404 Signature not found
Vervangende accu en ja, ik had verwacht dat ik de % niet zo snel naar beneden zou zien gaan als ik erop bezig ben, maar is dus nog net zo als met originele accu.emmerx schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:35:
Warrige post.
Heb je een power case (=extra accu) of heb je een vervangende accu?
Wat voor verbetering verwachtte je precies?
En 3800mAh proppen in de originele formfactor gaat niet lukken...
https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/

[ Voor 70% gewijzigd door emmerx op 30-12-2016 14:58 ]
Draadloos laden op onze Zon
Heb je misschien een keukenweegschaal o.i.d. wat op de gram nauwkeurig kan meten?Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:06:
[...]
Vervangende accu en ja, ik had verwacht dat ik de % niet zo snel naar beneden zou zien gaan als ik erop bezig ben, maar is dus nog net zo als met originele accu.
Weeg dan eens de orginele en vervangende accu. Het gewicht moet ongeveer evenredig groter worden als de accucapaciteit groter wordt.
Laat je het resultaat weten (en de leverancier + product info)?
En geinstalleerd op mijn S5+. Ging zonder problemen via KIES. Getest of ANT+ weer werkte en zoals reeds gewend, nog steeds niet.emmerx schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:33:
Nieuwe firmware voor de G901F: G901FXXS1CPL3 van 2016-12-29
[afbeelding]
Toestel wel weer geroot En diverse rommel er weer afgegooid.
Originele is 1 gram zwaarder zelfs. Heb Leka Trading nog een mail gestuurd want heb 2e kerstdag een ticket gemaakt op de site dat ik niet tevreden ben.joopv schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:16:
[...]
Heb je misschien een keukenweegschaal o.i.d. wat op de gram nauwkeurig kan meten?
Weeg dan eens de orginele en vervangende accu. Het gewicht moet ongeveer evenredig groter worden als de accucapaciteit groter wordt.
Laat je het resultaat weten (en de leverancier + product info)?
Geïnstalleerd en automatisch dimmen werkt nog steeds niet naar behorenemmerx schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:33:
Nieuwe firmware voor de G901F: G901FXXS1CPL3 van 2016-12-29
[afbeelding]
Steam/Epic: Deurstopper
Was die geladen of leeg ?Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:00:
[...]
Originele is 1 gram zwaarder zelfs. Heb Leka Trading nog een mail gestuurd want heb 2e kerstdag een ticket gemaakt op de site dat ik niet tevreden ben.
Disco scherm?.. leg je telefoon maar eens op een lekkere warme plaats en probeer t dan nog eens..Deurstopper schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:09:
[...]
Geïnstalleerd en automatisch dimmen werkt nog steeds niet naar behoren
404 Signature not found
Bij mij werkt automatisch dimmen ook niet. Alleen heb ik er geen last van, gebruik het nooit. Net wel even geprobeerd.Deurstopper schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:09:
[...]
Geïnstalleerd en automatisch dimmen werkt nog steeds niet naar behoren
Bij inschakelen in een donkere omgeving wordt het scherm wel donkerder. Daarna naar een lichtere omgeving toe wordt het beeld wel lichter. Daarna weer een donkere omgeving, beeld blijft hetzelfde.
Was al aan het kijken voor een S7, maar blijf nu nog lekker tijdje op de S5 met verwisselbare accu ...
[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 01-01-2017 16:31 ]
Mijne heeft het ook het moeilijkste wanneer die koud is. Scherm opstarten ochtends is gegarandeerde kermis. Lijkt me sterk dat dit ook door software komt dat afhankelijk is van de temperatuur van de temperatuur. Klinkt meer als hardware.SMSfreakie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:35:
nog even een update over mn S5 met disco LCD... als het toestel warm is heeft die er minder last van zo blijkt
edit: typo's..
[ Voor 10% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 01-01-2017 22:19 . Reden: typo's ]
die hoop heb ik intussen ook opgegeven...Lambo LP670 SV schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:07:
[...]
Mijne heeft het ook het moeilijlste wanneer die koud is. Scherm opstarten sochtends is gegarandeerde kennos. Lijkt me sterk dat dit ook door sofrware komt dat afh is van lwaliteit
ben er nou alleen nog niet achter waarom het zo reageert op warmte / kou..?
want als ik het scherm voornamelijk opwarm (door op een verwarmde plaat te leggen) is het maar eventjes en ze werkt feilloos... net als of die lekker warm moet zijn om te starten...

404 Signature not found
Mijn vriendin met een S6 heeft er geen problemen mee. Wat gaat hier fout? Heeft iemand hier ervaring mee?
Edit: Vermoedelijk de 1 december update.
[ Voor 16% gewijzigd door AvK op 11-01-2017 08:25 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Heb ik ook, meestal helpt het gewoon om naar een andere website te surfen, dan kom ik uiteindelijk vaak weer bij zo'n inlogpagina uitjoopv schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:42:
Als ik me (met een standaard S5) aan wil melden op wifi netwerken in b.v. winkels - waarbij je via een "landingspagina" een akkoord moet geven - dan krijg ik die landingspagina nooit te zien, alleen een foutmelding van Chrome.
Mijn vriendin met een S6 heeft er geen problemen mee. Wat gaat hier fout? Heeft iemand hier ervaring mee?
Vaak bu'j te bang!
Mijn exemplaar is trouwens RMA. Garantie ging 16 jan vervangen dus ga het er maar op wagen. Heeft toch nog de standaard ROM erop. Wel ongemakkelijk om terug met een oud toestel te werken maar goed, het is maar tijdelijk normaal gezien.SMSfreakie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:02:
[...]
die hoop heb ik intussen ook opgegeven...![]()
ben er nou alleen nog niet achter waarom het zo reageert op warmte / kou..?
want als ik het scherm voornamelijk opwarm (door op een verwarmde plaat te leggen) is het maar eventjes en ze werkt feilloos... net als of die lekker warm moet zijn om te starten...
komt omdat je startpagina een https-pagina is waarschijnlijk. Zo'n landingspagina werkt door je om te leiden naar een login-pagina, terwijl de oorspronkelijke URL blijft staan. Dan klopt het certificaat niet en gaat Chrome klagen. Ga even naar een http-pagina en het zou weer goed moeten gaan.joopv schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:42:
Als ik me (met een standaard S5) aan wil melden op wifi netwerken in b.v. winkels - waarbij je via een "landingspagina" een akkoord moet geven - dan krijg ik die landingspagina nooit te zien, alleen een foutmelding van Chrome.
ja rma kan ik niet.. mgoed de reparatiewinkel zegt dat S5 schermen slecht leverbaar zijn en daardoor nu nogal pricy zijnLambo LP670 SV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Mijn exemplaar is trouwens RMA. Garantie ging 16 jan vervangen dus ga het er maar op wagen. Heeft toch nog de standaard ROM erop. Wel ongemakkelijk om terug met een oud toestel te werken maar goed, het is maar tijdelijk normaal gezien.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 13:56 ]
404 Signature not found
Mijn S5+ heeft al meer dan een maand niet meer gehad dat in donkere omstandigheden het scherm dimt en een minuut niet meer tot leven is te krijgen.
Dus of de laatste firmware(s) hebben geholpen.
Of mijn hardware heeft zichzelf gerepareerd?
apart...emmerx schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:49:
Even een goed bericht:
Mijn S5+ heeft al meer dan een maand niet meer gehad dat in donkere omstandigheden het scherm dimt en een minuut niet meer tot leven is te krijgen.

404 Signature not found
Ondertussen is mijn toestel weer terug, maar wel zonder nota's. Heb dus geen idee wat ze eraan gedaan hebben. Toestel is in ieder geval nog wel hetzelfde gezien de batterij productie datum en de krassen aan de zijkanten van de behuizingLambo LP670 SV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Mijn exemplaar is trouwens RMA. Garantie ging 16 jan vervangen dus ga het er maar op wagen. Heeft toch nog de standaard ROM erop. Wel ongemakkelijk om terug met een oud toestel te werken maar goed, het is maar tijdelijk normaal gezien.
Zie wel dat ze een iets andere versie van Android erop hebben gezet (G900FXXU1CPJ1) met security patch 1 december 2016. Meest gebruikte apps staan er terug op en heb het screenflickering issue niet meer gezien na 2 dagen gebruik.
zal wel een LCD vervanging zijn ofzoLambo LP670 SV schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:46:
[...]
Ondertussen is mijn toestel weer terug, maar wel zonder nota's. Heb dus geen idee wat ze eraan gedaan hebben. Toestel is in ieder geval nog wel hetzelfde gezien de batterij productie datum en de krassen aan de zijkanten van de behuizing![]()
Zie wel dat ze een iets andere versie van Android erop hebben gezet (G900FXXU1CPJ1) met security patch 1 december 2016. Meest gebruikte apps staan er terug op en heb het screenflickering issue niet meer gezien na 2 dagen gebruik.
404 Signature not found
Waarom denk je dat?
Die waren toch heel 'pricy'....
Meestal gewoon firmware opnieuw flashen en testset doorlopen.
En bij goed resultaat weer in het doosje....
Dan zou het wel een dikke software bug zijn ?emmerx schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:34:
[...]
Waarom denk je dat?
en tja Garantie is anders dan hem zelf moeten betalen natuurlijk :-)
en Samsung zal hun reparatie partners wel beter bevoorraden
404 Signature not found
SMSfreakie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:36:
[...]
Dan zou het wel een dikke software bug zijn ?
emmerx schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:49:
Even een goed bericht:
Ik heb een S5 plus overgenomen met firmware versie G901FXXU1CPJ1 (Vodafone).
Kan ik daar G901FXXS1CPL3 (PHN) op zetten of gaat dat niet zo makkelijk als ik dat nu denk ?
Wilde de Vodafone meuk eraf halen
2250 WP Zuid PVoutput
10 minuten en dag Voda meuk...
[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 23-01-2017 20:43 ]
Merci dan heb ik wat te doen
2250 WP Zuid PVoutput
Alleen, dat laatste had ik zelf al gedaan voordat ik hem RMA had gestuurdemmerx schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:34:
[...]
Waarom denk je dat?
Weliswaar een net iets andere versie van 6.0.1.
Ik denk eigenlijk ook dat het een nieuw scherm is geworden. Het ziet er volledig gaaf uit, maar dat was hij ook voordat ik hem opstuurde. Verder was de hevigheid van flikkeren ook afhankelijk van hoe koud het toestel was. Het was zelfs zo dat wanneer ik het toestel even buiten legde bij vorst, hij een kwartier later het scherm niet eens aankreeg (wat nu wel probleemloos gaat). Klinkt mij toch als een hardware fout.
Is er trouwens een app die je scherminfo ofzo kan uitlezen, dan valt het te checken.
dan hangt die op het boot schermLambo LP670 SV schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:37:
[...]
Jij hebt toch ook de normale S5 (niet de plus) he? Probeer anders G900FXXU1CPJ1 erop te flashen, wie weet helpt het met veel geluk.
404 Signature not found
Het is inderdaad prima gelukt
2250 WP Zuid PVoutput
Sinds kort heb ik thuis Ziggo als provider. Allemaal prima, maar de s5 plus van mijn vriendin wil niet echt lekker werken met de router. Het verbinden lukt wel, maar de snelheid van de verbinding is zeer wisselend. Het probleem is alleen met tussen de router en haar telefoon. Andere apparaten werken prima. Ook met andere routers (bij anderen thuis o.i.d.) werkt haar telefoon wel goed.
Ik heb al geprobeerd de S5 een statisch IP adres e.d. toe te wijzen, maar dit was geen oplossing. Ook de cache wipen werkte niet. Iemand misschien nog ideeën? Een factory reset doe ik liever niet
Dat lijkt me puur in de locale situatie te zitten. Storing van andere wifi netwerken / 2.4GHz gebruikers b.v.PureLOOD schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:48:
Sinds kort heb ik thuis Ziggo als provider. Allemaal prima, maar de s5 plus van mijn vriendin wil niet echt lekker werken met de router. Het verbinden lukt wel, maar de snelheid van de verbinding is zeer wisselend. Het probleem is alleen met tussen de router en haar telefoon. Andere apparaten werken prima. Ook met andere routers (bij anderen thuis o.i.d.) werkt haar telefoon wel goed.
Doet die nieuwe ziggo router zowel 2.4 als 5GHz? Probeer dan eens 5GHz uit te zetten. Probeer ook eens 2.4GHz op een ander kanaal te zetten.
===============================
De USB poort van mijn S5 is onlangs overleden. Geen laden meer, geen USB datatransfer meer
Ik heb een workaround gemaakt met een Qi laad station en een "sticker" in de S5 zelf. USB poort nog steeds stuk maar nu kan ik 'm in ieder geval weer laden.
Nou heb ik het vermoeden dat de S5 "stuk gemaakt" is door de USB poort van mijn HP Elitebook 850 laptop. Dat ding heeft 4 USB3.0 poorten, en bij een van de poorten staat een "bliksempje" en dat is een "USB3.0 charging" poort.
Iemand soortgelijke ervaringen?
[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 27-01-2017 14:13 ]
de S5+ van mn vriendin ( en mijn S7) hebben geen problemen met de "charge" port op de laptops, idem op de desktop met usb3 2A charge poort..joopv schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:08:
[...]
Dat lijkt me puur in de locale situatie te zitten. Storing van andere wifi netwerken / 2.4GHz gebruikers b.v.
Doet die nieuwe ziggo router zowel 2.4 als 5GHz? Probeer dan eens 5GHz uit te zetten. Probeer ook eens 2.4GHz op een ander kanaal te zetten.
===============================
De USB poort van mijn S5 is onlangs overleden. Geen laden meer, geen USB datatransfer meer
Ik heb een workaround gemaakt met een Qi laad station en een "sticker" in de S5 zelf. USB poort nog steeds stuk maar nu kan ik 'm in ieder geval weer laden.
Nou heb ik het vermoeden dat de S5 "stuk gemaakt" is door de USB poort van mijn HP Elitebook 850 laptop. Dat ding heeft 4 USB3.0 poorten, en bij een van de poorten staat een "bliksempje" en dat is een "USB3.0 charging" poort.
Iemand soortgelijke ervaringen?
404 Signature not found
Anoniem: 279475
Nu wil ik graag de verlichting van het scherm dimmen en vast zetten .zodat hij die niet feller kan zetten.
Iemand tips ?
Tip!Anoniem: 279475 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 07:17:
Mijn zoon gebruik mijn oude s5 om voor het slapen gaan nog wat filmpjes te kijken.
Nu wil ik graag de verlichting van het scherm dimmen en vast zetten .zodat hij die niet feller kan zetten.
Iemand tips ?
En met de offical kom ik steeds in een boot loop
Ik kwam al de tip tegen om gapps van of op 19-1 te gebruiken, maar ook dat leverde me niks op.
Ik heb een S5 klte, dito rom erbij gepakt en ik gebruiktTWRP 2.8.7.0
En voor ik begin doe ik steeds een factory reset.
Iemand die een werkende combinatie/aanpak kan delen
TWRP 3.0.2 en jawel, de offical werkt ook... Snap niet waarom, maar goed.
[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 09-02-2017 22:36 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
G901FXX1CQA7/G901FPHN1CP11/G901FXXU1CP11
Eb wederom geen ANT+ ondersteuning. Kan mijn telefoon dus niet gebruiken met Strava en een hartslagmeter met ANT+ ondersteuning.
Waarom de 901F niet ruilen voor een 900F? Samsung support zou ik nu vergeten, duurt te lang.mike123 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 01:48:
En wederom geen ANT+ ondersteuning. Kan mijn telefoon dus niet gebruiken met Strava en een hartslagmeter met ANT+ ondersteuning.
Ik heb een week een normale S5 moeten gebruiken en merkte geen verschil (in bv snelheid).
Op zich bevalt dit toestel verder prima, alleen de ANT+ ondersteuning ontbreekt.emmerx schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:30:
[...]
Waarom de 901F niet ruilen voor een 900F? Samsung support zou ik nu vergeten, duurt te lang.
Ik heb een week een normale S5 moeten gebruiken en merkte geen verschil (in bv snelheid).
Daar ga ik dan geen ander toestel voor kopen. Heb ook nog een Garmin fietscomputer.
Maar als het er op zit wil ik ook wel graag dat het werkt (omdat het kan)
Hebben meer mensen dit meegemaakt? Leek op een slecht contact o.i.d. (mss temperatuur gerelateerd?)
Vaak bu'j te bang!
Zou het kunnen zijn dat je 3.5mm poort vies is, waardoor deze af en toe denkt dat er een headset aangesloten wordt (of juist niet). Je kan deze schoonmaken met een tandenstoker.Roekeloos schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:30:
Heel Google staat vol met mensen met soortgelijke problemen met diverse Samsung toestellen, maar geen oplossing... iemand van jullie wel misschien?
ik heb vandaag bijvoorbeeld in de bus gezeten en daar kan je gebruik maken van een open WiFi hotspot.
Verbinding maken is geen probleem, maar de pagina om de algemene voorwaarden te accepteren komt niet tevoorschijn.
Ik krijg dan alleen te zien dat er een poging gedaan wordt om een verbinding te maken met www.google.com, maar dat strand op een error "Connecting error time-out".
Oke kan gebeuren denk je dan even WiFi uit en opnieuw aan, maar helaas geen oplossing.
De hotspot vergeten en opnieuw verbinding maken met de hotspot zou je denken, maar helaas dat werkt ook niet.
Als ik de pagina open vanuit de geschiedenis om de voorwaarden te accepteren dan werkt het wel.
Dan denk je van oké wellicht een brakke hotspot die het niet heel lekker doet, maar op andere plekken heb ik hetzelfde probleem.
Nu heb ik enkele weken geleden mijn software geupdate naar de standaard ROM van Samsung,
Ik had de firmware van Vodafone erop staan (G901FXXU1CPJ1) en heb hem geflashed naar (G901FXXS1CPL3).
Heeft iemand een idee of daar een probleem kan zitten of klinkt het verhaal iemand bekend ?
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 14-03-2017 17:22 ]
hmm, daar had ik nog geen eens aan gedachtemmerx schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:22:
Ik gebruik dan Chrome ipv de Samsung browser, als er een probleem is met Javascript.

Zal het de volgende keer eens proberen
2250 WP Zuid PVoutput
Wat moet ik nu doen ?
- Samsung bellen
- Winkel een rma verzoek sturen ? (ding is al 2.5 jaar oud)
- Odin gebruiken met het risico dat ik 'm brick
Kies/Smart switch zegt dat hij up-to-date is, maar er staat nog 4.4.2 op ?
Dat is niet goed nee.mesa57 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:48:
Ik heb nooit updates voor mijn S5 (SM-G900F) gekregen (simlock vrij).
Wat moet ik nu doen ?
- Samsung bellen
- Winkel een rma verzoek sturen ? (ding is al 2.5 jaar oud)
- Odin gebruiken met het risico dat ik 'm brick
Kies/Smart switch zegt dat hij up-to-date is, maar er staat nog 4.4.2 op ?
Doe eens een factory reset. Wel eerst je gegevens backuppen met Smart Switch.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De winkel zegt dat ze hem wel op kunnen sturen naar een repair centre, maar dat kan later toch ook nog mocht ik hem bricken ?
Toestel is misschien geroot? Handmatig zoeken naar een update? Is het een Nederlands toestel?mesa57 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:06:
Factory reset is even het laatste waar ik aan denk. Die is sowieso nodig als ik hem brick met Odin.
De winkel zegt dat ze hem wel op kunnen sturen naar een repair centre, maar dat kan later toch ook nog mocht ik hem bricken ?
Voor mij komt het moment van flashen wel dichtbij nu. Zijn er al tweakers die hier ervaring mee hebben?
Meer info over deze ROM in deze thread op XDA.
Nee niet geroot, maar ook geen nederlands toestel. 4launch heeft het via parallelle import uit polen gehaald (CSC : SEB = Baltic/LV). Maar Smart-switch zou toch ook updates voor poolse toestellen moeten herkennen ?mike123 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:39:
[...]
Toestel is misschien geroot? Handmatig zoeken naar een update? Is het een Nederlands toestel?
De ondersteuning van Samsung en de winkel was echter nihil.
Security Patch Level 2017-03-01
PDA G901FXXU1CQC2
CSC G901FPHN1CQB1
Netjes van Samsung.
Ook van LG.
Kreeg deze week de Wear 2.0 update voor mijn LG Watch R.
[ Voor 57% gewijzigd door emmerx op 08-04-2017 22:48 ]
Werkt het nu wel? Heb je het al getest?mike123 schreef op zondag 9 april 2017 @ 02:54:
Deze versie heeft ook weer ANT+ ondersteuning.
en met welke devices?
Ik heb verbinding gemaakt met een Garmin hartslagmeter en de cadanssensor van Garmin.Degene die je aan de crankarm monteerd. Weet zo het type niet.emmerx schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:13:
[...]
Werkt het nu wel? Heb je het al getest?
en met welke devices?
Kaart eruit gehaald, complete kaart naar de pc gekopieerd. Teruggestopt in de telefoon, telefoon geeft aan dat de kaart is beschadigd. Geformatteerd in de telefoon, dat ging goed. Bestanden kopiëren gaat even goed en daarna komen er meldingen dat ik niet naar de kaart kan kopiëren. Kaart geformatteerd in de telefoon, in een kaartlezer gestopt, bestanden erop gezet, terug in de telefoon, telefoon geeft aan dat er niks op staat.Kaart weer in de kaartlezer aan de pc, bestanden staan er gewoon op.
Weer geformatteerd in telefoon, kaart beschadigd.
Een andere,nieuwe, micro sd gepakt. Deze in de telefoon gestopt. Kan foto's maken en die worden op de kaart opgeslagen. Prima. Kaart verwijderd. Via een kaartlezer alle bestanden weer teruggezet. Kaart weer in de telefoon. Staat niks op. Formatteren levert een lege kaart op in ES File Explorer maar kan geen bestanden kopiëren van intern geheugen naar extern geheugen.
Kaart in telefoon geformatteerd. Geeft aan dat ik 7 van de 32 GB in gebruik heb, na het formatteren.
Nogmaals formatteren levert nu weer een beschadigde kaart op.
Een heel verhaal maar hebben meer mensen met een S5+ problemen met het externe geheugen.
Voor het verwijderen en plaatsen van de micro sd heb ik wel de telefoon eerst uitgezet.
Doe ik normaal nooit.
Jup en het werkt enorm fijn! Het is dat ik net een andere telefoon besteld heb, maar dit is de ROM die een paar jaar geleden al uit had moeten komen. Dit maakt van de S5+ wat ik er destijds van verwacht had (dus niet de samsung-bloated software die het toestel al vanaf het begin enorm traag maakt).HenkDePoema schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:02:
De eerste officiële nightly van LineageOS staat online: https://download.lineageos.org/kccat6!
Voor mij komt het moment van flashen wel dichtbij nu. Zijn er al tweakers die hier ervaring mee hebben?
Meer info over deze ROM in deze thread op XDA.
_@/'
PDA G901FXXU1CQC1
CSC G901FVFG1CQB1
Nu loopt de telefoon telkens vast als mobiele data is ingeschakeld
Update: mocht iemand anders hier tegenaan lopen: lijkt erop dat resetten van de netwerkinstellingen dit gefixt heeft. Kan onder hetzelfde settings-item waar je ook factory reset doet. Ik dacht: proberen kan nooit kwaad. En het lijkt tot nu toe te werken.
Update2: toch weer crashend. Toch maar factory reset proberen.
Update3: factory-reset heeft geholpen, gelukkig.
Vraag: hebben jullie ook gezien dat zomaar automatisch "Instant Apps" gedownload wordt op je toestel? Gewoon op mobiel data, niet eens WiFi. Zonder te vragen. Weird. Heb er inmiddels een en ander over gelezen, maar blijf het vreemd vinden dat die feature ineens over the air wordt gedownload.
[ Voor 55% gewijzigd door woekele op 19-04-2017 18:40 ]
Een ander raar ding: ik krijg steeds een melding onder in het scherm met:"kan nu niet downloaden, probeer later opnieuw".
Volgens mij zag ik een keer in een flits iets van 'instant apps' staan, maar dat staat gewoon uit.
[ Voor 15% gewijzigd door pilskes op 19-04-2017 20:59 ]
Waarschijnlijk heb je een mms'je ontvangen. Als je die verwijdert uit de berichtenlijst krijg je deze melding niet meer.pilskes schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:57:
Een ander raar ding: ik krijg steeds een melding onder in het scherm met:"kan nu niet downloaden, probeer later opnieuw".
dat heb ik ook. Waarschijnlijk doordat de app-store 'gewoon' een web-pagina laadt onder water en die pagina is aangepast.pilskes schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:57:
Vandaag opeens een ander scherm als ik de de pagina raadpleeg waar de apps staan die een update hebben. Wel fijn, maar hoe kan ineens anders zijn!??
Dat was het!!! Thanx!!!!!!!!!Waarschijnlijk heb je een mms'je ontvangen. Als je die verwijdert uit de berichtenlijst krijg je deze melding niet meer.
PDA:QD1 / CSC:QD1 / PHONE:PJ1 (PHN)
Kreeg hem aangeboden in KIES.
Dan kan je eigelijk alleen nog bellen met de telefoon en je krijgt een mono kleur scherm.
Weet iemand of deze stand automatisch aan te zetten is of kan dat alleen handmatig
2250 WP Zuid PVoutput
Maar nu gaan de ontwikkelaars van de app er mee stoppen dus de app stopt er ook mee binnenkort.
Volgens mij hielden zij ook een backup bij van de gebruikte kaarten
Is er een andere barcode app die ook gebruik maakt van het ir signaal?
Volgens mij alleen maar handmatig. Ben het nog niet tegengekomen dat het automatisch kan.MdO82 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:54:
Je kunt op de Samsung s5 de ext. Batterij bespaarstand aanzetten.
Dan kan je eigelijk alleen nog bellen met de telefoon en je krijgt een mono kleur scherm.
Weet iemand of deze stand automatisch aan te zetten is of kan dat alleen handmatig
Toestel is een S5+
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s5/SM-G900F/PHN/
Maar geen android 7.
Voor de S5+ was de laatste op Sammobile 11-mei. Voor de S5 eind augustus.mesa57 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:05:
Er zijn continu security updates :
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s5/SM-G900F/PHN/
Blauw = nieuw bericht;
Groen = geladen.
Maar waar staat rood voor?
(overigens, al een zoekopdracht gegeven in deze/dit topic) Geen resultaat.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dus:
- Vrouw opent galerij
- Ze tikt in het overzicht de video aan die ze wil afspelen
- Video opent met play knop in beeld
- Ze drukt op de play knop, en de galerij springt naar de eerste foto/video
- Ze scrolt weer terug naar de video die ze wilde afspelen
- Ze drukt op play, en de video speelt gewoon normaal af
Iemand hier die bovenstaande verschijnsel herkent?
Wat zouden de mogelijke oplossingen zijn:
- Cache galerij legen?
- Standaard instellingen galerij/apps terugzetten?
- Andere galerij uit play store halen? (heeft geen voorkeur)
- ???
Ik herken het verschijnsel niet.PatrickPR schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:52:
Iemand hier die bovenstaande verschijnsel herkent?
Wat zouden de mogelijke oplossingen zijn:
- Cache galerij legen?
- Standaard instellingen galerij/apps terugzetten?
- Andere galerij uit play store halen? (heeft geen voorkeur)
- ???
Heb je al geprobeerd om de cache te legen? Kun je straffeloos doen natuurlijk. Dat geldt ook voor het terugzetten van de standaardinstellingen. En staat de telefoon al langere tijd onafgebroken aan? Mijn ervaring is dat daardoor kleine softwarematige foutjes kunnen optreden. Opnieuw opstarten is dan voldoende om dat te herstellen.
[ Voor 4% gewijzigd door HenkDePoema op 13-10-2017 11:16 ]
Rood continu = opladen, maar dat wist je waarschijnlijk wel.GerCor schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:37:
Even een vraagje. Ik heb van mijn werk een Samsung. Maar nu knippert er de hele tijd een rode led. Wat ik wel weet (of denk te weten)
Blauw = nieuw bericht;
Groen = geladen.
Maar waar staat rood voor?
(overigens, al een zoekopdracht gegeven in deze/dit topic) Geen resultaat.
Rood knipperen kan duiden op een notificatie van een app.
Sowieso schrijf je zo!

als ik even in mijn geheugen graaf zijn dat bij de S5 / S5+ nog gewoon de zelfde batterijtjes :-)HenkDePoema schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:45:
Of mijn Google is stuk of ik gebruik de verkeerde zoektermen, maar ik kan nergens vinden of een S5 batterij ook gewoon in een S5+ werkt. Iemand?
404 Signature not found
Haha dat was wel heel snel, bedankt!SMSfreakie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:49:
[...]
als ik even in mijn geheugen graaf zijn dat bij de S5 / S5+ nog gewoon de zelfde batterijtjes :-)
1tje draait een oudere 6.0.1 rom ( VF branded 2016 denk ik ) loopt redelijk goed op accu
2de draait op de nieuwste officiele PHN rom en die trekt zn accu in een nacht leeg terwijl er geen background apps actief zijn
beide toestellen hebben een nieuwe accu..
iemand nog een verklaring waarom de accu zo hard leeg loopt? bug in de software?
in het verbruik te zien zit het allemaal op 2~3% verbruik, voor Android, Scherm, etc.. en er staan slechts 10 "verbruikers" in de lijst..
iemand een idee? anders flash ik er lineageOS ofzo op
404 Signature not found
Android versie 6.0.1. Toestel is wel geroot.
Na een reboot lijkt het soms wel weer beter.
Het lijk wel op dat als het bereik slecht is dat dan de telefoon veel sneller leeg loopt. En het bereik is hier sinds een jaar hopeloos. Ook al diverse mailtjes en chats aan gewaagd naar KPN. Maar doen er niks mee.
Maar dit is een beetje OT.
Was voorlopig alleen niet van plan een ander te kopen omdat ik nog veel gebruik maak van de IR die er in zit.
enige diff is dat er 1tje op een oudere rom draait.. die heeft een prima accuduur.. maar die met de nieuwste van sammobile trekt gewoon zn accu leeg.. de curve is ook gewoon een strakke lijn onder een 45graden hoek zeg maar
404 Signature not found
zover het nu lijkt... is de accudrain een stuk minder.. toestel schat zelf dat die +- 4 dagen in standby kan staan..mike123 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:47:
Ik ben benieuwd of het geholpen heeft.
alleen jammer dat de looks en feels van lineageos zoveel anders zijn dan stock..
heb nog niet gekeken of dat wat bij te schaven is.. eerst maar kijken hoe dit zo uitpakt
404 Signature not found
Klopt.. Maar gezien er daar 2 s5+ gebruikt wordt.. Alle 2 recentelijk een nieuweaccu. En alle 2 op Vodafone.. Dus dan lijkt het me dat je slecht signaal / hoog zendvermogen kan afstrepen als oorzaak...joopv schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:31:
Bij slechte 2/3/4G coverage gaat je mobieltje ook met meer vermogen zenden en dus meer verbruiken.
404 Signature not found
Je bedoeld dan stock Samsung of stock Google? Ikzelf gebruik Pixel Launcher 3.5 (even zoeken op launcher3 github) en je hebt dan samen met LineageOS een nog perfect werkende telefoon.SMSfreakie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:51:
[...]
zover het nu lijkt... is de accudrain een stuk minder.. toestel schat zelf dat die +- 4 dagen in standby kan staan..
alleen jammer dat de looks en feels van lineageos zoveel anders zijn dan stock..
heb nog niet gekeken of dat wat bij te schaven is.. eerst maar kijken hoe dit zo uitpakt
https://wiki.lineageos.org/devices/klte
Heeft iemand (nog) betere ervaringen met een andere custom rom voor de Samsung Galaxy s5? In zin van snelheid en langere accuduur dan de standaard bloatware rom van Samsung.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Mijn telefoon heeft Android 6.0 van Vodafone.
En hoe bevalt LineageOS tegenover Stock ROM?SMSfreakie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:51:
[...]
zover het nu lijkt... is de accudrain een stuk minder.. toestel schat zelf dat die +- 4 dagen in standby kan staan..
Changelist 9709634
Build date Thu, 02 Aug 2018 05:51:42 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA G901FXXU1CRH1
CSC G901FPHN1CRH1
Nu zit die continu in een loop met het galaxy s5 splash screen.. Dan gaat 't scherm even uit.. Zoemt die een keer en krijgen we weer het splash screen...
Wat ik er ook op flash.. Van lineage tot officiële stocks... Het blijft het zelfde
Iemand nog een idee wat ik kan proberen voor die in de we cycle bak gooi?
404 Signature not found
Weet iemand toevallig waar ze deze nog wel verkopen? Of kent iemand een beschikbaar alternatief?
Alvast bedankt!
https://www.ebay.nl/itm/252294145467
(staat iPhone6, maar je kan ook ander model kiezen)
[ Voor 21% gewijzigd door woekele op 14-06-2019 14:04 ]
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen