Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QhN7YdeCdWeIabZJWX416Io7/full.jpgDit topic is bedoeld om te discussiëren over de drie genoemde toestellen:In de losse topics voor de toestellen zie je al genoeg mensen 'schreeuwen' dat hun toestel de beste is, dat het andere toestel wat nog uit moet komen helemaal niks is, of mensen claimen dat hun nieuwe telefoon de beste, de mooiste en de snelste zal zijn op de Androidmarkt van 2014... Maar even centraal!

Deze drie high-end toestellen hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen, hun eigen unieke features, hun eigen design, gebruikte materialen en eigen Androidskin. Waar ze wel allemaal hetzelfde in zijn is het feit dat het high-end Androiddevices zijn, die allemaal dingen naar 'telefoon van het jaar 2014'

Alledrie de toestellen zijn nog niet op de markt, dus goed reviews vergelijken gaat nog niet op. Toch alvast een topic, want de reviews zullen in de komende weken toch echt goed gaan rondvloeien op het www.

Dit topic is dan ook bedoeld om onder fijne omstandigheden en met begrip voor elkaar te discussiëren over deze drie high-end devices. Mocht dat niet goed gaan en uitlopen in een groot bash- en flametopic, zijn we helaas snel klaar en gaat het op slot. Je mag uiteraard je voorkeur uitspreken voor een toestel, maar gebruik hiervoor dan goede argumenten. Een toestel afschieten kan natuurlijk ook, maar houd het uiteraard netjes, gebruik daarvoor argumenten en nogmaals; respecteer ieders mening!

Z2One M8S5
ChipsetSnapdragon 801 Snapdragon 801Snapdragon 801
Aantal cores4 - quadcore4 - quadcore4 - quadcore
CPU snelheid2,3GHz2,3GHz2,5GHz
GPU chipsetAdreno 330Adreno 330Adreno 330
Intern geheugen16GB16GB/32GB16/32/64GB
Flash geheugenJaJaJa
Werkgeheugen3GB2GB2GB
Glonass-ondersteuningJaJaJa
BehuizingGlasAluminiumPolycarbonaat
Scherm5,2" Mobile Bravia 25,0" Super LCD35,1" Super Amoled HD
Camera achterkant20.7 megapixel4.1 Ultrapixel +
2.0 megapixel
16.0 megapixel
Camera voorkant2.2 megapixel5.0 megapixel2.0 megapixel
Fysieke cameraknopJaNeeNee
GSM-frequenties MHz850, 900, 1800, 1900850, 900, 1800, 1900850, 900, 1800, 1900
NL'se LTE-supportJaJaJa
Accu / verwijderbaar3200mAh / nee2600mAh / nee2800mAh /ja
Afmetingen 146,8 x 73,3 x 8,2mm146,4 x 70,6 x 9,35mm142.0 x 72.5 x 8.1mm
Gewicht 158 gram160 gram145 gram
BijzonderhedenWater- / stofdicht / stereospeakersInfrarood / stereospeakers / 2e cameraWater- / stofdicht / infrarood / hartslagsensor
NotificatieledjeMiden bovenRechts achter speakergrillLinksboven
Websites*klik**klik**klik*
Topic op Tweakers*klik**klik**klik*

Ga jij voor één van deze drie toestellen of houd je het bij je huidige toestel?
Uiteraard zijn er ook nog genoeg andere high-end devices die eraan komen van andere fabrikanten
zoals de OnePlus One of de Oppo Find 7. In mei komt LG me zijn LG G3 en wat nog meer...

Poll: Voor welke telefoon ga jij?
HTC One M8
Samsung Galaxy S5
Sony Xperia Z2
Oppo Find 7
OnePlus One
Anders...
Houd mijn huidige toestel
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389970&layout=2&sort=prc

Whatabout my opinion:
Het wordt sowieso geen Sony of Samsung, dit vanwege de grootte, design wat me niet aanspreekt.
De nieuwe HTC One zou best weleens een kansje kunnen maken eerlijk gezegd. Design is prachtig, eindelijk microSD-kaartslot, lijkt me een luxeuze device en Sense kon me altijd al bekoren. Minpuntjes zullen de grootte zijn, die zwarte bezel met HTC-logo is jammer, evenals het notificatie-ledje. Ook de prijs zal hier uiteraard mee meespelen, maar die zal wel rond de € 699 liggen en dat is prijzig.

M'n hudige toestel voldoet eigenlijk nog steeds, vind ik nog steeds mooi, is nog steeds snel zat, biedt enkele unieke functies dus waarom ik zou moeten upgraden weet ik ook nog niet. Time will tell...

De Oppo Find 7 wordt het ook niet, te groot, ColorOS, spreekt me niet zo aan. De OnePlus One zou ook nog weleens een kansje kunnen maken, mits deze simpel en snel beschikbaar zal zijn. Ook LG lijkt me interessant, als ze afstappen van hun plastic behuizingen en een microSD-kaartslot implementeren. Maar daarover doen alleen wat geruchten over mei de ronde, duurt lang.

Gewoon discussiëren met goede argumenten en niet bashen en flamen dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 07:23
Ik kies deze ''generatie'' voor de Xperia Z2 lijkt mij echt een goed en leuk toestel te worden.
Ze hebben de minpuntjes goed aangepakt ten opzichte van zijn voorganger zoals een beter scherm IPS, een betere speaker oplossing ( toch handig voor de mensen die een youtube filmpje op de wc kijken:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 19:51

LordKnox

Opperbaas.

Ik ga ook waarschijnlijk voor de Z2. Heb nog getwijfeld of ik toch niet voor een oudere generatie kiest, zoals de Z1 of Nexus 5, maar mijn gadgetliefde houdt dat toch wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-07 07:53
Ik was al aan het wachten op een vergelijking. Ik ben van de Galaxy S3 over gagaan naar de HTC one. Dit jaar gaat het de Sony Z2 worden.

Ik heb niet echt een specifieke reden voor dit toestel, meer het gevoel van wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:32
De Z2 is volgens mij de enige met radio. Na de S2 altijd fan geweest van Samsung maar ik denk dat het nu een Z2 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 18:55
Heb nu een S3, maar twijfel tussen de S5 en de Z2.
Touchwiz vind ik erg overzichtelijk maar is alleen traag.
Maat van me heeft de Xperia Z en is er erg tevreden over, vind alleen de bezels groot.
Maar aan de andere kant wil ik ook eens wat anders dan de plastic behuizing van de Galaxy serie.
Qua specs zou ik voor de Z2 gaan, qua bekendheid met touchwiz voor de S5.
En qua uiterlijk hebben ze allebei zijn nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Wilde eerst voor de S5 gaan maar die viel mij erg (op papier/specs/uiterlijk) tegen. Dan maar een One M8 of een Z2. Maar nu is de voorkeur voor de Oppo verreweg het grootst. Benieuwd hoe die in het echt is :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zou zelf ook voor de HTC gaan. Dit omdat ik veel gebruik maak van de 3.5mm plug voor muziek en ik heb gelezen dat het veelvoudig openen van die klepjes die dan zorgen voor waterdichtheid funest is voor de rubbertjes die daarvoor zorgen. Heb net 5 maanden de XSP dus voorlopig zit een nieuw toestel er niet in.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
Dan ga ik voor de Nexus 5. Zelfde specs, veel goedkoper en vanilla android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MEGATRON schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:54:
Dan ga ik voor de Nexus 5. Zelfde specs, veel goedkoper en vanilla android.
Is niet geheel waar natuurlijk :) Snellere CPU's in de nieuwe telefoons (verwaarsloosbaar maar 't is wel zo)
Stereospeakers bij de HTC One (M8) en Xperia Z2, Nexus heeft geen microSD-kaartslot, geen infrarood...
Geen stof- / waterdichtheid... Sony heeft 3GB RAM, grotere accu-capaciteit. Dus 'zelfde specs' mwah nee..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
SD801 is net zo snel als de SD800 (alleen samsung overclock naar 2.5 Ghz). Stereospeakers op 7 cm breedte! zal werkelijk een superstereo effect geven. Waterdicht is leuk voor een duikhorloge en heeft niets met een mobieltje te maken. Ik persoonlijk vind dat een belachelijk iets voor mobieltjes. Al die kl*te klepjes nog daar gelaten. Grotere accu. Na mijn Nokia dumbphone heb ik elke mobiel dagelijks aan de lader moeten leggen. 32GB opslag is voor mij genoeg heb geen micro-sd nodig. Maar zo zie je maar dat de keuze een optelsom van persoonlijke voorkeur / behoefte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
;) voor je laatste zin

Tevens maakt de SD801 wel gebruik van eMMC 5.0 tov de SD800's, dat zou je kunnen merken.

[ Voor 100% gewijzigd door CLB op 25-03-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
AnandTech heeft het verschil heel erg duidelijk beschreven. Dual sim dual standby, hogere GPU clock en snellere flash geheugen ondersteuning. Wat de 800 AC had moeten worden, is uiteindelijk de 801 geworden. Daarnaast zijn er nog 2 gelijk aan deze gemaakt met gelijke clocks aan de 800AA en AB. Het verschil zit dus niet echt in de CPU clocks.

http://www.anandtech.com/...801-clearing-up-confusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
MEGATRON schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:12:
Stereospeakers op 7 cm breedte! zal werkelijk een superstereo effect geven.
Je hebt nog nooit een demo gehad van een HTC One merk ik. Ga eens luisteren naar een HTC One en verbaas jezelf. Kwa geluid kun je echt niet vergelijken met een Nexus5.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmans
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 20:49
Ik mis in dit topic eigenlijk de nexus 5... Hij mag dan wel niet meer officieel de laatste generatie smartphone genoemd worden, maar voor de prijs wat hij nu beschikbaar is mag hij toch zeker meedoen.

Zelf is mijn abbo al een tijdje afgelopen, maar heb op de release van de M8 gewacht om echt de knoop door te hakken.... nu twijfel ik persoonlijk tussen de M8 en de Nexus5 (touchwizz en de Sony skin waren nooit zo mijn ding).

Iemand die me over kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De skin van sony komt anders veel dichter in de buurt van de Nexus 5 dan de skin die op de M8 zit hoor. Sony is nagenoeg stock, sense heeft veel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkmans schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:24:
Ik mis in dit topic eigenlijk de nexus 5...
Dan noem je hem toch ;)
Als ik alles in de TopicStart moet noemen, heb ik meer werk dan het schrijven van de bijbel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmans
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 20:49
cordonbleu schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:32:
De skin van sony komt anders veel dichter in de buurt van de Nexus 5 dan de skin die op de M8 zit hoor. Sony is nagenoeg stock, sense heeft veel aangepast.
Het liefste had ik dat M8 al uit was met barebone androi, dan was de keuze zo gemaakt denk ik. Overigens ben ik bang voor het breken van het glas op de achterkant van de Z2... dubbele kansen op het breken van glas, haha.

Verder prima telefoon natuurlijk! Ik heb wel al 4 jaar een HTC, wellicht vind ik daarom de skin wel netjes of ben ik het nu gewoonweg gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barebone Android, dat is nieuw voor me... En die Google Play Edition van de HTC One M8 is er ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ja, maar het is maar afwachten of de GPE versies naar NL komen.... Tot nu toe nog altijd niet, maar we zijn al een stapje op weg met de Nexi die nu in de Play Store te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 09:29
Ik houd het voorlopig bij mijn Nexus 5, maar als ik had moeten kiezen zou ik toch voor de HTC One gaan. Het grootste minpunt lijkt de camera te zijn, en hoewel ik er altijd bij het maken van een keuze veel aandacht aan gaf ben ik er ondertussen wel achter dat ik zeer zelden een fotomomentje heb waarbij de kwaliteit van de foto's echt belangrijk is. Alle overige camera gimmicks van HTC zijn dus ook niet aan mij besteed. Waterdichtheid is dan wel weer iets wat echt een meerwaarde kan hebben, ben dan ook wel benieuwd wat er waar is van het filmpje waarin een nieuwe HTC One een paar uur in een bak water overleeft.... De behuizing van de One zou voor mij uiteindelijk de doorslag geven, maar voorlopig hoef ik nog geen keuze te maken (al zou ik best weer een nieuw speeltje willen!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 17:34
De M8 heeft wel een notificatieled, zoals iemand heeft uitgezocht in het andere topic :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:36
Ook ik mag dit jaar een nieuw toestel uitzoeken. Momenteel zit ik op de Galaxy S3, tot nu toe, mijn allerbeste toestel ooit. Hij is nog puntgaaf en werkt, op wat traagheid na, prima. De camera was ik helemaal tevreden over. Het enige minpunt vond ik zelf de plastic behuizing. Logische keuze leek te gaan naar de S5.

Echter was ik destijds ook wel gecharmeerd door de HTC One X, maar heb ik die vanwege kinderziektes (toestel was toen echt net uit) links laten liggen. De nieuwe HTC One vind ik er geweldig uitzien. Die gun metal look is echt mijn ding. Echter lees ik behoorlijk veel kritiek over de kwaliteit van de camera.

Momenteel is het Galaxy S5 (camera) vs HTC One (looks). Ik heb echter nog tot Juli om een besluit te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 22:18
In die periode kan je ook LG G3 verwachten,vind de one erg mooi alleen snap htc niet alweer een slechte camera.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zoals als gezegd, de M8 heeft wel een notificatie led en de Z2 heeft ene notificatie lampje boven in het midden :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Kaap schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 05:31: De nieuwe HTC One vind ik er geweldig uitzien. Die gun metal look is echt mijn ding. Echter lees ik behoorlijk veel kritiek over de kwaliteit van de camera.
Je moet jezelf afvragen waar je de foto's voor gebruikt. Persoonlijk vind ik de foto's niet slecht, maar ik maak ze ook niet veel met de telefoon en dan nog alleen voor plaatsing op social media. Dus de camera voldoet uitstekend voor mij. Als je veel wilt croppen en op grote schermen wilt bekijken kan ik me voorstellen dat je de afwezigheid van details zal missen. Maar op plekken waar ik dat soort foto's wil nemen heb ik toch de dSLR bij.

Heb zelf de M8 op 1 staan als nieuwe telefoon dus zal 'm wel worden. :+ Vraag, die Z2 met glazen achterkant, hoe goed kan dat tegen valschade?

[ Voor 4% gewijzigd door Xanion op 26-03-2014 12:09 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:20
mrjraider schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:39:
Ik zou zelf ook voor de HTC gaan. Dit omdat ik veel gebruik maak van de 3.5mm plug voor muziek en ik heb gelezen dat het veelvoudig openen van die klepjes die dan zorgen voor waterdichtheid funest is voor de rubbertjes die daarvoor zorgen. Heb net 5 maanden de XSP dus voorlopig zit een nieuw toestel er niet in.. :9
De xperia z1/z2/z ultra en z1 compact hebben geen klepje bovenop de headphone jack die is gewoon open zoals bij elk ander toestel.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor de z2 tenminste op papier in de praktij kan dat verschillen.
De redenen dat ik niet voor de s5 ga zijn:
-hou niet van touchwiz
-door de knox counter ben je je garantie kwijt als je root
-voelt gewoon niet aan als een gsm van 700 euro
dus als ik dan de z2 en m8 zo eens vergelijk en de voor en nadelen voor mezelf op een rijtje zet
-m8
+goed geluid door de boomsound speakers
+mooie skin
-slechtere camera als z2
-home button veel te hoog
-kleinere baterij
Z2
ook goed geluid door dubbele speaker(-wel slechter als m8)
+Bij alle reviews beweren ze dat de kleuren zelfs mooier zijn dan op samsung amoled schermen
+noice canceling headset(ik luister veel muziek via de oortjes)
+3gb ram geheugen
+hou ook van de stabiliteit en snelheid van sony's skin
Ik heb momenteel de note 3 maar indien ik zou wisselen zou ik denk ik toch gaan voor de z2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
izzet3838 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:30:
De redenen dat ik niet voor de s5 ga zijn:
-hou niet van touchwiz
Andere launcher?
-door de knox counter ben je je garantie kwijt als je root
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Z2 is absorbitant groot door z'n verschrikkelijke bezels, ja ik overdrijf, maar dat is gewoon zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Brad Pitt

Gelukkig zijn je teksten in je films wat uitgebreider 8)7 .
Kun je je antwoorden aub wat toelichten.

@CLB

Daarom (grootte) wil ik dus voor een Nexus5 of G2 gaan. Maar ik volg het niet helemaal want iedereen vindt de telefoons van LG baggerkwaliteit terwijl de Nexus5 (is ook LG) de hemel in geprezen wordt.

[ Voor 47% gewijzigd door Nilco op 26-03-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MEGATRON schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:21:
Zal wel gaan over Knox en garantie? Daar is al zo veel over geschreven, ook op Tweakers, dat zelf even Knox + garantie intikken sneller is dan hier een uitgebreid verhaal op te gaan zitten hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Touchwiz is niet alleen een launcher het is een heel ui dus een helemaal andere framework file wat dus inhoudt dat het ui van de apps het lockscreen je instellingen menu je statusbar de geluiden de kleuren allemaal de camera app en al de rest van die bloatware.
Ik heb nu een note 3 die ik niet kan flashen door de knox counter en geloof me een launcher helpt bij lange na niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
izzet3838 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:24:
Touchwiz is niet alleen een launcher het is een heel ui dus een helemaal andere framework file wat dus inhoudt dat het ui van de apps het lockscreen je instellingen menu je statusbar de geluiden de kleuren allemaal de camera app en al de rest van die bloatware.
Ik heb nu een note 3 die ik niet kan flashen door de knox counter en geloof me een launcher helpt bij lange na niet
Dan zet je er een GPE Rom op en zijn alle problemen opgelost, op de wellicht mindere camera software na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Brad Pitt schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:22:
[...]

Zal wel gaan over Knox en garantie? Daar is al zo veel over geschreven, ook op Tweakers, dat zelf even Knox + garantie intikken sneller is dan hier een uitgebreid verhaal op te gaan zitten hangen :)
Niks gevonden link of bron aub.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 14:05
MEGATRON schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:21:
@Brad Pitt

Gelukkig zijn je teksten in je films wat uitgebreider 8)7 .

@CLB

Daarom (grootte) wil ik dus voor een Nexus5 of G2 gaan. Maar ik volg het niet helemaal want iedereen vindt de telefoons van LG baggerkwaliteit terwijl de Nexus5 (is ook LG) de hemel in geprezen wordt.
Qua hardware heb ik LG toestellen altijd prima gevonden, het was hun eigen software die voor mij niets toevoegde/erg lelijk was. Daar heb je bij een Nexus 5 natuurlijk geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
izzet3838 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:26:
Niks gevonden link of bron aub.?
Knappe zoektocht, zo binnen 3 picoseconden. Maar goed, voor de luie mensen, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Brad Pitt schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Knappe zoektocht, zo binnen 3 picoseconden. Maar goed, voor de luie mensen, hier.
ik zoek al 1 week
en dat heb ik ook gevraagd via de samsung chat ik kreeg hetzelfde antwoord ik vroeg om een schriftelijke bevestiging of garantiebeleid want er stond niks in over knox over het garantie verlies
dan zijden ze dat ik de chat kon kopiëren
wat toch niet officieel is
en er zijn meerdere mensen op xda die melden dat samsung hun gsms niet had geaccepteerd toen de knox counter op 0X1 stond dus
en btw. die mensen vande samsung support weten er niks van als bewijs ik had vorige week een vraag gesteld via email over de 4.4 update die ik pas heb gekregen en kijk naar hun antwoord

Heeft u een vraag
of heeft u hulp nodig?
Ga naar Samsung Support
Uw vraag
Tegen wanneer zou ik de 4.4 uodate mogen verwachten de rollout is al lang begonnen maar ik heb deze nog steeds niet
Ik de lux unbranded versie
Geadviseerd antwoord

Geachte heer

Ik heb u telefonisch proberen te bereiken, echter is dit mij helaas niet gelukt.

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy Note 3.
Vervelend om te vernemen dat u de update nog niet heeft ontvangen.

Zodra er een software update aanwezig is, krijgt u op uw telefoon een melding binnen. Tevens kunt u de update ook via KIES installeren. Zodra uw telefoon gekoppeld is met KIES, krijgt u een melding dat er een firmware update aanwezig is.Hieronder kunt u een link vinden voor KIES.
http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP
Door te klikken op `kies zelfstudie` kunt u ook een filmpje bekijken die informatie geeft over het gebruik van kies.
Wanneer er via kies ook geen update binnenkomt, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen functioneren.

Mocht u in beide gevallen geen firmware update binnen krijgen dan raden wij u aan om een Samsung servicepunt op te zoeken. Zij kunnen uw toestel controleren op de firmware update en installeren.
U kunt een adressenlijst terugvinden van samsung servicepunten door met de muis over op de knop "support" op www.samsung.be te gaan en te klikken op service adressen.
Voor de dichtsbijzijnde adressen bij u in de buurt kunt u klikken op onderstaande link:
http://www.samsung.com/be....do?page=SERVICE.LOCATION

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Met vriendelijke groet,

Sukran Yaldir
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
CLB schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:20:
De Z2 is absorbitant groot door z'n verschrikkelijke bezels, ja ik overdrijf, maar dat is gewoon zonde :(
Onzin, de Z2 heeft een groter percentage schermoppervlak-bezel verhouding dan de M8. En beide hebben stereo speakers. Speakers van de M8 kunnen dan wel iets beter zijn, de Z2 is waterdicht en vereist dus een membraan voor de speakers om ze waterdicht te houden. Dit membraan zorgt er ook voor dat het geluid iets gedempt wordt. Dat doet Sony dus echt niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
vergelijken tussen de schermen van de m8 en z2

YouTube: HTC One (M8) vs Xperia Z2 - screen comparison

speakers:

YouTube: HTC One (M8) vs Sony Xperia Z2 - speaker comparison

en hier nog zoiets

YouTube: All New HTC One (M8) Water Test - Water Resistant?

[ Voor 19% gewijzigd door izzet3838 op 26-03-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fittie tussen Samsung en HTC-medewerkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
CLB schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:41:
Het zijn vrienden die aan het dollen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
CLB schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:41:
Volgens mij mag sony zich ook al gaan mengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb zelf lang getwijfeld tussen Z2 en S5, maar toen gisteren de One M8 was aangekondigd was het voor mij snel duidelijk.
Heb zelf nu de Galaxy S3,en de afwerking is Bagger daarvan. Daarnaast pusht Samsung onwijs veel doelloze applicaties, maar dat terzijde.
Wilde na Samsung weleens wat nieuws. Aangezien ik glas erg kwetsbaar vind, en hij vertraagd is (http://www.droidapp.nl/to...s-meer-winkels-vertraagd/) heb ik gekozen voor de HTC One M8. Wel heel jammer dat de camera zo tegenvalt. Maarja, daar moet ik dan maar mee leven. Ben erg benieuwd, ook nar het uithoudingsvermogen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
mrjraider schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:39:
zowel de z2 als s5 hebben GEEN klepjes voor de 3.5 jack.... Geen probleem dus om alsnog de z2 te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 22:48
Ik vind het zo moeilijk geworden, haha. Momenteel de S3 en heb die telefoon pas 2 jaar in augustus ergens. Natuurlijk kan ik eerder verlengen, maar nodig is het niet. De S3 doet z'n werk. Wordt wel langzamer en ik wil graag het nieuwste van het nieuwste.

Ik heb een dochter van drie maanden die ik (uiteraard) regelmatig op de foto zet. Ook op vakantie wil ik foto's maken. En deze foto's wil ik ook printen, op TV laten zien of op canvas laten drukken (met m'n Leen Bakker huis :) ). En daar wil ik geen extra camera constant voor mee moeten sjouwen. Immers in mijn telefoon zit ook een camera. Daarom hebben we toch een camera in een telefoon? In ieder geval niet alleen voor selfies of alleen om een halve thumbnail op facebook te zetten. En als Sony of Samsung een dergelijke camera in een telefoon kan leveren, dan kan HTC dat ook. Willen ze dat niet en is de 4MP camera (jaja, met ultrapixel) voor mijn wensen niet voldoende dan valt de HTC One keihard af (overigens wil ik eerst zelf de camera uitproberen). Ondanks het mooie design. Want dat vind ik ook belangrijk. En op dat vlak wint HTC 100x. Maar functies gaan toch boven looks.

Dan het waterdicht gedeelte. Leuke gimmick en kan interessant zijn. Maar alle drie hebben ze wel een mate van waterdichtheid (als we het HTC filmpje moeten geloven). Dus daar laat ik het niet vanaf hangen.

Muziek op de fiets of in de trein vind ik heel erg belangrijk. En daar krijgt Sony met de noise cancelling oortjes toch een dikke plus. Speakers boeien niet zo heel veel, aangezien ik geen tv of film(pjes) ga kijken op een telefoon (in gezelschap vaak erg asociaal - en Youtube heb ik ook op mijn laptop of tv als we samen willen kijken, stuk fijner). Ook loop ik niet over straat met mijn telefoon als een ghettoblaster uit de jaren 80-90 om iedereen mijn muziek te laten horen.

Plastic, alu of glas. Wat ik al zei, dikke plus voor HTC. Ben erg bang dat de Sony snel stuk gaat (heb de S3 wel een keertje of wat met een borrel teveel op laten vallen). Dus dikke min voor Sony, denk ik. Plastic van Samsung vind ik gewoon erg saai.

Touchwiz vind ik niks en Sense lijkt me wel wat. Wat Sony biedt moet ik nog even goed bekijken. HTC klein plusje dus.

Twee zaken eigenlijk écht ter afweging: design en camera, waar de laatste gaat winnen als die 4MP voor mij écht niet voldoende is.

Of, toch wachten op een Z3? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
barrymossel schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:37:
Ik vind het zo moeilijk geworden, haha. Momenteel de S3 en heb die telefoon pas 2 jaar in augustus ergens. Natuurlijk kan ik eerder verlengen, maar nodig is het niet. De S3 doet z'n werk. Wordt wel langzamer en ik wil graag het nieuwste van het nieuwste.

Ik heb een dochter van drie maanden die ik (uiteraard) regelmatig op de foto zet. Ook op vakantie wil ik foto's maken. En dit foto's wil ik ook printen, op TV laten zien of op canvas laten drukken (met m'n Leen Bakker huis :) ). En daar wil ik geen extra camera constant voor mee moeten sjouwen. Immers in mijn telefoon zit ook een camera. Daarom hebben we toch een camera in een telefoon? In ieder geval niet alleen voor selfies of alleen om een halve thumbnail op facebook te zetten. En als Sony of Samsung een dergelijke camera in een telefoon kan leveren, dan kan HTC dat ook. Willen ze dat niet en is de 4MP camera (jaja, met ultrapixel) voor mijn wensen niet voldoende dan valt de HTC One keihard af (overigens wil ik eerst zelf de camera uitproberen). Ondanks het mooie design. Want dat vind ik ook belangrijk. En op dat vlak wint HTC 100x. Maar functies gaan toch boven looks.

Dan het waterdicht gedeelte. Leuke gimmick en kan interessant zijn. Maar alle drie hebben ze wel een mate van waterdichtheid (als we het HTC filmpje moeten geloven). Dus daar laat ik het niet vanaf hangen.

Muziek op de fiets of in de trein vind ik heel erg belangrijk. En daar krijgt Sony met de noise cancelling oortjes toch een dikke plus. Speakers boeien niet zo heel veel, aangezien ik geen tv of film(pjes) ga kijken op een telefoon (in gezelschap vaak erg asociaal - en Youtube heb ik ook op mijn laptop of tv als we samen willen kijken, stuk fijner). Ook loop ik niet over straat met mijn telefoon als een ghettoblaster uit de jaren 80-90 om iedereen mijn muziek te laten horen.

Plastic, alu of glas. Wat ik al zei, dikke plus voor HTC. Ben erg bang dat de Sony snel stuk gaat (heb de S3 wel een keertje of wat met een borrel teveel op laten vallen). Dus dikke min voor Sony, denk ik. Plastic van Samsung vind ik gewoon erg saai.

Touchwiz vind ik niks en Sense lijkt me wel wat. Wat Sony biedt moet ik nog even goed bekijken. HTC klein plusje dus.

Twee zaken eigenlijk écht ter afweging: design en camera, waar de laatste gaat winnen als die 4MP voor mij écht niet voldoende is.

Of, toch wachten op een Z3? ;)
Voor camera zullen volgens mij de z2 en s5 perfect voldoen voor jou.
Ja htc met hun ultraoixels ze willen zich gewoon onderscheinden van de concurentie maar ja dat doen ze slecht.
Dus als de camera zo belangrijk voor jou is zou ik de m8 al zeker weg laten op een 5inch gsm scherm ga je niet zo veel last hebben van de htc camera maar je zegt dat je deze op je tv zet en op canvas,... laat afdrukken ga je veel last hebben van de htc camera.
Als het aankomt op de skin van de z2 ik heb de z,z1 en nu de note 3 over sense kan ik weinig zeggen maar ik moet wel zeggen dat sony's timescape ui vele malen beter is dan samsungs toucwiz.
Sony's ui is gewoon snel,vlot ,stabiel en heeft wat extra feature's zoals tap to wake
Maar ja soms is de bloatware van samsung ook wel handig zoals de ir blaster en de drama shot feature
Dus je moet eens kijken voor jezelf maar naar jou beschrijving toe lijkt de z2 beter
En dan heeft de z2 ook nog mhl 3 wat betekent dat deze 4k output via hdmi ondersteund.
Maar als je sony's ui wilt bekijken is dat van de z2 bijna hetzelfde als dat van de z1 op 4k video tap 2 wake en een aantal dingen na dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516965

Neem gewoon een sim-only voor een jaar en dan kan je volgend jaar beter kiezen welke smartphone het beste is. Nu kies ik een smartphone van vorig jaar en dat is de Xperia Z. Voor mij persoonlijk is dat nog steeds redelijk nieuw. Maar als ik dan toch zou kiezen tussen deze 3, zou ik de Xperia Z2 nemen. Ten eerste is hij water- en stofdicht, uitstekend geluid met headphones (noise canceling), het mooiste design, goede software support van Sony.
Nadeel is dat het best prijzig is, maar dat zijn alle high end toestellen tegenwoordig.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 516965 op 26-03-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
izzet3838 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:59:
[...]

Voor camera zullen volgens mij de z2 en s5 perfect voldoen voor jou.
Ja htc met hun ultraoixels ze willen zich gewoon onderscheinden van de concurentie maar ja dat doen ze slecht.
Dus als de camera zo belangrijk voor jou is zou ik de m8 al zeker weg laten op een 5inch gsm scherm ga je niet zo veel last hebben van de htc camera maar je zegt dat je deze op je tv zet en op canvas,... laat afdrukken ga je veel last hebben van de htc camera.
Als het aankomt op de skin van de z2 ik heb de z,z1 en nu de note 3 over sense kan ik weinig zeggen maar ik moet wel zeggen dat sony's timescape ui vele malen beter is dan samsungs toucwiz.
Sony's ui is gewoon snel,vlot ,stabiel en heeft wat extra feature's zoals tap to wake
Maar ja soms is de bloatware van samsung ook wel handig zoals de ir blaster en de drama shot feature
Dus je moet eens kijken voor jezelf maar naar jou beschrijving toe lijkt de z2 beter
En dan heeft de z2 ook nog mhl 3 wat betekent dat deze 4k output via hdmi ondersteund.
Maar als je sony's ui wilt bekijken is dat van de z2 bijna hetzelfde als dat van de z1 op 4k video tap 2 wake en een aantal dingen na dan
Zo klinkt het zeker dat ik beter voor de Z2 kan gaan. Of de Z3 dus...
Anoniem: 516965 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:01:
Neem gewoon een sim-only voor een jaar en dan kan je volgend jaar beter kiezen welke smartphone het beste is.
Duurt te lang! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
barrymossel schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:09:
[...]

Zo klinkt het zeker dat ik beter voor de Z2 kan gaan. Of de Z3 dus...

[...]
De m8 is ook goed maar ja de camera lijkt belangrijk voor jou en met je 3 zul je betere resultaten halen dan met de m8
Dus ja maar je moet eens voor jezelf zien wacht gewoon een mandje op de demo toestellen maar ik heb veel liever sony dan samsung gewoon qua gebruiksgemak snelheid,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08
Veel mensen met hetzelfde dilemma zie ik :)

In juli loopt mijn abonnement af dus in principe zou ik nu al een nieuw abonnement mogen nemen maar ik twijfel nog. Mocht ik blijven twijfelen dan zal ik hoogstwaarschijnlijk gewoon een jaartje Sim-only nemen en mijn S3 houden en een extended battery kopen. Want de accu gaat wel snel leeg inmiddels.

Van deze drie telefoons komen voor mij vooral de Z2 en de One M8 in aanmerking. Hoewel ik nu een Samsung heb en de specificaties van de nieuwe S5 (ook weer) prima zijn ben ik een beetje afgeknapt op Samsung. De look en feel van de andere merken spreekt me wat meer aan en bovendien ben ik heel die marketing machine een beetje beu.

Ik zie hier discussies over de camera en voor mij is de fotocamera dus wél belangrijk, na de accu misschien nog wel het belangrijkste. Ik neem niks anders mee op vakantie en dan zijn die extra pixels echt wel van belang in mijn ogen. De HTC staat dus nu wel op achterstand daarom. En dat is jammer want het is wel de mooiste en volgens mij meest stevige telefoon van de drie.

Overigens kijk ook ook nog naar LG. De software staat niet zo goed bekend, ook qua updates niet. Maar ze maken tegenwoordig wel mooie toestellen. De G3 komt er dit jaar ook aan begrijp maar de G2 spreekt me ook al aan. Jammer dat de G2 Pro niet in Nederland uitkomt. Dan was dat ook een kandidaat alhoewel ik die grootte dan wel even zou willen uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
D-e-n schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:27:
Veel mensen met hetzelfde dilemma zie ik :)

In juli loopt mijn abonnement af dus in principe zou ik nu al een nieuw abonnement mogen nemen maar ik twijfel nog. Mocht ik blijven twijfelen dan zal ik hoogstwaarschijnlijk gewoon een jaartje Sim-only nemen en mijn S3 houden en een extended battery kopen. Want de accu gaat wel snel leeg inmiddels.

Van deze drie telefoons komen voor mij vooral de Z2 en de One M8 in aanmerking. Hoewel ik nu een Samsung heb en de specificaties van de nieuwe S5 (ook weer) prima zijn ben ik een beetje afgeknapt op Samsung. De look en feel van de andere merken spreekt me wat meer aan en bovendien ben ik heel die marketing machine een beetje beu.

Ik zie hier discussies over de camera en voor mij is de fotocamera dus wél belangrijk, na de accu misschien nog wel het belangrijkste. Ik neem niks anders mee op vakantie en dan zijn die extra pixels echt wel van belang in mijn ogen. De HTC staat dus nu wel op achterstand daarom. En dat is jammer want het is wel de mooiste en volgens mij meest stevige telefoon van de drie.

Overigens kijk ook ook nog naar LG. De software staat niet zo goed bekend, ook qua updates niet. Maar ze maken tegenwoordig wel mooie toestellen. De G3 komt er dit jaar ook aan begrijp maar de G2 spreekt me ook al aan. Jammer dat de G2 Pro niet in Nederland uitkomt. Dan was dat ook een kandidaat alhoewel ik die grootte dan wel even zou willen uitproberen :)
Grootte wend denk ik vanzelf tenminste als je geen te kleine handen hebt maar ja de g2 pro komt hier toch niet en voorzover ik weet draait de g2 nog steeds android 4.2.2 terwijl de s4 en z1 al 4.4 hebben dus voor software en support moet je niet bij lg zijn dat is zeker.
Ik heb de g2 wel uitgetest en werkt wel goed en stabiel.
En als het aankomt op de camera zul je niet zo snel teleurgesteld zijn door de s5 en z2.
Maar ja ik heb de z1 gehad en nu de note 3 en moet zeggen dat als het aankomt op stadby met baterijbesparing uit de note 3 in 1 nacht al gemakelijk rond de 20 percent baterij gebruikt.
Terwijl dat bij mijn z1 raar maar waar 4 percent had gebruikt in 1 nacht standby.
On screen is mijn note 3 duideluik slechter maar ja scherm is ook veel groter dus daar sta ik niet verbaasd van.
Maar een amoled gaat ook mider gebruiken als een tft scherm dus de z2 heeft wel een duidelijk grotere baterij maar de baterijduur zal denk ik ongeveer gelijk zijn tenminste on screen gebruik.
Dus ja je kunt of wachten op de volgende generatie of gewoon wachten tot je ze naast elkaar in de media markt ofzo kunt zetten en ze kunt vergelijken.
Maar ja deze 2 toestellen zijn bijna gelijk.
De s5 heeft een iets betere processor de 801 ac versie terwijl de z2 de ab versie heeft.
Maar ja dan heeft de z2 1gb extra ram wat volgens mij toch wel beter is als die iets betere processor.
Maar ja ze zullen alle 2 wel volstaan dus je moet een beetje in de details gaan zoeken.
De s5 zal de software updates waarscheinlijk net iets eerder krijgen.maar de z2 is dan wel waterdicht terwijl de s5 waterafstotend is.
De schermen de s5 gaat waarscheinlijk beter zijn voor kleurijke games en films
Terwijl voor videos en films de z2 waarscheinlijk beter zal zijn.
Maar volgens mij zul je geen spijt hebben welke je ook neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Steeffoon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:22:
Heb zelf lang getwijfeld tussen Z2 en S5, maar toen gisteren de One M8 was aangekondigd was het voor mij snel duidelijk.
Heb zelf nu de Galaxy S3,en de afwerking is Bagger daarvan. Daarnaast pusht Samsung onwijs veel doelloze applicaties, maar dat terzijde.
Wilde na Samsung weleens wat nieuws. Aangezien ik glas erg kwetsbaar vind, en hij vertraagd is (http://www.droidapp.nl/to...s-meer-winkels-vertraagd/) heb ik gekozen voor de HTC One M8. Wel heel jammer dat de camera zo tegenvalt. Maarja, daar moet ik dan maar mee leven. Ben erg benieuwd, ook nar het uithoudingsvermogen.
Geen vertraging sony heeft officieel laten weten dat de z2 op de eerder voor die regio vermelde releasedatum zal uitkomen maar dat de pre orders meer aandacht hebben gekregen dan ze hadden verwacht en de stock daarom de eerste weken gelimiteerd zal zijn dus normaalgezien geen probleem als je hem pre orderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 22:18
Z2 is gewoon op de release te koop,ik moet ze eerst in me handen hebben gehad dan beslis ik Z2 of M8.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114502

Ik ben zelf ook erg aan het twijfelen.
Samsung valt sowieso af, ik hou niet van het zware touchwizz.
HTC heeft me altijd aangesproken, en camera is in mijn geval voor snapshots die ik alleen op m'n telefoon bekijk maar ik vind de afmetingen tegenover schermformaat tegenvallen.
De Z2 is ongeveer net zo groot als de M8 terwijl de Z2 een 5,2 inch scherm heeft tegenover een 5 inch van de M8 (beide met menuknoppen op scherm).

Jammer dat ze zo groot zijn (Z1 compact vind ik qua scherm toch iets te klein) maar als het dan toch groot moet dan wil ik er ook maximaal scherm uitslepen.

Na de toestellen in de hand te hebben gehad pas beslissen natuurlijk maar de voorkeur lijkt toch op de Z2 uit te komen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus One heeft 5,5'' scherm in Xperia Z1-formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114502

Goeie tip, had die ook al eens langs zien komen ergens. Misschien toch maar ff afwachten tot de release de 23ste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:34:
Geen vertraging sony heeft officieel laten weten dat de z2 op de eerder voor die regio vermelde releasedatum zal uitkomen maar dat de pre orders meer aandacht hebben gekregen dan ze hadden verwacht en de stock daarom de eerste weken gelimiteerd zal zijn dus normaalgezien geen probleem als je hem pre orderd
En als die pre-orders 'op' zijn... ;) Dat lijkt namelijk nu aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
CLB schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:59:
[...]

En als die pre-orders 'op' zijn... ;) Dat lijkt namelijk nu aan de hand!
Dan moet je een beetje extra wachten of de m8 de s5 gaat ook gelimiteerde stockage hebben vanwege die brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Kan iemand de release dates van deze toestellen neerpennen? het verschilt nogal volgens websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
M8: 4 april
Z2: "loop van april"
S5: 11 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

barrymossel schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:44:
M8: 4 april
Z2: "loop van april"
S5: 11 april
Klopt deels,
De Z2 zal begin mei pas in de winkels liggen. http://www.droidapp.nl/to...s-meer-winkels-vertraagd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vandaar de aanhalingstekens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Damn had mijn zinnen gezet op de z2

zal dan gaan voor de htc one en mischien veranderen in mei

heb nu dagen de z1 compact en bevalt me wel goed moet ik eerlijk zeggen.

Galaxy S5 heb ik vrijdag mogen uittesten vermits de vertegenwoordigster van samsung is langsgeweest in de shop(ik werk in de telecom) ik ga eerlijk zijn, Deze ga ik absoluut overslaan! Wat een lelijk ding zeg!
Hij kon me niet bekoren, alhoewel ik moet toegeven ...it was blazing fast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En je kunt niet een maandje wachten? Doorgaans doe je toch langere tijd met een telefoon, dan wil je wel de beste/mooiste lijkt me. En als dat voor jou de Z2 is, is een maandje niet erg lang toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Twijfel ook om een nieuwe generatie telefoon te nemen. Belangrijkste punten zijn betrouwbaarheid GPS en accuduur. De Z2 heeft de grootste accu maar de Samsung een vervangbare accu. Helaas is het plastic fantastic en ziet het er niet super uit. Benieuwd wat reviews uiteindelijk gaan laten zien.
En dan even kijken of het een simonly + losse telefoon of nieuw abbo wordt. Heb nu een abonnement zonder echt datalimiet maar helaas geen 4G, dat zou straks haast wel nodig zijn. Heb alleen al snel 3GB data nodig per maand en dat is vrij prijzig...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet wat je nu voor abbo hebt, maar vele providers upgraden naar 4G voor 'n paar euro extra... VF € 2,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een oud Hi abonnement waarbij ik net geen 4 euro betaal voor een FUP 2+ GB per maand. Weet niet of ze dat abonnement ook willen upgraden aangezien het een voor mij vrij voordelig abonnement is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm wat ik me nou afvraag is waar je het in zult merken dat de Sony 3GB werkgeheugen heeft en de HTC 2GB.Heeft iemand daar een idee van? Ik ben niet geinteresseerd in benchmarkgrafiekjes of andere grafiekjes die alleen maar getal-voorsprongen weergeeft. Ik ben geinteresseerd in de praktijksituaties en wanneer je daar echt voordeel mee hebt.
Beide apparaten lopen vloeiend in games, apps, websites e.d. Misschien tijdens fotobewerking en multitasken?
Ik vind het multitasken op de HTC One X echt ontzettend fijn nu, dus dat zal alleen maar sneller aanvoelen lijkt me.

De camera van de HTC lijkt een stuk sneller en meer bewerkingsmogelijkheden te hebben, maar die in de Sony is kwalitatief beter.
Het beeldscherm is gelijkwaardig aan elkaar. Sony heeft meer de amoled-verzadiging en iets dieper zwart, en de HTC heeft een natuurlijkere kleurweergave en beter wit.
Behuizing is glas vs alu...Dus ik denk dat de HTC een voordeel heeft op gebied van robuustheid en handheld. Dus volgens mij is het bijna een welke-telefoon-ziet-mooier-uit-keuze :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En dus waterdichtheid en wat je ermee gaat doen wat betreft foto's.

(Als het alleen een welke-ziet-er-mooier-uit-keuze zou zijn was het voor mij sowieso de M8!)

[ Voor 45% gewijzigd door barrymossel op 31-03-2014 10:37 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deathchant schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:34:
Hmmm wat ik me nou afvraag is waar je het in zult merken dat de Sony 3GB werkgeheugen heeft en de HTC 2GB.Heeft iemand daar een idee van? Ik ben niet geinteresseerd in benchmarkgrafiekjes of andere grafiekjes die alleen maar getal-voorsprongen weergeeft. Ik ben geinteresseerd in de praktijksituaties en wanneer je daar echt voordeel mee hebt.
Beide apparaten lopen vloeiend in games, apps, websites e.d. Misschien tijdens fotobewerking en multitasken?
Ik vind het multitasken op de HTC One X echt ontzettend fijn nu, dus dat zal alleen maar sneller aanvoelen lijkt me.
Je zal het merken wanneer je veel grote applicaties open hebt staan. Applicaties worden minder snel afgesloten waardoor je een applicatie langer onaangeraakt kan laten en hij alsnog in je RAM geheugen blijft geladen. Multitask je tussen vijf a zes applicaties zal je dat niet merken, die blijven allemaal wel in het RAM geheugen hangen omdat 2GB daar al groot genoeg voor is. Je merkt het eerder als je applicatie nummer 20 wilt openen en die dan nog wel in het geheugen zit bij een 3GB telefoon.

In de praktijk zal het verwaarloosbaar zijn, ik zie er geen nut in. Liever een telefoon met een snelle flash storage zodat het eerste keer opstarten van applicaties gewoon snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Tsurany inderdaad :)

De Snapdragon 801 biedt wel ondersteuning voor eMMC 5.0, waar de 800-soc die niet had.
Dit wordt gebruikt voor het sneller kunnen wegschrijven van informatie, zodat het apparaat sneller klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag dan ook aannemen dat eMMC 5.0 in alle drie de telefoons aanwezig is? Bij Samsung lijkt mij dat vanzelfsprekend omdat zij immers dat geheugen zelf maken maar ik mag hopen dat de rest dat ook gebruikt.
Denk dat de keuze niet meer op harde performance gebaseerd gaat worden maar puur op basis van bouwkwaliteit, camera en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja dacht ik al, een beetje zoals op de PC zeg maar. En photoshop, én Lightroom, én video decoding allemaal tegelijk. Dat is een situatie die bij mij nauwelijks voorkomt. Dus voor mij heeft de 3GB geen meerwaarde t.o.v. de 2GB.
Waterdichtheid is leuk, maar geen harde eis. Ik heb het nu ook niet en ik ga niet met mijn telefoon in bad liggen, noch heb ik daar behoefte aan.

Ik ga vanmiddag wat spelen met de Z2, maar ik verwacht niet dat deze ervaring mij over de streep kan trekken om voor de Z2 te gaan t.o.v. de One M8. Misschien ook niet helemaal fair, omdat ik dingen als robuustheid en ergonomie erg belangrijk vindt.
Maar goed, de Z2 moet een kans krijgen :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deathchant schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:45:
Maar goed, de Z2 moet een kans krijgen :)
Jouw keuze staat al lang vast hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brad Pitt schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:46:
[...]

Jouw keuze staat al lang vast hoor :)
Het gaat er volgens mij vooral om dat hij zichzelf voor kan houden een eerlijke afweging te hebben gemaakt ;) Het is herkenbaar hoor, doe ik zelf ook. Ik weet al wat ik wil hebben maar om te zorgen dat ik er later geen spijt van heb toch even de concurrent aanraken.
Al valt bij mij de Z2 definitief af, te lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik geef toe hoor dat mijn voorkeur absoluut bij de HTC ligt. Ik ben altijd fan geweest van de kwaliteit van de HTC's, met name de stevigere behuizingen en ik heb nu een One X waar ik heel tevreden over ben.
Maar ik sta er open voor om te switchen, gewoon omdat het kan en om eens wat anders te proberen. Gewenning aan de skin is overrated als je de sony skin naast de sense skin legt. Beiden redelijk clean en overzichtelijk, maar ik ben sense gewend en ik vind t geweldig. Maar die van Sony heb ik nooit goed geprobeerd. De Samsung skin vind ik kinderlijk; ronduit vreselijk.
En ookal zal mijn keuze waarschijnlijk op de HTC vallen, wil ik de Sony toch geprobeerd hebben. Ik weet uit ervaring dat het soms kan leiden tot een aangename verrassing. Had je het niet geprobeerd, had je het misschien nooit geweten :)
Soms moet je gewoon iets in real life uit proberen om ge-WOW'd te worden zeg maar :)

Een "eerlijke" afweging is wat subjectief. Als techneut geloof ik niet alleen in specs en de wetenschap. De technische kant kun je uitzoeken/beargumenteren en die weet ik inmiddels wel. Het is de emotionele kant die eigenlijk ervoor zorgt dat je iets kiest wat je echt graag wilt. Iets kopen "op gevoel" is voor mij vaak te betere keuze en dat zal waarschijnlijk de HTC zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 31-03-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Leuke poll, ik zit nu weer in het schuitje van keuzes maken.

Privé ben ik na de HTCs op Windows Phone (goeie ouwe tijd) overgegaan op Samsungs met Android. Galaxy S -> S2 -> S3 erg tevreden erover. Nog steeds trouwens, m'n stock S3 loopt nog als een zonnetje.

Zakelijk had ik een HTC Desire Z waar ik erg ontevreden over was (vastlopen, uitvallen, slechte camera i.v.m de Samsung S). Als opvolger dus geen HTC meer gekozen: Ziedaar mijn Sony Xperia Z. Ook hier helaas ontevreden over (werd traag, Micro USB aansluiting ging stuk, camera erg traag).
Waarschijnlijk maandagochtend modelletjes? Misschien ligt het modeltype "Z" mij niet zo :p.

Over 2 maanden ben ik weer aan de beurt voor een nieuw zakelijk toestel. Ik neig dus om de S5 te kiezen (of de S4, die is nu aantrekkelijk geprijsd), gezien m'n eerdere probleemloze ervaringen met Samsung. Vind de bouwkwaliteit prima en vooral de camera toch beter dan de Sony of HTC die ik had. Ik ga er in ieder geval op vooruit, luxeprobleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522715

Zelf heb ik nu een paar dagen een Galaxy S4. Ben er erg tevreden over en zou toch eens nadenken om een S4 te kopen ipv de S5. Hij is veel goedkoper, kleiner, dunner en dus vind ik ligt hij beter in de hand. Dat vind ik wel belangrijk bij een groot toestel. Ik heb de S4 deep black en ziet er erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel een oudere generatie dus technologisch volledig achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Tsurany schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:36:
Dat zijn de M8, Z2 en S5 over 5 a 6 maanden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MEGATRON schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:56:
Dat zijn de M8, Z2 en S5 over 5 a 6 maanden ook.
Nam eigenlijk aan dat het sarcastisch was. Vind het anders niet de meest briljant onderbouwde opmerking.

Maar ja, assumption is the mother... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522715

Tsurany schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:36:
Denk eerder dat deze reactie sarcastisch is bedoeld. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Brad Pitt

Ik bedoel er mee te zeggen dat je dan geen electronica moet kopen omdat alles na 6 maanden technologisch gezien oud is. We praten hier wel over telefoons van 600-700 euro wat niet iedereen kan besteden aan een telefoon. En ik weet 100% zeker dat de S4 voor 90% van de hedendaagse telefoongebruikers snel zat is en alles kan doen wat ze ermee willen doen. Dat wij ons gek laten maken om steeds maar het nieuwste van het nieuwste te moeten hebben houdt niet in dat een één na laatste model niet goed genoeg meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
barrymossel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:01:
En je kunt niet een maandje wachten? Doorgaans doe je toch langere tijd met een telefoon, dan wil je wel de beste/mooiste lijkt me. En als dat voor jou de Z2 is, is een maandje niet erg lang toch? :)
Wel ik ga ze zowiezo allebei uitproberen, ben nu eenmaal een tech junkie.

Na vorig jaar een note 3 S4 exynos s4 sd600 te hebben gehad vond ik de htc en de sony toch beter scoren op bijna alle vlakken.

Htc one vorig jaar en de xperia Z1 was gewoon topnotch voor mij( al moet ik toegeven dat het scherm en speakers van de sony bagger was na de htc...)

Dus mijn eisen zijn hoog omdat ik toch in een jaar minstens 6 verschillende modellen uittest! I am so excited!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MEGATRON schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:59:
@Brad Pitt

Ik bedoel er mee te zeggen dat je dan geen electronica moet kopen omdat alles na 6 maanden technologisch gezien oud is. We praten hier wel over telefoons van 600-700 euro wat niet iedereen kan besteden aan een telefoon. En ik weet 100% zeker dat de S4 voor 90% van de hedendaagse telefoongebruikers snel zat is en alles kan doen wat ze ermee willen doen. Dat wij ons gek laten maken om steeds maar het nieuwste van het nieuwste te moeten hebben houdt niet in dat een één na laatste model niet goed genoeg meer is.
Ehmmm, dat hoef je mij niet uit te leggen hoor? :) Denk eerder aan degene die die stelling zelf opperde :P

Beste scherm ooit getest in een mobieltje behoort, so far, aan de S5 toe, volgens deze review.

"Best Smartphone Display: Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy S5 is the best performing smartphone display that we have ever tested. It has a long list of new records for best smartphone display performance including: Highest Brightness, Lowest Reflectance, Highest Colour Accuracy, Infinite Contrast Ratio, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and smallest Brightness Variation with Viewing Angle. The Galaxy S5 has raised the bar for top display performance up by another notch — an impressive achievement for OLED technology."

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 01-04-2014 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 11:17
Is de notificatieled in de One M8 eigenlijk eindelijk eens RGB?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Haha, fail zeg. Hoe lang blijven ze daar zo "ignorant"?

Kan ik hem nu wel zeker wegstrepen, na het ultrapixel debacle en de veel te lange behuizing. Dit jaar lijkt er gewoon geen echte winnaar te zijn, en misschien moet ik mijn S4 dan nog maar een jaartje houden.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

DennusB schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:01:
[...]

Dit is toch wel bizar. Dus hij is wel waterdicht??
Nja, moet je niet standaard van uit gaan, omdat HTC het niet zo heeft genoemd. Als je toestel het dus toch niet meer doet na waterschade, dan kan je niet tegen hen zeggen 'maar hij is waterdicht', maar het lijkt er inderdaad wel op.

Zie deze link voor nog meer filmpjes :) http://www.droidapp.nl/to...heid-verschillende-tests/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, hij is niet waterdicht, zoals al enkele keren gezegd heeft het toestel een IPX3-certificering, Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:00:
Haha, fail zeg. Hoe lang blijven ze daar zo "ignorant"?

Kan ik hem nu wel zeker wegstrepen, na het ultrapixel debacle en de veel te lange behuizing. Dit jaar lijkt er gewoon geen echte winnaar te zijn, en misschien moet ik mijn S4 dan nog maar een jaartje houden.
Wegstrepen omdat het LED'je geen RGB is maar 3-color? :F

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik best begrijpen, samen met de andere 'minpunten' (in zijn ogen)
Wat is er nou moeilijk aan om een RGB-ledje te implementeren, maar brengt veel gebruikersgemak.

Ik kan bijna niet meer zonder die op m'n Sony moet ik eerlijk zeggen, zou groen / oranje, maar k*t vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:08:
Kan ik best begrijpen, samen met de andere 'minpunten' (in zijn ogen)
Wat is er nou moeilijk aan om een RGB-ledje te implementeren, maar brengt veel gebruikersgemak.

Ik kan bijna niet meer zonder die op m'n Sony moet ik eerlijk zeggen, zou groen / oranje, maar k*t vinden.
Ze moeten het, naast het in te bouwen, natuurlijk ook nog aanstuurbaar maken. Dus zo makkelijk is dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Edit : En daarbij, als je dat geperforeerde hoesje gebruikt zie je zelfs als je notificaties op je hoesje. Nog beter!

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 03-04-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DennusB schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:07:
[...]

Wegstrepen omdat het LED'je geen RGB is maar 3-color? :F
Notificaties zijn voor mij erg belangrijk, en aan de hand van de kleur zie ik of het iets is waar ik (dringend) op moet reageren of dat het gewoon standaard mails/berichten zijn. Gebruik dit systeem al jaren en is simpel en doeltreffend.
DennusB schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:10:
[...]

Ze moeten het, naast het in te bouwen, natuurlijk ook nog aanstuurbaar maken. Dus zo makkelijk is dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Edit : En daarbij, als je dat geperforeerde hoesje gebruikt zie je zelfs als je notificaties op je hoesje. Nog beter!
Implementeren van RGB led lijkt me nou niet heel moeilijk...

Ja dat hoesje, net zoiets als die lelijke S-view covers van Samsung, alleen is deze dan nog net iets lelijker... :+

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44
Mwoah, ik heb ook liever een led die verschillende kleuren laat zien gelinkt aan een bepaalt soort notificatie. Maar in de basis gaat het erom dat je wordt ingelicht dat er een bericht is, in welke vorm dan ook ... kijken doe je dan toch wel (mensen zijn nieuwsgierig nietwaar?). Wat ik storendende vind is dat mijn huidge One een zodanig kleine led heeft dat je die eigenlijk alleen 's avonds ziet. Zo te zien is dat ongewijzigd gebleven :(

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

renzo4000 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:13:
Mwoah, ik heb ook liever een led die verschillende kleuren laat zien gelinkt aan een bepaalt soort notificatie. Maar in de basis gaat het erom dat je wordt ingelicht dat er een bericht is, in welke vorm dan ook ... kijken doe je dan toch wel (mensen zijn nieuwsgierig nietwaar?). Wat ik storendende vind is dat mijn huidge One een zodanig kleine led heeft dat je die eigenlijk alleen 's avonds ziet. Zo te zien is dat ongewijzigd gebleven :(
Dat vind ik wel jammer.
Mijn huidige Galaxy S3 heeft een fel notificatielicht. Ideaal. Maar het kan aan mij liggen,als tie naast me ligt, heb ik de heel tijd het gevoel, dat ie knippert. Terwijl die gewoon uit is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:13:
Hier staat dat het wel een RGB led is :
http://dl.xda-developers....c_one_m8_-_datenblatt.pdf

Op XDA zijn ze er ook al druk mee bezig zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:10:
Nog beter, zo'n plak-flash-sticker, die oplicht als je iets binnenkrijgt...
Maar uhm nee, voor mij is een hele case, geen alternatief voor een RGB-ledje.

Tevens werkt die case met slechts enkele vooraf geïnstalleerde apps en geen third-party-apps.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Houd het on-topic, geen geflame onder elkaar, wat iemand anders goed aan een toestel vind hoeft voor jou niet op te gaan....