i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb nog 4.4.2Koldur schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:41:
[...]
Ja, ik gebruik deze app op mijn geroote S5 met Lollipop en werkt bij mij prima, weet je zeker dat je S5 goed geroot is? Op Lollipop kan je soms niet helemaal goed geroot zijn.
Hoe kan ik er achter komen dat hij goed geroot is ?
Root checker zegt : OK
Heb het met de files gedaan van de start post
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Met 4.4.2 moet het rooten goed zijn op die manier. Geen idee waarom hij het niet doet, heb dus zelf geen 4.4.2 en kan je daarom niet verder helpen.driel24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:53:
[...]
Ik heb nog 4.4.2
Hoe kan ik er achter komen dat hij goed geroot is ?
Root checker zegt : OK
Heb het met de files gedaan van de start post
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat kan altijd ja, maar lijkt me weinig zin hebben, zoek anders even op XDA, daar heb je veel meer informatie te vinden dan hier wat dat betreft.driel24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:45:
Kun je de telefoon nog een keer rooten?
Zou iemand met 4.4.2 deze app eens willen proberen ?Koldur schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Ik gebruik deze app tot tevredenheid:
https://play.google.com/s...d=com.roamingsoft.manager
Het lijkt erop dat de app niet alle info kan zien ondanks de root.
Probeer je al ingevoerde passwords te zien, of probeer je te koppelen met een 'nieuw' accespoint, zonder dat je de code al weet ?driel24 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:49:
[...]
Zou iemand met 4.4.2 deze app eens willen proberen ?
Het lijkt erop dat de app niet alle info kan zien ondanks de root.
hier functioneerde het prima

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 05-02-2015 14:58 ]
Dit krijg ik. Ook nadat ik het access point heb "vergeten" en opnieuw verbonden.FreshMaker schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:46:
[...]
Probeer je al ingevoerde passwords te zien, of probeer je te koppelen met een 'nieuw' accespoint, zonder dat je de code al weet ?
hier functioneerde het prima

http://forum.xda-develope...read.php?t=2620337&page=2
I'm with a GS5, but it should be had the same issue. I opened build.prop file and changed the line ro.securestorage=true to false and now not only do I have Xposed and S Health working simultaniously, but I also fixed the WiFi Key Recovery problem
Remember to reboot after changing build.prop
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Er zijn wel TouchWiz Roms die de blaotware standaard verwijderd hebben. Die kunnen dan weer wel met odin geflasht worden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik had mijn s5 1 dag en had al knox 0x1
Dat ziet er goed uit. Ik denk dat ik dat ga proberen en hoop dat Knox op 0x0 blijft staan. Super bedankt voor de tip.TiVa schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:47:
iRicardo, Je kan rooten met towelroot geloof ik zonder knox op 0x1 te zetten.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Mooi dat je het opgelost hebt en de oplossing hier deelt! Vreemd dat jij dit wel toe moet passen en ik en iemand anders niet zal wel aan de specifieke FW versie liggen welke er gebruikt wordt.driel24 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:23:
Gevonden !!!!
http://forum.xda-develope...read.php?t=2620337&page=2
I'm with a GS5, but it should be had the same issue. I opened build.prop file and changed the line ro.securestorage=true to false and now not only do I have Xposed and S Health working simultaniously, but I also fixed the WiFi Key Recovery problem
Remember to reboot after changing build.prop
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 06-02-2015 10:37 ]
Helaas werkt towelroot niet op 5.0. Dus een ieder ander die de poging wilt wagen, vergeet het en bespaar jezelf tijd.TiVa schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:47:
iRicardo, Je kan rooten met towelroot geloof ik zonder knox op 0x1 te zetten.
Nog wel een kleine opmerking.Koldur schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:36:
[...]
Mooi dat je het opgelost hebt en de oplossing hier deelt! Vreemd dat jij dit wel toe moet passen en ik en iemand anders niet zal wel aan de specifieke FW versie liggen welke er gebruikt wordt.
Als je de build.prop wijzigt ben je al je wifi wachtwoorden kwijt :-)

Even met Titanium Backup eerst je wachtwoorden backuppen, dat veranderen, wachtwoorden terug zetten en klaardriel24 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:39:
[...]
Nog wel een kleine opmerking.
Als je de build.prop wijzigt ben je al je wifi wachtwoorden kwijt :-)

Maar ja, het kan in ieder geval, alleen wat omslachtig dus.
[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 06-02-2015 12:13 ]
Ik wil kosten wat het kost mijn Knox op 0x0 houden omdat ik Knox gebruik maar wel mijn toestel wil rooten.
Nu heb ik ook al verhalen gelezen van mensen die per ongeluk hun KNOX toch triggeren, maar of dat nu echt per ongeluk is weet ik niet, er kan normaal gezien weinig misgaan als je guides tot op de letter volgt op XDA...
Nu moet ik er wel bijzeggen dat eens je naar custom rom gaat, je OTA updates niet meer werken en bootloaders/modems updaten vanuit Mobile ODIN niet echt aangeraden is (lees= werkt niet, ookal zal mobile odin zeggen dat alles met succes is uitgevoerd). Wss kan je die wel updaten vanuit gewone ODIN, maar zoals ik in het begin van mijn post zei: ik ga er mijn hand niet voor in het vuur steken
Ik snap het hele gedoe rond knox 0x0 niet goed. Ik zou niet weten wat er op mijn telefoon niet meer werkt met KNOX 0x1... Een goede custom ROM heeft zelfs private mode werkende. Garantie-gewijs is KNOX natuurlijk een ander paar mouwen, al geloof ik dat die europese regels daar ook anders rond zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door TiVa op 13-02-2015 11:42 ]
iRicardo schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:43:
Ik lees zojuist dit artikel over het rooten van de S5 op Lollipop. Is er iemand bekend mee of ik van G900FXXU1BNL9 naar een andere versie kan?
Ik wil kosten wat het kost mijn Knox op 0x0 houden omdat ik Knox gebruik maar wel mijn toestel wil rooten.
Lollipop 5.0 kan sowieso nog niet worden geroot. Je moet dan een "gebumpte" versie (een soort van pre-root) installeren waarbij Knox op 0x0 blijft.TiVa schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:31:
Ik ga mijn hand er niet voor in het vuur steken, maar je zou inderdaad kunnen downgraden naar 4.4 via ODIN. Van daaruit rooten met towelroot en dan een custom rom 5.0 installeren via Mobile ODIN die al geroot is. Ik heb op XDA al veel ROMs zien verschijnen die beweren dat ze geflashed kunnen worden zonder KNOX te triggeren. Ik ga het zelf wel niet testen, want die procedure vind ikzelf veel omslachtiger dan gewoon flashen via een custom recovery.
Nu heb ik ook al verhalen gelezen van mensen die per ongeluk hun KNOX toch triggeren, maar of dat nu echt per ongeluk is weet ik niet, er kan normaal gezien weinig misgaan als je guides tot op de letter volgt op XDA...
Nu moet ik er wel bijzeggen dat eens je naar custom rom gaat, je OTA updates niet meer werken en bootloaders/modems updaten vanuit Mobile ODIN niet echt aangeraden is (lees= werkt niet, ookal zal mobile odin zeggen dat alles met succes is uitgevoerd). Wss kan je die wel updaten vanuit gewone ODIN, maar zoals ik in het begin van mijn post zei: ik ga er mijn hand niet voor in het vuur steken
Ik snap het hele gedoe rond knox 0x0 niet goed. Ik zou niet weten wat er op mijn telefoon niet meer werkt met KNOX 0x1... Een goede custom ROM heeft zelfs private mode werkende. Garantie-gewijs is KNOX natuurlijk een ander paar mouwen, al geloof ik dat die europese regels daar ook anders rond zijn...
de XtreStoLite rom die ik nu heb bevalt me wel.. alleen is de Lollypop rom daar van ook wat ? of heeft niemand hier die er op
404 Signature not found
Die draai ik al een tijdje, wordt beta genoemd, maar voelt als een final en kan je prima draaien.SMSfreakie schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:56:
Binnenkort ook eens een Lollipop rom op mijn S5 gooien.. alleen moet nog even kijken welke ik wil.
de XtreStoLite rom die ik nu heb bevalt me wel.. alleen is de Lollypop rom daar van ook wat ? of heeft niemand hier die er op
Merk je merkbare voordelen tov de XtreStoLite KK rom dan ?Koldur schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:19:
[...]
Die draai ik al een tijdje, wordt beta genoemd, maar voelt als een final en kan je prima draaien.
Wat ik kon lezen was dat bepaalde zaken nog niet mogelijk waren op LP en je in feite dus niet van alle gemakken voorzien hebt (mocht je die bepaalde features missen) .
Enige wat ik persoonlijk mis is de stille modus (wat enigszins vervangen is door prioriteiten setting, maar stil heb ik liever terug) en het uit kunnen schakelen van de koptelefoon volume waarschuwing. Voor de rest mis ik niets. Maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.Bomberman71 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:39:
[...]
Merk je merkbare voordelen tov de XtreStoLite KK rom dan ?
Wat ik kon lezen was dat bepaalde zaken nog niet mogelijk waren op LP en je in feite dus niet van alle gemakken voorzien hebt (mocht je die bepaalde features missen) .
Wat ik er voor terug heb gekregen is dat het wat sneller is, vingerafdruk scanner weer beter werkt en de telefoon een stuk sneller opstart.
Voor mij zou dat wel een dealbreaker kunnen zijn want ik gebruik de stille modus heel vaak en heb weinig zin om allerlei menu's door te gaan om hetzelfde te bereiken.
Vingerscanner klinkt wel aantrekkelijk want nu vind ik die maar matig werken...
Je kan die prioriteit gewoon in je dropdown menu zetten, alleen moet je nu meermaals drukken. Het is niet eens zo'n slecht idee, maar ze hadden het beste gewoon beiden kunnen doen. Met stille modus kan je nu prioriteit, alles, of niets instellen. Niets is ook echt helemaal niets, je telefoon zal geen meldingsgeluid of trilling geven, alleen als iemand belt licht mijn telefoon op maar geen geluid o.i.d. dus ook je wekker of wat dan ook doet het niet. Met prioriteit geeft je telefoon alleen meldingen die jij doorgeeft, je kan dit ook persoon specifiek doen.Bomberman71 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:00:
Dat over die Stille modus lees je overal ... Snap niet dat men zoiets eruit heeft gehaald en vervangen heeft voor iets waar helemaal niets mis mee was.
Voor mij zou dat wel een dealbreaker kunnen zijn want ik gebruik de stille modus heel vaak en heb weinig zin om allerlei menu's door te gaan om hetzelfde te bereiken.
Vingerscanner klinkt wel aantrekkelijk want nu vind ik die maar matig werken...
Het valt op zich mee, maar had inderdaad gewoon mogen blijven bestaan naast deze optie. Gelukkig heeft Google het alweer terug gebracht in 5.1
5.1 .... Hm, ik denk dat ik dan voorlopig dan even Exstro 4.4 zal draaien for the time being en dan over een half jaartje weer eens ga koekeloeren bij LP.
Bedankt voor je informatie en snelle replies !
Same here, ben teruggegaan naar Xt 4.4, met Xposed en de door mij gewenste addons.Bomberman71 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:42:
5.1 .... Hm, ik denk dat ik dan voorlopig dan even Exstro 4.4 zal draaien for the time being en dan over een half jaartje weer eens ga koekeloeren bij LP.
Er zit in LP niets wat me nu echt aanspreekt om te moeten (her)upgraden.
Wel hou ik het topic op XDA in de gaten, mocht er verbetering gemeld worden
( Xposed is bijna klaar voor LP ) dan zie ik wel weer.
Is mijn eerste root en custom rom en ik moet zeggen dat ik blij ben het gedaan te hebben.
Veel meer mogelijkheden, en om een of andere reden gaat mijn batterij veel langer mee.
Heb het een en anders van Samsung de-installed, weet niet of het daarmee te maken heeft.
Dit week-end als ik tijd heb eens mijn sd kaartje partioneren.
Brengt waarschijnlijk niet veel toe aan dit topic, maar ik dacht 'ik laat het maar weten'
Apps op sd kaart, of moet dat niet? Dan heb ik mij verkeerd geïnformeerd.
Als ik nu met link2sd een app die ik niet veel gebruik probeer linken naar de sd komt hij mekkeren dat mijn sd uit twee primaire partities moet bestaan.
Ik bedoel wel een externe sd, misschien vandaar de verwarring?
daar gaan zowel de Apps, als mn Mp4tjes op zonder problemen ?
404 Signature not found
kan deze nu wel geupdate worden naar 5.0, via Kies! ?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Maar bedoel als ik nou 5.0 via Kies binnen krijg,reyals schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:51:
Kan, maar dan ben je root kwijt
gaat kan ik hem dan gewoon updaten, en dan is de root weg ?
Of krijg ik 5.0 nu niet via Kies omdat via OTA ook geen updates meer komen.
Je zal de update niet meer via Kies of OTA aangeboden krijgen.Albert020 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:01:
[...]
Maar bedoel als ik nou 5.0 via Kies binnen krijg,
gaat kan ik hem dan gewoon updaten, en dan is de root weg ?
Of krijg ik 5.0 nu niet via Kies omdat via OTA ook geen updates meer komen.
Je kan met ODIN wel zelf de 5.0 flashen, maar als je al zover bent kan je eens overwegen een custom rom te instaleren.
Bij mij is het ook zo gegaan:
- root op 4.4.2
- Lolipop werdt gereleased op de S5, kreeg geen update meer binnen via Kies of OTA.
- Kon Kiezen om stock te flashen met ODIN, of er een custom recovery (TWRP) opzetten icm een custom rom (Alliance Rom 6.1 Lite)
Ben maar voor de custom rom gegaan en er nog geen seconde spijt van.
Ok, dat snap ik, maar nu heb ik ineens dat McAfee aanslaat op Odin 3.09 ( Trojaans paard !! )Overgeef Dave schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:32:
[...]
Je zal de update niet meer via Kies of OTA aangeboden krijgen.
Je kan met ODIN wel zelf de 5.0 flashen, maar als je al zover bent kan je eens overwegen een custom rom te instaleren.
Bij mij is het ook zo gegaan:
- root op 4.4.2
- Lolipop werdt gereleased op de S5, kreeg geen update meer binnen via Kies of OTA.
- Kon Kiezen om stock te flashen met ODIN, of er een custom recovery (TWRP) opzetten icm een custom rom (Alliance Rom 6.1 Lite)
Ben maar voor de custom rom gegaan en er nog geen seconde spijt van.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2712008
[ Voor 38% gewijzigd door reyals op 24-02-2015 00:12 ]
Heb nu de goede, bedankt...reyals schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:10:
Ligt eraan waar je hem hebt gedownload denk ik.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2712008
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2732110
Nog steeds super tevreden over deze rom !
[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 10-03-2015 04:49 ]
over de KK rom was ik uitermate tevreden ja..FreshMaker schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 04:49:
"Onze" Edgar is ook weer van de partij met een super update
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2732110
Nog steeds super tevreden over deze rom !
de LP beta heeft nog wat minor probleempjes.. maar mischien is dat ook wel LP eigen.
Chrome wil niet meer werken als je hem op de SDcard parkeert. op KK ging dat prima.
maar goed we gaan weer even een flashen
404 Signature not found
Anoniem: 659666
Ik kan bijzonder weinig op XDA vinden of op CM zelf over hoe stabiel ze nou zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door KL643 op 16-04-2015 23:34 ]
Anoniem: 428930
ik wil graag beginnen om voor het eerst mijn telefoon te rooten. ik had eigenlijk in gedachten om dit te doen op mijn oude telefoon (s3) maar helaas heb ik de usb poort gesloopt en functioneert dit alleen nog om op te laden. Ik zou het toch graag willen proberen op mijn s5. Maar omdat dit mijn eerste keer is ben ik toch nog behoorlijk achterdochtig en verdomd voorzichtig, want het zal niet de eerste keer zijn dat ik ruzie krijg met software. Hier begint dus mijn probleem, dit topic is voor de G900F, ik heb natuurlijk weer een G901F op android 4.4.4. Is het hier ook mee mogelijk? En welke versies van Odin en root heb ik nodig? Zijn er tweakers die het op deze versie hebben gedaan?
Als laatste wil ik vragen hoe groot de kans is dat ik mijn telefoon brick?
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900FD/
Ik heb hier trouwens op twee 900F's de rom van fusion geïnstalleerd. Die is wel super goed zeg. Ik was nog wat huiverig om een CM based rom te installeren, na 24 uur zijn de twijfels wel weg. Werkt perfect.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 659666 op 26-04-2015 17:49 ]
Ik draai al een hele tijd op deze rom van albinoman887 en die loopt behoorlijk goed. Soms dat camera het ff niet doet, maar na een herstart is dat weer goed. Je leest veel over gebruikers die problemen hebben met bluetooth maar daar heb ik totaal geen last van. Heb 3 bluetooth devices en op alle 3 loopt muziek over bluetooth prima.Anoniem: 659666 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:01:
Heeft iemand in dit topic ervaring met de CM12/12.1 roms?
Ik kan bijzonder weinig op XDA vinden of op CM zelf over hoe stabiel ze nou zijn.
Gaat om deze rom: http://forum.xda-develope...post59733240#post59733240
En dat is mijn probleem met CMr_buren956 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:34:
[...]
Ik draai al een hele tijd op deze rom van albinoman887 en die loopt behoorlijk goed. Soms dat camera het ff niet doet, maar na een herstart is dat weer goed.
"soms doet xxx het niet goed"
Het idee is prima, en op andere toestellen gebruik ik CM net zo goed, als de eigen ontwikkeling gestopt is ( S2 / Note1 )
Maar concessies zoals een tijdelijk niet werkende camera wil ik dus niet hebben, als ik de camera opstart, moet die werken.
Net als WiFi en mobiele data, daar is dat ding voor
Leuk om te roepen dat je 'niet afhankelijk bent van samsungs bloatware' maar alles is te verwijderen.
( als je al een CM installeert, ben je ook niet bang om de root te pakken, en zelf te graven in je OS )
ik blijf zolang mogelijk op de 'gepoetste' TW roms, en daarna zie ik wel verder of het werkt
Ik ben nu overgestapt op BlissPop, dit omdat Fusion bootloops krijgt bij het updaten. Problemen met de camera heb ik nog niet gehad.r_buren956 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:34:
[...]
Ik draai al een hele tijd op deze rom van albinoman887 en die loopt behoorlijk goed. Soms dat camera het ff niet doet, maar na een herstart is dat weer goed. Je leest veel over gebruikers die problemen hebben met bluetooth maar daar heb ik totaal geen last van. Heb 3 bluetooth devices en op alle 3 loopt muziek over bluetooth prima.
Gaat om deze rom: http://forum.xda-develope...post59733240#post59733240
Het is in het spaans maar de tekst en plaatsjes spreken voor zich.
http://www.androidpit.es/...n-4g-lte-en-s5-finalizado
Nu een fraai 4G icoon in het scherm!!! En ook bij de opties de keuze.
[ Voor 5% gewijzigd door aveenhuysen op 05-05-2015 17:48 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Zijn er nog recente voorbeelden dat Samsung S5's met Knox0x1 repareert? De volledige stock S5 van mijn vrouw is defect, het apparaat start opnieuw op zodra het scherm verschijnt waar de SIM pincode wordt gevraagd. Nu is het problem dat er nog een anatal foto's (ik wete het, stom) staan die ik er graag af wil halen voordat ik het toestel naar Samung stuur.Koldur schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Dit klopt niet, in Nederland mag Samsung of welke fabrikant dan ook, je garantie niet weigeren (wettelijk bepaald) omdat je geroot bent of KNOX hebt getriggerd. Samsung doet hier ook niet moeilijk over is al gebleken uit wat praktijkvoorbeelden.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Stock G900FXXU1BOB7 opnieuw gelashd via Odin
- Wipe cache partition
- ADB sideload in recovery gestart, maar adb pull geeft Error:closed melding
De enige methode die ik nu nog zie is om TWRP/Philz Recovery te installeren en vervolgens via recover/adb de bestanden terug te halen. Dit kan volgens mij niet zonder Knox te triggeren. Iemand suggesties of tips?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Wetten zijn niet veranderd en op XDA lees ik nog regelmatig dat Samsung er niet moeilijk over doet.Taigu schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Zijn er nog recente voorbeelden dat Samsung S5's met Knox0x1 repareert? De volledige stock S5 van mijn vrouw is defect, het apparaat start opnieuw op zodra het scherm verschijnt waar de SIM pincode wordt gevraagd. Nu is het problem dat er nog een anatal foto's (ik wete het, stom) staan die ik er graag af wil halen voordat ik het toestel naar Samung stuur.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Stock G900FXXU1BOB7 opnieuw gelashd via Odin
- Wipe cache partition
- ADB sideload in recovery gestart, maar adb pull geeft Error:closed melding
De enige methode die ik nu nog zie is om TWRP/Philz Recovery te installeren en vervolgens via recover/adb de bestanden terug te halen. Dit kan volgens mij niet zonder Knox te triggeren. Iemand suggesties of tips?
Bedankt voor je snelle antwoord. Voor de zekerheid heb ik een filmpje gemaakt met het problem zichtbaar en een reboot in Download modus waarin je kunt zien dat alles nog stock is. Vervolgens Philz recovery erop gezet met Odin en de backup loopt nu. Daarna gaat het toestel naar Samsung voor reparatie.Koldur schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:50:
[...]
Wetten zijn niet veranderd en op XDA lees ik nog regelmatig dat Samsung er niet moeilijk over doet.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[YouTube: https://youtu.be/d51qECD_-Cg]
Anoniem: 640148
recovery start op door : toestel uit te zetten vervolgens power+home+volume UP
en daar even rom en firmware back up maken naar je sd card.
mocht het nu fout gaan en je phone niet meer aangaan dan kun je via power+home+volume UP weer je rom terug zetten
Update, toestel is netjes gerepareerd onder garantie ondanks Knox 0x1Taigu schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:54:
[...]
Bedankt voor je snelle antwoord. Voor de zekerheid heb ik een filmpje gemaakt met het problem zichtbaar en een reboot in Download modus waarin je kunt zien dat alles nog stock is. Vervolgens Philz recovery erop gezet met Odin en de backup loopt nu. Daarna gaat het toestel naar Samsung voor reparatie.
Mooi werk! Veel plezier er weer mee.Taigu schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:15:
[...]
Update, toestel is netjes gerepareerd onder garantie ondanks Knox 0x1
Zo niet.......wie weet de "weg"......
Alvast bedankt.
99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord
neeThe Brook schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:18:
Is deze tutorial ook geschikt voor de Samsung S5 SM-901F.....????
Zo niet.......wie weet de "weg"......
Alvast bedankt.
tot nu toe is de enigen rom (die ik gevonden heb) voor de sm901F
Dokdo project
let op dat als je een recovery installeerd voor sm901f ,dat die compatible is!!!
901f is HEEL anders dan een 900F (qua hardware)
Anoniem: 701882
Bij de S3 ging dat zoals het moest, niets aan de hand. Maar bij deze is het misgegaan vrees ik. Odin gaf een groen blokje met PASS. Echter bleef mijn telefoon op het 'downloading, do not turn off target' scherm staan, urenlang. Toen heb ik gedaan wat je nooit mag doen, namelijk losmaken van de laptop...
En nu is dat scherm het enige wat er nog is op mijn s5. Hij blijft er op staan, batterypull haalt niets uit. Dit is niet best. Ervaringen iemand?
nieuwe rom flashen via odinAnoniem: 701882 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:43:
Oh-ooh, zojuist probeerde ik mijn nieuwe s5+ te rooten. Met Odin en alle verliep net zoals destijds met mijn oude S3.
Bij de S3 ging dat zoals het moest, niets aan de hand. Maar bij deze is het misgegaan vrees ik. Odin gaf een groen blokje met PASS. Echter bleef mijn telefoon op het 'downloading, do not turn off target' scherm staan, urenlang. Toen heb ik gedaan wat je nooit mag doen, namelijk losmaken van de laptop...
En nu is dat scherm het enige wat er nog is op mijn s5. Hij blijft er op staan, batterypull haalt niets uit. Dit is niet best. Ervaringen iemand?
404 Signature not found
Ik heb gisteren m'n S5 netjes gewiped en vervolgens CM13 geïnstalleerd via TWRP. Daarna SuperSU 2.65 geflashed gevolgd door een Google Apps package
CM13 te halen op: https://download.cyanogenmod.org/?device=klte
SuperSU 2.65 beta te halen op: http://forum.xda-develope...-6-0-marshmellow-t3219344 (in de derde post te vinden, directe link: hier)
Google Apps package te halen op: http://opengapps.org/
Niet vergeten bij het downloaden van de Google Apps package dat het dus een ARM-package moet zijn voor Android 6.0. Ik heb zelf het mini-pakket geflashed.
Komende dagen eens kijken hoe het werkt.
Ik heb zojuist de eerste CM13 nightly update geïnstalleerd via TWRP. Ging prima, alleen niet vergeten voor de zekerheid SuperSU er achteraan te flashen zodat SuperSU zeker weer goed geïnstalleerd is.
[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 29-12-2015 08:42 ]
Ben benieuwd naar je ervaringen.Wildfire schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:38:
Komende dagen eens kijken hoe het werkt.
Ik heb zojuist de eerste CM13 nightly update geïnstalleerd via TWRP. Ging prima, alleen niet vergeten voor de zekerheid SuperSU er achteraan te flashen zodat SuperSU zeker weer goed geïnstalleerd is.
Ik merk in ieder geval op dat momenteel de officiële S-View Cover niet werkt -- d.w.z., het is de bedoeling dat als je de S-View Cover opent dat dan het scherm aangaat. In CM12.1 werkte dat prima, in CM13 werkt dat (nog) niet.
Plus heb gemerkt dat een reeds eerder ingestelde WiFi-verbinding niet altijd automatisch weer verbind als je weer in bereik bent. Pas als ik naar het WiFi instellingen scherm ga, gaat CM13 opeens verbinden met het netwerk.
Nou ja, het zijn de eerste officiële nightlies, dit zijn bugs die op niet al te lange termijn ongetwijfeld geplet zullen worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 29-12-2015 23:36 ]
Ik heb toen een factory reset gedaan en de Google apps update geflashed (stock). Store werkte toen goed, ben apps gaan installeren maar toen van het ene op het andere moment verdwenen er app iconen van m'n homescreen die er voorheen wel stonden. Heb toen gereboot, de apps terug op de homescreen gezet maar na een reboot waren ze wederom verdwenen.
Ik heb toen maar besloten om het "goed" te doen; via TWRP alles gewiped, inclusief system, data, alles. Op m'n sdcard heb ik de cm13 nightly gezet met supersu en gapps stock. Een voor een geflashed, gereboot, alles leek goed te gaan na het installeren van een paar apps.
Na nog een paar apps geinstalleerd te hebben is het probleem terug; ze verdwijnen van m'n homescreen.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor de hulp!
Als ik m'n sdcard als internal storage configureer, gaat tie dat doen wat ik beschreef.
Ik heb dat terug gedraaid, de apps die verdwenen van de homescreen verloren ook hun settings, maar waren daarmee "gedeinstalleerd". Ik heb die riedel geherinstalleerd en nu blijven settings en iconen op m'n homescreen ook staan.
Hopelijk gaat dat nog wel opgelost worden want op deze manier heb ik niets aan m'n sdkaart, denk ik.
Bij mij werkte dat onder CM12 prima, maar nu dus niet meer.
Anoniem: 338676
Groetjes
Jaja, 6 maanden later, maar toch. Tweakers, CM heeft standaard al een super su.Wildfire schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:38:
Ik heb gisteren m'n S5 netjes gewiped en vervolgens CM13 geïnstalleerd via TWRP. Daarna SuperSU 2.65 geflashed gevolgd door een Google Apps package
Maakt tweaker Edgar nog roms voor de S5?
Phoenix ROM, nu nog versie 11 based op Lollipop, maar Phoenix 12 based op marshmallow komt snel.Anoniem: 338676 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 05:02:
Ik had graag mijn s5 voorzien van een custom rom maar welke is aangeraden en stabiel om zonder problemen te kunnen gedraaid worden? Ik hoef niet teveel snufjes erbij te hebben, liefst eigenlijk nog zo kaal mogelijk zodat ik m'n eigen apps erop kan zetten. Enige die ik wss van de standaard apps meestal gebruik zijn google apps ... En liefst ook een custom rom die niet veel baterij vreet. Enige suggesties?
Groetjes
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2741302
Wilde mijn oude S5, originele rom, Android 6.0.1 dacht ik (laatste officiele OTA versie) weer 'verkoopklaar' maken, dus helemaal leeg etc.
Wat had ik gedaan:
Telefoon gewist door, in recovery op te starten, wipe data/factory reset gekozen, hierna ook nog even cache leeggemaakt.
Nog voordat ik de telefoon weer aangezet had, op samsung.com de telefoon verwijderd van mijn account, zodat de nieuwe eigennaar hem weer kan claimen.
Dat laatste had ik blijkbaar niet moeten doen, als de telefoon nu opstart komt ie met een Reactivation Lock (vanwege de wipe data), en moet er met een Samsung account ingelogd worden. Echter omdat ik het toestel al verwijderd had, werkt dat dus niet meer met mijn account. Door die reactivtion lock kun je dus eigenlijk helemaal niets meer met die telefoon

Zou het flashen van een custom-firmware dit probleem oplossen/omzeilen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Madshark op 10-06-2016 21:33 ]
Ik dacht even die Poolse rommel er af te gooien maar CF root werkt niet. Houdt dit in dat de bootloader locked is?
[ Voor 4% gewijzigd door Hadespuiter op 11-06-2016 02:18 ]
Dit ter info.
Cm13 is jammer genoeg nog steeds een nightly.Hadespuiter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:13:
Haal het niet in je hoofd om je S5 te versleutelen (encryptie) als je cm13 draait. Ik deed gisteren een poging wat resulteerde in een telefoon die niet meer op wilde starten. Een format was nodig.
Dit ter info.
Dat kon je verwachten als je een niet stabiele rom gebruikt.
Als je met roms speelt dan heb je op z'n minst een backup van alles die je zo terug kan zetten mocht er iets misgaan zoals wat bij jou gebeurde.
Het was vast een mooi leermomentje of niet?
Ja, maar laat dan tenminste een waarschuwing zien dat het versleutelen risicovol is (sterker nog, het gaat altijd fout). Niets van dit alles.toro schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:47:
[...]
Cm13 is jammer genoeg nog steeds een nightly.
Dat kon je verwachten als je een niet stabiele rom gebruikt.
Als je met roms speelt dan heb je op z'n minst een backup van alles die je zo terug kan zetten mocht er iets misgaan zoals wat bij jou gebeurde.
Het was vast een mooi leermomentje of niet?
De optie zou helemaal niet beschikbaar moeten zijn in het menu zolang het totaal niet werkt, sterker nog je telefoon bricked.
[ Voor 4% gewijzigd door Hadespuiter op 31-07-2016 11:19 ]
Ik heb vandaag mijn S5 geroot met CF auto root. Ging probleemloos.dagizmo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:55:
Wat is momenteel de beste methode om een S5 te rooten. Ik hoef voorlopig geen custom ROM maar enkel ROOT toegang. Android 6.01.
Echter heb ik al zeer lange tijd het probleem met snapchat dat zodra ik een video wil opnemen de melding 'Video opnemen mislukt' verschijnt.
Op internet kan ik hier alleen maar oude topics over vinden die weinig oplossingen geven.
Zijn er mensen bekend met dit probleem, ben ook benieuwd of dit aan CM ligt of bij Snapchat.
Heb een tijdje cm14 gedraaid, maar wil weer terug naar de officiële os. Nu, kan ik alleen niet achterhalen welke ik nodig heb. Ik kom ook niet verder dan de boot logo. Is er een manier om te achterhalen welke firmware ik nodig heb?
denk dat je je Bootloader en modem ook mee moet flashenUntouchablezz20 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:31:
Hallo,
Heb een tijdje cm14 gedraaid, maar wil weer terug naar de officiële os. Nu, kan ik alleen niet achterhalen welke ik nodig heb. Ik kom ook niet verder dan de boot logo. Is er een manier om te achterhalen welke firmware ik nodig heb?
je komt nog wel in Download Mode?
404 Signature not found
op sammobile.com vind je genoeg officiele romsUntouchablezz20 schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:12:
Ja, download mode werkt. Toestel komt van Vodafone.
als je die flash met ODIN zou het goed moeten gaan afaik
404 Signature not found

[ Voor 16% gewijzigd door Untouchablezz20 op 12-12-2016 21:14 ]
https://i.imgur.com/j8rgCae.jpg
[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 13-12-2016 09:55 . Reden: Afbeelding verkleind ]
Welke variant is dat? Want ik kom op twee websites uit. Bij deze: https://autoroot.chainfire.eu/ zie ik dit staan:biobak schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:09:
[...]
Ik heb vandaag mijn S5 geroot met CF auto root. Ging probleemloos.
Is er ook een root-vorm die die warranty bit níet omzet?If you have locked bootloaders, flashing one of these will probably brick your device - with the exception of Nexus devices, which will usually automatically "OEM unlock" and wipe your data !
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ja volgens mij was Odin 3,07 een versie voor te flashen met alleen de stock firmwareRam-G-maN schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:07:
[...]
Goede vraag. Ik kan het niet voor je beantwoorden omdat het iets te specifiek is. Er zal vast een andere tweaker zijn die het wel weet. Van Chainfire weet ik het in ieder geval zeker dat hij het weet.
Wat ik wel aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan vertellen is dat Chainfire bewust Odin meelevert met bepaalde presets om f*ck-ups te elimineren. Zo krijg je bij het unzippen van Chainfire's roottoolkit een configuratiebestand met de volgende code.
[...]
G900FXXU1BOC7_G900FPRO1BOC1_G900FXXU1BOC7_HOME.tar
voor werkende apparaten
3,09 is voor het soft en hard debricking
hier moet je alle drivers hebben
samsung waarschuwd dat dit process alleen voor developers is
BL_G900FXXS1CPC8_CL7182592_QB8899966_REV00_user_low_ship_MULTI_CERT.tar
CSC_SLK_G900FSLK1CPB2_CL7222250_QB8585863_REV00_user_low_ship_MULTI_CERT.tar
CP_G900FXXU1CPB8_CL7182592_QB8689448_REV00_user_low_ship_MULTI_CERT.tar
AP_G900FXXS1CPC8_CL7182592_QB8899966_REV00_user_low_ship_MULTI_CERT.tar
is niet makkelijk omdat je naar het flashen adb moet gebruiken voor het debrick.img naar een external sd kaart moet pushen en het kan zelfs zonder usb debugging als je het met een bootdisk creator en een micro sd kaartlezer
je moet wel tijdens het flashen deze kaart verwijderen en plaatsen naar de flash voordat het apparaat opniew opstart en dan zul je blind naar de bootloader moeten starten omdat dit proces onderbroken is
ten eerste dit is niet de juiste firmware.Untouchablezz20 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:26:
Ik gebruik odin 3.11.1 staan maar 2 opties aan, auto reboot en f.reset time.
ten tweede staat er meer aan dan alleen 2 opties alleen zie je dit niet in de screenshot die je hebt gepost
en als laatste heb je niet de goede Odin probeer met 3,07 of met 3,09
[ Voor 8% gewijzigd door nicolearts80 op 03-04-2017 17:58 ]
Ik denk dat je op zoek moet naar een passende PIT file, icm de juiste rom.Untouchablezz20 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:26:
Ik gebruik odin 3.11.1 staan maar 2 opties aan, auto reboot en f.reset time.
Misschien kan je hier wat info uit betrekken
( voor mij al te lang geleden )
https://ineed.coffee/3299...0f-without-tripping-knox/