Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 15:48
Vandaag me telefoon nog in een bootloop gehaalt door een theme... 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Tunestwo op 20-06-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:25
Ik heb PAC rom opnieuw draaien, ik kan toch gewoon niet zonder die customisation :( Is echter wel nog de vorige versie. Vandaag de nieuwe eens proberen en kijken of mijn MMS probleem dan opgelost is. Anders misschien overstappen op een Samsung based ROM.

Zijn er Samsung based ROMs die ook gelijk Paranoid Android de layout en DPI instellingen van apps kunnen aanpassen?

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Iemand het voor elkaar gekregen om het scherpstelgeluid weg te krijgen uit de camera app? Bij de shutter werkt het renamen van de bestandsnaam, maar bij het scherpstellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:43
Zo net Omega V6 geflashed. Was bang dat wifi niet zou werken dus eerst zoals men op XDA schreef eerst de losse modem geflashed met mobile odin, daarna via twrp recovery de rom zelf geflashed. Loopt weer als een zonnetje :-) (omega v5 merk ik eigenlijk geen verschil mee...)

Hoop dat Indie van Omega roms dadelijk de rom verder gaat tweaken en dat automatisch call recording etc weer mogelijk gaat worden. Opnemen kan wel maar op de S3 is de rom wat meer evolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
WTM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:22:
Zo net Omega V6 geflashed. Was bang dat wifi niet zou werken dus eerst zoals men op XDA schreef eerst de losse modem geflashed met mobile odin, daarna via twrp recovery de rom zelf geflashed. Loopt weer als een zonnetje :-) (omega v5 merk ik eigenlijk geen verschil mee...)

Hoop dat Indie van Omega roms dadelijk de rom verder gaat tweaken en dat automatisch call recording etc weer mogelijk gaat worden. Opnemen kan wel maar op de S3 is de rom wat meer evolved.
Ja hier nog een blij iemand V6 loopt als een zonnetje. Overigens heb Ik een full wipe gedaan daarna de rom geflasht, en meteen adam kernel erop gezet. Wiffi werkte meteen weer, voordeel is dat je het losse modem niet hoeft te flashen met odin :) .Indie kennende kunnen we nog wel wat verwachten, ik vindt tegenover V5 dat het nu wat soepeler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:08

KneoK

Not in a million lightyears

V6 werkt hier vooralsnog ook prima. Ik moest wel de modemfile flashen voor wifi.

Kwam erachter dat ik geen root meer had, heb dus eerst de CF autoroot weer geflashed, maar nog geen root. TWRP weer geflashed, de Adam Kernel erop gezet en nu werkt alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
Skv schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:38:
Iemand het voor elkaar gekregen om het scherpstelgeluid weg te krijgen uit de camera app? Bij de shutter werkt het renamen van de bestandsnaam, maar bij het scherpstellen niet.
Zowel de galaxy s4 van mij als 3 kameraden maken geen geluid bij scherpstellen of foto nemen.
Alle 4 stock rom (laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
KneoK schreef op zondag 23 juni 2013 @ 05:54:
V6 werkt hier vooralsnog ook prima. Ik moest wel de modemfile flashen voor wifi.

Kwam erachter dat ik geen root meer had, heb dus eerst de CF autoroot weer geflashed, maar nog geen root. TWRP weer geflashed, de Adam Kernel erop gezet en nu werkt alles weer als een zonnetje.
Ja dat probleem, had ik ook, plus mijn sandisk 64GB herkende hij niet meer. Maar na installatie adam kernel was dat ook opgelost, De sandisk was een exfat, heb hem hem geformateerd naar fat32. Heb ook nog een samsung 64GB ook exfat, en die herkent hij nu ook??? Misschien toch iets met de kernel te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Ik wacht wel even tot er gewoon geflashed kan worden zonder gedoe met andere modems of kernels. V5 draait nu iig goed, stabiel en zuinig. Geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Koriel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:26:
Ik wacht wel even tot er gewoon geflashed kan worden zonder gedoe met andere modems of kernels. V5 draait nu iig goed, stabiel en zuinig. Geen haast.
Niet iedereen heeft het probleem dat wifi niet werkt en de kans is aanwezig dat je in toekomstige versies ook zo nu en dan een modem moet flashen. Dat flashen is een eitje, je installeert Mobile Odin, kopieert de modem file naar je SD of interne SD, zegt in Mobile Odin dat je een modem wilt flashen en selecteert het bestandje. Een minuutje later ben je alweer geboot en werkt wifi ook weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Engineer Stewie schreef op zondag 23 juni 2013 @ 06:19:
[...]

Zowel de galaxy s4 van mij als 3 kameraden maken geen geluid bij scherpstellen of foto nemen.
Alle 4 stock rom (laatste update)
Vreemd, VS versie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Als ik controleer op Android-updates zegt hij 'uw apparaat is aangepast. Software-updates zijn niet beschikbaar'. Komt dit omdat ik geroot heb? En kan ik zodoende nooit meer 'regulier' updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Skv schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:51:
Als ik controleer op Android-updates zegt hij 'uw apparaat is aangepast. Software-updates zijn niet beschikbaar'. Komt dit omdat ik geroot heb? En kan ik zodoende nooit meer 'regulier' updaten?
Rooten zelf zou niet voor die melding mogen zorgen maar omdat je waarschijnlijk cf-autoroot hebt geflashed met Odin kan het zijn dat je toestel nu op custom staat. Als je Triangle Away draait dan komt je flash counter weer op 0 te staan en als het goed is wordt je toestel ook weer als officieel gezien. Het kan zijn dat je na Triangle Away een factory reset moet uitvoeren voor de official status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had zelf ook het probleem dat ik het geluid van mijn camera niet uit kreeg. Na veel gezoek op xda ben ik de volgende walkthrough tegen gekomen die er voor zorgt dat er een optie in de camera zit om de shutter aan/uit te zetten.

Root access required of course, and I used Root Explorer to do the following:

1.In Root Explorer, navigate to the following location:

/system/csc and look for a file called 'others.xml'.

2.Long-press on this file and select 'Open With', and then select 'Text Editor'.

3.Scroll all of the way to the end and look for the following:

</FeatureSet>
</SamsungMobileFeauture>

4.Insert the following line just before the </FeatureSet> code.

Code:
<CscFeature_Camera_ShutterSoundMenu>true</CscFeature_Camera_ShutterSoundMenu>

5.Then pressing the 'Back' button will automatically save the file and back-up the original in the folder.

6.Restart your phone.

7.Now when you go into the camera, tap on the settings, so you get camera settings, video settings, and the general settings in a pop-up, press the settings icon/tab and scroll down and you can now select to toggle the sound on/off (second-last option).

link naar de thread waar ik het heb gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2290201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kaas schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 07:10:
Ik had zelf ook het probleem dat ik het geluid van mijn camera niet uit kreeg. Na veel gezoek op xda ben ik de volgende walkthrough tegen gekomen die er voor zorgt dat er een optie in de camera zit om de shutter aan/uit te zetten.

Root access required of course, and I used Root Explorer to do the following:

1.In Root Explorer, navigate to the following location:

/system/csc and look for a file called 'others.xml'.

2.Long-press on this file and select 'Open With', and then select 'Text Editor'.

3.Scroll all of the way to the end and look for the following:

</FeatureSet>
</SamsungMobileFeauture>

4.Insert the following line just before the </FeatureSet> code.

Code:
<CscFeature_Camera_ShutterSoundMenu>true</CscFeature_Camera_ShutterSoundMenu>

5.Then pressing the 'Back' button will automatically save the file and back-up the original in the folder.

6.Restart your phone.

7.Now when you go into the camera, tap on the settings, so you get camera settings, video settings, and the general settings in a pop-up, press the settings icon/tab and scroll down and you can now select to toggle the sound on/off (second-last option).

link naar de thread waar ik het heb gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2290201
Die truc had ik ook gedaan. Voordat mensen die 'line' er meteen inzetten... Bij mij bestond het al in others.xml.
Alleen stond het op 'false' dus alleen in 'true' veranderen was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Goede tip, dank je! Werkt een stuk beter dan dat renamen van alle files.
KneoK schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 04:25:
[...]

Rooten zelf zou niet voor die melding mogen zorgen maar omdat je waarschijnlijk cf-autoroot hebt geflashed met Odin kan het zijn dat je toestel nu op custom staat. Als je Triangle Away draait dan komt je flash counter weer op 0 te staan en als het goed is wordt je toestel ook weer als officieel gezien. Het kan zijn dat je na Triangle Away een factory reset moet uitvoeren voor de official status.
Ik heb Triangle Away geïnstalleerd en de count staat weer op 0 (stond op 3). Als ik nu 'bijwerken' kies bij software-update, krijg ik echter nog steeds 'uw apparaat is aangepast. software-updates zijn niet beschikbaar' als melding.

In de Triangle Away-app zie ik 'Counter:0 en Binary: Official staan :?

-edit- opgelost:
The latest Samsung devices store "system modified ?" flags next to the "flash counter" and "current binary official ?" that Triangle Away traditionally resets.

It actually has this "system modified ?" flag twice. Once in the bootloader, once in Android itself. When resetting the flash counter, Triangle Away does attempt to reset the one stored in the bootloader (that you can see from Download mode), and disable it from being updated. However, whether or not this works is completely dependent on your device model and firmware version.

The flag in Android itself can be seen under Settings --> About Device --> Status --> Device Status. This one also affects whether or not the firmware will allow you to download and flash OTA updates, and may affect DRM apps and the allshare cast dongle.
Opgelost door:
allow tracker to run" option that can re-enable syscope if it was disabled by resetting the flash counter. After doing this and rebooting, in some cases this reverts to status under Settings to normal. However, in my personal experience this only works temporarily, and after a number of hours the status will revert to modified in both Settings as well as the bootloader, after which you will have to use Triangle Away to reset the status. This behavior is dependent on firmware, for some users this option works reliably. Alternatively, you can use the next option, which is more reliable, but less convenient.

[ Voor 123% gewijzigd door Skv op 25-06-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-06 21:59
Ik heb laatst mijn telefoon geroot via Odin, maar verder nog geen aanpassingen gedaan.

Kan ik nu mijn telefoon ook unrooten via een simpele factory reset, of heeft dat verder geen invloed op root?

Mijn vriendin gaat m'n telefoon overnemen, en is een beetje nors dat ik eerst nog supertraag de originele 1.6 GB rom moet downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Unrooten gaat niet met een factory reset, je zult dan inderdaad weer een originele rom moeten flashen. Draai ook eerst even Triangle Away voordat je de originele rom weer flasht, dan staat je counter weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
Dank, zit nu op 1 GB...

Maar een factory reset doen op de geroote telefoon is dus ook geen probleem (indien de root erop mag blijven)?

Zal Triangle Away eerst draaien. Had het na de root al gedaan, maar moet dus nogmaals voor unrooten (ik hou sowieso de counter in de gaten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

rigi2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:48:
Dank, zit nu op 1 GB...

Maar een factory reset doen op de geroote telefoon is dus ook geen probleem (indien de root erop mag blijven)?

Zal Triangle Away eerst draaien. Had het na de root al gedaan, maar moet dus nogmaals voor unrooten (ik hou sowieso de counter in de gaten)?
Je kunt gewoon factory resetten wat je wilt, dat heeft verder geen invloed op root access of de werking van je toestel.

Als je een officiële rom van Samsung flasht dan wordt je teller verder ook niet verhoogd dus als deze nu gewoon op 0 staat (controleer dit ook even in Download mode) dan hoef je TA niet nogmaals te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
mmm... Zegt nu nog steeds "Device is modified", en OTA update niet langer mogelijk.

Heeft dit te maken met het verschil tussen de officiele Vodafone rom en de rom die uit de tutorial die ik heb gebruikt? Dan beter te wachten tot de nieuwe firmware beschikbaar komt en die direct flashen in Kies?

Tutorial was http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

edit:
Factory reset na flashen officiele rom deed het 'm :)

[ Voor 7% gewijzigd door rigi2 op 28-06-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

knip

Ah nice, dit heb ik nu ook gedaan, werkt inderdaad. Thanks! :)
Overigens wat Maus_Mau zegt: ik had die regel er ook al staan, heb false veranderd in true.

[ Voor 8% gewijzigd door ilhanko op 26-06-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Ik zit nu al een paar dagen op de laatste Wanamlite. Ben erg te spreken over de batterijduur en hij voelt ook zeer vlotjes aan. Mijn DPI probleem heb ik opgelost door Xposed framework te installeren samen met DPI changer. Dit geeft ongeveer dezelfde functionaliteit als ParanoidAndroid doet alleen dan veel minder gebruiksvriendelijk :p

Binnenkort eens kijken naar Omega ROM omdat deze blijkbaar toch al wat mods beschikbaar heeft. Dit terwijl Wanamlite eigenlijk gewoon een gecleande Sammy ROM is.

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Vandaag wordt de kernel van de Google Edition van de S4 gemergt in Cyanogenmod, eens kijken hoe dit gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
CobyBE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:58:
Ik zit nu al een paar dagen op de laatste Wanamlite. Ben erg te spreken over de batterijduur en hij voelt ook zeer vlotjes aan. Mijn DPI probleem heb ik opgelost door Xposed framework te installeren samen met DPI changer. Dit geeft ongeveer dezelfde functionaliteit als ParanoidAndroid doet alleen dan veel minder gebruiksvriendelijk :p

Binnenkort eens kijken naar Omega ROM omdat deze blijkbaar toch al wat mods beschikbaar heeft. Dit terwijl Wanamlite eigenlijk gewoon een gecleande Sammy ROM is.
Ik heb Omega V7 draaien sinds gisterenavond, ziet er weer veelbelovend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Zeemon123 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:17:
Vandaag wordt de kernel van de Google Edition van de S4 gemergt in Cyanogenmod, eens kijken hoe dit gaat lopen :)
Ben benieuwd :) Maar wordt CM niet overbodig als men de rom van de Google Edition heeft? Ik bedoel, daar zit alles verder in, qua ondersteuning voor het toestel en alle features eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
Satom schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:42:
[...]
Ben benieuwd :) Maar wordt CM niet overbodig als men de rom van de Google Edition heeft? Ik bedoel, daar zit alles verder in, qua ondersteuning voor het toestel en alle features eromheen.
Dan nog mis je volgens mij toch wel een hééél stuk customisability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 11-06 16:10
Is die Google Play Edition rom makkelijk te installeren op een standaard S4?

Of moet iemand 'm nog van zo'n GP Edition S4 af zien te halen? :P Ik zag wel al dat Samsung (en ook HTC) de kernel hadden vrijgegeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Xeanor op 27-06-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
De Google edition ROM is te downloaden op XDA (kan ff niet linken, public pc met restricties)

IR schijnt wel te werken, maar wifi (nog) niet. afhankelijk welke kernel er wordt geflashed wordt er wel of niet geconnect, maar in geen enkel geval wordt een ip toegekend.

Nog even een paar dagen wachten..

/edit
Wi-Fi werkt nu wel, maar iig bij een rom werkt Google play Services niet goed. Dit betekend dat oa Google Hangouts niet werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Koriel op 28-06-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

CobyBE schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Dan nog mis je volgens mij toch wel een hééél stuk customisability.
Dan heb ik teweinig met CM gewerkt, welke opties dan, als ik vragen mag? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Nu ook een test-build van Android 4.3 :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2342362

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik zag hem voorbij komen, ben benieuwd wat er nieuw aan is (4.3 ten opzicht van 4.2.2) en ben ook heel benieuwd naar de performance ten opzichte van een stock Samsung.. :)

Tevens, als ik stock Samsung gebruik, dan heb ik vaak een H+ verbinding, zodra ik een custom rom pak, krijg ik geen H+ meer en is H het snelste verbinding dat ik haal.. kan dit aan de CSC liggen, of is dit rom specifiek?

[ Voor 11% gewijzigd door Satom op 28-06-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Satom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:10:
Ik zag hem voorbij komen, ben benieuwd wat er nieuw aan is (4.3 ten opzicht van 4.2.2) en ben ook heel benieuwd naar de performance ten opzichte van een stock Samsung.. :)

Tevens, als ik stock Samsung gebruik, dan heb ik vaak een H+ verbinding, zodra ik een custom rom pak, krijg ik geen H+ meer en is H het snelste verbinding dat ik haal.. kan dit aan de CSC liggen, of is dit rom specifiek?
Dat kan aan meerdere dingen liggen... kernel, modem, you name it..
Zal mij ook niks verbazen als je dezelfde verbinding hebt maar Android standaard geen + erbij zet.

Ik draai nu de 4.3 ROM en ik word er wel blij van, lekker snel en soepel :)
Enige verschillen die ik tot nu toe merk is dat wifi plaatsbepaling werkt zonder wifi in te hoeven schakelen (is een instelling om dit in/uit te schakelen), en het feit dat de quick-toggles andersom werken; ingedrukt houden is nu aan-/uitschakelen terwijl eenmaal klikken de opties opent.

Ook werkt op deze ROM de streetview/orb foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:10:
Custom Rom (Omega 7) met custom kernel (KToonsez) en gewoon een H+ aanduiding-en snelheid :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-06-28-15-25-03_tkfsgs42013-06-28_15-25-17s.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Brad Pitt schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:27:
[...]

Custom Rom (Omega 7) met custom kernel (KToonsez) en gewoon een H+ aanduiding-en snelheid :)

[afbeelding]
Omega is gebaseerd op een Sammy ROM toch...? Gewoon meuk eruit gehaald dacht ik... Zal eens even kijken of ik een + in beeld kan krijgen op de GE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeemon123 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:29:
Omega is gebaseerd op een Sammy ROM toch...? Gewoon meuk eruit gehaald dacht ik...
Ik zag nergens dat het specifiek ging om CM/AOSP/whatever hè ;)
Zal eens even kijken of ik een + in beeld kan krijgen op de GE.
Framework ff aanpassen en het staat er :P

[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 28-06-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525609

Hallo! Ik heb gisteren ook m'n galaxy S4 uitgerust met Omega v7.0. Ik heb gebruik gemaakt van TWRP en Odin. Alles is gelukt, alleen werkt mijn wifi niet. Ik was tot voor kort een IOS gebruiker en modems flashen is voor mij compleet nieuw. Ik heb begrepen dat je een modem moet flashen moet Odin, maar hoe kan je dit precies doen? Iemand die mij kan helpen? :)

Thanks! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met alle respect, maar in het Omega forum is die vraag reeds ruim 100+ maal gesteld, én beantwoord...

Zelf gedaan via Mobile Odin, open de tar, flash. Telefoon start op in download mode. Druk lang op power tot ie uit gaat, telefoon start weer op, flasht zelf de modem(s), herstart en de je hebt Wifi. Gebruik je geen 4G kan je ook een andere kernel flashen zoals Adam of Ktoonsez, heb je erna ook gewoon weer Wifi.

[ Voor 41% gewijzigd door Brad Pitt op 28-06-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Zeemon123 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:23:
[...]

Dat kan aan meerdere dingen liggen... kernel, modem, you name it..
Zal mij ook niks verbazen als je dezelfde verbinding hebt maar Android standaard geen + erbij zet.
Hmm... waarschijnlijk ook wel, maar ik mag het er toch erg graag zien staan :9
Brad Pitt schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:27:
[...]

[afbeelding]
I see, moet er wel bij vertellen dat het om SII gaat, waar ik dat had. Met de SIV nog geen complete custom rom geprobeerd, ben erg tevreden zo (aantal zaken uitgezet/verwijderd + Greenify + LBE Security Master) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Hoi Brad Pitt lang geleden, volgens mij heb ik je vaak gezien op het galaxy s2 forum.
Ik heb Omega V7 ook draaien is een fijne rom, tussentijds nog een S3 gehad met ook Omga erop.
Watodin en de modems ik heb gewoon Odin 3 v183 gebruikt dus geen mobile, en werkt ook goed.
TWRP paar keer gebruikt maar snel overgeschakeld naar Philz 6.031, werkt hetzelfde als CWM.
Het enige wat mij opvalt is dat mijn signaal zowel 3g als H+ UMTS wat tegenvallen,Ps ik zit op Vodafone in Breda. Dit is uberhoupt een probleem momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Wat een gedoe..

Vannacht dus de Google edition 4.2.2 erop gezet.. dat ging slecht... vermoeid en per ongeluk een complete format gedaan met TWRP.. dus na het flashen van de GE en een reboot draaide het spulletje niet meer. Met een standaard Samsung rom wordt gelukkig ook weer een samsung recovery erbij geflashed, en daarin heb ik de data partitie weer mee aan de gang gekregen.. Vervolgens weer de GE geflashed en eigenlijk ben ik er na een uurtje weer mee klaar. Alles draaide goed, daar niet van, maar qua instellingen e.d. is er weinig mogelijk. ..
Ik ga nu maar Omega V7 erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:59:
Het enige wat mij opvalt is dat mijn signaal zowel 3g als H+ UMTS wat tegenvallen
Vodafone gebeld wat de snelheid zou moeten zijn van m'n zeer goedkope Simonly 4GB abonnement en dat was volgens hen 7.2Mbit. Welnu, dan ben ik wel bijzonder tevreden met de gehaalde snelheden :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-06-29-09-21-26_bfasgs42013-06-29_09-21-35s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-06-29-09-24-45_wytsgs42013-06-29_09-24-55s.png
Die 4GB had niet minder mogen zijn ook, komt echt preciés uit zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Koriel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:25:
Wat een gedoe..

Vannacht dus de Google edition 4.2.2 erop gezet.. dat ging slecht... vermoeid en per ongeluk een complete format gedaan met TWRP.. dus na het flashen van de GE en een reboot draaide het spulletje niet meer. Met een standaard Samsung rom wordt gelukkig ook weer een samsung recovery erbij geflashed, en daarin heb ik de data partitie weer mee aan de gang gekregen.. Vervolgens weer de GE geflashed en eigenlijk ben ik er na een uurtje weer mee klaar. Alles draaide goed, daar niet van, maar qua instellingen e.d. is er weinig mogelijk. ..
Ik ga nu maar Omega V7 erop zetten...
Ik heb ook GE 4.2.2 geflashed gisteravond maar dat was nog niet wat 't zijn moest: had een irritante sim unlock bug. Soms kwam die wel soms niet bij het booten. Als ik voor bij dat scherm kwam, was 't wel een erg vlotte rom. Veel vloeiender dan Omega V6 vond ik. Maar 't is ook wel heel kaal eigenlijk. Ik ga nu ook Omega V7 d'r opzetten nadat ik Omega V6 met de backup teruggezet heb. (had gelukkig die niet gewist in twrp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525609

Ik heb Odin voor de computer, moet ik dit met de functie PDA doen?

Bedankt!
Brad Pitt schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:31:
[...]

Met alle respect, maar in het Omega forum is die vraag reeds ruim 100+ maal gesteld, én beantwoord...

Zelf gedaan via Mobile Odin, open de tar, flash. Telefoon start op in download mode. Druk lang op power tot ie uit gaat, telefoon start weer op, flasht zelf de modem(s), herstart en de je hebt Wifi. Gebruik je geen 4G kan je ook een andere kernel flashen zoals Adam of Ktoonsez, heb je erna ook gewoon weer Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Anoniem: 525609 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:41:
Ik heb Odin voor de computer, moet ik dit met de functie PDA doen?

Bedankt!

[...]
Met modem flashte ik het vanochtend middels Mobile Odin. Desktop Odin idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds een aantal dagen ben ik ook over van een S1 naar een S4 i9505.
Het eerste wat ik gedaan heb, is hem rooten om Samsung meuk te verwijderen. Maar eigenlijk mis ik de customization van mijn oude MacKay rom. Dus wil ook op de S4 weer een custom ROM.

Maar welke recovery gebruiken jullie?...Want ik lees eigenlijk nogal wat problemen met zowel TWRP als CWM.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
kendo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:55:
Sinds een aantal dagen ben ik ook over van een S1 naar een S4 i9505.
Het eerste wat ik gedaan heb, is hem rooten om Samsung meuk te verwijderen. Maar eigenlijk mis ik de customization van mijn oude MacKay rom. Dus wil ook op de S4 weer een custom ROM.

Maar welke recovery gebruiken jullie?...Want ik lees eigenlijk nogal wat problemen met zowel TWRP als CWM.
Ik gebruik Philz recovery 6.0.0.3.2 Cwm werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Brad Pitt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:26:
[...]

Vodafone gebeld wat de snelheid zou moeten zijn van m'n zeer goedkope Simonly 4GB abonnement en dat was volgens hen 7.2Mbit. Welnu, dan ben ik wel bijzonder tevreden met de gehaalde snelheden :)

[afbeelding] [afbeelding]
Die 4GB had niet minder mogen zijn ook, komt echt preciés uit zo :P
Sodeju, jij internet zo te zien veel! :9

Dus de GE rom's zijn nog niet stabiel en bug-loos? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
De GE Rom die ik had was niet helemaal geweldig. 4.2.2 (Djembey's pre-rooted versie). Er staat ook een 4.3 GE Rom maar nog zonder root geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dan wacht ik eerst wel even, werkt op het moment prima met TouchWiz, geen last van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Laatst online: 09-06 17:22
Weet iemand of het ook mogelijk is om het toetsenbord van sense 5.0 te installeren op je s4?
Ik draai nu google edition rom en stock toetsenbord vind ik al een een stuk fijner, maar het toetsenbord van 5.0 is echt superfijn. Naar mijn mening natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jwakie op 30-06-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Satom schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:50:
[...]
Dus de GE rom's zijn nog niet stabiel en bug-loos? :X
Ik heb de 4.2.2 van Maddog gedraaid.. Soepel, vloeiend, maar heel erg kaal.. een quicksettingsmenu dat niet viel aan te passen ed. En ik hou wel van wat aanpassen... Ik ben weer terug naar een Omega rom. De standaard bloatware en wat extra's eruit gesloopt, scheelt toch weer ruim 700mb.

Ook de 4.3 is naar het schijnt behoorlijk basic. Zelf wacht ik op een stabiele CM rom met goede camera.

Ik gebruik ook de Philz recovery. Bediening is even uitkijken, erg gevoelig, maar qua functionaliteit uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 20:58
Ik heb sinds gisteren een s4 en gelijk de nieuwste nightly van cm10.1 op gezet. Tot nu toe draait hij aardig stabiel, de in-call bug ben ik nog niet tegen gekomen. Voelt heerlijk snappy en soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 13:10
Zo nu ook Omega 7 erop gezet. Ziet er gelikt uit, nu nog even de Wifi fixen. Heb de rom met Philz over de stock firmware geflashed, alle apps etc staan er nog. Wel een lelijke boot anomation trouwens haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 20:54
lexvandoef schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:31:
Ik heb sinds gisteren een s4 en gelijk de nieuwste nightly van cm10.1 op gezet. Tot nu toe draait hij aardig stabiel, de in-call bug ben ik nog niet tegen gekomen. Voelt heerlijk snappy en soepel!
Ik was in de veronderstelling dat CM geen ondersteuning zou bieden voor de S4. Is dit besluit onlangs herzien? Ben altijd erg tevreden geweest namelijk over deze ROM. Nog issues met deze ROM kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Jeroennl schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:20:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat CM geen ondersteuning zou bieden voor de S4. Is dit besluit onlangs herzien? Ben altijd erg tevreden geweest namelijk over deze ROM. Nog issues met deze ROM kunnen ontdekken?
Ze zijn gestopt met officiele stable releases uit te geven voor de toestellen met de Exynos processoren van Samsung omdat de sources/library's daarvan nooit vrij kwamen en het een heel gedoe was om dat te porten en te ondersteunen. Er komen echter wel nightlies uit van populaire devices met exynos processoren zoals de nexus s/nexus 10 en sommige samsungs zoals de S3.
Maar de i9505 zoals wij hem hier krijgen wordt wel officieel ondersteunt oa doordat er nu een Qualcomm processor inzit, waar dus wel die ondersteuning voor is.

Over cm10.1 voor de i9505 ben ik tot nu toe erg tevreden, maar draai hem pas 2 dagen (heb de telefoon ook pas 2 dagen.... >:) )
Het enige wat ik zelf ben tegengekomen, en algemeen bekend is, is dat de auto-updater van cm10.1 niet werkt omdat je een regeltje in het updaterscript moet verwijderen anders werkt het niet (er is op het moment nog een probleempje met het command format/system, maar zijn dus probleemloze workarounds voor).
Het draait heel erg soepel vind ik, soepeler/vlotter dan op de Galaxy Nexus die ik had en die was al niet traag. Er is een nog een bug bekend waarbij het in-call geluid niet hoorbaar is, maar heb al een aantal belletjes gepleegd en ben hem zelf nog niet tegen gekomen.

Je verliest natuurlijk wel al die vage TW trucjes, het afstellen van de kleuren van het display is echter nog steeds wel mogelijk (handig!), echter hecht ik zelf veel meer waarde aan de Cyanogenmod trucjes (notificatin light aanpassen, hardware keys remappen, quicktoggles die aan te passen zijn, T9-dialer, en dus redelijke standaard AOSP android :). Batterijduur is ook goed trouwens, zaterdagavond om 22:00 van de lader afgehaald, had hem net nieuw dus ff installeren, apps instellen, appen, muziek luisteren, spelletje spelen en nu opt moment nog 8% batterij over, zeer prima dus! :)

Ik was cm10.1 natuurlijk al gewend van de Nexus die ik daarvoor had en vond touchwizz helemaal niks (bij de S2 ook al niet...), en heb tot nu toe nog geen klachten over deze nightly :), al moet je natuurlijk niet de stabiliteit van een stable release verwachten (zo ging bij de 30/6 nightly ineens het wifi kapot... XD). Backups maken is handig... ;) :9

[ Voor 4% gewijzigd door lexvandoef op 01-07-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Koriel schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:06:
[...]

Ik heb de 4.2.2 van Maddog gedraaid.. Soepel, vloeiend, maar heel erg kaal.. een quicksettingsmenu dat niet viel aan te passen ed. En ik hou wel van wat aanpassen... Ik ben weer terug naar een Omega rom. De standaard bloatware en wat extra's eruit gesloopt, scheelt toch weer ruim 700mb.

Ook de 4.3 is naar het schijnt behoorlijk basic. Zelf wacht ik op een stabiele CM rom met goede camera.

Ik gebruik ook de Philz recovery. Bediening is even uitkijken, erg gevoelig, maar qua functionaliteit uitstekend.
Dan wacht ik zeker nog wel even.. Zoals ik al zei, TouchWiz heb ik lag-free draaiend hier, dus ik kan nog wel even wachten! :+ Wel een mooie vooruitgang in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
lexvandoef schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:49:
[...]

Ze zijn gestopt met officiele stable releases uit te geven voor de toestellen met de Exynos processoren van Samsung omdat de sources/library's daarvan nooit vrij kwamen en het een heel gedoe was om dat te porten en te ondersteunen. Er komen echter wel nightlies uit van populaire devices met exynos processoren zoals de nexus s/nexus 10 en sommige samsungs zoals de S3.
Maar de i9505 zoals wij hem hier krijgen wordt wel officieel ondersteunt oa doordat er nu een Qualcomm processor inzit, waar dus wel die ondersteuning voor is.

Over cm10.1 voor de i9505 ben ik tot nu toe erg tevreden, maar draai hem pas 2 dagen (heb de telefoon ook pas 2 dagen.... >:) )
Het enige wat ik zelf ben tegengekomen, en algemeen bekend is, is dat de auto-updater van cm10.1 niet werkt omdat je een regeltje in het updaterscript moet verwijderen anders werkt het niet (er is op het moment nog een probleempje met het command format/system, maar zijn dus probleemloze workarounds voor).
Het draait heel erg soepel vind ik, soepeler/vlotter dan op de Galaxy Nexus die ik had en die was al niet traag. Er is een nog een bug bekend waarbij het in-call geluid niet hoorbaar is, maar heb al een aantal belletjes gepleegd en ben hem zelf nog niet tegen gekomen.

Je verliest natuurlijk wel al die vage TW trucjes, het afstellen van de kleuren van het display is echter nog steeds wel mogelijk (handig!), echter hecht ik zelf veel meer waarde aan de Cyanogenmod trucjes (notificatin light aanpassen, hardware keys remappen, quicktoggles die aan te passen zijn, T9-dialer, en dus redelijke standaard AOSP android :). Batterijduur is ook goed trouwens, zaterdagavond om 22:00 van de lader afgehaald, had hem net nieuw dus ff installeren, apps instellen, appen, muziek luisteren, spelletje spelen en nu opt moment nog 8% batterij over, zeer prima dus! :)

Ik was cm10.1 natuurlijk al gewend van de Nexus die ik daarvoor had en vond touchwizz helemaal niks (bij de S2 ook al niet...), en heb tot nu toe nog geen klachten over deze nightly :), al moet je natuurlijk niet de stabiliteit van een stable release verwachten (zo ging bij de 30/6 nightly ineens het wifi kapot... XD). Backups maken is handig... ;) :9
Dankjewel voor deze informatie erg verhelderend, ik ga me er eens wat verder in verdiepen deze nightly en deze maar eens installeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Ah top! ff een kleine tip ;) waar ik zo'n 4 uur aan kwijt was voordat ik het door had...... XD

Het installeren van cm10.1 is een eitje gewoon flashen via CMW. Maar voordat je dat kan doen moet je uit het updater script een regeltje verwijderen, ff googlen in dat topic op XDA dan kom je er wel uit welke het is. Maar.... Ik deed op mijn telefoon en blijkbaar kan niet elke file-explorer dat goed weer inpakken. Het lukt mij uiteindelijk wel een flashable zit te maken via Root Explorer. Via Solid Explorer lukt het weer niet, dan krijg ik flash errors en bootloops.

ff een tipje, heb hier mijn hele zaterdagmiddag mee door de plee gespoeld voordat ik er achter was waarom het niet werkte... XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

lexvandoef schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:59:
Ah top! ff een kleine tip ;) waar ik zo'n 4 uur aan kwijt was voordat ik het door had...... XD

Het installeren van cm10.1 is een eitje gewoon flashen via CMW. Maar voordat je dat kan doen moet je uit het updater script een regeltje verwijderen, ff googlen in dat topic op XDA dan kom je er wel uit welke het is. Maar.... Ik deed op mijn telefoon en blijkbaar kan niet elke file-explorer dat goed weer inpakken. Het lukt mij uiteindelijk wel een flashable zit te maken via Root Explorer. Via Solid Explorer lukt het weer niet, dan krijg ik flash errors en bootloops.

ff een tipje, heb hier mijn hele zaterdagmiddag mee door de plee gespoeld voordat ik er achter was waarom het niet werkte... XD
Je wou een backup maken, dat had toch veel sneller gekund d.m.v. een Nandroid, vanuit CWM? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:25:
[...]
Je wou een backup maken, dat had toch veel sneller gekund d.m.v. een Nandroid, vanuit CWM? :X
Rom flashen =/= backup maken lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Brad Pitt schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:34:
[...]

Rom flashen =/= backup maken lijkt mij :P
Klopt helemaal, maar ik interpreteerde dat hij een backup wou maken van zijn eigen toestel, not dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Ik ga er maar eens mee aan de slag eens zien hoe het functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Ik wilde inderdaad geen backup maken maar de ROM flashen, backup maken was zo gebeurd inderdaad, ff een nandroid backup :). Het flashen was uiteindelijk ook zo gebeurd, mits ik de ROM juist zipte :). Overigens zag ik net op XD dat ze deze ietwat lompe bug er nu uit gestampt hebben dmv een recovery update, morgen ff proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

lexvandoef schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:41:
Ik wilde inderdaad geen backup maken maar de ROM flashen, backup maken was zo gebeurd inderdaad, ff een nandroid backup :). Het flashen was uiteindelijk ook zo gebeurd, mits ik de ROM juist zipte :). Overigens zag ik net op XD dat ze deze ietwat lompe bug er nu uit gestampt hebben dmv een recovery update, morgen ff proberen :).
Volgens mij zit er goede vooruitgang in CM10.1! Ik volg het topic wel voortdurend en denk dat ik binnenkort ook even ga kijken hoe het aanvoelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Satom schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:09:
[...]
Volgens mij zit er goede vooruitgang in CM10.1! Ik volg het topic wel voortdurend en denk dat ik binnenkort ook even ga kijken hoe het aanvoelt :9
Jeps, vooruitgang zit er zeker in! :)

In de nieuwe CWM 6.0.3.3 kom je niet meer de status 7 error tegen waardoor je de auto-updater in CM10.1 niet kon gebruiken en format /cache en /data gaat nu wel goed! :)
Oftewel, je kan nu eenvoudig de auto-updater in CM10.1 gebruiken om eenvoudig de nightlies te flashen! Vooruitgang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Ik heb de stock firmware van de S4 geroot en enkele bloathware-apps verwijderd. Ook heb ik triangle away gebruikt om OTA-updates te kunnen krijgen. Echter, na het downloaden van de nieuwe OTA-update wil hij hem niet installeren. Gaat tot 25%, geeft dan 'fout' en vervolgens de melding 'Software-update: Kan firmware niet bijwerken. Probeer het opnieuw met een pc-programma (Kies) of ga naar een Samsung servicecenter.'

Wat is de workaround om de update alsnog te installeren? Ergens de stock S4 firmware downloaden ( van Samsungmobile), er op zetten met Odin, dan OTA update en dan re-rooten? Volgens mij ben ik dan wel mijn apps en instellingen kwijt (dus evt. restoren met Titanium backup).

Of is er een makkelijkere oplossing om deze update te installeren (bv. nieuwe update downloaden via http://www.sammobile.com/...ents-and-stability-fixes/ en installeren met odin?)

[ Voor 41% gewijzigd door Skv op 04-07-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb een S4 met firmware i9505xxuame2 stock rom en wil niet rooten.
Is het met Kies/odin mogelijk om daar de duitse firmware op te zetten? Die staan een update voor.
Weet enkel niet of dat mogelijk is en of er consequenties aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Engineer Stewie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:34:
Ik heb een S4 met firmware i9505xxuame2 stock rom en wil niet rooten.
Is het met Kies/odin mogelijk om daar de duitse firmware op te zetten? Die staan een update voor.
Weet enkel niet of dat mogelijk is en of er consequenties aan verbonden zijn.
Update wordt op het moment in NL ook al uitgerold, dus waarschijnlijk kan je OTA gewoon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik draai ook de Google Edition (beide versies van XDA gedraaid), maar het is inderdaad wel wat kaal :)

Wanneer gaat CM de (tweaks in de) sources van GE gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Skv schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Update wordt op het moment in NL ook al uitgerold, dus waarschijnlijk kan je OTA gewoon updaten.
Woon in België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

http://www.sammobile.com/...ents-and-stability-fixes/

Daar kan je de firmware downloaden en via Odin installeren. Dan heb je de update er bij in zitten. Het maakt niet uit dat dit de Duitse versie is voor zover ik weet. :) Wil je laten weten of het is gelukt?

[ Voor 6% gewijzigd door Skv op 04-07-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Las gister ergens dat hij momenteel ook in België wordt uitgerold, heb zelf trouwens de Duitse update een paar dagen geleden met Odin geflasht en dat werkt prima, woon wel in NL maar dat zal niet veel uitmaken. Via Sammoblile ging het downloaden trouwens wel ontzettend traag, gelukkig vond ik op xda deze link https://mega.co.nz/#!lx8FSYwS!Xuj4jx...8vGx-vNnebuFBU waar het een stuk snellen mee ging.

[ Voor 31% gewijzigd door edzon op 04-07-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

De Duitse vind je hier: http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=15915
De Nederlandse hier: http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=16392 (maar die is volgens mij zonder de jongste update nog).

Ik vraag me alleen af of ik mijn huidige apps, settings en root kwijt raak als ik met Odin flash naar de Duitse firmware.

[ Voor 23% gewijzigd door Skv op 04-07-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Skv schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:44:

Ik vraag me alleen af of ik mijn huidige apps, settings en root kwijt raak als ik met Odin flash naar de Duitse firmware.
Je raakt alleen root kwijt maar de rest blijft er gewoon op staan,anders kan je ook deze http://www.androidfilehost.com/?fid=23017610006233455 flashen, die is als het goed is pre-rooted,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edzon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:52:
[...]
die is als het goed is pre-rooted,
Die is sowieso goed ja... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

edzon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:52:
[...]

Je raakt alleen root kwijt maar de rest blijft er gewoon op staan,anders kan je ook deze http://www.androidfilehost.com/?fid=23017610006233455 flashen, die is als het goed is pre-rooted,
Dat is de pre-rooted stock S4 firmware met de nieuwe update dus? :) Dan pak ik die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Skv schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:56:
[...]

Dat is de pre-rooted stock S4 firmware met de nieuwe update dus? :) Dan pak ik die!
Klopt, vind zelf de update helaas niet zo bijzonder, hoewel het een stuk minder is nog steeds last van de paarsachtige waas en heel af en toe een haperingetje. Zo maar ff kijken hoe de GE bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

edzon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:09:
[...]

...Zo maar ff kijken hoe de GE bevalt.
Heel kaal kan ik je zeggen! :+

Dat scriptje ziet er leuk uit, maar slaan we de plank dat niet een beetje mis? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
Satom schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:10:
[...]
Heel kaal kan ik je zeggen! :+
Ja dat klinkt goed, het enige wat ik denk te gaan missen is de samsung camera, zag daar al wel een apk van voorbij komen maar die werkt nog niet 100%. Hoe is verder de perfomance qua batterij en lag bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

edzon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:09:
[...]

Klopt, vind zelf de update helaas niet zo bijzonder, hoewel het een stuk minder is nog steeds last van de paarsachtige waas en heel af en toe een haperingetje. Zo maar ff kijken hoe de GE bevalt.
Ik ben benieuwd, wellicht zijn er ook onder de kap nog verbeteringen gedaan qua stabiliteit en performance? Paarsachtige waas heb ik nog niet opgemerkt (en ik ga het ook niet opzoeken omdat ik me er dan aan ga ergeren ;) ).

[ Voor 12% gewijzigd door Skv op 04-07-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

edzon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:20:
[...]

Ja dat klinkt goed, het enige wat ik denk te gaan missen is de samsung camera, zag daar al wel een apk van voorbij komen maar die werkt nog niet 100%. Hoe is verder de perfomance qua batterij en lag bijvoorbeeld?
Performance en batterij kan ik geen eerlijk oordeel over geven, heb de rom maar een kleine 3 uur (USB kabel aan de laptop) gebruikt. Daarna nandroid terug gezet.. vond het, persoonlijk, te kaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik moet zeggen dat de Adam kernel me positief heeft verrast met het accuverbruik, het is een stuk beter dan de stock. Vraag me af hoe dat kan aangezien hij niet zo gek veel dingen heeft veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die af en toe opnemen in slowmotion en zich irriteren aan de brakke kwaliteit van de filmpjes hier een apk van de camera van de Exynos S4. Dan kan je wél in 720p strakke slowmo filmpjes maken :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-07-04-13-30-45_yjrsgs42013-07-04_13-31-04s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02
Iemand al met mobile odin dingen geflashed en dan specifiek het modem?

Heb nu geen PC bij de hand maar wil graag een ander modem proberen. Maar krijg ondanks dat het volgens de market ook voor de S4 werkt wel meteen een melding dat mijn toestel niet ondersteund wordt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
watercoolertje schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:46:
Iemand al met mobile odin dingen geflashed en dan specifiek het modem?

Heb nu geen PC bij de hand maar wil graag een ander modem proberen. Maar krijg ondanks dat het volgens de market ook voor de S4 werkt wel meteen een melding dat mijn toestel niet ondersteund wordt.
Ik zie dat op het XDA forum veel mensen problemen hebbem met het flashen via mobile odin o,a bootloop.
Ik zou even geduld hebben en thuis via de reguliere odin op je computer een kernel flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:32:
Voor de mensen die af en toe opnemen in slowmotion en zich irriteren aan de brakke kwaliteit van de filmpjes hier een apk van de camera van de Exynos S4. Dan kan je wél in 720p strakke slowmo filmpjes maken :)

[afbeelding]
Installeert deze zich naast normale camera app? Of vervangt ie hem? Of moet je hem in system plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:52:
Ik zie dat op het XDA forum veel mensen problemen hebbem met het flashen via mobile odin o,a bootloop.
Ik zou even geduld hebben en thuis via de reguliere odin op je computer een kernel flashen. :)
Ging hier laatste twee keer goed maar de eerste keer inderdaad ook een soft-bricked S4 plus navenant humeur.
Mau_Maus schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:06:
Of vervangt ie hem? Of moet je hem in system plaatsen?
Yes, yes. Reboot, en HD-slowmo R us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:32:

[afbeelding]
Thanks! Ziet er goed uit. Heb net ook dat plastic covertje van de camera er af geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Franco10 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Thanks! Ziet er goed uit. Heb net ook dat plastic covertje van de camera er af geschrapt.
Dat vroeg ik mezelf ook af, zit dat stukje plastic er voor bescherming of mag het er gewoon vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
pappaleone schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:40:
[...]

Dat vroeg ik mezelf ook af, zit dat stukje plastic er voor bescherming of mag het er gewoon vanaf?
Volgens mij is het gewoon bescherming tijdens transport. Het zag er niet zodanig hightech uit dat het is bedoeld om mee te werken aan het maken van goede foto's.

Trouwens Brad, heb een paar foto's binnen gemaakt met die nieuwe apk van je, ze zijn beter dan eerder. Vooral met HDR aan (mits je stilleven schiet) vind ik ze best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Franco10 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:47:
[...]

Volgens mij is het gewoon bescherming tijdens transport. Het zag er niet zodanig hightech uit dat het is bedoeld om mee te werken aan het maken van goede foto's.

Trouwens Brad, heb een paar foto's binnen gemaakt met die nieuwe apk van je, ze zijn beter dan eerder. Vooral met HDR aan (mits je stilleven schiet) vind ik ze best goed.
Dan peuter ik hem eraf thanks.
En die apk van Brad ga ik ook eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeft niet hè, het zit buiten het opneembare gebied. Laat hem er voorlopig lekker op zitten, kan nul kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Brad Pitt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:04:
[...]

Hoeft niet hè, het zit buiten het opneembare gebied. Laat hem er voorlopig lekker op zitten, kan nul kwaad.
Ja weet ik maar het zag er niet zo netjes meer uit, zat al wat los dus maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ja had er ook geen last van tot er stukjes stof aan gingen blijven hangen. Merken jullie geen verschil tussen de fotokwaliteit? Als je iets met veel kleur en text erop, zoals een pak fris ofzo van een afstand fotografeert kun je al best snel verschil in kwaliteit zien tussen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:20:
Ja had er ook geen last van tot er stukjes stof aan gingen blijven hangen.
Ah ja dan is het uiteraard anders. Heb best een opstaand randje dus folietje zit nog redelijk prima :P
Merken jullie geen verschil tussen de fotokwaliteit? Als je iets met veel kleur en text erop, zoals een pak fris ofzo van een afstand fotografeert kun je al best snel verschil in kwaliteit zien tussen foto's.
Vind nog steeds alleen de buiten/veel licht foto's erg mooi, de video's prima en de binnen foto's wisselend* :)
*al zijn deze met ZoomFX wel drastisch verbeterd, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:25:

Vind nog steeds alleen de buiten/veel licht foto's erg mooi, de video's prima en de binnen foto's wisselend* :)
*al zijn deze met ZoomFX wel drastisch verbeterd, dat wel
Moet zeggen dat die apk die jij had gedeeld wel een verbetering was binnen. Het probleem is meer dat het niet altijd even goed is, als je de juiste stand kiest en je best goed zijn ze ook binnen best aardig heb ik het idee. Maar dat zou meteen bij de eerste keer goed moeten zijn, zoals ik gewend was bij de S2.

Maar buiten, wow! Heb net even met Camera FV-5 (waarmee je wel handmatig de macro-focus kun kiezen) een paar closeups geschoten van plantjes etc, en dat is ècht heel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 04-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02
Brad Pitt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Ah ja dan is het uiteraard anders. Heb best een opstaand randje dus folietje zit nog redelijk prima :P
Waarom heeft die hoes nou ook een opstaande rand... hadden ze net zo goed vlak kunnen maken denk? En dan ligt ie wel vlak op tafel...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:32:
Waarom heeft die hoes nou ook een opstaande rand... hadden ze net zo goed vlak kunnen maken denk? En dan ligt ie wel vlak op tafel...
Van mij hadden ze hem zelfs nog hoger mogen maken, maar dan wel bij de luidspreker. Zo onhandig dat die aan de achterkant zit, hoor je vaak weinig als ie op wat zachts ligt. Camera rand had inderdaad weg gemogen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb net op mijn Nederlandse S4 de duitse stock samsung firmware gezet mbv Odin.
Dit ging perfect. Heb de extra applicaties uitgezet/verwijderd en alles werkt normaal.

Kan je op dezelfde manier een pre-rooted rom zetten (dus zonder eerst root te hebben)?

[ Voor 21% gewijzigd door Engineer Stewie op 04-07-2013 21:46 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste