Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2NolYlP9IvQhkWuOjAQUgvZ/full.jpg
Vandaag heeft Oppo zijn Find7 en Find 7a bekendgemaakt, beide high-end devices...

Waar de Find 7a het het moet doen met een 5,5 inch scherm met 1920x1080 pixels, 2GB RAM, Snapdragon 800, 16GB ROM en een 2800mAh-accu, heeft de Find 7 een WQHD-resolutie van 2560x1600 pixels, 3GB RAM, Snapdragon 801, 32GB ROM, en een 3000mAh-accu aan boord. Afmetingen van beide devices zijn 152.6 x 75 x 9.2 mm en een gewicht van 170 gram.

De camera op de achterkant heeft een resolutie van 13 megapixels, terwijl de frontcam een resolutie heeft van 5 megapixels. Er is ook een mogelijkheid om foto's te maken met een resolutie van 50 megapixels. Daarbij worden er 10 foto's gemaakt, waarvan de beste 4 worden gebruikt om de 50 megapixel-versie te maken. Ook is er 'n microSD-kaartslot aanwezig.

De Find 7a krijgt een adviesprijs van zo'n $500, terwijl het Find 7-model een prijs krijgt van $ 565

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ben benieuwd hoe lang het nu duurt voordat het in Europa beschikbaar is. Dat was met de Oppo N1 niet bepaald rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Interessante telefoon, zeker met de camera. Een telefoon om in de gaten te houden. Design is ook super tof.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of de performance van beide telefoons groot verschillen van elkaar, dit door de RAM geheugen, kleine verschil in de processor en het verschil van 200mAH-accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Erg nette telefoon maar ik vind de 2K scherm zwaar overbodig, het voegt niks toe op zo'n kleine scherm en het kost onnodig GPU kracht en dus ook de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Misschien wordt dit dan toch de opvolgen van mijn iPhone. Gezien er nogal wat klachten zijn over het besturingssysteem wacht ik dit eerst nog even af.
De community is toch ook wel een stuk kleiner waardoor custom roms erg beperkt zijn.

Door het redelijk kleine verschil in prijs zou ik toch wel kiezen (mocht ik voor de Find 7 gaan) voor het 1440p scherm.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
http://www.gforgames.com/...7-specs-two-models-40502/Valt reuze mee @Mizgala
EDIT: Hier een preview van AndroidAuthority:
https://www.youtube.com/w...=UUgyqtNWZmIxTx3b6OxTSALw

[ Voor 43% gewijzigd door Applepiez op 19-03-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-07-2020
Dit wordt waarschijnlijk de opvolger van mijn iPhone 5 :). Benieuwd hoelang het wachten in Europa dit keer duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
Hands on van de Find 7.
Voorlopig blijf ik nog even bij mijn Find 5. Heb hem net een jaar. En ben er nog tevreden mee.
Misschien ga ik voor de Find 8 :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het color OS stabiel en snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou wel eens mijn volgende smartphone kunnen worden als ik hem ergens onder de €400 zou kunnen kopen. Ik gebruik momenteel een xiaomi m2s die is eigenlijk nog meer als goed genoeg maar toch begint het al te pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik koop geen Oppo meer. Dat Color OS is werkelijk het slechtste wat ik ooit gebruikt heb. Het staat iedereen uiteraard vrij om te kopen wat hij/zij wil, maar bij deze een waarschuwing: mijn ervaring is dat Oppo heel veel belooft en vrijwel niets daarvan waarmaakt. Just my two cents: ik had de Find 5.

Dat gezegd hebbende, het blijft een prachtige telefoon, en dat is ook de Find 7. Als ze nou ook nog die bouwkwaliteit en dat goede scherm behouden is er in elk geval met de hardware niks mis, net zoals bij de Find 5.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ik ga er persoonlijk van uit dat ze bij het samenstellen van de hardware wat beter bezig is geweest om meer uit de batterij te halen. Ik had begrepen dat dit het grootste probleem in de telefoon is, wat ze met software nooit goed hebben kunnen oplossen. (ik heb er zelf geen gehad, dus dit is wat ik opgepikt heb).

Voor mij hangt het af wat de prijs gaat worden en wanneer hij komt.
Ik heb in ieder geval vanochtend even een mailtje gestuurd naar Oppostyle Europe en dit is mijn antwoord:
Thank you for contacting OppoStyle.com customer support.

I'm glad to learn about your interest about the OPPO products.

Although the OPPO Find 7 has been presented in public conference the 19th of March in Beijing, at the moment we are not sure when we will be able to stock it and start to sell it, as OPPO has not confirmed the availability date yet.

We may expect to start the pre-sales around the second week of April.

Meanwhile, if you need further information about the Find 7 specs and feature we invite you to visit the official OPPO product page at this address: http://en.oppo.com/products/find7/

We recommend you to sign up to our newsletter if you wish to be the first to know about the availability of new products on our web shop or follow our social networks pages:

https://www.facebook.com/oppostyle
https://plus.google.com/+Oppostyle/posts

Hope that helps, please feel free to contact us again if there is anything else we can do for you. Thank you for giving us this opportunity to personally assist you, and please have a great day.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Best Regards,

OppoStyle.com Customer Delight Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prodigy.NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:57:
Ik ga er persoonlijk van uit dat ze bij het samenstellen van de hardware wat beter bezig is geweest om meer uit de batterij te halen. Ik had begrepen dat dit het grootste probleem in de telefoon is, wat ze met software nooit goed hebben kunnen oplossen. (ik heb er zelf geen gehad, dus dit is wat ik opgepikt heb).

Voor mij hangt het af wat de prijs gaat worden en wanneer hij komt.
Ik heb in ieder geval vanochtend even een mailtje gestuurd naar Oppostyle Europe en dit is mijn antwoord:

[...]
De batterijduur was ook vrij dramatisch inderdaad. Met licht gebruik kwam je een dag door, maar daar bleef het ook wel bij. Nou heb ik altijd slechte batterijduur en screen on time gehad met al mijn mobieltjes, terwijl ik echt een lichte gebruiker ben, dus ik heb echt geen idee waar dat aan ligt. Maar ik vind dat een goede batterijduur gewoon out of the box moet werken en dat ik daar niets voor moet hoeven doen, en dat bood Oppo in elk geval niet. Nu werkt mijn Mi2s met een 3100mAH batterij gelukkig gewoon vier dagen, dus van dat probleem ben ik ook af. Maar de Find 5 was dus niet bepaald de beste smartphone die ik ooit gehad heb. Het scherm was wel echt geweldig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ik dacht toch te lezen dat er Android 4.3 op zou komen.
Mocht dit niet zo zijn dan haak ik eigenlijk direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 00:01
Famous schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:33:
Ik dacht toch te lezen dat er Android 4.3 op zou komen.
Mocht dit niet zo zijn dan haak ik eigenlijk direct af.
Hij komt ook met android 4.3 maar daar zit hun eigen schil omheen die colorOS heet.

Als het mogelijk is om er kort na de release cyanogenmod op te zetten ben ik wel geinteresseerd. Ik gebruik nu ook cyanogenmod op mijn samsung galaxy nexus en ben bang dat een ander os me tegen gaat vallen.

[ Voor 25% gewijzigd door 321jurgen op 20-03-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

321jurgen schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:03:
[...]

Hij komt ook met android 4.3 maar daar zit hun eigen schil omheen die colorOS heet.

Als het mogelijk is om er kort na de release cyanogenmod op te zetten ben ik wel geinteresseerd. Ik gebruik nu ook cyanogenmod op mijn samsung galaxy nexus en ben bang dat een ander os me tegen gaat vallen.
Jep, echter ik dacht dat hij zonder ColorOS kwam. :F
Op XDA kan ik ook niets vinden over Oppo Find 5, echter is voor de Find 7 al wel een topic aangemaakt - klik hier -. Hopen dat deze wel betere ondersteuning krijgt voor verschillende roms.

Had nog even hands on filmpje gekeken en moet zeggen, toch wel groot zo'n 5,5"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Famous schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:19:
[...]

Jep, echter ik dacht dat hij zonder ColorOS kwam. :F
Op XDA kan ik ook niets vinden over Oppo Find 5, echter is voor de Find 7 al wel een topic aangemaakt - klik hier -. Hopen dat deze wel betere ondersteuning krijgt voor verschillende roms.

Had nog even hands on filmpje gekeken en moet zeggen, toch wel groot zo'n 5,5"!
Beter dan de Find 5? Op de Find 5 kan je bijna elke ROM zetten die je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 21-03-2014 09:30 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Uhm, gek!
Als ik op XDA deed zoeken kwam ik enkel uit bij de Find 7 en zag de Find 5 er helemaal niet bij staan.

zo stijgt de, ik wil hem factor weer een beetje :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:12
Hier ook een oud gebruiker van de Find 5.
Wederom weer een mooie telefoon enkel zie ik niet het voordeel van een 4k scherm in. ;)

Alleen al het feit dat hier Jellybean opdraait in plaats van KitKat geeft mij een hard hoofd dat de software dit keer wel op orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyThes schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:18:
Wederom weer een mooie telefoon enkel zie ik niet het voordeel van een 4k scherm in. ;)

Alleen al het feit dat hier Jellybean opdraait in plaats van KitKat geeft mij een hard hoofd dat de software dit keer wel op orde is...
Das een 2k scherm he :P Maar inderdaad, voor de software ben ik ook weer bang. Maar misschien hebben ze dit keer iemand in dienst die wel ROMs kan bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
SkyThes schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:18:

Op mijn Find 5 heb ik na een week al een andere ROM gegooid.
Niet dat de standaardROM niet goed was, maar was gewoon niet mijn smaak en veel van het spul wat er bij zat gebruikte ik niet.

Heb nu OmniROM op mijn Find 5 en al maanden zeer tevreden.
Hopelijk komt OmniROM ook snel op de Find 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Eerlijk is eerlijk, Oppo weet toch altijd weer mooie telefoons te maken zo nu ook weer met de Find 7.
Op dit moment nog in bezit van een S4, maar als ik die nog voor een mooie prijs kan wegdoen en met een kleine bijbetaling de Find 7 halen, ga ik daar toch wel eens over nadenken.

Is het trouwens niet zo dat de Find standaard al root heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:46:
Eerlijk is eerlijk, Oppo weet toch altijd weer mooie telefoons te maken zo nu ook weer met de Find 7.
Op dit moment nog in bezit van een S4, maar als ik die nog voor een mooie prijs kan wegdoen en met een kleine bijbetaling de Find 7 halen, ga ik daar toch wel eens over nadenken.

Is het trouwens niet zo dat de Find standaard al root heeft?
Volgens mij niet, maar met een Zipje flashen had je root. Oppo had ook beloofd om een schakelaar in te bouwen voor root, maar aangezien ze vrijwel nooit beloftes nakomen weet ik niet of die er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
hoe zit het met de ondersteunde apps op de find 7? De hoge resolutie kan een probleem vormen voor veel apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
AJbeats schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:12:
hoe zit het met de ondersteunde apps op de find 7? De hoge resolutie kan een probleem vormen voor veel apps.
Alle goed geprogrammeerde apps zullen gewoon okay schalen. Indien niet: deïnstalleer en next >>|

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmate
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-02-2024
Fimpje van de ColorOS 2.0 Beta op de Oppo Find 7.
YouTube: ColorOS 2.0 Beta on the Oppo Find 7 - GizChina.com

Ziet er naar mijn mening goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Voor alle geïnteresseerde oppostyle.com stuurde het volgende bericht uit:

The Find 7 comes in two versions; Find 7 and Find 7a. Within few weeks, the Find 7a will be available internationally. We will open a limited quantity Pre-Order for the OPPO Find 7a soon, so stay tuned and spread the news!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Echt wel aan het overwegen deze te kopen. Heb momenteel de Oppo Find 5. Hardware is top. Software iets minder. Met de nieuwste ColorOS 1.0.7i is het wel iets beter terug. Batterijprobleem is opgelost als je extra batterij koopt. Snel opladen zal uiteraard ook helpen. Momenteel stoort ik mij vooral aan contacts die je niet kan samenvoegen.

Maar of ik preorder zal doen.. Mss toch best de reviews afwachten eerst. Twijfel ook wel tussen de Full HD of de QHD. Maar die met carbon achterkant ziet er zo mooi uit.. Veronderstel dat die enkel op de QHD zal komen dus zal daar mijn voorkeur naar uitgaan. Prijsverschil is niet zo groot. Batterij verbruik zal wel hoger liggen vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Sphinkx, met een andere contacten app, oa Contacts+, kan je wel makkelijk contacten samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Bedankt Prodigy.NL. Ga ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen B.
  • Laatst online: 20-06 14:16
Wat een mooi toestel! Lees nu op oppostyle europe dat pre orderen, weliswaar met een 'special promotion' pas kan vanaf 7 april, dus het zal nog wel even duren voordat die via deze partij in huis zal zijn :/

Verder, komt de op android 4.3 gebaseerde ColorOS trouwens wel met de Google playstore/appmarket? Had ergens begrepen dat dit bij de eerste versie van ColorOS niet het geval was namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
Pas vanaf 7 april? Dat is het toch al bijna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Maar hoeveel tijd zal er zijn tussen preorder datum en verzenddatum.. Als je preorder doet krijg je er wel gratis easy cover bij. Maar als die van dezelfde kwaliteit zijn als die van Find 5 zal die cover niet lang meegaan..

ColorOS komt met Google Playstore. Toch als je de internationale versie hebt. Bij de chineese versie is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware matige ziet het er allemaal top uit. Batterij verwisselbaar, goede externe speakers, 5.5 inch scherm,13mp camera etc. Alleen de OS baart mij zorgen. Eigenlijk zou ik voor de 2k versie willen gaan maar een toestel aankondigen die waarschijnlijk pas over 3 maanden verscheept wordt is te gek voor woorden. Dat is als op 1 jan een toestel aankondigen die eind deze maand te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Ik twijfel ook tussen de 7 en 7a. Maar vraag mij af wat de meerwaarde zal zijn van het QHD scherm. Snelheidsverschil zal er amper zijn. Batterij gebruik zal hoger zijn allicht. Beeldmateriaal is er amper voor handen.

Ik denk gewoon de 7a te kopen. Daarbij eventueel een extra batterij en de carbon back cover van de 7. Hopelijk is het mogelijk de grotere batterij van de 7 ook in de 7a te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sphinkx schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:53:
Ik twijfel ook tussen de 7 en 7a. Maar vraag mij af wat de meerwaarde zal zijn van het QHD scherm. Snelheidsverschil zal er amper zijn. Batterij gebruik zal hoger zijn allicht. Beeldmateriaal is er amper voor handen.

Ik denk gewoon de 7a te kopen. Daarbij eventueel een extra batterij en de carbon back cover van de 7. Hopelijk is het mogelijk de grotere batterij van de 7 ook in de 7a te plaatsen.
Het prijsverschil is maar 75 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Weet ik. Verschil is klein genoeg om eventueel toch voor de 7 te gaan maar toch twijfel ik. Maar dat is dus niet omwille van het prijsverschil :)

Geschenk #2 is gepost. Bij preorder van de 7a krijg nu ook nog een extra batterij. Begint wel heel interessant te worden.. Maar vraag is hoe groot de batterij zal zijn..

[ Voor 37% gewijzigd door Sphinkx op 01-04-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Aarg, m'n handen jeuken om dit ding vanwege de goodies te preorderen maandag, maar de grootte en de onthulling van de OnePlus One de 23e in het vooruitzicht doen me twijfelen...

De preorder zal vast niet ruim 2 weken duren, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ph0en1x schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:45:
Aarg, m'n handen jeuken om dit ding vanwege de goodies te preorderen maandag, maar de grootte en de onthulling van de OnePlus One de 23e in het vooruitzicht doen me twijfelen...

De preorder zal vast niet ruim 2 weken duren, hehe.
Moeilijke keuze. Het is ook maar de vraag of Nederland een van de landen is waar je de 1+1 kan bestellen. Er is zoveel onduidelijk. Aangezien de 1+1 onder de 350 euro gaat kosten zal
Oppo met de Find 7 ook iets aan de prijs moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
OnePlus One zal internationaal verkrijgbaar worden...
Is die niet direct naar Nederland te verschepen, dan wel via Engeland of Duitsland gok ik, don't worry :)

Voor mij persoonlijk is de Oppo geen optie, enige mooie is de led-balk, maar die is ook altijd blauw, das zonde.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Ik heb hem nu net besteld, de Oppo Find 7.
Het is naar mijn mening een erg mooie telefoon en de prijs is toch nog goedkoper dan ik dacht.
Ik dacht gelezen te hebben dat het € 499 zou worden, maar dit is dus € 399.
Ten opzichte van de OnePlus One (die ik eerst wilde gaan bestellen) scheelt het me te weinig in prijs, zeker in combinatie met de extra goodies die je er bij krijgt.
Mn huidige telefoon (HTC Desire HD) begint te veel kuren te krijgen die ik niet opgelost krijgt, dus dat maandje eerder komt me goed uit.

Ben ik nu de eerste hier op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Prodigy.NL schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:57:
Ik heb hem nu net besteld, de Oppo Find 7.
Het is naar mijn mening een erg mooie telefoon en de prijs is toch nog goedkoper dan ik dacht.
Ten opzichte van de OnePlus One (die ik eerst wilde gaan bestellen) scheelt het me te weinig in prijs, zeker in combinatie met de extra goodies die je er bij krijgt.
Mn huidige telefoon (HTC Desire HD) begint te veel kuren te krijgen die ik niet opgelost krijgt, dus dat maandje eerder komt me goed uit.

Ben ik nu de eerste hier op Tweakers?
Ik weet niet of dit tegen de topic rules is, maar heb je misschien een linkje waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Eigenlijk wel, maar de Oppo Find 7 is nog niet dusdanig 'populair' dat ik 'n nieuw topic ga maken.
Lijkt me dat hij besteld heeft via OppoStyle, de internationale verkoopsite... nu 'out of stock' :)
Prodigy.NL schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:57:
Dat zal de 7-versie wel worden dan, jij hebt nu de 7a :)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 07-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Sphinkx schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:31:
Weet ik. Verschil is klein genoeg om eventueel toch voor de 7 te gaan maar toch twijfel ik. Maar dat is dus niet omwille van het prijsverschil :)

Geschenk #2 is gepost. Bij preorder van de 7a krijg nu ook nog een extra batterij. Begint wel heel interessant te worden.. Maar vraag is hoe groot de batterij zal zijn..
Zal vast ook een 2800mAh accu zijn. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kunt ook nog 10% discount krijgen als student: http://europe.oppostyle.com/content/13-education
Quad schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:18:
Zal vast ook een 2800mAh accu zijn. ;)
Klopt, kijk maar in je winkelwagentje :)

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 07-04-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Laatst online: 08-08 10:22
CLB schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:16:
Eigenlijk wel, maar de Oppo Find 7 is nog niet dusdanig 'populair' dat ik 'n nieuw topic ga maken.
Lijkt me dat hij besteld heeft via OppoStyle, de internationale verkoopsite... nu 'out of stock' :)

[...]

Dat zal de 7-versie wel worden dan, jij hebt nu de 7a :)
De out of stock message is een standaard bericht, omdat het om een pre-order gaat. De telefoon is nog niet bij oppostyle op de planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes klopt, dank!

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 07-04-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Ik heb hem vanmorgen ook gelijk besteld om 9 uur. Volgens Oppostyle is het nu nog een paar weken wachten voor ze geleverd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-08 18:00
Prachtig toestel, maar wacht ook nog even op de 1+1.
Verbaast me wel dat de Oppo 7 (nog?) geen 3G ondersteuning heeft volgens dit filmpje:
YouTube: Exclusive Oppo Find 7 Unboxing and hands on review - Gizchina com
is van 20 maart, luister vanaf 3:36. Er is een firmware update vereist om dit te verhelpen ...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik moet zeggen dat ik toch wat haperingen zag met Color OS in die video.

Ben blij dat ik nu Cyagenmod op mijn Find 5 heb draaien, maar software bakken kan Oppo niet....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
snirp schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:27:
Prachtig toestel, maar wacht ook nog even op de 1+1.
Verbaast me wel dat de Oppo 7 (nog?) geen 3G ondersteuning heeft volgens dit filmpje:
YouTube: Exclusive Oppo Find 7 Unboxing and hands on review - Gizchina com
is van 20 maart, luister vanaf 3:36. Er is een firmware update vereist om dit te verhelpen ...............
Dit schijnt alleen op de Chinese versie zo te zijn, ik heb nog geen berichten gehoord dat er 3G problemen in andere delen van de wereld zijn.
FrankGuthrie schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:24:
Ik moet zeggen dat ik toch wat haperingen zag met Color OS in die video.

Ben blij dat ik nu Cyagenmod op mijn Find 5 heb draaien, maar software bakken kan Oppo niet....
Ik draai vanaf het begin al colorOS en vind het fijn werken, de gestures werken goed en alles wat een telefoon volgens mij moet doen is verwerkt in het OS. Heb vroeger wel eens kale android gedraaid, maar snap niet wat daar nou het grote voordeel van is. De bloatware valt ook wel mee op de oppo find 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zijn studentenkorting al ontvangen? Hoop dat ik die krijg voordat de preorder actie is afgelopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:20:
Heeft iemand zijn studentenkorting al ontvangen? Hoop dat ik die krijg voordat de preorder actie is afgelopen :/
Ja ik heb hem net ontvangen en besteld, de mail eindigde wel in mijn spamfolder, dus check deze even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyDevill
  • Laatst online: 31-03 10:43
Heb ook de 7a besteld. 5 voor 9 kon het al.
heb alleen nou 1 openstaande vraag wat ik niet handig gevonden krijg.
hoe makkelijk is het om je apps. bv tomtom gewoon op de externe geheugen te installeren ipv de interne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyDevill schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:04:
Heb ook de 7a besteld. 5 voor 9 kon het al.
heb alleen nou 1 openstaande vraag wat ik niet handig gevonden krijg.
hoe makkelijk is het om je apps. bv tomtom gewoon op de externe geheugen te installeren ipv de interne.
Wanneer krijg je em?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
Weet iemand hoe lang die pre-order nog duurt? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de OnePlus One, maar die wordt pas bekent gemaakt op 23 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Find 5 gehad ( en nu weer een,) en dat Color OS was echt KUT een half jaar geleden. Nu hebben ze dat gefixt en is het nog fijn ook. Maar die batterijduur. Het ding loopt met meer dan een procent per minuut leeg als je hem gebruikt. Serieus, Oppo?

Ze kunnen maar beter zorgen dat het deze keer goed zit, de laatste keer maakten ze geen indruk op me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
GWashington schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:04:
Weet iemand hoe lang die pre-order nog duurt? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de OnePlus One, maar die wordt pas bekent gemaakt op 23 april.
De pre-order voor de zwarte versie is al verlopen, alleen de witte is nog te pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Zo juist is officieel bekend gemaakt dat de pre-orders eind april uitgeleverd gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandlopertje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 12:30
Ik heb net vernomen dat de eerste batch toestellen volgende week wordt verstuurd :)
Mijn bron is de support van oppostyle europa.

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze de telefoon zo snel al zouden versturen, ik had hem pas over twee week verwacht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 09:23
Ik ga dit topic volgen, ondanks mijn mindere ervaring met de OF5 wil ik misschien toch voor de OF7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Toch is ook dit toestel wel een mooi telefoontje. Met inderdaad die led in de onderkant verwerkt als mooie gimmick. Jammer dat het geen full color led is want dat had het helemaal top gemaakt.
Echter deze telefoon gaat het wel zwaar krijgen denk ik met de One+ als tegenhanger....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mooie review Oppo Find 7 A. ( broertje Oppo Find 7) Color OS is beter geworden, alleen batterijleven is wat minder in standby modus. Dat klinkt bekend he?!

Camera en scherm en snelheid zijn top YouTube: Oppo Find 7a Review!

[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 20-04-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:23:
Mooie review Oppo Find 7 A. ( broertje Oppo Find 7) Color OS is beter geworden, alleen batterijleven is wat minder in standby modus. Dat klinkt bekend he?!

Camera en scherm en snelheid zijn top YouTube: Oppo Find 7a Review!
Mijn galaxy note verbruikt ook 10% in de nacht.
Het kan inderdaad wel allemaal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik kan hem niet meer bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Andy van Gizchina heeft hem teruggestuurd vanwege ernstige ghosttouch problemen. Hopen dat dat de bestellers hier bespaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
EDIT: Laat maar niet goed gelezen |:(

[ Voor 90% gewijzigd door Applepiez op 21-04-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 07-09 22:49
Misschien toch van de zomer maar eens mijn S4 verkopen en een Find 7 kopen. Heeft iemand al een video gezien met de easy cover? Deze ziet er namelijk ook best mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
De 25ste wordt de eerst batch aan pre-orders in Europa verstuurd. :) Mid mei kan de Oppo Find 7a weer besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratereducer schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:44:
De 25ste wordt de eerst batch aan pre-orders in Europa verstuurd. :) Mid mei kan de Oppo Find 7a weer besteld worden.
Dat is 4 weken nadat de 1e batch is verkocht. Kan je beter wachten op de vergelijking met de find 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:In dit topic geen bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
En weer een positieve Oppo Find 7a review. YouTube: Oppo Find 7a: Review (condensed)

Ik begin de kleine details van de Oppo Find 7 echt te waarderen, dat ik op mijn scherm gewoon de telefoon aan en uit kan doen, via gestures het geluid regelen, een Jelly Bean skin makkelijk te installeren, binnen 45 minuten is de telefoon opgeladen. Ben benieuwd wat morgen de 1+1 gaat bieden, maar Oppo Find 7 staat zeker op mijn verlanglijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Iemand die de find 7a besteld heeft.?

kan je de batterij in wagen gewoon opladen via USB of moet je nog een andere lader hiervoor.? (Snel laden is met de door hun geleverde lader van ... A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Het is een USB lader dus zou moeten werken. Alleen niet zo del in combinatie met de VOOC. (Snel lader van OPPO)

[ Voor 11% gewijzigd door polopolo150 op 26-04-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nog het voordeel van de find 7 tov de OPO, one+one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 07:55:
Resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Snel opladen en bepaalde gestures waar het de vraag is of het op de 1+1 beschikbaar is. (Op het scherm zelf afsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit kan met root + xposed + GB sowieso ook. Zet het scherm van de SGS4 ook uit met dubbelklik notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 07:55:
1. batterij vervangbaar
2 snelladen
3 micro sd kaart
4 hoger res

Maar of dat het 200 euro extra waard is is ieder zijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Heb zelf de R819 met hetzelfde color OS als te zien is in alle find7 video's op youtube.

Color OS werkt erg prettig als je het gewend bent, gestures werken erg prettig, werken ook als het scherm uit staat dus je hoeft nooit te unlocken om bijvoorbeeld je zaklantaarn te activeren. Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/qqsdgy.png

Opties als het dubbeltikken om het scherm te activeren zijn zo handig dat ik me altijd verbaas dat het niet werkt wanneer ik dubbeltap op een telefoon van een ander :D

Wat wel een puntje is is de standbytijd, s'nachts verlies je toch zo'n 10%. Gelukkig heeft Color OS een optie dat je in kan stellen dat de telefoon bijvoorbeeld van 02:00 uitschakelt en 07:00 weer inschakelt. Probleem deels opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/f2818k.png

Ben er erg blij mee! OS loopt soepel, apparaatje is erg dun én Duo SIM.

Wat dan wel weer erg vervelend is; en dat is zo te zien bij de find 7 ook het geval, is dat de powerknop aan de rechterkant van het toestel zit en de volumeknoppen aan de linker zijde.
Je wil gewoon niet weten hoe vaak ik per ongelijk een hard reset heb uitgevoerd omdat ik de telefoon gewoon in mijn hand hield.. wanneer je de telefoon gewoon in je hand hebt (tijdens een sprintje voor de trein iod) druk je vaak langere tijd deze twee knoppen tegelijk in omdat je hand het apparaat omklemt.

Mensen met een xperia die die ook ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
De eerste phones worden uitgeleverd staat op hun Fb page..
ook kunnen er weer toestellen besteld worden met een leverings datum van 16 mei.

krijgen ze die 10% drain niet opgelost.? Veronderstel toch dat dit een software probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Je kan weer bestellen maar krijgt geen gratis smart cover meer, geen gratis tweede accu en geen gratis 32GB SB kaart. Deze zaken werden voorheen wel gratis geleverd bij een preorder. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
leducw schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:57:
krijgen ze die 10% drain niet opgelost.? Veronderstel toch dat dit een software probleem moet zijn.
10% drain is toch niet zo'n probleem? Mijn iPhone doet iets vergelijkbaars als ik hem de nacht op standby heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer
Iemand hier die zijn telefoon al binnen heeft? Schijnen nogal wat issues te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratereducer schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:27:
Iemand hier die zijn telefoon al binnen heeft? Schijnen nogal wat issues te zijn.
Lijkt meer op een chaos. Sommigen hebben geen tracknummer.
DHL schijnt niks te hebben ontvangen, oppostyle reageert niet adequaat, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 09:23
procyon schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:24:
Je kan weer bestellen maar krijgt geen gratis smart cover meer, geen gratis tweede accu en geen gratis 32GB SB kaart. Deze zaken werden voorheen wel gratis geleverd bij een preorder. Jammer.
Jammer, hopelijk komt dit weer terug. Dit had voor mij een reden kunnen zijn om voor de OPPO te gaan ipv voor de OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
Iemand van jullie enig idee wanneer de find 7 beschikbaar word in europa ? Ik sprak net een vekoper van alie express die zij dat ze hem in mei kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Levering zou toch in Mei zijn? Volgens mij moeten de eerste nu gaan aankomen. Je kan opnieuw bestellen trouwens. Verzending daarbij midden Mei. Helaas nu zonder extra batterij, sd kaart en easy cover.

Maar ik wacht nog steeds op enkele betrouwbare reviews. Weet iemand of er ook een CM versie gaat uitkomen zoals bij de N1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Dat is de 7a die weer te bestellen is, wanneer Oppostyle de 7 gaat verkopen is nog onbekend volgens mij.

Mijn 7a zou nu verstuurd moeten zijn, dus hopelijk kan ik snel een eerste review hiervan op Tweakers plaatsen.

Edit: ik verwacht dat er wel een CM rom komt, de vorige high end telefoons hadden het ook + het is gebleken dat One Plus One een zusteronderneming is van Oppo.

[ Voor 27% gewijzigd door Kasparov op 30-04-2014 23:28 . Reden: toevoegen tekst edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De find 7a schijnt erg onzuinig te gaan met batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratereducer
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 01:25:
De find 7a schijnt erg onzuinig te gaan met batterij.
Dit klopt, heb ik ook last van. De radio gebruikt 50% van de batterij terwijl dit in andere telefoons 3-5% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratereducer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:44:
[...]

Dit klopt, heb ik ook last van. De radio gebruikt 50% van de batterij terwijl dit in andere telefoons 3-5% is.
Onbegrijpelijk. Dit komt toch tijdens een test al naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:02:
[...]

Onbegrijpelijk. Dit komt toch tijdens een test al naar voren?
Heb zelf een Find 5, en ik moet zeggen dat Oppo geen software kan bakken, helaas. Ik zie het als een goedkope hardware aanschaf, waar nu CM op draait. Beter dan de stock ROM. Color OS nooit geprobeerd, ziet er niet uit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Laatst online: 24-05-2021
FrankGuthrie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Heb zelf een Find 5, en ik moet zeggen dat Oppo geen software kan bakken, helaas. Ik zie het als een goedkope hardware aanschaf, waar nu CM op draait. Beter dan de stock ROM. Color OS nooit geprobeerd, ziet er niet uit.
dit schijnen zij opgelost te hebben met de keuze uit verschillende thema's, kies gewoon een stock-android thema en dan is het probleem al grotendeels opgelost. Oppo voegt relatief weinig bloatware toe dus dat probleem is er niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:00

KL643

beeldaandemuur

Het is wel een mooi dingetje zeg (7A)! Ik heb hem vandaag in mijn handen gehad en moet zeggen dat hij erg lekker in de hand ligt. Mooi scherm, lekker vlot en ondanks zijn grote scherm voelt hij niet groot aan (heb nu een Sony Z1compact). Mijn gadget hart zij "kope kope kope" :9 kon hem bijna niet laten liggen voor ongeveer €345,- (Singapore). Misschien morgen toch weer even terug om nogmaals een hands-on ervaring op te doen (en hem toch te kopen).

Edit: en gekocht :) inclusief een 64Gb kaartje

[ Voor 7% gewijzigd door KL643 op 04-05-2014 06:21 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:03:
Het is wel een mooi dingetje zeg (7A)! Ik heb hem vandaag in mijn handen gehad en moet zeggen dat hij erg lekker in de hand ligt. Mooi scherm, lekker vlot en ondanks zijn grote scherm voelt hij niet groot aan (heb nu een Sony Z1compact). Mijn gadget hart zij "kope kope kope" :9 kon hem bijna niet laten liggen voor ongeveer €345,- (Singapore). Misschien morgen toch weer even terug om nogmaals een hands-on ervaring op te doen (en hem toch te kopen).

Edit: en gekocht :) inclusief een 64Gb kaartje
graag je review. Ook het batterijverbruik en evt problemen met gele scherm in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Als ik daar tzt tijd voor heb zal ik het doen. Die gele tint zie ik wel een klein beetje maar dat kan ook weer verdwijnen...had de iPhone ooit ook. Persoonlijk stoor ik mij daar nooit zo aan. Wat de batterij betreft, daar valt nu natuurlijk niets over te zeggen...heb hem net een dag. Ik heb hem al wel geroot :) makkelijkste root ooit. Verder heb ik gelijk de laatste beta erop gezet.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Ik heb wel een kleine update na een paar dagen gebruik(sinds donderdag). Ik zelf heb het probleem van het gele scherm niet, is toestelafhankelijk denk ik. Ik moet zeggen, de batterij bij zwaar gebruik is top, waar ik mijn iphone 5 1/2x per dag moest opladen(zo zwaar gebruik ik mijn telefoon) gaat de Oppo Find 7a makkelijk 48 uur mee op een batterij. Standby time van de batterij is daarentegen dramatisch vergeleken met de iPhone (en enig andere telefoon). Noodzakelijk om snachts vliegtuigmodus te gebruiken of de telefoon uit te schakelen. Anders verlies je al snel 10-15% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik slaap s'nachts dus gaat hij altijd op flightmode ;)

Edit: draai je de laatste beta?

[ Voor 24% gewijzigd door KL643 op 05-05-2014 11:51 ]

beeldaandemuur

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste