Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:39:
[...]

Er is maar een eerste beta release van 21 april. Pas na een aantal bèta's komt de final. Met deze snelheid kan het nog maanden duren.
Je heb gelijk.
Mooiste had geweest als je een google play edition van de find 7 had gekregen.
Maar ja dat kost oppo veel geld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnknown1898
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 15:38
painterceessies schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:50:
[...]

Uit China,dan naar engeland en dan naar ons.
Ze zijn al in de UK, berichten van de eerste mensen daar die hem zojuist ontvangen hebben.
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

Zo te lezen wordt het tijd voor een find 7 levertijden topic...of is dit er al?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Hier is een vergelijkingsvideo tussen de schermen van de Find 7 en 7a:

YouTube: [Comparison] Oppo Find 7 vs Find 7a Display comparison - 1440p vs 1080p

De Find 7 wint het op kleurechtheid en de 7a op het weergeven van wit (kort door de bocht).

En hier nog een mooie review van de 7 en een korte vergelijking met de LG G3:

YouTube: Oppo Find 7 QHD/2K Unboxing and Walkthrough (with LG G3 Display Comparison)

[ Voor 9% gewijzigd door JunkO op 27-06-2014 13:26 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
tzeunis schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:53:
Gister 7 ook maar besteld met de 10% korting!
Hoe kun je aangeven dat je de 10% korting wil(als student ;) )? Ik zie het nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 18:21
Hoe kun je aangeven dat je de 10% korting wil(als student ;) )? Ik zie het nergens
Ik had begrepen dat je dan een bewijs dat je student bent naar Oppostyle moet mailen, en dan zul je waarschijnlijk een unieke kortingscode ontvangen. Hier staat meer info: http://europe.oppostyle.com/content/13-education

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:26
Ik heb zelf een kaartje van me school 3 jaar geleden gestuurd en heb de korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
doggy1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:19:
[...]

Ik had een dom WK filmpje opgestuurd.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abzza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Yes, ik ben over het wordt toch de 7a. geen zin meer te wachten op de 1+1

Echter las ik wel ineens dat de Find 7(a) geen Apps kan partitioneren. dus je kan max maar 2 of 3 GB aan Apps instaleren.

Heeft iemand hier al last? (gezeik van dat je memory al vol zit e.d.) Of kan je de telefoon toch wel herpartitioneren?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Wat ik heb gehoord is dat sommige data van de apps in die 3gb komt maar de meeste data op een sd card of erbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
bartje885 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:51:
[...]

Ze zijn al in de UK, berichten van de eerste mensen daar die hem zojuist ontvangen hebben.
Link
oke.
dan mag die van mij snel komen.
bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnknown1898
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 15:38
abzza schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:42:
Yes, ik ben over het wordt toch de 7a. geen zin meer te wachten op de 1+1

Echter las ik wel ineens dat de Find 7(a) geen Apps kan partitioneren. dus je kan max maar 2 of 3 GB aan Apps instaleren.

Heeft iemand hier al last? (gezeik van dat je memory al vol zit e.d.) Of kan je de telefoon toch wel herpartitioneren?

alvast bedankt :)
Lees dit topic even door: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2796232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 17:47
Ik heb deze nacht bericht gekregen dat mijn Find 7 opgestuurd is :-D

Ik verwacht hem ergens volgende week aan te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Jeroen_DB schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 06:01:
Ik heb deze nacht bericht gekregen dat mijn Find 7 opgestuurd is :-D

Ik verwacht hem ergens volgende week aan te krijgen
Yep, ik ook. Om 3:47u: Your order with the reference XJ....... has been shipped.
Ik ben benieuwd.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg geïnteresseerd in de oppo find 7 nadat ik mijn vertrouwen en geduld met de One Plus One verloren heb. Ik heb al een verzoek tot studentenkorting gedaan. Hoe zit het trouwens met verzendkosten/inklaringskosten/VAT-kosten(BTW) kosten? Ik zie er tot nu toe niemand over beginnen dus hoop dat ze gratis zijn door de subsidie van de Chinese overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Hier GEEN berichten over winkels, levertijden, aankopen of alle andere niet-technische zaken. Lees aub De regels voor dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Aan de mensen die van plan zijn om een Find 7 te kopen: Ik heb zelf de Find 7a en ik ben er niet echt tevreden over.
De pluspunten van het toestel zijn:
- de prijs
- het scherm
- Maxx audio
- indrukwekkende camera
- mogelijkheid tot sd kaart
- snelheid
- vervangbare batterij
- snel opladen van de batterij

De minpunten:
- batterij is vervangbaar maar wel snel leeg
- apps stoppen regelmatig
- bluetooth werkt niet
- scherm is overgevoelig
- maar 3gig voor apps

Neem daar nog eens een gebrek aan updates in de toekomst bij, en je ziet waar het schoentje wringt.
Color os draait op android 4.3 en zelfs dit is niet eens af. Teveel manko's in de software om het een prettig toestel te vinden als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over de 7a. Opvallend is wel dat de pluspunten die je noemt vrijwel allemaal hardware gerelateerd zijn terwijl de minpunten allemaal software gerelateerd zijn.

Nou heb ik zelf geen ervaring met Oppo, maar ik dacht juist wel overal te lezen das ze OK zijn met het uitgeven van updates; voor de 7a hebben ze er volgens mij al twee uitgegeven in een korte periode en staat een nieuwe update al klaar maar is die nog niet uitgegeven vanwege het feit dat die een nieuwe bug introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:30:
Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over de 7a. Opvallend is wel dat de pluspunten die je noemt vrijwel allemaal hardware gerelateerd zijn terwijl de minpunten allemaal software gerelateerd zijn.

Nou heb ik zelf geen ervaring met Oppo, maar ik dacht juist wel overal te lezen das ze OK zijn met het uitgeven van updates; voor de 7a hebben ze er volgens mij al twee uitgegeven in een korte periode en staat een nieuwe update al klaar maar is die nog niet uitgegeven vanwege het feit dat die een nieuwe bug introduceert.
De hardware is inderdaad top, de software daarentegen had veel beter gekund.

Als ze dan toch kiezen voor Android 4.3 dan hadden ze er maar voor moeten zorgen dat alles werkt.
Dat je bij een eventuele Kitkat versie bugs hebt dat zou nog aanvaardbaar zijn, maar dit niet.

Qua uitgeven van updates: ze staan erom bekend dat ze het toestel maar een jaartje ondersteunen, bij gebrek aan mankracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cronimet schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:25:
[...]

De hardware is inderdaad top, de software daarentegen had veel beter gekund.

Als ze dan toch kiezen voor Android 4.3 dan hadden ze er maar voor moeten zorgen dat alles werkt.
Dat je bij een eventuele Kitkat versie bugs hebt dat zou nog aanvaardbaar zijn, maar dit niet.

Qua uitgeven van updates: ze staan erom bekend dat ze het toestel maar een jaartje ondersteunen, bij gebrek aan mankracht.
Het is inderdaad jammer dat de software het zwakste onderdeel is.
Maar vergeet niet dat Samsung, HTC, LG etc ook slecht software service bood.
En soms nog steeds.
De G Pro van 2013 heeft LG zelfs keihard niet meer ge-update.
Oppo is pas werkelijk 2 jaar echt bezig met smartphones ontwikkelen.
Neem niet weg dat ze op software gebied nog stappen moeten maken. Of ze dat werkelijk doen betwijfel ik momenteel ook.

De beste oplossing is gewoon de CM rom van 1+1 flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cronimet schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:06:

De minpunten:
- batterij is vervangbaar maar wel snel leeg
- apps stoppen regelmatig
- bluetooth werkt niet
- scherm is overgevoelig
- maar 3gig voor apps

Neem daar nog eens een gebrek aan updates in de toekomst bij, en je ziet waar het schoentje wringt.
Color os draait op android 4.3 en zelfs dit is niet eens af. Teveel manko's in de software om het een prettig toestel te vinden als je het mij vraagt
-Wat is snel? Ik haal makkelijk 5 uur (clean install 1.2)
-Totaal geen last van...
-Werkt perfect
-Klopt, scherm is overgevoelig, misschien op te lossen met een update
-Niet mijn voorkeur maar daar zullen de meeste mensen geen probleem mee krijgen

KitKat gaat zeker komen, heb bericht ontvangen van 1 van de product managers (maar wanneer, geen idee).

Ieder zijn voorkeur natuurlijk ;) Ik vind het 1 van de leukere telefoons die ik de laatste jaren gehad heb.

[ Voor 3% gewijzigd door KL643 op 28-06-2014 21:21 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je met die 5 uur intensief gebruik bedoeld want anders ben ik niet zo onder de indruk, dan zit ik halverwege mijn ochtend college met een leeg mobiel (zoals ik nu overigens wel zit met de kapotte batterij in mijn sgs 3). Ik hoop namelijk toch wel dat ik hem een dag kan gebruiken met moderate gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Laatst online: 03-09 19:01
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:44:
Ik hoop dat je met die 5 uur intensief gebruik bedoeld want anders ben ik niet zo onder de indruk, dan zit ik halverwege mijn ochtend college met een leeg mobiel (zoals ik nu overigens wel zit met de kapotte batterij in mijn sgs 3). Ik hoop namelijk toch wel dat ik hem een dag kan gebruiken met moderate gebruik.
Ik vermoed dat hij met onscreen time bedoeld. Dus 5 uur lang het scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Klopt, screentime :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:30:

Naja, ik heb hetzelfde met de Find 5. Mooie telefoon en goeie hardware, maar de software is 10x niks. Oppo loopt steeds achter qua software uitbrengen. Gelukkig is er CM, anders had ik het niet lang volgehouden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer om te horen, had net al mijn hoop op de FIND 7 gevestigd. Mijn aandacht ging eerst uit naar de One Plus One aangezien die CM kreeg, goedkoop was en... eigenlijk te mooi leek om waar te zijn. En dat blijkt het nu ook, net zoals ik de thread van de OPO al duidelijk maakte: De communicatie van OnePlus naar haar gebruikers rammelt, het invite systeem oneerlijk, ze verduisteren kritiek en mankementen van hun product... tjah.

Maar ik heb verder geringe ervaring met CM op geflashte toestellen; ik heb mijn moeders HTC touch pro II en mijn eigen SGS 1 eens voorzien van CM, maar mijn ervaring was dat je het ene gebrek voor het andere inwisselde. Vaak werkte navigatie, radio of bluetooth niet meer naderhand al was het toestel wel sneller in gebruik. Ik begrijp natuurlijk dat CM toen nog in de kinderschoenen stond en de community nog lang niet zover ontwikkeld was als het nu is. Maar is dat inderdaad het geval? Werkte de Find 5 naderhand gewoon wel optimaal? Ben benieuwd naar je ervaring met het flashen naar CM.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:05:
Ik begrijp natuurlijk dat CM toen nog in de kinderschoenen stond en de community nog lang niet zover ontwikkeld was als het nu is. Maar is dat inderdaad het geval? Werkte de Find 5 naderhand gewoon wel optimaal? Ben benieuwd naar je ervaring met het flashen naar CM.
Nou ik moet zeggen dat CM erg vooruit is gegaan. Alles werk als je een stabiele versie gebruikt. Ik werd weer helemaal verliefd op mijn Find 5. Dus mocht ik een Find 7 overwegen, dan doe ik dat pas wanneer er een CM versie voor uit is, want Color OS vind ik er niet uitzien. Natuurlijk zitten en goeie features in Color OS, maar die gebruik ik toch niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

FrankGuthrie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:51:
[...]

Nou ik moet zeggen dat CM erg vooruit is gegaan. Alles werk als je een stabiele versie gebruikt. Ik werd weer helemaal verliefd op mijn Find 5. Dus mocht ik een Find 7 overwegen, dan doe ik dat pas wanneer er een CM versie voor uit is, want Color OS vind ik er niet uitzien. Natuurlijk zitten en goeie features in Color OS, maar die gebruik ik toch niet.
Dan mag je hem overwegen. CM11 op Find 7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OT5TxabAOcQ]
Die van mij is "onderweg" maar ik ga denk ik eerst even ColorOS proberen. Ziet er op zich wel goed uit. Nog meer mensen bluetooth problemen? Want daar zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Ook maar de Find 7 besteld :) Ben benieuwd of het wat is. Hopelijk komt hij zo snel mogelijk binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

RoD schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:25:
[modbreak]Hier GEEN berichten over winkels, levertijden, aankopen of alle andere niet-technische zaken. Lees aub De regels voor dit forum.[/]
DeVliegendeNLer schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:07:
Ook maar de Find 7 besteld :) Ben benieuwd of het wat is. Hopelijk komt hij zo snel mogelijk binnen :D

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:20:
[...]

-Wat is snel? Ik haal makkelijk 5 uur (clean install 1.2)
-Totaal geen last van...
-Werkt perfect
-Klopt, scherm is overgevoelig, misschien op te lossen met een update
-Niet mijn voorkeur maar daar zullen de meeste mensen geen probleem mee krijgen

KitKat gaat zeker komen, heb bericht ontvangen van 1 van de product managers (maar wanneer, geen idee).

Ieder zijn voorkeur natuurlijk ;) Ik vind het 1 van de leukere telefoons die ik de laatste jaren gehad heb.
Het is een heel leuke telefoon, de hardware is zelfs top! Jammer genoeg is de software niet gelijkwaardig, en voelt het niet af aan.

Ik geef maar een vb: ik ben regelmatig onderweg en moet hierbij veel bellen, en mijn Bluetooth valt telkens uit wanneer ik een gesprek wil starten.
Bluetooth is van de jaren 90 bij wijze van spreken, dit kan toch niet in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:05:
Erg jammer om te horen, had net al mijn hoop op de FIND 7 gevestigd. Mijn aandacht ging eerst uit naar de One Plus One aangezien die CM kreeg, goedkoop was en... eigenlijk te mooi leek om waar te zijn. En dat blijkt het nu ook, net zoals ik de thread van de OPO al duidelijk maakte: De communicatie van OnePlus naar haar gebruikers rammelt, het invite systeem oneerlijk, ze verduisteren kritiek en mankementen van hun product... tjah.

Maar ik heb verder geringe ervaring met CM op geflashte toestellen; ik heb mijn moeders HTC touch pro II en mijn eigen SGS 1 eens voorzien van CM, maar mijn ervaring was dat je het ene gebrek voor het andere inwisselde. Vaak werkte navigatie, radio of bluetooth niet meer naderhand al was het toestel wel sneller in gebruik. Ik begrijp natuurlijk dat CM toen nog in de kinderschoenen stond en de community nog lang niet zover ontwikkeld was als het nu is. Maar is dat inderdaad het geval? Werkte de Find 5 naderhand gewoon wel optimaal? Ben benieuwd naar je ervaring met het flashen naar CM.
Ik heb gelezen dat de camera van de cm niet dezelfde kwaliteit is. Ik weet niet hoever ze hier nu in staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cronimet schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:03:
[...]

Ik geef maar een vb: ik ben regelmatig onderweg en moet hierbij veel bellen, en mijn Bluetooth valt telkens uit wanneer ik een gesprek wil starten.
Bluetooth is van de jaren 90 bij wijze van spreken, dit kan toch niet in deze tijden.
Hoe bedoel je met uit? Gaat de Bluetooth van de telefoon uit of wordt de verbinding verbroken? Zit je op OS beta? Clean install van de laatste stable geprobeerd?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:45:
[...]

Hoe bedoel je met uit? Gaat de Bluetooth van de telefoon uit of wordt de verbinding verbroken? Zit je op OS beta? Clean install van de laatste stable geprobeerd?
De Bluetooth van de telefoon valt uit zodra ik een gesprek wil opstarten.
Ik heb de laatste versie erop staan.

Hierboven staat een link van YouTube van iemand die cm11 draait op een oppo. Diezelfde persoon gaat een tutorial online zetten om dit te kunnen doen.
Zodra deze beschikbaar is ga ik het ook eens proberen want ik ben color os stilletjes aan beu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de find 7 ontvangen? Ik ben erg benieuwd of het scherm geel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:55:
Mijn scherm heeft geen gele tint.
Dit is toch alleen een probleem met de 7a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Ja dat is alleen met de find 7a (en ook met Oneplus One).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Laatst online: 03-09 19:01
FE3KA schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:44:
Ja dat is alleen met de find 7a (en ook met Oneplus One).
Moet alleen wel bij gezegd worden dat Oppo de Find 7a gratis omruilt en je bij de Oneplus One pech hebt omdat ze het een 'feature' vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Ja dat is inderdaad een groot verschil, de eerste 2 ladingen van de find 7a hadden heel veel last van dit probleem hierna niet meer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de find 7 heeft een gelig scherm. De find 7a alleen onderaan het scherm.
Het lijkt alsof niet alle schermen van de find 7 goed gekalibreerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Mijn find 7 heeft een perfect scherm, heb er ook nog niet veel over gehoord dat mensen een geel scherm hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Hebben de personen die de Find 7 van Oppostyle ontvangen hebben, toevallig een witte besteld?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
tzeunis schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:14:
Hebben de personen die de Find 7 van Oppostyle ontvangen hebben, toevallig een witte besteld?
Wil je specifiek iets over de witte weten of gaat het ook om Oppostyle? Ik heb zelf een witte besteld bij Liaow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Ik heb zelf niet de witte maar Oppostyle is vertrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Nee, maar de 7a was wit ook eerder leverbaar hier door oppostyle. Vandaar mijn vraag.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Laatst online: 22-08 15:56
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:55:
Ik zal het vanavond laten weten. Die van mij is zojuist binnen gekomen namelijk.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
ZipoBibrok5-108 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Ik zal het vanavond laten weten. Die van mij is zojuist binnen gekomen namelijk.
Hoeveel dagen gingen er overheen vanaf het moment dat hij op 'shipped' kwam?

En wanneer dat je hem besteld als ik vragen mag?

Veel plezier ermee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Levertijden en prijzen moeten in een apart topic in Telecomproviders. Wie maakt deze aan? Hier in dit topic graag geen discussies over levertijden en prijzen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
Heb hem ook binnen, en meteen een aantal zaken die mij opvallen (in positieve zin, de negatieve zaken vallen vaak pas na een tijdje op):

- Camera is OMG. Superscherpe foto's en prachtige kleuren.
- Telefoon is gewoon retesnel. Draait vloeiend, nog geen lag opgemerkt. Wel meteen Nova Launcher geïnstalleerd, simpelweg omdat dat veel beter te customizen is dan ColorOS Launcher.
- Geluid gaat inderdaad erg hard. Handig om even snel een muziekje met vrienden te delen, maar minder handig voor een ringtone. Maar, missen kun je hem niet!
- Batterij is prima. VOOC werkt fantastisch, en voor zover ik het kan inschatten is de accuduur momenteel ook meer dan prima. Maar goed, heb hem pas net, dus veel is daar eigenlijk nog niet over te zeggen.

Wel ga ik er CM11 op zetten zodra dat kan. Niet zozeer vanwege ColorOS (werkt tot nu toe prima namelijk), maar gewoon om het RAM-gebruik te verminderen en natuurlijk om nog beter te kunnen customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
Trouwens is die 3GB die je voor apps kunt gebruiken geen probleem. Heb redelijk wat apps geïnstalleerd, waaronder enkele grote en ook enkele (zeer) grote games, en de meeste data die de apps gebruiken/installeren valt buiten de apps-partitie. Dit is dus geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrozA schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:26:
Heb hem ook binnen, en meteen een aantal zaken die mij opvallen (in positieve zin, de negatieve zaken vallen vaak pas na een tijdje op):

- Camera is OMG. Superscherpe foto's en prachtige kleuren.
- Telefoon is gewoon retesnel. Draait vloeiend, nog geen lag opgemerkt. Wel meteen Nova Launcher geïnstalleerd, simpelweg omdat dat veel beter te customizen is dan ColorOS Launcher.
- Geluid gaat inderdaad erg hard. Handig om even snel een muziekje met vrienden te delen, maar minder handig voor een ringtone. Maar, missen kun je hem niet!
- Batterij is prima. VOOC werkt fantastisch, en voor zover ik het kan inschatten is de accuduur momenteel ook meer dan prima. Maar goed, heb hem pas net, dus veel is daar eigenlijk nog niet over te zeggen.

Wel ga ik er CM11 op zetten zodra dat kan. Niet zozeer vanwege ColorOS (werkt tot nu toe prima namelijk), maar gewoon om het RAM-gebruik te verminderen en natuurlijk om nog beter te kunnen customizen.
Is dat de find 7?
Zit de volumeknop stevig?
Wat vind je van het scherm? Is het wit of gelig? Hoe zien de kleuren eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Is jouw order status veranderd naar verzonden of nog steeds hangende op preparation in progress?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
Mijn order was gewoon veranderd naar shipped toen deze werd verzonden, afgelopen donderdag. Dus de status daarvan klopte, en kreeg daarover ook een mail van Oppostyle. Wel lees ik inderdaad dat dit niet altijd lijkt te gebeuren.

Scherm is goed, lijkt er dus op dat ik óf mazzel heb, óf dat ze het scherm (in ieder geval voor de nieuwe lading toestellen) opnieuw hebben gekalibreerd.
Ook als ik een gemaakte foto op deFind 7 vergelijk met wat ikzelf zie, komen de kleuren overeen. Niet te koel, niet te warm, geen afwijkingen.
De volumeknop is stevig. Je kunt hem goed indrukken, maar verder niet los bewegen. Sowieso is de bouwkwaliteit erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 14:52
Ik heb ook vandaag mijn Find 7 binnen gekregen. Vorige week maandag besteld en afgelopen zaterdag stond die op shipped. Dus dat was allemaal prima.
Toestel ziet er goed uit, scherm ziet er ook goed uit (geen geel/wit/iets). Verder nog geen problemen mee gehad. Is wel even wennen na m'n overstap vanaf iOS (tips zijn welkom :P).
Ook de grootte bevalt goed, m'n oude iphone 4 lijkt meteen super klein als ik die weer op pak.

Ben alleen 1 klein probleempje tegen gekomen, ik heb namelijk geen SD kaart maar de camera app komt de hele tijd met de melding dat ik inderdaad geen SD kaart heb. Die melding komt na elke foto opnieuw in beeld wat vrij storend is. Zelfs wanneer je zo'n snelle burst neemt van foto's komt die melding elke keer boven. Is dit uit te zetten op de een of andere manier?

Edit: Wat ik wel nog vond is dat de blauwe cover die ik er gratis bij kreeg (heb de astro black) eigenlijk niet mooi vind. Het lijkt mij dat de witte veel mooier staat bij de voor de rest zwarte telefoon. Dit is natuurlijk erg persoonlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door lappro op 01-07-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

@ hierboven, camera, settings, storage, phone storage.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Laatst online: 26-08 17:48
Ik heb hem 17 juni besteld en nog niet binnen en ik lees al meer berichten op het Oppo forum van mensen die het toestel later besteld hebben maar al wel binnen hebben gekregen....vreemd!
Je zou verwachten dat het in volgorde van de besteldata uitgeleverd word of er zit vertraging bij de koeriersdiensten. :'(

Status staat ook nog op "Preparation in progress".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
R0KH schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:10:
Ik heb hem 17 juni besteld en nog niet binnen en ik lees al meer berichten op het Oppo forum van mensen die het toestel later besteld hebben maar al wel binnen hebben gekregen....vreemd!
Je zou verwachten dat het in volgorde van de besteldata uitgeleverd word of er zit vertraging bij de koeriersdiensten. :'(

Status staat ook nog op "Preparation in progress".
Idem hier. Precies hetzelfde...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

@ROKH en tzeunis, maak een levertijden topic aan s.v.p. (lees modbreak).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 14:52
KL643 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:17:
@ hierboven, camera, settings, storage, phone storage.
Bedankt voor je reactie. Helaas mag ik niet voor storage kiezen bij de camera settings. Hier 2 sceenshots 1 van de melding en 1 waarop te zien is dat de opslag in de settings niet te kiezen is (waarschijnlijk omdat ik geen SD kaart heb) http://imgur.com/H4bqv4y http://imgur.com/K7z0kRu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
ook ik zat te wachten op de one+ maar naar alle negatieve berichten (gele waas scherm, drukfouten etc.) heb ik besloten om voor de find7 te kiezen met de hoop straks CM11 te kunnen flashen.
ik heb hem trouwens zondagavond besteld en verwacht hem morgen binnen te krijgen volgens dpd t&t.

iemand al ervaring welke recovery het beste werkt? CWM of TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Laatst online: 26-08 17:48
KL643 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:37:
@ROKH en tzeunis, maak een levertijden topic aan s.v.p. (lees modbreak).
Ja dat kan, maar ik heb liever het toestel zodat ik daar over mee kan praten in dit topic. De opmerking was alleen als reactie op andere berichten in dit topic hierover. Levertijden zijn overigens bekend, vroeg in juli zoals opgegeven door Oppo en daar zitten we nog steeds. :Y)

Om toch even on-topic te zijn, hoe vinden de bezitters van dit toestel het formaat? Voelt het als een phablet of gewoon als grote telefoon en is het nog enigszins normaal in de broekzak mee te nemen (heb nu 4,7" en dat is geen enkel probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
Voor mij voelt het toch nog altijd vooral als een telefoon. Maar ik kom dan ook van een 5", dus dan gaat de overgang ook zeer geleidelijk. Misschien dat als je van een 4,7" of iets dergelijks komt het als meer als een phablet zal aanvoelen. Scheelt toch al gauw 2 cm in de diagonaal.
Hij past wel goed in m'n broekzak. Ook de bediening is grotendeels goed te doen met één hand. Alleen de linker bovenhoek is logischerwijs een wat lastiger verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door TrozA op 01-07-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nieuwe update vanmorgen binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2a4z39h.png

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Zijn ze daar de fix voor de screen sensitivity vergeten?
En die voor de bluetooth problemen?

[ Voor 24% gewijzigd door Cronimet op 02-07-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Die voor screen sensitivity zijn ze zeker vergeten en over bluetooth kan ik niet oordelen (werkt gewoon bij mij). Heb een 7 of 7a btw?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
Cronimet schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:04:
En die voor de bluetooth problemen?
Wat is precies het bluetooth probleem?
Mijn Cookoo watch verliest soms wel de bluetooth verbinding met find7 en het "pairen" wil ook niet helemaal vlekkeloos lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
Ik heb dus gisteren ook mijn Find 7 mogen ontvangen.
Eerste gedachte toen ik de doos opendeed was toch wel van oei precies wel grote telefoon, hij past maar juist in mijn broekzak.

Nu ik er al even mee heb kunnen werken valt het wel mee.
Scherm is prachtig en ik heb geen last van een gele waas, zeer duidelijke foto's die je kan nemen.
Bluetooth werkt gewoon normaal bij mij.

Al bij al toch wel tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
R0KH schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:11:
[...]
Om toch even on-topic te zijn, hoe vinden de bezitters van dit toestel het formaat? Voelt het als een phablet of gewoon als grote telefoon en is het nog enigszins normaal in de broekzak mee te nemen (heb nu 4,7" en dat is geen enkel probleem)
Dit is ook het enige wat mij tegen houd op dit moment, de grootte. Ik gebruik nu een 4.7 inch Nexus 4 en die is toch wel een stukje compacter. Ik heb bij de locale Mediamarkt al even lopen spelen met de Note 3 en een (ik dacht) LG G Pro 2, maar ik schrok wel van de grootte. Deze toestellen zijn weliswaar ietsje groter, maar veel zal het niet schelen. Helaas zaten hier wel van die anti-diefstal blokken achterop, dus helemaal goed heb ik ze niet vast kunnen houden.

Twijfel... |:(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:45:
[...]

Dit is ook het enige wat mij tegen houd op dit moment, de grootte. Ik gebruik nu een 4.7 inch Nexus 4 en die is toch wel een stukje compacter. Ik heb bij de locale Mediamarkt al even lopen spelen met de Note 3 en een (ik dacht) LG G Pro 2, maar ik schrok wel van de grootte. Deze toestellen zijn weliswaar ietsje groter, maar veel zal het niet schelen. Helaas zaten hier wel van die anti-diefstal blokken achterop, dus helemaal goed heb ik ze niet vast kunnen houden.

Twijfel... |:(
Wie twijfelt moet gewoon bij de MM de LG G Pro in handen nemen.
Die is vergelijkbaar met de Find 7.
De LG G Pro 2 is (nog) niet in Nederland beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
KL643 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:17:
Die voor screen sensitivity zijn ze zeker vergeten en over bluetooth kan ik niet oordelen (werkt gewoon bij mij). Heb een 7 of 7a btw?
Jammer want dat frustreert wel redelijk.
Ik heb een 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
DopeMasta schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:36:
[...]

Mijn Cookoo watch verliest soms wel de bluetooth verbinding met find7 en het "pairen" wil ook niet helemaal vlekkeloos lopen.
Ik krijg hem wel gepaired met mijn auto, maar zodra ik een gesprek wil beginnen valt de verbinding weg.
Best vervelend als ge veel op de baan zijt en moet bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nieuwe auto kopen :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Afbeeldingslocatie: http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net/image_cache/1287872438156247.jpeg

[on-topic]: Het zal dan wel de G Pro geweest zijn, de G Pro 2 is ook nog weer wat groter zie ik nu. Dat wordt wel wennen in het begin, misschien dat ik de Nexus 4 er maar bij hou voor festivals enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Heb ooit ook een Nexus 4 gehad maar ik vind die lomper aanvoelen dan de Find7 (kom ook nog eens van een Z1 compact) Zonder hoes is het een rete strak apparaat :) Je moet natuurlijk niet de hele dag in een strakke jeans lopen..

[ Voor 16% gewijzigd door KL643 op 02-07-2014 14:08 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ok, dat klinkt positief, al blijf ik sceptisch want het scheelt nog wel een aardig stukje.

Maar even wachten nog op stabiele custom roms en dan ga ik 'm kopen, samen met de Frosted Shield van Nillkin (http://www.oppomart.com/n...case-for-oppo-find-7.html).

Iemand daar toevallig al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ervaringen over de batterij met de find 7?
Hoelang gaat het mee? en wat is de onscreen tijd?
Natuurlijk is een Vooc charger handig maar die heb je niet altijd bij de hand en het moet niet
onnodig veel batterij verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

JunkO schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:54:
Ok, dat klinkt positief, al blijf ik sceptisch want het scheelt nog wel een aardig stukje.

Maar even wachten nog op stabiele custom roms en dan ga ik 'm kopen, samen met de Frosted Shield van Nillkin (http://www.oppomart.com/n...case-for-oppo-find-7.html).

Yes, die heb ik in het wit, bevalt prima (het liefst zou ik geen hoesje gebruiken omdat het zo'n mooi toestel is)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
JunkO schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:54:

Hoesje heb ik in het zwart met glazen 9h protectie. Nu de phone nog :-s Cover is degelijk. Aanrader.

http://my.ebay.com/ws/eBa...313~~ithr313~~myRCP313_ct

http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649

[ Voor 31% gewijzigd door tzeunis op 02-07-2014 18:06 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painterceessies
Heb de find 7 ook gisteren gekregen.
Het scherm vind ik te fel,kan de letters moeilijk zien,met bril is het beter.
Je word ouder pap zeg mijn zoon.
Persoonlijk bevalt de full hd mij beter.
Al met al een super telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrozA
CM 11 is er nu dus ook voor de Find 7

[ Voor 14% gewijzigd door TrozA op 03-07-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
DopeMasta schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:36:
[...]
Bluetooth werk perfect, telefoon zonder problemen en helder zonder echo.
Ook streamen van audio(Mp3's) werkt uitstekend, goede kwaliteit, mp3 tags netjes leesbaar op het scherm van de radio en de knoppen voor start/stop en vooruit/achteruit werken.
(een op een pioneer autoradio type DEH-X5600BT ....) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Even kort mijn eerste ervaringen met de find 7a, wat een prachtig toestel.

Formaat valt me erg mee, voelt zeker niet als een phablet, scherm is ook supermooi.
Waar ik alleen niet tevreden over ben is colorOS, na jarenlang met cyanogen gewerkt te hebben mis je veel functionaliteiten en handigheidjes.
Gelukkig is daar wat aan te doen dus heb ik gister de nightly rom van cyanogen erop gezet. tot nu toe nog geen enkele bug kunnen ontdekken, draait echt super.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21l01l4_th.png

batterijduur op cyanogen lijkt ook beter dan colorOS (af en toe spelletje, sufen, appen etc.)
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fvhirk_th.png

voordat ik cyanogen erop heb gezet heb ik nog een benchmark gedraaid, hierin presteert colorOS beter maar dat maakt mij niets uit.
colorOScyanogen nightly
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2d1sa6u_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/29ct2jt_th.png

kortom ik kan iedereen aanraden om cyanogen erop te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

bastv schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:40:
Waar ik alleen niet tevreden over ben is colorOS, na jarenlang met cyanogen gewerkt te hebben mis je veel functionaliteiten en handigheidjes.
Wat mis je dan als ik vragen mag?

Vraagje over CM camera, werkt de lange sluitertijd?

[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 04-07-2014 11:49 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
pfoeh heb je even.... vooral de aanpasbaarheid van het systeem. lockscreen, gestures, knoppen, sneltoetsen, homescreen.
sneller (gevoel?), batterij gaat langer mee, privacy (toegang tot persoonlijke data per applicatie in te stellen)
maar ook de applicaties (mail client colorOS is echt ruk bijvoorbeeld)
veel valt hier te lezen: http://www.androidbeat.co...genmod-on-android-device/

lange sluitertijd weet ik niet wat je bedoeld, er is een optie "duur aanraakfocus" die kan je hoger zetten maar lijkt bij mij geen effect te hebben. (fotos zijn wel scherp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ja, die mail applicatie is echt ruk....Ik zal het t.z.t. eens installeren als ik Color OS zat ben. Wat die sluitertijd betreft, die kan je in Color OS tot 32 seconden openzetten..een feature die ik persoonlijk erg leuk vind (met gebruik van statief).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
dat zou met cm11 ook kunnen en anders met focal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Bedankt voor de info :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Even kort mijn eerste ervaringen met de find 7a, wat een prachtig toestel.

Formaat valt me erg mee, voelt zeker niet als een phablet, scherm is ook supermooi.
Gelukkig is daar wat aan te doen dus heb ik gister de nightly rom van cyanogen erop gezet. tot nu toe nog geen enkele bug kunnen ontdekken, draait echt super.

[afbeelding]

batterijduur op cyanogen lijkt ook beter dan colorOS (af en toe spelletje, sufen, appen etc.)
[afbeelding]

voordat ik cyanogen erop heb gezet heb ik nog een benchmark gedraaid, hierin presteert colorOS beter maar dat maakt mij niets uit.
colorOScyanogen nightly
[afbeelding][afbeelding]

Ik moet zeggen, sinds de laatste update van ColorOS draait alles wel veel stabieler. Ik heb geen crashes meer gehad, en de batterij houdt het ook een stuk langer uit.

Ik ben blij dat ColorOs eindelijk stabiel draait, maar wil Cyanogen toch eens uit proberen.
Ik heb verschillende tutorials gevonden, maar kan er iemand mij zeggen welke de beste/makkelijkste is?
Want ik ben absoluut geen kenner, heb dit nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Sinds de laatste update haal ik rond de 38 en 39k op de find 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Cronimet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Ik moet zeggen, sinds de laatste update van ColorOS draait alles wel veel stabieler. Ik heb geen crashes meer gehad, en de batterij houdt het ook een stuk langer uit.

Ik ben blij dat ColorOs eindelijk stabiel draait, maar wil Cyanogen toch eens uit proberen.
Ik heb verschillende tutorials gevonden, maar kan er iemand mij zeggen welke de beste/makkelijkste is?
Want ik ben absoluut geen kenner, heb dit nog nooit gedaan.
Als je het echt makkelijk wil zou ik even wachten totdat er een volledige versie uit is, die zijn heel makkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
ik kan alleen aangeven hoe ik het heb gedaan.. ik vind het geen moeilijke handeling.

download deze 2 bestanden zet ze op je SD kaart:
cyanogenmod
gapps (voor gmail etc.)

installeer clockworkmod volgens de volgende procedure en stop na stap 12 (root is niet nodig en zeker niet rebooten omdat oppo dan alles weer naar default zet):
clockworkmod
zelf heb ik deze versie gebruikt specifiek voor de 7a x9006 (geen idee als dat verschil uitmaakt)

als je nog in je recovery zit kan je de data en cache partitie whipen.
vervolgens kies je voor "install zip from external SD card"
installeer eerst cyanogen en vervolgens de gapps.

reboot Phone + done!

nieuwe cyanogen updates gaan via het besturingssysteem, dit is dus een eenmalige handeling.

[ Voor 10% gewijzigd door bastv op 04-07-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
bastv schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:50:
ik kan alleen aangeven hoe ik het heb gedaan.. ik vind het geen moeilijke handeling.

download deze 2 bestanden zet ze op je SD kaart:
cyanogenmod
gapps (voor gmail etc.)

installeer clockworkmod volgens de volgende procedure en stop na stap 12 (root is niet nodig en zeker niet rebooten omdat oppo dan alles weer naar default zet):
clockworkmod
zelf heb ik deze versie gebruikt specifiek voor de 7a x9006 (geen idee als dat verschil uitmaakt)

als je nog in je recovery zit kan je de data en cache partitie whipen.
vervolgens kies je voor "install zip from external SD card"
installeer eerst cyanogen en vervolgens de gapps.

reboot Phone + done!

nieuwe cyanogen updates gaan via het besturingssysteem, dit is dus een eenmalige handeling.
Hmm ziet er niet zo simpel uit, ik ga het straks eens proberen als ik thuis ben.
Merci voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
Hoe is de disk partitie ? (telefoon, sdcard intern, sdcard extern) ? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
Hoe is de batterij met cynagonmod? Met de standaard rom is het niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
batterij is prima (zie hierboven, beter dan coloros) systeem neemt bijna niets, scherm is de energie slurper maar dat heb je zelf in de hand met helderheid.

disk partitie vraag snap ik niet.. wil je dit weten? http://i61.tinypic.com/6hn9ck.png http://i57.tinypic.com/143jp6r.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
De partitie tabel is hetzelfde gebleven.
Mijn vraag was omdat Google music in ColorOS op het interne geheugen stond. Maar omdat CM android 4.4.4 is kan het nu wel op de SDcard. Bedankt voor de moeite.
Als ik morgen tijd heb dan installeer ik ook CM. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
Ik heb de Find 7 nu een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik de batterijduur met ColorOS toch een beetje vind tegenvallen. Hoe is dit met Cyanogenmod?
Het standaard Swype toetsenbord bevalt me wel heel goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Swype in cm is ook prima, over batterijduur zie hierboven
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste