versies zouden daarna volgen. Over Nederland en andere Europese landen was dus niks te zeggen helaas, waarom HTC, waarom? Voor mij persoonlijk is de One een grote kanshebber, maar dan wel het liefste een 64GB versie, time will tell what it will be, deze of toch iets heel anders...

Dan nog de Galaxy SIV van Samsung... Ik heb de eerste Galaxy S van Samsung gehad, welgeteld drie uur gebruikt, maar het is gewoon niks voor mij. Oversaturated schermen, onnatuurlijke kleuren, nee dat werd hem niet. Tevens hielp het niet echt mee dat de behuizing van een plastic was, waar Barbie nog jaloers op zou worden, ze zou immers shinen als een ster. De Galaxy SII en SIII heb ik regelmatig gezien, maar daar geldt hetzelfde voor, niet voor mij. De hardware in die versies van de Galaxy S waren altijd sneller dan die van de concurrenten, wat een plus kan zijn, maar bij de SIV is ook dat niet meer het geval met dezelfde CPU als in de One. Iets hoger geklokt ja, maar daar lig ik totaal niet wakker van. Samsung komt weer met een plastic behuizing, Amoled scherm en met tons of bloatware, waar ik ook nagenoeg niks van zal gebruiken. Voordelen van de Samsung zijn de vervangbare batterij en MicroSD-support, dat is en blijft gewoon handig. De Samsung heb ik nog niet gezien, vastgehouden en bekeken, maar ik kan wel met zeer grote zekerheid zeggen dat ook de Galaxy SIV het niet zal worden voor mij.

Dat neigt dus naar de HTC One, maar er is voor mij nog een interessante telefoon die eraan komt, namelijk de Sony Xperia ZL. Een toestel wat dezelfde hardware aan boord heeft als de Xperia Z, maar
in een geheel andere verpakking. Een behuizing van polycarbonaat in de kleinste 5" behuizing ooit, verwacht begin april in onder andere Duitsland voor een 'lage' prijs van €550,00. 16GB intern geheugen, wat uit te breiden is met een MicroSD-kaart wat erg fijn is, maar goede hands-ons en reviews zijn gewoon niet te vinden. Hoe het met de batterij staat weet ik dus niet, of het scherm dezelfde issues heeft als het scherm van de Xperia Z weet ik niet, hoe de algemene bouw en feeling wordt verondersteld weet ik niet... Gelukkig is de HTC One nog niet op de markt, zodat ik nog wat tijd heb om op eventuele reviews van de ZL te wachten, want het blijft toch kriebelen. De One zal wel meer premium aanvoelen, want dat is gewoon echt heel goed, maar misschien is de ZL helemaal zo slecht nog niet en voor z'n prijs die stukken lager ligt, misschien toch wel heel attractief... Wachten op goede reviews dus.

Ik ben er nog niet helemaal over uit... De HTC One heeft een grote kans, maar de ZL ligt net iets achter.

Gewoon discussiëren met goede argumenten en niet bashen en flamen dus :)

[ Voor 175% gewijzigd door CLB op 29-04-2013 12:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
ik heb even de s4 van samsung afgewacht, maar blijkt helaas weer van plastic te zijn en hetzelfde design als z'n voorganger te hebben. dat zijn de twee belangrijkste redenen waardoor deze telefoon sowieso al afvalt voor mij. de xperia z is een zeer mooie telefoon maar het scherm bevalt mij niet helaas. ( ook in handen gehad dus heb zelf kunnen oordelen ). de htc one heeft tot nu toe erg goede revieuws gekregen, het premium gevoel wat je krijgt bij alu unibody staat mij ook erg aan ( zoals de legend ). dat zijn voor mij de redenen waarom ik de htc one aan ga schaffen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik denk dat dit een hele interessante batch flagships is. Ieder heeft zo zijn plus en minpunten. Xperia Z is waterdicht en is zowat stock Android, HTC One heeft goede speakers en allerlei user features, GSIV heeft ook veel features en een verwisselbaar batterij. Ik vind zelf dat er geen duidelijke #1 is. Ik heb zelf de Xperia X, maar vind hem niet per definitie beter dan de One of GSIV. Honestly, you can't go wrong with any of these.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos999
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 15:26
Waarom staat de Asus Padfone Infinity hier niet tussen? Ik denk dat die het misschien nog wel kan winnen van bovenstaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Sony: Kijkhoeken niet geweldig, maar mee te leven, vind het design in real life echter tegenvallen, hij is een beetje groot en plat, het is echt een plak telefoon. Waterdichtheid is wel cool, maar aan de andere kant nooit waterschade gehad.
Samsung: Qua hardware en features vooroplopend, maar na een Galaxy S en Galaxy SII bij de S3 weggebleven vanwege het design. Nu de S4 dit design weer biedt staat deze niet op mijn verlanglijstje. Touchwizz vind ik opzich wel oke werken op de S en SII
HTC One: Eerdere gedachten over HTC was langzame Sense software en ontwerpen die mij nooit echt aanspraken. Dit is echter sinds de One X wel zo en de HTC One is een plaatje. Daarnaast is de Sense vernieuwd.

Puur op design ga ik voor de HTC dit jaar, het Samsung uiterlijk kan mij niet bekoren met de ronde hoeken, of hij nu van plastic of titanium is gemaakt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 21:40
@Bullet NL Volgens mij is het verschil 0,3 inch ;). Voor veel mensen wellicht een selling point.
5 inch had ik geen trek in (Sony Z), dus heb ik gewacht op de HTC One, die mij nu laat wachten..

Daarnaast kan de accu nog voor een verassing zorgen en anders wellicht kleine bijzaken (voor mij) zoals:
- Net iets betere camera's;
- Software matige tweaks;
- Afstandsbediening modus HTC One (als mijn vriendin de afstandsbediening weer is heeft :( );
- Wel /geen SD slot vs intern geheugen, 32GB moet ik mij mee kunnen redden;
- Wel /niet accu kunnen verwisselen..

Al met al is de keuze voor mij op de HTC One gevallen ;)!
Tja als koopadvies. Ik denk dat ik met de Galaxy S4 en Sony Z ook geen vervelende toestellen zou hebben. & aan vrienden die 't allemaal niet zo boeit kan de HTC One het wel eens winnen 4,7 < 4,99 < 5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 20:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mijn top 3

1. Htc one; aluminium design icm goede specs
2. Sony xperia Z; chique design en waterdicht
3. Samsung s4; eigenlijk niet onder de indruk. Meer van hetzelfde icm nep innovaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Naar mijn mening valt de Xperia Z af in deze race, ik heb 'm een tijdje gebruikt, en het scherm is gewoon erg matig voor een flagshipphone van 2013, mooie resolutie, maar flets, slechte kijkhoeken, gewoon een onvoldoende. Ook de camera is zwaar matig, de behuizing is mooi, maar simpelweg niet erg betrouwbaar mocht ie een keer op de grond kletteren. Wat wel leuk is, en mijns inziens ook echt een USP, is de waterdichtheid, heb het een paar keer getest (durfde bijna niet te kijken of ie het nog deed), maar dat werkt perfect. Battery life is simpelweg onaanvaardbaar, je MOET 'm wel in stamina mode hebben, en dan nog gaat het echt veel te hard.
De One is by far de mooiste, maar ik vrees voor battery life, hoewel Tweakers hierover positief is, is de rest van de wereld dat volgens mij niet, dus ik wacht even de gebruikersreviews af. De S4 is wat mij betreft samen met de One het meest interessant, ik vind de camerainnovaties gaaf, en de rest van de softwaretweaks ook, hoewel nog moet blijken hoe vaak je dat gebruikt, kan ik de drang om te innoveren geweldig waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 26-05 11:01
Mijn droid 3 is dood gegaan dus ik ben ook opeens in de markt voor een nieuwe tel. Daarom ook de release van de S4 gevolgt. Voor mij:

S4
+ 2600mAh battery, mooi scherm
- super saai design, vondt de S3 ook al niet echt mooi

One
+mooie behuizing
- geen microSD, vaste batterij

Xperia Z
+ mooi design, waterdicht
- matige batterijduur, niet het beste scherm, vaste batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Mijn persoonlijke voorkeur:

1: Xperia Z. - Ik hou van de Sony UI en scherm vind ik wel goed ondanks kijkhoeken. IP56 en wit is wel wit
2: S4. - reviews moeten het uitwijzen, maar ik denk de beste hardware
3: One. - Mooi toestel en snel maar twijfel aan accuduur en Sense beleving. Helaas maar 4,7" Wit is niet Wit

Puur objectief denk ik dat de verhouding zo ligt.

1: S4
2: One
3: XZ

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 15-03-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:57
Sony: geen goed scherm, geen verwisselbare batterij, verder goede software, microSD slot, mooi ontwerp

HTC: zeer mooi design, zowel qua hardware als qua software. helaas geen verwisselbare batterij, geen microSD slot.

Samsung: design is op z'n best oké. Software is weer TouchWiz wat er nu mijn inziens erg verouderd uit begint te zien (lijkt of je Gingerbread draait). Verwisselbare batterij en microSD zijn zeker pluspunten.

Sony valt voor mij af. Het wordt kiezen tussen HTC of Samsung. Het zou Samsung worden als er snel goede customroms komen, dan ben ik niet verplicht Touchwiz te gebruiken. Het enige waar ik mee zit is de hardware driver support, waar Samsung nooit open over is. Maar nu er een Qualcomm processor in komt ben ik hoopvol dat het nu wel beter zal zijn qua support.

Edit: en in mei komt Google met hun I/O event waar misschien ook een nieuwe Nexus wordt aangekondigd. Misschien dat die nog wat wordt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sakete op 15-03-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:54
Ik hield de deur nog even open voor de S4 maar dit (plastic) en rond design is het voor mij niet.
Ondanks de fantastische specs vind ik dit toch meer een vrouwentelefoon. Heb niks tegen Samsung, de TV's zijn prachtig. De XperiaZ is best mooi maar het scherm te flets en de telefoon te groot. Voor mij de de HTC One dus. Veruit het mooiste design en de specs zijn geweldig. Mijn huidige HTC is tot nog toe zeer bertouwbaar gebleken dus ik opteer voor de One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Ik wou net hier ook een topic over beginnen. :)

De S4 is voor mij de letdown van het jaar. Nog meer S3 ontwerp. Waarom zou ik dan niet een Note2 kiezen die wel een RGB layout heeft.

De Xperia Z staat er alleen op basis van resolutie tussen imo. Geruchten zijn dat ze als een malle bezig zijn om een snellere versie uit te brengen. Voor mij heeft de ZL juist meer voordelen (kleiner, maar wel 5"scherm, IR, geen glazen achterkant).

Ik vind de keuze moeilijker dan anders. Ten tijde van de S2 was deze onbetwist de winnaar van 2011. Fast Forward 2 jaar en ik kan dit niet zeggen van de S4.

Mijn vergelijk
S4:
+/+ verwisselbare, grote accu
+/+ buttonlayout
+/+ Amoled
+/+ gewicht
+/- softwaremeuk
+/- zelfde SoC als concurrentie
+/- prijs (ntb)
-/- camerabult
-/- S3s design
-/- Pentile schermindeling

One
+/+ design
+-/ afmeting. Is niet kleiner, ondanks kleiner scherm.
-/- buttonlayout (power bovenop, geen drieknops layout onder, Google die zich daar actief mee bemoeit).
-/- prijs
-/- krasbestendigheid behuizing (zilver) en houdbaarheid coating (zwart).

De Z is voor mij geen overweging door o.a. het scherm. Een One zou je nog wel uit elkaar kunnen halen, maar een Z zit in elkaar gekit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

Mijn overweging hangt op dit moment af van de effectieve accuduur. Mocht de S4 nu 10% meer accuduur hebben dan de One zou dit mij over de streep trekken.

Echter denk ik, naar aanleiding van de goede prestaties van de One, dat het dit jaar voor mij toch HTC gaat worden.

Die button layout is trouwens erg subjectief. Ik had een desire, nu een S3 en erger me kapot aan dat elke keer als ik m'n volume harder of zachter zet of m'n telefoon te stevig beet pak ik die vergrendel/aan/uit knop indruk. Vind het gek dat Tweakers de positionering van de knoppen over heeft genomen als 'minpunt' bij de HTC One.

[ Voor 3% gewijzigd door Qon op 15-03-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, wat is 10% accu extra? Op 24 uur gaat 2,4 uur je ook niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412731

Wordt een grotere accu nu ook al afgedaan als onbelangrijke toevoeging? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee tuurlijk niet, maar ik heb bv wel gemerkt dat bij mijn S2 de grotere accu (1.650>>>2.000) een grote jump was van 20+%. Samsung heeft de grotere accu gewoon nodig voor al die tracking speeltjes via de frontcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412731

Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:07:
Nee tuurlijk niet, maar ik heb bv wel gemerkt dat bij mijn S2 de grotere accu (1.650>>>2.000) een grote jump was van 20+%. Samsung heeft de grotere accu gewoon nodig voor al die tracking speeltjes via de frontcamera.
Het is dan ook een jump van 2100 naar 2600 mAh. Dat is in ieder geval geen 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

s3 136.6 x 70.6 x 8.6 mm
s2 125.3 x 66.1 x 8.5 mm
s4 136.6 x 69.8 x 7.9 mm
sony xperia zl 131.6 x 69.3 x 9.8 mm
htc one 137.4 x 68.2 x 9.3 mm
De gsm (nu S2) zit altijd bij mij voorin in de broekzak en ik heb gemerkt met de S3 en nexus 4 dat bij een grotere telefoon de dikte ontzettend veel uitmaakt of deze plezierig zit.

De ZL en de ONE zijn mooiere telefoons vind ik, maar ik vind dikte zwaarder wegen.
Daarnaast vind ik het leuk dat samsung erg zijn best doet met allerlei features, want ik denk dat daar de meeste meerwaarde is te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door it0 op 15-03-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leuk aan deze generatie is dat er IMHO geen telefoon echt bovenuit steekt.
Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Ik had van Samsung wel iets meer verwacht qua design.
Eigenlijk vond ik dat al de zwakke plek van de S3. Als ik mijn (zwarte) One X naast de (witte) S3 van mijn vriendin leg, ben ik toch wel blij met de HTC. Het design van de S4 vind ik dan ook ronduit teleurstellend.
TouchWiz vind ik ook minder strak ogen dan bijvoorbeeld Sense, maar dat is veel minder erg omdat je een andere launcher kunt gebruiken als je dat echt wilt.

De One vind ik prachtig, maar het is wel weer jammer dat het geheugen niet uit te breiden is (al ben ik er inmiddels aan gewend) en het is nog even afwachten wat hij doet qua accuduur.
Al verwacht ik dat het elkaar wat dat betreft in de praktijk toch niet veel zal ontlopen, en ze toch allemaal aan het eind van de dag aan de lader moeten.

De Xperia Z vind ik ook een mooi toestel, maar de berichten over het slechte scherm baren me wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
it0 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:09:
s3 136.6 x 70.6 x 8.6 mm
s2 125.3 x 66.1 x 8.5 mm
s4 136.6 x 69.8 x 7.9 mm
sony xperia zl 131.6 x 69.3 x 9.8 mm
htc one 137.4 x 68.2 x 9.3 mm
De gsm (nu S2) zit altijd bij mij voorin in de broekzak en ik heb gemerkt met de S3 en nexus 4 dat bij een grotere telefoon de dikte ontzettend veel uitmaakt of deze plezierig zit.

De ZL en de ONE zijn mooiere telefoons vind ik, maar ik vind dikte zwaarder wegen.
Daarnaast vind ik het leuk dat samsung erg zijn best doet met allerlei features, want ik denk dat daar de meeste meerwaarde is te halen.
De One is 9,3mm op het dikste punt in het midden. De achterkant is niet plat, waardoor de randen veel dunner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15
Leuk topic!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik ben zwaar onder de indruk van de HTC One, wat is het toch een ontzettend mooie telefoon geworden. De telefoon oogt één en al klasse, of het nu de behuizing is of de software, alles is mooi en strak vormgegeven. Deze phone heeft echt een heel hoog "hebben" gehalte.

De Xperia Z doet mij ook iets, wellicht niet zo mooi als de One maar het heeft wel iets karakteristieks met de zwarte behuizing en met nagenoeg stock android software is altijd +1. Ook de (spat)waterdichte behuizing heeft een echte meerwaarde en is geen gimmick.

Samsung probeert net als Nokia vroeger puur op de merknaam te gooien wetende dat het toch wel verkocht gaat worden. Ik snap best dat je probeert een kenmerkende look voor je telefoons te maken zodat je kunt herkennen dat het een Samsung is, zoals ook Apple, Audi, BMW, enz. doen maar doe het dan ook goed. De S3 was namelijk al niet moeders mooiste en deze S4 is er niet fraaier op geworden. Daarbij vind ik het jammer dat de gimmicks die Samsung toevoegd in de Touchwizz skin alleen goed werken met hun eigen apps. Er zijn amper 3rd party apps die gebruik maken van de gimmicks. Ik spreek hier dan ook uit ervaring, aangezien ik zelf in bezit ben van een S3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Garret1410 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:12:
Mijn persoonlijke voorkeur:

1: Xperia Z. - Ik hou van de Sony UI en scherm vind ik wel goed ondanks kijkhoeken. IP56 en wit is wel wit
2: S4. - reviews moeten het uitwijzen, maar ik denk de beste hardware
3: One. - Mooi toestel en snel maar twijfel aan accuduur en Sense beleving. Helaas maar 4,7" Wit is niet Wit

Puur objectief denk ik dat de verhouding zo ligt.

1: S4
2: One
3: XZ
Bedoel je niet "puur subjectief"?

@CLB: dank voor deze mooie topic en TS!
Misschien kan je aan het overzicht nog een regel toevoegen voor wel of geen SD-card slot?

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 15-03-2013 10:27 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik vraag me af of je de verschillen in hardware specs merkt tussen de 3.

Heb zelf de Sony Xperia Z, ben erg tevreden tot nu toe. Waterdicht was voor mij een pré, na 2x 'waterschade' (als het dat echt was...), of in ieder geval vocht op de stickers had waarna de garantie op mijn iPhone en SGS2 verviel.

Prestaties: De benchmarks claimen de S4, maar is het in de praktijk merkbaar?
Uiterlijk telefoon: De One wint voor mij - wat een plaatje. De Xperia is in de praktijk gewoon een plak electronica, weinig spannends aan. De S3 heb ik nooit bijzonder mooi gevonden. Maar goed, als ik voor een 'mooi' toestel ging, kocht ik wil weer een iPhone en gelijk een moeilijke bril bij de optien erbij.
User interface: Xperia Z. Samsung is mij te kitscherig en kinderlijk. HTC One is mijn smaak niet en druk. Xperia Z is strak en simpel.
Geluid: Voor mij een belangrijke. HTC en Sony pretenderen met hun Beats en WALKMAN toevoegingen high-end muziekspelers te zijn. Ik zou wel een uitgebreide review willen zien van iemand die hoge kwaliteit mp3's of FLACs aan een test onderwerpt met een serieuze headset. Inclusief de native muziek app. De WALKMAN app valt me tot nu toe toch tegen. Ik moet nog wennen aan de navigatie, en vele mp3's uit mijn collectie worden niet ondersteund, die op mijn iPhone & Samsung prima afspeelden. Ergerlijk.
Beeld: Ik heb niets aan te merken op de Xperia Z, de kijkhoek is voor hoe ik het toestel gebruik perfect. Gelijk vanaf dag 1 heb ik (1080p) films en series erop gekeken, en het is heerlijk scherp en rustig met natuurlijke kleuren.
Vernieuwend: Hoe revolutionair zijn smartphones nog? Ik begrijp dat de S4 je ogen scant om te kunnen scrollen of je video op pauze zet als je niet meer naar het scherm kijkt. Dat is vernieuwend, en daarint wint de S4 denk ik.
Een waterdichte telefoon is misschien niet revoluationair, maar Xperia Z is wel de eerste high-end telefoon die je onderwater kunt dompelen. Voor sommigen een gimic, voor mij essentieel in mijn keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Stpan op 15-03-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardstyle92
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 18:25
wat wordt er eigenlijk bedoeld met de 4.0 ultrapixel bij de HTC One?
voor de rest interessant topic, dit zijn precies de 3 telefoons waaruit ik moet gaan kiezen dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Wat een tegenvaller die samsung s4, ik was al niet gecharmeerd door de look van de S3 materiaal gebruik is ook weer van plastic. Ik vind dat ze de 699 euro prijs niet kunnen rechtvaardigen door gebruik te maken van plastic. De HTC one heeft tenminste nog aluminium delen en een eigen look. Dito van de Xperia welke nog een onderscheidende look en (watertdicht) feature. Dit zal een moeilijk jaar worden voor samsung. tenzij de prijs erg laag ligt. Ik heb nu een iphone 5 maar kan niet wachten tot iemand wilt ruilen met een HTC one :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jos999 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:27:
Waarom staat de Asus Padfone Infinity hier niet tussen?
Ik denk dat die het misschien nog wel kan winnen van bovenstaande modellen.
Omdat dat een telefoon is die wordt verkocht inclusief tablet voor een prijs van 1,5x een high-end telefoon?
Hij nog niet in Nederland verkrijgbaar is? Ik om drie uur 's nachts, misschien niet gelijk heel de TS afmaak?

Staat nu genoemd :)
it0 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:09:
Leuk natuurlijk, maar door z'n 'pyramid-design' moet de One vrij dun aanvoelen, probeer dat eerst is :)
The_Sukkel schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:24:
@CLB: dank voor deze mooie topic en TS!
Misschien kan je aan het overzicht nog een regel toevoegen voor wel of geen SD-card slot?
No problem, in overleg met moderators gestart, mocht het uitlopen op een flame-war zijn we weer klaar :)
Whatabout SD-card slot, staat er al in toch, alleen onder de noemer 'flash geheugen' dus dat vind ik wel :P
hardstyle92 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:34:
wat wordt er eigenlijk bedoeld met de 4.0 ultrapixel bij de HTC One?
voor de rest interessant topic, dit zijn precies de 3 telefoons waaruit ik moet gaan kiezen dit jaar..
In plaats van meer pixels op een sensor met dezelfde grootte, propt HTC minder pixels op een sensor
met dezelfde grootte. Waar 8-megapixelcamera's een pixelgrootte hebben van rond 1,4µm en 13-megapixelcamera's zelfs teruggaan naar 1,1µm, hebben de pixels van de One een grootte van 2µm.

De gedachte is dat grotere pixels meer licht kunnen vangen en dat moet de ruis verminderen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor de TS wellicht nog toevoegen?
Hands-on Tweakers
Reviewscore Tweakers (dat goed/uitstekend plaatje) linkend naar de review.

Link naar PW in TS i.p.v. naast topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben te DM'en heh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sorry 'bout that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb altijd al HTC toestellen gehad, op software ondersteuning na goed bevallen, dus mijn voorkeur gaat nu ook naar de One uit. Design vind ik toch net iets belangrijker als een verwisselbare accu en extra geheugen.
Al moet ik zeggen dat de S4 er ook niet verkeerd uitziet... Samsung is goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 11:37

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

jorrit91 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:00:
Battery life is simpelweg onaanvaardbaar, je MOET 'm wel in stamina mode hebben, en dan nog gaat het echt veel te hard.
Ik heb zelf geen ervaring met de HTC One of Samsung GSIV, dus ik ga me niet aan een vergelijking wagen, maar ik kan me toch niet in je oordeel over de batterijduur vinden. Ik ben weliswaar niet een zeer intensieve gebruiker, maar zonder Stamina-mode haal ik met gemak het eind van een dag (die doorgaans toch 17 a 18 uur duurt), en heb dan meestal nog meer dan 40% batterij.

Ik denk dat de aanvaardbaarheid van de accu ook afhankelijk is van het type gebruiker dat je bent. Als je uren per dag met je telefoon zit te kutten met het scherm op de helderste intensiteit kan ik me voorstellen dat het een dealbreaker is, maar voor een gemiddelde gebruiker is de battery life uitstekend. Ook beter dan de eerdere Sony toestellen die ik heb gehad (X10 en S)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C'est bon, fixed! Prijslinkjes stonden er al in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ze staan iig van mooi naar lelijk in de OP ;).

Heb nu zelf een HTC One S, en daarvoor een XperiaS. De HTC bevalt ook goed, maar is gewoon onbetrouwbaar (1x volledig gecrasht, soms spontane reboot). De sony had ik nooit problemen mee nen de GUI staat me meer aan. Gezien ik de Z ook een stuk mooier vind zou ik daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 22:46
In de OP zijn de lengte en breedte van de experia Z en de One omgedraaid.

Verder mooi topic...

The One heeft mijn absolute voorkeur. Fantastisch, nieuw design en de camera software is ook vernieuwend. In tegenstelling tot de S4 die naar mijn mening een hoop opties gekregen heeft waar je niets mee doet.

Jammer dat ik sinds januari een Nexus4 heb anders was mijn keuze een uitgemaakte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Stpan schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:31:
Geluid: Voor mij een belangrijke. HTC en Sony pretenderen met hun Beats en WALKMAN toevoegingen high-end muziekspelers te zijn. Ik zou wel een uitgebreide review willen zien van iemand die hoge kwaliteit mp3's of FLACs aan een test onderwerpt met een serieuze headset. Inclusief de native muziek app. De WALKMAN app valt me tot nu toe toch tegen. Ik moet nog wennen aan de navigatie, en vele mp3's uit mijn collectie worden niet ondersteund, die op mijn iPhone & Samsung prima afspeelden. Ergerlijk.
Ik maak gebruik van de Sennheiser HD 598 en Sony MDR-1r koptelefoons, beiden erg zuiver en goede apparaten. De Galaxy S3 en iPhone 5 komen hier bij mij toch beter uit de verf dan de Xperia Z, die vooral bij de hele hoge tonen wat meer fouten begint te maken. De Lumia 920 en HTC One S klonken mij dan weer minder in de oren. Meer hierover van mij: productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon

GSMArena doet altijd wel een redelijke goede audio test, hier onderaan de pagina: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z-review-887p7.php

[ Voor 3% gewijzigd door ormagon op 15-03-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Samsung vind ik een tegenvaller maar dat vond ik de S3 ook al, extreem goedkope behuizingen. Oled met hun onnatuurlijke kleuren en slechte view in de felle zon etc. Niks voor mij. De HTC one vind ik wel erg mooi. De Xperia Z ook.

De accu duur moet nog blijken, gemengde verhalen over de Z en de One, niks bekend over die van de S4 uiteraard.

Qua cpu specs loopt de Xperia Z wel iets achter maar de premium feel is ook iets om aan te denken. Net zoals een Iphone5 die fors achterloopt op specs voelt deze wel vlot en duurzaam aan. Sony moet dan ook hierop inzetten. Nadeel is wel de standaard screen protector die snel krast. Haal deze eraf en je toestel voelt zoveel beter aan. Daarnaast ook vervelend dat de scherm calibratie voor het westen niet goed is. De Japanse docomo varianten met hetzelfde scherm hebben een fors beter contrast. Op XDA is dit al naar voren gekomen. Hopelijk unlocked Sony snel de tool dat je zelf het scherm kan calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Z gaat toch ook snel de Snapdragon 600 krijgen? Althans ik begreep dat ze van de zomer al met een opvolger wilden komen voor al het HTC/S4 geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:04:
De Z gaat toch ook snel de Snapdragon 600 krijgen? Althans ik begreep dat ze van de zomer al met een opvolger wilden komen voor al het HTC/S4 geweld.
De huidige Z zal geen CPU upgrade meer krijgen. Sony hanteert al een een tijdje een schema dat ze twee top modellen per jaar uitbrengen, eén vroeg in het nieuwe jaar en één net na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLee
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04-2022
Voor mij is het belangrijkste welke phone word het langst ondersteunt firmware updates

waar worden de meeste custom roms voor gemaakt ben een flashaholic en vind t leuk om 3,4,5 keer per week een andere rom uit te proberen

mijn voorkeur qua design gaat uit naar de HTC maar dat er geen mogelijkheid tot uitbreiding van het intern geheugen is en dat de accu niet verwisselbaar is doet mij twijfelen

van de samsung weet ik zeker dat er veel custom roms zullen komen voor HTC weet ik het niet iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
ormagon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:00:
[...]

Ik maak gebruik van de Sennheiser HD 598 en Sony MDR-1r koptelefoons, beiden erg zuiver en goede apparaten. De Galaxy S3 en iPhone 5 komen hier bij mij toch beter uit de verf dan de Xperia Z, die vooral bij de hele hoge tonen wat meer fouten begint te maken. De Lumia 920 en HTC One S klonken mij dan weer minder in de oren. Meer hierover van mij: productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon

GSMArena doet altijd wel een redelijke goede audio test, hier onderaan de pagina: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z-review-887p7.php
Cool, thanks! (niet dat ik mijn Xperia Z nog ga inruilen..., maar vind dat dit onderdeel een beetje onderbelicht wordt)

En uiteraard gebruik ik ook de MDR-1r hoofdtelefoon 8) Schijn je voor de helft van de prijs op Marktplaats te kunnen kopen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Stpan schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:12:
[...]

Cool, thanks! (niet dat ik mijn Xperia Z nog ga inruilen..., maar vind dat dit onderdeel een beetje onderbelicht wordt)

En uiteraard gebruik ik ook de MDR-1r hoofdtelefoon 8) Schijn je voor de helft van de prijs op Marktplaats te kunnen kopen tegenwoordig.
Minder zelfs, voor 75 euro heb je er al eentje. En ik moet zeggen dat het geluid me verbaast! Grote verschil is toch wel dat de MDR-1r closed is en de 598 open, maar kwalitatief doet de Sony niet onder voor de Sennheiser en dat is een groot compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Het zal wel een belangrijk punt zijn voor sommige, maar ik heb telfoons en tablets gehad met zowel vaste als verwisselbare accu en snap echt het voordeel van een verwisselbare niet. Ja ik heb ook gekloot met rommetjes enzo. Eigenlijk zie ik een niet verwisselbare als een Pluspunt, geen klepje oid. Ook heb ik nog nooit een uitgeputte accu gehad, ok misschien wel iets minder dan in het begin, maar niet merkbaar ik gooi elke dag de phone aan een lader.

Tbv TS draadloos laden is echt een pro, dat staat nergens bij maar kan volgens mij wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403590

Ik heb sinds kort een Nokia Lumia 920 waar ik zeker tevreden mee ben, maar ik denk dat ik toch maar een HTC One neem. Prachtig toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 17:52
Iedereen is anders, maar ik heb nog nooit mijn accu hoever te verwisselen. Ik loop al jaren met een htc hd2 en de accu is nog prima.

Ik moet wel zeggen dat als je puur naar de specs tabel gaat kijken de One er misschien wel als minst uit komt. Lees je de reviews en opinions dan komt de One er misschien wel weer als beste uit de bus (nog geen reviews van de s4, alleen hands-on). Lijkt me lastig voor de gemiddelde consument om te begrijpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Laatst online: 01-06 08:39
RobbieN schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:27:

Ik moet wel zeggen dat als je puur naar de specs tabel gaat kijken de One er misschien wel als minst uit komt. Lees je de reviews en opinions dan komt de One er misschien wel weer als beste uit de bus (nog geen reviews van de s4, alleen hands-on). Lijkt me lastig voor de gemiddelde consument om te begrijpen....
De One is inzake specs toch wel duidelijk beter dan de XZ? (de camera-discussie even achterwege gelaten)
En de One concurreert volgens mij erg nauw met de S4.

Normaal zou ik sowieso voor de One gaan (oa. de speakers & Zoe spreken me sterk aan), maar ik heb het wat moeilijk met de kleuren. Dat zwart is te mat en laat echt ongelofelijk gemakkelijk vingerafdrukken enz achter.
Het wit/zilver vind ik wat vreemd ogen door die zwarte band rondom het scherm.
Ik ben er nog niet volledig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Als je puur naar specs kijkt, Sony heeft een 13 mp camera, een sd-slot, een grotere accu, een groter scherm. Alleen de CPU van htc is aantrekkelijker (op papier dan hè, want de One heeft veel meer moois te bieden ;) ).

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieN op 15-03-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, ik vind designwise de HTC mooier, heeft (veel) betere speakers omdat ze niet waterdicht hoeven te zijn en geen geneuzel met klepjes voor je poorten. Tegenover een groter scherm heeft de HTC weer een hogere PPI en veel betere kijkhoeken.

Is het eigenlijk al duidelijk welk glas er op de voorkant en achterkant zit van de Z? Ik begreep dat de achterkant een echte vingerafdrukmagneet is en ze ook niet altijd even makkelijk weg willen. Ook heb ik al vreselijke foto's gezien van het lostrekken van de backprotector. Allerlei meuk bleef er dan op het toestel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
RobbieN schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:27:
Ik betwijfel of de gemiddelde consument zich überhaupt bezighoudt met specs :)
Overigens vind ik dat het bij deze telefoons ook niet heel relevant is om CPU snelheden et cetera te vergelijken, aangezien ze alle drie meer dan genoeg power hebben om het geheel soepel te laten werken. Zaken als interface, accuduur en design zijn dan belangrijker naar mijn mening (of andere features, zoals camera, geluidskwaliteit, waterdicht, SD slot...afhankelijk van je persoonlijke gebruiksscenario).
Maar ik denk dat de gemiddelde consument ook niet naar dat soort specs/features kijkt, daarom is marketing zo belangrijk en effectief.

@Senjor Sjon:
Als je het verschil in ppi tussen bijvoorbeeld de Z en de One kan zien, dan ben je echt een held: half man, half havik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 15-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
RobbieN schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:48:
Als je puur naar specs kijkt, Sony heeft een 13 mp camera, een sd-slot, een grotere accu, een groter scherm. Alleen de CPU van htc is aantrekkelijker (op papier dan hè ;) ).
Dat is dan een questie van interpretatie :) Die camera is vatbaar voor discussie, de accu is 1% groter (maar presteert volgens mij slechter?), het kleinere scherm met een hogere ppi lijkt me een win voor de HTC One, de gebruikte materialen lijken me ook een win voor HTC & de HTC biedt ook beter/sterk geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

De S4 is een zware tegenvaller maar zal door het marketingbudget van Samsung gewoon weer goed verkopen onder het klootjesvolk.

Voor mij gaat het tussen de Z en One waarbij ik de Z veel mooier vind. Ik heb nog nooit voor de beste specs gekozen maar alles wat Sony qua software en UI doet heeft een doel en is niet nutteloos.
Qua design vind ik de Z ook mooier en dat glas voelt voor mij meer premium aan ipv dat aluminium wat snel kan krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
modelstudent schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:53:
[...]

Dat is dan een questie van interpretatie :) Die camera is vatbaar voor discussie, de accu is 1% groter (maar presteert volgens mij slechter?), het kleinere scherm met een hogere ppi lijkt me een win voor de HTC One, de gebruikte materialen lijken me ook een win voor HTC & de HTC biedt ook beter/sterk geluid
Helemaal mee eens, maar weet de gemiddelde consument dit? Ik heb genoeg collega's en vrienden die in een winkel de twee spec sheets in de winkel naast elkaar leggen en dan een keuze maken. Wel moet ik zeggen dat de One een heel premium gevoel blijkt te hebben. Dat zal zeker de consument beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 13:28
Ik vind het "goede speakers" argument van de One zo raar... Wie luistert er nou naar muziek rechtstreeks vanuit z'n telefoon? Ik doe dat echt nooit en ken ook niemand die dat doet. Op vakantie hang ik er speakers aan, m.n. de bas is dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 13:28
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:56:
De S4 is een zware tegenvaller maar zal door het marketingbudget van Samsung gewoon weer goed verkopen onder het klootjesvolk.
Nou zet je gelijk een heleboel Tweakers weg als 'klootjesvolk'... :/
Wat is dat eigenlijk, klootjesvolk?

Vind zelf de SIV helemaal niet zo tegenvallen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jack Flushell schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:24:
Ik vind het "goede speakers" argument van de One zo raar... Wie luistert er nou naar muziek rechtstreeks vanuit z'n telefoon? Ik doe dat echt nooit en ken ook niemand die dat doet.
Zat gisteren even een YouTube filmpje te kijken met iemand op m'n S2 en het beeld was prima maar het geluid uiteraard vreselijk. Plus moest opletten hoe ik hem beet pakte aangezien de luidspreker op een nogal domme plek aan de achterzijde zit. Zou dus persoonlijk met de speakers van de One erg tevreden zijn :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 26-05 11:01
Ik vind het "goede speakers" argument van de One zo raar... Wie luistert er nou naar muziek rechtstreeks vanuit z'n telefoon? Ik doe dat echt nooit en ken ook niemand die dat doet. Op vakantie hang ik er speakers aan, m.n. de bas is dan beter.
Wilde dit net gaan zeggen. Vind het ook raar dat hier door HTC in geinvesteerd wordt. Ik kan me haast niet herinneren wanneer ik de speaker van mn telefoon voor het laatst echt gebruikt heb.
Af en toe bij games staat ie wel op speaker, maar voor die paar sound effects hoeft het van mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 09:41
Na 4 jaar HTC dacht ik misschien eens toe te zijn aan wat anders. In eerste instantie de XperiaZ in het oog gekregen, maar na 'm in de winkel gezien te hebben werd het 'm toch net niet. De One is prachtig, helaas heeft m'n huidige Sensation een aantal kuren gehad waardoor m'n vertrouwen in HTC iets minder werd. Buiten dat wel enorm tevreden over het design en de updates van HTC. Samsung heb ik ooit afgezworen, maar ik moet zeggen dat de S4 me niet eens zo tegenvalt als ik had verwacht. 700 euro voor een plastic behuizing vind ik echter wel te gek voor woorden, tevens stoor ik me nog steeds aan Touchwiz en doe ik het liefst niet aan custom roms. Ik ga uiteindelijk toch voor de One, springt er wat mij betreft bovenuit.

[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 15-03-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
Volume en goed geluid doen voor mij best veel. Bijvoorbeeld als ik een muziekje opleg tijdens mijn dagelijkse douche, als we muziek laten afspelen in de kleedkamer voor een voetbalmatch, als ik muziek laat afspelen op het bureau op het werk,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whatabout my opinion:
De Xperia Z, eerste toestel met een Full HD scherm, 5", glazen behuizing, waterdicht... Maar het toesel kon me niet bekoren. Doordat hij waterdicht is, wordt er gebruik gemaakt van klepjes om alle poorten af te sluiten. Daar heb ik al een hekel aan, ik denk dat, dat in de loop der tijd lam wordt dus dat is al jammer. Designwise spreekt het toestel me ook totaal niet aan. Vind het een fingerprintmagnet in de negatieve betekenis van het woord en is gewoon niks voor mij. Toestel is groot, rechthoekig en vond ik niet erg fijn vasthouden. Een ingebouwde accu vind ik geen nadeel eerlijk gezegd. In het jaar dat ik nu telefoons gebruikt heb met een ingebouwde accu is het slechts 2x voorgekomen dat ik geen juice meer had. De batterijduur blijkt daarintegen niet helemaal top te zijn, fotokwaliteit is leuk, maar het toestel heeft voor mij geen unieke features, mogelijkheden of 'the feeling. De Sony UI is strak en clean, iets wat ik wel kan appreciëren en ook het slot voor een MicroSD-kaartje is erg fijn. Voor mij geen Z.

De HTC One, een toestel wat HTC weer op de markt moet zetten. Alhoewel ik zelf al een jaartje gebruik heb gemaakt van de HTC One X en de HTC One X+ en die toestellen me altijd bevielen. Een aluminium unibody met een slick design die erg prettig in de hand vasthoud en een scherm waar je u tegen zegt. Grote pluspunten dus. Sense 5 heb ik te kort gezien, om daar een goed oordeel over te vellen, maar als verder borduurt op Sense 4 en Sense 4+ dan heb ik daar geen klagen over. Tevens zal ik zeer waarschijnlijk een andere launcher installeren voor nog meer mogelijkheden, terwijl ik toch wat Sense-features zal blijven behouden. De camera is gewaagd en interessant, maar in de reviews komt hij er redelijk uit. Niet super, niet heel slecht, in sommige vergelijkingen heel goed, in andere weer 'mwah'. Okee klaar, so be it. De accu is ingebouwd en kan dus niet snel vervangen worden, maar zoals ik al eerder zei is dat voor mij geen nadeel. Natuurlijk is het leuk, maar het kan niet, okee, punt. Wat wel jammer is, is dat er geen expansiemogelijkheden zijn voor MicroSD-kaartjes. Dit had ik op de One X en One X+ ook niet, maar mijn 'theorie' over 'Full HD, dus ik wil graag grote foto's en Full HD films' bij me hebben loopt dan al snel tegen het beperkte geheugen aan. Bij de One X met z'n 32GB en 720p schermpje, lukte dat nog aardig, maar de One X+ bood mij 64GB en dat kon me echt bekoren. Er komt ook een 64GB versie van de One uit, maar op de vraag of en wanneer de 64GB versies naar Nederland komen kon HTC me nog niks vertellen... In Engeland zou eerst de 32GB versie worden gereleased en de 64GB versies zouden daarna volgen. Over Nederland en andere Europese landen was dus niks te zeggen helaas, waarom HTC, waarom? Voor mij persoonlijk is de One een grote kanshebber, maar dan wel het liefste een 64GB versie, time will tell what it will be, deze of toch iets heel anders...

Dan nog de Galaxy SIV van Samsung... Ik heb de eerste Galaxy S van Samsung gehad, welgeteld drie uur gebruikt, maar het is gewoon niks voor mij. Oversaturated schermen, onnatuurlijke kleuren, nee dat werd hem niet. Tevens hielp het niet echt mee dat de behuizing van een plastic was, waar Barbie nog jaloers op zou worden, ze zou immers shinen als een ster. De Galaxy SII en SIII heb ik regelmatig gezien, maar daar geldt hetzelfde voor, niet voor mij. De hardware in die versies van de Galaxy S waren altijd sneller dan die van de concurrenten, wat een plus kan zijn, maar bij de SIV is ook dat niet meer het geval met dezelfde CPU als in de One. Iets hoger geklokt ja, maar daar lig ik totaal niet wakker van. Samsung komt weer met een plastic behuizing, Amoled scherm en met tons of bloatware, waar ik ook nagenoeg niks van zal gebruiken. Voordelen van de Samsung zijn de vervangbare batterij en MicroSD-support, dat is en blijft gewoon handig. De Samsung heb ik nog niet gezien, vastgehouden en bekeken, maar ik kan wel met zeer grote zekerheid zeggen dat ook de Galaxy SIV het niet zal worden voor mij.

Dat neigt dus naar de HTC One, maar er is voor mij nog een interessante telefoon die eraan komt, namelijk de Sony Xperia ZL. Een toestel wat dezelfde hardware aan boord heeft als de Xperia Z, maar
in een geheel andere verpakking. Een behuizing van polycarbonaat in de kleinste 5" behuizing ooit, verwacht begin april in onder andere Duitsland voor een 'lage' prijs van €550,00. 16GB intern geheugen, wat uit te breiden is met een MicroSD-kaart wat erg fijn is, maar goede hands-ons en reviews zijn gewoon niet te vinden. Hoe het met de batterij staat weet ik dus niet, of het scherm dezelfde issues heeft als het scherm van de Xperia Z weet ik niet, hoe de algemene bouw en feeling wordt verondersteld weet ik niet... Gelukkig is de HTC One nog niet op de markt, zodat ik nog wat tijd heb om op eventuele reviews van de ZL te wachten, want het blijft toch kriebelen. De One zal wel meer premium aanvoelen, want dat is gewoon echt heel goed, maar misschien is de ZL helemaal zo slecht nog niet en voor z'n prijs die stukken lager ligt, misschien toch wel heel attractief... Wachten op goede reviews dus.

Ik ben er nog niet helemaal over uit... De HTC One heeft een grote kans, maar de ZL ligt net iets achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
Je doet dat nooit, omdat alle telefoons die je tot nu toe had zulk waardeloos geluid voortbrachten. Als een telefoon van zichzelf beter geluid produceert, kan ik me best voorstellen dat ik hem in de tuin als radiootje gebruik. En bij youtube filmpjes inderdaad :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Camera vergelijking tussen S4 en One
http://www.technobuffalo....-quick-camera-comparison/

Afbeeldingslocatie: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2013/03/samsung-galaxy-s-4-camera-vs-htc-one-camera-indoor-resized-resolution-002.jpg

Waar ik eerst juist heel erg twijfelde over de camera van de One, valt me dit niet tegen.

Ik ben er nog niet over uit (wil ze sowieso eerst zelf zien/voelen/proberen), maar dit is voor mij weer een pluspuntje richting de One. Maar goed, eerst nog maar eens goed verder alle reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 01:06
De One en de S4 hebben dezelfde processor, maar de S4 is iets hoger geklokt. Hoe zit dit met de GPU? beide hebben (vanzelfsprekend) dezelfde Adreno 320, maar hoe zit het met de kloksnelheid hiervan? Hij is volgens mij sowieso hoger geklokt in de 600 dan de S4 Pro, maar is er al iets bekend over of hier ook nog een verschil is tussen de S4 en de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 06-05 09:10
Kid_Stevie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:50:

[afbeelding]

Waar ik eerst juist heel erg twijfelde over de camera van de One, valt me dit niet tegen.

Ik ben er nog niet over uit (wil ze sowieso eerst zelf zien/voelen/proberen), maar dit is voor mij weer een pluspuntje richting de One. Maar goed, eerst nog maar eens goed verder alle reviews lezen.
Nietszeggend. Wij weten de instellingen van beide camera's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:30:
[...]

Wilde dit net gaan zeggen. Vind het ook raar dat hier door HTC in geinvesteerd wordt. Ik kan me haast niet herinneren wanneer ik de speaker van mn telefoon voor het laatst echt gebruikt heb.
Af en toe bij games staat ie wel op speaker, maar voor die paar sound effects hoeft het van mij niet
Elke keer opnieuw in de auto als navigatie. Dat daarbij het geluid het niveau colablikje zou gaan ontstijgen zou wel mooi meegenomen zijn. Of bellen via de speaker. Voordeel is dat de speakers aan de voorkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Jack Flushell schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:26:
[...]

Nou zet je gelijk een heleboel Tweakers weg als 'klootjesvolk'... :/
Wat is dat eigenlijk, klootjesvolk?

Vind zelf de SIV helemaal niet zo tegenvallen overigens.
Nee, tweakers kijken langs al die marketing heen en kiezen dan wat het best bij hun past of gaan alsnog blind voor het merk waar ze het meest voor voelen. Het 'klootjesvolk' ziet ergens een poster hangen of een buurman en door onwarheden denken ze meteen dat die telefoon de beste zou zijn want die heeft dit en dat ( marketingnamen die dan interessant klinken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/global/microsite/galaxys4/images/img_acc_04.jpg

Draadloos opladen van de S4 is wel nuttige feature tov de andere 2.

[ Voor 16% gewijzigd door Magnolia op 15-03-2013 13:57 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, maar niet standaard. Via 3rd party ook op de S3 te krijgen trouwens (die deze upgrade vorig jaar al beloofd kreeg trouwens).

Ik ben benieuwd hoe hard de prijs van de S4 daalt, die is buiten proportie imo. Als je er 10m/maand verkoopt, dan kan er ook wel wat korting af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 23:54
smartje74 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:07:
[...]

Nietszeggend. Wij weten de instellingen van beide camera's niet.
En bij de galaxy loopt die gast lekker te bewegen, zie duim terwijl achtergrond wel scherp is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Magnolia schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:57:
[afbeelding]

Draadloos opladen van de S4 is wel nuttige feature tov de andere 2.
Dat vind ik persoonlijk van niet, je moet hem altijd op die cover leggen wil deze opladen, zie de meerwaarde niet tegenover een standaard usb lader eerlijk gezegd.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wel, draadloos laden lijkt me ideaal. Maar niet tegen elke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:02:
Ik wel, draadloos laden lijkt me ideaal. Maar niet tegen elke prijs.
Als ik aan mijn bureau zit of in bed lig, denk ik dat ik meer met mijn telefoon kan doen terwijl hij aan een kabel zit dan terwijl hij op een kleine plat vlakje ligt. Ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal, tenzij er héél veel locaties zijn waar je je telefoon (en dan het liefst ook een universeel systeem) even kunt neerleggen om op te laden.
In de auto zou het wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Laatst online: 15-05 13:45
Zamorano schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:08:
[...]

Als ik aan mijn bureau zit of in bed lig, denk ik dat ik meer met mijn telefoon kan doen terwijl hij aan een kabel zit dan terwijl hij op een kleine plat vlakje ligt. Ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal, tenzij er héél veel locaties zijn waar je je telefoon (en dan het liefst ook een universeel systeem) even kunt neerleggen om op te laden.
In de auto zou het wel handig zijn.
Toch zou ik het op het werk ideaal vinden, mijn mobiel ligt hier altijd op een plek aan de kabel. Als ik hem niet elke keer aan de kabel moet prikken maakt dat "lazy me" blij ;P

Edit: Deze feature mis ik persoonlijk wel op alle mobieltjes tegenwoordig. Dit hoort imo gewoon standaard op alle mobieltjes te zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door HesRuud op 15-03-2013 14:18 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Kid_Stevie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:50:

[afbeelding]

Ik zag hem in het S4 topic ook al langskomen en sluit me aan bij de reactie van jeroenneman daar:
Jeroenneman in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

Die kleuren van de foto's die gemaakt zijn met de One zien er niet echt natuurlijk uit. Zijn gezicht is vrij rood en ook zie je een vreemde paarse gloed op zijn schouder.. (is dat licht van een paarse lamp of...? Ook de schaduw van zijn kraag heeft die kleur, lijkt me niet helemaal de bedoeling).

Maar zoals smartje74 ook al aangeeft weten we de instellingen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Laatst online: 15-05 13:45
nioz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:18:
[...]

Ik zag hem in het S4 topic ook al langskomen en sluit me aan bij de reactie van jeroenneman daar:

Die kleuren van de foto's die gemaakt zijn met de One zien er niet echt natuurlijk uit. Zijn gezicht is vrij rood en ook zie je een vreemde paarse gloed op zijn schouder.. (is dat licht van een paarse lamp of...? Ook de schaduw van zijn kraag heeft die kleur, lijkt me niet helemaal de bedoeling).

Ik zou juist eerder andersom denken, kijk maar naar de trui van de beste man. Het lijkt erop dat hij gewoon een rood gezicht heeft. Kijk maar naar de verdere foto's, op de S4 lijkt er een witte waas over de boxen te zitten. Op de One fotos zit deze er niet. Verder weet ik niet of de lampen nou orange of rood schenen op dat moment, maar als ik naar de boxen kijk wint de One het dik in deze comparison (IMO!).

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
nioz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:18:
[...]

natuurlijk, we weten de instellingen niet, maar ik mag een klein beetje aannemen dat het basisinstellingen zijn (en dus alle enhance features uit, etc).

Qua kleuren heb ik het idee dat de rode gloed komt van de lampen en omgeving, vind z'n gezicht bij de s4 juist erg flets. Maar echt goed vergelijken kan pas zodra reviewers ze voor langere tijd in handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Laatst online: 25-09-2024
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de kwaliteit van de camera van de HTC One, heeft pocketnow wel een grappige vergelijking gemaakt met de veelgeprezen PureView Camera van de Nokia Lumia 920.

Ik zelf zit nog in dubio tussen de S4, One en de X ZL. Momenteel doet mijn S2 met CM10.1 het nog prima en heb ik nog wel even totdat ik weer kan en wil verlengen.
Nog even de tijd dus om zelf de zogenoemde "look-and-feel" van de apparaatjes in persoon te ervaren. Tevens is het interessant om even aan te kijken hoe het staat met de dev-base die met de tijd ontstaat voor de apparaten...blijf immers een tweaker :9

Edit: Wat ik trouwens in diverse reviews over de HTC One lees, is dat niet alleen de speakers ontzettend goed zijn, maar dat de microfoontjes hun werk zeer goed doen. Onderdrukking van bijgeluiden schijnt goed te werken en her geluid bij de filmpjes schijnt kristalhelder te zijn. Goede microfoons zijn niet geheel onbelangrijk aangezien het natuurlijk apparaatje hoofdzakelijk een telefoon is!

[ Voor 22% gewijzigd door R86Bakker op 15-03-2013 15:28 . Reden: aditioneel stukje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Samsung heeft de goedkoopste variant om te produceren gekozen. Dat vind ik echt jammer. Ze hebben voor maximaal uitmelken gekozen met een premium prijs.

Gevoelsmatig voor het eerst dat een bedrijf niet alles uit een high end toestel wilt halen. De marges moeten enorm zijn t.o.v. HTC en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Wel apart dat het topmodel van LG nergens genoemd wordt. De XZ vond ik in eerste instantie erg mooi (nu nog steeds). Maar na het daadwerkelijk in de hand te hebben gehad, viel het flink tegen. Randen te scherp waardoor het erg slecht in de hand ligt... Ook het scherm viel tegen en het voelde niet stevig aan. Waterdichtheid is leuk, maar persoonlijk vind ik die klepjes erg irritant.

De echte strijd gaat imo tussen Samsung en HTC, welke volgens vele door Samsung bij voorbaat al gewonnen is nog voordat de S4 werd geintroduceerd. Persoonlijk denk ik dat dat door het mega marketing budget komt en vanwege hun succes met hun vorige modellen (met name de S2). Ik vond de S2 een zeer goed apparaat en keek destijds erg uit naar de S3, maar de design viel me toch eens flink tegen... De S4 vind ik zelf ook niet echt mooi, maar ik denk dat het minder lelijk is als de S3.

De S4 heeft zeker wel sterke punten en de One heeft dat natuurlijk ook. Maar bij veel punten is het ook persoonlijk of je het positief vind of het je helemaal niet deert.

S4 Pros
  • Groot scherm in kleiner formaat
  • Indrukwekkende specs
  • Removable battery
  • Micro SD slot
  • AMOLED
S4 Cons
  • Beduidelijk minder design dan XZ en One
  • Voelt erg goedkoop aan
  • Teveel onnodige gimmicks waardoor TW onnodig zwaar is
Je hoort vaak dat het AMOLED scherm iets persoonlijks is. Of je houdt er van of je vindt het helemaal niks. Persoonlijk vind ik AMOLED mooi. De zwartwaarden verbaasden mij elke keer. Het pentile gebeuren daarentegen, vond ik weer helemaal niks. De lumia 800 die ik had was wel mooi, maar ik irriteerde me vaak aan die geribbelde "rechte" lijnen. Hetzelfde probleem was nog aanwezig in de S3, maar viel wel minder op. Ik vraag me af of je dat op de S4 ook nog merkt.

Removable battery en SD slot lijkt handig, maar deren mij persoonlijk niet veel. Ik heb nu een telefoon met 32gb ingebouwde geheugen en ik heb niet eens 10gb vol... Removable battery maakt mij ook niet uit. Ik droeg ook nooit een extra batterij rond met de S2.

En de specs zijn erg goed, maar dat zijn die van de concurrent ook. Waar het mij om gaat is dan hoe lang de batterij mee gaat. De One heeft zich qua batterijleven al bewezen. Nu de S4 nog. S4 heeft grotere batterij, maar Amoled zuipt meer energie doordat apps/web voornamelijk wit is. Ook heb ik het gevoel dat TW erg zwaar is door al dat eye and finger tracking. Grappige functies voor de eerste keer, maar totaal overbodig.

Dan blijft er eerlijk gezegd geen punt over van de S4 waarvan ik denk dat dat beter is dan de concurrent. De XZ en de One winnen qua design met een straatlengte voorsprong. Volgens sites als Engadget is de One vergeleken met de S4 in de hand een wereld van verschil. Een punt waar veel mensen kritiek op hebben (en het inmiddels al een begrip op zich is geworden) is het samsung plastic. Het nieuwe structuur in de S4 oogt volgens sommigen iets minder goedkoop en volgens anderen juist cheaper. Als de vraagprijs dan net als de One op 700 euro ligt, vraag je je toch echt af waarvoor je het dan betaalt. De One voelt en ziet er veel degelijker uit, er zit meer geheugen in, het scherm is beter (volgens de meeste kenners), camera lijkt beter, sense loopt soepeler dan TW. Verder heeft de One nog unieke selling points zoals het geluid. Volgens vele reviews is het geluid en de stereo front speakers van de One een wereld van verschil met alles wat we tot nu toe in telefoons hebben kunnen ervaren. Dit is voor mij persoonlijk een grote plus. Speakers op de achterkant heb ik altijd irritant gevonden. Vaak als ik een game speel of een filmpje kijk en ik hou het verkeerd vast of leg het op tafel, wordt het geluid volledig gedempt.

Voor mij is het een raadsel waarom de S4 een vraagprijs heeft van 700 euro/dollar. Een prijs van 150-200 euro lager leek mij meer gepast gezien de onderdelen en de concurrentie. Ik zou nooit de S4 verkiezen boven de One als ze even duur zijn, zelfs niet als de S4 100 euro goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Kid_Stevie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:34:
[...]

natuurlijk, we weten de instellingen niet, maar ik mag een klein beetje aannemen dat het basisinstellingen zijn (en dus alle enhance features uit, etc).

Qua kleuren heb ik het idee dat de rode gloed komt van de lampen en omgeving, vind z'n gezicht bij de s4 juist erg flets. Maar echt goed vergelijken kan pas zodra reviewers ze voor langere tijd in handen hebben.
Had ik misschien even moet vermelden, maar inderdaad de kleuren van de S4 zijn wat te flets :) Ik vind ze echter wel iets beter gebalanceerd/in verhouding dan bij de One. Maar het is en blijft lastig te beoordelen omdat je niet weet wat de belichting daar was.

Overigens is de link die R86Bakker geeft wel interessant:
http://pocketnow.com/2013...mia-920-camera-comparison
Bij the hot sauce foto en de star trek communicator zie je namelijk ook dat de foto's van de One wat te rood ogen (alhoewel er wel wordt gesteld dat dit bij de Hot sauce wel redelijk overeenkwam met de werkelijke setting..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Wat is nu de basepart van de S4 dan? I9400? of 9500?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anoniem: 264553 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:58:
verhaal
...

Removable battery en SD slot lijkt handig, maar deren mij persoonlijk niet veel. Ik heb nu een telefoon met 32gb ingebouwde geheugen en ik heb niet eens 10gb vol... Removable battery maakt mij ook niet uit. Ik droeg ook nooit een extra batterij rond met de S2.

...

Voor mij is het een raadsel waarom de S4 een vraagprijs heeft van 700 euro/dollar. Een prijs van 150-200 euro lager leek mij meer gepast gezien de onderdelen en de concurrentie. Ik zou nooit de S4 verkiezen boven de One als ze even duur zijn, zelfs niet als de S4 100 euro goedkoper is.
Goed verhaal. De verwisselbare batterij is goud geweest, want dat leverde mij een vlakke telefoon op toen na een paar maanden de dikkere accu op de markt kwam.

Met alle informatie voorhanden vind ik de prijs echt veel te hoog. Ze zouden een soort operatie nekslag kunnen houden door het toestel rond de 500 euro te brengen en die prijs stabiel te houden. HTC heeft altijd een handje van hoge prijzen gehad, maar Samsung gaat er doodleuk overheen. Wat moet een Note3 wel niet kosten straks?

Sony maakt de fout door de ZL maar beperkt op de markt te brengen. Die had door zijn compactheid als USP toch meer potten kunnen breken dan de Z in mijn optiek. Waterdichtheid is leuk, een plethora aan klepjes en slechtere speakers door de IP certificering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 21:00
Galaxy S4 :
+ camera
+ batterij
+ floating touch, zat ook in de xperia sola maar ik weet niet of de functie goed werkt en nuttig is
+/- amoled, mooie zwartwaardes maar onnatuurlijke kleuren
- lelijk design
- nutteloze gimmicks
- touchwiz, teveel customized en lelijk
- prijs

HTC One
+ geluidskwaliteit
+ design
+ display
+/- sense, beter dan de touchwiz interface maar imo slechter dan de interface van sony
- aluminium krasgevoelig en duidelijk zichtbare krassen (zie iphone 5)
- camera, low light performance niet echt beter dan de concurrentie en gebrek aan detail. Optische beeldstabilisatie is wel een pluspunt, maar ik vraag mij af hoe snel dit stuk gaat moest de gsm per ongeluk vallen.

Sony Xperia Z
+ Design
+ Duurzaamheid (zie crashtests)
+ Waterdicht
+ Camera, betere low light performance dan iphone 5 en S3, day light performance zeker zo goed, mss iets teveel noise reduction
+ Android interface
+/- display, er worden 2 verschillende displays gebruikt, bij het meest voorkomende is het beeld wel vrij goed
+/- shatterproof sheet, op mijn x10 zit er ook zo een protector en deze heeft nog geen enkele kras na 3 jaar. Sommige zijn er al in geslaagd om hun Z te bekrassen dus mss is de protector deze keer minder sterk. Niet zo heel erg aangezien het verwijdert kan worden.
- Enkele kleine softwarebugs op het moment, maar die zullen wel vrij snel gefixt worden. Voor de S4 en de one is het nog te vroeg om te weten of er bugs in zitten.

De Galaxy S4 valt voor mij alleen al door de software af. Zit vol bloatware, te fel customized, te veel nutteloze gimmicks. Het blijft nog wat afwachten met de HTC one of het aluminium ook zo krasgevoelig is als de iphone 5 en of die krassen dan ook zo fel opvallen. Indien dit zo is valt de HTC ook al af. De camera van de one is ook te ondermaats. De xperia Z zijn interface en duurzaamheid zijn zowiezo een groot pluspunt. Ook het feit dat ze rom developers ondersteunen is goed. De klepjes stoor ik mij niet aan, ik heb nu een xperia x10 en deze heeft ook een klepje. Dat klepje werkt nog perfect, geen slijtage zichtbaar. Er is trouwens een dock bijgeleverd om te laden zonder de klepjes open te doen.

Qua processor kan het mij weinig schelen. De s600 is op de S4 pro gebasseerd en als je de S4 zou overclocken naar dezelfde frequentie krijg je bijna dezelfde performance. Zelfs de dual core S4 wordt nog niet op zijn maximum benut laat staan de quad core. Tegen de tijd dat de S4 pro te traag is zal de S600 dat ook zijn, want zoveel verschillen ze helemaal niet qua performance. Uiteraard is het leuker om echt het allernieuwste qua cpu te hebben maar het performance verschil weegt niet op tegen de andere voordelen of zelfs de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

lauyylauyy schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:10:
Wat is nu de basepart van de S4 dan? I9400? of 9500?
Denk dat dit zal verschillen vanwege de verschillken in CPU, maar ik zag in een van de benchmark I9505 staan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:10:
[...]
een plethora aan klepjes en slechtere speakers door de IP certificering niet.
Ik heb die klacht over klepjes al vaker zien langskomen, maar verwisselen jullie/jij dan werkelijk zo vaak de SIM of Micro SD? Opladen ontkom je natuurlijk niet aan, alhoewel een dock daarvoor uitkomst kan bieden. Dan kan je hem er gewoon in leggen.

@infinity88: Worden er verschillende schermen voor de Z gebruikt? Heb je toevallig een linkje? Ben ik wel benieuwd naar. Bij mijn iphone 3GS zag ik destijds ook flinke verschillen met andere in kleurtemperatuur (voor witweergave was opvallend).

[ Voor 21% gewijzigd door nioz op 15-03-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

De S4 is voor velen een teleurstelling. Maar een van de weinigen die blij zijn met de S4 zijn Samsung fans met een S3. De S3 is nog net zo shiny als eerst en ze hoeven zich niet geneigd te voelen om een halve upgrade te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb het over de USB klepjes. Ik had een Nokia E72 die ook met een rubberen flapje werkte en ook de SE K750i/810i werkte daarmee. Ik vond het voornamelijk irritant en na verloop van tijd sluiten ze toch minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zo jammer die S4.

Ik blijf nog even bij de S2.

Maar als ik er een moest kiezen werd het de Xperia Z.

Minder bloatware dan Sense of die nieuwe S *** apps. Met het scherm van de S4 en removable SD + battery. En een heel wat beter uiterlijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Infinity88 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:20:
Daar is momenteel echt nog niks over te zeggen natuurlijk, insinuatie hebben we hier niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, ik kwam al reviews tegen die aangaven dat er al snel krasje kwamen op de One. Ik heb een aluminium portemonnee, maar die is ook niet geheel ongehavend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:07
Infinity88 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:20:
[verhaal]

[verhaal]
Ik heb al van meerdere reviews begrepen dat ze de aluminium cover van de One als zeer goed prijzen ten opzichte van het blijkbaar goedkopere materiaal van de iPhone 5. Ik denk dat dat dus wel snoes zit, maar inderdaad is het nu alleen maar gissen. Ik hoop dat er een paar reviewers zijn die het aan durven om dat ding keihard aan te pakken...

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Er gaan geruchten rond dat Sony in juni al met een Xperia Z "plus" model komt. Ik zag ook al een uitgelekte render van de Xperia SP langskomen. Kortom, genoeg keuze dit jaar in Xperia land!

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-03-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 09:15
nioz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:01:
[...]
Overigens is de link die R86Bakker geeft wel interessant:
http://pocketnow.com/2013...mia-920-camera-comparison
Bij the hot sauce foto en de star trek communicator zie je namelijk ook dat de foto's van de One wat te rood ogen (alhoewel er wel wordt gesteld dat dit bij de Hot sauce wel redelijk overeenkwam met de werkelijke setting..).
In this case, that’s resulted in a photo that’s actually more true-to-life -the atmosphere really felt that red in the Border Cafe- but to our eye, the Lumia’s result is the superior photo.
Kortom: De One nam de sfeer mee, de Lumnia niet. Dat zie je ook in de S4 vs One foto. HTC laat de kleuren doorkomen, de S4 filtert ze weg oid (het is overigens een paarse lamp die de gloed veroorzaakt. Zie ook de kraag van de man achter hem)

Overigens: die vergelijking is verschrikkelijk want bij de S4 foto ligt het focuspunt op de mensen op de achtergrond en is de persoon in front dus onscherp.

edit: De Lumnia en One gebruiken gewoon een andere witbalans in automatische stand. De Lumnia zet de witbalans waarschijnlijk ook automatisch, terwijl de One dit achterwege laat. Het is maar net wat je wilt: een trouwjurk wit omdat die wit was, of gebroken wit omdat er sfeerlicht was. Ikzelf kies dan voor eht laatste

[ Voor 19% gewijzigd door BartOtten op 15-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ik heb nu de Xperia Sola, maar floating touch direct uitgeschakeld. Bijzonder irritant vond ik. Je "zweef-drukt" al heel snel per ongeluk ergens op. En met handschoenen kon je toch niet typen ofzo, omdat het te on-nauwkeurig was. Ik vind de S4 écht enorm tegenvallen. Zowel het design als de software. Sofware is gewoon allemaal poespas die ik waarschijnlijk de eerste dag al uitschakel. En het design valt gewoon enorm tegen. Het is gewoon een S3, maar dan nét wat lelijker gemaakt door de structuur in het plastic. Het liefst zou ik nu gewoon een HTC One of Xperia Z kopen, ware het niet dat ik het zeer belangrijk vind dat ik mijn batterij kan verwisselen. Plus dat er waarschijnlijk een vloek op mij rust in combinatie met Sony (Ericsson) telefoons, aangezien ze bij mij altijd stuk gaan. :')

Ik hoop nu dat LG haar Optimus G Pro deze zomer uitbrengt, deze lijkt met echt het winnaar van deze 3.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 15-03-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 12:41
Ik heb bij de One echt het idee dat het ontwerp en materiaal een kunstwerkje is, ten opzichte van het gegoten plastic. Ik gebruik momenteel ook de speakers totaal niet op mijn telefoon, omdat deze gewoon crap is. Hetzelfde vroeger met de camera, omdat deze gewoon niet bruikbaar was, hoe bruikbaarder, hoe meer je hem gaat gebruiken. Ook de grote van de foto's vind ik een groot pluspunt! Ik heb nu een 13 mp camera in mijn telefoon en de foto's zijn gewoon een paar mb groot! Het is natuurlijk ideaal als dezelfde dezelfde kwaliteit in een veel kleinere bestandsgrote kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

het is trouwens Lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
BartOtten schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:51:
[...]

[...]

Kortom: De One nam de sfeer mee, de Lumnia niet. Dat zie je ook in de S4 vs One foto. HTC laat de kleuren doorkomen, de S4 filtert ze weg oid (het is overigens een paarse lamp die de gloed veroorzaakt. Zie ook de kraag van de man achter hem)

Overigens: die vergelijking is verschrikkelijk want bij de S4 foto ligt het focuspunt op de mensen op de achtergrond en is de persoon in front dus onscherp.
Die quote had ik zelf ook al in mijn post geparafraseerd, dus daar was ik al van op de hoogte. Overigens stellen ze in italics dat de sfeer zo rood voelde, niet dat het er daadwerkelijk zo rood uitzag. Daarnaast vergeet je de quote bij de tweede foto die ik noem, de star trek communicator:

"the One displays the exact opposite effect, amping up the reddish tones to make the blue placemat seem almost purple, and casting the communicator’s silver faceplate in a sickly-looking yellow. The color issues fortunately don’t extend to depth reproduction"

Rood wordt dus roder en blauw wordt paarsig, wat (toevallig) precies het effect beschrijft van de andere foto's (waarbij de S4 wat te flets is, en de One wat te rood/paars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Vorig jaar was de Xperia S nog een stuk minder competitief t.o.v. de SIII en de One X, dit jaar is Sony echt een stuk beter bezig! De Z kan toch al goed concurreren met de S4 en de One.
Toen ik vorig jaar de S kocht baalde ik wel een beetje toen de S3 opeens aangekondigd werd (daar zat ik eigenlijk een beetje op te wachten). Nu heb ik de Z, maar ik ben nog altijd dik tevreden met mijn keuze.
Ik ben benieuwd of de One HTC nog gaat kunnen redden, maar qua prijs zetten ze wel erg hoog in vind ik.

[ Voor 47% gewijzigd door SToRM666 op 15-03-2013 16:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Sn0wblind schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:00:
Samsung vind ik een tegenvaller maar dat vond ik de S3 ook al, extreem goedkope behuizingen. Oled met hun onnatuurlijke kleuren en slechte view in de felle zon etc. Niks voor mij. De HTC one vind ik wel erg mooi. De Xperia Z ook.

De accu duur moet nog blijken, gemengde verhalen over de Z en de One, niks bekend over die van de S4 uiteraard.

Qua cpu specs loopt de Xperia Z wel iets achter maar de premium feel is ook iets om aan te denken. Net zoals een Iphone5 die fors achterloopt op specs voelt deze wel vlot en duurzaam aan. Sony moet dan ook hierop inzetten. Nadeel is wel de standaard screen protector die snel krast. Haal deze eraf en je toestel voelt zoveel beter aan. Daarnaast ook vervelend dat de scherm calibratie voor het westen niet goed is. De Japanse docomo varianten met hetzelfde scherm hebben een fors beter contrast. Op XDA is dit al naar voren gekomen. Hopelijk unlocked Sony snel de tool dat je zelf het scherm kan calibreren.
Witbalans is inmiddels aan te passen dmv een mod :) (werkzaam op mijn xperia z).

Ik denk vooral dat veel mensen het scherm flets vinden ogen door de gebruikte kleuren van sony. Niet alleen de nav bar en de notification bar zijn grijs, ook de standaard wallpaper is een grijstint en niet zwart! Ik denk dat veel mensen zich dat niet realiseren waardoor het scherm een slechts contrast lijkt te geven.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 28-05 16:57
En what about een potentiële nieuwe Nexus telefoon of een Motorola X? Of wordt dat hier niet meegenomen omdat er simpelweg nog weinig tot niets over bekend is?
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.