Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-07-2020
Ja color OS 2.0 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Nice! Mag ik vragen wat je onder "zwaar gebruik" noemt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Zit nu op 37% batterij, na 22 uur. Waarvan 9 uur onscreen time. Bt, Wifi, 4g, nfc aan. Whatsapp, Email push, youtube, spotify, netflix binnen die 9 uur. En heb volgens de telefoon met hetzelfde gebruik nog 12 uur batterij tijd over.

Niet verkeerd. Zal volgende keer een screenshot posten van mn battery manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
busterarjan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:17:
Zit nu op 37% batterij, na 22 uur. Waarvan 9 uur onscreen time. Bt, Wifi, 4g, nfc aan. Whatsapp, Email push, youtube, spotify, netflix binnen die 9 uur. En heb volgens de telefoon met hetzelfde gebruik nog 12 uur batterij tijd over.
Dat vind ik werkelijk absurd bizar netjes :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Enige issue wat ik tot nu toe heb is de sensivity van het touchscreen, is nogal overgevoelig. Zeker met bepaalde gestures starten sommige dingen ineens op in je broekzak. Al een paar keer meegemaakt dat ineens de flashlight aanstond in mn broekzak hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11

KL643

beeldaandemuur

9 uur screentime...? Kan mij het haast niet voorstellen.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Damn... Voel me nu echt getriggerd om een Oppo Find 7 te halen, mits OnePlus One door blijf gaan met hun invite systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

busterarjan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:17:

Niet verkeerd. Zal volgende keer een screenshot posten van mn battery manager.
Toch hebben de meeste moeite met verbruik in standby. Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:13:
[...]

Toch hebben de meeste moeite met verbruik in standby. Wat is jouw ervaring?
Standby is inderdaad een issue, s'nachts verbruikt hij met alleen wifi aan al snel 15%. Zet nu vliegtuigmodus aan s'nachts en dat brengt het terug naar 5-10%, nog steeds niet top. Ik heb gelezen dat een ander lockscreen en gestures uitzetten de oplossing zijn, maar dit hoeft voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Normaal krijg je toch NFC tags erbij. Dus eventueel kan je er zo 1 gebruiken om waarbij je de gestures uitzet in de omstandigheden dat je het niet nodig hebt. Zoals bv 's nachts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Sphinkx schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:39:
Normaal krijg je toch NFC tags erbij. Dus eventueel kan je er zo 1 gebruiken om waarbij je de gestures uitzet in de omstandigheden dat je het niet nodig hebt. Zoals bv 's nachts..
Is NFC niet juist een energie-slurper? Of misschien kan je een NFC-profiel instellen dat ook gelijk je NFC uitschakelt. Dan kan je 's ochtends alleen niet de boel via NFC weer inschakelen }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

busterarjan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:16:
[...]

Standby is inderdaad een issue, s'nachts verbruikt hij met alleen wifi aan al snel 15%. Zet nu vliegtuigmodus aan s'nachts en dat brengt het terug naar 5-10%, nog steeds niet top. Ik heb gelezen dat een ander lockscreen en gestures uitzetten de oplossing zijn, maar dit hoeft voor mij niet.
Heb je ook video gemaakt. Bij sommigen hebben alleen linkergeluid andere hebben weer stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Op gizchina staat te lezen dat de find 7 vanaf vandaag te pre-orderen is ( alleen china )
& dat andere landen vanaf 29mei aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suyi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 16:18
weten jullie of er een verschil is tussen de find 7 die in china geleverd wordt en de find 7 in europa? ben binnenkort enkele weken in china, misschien score ik wel eentje (3500 RMBtjes is ongeveer 400 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Wellicht een band verschil? In ieder geval iets om op te letten zodat een chinese versie ook op ons europese netwerk werkt.
En andere dingen zijn nog het instellen van de taal of er wel Nederlands/Engels bij zit. Maar goed dat kan je allemaal ter plekke wel uitvinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiKop
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Bij mij loopt de accu z'n 9 á 10 procent terug s'nachts. Standaard zit er ook een mogelijkheid in om het toestel automatisch uit en aan te laten gaan op een bepaalde tijd. Zelf maak ik gebruik van de app Auto Airplane waarmee je een timer in kunt stellen voor de vliegtuigmodus. In vliegtuigmodus loopt de accu bij mij 2 procent terug over een nacht.

http://www.omroepbeesel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suyi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 16:18
gisteren een mailtje van Oppo ontvangen, ik werd verwezen naar dit draadje op hun forum -> http://www.oppoforums.com...n-find-7%E2%80%99s.11921/

3G wordt ondersteund op alle varianten, wat betreft 4G wordt band 20 (Tele2) niet hardwarematig ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
suyi schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 02:12:
3G wordt ondersteund op alle varianten, wat betreft 4G wordt band 20 (Tele2) niet hardwarematig ondersteund.
Bij band 20 staat toch een "V" als in check/zit er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
Brad Pitt schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:08:
[...]

Bij band 20 staat toch een "V" als in check/zit er op?
Ja, bij die internationale versie. Maar daar ging het niet om hij vroeg zich af of hij het toestel in china kon kopen en dan 4G gebruiken in Nederland. Dat kan maar alleen op band 3 (1800MHz) en 7 (2600MHz). Dus niet op de veel gebruikte band 20 (800MHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GWashington schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:23:
Ja, bij die internationale versie. Maar daar ging het niet om hij vroeg zich af of hij het toestel in china kon kopen en dan 4G gebruiken in Nederland. Dat kan maar alleen op band 3 (1800MHz) en 7 (2600MHz). Dus niet op de veel gebruikte band 20 (800MHz).
Ah, inderdaad, my bad. Niet ver genoeg terug gelezen, teveel welke-telefoon-te-kopen-nu tabjes open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Brad Pitt schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:27:
[...]

Ah, inderdaad, my bad. Niet ver genoeg terug gelezen, teveel welke-telefoon-te-kopen-nu tabjes open ;)
Hier precies hetzelfde. Al bijna 3 jaar een SG S2 in bezit en inmiddels zijn de S3,S4,S5,Nexus 5 en HTC M8 definitief afgevallen. Volg nu alleen nog dit forum en het LG G3 forum.
Ik neig naar de laatst genoemde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mariconjo schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:56:
[...]
Volg nu alleen nog dit forum en het LG G3 forum.
Ik neig naar de laatst genoemde..
Toevallig, same here. Na een omleiding richting de One Plus One maar die valt nu ook af door de manier waarop het ze product naar buiten brengen, vind het erg irritant en onprofessioneel. Dan maar wat meer uitgeven en een Find 7 of een G3, waarbij die laatste nu met stip bovenaan staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een reactie van henzelf op een facebookbericht op hun pagina is de 7a vanaf vandaag europees verkrijgbaar.
Iemand hem al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Bij mij van hetzelfde laken een pak, maandenlang heb ik eigenlijk alleen gekeken naar de OPO.
Echter de reden waarom deze voor mij afvalt, is omdat ik dan geen gebruik kan maken van 4G.
Op dit moment twijfel ik nog tussen de Find 7(a) en de G3. Maar ik heb nu nog de S4, dus de noodzaak voor een nieuwe telefoon is nog niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyTimmy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Net een 7a (x9007) besteld in China voor € 326 (Original package met snellader, 64GB kaartje, extra batterij, extra lader en hoesje). Ik ken iemand die hem voor me mee kan nemen (laat dus bezorgen op een Chinees adres).

Voordeel is dat bezorgen en retourneren in China veel sneller is (binnen 24 uur) en men doet niet aan kantooruren. Indien het schem geel is gaat ie dus retour en binnen een dag een nieuwe.

De Find 7 (x9077) begint bij € 415, maar die is nog niet goed leverbaar. Ook de OneplusOne is (zelfs in China) nog niet uit voorraad leverbaar. De LG G3 gaat zo'n € 480 kosten in China. Dat is me te gortig.

De reviews zijn veel positiever dan ik had verwacht:

Android Authority
YouTube: Oppo Find 7a Review
Danny Winget
YouTube: Oppo Find 7a Review (Entirely shot in 4K with the Oppo Find 7a)
MKBHD
YouTube: Oppo Find 7a Review!

[ Voor 3% gewijzigd door TinyTimmy op 24-05-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
TinyTimmy schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:34:
Net een 7a (x9007) besteld in China voor € 326 (Original package met snellader, 64GB kaartje, extra batterij, extra lader en hoesje). Ik ken iemand die hem voor me mee kan nemen (laat dus bezorgen op een Chinees adres).

Voordeel is dat bezorgen en retourneren in China veel sneller is (binnen 24 uur) en men doet niet aan kantooruren. Indien het schem geel is gaat ie dus retour en binnen een dag een nieuwe.

De Find 7 (x9077) begint bij € 415, maar die is nog niet goed leverbaar. Ook de OneplusOne is (zelfs in China) nog niet uit voorraad leverbaar. De LG G3 gaat zo'n € 480 kosten in China. Dat is me te gortig.

De reviews zijn veel positiever dan ik had verwacht:

Android Authority
YouTube: Oppo Find 7a Review
Danny Winget
YouTube: Oppo Find 7a Review (Entirely shot in 4K with the Oppo Find 7a)
MKBHD
YouTube: Oppo Find 7a Review!
Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyTimmy
Taobao. Zoeken op x9007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
TinyTimmy schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:24:
[...]

Taobao. Zoeken op x9007.
Thanks, geraak er ook met google translate niet echt aan uit, aan die Chinese site :p Misschien beter wachten en via Opposite kopen, want als ik garantie nodig heb zal ik moeten communiceren in het Chinees op Taobao zeker? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyTimmy
Klopt. Ik kan ook geen Chinees dus dat is wel lastig. Ik weet wel een beetje hoe het werkt, dus ik heb de webshops welke het goedkoopst waren en met de beste beoordelingen en reputatie (meeste diamantjes) geselecteerd, en daarna -laten- bestellen. Je kunt via Taobao sowieso niet bestellen zonder account, en bezorging is alleen in China (hoewel er na doorvragen natuurlijk meer mogelijk zal zijn, maar dat kan weer alleen in het Chinees ;) ). Het is geen Alibaba ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Interessant of bullsh*t?

Hier staat dat de Find 7 op de 27e uitkomt:

http://liaow.com/oppo-find7.php

"Oppo will release 2k screen find 7 verison on 27th this month."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
"The charger is quite powerful, providing the Oppo Find 7a with 4.5A of electric current. This is way above the 1A or 2A of the popular chargers, so it's best that you don't use it for other microUSB compatible devices."

Okay dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Brad Pitt schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:34:
[...]

"The charger is quite powerful, providing the Oppo Find 7a with 4.5A of electric current. This is way above the 1A or 2A of the popular chargers, so it's best that you don't use it for other microUSB compatible devices."

Okay dan :X
Het device bepaalt toch de stroom en de voeding de maximale stroom? Zolang de spanning (5 V) maar de spec niet overschrijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Molybdenum schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:35:
Het device bepaalt toch de stroom en de voeding de maximale stroom? Zolang de spanning (5 V) maar de spec niet overschrijdt!
Uiteraard. Had verwacht dat "zo'n site" zoiets wel zou weten eigenlijk :)

Ook mooi...

"Unfortunately, the screen protector is quite prone to smudges and hard to clean so we chose to do away with it."

En dan een pagina later...

"Oppo has shipped the Find 7a with a factory equipped screen protector. It is quite the finger-print magnet though, very hard to clean and reduces the sunlight legibility as it’s quite reflective. We didn't try to remove it on our review unit, but we would have without a doubt done so if it was a personally purchased device."

Wederom, okay dan :X

[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 26-05-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Ze zijn wel eerlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Ben benieuwd of de bouwkwaliteit van de Find 7 nu wel zo goed zal zijn zoals destijds in de reviews van de Find 5 werd beweerd. Als ik de tweakers review van de Find 5 terug lees en kijk na wat er in de tussentijd is gedaan door Oppo blijkt dat men toch iets te positief over het bedrijf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Afbeeldingslocatie: http://meterkast.nieuwlandnet.net/fora/got/oppofind7.png

De kogel is door de kerk. Ik heb hem besteld bij Liaow:

Ik houd jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neig naar de oppo find 7a. De hardware is top maar de software is naar mijn mening
een minpunt. Wie kan vertellen

1. Hoever de zijn met Color OS2.0
2. Of ze ook plannen hebben voor een upgrade naar kitkat
3 er een officiële CM11 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

1: eerste Beta

en voor 2 en 3 een kristallen bol...zal ik er even inkijken :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Is blijkbaar terug leverbaar: http://europe.oppostyle.com/14-find-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:12:
[afbeelding]

De kogel is door de kerk. Ik heb hem besteld bij Liaow:

Ik houd jullie op de hoogte. :)
Ben erg benieuwd naar jouw ervaring of 1440p echt verschil uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:04:
[...]

+1

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:04:
[...]

Ik ook. De HTC One (M7) die ik nu heb is al retescherp, ik kan daar nog nét de pixels/trappetjes zien. Ik verwacht dat ik dat niet meer kan bij de Find 7, maar bij normaal gebruik verwacht ik wat dat betreft geen verschil te zien.

Het toestel is onderweg en zal waarschijnlijk maandag afgeleverd worden. Ik kreeg een mail met de tracking code en foto's van het pakket en formulier. Op het formulier hebben ze ingevuld dat het een cadeau is ter waarde van $28. Hopen dat de douane hier intrapt! Scheelt me weer wat centjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Molybdenum schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:23:
[...]

Ik ook. De HTC One (M7) die ik nu heb is al retescherp, ik kan daar nog nét de pixels/trappetjes zien. Ik verwacht dat ik dat niet meer kan bij de Find 7, maar bij normaal gebruik verwacht ik wat dat betreft geen verschil te zien.

Het toestel is onderweg en zal waarschijnlijk maandag afgeleverd worden. Ik kreeg een mail met de tracking code en foto's van het pakket en formulier. Op het formulier hebben ze ingevuld dat het een cadeau is ter waarde van $28. Hopen dat de douane hier intrapt! Scheelt me weer wat centjes. :)
Ben dr bang voor.. alles gaat door een scanner tegenwoordig. In ieder geval wel goodwill van de verzender! Ben benieuwd... als het allemaal goed gaat, bestel ik er ook een denk ik...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
En hij is besteld: "Your order on OppoStyle Europe is complete." :-)
Een witte, ik ben benieuwd .. ik zal jullie op de hoogte houden.....
(7A, 399, DPD als vervoerder... 3 tot 8 dagen,.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparcky schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:53:
Ben benieuwd naar je ervaring en of je geen gele vlek onderin het scherm ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:47:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaring en of je geen gele vlek onderin het scherm ziet
Eerste ervaring .... "Niet Goed" :( (een emailtje gekregen ...)
"Please kindly note that at the moment we are receiving a lot of request regarding the Find 7a Pre-Orders.
We are endeavoring to reply to all inquiries as soon as possible and we apologize for this inconvenience caused.
Thank you for your understanding."

Pre-order ??? |:(
Bij het zwarte model staat duidelijk "No Stock" bij de witte "buy now" ... hmm nog 24 uur geven, anders een "cancel" .... Al de tweede telefoon in twee weken waar een "in stock/buy now" een pre-order is ... (de andere was een "Kingzone k1", wel netjes een refund gekregen binnen het uur bij "efox".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparcky schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:28:
[...]

Eerste ervaring .... "Niet Goed" :( (een emailtje gekregen ...)
"Please kindly note that at the moment we are receiving a lot of request regarding the Find 7a Pre-Orders.
We are endeavoring to reply to all inquiries as soon as possible and we apologize for this inconvenience caused.
Thank you for your understanding."

Pre-order ??? |:(
Bij het zwarte model staat duidelijk "No Stock" bij de witte "buy now" ... hmm nog 24 uur geven, anders een "cancel" .... Al de tweede telefoon in twee weken waar een "in stock/buy now" een pre-order is ... (de andere was een "Kingzone k1", wel netjes een refund gekregen binnen het uur bij "efox".)
Dat is inderdaad jammer. Hopelijk zijn het nieuwe batches zodat het probleem met gele scherm minder wordt. Persoonlijk zou ik er gewoon op wachten tot het geleverd wordt want een ander alternatief is er in mijn ogen niet. Zelf wacht ik op de reviews van de find 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Find 7: 29/5 verstuurd vanuit Guangzhou en volgens de tracker zojuist afgeleverd!

Ik ben niet thuis, dus is hij bij de buren afgeleverd. Blijkbaar hoeft er niet gepind te worden aan de deur (importheffingen). Of komt er nog een acceptgiro? Weet iemand hoe dat gaat?

Vanavond als ik thuis ben van werk eens lekker pielen!! :)

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Normaal moet je direct afrekenen contant. Dan heb je wrs geluk gehad of de buren hebben betaald voor je :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik ben ook beniewd of er een factuurtje ligt of niet... (ook via liaow besteld trouwens)
02 Jun 2014 14:58:50 Rotterdam Customer Not Home. Follow Up Actions Underway
02 Jun 2014 10:46:36 Rotterdam Out For Delivery.
02 Jun 2014 05:31:39 Rotterdam Shipment Received At Tnt Location
31 May 2014 00:24:17 Liege Euro Hub Shipment In Transit.
30 May 2014 15:00:00 Hong Kong Delay. Recovery Action Underway
30 May 2014 07:09:51 Hong Kong Shipment In Transit.
30 May 2014 06:20:10 Hong Kong Shipment In Transit.
30 May 2014 02:26:24 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
30 May 2014 00:54:51 Hong Kong Customs Clearance In Progress.
30 May 2014 00:54:25 Hong Kong Pre-arrival Customs Clearance In Progress
30 May 2014 00:12:54 Shenzhen Shipment In Transit.
30 May 2014 00:10:44 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
29 May 2014 23:50:00 Guangzhou Depot Shipment In Transit.
29 May 2014 21:03:16 Guangzhou Depot Shipment In Transit.
29 May 2014 20:59:18 Guangzhou Depot Shipment Received At Origin Depot.
29 May 2014 20:30:14 Guangzhou Depot Shipment Received At Tnt Location
29 May 2014 17:58:50 Guangzhou Depot Shipment Collected From Customer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Molybdenum schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:20:
Find 7: 29/5 verstuurd vanuit Guangzhou en volgens de tracker zojuist afgeleverd!

Ik ben niet thuis, dus is hij bij de buren afgeleverd. Blijkbaar hoeft er niet gepind te worden aan de deur (importheffingen). Of komt er nog een acceptgiro? Weet iemand hoe dat gaat?

Vanavond als ik thuis ben van werk eens lekker pielen!! :)

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!
Volgens mij kreeg ik een acceptgiro maar omdat ik niet thuis was en het op het postkantoor was afgeleverd moest ik toen gelijk afrekenen bij het ophalen op het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Hij is binnen en zonder extra kosten!

Toppertje hoor.

Ik heb de witte variant.

In de (erg mooie) doos zaten:

de telefoon
lader
headphones (in-ear)
usb kabeltje
hoesje
folie om je scherm te beschermen

Bij Liaow hebben ze de moeite genomen om alvast een folie over het scherm te plakken en dat hebben ze netjes gedaan.

De powerbrick is er een met Chinese pootjes, dus snelladen zit er voorlopig niet in...

Het hoesje is er eentje dat de achterkant van je telefoon vervangt.

Toestel is wat zwaarder dan mijn HTC One (M7), maar voelt lekker aan. De witte achterkant heeft een soort van fijne textuur, waardoor hij niet glad aanvoelt. Ik heb nu het kunstleren hoesje eromheen zitten.

Scherm: damn wat scherp!! Ik zie wel wat verschil met de M7, maar het is marginaal hoor. Aan de andere kant: het scherm is groter. Kleuren zijn mooi (geen gele tint of vlekken overigens).

Notification LED is geil!

Soft keys hebben zeer zwakke backlight, waardoor ze bij daglicht eigenlijk niet te zien zijn. Zelfs nu 's avonds vind ik ze nog aan de zwakke kant. Ze reflecteren ook niet met een lichte kleur, waardoor ze in algemene zin onzichtbaar zijn.

Double-tap op scherm en hij gaat aan.

Geluid: toestel kan hard!! Zonder vervorming. Speaker kwaliteit is in mijn ogen (oren) prima voor een smartphone.

In-ear headphones geven de bas verbazingwekkend goed weer! Ik ben echter geen in-ears gewend, dus misschien is dat wel gewoon. Ik vind ze prettig zitten en ik vind het geluid erg goed. Er zit een remote aan om tracks te skippen.

Voor zover..

Ik ben er tot nu toe zeer blij mee. ColorOS lijkt allemaal prima te werken (Google Apps zitten er in). Camera heb ik nog niet getest. Benchmarks ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Molybdenum schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:13:
Hij is binnen en zonder extra kosten!

Toppertje hoor.

Ik heb de witte variant.

In de (erg mooie) doos zaten:

......
Klinkt goed... ik heb momenteel ook een M7 en overweeg de overstap... ben benieuwd naar je accuduur de komende dagen en de camera. Wat is de wisselkoers via paypal wat je betaald hebt als ik vragen mag?

[ Voor 65% gewijzigd door tzeunis op 02-06-2014 22:25 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
De gebruikte koers was $1.3255 voor een euro.

Let op:

Er komt $44 aan verzendkosten bij.

PayPal zet op het totaal nog even 3.9% transactie fee bovenop ($27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:13:

Scherm: damn wat scherp!! Ik zie wel wat verschil met de M7, maar het is marginaal hoor. Aan de andere kant: het scherm is groter. Kleuren zijn mooi (geen gele tint of vlekken overigens).
de M7 heeft 469 ppi vs 538 ppi en jij ziet wel een verschil weliswaar marginaal
maar tussen 401 en 538 moet het toch wel beter te zien zijn?
Maakt mij wel aan het twijfelen.
Helaas dat de softkeys zo zwak zijn. Betere ledjes is toch geen probleem zou je zeggen.

edit:
Is color os vergeleken met sense ook zo soepel?
Hoe is de belkwaliteit?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:43:
[...]

Helaas dat de softkeys zo zwak zijn. Betere ledjes is toch geen probleem zou je zeggen.
Wat maken die softkeys nu uit? Je weet toch waar wat zit? Op de Z1 geven ze ook geen licht. Werkt prima

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:43:
[...]

edit:
Is color os vergeleken met sense ook zo soepel?
Hoe is de belkwaliteit?
Het verschil tussen retescherp en "retescherp+" is marginaal. Ik spreek in relatieve termen. ;)
Ik heb goed zicht en zie heel scherp. Bij de M7 moet ik mijn best doen om trappetjes te zien, bij de X9077 zie ik die niet meer. Op normale leesafstand maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:37:
[...]

Het verschil tussen retescherp en "retescherp+" is marginaal. Ik spreek in relatieve termen. ;)
Ik heb goed zicht en zie heel scherp. Bij de M7 moet ik mijn best doen om trappetjes te zien, bij de X9077 zie ik die niet meer. Op normale leesafstand maakt het niet uit.
klopt. Maar het verschil tussen 401ppi en 538ppi is groter dan 469ppi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
:?

Ik heb het niet over de getallen, maar over perceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:14:
:?

Ik heb het niet over de getallen, maar over perceptie.
niet alleen perceptie. Ik heb het over de verschillen tussen de find 7 en 7a. Dat is 137 ppi
Het verschil tussen een nexus 10 met 298 ppi en de nokia 2520 218 ppi kan ik duidelijk zien.
Toegegeven hoe hoger ppi hoe minder je zal waarnemen.
In welke mate Is het tussen de 7 en 7a waarneembaar en is het het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Ik kan niet beoordelen hoe het bij de 7a is. Ik kan wel zeggen dat ik bij de HTC One de trappetjes kan zien. De 7a heeft net zoveel pixels, maar een groter scherm, dus lijkt het me dat het verschil goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Heb inmiddels CM11s van de OPO draaien op de Find 7a. Ik moet zeggen dat ondanks een aantal bugs het perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

busterarjan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:31:
Heb inmiddels CM11s van de OPO draaien op de Find 7a. Ik moet zeggen dat ondanks een aantal bugs het perfect werkt.
wat voor bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busterarjan
Geen SD kaart support, geen flashlight/camera led, gebrekkige 4g ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Voor wat een benchmark waard is:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/15fm29s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de find 7 2k heb. Kan je daar zomaar CM over flashen?
Of krijg je daar problemen mee omdat de resolutie anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:41:
Als je de find 7 2k heb. Kan je daar zomaar CM over flashen?
Of krijg je daar problemen mee omdat de resolutie anders is.
Een CM van wat, een HTC One of zo? Een CM Rom voor de Find 7 zal heus wel werken lijkt mij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:52:
[...]

Een CM van wat, een HTC One of zo? Een CM Rom voor de Find 7 zal heus wel werken lijkt mij ja.
Ik denk dat hij een versie voor de 7A bedoelt, die je vervolgens op een 7 flasht. Lijkt me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Hoe is de accuduur?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Accu gaat best snel leeg.
Om half negen vanochtend op 100%.
Om 2 uur vanmiddag op 30%

Wat heb ik gedaan:

niet veel:
0 uur gebeld
wat met foto's bezig geweest (o.a. Instagram)
wat met apps gespeeld (geen intensieve)
Antutu bench gedraaid
bij elkaar een paar uur mee zittten pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:06:
[...]

Accu gaat best snel leeg.
Om half negen vanochtend op 100%.
Om 2 uur vanmiddag op 30%

Wat heb ik gedaan:

niet veel:
0 uur gebeld
wat met foto's bezig geweest (o.a. Instagram)
wat met apps gespeeld (geen intensieve)
Antutu bench gedraaid
bij elkaar een paar uur mee zittten pielen.
Dat is fors maar de batterij moet altijd even inwerken.
Hoeveel uur heb je onscreen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

@Molybdenum:
Zijn jou volume en aan/uit knopjes ook zo "fragiel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Adonias schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:41:
@Molybdenum:
Ik vind ze niet fragiel, volgens mij zijn ze zelfs van massief metaal, maar er zit speling op. Dit geldt ook voor de aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

Ik heb de Find 7 nu ook sinds gister. Pre-Order bij liaow en na binnenkomst daar had ik hem 4 dagen later binnen. Super dus.

Mijn eerste indruk:
  • Stevig, goed gebouws apparaat, hoewel de fysieke knoppen (volume en aan/uit) wat los in de behuizing zitten)
  • Fantastisch scherm. Ik ga niet in op wel of niet verschil zien tussen FHD of QHD, het scherm is gewoon ontzettend scherp. Wel iets fletser dan de AMOLED scherm van Samsung (mijn vorige toestel was een Galaxy Note N7000).
  • Het toestel is ontzetten soepel in alles. Scherm overgangen, animaties, etc, maar dat zijn smartphones al jaren, niks nieuws dus, maar bij deze wel de bevestiging.
  • Het geluid is goed. Luid en verrassend vol. Ik luister nooit naar muziek over de speakers, maar voor degenen die dat wel doen kan ik deze telefoon aanraden.
  • Batterij valt nu nog wat tegen. Vanmorgen om 7:30 van de lader gehaald, nu, om 15:00 zit ik op 38%. Nu zie ik alleen de status van de afgelopen 5 uur, en daarin heeft hij 51% batterij verloren aan 34 minuten bellen (12%), 2 uur schreentim (69%). Ik zal hier over een paar dagen nog op terugkomen.
  • Het zal verder al eerder genoemd zijn, maar de gestures werken goed en zijn erg handig.
  • Ik gebruik nu NOVA launcher (betaalde versie) welke ik een leuke aanvulling vind op de gestures die er al zijn. Ik mis dan wel wat widgets, vooral de calendar widget van OPPO is goed uitgewerkt (mooier dan Jorte, maar natuurlijk wel minder functioneel...). Ik zal nog wel eens de default launcher gaan uitproberen, maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig.
  • Camera is super, howel de HDR mode wat meer ruis heeft dan ik zou verwachten. Verder snel en scherp. Ik heb nog niet alles geprobeerd, hier kom ik ook nog op terug.
Ik zit nog met een paar dingen:
  • Het systeem geluid is hard. Te hard. SMS'jes zijn op het laagste volume over de hele verdieping te horen, de ringtone is ook niet op bescheiden niveau te brengen (althans, ik weet nog niet hoe)
  • Ik snap niet hoe ik de achtergrond op de lockscreen veranderd krijg... please, enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adonias schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:51:

Ik zit nog met een paar dingen:
  • Het systeem geluid is hard. Te hard. SMS'jes zijn op het laagste volume over de hele verdieping te horen, de ringtone is ook niet op bescheiden niveau te brengen (althans, ik weet nog niet hoe)
  • Ik snap niet hoe ik de achtergrond op de lockscreen veranderd krijg... please, enlighten me!
Geluid
YouTube: Oppo Find 7a: Color OS
Lockscreen
YouTube: Oppo Find 7a: Color OS
Adonias schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:41:
@Molybdenum:
Swipe met 2 vingers omhoog/omlaag op het scherm om volume te wijzigen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Geluid: Maxx audio uitzetten! (onder settings>audio) Was ook een issue bij mij.
Lockscreen: Settings>wallpaper>lockscreen (de keuze krijg je na drukken op 'apply')

Wel leuk, ColorOS ondersteunt allerlei soorten lockscreens. Te downloaden/selecteren bij Lockscreen settings.

Batterij is vandaag een stuk beter. Had ik op dag 1 rond 2 uur nog maar 30%, nu was dat 65% met vergelijkbaar gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Molybdenum op 04-06-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt (2x)!

Ik heb helaas niets aan lockscreens... Ik zit aan een exchange server vast die me verplicht een pincode (of voice activation, maar dat is in het chinees) in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Molybdenum schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:28:
Geluid: Maxx audio uitzetten! (onder settings>audio) Was ook een issue bij mij.
Lockscreen: Settings>wallpaper>lockscreen (de keuze krijg je na drukken op 'apply')

Wel leuk, ColorOS ondersteunt allerlei soorten lockscreens. Te downloaden/selecteren bij Lockscreen settings.

Batterij is vandaag een stuk beter. Had ik op dag 1 rond 2 uur nog maar 30%, nu was dat 65% met vergelijkbaar gebruik.
Gelukkig! Ik wacht nog even op je bevindingen de komende dagen :-). Ga je nog een uitgebreide review maken of niet voor tweakers?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Misschien op zijn tijd. Ik ben niet zo'n reviewer..
Overigens, nog steeds op 1 lading vandaag. 8:30 100%, 20:45 op 17%

Ik zie dat er een update is. Die ga ik zo installeren.

Vandaag ook even CPU spy reborn geïnstalleerd en daar kan ik zien dat het toestel (cpu) in ieder geval wel in deep sleep gaat. Dat is goed.

edit:
ColorOS 2.0 is nearly upon us, and there's a beta version on the oppo forums (not sure if it can be put on your handset) Omni and cyanogen are in development but I'd wait for colorOS to mature a bit before you dump it.
(uit de XDA forums)

[ Voor 29% gewijzigd door Molybdenum op 04-06-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer battery stats:
Vannacht de telefoon (na tot 100% opgeladen te hebben) van de lader gehad met alles aan (GPS, WIFI, NFC etc): In 8 uur 3% eraf. Keurig.

De update is overigens goed gegaan, ik moest alleen weer alle Chinese apps verwijderen (maar gelukkig kan dat ook makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Bij mij crasht Google Authenticator steeds.. Gebruiken jullie die en zo ja, hebben jullie hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Opvallend: vandaag al sinds 8 uur vanochtend van de lader af en nu (23:55) op 34%. Vergelijkbaar gebruik als de voorgaande twee dagen. Batterij moest blijkbaar nog even 'inbranden'.

Ruim 80% komt op konto van het display, daarna een kleine 7% voor het Android OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:54:
Opvallend: vandaag al sinds 8 uur vanochtend van de lader af en nu (23:55) op 34%. Vergelijkbaar gebruik als de voorgaande twee dagen. Batterij moest blijkbaar nog even 'inbranden'.

Ruim 80% komt op konto van het display, daarna een kleine 7% voor het Android OS!
Dat heeft Oppo goed voor elkaar.
Heb je ook de camera geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Sparcky schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:53:
Dus eerst nog een stom ... Pre-order emailtje .... Maar nu binnen, na 5 dagen ... :) :) :) :) :)
Eerste Antutu test: 36616 _/-\o_ :9~ _/-\o_ *O*
Ik ben duidelijk een blije "gup" ... meer volgt

Na 1 dag eerste impressie ...
- Camera is uitzinnig goed
- Snellader is snel
- Titanium backup werkt NIET :( :(
- Af en toe een "freeze" van enkele seconden als de sdcard word benaderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Sparcky op 07-06-2014 21:39 . Reden: update na 1 dag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sparcky schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:21:
[...]
Wel goede (SD-) pad toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

Ik denk dat je geen root hebt... Ik wacht ook nog even op een nette tutorial.

Camera is inderdaad erg goed, maar vooral snel, extreem snel. AF is 10den van een seconde, afdrukken is instantaan. Ken je de truc van het lang indrukken van de ontsluiterknop al? Dan neemt hij 10 foto's in 1 seconden (op 13mp)! Briljant.

Ik heb nu nog wel een issue dat in applicaties (bv appie of buienradar de locatie service niet werkt (cannot find location). Maps doet het wel (na verwijderen van adblock plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Sparcky schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:21:
[...]
(Het juiste pad was ingesteld en met verschillende root applicaties getest.)

Hoe toch een Titanium backup te restoren op een find 7a :
Eerst down flashen naar versie COS 1.2 release 1 build 410 svn 5596 (te vinden op het oppo forum)
http://mirror.lucky.li/an..._001_all_svn5596_wipe.zip

Daarna de root methode gebruiken die werkt via oppo recovery (ook oppo forum)
http://www.oppoforums.com...7a-w-oppo-recovery.11309/

Daarna Titanium installeren en je applicaties restoren. (pas op met systeem settings lieten hem crashen)
(daarna voor de zekerheid een backup nemen met oppo backup ..
Over-the-Air update installeren .... nu op release "530" volledig updated en Titanium werkt nog ...
(er zijn berichten dat titanium stopt na tijdje op 530 dus ... voor de zekerheid ook een oppo backup nemen.)

Done. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sparcky op 08-06-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Weet iemand ook wanneer de oppo find 7 naar nederland komt met oppostyle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Applepiez schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:28:
Weet iemand ook wanneer de oppo find 7 naar nederland komt met oppostyle?
Ik verwacht eind van deze maand
In maart gepresenteerd en nog niet te koop is natuurlijk een blunder.

Hebben de eigenaren van Oppo find 7 2k nog positieve en negatieve punten ontdekt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Is de bestelde versie via Liao huppeldepup wel volledig compatibel met 4G?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Hallo heren met een 7 2k

Ik las op oppo forum dat er een persoon was die ondertussen zijn 4e 7 al heeft wegens dode pixels.
Iemand van jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

Last is een groot woord, maar ik heb wel 1 dode pixel links onderin, dicht bij de rand van het scherm

*update
Hmm... Interessant. Die dode pixel (rood kleurig) is ook zichtbaar op een rood achtergrond, blijft zichtbaar als het scherm uit staat, zelfs wanneer het toestel uit staat en zelfs als ik de battery eruit haal.... is het dan wel een dode pixel of wellicht een piepklein stofje dat onder de screenprotector zit?

[ Voor 63% gewijzigd door Adonias op 10-06-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennisdude2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-05-2022
Iemand een idee waar je de 7 kan aankopen (betrouwbaar)?
Enkel 7A kom ik eigenlijk tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

zie Adonias in "[Oppo Find 7] Ervaringen en Discussie"

Ik kan hem ten zeerste aanbeven (goede en extreem snelle feedback, keurige service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Adonias schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:31:
zie Adonias in "[Oppo Find 7] Ervaringen en Discussie"

Ik kan hem ten zeerste aanbeven (goede en extreem snelle feedback, keurige service)
En dat beaam ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Wat is de laagste prijs voor een Find 7a op het moment? (neem aan dat de a het goedkoopst te vinden is)
Tot nu toe voor 499 dollar (368 euro) kunnen vinden, wat zeggen jullie, nog even wachten met de aanschaf in de hoop dat de prijs nog wat daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 14:52
Oppostyle plaatste een teaser op facebook dat de find 7 waarschijnlijk snel verkrijgbaar is in europa via hun site: "The moment you've all been waiting for is almost here… almost " https://www.facebook.com/oppostyle/posts/773136172737969

Weet iemand trouwens hoe het zit met deze achterkant: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DlSl4vp.png
Heb hem al een paar keer zien langskomen in reviews en dergelijke, maar op de officiële site kon ik er niets over vinden. Is die los te koop of?

[ Voor 34% gewijzigd door lappro op 10-06-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
lappro schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:35:
Oppostyle plaatste een teaser op facebook dat de find 7 waarschijnlijk snel verkrijgbaar is in europa via hun site: "The moment you've all been waiting for is almost here… almost " https://www.facebook.com/oppostyle/posts/773136172737969

Weet iemand trouwens hoe het zit met deze achterkant: [afbeelding]
Heb hem al een paar keer zien langskomen in reviews en dergelijke, maar op de officiële site kon ik er niets over vinden. Is die los te koop of?
Dat is volgens mij de standaard achterkant die hoort bij de zwarte Find 7. En als het goed is, is hij binnenkort ook verkrijgbaar op de Find 7a. http://www.oppoforums.com...o-black-back-cover.16723/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyTimmy
Gisteren mijn Oppo 7a mogen ontvangen. Mee laten nemen uit China. Inclusief 64GB kaartje was ik €305 kwijt. Kan niet goedkoper denk ik.

Eerste indruk is zeer positief. Pluspunten tot zover zijn toch echt het scherm, de snelheid, het geluid en de bouwkwaliteit. Ik had scherm etc. al laten testen in China, ik wist dus al zeker dat ik geen geel scherm zou krijgen ;).
Minpunt is ColorOS 1.2, hoewel dat ook wel weer mee valt. Natuurlijk meteen ColorOS 2.0 Beta geinstalleerd. Dat kan dus gewoon op de X9007 (chinese versie). Als het goed is zijn dan ook meteen LTE-FDD band 3 en 7 unlocked. Kan ik alleen niet testen (simonly via een stunter).

Over de batterij (of anders gezegd het verbruik) ben ik re-de-lijk tevreden. Vandaag zowat de hele dag mp3 geluisterd, af en toe wat mail gechecked en vanavond zo'n 3 uur gebrowsed en nu nog 13% over.
Standby tijd kan ik nog niets over zeggen. Wat wel opvalt is dat Cellular relatief veel (30%) verbruikt (dit schijnt een bug te zijn valt te lezen op het oppo forum). Opladen met VOOC is trouwens binnen een uur gepiept. Geweldig!

Het grote wachten is op de stabiele custom ROM's. Gummy, OmniROM en Cyanogenmod zijn in ontwikkeling, maar nog erg buggy. Meest stabiele schijnt deze te zijn:
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste