Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:56
Mede-auteur:
  • Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 08:41

Tunestwo

[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's

BELANGRIJK: WEES VOORZICHTIG MET HET TOEPASSEN VAN TIPS IN DIT TOPIC, GAAT HET VERKEERD EN JE TELEFOON IS EEN 'BAKSTEEN' GEWORDEN.... NIET MIJN / TWEAKERS.net PROBLEEM

Deze TS is schaamteloos gekopieerd (en beetje aangepast) uit het [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware topic welke gemaakt is door Thommy86 en Silitek.

Als een van hen aangeeft het 'niet ok' te vinden dat deze TS daaruit gekopieerd is, laat het weten.

In dit topic zullen we proberen in begrijpelijke taal uit te leggen hoe je je Samsung Galaxy S IV root en je op de hoogte houden van de laatste Rom's of update's van Samsung wat betreft dit toestel. Nieuws en algemene vragen over de Samsung Galaxy S IV kun je natuurlijk bijhouden in de gaten [Samsung Galaxy S IV] Ervaringen en Discussie deel X

Het wordt erg op prijs gesteld om elkaar te helpen! - maar zeker wordt van de beginnende tweaker ook verwacht dat hij deze TS erg aandachtig doorneemt en daar waar nodig zelf de nodige 'efforts' maakt door bijvoorbeeld Google te raadplegen!

Mocht je het nodig vinden om zaken onder onze aandacht te brengen, zoals nieuwe Roms, Mods of
onjuistheden in de How-To's: stuur dan een DM naar een van de auteurs. [MEDE AUTEURS GEZOCHT!)

Veel plezier en 'domme vragen' bestaan niet - alleen 'domme' antwoorden!

WTM (Meld je aub als je TS wil overnemen / mede auteur wil worden)

p.s. ik heb niet eerder een dergelijk topic als deze aangezwengeld dus kan me voorstellen dat ik niet alles volgens het boekje doe. Help aub mee :-)

Let goed op welke versie jij hebt van de Samsung Galaxy S IV
Er zijn diverse versies van de Samsung Galaxy S IV beschikbaar. In Nederland verkoopt men standaard de GT-I9505 met de Qualcomm Snapdragon 600 processor. Wees er dus beducht van dat er ook andere versies in omloop zijn. De GT-9500 bevat een andere processor en heeft daardoor ook andere rom's.

Het flashen van de verkeerde rom kan het toestel onherstelbaar beschadigen!

Firmware / ROM waarom zou je die willen aanpassen?

"If It ain't broken, don't fix It" - een gezegde waar menig Tweaker aan gedacht zal hebben wanneer het even
niet goed ging met een aantal zaken. Maar de praktijk is vaak dat wij 9 van de 10 keer met apparatuur werken
die veel meer potentie hebben om dingen te doen, dan de fabrikanten ons willen doen laten geloven.

En daar gaat dit topic over, het maximale uit je toestel halen door middel van het flashen van aangepaste firmware, uitgeplozen en getest door mensen die het maximale uit een Samsung Galaxy S IV willen halen!
Voor de één kan het veranderen van een batterij icoon een doel zijn, voor de ander is alleen de snelste Rom
goed genoeg om de laatste games op topsnelheid te laten draaien.

Fabrikanten daarentegen zitten natuurlijk niet te springen met het idee dat iedereen de software aan gaat
passen met alle mogelijke gevolgen van dien, want wanneer je niet weet wat je aan het doen bent - kan het
soms goed fout gaan, met als gevolg dat je een héél duur apparaat hebt - wat kapot is.

Let op: rooten kan je problemen geven met garantie. Ook al mag het geen reden zijn om je toestel af te wijzen bij een garantie claim. Gelijk hebben en gelijk krijgen is wat anders natuurlijk. Zie ook garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

Bij de eerdere telefoons uit de Galaxy serie was het mogelijk om de 'flash-counter' (bij opstarten te zien of en zo ja hoe vaak je custom roms gebruikt hebt) te resetten naar 0 / origineel. Bijvoorbeeld met Chainfire's 'Triangle away' . Vermoedelijk zal er ook wel een methode gevonden worden om dit aan te passen. Vooralsnog niet.

Welke ROM's zijn er allemaal?

Momenteel zijn er nog niet veel rom's. Vooral omdat er nog geen goede recovery is. TWRP is er wel, maar die heeft wat haken en ogen. CWM is in de maak, voor wat ik er van begrijp.

Omega rom is al wel te downloaden, waarbij je TWRP moet gebruiken. Zie XDA topic over Omega

verklarende woordenlijst

/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S I V.

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom/Firmware flashed, deze overschreven worden en het niet meer mogelijk is om met je telefoon te bellen of internetten. Een backup maken van deze map is een
van de eerste stappen die je neemt wanneer je van plan bent om Rom/Firmware te gaan flashen.

Wanneer dit gebeurd en je hebt geen back-up gemaakt van de folder /efs - dan is dit alleen te herstellen via een Samsung service center en valt niet onder de garantie van je toestel.

ADB
ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om
met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangerijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

CSC
CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.

Voor een actueel overzicht van firmware codes voor de GT-I9505, kijk op Sammobile. (Dit zijn de laatste 10 firmwares, je kan het aanpassen naar specifiek land)

De-Odex
De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.
Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
quote:
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
Frreezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegangelijk maakt voor het OS.

Firmware

Firmware is de benaming van de software die in hardware ingeprogrammeerd is, meestal wordt in de fora gesproken over Stock-firmware wanneer ze bedoelen dat het de software is die standaard in jouw regio meegeleverd wordt op jouw toestel. Latest Stock-firmware, je raadt het al: de laatste update die officieel beschikbaar is via KIES in jou regio.

In de firmware zitten een drietal belangrijke componenten die onafhankelijk van elkaar gewijzigd kunnen worden door de fabrikant: CSC - MODEM - PDA. Al deze versie's van de componenten hebben een apart versie nummer.

Hier een link naar originele Nederlandse firmware

Extra informatie over de firmware:

Model: GT-I9505
Product Code: GT-I9505ZKAPHN
HIDSWVER: I9505XXUAMDF/I9505PHNAMD8/I9505XXUAMDF/I9505XXUAMDF

Altijd handig voor mensen die een 'fuck-up' maken... Flashen met laatste versie van odin natuurlijk :-) (Dank aan Mr_Q)

Flashen
Flashen is de term die gebruikt wordt om het "niet vluchtig" geheugen op basis van EEPROM techniek in één keer te wissen en daarna opnieuw te beschrijven. Vandaar de naam "FLASH" of wanneer het over de handeling gaat "FLASHEN". Flashen gebeurd altijd op "niet vluchtig" geheugen, dit is geheugen dat wanneer de spanning van het geheugen uit staat, het geheugen zijn informatie behoudt.

Flashgeheugen wordt onder andere gebruikt als BIOS-ROM in pc's, in MP3-spelers en USB-sticks.
Het wordt ook gebruikt in geheugenkaarten voor digitale camera's, mobiele telefoons en PDA's

Heimdall
Heimdall Suite is de naam van het alternatieve software pakket die je in staat stelt om Rom's/Firmware
te flashen op je Samsung Galaxy S IV. Het grootste verschil met Odin is dat het cross-platform en open-source is, dus Linux & OS X gebruikers kunnen met deze tool hun Samsung Galaxy S IV flashen.

KIES
KIES is de officiële software om je telefoon te back-uppen, firmwares van Samsung te installeren en
moet geïnstalleerd zijn voor de benodigde drivers tussen je computer en telefoon.

Odin
Odin is een software tool, ontwikkeld door Samsung voor interne ontwikkelaars en uitgelekt is.
Deze tool stelt je in staat om via de download mode van je telefoon, firmware te flashen.

Om de laatste versie van Odin te downloaden, Google even.

Download & Recovery Mode
Download & Recovery op de Galaxy S IV is via de volgende manieren te benaderen:

Download Mode: Volume Down + Home + Power knoppen gelijktijdig indrukken.
Recovery Mode: Volume Up + Home + Power knoppen gelijktijdig indrukken.

Rooten
Rooten is simpelweg de telefoon toegang geven tot de root van het besturingssysteem. Rooten kan worden bereikt door een aanpassing aan de kernel te maken. De meeste ROM's en kernels die je download, hebben al root rechten.

Chainfire heeft al een root voor elkaar gekregen, zie dit bericht. In dit topic op XDA kun je er meer over lezen.

Tutorials

Tutorial hoe je Developer opties krijg (door Tunestwo):

1. ga naar ''instellingen'', en dan naar het tabje ''meer info''.
2. scroll naar beneden en open het tabje ''telefoon info''.
3. tik meerdere keren op de ''build number''

Developer opties zijn er om te zorgen dat je meerdere opties krijg zoals USB debugging.

Tutorial hoe je root voor elkaar krijgt, onder Windows (door Tunestwo). Zorg hierbij dat je USb debugging al aan hebt staan door developer te worden:

1. Download Samsung Usb drivers : ''http://downloadcenter.sam...ones_v1.5.23.0-retail.exe''
2. Download Odin + root :''http://download.chainfire...i9505.zip?retrieve_file=1''
3. installeer usb drivers en zorg dat er geen telefoons aangesloten zijn op je pc.
4. plaats odin+root download op je bureaublad
5. start odin
6. klik op pda en zoek ''CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5''
7. zorg dat ''auto reboot'' en ''f. reset time'' aan gevinkt zijn.
8. zet je telefoon in dll mode ( power+home+volume down)
9. sluit hem aan op de pc. (odin zal het volgende bericht weergeven ''<ID:0/004> Added!!''
10. druk op start laat odin zen ding doen en hij is geroot.

Alternatief rooten middels een exploit (met dank aan Mr_Q)

Voor de mensen die meer fan zijn van het traditionele rooten (zonder te hoeven flashen) middels een exploit zouden kunnen kijken naar motochopper:

http://forum.xda-develope...064&posted=1#post41190064

Aangezien standaard het 'custom' icoon verschijnt (slotje bij booten) met SuperUser, wat gebruikt is bij de originele exploit, heb ik een variant gemaakt met SuperSU, waardoor het icoon niet zal verschijnen.

[Voor 215% gewijzigd door WTM op 17-08-2013 23:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Gereserveerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Net topic! ;)

[Voor 75% gewijzigd door Tunestwo op 08-05-2013 00:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Ik heb 't toestel zelf net geroot m.b.v. Chainfire's toolkit. In dit topic op XDA kun je er meer over lezen.

Zit eigenlijk te wachten op een eerste versie van Wanamlite, die mijn S3 altijd netjes gedraaid heeft. Maar op deze manier heb ik al root en kan ik met Titianium Backup in elk geval vast wat backups draaien voor ik verder ga met custom roms.

[Voor 60% gewijzigd door WTM op 08-05-2013 01:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Eigenlijk een kort vraagje, Hoe kan je backupen met titanium backup?

Ik heb zelf op mijn Note 2, altijd al omega gebruikt met een mooie theme. Super stabiel maar eigenlijk niet echt een topscorder in benchmarks :P

[Voor 52% gewijzigd door Tunestwo op 08-05-2013 01:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Tunestwo schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 01:14:
Eigenlijk een kort vraagje, Hoe kan je backupen met titanium backup?

Ik heb zelf op mijn Note 2, altijd al omega gebruikt met een mooie theme. Super stabiel maar eigenlijk niet echt een topscorder in benchmarks :P
Als je root hebt eenmaal, dan kan je Titanium Backup downloaden vanaf de Play Store. Ik heb m'n gekocht in elk geval, top tool. Check anders de site van Titanium Track voor de user guide

Vergeet ook niet de EFS te backuppen, moet ik straks nog even proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Is gefixt

[Voor 189% gewijzigd door Tunestwo op 08-05-2013 13:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 06:56
Goed initiatief dit topic! Moest er een keer van komen natuurlijk.

Voor de mensen die meer fan zijn van het traditionele rooten (zonder te hoeven flashen) middels een exploit zouden kunnen kijken naar motochopper:

http://forum.xda-develope...064&posted=1#post41190064

Aangezien standaard het 'custom' icoon verschijnt (slotje bij booten) met SuperUser, wat gebruikt is bij de originele exploit, heb ik een variant gemaakt met SuperSU, waardoor het icoon niet zal verschijnen.

Misschien een idee om dit als alternatieve root methode toe te voegen in de eerste posts?
Deze optie werkt voorlopig ook nog op nieuwe firmwares, wat niet het geval schijnt te zijn bij de huidige versie van CF-Root.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Misschien ook aardig om nog toe te voegen, link van SamFirmware naar originele firmware:

http://www.hotfile.com/dl...I9505PHNAMD8_PHN.zip.html

Extra informatie over de firmware:

Model: GT-I9505
Product Code: GT-I9505ZKAPHN
HIDSWVER: I9505XXUAMDF/I9505PHNAMD8/I9505XXUAMDF/I9505XXUAMDF

Altijd handig voor mensen die een 'fuck-up' maken... Flashen met laatste versie van odin natuurlijk...

[Voor 13% gewijzigd door Mr_Q op 08-05-2013 22:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Verwerkt :-).

Ik zie dat Wanamlite rom voor I9500 gereleased is. Hij zegt er ook een te maken voor de I9505. Wel balen dat hij geen I9505 zelf heeft. Met de S3 had hij gewoon de I9300 die we hier in NL ook hadden dus kon je vaak rapido updaten.

Kan iemand trouwens uitleggen wat het verschil is tussen CWM en TWRP ? Ben altijd CWM gewend geweest op de S3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
WTM schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:52:
Verwerkt :-).

Ik zie dat Wanamlite rom voor I9500 gereleased is. Hij zegt er ook een te maken voor de I9505. Wel balen dat hij geen I9505 zelf heeft. Met de S3 had hij gewoon de I9300 die we hier in NL ook hadden dus kon je vaak rapido updaten.

Kan iemand trouwens uitleggen wat het verschil is tussen CWM en TWRP ? Ben altijd CWM gewend geweest op de S3.
CWM is de oude versie, 'de originele' zullen we maar zeggen, daar TWRP een wat jongere recovery is, welke vaak gezien wordt als 'meer van deze tijd' vanwege meer intuitieve user interface. Echter waren er vooral in het begin veel bugs met deze recovery. Ook heeft TWRP wat andere/meer functies als CWM.

Toch ben ik zelf meer voorstander van CWM omdat die doorgaans beter is getest dan TWRP en voor mij meer dan voldoende functionaliteit bied (nandroid backups/install zips). Echter zijn geen van beide versies officiëel ondersteund op dit moment... (CWM versie die beschikbaar is, werkt nog niet perfect ('proef versie' zonder touch) en komt ook niet van de officiële website af). Voor TWRP geldt ongeveer hetzelfde, al werkt daar touch al wel (enigzins?).

Dus tot die tijd.... :)

@ WTM,
Ik zie dat de URL naar XDA niet helemaal goed is verwerkt (en dus niet werkt), kun jij deze aanpassen?

[Voor 9% gewijzigd door Mr_Q op 08-05-2013 23:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:24
Modbreak:GoT is geen helpdesk, voor het rooten en rommen van je telefoon heb je bepaalde kennis nodig.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Mr_Q schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:59:
[...]
@ WTM,
Ik zie dat de URL naar XDA niet helemaal goed is verwerkt (en dus niet werkt), kun jij deze aanpassen?
Is gefixt. O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Mr_Q schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:59:
[...]

CWM is de oude versie, 'de originele' zullen we maar zeggen, daar TWRP een wat jongere recovery is, welke vaak gezien wordt als 'meer van deze tijd' vanwege meer intuitieve user interface. Echter waren er vooral in het begin veel bugs met deze recovery. Ook heeft TWRP wat andere/meer functies als CWM.

Toch ben ik zelf meer voorstander van CWM omdat die doorgaans beter is getest dan TWRP en voor mij meer dan voldoende functionaliteit bied (nandroid backups/install zips). Echter zijn geen van beide versies officiëel ondersteund op dit moment... (CWM versie die beschikbaar is, werkt nog niet perfect ('proef versie' zonder touch) en komt ook niet van de officiële website af). Voor TWRP geldt ongeveer hetzelfde, al werkt daar touch al wel (enigzins?).

Dus tot die tijd.... :)

@ WTM,
Dank voor deze toelichting. Ja TWRP ziet er mij ook wat 'insecure' uit. Wacht liever op CWM. Dat is dead simple eigenlijk. Heb nog geen mooie rom's gezien voor de S4.

Omega v1 is uit maar ik durf het nog niet aan zonder een fijne CWM. En ben eigenlijk wel een fan van Wanamlite. Of ik moet eens wat anders proberen natuurlijk. Het is nu wachten tot de DEV's dadelijk allemaal rommetjes eruit werpen :-D.

• Tunestwo
Ik heb zelf goeie ervaring met omega, en eigenlijk op mijn note 2 er nooit problemen mee gehad. Ik hoop dat er dit keer echt een mooie en snelle rom komt want omega is eigenlijk een beetje van alles.

[Voor 162% gewijzigd door Tunestwo op 09-05-2013 00:27]

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Tunestwo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:26:
Ik heb zelf goeie ervaring met omega, en eigenlijk op mijn note 2 er nooit problemen mee gehad. Ik hoop dat er dit keer echt een mooie en snelle rom komt want omega is eigenlijk een beetje van alles.
Ja hier hetzelfde heb net afstand gedaan van mijn note2 draaide op Omega v16 en liep als een speer.
Vooral de batterij prestaties waren heel goed in combinatie met de perseus kernel
Nu maar even wachten dat Indie zijn omega v1 kan optimaliseren. Ik had hem vandaag al geprobeerd maar nog teveel gedoe, en wiffi werkte nog niet, verder was het al wel snel. Er worden hier en daar wel patches aangeboden. Maar het wordt dan zo'n zooitje. En wat betreft TWRP ik heb het geprobeerd maar het is niet mijn ding. Ik hoop dan ook dat CWM snel komt voor de S4. :)

• Tunestwo
pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 02:29:
[...]

Ja hier hetzelfde heb net afstand gedaan van mijn note2 draaide op Omega v16 en liep als een speer.
Vooral de batterij prestaties waren heel goed in combinatie met de perseus kernel
Nu maar even wachten dat Indie zijn omega v1 kan optimaliseren. Ik had hem vandaag al geprobeerd maar nog teveel gedoe, en wiffi werkte nog niet, verder was het al wel snel. Er worden hier en daar wel patches aangeboden. Maar het wordt dan zo'n zooitje. En wat betreft TWRP ik heb het geprobeerd maar het is niet mijn ding. Ik hoop dan ook dat CWM snel komt voor de S4. :)
Hier nog een ik heb eigenlijk met TWRP teveel problemen gehad en CMW werkte eigenlijk altijd goed.
Ik gebruikte omega ook met de perseus kernel. en dan nog met een mooie theme _/-\o_
goeie tijden :D

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-03 08:14
Ik zou de link naar de post van Mr Q aanpassen. Zijn eigen link verwijst rechtstreeks naar zijn post op XDA. De link in de openingspost verwijst naar pagina 1 en dan wordt het flink zoeken.

• Mr_Q
iexip66 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:05:
Ik zou de link naar de post van Mr Q aanpassen. Zijn eigen link verwijst rechtstreeks naar zijn post op XDA. De link in de openingspost verwijst naar pagina 1 en dan wordt het flink zoeken.
Goed opgemerkt, graag aanpassen inderdaad.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Indien gewenst kan ik voor mensen die gebruik maken van E-mail (Exchange) maar niet blij zijn met de forced PIN-code de 2 APK's delen..

Zelfs na het aanpassen van deze applicatie geeft 'Apparaatstatus' nog steeds 'Officieel' (Opties - Toestel-info - Status) ;)

• WTM
iexip66 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:05:
Aangepast

• pappaleone
Er komt hier nog al wat voorbij ivm het scherm dode pixels enz.
Nu merk ik ook iets aan mijn scherm, ben net een game aan het spelen (real racing 3) Bij lichte pasages zie ik lichte balkjes over het scherm lopen, het lijkt net een inferentie storing.
Zijn er meer mensen met dit euvel?

• pappaleone
pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:31:
Er komt hier nog al wat voorbij ivm het scherm dode pixels enz.
Nu merk ik ook iets aan mijn scherm, ben net een game aan het spelen (real racing 3) Bij lichte pasages zie ik lichte balkjes over het scherm lopen, het lijkt net een inferentie storing.
Zijn er meer mensen met dit euvel?
Sorry hoor heb het verkeerde topic te pakken 8)7

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Als ik alleen naar de originele rom wil flashen om van de branding af te komen, moet ik dan bij stap 6 het bestand (originele firmware) selecteren dat via de erboven genoemde link te downloaden is?

Of moet ik ook andere stappen wijzigen?

• WTM
The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:16:
Als ik alleen naar de originele rom wil flashen om van de branding af te komen, moet ik dan bij stap 6 het bestand (originele firmware) selecteren dat via de erboven genoemde link te downloaden is?

Of moet ik ook andere stappen wijzigen?
Dat zou 't klusje moeten klaren

• The Anarchist
WTM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:10:
[...]

Dat zou 't klusje moeten klaren
Maar zou je hem eigenlijk eerst moeten rooten om een backup van /EFS te maken?

Of is dat in dit geval niet nodig?

• WTM
The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Maar zou je hem eigenlijk eerst moeten rooten om een backup van /EFS te maken?

Of is dat in dit geval niet nodig?
Nee niet nodig. Sterker nog, als je root had dan ben je 'm kwijt door 'm zo te flashen.

[Voor 12% gewijzigd door WTM op 09-05-2013 20:52]

• The Anarchist
WTM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:51:
[...]

Nee niet nodig. Sterker nog, als je root had dan ben je 'm kwijt door 'm zo te flashen.
Maar er is dus geen risico dat je /EFS kapot gaat? Aangezien in de TS staat dat dit door flashen kan gebeuren.

• WTM
The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Maar er is dus geen risico dat je /EFS kapot gaat? Aangezien in de TS staat dat dit door flashen kan gebeuren.
Als je de verkeerde rom eropzet kan je een probleem hebben (dat je een i9500 wil flashen bijv).
Maar zelfs dan is mijn ervaring dat als je later weer opnieuw flashed 't goed komt.

/edit:
Ik heb de vodafone firmware er nu op staan en die geroot. (had niet zo'n last van die vodafone meuk en flash later een mooie custom rom als ze er zijn) Ik download nu I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN en zal die zo flashen. Ben ik ook van vodafone meuk af.

/edit2:
kolere 1,6 gig voor zo'n rom. Vol met bloatware ;-)

Iemand een sneller linkje dan die hotfile crap btw ? :-)

[Voor 30% gewijzigd door WTM op 09-05-2013 22:03]

• Mr_Q
The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Zolang je ROMs flashed die echt bedoeld zijn voor het model van jouw telefoon, wat in Nederland (tenzij import) alleen de i9505 kan zijn, hoef je je geen zorgen te maken over /efs.

Toch is het niet onverstandig, mocht je verder gaan spelen met recoveries/andere ROMs om een backup te maken. Ik wil je hier uiteraard gewoon bij helpen. Twee methodes mogelijk (dd (byte-to-byte copy) en tar van alles files in /efs).

Mogelijk nog interessant als aanvulling op de al bestaande link van de unbranded versie van NL:

Dezelfde firmware (zelfde CRC) maar dan met een andere filename, mocht die andere het niet meer doen:
http://hotfile.com/dl/207...UAMDF-1365755589.zip.html

En alleen de kernel (mogelijk nu nog niet echt interessant, maar later waarschijnlijk wel):
http://hotfile.com/dl/207...UAMDF-1365755589.tar.html

De .tar.md5 flashen via de 'PDA' optie binnen Odin, verder geen opties aanpassen en het zou zonder enig probleem moeten gaan Vodafone --> Unbranded.

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
http://forum.xda-develope...p?p=41231355#post41231355

Zo heel de avond bezig geweest maar hij staat erop!

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• The Anarchist
Mr_Q schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:02:
[...]

Zolang je ROMs flashed die echt bedoeld zijn voor het model van jouw telefoon, wat in Nederland (tenzij import) alleen de i9505 kan zijn, hoef je je geen zorgen te maken over /efs.

Toch is het niet onverstandig, mocht je verder gaan spelen met recoveries/andere ROMs om een backup te maken. Ik wil je hier uiteraard gewoon bij helpen. Twee methodes mogelijk (dd (byte-to-byte copy) en tar van alles files in /efs).

Mogelijk nog interessant als aanvulling op de al bestaande link van de unbranded versie van NL:

Dezelfde firmware (zelfde CRC) maar dan met een andere filename, mocht die andere het niet meer doen:
http://hotfile.com/dl/207...UAMDF-1365755589.zip.html

En alleen de kernel (mogelijk nu nog niet echt interessant, maar later waarschijnlijk wel):
http://hotfile.com/dl/207...UAMDF-1365755589.tar.html

De .tar.md5 flashen via de 'PDA' optie binnen Odin, verder geen opties aanpassen en het zou zonder enig probleem moeten gaan Vodafone --> Unbranded.
Mijn dank hiervoor. Voor de duidelijkheid: Ik heb de S4 nog niet, en hoop dus een unbranded te krijgen. Maar als ik het niet ben zijn er vast anderen die hetzelfde willen.

Wat ik via google heb kunnen vinden is dat je /EFS alleen kan backuppen als je Root hebt? Dus zou je eerst de telefoon moeten rooten als beschreven in de TS?
Of is er en andere manier?

Aangezien een corrupt /EFS betekent dat het je geld gaat kosten lijkt me dat toch wel heel erg verstandig

[Voor 3% gewijzigd door The Anarchist op 09-05-2013 23:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:44:
[...]

Mijn dank hiervoor. Voor de duidelijkheid: Ik heb de S4 nog niet, en hoop dus een unbranded te krijgen. Maar als ik het niet ben zijn er vast anderen die hetzelfde willen.

Wat ik via google heb kunnen vinden is dat je /EFS alleen kan backuppen als je Root hebt? Dus zou je eerst de telefoon moeten rooten als beschreven in de TS?
Of is er en andere manier?

Aangezien een corrupt /EFS betekent dat het je geld gaat kosten lijkt me dat toch wel heel erg verstandig
Waar heb je hem besteld?

Het klopt dat je root nodig hebt om efs te backuppen. Ik heb op eerdere Android telefoons nog nooit problemen gehad met /efs en ik ben wat betreft het aanpassen en andere roms flashen echt een cowboy. Dus kans dat je nodig hebt is niet groot als je beetje met human sense met je telefoon bezig bent.

Maar kortom; /efs wordt met originele software zonder root niet aangepast waardoor een backup ook niet nodig is. Maar zoals aangegeven is de kans sowieso erg klein, ook als je wel root en flasht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Goed te zien dat het er al is.. ik wacht nog even af maar aangezien alleen NFC nog niet werkt ziet het er veelbelovend uit.. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Dit topic is nog niet gekoppeld aan dit product:
http://tweakers.net/product/323966/samsung-galaxy-s4/forum/

Iemand enig idee hoe deze erbij kan komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:59:
Dit topic is nog niet gekoppeld aan dit product:
http://tweakers.net/product/323966/samsung-galaxy-s4/forum/

Iemand enig idee hoe deze erbij kan komen?
Heb 'm gekoppeld en het staat nu in het lijstje :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Kun je al wat meer vertellen over hoe de rom zich gedraagd?
Zijn er al verschillen merkbaar met de officiele samsung rom?
Ik wil eigenlijk de Omega rom flashen, maar die loop nog niet lekker.
Zijn nogal wat problemen met wifi, dit schijnt te maken te hebben met dat er versies zijn met en zonder LTE.
Ben heel benieuwd ps zit bij de kernel al iets in de trend van Stweaks of is hij nog zonder aanpassingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Omega rom v2 is uit voor i9505. Meer info in de TS. Moet zeggen dat ik twijfel om TWRP erop te zetten dan maar en die te flashen. Al wacht ik stiekem op Wanamlite met CWM...... aan de andere kant met de stock rom, geroot, kan ik ook nog wel uit de voeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:38:
Omega rom v2 is uit voor i9505. Meer info in de TS. Moet zeggen dat ik twijfel om TWRP erop te zetten dan maar en die te flashen. Al wacht ik stiekem op Wanamlite met CWM...... aan de andere kant met de stock rom, geroot, kan ik ook nog wel uit de voeten.
Ik houdt de omega site goed in de gaten,kom zelf net af van een note2 met omega V16 liep als een zonnetje.
Maar tot zover zie ik dat bij V1 beta en V2 beta nog veel problemen zijn, vooral het wiffi gebeuren is een groot probleem. Dit schijnt veroorzaakt te worden door wel of geen LTE toestellen. Ik begin nu ook te twijfelen of ik de V2 al ga proberen. V1 heb ik geprobeerd,rom was wel snel maar ook geen wifi. Daar ik volgende week in Thailand zit wil ik niet zonder wifi zitten. Ps het LTE gebeuren heeft dit nu te maken met een simkaart die 4g dus LTE ondersteund, of zit dit in alle nederlanse toestellen? Als ik bij mijn netwerkmodus kijk zie ik alleen GSM/WCDMA automatisch. Bij andere toestellen zie ik hiervoor LTE.
Is het zo dat als er een simkaart ingaat die 4G ready is dat LTE erbij komt??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Geen idee, ik heb vodafone, niet 4g ready abonnement overigens, ik zie ook geen LTE. Zie ook alleen GSM/WCDMA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:37:
Geen idee, ik heb vodafone, niet 4g ready abonnement overigens, ik zie ook geen LTE. Zie ook alleen GSM/WCDMA.
Ik denk ook dat het geralteerd is aan 4G heb hier en daar even gelezen.
Maar ik wacht nog even met flashen.
Heb hem wel geroot, en een hoop zooi verwijderd. Misschien dat samsung vrij snel met een update komt, toestel werkt goed alleen heb ik veel las van lag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:37:
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:06:
[...]

Ik denk ook dat het geralteerd is aan 4G heb hier en daar even gelezen.
Maar ik wacht nog even met flashen.
Heb hem wel geroot, en een hoop zooi verwijderd. Misschien dat samsung vrij snel met een update komt, toestel werkt goed alleen heb ik veel las van lag.
Ik heb wel de LTE-optie:

Kan me niet voorstellen dat dit abbonnement-afhankelijk is. Simkaart zou kunnen (heb vrij nieuwe SIM), maar ook dat betwijfel ik...

EDIT:
Even als toevoeging, ik heb KPN maar geen speciaal LTE abonnement of iets dergelijks.

[Voor 5% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 19:29. Reden: Provider toegevoegd.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Hmm... weird. Welke rom heb je ? de PHN ? Ik namelijk wel en de chainfire root erna overheen geflashed met odin.

Heb wel een redelijk nieuwe simkaart maar ook geen 4g abo, en Vodafone hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:23:
[...]

[...]

Ik heb wel de LTE-optie:
[afbeelding]

Kan me niet voorstellen dat dit abbonnement-afhankelijk is. Simkaart zou kunnen (heb vrij nieuwe SIM), maar ook dat betwijfel ik...

EDIT:
Even als toevoeging, ik heb KPN maar geen speciaal LTE abonnement of iets dergelijks.
Zou het met het netwerk te maken hebben? Dit omdat KPN natuurlijk al bezig is in grotere plaatsen met 4G
En jou abonnement is toevallig geen 4G Ik heb zelf Vodafone maar geen 4 G simkaart.Anders ga ik maar eens een belletje plegen naar vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:35:
Hmm... weird. Welke rom heb je ? de PHN ? Ik namelijk wel en de chainfire root erna overheen geflashed met odin.

Heb wel een redelijk nieuwe simkaart maar ook geen 4g abo, en Vodafone hier.
Ik heb inderdaad de Nederlandse rom, PHN zoals ook eerder door mij gepost is.

Zelf heb ik geroot met motochopper en ook behoorlijk wat apps verwijderd, maar geloof niet dat dat de oorzaak is...
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:35:
[...]

Zou het met het netwerk te maken hebben? Dit omdat KPN natuurlijk al bezig is in grotere plaatsen met 4G
En jou abonnement is toevallig geen 4G Ik heb zelf Vodafone maar geen 4 G simkaart.Anders ga ik maar eens een belletje plegen naar vodafone.
Zou kunnen, maar geloof niet dat de telefoon deze optie checkt aan de hand van 'bereik'. Sterker nog, als ik de volgende site mag geloven is er nog geen LTE van KPN in Eindhoven (wel van Vodafone, haha)..
http://ltemasten.nl/4g-netwerk/uitrol/Eindhoven

Google hierover levert niets op?

[EDIT]
Zo te zien hebben jullie een 'verouderde' SIM-kaart. Als ik XDA/Google moet geloven, moet je SIM-kaart LTE-enabled zijn. Kortom; zou een nieuwe SIM-kaart vragen bij jullie provider.... Kan in elk geval nooit kwaad.

Heb gelezen dat als je een ROM zonder CSC flasht de optie ook verschijnt maar waarschijnlijk niet gaat werken (check is dan weg).. Ik zou het een poging geven... Die nieuwe SIM :9

[Voor 14% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 19:56. Reden: Toevoeging SIM-kaart LTE]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:35:
[...]

KPN heeft toch ook lang niet overal dekking? Ik weet niet waar je woont Mr_Q in een gebied waar nu dekking van KPN zou moeten zijn met 4G ? http://www.belkostenwijze...content/kpn-4g-uitrol.jpg dit plaatje vond ik net waar de dekking van 4g op staat van KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:00:
[...]

KPN heeft toch ook lang niet overal dekking? Ik weet niet waar je woont Mr_Q in een gebied waar nu dekking van KPN zou moeten zijn met 4G ? http://www.belkostenwijze...content/kpn-4g-uitrol.jpg dit plaatje vond ik net waar de dekking van 4g op staat van KPN.
Zie mijn laatste Edit van vorige post. Bij mij geen LTE dekking KPN. Heeft met SIM-kaart te maken.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:49:
[...]

Ik heb inderdaad de Nederlandse rom, PHN zoals ook eerder door mij gepost is.

Zelf heb ik geroot met motochopper en ook behoorlijk wat apps verwijderd, maar geloof niet dat dat de oorzaak is...

[...]

Zou kunnen, maar geloof niet dat de telefoon deze optie checkt aan de hand van 'bereik'. Sterker nog, als ik de volgende site mag geloven is er nog geen LTE van KPN in Eindhoven (wel van Vodafone, haha)..
http://ltemasten.nl/4g-netwerk/uitrol/Eindhoven

Google hierover levert niets op?

[EDIT]
Zo te zien hebben jullie een 'verouderde' SIM-kaart. Als ik XDA/Google moet geloven, moet je SIM-kaart LTE-enabled zijn. Kortom; zou een nieuwe SIM-kaart vragen bij jullie provider.... Kan in elk geval nooit kwaad.

Heb gelezen dat als je een ROM zonder CSC flasht de optie ook verschijnt maar waarschijnlijk niet gaat werken (check is dan weg).. Ik zou het een poging geven... Die nieuwe SIM :9
Heb net de smartphone crew van Vodafone gebeld en de vraag over het LTE gebeuren gesteld. Volgens hem waren er al wat testen met 4G maar het is dus zonde om nu al iets af te sluiten voor iets wat er nog niet is (beperkte mate) . Toen gevraagd waarom Lte bij een aantal mensen wel inde telefoon staat (Zie Mr Q) Daar kon hij geen antwoord op geven, maar het heeft niets met de simkaart te maken dat die optie daar staat. Dus Mr Q ben benieuwd ik neem aan dat jij ook gewoon de GT-I9505 versie hebt? Very strange. Zijn we nog niet veel wijzer geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Wie heeft gelijk.... goede vraag.

Dit is te vinden op de KPN site:
http://kpnmobile.custhelp...s-voor-mijn-4g-toestel%3F

m.a.w. als je een simkaart voor 2006 hebt gehad dan zou die niet 4g compatible kunnen zijn.... Nou dat is wel hele oude meuk ;-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:16:

m.a.w. als je een simkaart voor 2006 hebt gehad dan zou die niet 4g compatible kunnen zijn.... Nou dat is wel hele oude meuk ;-).
Ik haal dit stukje net van de Vodafone site.

Simkaart
Alle 4G-toestellen gebruiken een micro-sim of een nano-sim. Heb je een groter formaat simkaart, dan heb je wel een andere nodig.
Simkaart
Al onze simkaarten zijn geschikt voor de nieuwe snelheden
Nou micro sim hebben we sowieso in deS4
Een beetje Abacadabra verhaal pfff.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:16:

Vreemd.. Zou het misschien de frequency kunnen zijn van LTE? Dat Vodafone op een andere frequentie zit als KPN en blijkbaar niet ondersteunt wordt door het toestel?
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:19:
[...]

Ik haal dit stukje net van de Vodafone site.

Simkaart
Alle 4G-toestellen gebruiken een micro-sim of een nano-sim. Heb je een groter formaat simkaart, dan heb je wel een andere nodig.
Simkaart
Al onze simkaarten zijn geschikt voor de nieuwe snelheden
Nou micro sim hebben we sowieso in deS4
Een beetje Abacadabra verhaal pfff.
Ik heb inderdaad de i9505..

Volgens Wikipedia (in zoverre dat dat klopt, i9505), uit het kopje LTE:
800, 850, GSM, 1800 MHz, IMT, IMT-E

Van de Vodafone website:
http://www.vodafone.nl/mo...twerk_en_dekking/LTE2600/

2600 = de band

Via volgende site ben ik er achter gekomen dat:
IMT-E dus de 2600 band is:
Wikipedia: UMTS frequency bands

Het zou dus kunnen zijn dat dit specifiek in de CSC zit (Vodafone ROM) en het niet by default werkt met de unbranded rom, al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat ook vreemd vind.. (Koop je een los toestel, kun je geen gebruik maken van Vodafone LTE?)

[EDIT]
Dit laatste gaat natuurlijk alleen op als jullie een Vodafone-branded toestel hadden. Op Samfirmware heb ik de originele Vodafone firmware gevonden:
PDA: I9505XXUAMDC CSC: I9505VFGAMDA

Uiteraard dit alleen flashen als je phone oorspronkelijk Vodafone was. Als dit helpt, is het mogelijk om de CSC van deze ROM te gebruiken met de unbranded (PDA) ROM.

Belangrijk: Fabrieksinstellingen terugzetten als je deze rom hebt geflasht. Dit is altijd verstandig bij dit soort ROM changes (Unbranded <-> Branded), maar nu zeker omdat de rom verouderd is..

Dus mocht een van jullie tijd over hebben... :)

[Voor 16% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Vreemd.. Zou het misschien de frequency kunnen zijn van LTE? Dat Vodafone op een andere frequentie zit als KPN en blijkbaar niet ondersteunt wordt door het toestel?

[...]

Ik heb inderdaad de i9505..

Volgens Wikipedia (in zoverre dat dat klopt, i9505), uit het kopje LTE:
800, 850, GSM, 1800 MHz, IMT, IMT-E

Van de Vodafone website:
http://www.vodafone.nl/mo...twerk_en_dekking/LTE2600/

2600 = de band

Via volgende site ben ik er achter gekomen dat:
IMT-E dus de 2600 band is:
Wikipedia: UMTS frequency bands

Het zou dus kunnen zijn dat dit specifiek in de CSC zit (Vodafone ROM) en het niet by default werkt met de unbranded rom, al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat ook vreemd vind.. (Koop je een los toestel, kun je geen gebruik maken van Vodafone LTE?)
Okay dus als ik het goed heb is jou toestel dus vodafone branded?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:39:
[...]

Okay dus als ik het goed heb is jou toestel dus vodafone branded?
Nee,

Mijne juist niet, maar ik heb KPN welke standaard al op andere frequenties zit als Vodafone met hun GSM en UMTS netwerk...

Is de jouwe origineel niet Vodafone branded?

[Voor 7% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:46:
[...]

Nee,

Mijne juist niet, maar ik heb KPN welke standaard al op andere frequenties zit als Vodafone met hun GSM en UMTS netwerk...

Is de jouwe origineel niet Vodafone branded?
Sorry heb het even verkeerd gelezen, het wordt er ook niet makkelijker op. Maar wat jij zegt zou het dus kunnen zijn. Dan is het waarschijnelijk ook niet hardware gerelateerd. Soms verlang je weer terug naar een nokia 3310 ;)
Het begon met het flashen van een rom.......... O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:57:
[...]

Kun je al wat meer vertellen over hoe de rom zich gedraagd?
Zijn er al verschillen merkbaar met de officiele samsung rom?
Ik wil eigenlijk de Omega rom flashen, maar die loop nog niet lekker.
Zijn nogal wat problemen met wifi, dit schijnt te maken te hebben met dat er versies zijn met en zonder LTE.
Ben heel benieuwd ps zit bij de kernel al iets in de trend van Stweaks of is hij nog zonder aanpassingen?
Jazeker

-Phone word bij lange na niet zo warm
-batterij gaat 2x zo lang mee
-screen tearing is niet meer
-Wifi/LTE werken hier goed

Mis natuurlijk wel wat functies zoals de s-healt functie, ab enz.
En heb een berg geheugen vrij

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
BarryKohne schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:52:
[...]

Jazeker

Dank voor je reactie en Wifi?Lte werken goed dat is al heel wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
BarryKohne schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:52:
[...]

Jazeker

Met alle respect voor het feit dat je je ervaring deelt, maar ik vind het grootste deel enorm subjectief. Niet om je af te kraken maar wil het toch even kwijt :X

- Met stock wordt de telefoon bij mij al niet warm
- Batterij gaat 2x zo lang mee? --> Hoeveel haalde je eerst en hoeveel haal je nu? Graag onderbouwen met screenshots zoals die ik ook in het 'Ervaringen'-topic heb geplaatst.
- Screen tearing is niet meer --> Dat zou met de instellingen van het scherm te maken kunnen hebben. Met een simpele aanpassing (screenfilter app) is dit ook op te lossen bij stock, maar of het dan echt opgelost is... Maar hoe dan ook, je ervaart het niet meer, en dat is goed! :)

Over LTE, welke provider heb je en wat zie je voor icoontje bij je signal bars?
Wat bedoel je precies met 'berg geheugen vrij'? Werkgeheugen of opslag?

[Voor 4% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 21:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:51:
[...]

Sorry heb het even verkeerd gelezen, het wordt er ook niet makkelijker op. Maar wat jij zegt zou het dus kunnen zijn. Dan is het waarschijnelijk ook niet hardware gerelateerd. Soms verlang je weer terug naar een nokia 3310 ;)
Het begon met het flashen van een rom.......... O-)
Voor nu zou ik zeggen, moeten we opzoek naar:
- Mensen met een Vodafone en Vodafone branded toestel
- Andere mensen met Vodafone maar met Unbranded toestel

Als je die gevonden hebt, ze even vragen wat zij voor opties hebben... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Voor nu zou ik zeggen, moeten we opzoek naar:
- Mensen met een Vodafone en Vodafone branded toestel
- Andere mensen met Vodafone maar met Unbranded toestel

Als je die gevonden hebt, ze even vragen wat zij voor opties hebben... :)
Dat moet nie t zo moeilijk zijn ik zelf heb Vodafone unbranded even dus de helft hebben we al.
Mochten er mensen zijn met een branded vodafone toestel laat je even horen thanks. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Dat moet nie t zo moeilijk zijn ik zelf heb Vodafone unbranded even dus de helft hebben we al.
Mochten er mensen zijn met een branded vodafone toestel laat je even horen thanks. ;)
Maar het liefst zou ik nog andere mensen vinden, naast jou, die hetzelfde beeld zien... Vandaar ook 'Andere mensen'.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Maar het liefst zou ik nog andere mensen vinden, naast jou, die hetzelfde beeld zien... Vandaar ook 'Andere mensen'.. :)
Yes laat ze het maar melden hier.
Als ik vanavond thuis kom van mijn werk zal ik nog eens wat onderzoek plegen.
Ps over het war worden van de batterij moet ikzeggen, dat als ik een game speel dat hij ook vrij warm wordt.
Heeft zo zijn voordelen in de winter geen koude handen sorry voor off topic >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Ik heb vodafone branded gehad. Die had ik geroot. Vandaag echter daaroverheen PHN geflashed en toen weer geroot.

Even in algemene topic vragen heb geen zin om terug te flashen en te kloten als 't niet écht hoeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

KneoK

Not in a million lightyears

Vanmiddag dit prachtige toestel mogen ontvangen en zoals altijd bij een nieuw toestel even een half uurtje getwijfeld of ik zou rooten of niet maar daarna toch maar snel naar XDA :) Dit is m'n derde Samsung Android toestel dus flashen ben in inmiddels wel gewend. Wel de eerste keer dat ik Triangle Away heb moeten gebruiken, m'n Note heb ik altijd 'origineel' kunnen houden door een pre-rooted stock rom te flashen maar ik heb begrepen dat de zogenaamde hybrid roms met full root hier en daar een functie kan stukmaken dus ik heb de cf-root methode maar gevolgd.

Na uitvoeren van Triangle Away moest ik even een factory reset doen om het toestel weer uit de custom mode te krijgen.

Nu maar eens wachten op wat mooie roms. Waarschijnlijk komt er uiteindelijk wel weer een CM rom op maar voorlopig nog maar eens even spelen met alle sensors en Samsung apps :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
KneoK schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:12:
Vanmiddag dit prachtige toestel mogen ontvangen en zoals altijd bij een nieuw toestel even een half uurtje getwijfeld of ik zou rooten of niet maar daarna toch maar snel naar XDA :) Dit is m'n derde Samsung Android toestel dus flashen ben in inmiddels wel gewend. Wel de eerste keer dat ik Triangle Away heb moeten gebruiken, m'n Note heb ik altijd 'origineel' kunnen houden door een pre-rooted stock rom te flashen maar ik heb begrepen dat de zogenaamde hybrid roms met full root hier en daar een functie kan stukmaken dus ik heb de cf-root methode maar gevolgd.

Na uitvoeren van Triangle Away moest ik even een factory reset doen om het toestel weer uit de custom mode te krijgen.

Nu maar eens wachten op wat mooie roms. Waarschijnlijk komt er uiteindelijk wel weer een CM rom op maar voorlopig nog maar eens even spelen met alle sensors en Samsung apps :)
Die gaan er vast en zeker komen, eerst maar eens even wachten op een CWM versie voor de S4.
Ik heb TWRP geprobeerd maar dat vindt ik persoonelijk niks. En dan maar hopen dat ( Indie Omega )
de fouten uit de eerste beta versies heeft gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Die gaan er vast en zeker komen, eerst maar eens even wachten op een CWM versie voor de S4.
Ik heb TWRP geprobeerd maar dat vindt ik persoonelijk niks. En dan maar hopen dat ( Indie Omega )
de fouten uit de eerste beta versies heeft gehaald.
Daar heb ik alle vertrouwen in. Van wat ik zo hier en daar een beetje lees wordt 'onze' 9505 in de regio's van alle grote rombakkers ook uitgebracht en is de source code van de 9500 Exynos semi-quadcore niet vrijgegeven wat devven lastiger maakt dus ik verwacht goede ondersteuning voor de 9505. De eerste roms druppelen zo hier en daar al binnen, ben erg benieuwd naar wat er nog gaat komen.

Eerst inderdaad maar eens officiële ondersteuning voor CWM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Mijn favo rombakker Wanamlite, fijne vanilla roms legt prioriteit bij i9500 lijkt het.

• Mr_Q
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:37:
Mijn favo rombakker Wanamlite, fijne vanilla roms legt prioriteit bij i9500 lijkt het.
Daar was ik vroeger ook fan van op mijn S2. Tevens ook groot fan geweest van stock + JKay. Hopelijk gaat hij de S4 ook ondersteunen.

Verder altijd fan geweest van CM en later AOSPA (ParanoidAndroid), maar dat was op mijn beide Nexus apparaten.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 166897

Weet iemand toevallig een mirror van de Nederlandse stock firmware?

Alle verwijzingen die ik in Google tegenkom verwijzen naar Hotfile. De download via Hotfile gaat bij mij telkens mis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Anoniem: 166897 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:59:
Weet iemand toevallig een mirror van de Nederlandse stock firmware?

Alle verwijzingen die ik in Google tegenkom verwijzen naar Hotfile. De download via Hotfile gaat bij mij telkens mis.
Heb hem download via hotfile zonder problemen. Wat gaat er precies mis? Andere browser geprobeerd? De mirror die ik ergens gepost heb is mirror op hotfile.

Als je een goed alternatief weet wil ij best uploaden, maar aangezien we hier over 1.7Gb praten zal dat niet even snel klaar zijn.. ik hoor het wel.

[Voor 4% gewijzigd door Mr_Q op 12-05-2013 15:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Kan er iemand een tut schrijven hoe je EFS kan backupen?
Greets,
Mark

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tunestwo schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:03:
Kan er iemand een tut schrijven hoe je EFS kan backupen?
Greets,
Mark
Is op zich heel simpel. Je toestel moet geroot zijn, dan gebruik je een willekeurige root explorer (Root Explorer, ES File Explorer, etc.) en blader je naar de root van je toestel en kopieer je de efs map naar een andere locatie, bijvoorbeeld je externe SD kaart of ergens op je interne SD kaart. Daarna kun je gewoon je toestel aansluiten op je pc en de efs map op je pc zetten als extra backup.

Kijk ook even op XDA, daar zijn zat tutorials met verschillende methodes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
KneoK schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:17:
[...]

Is op zich heel simpel. Je toestel moet geroot zijn, dan gebruik je een willekeurige root explorer (Root Explorer, ES File Explorer, etc.) en blader je naar de root van je toestel en kopieer je de efs map naar een andere locatie, bijvoorbeeld je externe SD kaart of ergens op je interne SD kaart. Daarna kun je gewoon je toestel aansluiten op je pc en de efs map op je pc zetten als extra backup.

Kijk ook even op XDA, daar zijn zat tutorials met verschillende methodes.
Dat is een methode, echter zitten er nadelen aan waardoor ik hem niet zou gebruiken.. Je verliest namelijk de permissies en owner hiervoor (chmod/chown-commando's voor de technische onder ons.

Indien je tar gebruikt of en copy maakt middels dd, blijven de rechten wel behouden. Ik zal later vandaag of anders morgen even een tutorial maken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Weet er trouwens iemand of deze kernel werkt?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2273437

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Standaard niet omdat het device id niet overeenkomt. Wel bezig geweest om deze erbij te krijgen maar lijkt nog niet toegevoegd. Oplossing is handmatig het update script aanpassen, waarna je de kernel wel kan flashen.

Als ik morgen nog wat tijd over heb, ga ik hem zeker testen. Nadeel is dat hij nog geen exFat ondersteunt, waardoor ik dus toegang tot mijn externe sd verlies...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik ben ook mijn eerste stapjes in Odin aan het maken :)

Toestel heeft de Vodafone CSC. Als ik bij andere toestellen kijk op Sammobile, zie ik dat de de FW updates via providers traag of niet gebeuren. Ik ga daar dus niet op wachten.

Netherlands
2013 April
4.2.2
PDA: I9505XXUAMDF
CSC: I9505PHNAMD8

Netherlands (Vodafone)
2013 April
4.2.2
PDA: I9505XXUAMDC
CSC: I9505VFGAMDA

PDA en CSC zijn allebei anders. Het bestand van de originele firmware is één groot bestand. Moet ik nu in Odin (gebruik 3.07) de originele firmware selecteren bij PDA en ook nog eens bij CSC? Of is alleen PDA voldoende om alles te updaten?

In ieder geval wordt het toestel herkend, originele firmware is na een lange zit gedownload (hotfile is traaag).

Edit
Laat maar, alleen PDA is genoeg om hem naar stock S4 te flashen.

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 12-05-2013 21:16]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Senor Sjon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:23:
Ik ben ook mijn eerste stapjes in Odin aan het maken :)

Toestel heeft de Vodafone CSC. Als ik bij andere toestellen kijk op Sammobile, zie ik dat de de FW updates via providers traag of niet gebeuren. Ik ga daar dus niet op wachten.

Netherlands
2013 April
4.2.2
PDA: I9505XXUAMDF
CSC: I9505PHNAMD8

Netherlands (Vodafone)
2013 April
4.2.2
PDA: I9505XXUAMDC
CSC: I9505VFGAMDA

PDA en CSC zijn allebei anders. Het bestand van de originele firmware is één groot bestand. Moet ik nu in Odin (gebruik 3.07) de originele firmware selecteren bij PDA en ook nog eens bij CSC? Of is alleen PDA voldoende om alles te updaten?

In ieder geval wordt het toestel herkend, originele firmware is na een lange zit gedownload (hotfile is traaag).

Edit
Laat maar, alleen PDA is genoeg om hem naar stock S4 te flashen.
Precies alleen PDA. Is 't goed gegaan? :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Jup
Alles klopt met *#1234# :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Voor degene die hun device geroot hebben en/of de EFS-partitie willen backuppen heb ik en erg uitgebreide procedure gepost op XDA:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2276599

[Voor 7% gewijzigd door Mr_Q op 13-05-2013 12:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Heb Omega v3 draaien, en ik moet zeggen het loopt tot nu toe vrij smooth. Straks eens even een game spelen en kijken of dat ook vloeiend gaat.Was wel even werk, maar het is het wel weer waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Hmmm, ik denk dat de Vodafone Firmware gekoppeld is aan de IMEI. Ik kan niet via kies of ota updaten, ondanks dat ik de PHN stock heb draaien.

Kies geeft aan:
PDA: MDF
PHONE: MDF
CSC: MD8 (VDF)
Terwijl de telefoon zelf met *#1234# braaf aangeeft een PHN versie te zijn en VDF nog op MDC/MDA draait.

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 14-05-2013 11:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 01:34
Senor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:46:
Hmmm, ik denk dat de Vodafone Firmware gekoppeld is aan de IMEI. Ik kan niet via kies of ota updaten, ondanks dat ik de PHN stock heb draaien.

Kies geeft aan:
Terwijl de telefoon zelf met *#1234# braaf aangeeft een PHN versie te zijn en VDF nog op MDC/MDA draait.
Gewoon via odin flashen als je niet op Vodafone wilt wachten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Al gedaan. Ik zie dat ik nog de CSC moet aanpassen, maar daar is weer root voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Senor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:46:

Kies geeft aan:
Ik gok dat dat oude cache is. Er is vast ergens een user folder waar Kies de settings opslaat. Zal daar vanavond en anders morgen even naar zoeken. Grote kans dat deïnstalleren en opnieuw installeren ook de oude gegevens verwijderd.

Ik geloof niet fat je CSC is blijven staan of gekoppeld is waardoor je deze gegevens ziet. Mogelijk dat Samsung het wel ergens bijhoud, maar denk niet dat ze dit vaak checken en ben er vrij zeker van dat Kies dat op jouw computer ook niet doet. Dat is nog nooit geweest.

Maar verwacht je dat er een update is? Via Odin kan inderdaad altijd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

De update via Sammobile is ~250kb/s voor 1,6GB. Zelfs KIES is sneller als ik bij stock blijf. :P

Ik lees de CSC klacht vaker, als de VDF CSC meegebakken is in de PHN rom, dan zal hij dus gewoon VDF blijven? Of juist omdat de VDF niet is meegebakken, gaat ie in KIES mekkeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
Senor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:59:
De update via Sammobile is ~250kb/s voor 1,6GB. Zelfs KIES is sneller als ik bij stock blijf. :P

Ik lees de CSC klacht vaker, als de VDF CSC meegebakken is in de PHN rom, dan zal hij dus gewoon VDF blijven? Of juist omdat de VDF niet is meegebakken, gaat ie in KIES mekkeren?
Hoe weet je zo zeker dat het geen restant is van je eerdere connect?

De CSC maakt je telefoon branded, dus als je echt de Vodafone CSC hebt moet je dat op de telefoon zelf terugzien..

Waar heb je dat precies gelezen? Ik denk namelijk dat je het verkeerd begrepen hebt, of dat ze hetzelfde probleem hebben als jou en de telefoon al eens eerder verbonden hebben met Kies.

De CSC is ook los te flashen. Installeer Kies anders eens op een computer waar dat het nog niet op staat.. Ben ervan overtuigd dat het dan wel klopt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03 12:03
Kernel werkt prima en de battery met de nodige undervolting gaat wel iets langer mee :)

Alles is verder wel smoother geworden (draai stock mdf met root)
Zelf alles gedebloat.

Telefoon komt van vodafone af :)

En dat hij niet met elk device Id werkt was eerst idd wel zo maar dat had faux dacht ik al gefixt, proberen zou ik zeggen!

[Voor 14% gewijzigd door struukduuker op 14-05-2013 19:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
kabrok schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Kernel werkt prima en de battery met de nodige undervolting gaat wel iets langer mee :)

Alles is verder wel smoother geworden (draai stock mdf met root)
Zelf alles gedebloat.

Telefoon komt van vodafone af :)

En dat hij niet met elk device Id werkt was eerst idd wel zo maar dat had faux dacht ik al gefixt, proberen zou ik zeggen!
faux heeft bij de laatste versie (r3) de check verwijderd voor de 'eur'-versie (internationale). Hierdoor zou je hem ook op een ander toestel kunnen flashen. Maar doe dat vooral dus niet! Werkt namelijk niet op i9500 of een ander soort toestel dat geen S4 is... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tunestwo
Kan er iemand een lijst maken van de tot nu toe werkende roms want ik ben nog erg onzeker over flashes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Tunestwo schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:09:
Kan er iemand een lijst maken van de tot nu toe werkende roms want ik ben nog erg onzeker over flashes
Volgens mij is er van serieuze rombakkers alleen Omega maar v3 werkt ook nog met twrp. Wachten is op cwm eigenlijk.

• pappaleone
WTM schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Volgens mij is er van serieuze rombakkers alleen Omega maar v3 werkt ook nog met twrp. Wachten is op cwm eigenlijk.
Klopt maar de omega rom werkt alseen zonnetje.

• KneoK

KneoK

Ik heb een paar uurtjes geleden toch maar TWRP geflashed en Faux's kernel op m'n toestel gezet. Tot nu toe werkt het allemaal helemaal prima, lekker soepel en nog geen rare dingen tegengekomen. Ben benieuwd naar wat Faux z'n magische vingers in de toekomst nog zullen brengen

TWRP werkt op zich ook prima, al ben ik altijd fan geweest van CWM. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat ze binnenkort de S4 ook gaan ondersteunen.

• struukduuker
Cwm is nu officieel uit voor de gt9505. Van chenlu dus.

Te vinden op xda :) werkt goed, alleen dan datum is nog steeds 1970 lol

• Tunestwo
kabrok schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:09:

Dan werkt hij toch niet goed als de datum nog 1970 is. :X

• Mr_Q
kabrok schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:09:

Officiëel is hij (nog) niet.. Dat is hij pas als hij staat op:
http://www.clockworkmod.com/rommanager

Maar hij is in elk geval van iemand met een eigen toestel, die hem dus ook zelf kan testen :)

[Voor 12% gewijzigd door Mr_Q op 15-05-2013 20:12]

• Tunestwo
Ik heb vandaag me celly geupdate naar UAME2 nu maar kijken welke rom het beste is

• KneoK

KneoK

Hmm, MDF + Root + TWRP + Faux kernel blijkt nog geen ideale combinatie. Na een reboot bleef het toestel hangen op het eerste Samsung logo. Alleen door een data wipe uit te voeren kwam het toestel weer tot leven. Heb uiteindelijk de stock kernel van MDF weer geflashed maar het probleem blijft. Nu na een aantal wipes wil wifi ook niet meer werken dus ik ga weer terug naar stock met root. Twijfel alleen nog om de standaard MDF weer te pakken of direct maar ME2 te flashen.

Jammer dat er nog geen mirrors zijn voor de stock roms, downloaden van Hotfile zou zo'n 5 uur per rom zijn :D

• Tunestwo
KneoK schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:00:

Jammer dat er nog geen mirrors zijn voor de stock roms, downloaden van Hotfile zou zo'n 5 uur per rom zijn :D
Ik kan er een torrent van maken en met 300KB uploaden?

• KneoK

KneoK

Tunestwo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:54:
[...]
Ik kan er een torrent van maken en met 300KB uploaden?
Bedankt voor het aanbod maar heb inmiddels 1,2GB binnen. Heeft ook niet zo vreselijk veel haast, het toestel werkt buiten wifi prima en over een uurtje kan ik ME2 gaan flashen en rooten.

Als alles weer opgelost is wacht ik dus even op officiële CWM ondersteuning en een wat stabielere alternatieve kernel.

Misschien is het overigens wel een idee om een verzameling van stock roms te maken met tweakers in dit topic zodat mensen in de toekomst niet afhankelijk zijn van Hotfile en andere zwaar gelimiteerde downloadboeren.

[Voor 18% gewijzigd door KneoK op 16-05-2013 22:47]

• struukduuker
Ik had de stock prerooted deodexed xme2 gedownload van djembey.
En die werkt prima, ik had ook problemen met flinke battery drain icm faux kernel.
Nu met xme2 geen problemen meer, ook de cores zijn nu niet meer constant belast :)

Ook vanaf mdf geupdate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Het draait bij mij nu ook weer als een zonnetje. Ben nu de Omega V3 rom maar eens aan het testen, tot nu toe nog geen problemen tegengekomen. Wifi werkt weer, rebooten lukt ook weer zonder vastlopers en voor de rest kan ik nog niet echt een oordeel vellen over Omega. Het loopt in ieder geval minstens net zo goed als stock dus wat dat betreft nog geen klachten.

Nu weer even alle bloatware verwijderen en dan eens een paar dagen spelen met de rom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Ik ga straks proberen CWM te flashen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2279579

Wanamlite voor de i9505 is namelijk ook beschikbaar :-D. http://wanamlite.com/2013...id-jb-4-2-2-clean-stable/

Nog meer mensen die 't aandurven?

Beetje tricky want mijn s3 ligt nog bij Dynafix ter reparatie, dus geen backuptoestel maar goed heb stock spul hier ook nog dus kan die er weer terug op flashen.
Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee