Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lappro schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:35:
Oppostyle plaatste een teaser op facebook dat de find 7 waarschijnlijk snel verkrijgbaar is in europa via hun site: "The moment you've all been waiting for is almost here… almost " https://www.facebook.com/oppostyle/posts/773136172737969
Vraag mij af hoeveel ze in voorraad hebben.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
Zondag de Find 7a besteld bij OppoStyle, gisternacht(10 juni) verzonden, en wordt vandaag al bezorgd! :D

Het helpt denk ik ook wel dat het depot van DPD bij ons op het industrieterrein zit :P

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 11-06-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Na bijna een week spelen met mijn Find 7a ....
De GPS is de beste die ik ooit heb gehad ... (sinds 2000, heb ik de nodige versleten: 2 etrex, 2 Windows CE, 6 androids en drie Iphones en nog een paar bluetooth dongles ..... )

In het midden van een rijdend vliegtuig op schiphol binnen de 30 seconden deze fix :
(ik kan me er maar drie herinneren die ooit een fix hebben gehad en dat was direct tegen het raampje.)

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/54b2b458b231e97879ce2d2fb989841c.png

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In Airplane mode als brave O-)

PS: Kan mij iemand vertellen waarom ik had moeten wachten op Find 7 ? Mijn scherm hoeft echt niet scherper ... ik zie echt geen pixels meer ... 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Sparcky op 12-06-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

Het was mij ook al opgevallen dat de gps rete snel is _/-\o_ Wachten op de 7, tsja, als je van benchmarken houdt, dan snap ik het.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Klopt het dat je maar 3 gig ruimte hebt voor aps te installeren? De rest moet dan op een andere drive gebeuren wat voor sommige apps wel een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Afbeeldingslocatie: http://www.oppoforums.com/attachments/screenshot_2014-01-06-03-20-34-png.10105/
Yep, sadly. Toen ik dit zag was was ineens m'n interesse in Oppo Find 7 beetje verdampt.Ben benieuwd of een user hier zo dit van bevestigen.

[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 12-06-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Sparcky schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:33:
Na bijna een week spelen met mijn Find 7a ....
De GPS is de beste die ik ooit heb gehad ... (sinds 2000, heb ik de nodige versleten: 2 etrex, 2 Windows CE, 6 androids en drie Iphones en nog een paar bluetooth dongles ..... )

In het midden van een rijdend vliegtuig op schiphol binnen de 30 seconden deze fix :
(ik kan me er maar drie herinneren die ooit een fix hebben gehad en dat was direct tegen het raampje.)

[afbeelding]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In Airplane mode als brave O-)

PS: Kan mij iemand vertellen waarom ik had moeten wachten op Find 7 ? Mijn scherm hoeft echt niet scherper ... ik zie echt geen pixels meer ... 8)
Zie ik dat goed: pakt hij naast GPS ook Glonass en de Chinese variant? Dan zal de 7 dat ook wel hebben. Welke app is dit?

Dat pixelverhaal: ik heb de 7 en zie ook geen pixels meer. Op de HTC One (M7) zag ik ze nog wel (full HD en 4.7'' scherm). Ook niet storend hoor. Ik heb de 7 ipv de 7a omdat ik hem gewoon wilde. Gagdetfreak hiero!
De Snapdragon 801 schijnt ook een stukje zuiniger te zijn dan de 800, maar ja, het scherm zal dat wel weer teniet doen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
Molybdenum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:45:
[...]
De Snapdragon 801 schijnt ook een stukje zuiniger te zijn dan de 800, maar ja, het scherm zal dat wel weer teniet doen! >:)
Ze hebben beiden een Snapdragon 801 alleen is die in de Find 7 iets hoger geklokt, 2.5GHz vs 2.3GHz, dan in de Find 7a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Onlangs overgestapt van IPhone 4s naar Oppo find 7a. Tot nu toe redelijk tevreden.
Pluspunten zijn bouwkwaliteit, groot en goed scherm, geluid en de camera.
Minpunten tot nu toe zijn de batterij maar die moet blijkbaar nog enkele keren geladen worden voor hij zijn capaciteit bereikt, en het systeem. Ik heb regelmatig wat lags, en apps die sluiten.
Zo veel sneller dan mijn vorige telefoon vind ik hem niet, ik had er meer van verwacht eigenlijk.

Ps: ik ben ook zoek naar een sd kaartje, 64 gig. Blijkbaar kan je kiezen tussen Sdhc en Sdxc.
Kan er iemand mij vertellen wat het beste is voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Cronimet schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:44:
Ps: ik ben ook zoek naar een sd kaartje, 64 gig. Blijkbaar kan je kiezen tussen Sdhc en Sdxc.
Kan er iemand mij vertellen wat het beste is voor deze telefoon?
SDHC gaat maar tot 32GB, dus je hebt een SDXC kaartje nodig. Bij voorkeur een redelijk snelle zoals UHS-I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Ik heb er deze ingestoken : Sandisk Extreme microSDXC UHS-I Card 64 GB en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Molybdenum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:45:
[...]
Zie ik dat goed: pakt hij naast GPS ook Glonass en de Chinese variant? Dan zal de 7 dat ook wel hebben. Welke app is dit?
Yep,
Google Play: AndroiTS GPS Test Free <=leuke App :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Sparcky schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:52:
Ik heb er deze ingestoken : Sandisk Extreme microSDXC UHS-I Card 64 GB en werkt prima.
Wat is dan het verschil met deze? pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
GWashington schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:50:
[...]

SDHC gaat maar tot 32GB, dus je hebt een SDXC kaartje nodig. Bij voorkeur een redelijk snelle zoals UHS-I.
Ok thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

..

[ Voor 98% gewijzigd door FrankGuthrie op 12-06-2014 15:02 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

GWashington schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Ze hebben beiden een Snapdragon 801 alleen is die in de Find 7 iets hoger geklokt, 2.5GHz vs 2.3GHz, dan in de Find 7a.
Ehhh, volgens mij is de MSM8974AB toch echt een snapdragon 800. Deze zit in de Find 7a. De fFind & heeft een Snapdragon 801.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

FrankGuthrie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:14:
[...]

Ehhh, volgens mij is de MSM8974AB toch echt een snapdragon 800. Deze zit in de Find 7a. De fFind & heeft een Snapdragon 801.
Euhh, toch wel http://www.gsmarena.com/oppo_find_7a-6215.php

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Deze is 7,5€ duurder, maar dan wel nog hogere snelheden: https://www.dataio.nl/pro...ter-uhs-i-class-10-90mbs/

Vraag is wel of je daar met je smartphone überhaupt iets van merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
FrankGuthrie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:14:
[...]
CPU-Z geeft aan voor mijn Find 7a : MSM8974 Qualcomm SnapDragon 801 2,27 GHz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Batterij blijft echt wel een issue. Deze morgen om 6u uit de lader gehaald, en om 11u30 al op 50%.
Als dit zo blijft duren zal ik een extra batterij moeten kopen.

Het zou toch niet mogen dat een batterij zo snel leeg raakt, kan je een toestel hiervoor terugsturen eigenlijk als je er niet tevreden over bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Ik gok er op dat het aan color os ligt. Ik heb een find 5 en met custom roms heb ik altijd een betere batterijduur gehaald als met de android versies van oppo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Dr. Ego schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:41:
Ik gok er op dat het aan color os ligt. Ik heb een find 5 en met custom roms heb ik altijd een betere batterijduur gehaald als met de android versies van oppo.
Dat kan best wel zijn, maar het zou niet mogen.
Ze verkopen de telefoons met deze software dus zou deze ook optimaal moeten werken, niet iedereen kan zomaar andere software erop zetten.
Ik ben persoonlijk niet ontevreden over de werking van de software en ik zou niet weten waarom ik er iets anders op zou zetten, enkel de batterij is echt een ramp.

Ze verplichten je dan bijna om een extra batterij te kopen.

Mag een toestel eigenlijk teruggestuurd worden als je niet tevreden bent over de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Als je jouw telefoon bij oppostyle hebt gekocht, zou ik eventjes een e-mail sturen. Ik zit ondertussen aan mijn derde find 5, maar de service van oppostyle was altijd uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Dr. Ego schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:16:
Als je jouw telefoon bij oppostyle hebt gekocht, zou ik eventjes een e-mail sturen. Ik zit ondertussen aan mijn derde find 5, maar de service van oppostyle was altijd uitstekend.
Ok ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Oppo heeft mooie hardware, maar de software vind ik 10x niks, Ben veel happier met CM op mijn Find 5. Dat is ook de redenen dat ik twijfel om te upgraden naar de Find 7.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
FrankGuthrie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:03:
Oppo heeft mooie hardware, maar de software vind ik 10x niks, Ben veel happier met CM op mijn Find 5. Dat is ook de redenen dat ik twijfel om te upgraden naar de Find 7.
Bwah de software valt nog mee vind ik. Ik lees regelmatig wel dat mensen de software echt niks vinden, maar wat is hier dan zo slecht aan? Enkel de batterij vind ik echt overdreven slecht.

Nu ik heb wel 3 jaar met een Iphone rondgelopen, dus het is nog allemaal wat nieuw voor mij momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyTimmy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Cronimet schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:18:
[...]

Bwah de software valt nog mee vind ik. Ik lees regelmatig wel dat mensen de software echt niks vinden, maar wat is hier dan zo slecht aan? Enkel de batterij vind ik echt overdreven slecht.

Nu ik heb wel 3 jaar met een Iphone rondgelopen, dus het is nog allemaal wat nieuw voor mij momenteel.
Slecht is een groot woord, maar er zijn dingen die echt beter kunnen.
ColorOS 2.0 beta is een hele verbetering maar die kampt o.a. nog met:
  • Slecht geheugenmanagement en daardoor laggy na een tijd
  • Look&feel van de UI (dit is voor een deel op te lossen met het Jelly Bean theme)
  • Energieverbruik (Radio/Cellurar verbruikt veeeeeel te veel). Dit ligt niet aan de batterij want die is gewoon goed.
  • Aanraakgevoeligheid van scherm niet goed afgesteld (te gevoelig waardoor scrollen vaak resulteert in doorklikken bijv.)
  • Vertaling/uitleg van sommige instellingen zijn vreemd
Verder zijn het taakbeheer, app beheer en de translucency gejat van Apple. Dat jatten vind ik niet eens zo'n probleem, maar het past gewoon niet op een Android. Ik vind het op een Apple al niks.

Ik heb zelf trouwens ook een Apple (Iphone5).

Grootste minpunt tov de Iphone5 is toch echt hoe laggy de Find7a is met ColorOS. Zeker gezien de hardware die erin zit. Mijn vrouw heeft een Galaxy S3 met CM11 en die echt buttery smooth (en dat is hardware van 2 jaar oud).

Bij mij gaat er dus zsm een custom ROM op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Vreemd dat er zoveel problemen zijn met de batterij. Die van mij (de x9077, op Coloros 1.2) gaat makkelijk 24 uur mee. Grootste boosdoener (by far; 75%) is het scherm vergeleken met cellular: 1,7%), voor de rest is alles ook netjes naar verwachting. Het duurde wel 3 dagen voordat de batterij zich netjes ging gedragen.

Ik gebruik wel een andere launcher (nova launcher) en heb denk ik het normale lockscreen niet, omdat ik te maken heb met exchange Server security policy (lockscreen schijnt een bug te hebben met als gevolg battery drain).

Verder alles met Chinese karakters verwijderd (behalve de telefoon en hetgeen zonder toen niet weg kan)

Oh, en mijn 7 is wel super smooth... wellicht dat dat komt door nova launcher.

En de reden waarom ik een 7 heb een geen 7a: ultiem gadget gehalte. Ik zou ook nooit een note 3 neo nemen (ten opzichte van de note 3)... en de meerprijs van de 7 biedt relatief veel meer dan de note 3 vergeleken met hun "kleinere broertje".

[ Voor 31% gewijzigd door Adonias op 13-06-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik heb het ondertussen zowat gehad met de Find 7a. Grootste problemen: de batterij, de gevoeligheid van het scherm, apps die vanzelf afsluiten en de telefoon die uit het niets opnieuw opstart.

Ik ga proberen om andere software erop te zetten, kan iemand mij zeggen wat ik het best erop kan zetten? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.

En anders stuur ik het toestel terug en vraag ik mijn geld terug en ga ik voor de Oneplus One of LG G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Net vandaag nieuwe update uitgekomen :)

http://www.oppoforums.com...le-coloros-v1-2-1i.16973/ (inlog)

Full wipe, maar dat is ook het beste. Ook een duidelijke uitleg hoe (super simpel)

http://www.oppoforums.com...sing-recovery-mode.10894/

Draai nu al een tijdje stock Color OS en herken de symptomen niet...mijn batterij is goed (minimaal 4 uur screen time), geen reboots en app crashes.

[ Voor 113% gewijzigd door KL643 op 14-06-2014 18:17 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Cronimet schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:21:
Ik heb het ondertussen zowat gehad met de Find 7a. Grootste problemen: de batterij, de gevoeligheid van het scherm, apps die vanzelf afsluiten en de telefoon die uit het niets opnieuw opstart.

Ik ga proberen om andere software erop te zetten, kan iemand mij zeggen wat ik het best erop kan zetten? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.

En anders stuur ik het toestel terug en vraag ik mijn geld terug en ga ik voor de Oneplus One of LG G3
Ik zou eens op XDA kijken... Waar anders?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:11:

Full wipe, maar dat is ook het beste. Ook een duidelijke uitleg hoe (super simpel)

Draai nu al een tijdje stock Color OS en herken de symptomen niet...mijn batterij is goed (minimaal 4 uur screen time), geen reboots en app crashes.
Ok thanks, dadelijk eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik zit er sterk over te denken om mijn Nexus 4 in te ruilen voor de Find 7a, maar er zijn nog een aantal zaken die mij tegenhouden. Ik ben zelf fan van stock Android en heb daarom destijds voor een Nexus gekozen. Dit icm root, de Franco Kernel en Nova Launcher maken voor mij de ideale phone.

ColorOS ziet er wat mij betreft prima uit, al is het natuurlijk wat "bloated" tov stock Android, maar ik vind het er niet slecht uit zien en een aantal functies lijken mij ook handig. Mocht het toch tegenvallen dan zal ik gewoon weer Nova Launcher gaan gebruiken.

Ten eerste: ik vraag mij af wat de verwachtingen zijn voor alternatieve ROM's zoals bijv. Cyanogenmod, AOKP etc. en andere kernels. Geeft Oppo dit vrij zodat iedereen er gewoon mee aan de slag kan gaan?
Het laatste wat ik wil is zitten met een ROM die half af is en waarbij enkele belangrijke functies niet werken. Vaak zie je dan dat de camera, Wifi of bluetooth om maar iets te noemen, niet werken.

Ten tweede; KitKat. Deze versie is al uit sinds Oktober 2013 maar helaas zit Oppo nog op 4.3. Kunnen we dit in de nabije toekomst nog verwachten of is hier nog niets over bekend? Mocht er een andere ROM komen gebasseerd op 4.2 dan kies ik daarvoor, maar dan kom ik weer terug op mijn eerste punt. Wat zijn de kansen dat deze goed werken.

Misschien is dit wat lastig te voorspellen maar ik heb totaal geen ervaring met Oppo what so ever. Iemand die hier wat meer info over heeft? :)

[ Voor 14% gewijzigd door JunkO op 15-06-2014 15:07 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:51
Cyanogen is zojuist uitgebracht voor de 7a (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Pre orders beschikbaar. Oppo Find 7 voor 479!!! Euro. Shipping juli.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:11:

Heb gisteren de update geinstalleerd. Op het eerste zicht gaat de batterij nu al wat langer mee, maar erg lang is het nog altijd niet. Ik denk dat ik toch nog een tweede batterij ga aankopen.

De app crashes heb ik ook niet meer meegemaakt. De schermgevoeligheid is wel nog altijd een probleem.

Eventueel ga ik Cyanogen eens proberen, als deze stabiel blijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 18:21
Meteen maar gedaan! Je krijgt er ook nog eens een powerbank bij. Erg handig als ik het hier zo lees :P
Je krijgt na bestellen zelfs een mail van Oppo met excuses dat hij nog niet leverbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
tzeunis schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:32:
Pre orders beschikbaar. Oppo Find 7 voor 479!!! Euro. Shipping juli.
80€ verschil voor 1gig ramgeheugen extra, extra pixels, een grotere batterij en 16gig harde schijf extra.
Niet slecht als je het mij vraagt, al kunnen ze uiteindelijk qua prijs en software niet op tegen de Oneplus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 18:21
Ja, blijf het zo zonde vinden dat de One+ One geen 4G ondersteund in Nederland. Echt een gemiste kans denk ik. Maar goed, misschien dan maar de One+ Two kopen over een paar jaartjes.
En de Find 7 geeft wel waar voor zijn geld vind ik. Zeker als je bedenkt dat er bedrijven zijn die voor een dergelijke "upgrade" (t.o.v. de Find 7A) gerust € 150,- of zelfs € 200,- extra vragen.
Wilde eigenlijk de 7A gaan bestellen, toen plots de 7 erbij stond. Toch maar voor de 7 gegaan omdat die nog net iets meer futureproof is. Voornamelijk die extra GB ram. En zo'n powerbank erbij is altijd lekker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cronimet schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:37:
[...]

Heb gisteren de update geinstalleerd. Op het eerste zicht gaat de batterij nu al wat langer mee, maar erg lang is het nog altijd niet. Ik denk dat ik toch nog een tweede batterij ga aankopen.
Wat is niet lang? Zit nu op 4 uur screen time met nog 29% over.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:50:
[...]

heb deze morgen net geladen, ik zal je morgen meer kunnen vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
TrozA schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:47:
Ja, blijf het zo zonde vinden dat de One+ One geen 4G ondersteund in Nederland. Echt een gemiste kans denk ik. Maar goed, misschien dan maar de One+ Two kopen over een paar jaartjes.
En de Find 7 geeft wel waar voor zijn geld vind ik. Zeker als je bedenkt dat er bedrijven zijn die voor een dergelijke "upgrade" (t.o.v. de Find 7A) gerust € 150,- of zelfs € 200,- extra vragen.
Wilde eigenlijk de 7A gaan bestellen, toen plots de 7 erbij stond. Toch maar voor de 7 gegaan omdat die nog net iets meer futureproof is. Voornamelijk die extra GB ram. En zo'n powerbank erbij is altijd lekker natuurlijk.
Inderdaad, het gebrek aan 4G is echt het enige minpunt wat je kan vinden bij de One.
De Oppo is ook degelijk qua prijs, enkel de software laat te wensen over.
Al moet ik zeggen dat ik sinds de update van gisteren gematigd positief ben.

Misschien dat het een pak beter zal zijn indien ik er Cyanogen op kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Ignore. Was al gepost...

[ Voor 80% gewijzigd door Sphinkx op 16-06-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Even iets anders: heeft er iemand een cover waar ze tevreden over zijn? Ik was net oppostyle om een extra batterij te bestellen, en wou even kijken voor een cover maar ze hebben maar 1 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

NVM

Dacht dat het over een back cover ging ipv hoesjes. In dat geval is er op het oppo forum iemand die back cover los verkoopt. (Kedros)

[ Voor 195% gewijzigd door KL643 op 16-06-2014 16:05 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ok ik zal eens kijken, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
oppo heeft pre-order voor de find 7 zwart & wit open gezet:
http://europe.oppostyle.com/14-find-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Cronimet schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:08:
[...]

En ben je er tevreden over?
Nog onderweg; heb dezelfde set om mijn M7 momenteel en dik tevreden.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Om cyangenomod te installeren op mijn oppo, moet ik dan gewoon hetzelfde doen als met de update?
Dus de Zip file in de root van de telefoon zetten, data wipen en dan installeren vanaf de telefoon?

Kan ik een backup maken van de apps die ik nu draai, of kan ik best alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Gaat niet lukken met de stock recovery van oppo.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:50:
[...]

Moet nu mijn batterij terug opladen. Heb wel constant energie besparende modus aan, en van 23u45 tot 06u30 had ik vliegmodus opstaan. Ondanks de vliegmodus is er nog 10% verloren gegaan.

Het is al beter dan voor de update, maar nog altijd een pak slechter dan mijn vorige smartphone.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/6ozzw0.png

[ Voor 59% gewijzigd door Cronimet op 17-06-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abzza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Cronimet schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:29:
[...]

Inderdaad, het gebrek aan 4G is echt het enige minpunt wat je kan vinden bij de One.
Ik volg alleen de 1+1 fora, maar toen zag ik ineens de F7 in de pre-order. dus toch maar even hier kijken... maar 1+1 ondersteund wel 4G, alleen bij T-Mobile

Bron 1+1 forum tweakers
Alleen T-mobile

T-mobile is de provider die LTE op de 1800MHz-frequentie uitrolt en overal waar deze provider 4G aanbiedt, kun je de OnePlus One dus gebruiken. Het netwerk is dan weer niet landelijk dekkend, zoals bijvoorbeeld KPN, achja het is ook nooit goed.
8)7 wat te doen, wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
abzza schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:23:
[...]

Ik volg alleen de 1+1 fora, maar toen zag ik ineens de F7 in de pre-order. dus toch maar even hier kijken... maar 1+1 ondersteund wel 4G, alleen bij T-Mobile

Bron 1+1 forum tweakers

[...]

8)7 wat te doen, wat te doen
Zijn vergelijkbare toestellen. De Oppo is wel duurder en de software is wat minder, al valt het best mee sinds de laatste update. Cyangenomod is wel al beschikbaar dus dat is ook al een voordeel.
Maar ze zijn tenminste beschikbaar tov de Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Niet moeilijk doen en gewoon een Find 7a bestellen bij OppoStyle.
Vier dagen later thuis en perfecte 4G op alle netwerken.
- Die extra pixels zie ik toch niet en niet en 64 GB kaartje heeft genoeg ruimte voor alles.

Ach, het leven kan zo makkelijk zijn .... 8)
Het enige wat ik nog zou willen is een extra "power charger" en zoiets voor in de wagen.
(Dat snel opladen is voor mij DE Killer feature. _/-\o_ )

[ Voor 5% gewijzigd door Sparcky op 17-06-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cronimet schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:03:
[...]

Moet nu mijn batterij terug opladen. Heb wel constant energie besparende modus aan, en van 23u45 tot 06u30 had ik vliegmodus opstaan. Ondanks de vliegmodus is er nog 10% verloren gegaan.

Het is al beter dan voor de update, maar nog altijd een pak slechter dan mijn vorige smartphone.

[afbeelding]
Energie besparende modus staat bij mij gewoon uit. 's nachts met flightmode aan verlies ik soms een procent of 4, soms niets. Ik gebruik wel Greenify en hij is geroot omdat ik graag apps verwijder die ik toch niet gebruik (veel van Google)

[ Voor 4% gewijzigd door KL643 op 17-06-2014 12:40 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Energie besparende modus staat bij mij gewoon uit. 's nachts met flightmode aan verlies ik soms een procent of 4, soms niets. Ik gebruik wel Greenify en hij is geroot zodat ik de meeste Google crap verwijderd heb.
Welk systeem draai je er dan op?
En hoelang gaat je batterij dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

http://www.oppoforums.com...le-coloros-v1-2-1i.16973/ met screen time tussen de 4 en 5 uur.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Er is ook een app van snapdragon om je accuduur te verlengen. Zet allerlei sync momenten uit en je kan zelf bapelen welke apps wanner mogen contacten met mobiel internet.

snapdragon batteryguru heet ie.

[ Voor 9% gewijzigd door tzeunis op 17-06-2014 13:26 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Hmm ik heb dezelfde versie er sinds zondag opstaan. Ervoor had ik een batterij die snel leeg was, om 7u smorgens haalde ik hem uit de lader en tegen 14u had ik al nog maar 20% over.
Nu gaat het al iets beter, maar nog niet super.

Heb ik mijn toestel dan ook geroot?? :*)
Want als ik de app Titanium backup wil installeren geeft hij aan dat het enkel werkt bij toestellen die geroot zijn en dat het bij mij niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
tzeunis schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:25:
Er is ook een app van snapdragon om je accuduur te verlengen. Zet allerlei sync momenten uit en je kan zelf bapelen welke apps wanner mogen contacten met mobiel internet.

snapdragon batteryguru heet ie.
Ok ik zal het eens uittesten, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Beetje domme vraag he. Maar wat doet een root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Heb ik gedaan, anders kon ik de update niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Als ik alle apps heb gesloten, staat er dat er nog altijd 1,56GB geheugen gebruikt wordt, en maar 456mb beschikbaar. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Russel88 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:53:
Beetje domme vraag he. Maar wat doet een root?
Standaard beperkingen van een systeem verwijderen, jezelf toegang verschaffen tot het besturingssysteem.
Je geeft jezelf volledige vrijheid over je systeem als ik het goed begrijp.
Ben er ook maar pas mee bezig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cronimet schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Heb ik gedaan, anders kon ik de update niet installeren.
Huh? Je hebt geen root nodig om een firmware te installeren...
Cronimet schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:14:
Als ik alle apps heb gesloten, staat er dat er nog altijd 1,56GB geheugen gebruikt wordt, en maar 456mb beschikbaar. Is dit normaal?
Voor Color OS wel, gebruikt wat meer geheugen maar unused memory is wasted memory
Cronimet schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:27:
[...]
Heb ik mijn toestel dan ook geroot?? :*)
Want als ik de app Titanium backup wil installeren geeft hij aan dat het enkel werkt bij toestellen die geroot zijn en dat het bij mij niet het geval is?
Dan ben je dus niet geroot..

[ Voor 63% gewijzigd door KL643 op 17-06-2014 14:33 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:30:
[...]

Huh? Je hebt geen root nodig om een firmware te installeren...

[...]

Voor Color OS wel, gebruikt wat meer geheugen maar unused memory is wasted memory

[...]

Dan ben je dus niet geroot..
Nee klopt heb het even nagekeken, wat ik heb gedaan noemt blijkbaar 'flashen'.
Sorry voor het misverstand, ik kom van een systeem waar updates automatisch gebeuren, wat me eigenlijk enkel maar logisch lijkt :*)

Dan moet ik eens kijken om ook eens te rooten. Ik vind het jammer want het systeem lijkt nu eindelijk goed te draaien, zonder app crashes of andere gekke dingen. En ik ben het beu om elke keer men apps opnieuw te installeren. Maar ik zal het toch eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Dus even voor de verduidelijking:

Voor het rooten:
Now this is the file you need, follow the steps and you can root your device. with the (Official Oppo Recovery)
1. Download this zip file
https://mega.co.nz/#!7M5D...sISfQNr884MUliwnHBRpsHRRo

2. Put that in your phone, root directory
3. Power off you phone
4. Power on with the key combination (power + Vol-)
5.Choose English
6. Install zip file
7. choose the zip file you download in step 1.
8. Done , your device rooted.

En dan opnieuw het systeem installeren vanaf de update die ik heb gedaan, of blijft dit er gewoon opstaan en kan ik gewoon verder als ik geroot heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Alleen maar rebooten en je bent klaar :) niets meer

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:06:
Alleen maar rebooten en je bent klaar :) niets meer
Ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
@KL643
Ok is nu geroot, en had er sowieso de laatste update opstaan. Hopelijk gaat de batterij nu wat langer mee.
Heb je eventueel nog tips nu mijn toestel geroot is ivm apps, instellingen etc?
Je lijkt me wel een kenner ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik gebruik Greenify, AdAway (verwijderd reclame) en Titanium backup (betaalde versie). Met Greenify kan je apps sluimeren zodat ze niet op de achtergrond blijven draaien (behalve natuurlijk je message apps..). Met Titanium backup kan je apps verwijderen die je niet gebruikt. Denk wel na voordat je dit doet want zomaar een systeem app verwijderen kan je problemen opleveren. Je kan ze ook eerst bevriezen ipv verwijderen zodat als je iets verwijderd je het gewoon weer kan ontdooien. Apps die ik verwijder : Bijna alles van Google (Google+, Hangouts, Google zoeken, Play, Kiosk, Play movies, Gmail, Drive, Chrome). Dit gebruik ik allemaal niet dus weg ermee :) Verder staat ook alles uit bij Google, Account en synchronisatie en bij de Wifi instellingen, geavanceerd heb ik Netwerkmelding uitstaan en Scannen altijd beschikbaar staat ook uit. Bij handeling en beweging heb ik ook de Air gestures uitstaan...zie hier het nut niet van in.

Verder kan je Xposed installer nog installeren om nog meer te customizen maar veel dingen werken nog niet en kwa security zou het ook nog te wensen overlaten. (maar dat is met rooten sowieso al het geval).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Wordt het misschien tijd om aparte topics voor de 7 en de 7a te maken?
Ik heb het idee dat iedereen zijn toestel de Oppo Find 7 noemt, ook als je de 7a hebt. Erg verwarrend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:05:
Wordt het misschien tijd om aparte topics voor de 7 en de 7a te maken?
Ik heb het idee dat iedereen zijn toestel de Oppo Find 7 noemt, ook als je de 7a hebt. Erg verwarrend!
Qua naam is het van Oppo een ongelukkige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Is de 7a nu wel of niet dual sim? Ik dacht eerst van wel, maar op de officiele verkoopsite zie ik het niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Russel88 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:21:
Is de 7a nu wel of niet dual sim? Ik dacht eerst van wel, maar op de officiele verkoopsite zie ik het niet staan
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Iemand een idee hoe ik de homeknop functie uitzet?
Als ik die inhoud dan gaat de Google functie aan maar dit stoort me.
Ook wanneer ik alle draaiende apps in ene keer sluit begint die homeknop in werking te treden en dat is best vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Gister 7 ook maar besteld met de 10% korting!

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar ik ben nieuw in android en ik vind het echt niet 8)7

Ik wil een kalender importeren in de standaard agenda app van mijn Oppo Find 7a. Maar in de app zelf is er nergens een optie om een instelling te veranderen.
Waar kan ik in godsnaam een kalender importeren? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Mm..geen idee, zou zweren dat dat kon met de menuknop maar dat schijnt nu niet te werken (bug?). Anyways..vind het toch geen prettige agenda dus heb ik DigiCal deze week erop gezet..aanrader!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ok ik heb mich weer iets aan de hand.
Ik had Titanium backup geinstalleerd en een backup gemaakt van alle apps die ik had.
Nu wou ik eens uittesten of het wel werkte: ik heb dan men toestel uitgeschakeld, powerknop en onderste volumeknop, wipe data and cache en terug men basis versie geinstalleerd.

Dan titanium backup opnieuw geinstalleerd, en dan begint het:

eerst krijg ik een melding dat ik een andere UID heb, en krijg ik de vraag of ik zo wil doorgaan, of mijn vorge UID wil herstellen. Wat moet ik hier doen?

Dan krijg ik de melding: de systeeminstellingen kunnen problemen veroorzaken, ga naar instellingen/apps/ontwikkeling en schakel usb foutopsporingsmodus in. Maar dit zie ik nergens staan?

Uieindelijk kies ik dan voor de herstel die ik wil, en dan blijft het maar op 0%, hij doet dan helemaal niks.

Is er iemand die dit al heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Je UID kun je gewoon laten herstellen, dat zal moeten werken. USB foutopsporingsmodus kun je standaard niet openen, daarvoor moet je ontwikkelaar zijn. Dit kun je unlocken door 7x te klikken op je Build-nummer in "over de telefoon" settings. Vervolgens kun je USB foutopsporingsmodus aanzetten in de ontwikkelaar opties.

Probeer 't zou ik zeggen.

Ik heb de Oppo overigens niet, ik heb een Nexus 4, maar dit zou voor alle telefoons zo moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door JunkO op 22-06-2014 17:20 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 13:08
Weet iemand of de app SetCPU werkt op de Oppo Find 7(a)? Of een vergelijkbare app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Nu zit ik te denken, aangezien de Oneplus One er een beetje lang over doet om te verkopen, de Oppo Find 7 te kopen. Hopelijk kunnen jullie deze vragen beantwoorden.

De Find koop je met android 4.3. Is er al een (officiele) update dat jem 4.4 maakt?

En is dat Color OS wat of niet? Ik heb nu een Galaxy S3 en ben benieuwd of Color OS veel verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
OTA: Color OS 1.2, android 4.3

Er schijnt al een nieuwere rom (ook android 4.3) te zijn die je handmatig moet flashen.

Ik vind het wel een prima schil eigenlijk. Geen overdreven toeters en bellen en veel bloatware kan je zelf uninstallen.

Ik ben er erg tevreden over.

In deze guide wordt uitgelegd hoe je de nieuwste (beta) van ColorOS kan installeren en kan rooten.

Ik heb de nieuwste beta nog niet geinstalleerd, omdat er problemen mee zijn met de gps.

De root werkt ook voor ColorOS 1.2
Ik heb zojuist mijn x9077 geroot hiermee.

http://www.oppoforums.com...ot-on-find-7-x9077.17084/

Dus je flasht alleen de file Find7_ROOT4.3.zip.

[ Voor 46% gewijzigd door Molybdenum op 22-06-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik heb ook met ColorOS 1.2 problemen met GPS, althans, applicaties als Appie en buienradar kunnen de locationservices niet gebruiken... GPS zelf werkt als een malle (hele snelle lock) en google maps werkt goed.

Ik kan ook bevestigen dat de root methode in bovenstaande post werkt (op een X9077 met ColorOS 1.2)

[ Voor 21% gewijzigd door Adonias op 23-06-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Heeft iemand van jullie de Internationale ColorOS 1.2.1i al geflashed op je X9077?
Schijnt dat hij bij sommige op hun chinese X9077 wel werkt, en bij anderen niet.
Als hij werkt heb je wel de nederlandse taal :)

http://www.oppoforums.com...le-coloros-v1-2-1i.16973/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:26
Hoeveel effect denken jullie dat het QHD scherm op de batterij zal hebben bij de Find 7?
Ik zit erg te twijfelen tussen de Find 7 en de Find 7a.
Ik had ook gehoord dat de kleuren slechter zijn op de Find 7, weet iemand of dit waar is?

[ Voor 23% gewijzigd door FE3KA op 24-06-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Eergisteren even een berichtje gestuurd naar 1 van de product managers over of wij KitKat kunnen verwachten voor de Find 7/a. Antwoord was : Yes, KitKat is on the way ;) Ben benieuwd hoe lang ze nodig hebben maar ik wacht rustig af.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:11:
Eergisteren even een berichtje gestuurd naar 1 van de product managers over of wij KitKat kunnen verwachten voor de Find 7/a. Antwoord was : Yes, KitKat is on the way ;) Ben benieuwd hoe lang ze nodig hebben maar ik wacht rustig af.
Goed om te horen alleen wanneer is weer de vraag.
En volgend jaar android L? ;)
De presentatie van gister was wel indrukwekkend

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnknown1898
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 15:38
Ik heb 18-6 de Find 7 pre-ordered, en kreeg zojuist bericht:
Your order JQFHXXXXX - Processing
Ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk verstuurd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Goed om te horen alleen wanneer is weer de vraag.
En volgend jaar android L? ;)
De presentatie van gister was wel indrukwekkend
http://www.oppoforums.com...11926/page-24#post-214474

Misschien eerder dan we denken :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
  • Laatst online: 15-08 08:48
bartje885 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:26:
Ik heb 18-6 de Find 7 pre-ordered, en kreeg zojuist bericht:
Your order JQFHXXXXX - Processing
Ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk verstuurd gaat worden
Ik ook vanmorgen.
Hopen dat die snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Jaaaaa! Ik ook! Zal nog wel een dag of 3-4 duren gezien DPD het bezorgt toch? Waar komt ie eigenlijk vandaan?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is maar een eerste beta release van 21 april. Pas na een aantal bèta's komt de final. Met deze snelheid kan het nog maanden duren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
  • Laatst online: 15-08 08:48
tzeunis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:11:
Jaaaaa! Ik ook! Zal nog wel een dag of 3-4 duren gezien DPD het bezorgt toch? Waar komt ie eigenlijk vandaan?
Uit China,dan naar engeland en dan naar ons.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste