Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 21:32

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

CLB schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:00:
[...]

Is niet geheel waar natuurlijk :) Snellere CPU's in de nieuwe telefoons (verwaarsloosbaar maar 't is wel zo)
Stereospeakers bij de HTC One (M8) en Xperia Z2, Nexus heeft geen microSD-kaartslot, geen infrarood...
Geen stof- / waterdichtheid... Sony heeft 3GB RAM, grotere accu-capaciteit. Dus 'zelfde specs' mwah nee..
En de Nexus 5 heeft geen Micro SD port.

Dat is voor mij persoonlijk weer een dealbreaker met 60GB aan FLAC files. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noemde ik toch ook ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 21:32

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Oeps. :P

Dacht toch echt je post goed gelezen te hebben. :z

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Klinkt mierenneukerig, maar je micro-USB achter een klepje stoppen, really Sony? (Of is dat nu ook al, heb nog nooit eerder naar een Sony telefoon gekeken.)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas een minpuntje, wat je krijgt door de waterdichtheid van het apparaat :) Heeft Samsung ook.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:13:
Mwoah, ik heb ook liever een led die verschillende kleuren laat zien gelinkt aan een bepaalt soort notificatie. Maar in de basis gaat het erom dat je wordt ingelicht dat er een bericht is, in welke vorm dan ook ... kijken doe je dan toch wel (mensen zijn nieuwsgierig nietwaar?). Wat ik storendende vind is dat mijn huidge One een zodanig kleine led heeft dat je die eigenlijk alleen 's avonds ziet. Zo te zien is dat ongewijzigd gebleven :(
Mwah als ik zie dat het een rood of blauw lichtje is ben ik veel meer geïnteresseerd dan paars/oranje. Dat eerste betekent namelijk dat het een gemist gesprek of een agenda afspraak is. Dat laatste slechts een e-mail of Whatsapp. Ben ik in gezelschap zal ik dus enkel op de eerste twee reageren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:32
Steeffoon schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:14:
[...]
Dat vind ik wel jammer.
Mijn huidige Galaxy S3 heeft een fel notificatielicht. Ideaal. Maar het kan aan mij liggen,als tie naast me ligt, heb ik de heel tijd het gevoel, dat ie knippert. Terwijl die gewoon uit is :X
Zo fel zelfs dat ik via NFC dat klotelampje iedere avond uit zet. Overdag erger ik me er ook aan als hij naast me ligt en blijft knipperen als ik een mail (die ik lees op mijn laptop) binnenkrijg terwijl geluid uit staat. Heb wel kleurtjes ingesteld per app, maar verschil tussen paars en wit is soms al moeilijk te zien. Ja, het is leuk als de telefoon het kan, maar voor mij geen must. Meestal toch mijn telefoon in mijn zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

barrymossel schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:17:
[...]

Zo fel zelfs dat ik via NFC dat klotelampje iedere avond uit zet. Overdag erger ik me er ook aan als hij naast me ligt en blijft knipperen als ik een mail (die ik lees op mijn laptop) binnenkrijg terwijl geluid uit staat. Heb wel kleurtjes ingesteld per app, maar verschil tussen paars en wit is soms al moeilijk te zien. Ja, het is leuk als de telefoon het kan, maar voor mij geen must. Meestal toch mijn telefoon in mijn zak...
Ben ik wel met je eens,dat die in de nacht erg fel is.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:04
Je kunt ook blokkeerstand aanzetten, dan gaat 'ie ook uit als het scherm uit staat. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-04-2014 23:20 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Of je stelt een profiel in dat 's nachts je notificaties uit zet inclusief het "charging" lampje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:20:
De Z2 is absorbitant groot door z'n verschrikkelijke bezels, ja ik overdrijf, maar dat is gewoon zonde :(
Ik was bij MM om de Z1 te bekijken, aangezien die nagenoeg hetzelfde zou zijn als de Z2
Lang getwijfeld om idd de Z2 te gaan nemen, maar uiteindelijk heeft voor mij de verwisselbare accu de doorslag gegeven.
imo was verder het enige pluspunt het echte onderwaterwerk van de Sony's.

Ik heb de S5 besteld deze ronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 16:44

Comgenie

Soms heb je dat

Hier ook nog flink aan het twijfelen. Vooral dankzij de aanbieding voor de M8 bij T-Mobile in Arnhem (Vlak naast mijn werk): 40 pm voor 2 jaar, met 6GB data (50 mbit).

Tot nu toe ook vooral fan geweest van HTC (Afgelopen 4 toestellen waren een HTC, ik heb nu de One X), maar de M8 lijkt toch wel een paar vervelende nadelen te hebben. Een mindere camera (Volgens vele hands on reviews). Officieel niet waterdicht (ivm garantie na gebruik in de regen bijv.).

De Z2 lijkt me zeker het beste van deze 3. 4k video is natuurlijk leuk om te spelen (Weet iemand op welke resolutie de Slow-motion video's max kunnen worden genomen?). Meer geheugen is altijd fijn. De batterij is groter (De M8 is wel zuiniger, maar via custom roms valt er vast nog veel te halen voor de Z2).

Alleen, custom roms.. Kunnen die bij de Sony probleemloos erop worden gezet zonder gebruik te hoeven maken van tijdelijke exploits? (Bij HTC kan je de unlock key aanvragen en daarna doen wat je ermee wilt). Ik installeer custom roms meestal pas na een jaar wanneer ik wat nieuws wil zien of mijn batterij duur wil verbeteren, dus garantie heeft wat minder zorgen wat dat betreft.

De samsung is een beetje een Meh. Teveel mee geleverde troep en het PC programma Kies moeten gebruiken. Personelijk vind ik het design helemaal niks. De multi-window feature is wel geweldig, maar deze feature begint langzaam ook in custom roms te verschijnen van andere toestellen.

Alleen die levertijd van die Z2...

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb ook getwijfeld tussen de Z2 en de S5. HTC heeft nooit zo hoog op mijn verlanglijstje gestaan (behalve de HTC HD2, best phone ever), dus de One zou 'm sowieso niet worden. Uiteindelijk voor de Z2 gegaan, door zijn goede stof- en waterdichtheid. En het uiterlijk natuurlijk, echt een Rolls Royce onder de smartphones. Verder ben ik ook erg te spreken over de camera en het hoogwaardige materiaal.

Ik was gelukkig op tijd met de pre-order, waardoor ik ook nog een gratis headset meepak.
Tja, de levertijd is minder. Maar dat heb ik echt wel voor de Z2 over. 9 mei kan ik 'm verwachten. Mooi dealtje gepakt, 1-jarig abonnement voor in totaal 668 euro (tel. & abo kosten). Statistisch gezien heb ik dus een abonnement van 1,50 per maand:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Eind deze maand loopt mijn abo af, dus ook weer tijd voor een nieuwe foon! Wel een geweldige tijd trouwens, zoveel keuze tussen de allernieuwste of niet meer zo nieuwe flagships. Tot nu toe nog geen voorkeur kunnen vormen, welke ik doorgaans baseer op user reviews en de ervaringen op de desbetreffende fora.
Maar ik ben toch het meest benieuwd naar de presentatie van de OnePlus met een prijs die onder de 350 Euro _/-\o_ duikt volgens OnePlus zelf:
https://plus.google.com/1...4862411/posts/6jbr9nKrCLU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Comgenie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:01:
Hier ook nog flink aan het twijfelen. Vooral dankzij de aanbieding voor de M8 bij T-Mobile in Arnhem (Vlak naast mijn werk): 40 pm voor 2 jaar, met 6GB data (50 mbit).

Tot nu toe ook vooral fan geweest van HTC (Afgelopen 4 toestellen waren een HTC, ik heb nu de One X), maar de M8 lijkt toch wel een paar vervelende nadelen te hebben. Een mindere camera (Volgens vele hands on reviews). Officieel niet waterdicht (ivm garantie na gebruik in de regen bijv.).

De Z2 lijkt me zeker het beste van deze 3. 4k video is natuurlijk leuk om te spelen (Weet iemand op welke resolutie de Slow-motion video's max kunnen worden genomen?). Meer geheugen is altijd fijn. De batterij is groter (De M8 is wel zuiniger, maar via custom roms valt er vast nog veel te halen voor de Z2).

Alleen, custom roms.. Kunnen die bij de Sony probleemloos erop worden gezet zonder gebruik te hoeven maken van tijdelijke exploits? (Bij HTC kan je de unlock key aanvragen en daarna doen wat je ermee wilt). Ik installeer custom roms meestal pas na een jaar wanneer ik wat nieuws wil zien of mijn batterij duur wil verbeteren, dus garantie heeft wat minder zorgen wat dat betreft.

De samsung is een beetje een Meh. Teveel mee geleverde troep en het PC programma Kies moeten gebruiken. Personelijk vind ik het design helemaal niks. De multi-window feature is wel geweldig, maar deze feature begint langzaam ook in custom roms te verschijnen van andere toestellen.

Alleen die levertijd van die Z2...
gaat ook gewoon in stock roms.
er was een xppsed module waarmee multi window op elk android toestel zou werken het ging wel met mijn s3 op cyanogenmod.
maar ik weet de naam nietmeet gewoon eventjes google'en en sony heeft ook nig de small apps daarmee kun je wel video's enz. kijken als je iets anders doet maar dan moet je wel wat apps installeren

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:07
Comgenie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:01:
Daar doet Sony helemaal niet moeilijk over, sterker nog ze ontwikkelen zelf tools om bijvoorbeeld mee te flashen, namelijk Emma. Verder kun je alles vinden op developer.sonymobile.com, tot complete handleidingen aan toe. Wat betreft customization is Sony denk ik het meest open en behulpzaam.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569499

S5 plastic troep lees ik overal.

Maar voorlopig:

En nee aluminium is voor mij geen pre. 
Want plastic kan ook heel sterk en premium zijn .....

YouTube: Samsung Galaxy S5 vs Samsung Galaxy S4 Drop Test!

En het scherm. Tja echt Top

http://mobiel.nu.nl/tech/...5-uitzonderlijk-goed.html

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 569499 op 07-04-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Laatst online: 23-05 16:44

Comgenie

Soms heb je dat

Moi_in_actie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:30:
[...]

Daar doet Sony helemaal niet moeilijk over, sterker nog ze ontwikkelen zelf tools om bijvoorbeeld mee te flashen, namelijk Emma. Verder kun je alles vinden op developer.sonymobile.com, tot complete handleidingen aan toe. Wat betreft customization is Sony denk ik het meest open en behulpzaam.
Kijk dat ziet er mooi uit :). Bedankt. Daarmee staat mijn keuze inmiddels vast.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De drop test ziet er goed uit voor de S5. Prima bouwkwaliteit die volgens mij qua duurzaamheid niet onder doet voor de HTC of Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:41

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb een aantal weken geleden de S5 besteld (verlenging bij T-mobile), maar twijfel nu of ik deze moet cancellen tgv de HTC One M8.

Voor mij persoonlijk zijn dit de overwegingen tussen de twee:

Samsung S5:
+ Camera
+ Kwaliteit van beelscherm
+ Waterdicht
+ Gewicht
+ Gratis cover erbij

HTC
+ Bouwkwaliteit: aluminium gisteren vastgehad, voelt goed
+ Leverbaarheid: HTC is nu leverbaar (S5 pas eind april in mijn geval)
+ Interface (Sense)
+ Speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Los van de camera is, op basis van de prijs, de Nexus 5 voor mij nog steeds de beste telefoon van dit moment.
Snapdragon 800 vs 801 merk je toch niet, snelle updates en geen bloatware. Onzin als stereospeakers en hartslagmeters kunnen mij ook niet bekoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 07-04-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snapdragon 801 maakt gebruik van eMMC 5.0 dus ik denk dat je dat wel merkt.

@ vanDaal: bij de HTC krijg je een TPU-hoesje gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 368035 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:00:
Los van de camera is, op basis van de prijs, de Nexus 5 voor mij nog steeds de beste telefoon van dit moment.
Snapdragon 800 vs 801 merk je toch niet, snelle updates en geen bloatware. Onzin als stereospeakers en hartslagmeters kunnen mij ook niet bekoren.
Klopt, de Nexus 5 is gewoon erg goed :) Behalve batterijleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanDaal schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:27:
Ik heb een aantal weken geleden de S5 besteld (verlenging bij T-mobile), maar twijfel nu of ik deze moet cancellen tgv de HTC One M8.

Voor mij persoonlijk zijn dit de overwegingen tussen de twee:

Samsung S5:
+ Camera
+ Kwaliteit van beelscherm
+ Waterdicht
+ Gewicht
+ Gratis cover erbij

HTC
+ Bouwkwaliteit: aluminium gisteren vastgehad, voelt goed
+ Leverbaarheid: HTC is nu leverbaar (S5 pas eind april in mijn geval)
+ Interface (Sense)
+ Speakers
Wat mij stoort aan de HTC One M8 is het HTC logo i.c.m. de on screen buttons.
Eerlijk gezegd super lelijk.

De Screen brightness van de S5 is ook echt abnormaal

Check deze 2 foto's eens.
Met name de foto met de on screen buttons i.c.m. het HTC logo het echt niet mooier maken.
Je telefoon is hoger met een stuk minder beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildlife-photos.net/1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.wildlife-photos.net/2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 569499 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:45:
En heb je dat nodig, that's the question? Die van de M8 is ook al heel erg hoog namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 29-05 12:32
CLB schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:53:
En heb je dat nodig, that's the question? Die van de M8 is ook al heel erg hoog namelijk :)
Hoe hoger het kán hoe beter. Zit geen enkel nadeel aan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat begrijp ik, maar is het voor hem een punt waarvoor je een telefoon laat liggen of juist koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:19:
Ja dat begrijp ik, maar is het voor hem een punt waarvoor je een telefoon laat liggen of juist koopt?
Kan toch? Zou voor mij ook 10x belangrijker zijn dan bijv. betere luidsprekertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:19:
Ik zit en werk veel in de zon dus ja ik vind het een zeer fijne aanvulling.
Lees ook dat het een van de felste schermen is !!!

http://nu.nl/tech/3740446...5-uitzonderlijk-goed.html

Verder kan ik niet wennen aan het HTC logo zwarte balk / on screen button

Maar nogmaals dat is mijn gevoel.

En ik denk zelf dat de camera van de S5 beter is als die van de M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 569499 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:45:
[...]

Wat mij stoort aan de HTC One M8 is het HTC logo i.c.m. de on screen buttons.
Eerlijk gezegd super lelijk.

Check deze 2 foto's eens.
Met name de foto met de on screen buttons i.c.m. het HTC logo het echt niet mooier maken.
Je telefoon is hoger met een stuk minder beeld.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit maakt wel pijnlijk duidelijk hoe veel extra ruimte de HTC heeft rondom het beeld. Voor iemand die de speakers amper gebruikt is dat wel een groot offer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand specifieke vragen wat betreft S5 vs M8? Morgen heb ik ze beide voor me liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
CLB schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:56:
Iemand specifieke vragen wat betreft S5 vs M8? Morgen heb ik ze beide voor me liggen...
Ja, welke moet ik nemen :P
Ik ben serieus benieuwd naar het uithoudingsvermogen (batterij) van beide toestellen tijdens normaal en intensief gebruik met 4G aan.
Succes met testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Brad Pitt schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:15:
[...]

Hoe hoger het kán hoe beter. Zit geen enkel nadeel aan.
Des te hoger je je helderheid hebt staan des te meer stroom vreet het. Daarom heeft iedereen de helderheid op auto staan en zie je in 99,99% van de gevallen geen verschil tussen beide. En dat de S5 hoger kan betekend niet dat de One laag is, ook die heeft al een scherm die perfect in de zon kan worden afgelezen. Dat de helderheid van het scherm nog net wat hoger kan is net zo'n gimmick als dat de luidsprekers door sommigen wordt gezien.

De One heeft ruimte nodig vanwege de speakers. Als je bas wilt in je geluid heb je ruimte nodig, dus inderdaad je moet wat op offeren hiervoor. Nou luister ik niet vaak muziek op de telefoon, maar heb ik wel met regelmaat even de gesprekken op de speaker staan en met mijn M7 lach ik dan de Samsung boys toch echt uit. In een iets wat meer lawaaierige kantoorruimte is die niet geschikt om een gesprek op de luidspreker te hebben.
Dus, zoveel mensen zoveel wensen. :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De M8 voelt veel meer premium aan, is logisch, maar de S5 is wel echt plastic den top.
Scherm valt me zo 1,2,3 ook niet positief op qua helderheid of kijkhoeken eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PpTNuLXoyh2SyHiukk5jsgHL/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HpFAUIm84AnYfvshr0gaDrlD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5bH9HnNzgFlVEW0uGfpMF5pN/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fFPCjPSrzsXMF7FjICyd7T8y/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jYJ2tD2LZ4McqNg0ZVMrvJlO/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iWT3k3WfPXRGJaRoTUqdSFfW/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Laatst online: 10-03 17:52
[quote]CLB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:30:
De M8 voelt veel meer premium aan, is logisch, maar de S5 is wel echt plastic den top.
Scherm valt me zo 1,2,3 ook niet positief op qua helderheid of kijkhoeken eerlijk gezegd.

Helderheid van het scherm van de M8 is ook gewoon beter voor gebruik buitenshuis.
Quote uit de vergelijkingstest tussen M8 en S5 op Phonearena: "With its slightly higher maximum brightness, the HTC One (M8) manages to be a bit easier to view outdoors, although the S5 is also pretty decent in this respect."

Wat wel mooi is aan de S5 is dat je de minimum helderheid zo laag kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:30:

Bedoel je dat de s5 niet helderder is ?
Hoewel displaymate zegt dat de s5 640 nits heeft en dus veel feller is dan de htc.

Amoled lijkt me wat betreft inkijk hoeken toch wel beter ? Mijn note 3 heeft een waanzinnige inkijk hoek (zeker de diagonale) veel beter als de htc one m8 (net gekeken in de winkel) dus verwacht dat de s5 dat ook heeft ?

Het is mij onduidelijk over welk scherm je 1,2,3 niet iets positiefs in ziet. ??
Zo op de foto maakt de s5 wat betreft scherm meer indruk

Maar dat htc logo en die onscreen buttons en camera. Ik weet het niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 569499 op 09-04-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg niet, dat die niet helderder is, dat hebben verschillende reviews gemeten.
Ik zeg dat als ik ze zo naast elkaar houd het niet echt in positieve zin opvalt ;)

En kijkhoeken beter dan de One M8, neauhhoor. Zal straks even wat foto'tjes schieten van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:48:
Ik zeg niet, dat die niet helderder is, dat hebben verschillende reviews gemeten.
Ik zeg dat als ik ze zo naast elkaar houd het niet echt in positieve zin opvalt ;)

En kijkhoeken beter dan de One M8, neauhhoor. Zal straks even wat foto'tjes schieten van :)
Graag !!
Ga je nog wat testen met de camera ?

Dank alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel quick and sloppy:

S5 vs M8
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tR8poIEoRzUMSyP8CcyzJhsm/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KMNASI2MvjU3cV2RS6RKsvWw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DZxkoAMQ3rrMw1Dcxb8YvrJA/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GJqK8ulHOISScIljIDyFhUnS/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ncHK7HRACo9RmPBKxwn3exfv/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/08GFSvTvLwSQTqgVabyJloqH/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9wbedtmkxgYFCgBFxKVqFw3d/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dCVo259R7LMqKFIyObsAzL3w/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Thanx, vooral in de foto buiten wint de S5 het dik :) Binnen valt het wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De S5 heeft fellere kleuren zo lijkt maar of dat nu echt realistisch is... ik denk dat de foto's van de M8 meer natuurgetrouw zijn. De eerste foto van de S5 heeft in mijn ogen wat onrealistische kleuren. Wel een "wow" effect maar geen goede weerspiegeling van de werkelijkheid.

Wel zijn de foto's van de S5 gewoon scherper en zeker in de eerste foto valt de ING vlag bij de M8 vrijwel geheel weg, niet heel handig.

[ Voor 55% gewijzigd door Tsurany op 09-04-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:01
Vooral de 1e foto is het verschil wel erg merkbaar,bij die andere valt het allemaal mee.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vond dat je het verschil in de eerste en laatste set duidelijk kon zien. Je ziet duidelijk dat de foto's M8 overbelicht.

Vooral de bakstenen lijken bij de S5 natuurgetrouwer te zijn. Zijn erg flets, op de foto, van de M8.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar benaderen wel meer de werkelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:48:

Volgens vele reviews is de inkijk hoek toch echt beter op het amoled scherm van de S5.

Het lijkt dat je dit ook meld op androidworld.nl.
Je zegt ook de M8 heeft zwarter dan zwart.

Lijkt me onmogelijk dat LCD diepere zwarten heeft dan Amoled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 16:32
Haha, dit maakt het toch weer wat moeilijker voor me. Volgens mij is het wel duidelijk dat ik baal dat er in de HTC "maar" een 4MP camera zit, aangezien ik toch wel wat waarde hecht aan de camera. Maar de foto's hier vind ik wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 569499 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 06:28:
Volgens vele reviews is de inkijk hoek toch echt beter op het amoled scherm van de S5.
Prima toch, volgens mij / ons niet :)
Het lijkt dat je dit ook meld op androidworld.nl.
Je zegt ook de M8 heeft zwarter dan zwart.

Lijkt me onmogelijk dat LCD diepere zwarten heeft dan Amoled.
Klopt natuurlijk, dat is fixed.

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 10-04-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
FrankGuthrie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:42:
Vond dat je het verschil in de eerste en laatste set duidelijk kon zien. Je ziet duidelijk dat de foto's M8 overbelicht.

Vooral de bakstenen lijken bij de S5 natuurgetrouwer te zijn. Zijn erg flets, op de foto, van de M8.
Nu je het zegt. De S5 is echt een pak beter qua camera, maar dat was al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:23

Quad

Doof

Tsurany schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:19:
Wel zijn de foto's van de S5 gewoon scherper en zeker in de eerste foto valt de ING vlag bij de M8 vrijwel geheel weg, niet heel handig.
Ik zag de vlag van de ING pas na jouw bericht gelezen te hebben. :+
Op het eerste gezicht lijkt de S5 de betere foto's te maken, je ziet de foto binnen met de fiets dat je veel meer detail kan pakken met de S5 dan de M8, zoombereik is door de foto ook groter.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 13:58
De camera van de galaxy S5 is bijna in alle aspecten een stuk tot veel beter dan de m8 (blijkt ook uit de talloze reviews op het internet). Voor social media use etc is een m8 prima, alles wat verder gaat dan dit wordt een lastig verhaal met de M8.

@CLB, in je filmpje bij Androidworld noem je een aantal interessante zaken.
- Zo vind je het 'zwart' bij de M8 nog dieper zwart t.o.v. bij de S5 (als ik het goed had gehoord hoor), mocht dit zo zijn: in mijn optiek duidelijk niet waar. Het superamoled scherm is superieus op dit gebied.
- Het scherm van de m8 lijkt iets te 'zweven', net zoals bij de OneX ook het geval was, klopt idd, ziet er erg mooi uit! (of veel andere mensen dit merken is in 2e)
- Je vind de M8 beter in de hand liggen dan een S5. Ook dit is persoonlijk, maar feit is dat de m8 simpelweg een stuk langer is, daardoor voor mij een heeel stuk minder goed in de hand ligt, en het verbaasd me een beetje dat jij dit anders ziet. Kom ik later op terug.
- de S5 zou 'goedkoop' en totaal niet premium aanvoelen. Dit is natuurlijk ook een erg persoonlijke mening, die ik overigens totaal niet deel. Geen enkele Galaxy toestel voelt zo premium aan als de S5 (ook de note 3 niet vanuit mijn beleving). Het verschil hierin zit hem ook een beetje tussen de witte en zwarte variant, waarbij de zwarte variant echt veel meer premium feeling geeft dan de witte variant.

Daarnaast heb je de bijkomende voordelen dat de S5 waterbestendig is (ip67), maar ook véél lichter in de hand ligt dan een M8, compacter, én minder lang, dit zorgt ervoor dat de S5 echt lekkerder in de hand aanvoelt, vandaar dat ik het best opmerkelijk vond dat je de M8 tóch beter in de hand vond liggen (maar ieder z'n ding natuurlijk!). Bovendien is de M8 erg glad om vast te houden (iets wat iedereen opmerkt in mijn omgeving), wellicht dat ze daarom zelf al een cover voor de achterkant in de doos zetten ;).

- Terugkomend op scherm, de scherm v/d S5 vind ik(!) in alle opzichten beter dan de m8. Zowel in kijkhoeken, contrast, etc etc etc. Bovendien kan je de scherm aanpassen en instellen op verschillende settings, waardoor iedereen zijn favoriete 'kleurenprofiel' kan kiezen. Bovendien kan je het scherm veel verder dimmen, waardoor het 's nachts in bed een heeel stuk fijner leest :*)

- over settings gesproken, je hebt ze allemaal geteld (wat goed!). Het zijn er idd meer dan de HTC one. Voor Tweakers is dat heerlijk, omdat je zóveel kan instellen naar wens. Bovendien kan het setting scherm op verschillende manieren worden ingedeeld (met categorieën) of in een lijst onder elkaar. Hier kan iedereen de fijnste wijze kiezen.

Is het erg om veel instellingen te hebben? Nee, voor mij niet. Bovendien heeft een groot deel v/d massa al enig ervaring met android phones van Samsung, en die zullen binnen mum van tijd exact weten waar wat staat.
Same goes with the notification bar. Ook hier heb je een aantal toggles, waarvan ik alleen maar kon hopen dat bij de M8 dit ook zo was. Bovendien kan je deze zelf instellen op volgorde van prioriteit. Die toggles zorgen er bovendien voor dat je al die settings niet eens in hoeft in te gaan ;)

Zo kan ik wel even doorgaan. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat de S5 minstens zo veel biedt als een M8, en voor sommigen nog véél meer (met verwijderbare accu, 16 MP camera, vingerprintscanner, waterbestendigheid, beste beeldscherm op de markt (aldus Displaymate, maar bovendien ook vele andere reviews). De m8 vind ik ook prachtig, en heeft zeker weten een premium feeling (voor de één meer dan de ander).

p.s. Als stagiaire bij Androidworld is het natuurlijk erg belangrijk om je mening te geven en je visie te kunnen delen met anderen, maar het komt (zonder dat je het door hebt waarschijnlijk), in het filmpje en ook hier wel érg duidelijk over dat je niets met Samsung hebt (wat je ook eerlijk aangeeft). De uitdaging zit hem dan in het feit om tóch zaken van beide kanten belichten, en een 'tunnelvisie' proberen te verkomen. Eigen visie en mening delen is belangrijk, en dit moet je altijd zonder slag of stoot ook doen, maar ik schrijf dit graag als een stukje feedback die je verder kan helpen in je ontwikkeling in de telecomsector ;) .

Hier nog een filmpje van iemand die ook wég is van een M8, maar ook wat kritiekpuntjes geeft: YouTube: HTC One (M8): What I don't like

Haha, tja k weet dat ik erg als een Samsung fan overkom, maar ik licht enkel toe wat ik qua sterkte zie vanuit oogpunt van Samsung. Kan ook een heel betoog over de m8 in positieve zin schrijven, alleen dat is al meerdere keren gedaan:).

[ Voor 5% gewijzigd door ri0ta op 10-04-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:42

BPP

ri0ta schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:14:

- de S5 zou 'goedkoop' en totaal niet premium aanvoelen. Dit is natuurlijk ook een erg persoonlijke mening, die ik overigens totaal niet deel. Geen enkele Galaxy toestel voelt zo premium aan als de S5 (ook de note 3 niet vanuit mijn beleving). Het verschil hierin zit hem ook een beetje tussen de witte en zwarte variant, waarbij de zwarte variant echt veel meer premium feeling geeft dan de witte variant.
Is de zwarte gemaakt van een ander materiaal? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BPP schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:21:
Is de zwarte gemaakt van een ander materiaal? :/
Hoeft toch niet persé? Vond bij aankoop de toenmalige witte S4 veel en veel mooier en strakker en meer premium overkomen dan de zwarte, die een vreselijke achter-en voorkant had. Ondanks zelfde materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:42

BPP

Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:24:
[...]

Hoeft toch niet persé? Vond bij aankoop de toenmalige witte S4 veel en veel mooier en strakker en meer premium overkomen dan de zwarte, die een vreselijke achter-en voorkant had. Ondanks zelfde materiaal.
Dacht dat die met 'premium feeling' bedoelde dat die anders aanvoelde, maar ik begrijp het (of niet). Zwart is inderdaad mooier/minder lelijk als glimmend wit. Maar ik zie niet zoveel verschil in kleur met een zwarte S3 of S4.

Edit: wel dus. "Idd, een aantal bekende dingen, maar ook genoeg dingetjes die nieuw zijn. Btw, de zwarte variant voelt veel meer ''premium'' aan tov de witte (die wat gladder aanvoelt)."

[ Voor 14% gewijzigd door BPP op 10-04-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening maar in dit verhaal komt cognitieve dissonantie wel heel erg naar voren :D :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renzo4000 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:00:
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening maar in dit verhaal komt cognitieve dissonantie wel heel erg naar voren :D :+
In 95% van de andere posts in deze thread (en elke andere thread for that matter) gelukkig niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht is de S5 geen premium look...maar wel een premium BUILD !!

http://www.gsminfo.nl/blo...eft-wasmachine-en-zwembad

Uit de video blijkt dat de Galaxy S5 het nog een stuk beter doet dan door Samsung wordt beloofd. Eerst wordt het toestel gedropt in een zwembad voor een uurtje, twee keer zo lang als de door Samsung gegarandeerde veilige periode. Dat zorgt niet voor problemen. Daarna gaat de video nog een stapje verder: de Galaxy S5 gaat iets minder dan een uur in de wasmachine. Niet alleen blijkt het toestel stevig genoeg om krasloos er weer uit te komen, ook werkt alles nog naar behoren. Dat soort stevigheid zien we niet vaak bij high-end smartphones.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 569499 op 10-04-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lax1988
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 17:16
andydewit schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:15:
Ik heb ook getwijfeld tussen de Z2 en de S5. HTC heeft nooit zo hoog op mijn verlanglijstje gestaan (behalve de HTC HD2, best phone ever), dus de One zou 'm sowieso niet worden. Uiteindelijk voor de Z2 gegaan, door zijn goede stof- en waterdichtheid. En het uiterlijk natuurlijk, echt een Rolls Royce onder de smartphones. Verder ben ik ook erg te spreken over de camera en het hoogwaardige materiaal.

Ik was gelukkig op tijd met de pre-order, waardoor ik ook nog een gratis headset meepak.
Tja, de levertijd is minder. Maar dat heb ik echt wel voor de Z2 over. 9 mei kan ik 'm verwachten. Mooi dealtje gepakt, 1-jarig abonnement voor in totaal 668 euro (tel. & abo kosten). Statistisch gezien heb ik dus een abonnement van 1,50 per maand:)
hai, mag ik je vragen wat de deal inhield? en waar je het hebt besteld.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 13:58
renzo4000 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:00:
[...]

Cognitieve dissonantie, mooi begrip, tip; zoek even goed op wat er exact mee wordt bedoelt. Verder heb ik beide phones in mn bezit...dus wat wil je nu zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522715

Het lijkt me ook handig om naar de restwaarde uitgedrukt in geld, te kijken. Als mensen überhaupt al weten wat de oorspronkelijke herkomst van geld is, maar dat terzijde. Ik heb heel goedkoop een nieuwe Galaxy S4 kunnen kopen. Als dat bij een S5 ook zo gaat worden, dan zou ik een grote dief van mijn portemonnee zijn als ik nu een S5 zou kopen. Een HTC One is toch wat waardevaster. Ook geen promo acties zoals bij de S4, waar je 100 euro retour krijgt bij een aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 522715 op 10-04-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 522715 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:42:
Ik heb heel goedkoop een nieuwe Galaxy S4 kunnen kopen. Als dat bij een S5 ook zo gaat worden, dan zou ik een grote dief van mijn portemonnee zijn als ik nu een S5 zou kopen.
Een hoop mensen zijn bijzonder vaak/lang per dag bezig met hun mobiele telefoon. Als je de kosten dan verdeeld over het aantal uur is de afschrijving in relatieve zin nog wel te doen, imho.

Op die manier probeer ik gewoon voor mezelf dingen als een (te) dure telefoon of tv goed te praten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ri0ta schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:15:
[...]

Cognitieve dissonantie, mooi begrip, tip; zoek even goed op wat er exact mee wordt bedoelt. Verder heb ik beide phones in mn bezit...dus wat wil je nu zeggen?
Pssst ... voordat je zelf de eerste hit op Google neemt om uit te zoeken wat het betekent en dan roepen dat ik eerst moet lezen is niet handig, je zet jezelf daar een klein beetje mee voor schut imho. Je zal cognitieve dissonantie in de context moeten zetten. Kleine tip van mij dan om je daarmee op weg te helpen, zoek eens op 'cognitieve dissonantie aankoop rechtvaardigen' :>

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

En na de HTC One M8, is de Galaxy S5 ook met een week vertraagd: www.droidapp.nl/toestelle...xy-s5-met-week-vertraagd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Bij coolblue ja,maar morgr is die goedkoop te koop bij t-mobile in rottetdam,den haag en paar andere steden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB heb je ze nog? Ik heb wel een testrequest. De telefoon maximaal belasten met muziek streamen via internet en navigatie in een auto waarbij de airco niet aan staat. Willen ze dan nog fatsoenlijk opladen?

Genoeg telefoons die dan te warm worden en daardoor weigeren fatsoenlijk op te laden en dus langzaam leeg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ri0ta schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:14:
@CLB, in je filmpje bij Androidworld noem je een aantal interessante zaken.
- Zo vind je het 'zwart' bij de M8 nog dieper zwart t.o.v. bij de S5 (als ik het goed had gehoord hoor), mocht dit zo zijn: in mijn optiek duidelijk niet waar. Het superamoled scherm is superieus op dit gebied.
Uhm as far as I know, niet
EDIT: dat ik dat gezegd heb ;)
- Je vind de M8 beter in de hand liggen dan een S5. Ook dit is persoonlijk, maar feit is dat de m8 simpelweg een stuk langer is, daardoor voor mij een heeel stuk minder goed in de hand ligt, en het verbaasd me een beetje dat jij dit anders ziet. Kom ik later op terug.
De S5 is niet rond afgewerkt, iets breder en ligt daardoor niet beter dan 'n M8 in de hand vind ik.

Ik vind, jij vind...
Dat kan, maar de S5 geeft geen gevoel van een premium device a € 700,- in mijn opinie :)

Ik vind, jij vind...
Daarnaast heb je de bijkomende voordelen dat de S5 waterbestendig is (ip67), maar ook véél lichter in de hand ligt dan een M8, compacter, én minder lang, dit zorgt ervoor dat de S5 echt lekkerder in de hand aanvoelt, vandaar dat ik het best opmerkelijk vond dat je de M8 tóch beter in de hand vond liggen (maar ieder z'n ding natuurlijk!). Bovendien is de M8 erg glad om vast te houden (iets wat iedereen opmerkt in mijn omgeving), wellicht dat ze daarom zelf al een cover voor de achterkant in de doos zetten ;).
Waterbestendigheid is top, natuurlijk! Maar een klepje voor de USB-connector, is weer 'n nadeel daarvan.
Lichter in de hand vind ik geen voordeel. Je kunt blijven ingaan op het 'S5 ligt beter in de hand', ik vind dat niet.
- Terugkomend op scherm, de scherm v/d S5 vind ik(!) in alle opzichten beter dan de m8. Zowel in kijkhoeken, contrast, etc etc etc. Bovendien kan je de scherm aanpassen en instellen op verschillende settings, waardoor iedereen zijn favoriete 'kleurenprofiel' kan kiezen. Bovendien kan je het scherm veel verder dimmen, waardoor het 's nachts in bed een heeel stuk fijner leest :*)
Kijkhoeken vind ik dus ook niet, kleurprofielen ook weinig tot geen verschil gezien, maar dat kan liggen aan de korte tests. Kleuren zijn overgesatureerd, daar houd je van of niet, dimmen niet gezien, dat geloof ik wel.
- over settings gesproken, je hebt ze allemaal geteld (wat goed!). Het zijn er idd meer dan de HTC one. Voor Tweakers is dat heerlijk, omdat je zóveel kan instellen naar wens. Bovendien kan het setting scherm op verschillende manieren worden ingedeeld (met categorieën) of in een lijst onder elkaar. Hier kan iedereen de fijnste wijze kiezen.
Voor een Tweaker ja, alhoewel ik mezelf wel als Tweaker bestempel en het een onoverzichtelijke brei vind.
Wat Henkie van 18, Liesje van 20 of Gert van 44 hierover denkt, vraag ik me af, geloof niet dat ze zeggen: top.
Is het erg om veel instellingen te hebben? Nee, voor mij niet.
Ja, als je hierin verdwaalt, less is more enzo
Bovendien heeft een groot deel v/d massa al enig ervaring met android phones van Samsung, en die zullen binnen mum van tijd exact weten waar wat staat.
Nu haal je jezelf onderuit, omdat veel mensen het al kennen is het wel goed
Same goes with the notification bar. Ook hier heb je een aantal toggles, waarvan ik alleen maar kon hopen dat bij de M8 dit ook zo was. Bovendien kan je deze zelf instellen op volgorde van prioriteit. Die toggles zorgen er bovendien voor dat je al die settings niet eens in hoeft in te gaan ;)
Klopt, maar ik vond het onoverzichtelijk, hoe de prio is in te stellen heb ik niet gezien
Zo kan ik wel even doorgaan. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat de S5 minstens zo veel biedt als een M8, en voor sommigen nog véél meer (met verwijderbare accu, 16 MP camera, vingerprintscanner, waterbestendigheid, beste beeldscherm op de markt (aldus Displaymate, maar bovendien ook vele andere reviews). De m8 vind ik ook prachtig, en heeft zeker weten een premium feeling (voor de één meer dan de ander).
Klopt, de S5 is ook een hele mooie device, absoluut waar.

Maar in de korte preview / filmpje werd er om persoonlijke meningen gevraagd, zodoende de mijne.
Wat Displaymate zegt is best leuk en prima, maar als ik zelf andere dingen constateer meld ik dat ook.
p.s. Als stagiaire bij Androidworld is het natuurlijk erg belangrijk om je mening te geven en je visie te kunnen delen met anderen, maar het komt (zonder dat je het door hebt waarschijnlijk), in het filmpje en ook hier wel érg duidelijk over dat je niets met Samsung hebt (wat je ook eerlijk aangeeft). De uitdaging zit hem dan in het feit om tóch zaken van beide kanten belichten, en een 'tunnelvisie' proberen te verkomen. Eigen visie en mening delen is belangrijk, en dit moet je altijd zonder slag of stoot ook doen, maar ik schrijf dit graag als een stukje feedback die je verder kan helpen in je ontwikkeling in de telecomsector ;) .
Klopt, er is ook genoeg positiefs gezegd en geschreven door ons over de S5 ;) Danku!
Hier nog een filmpje van iemand die ook wég is van een M8, maar ook wat kritiekpuntjes geeft
Zijn er ook genoeg inderdaad, maar we kunnen helaas geen dagen aan een vs. besteden
Noop :) HTC is terug, Samsung wordt door een collega onder handen genomen :)
M'n persoonlijk review van de M8 komt hier op Tweakers, ben ik al mee bezig, but that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Galaxy S5 versus HTC One M8 foto kwaliteit.

Ik vind de One M8 er verrassend goed uitkomen zeg! http://blogs.computerworl...y-s5-vs-htc-one-m8-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

alwaysleft schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:29:

Ik vind de One M8 er verrassend goed uitkomen zeg! http://blogs.computerworl...y-s5-vs-htc-one-m8-camera
Inderdaad, natuurlijk zal de M8 minder kwaliteit laten zien wanneer je gaat cropen, maar dat is niet meer dan normaal bij een camera met een veel lagere resolutie. Voor het standaard facebook werk heeft de M8 een prima camera.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-04 19:19
Zit ook bijna op vervanging, heb nu een S3 die zijn werk altijd naar behoren heeft gedaan zeker gezien het feit dat ik bijna altijd een lichte gebruiker ben, geen 20k apps etc, gewoon paar dingetjes die ik nodig heb en that is it.

Voor mij word het the one M8, de speakers zijn key omdat ik de speaker aan de achter kant onhandig vind in mijn persoonlijk gebruik. Verde vind ik de hele look van de HTC beter en de camera is iets die kan er zelfs niet op zitten voor de 50 fotos die in in 2 jaar S3 bezit heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
alwaysleft schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:29:

Zo zie je maar... Vind bij deze vergelijking de S5 er juist mijlenver beter uit komen. Kan ook liggen aan de gebruikte monitor/resolutie maar heb bij de One vaak het idee te kijken naar een camera uit 2009 waar de lens niet helemaal schoon van is. Sombere kleuren met, uiteraard, relatief weinig detail. Voor 4MP zien sommige foto's er okay uit natuurlijk en als er (bijzonder) weinig licht is is het voordeel aan de kant van de One maar op een wat groter scherm kan ik persoonlijk niet zo gelukkig worden van de Ultrapixel-sensor resolutie.

Voor dingen als Facebook (doe ik niet aan) of Whatsapp (doe ik niet aan) praktijken zal het zeker voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Never mind

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 569499 op 14-04-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Review time!

Vergelijk zelf de reviews van Nu.nl van de S5 en M8

http://www.nutech.nl/revi...tie-dichterbij-komen.html
http://www.nutech.nl/revi...r-met-slechts-misser.html

Wat ik opvallend vindt; De S5 krijgt 3,5 ster als eind oordeel en de M8 4,5 ster. Op basis van hun sterren systeem roepen ze de HTC One M8 dus uit als betere van de twee...

Ben trouwens erg benieuwd naar een direct vergelijk van Arnoud of Wout hier op tweakers tussen beide telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bullet NL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:26:
Review time!

Vergelijk zelf de reviews van Nu.nl van de S5 en M8

http://www.nutech.nl/revi...tie-dichterbij-komen.html
http://www.nutech.nl/revi...r-met-slechts-misser.html

Wat ik opvallend vindt; De S5 krijgt 3,5 ster als eind oordeel en de M8 4,5 ster. Op basis van hun sterren systeem roepen ze de HTC One M8 dus uit als betere van de twee...

Ben trouwens erg benieuwd naar een direct vergelijk van Arnoud of Wout hier op tweakers tussen beide telefoons...
Ben ik ook erg benieuwd naar. Die reviews van Nu(Tech) moet je sowieso met een grote korrel zout nemen, want is denk niet voor ons als doelgroep is bedoeld, de Tweakers zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Techradar heb ik persoonlijk erg hoog staan;

S5: http://www.techradar.com/...-galaxy-s5-1226990/review
M8: http://www.techradar.com/...htc-one-m8-1235307/review

Beide reviews geschreven door de zelfde persoon, geeft de M8 qua rating net iets hoger op dan de S5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Ik volg de ontwikkelingen met high-end telefoons ook weer na een periode tevreden gebruik van de S3. Ik vind het verschil twee generaties later minder groot dan ik verwacht had:
- schermen maar ook telefoons zijn wat groter
- prestaties zijn wat vooruit gegaan
- camera's wat beter
De waterdichtheid van de S5 en Z2 vind ik wel prettig.

Ik verbaas me over de discussie rondom het uiterlijk van de S5. Het eerste wat bijna iedere bezitter doet is er een lelijk hoesje omheen doen. Ik ben één van de weinigen die de S3 los in zijn zak heeft (niet bij de sleutels in natuurlijk). Dat heeft geen enkele kras op het scherm opgeleverd. De achterkant heeft wel wat krasjes, maar dat komt vooral van het neerleggen van de Phone.

Als ik dan een afweging maak tussen de telefoons dan valt helaas de M8 af vanwege de matige camera en het ontbreken van de waterdichtheid, zonde want het is een mooi toestel. Z2 en S5 ontlopen elkaar weinig. De S5 is wat lichter en korter, dat is een voordeeltje. Verder ben ik niet zo weg van de software van Samsung. Bij de S3 was het al een doorn in mijn oog dat deze volgestopt wordt met allerlei shit van Samsung die ik toch niet gebruik en die je niet kunt verwijderen. Verder heb ik een twijfeltje t.a.v. de prestaties bij dagelijks gebruik van de S5. In http://www.nutech.nl/revi...tie-dichterbij-komen.html onder prestaties worden enkele dingen genoemd die ik herken van mijn S3. De meeste mensen zullen de latency bij invoer pincode niet belangrijk vinden maar die is voor mij verplicht i.v.m. mijn zakelijke e-mail.

Eén punt is voor mij heel belangrijk: omdat ik mijn telefoon gebruik voor het streamen via het netwerk naar een DAC moet de telefoon een audio-uitvoermodus hebben. Dat is de instelling waarmee ik in mijn S3 audio via USB naar mijn DAC stream. Is dit een standaard android optie of is dit specifiek Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Camera-vergelijk tussen de Xperia Z2 en Samsung Galaxy S5.
http://www.cnet.de/881291...ria-z2-im-kamervergleich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

http://pocketnow.com/2014...galaxy-s5-vs-htc-m8-video

Pocketnow gaat in op de verschillen tussen de S5 en M8 en wijst min of meer een winnaar aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 15:58

HellBeast

Oh My GoT!

Ook ik zat in hetzelfde schuitje. Had een Samsung S3 hiervoor en eigenlijk vond ik de S5 er teveel op lijken. De bouwkwaliteit is natuurlijk niet evenredig aan de twee andere toestellen. Maar de andere twee hadden ook duidelijk nadelen. De M8 heb ik kunnen testen tijdens het HTC event. Mooie telefoon, maar het scherm viel me een beetje tegen. Ik ben amoled gewend en dat vind ik mooier. De foto's van de M8 konden me ook niet overtuigen.

De Z2 is zeker een mooi toestel, maar het hoekige design vind ik vervelend van een telefoon. Ik heb ook veel reviews gelezen waarbij werd gemeld dat de helderheid tegenviel t.o.v. de S5.

De plastic achterkant van de S5 heeft natuurlijk ook z'n voordelen. De M8 zou een broekzaksessie met mijn sleutels denk ik niet schadeloos doorstaan. Het plastic van de S5 wel en als die dan toch gekrast is, dan heb ik voor een tientje een nieuwe cover.

Daarbij heeft de S5 het mooiste/ helderste scherm, de beste camera en een goede accuduur. Dan neem ik het plastic maar voor lief, het enige echte minpunt ( naast de discutabele touchwiz interface) .

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-05 23:30
ik g voor de m8 puur voor het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410903

Over een uur komt mijn S5. Mega upgrade vanaf de S2 :)

In mijn keuze tussen de M8 en de S5 heb ik eerstgenoemde serieus overwogen, maar ik de dealbreaker is toch echt de camera en het gewicht. Mijn galaxys gaan altijd (naja I & II) in een wallet case, dus de cons over de bouwkwaliteit en/of premium feeling is voor mij geen issue.
Z2 heeft bij mij geen enkele aantrekkingskracht, maar ik ben dan ook erg gewend geraakt aan Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Leuk dat "hoge" helderheid van de S5, maar probeer is een uurtje je scherm op zijn helderst aan te laten zonder het toestel aan te raken :)

Burn-in all over the place >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 19-04-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 13:27
Hier wordt het de M8, lange tijd getwijfeld over de One+ One, maar door de combinatie van gemis op vlak van LTE, onzekerheid over beschikbaarheid en uiteraard het feit dat dit een nieuwe naam is, wacht ik toch nog 1 generatie af voor ik hun product wil nemen.

Geen samsung meer voor mij, ik had de originele S 1 van het begin en de note 2, maar als ik het zo overal hoor en lees biedt samsung ditmaal geen extra's voor mij (voor mijn gebruik is de camera op de m8 evengoed of zelfs beter), en is touchwiz nog altijd maar half half. Dat de m8 al zeker een google play edition heeft is ook nog een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Knamix schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:34:
Leuk dat "hoge" helderheid van de S5, maar probeer is een uurtje je scherm op zijn helderst aan te laten zonder het toestel aan te raken :)

Burn-in all over the place >:)
Troll anyone?

Maar vanwaar deze nogal zinloze en niks toevoegende opmerking dan? Ik heb het met al mijn s-modellen nog nooit gemaakt en dan nog wanneer (en waarom in godsnaam) zou je hem een uur aan laten staan zonder aan te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Ik heb twee telefoons (Wave en S3) gehad met een amoled scherm. Allebei ongeveer twee jaar in gebruik, allebei zeer duidelijke burn-in in het scherm. Bij de s3 iets minder, maar voldoende om te zien bij een lichte achtergrond. Voor mij een reden om de s5 te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Na de derde vergelijkingsronde is het de M8 geworden. Bij mij ging het tussen de S5, G2, M8 en Find 7. De eerste drie heb ik uitgebreid vergeleken, bij de Find ben ik afgegaan op de reviews.

De volgende punten hebben voor mij de doorslag gegeven voor de M8:
- De alu unibody, look en feel dus.
- Hij ligt bij mij het beste in de hand.
- Ik vind Sense de prettigste skin.
- Silky smoothness, geen lag.
- Ik vind het scherm het mooiste, hoe wel het een close call is. Net wat scherper en mooiere / prettigere kleuren dan met name de S5. Dit is echter geen doorslaggevend punt omdat ze volgens mij allemaal uitstekende schermen hebben.
- De beste audio, via de speakers met afstand, maar ook via headset.
- Snelle en makkelijk en prettig te bedienen camera.
- Wat mij betreft geen enkel echt min punt.

Voor de S5:
- Verwisselbare accu.
- In het algemeen betere fotokwaliteit.

Voor de G2:
- Groot scherm in verhouding tot formaat.
- Prijs.

Voor de Find 7:
- Groter scherm.
- Ik verwacht de beste camera.

De S5 vind ik ook een uitstekend toestel, de lag die ik toch verschillende keren op verschillende plekken tegen kwam gaf echter de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Grappig dat er voorlopig weinig mensen rekening houden met de Z2. Iemand deze al besteld? Ik heb al enkele jaren een Xperia S en ik ben enorme fan van de Sony Android. Helaas wordt mijn S nu wel wat trager :p

Mijn stiefvader heeft net de S5 gekocht, en ik vind het niet echt handig werken, en de look van de M8 zegt me niks. Hopelijk is de Z2 snel leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
ETzPliskin schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:22:
Grappig dat er voorlopig weinig mensen rekening houden met de Z2. Iemand deze al besteld? Ik heb al enkele jaren een Xperia S en ik ben enorme fan van de Sony Android.
Ik vind de schil van Sony een van de fijnste. Daar naast is de Z2 volgens mij in alle opzichten een heel goed toestel. Hij spreekt mij echter niet echt aan. Ik denk echter dat hij voor veel mensen wel eens de beste keus zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557308

Ik heb de Z2 besteld ik zou hier ook zetten hoe tevreden ik erover zal zijn.

Zeer spijtig dat bijna iedereen hier alleen een vergelijking trekt tussen de M8 en de S5. Neem hierin ook de Z2 mee aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 557308 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:52:
Ik heb de Z2 besteld ik zou hier ook zetten hoe tevreden ik erover zal zijn.

Zeer spijtig dat bijna iedereen hier alleen een vergelijking trekt tussen de M8 en de S5. Neem hierin ook de Z2 mee aub.
Aangezien de Xperia Z2 nog steeds niet uit is, is het nu moeilijker te vergelijken;) als die uit is... zal dat vast anders zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Lijkt precies hetzelfde verhaal als met mijn Xperia S, ook vertraagd en dan in beperkte aantallen beschikbaar. Doen ze dat bewust om de exclusiviteit omhoog te halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
HellBeast schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:17:
Ook ik zat in hetzelfde schuitje. Had een Samsung S3 hiervoor en eigenlijk vond ik de S5 er teveel op lijken. De bouwkwaliteit is natuurlijk niet evenredig aan de twee andere toestellen. Maar de andere twee hadden ook duidelijk nadelen. De M8 heb ik kunnen testen tijdens het HTC event. Mooie telefoon, maar het scherm viel me een beetje tegen. Ik ben amoled gewend en dat vind ik mooier. De foto's van de M8 konden me ook niet overtuigen.

De Z2 is zeker een mooi toestel, maar het hoekige design vind ik vervelend van een telefoon. Ik heb ook veel reviews gelezen waarbij werd gemeld dat de helderheid tegenviel t.o.v. de S5.

De plastic achterkant van de S5 heeft natuurlijk ook z'n voordelen. De M8 zou een broekzaksessie met mijn sleutels denk ik niet schadeloos doorstaan. Het plastic van de S5 wel en als die dan toch gekrast is, dan heb ik voor een tientje een nieuwe cover.

Daarbij heeft de S5 het mooiste/ helderste scherm, de beste camera en een goede accuduur. Dan neem ik het plastic maar voor lief, het enige echte minpunt ( naast de discutabele touchwiz interface) .
Euh Xperia Z2 heeft de beste fotocamera
http://www.phonearena.com...ne-camera-ranking_id54899
http://www.allaboutphones...eft-beste-fotocamera.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals al eerder gezegd, een test zonder andere high-enders van 2014, is geen test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
renzo4000 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:26:
[...]

Troll anyone?

Maar vanwaar deze nogal zinloze en niks toevoegende opmerking dan? Ik heb het met al mijn s-modellen nog nooit gemaakt en dan nog wanneer (en waarom in godsnaam) zou je hem een uur aan laten staan zonder aan te raken?
Zinloos en niks toevoegende? Misschien dat jij dat niet heb maar AMOLED schermen staan er om bekend dat het geen lange levensduur heeft. Wat al jou Samsungs niet hebben, hoeft niet te betekenen dat anderen het ook niet hebben?

Ik zelf heb het ook gehad en meerdere mensen ook. Iedereen gebruikt zijn mobiel anders. Als jij dan 2 minuten je scherm aan laat en dan weer op lock zet snap ik het wel ;)

Ik zit toch sterk te twijfelen over de Z2..... Zeker ook omdat er een IPS paneel in zit inplaats van die TN panelen die in de vorige modellen zaten...

Als ze de accu ook zo goed kunnen benutten als dat ze met de HTC M8 hebben gedaan ben ik verkocht _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Knamix op 20-04-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Wacht ook totdat z2 en oneplus one uit is en dan maak ik de keuze tussen m8-z2-0ne+ vind de z2 ietjes minder door die bezels maar wil hem eerst zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Amaze86 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:10:
Wacht ook totdat z2 en oneplus one uit is en dan maak ik de keuze tussen m8-z2-0ne+ vind de z2 ietjes minder door die bezels maar wil hem eerst zelf zien.
Zoals je in dit filmpje kan zien vallen de bezels wel mee op 3:11 vergeleken met de Z1

YouTube: Sony Xperia Z2 Review!

Als je het over de bezels boven en onder heb.. tja dat is helaas nog steeds zo groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Knamix schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:28:
[...]

Zinloos en niks toevoegende? Misschien dat jij dat niet heb maar AMOLED schermen staan er om bekend dat het geen lange levensduur heeft. Wat al jou Samsungs niet hebben, hoeft niet te betekenen dat anderen het ook niet hebben?

Ik zelf heb het ook gehad en meerdere mensen ook. Iedereen gebruikt zijn mobiel anders. Als jij dan 2 minuten je scherm aan laat en dan weer op lock zet snap ik het wel ;)

Als ze de accu ook zo goed kunnen benutten als dat ze met de HTC M8 hebben gedaan ben ik verkocht _/-\o_
in de meeste reviews zeggen ze dat de kleurweergave van het scherm van de z2 heel fel doet denken aan dat vd. amoled schermen en als het op baterijduur aankomt zij engadget in hun review "The phone lasted a full 13 hours and 30 minutes -- three and half hours longer than the Galaxy S5."
dus de baterijduur zit wel goed denk ik.
check gewoon nog even de review van engadget maar het enige echte nadeel wat ze noemen is dat de z2 groot is vergeleken met zijn scherm.
en dat het design te bulky is maar ja dat hangt ook een beetje van persoon tot persoon af.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik word niet goed van mezelf... Komend weekend kan ik verlengen, maar ik zou niet weten welke telefoon ik wil hebben. Ik heb eens punten opgeschreven die ik belangrijk vind en daar een keuze achter gezet.

Looks: M8
Kwaliteit behuizing: gelijkspel, ik stop hem toch in een hoesje
Interface+: M8 (interface erg belangrijk)
Camera+: S5 (camera erg belangrijk)
Display: S5

Welnu, zijn er wat punten die wellicht subjectief door mij beoordeeld zijn. De interface bijvoorbeeld, ik kies daar de M8 omdat ik mezelf soms best erger aan het bloated gevoel van mijn S3. Is Sence nou echter minder bloated, en hoe is dat bloated momenteel op de S5? Ik kom zelf van een S3.

Daarnaast de camera. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de camera in mijn S3. Ik hoor vooral veel negativiteit over de M8. Echter als ik dan reviews lees zie ik de meest schitterende plaatjes. Dan vraag ik mezelf af of ze in de reviews alles lekker nabewerken of dat dat het is. Waar komt dan die negativiteit vandaan. Is de camera echter zo matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 28-05 11:31
Ik raad je aan te verlengen zonder aanschaf van nieuwe telefoon en de telefoon los te kopen, scheelt je over het algemeen tussen de €140-€200 dan heb je nog wat meer tijd om te kiezen.

Ik ga straks waarschijnlijk toch weer voor de Samsung, interface is makkelijk aan te passen door andere launcher te gebruiken en vind de hardware knoppen toch wel interessant gezien de software knoppen het scherm effectief verkleinen. Voor mij is het makkelijk rooten en het waterdicht zijn daarbij het laatste zetje wat mij heeft doen beslissen weer voor een Samsung te gaan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Kaap schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:40:
Ik word niet goed van mezelf... Komend weekend kan ik verlengen, maar ik zou niet weten welke telefoon ik wil hebben. Ik heb eens punten opgeschreven die ik belangrijk vind en daar een keuze achter gezet.

Looks: M8
Kwaliteit behuizing: gelijkspel, ik stop hem toch in een hoesje
Interface+: M8 (interface erg belangrijk)
Camera+: S5 (camera erg belangrijk)
Display: S5

Welnu, zijn er wat punten die wellicht subjectief door mij beoordeeld zijn. De interface bijvoorbeeld, ik kies daar de M8 omdat ik mezelf soms best erger aan het bloated gevoel van mijn S3. Is Sence nou echter minder bloated, en hoe is dat bloated momenteel op de S5? Ik kom zelf van een S3.

Daarnaast de camera. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de camera in mijn S3. Ik hoor vooral veel negativiteit over de M8. Echter als ik dan reviews lees zie ik de meest schitterende plaatjes. Dan vraag ik mezelf af of ze in de reviews alles lekker nabewerken of dat dat het is. Waar komt dan die negativiteit vandaan. Is de camera echter zo matig?
Aangezien je looks, kwaliteit van de behuizing, ui, camera en display belangrijk vind lijkt mij de Xperia Z2 de beste keuze. Waarom overweeg je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik heb de review van tweakers bekeken en wat me opviel is dat ze heel veel toch kenmerkte als net aan of kan beter als het gaat om vergelijken met de m8 en s5.

De review gaf mij het gevoel dat de xperia z2 nog geen volwassen toestel is zoals de tegenhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
In welk opzicht dan wel? Snap echt niet wat je hiermee bedoelt. Het scherm van de Z2 is gewoon top, de behuizing en de feel kan niet beter. Het voelt als een zeer solide premium device. En dus niet als een goedkoop, crappy, krakende plastic behuizing zoals die van de S5 bijvoorbeeld. De camera is top, ene keer is de S5 beter, de andere keer de Z2. De One kan zich hier absoluut niet mee meten. De interface is juist heel erg volwassen. Bijna stock android, met daarnaast alleen maar nuttige eigen toevoegingen.
Wat mij betreft zijn alle 3 de toestellen gelijkwaardig, maar komt het aan op persoonlijke voorkeur. Maar om nou te zeggen dat alleen de S5 en One aan elkaar gewaagd zijn en de Z2 er maar wat bijhangt vind ik echt heel erg kort door de bocht. Maargoed, een mening is een mening.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Houd het on-topic, geen geflame onder elkaar, wat iemand anders goed aan een toestel vind hoeft voor jou niet op te gaan....