Werkt tomtom met cm.
Want met coloros niet.
Want met coloros niet.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Beetje onzin opmerking; gewoon kwestie van kleurcalibratie. Dat verschil ga je niet merken zonder vergelijkend toestel.bastv schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:47:
ga je voor de find7 of de find7a? qhd resolutie van de find7 klinkt leuk maar het scherm van de 7a is stukken beter. zie: YouTube: [Comparison] Oppo Find 7 vs Find 7a Display comparison - 1440p vs 1080p
ik heb hem besteld via http://europe.oppostyle.com geen importkosten (verstuurd van engeland) en met een EU stekker.
| Losing my religion |
Even een mail sturen naar Oppo, dan kunnen ze die alsnog toevoegen. Ik heb die kick off korting gekregen, duurde ook een paar uur nadat ik de mail ontvangen had.HellStorm666 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:28:
Vraagje,
Ik was van plan de One+ One te kopen.
Maar m'n S3 is écht dood aan t gaan (CM11 nightly is zwaar ruk atm).
Ik ben member 6498 bij One+, maar heb nog steeds geen invite. Duurt mij veel te lang.
Dus de Find7 it is.
Maar...... Als ik die bestel (student korting toegewezen gekregen, al zie ik m in het winkelwagentje nog niet) moet ik dan nog invoerrechten betalen ed. of zit dat er al bij in?
En zit er een normale EU stekker bij?
| Losing my religion |
Scientia Potentia Est
kan je mij dan vertellen waar ik de helderheid en contrast waardes van een scherm kan calibreren?tzeunis schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:11:
[...]
Beetje onzin opmerking; gewoon kwestie van kleurcalibratie. Dat verschil ga je niet merken zonder vergelijkend toestel.
Je bent zeker niet de enige die hier last van heeft. En ook mensen met Omnirom @ 7a melden dit. Er wordt beweerd dat het te maken kan hebben met de baseband versie. Die wordt met een custom rom niet geüpdate. Ben de bron helaas even kwijt. Meest recente baseband krijg je door de nieuwste COS 2.xx beta eerst te flashen. Let wel, dit is maar een veronderstelling. Gewoon proberen.FE3KA schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:01:
Nu ik Cyanogenmod erop heb gezet wordt mijn scherm soms paargetint, weet iemand of dit een defect van de telefoon is of gewoon een fout in het OS? Als ik mijn telefoon opnieuw opstart is de paarse tint weg.
Nee dat is niet aan ons gebruikers maar aan Oppo. Maar zonder een ander vergelijkend toestel zie je dit niet. Vandaag ook mijn Find 7 ontvangen en in vergelijking met mijn HTC One M7 legt de HTC het dik af. Wat een fenomenaal scherm is dit. Maargoed, ieder zijn ding; ik vind andere zaken belangrijker dan een beetje meer of minder geel. Ik zie het in ieder geval niet. Tegenwoordig vind iedereen wel iets wat niet juist is...bastv schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:47:
[...]
kan je mij dan vertellen waar ik de helderheid en contrast waardes van een scherm kan calibreren?
YouTube: [Comparison] Oppo Find 7 vs Find 7a Display comparison - 1440p vs 1080p vanaf 3:20 laat duidelijk zien dat het geen kleur calibratie is.
| Losing my religion |
[ Voor 11% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 07-07-2014 20:03 ]
| Losing my religion |
Ok, mooi zo. Toch apart dat je een internationale versie koopt en dan een versie voor de V.S. krijgt. Heb je 4G van KPN?tzeunis schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:09:
x9076; 4G werkt als een malle. Geen problemen hier...
T-MobileDeVliegendeNLer schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:30:
[...]
Ok, mooi zo. Toch apart dat je een internationale versie koopt en dan een versie voor de V.S. krijgt. Heb je 4G van KPN?
| Losing my religion |
Hoe kom je daar nou bij? De x9077 is de Chinese (Aziatische) versie.DeVliegendeNLer schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:59:
Welke versie van de Find 7 hebben jullie eigenlijk?
Ik zie dat ik de US & Mexico versie heb ontvangen, de x9076.
De internationale versie is x9077. Welke hebben jullie ontvangen als ik vragen mag? de x9076 of de 9077?
En geeft het problemen als je in NL een USA versie hebt?
Poste iemand op het forum van OnePlus. Als diegene er naast zit volgens jou dan zou ik wel een bron van je willen zien waar je dat vandaan hebt.4tune schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:17:
[...]
Hoe kom je daar nou bij? De x9077 is de Chinese (Aziatische) versie.
[ Voor 20% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 08-07-2014 00:10 ]
Scientia Potentia Est
Scientia Potentia Est
Verwijderd
Waar staat die quote? Op FB kan ik het toch echt niet vinden
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 15:50 ]
Correct. Bel volume is erg zacht.op de speaker wel prima vreemdgenoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:33:
[...]
Waar staat die quote?
Heeft iemand al de laatste update geïnstalleerd? schijnt dat de belvolume veel te zacht is geworden
| Losing my religion |
Op de FB van Oppo zelf STOND het. Blijkbaar heeft Oppo hun reactie weggehaald. Ze hadden gereageerd op een vraag van iemand bij de post van Oppo over gsmarena.com. Diegene heeft dit weer daarop gereageerd:Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:33:
[...]
Waar staat die quote? Op FB kan ik het toch echt niet vinden
Heeft iemand al de laatste update geïnstalleerd? schijnt dat de belvolume veel te zacht is geworden
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 20:10 ]
| Losing my religion |
Ik zit met precies hetzelfde probleemHellStorm666 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:28:Ik was van plan de One+ One te kopen.
Maar m'n S3 is écht dood aan t gaan (CM11 nightly is zwaar ruk atm).
| Losing my religion |
Verwijderd
Hoeveel betas komen er voordat het final wordt?KL643 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:34:
Nieuwe Beta 2.0.1i uit alleen voor de 7a!
http://www.oppoforums.com...loros-v2-0-1i-beta.18069/
Scientia Potentia Est
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 11:51 ]
Heb al contact met ze opgenomenVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:50:
Voor de pixels zou ik contact opnemen met Oppo. Ben benieuwd of je deze mag terug sturen
En de sms en berichttonen kan je verminderen door maxxaudio uit te schakelen.
[ Voor 8% gewijzigd door HellStorm666 op 11-07-2014 12:04 ]
Scientia Potentia Est
En hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Standaard ingebakken functie of via Xposed?HellStorm666 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:55:
[...]
EDIT:
Volume nog niet gefixed, maar unlinken van beltoon en smstoon is wel gelukt
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Via Xposed.JunkO schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:18:
[...]
En hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Standaard ingebakken functie of via Xposed?
Scientia Potentia Est
CM zal uiteindelijk wel een x redelijk gaan lopen.Misschien wel met CM11s (One+ versie)cedrix5 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:54:
Voor diegenen die hem al hebben, hoe goed draait cyanogenmod op de find 7? Ik wil hem wel halen maar vind color os enorm vervelend. Werkt VOOC charging? Enige bugs, andere dingen die niet werken? Eigenlijk wil ik een OPO maar door die invite flauwekul is deze ook een aantrekkelijke optie vind ik, mits cyanogen erop draait zonder problemen. Deze heeft ook 800mhz lte en sd kaart slot...
Scientia Potentia Est
Inderdaad, de nood voor een custom ROM is dankzij Xposed veel minder hoog. Ik gebruik op m'n Nexus 4 ook de stock ROM, dit icm de Franco Kernel, Gravity Box en Xposed. Hiermeer kan ik (bijna) alles wat ik zou willen.HellStorm666 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Het heeft wat finetuning nodig, maar alles is mogelijk met Root, al dan niet icm Xposed.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik weet dat ik aan touchwizz de pest had op mijn s2. Hoe zit het met updates naar bv android l? bij cm komt die binnen 3 maand nadat google het uitbrengt. Samsung was hier altijd sloom in.HellStorm666 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:26:
[...]
CM zal uiteindelijk wel een x redelijk gaan lopen.Misschien wel met CM11s (One+ versie)
Maar wat is er mis met ColorOS?
Het heeft wat finetuning nodig, maar alles is mogelijk met Root, al dan niet icm Xposed.
Ik heb vorige week Xposed geïnstalleerd op m'n Nexus10 samen met Gravity box. Daar wordt ik erg blij vanHellStorm666 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:55:
[...]
Heb al contact met ze opgenomen
Heb hem net geroot en Xposed geinstalleerd, waarschijnlijk is het geluid daar ook mee te fixen.
Maxxaudio had ik al uit staan, maar helpt niet.
EDIT:
Volume nog niet gefixed, maar unlinken van beltoon en smstoon is wel gelukt
Het schijnt dat oa gravitybox niet werkt op colorOS.4tune schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:19:
[...]
Ik heb vorige week Xposed geïnstalleerd op m'n Nexus10 samen met Gravity box. Daar wordt ik erg blij vanmaar ik lees ook dat sommige modules op het Xposed framework een schil als COS of touchwizz nog al dwars kunnen liggen. Dit in tegenstelling tot een kale Android zoals die op Nexus apparaten draait. E rvaring mee?
Scientia Potentia Est
Dat zou wel jammer zijn! Maar belangrijker is dat Xposed wel gewoon goed werkt, die voegt toch de meeste functionaliteiten toe.HellStorm666 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:03:
[...]
Het schijnt dat oa gravitybox niet werkt op colorOS.
HHeb het zelf niet geprobeerd, aangezien ze zeggen dat je hele telefoon over de zeik gaat.
[ Voor 16% gewijzigd door 4tune op 13-07-2014 09:46 ]
Een IT manager zou dat ook niet kunnen. Die weten niks van tweaken of IT. Die kunnen alleen goed lullenCronimet schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:01:
[...]
Merci voor de info, maar daar begin ik niet aan![]()
Ik ben geen IT manager en ik heb geen idee wat al die dingen betekenen.
Dan maar niet rooten deze keer
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
| Losing my religion |
Verwijderd
Een update om de call volume normaal te krijgen is al vrijgegeven voor de chinese color os. Deze moet binnen een week voor de internationale versie beschikbaar komentzeunis schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:58:
Wat is de beste oplossing om het in call volume na de laatste update harder te krijgen?
Is algemeen bekend en hebben meerdere last van. Wat je eraan kan doen weet ik niet. Ik heb nog niet iemand van de forum gelezen dat ze om die reden hebben geretourneerd.DeVliegendeNLer schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:47:
Wiebelt bij jullie de powerknop ook zo? Als je zeg maar op de zijkant van boven naar beneden over de powerknop glijdt en dan heen en weer gaat, gaat de powerknop mee als een wip-wap. Is dat bij jullie ook zo?
Scientia Potentia Est
Dat heb ik ook gelezen ja maar dat ging over de volumebutton. Bij mij gaat het om de powerbutton, misschien dat het daar wel hoort, vandaar.Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:53:
Is algemeen bekend en hebben meerdere last van. Wat je eraan kan doen weet ik niet. Ik heb nog niet iemand van de forum gelezen dat ze om die reden hebben geretourneerd.
[ Voor 18% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 13-07-2014 11:38 ]
Verwijderd
Ben ik toch even benieuwd...Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:24:
Ik weet niet of het prijs wordt gesteld als ik dit hier post. Als dat wel is, dan mag dit bericht van mij verwijderd worden en bied ik mijn excuses alvast aan.
Maaaarrrr, ik heb nog een Oppo Find 7a liggen van een paar wekend oud als iemand op zoek is:) V&A aangeboden: Oppo Find 7a Wit
Ik heb je een PM gestuurd.Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:24:
Ik weet niet of het prijs wordt gesteld als ik dit hier post. Als dat wel is, dan mag dit bericht van mij verwijderd worden en bied ik mijn excuses alvast aan.
Maaaarrrr, ik heb nog een Oppo Find 7a liggen van een paar wekend oud als iemand op zoek is:) V&A aangeboden: Oppo Find 7a Wit
Verwijderd
Ik heb hier ook last van. Iemand een idee? Want in de settings de storage wijzigen van de camera lukt het ook niet.lappro schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:08:
Ben alleen 1 klein probleempje tegen gekomen, ik heb namelijk geen SD kaart maar de camera app komt de hele tijd met de melding dat ik inderdaad geen SD kaart heb. Die melding komt na elke foto opnieuw in beeld wat vrij storend is. Zelfs wanneer je zo'n snelle burst neemt van foto's komt die melding elke keer boven. Is dit uit te zetten op de een of andere manier?
[ Voor 14% gewijzigd door Sparcky op 16-07-2014 23:29 ]
| Losing my religion |
Verwijderd
Klopt. Dat heb ik ook. Ik zou niet weten waarom het zoveel is.klepje schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:00:
Ik heb de Oppo Find 7 inmiddels een aantal dagen en hij bevalt me prima. Op een normale dag gaat hij bij mij precies 1 dag mee, wat dus net genoeg is.
Ik merk echter wel op dat hij constant minimaal 2 van de 3 gb RAM verbruikt, ook als alle applicaties zijn gesloten.
Hebben meerdere van jullie hier last van? En is dit normaal, want het lijkt me behoorlijk veel?
Verwijderd
Komt door de data monitor. Ge update apps worden van de de whitelist verwijderd. Een bug in color os.klepje schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:14:
Heb het al gevonden, schijnbaar wordt er veel bij de RAM ingeladen zodat de telefoon daar snelle toegang toe heeft.
Wat betreft je Whatsapp probleem, misschien een keer proberen te verwijderen en opnieuw te installeren?
Heb je 'm geroot? Zoja, dan zou je Greenify 's kunnen proberen: Google Play: Greenifyklepje schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:00:
Ik merk echter wel op dat hij constant minimaal 2 van de 3 gb RAM verbruikt, ook als alle applicaties zijn gesloten.
Hebben meerdere van jullie hier last van? En is dit normaal, want het lijkt me behoorlijk veel?
Als je CM11 te instabiel vind, raad ik je "Nameless" ROM aan. Alles werkt, draai hem al een week en alles doet het en ook goed zoals het hoort.R0KH schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:51:
De Oppo Find 7 nu bijna een week in bezit en erg blij mee!![]()
0 dode pixels en ik heb zeer hard gezocht, als ze er wel zijn zie ik ze niet in ieder geval, dus dat is mooi.
Ik moet zeggen dat alles met de laatste stable ColorOS versie tot zover prima draait, geen vreemde crashes of andere enge dingen. Een custom ROM is wel iets wat ik wil gaan proberen, maar momenteel zijn ze me allemaal nog te instabiel (inclusief CM), dus daar wachten we nog even mee. Rooten is wel prima gelukt, zie dit stappenplan.
Een ding wat mij opvalt is onder andere de vrij zwakke trilfunctie, ik heb meestal mijn geluid uit staan, dus dat is wat onhandig want ik voel hem bijna niet in mijn broekzak. Ook het notificatie menu naar beneden slepen gaat haperig en totaal niet vloeiend, maar dat zal meer met de software te maken hebben aangezien de rest retesnel gaat. Ik hoop binnen afzienbare tijd een ColorOS 2 te zien op kitkat basis en ook meer knappe custom roms die stabiel zijn. Het liefst nog een bijna vanilla android met de meeste speciale functies van dit toestel.
Ik heb zelf een smartcover en hierbij zit er ook een standaard achtergrondje in welke je (helaas) niet kunt aanpassen via een simpele setting, maar wel op een andere manier welke prima werkt op zowel 7 als 7a.
Als je op de oppoforums kijkt, zie een post van een gast genaamd "Kedros" hij verkoopt extra backcover en eventueel ook VOOC chargers, anders zijn ze nog niet te krijgen.Sparcky schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:24:
Effe kort over CM 11 na 3 dagen: voor mij een aanrader, langere batterij, wel Nova launcher en de camera app van de 1+1. Dus ik ga niet terug naar COS.
(het eerste kleine krasje op het scherm.. Maar ja hij wordt wel afgebeuld... Ik mis wel de waterdichtheid van mijn Lenovo S750.. )
Nu nog zo'n Vooc charger voor in de wagen en mijn volgende is terug een Oppo..
PS: Ik heb een dual sim van Vodafone... 1 in de Find en 1 in de S750... Werkt prima.. Beter dan zo'n externe accu....
Hoelang heeft hij er over gedaan om bezorgd te worden, weet je dat nog? Ik heb 'm zojuist ook besteld namelijk.KL643 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Yes, die heb ik in het wit, bevalt prima (het liefst zou ik geen hoesje gebruiken omdat het zo'n mooi toestel is)
Ik had hier ook besteld en dat duurde week of 2. Wel duurde het al een tijd voordat het was verzonden, misschien was mijn artikel niet op voorraad ofzo.JunkO schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:34:
[...]
Hoelang heeft hij er over gedaan om bezorgd te worden, weet je dat nog? Ik heb 'm zojuist ook besteld namelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 22-07-2014 20:01 ]
HellStorm, heb je al een oordeel kunnen vellen? Ik krijg 1 dezer dagen ook een 1+ inviteHellStorm666 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 08:59:
Ik ben opzich best tevreden over de Find 7zo na een paar dagen.
Gisteren een invite voor de Oneplus One 64GB gekregen.
Voor de zekerheid maar gekocht.
Kan ik ze goed vergelijken en reviewen.
Hou de gene die t beste bevalt. De andere verkoop ik.
Gezien de betere 4g ondersteuning en de sd kaart, verwacht ik dat de find 7 blijft.
| Losing my religion |
Yep, heb ik nu 3x gehadJeroen_DB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:26:
Ik heb sinds gisteren een probleem dat mijn touchscreen soms eventjes 30 seconden heel slecht tot niet meer reageert en dan is het ineens weer weg en heb ik er weer eventjes geen last van.
Zijn er nog mensen die hier al eens last van hebben gehad?
Ik ga nog eventjes afwachten en hoop dat het niet erger wordt
KL643 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:06:
Ja, die mail applicatie is echt ruk....Ik zal het t.z.t. eens installeren als ik Color OS zat ben. Wat die sluitertijd betreft, die kan je in Color OS tot 32 seconden openzetten..een feature die ik persoonlijk erg leuk vind (met gebruik van statief).
Gisteren NamelessRom erop gezet maar beide camera's (CM en focal) hebben die functie niet helaas. Voor mij de enige showstoper want voor de rest loopt deze Rom als een tiet
Verwijderd
Geen probleem met bellen. Weet iemand of de find 7 HD voice heeft?Cronimet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:29:
Er was een tijdje geleden een probleem met het volume van de speaker tijdens een gesprek, maar dit was opgelost na de laatste update. Maar sinds een paar dagen heb ik het probleem weer, terwijl ik geen veranderingen aan het systeem heb gedaan.
Is er nog iemand die met dit probleem zit?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq