Haha oh.. Dat is jammer. Misschien zit t in de app? Ik kan filmen swipen en die toestandenArjan A schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:38:
[...]
Ik naar de play store, blijkt dat ik dus al de google camera gebruik
Heb wel meer problemen ontdekt, die ik ook met de CM-nightlies heb: Als ik bluetooth aanzet, vliegt mijn wifi eruit. Bluetooth werkt dan nog steeds niet. Airplane mode aan- en uitzetten fixt de wifi weer.
Ik zag op XDA dat meer mensen er last van hebben... Best jammer zo, de ROM loopt erg snel en ik heb nog nooit zo lang op de batterij gewerkt zonder te hoeven bijladen.
Ik zag op XDA dat meer mensen er last van hebben... Best jammer zo, de ROM loopt erg snel en ik heb nog nooit zo lang op de batterij gewerkt zonder te hoeven bijladen.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Hun hadden als fix paar keer de rom dirty flashen. Toen was t meeste gefixtArjan A schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:47:
Heb wel meer problemen ontdekt, die ik ook met de CM-nightlies heb: Als ik bluetooth aanzet, vliegt mijn wifi eruit. Bluetooth werkt dan nog steeds niet. Airplane mode aan- en uitzetten fixt de wifi weer.
Ik heb met de laatste AOSP dat zodra ik hem geflashed heb en mn telefoon lock het touchscreen niet meer werkt. Power knop werkt wel maar daar kan ik dus ook niks selecteren. Wou t in hun topic vragen maar moet 10 posts hebben..
Edit: Opnieuw vanilla geflashed en 5 min laten liggen zonder maar 1 keer mijn pin in te voeren en weer een touchscreen freeze.
Edit: Opnieuw vanilla geflashed en 5 min laten liggen zonder maar 1 keer mijn pin in te voeren en weer een touchscreen freeze.
[ Voor 22% gewijzigd door boostie op 02-01-2016 16:09 ]
Je kunt een request doen dat je een 10 posts change krijgt, heb ik ook gedaan. Maar je zou eerste clean kunnen flashen en daarna nog 2 keer erboven op. Werkt bij andere mensen vgmboostie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:03:
Ik heb met de laatste AOSP dat zodra ik hem geflashed heb en mn telefoon lock het touchscreen niet meer werkt. Power knop werkt wel maar daar kan ik dus ook niks selecteren. Wou t in hun topic vragen maar moet 10 posts hebben..
Hallo, Ik heb nu al een jaar de i9515 (ofterwijl de s4 Value edition) welke naar mijn mening wat begint te haperen en vooral kort mee gaat op de batterij.
Nou kreeg ik het briljante idee om te proberen de telefoon te rooten, al begin ik me nu een beetje in te lezen en snap ik er steeds minder van.
- Mijn telefoon draait nu android 5.0.1 met de stock Samsung schil etc, kan ik deze een beetje normaal overzetten naar 6.0 dan wel terug zetten naar 4.4 (welke beter werkte voor mijn gevoel)?
- Heeft iemand ervaring met het rooten van de i9515? en zo ja, kom je nog gekke dingen tegen?
- Wat is nou de beste software (stabiel en qua batterijduur)?
Alvast bedankt
Nou kreeg ik het briljante idee om te proberen de telefoon te rooten, al begin ik me nu een beetje in te lezen en snap ik er steeds minder van.
- Mijn telefoon draait nu android 5.0.1 met de stock Samsung schil etc, kan ik deze een beetje normaal overzetten naar 6.0 dan wel terug zetten naar 4.4 (welke beter werkte voor mijn gevoel)?
- Heeft iemand ervaring met het rooten van de i9515? en zo ja, kom je nog gekke dingen tegen?
- Wat is nou de beste software (stabiel en qua batterijduur)?
Alvast bedankt
Diezelfde vraag stel ik me ook met een i9505 met ook 5.0.1 stock erop. Had een huawei y300 met de laatste aosp erop en die beviel me wel. Is er voor de s4 een bepaalde rom die ook net zo compleet en snel is als de aosp?
Wat bedoel je? Hierboven heb ik nog een build van jdc aangegeven die is AOSP.scofield schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:49:
Diezelfde vraag stel ik me ook met een i9505 met ook 5.0.1 stock erop. Had een huawei y300 met de laatste aosp erop en die beviel me wel. Is er voor de s4 een bepaalde rom die ook net zo compleet en snel is als de aosp?
Maar dat is nog een lollipop toch? Liever kijken naar een MM. Dat is toch de aankomende standaard voorlopig. En je was toch niet tevreden over deze aosp?
[ Voor 17% gewijzigd door scofield op 02-01-2016 21:28 ]
Nee ik heb MM. En ik ben er wel tevreden over hoezo?scofield schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:26:
Maar dat is nog een lollipop toch? Liever kijken naar een MM. Dat is toch de aankomende standaard voorlopig. En je was toch niet tevreden over deze aosp?
http://forum.xda-develope...e-project-mra58v-t3251663
Bedoel jij deze? En een paar posten hierboven dacht ik gelezen te hebben dat er een paar bugs inzaten mbt wifi en/of bluetooth.
Bedoel jij deze? En een paar posten hierboven dacht ik gelezen te hebben dat er een paar bugs inzaten mbt wifi en/of bluetooth.
Yes die heb ik. Ik heb m zelf dirty geflashed dus ik zal er wss geen last van hebben maar je kunt hem een paar keer achter elkaar flashen, heeft bij meerdere mensen geholpen.scofield schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:35:
3x clean of 1x clean en 2x dirty?Galukon schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:06:
[...]
Je kunt een request doen dat je een 10 posts change krijgt, heb ik ook gedaan. Maar je zou eerste clean kunnen flashen en daarna nog 2 keer erboven op. Werkt bij andere mensen vgm
Zal t proberen. Iemand ook een alternatief voor titanium backup waarbij het installeren van de gebackte apps automatisch gaat? Moet nu elke keer op instaleren etc. drukken. De premium functie van TB is me wat te duur.
Vgm is er niet zoiets anders als TB. Je zult toch pro moeten halen. Als je vaak wisselt is het de 6 euro wel waard. Maar het is niet helemaal zoals het hoort, apps zoals WhatsApp moet je toch opnieuw installeren want anders gaat de background sync niet goed als je het scherm uit hebt. Dus apps zoals games en idk statische apps ( als ik t zo goed benoem ) kan je wel terug zetten. WhatsApp en Outlook ofzo kun je het beste opnieuw installeren.boostie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:39:
Zal t proberen. Iemand ook een alternatief voor titanium backup waarbij het installeren van de gebackte apps automatisch gaat? Moet nu elke keer op instaleren etc. drukken. De premium functie van TB is me wat te duur.
Iemand die PhoeniX ROM v11.6 draait? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Of de AMBASADII rom?
Ik zit nog op de stockrom van 4.2.2 sinds ik de S4 heb. Heb m alleen maar geroot maar wil weer eens wat proberen te flashen.
Ik zit nog op de stockrom van 4.2.2 sinds ik de S4 heb. Heb m alleen maar geroot maar wil weer eens wat proberen te flashen.
[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 03-01-2016 14:44 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik draai tegenwoordig jejecule's crDroid CM-13 gebaseerde 6.0.1 ROM als daily driver en het lijkt wel of ik een nieuwe telefoon gekregen heb! Zo immens snel (heel wat soepeler dan Danvdh's 5.0.1) dat een nieuwe telefoon voor de komende tijd nog out of the question is. Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn; ik zit nog met twee bugs:
1. Audio over Bluetooth werkt niet, maar CM kijkt nu naar de logcats om uit te vogelen wat daarmee mis is.
2. Gekke wifi drops als het scherm uit staat, maar ook als het aan staat valt wifi soms uit. Het is maar een 5-10 seconden, maar het is gewoon irritant.
Zelf ben ik trouwens een fan van het geoptimaliseerde doch modulaire/minimalistische, dus Danvdh's 5.0.1 ROM beviel altijd heel goed (geen bloatware onzin etc). De ROM van jejecule doet er niet voor onder. Combineer de ROM met de Android 6.0 ARM Nano Gapps en je hebt in feite een geoptimaliseerde, debloated Nexus-ervaring - met de vele opties en thema's die de CM basis te bieden heeft. Combineer het met Nova Launcher en je kunt doen wat je wilt. Nova Launcher heeft overigens ook een optie (die root nodig heeft) om iets te doen aan het langzaam openen van het notificatiescherm. Het schijnt een Android-bug te zijn (Nova meldt dat zelf, ze hebben het ook al gemeld, die deze report).
De Nano Gapps zijn op een na kleinste Gapps, net iets groter dan de Pico Gapps, respectievelijk 64,22 MiB versus 105,2 MiB. Ter vergelijking, 554,4 MiB is het formaat van de Stock Gapps, dus de Gapps die op alle Nexus-apparaten komen, en 664,85 MiB is het formaat van de Super Gapps - alle Gapps die ooit op een Android toestel gezet zijn.
Overigens is root standaard al geïntegreerd in de ROM, SuperSU hoeft dus niet geflasht te worden. Het installeren van AdAway kan ik trouwens wel aanraden; ik zie geen enkele advertentie meer!
Voor de volledigheid nog maar even een Gapps-overzichtje:
Aroma (669,67 MiB):
The Aroma package is a special version of the regular 'Super' package, but with a graphical front-end that will allow you to select which specific applications to install (or not) without having to manually write a gapps-config file. Note: For versions of 5.0 and lower the Aroma package is based on Stock, and not all options shown are actually available within the package. This package has a dedicated thread at XDA.
Screenshots of each step of the installation process are located here.
Bovenstaande overzichtje met dank aan de OpenGapps Wiki. Hier nog een vergelijking in tabelvorm. Het Aroma deel hierboven is losgezet van de rest in verband met de bijgevoegde URL's.
De Gapps en ROM heb ik geflasht met de nieuwste TWRP voor de jfltexx: versie 2.8.7.0.
Ik zette het nog wel expres in code-tags in de hoop een scroll functie te krijgen vanwege die lap tekst...
1. Audio over Bluetooth werkt niet, maar CM kijkt nu naar de logcats om uit te vogelen wat daarmee mis is.
2. Gekke wifi drops als het scherm uit staat, maar ook als het aan staat valt wifi soms uit. Het is maar een 5-10 seconden, maar het is gewoon irritant.
Zelf ben ik trouwens een fan van het geoptimaliseerde doch modulaire/minimalistische, dus Danvdh's 5.0.1 ROM beviel altijd heel goed (geen bloatware onzin etc). De ROM van jejecule doet er niet voor onder. Combineer de ROM met de Android 6.0 ARM Nano Gapps en je hebt in feite een geoptimaliseerde, debloated Nexus-ervaring - met de vele opties en thema's die de CM basis te bieden heeft. Combineer het met Nova Launcher en je kunt doen wat je wilt. Nova Launcher heeft overigens ook een optie (die root nodig heeft) om iets te doen aan het langzaam openen van het notificatiescherm. Het schijnt een Android-bug te zijn (Nova meldt dat zelf, ze hebben het ook al gemeld, die deze report).
De Nano Gapps zijn op een na kleinste Gapps, net iets groter dan de Pico Gapps, respectievelijk 64,22 MiB versus 105,2 MiB. Ter vergelijking, 554,4 MiB is het formaat van de Stock Gapps, dus de Gapps die op alle Nexus-apparaten komen, en 664,85 MiB is het formaat van de Super Gapps - alle Gapps die ooit op een Android toestel gezet zijn.
Overigens is root standaard al geïntegreerd in de ROM, SuperSU hoeft dus niet geflasht te worden. Het installeren van AdAway kan ik trouwens wel aanraden; ik zie geen enkele advertentie meer!
Voor de volledigheid nog maar even een Gapps-overzichtje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
| Pico (64,22 MiB): This package is designed for users who want the absolute minimum GApps installation available. In this package you will find the core Google system base, Google Play Store, Google Calendar Sync, and the following Play Store application: *Google Play services For 6.0 also: *Google Text-to-Speech Nano (105,2 MiB): This package is designed for users who want the smallest Google footprint possible while still enjoying native "Okay Google" and Google Search support. In this package you will find the core Google system base, off-line speech files, Google Play Store, Face Detection for Media, Face Unlock, and the following Play Store applications: *Google Play services *Google Search For 6.0 also: *Google Text-to-Speech Micro (138,16 MiB): This package is designed for users of legacy devices with small system partitions or those who prefer a minimalistic approach. In this package you will find the core Google system base, off-line speech files, Google Play Store, Google Exchange Services (replaces stock/AOSP Exchange Services), Face Detection for Media, Face Unlock, and the following Play Store applications: *Google Calendar (replaces stock/AOSP Calendar) *Google Now Launcher *Google Play services *Google Search *Google Text-to-Speech *Gmail Mini (254,56 MiB): This package is designed for those who use limited Google apps or prefer to install apps on their own. In this package you will find the core Google system base, off-line speech files, Google Play Store, Google Exchange Services (replaces stock/AOSP Exchange Services), Face Detection for Media, Face Unlock, and the following Play Store applications: *Clock (replaces stock/AOSP Clock) *Google Calculator (replaces stock/AOSP Calculator) *Google Calendar (replaces stock/AOSP Calendar) *Google Now Launcher *Google NFC Tags (replaces stock/AOSP NFC Tags) *Google Play services *Google Search *Google Text-to-Speech *Gmail *Hangouts *Maps *Photos *YouTube Full (495,06 MiB): This package is similar to the Google Stock Package above except that it does NOT include Google Camera and Google Keyboard and will NOT remove your stock/AOSP Browser, Camera, Email, Gallery, Launcher, Keyboard, SMS App, Pico TTS or WebView. If you prefer the option use to use stock/AOSP apps, this package is designed for you. In this package you will find the core Google system base, off-line speech files, Face Detection for Media, Face Unlock, Google Play Store, Google Exchange Services (replaces stock/AOSP Exchange Services) and the following Play Store applications: *Chrome Browser *Cloud Print *Gmail *Google+ *Google Calculator (replaces stock/AOSP Calculator) *Google Calendar (replaces stock/AOSP Calendar) *Google Desk Clock (replaces stock/AOSP Desk Clock) *Google Docs *Google Drive *Google Fitness *Google Keep *Google News & Weather *Google NFC Tags (replaces stock/AOSP NFC Tags) *Google Now Launcher *Google Play Books *Google Play Games *Google Play Movies & TV *Google Play Music *Google Play Newsstand *Google Play services *Google Search *Google Sheets *Google Slides *Google Text-to-Speech *Hangouts *Maps *Photos *Sound Search for Google Play *TalkBack *YouTube Stock (554,4 MiB): This package is recommended for most users of current generation devices (legacy device owners may want to use Mini or Micro Modular GApps due to the size of this package). It includes all the Google Apps that come standard on Nexus devices. In this package you will find the core Google system base, off-line speech files, Face Detection for Media, Face Unlock, Google Play Store, Google Exchange Services (replaces stock/AOSP Exchange Services) and the following Play Store applications: *Chrome Browser (replaces stock/AOSP Browser) *Cloud Print *Gmail (replaces stock/AOSP Email) *Google+ *Google Calculator (replaces stock/AOSP Calculator) *Google Calendar (replaces stock/AOSP Calendar) *Google Camera (replaces stock/AOSP Camera) *Google Contacts (replaces stock/AOSP Contacts) *Google Desk Clock (replaces stock/AOSP Desk Clock) *Google Dialer (replaces stock/AOSP Dialer) *Google Docs *Google Drive *Google Fitness *Google Keep *Google Keyboard (replaces stock/AOSP Keyboard) *Google News & Weather *Google NFC Tags (replaces stock/AOSP NFC Tags) *Google Now Launcher (replaces stock/AOSP Launcher) *Google Play Books *Google Play Games *Google Play Movies & TV *Google Play Music *Google Play Newsstand *Google Play services *Google Search *Google Sheets *Google Slides *Google Text-to-Speech (replaces stock/AOSP Pico TTS) *Google WebView (replaces stock/AOSP WebView) *Hangouts (replaces stock/AOSP SMS App) *Maps *Messenger (not installed on tablet devices) (replaces stock/AOSP SMS App) *Photos (replaces stock/AOSP Gallery) *Sound Search for Google Play *TalkBack *YouTube Super (664,85 MiB): This package is for those who want to have all Google Applications. It includes includes all Google Apps that were ever shipped on a Google device. In this package you will find the core Google system base, off-line speech files, Face Detection for Media, Face Unlock, Android For Work, Google Connectivity Services, Google Play Store, Google Exchange Services (replaces stock/AOSP Exchange Services) and the following Play Store applications: *Android Pay *Chrome Browser (replaces stock/AOSP Browser) *Cloud Print *Gmail (replaces stock/AOSP Email) *Google+ *Google Apps Device Policy *Google Calculator (replaces stock/AOSP Calculator) *Google Calendar (replaces stock/AOSP Calendar) *Google Camera (replaces stock/AOSP Camera) *Google Contacts (replaces stock/AOSP Contacts) *Google Desk Clock (replaces stock/AOSP Desk Clock) *Google Dialer (replaces stock/AOSP Dialer) *Google Docs *Google Drive *Google Earth *Google Fitness *Google Indic Keyboard *Google Japanese Input *Google Keep *Google Keyboard (replaces stock/AOSP Keyboard) *Google Korean Input *Google News & Weather *Google NFC Tags (replaces stock/AOSP NFC Tags) *Google Now Launcher (replaces stock/AOSP Launcher) *Google Pinyin Input *Google Play Books *Google Play Games *Google Play Movies & TV *Google Play Music *Google Play Newsstand *Google Play services *Google Search *Google Sheets *Google Slides *Google Street View *Google Text-to-Speech (replaces stock/AOSP Pico TTS) *Google Translate *Google WebView (replaces stock/AOSP WebView) *Google Zhuyin Input *Hangouts (replaces stock/AOSP SMS App) *Maps *Messenger (not installed on tablet devices) (replaces stock/AOSP SMS App) *Photos (replaces stock/AOSP Gallery) *Project Fi by Google *Sound Search for Google Play *TalkBack *YouTube |
Aroma (669,67 MiB):
The Aroma package is a special version of the regular 'Super' package, but with a graphical front-end that will allow you to select which specific applications to install (or not) without having to manually write a gapps-config file. Note: For versions of 5.0 and lower the Aroma package is based on Stock, and not all options shown are actually available within the package. This package has a dedicated thread at XDA.
Screenshots of each step of the installation process are located here.
Bovenstaande overzichtje met dank aan de OpenGapps Wiki. Hier nog een vergelijking in tabelvorm. Het Aroma deel hierboven is losgezet van de rest in verband met de bijgevoegde URL's.
De Gapps en ROM heb ik geflasht met de nieuwste TWRP voor de jfltexx: versie 2.8.7.0.
Ik zette het nog wel expres in code-tags in de hoop een scroll functie te krijgen vanwege die lap tekst...

and thanks for all the fish.
Klinkt als een toffe ROM ja. Ik wacht dannog wel even op die bugfixes, want ik gebruikt Bluetooth audio vaak in de auto en wil die niet missen. Ga m iig in de gaten houden.Zalmanman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:26:
OpenGapps gebruik ik ook ja.Verademing om al die bloat weg te laten. Ik heb de mini, maar ik gebruik dan ook Gmail, Hangouts, Maps en YouTube.
Bij sommige mensen werkt audio over Bluetooth wel, bij anderen niet. Je zou het eigenlijk zelf even moeten proberen om het zeker te weten. Wat jij ook aanhaalt is inderdaad de charme van OpenGapps, er is letterlijk voor ieder wat wils. Handelt de Gmail-app eigenlijk meerdere accounts al goed af? Dan zou ik daarnaar over kunnen stappen in plaats van Type Mail/Blue Mail/hoehettegenwoordigookheet.LowTone schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:57:
[...]
Klinkt als een toffe ROM ja. Ik wacht dannog wel even op die bugfixes, want ik gebruikt Bluetooth audio vaak in de auto en wil die niet missen. Ga m iig in de gaten houden.
OpenGapps gebruik ik ook ja.Verademing om al die bloat weg te laten. Ik heb de mini, maar ik gebruik dan ook Gmail, Hangouts, Maps en YouTube.
and thanks for all the fish.
Hmm, zal es kijken fo ik tijd heb om t ff te proberen. De CM12.1 die ik nu draai is toch wat buggy.
Ja gebruik al tijden 2 gmail accounts door elkaar en dat werkt prima. In de app kun je met 1 tik wisselen van account.
Ja gebruik al tijden 2 gmail accounts door elkaar en dat werkt prima. In de app kun je met 1 tik wisselen van account.
na een maandje draaien blijkt de Kushan ROM nog steeds een goede "daily"
Ik ben tot nu toe 2 puntjes tegengekomen.
1- gesprek beeindigen werkt niet altijd even lekker. De rode knop reageert op dat moment niet op aanraking.
2- altijd de "langzaam laden" tekst in beeld tijdens het laden met originele adapter. Terwijl hij gewoon met 1,9A laad. De batterij is trouwens net zo snel vol als anders.
Ik ben tot nu toe 2 puntjes tegengekomen.
1- gesprek beeindigen werkt niet altijd even lekker. De rode knop reageert op dat moment niet op aanraking.
2- altijd de "langzaam laden" tekst in beeld tijdens het laden met originele adapter. Terwijl hij gewoon met 1,9A laad. De batterij is trouwens net zo snel vol als anders.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Sinds ik Cyanogenmod 13 met Android M draai op mijn Galaxy S4, gebeurt het regelmatig dat whatsapp geen berichten meer ontvangt, totdat ik de app handmatig open.
Dit zal iets met deep sleep in Android M te maken hebben, maar hoe kan ik dit fixen? Is er een instelling om te voorkomen dat dit gebeurt bij whatsapp?
Ik heb al gezocht met Google, maar heb weinig kunnen vinden. Data instellingen zijn niet beperkt voor whatsapp iig.
Dit zal iets met deep sleep in Android M te maken hebben, maar hoe kan ik dit fixen? Is er een instelling om te voorkomen dat dit gebeurt bij whatsapp?
Ik heb al gezocht met Google, maar heb weinig kunnen vinden. Data instellingen zijn niet beperkt voor whatsapp iig.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Heb je whatsapp gebackupped voordat je het de eerste keer op cm zette?
Was bij mij de oorzaak van hetzelfde probleem.
Canon EOS | DJI M2P
Ik heb de gesprekken wel van een backup gerestored als je dat bedoelt.Arjan A schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:29:
Heb je whatsapp gebackupped voordat je het de eerste keer op cm zette?
Maar hoe fix ik het dan?
Als goed is kan je dat fixen door naar accu te gaan en vervolgens op de : rechtsbovenin en dan accuoptimalisatie aan te klikken. Daar whatsapp opzoeken en dan niet optimaliseren. Heeft met doze en app standby te maken vgm.Lethalis schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:40:
[...]
Ik heb de gesprekken wel van een backup gerestored als je dat bedoelt.
Maar hoe fix ik het dan?
Dit alles is trouwens als je whatsapp niet uit titanium backup hebt terug gezet. Tb heeft wat problemen daarmee.
Dit zocht ik! Bedankt, ik hoop dat het nu opgelost isGalukon schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:53:
[...]
Als goed is kan je dat fixen door naar accu te gaan en vervolgens op de : rechtsbovenin en dan accuoptimalisatie aan te klikken. Daar whatsapp opzoeken en dan niet optimaliseren. Heeft met doze en app standby te maken vgm.
Dit alles is trouwens als je whatsapp niet uit titanium backup hebt terug gezet. Tb heeft wat problemen daarmee.
bevalt cyanogenmod 13 voor de rest wel? Is er veel verschil met 12?Lethalis schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:07:
Sinds ik Cyanogenmod 13 met Android M draai op mijn Galaxy S4, gebeurt het regelmatig dat whatsapp geen berichten meer ontvangt, totdat ik de app handmatig open.
Ik kom regelmatig wat bugjes tegen die ik met CM 12 niet had.cy-gor25 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:37:
[...]
bevalt cyanogenmod 13 voor de rest wel? Is er veel verschil met 12?
1. De telefoon op stil zetten en weer terug gaat soms niet goed. Dan blijft hij op stil staan.
2. Ophangen na een telefoongesprek werkt niet altijd. Dan moet de ander ophangen..
3. Contacten in de Dialer app trekt zich niets aan van zichtbare contacten in Contacts app. Dus ik krijg 2000+ contacten in de Dialer te zien ipv alleen de Exchange contacten die ik wil zien.
Beetje jammer. Voor de rest werkt het wel aardig.
Ik heb vandaag cyanogenmod 12.1 geflasht maar de gebruiker heeft wat issues zoals het niet kunnen bellen van contacten.
Als ik terug naar stock ga moet ik dan een andere kernel flashen want nu staat er de gpe kernel op die problemen met random reboots voor de google play edition oploste
Als ik terug naar stock ga moet ik dan een andere kernel flashen want nu staat er de gpe kernel op die problemen met random reboots voor de google play edition oploste
Blegh, helemaal klaar met het moeten opschonen van cache en verwijderen van apps om opslagruimte te creëren.
Net besloten om mijn apparaat te flashen met een custom marshmallow rom, maar nu lees ik dat adoptable storage voor de nieuwe S7 niet mogelijk is. Ik neem aan dat custom roms gebaseerd op cyanogenmod, zoals Resurrection Remix, het wel ondersteunen?
Net besloten om mijn apparaat te flashen met een custom marshmallow rom, maar nu lees ik dat adoptable storage voor de nieuwe S7 niet mogelijk is. Ik neem aan dat custom roms gebaseerd op cyanogenmod, zoals Resurrection Remix, het wel ondersteunen?
Sinds het flashen van Cyanogenmod krijg ik de beruchte "Can't Establish a reliable connection to the server" " error bij het opstarten van de Play store app.
Ik heb toen de hosts file verwijderd omdat ik dat online las en toen las ik weer ergens anders dat dat toch niet de bedoeling was. Nieuwe file aangemaakt en beide methods geprobeerd uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2110225
Werkt niet, wat nu?
Ik heb toen de hosts file verwijderd omdat ik dat online las en toen las ik weer ergens anders dat dat toch niet de bedoeling was. Nieuwe file aangemaakt en beide methods geprobeerd uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2110225
Werkt niet, wat nu?
Welke versie van Cyanogenmod?? Ik draai CM12.1 en die draait prima. Heb je wel de juiste gapps geflashed..Andere rom proberen?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Nu gebruik ik met redelijke tevredenheid een mooie cocktail van Kushan ROM en een tweakable kernel (Android 5.0.1), maar dat is gebaseerd op Linux 3.4. M'n batterijduur is me namelijk alles en met minder voltage gaat m'n toestel toch een stukje langer mee. Stiekem kijk ik ook wel uit naar MM met Doze, maar met name als m'n telefoon actief is, dondert de accu vrij rap in elkaar. In ieder geval de 1e 40 procent, erna gaat het net wat langzamer maar nog steeds rap. Dus nu heb ik een paar vragen aan jullie:
1. Wie weet een Android 6.0.x ROM waar je met clocks en voltages kan spelen? Mijn search leverde helaas niks op, en ook nergens toezeggingen dat het er aan komt van bv. een Kushan.
2. Is het aan te raden om sowieso over te stappen, n.a.v. nieuws: Google publiceert tussentijdse kernel-patch voor kritiek lek in Android ? Ik zit dus overduidelijk met een oude kernel en wil zo min mogelijk kwetsbaar zijn (nu al heb ik soms van die 'upgrade je whatsapp nu'-vensters in Chrome spontaan
), vandaar dat dit me een puntje van aandacht lijkt.
1. Wie weet een Android 6.0.x ROM waar je met clocks en voltages kan spelen? Mijn search leverde helaas niks op, en ook nergens toezeggingen dat het er aan komt van bv. een Kushan.
2. Is het aan te raden om sowieso over te stappen, n.a.v. nieuws: Google publiceert tussentijdse kernel-patch voor kritiek lek in Android ? Ik zit dus overduidelijk met een oude kernel en wil zo min mogelijk kwetsbaar zijn (nu al heb ik soms van die 'upgrade je whatsapp nu'-vensters in Chrome spontaan

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-03-2016 10:45 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Is er een onjuiste dan? Ik heb het eerst geprobeerd met Nano en daarna met die grootste installer waarbij je zelf kunt kiezen wat je wel en niet wilt hebben. Ik draaide CM11, nu heb ik in plaats daarvan CM12.1 geflashed want die werkt prima volgens jou, maar ik heb hier hetzelfde probleem met de Play Store: "couldn't sign in, there was a problem communicating with the google servers". Het enige dat er in de hosts file staat is 127.0.0.1 localhost dus dat kan het gewoon niet zijn.ionicdog schreef op maandag 21 maart 2016 @ 04:19:
Welke versie van Cyanogenmod?? Ik draai CM12.1 en die draait prima. Heb je wel de juiste gapps geflashed..Andere rom proberen?
EDIT:
fixed door het downloaden van PrebuiltGMSCore.apk
[ Voor 33% gewijzigd door Neophyte808 op 21-03-2016 14:22 ]
Ik houd er wel van om met Stweaks te spelen, battery life wise, maar Kushan ROM (5.0.1) begint toch wel wat oud te lijken met alle updates
Wie weet of er sowieso ergens een ROM te vinden is die cpu / gpu tweaking in de kernel ondersteunt? Het vervelende is dat de Kushan ROM voor 6.0 dat niet doet, en alle beetjes helpen natuurlijk! Een uitgebreide zoektocht leverde mij helaas niks op
Ik kan de normale topic niet vinden dus stel mn vraag ff hier.
De s4 van mn zusje valt steeds spontaan uit. Ik dacht eerst dat het aan haar batterij lag, dus heb ik haar de batterij van mijn oude s4 gegeven (ik had ook een opgezwollen batterij en paar weken geleden een nieuwe originele batterij gekocht) maar het heeft niet geholpen.
Nadat die uit en aan ging kwam ik tot de pin invoeren en kon er misschien nog 10 seconden meesspelen tot die weer uitviel. Nu gaat die al helemaal niet aan. Je hoort de samsung deuntje en de logo, maar that's it. Daarna valt hij weer uit. Soms gaat die wel tot het vragen van de pincode maar als ik dat invoer valt die al gelijk uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Heb de batterij leeg laten lopen in mn eigen s4 en opgeladen. Hielp ook niet. Ze heeft geen gekke apps ofzo en ze heeft het toestel ook niet geupdate, hij hoort nog op 4.2 of 4.1 te zijn, maar kan dat ook niet zien door het snel uitvallen
De s4 van mn zusje valt steeds spontaan uit. Ik dacht eerst dat het aan haar batterij lag, dus heb ik haar de batterij van mijn oude s4 gegeven (ik had ook een opgezwollen batterij en paar weken geleden een nieuwe originele batterij gekocht) maar het heeft niet geholpen.
Nadat die uit en aan ging kwam ik tot de pin invoeren en kon er misschien nog 10 seconden meesspelen tot die weer uitviel. Nu gaat die al helemaal niet aan. Je hoort de samsung deuntje en de logo, maar that's it. Daarna valt hij weer uit. Soms gaat die wel tot het vragen van de pincode maar als ik dat invoer valt die al gelijk uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Heb de batterij leeg laten lopen in mn eigen s4 en opgeladen. Hielp ook niet. Ze heeft geen gekke apps ofzo en ze heeft het toestel ook niet geupdate, hij hoort nog op 4.2 of 4.1 te zijn, maar kan dat ook niet zien door het snel uitvallen
[ Voor 11% gewijzigd door Musta op 16-04-2016 08:35 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Heb je het ook geprobeerd met volle batterij en de lader aangesloten? En dan misschien een factory reset.
(of een goede batterij proberen)
(of een goede batterij proberen)
[ Voor 34% gewijzigd door kendo op 17-04-2016 19:11 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
gebruikers van samsung galaxy s4 value edition i9515, welke rom draaien jullie om beetje up to date blijven? ik draai nu een poolse versie van officiële 5.0.1. niet echt tevreden mee.
Ik heb een vrij oude danvdh rom. Daarmee krijg ik 1080p60 op Youtube niet afgespeeld. Is dit te tweaken of vindt dit apparaat (Snapdragon 600?) dat uberhaupt niet leuk? Verder loopt het geheugen redelijk vol, dus ik wil er een sd kaartje bijprikken zodat ik geen gezeur heb met media.
Wie gebruikt hem nog?
Wie gebruikt hem nog?
Mijn vrouw heeft mijn oude S4. Ik draaide daar CM13 op (danvdh's roms werden niet echt meer geupdated), en dat draait zij ook nog steeds. Ik hoor geen klachten. Alleen geen idee hoe het met 1080p60 zit...sphere schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:13:
Ik heb een vrij oude danvdh rom. Daarmee krijg ik 1080p60 op Youtube niet afgespeeld. Is dit te tweaken of vindt dit apparaat (Snapdragon 600?) dat uberhaupt niet leuk? Verder loopt het geheugen redelijk vol, dus ik wil er een sd kaartje bijprikken zodat ik geen gezeur heb met media.
Wie gebruikt hem nog?
Canon EOS | DJI M2P
Mijn device heeft op sommige momenten al moeite met 720p60, 1080p60 lijkt me dan helemaal een stap te ver. Ik heb dan wel getweakt maar de maximale snelheden heb ik nu met rust gelaten, dus dat is lastig. Denk dat de chipset het niet redt.sphere schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:13:
Wie gebruikt hem nog?
Wat is de meest geschikte rom voor een leek als ik voor de GT-I9505? CM 13?
Heb mij wel een beetje ingelezen, maar durf nog geen concrete stappen te zetten.
Heb mij wel een beetje ingelezen, maar durf nog geen concrete stappen te zetten.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Er zijn twee (voor de S4 eigenlijk drie) verschillende soorten ROMs:StopEcocide schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:43:
Wat is de meest geschikte rom voor een leek als ik voor de GT-I9505? CM 13?
1: De stock-ROM en de afgeleiden daarvan: De Samsung ROM met aanpassingen.
2: CM en afgeleiden, de code is gebaseerd op AOSP ipv de Samsung ROMs.
Kort door de bocht:
Wil je (relatieve) stabiliteit en Samsung herkenbaarheid, kies dan voor 1. Wil je het nieuwste en het veiligste (en het beste
De derde optie die je voor de S4 hebt, is de GPE-rom, de Google Play Edition. Een kale AOSP-like ROM, geleverd door Google, toegespitst op de Samsung hardware. Loopt intussen helaas ook wel wat achter (zoek op XDA bij S4 naar "GPE" en "danvdh").
Canon EOS | DJI M2P
Ik gebruik de Ressurection Rom en draait op Android 6.0.1, bevalt me zeer goed en draait zonder problemen en is zeer snel.
http://forum.xda-develope...-lollipop-v5-5-5-t3195202
idd fijne rom, mis alleen ant+ ondersteuning. Gebruik de S4 als sportstracker waarbij ik liever ant+ gebruik dan bluetooth ivm batterij verbruik. Ant+ verbruikt toch minder batterij dan Bluetooth toch?Gines schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:12:
Ik gebruik de Ressurection Rom en draait op Android 6.0.1, bevalt me zeer goed en draait zonder problemen en is zeer snel.
B@n@@n
Wil deze vanavond op mijn S4 gaan zetten. (Ben het schijtziek dat ik constant geen ruimte op mn telefoon heb door de rommel die Samsung er op heeft gezet... Batterijduur is ook niet meer wat het was, evenals de algemene snelheid van de telefoon.)anubis_offline schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:43:
[...]
idd fijne rom, mis alleen ant+ ondersteuning. Gebruik de S4 als sportstracker waarbij ik liever ant+ gebruik dan bluetooth ivm batterij verbruik. Ant+ verbruikt toch minder batterij dan Bluetooth toch?
Als ik google naar dat rooten/custom recovery op je telefoon zetten lijken er nogal veel verschillende manieren te zijn.
Wat is nu de makkelijkste manier om het te doen, wat gebruiken jullie?
Bedankt voor de info! Ik gebruik nu Android 5.0.1. Welke versie moet ik downloaden? jfltexx of jflte?Arjan A schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:54:
[...]
Er zijn twee (voor de S4 eigenlijk drie) verschillende soorten ROMs:
1: De stock-ROM en de afgeleiden daarvan: De Samsung ROM met aanpassingen.
2: CM en afgeleiden, de code is gebaseerd op AOSP ipv de Samsung ROMs.
Kort door de bocht:
Wil je (relatieve) stabiliteit en Samsung herkenbaarheid, kies dan voor 1. Wil je het nieuwste en het veiligste (en het beste), kies dan voor 2.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Hangt af van het typenummer van je telefoon voor zo ver ik weet.StopEcocide schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:50:
[...]
Bedankt voor de info! Ik gebruik nu Android 5.0.1. Welke versie moet ik downloaden? jfltexx of jflte?
Ik heb een i9505 en heb de jfltexx gisteren geïnstalleerd.
Thanks. Was het moeilijk om het voor elkaar te krijgen? Ik ben wat stappen verder gekomen, maar ben er nog niet. Ik neem aan dat ik een 'stable' versie moet downloaden?Pazienza schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:50:
[...]
Hangt af van het typenummer van je telefoon voor zo ver ik weet.
Ik heb een i9505 en heb de jfltexx gisteren geïnstalleerd.
Wat is de hoogste versie die je voor de i9505 kunt installeren? 10.2.1? Welke versie heb jij geïnstalleerd van de jfltexx?
Kostte me een uurtje ofzo alles bij elkaar.StopEcocide schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:41:
[...]
Thanks. Was het moeilijk om het voor elkaar te krijgen? Ik ben wat stappen verder gekomen, maar ben er nog niet. Ik neem aan dat ik een 'stable' versie moet downloaden?
Wat is de hoogste versie die je voor de i9505 kunt installeren? 10.2.1? Welke versie heb jij geïnstalleerd van de jfltexx?
Ik heb eerst m'n telefoon geroot met de methode die in de topic start beschreven staat.
Daarna CWM recovery geïnstalleerd op de telefoon.
Toen met CWM recovery deze ROM geïnstalleerd: http://forum.xda-develope...-lollipop-v5-5-5-t3195202
Bevalt tot nu toe na 1 dag echt super. Krijg vandaag ook een nieuwe accu binnen, mag wel na 2 en een half jaar.
Ik heb CWM ook geïnstalleerd, alleen krijg ik de melding "E:Can't mount /external_sd/"Pazienza schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:05:
[...]
Kostte me een uurtje ofzo alles bij elkaar.
Ik heb eerst m'n telefoon geroot met de methode die in de topic start beschreven staat.
Daarna CWM recovery geïnstalleerd op de telefoon.
Toen met CWM recovery deze ROM geïnstalleerd: http://forum.xda-develope...-lollipop-v5-5-5-t3195202
Bevalt tot nu toe na 1 dag echt super. Krijg vandaag ook een nieuwe accu binnen, mag wel na 2 en een half jaar.
Heb de SD kaart meerdere keren en in meerdere formaten geformatteerd, maar kom niet verder.
En in CWM heb je ook de optie "Mounts and Storage Menu". Als ik daar kies voor mount /sdcard of mount /external_sd krijg ik de melding "Error mounting /external_sd!"
Weet jij misschien raad?
Moet het jfltexx bestand overigens hernoemd worden naar update.zip? Want in CWM heb je ook de optie "apply /sdcard/update.zip"
[ Voor 15% gewijzigd door StopEcocide op 03-09-2016 14:07 ]
Makkelijkste is om je SD kaartje uit je telefoon te halen. Dan zet je je zipje gewoon in de rootmap van je interne geheugen en installeer je hem vanuit daar, je hoeft hem niet te hernoemen.StopEcocide schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:02:
[...]
Ik heb CWM ook geïnstalleerd, alleen krijg ik de melding "E:Can't mount /external_sd/"
Heb de SD kaart meerdere keren en in meerdere formaten geformatteerd, maar kom niet verder.
En in CWM heb je ook de optie "Mounts and Storage Menu". Als ik daar kies voor mount /sdcard of mount /external_sd krijg ik de melding "Error mounting /external_sd!"
Weet jij misschien raad?
Moet het jfltexx bestand overigens hernoemd worden naar update.zip? Want in CWM heb je ook de optie "apply /sdcard/update.zip"
of met odin is nog geen 2 minuten werk
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Heb zelf ook nog een vraagje trouwens.
Draai nu ook die Resurrection Remix android 6 ROM. Heb een SD kaart van 64 Gb in mn S4 zitten en die als het ware 'geïnternaliseerd', foto's enzo worden daar heen verplaatst.
Nu wil ik graag wat MP3's op mn telefoon zetten maar als ik hem aansluit op de PC wordt die wel herkend maar kan ik er verder niks mee. Met de Stock Samsung ROM was dat altijd geen probleem.
Iemand advies?
Draai nu ook die Resurrection Remix android 6 ROM. Heb een SD kaart van 64 Gb in mn S4 zitten en die als het ware 'geïnternaliseerd', foto's enzo worden daar heen verplaatst.
Nu wil ik graag wat MP3's op mn telefoon zetten maar als ik hem aansluit op de PC wordt die wel herkend maar kan ik er verder niks mee. Met de Stock Samsung ROM was dat altijd geen probleem.
Iemand advies?
Ik kan je helaas niet helpen met je laatste vraag, maar dit antwoord deed voor mij the trick. Thanks!Pazienza schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:00:
[...]
Makkelijkste is om je SD kaartje uit je telefoon te halen. Dan zet je je zipje gewoon in de rootmap van je interne geheugen en installeer je hem vanuit daar, je hoeft hem niet te hernoemen.
[ Voor 114% gewijzigd door StopEcocide op 03-09-2016 21:53 ]
Na rebooten opnieuw GApps flashen en weer rebooten. Kostte mij ook altijd gedoe op de S4.StopEcocide schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:23:
[...]
Edit: CM 13 opnieuw geïnstalleerd, dit keer met GApps pico maar ook daar kom ik niet meer in mijn telefoon door de foutmelding...
Canon EOS | DJI M2P
Bedankt! Het is al opgelost.Arjan A schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:53:
[...]
Na rebooten opnieuw GApps flashen en weer rebooten. Kostte mij ook altijd gedoe op de S4.
Nu alleen nog een probleempje om gebruik te maken van de externe SD kaart. Krijg het niet voor elkaar om hem als USB Mass Storage Device te krijgen, oftewel om bestanden naar de SD kaart te kopiëren (krijg dan een foutmelding).
Bij ontwikkelaarsopties zie ik geen debugging optie.
Facepalm: "USB-configuratie selecteren" en wijzigen naar MTP.
[ Voor 10% gewijzigd door StopEcocide op 04-09-2016 12:50 ]
Hoe bevalt Resurrection Remix bij jou?StopEcocide schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:23:
[...]
Bedankt! Het is al opgelost.
Nu alleen nog een probleempje om gebruik te maken van de externe SD kaart. Krijg het niet voor elkaar om hem als USB Mass Storage Device te krijgen, oftewel om bestanden naar de SD kaart te kopiëren (krijg dan een foutmelding).
Bij ontwikkelaarsopties zie ik geen debugging optie.
Facepalm: "USB-configuratie selecteren" en wijzigen naar MTP.
Ik vind het echt een hele verbetering.
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3334475
Ik ben van Android 5.1 (dacht ik, Kushan ROM) naar 6.0.1 gegaan en de bezem door de telefoon gehaald. Gevolg: een SUBLIEME ervaring. Ervoor duurde alles achterlijk lang, framelag tot en met, lange laadtijden, battery drain, geheugen vrij rap vol. Is nu allemaal opgelost. Ook deels doordat de interne opslag behoorlijk vol was, that doesn't help either. Maar m'n S4 voelt nu tenminste écht als een S4 aan en niet een S2 of nog iets prehistorischer
Geen idee hoe ik deze periode ooit heb overleefd trouwens, it was really sad. Maar op deze manier is het weer fun om deze foon te gebruiken tot hij stuk gaat. Long live the community!
Ik ben van Android 5.1 (dacht ik, Kushan ROM) naar 6.0.1 gegaan en de bezem door de telefoon gehaald. Gevolg: een SUBLIEME ervaring. Ervoor duurde alles achterlijk lang, framelag tot en met, lange laadtijden, battery drain, geheugen vrij rap vol. Is nu allemaal opgelost. Ook deels doordat de interne opslag behoorlijk vol was, that doesn't help either. Maar m'n S4 voelt nu tenminste écht als een S4 aan en niet een S2 of nog iets prehistorischer
Oh, ik gebruik CM13. Maar ook dat is voor mij een hele grote verbetering!Pazienza schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:40:
[...]
Hoe bevalt Resurrection Remix bij jou?
Ik vind het echt een hele verbetering.
En Racing_Reporter: blij te horen dat je weer met plezier je telefoon gebruikt!
Ook ik had het zonder de community ab-so-luut niet gered.
[ Voor 7% gewijzigd door StopEcocide op 06-09-2016 23:34 ]
Wat geweldig fijn en leuk. Draaide Resurrection Remix en dat gaf al wat problemen met bellen. Nu werd ik vandaag gebeld en daarna raakte mijn telefoon in een bootloop en is die gebricked. Heb allles al gewiped, iemand tips om het weer aan de praat te krijgen?
Toevallig. Ik heb net Facebook proberen te installeren, maar die bleef haperen en toen heb ik hem geannuleerd. Daarna opnieuw opgestart, maar nu doet hij vrij weinig meer. Niet gebricked dus, maar krijg het niet voor elkaar om alles opnieuw te installeren, dus eigenlijk ook weer wel.Pazienza schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:21:
Wat geweldig fijn en leuk. Draaide Resurrection Remix en dat gaf al wat problemen met bellen. Nu werd ik vandaag gebeld en daarna raakte mijn telefoon in een bootloop en is die gebricked. Heb allles al gewiped, iemand tips om het weer aan de praat te krijgen?
Ik had de problemen uit die post met Resurrection Remix. Heb daarna uiteindelijk het weer aan de praat gekregen en CM13 geïnstalleerd. Dat werkte ook niet al te best.StopEcocide schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:24:
[...]
Toevallig. Ik heb net Facebook proberen te installeren, maar die bleef haperen en toen heb ik hem geannuleerd. Daarna opnieuw opgestart, maar nu doet hij vrij weinig meer. Niet gebricked dus, maar krijg het niet voor elkaar om alles opnieuw te installeren, dus eigenlijk ook weer wel.
Heb vandaag de Google Play Edition Firmware geïnstalleerd op m'n S4. (Port van Danvdh) Dit werkt een stuk beter eigenlijk dan de CM13 ROMs. Helaas is het wel Android 5.1, maar voelt een stuk beter aan.
De proximity sensor van mijn S4 werkt niet goed, dat gaf ook problemen, heb een gereedschapkitje besteld via ebay voor 5 euro waarmee ik hem open kan maken. Kwestie van wat stof verwijderen en dan werkt dat ook weer goed als het goed is.
Danvdh's GPE waren superieur. Had ik in het begin ook draaien. Jammer dat Google geen update naar 6 had gedaan...Pazienza schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:09:
[...]
Heb vandaag de Google Play Edition Firmware geïnstalleerd op m'n S4. (Port van Danvdh) Dit werkt een stuk beter eigenlijk dan de CM13 ROMs. Helaas is het wel Android 5.1, maar voelt een stuk beter
Canon EOS | DJI M2P
Absoluut! Heb dus 'echte' custom ROMs gedraaid op 6.0 maar die halen het niet bij GPE 5.1....Arjan A schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:36:
[...]
Danvdh's GPE waren superieur. Had ik in het begin ook draaien. Jammer dat Google geen update naar 6 had gedaan...
Zat te denken om m'n S4 te vervangen. Maar als ik kijk naar de specs en wat ik er mee doe is het eigenlijk niet waard. Ik speel geen games of andere zware taken. Ik Whatsapp, check Facebook, browse heel af en toe en check wat nieuws en voetbal apps. Een Full HD scherm, Quad processor, 2 GB RAM en uitbreidbaar geheugen is in principe alles wat ik nodig heb. En dat heb ik met mijn S4 (inmiddels al 2.5 jaar).
Android 6.0 schijnt wel beter om te gaan qua batterij gebruik, dus dat is wel jammer inderdaad....
[ Voor 3% gewijzigd door Pazienza op 25-09-2016 02:32 ]
waarom probeer je deze dan niet?
draait ook prima
draait ook prima
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik heb afgelopen week een OP3 besteld, maar hier moet ik nog ruim vier weken op wachten tot ik 'm in mijn handen heb. Ondertussen was mijn Nexus 5 al verkocht aan een Tweaker waardoor ik moet terugvallen om een s3 i9300. Ik post hier, omdat dit topic nog actief is en het s3 topic niet.
Deze draaide Android 4.3, tergend traag natuurlijk. Ik had mij nog nooit gewaagd een custom ROM te installeren (vanwege eventuele gevolgen) maar aangezien ik wel een beetje geek factor ik mij heb zag ik dit als uitgelezen kans.
Lang verhaal kort: soepel ging het niet, maar uiteindelijk is het gelukt om Cyanomod 13.0-20160923 NIGHTLY-i9300. Ik zit nu dus op Android 6.0.1. Telefoon is een stuk vlotter geworden en redelijk stabiel. Redelijk stabiel omdat ie nu een paar keer random opnieuw opstartte, soms een hapertje hier en daar maar vooral omdat de GPS vrijwel waardeloos is.
Van het weekend met Google Maps genavigeerd, maar hij zocht constant naar GPS signaal die ie zo af en toe wel tijdelijk oppakte. Toch vrij waardeloos. Even gegoogeld en nu blijkt dat ik de modem firmwire moet updaten.
Kan dit kloppen? Zo ja, moet ik de modem fimwire voor Android 4.3 of 6.0.1 pakken? Of moet ik op zoek naar een andere versie van Cyanomod? En laatste vraag: is het echt mogelijk een telefoon te bricken tot een waardeloze telefoon aan toe? Je kunt toch altijd de standaard fabrieks-ROM via je PC terug flashen?
Deze draaide Android 4.3, tergend traag natuurlijk. Ik had mij nog nooit gewaagd een custom ROM te installeren (vanwege eventuele gevolgen) maar aangezien ik wel een beetje geek factor ik mij heb zag ik dit als uitgelezen kans.
Lang verhaal kort: soepel ging het niet, maar uiteindelijk is het gelukt om Cyanomod 13.0-20160923 NIGHTLY-i9300. Ik zit nu dus op Android 6.0.1. Telefoon is een stuk vlotter geworden en redelijk stabiel. Redelijk stabiel omdat ie nu een paar keer random opnieuw opstartte, soms een hapertje hier en daar maar vooral omdat de GPS vrijwel waardeloos is.
Van het weekend met Google Maps genavigeerd, maar hij zocht constant naar GPS signaal die ie zo af en toe wel tijdelijk oppakte. Toch vrij waardeloos. Even gegoogeld en nu blijkt dat ik de modem firmwire moet updaten.
Kan dit kloppen? Zo ja, moet ik de modem fimwire voor Android 4.3 of 6.0.1 pakken? Of moet ik op zoek naar een andere versie van Cyanomod? En laatste vraag: is het echt mogelijk een telefoon te bricken tot een waardeloze telefoon aan toe? Je kunt toch altijd de standaard fabrieks-ROM via je PC terug flashen?
Je moet idd even een Android 6 modem/bootloader flashen, staat meestal wel ergens op de Rom site/Xda site. Persoonlijk zou ik niet zo snel een nightly build pakken maar een stabiele.Als deze reboot is het niet stabiel.
Ben echter niet bekend met de S3 roms, welke ik zou kunnen aanraden.
Betreft bricken..zorge altijd voor een backup voordat je iets flasht via recovery, en stock zou altijd moeten kunnen ja. Lees je gewoon even in hoe en wat en dan kan er weinig fout gaan.
Betreft bricken..zorge altijd voor een backup voordat je iets flasht via recovery, en stock zou altijd moeten kunnen ja. Lees je gewoon even in hoe en wat en dan kan er weinig fout gaan.
GrazendeKoe schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:13:
Ik heb afgelopen week een OP3 besteld, maar hier moet ik nog ruim vier weken op wachten tot ik 'm in mijn handen heb. Ondertussen was mijn Nexus 5 al verkocht aan een Tweaker waardoor ik moet terugvallen om een s3 i9300. Ik post hier, omdat dit topic nog actief is en het s3 topic niet.
Dankje. Er is inderdaad veel informatie te vinden op het internet hierover. Echter, als je dit voor de eerste keer doet kom je er achter dat veel termen door elkaar heen gebruikt worden. Dus ter controle, klopt dit stappenplan:ionicdog schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:48:
Je moet idd even een Android 6 modem/bootloader flashen, staat meestal wel ergens op de Rom site/Xda site. Persoonlijk zou ik niet zo snel een nightly build pakken maar een stabiele.Als deze reboot is het niet stabiel.
[...]
1. Je unroot de telefoon/standaard rom
2. Je zet er een custom recovery op (ik gebruik twrp)
3. Maakt een backup in de recovery/twrp
4. Je flasht een custom rom
5. Je flasht standaard android apps (gapps?)
That's it in een notendop toch?
Ik vraag dit na, omdat de eerste keer flashen bij mij niet helemaal goed ging en ik dus de volgorde van stappen niet goed meer weet.
De stappen kunnen verschillen vanaf een standaard versie of al een met een rom, altijd de rom beschrijving lezen dus.
Vanaf Android 4 naar android 6 bv
0) Benodigde rom,gapps op de SD zetten
1) Met odin Modem, Twrp en bootloader flashen, al dan niet rooten, vaak is Twrp met root.
2) In Twrp Nandroid backup maken (je kan ook eerst alleen Twrp erop zetten en backup maken van standaard rom)
3) Standaard wipe, niet interne media
4) Rom en gapps flashen indien nodig.
5) reboot en klaar.
Als je al een rom erop hebt met de juiste Modem:
1) Files op sd
2) Dirty flash zip file voor een update versie (als dit niet goed werkt eerst standaard wipe doen)
3) Andere Rom, dan eerst standaard wipe uitvoeren voor het flashen
Vanaf Android 4 naar android 6 bv
0) Benodigde rom,gapps op de SD zetten
1) Met odin Modem, Twrp en bootloader flashen, al dan niet rooten, vaak is Twrp met root.
2) In Twrp Nandroid backup maken (je kan ook eerst alleen Twrp erop zetten en backup maken van standaard rom)
3) Standaard wipe, niet interne media
4) Rom en gapps flashen indien nodig.
5) reboot en klaar.
Als je al een rom erop hebt met de juiste Modem:
1) Files op sd
2) Dirty flash zip file voor een update versie (als dit niet goed werkt eerst standaard wipe doen)
3) Andere Rom, dan eerst standaard wipe uitvoeren voor het flashen
GrazendeKoe schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:32:
[...]
Dankje. Er is inderdaad veel informatie te vinden op het internet hierover. Echter, als je dit voor de eerste keer doet kom je er achter dat veel termen door elkaar heen gebruikt worden. Dus ter controle, klopt dit stappenplan:
1. Je unroot de telefoon/standaard rom
2. Je zet er een custom recovery op (ik gebruik twrp)
3. Maakt een backup in de recovery/twrp
4. Je flasht een custom rom
5. Je flasht standaard android apps (gapps?)
That's it in een notendop toch?
Ik vraag dit na, omdat de eerste keer flashen bij mij niet helemaal goed ging en ik dus de volgorde van stappen niet goed meer weet.
Is er nog een snelle mirror for stock firmwares? Sammobile is tergend traag en vervolgens is de zip corrupt
ik heb hier een samsung s4, met cm 13 erop geïnstalleerd. ik gebruik de recovery van cm zelf, dus ik kan geen opengapps hierop installeren.
ik heb ook deze gapps geprobeerd (http://forum.xda-develope...ps-lp-20150107-1-t2997368) maar zonder succes.
Wie kan me hierbij helpen?
ik heb ook deze gapps geprobeerd (http://forum.xda-develope...ps-lp-20150107-1-t2997368) maar zonder succes.
Wie kan me hierbij helpen?
Dit zou als het goed is gewoon moeten werken. Wat gaat er fout bij het installeren?westlym schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:18:
ik heb hier een samsung s4, met cm 13 erop geïnstalleerd. ik gebruik de recovery van cm zelf, dus ik kan geen opengapps hierop installeren.
Ik krijg tijdens installeren in de recovery een foutmelding. Ik ga straks een anders gapps proberen.
Opengapps proberen te installeren. Na reboot kreeg ik de volgende boodschap: installatie wizard gestopt.
Moest cm 13.1 opnieuw installeren.
Dus het is opgelost?westlym schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:15:
Nee, het is niet opgelost. Zou je me hiermee kunnen helpen?
ik zou twrp erop zetten en deze open gapps proberen
http://opengapps.org/
Gedaan en het werkt. Bedankt.ionicdog schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:12:
ik zou twrp erop zetten en deze open gapps proberen
Top, Twrp is ook wel vaak aangeraden
nu is het de vraag wanneer cm 14.1 voor s4 uitkomt..
ik heb een inofficiële thread op xda gezien, maar het is nog inofficieel.
Anoniem: 286128
Jep, maar die werkt vooralsnog gewoon goed. Heb zelf ook de ROM gebouwd vanuit die sources met wat extra cherry picked opties; erg stabiel voor mij deze unofficial.westlym schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:47:
nu is het de vraag wanneer cm 14.1 voor s4 uitkomt..
Ben benieuwd of cm nog meer builds voor dit telefoon zal blijven maken. Ze gaan nu over naar lineage. Ben benieuwd as dinsdag. Dan gaan ze meer info op hun site posten.
Ik heb een S4 GTi 9515 Value Edition en ik zit erover te denken om het toestel te gaan rooten omdat ik het zonde vindt om nu al een nieuw toestel te kopen.
Ik heb gelezen dat er weinig roms zijn voor de Value Edition S4 toestellen.. Kan iemand me hier een rom aanbevelen?
Ik heb gelezen dat er weinig roms zijn voor de Value Edition S4 toestellen.. Kan iemand me hier een rom aanbevelen?
Anoniem: 286128
Zal vast allemaal overgaan naar Lineage inderdaad. Repo wordt al gevuld: https://github.com/LineageOS/android_device_samsung_i9500westlym schreef op zondag 25 december 2016 @ 19:58:
Ben benieuwd of cm nog meer builds voor dit telefoon zal blijven maken. Ze gaan nu over naar lineage. Ben benieuwd as dinsdag. Dan gaan ze meer info op hun site posten.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 29-12-2016 23:46 ]
Goed nieuws voor alle S4 liefhebbers
: ik gebruik nu sinds een paar dagen deze nightly build van LineageOS (Android 7.1.1 op een i9505) en voorlopig draait alles als een tierelier. Het enige wat niet werkt is het lezen van SIM contacts maar goed, die had ik al ergens staan als backup. Ben vooral ook blij dat de camera app goed werkt, inclusief panorama's maken.
Voor alle geïnteresseerden: ik heb deze howto gebruikt om een en ander te installeren.
Voor alle geïnteresseerden: ik heb deze howto gebruikt om een en ander te installeren.
Anoniem: 833471
Toevallig, gisteren net geïnstalleerd. Ik was altijd zeer tevreden met CyanogenMod en zat met smart op de LineageOS release te wachten. Draait hier ook als een zonnetjeCompunologist schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:58:
Goed nieuws voor alle S4 liefhebbers: ik gebruik nu sinds een paar dagen deze nightly build van LineageOS (Android 7.1.1 op een i9505) en voorlopig draait alles als een tierelier. Het enige wat niet werkt is het lezen van SIM contacts maar goed, die had ik al ergens staan als backup. Ben vooral ook blij dat de camera app goed werkt, inclusief panorama's maken.
Ik draai ook al weer een paar maanden lineageOS Android 7. Momenteel 7.1.2 met de security patch van 5-5-2017.
In het begin waren er een paar problemen met de galery app. Maar dat werd vrij snel opgelost. Voor de rest is de S4 met Android 7 gewoon nog steeds een goede daily driver.
Ik was al bang dat er na het opdoeken van CM geen rom meer zou verschijnen voor mijn GT-i9505. Maar gelukkig wordt er nog steeds ontwikkeld voor de S4.
De phone werkt eigenlijk nog net zo goed als dag 1. Hij is bijna 4 jaar oud en heeft zelfs nog de originele accu(gaat ook gewoon nog 2 dagen mee)
In het begin waren er een paar problemen met de galery app. Maar dat werd vrij snel opgelost. Voor de rest is de S4 met Android 7 gewoon nog steeds een goede daily driver.
Ik was al bang dat er na het opdoeken van CM geen rom meer zou verschijnen voor mijn GT-i9505. Maar gelukkig wordt er nog steeds ontwikkeld voor de S4.
De phone werkt eigenlijk nog net zo goed als dag 1. Hij is bijna 4 jaar oud en heeft zelfs nog de originele accu(gaat ook gewoon nog 2 dagen mee)
@kendo @Anoniem: 833471 @Compunologist
Kan je dan ook gewoon je apps en data terug zetten met Titanium backup ?
(komend van een originele Samsung ROM ? )
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Een originele rom heb ik al 2 jaar niet meer gezien. Dus geen idee.TRaSH schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:00:
Google zet je apps netjes terug (als je dat tenminste bij "backup" hebt aangegeven). Data had ik zelf elders bewaard. Weet niet hoe Titanium exact werkt maar als ze jouw spullen ergens op een server hebben staan zou het geen probleem moeten zijn?TRaSH schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:00:
I half gelukt bij mij om terug te zetten,
ergens iets fout gegaan met de sheduled backup.
schijnbaar ergens in februari heeft het besloten om geen bestaande data meer te backuppen.
Maar over het algemeen is de transfer goed gegaan.
miste eigenlijk alleen dat er in het begin om een wifi verbinding werd gevraagt,
eerste gedeelte deed hij op 4G zeg maar.
ergens iets fout gegaan met de sheduled backup.
schijnbaar ergens in februari heeft het besloten om geen bestaande data meer te backuppen.
Maar over het algemeen is de transfer goed gegaan.
miste eigenlijk alleen dat er in het begin om een wifi verbinding werd gevraagt,
eerste gedeelte deed hij op 4G zeg maar.
Vandaag voor het eerst geprobeerd te bellen blijkt dat er meer mensen daar last van hebben dat ze elkaar niet horen.
Hebben jullie dat ook gehad ?
3G/4G: nooit problemen gehadTRaSH schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:28:
Vandaag voor het eerst geprobeerd te bellen blijkt dat er meer mensen daar last van hebben dat ze elkaar niet horen.
Voip: af en toe kan de gebelde persoon mij na totstandkoming verbinding niet horen en ik hem/haar wel
Hmm,
Misschien nog eens installeren dan.
Via Whatsapp kan ik wel bellen.
Had wel iets gelezen over andere modems maar schijnt voor vele toch niet te helpen
Nogmaals geïnstalleerd,
Kon precies 1 telefoon gesprek voeren.
Jammer dan maar even terug naar stock
En wachten tot ze op xda gevonden hebben wat het kan zijn dat sommige mensen er last van hebben.
Misschien nog eens installeren dan.
Via Whatsapp kan ik wel bellen.
Had wel iets gelezen over andere modems maar schijnt voor vele toch niet te helpen
Nogmaals geïnstalleerd,
Kon precies 1 telefoon gesprek voeren.
Jammer dan maar even terug naar stock
En wachten tot ze op xda gevonden hebben wat het kan zijn dat sommige mensen er last van hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door TRaSH op 15-05-2017 12:38 . Reden: Update herflash ]
Vanaf gisteren is lineage OS 16 beschikbaar.
Komend weekend maar eens gaan proberen.
https://download.lineageos.org/jfltexx
Update:
Inmiddels geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Bellen en camera (foto en film) werken. Bluetooth nog niet getest. Komende dagen maar eens gaan ervaren of het blijft werken.
Komend weekend maar eens gaan proberen.
Update:
Inmiddels geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Bellen en camera (foto en film) werken. Bluetooth nog niet getest. Komende dagen maar eens gaan ervaren of het blijft werken.
[ Voor 42% gewijzigd door user121 op 17-08-2019 00:31 . Reden: Inmiddels geïnstalleerd ]
Vanaf vandaag is lineage OS 17.1 beschikbaar voor de Galaxy S4 (jfltexx)
Net geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Bellen en camera (foto en film) werken. Bluetooth nog niet getest. Komende dagen maar eens gaan ervaren of het blijft werken.
Net geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te werken. Bellen en camera (foto en film) werken. Bluetooth nog niet getest. Komende dagen maar eens gaan ervaren of het blijft werken.
Inmiddels is lineage os 18.1 beschikbaar. Maar gewoon omdat het kan weer geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren. Bellen, wifi, bluetooth, camera. 4g nog niet getest. Voor nu geïnstalleerd met MindTheGapps en als launcher Trebuchet. Wil als deze beschikbaar is nog wel over naar OpenGapps en Pixel launcher.
Oorspronkelijk ooit gestart met Android 4.2.2 en officiële ondersteuning is gestopt bij versie 5.01. Toestel is uit december 2013 en werkt na ruim 7 jaar nog steeds prima. Wel wat langzaam en de accu is wel wat snel leeg. Maar als reserve toestel nog prima bruikbaar.
Oorspronkelijk ooit gestart met Android 4.2.2 en officiële ondersteuning is gestopt bij versie 5.01. Toestel is uit december 2013 en werkt na ruim 7 jaar nog steeds prima. Wel wat langzaam en de accu is wel wat snel leeg. Maar als reserve toestel nog prima bruikbaar.
[ Voor 33% gewijzigd door user121 op 05-05-2021 17:02 ]
Hier ook geinstalleerd (zonder gapps). Nog niet uitgebreid gestest maar alles lijkt te werken. Blijft leuk om een oud toestel nieuw leven in te blazenuser121 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:53:
Inmiddels is lineage os 18.1 beschikbaar. Maar gewoon omdat het kan weer geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren. Bellen, wifi, bluetooth, camera. 4g nog niet getest. Voor nu geïnstalleerd met MindTheGapps en als launcher Trebuchet. Wil als deze beschikbaar is nog wel over naar OpenGapps en Pixel launcher.