De camera van de galaxy S5 is bijna in alle aspecten een stuk tot veel beter dan de m8 (blijkt ook uit de talloze reviews op het internet). Voor social media use etc is een m8 prima, alles wat verder gaat dan dit wordt een lastig verhaal met de M8.
@CLB, in je filmpje bij Androidworld noem je een aantal interessante zaken.
- Zo vind je het 'zwart' bij de M8 nog dieper zwart t.o.v. bij de S5 (als ik het goed had gehoord hoor), mocht dit zo zijn: in mijn optiek duidelijk niet waar. Het superamoled scherm is superieus op dit gebied.
- Het scherm van de m8 lijkt iets te 'zweven', net zoals bij de OneX ook het geval was, klopt idd, ziet er erg mooi uit! (of veel andere mensen dit merken is in 2e)
- Je vind de M8 beter in de hand liggen dan een S5. Ook dit is persoonlijk, maar feit is dat de m8 simpelweg een stuk langer is, daardoor voor mij een heeel stuk minder goed in de hand ligt, en het verbaasd me een beetje dat jij dit anders ziet. Kom ik later op terug.
- de S5 zou 'goedkoop' en totaal niet premium aanvoelen. Dit is natuurlijk ook een erg persoonlijke mening, die ik overigens totaal niet deel. Geen enkele Galaxy toestel voelt zo premium aan als de S5 (ook de note 3 niet vanuit mijn beleving). Het verschil hierin zit hem ook een beetje tussen de witte en zwarte variant, waarbij de zwarte variant echt veel meer premium feeling geeft dan de witte variant.
Daarnaast heb je de bijkomende voordelen dat de S5 waterbestendig is (ip67), maar ook véél lichter in de hand ligt dan een M8, compacter, én minder lang, dit zorgt ervoor dat de S5 echt lekkerder in de hand aanvoelt, vandaar dat ik het best opmerkelijk vond dat je de M8 tóch beter in de hand vond liggen (maar ieder z'n ding natuurlijk!). Bovendien is de M8 erg glad om vast te houden (iets wat iedereen opmerkt in mijn omgeving), wellicht dat ze daarom zelf al een cover voor de achterkant in de doos zetten

.
- Terugkomend op scherm, de scherm v/d S5 vind ik(!) in alle opzichten beter dan de m8. Zowel in kijkhoeken, contrast, etc etc etc. Bovendien kan je de scherm aanpassen en instellen op verschillende settings, waardoor iedereen zijn favoriete 'kleurenprofiel' kan kiezen. Bovendien kan je het scherm veel verder dimmen, waardoor het 's nachts in bed een heeel stuk fijner leest
- over settings gesproken, je hebt ze allemaal geteld (wat goed!). Het zijn er idd meer dan de HTC one. Voor Tweakers is dat heerlijk, omdat je zóveel kan instellen naar wens. Bovendien kan het setting scherm op verschillende manieren worden ingedeeld (met categorieën) of in een lijst onder elkaar. Hier kan iedereen de fijnste wijze kiezen.
Is het erg om veel instellingen te hebben? Nee, voor mij niet. Bovendien heeft een groot deel v/d massa al enig ervaring met android phones van Samsung, en die zullen binnen mum van tijd exact weten waar wat staat.
Same goes with the notification bar. Ook hier heb je een aantal toggles, waarvan ik alleen maar kon hopen dat bij de M8 dit ook zo was. Bovendien kan je deze zelf instellen op volgorde van prioriteit. Die toggles zorgen er bovendien voor dat je al die settings niet eens in hoeft in te gaan
Zo kan ik wel even doorgaan. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat de S5 minstens zo veel biedt als een M8, en voor sommigen nog véél meer (met verwijderbare accu, 16 MP camera, vingerprintscanner, waterbestendigheid, beste beeldscherm op de markt (aldus Displaymate, maar bovendien ook vele andere reviews). De m8 vind ik ook prachtig, en heeft zeker weten een premium feeling (voor de één meer dan de ander).
p.s. Als stagiaire bij Androidworld is het natuurlijk erg belangrijk om je mening te geven en je visie te kunnen delen met anderen, maar het komt (zonder dat je het door hebt waarschijnlijk), in het filmpje en ook hier wel érg duidelijk over dat je niets met Samsung hebt (wat je ook eerlijk aangeeft). De uitdaging zit hem dan in het feit om tóch zaken van beide kanten belichten, en een 'tunnelvisie' proberen te verkomen. Eigen visie en mening delen is belangrijk, en dit moet je altijd zonder slag of stoot ook doen, maar ik schrijf dit graag als een stukje feedback die je verder kan helpen in je ontwikkeling in de telecomsector

.
Hier nog een filmpje van iemand die ook wég is van een M8, maar ook wat kritiekpuntjes geeft:
YouTube: HTC One (M8): What I don't like
Haha, tja k weet dat ik erg als een Samsung fan overkom, maar ik licht enkel toe wat ik qua sterkte zie vanuit oogpunt van Samsung. Kan ook een heel betoog over de m8 in positieve zin schrijven, alleen dat is al meerdere keren gedaan:).
[
Voor 5% gewijzigd door
ri0ta op 10-04-2014 15:10
]