Ik zit er sterk over te denken om mijn Nexus 4 in te ruilen voor de Find 7a, maar er zijn nog een aantal zaken die mij tegenhouden. Ik ben zelf fan van stock Android en heb daarom destijds voor een Nexus gekozen. Dit icm root, de Franco Kernel en Nova Launcher maken voor mij de ideale phone.
ColorOS ziet er wat mij betreft prima uit, al is het natuurlijk wat "bloated" tov stock Android, maar ik vind het er niet slecht uit zien en een aantal functies lijken mij ook handig. Mocht het toch tegenvallen dan zal ik gewoon weer Nova Launcher gaan gebruiken.
Ten eerste: ik vraag mij af wat de verwachtingen zijn voor alternatieve ROM's zoals bijv. Cyanogenmod, AOKP etc. en andere kernels. Geeft Oppo dit vrij zodat iedereen er gewoon mee aan de slag kan gaan?
Het laatste wat ik wil is zitten met een ROM die half af is en waarbij enkele belangrijke functies niet werken. Vaak zie je dan dat de camera, Wifi of bluetooth om maar iets te noemen, niet werken.
Ten tweede; KitKat. Deze versie is al uit sinds Oktober 2013 maar helaas zit Oppo nog op 4.3. Kunnen we dit in de nabije toekomst nog verwachten of is hier nog niets over bekend? Mocht er een andere ROM komen gebasseerd op 4.2 dan kies ik daarvoor, maar dan kom ik weer terug op mijn eerste punt. Wat zijn de kansen dat deze goed werken.
Misschien is dit wat lastig te voorspellen maar ik heb totaal geen ervaring met Oppo what so ever. Iemand die hier wat meer info over heeft?
[
Voor 14% gewijzigd door
JunkO op 15-06-2014 15:07
]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."