Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22
snap er niets van, krijg die CWM niet geinstalled. Flash de .tar netjes via odin maar als ik probeer te booten in recovery dan krijg ik t niet voor elkaar?! gaat gewoon als reg. door. (zie wel in blauwe letter booting to recovery maar start vervolgesn gewoon systeem normaal.....weird?!)

Zou 't komen door 'write protection' ? http://i5.minus.com/ib1ABPqFD8kdbE.jpg ? (maar ik kan wel prima de CF-Root flashen dus dat is 't ook niet denk ik...??)

[ Voor 22% gewijzigd door WTM op 18-05-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 12:26
WTM schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:34:
snap er niets van, krijg die CWM niet geinstalled. Flash de .tar netjes via odin maar als ik probeer te booten in recovery dan krijg ik t niet voor elkaar?! gaat gewoon als reg. door. (zie wel in blauwe letter booting to recovery maar start vervolgesn gewoon systeem normaal.....weird?!)

Zou 't komen door 'write protection' ? http://i5.minus.com/ib1ABPqFD8kdbE.jpg ? (maar ik kan wel prima de CF-Root flashen dus dat is 't ook niet denk ik...??)
Als je je telefoon heb geroot downloade de apk genaamd quick boot ( kan je vinden in de playstore)
dauw op recovery en kijk of die er dan wel inkomt. want ik heb het zelfde probleem. Maar dankzij de ap kom ik er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 12:42

KneoK

Not in a million lightyears

Bij mij staat write protection ook altijd op enabled maar tot nu toe nog geen problemen gehad met twrp. Wellicht is het nog een bugje in CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
KneoK schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:37:
Bij mij staat write protection ook altijd op enabled maar tot nu toe nog geen problemen gehad met twrp. Wellicht is het nog een bugje in CWM.
Ik heb Omega V3 draaien werkt prima maar ook met TWRP.Als nu Cwm uitkomt kan ik die dan gewoon met Odin erop zetten, of moet ik eerst TWRP verwijderen?
Ben zo gewend aan CWM werkt veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Tunestwo schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:09:
[...]

Als je je telefoon heb geroot downloade de apk genaamd quick boot ( kan je vinden in de playstore)
dauw op recovery en kijk of die er dan wel inkomt. want ik heb het zelfde probleem. Maar dankzij de ap kom ik er wel.
Als het logo + blauwe letters in beeld zijn moet je Home en Vol. Up in blijven houden, maar Power loslaten.

Dan kom je in recovery.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:44:
[...]

Ik heb Omega V3 draaien werkt prima maar ook met TWRP.Als nu Cwm uitkomt kan ik die dan gewoon met Odin erop zetten, of moet ik eerst TWRP verwijderen?
Ben zo gewend aan CWM werkt veel lekkerder.
Je kunt als het goed is en er komt een Odin flashable versie van CWM uit gewoon die flashen zonder TWRP te verwijderen. Je overschrijft dan gewoon de recovery. Omega V3 draait hier ook als een zonnetje, ben nog helemaal geen rare dingen tegengekomen. Batterijverbruik lijkt prima in orde, snelheid is dik in orde en alles draait hartstikke stabiel.

@Sua >> De Home knop is niet nodig. Gewoon Power + Vol Up (of Vol Down voor Download), wachten op de buzz, dan Power loslaten en nog even wachten totdat het Samsung logo verschijnt met linksboven in blauwe letters Entering Recovery oid.

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 18-05-2013 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
KneoK schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 06:02:
[...]

Je kunt als het goed is en er komt een Odin flashable versie van CWM uit gewoon die flashen zonder TWRP te verwijderen. Je overschrijft dan gewoon de recovery. Omega V3 draait hier ook als een zonnetje, ben nog helemaal geen rare dingen tegengekomen. Batterijverbruik lijkt prima in orde, snelheid is dik in orde en alles draait hartstikke stabiel.

@Sua >> De Home knop is niet nodig. Gewoon Power + Vol Up (of Vol Down voor Download), wachten op de buzz, dan Power loslaten en nog even wachten totdat het Samsung logo verschijnt met linksboven in blauwe letters Entering Recovery oid.
Heb 1 minpuntje met de omega v3, en dat is dat mijn muziek player niet werkt. Bij het inladen van de muziek krijg ik elke keer de tekst is gestopt in beeld. Als ik dat wegklik krijg ik wel de muziek bibliotheek te zien, maar bij het aanklikken gebeurd er niets waarna hij spontaan afsluit. Heb via het omega forum een nieuwe apk gekregen van de speler. Maar bij de installatie gaat het hier ook mis. Dus ben ik veroordeeld tot de standaard google speler. Nou ja beter iets dan niets. Dan maar hopen dat er een kernel gaat komen die Stweaks aan boord heeft. Dan kunnen we o.a muziek voorkeuren weer zelf instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
KneoK schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 06:02:
[...]

bij mij zie ik 'entering recovery' wel maar hij gaat de recovery niet in.....

/edit:
ik voel me echt een beunhaas, knopjes steeds te lang ingehouden. Key is direct loslaten als je die blauwe lettertjes van booting recovery erop doet.

Heb Philz recovery geflashed en nu net Wanamlite erop gezet. Ben benieuwd hoe die loopt :-)

/edit2:
hmm wanamlite is 't nog niet. Krijg wat vervelende errors dat apparaat aangepast is en ik moet rebooten om te beveiligen. Knox gedoe? Schijnt dat omega dat niet heeft, zal die er eens op proberen te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door WTM op 18-05-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Ik heb mijn S4 geroot door via ODIN het bestand CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar toe te passen.

Nu wil ik terug naar stock rom. Dus heb ik via sammobile.com de stock rom gedownload.

I9505XXUAMDC_I9505TNLAMD6_I9505XXUAMDC_HOME.tar

Ik wil het zo gaan aanpakken:

In ODIN bij PDA het bestand I9505XXUAMDC_I9505TNLAMD6_I9505XXUAMDC_HOME.tar selecteren.
Auto reboot en F. Reset Time aanvinken.
Re-Partition NIET aanvinken.
En het proces starten.

Een aantal vragen:
1. Doe ik het zo goed?
2. Root zal dan weg zijn, maar kan ik dan weer OTA updates krijgen?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Tremio schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:40:
Ik heb mijn S4 geroot door via ODIN het bestand CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar toe te passen.

Nu wil ik terug naar stock rom. Dus heb ik via sammobile.com de stock rom gedownload.

I9505XXUAMDC_I9505TNLAMD6_I9505XXUAMDC_HOME.tar

Ik wil het zo gaan aanpakken:

In ODIN bij PDA het bestand I9505XXUAMDC_I9505TNLAMD6_I9505XXUAMDC_HOME.tar selecteren.
Auto reboot en F. Reset Time aanvinken.
Re-Partition NIET aanvinken.
En het proces starten.

Een aantal vragen:
1. Doe ik het zo goed?
2. Root zal dan weg zijn, maar kan ik dan weer OTA updates krijgen?

Bedankt alvast.
Ik zou wel eerst voor het flashen Triangle Away draaien om de flashcounter op 0 te krijgen. Vervolgens inderdaad dit zo flashen en wel compleet wipen via recovery lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Dit is een kwestie van .apk installeren en kijken op welke counter die staat? Ik heb namelijk geen custom ROM geinstalleerd, maar alleen geroot. Ik zie ook geen triangle ofzo wanneer de telefoon opstart.

[ Voor 17% gewijzigd door Tremio op 18-05-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Tremio schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:55:
Dit is een kwestie van .apk installeren en kijken op welke counter die staat? Ik heb namelijk geen custom ROM geinstalleerd, maar alleen geroot. Ik zie ook geen triangle ofzo wanneer de telefoon opstart.
Nou volgens mij kan je triangle away alleen draaien als telefoon root heeft. Flashen met cf root heeft de flashcounter op 1 gezet met custom rom dus die krijg je niet weg anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:11:
[...]

Heb 1 minpuntje met de omega v3, en dat is dat mijn muziek player niet werkt. Bij het inladen van de muziek krijg ik elke keer de tekst is gestopt in beeld. Als ik dat wegklik krijg ik wel de muziek bibliotheek te zien, maar bij het aanklikken gebeurd er niets waarna hij spontaan afsluit. Heb via het omega forum een nieuwe apk gekregen van de speler. Maar bij de installatie gaat het hier ook mis. Dus ben ik veroordeeld tot de standaard google speler. Nou ja beter iets dan niets. Dan maar hopen dat er een kernel gaat komen die Stweaks aan boord heeft. Dan kunnen we o.a muziek voorkeuren weer zelf instellen. :)
Hmm, ik heb nog niet zo heel veel muziek op m'n toestel staan maar de Samsung player werkt hier wel gewoon. Wellicht dat een factory reset of opnieuw flashen van de rom uitkomst biedt? Al lijkt me dat iets teveel van het goeie als je al een andere oplossing hebt.
Tremio schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:55:
De meest betrouwbare manier is om even in Download mode te booten, dan zie je in kleine letters linksboven waar de counter op staat. Als je alleen cf-root hebt geflashed dan zou de counter op 1 moeten staan.

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 18-05-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Wanamlite draaide hier niet lekker. Security probleem (kun je wel seandroid freeze doen in Titanium Backup overigens). Camera werkte ook niet.

Goed. Full wipe nu net, en stock terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:49
Sinds vrijdag een S4 in het bezit welke Vodafone branded bleek te zijn.
Heb via odin de laatste PHN versie geflashed.
Vervolgens op xda-developers deze uitleg gevolgd om het toestel te rooten en en evengoed via ota / kies update's te kunnen doen. Ook heb ik de flascounter met deze uitleg op 0 kunnen zetten.
Echter als ik mijn S4 aansluit op de pc dan gaf kies de melding dat mijn toestel geen software update via kies kan doen.

Wanneer ik *#1234# beltoets doe in de dialer dan zie ik wel dat de csc code goed staat.
Uitendelijk bleek dat mijn product-code nog op de VDF stond. Ik kon dit zien met het programma
checkfus.

De oplossing was uiteindelijk het volgende, toestel opstarten in recovery (vol up + home + power)
en kiezen voor wipe cache partition. Toen gaf checkfus wel PHN aan en kies gaf dat mijn toestel nu wel software via kies kan doen. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull72
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 22:39
Ik heb als redelijke leek gisteren mijn telefoon succesvol geroot. Echter, ik wil toch graag updates via Kies binnenhalen en mijn telefoon unrooten. Ik heb nu de branded T-mobile versie. Wat is nu het handigst om te doen? Kan ik de stock rom er nu op flashen zodat de telefoon weer is ge-unroot. Kan ik daarna weer updates van kies binnenhalen?
Kortom ik wil mijn telefoon weer origineel maken en af van die branded T-mobile meuk.....

Graag jullie advies als newbie.....Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull72
Ik krijg nu iedere keer bij het opstarten de melding dat de su binary out of date is. Vervolgens staat er 'install Superuser'....Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull72
Als ik vervolgens kies voor install superuser krijg ik de melding: There was an error installing superuser....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull72
Opgelost, met het flashen van de standard rom is het toestel weer officieel en kan ik weer via kies updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Bull72 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:25:
Opgelost, met het flashen van de standard rom is het toestel weer officieel en kan ik weer via kies updaten!
Je kunt je toestel wel gewoon root geven zodat je evt alle rommel eraf kunt halen.
Dit doet verder niets af aan het updaten via kies.
Of je kunt de laatste versie ook binnenhalen via samfirmware en via odin op je toestel zetten.
Dan ben je veel sneller dan een update af te wachten via kies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
Eerst dit, weet je dat er een edit knop is? Dan hoef je niet vier verschillende posts achter elkaar te maken....

Waarom wil je het rooten verwijderen? Dit staat los van T-Mobile, je kan iedere stock ROM gewoon rooten zonder een andere FW te flashen, ja, je raakt de mogelijkheid kwijt van flashen via KIES, maar die updates komen hier toch veel en veel later uit dan in de rest van de wereld. Je kan die altijd via Odin flashen zonder je gegevens kwijt te raken, moet je wel iedere keer weer rooten, maar dat lijkt me de moeite niet en het biedt je aardig wat voordelen met betrekking tot backuppen en tweaks.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull72
Ok, bedankt. Ik zal de edit knop voortaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
ik ga binnenkort waarschijnlijk een S4 aanschaffen, maar ik vraag me alleen nog af of de ondersteuning van cyanogenmod en dergelijke verbeterd is nu ze voor een qualcomm processor gekozen hebben in plaats van voor een exynos processor? vond dit bij voorgaande samsung toestellen namelijk nog wel eens een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

zAo

GPLv2 Fanboy

pimjai schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:49:
ik ga binnenkort waarschijnlijk een S4 aanschaffen, maar ik vraag me alleen nog af of de ondersteuning van cyanogenmod en dergelijke verbeterd is nu ze voor een qualcomm processor gekozen hebben in plaats van voor een exynos processor? vond dit bij voorgaande samsung toestellen namelijk nog wel eens een nadeel.
Het zou zeker beter moeten zijn met de Qualcomm SoC, maar het is nog wat te vroeg om dat te zeggen. Als de Google Edition ook een Qualcommn SoC heeft, dan is het makkelijk; CM zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
De S4 GE gaat wel beschikken over de QCom, hij gaat enkel geleverd worden door/voor T-Mobile en die huidige modellen beschikken ook hierover i.v.m. LTE.

Als ze verder geen hardware aanpassingen doen zie ik het zonnig in voor een Google ROM voor de i9505 modellen :) Hopelijk zelfs met OTA updates en dergelijke (tenzij ze een S/N of Imei check gaan doen, maar waarom zouden ze?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
Gisteren Omega 3.0 geflashed ben blij met het resultaat en alles werkt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Tunestwo schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:33:
Gisteren Omega 3.0 geflashed ben blij met het resultaat en alles werkt zover.
Met twrp toch? Of cwm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

WTM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:55:
[...]

Met twrp toch? Of cwm?
Ik heb 'm met TWRP geflashed, tot nu toe ook erg tevreden met de Omega rom. Gewoon hartstikke stabiel, lekker snel en goed batterijverbruik. 24 Uur gebruik met 4 uur screentime en anderhalf uur Candy Crush (I know...) is makkelijk te doen met nog 20% over dus dat zit in ieder geval wel snor. Jammer dat Omega Tools op het moment nog weinig vernieuwends brengt maar dat zal in de toekomst ongetwijfeld nog beter worden.

Ik ben nog steeds geen fan van TWRP maar ook dat werkt tot nu toe gewoon prima. Touch is een beetje gevoelig maar daar kun je wel aan wennen en verder doet het gewoon wat het zou moeten doen. Toch zal er weer CWM op m'n toestel komen zodra we officieel ondersteund gaan worden.

Ben overigens ook wel enthousiast over de Google Edition van het toestel. Dat zou zeker moeten zorgen voor lekkere schone roms als ze de hardware een beetje met rust laten. Wat ik me afvraag is of ze alle sensors in het toestel wel zullen gaan ondersteunen, of in ieder geval aparte apps gaan uitbrengen voor alle sensors. S-Health is natuurlijk voor veel mensen gewoon een stukje bloatware maar toch is het wel tof als bragging topic. Kijk mijn toestel eens de luchtvochtigheid kunnen meten :D Ook vraag ik me af hoe het zal zitten met de leuke hebbedingetjes in de camerasoftware.

[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 23-05-2013 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
KneoK schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 04:10:
[...]

Ik heb 'm met TWRP geflashed, tot nu toe ook erg tevreden met de Omega rom. Gewoon hartstikke stabiel, lekker snel en goed batterijverbruik. 24 Uur gebruik met 4 uur screentime en anderhalf uur Candy Crush (I know...) is makkelijk te doen met nog 20% over dus dat zit in ieder geval wel snor. Jammer dat Omega Tools op het moment nog weinig vernieuwends brengt maar dat zal in de toekomst ongetwijfeld nog beter worden.

Ik ben nog steeds geen fan van TWRP maar ook dat werkt tot nu toe gewoon prima. Touch is een beetje gevoelig maar daar kun je wel aan wennen en verder doet het gewoon wat het zou moeten doen. Toch zal er weer CWM op m'n toestel komen zodra we officieel ondersteund gaan worden.

Ben overigens ook wel enthousiast over de Google Edition van het toestel. Dat zou zeker moeten zorgen voor lekkere schone roms als ze de hardware een beetje met rust laten. Wat ik me afvraag is of ze alle sensors in het toestel wel zullen gaan ondersteunen, of in ieder geval aparte apps gaan uitbrengen voor alle sensors. S-Health is natuurlijk voor veel mensen gewoon een stukje bloatware maar toch is het wel tof als bragging topic. Kijk mijn toestel eens de luchtvochtigheid kunnen meten :D Ook vraag ik me af hoe het zal zitten met de leuke hebbedingetjes in de camerasoftware.
Er zijn nu al apps welke de sensor benaderen, kijk maar eens naar Ambient.

Ik denk dat de Google Edition wel de sensoren aan boord heeft maar verder geen standaard apps zal hebben, maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben ook van plan binnenkort de S4 aan te schaffen waarbij ik natuurlijk ga tweaken.

Wat mij ideaal lijkt is een CM, maar dan mét Samsung's features met al die sensors. (air gesture, enz).
Op zich, als ze de stock Android met extra sensor-apps aanbieden, kunnen andere ROMbouwers die gewoon in de ROM erbij zetten lijkt mij. Is die kans er?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

F.West98 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:11:
Ik ben ook van plan binnenkort de S4 aan te schaffen waarbij ik natuurlijk ga tweaken.

Wat mij ideaal lijkt is een CM, maar dan mét Samsung's features met al die sensors. (air gesture, enz).
Op zich, als ze de stock Android met extra sensor-apps aanbieden, kunnen andere ROMbouwers die gewoon in de ROM erbij zetten lijkt mij. Is die kans er?
Die kans lijkt me niet erg groot omdat de drivers voor de diverse sensoren waarschijnlijk niet open-source zijn en ook niet door Samsung vrijgegeven worden en CM zal niet gebaseerd zijn op de Android versie die op de GE zal gaan draaien.

Maar wie weet, voor hetzelfde geld kunnen ze wel een hoop uit die rom slopen en implementeren in CM en AOSP of AOKP roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 11:35
Krijg na installatie SuperSU uit Play Store de volgende foutmelding als ik de root-methode van Mr Q gebruik:

"Er is geen SU binary geinstalleerd en SeprSU kan deze niet installeren. Dit is een probleem!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Heb 'm inmiddels maar met de Odin-methode geroot en dat werkte wel gewoon. Maar ben er ook achter dat de foutmelding het gevolg is van een update van Samsung. Hier de manier om het op te lossen: forum xda. Lijkt me goed om deze link op te nemen in de openingspost.

Hier een lijst van bloatware die je zonder risico's kunt freezen/deleten: Seber Tech lijst

[ Voor 96% gewijzigd door iexip66 op 26-05-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515502

iexip66 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 08:32:
Hier een lijst van bloatware die je zonder risico's kunt freezen/deleten: Seber Tech lijst
Wel kicken, zo'n 5 inch Nokia 3310. Geen internet, e-mail, agenda, maps, youtube. Goeie accuduur erna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 08:09
Jongens ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van een GS4. Ben al druk op XDA bezig maar blijkbaar is er nog niet zoveel. Het lijkt mij ook dat de weinige custom ROMs die er tot nu toe zijn nog niet volledig klaar zijn of helemaal werken.

Natuurlijk gaat dit me niet tegenhouden om mijn toestel vandaag nog te rooten :D

Enkele vraagjes hierbij:
1) CF-auto root lijkt mij de makkelijkste methode tot nu toe?
2) TRWP of CWM? Ik ben CWM gewoon van mijn GS2 en heb nog nooit van TRWP gehoord. Mij lijkt het het beste om na het rooten in ene weg CWM te installeren om zo direct een backup te maken
3) De apps die ik met TI backup Pro van op mijn GS2 maak kan ik deze probleemloos restoren op mijn GS4?

Alvast bedankt guys 8)

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:57

Satom

Verzamel ervaringen

CobyBE schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:46:
Jongens ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van een GS4. Ben al druk op XDA bezig maar blijkbaar is er nog niet zoveel. Het lijkt mij ook dat de weinige custom ROMs die er tot nu toe zijn nog niet volledig klaar zijn of helemaal werken.

Natuurlijk gaat dit me niet tegenhouden om mijn toestel vandaag nog te rooten :D

Enkele vraagjes hierbij:
1) CF-auto root lijkt mij de makkelijkste methode tot nu toe?
- Klopt, stelt totaal niets voor. Het is zeer eenvoudig :)
2) TRWP of CWM? Ik ben CWM gewoon van mijn GS2 en heb nog nooit van TRWP gehoord. Mij lijkt het het beste om na het rooten in ene weg CWM te installeren om zo direct een backup te maken
3) De apps die ik met TI backup Pro van op mijn GS2 maak kan ik deze probleemloos restoren op mijn GS4?

Alvast bedankt guys 8)
Kan alleen je vraag 1 beantwoorden ;) Zie dik gedrukt

Zojuist zelf ook geroot, eindelijk weer alles zelf in de hand *LBE Security Master*. Maar wat eenvoudig gaat het ook, na de CF-root even Triangle Away en klaar _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Satom op 27-05-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Toestel is nu ook geroot, ik wacht wel met een andere ROM en recovery totdat er wat meer voor ontwikkeld is. Tot nu toe kan ik al de bloatware toch al freezen met Titanium backup :)

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Anoniem: 515502 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:20:
[...]

Wel kicken, zo'n 5 inch Nokia 3310. Geen internet, e-mail, agenda, maps, youtube. Goeie accuduur erna :)
Bloatware die je kunt uitzetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Satom schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:49:
[...]
Kan alleen je vraag 1 beantwoorden ;) Zie dik gedrukt

na de CF-root even Triangle Away en klaar _/-\o_
Ik had geen triangle na rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

iexip66 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:08:
[...]

Ik had geen triangle na rooten
Dat zei ik ook niet. Triangle Away is om je flash counter op 0 te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na twee jaar uitermate tevreden te zijn geweest met een S2 eergisteren een S4 gehaald. Al went het allemaal (veel te) snel (qua snelheid, schermgrootte, etc.), ben ik er toch wel uitermate tevreden over. Omega 3.1, 3Minit framework, wat andere tweaks en gerommel, leuk! Merk weinig van (micro) lags terwijl ik daar toch erg gevoelig voor ben. Gaat allemaal erg soepeltjes, op de bekende brakke apps na die het op elke Android device (helaas) niet smooth doen.

Wel zijn de custom stock Roms nog absurd groot qua filesize. Vergeleken met 150MB Roms op de S2 is 1.5GB wel erg apart. Na wat bloat te hebben gedelete uit de zip werd dat 1.2GB, maar dan nog.
Niet gespeeld met CM/AOSP nog, wil eerst even kijken hoe stock bevalt. Tot nu toe best okay :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 515502 op 29-05-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Is hier uberhaupt iemand wie CM?AOSP heeft geprobeerd? Ben wel benieuwd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeemon123 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:34:
Is hier uberhaupt iemand wie CM?AOSP heeft geprobeerd? Ben wel benieuwd... :P
Je mist dan alle Samsung apps waarvan sommigen, imho, erg fraai dan wel niet beter zijn dan de AOSP variant. Vooral de camera, agenda en e-mail app van Samsung zelf vind ik veel leuker/mooier/fijner. Dit zal op de S4-AOSP uiteraard eender zijn.

Plus mis je, i.i.g. nu, de show-op-verjaardag-dingen zoals air view/gesture. Is ook wat waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Anoniem: 515502 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:51:
[...]

Je mist dan alle Samsung apps waarvan sommigen, imho, erg fraai dan wel niet beter zijn dan de AOSP variant. Vooral de camera, agenda en e-mail app van Samsung zelf vind ik veel leuker/mooier/fijner. Dit zal op de S4-AOSP uiteraard eender zijn.

Plus mis je, i.i.g. nu, de show-op-verjaardag-dingen zoals air view/gesture. Is ook wat waard :P
True true, maar ik heb met de S2 gemerkt dat de snelheidswinst en vooral accuwinst (2x langer op een accu is niet overdreven) een hoop goed maakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeemon123 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:23:
True true, maar ik heb met de S2 gemerkt dat de snelheidswinst en vooral accuwinst (2x langer op een accu is niet overdreven) een hoop goed maakt :D
Is waar, 4.2.2 draait wonderlijk goed op de S2. Wilde dan ook eigenlijk wachten met een andere mobiel aan te schaffen maar kon het toch niet laten. Nog steeds is de S2 met een "goede" Rom een heerlijk toestel, best uniek na 2 jaar. Al zou op zich de S4 het met deze hardware toch ook wel twee jaar moeten kunnen redden.

Als Omega er eindelijk eens helemaal naar eigen zin op staat maar even AOSP proberen. De opties daarvan hebben mij altijd erg aangesproken. Al is de voor mij grootste ergernis van stock (de groene notificatie icons) met 3Minit eigenlijk wel opgelost en i.c.m. Apex launcher draait het eigenlijk wel als een zonnetje. Sja... ;)

Heb met de S4 precies dezelfde screen-on time voorlopig als met de S2, vier uur. Dat was echter met alle Samsung hubs en meuk op de achtergrond aan. Benieuwd wat het wordt met wat minder dingen draaiende.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 515502 op 29-05-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Anoniem: 515502 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:55:
[...]

Is waar, 4.2.2 draait wonderlijk goed op de S2. Wilde dan ook eigenlijk wachten met een andere mobiel aan te schaffen maar kon het toch niet laten. Nog steeds is de S2 met een "goede" Rom een heerlijk toestel, best uniek na 2 jaar. Al zou op zich de S4 het met deze hardware toch ook wel twee jaar moeten kunnen redden.

Als Omega er eindelijk eens helemaal naar eigen zin op staat maar even AOSP proberen. De opties daarvan hebben mij altijd erg aangesproken. Al is de voor mij grootste ergernis van stock (de groene notificatie icons) met 3Minit eigenlijk wel opgelost en i.c.m. Apex launcher draait het eigenlijk wel als een zonnetje. Sja... ;)

Heb met de S4 precies dezelfde screen-on time voorlopig als met de S2, vier uur. Dat was echter met alle Samsung hubs en meuk op de achtergrond aan. Benieuwd wat het wordt met wat minder dingen draaiende.
Ik wacht in ieder geval tot de eerste official nightly, en dan ga ik direct over :P
En dan maar weer wachten op de GE rom (wat waarschijnlijk ook direct 4.3 is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Ik heb juist gezien dat PAC rom (PA, CM & AOSP combi) zijn WIFI bug heeft gefixed. Misschien een van deze toch eens gaan flashen. Dit was namelijk mijn favoriete ROM op de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
CobyBE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:52:
Ik heb juist gezien dat PAC rom (PA, CM & AOSP combi) zijn WIFI bug heeft gefixed. Misschien een van deze toch eens gaan flashen. Dit was namelijk mijn favoriete ROM op de S2.
Let us know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Werkt de 'motochopper'-SuperSU manier nog?

Ik krijg het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[*] Waiting for device...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
[*] Device found.
[*] Pushing exploit...
7244 KB/s (1283460 bytes in 0.173s)
[*] Pushing root tools...
5874 KB/s (96260 bytes in 0.016s)
6266 KB/s (1867568 bytes in 0.291s)
[*] Manually install SuperSU from the Play Store now. Do not run it yet. Press e
nter when done.
Druk op een toets om door te gaan. . .
[*] Rooting phone...
[+] This may take a few minutes.
[-] Failure.
[*] Cleaning up...
[*] Please run SuperSU now and update the binary when asked. Press enter when do
ne.

Bij regel 15 dus een Failure... Maar geen uitleg...
Binary van SU kan niet worden geupdate, dus ga ik maar niet door.

Ik heb mijn Nederlandse toestel maandag gehaald bij Saturn, een Nederlands model (8806085629004).
Er was toen een system update, dus misschien heeft die de exploit verwijderd? Op xda en hier zie ik niet snel een oplossing. Of ik moet slecht zoeken...

Debugging staat aan. Dit inmiddels op twee Windows 7 64x computers geprobeerd.

Doe ik iets fouts? Wat betekend de failure op dat punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 15:59
F.West98 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:11:

Zoiets bestaat al voor de Galaxy Note II, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2134099
Zolang er dus maar iemand is die dit wil maken, zit je goed.
AOSP look met Samsung Apps naar keuze.
Tenzij je echt persé CM wilt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Mau_Maus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:35:
Werkt de 'motochopper'-SuperSU manier nog?

Ik krijg het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[*] Waiting for device...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
[*] Device found.
[*] Pushing exploit...
7244 KB/s (1283460 bytes in 0.173s)
[*] Pushing root tools...
5874 KB/s (96260 bytes in 0.016s)
6266 KB/s (1867568 bytes in 0.291s)
[*] Manually install SuperSU from the Play Store now. Do not run it yet. Press e
nter when done.
[*] Rooting phone...
[+] This may take a few minutes.
[-] Failure.
[*] Cleaning up...
[*] Please run SuperSU now and update the binary when asked. Press enter when do
ne.

Bij regel 15 dus een Failure... Maar geen uitleg...
Binary van SU kan niet worden geupdate, dus ga ik maar niet door.

Ik heb mijn Nederlandse toestel maandag gehaald bij Saturn, een Nederlands model (8806085629004).
Er was toen een system update, dus misschien heeft die de exploit verwijderd? Op xda en hier zie ik niet snel een oplossing. Of ik moet slecht zoeken...

Debugging staat aan. Dit inmiddels op twee Windows 7 64x computers geprobeerd.

Doe ik iets fouts? Wat betekend de failure op dat punt?
Waarom root je niet met de Chainfire 'CF-Autoroot' methode? Flashen met odin, easy as pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
WTM schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Waarom root je niet met de Chainfire 'CF-Autoroot' methode? Flashen met odin, easy as pie.
Dat kan inderdaad altijd nog. Maar ik ben benieuwd wat de oorzaak is.
Misschien gaat daardoor de andere manier ook niet werken.

Edit:
Ik zit Odin-manier te testen tot punt van echt flashen... En loop nu hier tegenaan:
7. zorg dat ''auto reboot'' en ''f. reset time'' aan gevinkt zijn.

Ik kan niks aanvinken.
Ik kan wel in de ini file dit op '1' zetten via 'OptionEnable=1' en dan kan ik het aanvinken of direct via 'FResetTime=1', maar is dat de juiste manier?

Edit2:
Ik kon niet wachten ;) En het maar zo geforceerd en is gelukt. Misschien is de pakage aangepast van de download link waardoor options uitstond in de ini.

Misschien handig als stap erbij te zetten?
En bij stap 8 de melding dat je een scherm krijgt dat je nog Volume Up moet doen voor je echt in die Download modus komt?
Misschien beetje mierenne*kerij, maar wel volledig.

[ Voor 55% gewijzigd door Mau_Maus op 30-05-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Mau_Maus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:53:
[...]

Dat kan inderdaad altijd nog. Maar ik ben benieuwd wat de oorzaak is.
Misschien gaat daardoor de andere manier ook niet werken.

Edit:
Ik zit Odin-manier te testen tot punt van echt flashen... En loop nu hier tegenaan:
7. zorg dat ''auto reboot'' en ''f. reset time'' aan gevinkt zijn.

Ik kan niks aanvinken.
Ik kan wel in de ini file dit op '1' zetten via 'OptionEnable=1' en dan kan ik het aanvinken of direct via 'FResetTime=1', maar is dat de juiste manier?

Edit2:
Ik kon niet wachten ;) En het maar zo geforceerd en is gelukt. Misschien is de pakage aangepast van de download link waardoor options uitstond in de ini.

Misschien handig als stap erbij te zetten?
En bij stap 8 de melding dat je een scherm krijgt dat je nog Volume Up moet doen voor je echt in die Download modus komt?
Misschien beetje mierenne*kerij, maar wel volledig.
ME2 firmware hier heb ik gewoon zo geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Als je het zip/rar bestand van cf-root van XDA pakt, zit daar ook Odin bij, die heb ik ook gebruikt en heb niets aangevinkt. Dat kon ook niet en alles verliep zeer soepel! Hoefde alleen bij PDA het tar bestand te selecteren.

Edit: Oops, je verhaal verkeerd gelezen O-)

[ Voor 56% gewijzigd door Satom op 30-05-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Iemand een idee wanneer de officiële CWM beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iexip66 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:12:
Iemand een idee wanneer de officiële CWM beschikbaar komt?
De huidige versie doet alles dat ik wil. Wat mis je aan deze versie(s) vooralsnog dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Anoniem: 515502 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:46:
[...]

De huidige versie doet alles dat ik wil. Wat mis je aan deze versie(s) vooralsnog dan? :)
Heel simpel CWM werkt lekkerder. Twrp is zo gevoelig en tegenover CWM onlogisch ingedeeld. Dat het werkt is dus niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pappaleone schreef op zondag 02 juni 2013 @ 07:12:
Heel simpel CWM werkt lekkerder. Twrp is zo gevoelig en tegenover CWM onlogisch ingedeeld. Dat het werkt is dus niet het probleem.
Ik bedoelde dus: wat mankeert er aan de versie(s) van CWM die er nu al uit zijn... Draai deze probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Als ik in ROM Manager kijk dan trek ik de conclusie dat er nog geen versie voor de S4 is. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Edit: heb nu inderdaad een versie gedownload. Het is een tar-bestand. Neem aan dat ik die met Odin moet flashen? Zou iemand dat kunnen uitleggen. Heb veel S2-ervaring, maar Odin gebruikte ik eigenlijk nooit vanwege CWM.

[ Voor 49% gewijzigd door iexip66 op 02-06-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Tar bestanden kun je met Odin flashen. De bestanden die in de tar bestand staan worden dan geplaatst in je telefoon, je kan zelfs in de map meta-inf (als ik het goed heb) zien wat er gedaan word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Ik heb toch maar besloten de unofficial nightly van CM10.1 te flashen en ik heb alles behalve spijt :)

Zo hoort een telefoon met deze specificaties te lopen, wat een verademing :D

Alles op NFC na werkt, alleen de camera heeft duidelijk nog wat werk nodig (flits werkt niet meer na 1 foto bijvoorbeeld).

Nu al een aanrader...

Edit: NFC werkt wel al :9

[ Voor 5% gewijzigd door Zeemon123 op 03-06-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Anoniem: 515502 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 08:27:
[...]

Ik bedoelde dus: wat mankeert er aan de versie(s) van CWM die er nu al uit zijn... Draai deze probleemloos?
Sorry verkeerd begrepen, de een heeft geen probleem met cwm, de ander weer wel. Dus het zal nog wel even behelpen zijn. Ik denk dat Chainfire eerstdaags wel met de oplossing komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Heb CWM 6.0.3 inmidels geïnstalleerd. Als ik echter vervolgens met ROM Manager een backup probeer te maken, krijg ik de melding dat ik eerst CWM moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iexip66 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:10:
Heb CWM 6.0.3 inmidels geïnstalleerd. Als ik echter vervolgens met ROM Manager een backup probeer te maken, krijg ik de melding dat ik eerst CWM moet installeren.
Dan maak je een backup met CWM zélf? Doe niet anders. Werkt gewoon áltijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Anoniem: 515502 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Dan maak je een backup met CWM zélf? Doe niet anders. Werkt gewoon áltijd prima :)
Da's uiteraard een optie. Was echter altijd gewend om het met ROM Manager te doen. Kennelijk herkent ie de geïnstalleerde versie nog niet als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Is het mogelijk om de Samsung camera apk te flashen over een CM nightly?

Mijn S4 komt volgende week binnen, en waarschijnlijk wordt die direct uit de doos geroot. Dat heb ik ook met mijn S3 gedaan. Die heeft dus echt nooit op een standaard rom gedraaid. Wel merk ik bij de S3 nightlies dat de camera te wensen overlaat. En voordat ik CM ga draaien op de S4 ipv bijvoorbeeld Omega wil ik toch wel een geheel functionele camera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:30
Is er toevallig ook al een Custom Rom beschikbaar waarmee je stock android krijgt?
En hoe zijn de ervaringen daarmee?

Of is er nog geen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

geertvduin schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:41:
Is er toevallig ook al een Custom Rom beschikbaar waarmee je stock android krijgt?
En hoe zijn de ervaringen daarmee?

Of is er nog geen beschikbaar?
Unofficial CM10.1 waarschijnlijk, anders zou ik zeggen, check XDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Koriel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:21:
Is het mogelijk om de Samsung camera apk te flashen over een CM nightly?
Ga ik zo voor u testen :)

Hier in ieder geval de APK:
https://www.dropbox.com/s/hx8kxd7tt1cmwgb/SamsungCamera2.apk

Edit: Bij mij installeert hij niet :O

[ Voor 6% gewijzigd door Zeemon123 op 05-06-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Zeemon123 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:52:
[...]

Ga ik zo voor u testen :)

Hier in ieder geval de APK:
https://www.dropbox.com/s/hx8kxd7tt1cmwgb/SamsungCamera2.apk

Edit: Bij mij installeert hij niet :O
2bad
In ieder geval bedankt voor het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Mijn vriendin heeft sinds kort een unbranded s4 welke ik alleen geroot heb, dus geen custom roms of recoveries verder. Kan ik nu somehow (hoe dus?) voor elkaar krijgen dat de micro sdxc card als primary storage gebruikt wordt (als dit uberhaupt raadzaam is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Dat is nog niet te swappen, er word op xda wel her en der om gevraagd.
Als je dan toch apps op je externe sd wil zitten kan je foldermount gebruiken.

App is te vinden in de playstore.

Foxhounds rom op me s4 geflashed, ben er tevreden mee.
Soepel en snel. Samen met ktoonez kernel en de nodige tweaks een super battery Life :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

RUFFNECK schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:51:
Mijn vriendin heeft sinds kort een unbranded s4 welke ik alleen geroot heb, dus geen custom roms of recoveries verder. Kan ik nu somehow (hoe dus?) voor elkaar krijgen dat de micro sdxc card als primary storage gebruikt wordt (als dit uberhaupt raadzaam is)
Er zit op zeer korte termijn een update aan te komen die de mogelijkheid gaat bieden om apps ook op je externe sd kaart te kunnen installeren. Dit naar aanleiding van de klachten over de hoeveelheid beschikbare ruimte op de interne sd kaart.

http://www.nu.nl/tech/349...-galaxy-s4-verhelpen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Zit nu al een halve dag op PAC ROM en tot nu toe zeer tevreden, multi DPI and volledige customization. Zal na een dag of twee mijn verdere bevindinge hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb Autoroot uitgevoerd, Busybox geinstalleerd, maar geen enkele sshd server doet het: na het inloggen wordt de verbinding vrolijk verbroken.

Hoe ssh'en jullie naar je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Nu bezig Omega 5 te flashen, kom ik erachter dat je eerst MEA stock firmware moet flashen anders krijg je WiFi niet aan de praat. Trage MEA firmware nu binnen harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb vandaag ook cf-auto geprobeerd.

Eerst stock rom erop gezet. Dan met odin3 cf-auto-root erop gezet.

SuperU gaf fout melding met update. Toen maar superSU gedownload.

Alles lijkt nu geroot

Maar met deze root kan je toch OTA ontvangen?? Bij mij geeft die een melding van "apparaat is aangepast...."

Heb ik iets verkeerds gedaan?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Nee, je kan geen OTA ontvangen. Tenminste hier ook niet en ook Cf auto root gebruikt, geloof dat er wel even rom is waar het wel kan.. Maar je kan sowieso wel via kies updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Omega 5, toch met TWRP gedaan, loopt prima. Fijn om ook call recording weer te hebben. Wel eerst stock MEA flashen dan deze en dan gaat 't goed :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
WTM schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:52:
Omega 5, toch met TWRP gedaan, loopt prima. Fijn om ook call recording weer te hebben. Wel eerst stock MEA flashen dan deze en dan gaat 't goed :-).
Nu drie keer stock geflashed, TWRP via Odin, en dan Omega V5.. en weer doet die klere wifi het niet... :-((

Ik krijg wel handigheid in het flashen via Odin.. Na het flashen van de laatste stock, wifi check ok, TWRP flashen, booten, wifi check ok.. flashen van Omega V5.. Wifi fail.. al direct geflashed nadat ik TWRP had geflashed, met wifi aan /uit.. met en zonder dalvik cache wipe..

/Edit:

Gelukt
Andere kernel geflashed..

[ Voor 35% gewijzigd door Koriel op 09-06-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
Official CM10.1 nightly builds starten vandaag voor de I9505

https://plus.google.com/1...5128383/posts/3c3vCb9SApB

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
IK dacht dat Cm niet meer samsung ondersteunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
Dat teamhacksung niets meer doet betekent niet dat er geen cm komt voor samsung devices

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Ben na twee dagen toch weer terug op stock. Alles werkte eigenlijk prima (hier en daar nog eens een FC maar da's niets ernstigs). Echter kon ik geen MMS meer versturen. Nu had ik dit ook al bij mijn GS2 toen ik pacrom (of eender welke andere AOSP rom) gebruikte.

Mijn vraag:

Weet er iemand waarom ik met de Belgische provider Proximus geen MMS kan versturen/ontvangen als ik op AOSP zit? Ik kan hier niet direct iets over vinden op Google. Verder heb ik de APN settings gecontroleerd en deze zijn gewoon goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
CobyBE schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:01:
Mijn vraag:

Weet er iemand waarom ik met de Belgische provider Proximus geen MMS kan versturen/ontvangen als ik op AOSP zit? Ik kan hier niet direct iets over vinden op Google. Verder heb ik de APN settings gecontroleerd en deze zijn gewoon goed ingesteld.
Heb je er ook op gelet dat bij sommige providers voor MMS extra APN settings benodigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Zeemon123 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Heb je er ook op gelet dat bij sommige providers voor MMS extra APN settings benodigd zijn?
Hoe bedoel je? Ik zie namelijk gewoon alle instellingen zoals ze op de Proximus website staan ook in mijn configuratie staan zeg maar.

Edit: Ik heb tevens de "Proxmus internet" en "Proximus MMS" APNs geconfigureerd

[ Voor 10% gewijzigd door CobyBE op 10-06-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
CobyBE schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Hoe bedoel je? Ik zie namelijk gewoon alle instellingen zoals ze op de Proximus website staan ook in mijn configuratie staan zeg maar.

Edit: Ik heb tevens de "Proxmus internet" en "Proximus MMS" APNs geconfigureerd
Bij mij zijn er 2 APN's toegevoegd.. 1 voor internet en 1 voor MMS.

Het kan dus zijn dat alleen je mobiele internet configureren niet voldoende is om MMS te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Zeemon123 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:58:
[...]

Bij mij zijn er 2 APN's toegevoegd.. 1 voor internet en 1 voor MMS.

Het kan dus zijn dat alleen je mobiele internet configureren niet voldoende is om MMS te verzenden.
Ok, enkel dat beiden wel (zo ver ik kan zien, goed) geconfigureerd zijn :\

Straks eens wat verschillende ROMs flashen om te kijken of dit verandering brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
CobyBE schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:03:
[...]

Ok, enkel dat beiden wel (zo ver ik kan zien, goed) geconfigureerd zijn :\

Straks eens wat verschillende ROMs flashen om te kijken of dit verandering brengt..
Ok, je hebt ze wel beiden dus, dan is dat het niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

-knip

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 337854 op 10-06-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
@Zeemon123: Nee inderdaad :p

Greenbeaty2: Staat auto brightness aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Bij mij op stock rom en autobrightness ook, op CM ook met autobrightness niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Draai nu een aantal dagen omega versie 5. Erg tevreden! Stock was ook al prima maar dit is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
WTM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:55:
Draai nu een aantal dagen omega versie 5. Erg tevreden! Stock was ook al prima maar dit is beter.
Geen idee hoe stock draaide, behalve de Flash naar MEA om de wifi te controleren heeft er geen stock rom gedraaid.
Het is duidelijk dat Omega nog niet het niveau heeft bereikt wat het op voorgaande Galaxies heeft behaalt. Maar het begin is er, en het ziet er idd nu al erg goed uit.
Wat ik nog mis is het automatisch aan zetten van de callrecorder.
En verder zou het fijn zijn als de aroma installer zou werken, en natuurlijk de rom gewoon zonder problemen en kunstgrepen te flashen zou zijn. Ik ben ervan overtuigd dat dit op termijn komen gaat. Het een en ander is geloof ik ook afhankelijk van betere recoveries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144053

Satom schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:49:
Nee, je kan geen OTA ontvangen. Tenminste hier ook niet en ook Cf auto root gebruikt, geloof dat er wel even rom is waar het wel kan.. Maar je kan sowieso wel via kies updaten!
Je kan wel OTA updaten als je dit volgt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2255190
Je moet het wel telkens weer opnieuw volgen wanneer je geupdate hebt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 20:55
Gister avond Omega 5.0 geflasht, werkt super!

1 ding, ik krijg maar geen mobile data verbinding. Ik heb al meerdere topics op verschillende fora doorgespit, maar vind nergens een oplossing, of uberhaubt iemand die dit zelfde probleem heeft :S

edit: zelf opgelost :) je moet dus handmatig nog een APN aanmaken

[ Voor 25% gewijzigd door sc0ut84 op 14-06-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08
Ik heb nu ook een custom rom geinstalleerd, WanamLite. Stock ROM met enkele aanpassingen.
Ik zit dan wel weer met een ander probleem, Samsung's spraakteksten, ik heb iPhone notifications zodat ik altijd een popup krijg als ik berichten ontvang, maar ik krijg bij het opstarten van de browser allemaal rare geluiden, ook als ik een mail aan-uitvink. Helaas kan samsungs spraakteksten niet uitgeschakeld worden aangezien je daar niet op kan klikken. Heeft er iemand een oplossing hiervoor?

EDIT: lijkt erop dat het nu is opgelost door de extra samsung apps te verwijderen via een tool.

[ Voor 9% gewijzigd door BliXem op 14-06-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Megapaul schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:29:
Sinds vrijdag een S4 in het bezit welke Vodafone branded bleek te zijn.
Heb via odin de laatste PHN versie geflashed.
Vervolgens op xda-developers deze uitleg gevolgd om het toestel te rooten en en evengoed via ota / kies update's te kunnen doen. Ook heb ik de flascounter met deze uitleg op 0 kunnen zetten.
Echter als ik mijn S4 aansluit op de pc dan gaf kies de melding dat mijn toestel geen software update via kies kan doen.

Wanneer ik *#1234# beltoets doe in de dialer dan zie ik wel dat de csc code goed staat.
Uitendelijk bleek dat mijn product-code nog op de VDF stond. Ik kon dit zien met het programma
checkfus.

De oplossing was uiteindelijk het volgende, toestel opstarten in recovery (vol up + home + power)
en kiezen voor wipe cache partition. Toen gaf checkfus wel PHN aan en kies gaf dat mijn toestel nu wel software via kies kan doen. :)
ApoC schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:48:
[...]

Dit is niet helemaal waar in mijn ervaring:

1. Vodafone branded toestel met ODIN voorzien van stock image (geen root oid nodig)
2. via recovery mode toestel opgestart en optie Wipe Cache Partition gedraaid.
3. Telefoon is nu unbranded (PHN) en updates via KIES werkt zoals het hoort.
Ik snap het niet;

Vodafone Branded S4 geflashed met deodexed rom vanuit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250824

CSC bleef op VDF.. csc geflashed..

heb nu Phone en PDA op MF2 en CSC op MDM

maar toch na een wipe/factory reset blijft die vodafone meuk zich vanzelf installeren.. :\

ook al een wipe cache verricht..

Wat doe ik hier totaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Over wat voor Vodafone 'meuk' hebben we het? Na een flash van een stock rom zou dit niet meer mogen (en moeten) kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Vodafone emails apps.. etc. vouchercloud.. gewoon alles.. O_O. Heb het probleem ook op xda-developers gepost en er hebben twee users oplossingen aangedragen. Waarvan 1 ermee is gekomen om de hidden partition te patchen.

Vandaag geen tijd gehad om het uit te proberen :). Zodra ik tijd heb, zal ik ook hier laten weten hoe het is afgelopen!
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste