![]() Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de drie genoemde toestellen:In de losse topics voor de toestellen zie je al genoeg mensen 'schreeuwen' dat hun toestel de beste is, dat het andere toestel wat nog uit moet komen helemaal niks is, of mensen claimen dat hun nieuwe telefoon de beste, de mooiste en de snelste zal zijn op de Androidmarkt van 2013... Maar even centraal! Deze drie high-end toestellen hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen, hun eigen unieke features, hun eigen design, gebruikte materialen en eigen Androidskin. Waar ze wel allemaal hetzelfde in zijn is het feit dat het high-end Androiddevices zijn, die allemaal dingen naar 'telefoon van het jaar 2013' Nu zijn er veel liefhebbers van de Sony, deze is immers al een paar weken op de markt, de reviews van de HTC One zijn lovend en ook de Galaxy S IV wordt door veel mensen goed ontvangen. Ook zijn er mensen die de Xperia Z maar een lelijk ding vinden, van de One niet wakker liggen en de S IV een en al plastic vinden. Iedereen heeft een eigen mening en argumenten en respecteer deze dan ook, np toch? Dit topic is dan ook bedoeld om onder fijne omstandigheden en met begrip voor elkaar te discussiëren over deze drie high-end devices. Mocht dat niet goed gaan en uitlopen in een groot bash- en flametopic, zijn we helaas snel klaar en gaat het op slot. Je mag uiteraard je voorkeur uitspreken voor een toestel, maar gebruik hiervoor dan goede argumenten. Een toestel afschieten kan natuurlijk ook, maar houd het uiteraard netjes, gebruik daarvoor argumenten en nogmaals; respecteer ieders mening!
Uiteraard komen en zijn er ook nog andere toestellen op de markt die mee kunnen met het high-end geweld, maar deze zijn niet uitgebreid opgenomen in deze topicstart. Dit, omdat ze veelal niet in de winkels in Nederland te krijgen zijn en alleen te koop zijn in het buitenland, oftewel je moet importeren: [list]• Asus PadFone Inifnity Snapdragon 600, 2GB RAM, 64GB, 5" Full HD, 13MP, 143.5x72.8 x8.9 mm [list]• Oppo Find 5 S4 Pro, 2GB RAM, 16GB/32GB, MicroSD, 5" Full HD, 13MP, 2500mAh, 141.8x68.8x8.9 mm [list]• Sony Xperia ZL S4 Pro, 2GB RAM, 16GB, MicroSD, 5" Full HD, 13MP 2370mAh, 131,6x69,3x9,8 mm Alleen stemmen als je nog geen van deze telefoons hebt, wel zo eerlijk toch! Poll: Voor welke Full HD smartphone ga jij? • Asus Padphone Infinity • HTC One • Oppo Find 5 • Samsung Galaxy S4 • Sony Xperia Z • Sony Xperia ZL • Anders... Tussenstand: Whatabout my opinion: De Xperia Z, eerste toestel met een Full HD scherm, 5", glazen behuizing, waterdicht... Maar het toesel kon me niet bekoren. Doordat hij waterdicht is, wordt er gebruik gemaakt van klepjes om alle poorten af te sluiten. Daar heb ik al een hekel aan, ik denk dat, dat in de loop der tijd lam wordt dus dat is al jammer. Designwise spreekt het toestel me ook totaal niet aan. Vind het een fingerprintmagnet in de negatieve betekenis van het woord en is gewoon niks voor mij. Toestel is groot, rechthoekig en vond ik niet erg fijn vasthouden. Een ingebouwde accu vind ik geen nadeel eerlijk gezegd. In het jaar dat ik nu telefoons gebruikt heb met een ingebouwde accu is het slechts 2x voorgekomen dat ik geen juice meer had. De batterijduur blijkt daarintegen niet helemaal top te zijn, fotokwaliteit is leuk, maar het toestel heeft voor mij geen unieke features, mogelijkheden of 'the feeling. De Sony UI is strak en clean, iets wat ik wel kan appreciëren en ook het slot voor een MicroSD-kaartje is erg fijn. Voor mij geen Z. De HTC One, een toestel wat HTC weer op de markt moet zetten. Alhoewel ik zelf al een jaartje gebruik heb gemaakt van de HTC One X en de HTC One X+ en die toestellen me altijd bevielen. Een aluminium unibody met een slick design die erg prettig in de hand vasthoud en een scherm waar je u tegen zegt. Grote pluspunten dus. Sense 5 heb ik te kort gezien, om daar een goed oordeel over te vellen, maar als verder borduurt op Sense 4 en Sense 4+ dan heb ik daar geen klagen over. Tevens zal ik zeer waarschijnlijk een andere launcher installeren voor nog meer mogelijkheden, terwijl ik toch wat Sense-features zal blijven behouden. De camera is gewaagd en interessant, maar in de reviews komt hij er redelijk uit. Niet super, niet heel slecht, in sommige vergelijkingen heel goed, in andere weer 'mwah'. Okee klaar, so be it. De accu is ingebouwd en kan dus niet snel vervangen worden, maar zoals ik al eerder zei is dat voor mij geen nadeel. Natuurlijk is het leuk, maar het kan niet, okee, punt. Wat wel jammer is, is dat er geen expansiemogelijkheden zijn voor MicroSD-kaartjes. Dit had ik op de One X en One X+ ook niet, maar mijn 'theorie' over 'Full HD, dus ik wil graag grote foto's en Full HD films' bij me hebben loopt dan al snel tegen het beperkte geheugen aan. Bij de One X met z'n 32GB en 720p schermpje, lukte dat nog aardig, maar de One X+ bood mij 64GB en dat kon me echt bekoren. Er komt ook een 64GB versie van de One uit, maar op de vraag of en wanneer de 64GB versies naar Nederland komen kon HTC me nog niks vertellen... In Engeland zou eerst de 32GB versie worden gereleased en de 64GB versies zouden daarna volgen. Over Nederland en andere Europese landen was dus niks te zeggen helaas, waarom HTC, waarom? Voor mij persoonlijk is de One een grote kanshebber, maar dan wel het liefste een 64GB versie, time will tell what it will be, deze of toch iets heel anders... Dan nog de Galaxy SIV van Samsung... Ik heb de eerste Galaxy S van Samsung gehad, welgeteld drie uur gebruikt, maar het is gewoon niks voor mij. Oversaturated schermen, onnatuurlijke kleuren, nee dat werd hem niet. Tevens hielp het niet echt mee dat de behuizing van een plastic was, waar Barbie nog jaloers op zou worden, ze zou immers shinen als een ster. De Galaxy SII en SIII heb ik regelmatig gezien, maar daar geldt hetzelfde voor, niet voor mij. De hardware in die versies van de Galaxy S waren altijd sneller dan die van de concurrenten, wat een plus kan zijn, maar bij de SIV is ook dat niet meer het geval met dezelfde CPU als in de One. Iets hoger geklokt ja, maar daar lig ik totaal niet wakker van. Samsung komt weer met een plastic behuizing, Amoled scherm en met tons of bloatware, waar ik ook nagenoeg niks van zal gebruiken. Voordelen van de Samsung zijn de vervangbare batterij en MicroSD-support, dat is en blijft gewoon handig. De Samsung heb ik nog niet gezien, vastgehouden en bekeken, maar ik kan wel met zeer grote zekerheid zeggen dat ook de Galaxy SIV het niet zal worden voor mij. Dat neigt dus naar de HTC One, maar er is voor mij nog een interessante telefoon die eraan komt, namelijk de Sony Xperia ZL. Een toestel wat dezelfde hardware aan boord heeft als de Xperia Z, maar in een geheel andere verpakking. Een behuizing van polycarbonaat in de kleinste 5" behuizing ooit, verwacht begin april in onder andere Duitsland voor een 'lage' prijs van €550,00. 16GB intern geheugen, wat uit te breiden is met een MicroSD-kaart wat erg fijn is, maar goede hands-ons en reviews zijn gewoon niet te vinden. Hoe het met de batterij staat weet ik dus niet, of het scherm dezelfde issues heeft als het scherm van de Xperia Z weet ik niet, hoe de algemene bouw en feeling wordt verondersteld weet ik niet... Gelukkig is de HTC One nog niet op de markt, zodat ik nog wat tijd heb om op eventuele reviews van de ZL te wachten, want het blijft toch kriebelen. De One zal wel meer premium aanvoelen, want dat is gewoon echt heel goed, maar misschien is de ZL helemaal zo slecht nog niet en voor z'n prijs die stukken lager ligt, misschien toch wel heel attractief... Wachten op goede reviews dus. Ik ben er nog niet helemaal over uit... De HTC One heeft een grote kans, maar de ZL ligt net iets achter. Gewoon discussiëren met goede argumenten en niet bashen en flamen dus |
[ Voor 175% gewijzigd door CLB op 29-04-2013 12:33 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit