Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 22:48

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pDCDH8TF9gvlgyjhodggeaZ2/full.jpg
Afbeelding is afkomstig van [Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie en aangepast

[Samsung Galaxy S5] Rooten en Custom ROM's

BELANGRIJK: WEES VOORZICHTIG MET HET TOEPASSEN VAN TIPS IN DIT TOPIC, GAAT HET VERKEERD EN JE TELEFOON IS "BRICKED" DAN IS DAT NIET MIJN PROBLEEM NOCH DIE VAN tweakers.net

Deze TS is schaamteloos gekopieerd (en beetje aangepast) uit het [Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's topic welke gemaakt is door WTM en Tunestwo.

De laatste twee tweakers hebben op hun beurt gebruik gemaakt van TS uit [Samsung Galaxy S III] Rooten en Custom ROM's topic welke gemaakt is door thommy86 en silitek.

Als een van hen aangeeft het 'niet ok' te vinden dat deze TS daaruit gekopieerd is, laat het weten.

In dit topic zullen we proberen in begrijpelijke taal uit te leggen hoe je je Samsung Galaxy S5 root en je op de hoogte houden van de laatste Rom's of update's van Samsung wat betreft dit toestel. Nieuws en algemene vragen over de Samsung Galaxy S5 kun je natuurlijk bijhouden in de gaten [Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie.

Hier kun je terecht voor de gerelateerde topics.;Het wordt erg op prijs gesteld om elkaar te helpen! - maar zeker wordt van de beginnende tweaker ook verwacht dat hij deze TS erg aandachtig doorneemt en daar waar nodig zelf de nodige 'efforts' maakt door bijvoorbeeld Google te raadplegen!

Mocht je het nodig vinden om zaken onder onze aandacht te brengen, zoals nieuwe ROM's, Mods of
onjuistheden in de How-To's: stuur dan een DM naar een van de auteurs. [MEDE AUTEURS GEZOCHT!)

Veel plezier en 'domme vragen' bestaan niet - alleen 'domme' antwoorden!

GT-R (Meld je aub als je TS wil overnemen / mede auteur wil worden)

P.S. Ik heb niet eerder een dergelijk topic als deze aangezwengeld dus kan me voorstellen dat ik niet alles volgens het boekje doe. Help aub mee :-)

Let goed op welke versie jij hebt van de Samsung Galaxy S5
Er zijn diverse versies van de Samsung Galaxy S5 beschikbaar.
  • Samsung SM-G900F - for Europe
  • Samsung SM-G900I - for Asia
  • Samsung SM-G900K/G900L/G900S - for Korea
  • Samsung SM-G900M - for Vodafone
  • Samsung SM-G900A - for AT&T
  • Samsung SM-G900T - for T-Mobile
  • Samsung SM-G900V - for Verizon
  • Samsung SM-G900R4 - for US Cellular
  • Samsung SM-G900P - for Sprint
In Nederland verkoopt men standaard de SM-G900F met de Qualcomm Snapdragon 801 processor. Wees er dus beducht van dat er ook andere versies in omloop zijn. De SM-G900[I/K/L/S/M/A/T/V/R4/P] bevat een andere SoC of een locked bootloader en heeft daardoor ook andere ROM's.

Dit topic is uitsluitend ingericht voor de SM-G900F!

Het flashen van de verkeerde rom kan het toestel onherstelbaar beschadigen!

Firmware / ROM waarom zou je die willen aanpassen?

"If It ain't broken, don't fix It" - een gezegde waar menig Tweaker aan gedacht zal hebben wanneer het even
niet goed ging met een aantal zaken. Maar de praktijk is vaak dat wij 9 van de 10 keer met apparatuur werken
die veel meer potentie hebben om dingen te doen, dan de fabrikanten ons willen doen laten geloven.

En daar gaat dit topic over, het maximale uit je toestel halen door middel van het flashen van aangepaste firmware, uitgeplozen en getest door mensen die het maximale uit een Samsung Galaxy S5 willen halen!
Voor de één kan het veranderen van een batterij icoon een doel zijn, voor de ander is alleen de snelste ROM goed genoeg om de laatste games op topsnelheid te laten draaien.

Fabrikanten daarentegen zitten natuurlijk niet te springen met het idee dat iedereen de software aan gaat
passen met alle mogelijke gevolgen van dien, want wanneer je niet weet wat je aan het doen bent - kan het
soms goed fout gaan, met als gevolg dat je een héél duur apparaat hebt - wat kapot is.

Let op: rooten kan je problemen geven met garantie. Ook al mag het geen reden zijn om je toestel af te wijzen bij een garantie claim. Gelijk hebben en gelijk krijgen is wat anders natuurlijk. Zie ook garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

Bij de eerdere telefoons uit de Galaxy serie was het mogelijk om de 'flash-counter' (bij opstarten te zien of en zo ja hoe vaak je custom roms gebruikt hebt) te resetten naar 0 / origineel. Bijvoorbeeld met Chainfire's 'Triangle away' . Vermoedelijk zal er ook wel een methode gevonden worden om dit aan te passen. Vooralsnog niet.

Welke ROM's zijn er allemaal?

Momenteel zijn er nog niet veel rom's. Vooral omdat er nog geen goede recovery is. TWRP is er wel, maar die heeft wat haken en ogen. CWM is in de maak, voor wat ik er van begrijp.

Omega rom is al wel te downloaden. Zie XDA topic over Omega

verklarende woordenlijst

/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S5.

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom/Firmware flashed, deze overschreven worden en het niet meer mogelijk is om met je telefoon te bellen of internetten. Een backup maken van deze map is een
van de eerste stappen die je neemt wanneer je van plan bent om Rom/Firmware te gaan flashen.

Wanneer dit gebeurd en je hebt geen back-up gemaakt van de folder /efs - dan is dit alleen te herstellen via een Samsung service center en valt niet onder de garantie van je toestel.

Een back-up kun je maken met een app die je hier kunt vinden.

ADB
ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om
met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangerijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

CSC
CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.

Voor een actueel overzicht van firmware codes voor de SM-G900F, kijk op Sammobile. (Dit zijn de laatste 10 firmwares, je kan het aanpassen naar specifiek land)

De-Odex
De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.
Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
quote:
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
Frreezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegangelijk maakt voor het OS.

Firmware

Firmware is de benaming van de software die in hardware ingeprogrammeerd is, meestal wordt in de fora gesproken over Stock-firmware wanneer ze bedoelen dat het de software is die standaard in jouw regio meegeleverd wordt op jouw toestel. Latest Stock-firmware, je raadt het al: de laatste update die officieel beschikbaar is via KIES in jou regio.

In de firmware zitten een drietal belangrijke componenten die onafhankelijk van elkaar gewijzigd kunnen worden door de fabrikant: CSC - MODEM - PDA. Al deze versie's van de componenten hebben een apart versie nummer.

Hier een link naar originele Nederlandse firmware.

Extra informatie over de firmware:

Model: SM-G900F
Model name: GALAXY S5
Country: Netherlands
Version: Android 4.4.2
Changelist: 1182732
Build date: Mon, 31 Mar 2014 03:19:07 +0000
Product Code: PHN
PDA: G900FXXU1ANCE
CSC: G900FPHN1ANC7
MODEM: G900FXXU1ANCE

Altijd handig voor mensen die een 'f*ck-up' maken... Flashen met laatste versie van odin natuurlijk :-)

Flashen
Flashen is de term die gebruikt wordt om het "niet vluchtig" geheugen op basis van EEPROM techniek in één keer te wissen en daarna opnieuw te beschrijven. Vandaar de naam "FLASH" of wanneer het over de handeling gaat "FLASHEN". Flashen gebeurd altijd op "niet vluchtig" geheugen, dit is geheugen dat wanneer de spanning van het geheugen uit staat, het geheugen zijn informatie behoudt.

Flashgeheugen wordt onder andere gebruikt als BIOS-ROM in pc's, in MP3-spelers en USB-sticks.
Het wordt ook gebruikt in geheugenkaarten voor digitale camera's, mobiele telefoons en PDA's

Heimdall
Heimdall Suite is de naam van het alternatieve software pakket die je in staat stelt om Rom's/Firmware
te flashen op je Samsung Galaxy S5. Het grootste verschil met Odin is dat het cross-platform en open-source is, dus Linux & OS X gebruikers kunnen met deze tool hun Samsung Galaxy S5 flashen.

KIES
KIES is de officiële software om je telefoon te back-uppen, firmwares van Samsung te installeren en
moet geïnstalleerd zijn voor de benodigde drivers tussen je computer en telefoon.

Odin
Odin is een software tool, ontwikkeld door Samsung voor interne ontwikkelaars en uitgelekt is.
Deze tool stelt je in staat om via de download mode van je telefoon, firmware te flashen.

Om de laatste versie van Odin te downloaden, Google even.

Download & Recovery Mode
Download & Recovery op de Galaxy S5 is via de volgende manieren te benaderen:

Download Mode: Volume Down + Home + Power knoppen gelijktijdig indrukken.
Recovery Mode: Volume Up + Home + Power knoppen gelijktijdig indrukken.

Rooten
Rooten is simpelweg de telefoon toegang geven tot de root van het besturingssysteem. Rooten kan worden bereikt door een aanpassing aan de kernel te maken. De meeste ROM's en kernels die je download, hebben al root rechten.

Chainfire heeft al een root voor elkaar gekregen, zie dit bericht. In dit topic op XDA kun je er meer over lezen.

Tutorials

Tutorial hoe je Developer opties krijg (door Tunestwo):

1. ga naar ''instellingen'', en dan naar het tabje ''meer info''.
2. scroll naar beneden en open het tabje ''telefoon info''.
3. tik meerdere keren op de ''build number''

Developer opties zijn er om te zorgen dat je meerdere opties krijg zoals USB debugging.

Tutorial hoe je root voor elkaar krijgt, onder Windows. Zorg hierbij dat je USB debugging al aan hebt staan door developer te worden:

Voorbereiding
1. Download Samsung USB-drivers : ''http://downloadcenter.sam...ones_v1.5.23.0-retail.exe''
2. Download Odin + root :''http://download.chainfire...t-klte-kltexx-smg900f.zip'' en pak deze één keer uit.
Aan de slag! (Zorg ervoor dat Samsung Kies niet aan staat.)
3. Zorg dat er geen telefoons aangesloten zijn op je PC en installeer de Samsung USB-drivers.
4. Plaats Odin+root download op je bureaublad of een ander bereikbaar mapje.
5. Start Odin3-vX.X.exe.
6. Klik in Odin op PDA en voeg ''CF-Auto-Root-klte-kltexx-smg900f.tar.md5'' toe.
7. Zorg dat ''auto reboot'' en ''f. reset time'' aan gevinkt zijn. Repartition moet uitstaan!
8. Zet je telefoon in downloadmodus. (power+home+volume down)
9. Sluit hem aan op de PC. (Odin zal het volgende bericht weergeven ''<ID:0/004> Added!!''
10. Druk op start laat Odin z'n ding doen (geschatte tijd <10 seconden) en "Hoera!" hij is geroot. *O*

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
*Gereserveerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
**Gereserveerd**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er een reden dat er nog Odin 3.07 gebruikt wordt in plaats van 3.09?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 28 april 2014 @ 00:55:
Is er een reden dat er nog Odin 3.07 gebruikt wordt in plaats van 3.09?
Goede vraag. Ik kan het niet voor je beantwoorden omdat het iets te specifiek is. Er zal vast een andere tweaker zijn die het wel weet. Van Chainfire weet ik het in ieder geval zeker dat hij het weet.

Wat ik wel aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan vertellen is dat Chainfire bewust Odin meelevert met bepaalde presets om f*ck-ups te elimineren. Zo krijg je bij het unzippen van Chainfire's roottoolkit een configuratiebestand met de volgende code.
[Option]
Title=CF-Auto-Root-klte-kltexx-smg900f
FactoryResetTime=120
OptionEnable=0
SLP=0
AuthorityKey=pw

[APOption]
RePartition=0
AutoReboot=1
FResetTime=1
FlashLock=0
TFlash=0
NandErase=0

[CPOption]
PhoneEFSClear=0
PhoneBootUpdate=0k

[UIOption]
LED=0

[ButtonOption]
Bootloader=0
PDA=1
Phone=0
CSC=0
UMS/PATCH=0

[D300Jig]
;[0] not use / COM [1~2] usable
D300COM=0
;[0] not use / [1] use
MicroCable=0

[PortArrange]
;SAMSUNG Mobile Modem port (for Download mode)
DPort0=
*knip*
DPort7=
;SAMSUNG Android USB Modem port (for Samsung Kies)
*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door Ram-G-maN op 29-04-2014 07:18 . Reden: Ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
Wat zijn de voordelen van rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zlpsycho schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:31:
Wat zijn de voordelen van rooten?
Die zijn voor iedereen anders, dat is geen "one size fits all"

Persoonlijk wil ik iig Titanium Backup kunnen draaien voor het freeze/remove van overbodige onderdelen.
SDfix om gewoon mijn ext_sd te kunnen benaderen ( schrijven )
en Xposed modules in te zetten.

Mijn setup ( kort )

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/Tnet/th_2014-06-05155845_zpsbcf80c2c.png Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/Tnet/th_2014-06-05155803_zpsc996e318.png

ROM - XtreStoLite
( OS + addons los te installeren )

Xposed Framework

Modules

Xprivacy - Donated versie, zodat ik de settings via de crowdbase kan aan (laten) passen )

Wanam Xposed - Weliswaar voor "stock" maar op de TW-roms werkt het even goed

XSSID indicator - WIFI APnaam in statusbalk

Overigen

F-Droid - Open source Market ( hier staan de OSS versies van apps die in Play niet te vinden zijn "kuch" Adaway

En uiteindelijk stroomt het gewoon vol met apps die je zelf handigst / best vindt

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 05-06-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:53:
[...]

...

SDfix om gewoon mijn ext_sd te kunnen benaderen ( schrijven )
en Xposed modules in te zetten.

Mijn setup ( kort )

ROM - XtreStoLite
( OS + addons los te installeren )

...
Goede keuze qua ROM haha :+
Btw: de SDfix zit al ingebakken in mijn ROM (XtreStoLite)

Het grootste voordeel van rooten op de S5 vind ik dat je alle bloatware kunt verwijderen (vandaar dat ik ook deze ROM heb gemaakt...) en Adaway inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
edgarf28 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:05:
[...]

Het grootste voordeel van rooten op de S5 vind ik dat je alle bloatware kunt verwijderen (vandaar dat ik ook deze ROM heb gemaakt...) en Adaway inderdaad!
SDfix wist ik inderdaad al, maar niet iedereen gebruikt jouw geweldige project
( nog niet .... nu je ook hier gekend bent ... wie weet )

Met de door mij gekozen aroma addon opties zijn die vervelende popups ( batterijcover en oplaadklepje ) verdwenen .. helemaal goed !

- ik gebruik alleen vpn, wallpapers en de samsung-store ( ivm camera add-ons )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:56:
[...]

SDfix wist ik inderdaad al, maar niet iedereen gebruikt jouw geweldige project
( nog niet .... nu je ook hier gekend bent ... wie weet )

Met de door mij gekozen aroma addon opties zijn die vervelende popups ( batterijcover en oplaadklepje ) verdwenen .. helemaal goed !

- ik gebruik alleen vpn, wallpapers en de samsung-store ( ivm camera add-ons )
Klopt, de meldingen van oplaadklepje/back cover komen van PopupuiReceiver.apk, deze apk is alleen nodig voor de Multi Window optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
[...]

Even een vraagje over je ROM, er staat bij dat je KNOX eruit hebt gehaald, is dit een probleem wanneer ik weer over zou gaan op een ROM waar KNOX wel in zit? Had gelezen dat dit een probleem kan zijn namelijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:09:
[...]

Even een vraagje over je ROM, er staat bij dat je KNOX eruit hebt gehaald, is dit een probleem wanneer ik weer over zou gaan op een ROM waar KNOX wel in zit? Had gelezen dat dit ee probleem kan zijn namelijk.
Nee hoor dit geeft geen problemen.

Ik denk dat je mis bent met het volgende: als je een custom recovery flashed op je telefoon (of boot met een andere kernel dan op je phone hoort) dan triggered dit de KNOX flash counter naar 0x1
Dit kan je (op dit moment nog) op geen ene manier ongedaan maken.

Dit heeft verder geen nadelen, alleen dat Samsung kan zien dat je ooit een custom rom/recovery hebt gedraaid.

Maar dit heb je dus met elke willekeurige custom recovery/rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
edgarf28 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:46:
[...]

Nee hoor dit geeft geen problemen.

Ik denk dat je mis bent met het volgende: als je een custom recovery flashed op je telefoon (of boot met een andere kernel dan op je phone hoort) dan triggered dit de KNOX flash counter naar 0x1
Dit kan je (op dit moment nog) op geen ene manier ongedaan maken.

Dit heeft verder geen nadelen, alleen dat Samsung kan zien dat je ooit een custom rom/recovery hebt gedraaid.

Maar dit heb je dus met elke willekeurige custom recovery/rom.
Mooi zo, dit verwachtte ik al, maar nu weet ik het zeker, ga ik die straks erop zetten nadat ik mijn van een andere tweaker overgenomen S5 binnen heb gekregen, alleen eerst nog even checken of alles goed werkt, gewoon voor de zekerheid. Jouw ROM is precies waar ik naar zocht, stock, maar licht en updateable zonder per se te hoeven resetten. Bedankt voor je werk!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

Pogostokje

* twiet *

Wat leuk om eens hier iemand te treffen die hier echt verstand van heeft. :)
Meteen een vraagje, in jouw XDA post staat over de build.prop file dat je daarmee "disabled call ring delay and proximity delay." hebt geregeld.

Is dat iets wat ik ook 'los' kan doen (met root) of vereist dat jouw complete pakket?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@Edgaarf28: In de add on package van jou ROM ,kan ik dan kiezen welke Samsung apps /onderdelen ik kan/wil installeren ? Sommige Samsung Apps vind ik namelijk handig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Brawler schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:26:
@Edgaarf28: In de add on package van jou ROM ,kan ik dan kiezen welke Samsung apps /onderdelen ik wil installeren ? Sommige Samsung Apps find ik namelijk handig .
Ik ben niet edgarf28, maar zal je vraag toch beantwoorden ;) Ja, dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ok bedankt man. Ik draai momenteel de Echo ROM maar de developer is gestopt met de ROM . Dus ik zoek een alternatief . Wist niet dat Edgarf28 ook een tweaker is anders heb ik dit ook meteen geprobeerd hehehe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01 15:06
Zeer tevreden met Edgar's ROM samen met de Blaze kernel. Na wat tweaken zit ik op ~1% drain s'nachts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Laatst online: 20:00
Zijn er al ROM's te vinden die zo veel mogelijk lijken op stock Android? Tot nu toe alleen nog maar ROM'S gevonden met het lelijke instellingen menu en dropdown menu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:25
En hoe zit het met themen? Een aantal Samsung Apps kan ik wel waarderen, maar het turquoise vind ik niet.

Edit: eigenlijk dezelfde vraag als boven. Ik wacht nog heel even met het flashfeestje totdat de counter op 0 gezet kan worden. Met een S en S3 al meegemaakt dat ze overledeb . Beide geroot en custom roms, nooit problemen met garantie gehad, maar beter safe than sorry.

[ Voor 56% gewijzigd door Taigu op 28-06-2014 09:16 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:25
Net mijn s5 geroot met behulp van towelroot.com. supersu werkt en de knox teller staat nog op 0x0 :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Laatst online: 20:00
Taigu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:27:
Net mijn s5 geroot met behulp van towelroot.com. supersu werkt en de knox teller staat nog op 0x0 :)
Wanneer cyanogenmod uit is voor de S5 ga ik daar maar eens kijken. Schijnen trouwens al op te schieten volgens tweets. Camera doet alleen nog dwars. ~10 dagen voordat het gefixed is werd er geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Misschien een domme vraag, maar hoe staat Samsung tegenover het rooten/flashen van hun telefoons. Ben je, je garantie kwijt als je het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:44
Rixos schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:56:
Misschien een domme vraag, maar hoe staat Samsung tegenover het rooten/flashen van hun telefoons. Ben je, je garantie kwijt als je het doet?
Als je kernel/rom/recovery flasht met een andere custom versie, zal op je S5 de Knox beveiliging optreden. Je garantie vervalt hiermee in principe.
Met Towelroot wordt via een exploit root verkregen en wordt Knox omzeilt. Momenteel gaat dit nog steeds goed en valt hiermee te rooten zonder dat Knox wordt getipt en je garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Crusher77 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:39:
[...]

Als je kernel/rom/recovery flasht met een andere custom versie, zal op je S5 de Knox beveiliging optreden. Je garantie vervalt hiermee in principe.
Met Towelroot wordt via een exploit root verkregen en wordt Knox omzeilt. Momenteel gaat dit nog steeds goed en valt hiermee te rooten zonder dat Knox wordt getipt en je garantie vervalt.
Dit klopt niet, in Nederland mag Samsung of welke fabrikant dan ook, je garantie niet weigeren (wettelijk bepaald) omdat je geroot bent of KNOX hebt getriggerd. Samsung doet hier ook niet moeilijk over is al gebleken uit wat praktijkvoorbeelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 14-07-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Koldur schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:44:
[...]

Dit klopt niet, in Nederland mag Samsung of welke fabrikant dan ook, je garantie niet weigeren (wettelijk bepaald) omdat je geroot bent of KNOX hebt getriggerd. Samsung doet hier ook niet moeilijk over is al gebleken uit wat praktijkvoorbeelden.
Goed om te horen! Als ik overga tot aankoop dan gaat er zeker een custom rom op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Koldur schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:44:
[...]

Ik zei ook, in principe ;) Het gaat inderdaad soms goed, maar dat geeft geen garantie dat dat zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Crusher77 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:11:
[...]

Ik zei ook, in principe ;) Het gaat inderdaad soms goed, maar dat geeft geen garantie dat dat zo blijft!
Dat geeft het wel, wettelijk gezien mogen ze je niet weigeren, zouden ze dit in de toekomst ineens wel gaan doen dan schakel je je rechtsbijstand of consumentenbond in en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Koldur schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:22:
[...]

Dat geeft het wel, wettelijk gezien mogen ze je niet weigeren, zouden ze dit in de toekomst ineens wel gaan doen dan schakel je je rechtsbijstand of consumentenbond in en het is opgelost.
Oke laten we het anders stellen: voor mensen die er geen ervaring mee hebben en niet precies weten wat ze doen, kan het een lastige situatie worden. Als je telefoon namelijk geroot is begint het gehannes met dat je eerst moet restoren naar stock en dat ze daarna pas naar een mogelijk defect gaan kijken, of dat ze hem dan pas aannemen voor reparatie. Daarnaast is het wettelijk gezien misschien wel zo gesteld, maar ze kunnen behoorlijk moeilijk gaan doen mocht je telefoon zich niet in originele staat bevinden.
Ik ben daarom altijd huiverig om mensen zo maar te zeggen dat de garantie geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Crusher77 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:42:
[...]

Oke laten we het anders stellen: voor mensen die er geen ervaring mee hebben en niet precies weten wat ze doen, kan het een lastige situatie worden. Als je telefoon namelijk geroot is begint het gehannes met dat je eerst moet restoren naar stock en dat ze daarna pas naar een mogelijk defect gaan kijken, of dat ze hem dan pas aannemen voor reparatie. Daarnaast is het wettelijk gezien misschien wel zo gesteld, maar ze kunnen behoorlijk moeilijk gaan doen mocht je telefoon zich niet in originele staat bevinden.
Ik ben daarom altijd huiverig om mensen zo maar te zeggen dat de garantie geen probleem is.
We zitten hier op Tweakers in het custom ROM gedeelte, zou me er dus niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Koldur schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:57:
[...]

We zitten hier op Tweakers in het custom ROM gedeelte, zou me er dus niet te druk om maken.
Dat was het een jaar of 5 geleden inderdaad .....
Maar als je nu de (nieuw gestarte ) active topic's neemt, zal je zien dat het niveau en kennisgemiddelde (aan vragen ) aardig gedaald is.

Elk nieuw telefoontopic ( Samsung / Htc of Sony ) begint met dezelfde vragen, die je in elk algemeen (android) topic terugvind.
Klagen over accuduur, scherm-helderheid en onveiligheid van het OS

Dus ik ga er niet meer van uit, dat het een tweakers-topic is, en haal de voor mij opvallende juweeltjes eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 11:49
Zojuist een S5 ontvangen, kwam van een Nexus 5. Graag wil ik een stock android rom met daarin wel de 'Samsung features'. Denk aan het gebruik van de vinger afdruk scanner enzo

Welke ROM kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
MurtnR schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:53:
Zojuist een S5 ontvangen, kwam van een Nexus 5. Graag wil ik een stock android rom met daarin wel de 'Samsung features'. Denk aan het gebruik van de vinger afdruk scanner enzo

Welke ROM kunnen jullie mij aanraden?
Ik wil je bij deze alvast waarschuwen om niet een update uit te voeren voor de G900F PHN via Kies. De Samsung's OTA update die ze deze week hebben uitgebracht maakt het momenteel onmogelijk om te rooten!

Hier de oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Ram-G-maN op 16-08-2014 20:25 . Reden: Niet meer relevant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 11:49
GT-R schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:20:
[...]

Ik wil je bij deze alvast waarschuwen om niet een update uit te voeren voor de G900F PHN via Kies. De Samsung's OTA update die ze deze week hebben uitgebracht maakt het momenteel onmogelijk om te rooten!
Dankjewel voor je tip. Heb wel een update van Samsung zojuist geinstalleerd, maar via CF Auto Root wel root rechten gekregen. Dus dat zit snor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GT-R schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:20:
[...]

Eh? Welke versie is dat dan? Ik heb mijn nieuwe (vanaf gisteren) S5 gelijk geroot, nadat er een softwareupdate van 195MB overheen gegaan is. Ik zit nu op Build G900FXXU1ANG2, met root (net nog ff gechecked met SuperSU, gelijk ook ff Knox gedisabled).

VV Kan kloppen ja, tnx. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
Bra-Jo schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:03:
[...]

Eh? Welke versie is dat dan? Ik heb mijn nieuwe (vanaf gisteren) S5 gelijk geroot, nadat er een softwareupdate van 195MB overheen gegaan is. Ik zit nu op Build G900FXXU1ANG2, met root (net nog ff gechecked met SuperSU, gelijk ook ff Knox gedisabled).
Jij hebt gelukkig de Vodafone variant (VDF).
PDA: G900FXXU1ANG2
CSC: G900FVFG1ANG2
MODEM: G900FXXU1ANG2
Added: 2014-07-29
Ik had eergisteren mijn toestel geüpdatet naar de stock unbranded variant voor Nederland (PHN) m.b.v. Samsung Kies.
Nu krijg ik het niet meer geroot met CF-Auto-Root. 8)7
PDA: G900FXXU1ANG9
CSC: G900FPHN1ANG3
MODEM: G900FXXU1ANG8
Als je het bovenstaande hebt krijg je'm (voorlopig) niet meer geroot. ;(
MurtnR schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

Dankjewel voor je tip. Heb wel een update van Samsung zojuist geinstalleerd, maar via CF Auto Root wel root rechten gekregen. Dus dat zit snor 8)
Of heb jij het wel voor elkaar gekregen om de PHN variant te rooten MurtnR?

[ Voor 15% gewijzigd door Ram-G-maN op 16-08-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 15:36
Mogelijk vandaag een S5 overnemen van iemand. Ik heb al mijn toestellen altijd geroot. Reden dat ik root en een custom rom installeer.
- Bloatware verwijderen
- APK's oude telefoon overzetten naar nieuwe (TB)
- Voordelen van roms, sneller, stabieler, tweaks, etc

Op dit moment is root dan wel nog steeds vereist toch? Hoe zet je anders whatsapp over met alle chats intact.

[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 16-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:18
@GT-R Via de methode op http://forum.xda-develope...-knox-2nd-method-t2843044 kan je G900FXXU1ANG9 rooten met knox nog op 0x0. De kernel voor G900FXXU1ANG9 is ook in die thread ergens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Topicstarter
hberntsen schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:17:
@GT-R Via de methode op http://forum.xda-develope...-knox-2nd-method-t2843044 kan je G900FXXU1ANG9 rooten met knox nog op 0x0. De kernel voor G900FXXU1ANG9 is ook in die thread ergens gepost.
_/-\o_ Zo na een half uurtje prutsen eindelijk gelukt! Thanks for the heads up hberntsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Ik lees hier deze gegevens van een S5:
Product Code: PHN
PDA: G900FXXU1ANCE
CSC: G900FPHN1ANC7
MODEM: G900FXXU1ANCE

Hoe zijn die uit te lezen in mijn toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
[...]

Hoi..

Ik heb sinds kort ook een S5 geroot en custom recovery.
Nu ben ik aan het orienteren welke Custom ROM ik erop wil..
Kan deze ROM de apps op de ext SD installerenl ?
Dus niet eerst intern en dan verplaatsen met een tool.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
Ík heb sinds vandaag ook een S5 (maar heb ook nog mijn oude S4).

Ik wil dus alle apps + data overzetten via Titanium Backup van mijn S4 naar mijn S5.

Eerste stap is rooten. Welke methode kan ik het beste gebruiken om Knox niet te triggeren ?

Towelroot of CF-Auto Root ?

En iemand al ervaringen met TWRP voor de S5 ? Ik werk ermee op mijn S4 en ben er zeer tevreden over.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• fotojunk
speedme schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:37:
Ík heb sinds vandaag ook een S5 (maar heb ook nog mijn oude S4).

Ik wil dus alle apps + data overzetten via Titanium Backup van mijn S4 naar mijn S5.

Eerste stap is rooten. Welke methode kan ik het beste gebruiken om Knox niet te triggeren ?

Towelroot of CF-Auto Root ?

En iemand al ervaringen met TWRP voor de S5 ? Ik werk ermee op mijn S4 en ben er zeer tevreden over.
Denk dat je DIT ff moet lezen : Root without triggering KNOX
En TWRP heb ik op via DEZE handleiding gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door fotojunk op 21-08-2014 15:06 . Reden: Aanvulling twrp ]

• speedme
fotojunk schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:02:
[...]

Denk dat je DIT ff moet lezen : Root without triggering KNOX
En TWRP heb ik op via DEZE handleiding gedaan.
Het is gelukt !

Nu op zoek naar de beste ROM :-)

Iemand ervaringen met Phoenix ROM ? (Ik heb deze op mijn S4 en is echt goed)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:27

L0g0ff

omg

ff een update over de CM11 camera. Esa Laukkanen (https://plus.google.com/101049277732531107040) heeft deze werkend gekregen. Dat is een stap de goede richting voor een fatsoenlijke rom :)

Aan de video te zien moet er nog wel het e.e.a. getuned worden maar dat komt vast goed :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Gave thread weer, heb op mijn S1 en S3 altijd om CM gezeten, als die er dadelijk goed is ga ik daar ook weer naar toe.

Waar ik nu nog wel tegen aan loop zijn mijn contacten, iemand een idee om die gewoon weer allemaal te kunnen samenvoegen.
Dus als je zoekt in je contacten er niet 10 verschillende contactpersonen komen met de zelfde naam maar dan van een ander programma. zoals LinkedIN, Facebook, whatsapp en dergelijke

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ok, de Phoenix ROM draait nu ook lekker.

Iemand goede ervaringen met custom kernels ? Welke raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Batterijduur is erg belangrijk voor mij. Is die beter met deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
arene schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:26:
Om 2 redenen kan ik je niet antwoorden :

1. Ik heb mijn S5 pas 2 dagen en gelijk geroot + TWRP recovery + nieuwe ROM. Ik weet dus niet wat het normale batterij-verbruik was op originele ROM.

2. De Phoenix ROM heb ik er pas 1 dag op staan en deze moet nog "settelen". Pas na een paar dagen heb ik dan betrouwbare batterij-info.

Mijn ervaringen met de Phoenix ROM op de S4 waren erg goed. Goede batterij-duur en erg stabiele ROM.

De Phoenix ROM op de S5 maakt echter gebruik van een eigen Phoenix kernel (v2) die gebaseerd is op
de standaard Samsung kernel (zelfde source gebruikt). Hier en daar zullen er wel wat tweaks in zitten.

Maar ik lees overal dat de batterij langer mee gaat dan bij de S4, ondanks dat deze maar 200 mAh groter is

(S4 heeft 2600 mAh batterij, de S5 een 2800 mAh)

Over een paar dagen zal ik wel doorgeven wat mijn bevindingen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door speedme op 23-08-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
arene schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:26:
Batterijduur is afhankelijk van je gebruik, en de geinstalleerde apps.

Ik heb de rom XtreStoLite en krijg zo'n 48 tot 36u als ik het toestel niet gebruik.
bij (mijn) normaal gebruik moet ik om de dag opladen.

Als je veel en vaak sync'd dan zal je meer power verbruiken, bij mij staat WA, FB en mail op de standaard instellingen, en ik heb zo'n 60 minuten spotify over bluetooth ( autoradio ) en geregeld nog een klein uur netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb mijn S5 meteen geroot toen ik deze geleverd werd. Philz Touch recovery erop gezet. Dat heeft de KNOX-counter getriggerd, maar daar was ik me van bewust. Zolang je hardwarematig niets stuk maakt moet je in principe nog steeds garantie hebben.
Wel jammer dat de AOSP-custom ROM's nog steeds niet goed werken, want ik was TouchWiz meteen alweer beu. :(

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Met eerder genoemde rom en xposed kom je een heel eind om TW heen.
Ik heb er iig geen last van

• SchieveZot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 11:41
Welke Xposed modules heb je geinstalleerd?
Heb al sinds het begin XtreStoLite en ben er zeer tevreden over maar het kan altijd beter he :)

PSN: SchieveZot

• speedme
Ik heb de Phoenix ROM draaien, die met een installer komt.
In die installer kun je aangeven welke Samsung apps je wilt en welke niet.
Zo heb ik een redelijk schone TW rom, zonder de overige rommel die ik toch niet gebruik.

Tevens heeft de Phoenix rom het Xposed framework en hele goede batterij-verbruik.
Bij gemiddeld gebruik, doe ik er makkelijk 2,5 dag mee (bijna 4 uur scherm aan tijd).
En dan gebruik ik nog niet eens Ultra Power Saving Mode.

Ik weet zeker dat het niet lang meer duurt voordat de echte AOSP roms komen, maar voorlopig vind ik TW prima zolang ik zelf kan bepalen wat ik wel of niet op de telefoon wil hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
SchieveZot schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:03:
Welke Xposed modules heb je geinstalleerd?
Heb al sinds het begin XtreStoLite en ben er zeer tevreden over maar het kan altijd beter he :)
Zie deze post

FreshMaker in "[Samsung Galaxy S5] Rooten en Custom ROM's"

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/Tnet/Screenshot_2014-09-05-11-15-58_zpslbbme2qg.png Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/Tnet/Screenshot_2014-09-05-11-16-07_zps3y1xmezc.png

Niet alle modules zijn even nuttig voor iedereen, maar dat is met meer dingen het geval.
( playstore fixes is er één van, die kan eigenlijk hier gewoon weg - staat er maar één keer tussen, maar de screenshot werkte niet mee ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door FreshMaker op 05-09-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179521

Zou er iemand een PIT file kunnen posten van zijn NL samsung Galaxy s5? ik probeer terug te flashen naar de stock firmware maar dat lukt niet zonder PIT file. Extracten via Heimdall (Mac OS), ook zonder succes.

Iemand de mogelijkheid om mij hiermee te helpen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Anoniem: 179521 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:35:
Zou er iemand een PIT file kunnen posten van zijn NL samsung Galaxy s5? ik probeer terug te flashen naar de stock firmware maar dat lukt niet zonder PIT file. Extracten via Heimdall (Mac OS), ook zonder succes.

Dank!
Zelf gemaakt met mijn persoonlijke NL S5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow! Je bent een held! 1000 maal dank! _/-\o_
(ga het morgenvroeg proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Anoniem: 179521 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:07:
[...]

Ow! Je bent een held! 1000 maal dank! _/-\o_
(ga het morgenvroeg proberen ;)
Geen dank :P
Nog gelukt? Gebeurt niet vaak dat je echt een pit bestand nodig hebt, meestal als je denkt een pit bestand nodig te hebben is het een hardware probleem, vandaar mijn nieuwsgierigheid of het gelukt is, hoop het uiteraard van wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:15:
[...]

Geen dank :P
Nog gelukt? Gebeurt niet vaak dat je echt een pit bestand nodig hebt, meestal als je denkt een pit bestand nodig te hebben is het een hardware probleem, vandaar mijn nieuwsgierigheid of het gelukt is, hoop het uiteraard van wel!
Hee! Ik heb het geprobeerd, maar helaas, het mocht niet baten. Ik krijg de foutmelding: 'Pit file was corrupt'. Dat kan volgens mij veel oorzaken hebben waarvan de meest voor de hand liggende is dat de file size niet exact hetzelfde is als mijn S5 zou moeten hebben. Heb je zelf een unbranded S5 of een variant daarop? Waarmee heb je 'm ge-extract? Thanks vast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Anoniem: 179521 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:59:
[...]

Hee! Ik heb het geprobeerd, maar helaas, het mocht niet baten. Ik krijg de foutmelding: 'Pit file was corrupt'. Dat kan volgens mij veel oorzaken hebben waarvan de meest voor de hand liggende is dat de file size niet exact hetzelfde is als mijn S5 zou moeten hebben. Heb je zelf een unbranded S5 of een variant daarop? Waarmee heb je 'm ge-extract? Thanks vast! :)
Unbranded S5 hier, gedaan met de adb methode en nog gechecked, zou moeten werken dus. Heb de 16GB versie, dat kan nog uitmaken, welke versie heb jij?

Net ook even mijn pit file met PIT Magic geanalyseerd en die ziet hem als een goede PIT file, de PIT is dus gewoon goed in principe. Ben bang dat je andere problemen hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 13-10-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met cyanogenmod of andere aosp roms? Stabiel en werkend als een daily driver? Ik lees soms tegenstrijdige ervaringen.

Ik heb wel interesse in een S5, maar niet in touchwiz. Ik kan het moeilijk zelf testen zonder het toestel. Op mijn Nexus 7 draai ik CM11 en daar ben ik wel tevreden van. De Sony ROM op mijn xperia ben ik minder tevreden van, te veel bugs en weinig updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koldur schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:25:
[...]

Unbranded S5 hier, gedaan met de adb methode en nog gechecked, zou moeten werken dus. Heb de 16GB versie, dat kan nog uitmaken, welke versie heb jij?

Net ook even mijn pit file met PIT Magic geanalyseerd en die ziet hem als een goede PIT file, de PIT is dus gewoon goed in principe. Ben bang dat je andere problemen hebt.
Bedankt voor je link. Heb het al diverse malen geprobeerd. Ik heb een T-Mobile branded S5 maar nu heb ik er Alliance Rom op draaien. Wil dus terug naar stock, maar wat ik ook probeer: de pit file blijft corrupt (ook met andere PIT files geprobeerd). Denk inderdaad dat ie bricked is! Maargoed. Er draait nu wel een stabiele ROM op, dat is fijn. Heb alleen het probleem dat m'n microSD slot kapot is en voor ik 'm naar de Samsung store wil brengen zou ik graag de stock firmware laden (om problemen te voorkomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
En de stock rom al via de recovery geprobeerd te flashen?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reyals schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:35:
En de stock rom al via de recovery geprobeerd te flashen?
Ja dat heb ik ook al geprobeerd, met CWM recovery, maar daarvoor heb je dus een externe MicroSD kaart nodig. En die heb ik dus niet, want die is stuk! 8)7

Zal het vanavond eens proberen met andere recovery software.

Misschien beetje off-topic: Samsung heeft een press release naar buiten gebracht dat ze nu ook geroote telefoons moeten aannemen ter reparatie. Er wordt dan geregistreerd dat je een custom ROM hebt draaien en in een volgend geval ben je de pineut en ben je je garantie kwijt. Je mag dus eenmalig een geroote tel laten repareren onder garantie. Na een bezoek aan de Samsung store hier in Den Haag vertelde ze me doodleuk dat dat helemaal niet waar is en ik stock moet hebben draaien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je kan ook opnieuw installeren dmv een usb2go + usbstick
De rom op een usbstick zetten, en via de CWM naar de USB laten verwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:20:
Je kan ook opnieuw installeren dmv een usb2go + usbstick
De rom op een usbstick zetten, en via de CWM naar de USB laten verwijzen
Ok dat is een goede optie! Wist ik niets van, ga het proberen! thanks!! Ik ga vast duimen... ;w

Edit: ik dacht dat je over software had, zie nu dat het een Arduino hack is. Eerst maar 's volledige funding halen, dan zien we wel verder.. toch bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 179521 op 18-10-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: ik heb verschillende ROMs geprobeerd (stock roms), maar hij blijft zeggen dat de MD5 checksum failt. Raar is dat, want de downloads zijn niet corrupted en andere mensen kunnen die ROMs prima installeren. Het wordt nog gekker: die Alliance ROM 5.3 die ik heb gedownload installeert elke keer prima! Het lijkt alsof die stock ROMs een soort ingebouwde beveiliging hebben om mijn toestel/radio te checken.

Weet iemand of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:19
Heb dit een keer met een S4 mini gehad. Met de Nederlandse stock roms continu invalid ext4 image foutmelding in odin. Ook een duitse rom geprobeerd zonder succes. Uiteindelijk belgische Proximus rom geprobeerd en die deed het wel. Hoe het kan weet ik niet maar wat ik probeer te zeggen is dat je miscchien nog een paar roms moet proberen.

Die MD5 checksum error is met custom recovery zeker. Kun je dat niet uitvinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 18-10-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garret1410 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:59:
Heb dit een keer met een S4 mini gehad. Met de Nederlandse stock roms continu invalid ext4 image foutmelding in odin. Ook een duitse rom geprobeerd zonder succes. Uiteindelijk belgische Proximus rom geprobeerd en die deed het wel. Hoe het kan weet ik niet maar wat ik probeer te zeggen is dat je miscchien nog een paar roms moet proberen.

Die MD5 checksum error is met custom recovery zeker. Kun je dat niet uitvinken.
Ok, thanks voor de tips. Ik ga nog een paar andere roms proberen. Je hebt gelijk met het uitvinken van de MD5 check. Dat heb ik al gedaan. Het mag niet baten: dan skipt ie de MD5 checksum, maar krijg ik als resultaat dat er überhaupt geen MD5 file gevonden wordt (terwijl die wel degelijk aanwezig is).

Ik heb al heel vaak custom ROMs geinstalleerd (S, S2, S3), maar ben dit nog nooit tegengekomen! wat een dichtgetimmerd zooitje levert T-Mobile! (beware medeteweakers! :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 179521 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:52:
[...]

Ok dat is een goede optie! Wist ik niets van, ga het proberen! thanks!! Ik ga vast duimen... ;w

Edit: ik dacht dat je over software had, zie nu dat het een Arduino hack is. Eerst maar 's volledige funding halen, dan zien we wel verder.. toch bedankt!
Niets arduino of hack
Gewoon een usbstick aansluiten van een paar GB ( 2 is meestal al genoeg ) en in CWM de USBstorage kiezen

Ik installeer mijn nexus7 op deze manier, en heb onlangs mijn S5 van een nieuwe rom voorzien.
( ik gebruik TWRP , maar dat moet niet uitmaken qua storage )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm, iemand hier nog een goede tip / truuk om de micro SD kaart in een beter Filesystem te kunnen gebruiken dan FAT32.. dat is het enige wat de xtrestolite 1.3.7 lijkt te accepteren?

want als ik hem nu formatteer als exfat of ext2/3 of 4 dan wil die hem opnieuw formatteren en dan is het weer fat32 :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Anoniem: 179521 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:35:

Dank!
Hier vind je allerlei PIT files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de link! Ben hier al eerder geweest, toen niet de goede gevonden maar zal nog 's een poging wagen nu de lijst wat langer is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ok, hier een nuttige post voor iedereen die met Mac/Ubuntu werkt en veel problemen heeft om stock firmware te flashen.

GEBRUIK WINDOWS!

Dit klinkt irrelevant of kort door de bocht, maar dat is het niet. Ik ben al weken bezig met het flashen van custom naar stock (komt van AllianceROM af), maar niks heeft gewerkt. Ik heb alles geprobeerd: Jodin, flashen met de terminal via ADB Sideload, rechtstreeks vanaf de telefoon met CWM/TWRP en niks werkte. Ik kreeg constant problemen met detectie van de PIT file en meer van dat soort ongein.

Ik vertikte het om een Windows computer te gebruiken om dit probleem op te lossen, temeer omdat ik dacht dat een programma als Jodin een directe port was van Odin, dus precies dezelfde functionaliteiten biedt.

Nu heb ik echter Windows tot m'n beschikking en heb ik binnen 10 minuten een clean install van m'n originele S5 software, gewoon met Odin en de stock firmware (op meerdere plekken te downloaden).

Ik ben in totaal al meer dan 10 uur bezig geweest met het flashen naar m'n originele software, zonder ook maar enig resultaat in Mac OS. Bespaar jezelf de tijd; als je problemen hebt met flashen in Ubuntu of Mac, pak dan de dichtstbijzijnde Windows bak en doe het daar mee.

My 2 cents voor iedereen die in hetzelfde schuitje zat als ik. |:( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Erg nuttige informatie, bedankt voor het delen, vond het allemaal al zo vreemd! Fijn dat het in ieder geval gelukt is nu! Succes met je garantie afhandeling nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:25
Mijn vriendin heeft een s5 gekocht en zou daarop graag kaal android willen. Dit had ik voor haar gedaan op haar s3. Heeft iemand van jullie een aanrader voor een rom die het zo dicht mogelijk bij een nexus brengt? Hoe is cyanogenmod voor de s5? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
LeBrun schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:18:
Mijn vriendin heeft een s5 gekocht en zou daarop graag kaal android willen. Dit had ik voor haar gedaan op haar s3. Heeft iemand van jullie een aanrader voor een rom die het zo dicht mogelijk bij een nexus brengt? Hoe is cyanogenmod voor de s5? Alvast bedankt!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2732110 en een andere launcher installeren zoals Nova Launcher komt het dichtst in de buurt als je het stabiel wil hebben CM is nog niet zo heel fijn op de S5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:25
Koldur schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:41:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2732110 en een andere launcher installeren zoals Nova Launcher komt het dichtst in de buurt als je het stabiel wil hebben CM is nog niet zo heel fijn op de S5
Bedankt voor de tip! Nova launcher staat er al op, maar dan heb je nog steeds de touchwiz iconen en het dropdown menu. Ik ga eens wat verder zoeken op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Gelukkig zijn er ook nova thema's in play te vinden

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10-2024
Wat betreft AOSP: even alliance rom installeren met AOSP theme. Ik zelf heb hem nog niet getest met de asop theme, maar de rom op zichzelf is na een halve dag intensief spelen met de instellingen echt een aanrader! Een pak extra toggles, visuele tweaks, lockscreen mods, brighnesscontrol door te sliden over statusbar - eindelijk verlost van die brightness control slider, crt animatie, massa's themes en ga maar door.

• DaMoUsYs
Bedankt voor de tip, heb deze ROM gisteravond ook "ff" geïnstalleerd en ben er goed tevreden over.
duurt mij ook veel te lang voordat er een officiële ROM van CM11/CM12 uit komt

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 21:04

misterdjus

hoi2x

Ik las wat dingen over bricked divices in dit topic maar als je terug naar stock wil is er een hele simpele methode via Kies3 voor Samsung toestellen. Ze zeggen dat het bijna niet meer mogelijk is om een Samsung toestel te bricken omdat je hem met Kies3 zo weer in originele staat kunt terug brengen.

Mijn Galaxy Tab Pro deed helemaal niks meer en die was binnen een uurtje weer stock. Je hebt alleen het SN en officiele benaming van je toestel nodig. Ik dacht misschien is dit nog nuttig voor sommige hier ,ik kende het iig nog niet tot mijn Tab ermee stopte.

zie uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=g1XV453_jWk

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Zojuist deze geinstalleerd, ziet er op het eerste gezicht wel leuk uit
CM12 Beta
http://galaxys5root.com/s...-for-galaxy-s5-cm12-beta/

De nightly van CM zelf er toch maar opgezet, is toch stukken beteren en ook van 5.0 naar 5.0.2

[ Voor 20% gewijzigd door DaMoUsYs op 15-01-2015 00:08 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Hij is er !!!!
De officiele upgrade naar Lollipop..Indien geroot ff via kies aan je pc hangen en gaan met de banaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
fotojunk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:13:
Hij is er !!!!
De officiele upgrade naar Lollipop..Indien geroot ff via kies aan je pc hangen en gaan met de banaan..
Je bent op tijd .....
Anderhalve maand nadat edgarf28 zijn eerste beta uitbracht ;)

http://forum.xda-develope...p=57282593&postcount=6042

* FreshMaker draait al sinds 5dec Lollipop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
FreshMaker schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:23:
[...]

Je bent op tijd .....
Anderhalve maand nadat edgarf28 zijn eerste beta uitbracht ;)

http://forum.xda-develope...p=57282593&postcount=6042

* FreshMaker draait al sinds 5dec Lollipop ...
Ik heb het over de officiele upgrade voor NL, geloof dat Polen de primeur had..
En dat er Custom ROMs zijn is mij allang bekend..
XDA staat er vol van..

[ Voor 14% gewijzigd door fotojunk op 25-01-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
fotojunk schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:50:
[...]

Ik heb het over de officiele upgrade voor NL, geloof dat Polen de primeur had..
En dat er Custom ROMs zijn is mij allang bekend..
XDA staat er vol van..
Misschien had je je nieuwtje dan beter in het andere S5 topic kunnen plaatsen ?

[Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
Ik heb de s5 geroot omdat ik graag wifi passwords wil gebruiken.
App-je om al je wachtwoorden zichtbaar te maken.

Al een aantal geprobeerd maar ik krijg geen wachtwoorden te zien.

Zag wel dat usb debugging uit stond bij rooten, maakt dit iets uit ?

Edit // Root checker zegt : "This device has root access ! "

[ Voor 11% gewijzigd door driel24 op 04-02-2015 14:08 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
driel24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:11:
Ik heb de s5 geroot omdat ik graag wifi passwords wil gebruiken.
App-je om al je wachtwoorden zichtbaar te maken.

Al een aantal geprobeerd maar ik krijg geen wachtwoorden te zien.

Zag wel dat usb debugging uit stond bij rooten, maakt dit iets uit ?

Edit // Root checker zegt : "This device has root access ! "
Ik gebruik deze app tot tevredenheid:

https://play.google.com/s...d=com.roamingsoft.manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ziet er goed uit...
Maar ik krijg geen password te zien.
Hij vraagt dan om root access.
Nadat ik die gegeven heb zegt de app : kan alleen een qr code geven

Gebruik jij de app op een S5 ?

[ Voor 59% gewijzigd door driel24 op 04-02-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
driel24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:49:
[...]

Ziet er goed uit...
Maar ik krijg geen password te zien.
Hij vraagt dan om root access.
Nadat ik die gegeven heb zegt de app : kan alleen een qr code geven

Gebruik jij de app op een S5 ?
Ja, ik gebruik deze app op mijn geroote S5 met Lollipop en werkt bij mij prima, weet je zeker dat je S5 goed geroot is? Op Lollipop kan je soms niet helemaal goed geroot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Koldur schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:41:
[...]

Ja, ik gebruik deze app op mijn geroote S5 met Lollipop en werkt bij mij prima, weet je zeker dat je S5 goed geroot is? Op Lollipop kan je soms niet helemaal goed geroot zijn.
Ik heb nog 4.4.2
Hoe kan ik er achter komen dat hij goed geroot is ?
Root checker zegt : OK
Heb het met de files gedaan van de start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
driel24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Ik heb nog 4.4.2
Hoe kan ik er achter komen dat hij goed geroot is ?
Root checker zegt : OK
Heb het met de files gedaan van de start post
Met 4.4.2 moet het rooten goed zijn op die manier. Geen idee waarom hij het niet doet, heb dus zelf geen 4.4.2 en kan je daarom niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Kun je de telefoon nog een keer rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
driel24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:45:
Kun je de telefoon nog een keer rooten?
Dat kan altijd ja, maar lijkt me weinig zin hebben, zoek anders even op XDA, daar heb je veel meer informatie te vinden dan hier wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Nog een keer met andere PC geroot. Helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Zou iemand met 4.4.2 deze app eens willen proberen ?
Het lijkt erop dat de app niet alle info kan zien ondanks de root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
driel24 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:49:
[...]

Zou iemand met 4.4.2 deze app eens willen proberen ?
Het lijkt erop dat de app niet alle info kan zien ondanks de root.
Probeer je al ingevoerde passwords te zien, of probeer je te koppelen met een 'nieuw' accespoint, zonder dat je de code al weet ?

hier functioneerde het prima

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/Tnet/Screenshot_2015-02-05-14-53-20_zpsydwdylfp.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 05-02-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik probeerde "oude" wachtwoorden te zien.

Pagina: 1 2 Laatste