Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Ik had de problemen uit die post met Resurrection Remix. Heb daarna uiteindelijk het weer aan de praat gekregen en CM13 geïnstalleerd. Dat werkte ook niet al te best.StopEcocide schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:24:
[...]
Toevallig. Ik heb net Facebook proberen te installeren, maar die bleef haperen en toen heb ik hem geannuleerd. Daarna opnieuw opgestart, maar nu doet hij vrij weinig meer. Niet gebricked dus, maar krijg het niet voor elkaar om alles opnieuw te installeren, dus eigenlijk ook weer wel.
Heb vandaag de Google Play Edition Firmware geïnstalleerd op m'n S4. (Port van Danvdh) Dit werkt een stuk beter eigenlijk dan de CM13 ROMs. Helaas is het wel Android 5.1, maar voelt een stuk beter aan.
De proximity sensor van mijn S4 werkt niet goed, dat gaf ook problemen, heb een gereedschapkitje besteld via ebay voor 5 euro waarmee ik hem open kan maken. Kwestie van wat stof verwijderen en dan werkt dat ook weer goed als het goed is.
Danvdh's GPE waren superieur. Had ik in het begin ook draaien. Jammer dat Google geen update naar 6 had gedaan...Pazienza schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:09:
[...]
Heb vandaag de Google Play Edition Firmware geïnstalleerd op m'n S4. (Port van Danvdh) Dit werkt een stuk beter eigenlijk dan de CM13 ROMs. Helaas is het wel Android 5.1, maar voelt een stuk beter
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Absoluut! Heb dus 'echte' custom ROMs gedraaid op 6.0 maar die halen het niet bij GPE 5.1....Arjan A schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:36:
[...]
Danvdh's GPE waren superieur. Had ik in het begin ook draaien. Jammer dat Google geen update naar 6 had gedaan...
Zat te denken om m'n S4 te vervangen. Maar als ik kijk naar de specs en wat ik er mee doe is het eigenlijk niet waard. Ik speel geen games of andere zware taken. Ik Whatsapp, check Facebook, browse heel af en toe en check wat nieuws en voetbal apps. Een Full HD scherm, Quad processor, 2 GB RAM en uitbreidbaar geheugen is in principe alles wat ik nodig heb. En dat heb ik met mijn S4 (inmiddels al 2.5 jaar).
Android 6.0 schijnt wel beter om te gaan qua batterij gebruik, dus dat is wel jammer inderdaad....
[ Voor 3% gewijzigd door Pazienza op 25-09-2016 02:32 ]
http://forum.xda-develope...e-project-mra58v-t3251663
draait ook prima
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Deze draaide Android 4.3, tergend traag natuurlijk. Ik had mij nog nooit gewaagd een custom ROM te installeren (vanwege eventuele gevolgen) maar aangezien ik wel een beetje geek factor ik mij heb zag ik dit als uitgelezen kans.
Lang verhaal kort: soepel ging het niet, maar uiteindelijk is het gelukt om Cyanomod 13.0-20160923 NIGHTLY-i9300. Ik zit nu dus op Android 6.0.1. Telefoon is een stuk vlotter geworden en redelijk stabiel. Redelijk stabiel omdat ie nu een paar keer random opnieuw opstartte, soms een hapertje hier en daar maar vooral omdat de GPS vrijwel waardeloos is.
Van het weekend met Google Maps genavigeerd, maar hij zocht constant naar GPS signaal die ie zo af en toe wel tijdelijk oppakte. Toch vrij waardeloos. Even gegoogeld en nu blijkt dat ik de modem firmwire moet updaten.
Kan dit kloppen? Zo ja, moet ik de modem fimwire voor Android 4.3 of 6.0.1 pakken? Of moet ik op zoek naar een andere versie van Cyanomod? En laatste vraag: is het echt mogelijk een telefoon te bricken tot een waardeloze telefoon aan toe? Je kunt toch altijd de standaard fabrieks-ROM via je PC terug flashen?
Ben echter niet bekend met de S3 roms, welke ik zou kunnen aanraden.
Betreft bricken..zorge altijd voor een backup voordat je iets flasht via recovery, en stock zou altijd moeten kunnen ja. Lees je gewoon even in hoe en wat en dan kan er weinig fout gaan.
GrazendeKoe schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:13:
Ik heb afgelopen week een OP3 besteld, maar hier moet ik nog ruim vier weken op wachten tot ik 'm in mijn handen heb. Ondertussen was mijn Nexus 5 al verkocht aan een Tweaker waardoor ik moet terugvallen om een s3 i9300. Ik post hier, omdat dit topic nog actief is en het s3 topic niet.
Deze draaide Android 4.3, tergend traag natuurlijk. Ik had mij nog nooit gewaagd een custom ROM te installeren (vanwege eventuele gevolgen) maar aangezien ik wel een beetje geek factor ik mij heb zag ik dit als uitgelezen kans.
Lang verhaal kort: soepel ging het niet, maar uiteindelijk is het gelukt om Cyanomod 13.0-20160923 NIGHTLY-i9300. Ik zit nu dus op Android 6.0.1. Telefoon is een stuk vlotter geworden en redelijk stabiel. Redelijk stabiel omdat ie nu een paar keer random opnieuw opstartte, soms een hapertje hier en daar maar vooral omdat de GPS vrijwel waardeloos is.
Van het weekend met Google Maps genavigeerd, maar hij zocht constant naar GPS signaal die ie zo af en toe wel tijdelijk oppakte. Toch vrij waardeloos. Even gegoogeld en nu blijkt dat ik de modem firmwire moet updaten.
Kan dit kloppen? Zo ja, moet ik de modem fimwire voor Android 4.3 of 6.0.1 pakken? Of moet ik op zoek naar een andere versie van Cyanomod? En laatste vraag: is het echt mogelijk een telefoon te bricken tot een waardeloze telefoon aan toe? Je kunt toch altijd de standaard fabrieks-ROM via je PC terug flashen?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Dankje. Er is inderdaad veel informatie te vinden op het internet hierover. Echter, als je dit voor de eerste keer doet kom je er achter dat veel termen door elkaar heen gebruikt worden. Dus ter controle, klopt dit stappenplan:ionicdog schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:48:
Je moet idd even een Android 6 modem/bootloader flashen, staat meestal wel ergens op de Rom site/Xda site. Persoonlijk zou ik niet zo snel een nightly build pakken maar een stabiele.Als deze reboot is het niet stabiel.
Ben echter niet bekend met de S3 roms, welke ik zou kunnen aanraden.
Betreft bricken..zorge altijd voor een backup voordat je iets flasht via recovery, en stock zou altijd moeten kunnen ja. Lees je gewoon even in hoe en wat en dan kan er weinig fout gaan.
[...]
1. Je unroot de telefoon/standaard rom
2. Je zet er een custom recovery op (ik gebruik twrp)
3. Maakt een backup in de recovery/twrp
4. Je flasht een custom rom
5. Je flasht standaard android apps (gapps?)
That's it in een notendop toch?
Ik vraag dit na, omdat de eerste keer flashen bij mij niet helemaal goed ging en ik dus de volgorde van stappen niet goed meer weet.
Vanaf Android 4 naar android 6 bv
0) Benodigde rom,gapps op de SD zetten
1) Met odin Modem, Twrp en bootloader flashen, al dan niet rooten, vaak is Twrp met root.
2) In Twrp Nandroid backup maken (je kan ook eerst alleen Twrp erop zetten en backup maken van standaard rom)
3) Standaard wipe, niet interne media
4) Rom en gapps flashen indien nodig.
5) reboot en klaar.
Als je al een rom erop hebt met de juiste Modem:
1) Files op sd
2) Dirty flash zip file voor een update versie (als dit niet goed werkt eerst standaard wipe doen)
3) Andere Rom, dan eerst standaard wipe uitvoeren voor het flashen
GrazendeKoe schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:32:
[...]
Dankje. Er is inderdaad veel informatie te vinden op het internet hierover. Echter, als je dit voor de eerste keer doet kom je er achter dat veel termen door elkaar heen gebruikt worden. Dus ter controle, klopt dit stappenplan:
1. Je unroot de telefoon/standaard rom
2. Je zet er een custom recovery op (ik gebruik twrp)
3. Maakt een backup in de recovery/twrp
4. Je flasht een custom rom
5. Je flasht standaard android apps (gapps?)
That's it in een notendop toch?
Ik vraag dit na, omdat de eerste keer flashen bij mij niet helemaal goed ging en ik dus de volgorde van stappen niet goed meer weet.
ik heb ook deze gapps geprobeerd (http://forum.xda-develope...ps-lp-20150107-1-t2997368) maar zonder succes.
Wie kan me hierbij helpen?
Dit zou als het goed is gewoon moeten werken. Wat gaat er fout bij het installeren?westlym schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:18:
ik heb hier een samsung s4, met cm 13 erop geïnstalleerd. ik gebruik de recovery van cm zelf, dus ik kan geen opengapps hierop installeren.
Moest cm 13.1 opnieuw installeren.
Dus het is opgelost?westlym schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:15:
Moest cm 13.1 opnieuw installeren.
Nee, het is niet opgelost. Zou je me hiermee kunnen helpen?
http://opengapps.org/
Gedaan en het werkt. Bedankt.ionicdog schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:12:
ik zou twrp erop zetten en deze open gapps proberen
http://opengapps.org/
ik heb een inofficiële thread op xda gezien, maar het is nog inofficieel.
Anoniem: 286128
Jep, maar die werkt vooralsnog gewoon goed. Heb zelf ook de ROM gebouwd vanuit die sources met wat extra cherry picked opties; erg stabiel voor mij deze unofficial.westlym schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:47:
nu is het de vraag wanneer cm 14.1 voor s4 uitkomt..
ik heb een inofficiële thread op xda gezien, maar het is nog inofficieel.
Ik heb gelezen dat er weinig roms zijn voor de Value Edition S4 toestellen.. Kan iemand me hier een rom aanbevelen?
Anoniem: 286128
Zal vast allemaal overgaan naar Lineage inderdaad. Repo wordt al gevuld: https://github.com/LineageOS/android_device_samsung_i9500westlym schreef op zondag 25 december 2016 @ 19:58:
Ben benieuwd of cm nog meer builds voor dit telefoon zal blijven maken. Ze gaan nu over naar lineage. Ben benieuwd as dinsdag. Dan gaan ze meer info op hun site posten.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 29-12-2016 23:46 ]
Voor alle geïnteresseerden: ik heb deze howto gebruikt om een en ander te installeren.
Anoniem: 833471
Toevallig, gisteren net geïnstalleerd. Ik was altijd zeer tevreden met CyanogenMod en zat met smart op de LineageOS release te wachten. Draait hier ook als een zonnetjeCompunologist schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:58:
Goed nieuws voor alle S4 liefhebbers: ik gebruik nu sinds een paar dagen deze nightly build van LineageOS (Android 7.1.1 op een i9505) en voorlopig draait alles als een tierelier. Het enige wat niet werkt is het lezen van SIM contacts maar goed, die had ik al ergens staan als backup. Ben vooral ook blij dat de camera app goed werkt, inclusief panorama's maken.
Voor alle geïnteresseerden: ik heb deze howto gebruikt om een en ander te installeren.
In het begin waren er een paar problemen met de galery app. Maar dat werd vrij snel opgelost. Voor de rest is de S4 met Android 7 gewoon nog steeds een goede daily driver.
Ik was al bang dat er na het opdoeken van CM geen rom meer zou verschijnen voor mijn GT-i9505. Maar gelukkig wordt er nog steeds ontwikkeld voor de S4.
De phone werkt eigenlijk nog net zo goed als dag 1. Hij is bijna 4 jaar oud en heeft zelfs nog de originele accu(gaat ook gewoon nog 2 dagen mee)
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Kan je dan ook gewoon je apps en data terug zetten met Titanium backup ?
(komend van een originele Samsung ROM ? )
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Een originele rom heb ik al 2 jaar niet meer gezien. Dus geen idee.TRaSH schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:00:
@kendo @Anoniem: 833471 @Compunologist
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Google zet je apps netjes terug (als je dat tenminste bij "backup" hebt aangegeven). Data had ik zelf elders bewaard. Weet niet hoe Titanium exact werkt maar als ze jouw spullen ergens op een server hebben staan zou het geen probleem moeten zijn?TRaSH schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:00:
@kendo @Anoniem: 833471 @Compunologist
ergens iets fout gegaan met de sheduled backup.
schijnbaar ergens in februari heeft het besloten om geen bestaande data meer te backuppen.
Maar over het algemeen is de transfer goed gegaan.
miste eigenlijk alleen dat er in het begin om een wifi verbinding werd gevraagt,
eerste gedeelte deed hij op 4G zeg maar.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Hebben jullie dat ook gehad ?
3G/4G: nooit problemen gehadTRaSH schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:28:
Vandaag voor het eerst geprobeerd te bellen blijkt dat er meer mensen daar last van hebben dat ze elkaar niet horen.
Hebben jullie dat ook gehad ?
Voip: af en toe kan de gebelde persoon mij na totstandkoming verbinding niet horen en ik hem/haar wel
Misschien nog eens installeren dan.
Via Whatsapp kan ik wel bellen.
Had wel iets gelezen over andere modems maar schijnt voor vele toch niet te helpen
Nogmaals geïnstalleerd,
Kon precies 1 telefoon gesprek voeren.
Jammer dan maar even terug naar stock
En wachten tot ze op xda gevonden hebben wat het kan zijn dat sommige mensen er last van hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door TRaSH op 15-05-2017 12:38 . Reden: Update herflash ]
Komend weekend maar eens gaan proberen.
https://download.lineageos.org/jfltexx
Update:
Inmiddels geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Bellen en camera (foto en film) werken. Bluetooth nog niet getest. Komende dagen maar eens gaan ervaren of het blijft werken.
[ Voor 42% gewijzigd door user121 op 17-08-2019 00:31 . Reden: Inmiddels geïnstalleerd ]
https://download.lineageos.org/jfltexx
Net geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Bellen en camera (foto en film) werken. Bluetooth nog niet getest. Komende dagen maar eens gaan ervaren of het blijft werken.
Oorspronkelijk ooit gestart met Android 4.2.2 en officiële ondersteuning is gestopt bij versie 5.01. Toestel is uit december 2013 en werkt na ruim 7 jaar nog steeds prima. Wel wat langzaam en de accu is wel wat snel leeg. Maar als reserve toestel nog prima bruikbaar.
[ Voor 33% gewijzigd door user121 op 05-05-2021 17:02 ]
Hier ook geinstalleerd (zonder gapps). Nog niet uitgebreid gestest maar alles lijkt te werken. Blijft leuk om een oud toestel nieuw leven in te blazenuser121 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:53:
Inmiddels is lineage os 18.1 beschikbaar. Maar gewoon omdat het kan weer geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren. Bellen, wifi, bluetooth, camera. 4g nog niet getest. Voor nu geïnstalleerd met MindTheGapps en als launcher Trebuchet. Wil als deze beschikbaar is nog wel over naar OpenGapps en Pixel launcher.
Oorspronkelijk ooit gestart met Android 4.2.2 en officiële ondersteuning is gestopt bij versie 5.01. Toestel is uit december 2013 en werkt na ruim 7 jaar nog steeds prima. Wel wat langzaam en de accu is wel wat snel leeg. Maar als reserve toestel nog prima bruikbaar.