![]() [Discussie] Xperia Z2 vs HTC One vs Samsung Galaxy S5 De Samsung Galaxy S5 is het nieuwe vlaggenschip wat Samsung heeft gepresenteerd op 24 februari op het Mobile World Congress in Barcelona. Het toestel bevat een 5,1 inch full HD AMOled-scherm met 1920 x 1080 pixels en 2GB aan werkgeheugen. De processor is de nieuwe Snapdragon 801 van Qualcomm en is geklokt op 2,5GHz. Het interne geheugen bedraagt 16GB of 32GB (waarvan +/- al 8GB wordt ingenomen door het besturings- systeem), maar ook vinden we een microSD-kaartslot om dit geheugen uit te breiden. De telefoon is IP67-gecertificeerd, wat inhoud dat deze volledig stofdicht is en 30 minuten lang, 1 meter onder water gehouden en gebruikt kan worden. De telefoon is uitgerust met een hartslagmeter die we vinden op de achterkant en ook zien we daar een 16 megapixel-camera die volgens Samsung focust in 0,3 seconden. Op de voorkant zien we verschillende sensoren en een RGB-ledje, evenals de frontcam van 2 megapixels. Het toestel meet 142.0 x 72.5 x 8.1mm en heeft een gewicht van 145 gram. De batterij is verwijderbaar en hij zal in vier kleuren op de markt verschijnen: Electric Blue, Copper Gold, Shimmer White en Charcoal Black, oftewel blauw, goud, wit en zwart. De adviesprijs voor het 16GB model bedraagt € 699. Gerelateerde topics;[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BwcRHYEwtgQ]
Overige hardwarespecificaties zijn:
![]() ![]() ![]() ![]() Persoonlijk kriebelt het wel iets om hem eens uitgebreid te bekijken, reviewen en testen... Ik ben niet echt een Samsung-fan, vanwege hun plasticness en dit toestel is dat deels weer, maar er is nooit wat aan te merken op hun hardware en dergelijke. Alhoewel ik 2GB persoonlijk meer dan zat vind, is het ietwat gek dat er geen 3GB aan werkgeheugen in het toestel zit, zoals bij de Galaxy Note 3 wel het geval is en bv de Sony Xperia Z2. Ook ben ik altijd fervent tegen de Samsung bloatware en TouchWiz, maar dit vind ik er wel iets beter uitzien. Een vingerafdrukscanner vind ik ansich een leuke gimmick, maar ik vraag me af of de implementatie van Samsung wel de beste is. Swipen luistert misschien nauwkeurig en kan niet even snel als je, je telefoon pakt... Een hartslagmeter kan me gestolen worden, vind ik een totaal nutteloze feature en kan alleen maar kapot gaan. Toch binnenkort maar eens bevoelen en dan maar een witte, want die ziet er nog wel tof uit... ![]() |
[ Voor 179% gewijzigd door CLB op 28-04-2014 14:57 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit