• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Je kan de 3gb partitie wel degelijk uibreiden met vrijwel het gehele interne geheugen van 16 of 32gb. Op xit moment zal je dan moeten uitwijken naar een custom rom, maar er wordt semi officieel gewerkt aan een COS versie.

http://www.oppoforums.com...t-for-oppo-find-7a.17952/

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
bastv schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:11:
ik heb er zelf geen last van maar op YouTube heb ik meerdere mensen gezien die hun sd-kaart zo prepereren dat ze hem als inerne storage kunnen gebruiken icm cyanogenmod.
op internet zijn er ook wel tutorials te vinden http://blog.julianxhokaxh...anogenmod-with-simple2ext
anders op xda-developers forum wel.

nadeel is dat je dan niet even je sd-kaart kan vervangen...
Ok thanks, moet ik eens bekijken dan

• Cronimet
4tune schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:01:
Je kan de 3gb partitie wel degelijk uibreiden met vrijwel het gehele interne geheugen van 16 of 32gb. Op xit moment zal je dan moeten uitwijken naar een custom rom, maar er wordt semi officieel gewerkt aan een COS versie.

Hmm wel interessant dat ze eraan werken dan bij de COS versie. Een andere ROM erop zetten is blijkbaar niet zo vanzelfsprekend als ik het zo allemaal lees...

• 4tune
Het valt allemaal wel mee hoor. De horror verhalen zijn altijd van mensen die slecht lezen en waarbij het mis gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Cronimet schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:09:
[...]Hmm wel interessant dat ze eraan werken dan bij de COS versie. Een andere ROM erop zetten is blijkbaar niet zo vanzelfsprekend als ik het zo allemaal lees...
Een andere rom is kinderpsel, en werkt perfect, ik zit hier al een maandje op Cyanogenmod.
Je heb meer kans dat je je Oppo laat vallen dan dat je hem bricked met flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Sparcky schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Een andere rom is kinderpsel, en werkt perfect, ik zit hier al een maandje op Cyanogenmod.
Je heb meer kans dat je je Oppo laat vallen dan dat je hem bricked met flashen ;)
Wat is zowat de beste (of makkelijkste) tutorial momenteel? Op youtube staat er heel wat tegenwoordig, maar zo veel dat je het bos niet meer ziet door de bomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ok het is dus echt makkelijker dan het lijkt, als het mij lukt op Cyanogenmod te installeren, dan kan iedereen het :-)

Als iemand interesse heeft, ik heb volgende how to's gebruikt:

Voor root: http://theunlockr.com/201...t-the-oppo-find-7a-video/
Voor Cyanogenmod: http://theunlockr.com/201...ind-7a-oppo-find-7-video/

Nu heb ik Cyanogenmod en Gapps geflashed en ga ik de Unified storage layout uitproberen zodat ik die domme partitie van 3gig niet heb voor mijn apps te installeren.

Wat zijn eigenlijk de eerste dingetjes die je best kan doen/installeren als je net Cyanogenmod hebt geinstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Cronimet op 15-08-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Waarom is er op de site van Cyanogenmod elke dag een andere nightly? Moet je die dan dagelijks opnieuw flashen of kunnen we die gewoon updaten zoals een normale rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
tis aan te bevelen om privacy guard standaard aan te zetten bij alle apps.
nightly builds flashen kan gewoon vanuit cyanogenmod (onder "over deze telefoon") ik doe het zelf 1x per week, in 2 minuten heb je de nieuwste versie erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
bastv schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:42:
tis aan te bevelen om privacy guard standaard aan te zetten bij alle apps.
nightly builds flashen kan gewoon vanuit cyanogenmod (onder "over deze telefoon") ik doe het zelf 1x per week, in 2 minuten heb je de nieuwste versie erop staan.
Ok thx voor de tip he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Voor degenen met CM11 op hun Find 7/7a en die de 3gig voor de apps beu zijn:

http://tktechnews.com/201...enmod-with-128gb-storage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Voor de mensen die CM geflashed hebben op hun Find 7/7a: wat is het verschil tussen het flashen van CM11 en CM11s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 21:21
Weet iemand of er een groot verschil zit in de accu duur van de find 7 en find 7a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
blauwe eend schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:38:
Weet iemand of er een groot verschil zit in de accu duur van de find 7 en find 7a?
Daar zit best wat verschil tussen. Je kan deze vraag op twee manieren beantwoorden. Gelet op alleen screen time gaat de 7a op zijn best tot wel twee keer zo lang mee als de 7. Als je beoordeeld op allerdaags gebruik ga ik Coldbird quoten. Dat is een autoriteit op gebied van Android toestellen. Hij heeft zowel de 7 als de 7a en zegt dat de 7a ongeveer 1/3 langer met een lading doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4tune schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:20:
[...]

Daar zit best wat verschil tussen. Je kan deze vraag op twee manieren beantwoorden. Gelet op alleen screen time gaat de 7a op zijn best tot wel twee keer zo lang mee als de 7. Als je beoordeeld op allerdaags gebruik ga ik Coldbird quoten. Dat is een autoriteit op gebied van Android toestellen. Hij heeft zowel de 7 als de 7a en zegt dat de 7a ongeveer 1/3 langer met een lading doet.
1/3 meer is veel. Ik heb gemiddeld 4 uur OST met de find 7.
Dat betekent toch dik 1 uur meer met de find 7a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Goed nieuws! De unified storage fix zit in de aankomende beta update; http://www.oppoforums.com...eta-update-preview.20094/

:)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
@alteclansing Hier staat die bewering van hem. En ik ben wel bereid het van hem aan te nemen. Dat hele topic gaat over 7 <> 7a

[ Voor 3% gewijzigd door 4tune op 25-08-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:51:
Goed nieuws! De unified storage fix zit in de aankomende beta update; http://www.oppoforums.com...eta-update-preview.20094/

Dat is goed nieuws. De unified storage is toch de 3Gb beperking? Blijft de vraag met 4.4 kitkat en wanneer komt de final. Het mag echt niet lang meer duren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Dat is goed nieuws. De unified storage is toch de 3Gb beperking? Blijft de vraag met 4.4 kitkat en wanneer komt de final. Het mag echt niet lang meer duren.
Yep dat is de 3gb limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Sparcky schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:39:
Okay ik heb hem terug .... of zoiets ;-)

160 Euro reparatie en 13 euro verzending ...
Toestel opgestuurd zonder accessoires en batterij ...
in totaal 11 dagen later .... een pakje terug ... Een volledig nieuwe met alle extra's .. dus ook een tweede VOC charger ...
Tja das dan wel netjes.... :-)
De mijne is onder garantie terug gegaan wegens een slecht presterend touchscreen. Na wat 5en en 6en heb ik een nieuwe en net als jij heb ik nu gratis een 2e VOOC lader, een accu, een headset en een backplate. Een klein defect kan zo toch zijn voordeel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je de studentenkorting krijgt? iemand die het recentelijk heeft aangevraagd?

wacht al een week, nog steeds geen mail!

weet niet of je het kan kopen en achteraf de studentenkorting terug kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 00:05:
weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je de studentenkorting krijgt? iemand die het recentelijk heeft aangevraagd?

wacht al een week, nog steeds geen mail!

weet niet of je het kan kopen en achteraf de studentenkorting terug kan vragen?
Was binnen een paar dagen geregeld.
Ik weet niet of het mogelijk is achteraf te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 02:00:
[...]

Was binnen een paar dagen geregeld.
Ik weet niet of het mogelijk is achteraf te claimen.
hmmm oke, wacht nog wel ff af dan

thanks!

Verwijderd

Help.
Ik heb wat fout gedaan met mijn oppo find 7a.
Ik heb geen OS meer na een custom rom te flashen via TWRP . Ik had die op de ext.sd gezet ipv op de interne.
Ik heb nu terug stock recovery en moet nu terug Color Os er op zien te krijgen .
Ik heb begrepen dat dit via fastboot kan en heb togang ertoe,ik heb zo de stock recovery erop gekregen,dus volledige toegang tot ADB.
Vraag 1: graag een link naar een Color OS die te flashen is via Fastboot(img?)
Vraag 2: Een duidelijke uitleg hoe die te flashen via Fastboot zodat ik weer een OS heb en weer verder kan.

Alvast bedankt tweakers

Edit:

Opgelost,uiteindelijk stock rom kunnen flashen en nu op Nameless 4.4.4 :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 17:58 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Omdat mijn Samsung Galaxy S4 het heeft begeven ben ik momenteel opzoek naar een waardige vervanger.

De toestellen die op mijn lijstje staan:

- Samsung Galaxy Note 3 (Verouderd.)
- Samsung Galaxy S5 (Design is minder sinds de S4 voor de rest een geweldig toetsel)
- Oneplus One (Geen 4g ondersteuning) (Heb namelijk KPN)
- OPPO Find 7 (Mooi design, goed scherm, goede specificaties)

Echter heb ik een vraag met betrekking tot de Oppo find 7 Qhd.
Heeft deze 4g ondersteuning op het KPN netwerk.
Ik heb 4g niet echt nodig voor de snelheid maar meer om de dekking van de telefonie gezien ik in een buitengebied woon en het bereik van het 3g netwerk nogal te wensen over laat.

Ik schat zo in dat de Oppo find 7 ongeveer het beste toestel uit het rijtje is met ook nog eens een mooie design.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:56:
Omdat mijn Samsung Galaxy S4 het heeft begeven ben ik momenteel opzoek naar een waardige vervanger.

De toestellen die op mijn lijstje staan:

- Samsung Galaxy Note 3 (Verouderd.)
- Samsung Galaxy S5 (Design is minder sinds de S4 voor de rest een geweldig toetsel)
- Oneplus One (Geen 4g ondersteuning) (Heb namelijk KPN)
- OPPO Find 7 (Mooi design, goed scherm, goede specificaties)

Echter heb ik een vraag met betrekking tot de Oppo find 7 Qhd.
Heeft deze 4g ondersteuning op het KPN netwerk.
Ik heb 4g niet echt nodig voor de snelheid maar meer om de dekking van de telefonie gezien ik in een buitengebied woon en het bereik van het 3g netwerk nogal te wensen over laat.

Ik schat zo in dat de Oppo find 7 ongeveer het beste toestel uit het rijtje is met ook nog eens een mooie design.
De Find 7 kan LTE band 20 aan
http://europe.oppostyle.com/content/6-cellular-compatibility
En KPN heeft band 20
http://www.oneplus-one.nl/4g-op-de-oneplus-one/

Waarom wacht je niet op de nexus 6? Er is trouwens wel een actie bij oppostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:31:
[...]

En KPN heeft band 20

De Find 7 heeft inderdaad 4G

Als je een goede camera wil zou ik niet wachten op de Nexus 6. De Find 7 heeft een van de betere camera's van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:13

KL643

beeldaandemuur

Vergeet de 7a ook niet! Geen qhd(who needs it) en houdt het langer vol (batterij)

[ Voor 16% gewijzigd door KL643 op 29-09-2014 20:51 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
De screen on time van een 7a is zeker 50% beter dan die van een 7QHD als ik het zo lees. Ik heb zelf de 7QHD en had de laatste paar dagen andere dingen om handen dus weinig met m'n toestel gedaan. Dat heeft de volgende voornamelijk stand-by tijd opgeleverd (custom ROM).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11343004/Screenshot_2014-09-28-10-14-04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
4tune schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:17:
De screen on time van een 7a is zeker 50% beter dan die van een 7QHD als ik het zo lees. Ik heb zelf de 7QHD en had de laatste paar dagen andere dingen om handen dus weinig met m'n toestel gedaan. Dat heeft de volgende voornamelijk stand-by tijd opgeleverd (custom ROM).

[afbeelding]
Welke custom ROM heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:31:
[...]

En KPN heeft band 20

Mooi dat de Oppo Find 7 kpn ondersteund, dan kan hij in ieder geval als kandidaat op lijst blijven staan.
Nexus 6 heb ik eigenlijk nooit aangedacht. Ook geen ervaringen mee. Eens kijken naar de specificaties van het toestel. Wel een ander toestel op de shortlist en dat is de note 4.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Nameless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyDevill
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-03 10:43
Vraagje,
heb altijd op ios gezetten en dat werd ik zat.
heb de find7a vanaf de release. (Geweldig apparaat) maar met de nieuwe beta V2.0.3i beta irriteer ik me aan steeds meer.

wat is de beste en makkelijkste manier om naar nameless of cm te gaan en welke raden jullie aan ?
denk zelf dat nameless fijner is. camera en maxxaudio maakt me niks uit.

Heb al root er op dus wou eerst Flash a Custom Recovery van
http://theunlockr.com/201...t-the-oppo-find-7a-video/
en dan
http://theunlockr.com/201...ind-7a-oppo-find-7-video/

en hierna unified maar weet niet wat hiervan de beste handelingen zijn en of hiervoor een andere rom voor nodig is.

hulp vereist graag :p bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochimG
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Cwm recovery erop zetten.
Cyanogenmod downloaden en op sd kaartje zetten.
In recovery booten, full wipe, cyanogenmod vanaf sd kaart installeren.
Loopt als een trein! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyDevill
JochimG schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:30:
Cwm recovery erop zetten.
Cyanogenmod downloaden en op sd kaartje zetten.
In recovery booten, full wipe, cyanogenmod vanaf sd kaart installeren.
Loopt als een trein! ;)
ok bedankt, zoals ik verwacht had al dus. maar moet die unified na afloop dan en heb ik daar weer een speciale rom voor nodig of kan ik gewoon de standaard cm of nameless pakken en na afloop partitites samenvoegen

*edit*
heb het al gevonden.
https://androidfilehost.com/?fid=23578570567719887
makkelijke manier voor unfied en uitleg dat ik dit dus eerst moet doen en daarna een speciale unified rom moet gebruiken en cm heeft die niet dus wordt het nameless.

[ Voor 20% gewijzigd door MyDevill op 01-10-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
neem wel even de risico's in overweging. Dit hele topic gaat over unified storage, en het wil nog wel eens mis gaan.

Er is een alternatief : LVM remapping. Dat is een stuk veiliger maar je zit dan wel weer vast aan andere roms. Omni, PA of dirty unicorn.

Ik kan je niet vertellen hoe het een en ander werkt want ik heb zelf geen last van die 3 gigabyte limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyDevill
4tune schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:10:
neem wel even de risico's in overweging. Dit hele topic gaat over unified storage, en het wil nog wel eens mis gaan.

Er is een alternatief : LVM remapping. Dat is een stuk veiliger maar je zit dan wel weer vast aan andere roms. Omni, PA of dirty unicorn.

Ik kan je niet vertellen hoe het een en ander werkt want ik heb zelf geen last van die 3 gigabyte limiet.
bedankt en zat er idd nog even goed over te denken.
heb ook eigenlijk te weinig last om het risico te nemen.
heb wel twrp en nameless er nou op staan en daar ben ik erg tevreden mij.
wel met problemen na twrp was me telefoon levenloos en moest ik de com aanspreken om van hieruit cos er op te gooien. hierna ging alles goed en in no time nameless erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:15
COS 2.0.0.i is vanaf vandaag te downloaden.
Deze versie is gebaseerd op Android 4.4.2.

Volgens Oppo is het een stabiele versie, maar updaten kan alleen door de ROM te downloaden en te flashen.
Een OTA update zal later komen, soon ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
reiniero schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:13:
COS 2.0.0.i is vanaf vandaag te downloaden.
Deze versie is gebaseerd op Android 4.4.2.

Volgens Oppo is het een stabiele versie, maar updaten kan alleen door de ROM te downloaden en te flashen.
Een OTA update zal later komen, soon ;) .
Leuk, net voordat Android L wordt uitgerold komen zij nog af met KitKat :)

Is het probleem van de 3gig partitie voor apps hiermee van de baan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nee

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is te kort door de bocht.
ColorOs 2.0 EN KK heeft iedereen maanden om gevraagd.
Ik vraag mij af hoeveel gebruikers van de 3GB limiet last van hebben. Of is het alleen het idee van de limiet. Waar ik mij weer tegenvalt is dat deze versie geen OTA heeft. Voor de officiele versie moeten wij dus minimaal een maand wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ben sowieso niet onder de indruk van ColorOS 2 KK of JB. Weinig vernieuwend ten opzichte van ColorOS 1.2.6i stable. Enige voordeel, security en waarschijnlijk apps die KK vereisen. Nadeel, single layer en meer iOS looks :X

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Dat is te kort door de bocht.
ColorOs 2.0 EN KK heeft iedereen maanden om gevraagd.
Ik vraag mij af hoeveel gebruikers van de 3GB limiet last van hebben. Of is het alleen het idee van de limiet. Waar ik mij weer tegenvalt is dat deze versie geen OTA heeft. Voor de officiele versie moeten wij dus minimaal een maand wachten.
Mijn 3gb was na twee weken al vol, dus ik heb er zeker last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik heb sinds een tijdje CM 11 op mijn Oppo Find 7a en ik vind het veel beter dan ColorOS.

Maar nu loop ik tegen volgend probleem aan:
het geheugen van mijn telefoon is vol aan het geraken. Daardoor wou ik apps naar de SD kaart schrijven, maar dit lukt niet doordat de telefoon blijkbaar in 2 partities is gedeeld, waardoor CM de tweede partitie als de SD-kaart aanziet. Interne opslag 2.95gb en interne opslag 9,38gb.

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn apps toch naar de SD kaart kan schrijven, of is het mogelijk om deze partities samen te voegen bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Cronimet schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:45:
Ik heb sinds een tijdje CM 11 op mijn Oppo Find 7a en ik vind het veel beter dan ColorOS.

Maar nu loop ik tegen volgend probleem aan:
het geheugen van mijn telefoon is vol aan het geraken. Daardoor wou ik apps naar de SD kaart schrijven, maar dit lukt niet doordat de telefoon blijkbaar in 2 partities is gedeeld, waardoor CM de tweede partitie als de SD-kaart aanziet. Interne opslag 2.95gb en interne opslag 9,38gb.

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn apps toch naar de SD kaart kan schrijven, of is het mogelijk om deze partities samen te voegen bv?
Daarover is al veel gezegd en geschreven. Pas wel op want je kan je toestel ermee bricken. LVM is veruit het meest veilig. 3 methodes:

http://forum.xda-develope...tition-remapping-t2865843
http://www.oppoforums.com...2i-beta-x9006-only.20226/
http://forum.xda-develope...rtitions-v1-oppo-t2930576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
Of maak gebruik van de applicatie Link2SD.
Hiermee kan je apps naar je SD kaart verplaatsen.
Je moet wel je telefoon geroot hebben volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Prodigy.NL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:43:
Of maak gebruik van de applicatie Link2SD.
Hiermee kan je apps naar je SD kaart verplaatsen.
Je moet wel je telefoon geroot hebben volgensmij.
Heb ik al geprobeerd en lukt niet gezien de app de tweede partitie van de telefoon als de SD kaart ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Dat kan je in de app aanpassen.
Druk op de drie puntjes rechtsboven, druk op settings en scroll helemaal naar beneden.
Hier heb je staan Install location, kies deze en dan kan je kiezen tussen intern en extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Prodigy.NL schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:49:
Dat kan je in de app aanpassen.
Druk op de drie puntjes rechtsboven, druk op settings en scroll helemaal naar beneden.
Hier heb je staan Install location, kies deze en dan kan je kiezen tussen intern en extern.
Heb dit gedaan en heb nu nog steeds maar 399mb beschikbaar in het intern geheugen en 2,66mb in de externe geheugen van de telefoon. Heb thans alles naar SD kaart geschreven.

Ik denk dat ik het best eens alles opnieuw installeer, of kies voor een ROM met unified partition layout.

Zijn er mensen die een andere ROM kunnen aanraden de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Heb wat zitten spelen met de partities van de telefoon. Volgens de methode van Coldbird op het Oppoforum zou je makkelijk de 2 partities kunnen samensmelten, maar voor de een of andere reden krijg ik na de unified storage methode 1 partitie van 12.2gb en eentje van 98mb.

Heeft er hier nog iemand ooit dit aan de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Cronimet schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:23:
Heb wat zitten spelen met de partities van de telefoon. Volgens de methode van Coldbird op het Oppoforum zou je makkelijk de 2 partities kunnen samensmelten, maar voor de een of andere reden krijg ik na de unified storage methode 1 partitie van 12.2gb en eentje van 98mb.

Heeft er hier nog iemand ooit dit aan de hand gehad?
Dat is precies als het moet zijn. Nu nog een ROM flashen die ermee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Yes het is gelukt, had de verkeerde ROM geflashed, moest de Find7au hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Ik gebruik nu een tijdje Cos 2.0.4i en sinds kort 2.0.5i naar tevredenheid. Een probleem is de UPC Horizon go app; die crashed op deze rom. Iemand betere ervaringen dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 14:31
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een LG G3 die ik terug ga brengen want hij werkt niet goed. En ik zie nu op de site van Oppo de Oppo find 7a voor €350 met accesoieres en allemaal.

QHD zuipt batterij heb ik gemerkt bij de LG, dus de 7a en niet de 7 :)

Nu heb ik er nog een paar vragen over:
Mijn G3 word erg warm, word dit toestel ook zo warm dat hij niet meer prettig in je broekzak past?

Waarom heeft deze telefoon een Snapdragon 801 op 2,3 Ghz en niet op 2,5?

Ik las op internet dat er problemen waren met het schrem (dat het geel werd of dat het touchscreen niet reageerde), zijn deze problemen al opgelost?

Is 2GB ram genoeg? aangezien alles steeds groter en meer word.

en ik lees dat je maar 3 GB aan apps kan downlaoden, is dat echt zo?

hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.:)

of kan ik dan beter een OnePlus One kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door RickvB op 09-03-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
RickvB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:56:
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een LG G3 die ik terug ga brengen want hij werkt niet goed. En ik zie nu op de site van Oppo de Oppo find 7a voor €350 met accesoieres en allemaal.

QHD zuipt batterij heb ik gemerkt bij de LG, dus de 7a en niet de 7 :)

Nu heb ik er nog een paar vragen over:
Mijn G3 word erg warm, word dit toestel ook zo warm dat hij niet meer prettig in je broekzak past?

Waarom heeft deze telefoon een Snapdragon 801 op 2,3 Ghz en niet op 2,5?

Ik las op internet dat er problemen waren met het schrem (dat het geel werd of dat het touchscreen niet reageerde), zijn deze problemen al opgelost?

Is 2GB ram genoeg? aangezien alles steeds groter en meer word.

en ik lees dat je maar 3 GB aan apps kan downlaoden, is dat echt zo?

hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.:)

of kan ik dan beter een OnePlus One kopen?
In mijn persoonlijke ervaring wordt de 7a niet warm of iets dergelijks. Alleen als je hem aan het opladen ben en je hebt hem op bv je bed liggen, ja dan wordt de achterkant warm, maar dat is zo bij vrijwel elke telefoon. Dus warmte probleem heb ik niet. (gebruik wel hoesje)
Scherm probleem heb ik zelf niet, en veel weet ik er niet van. Maar als je een probleem hebt kun je hem terug sturen lijkt me, maar ik schat in dat dat probleem er niet (meer) is.

2GB ram licht er aan wat je natuurlijk allemaal doet op je telefoon, maar je kunt heel gemakkelijk je ram opruimen mocht je het vol zien te krijgen. Dagelijks gebruik is het zeker nog wel goed en je zou zelf wel weten als je meer nodig hebt. Je kun je zelf bij deze telefoon makkelijk aanleren je apps te sluiten zodat je in alle gevallen weinig apps open hebt staan en dus altijd ram over hebt.

3GB aan apps (installeren) was omdat er een soort van partities waren gemaakt, dus bijvoorbeeld 3GB apps, xGB muziek, xGB dit enz.. Je kunt er voor kiezen apps op je geheugen kaartje te laten installeren (dus een microsd kaartje dat je er zelf in stopt) of je kunt als je nieuwe OPPO 4.4.x erop zet zelf de partities goed zetten dat het probleem dus weg is. Weet niet zeker namelijk of dat standaard al zo is.

Naar mijn mening is dit een top telefoon _/-\o_, wat je wil kopen zul je toch zelf moeten beslissen. Als je deze laat vallen en het scherm is stuk dan kun je niet zomaar even naar de winkel lopen natuurlijk. Of de One Plus beter of slechter is kan ik je niet vertellen...

[ Voor 4% gewijzigd door blauwe eend op 09-03-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
blauwe eend schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:07:
[...]

In mijn persoonlijke ervaring wordt de 7a niet warm of iets dergelijks. Alleen als je hem aan het opladen ben en je hebt hem op bv je bed liggen, ja dan wordt de achterkant warm, maar dat is zo bij vrijwel elke telefoon. Dus warmte probleem heb ik niet. (gebruik wel hoesje)
Scherm probleem heb ik zelf niet, en veel weet ik er niet van. Maar als je een probleem hebt kun je hem terug sturen lijkt me, maar ik schat in dat dat probleem er niet (meer) is.

2GB ram licht er aan wat je natuurlijk allemaal doet op je telefoon, maar je kunt heel gemakkelijk je ram opruimen mocht je het vol zien te krijgen. Dagelijks gebruik is het zeker nog wel goed en je zou zelf wel weten als je meer nodig hebt. Je kun je zelf bij deze telefoon makkelijk aanleren je apps te sluiten zodat je in alle gevallen weinig apps open hebt staan en dus altijd ram over hebt.

3GB aan apps (installeren) was omdat er een soort van partities waren gemaakt, dus bijvoorbeeld 3GB apps, xGB muziek, xGB dit enz.. Je kunt er voor kiezen apps op je geheugen kaartje te laten installeren (dus een microsd kaartje dat je er zelf in stopt) of je kunt als je nieuwe OPPO 4.4.x erop zet zelf de partities goed zetten dat het probleem dus weg is. Weet niet zeker namelijk of dat standaard al zo is.

Naar mijn mening is dit een top telefoon _/-\o_, wat je wil kopen zul je toch zelf moeten beslissen. Als je deze laat vallen en het scherm is stuk dan kun je niet zomaar even naar de winkel lopen natuurlijk. Of de One Plus beter of slechter is kan ik je niet vertellen...
Aha, bedankt voor het helpen :)

ik las ook dat de scherm problemen veel voorkwamen in +- augustus 2014, dus ik neem aan dat het wel opgelost is.

ik heb mezelf gelukkig al een hele tijd aangeleerd om apps te sluiten als ik ze niet gebruik.

Ik had om de G3 de app cputemp om te temperatuur te meten, maar dat was een 2,5K scherm, waarschijnlijk valt het met de 7a wel mee, ook omdat de processor lager is geklokt.

Heb je zelf ooit problemen met de telefoon gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
RickvB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:42:
[...]

Aha, bedankt voor het helpen :)

ik las ook dat de scherm problemen veel voorkwamen in +- augustus 2014, dus ik neem aan dat het wel opgelost is.

ik heb mezelf gelukkig al een hele tijd aangeleerd om apps te sluiten als ik ze niet gebruik.

Ik had om de G3 de app cputemp om te temperatuur te meten, maar dat was een 2,5K scherm, waarschijnlijk valt het met de 7a wel mee, ook omdat de processor lager is geklokt.

Heb je zelf ooit problemen met de telefoon gehad?
Ja problemen krijg je alleen als je er om vraagt. Bv als je een beetje gaat klooien en een nieuwe android versie er op zetten en je doet wat verkeerd, 8)7 . Maar goed, daar zijn op de OPPO forums toch wel goeie handleidingen en op youtube simpele filmpjes voor te vinden dus dat is opzich geen probleem als je niks vergeet.
Enige probleem wat ik laatst had was dat whatsapp berichten niet direct binnen kwamen, maar dat is dacht ik een bekent Android 4.4 KitKat probleem. Na wat klooien werkt het ongeveer wel weer naar mn zin.

Maar zoals ik al zei, problemen krijg je meestal alleen als je zelf gaat lopen klooien. Dus als je dat niet doet zit je zoiezo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
blauwe eend schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:49:
[...]

Ja problemen krijg je alleen als je er om vraagt. Bv als je een beetje gaat klooien en een nieuwe android versie er op zetten en je doet wat verkeerd, 8)7 . Maar goed, daar zijn op de OPPO forums toch wel goeie handleidingen en op youtube simpele filmpjes voor te vinden dus dat is opzich geen probleem als je niks vergeet.
Enige probleem wat ik laatst had was dat whatsapp berichten niet direct binnen kwamen, maar dat is dacht ik een bekent Android 4.4 KitKat probleem. Na wat klooien werkt het ongeveer wel weer naar mn zin.

Maar zoals ik al zei, problemen krijg je meestal alleen als je zelf gaat lopen klooien. Dus als je dat niet doet zit je zoiezo goed ;)
Goed om te lezen.

Klooien met Android Versie. Er zit toch ColorOS 4.4 kitkat op?
of bedoel je klooien met cyanogenmod etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
RickvB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:39:
[...]

Goed om te lezen.

Klooien met Android Versie. Er zit toch ColorOS 4.4 kitkat op?
of bedoel je klooien met cyanogenmod etc.?
Ja er zit bij mij nu ColorOS V2.0.6i (Beta), Android 4.4.2 op. Maar hiervoor had ik de 1.2.x versie (oudere Android, dacht 4.2.x ofzo). Deze nieuwe versie moest ik er wel 'handmatig' opzetten omdat de Kitkat versie nog niet via automatische update te installeren was toen. Weet niet of dat nu al wel zo is, maar misschien krijg je hem als je hem nu koopt al met Kitkat?

Maar goed het probleempje dat ik had was door mij zelf veroorzaakt, ik had namelijk de 'partities gewisseld' zodat ik dus niet meer aan die limiet van 3GB apps folder zat. Maar toen ik (tijdelijk) problemen had met whatsapp wou ik weer terug naar mn oude versie.
Enige wat ik toen vergeten was, was de partities weer terug te zetten waardoor alles helemaal niet meer goed zat bij mn oude versie van ColorOS. Op het forum echter stond wel in het rood met caps letters dat je dit terug moest zetten, maar in mijn humeur toen was ik dat even vergeten :| . Maar goed, heb het wel weer goed gekregen en toen maar weer de nieuwe versie erop gezet. Had ook 'Push Notification' ding geprobeerd (zonder root) maar daardoor ging mn batterij wat sneller leeg en was gewend aan de goeie batterij duur van mijn phone als je hm niet gebruikt :9 . Maar dat was na twee dagen en instellingen aanpassen opeens over.

Cyanogenmod had ik niet voor gekozen omdat ik dan Maxxaudio en 'Ultra HD' camera functie onder andere verlies. En vind ColorOS persoonlijk echt top. Zeker nadat ik het black thema had gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
blauwe eend schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:40:
[...]

Ja er zit bij mij nu ColorOS V2.0.6i (Beta), Android 4.4.2 op. Maar hiervoor had ik de 1.2.x versie (oudere Android, dacht 4.2.x ofzo). Deze nieuwe versie moest ik er wel 'handmatig' opzetten omdat de Kitkat versie nog niet via automatische update te installeren was toen. Weet niet of dat nu al wel zo is, maar misschien krijg je hem als je hem nu koopt al met Kitkat?

Maar goed het probleempje dat ik had was door mij zelf veroorzaakt, ik had namelijk de 'partities gewisseld' zodat ik dus niet meer aan die limiet van 3GB apps folder zat. Maar toen ik (tijdelijk) problemen had met whatsapp wou ik weer terug naar mn oude versie.
Enige wat ik toen vergeten was, was de partities weer terug te zetten waardoor alles helemaal niet meer goed zat bij mn oude versie van ColorOS. Op het forum echter stond wel in het rood met caps letters dat je dit terug moest zetten, maar in mijn humeur toen was ik dat even vergeten :| . Maar goed, heb het wel weer goed gekregen en toen maar weer de nieuwe versie erop gezet. Had ook 'Push Notification' ding geprobeerd (zonder root) maar daardoor ging mn batterij wat sneller leeg en was gewend aan de goeie batterij duur van mijn phone als je hm niet gebruikt :9 . Maar dat was na twee dagen en instellingen aanpassen opeens over.

Cyanogenmod had ik niet voor gekozen omdat ik dan Maxxaudio en 'Ultra HD' camera functie onder andere verlies. En vind ColorOS persoonlijk echt top. Zeker nadat ik het black thema had gevonden :+
Volgens mij werkt CM11s (OnePlus) wel met de Oppo camera.

Is het moeilijk om de partities aan te passen eigenlijk? 3GB is denk ik te weing voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
RickvB schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Volgens mij werkt CM11s (OnePlus) wel met de Oppo camera.

Is het moeilijk om de partities aan te passen eigenlijk? 3GB is denk ik te weing voor mij :)
Camera werkt wel, alleen gaat een standaard functie verloren.

3GB partities omwisselen is een eitje met ColorOS 2.0.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Het is ook naar mijn mening een erg fijne telefoon, Color OS werkt zeer mooi.
Twee dingen om rekening mee te houden:
1) Kitkat is nog steeds niet als OTA update uitgebracht en zal je zelf moeten installeren.
Er is een stabiele versie 2.0, maar de laatste bèta is degene die je wilt installeren, deze werkt stabieler en heeft inderdaad unified storage (het samenvoegen van de partities).
2) ik heb persoonlijk twijfels of ze ooit een update voor Lollipop zullen uitbrengen, Kitkat heeft ook al erg lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik kan Cyanogenmod 12 van harte aanbevelen voor de Find 7a. Ik gebruik 'm nu sinds een week en hij is echt retesnel en vooralsnog bug vrij. Ik kom al van een custom ROM af (KaKulayOs), die gebaseerd is op ColorOS, en die was alweer sneller dan stock. CM12 is echter nóg snappier, waarschijnlijk is dit het effect van ART ten opzichte van Dalvik. Mijn hoop dat Oppo zelf komt met een Lollipop rom is al lang vervlogen, zelfs KitKat is al lastig voor ze. :/

Double tap to wake en sleep werkt gelukkig in CM, dat vond ik ook zo fijn aan ColorOS. De overige offscreen commando's mis ik niet zo. Wat ook fijn is aan CM is dat je de hardware buttons voor menu, back en home uit kunt schakelen. Ik heb nu weer on-screen buttons, waardoor je weer een dedicated knop hebt voor laatst geopende apps. Dit was mijn grootste ergernis aan ColorOS, het onoverzichtelijke multitask overzicht. Dit werkt gelukkig weer prettiger en vooral een stuk sneller. Of je dit fijn vind is zeer persoonlijk, maar ik had hiervoor een Nexus 4 die het ook al had. Ik was er na 10 minuten weer aan gewend.

Het enige wat ik mis is de camera van Oppo, maar dan met name de mogelijkheid om foto's op je SD kaart te zetten. Met de standaard CM camera en de Google Camera app uit de Playstore is het alleen mogelijk om dit op je telefoongeheugen te zetten op Android 5.X. Onbegrijpelijk... 8)7

Hopelijk komt er nog een volledig werkende port van de Oppo camera uit binnenkort.

Ik zou zeggen maak een Nandroid backup van je huidige ROM en probeer het 's, je kunt altijd zo weer terug. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
JunkO schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:18:
Ik kan Cyanogenmod 12 van harte aanbevelen voor de Find 7a. Ik gebruik 'm nu sinds een week en hij is echt retesnel en vooralsnog bug vrij. Ik kom al van een custom ROM af (KaKulayOs), die gebaseerd is op ColorOS, en die was alweer sneller dan stock. CM12 is echter nóg snappier, waarschijnlijk is dit het effect van ART ten opzichte van Dalvik. Mijn hoop dat Oppo zelf komt met een Lollipop rom is al lang vervlogen, zelfs KitKat is al lastig voor ze. :/

Double tap to wake en sleep werkt gelukkig in CM, dat vond ik ook zo fijn aan ColorOS. De overige offscreen commando's mis ik niet zo. Wat ook fijn is aan CM is dat je de hardware buttons voor menu, back en home uit kunt schakelen. Ik heb nu weer on-screen buttons, waardoor je weer een dedicated knop hebt voor laatst geopende apps. Dit was mijn grootste ergernis aan ColorOS, het onoverzichtelijke multitask overzicht. Dit werkt gelukkig weer prettiger en vooral een stuk sneller. Of je dit fijn vind is zeer persoonlijk, maar ik had hiervoor een Nexus 4 die het ook al had. Ik was er na 10 minuten weer aan gewend.

Het enige wat ik mis is de camera van Oppo, maar dan met name de mogelijkheid om foto's op je SD kaart te zetten. Met de standaard CM camera en de Google Camera app uit de Playstore is het alleen mogelijk om dit op je telefoongeheugen te zetten op Android 5.X. Onbegrijpelijk... 8)7

Hopelijk komt er nog een volledig werkende port van de Oppo camera uit binnenkort.

Ik zou zeggen maak een Nandroid backup van je huidige ROM en probeer het 's, je kunt altijd zo weer terug. :)
Ik al er eens mee gaan spelen als ik hem heb. :)

Als ik gelijk van ColorOS op Android 4.3 (de standaard mat partities) naar CM12 ga, zijn de partities dan al veranderd of moet ik dan eerst op ColorOS 2.0 (Android 4.4) unified storage aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
RickvB schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:26:
[...]

Ik al er eens mee gaan spelen als ik hem heb. :)

Als ik gelijk van ColorOS op Android 4.3 (de standaard mat partities) naar CM12 ga, zijn de partities dan al veranderd of moet ik dan eerst op ColorOS 2.0 (Android 4.4) unified storage aanzetten?
Helaas ondersteund CM12 nog geen unified storage op dit moment, dus dat zal helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Zelf wil ik binnenkort eens voor het eerst op de Find 7a een custom rom uitproberen, had dat bij deze telefoon nog nooit gedaan omdat ik gewoon zo blij ben met Color OS.
Zat daar zelf aan Nameless rom te denken, deze is lollypop en ondersteund ook unified storage.
Ben benieuwd of ik gewoon gewend ben geraakt aan Color OS of dat het echt fijner is 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Prodigy.NL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:50:
Zelf wil ik binnenkort eens voor het eerst op de Find 7a een custom rom uitproberen, had dat bij deze telefoon nog nooit gedaan omdat ik gewoon zo blij ben met Color OS.
Zat daar zelf aan Nameless rom te denken, deze is lollypop en ondersteund ook unified storage.
Ben benieuwd of ik gewoon gewend ben geraakt aan Color OS of dat het echt fijner is 😃
Mocht je toch teveel gehecht blijken te zijn aan ColorOS dan kan ik je KaKulayOS adviseren. Een op ColorOS gebaseerde ROM op Android 4.4.2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2789828

Nameless hoor ik overigens wel goede verhalen over, maar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 6% gewijzigd door JunkO op 12-03-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Eigenlijk is mijn OPPO find 7a een perfect toestel. (op storage na, maar link2sd lost dit prima op.)
Het is ook het eerste toestel dat ik na 9 maanden niet wil inwisselen..... Zelfs niet door Samsung Galaxy S6.
Ik draai nu al maanden CM 11 en die bevalt me ook perfect... _/-\o_
Ik zou hem direct weer kopen, vooral dat snelle opladen is waanzinnig en de 4k video opname heeft voor gezorgd dat er nu een mooie 4K Samsung "in da house" is ...

Is er een goede reden om CM12 te gaan gebruiken ? of iets anders ?

Help, ik ben een tweaker/hacker maar ik ben blij met zoals hij nu is ... Erg he!! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Sparcky op 15-03-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik krijg bijna mijn geld terug van de MediaMarkt van mijn LG G3. :) (Werkt niet goed)

Ik wil dus graag de Oppo find 7a kopen maar nu vraag ik me ook wel af:

Wat zijn jullie ervaringen met Oppostyle? (Ouders vertrouwen het niet)
Je moet ook met paypal betalen enzo, waar ik geen fan van ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Oppostyle is een betrouwbare site, had daar 2 jaar geleden de Find 5 gekocht en kreeg deze netjes een paar dagen later binnen. Je kunt gewoon bestellen.

[ Voor 106% gewijzigd door Adipose op 16-03-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
RickvB schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:05:
Ik krijg bijna mijn geld terug van de MediaMarkt van mijn LG G3. :) (Werkt niet goed)

Ik wil dus graag de Oppo find 7a kopen maar nu vraag ik me ook wel af:

Wat zijn jullie ervaringen met Oppostyle? (Ouders vertrouwen het niet)
Je moet ook met paypal betalen enzo, waar ik geen fan van ben...
Paypal is zelf ook niet echt iets wat ik gebruik. Destijds had ik creditcard van mn buurman geleend om mn oppo find 5 te kopen. Als je bij betalen op de tweede optie klikt waar staat dat je een paypal acc gaat aanmaken kun je met creditcard betalen. (Volgens mij) is het dan (nu nog) zo dat als je geen ww voor paypal invoerd je geen paypal acc aanmaakt. Dus kan ook zonder als je creditcard hebt.

Mijn huidige oppo find 7a gekocht met Rabocard (soort creditcard van rabobank). Tevreden, en prima. Alleen garantie wat lastiger omdat je dan je telefoon moet terugsturen en daar kan natuurlijk altijd wat bij mis gaan.
Telefoons zijn super, maar als je hem laat vallen en ie is stuk dan ben je een beetje de klos, dus ik zou een hoesje nemen ;) . Op ebay kun je daar wel wat leuke vinden, duurt alleen wel een aantal weken voordat ik hm had.
Dus dat's mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-07 12:49
YsWDesign schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:43:
Oppostyle is een betrouwbare site, had daar 2 jaar geleden de Find 5 gekocht en kreeg deze netjes een paar dagen later binnen. Je kunt gewoon bestellen.
Mijn ouders vertrouwden het ook niet. Ik heb ze overgehaald door te zeggen dat ze de officiele en enige retailer zijn van Oppo toestellen in Europa, en dat PayPal zekerheid bij aankoop levert.
Verder ontving ik de Oppo snel en kreeg ik ook een snelle reactie voor de studentenkorting.

Ik kan oppostyle alleen maar aanraden. Let wel op dat de prijs die aangegeven staat bij checkout nog eurocenten er bij krijgt. 10 euro kan dus ook 10,56 zijn.

Edit: ik heb dit hoesje besteld bij oppomart. Verzending duurde wat langer maar hij kwam goed verpakt aan.

[ Voor 19% gewijzigd door miredom op 16-03-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
miredom schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:05:
[...]

Mijn ouders vertrouwden het ook niet. Ik heb ze overgehaald door te zeggen dat ze de officiele en enige retailer zijn van Oppo toestellen in Europa, en dat PayPal zekerheid bij aankoop levert.
Verder ontving ik de Oppo snel en kreeg ik ook een snelle reactie voor de studentenkorting.

Ik kan oppostyle alleen maar aanraden. Let wel op dat de prijs die aangegeven staat bij checkout nog eurocenten er bij krijgt. 10 euro kan dus ook 10,56 zijn.

Edit: ik heb dit hoesje besteld bij oppomart. Verzending duurde wat langer maar hij kwam goed verpakt aan.
Studenten korting is idd snel geregeld en bespaard toch weer wat geld. Stuur gewoon een email van je school email naar hun met dat je studentenkorting wil. (Zoek even in dit of in het oppo find 5 forum voor een linkje, bij 'zoek in het Forum' studentenkorting in typen en zoeken naar een linkje ;) )
En dat hoesje, heb ik ook. Erg fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Oke, het zit dus wel goed zo te lezen.

Hoelang duurde bij jullie de levering? heb binnen 2 weken een telefoon nodig, moet wel lukken toch?
Hopelijk krijg ik vrijdag mijn geld terug van m'n LG, daarna gelijk bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Twee jaar terug had ik de find 5 binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Jammer genoeg nos steeds mijn geld niet terug van de MediaMarkt, word waarschijnlijk dinsdag pas. Ik hoop dat ze dan nog de reloaded aanbieding hebben.

Ik las ook op internet dat mensen problmen hadden met datatoegang, maar aangezien dat al bij ColorOS 1.2 was lijkt mij dat dit al verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
het zegt mij niets in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Eindelijk mijn geld terug van mijn LG G3, (Wel de quadbeat 2 oortjes gehouden :D )

Nu maar de Find 7a reloaded bestellen :)
hopellijk is hij er snel.

Gebruiken jullie ColorOS of een andere ROM?

[ Voor 28% gewijzigd door RickvB op 25-03-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
RickvB schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:38:
Eindelijk mijn geld terug van mijn LG G3, (Wel de quadbeat 2 oortjes gehouden :D )

Nu maar de Find 7a reloaded bestellen :)
hopellijk is hij er snel.

Gebruiken jullie ColorOS of een andere ROM?
Ik gebruik CM 12 op dit momen, het is de versie van Cyanogenmod zelf. Hij is op dit moment nog in nightlies maar hij is stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
miredom schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Ik gebruik CM 12 op dit momen, het is de versie van Cyanogenmod zelf. Hij is op dit moment nog in nightlies maar hij is stabiel.
Weet je misschien of CM12 ext4 op sd kaart ondersteunt?
aangezien je de 3 GB partitie voor apps hebt. of heb je er bijna geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Ik weet niet of CM 12 ext4 ondersteunt, ik kende het zelf eigenlijk niet moet ik eerlijk zijn. Ik heb wel last van de max 3GB partitie voor apps, ik dacht zelf dat het een bug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
miredom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:50:
Ik weet niet of CM 12 ext4 ondersteunt, ik kende het zelf eigenlijk niet moet ik eerlijk zijn. Ik heb wel last van de max 3GB partitie voor apps, ik dacht zelf dat het een bug was.
Valt de data die de apps opslaan ook in de partitie? anders is een app zoals Real Racing 3 wel onmogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Volgensmij wel, ik installeerde een grote game en toen kon ik maar 1 app installeren. Nadat ik die game verwijderde kon ik meerdere apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Vandaag eindelijk mijn Oppo Find 7a binnen :)
Tot nu toe zeer tevreden, mooi scherp scherm en nergens last van.
Hij is ook lekker snel en ik heb gelukkig geen last van de 3 GB partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Aangezien ik af ga zien van de OPO en wil kiezen voor de Oppo Find 7a heb ik nog wel wat vragen, hopelijk kunnen jullie dat beantwoorden...

Ten eerste wil ik waarschijnlijk CM erop gooien. Er is wel een officiele CM ROM beschikbaar... maar hoe zit het dan met de garantie(warranty)? Ik heb op diverse forums wel gelezen dat het (in hun ogen) gewoon er op blijft (kan wel aangezien Oppo ook zelf CM uitrolt), maar ik wil het horen van mede Tweakers....

Ten tweede... ehh.. ah ja: reloaded. Dat is een mooi woord voor refurbished, toch?

En klopt het dat het ongeveer een weekje duurt van bestellen tot afleveren?

Ben heel erg beniewd, overstappen vanaf de iPhone 4s... Zal heel wat anders zijn :)

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
HELP!

Ik heb nog 2 dagen om een refund te vragen bij oppostyle. en aangezien mijn touchscreen niet goed werkt en ik helemaal klaar ben met die partitie wil ik hem graag terugsturen!

Maar als ik bij refund ga moet ik 2 files toevoegen, er staat niet bij wat deze files moeten zijn. Enig idee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik heb de Find 7a iets van 25 dagen gehad. maar het touchscreen werkte niet goed dus ik heb hem teruggestuurd voor een refund.

Helaas, nu maar weer kijken naar een andere telefoon... dat word dan de 5e dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Find 7a
Heb problemen met Tomtom Go Mobile,hij installeert,haalt de kaarten op maar dan een Force Close.
Heb al cache gewist,factory reset etc.
Zowel op Color als op Custom rom (Nameless 4.4.4)
Het is een upgrade van mijn aangekochte Tomtom Benelux,die het wél goed doet.
Op mijn andere toestellen installeert hij en werkt zonder problemen,dus aan mijn Gmail account ligt het niet,ik kan gewoon andere aankopen gewoon installeren en het werkt.
Ik snap het niet ondanks mijn ervaring met Android.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Niet gewoon voor een vervanging Rick? Je bent de 2e waarvan ik ooit heb gehoord met touchscreen problemen. Het is niet iets wat volgensmij veel vaker voorkomt.

Ludoke, het probleem zegt me niets.
Misschien dat het mogelijk is dat je er met Titanium Backup een back up van maakt op een andere telefoon (als die geroot is) en dat je die back up terug zet op je Find?
Heb zelf nog nooit zo iets geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat dit wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Prodigy.NL schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:05:
Niet gewoon voor een vervanging Rick? Je bent de 2e waarvan ik ooit heb gehoord met touchscreen problemen. Het is niet iets wat volgensmij veel vaker voorkomt.
Ik heb hem toch maar gewoon teruggestuurd. Het was iets met statische elektriciteit ben ik achter gekomen.

Ze hebben de refund goedgekeurd en ze hebben het toestel, ik moet nu alleen "Confirm you information" doen.
Waarschijnlijk moet ik MN PayPal adres sturen om het geld naar over te maken. Dus dat geld heb ik dan weer terug.

En ik mag de accessoires houden (SD van 32 GB, draadloze koptelefoon :)

Heb nu een Galaxy S5 plus (Snapdragon 805 :D) toch fijner, zo'n toestel dat ik met 1 hand kan bedienen.

Maar ik mis bepaalde dingen van de Oppo wel, vooral het opladen. Alles is sloom vergeleken met VOOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Wel enorme nice dat je de headset en de SD kaart mag houden.

Succes met de S5 plus, hopelijk dat een Vooc-loze telefoon nog bevalt.
Ben daar in mijn geval wel wat bang voor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een link naar de laatste ColorOs internationale mét PlayStore en de bijhorende stock recovery voor de Find 7a en een beetje uitleg om die recovery te flashen ?

Mijn dank zou groot zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:07:
Heeft er iemand een link naar de laatste ColorOs internationale mét PlayStore en de bijhorende stock recovery voor de Find 7a en een beetje uitleg om die recovery te flashen ?

Mijn dank zou groot zijn
ColorOS
http://www.oppoforums.com...0-8i-stable-kitkat.25792/

Stock Recovery
https://www.copy.com/s/AlJzJqDwonuUAuHD/recovery-ver1.2.img

Graag gedaan. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JunkO op 04-05-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JunkO

Dank je zeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik heb mijn geld terug gekregen van Oppostyle, alles is goed afgehandeld, maar ze hadden wel iets duidelijker mogen zijn over de handelingen die je moet doen om het terug te sturen.

Ik had voor de zekerheid toch maar cyanogenmod er af gehaald en ColorOS erop gezet met de ColorOS recovery.

Ik heb het geld terug min de compensatie voor het verzenden, wat €20 bedraagt (+€15 voor het verzenden aan mijn kant). Maar die €35 ga ik niet moeilijk over doen. Ik mag de Draadloze koptelefoon en 32GB sandisk sd kaart houden. Plus alle andere accessoires wat alles bij elkaar €120 euro is.

Nu ook erg tevreden met de S5 plus, Alleen toch jammer dat deze geen qualcomm quikcharge 2.0 ondersteund, want het snel opladen mis je echt.

Iemand nog interesse in Oppo Find 7 accessoires?
Ik krijg over een week nog een hoesje binnen en dan gaat het allemaal op marktplaats.(De koptelefoon en de Sdkaart natuurlijk niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickvB schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:20:
Ik heb mijn geld terug gekregen van Oppostyle, alles is goed afgehandeld, maar ze hadden wel iets duidelijker mogen zijn over de handelingen die je moet doen om het terug te sturen.

Ik had voor de zekerheid toch maar cyanogenmod er af gehaald en ColorOS erop gezet met de ColorOS recovery.

Ik heb het geld terug min de compensatie voor het verzenden, wat €20 bedraagt (+€15 voor het verzenden aan mijn kant). Maar die €35 ga ik niet moeilijk over doen. Ik mag de Draadloze koptelefoon en 32GB sandisk sd kaart houden. Plus alle andere accessoires wat alles bij elkaar €120 euro is.

Nu ook erg tevreden met de S5 plus, Alleen toch jammer dat deze geen qualcomm quikcharge 2.0 ondersteund, want het snel opladen mis je echt.

Iemand nog interesse in Oppo Find 7 accessoires?
Ik krijg over een week nog een hoesje binnen en dan gaat het allemaal op marktplaats.(De koptelefoon en de Sdkaart natuurlijk niet ;) )
Welke accessoires? Toevallig een Astro Black backcover bij ? Ik woon wel in Belgie( Antwerpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:53:
[...]

Welke accessoires? Toevallig een Astro Black backcover bij ? Ik woon wel in Belgie( Antwerpen)
Helaas,
De Astro black cover moest op de telefoon bij het verzenden.

Ik heb een VOOC charger
Oppo flipcase
hard plastic achterkantje
screen protector
en over 1 week een rubber case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik wil jullie even laten weten, als jullie nog hoedlsjes willen of een vooc oplader, dat het op marktplaats staar. Misschien heeft iemand er nog iets aan.

Hou het er maar bij, om er geen verkoop topic van te maken..
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste