Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Wekko306 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:52:
[...]

Las laatst iets over een stof en waterdichte versie van de S4, volgens mij op nu.nl. Zou wat mij betreft een mooie ontwikkeling zijn als meer high end telefoons dit zouden hebben.
Ja maar dan is het vervangen van de accu ook (waarschijnlijk) weer niet mogelijk, waarduur de acuuduur weer hard gaat tellen en de s4 alsnog afvalt :)

Bovendien moet ik toch echt binnenkort eens een keuze maken en een nieuwe halen. Mijn oude is kan gewoon niet meer mee komen op alle vlakken.

[ Voor 13% gewijzigd door The Anarchist op 03-05-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
The Anarchist schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:43:
Met mijn keuze betreffende de toestellen overweeg ik de volgende zaken:

Ik wil graag een verwisselbare accu. Dan zou ik bij de S4 uitkomen.
Laat ik dat punt gaan vind ik stof en waterdicht erg interessant. De xperia vind ik echter wel erg lomp en zwaar.
Bovendien hoort naar mijn idee een stof- en waterdicht toestel ook stoot- en val bestendig te zijn en dat is een glazen behuizing niet echt, dus nogal een vreemde combi???
Dus dan toch misschien de one?

bah,.. keuzes....
Hoe kom je erbij dat de xperia lomp en zwaar is? Hij is vrijwel dezelfde afmeting als de s4 en maar iets zwaarder (wat de meeste mensen juist fijn vinden). Ik heb ook nog geen enkele klacht gezien in het xperia topic dat men het toestel lomp en of zwaar vond.

Als je echt klein wilt, ga dan voor de xperia zl.

Overigens blijft het toch een persoonlijke keuze. Ik koop nooit meer een samsung sinds mijn s3 sudden death debakel, waar garantie werd geweigerd door een mini barstje dat al maanden in mijn telefoon zat (en voor zover ik weet spontaan veroorzaakt).

Ik had de keuze tussen de Z en de htc, maar op de htc had ik nog 2 maanden moeten wachten, plus dat sense mij niet aanstaat en de schil van sony juist erg fijn vind.

Het waterdicht zijn van de Z is misshien wel een gimmick, maar wel 1 waar ik al veel plezier aan heb beleefd! Alle software extra's van de s4 zijn wat mij betreft useless, ik weet in ieder geval uit ervaring dat ik ze op mijn s3 allemaal had uitgeschakeld omdat ik het vooral irritant vond.

[ Voor 28% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 03-05-2013 00:38 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

The Anarchist schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:43:
Bovendien hoort naar mijn idee een stof- en waterdicht toestel ook stoot- en val bestendig te zijn en dat is een glazen behuizing niet echt, dus nogal een vreemde combi???
Even op inhaken, er is wel degelijk nagedacht over de bouwkwaliteit! Het glas wordt "beschermd" door het exo skelet/frame middels opstaande randjes.
Allicht dat je wel eens hebt gelezen dat de XZ wat scherp aanvoelt aan het oor, dat komt door die opstaande rand. Je ziet het amper maar als je hem plat op de tafel legt raakt het glas de tafel niet.
Over dat exo frame.. wauw!. Mijn XZ heeft helaas al 2 val beurten ondergaan waaronder de stoep/asfalt vanaf middel, geen probleem.( ja ik gebruik mijn telefoon gewoon ). Enigste is dat er een paar (minuscule) dutjes in dat frame zitten, amper tot niet zichtbaar ( ook geen enkel kleurverschil ). Glas uiteraard heel without a scratch.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Laatst online: 25-05 14:04
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:27:
[...]

Hoe kom je erbij dat de xperia lomp en zwaar is? Hij is vrijwel dezelfde afmeting als de s4 en maar iets zwaarder (wat de meeste mensen juist fijn vinden). Ik heb ook nog geen enkele klacht gezien in het xperia topic dat men het toestel lomp en of zwaar vond.
Ik heb ze allemaal in de handen gehad, en dat is mijn ervaring er mee. Ik vind die veel groter en zwaarder aanvoelen dan de S4 of de one.

Mischien dat de andere wat afgeronder zijn en dat het daarom zo aanvoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 03-05-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366907

Momenteel twijfel ik ontzettend tussen de One en de S4, ik neig sterk naar de HTC maar heb mijn twijfels op 2 punten:
- het lijkt bijna regel dan uitzondering te zijn dat er kieren en gaps zijn, een toestel moet gelijk goed in elkaar gezet zijn. Aan de andere kant, meestal hoor je op internet alleen de mensen die issues hebben.
- android update beleid van HTC vs Samsung... HTC heeft geen beste naam qua updates, zal dit verbeteren met dit toestel. Zal dit ook verbeteren als verkoop resultaten tegenvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa update-beleid, net of die van Samsung goed is? (en dan krijgen we het JB-voorbeeld voor de Galaxy S2)

Bij de One X bijvoorbeeld:
De HTC One X werd standaard geleverd met firmwareversie 1.26.401.2...
Op 18 april 2012 werd firmware 1.28.401.9 OTA aangeleverd die o.a. wat batterij-issues oploste
Op 30 april 2012 werd firmware 1.29.401.7 OTA aangeleverd die o.a. wat aan powermanagement deed
Op 15 mei 2012 werd firmware 1.29.401.11 OTA aangeleverd die o.a. wat aan schermflikkering zou doen
Op 10 aug 2012 werd FW 2.17.401.2 OTA aangeleverd die o.a wat aan de batterij en snelheid deed
Op 5 december 2012 werd FW 3.14.401.27 OTA aangeleverd die Android 4.1.1, JellyBean aanleverde
Op 24 december 2012 werd FW 3.14.401.31 OTA aangeleverd die wat aan de 'performance' deed
Op 22 april 2013 werd FW 3.20.401.1 OTA aangeleverd die wat aan de 'wifi performance' deed

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:56
CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:32:
Tsjaa update-beleid, net of die van Samsung goed is? (en dan krijgen we het JB-voorbeeld voor de Galaxy S2)

Bij de One X bijvoorbeeld:
De HTC One X werd standaard geleverd met firmwareversie 1.26.401.2...
Op 18 april 2012 werd firmware 1.28.401.9 OTA aangeleverd die o.a. wat batterij-issues oploste
Op 30 april 2012 werd firmware 1.29.401.7 OTA aangeleverd die o.a. wat aan powermanagement deed
Op 15 mei 2012 werd firmware 1.29.401.11 OTA aangeleverd die o.a. wat aan schermflikkering zou doen
Op 10 aug 2012 werd FW 2.17.401.2 OTA aangeleverd die o.a wat aan de batterij en snelheid deed
Op 5 december 2012 werd FW 3.14.401.27 OTA aangeleverd die Android 4.1.1, JellyBean aanleverde
Op 24 december 2012 werd FW 3.14.401.31 OTA aangeleverd die wat aan de 'performance' deed
Op 22 april 2013 werd FW 3.20.401.1 OTA aangeleverd die wat aan de 'wifi performance' deed
Hoewel ik behalve de S2 bij Samsung ook niet heel veel toestellen zou durven noemen die fatsoenlijk geupdate zijn, is de enige update die je hier noemt die naar Android 4.1.1, Jellybean. De rest zou ik geen update willen noemen, maar prestatieverbeteringen. Er is natuurlijk, en wellicht terecht, frustratie onder HTC gebruikers dat de toestellen slecht ondersteund worden wat betreft het doorvoeren van updates die met Android te maken hebben. De Sensation (ik kan het weten) die geen Android 4.1 krijgt, de Desire HD, Desire S (ben ik niet helemaal zeker van) die geen Android 4.0 Ice Cream Sandwich krijgen. Om over de Flyer nog maar te zwijgen, die nog op Honeycomb draait. Dat zijn wel de updates die er toe doen in mijn ogen. Goed, dit zijn toestellen uit het verleden en HTC kan het tegendeel bewijzen door bijvoorbeeld de One X en One S wel naar Android 4.2 te updaten, maar dat is afwachten. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, ik vind je post niet het bewijs dat HTC zo'n goed trackrecord heeft wat betreft het updaten van zijn toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij noemt het geen updates, ik wel, that's the difference :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Htc had pas 5 december jelly bean voor hun flagship. Kan mij herinneren dat de s 3 dit veeel eerder had. De s4 heeft al 4.2.2 en the one krijgt dit mss over 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:43:
Jij noemt het geen updates, ik wel, that's the difference :)
Dat is een flinke dooddoener, maar goed: wat jij wil. Desalniettemin speelt het voor mensen, terecht, wel mee in de beslissing voor de keuze van hun telefoon. Voorbeelden geven van updates (of zoals ik het zeg: prestatieverbeteringen) die mankementen fixen zijn in die discussie denk ik niet bijzonder overtuigend. Je zou als bedrijf wel gek zijn als je die mankementen niet fixt, want anders koopt nooit meer iemand die telefoon. Daarnaast roep je iets over het updatebeleid van Samsung, maar onderbouw je dat niet. Ik ben het vaak wel eens met je posts, maar dit vond ik slecht onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
No problem, ik ga niet uitzoeken hoe Samsungs update-beleid is, geef alleen een HTC voorbeeld.

Dat jij een 'update' ziet als een nieuwe versie van een OS, tsjaa, ik niet zoals ik zei.
Samsung kan best eerder JellyBean op hun toenmalige flagship hebben staan, maar als het zo crap as hell is en er nooit 'updates' (in jouw ogen 'prestatieverbeteringen') worden uitgebracht... Nou laat 't dan maar lekker :) Hoe dat is, weet ik niet, ik zie geen lijstje met software-updates in de S3 TS staan bijvoorbeeld, dus daar laat ik me dan ook niet over uit, simple as that. Persoonlijk vind ik het update-beleid van HTC goed, maar that is me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:01:
No problem, ik ga niet uitzoeken hoe Samsungs update-beleid is, geef alleen een HTC voorbeeld.

Dat jij een 'update' ziet als een nieuwe versie van een OS, tsjaa, ik niet zoals ik zei.
Samsung kan best eerder JellyBean op hun toenmalige flagship hebben staan, maar als het zo crap as hell is en er nooit 'updates' (in jouw ogen 'prestatieverbeteringen') worden uitgebracht... Nou laat 't dan maar lekker :) Hoe dat is, weet ik niet, ik zie geen lijstje met software-updates in de S3 TS staan bijvoorbeeld, dus daar laat ik me dan ook niet over uit, simple as that. Persoonlijk vind ik het update-beleid van HTC goed, maar that is me.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind geen enkele Androidfabrikant een fatsoenlijk update-beleid voeren wat betreft het doorvoeren van updates/prestatieverbeteringen. Behalve Google zelf natuurlijk. Samsung update zijn vlaggenschepen, maar is laat of komt helemaal niet met fixes. Een vriend van me heeft de S2 en wacht na zijn update naar 4.1.2. nog steeds op een fix voor de batterijduur. Ik had zelf de Sensation en kon de update naar 4.1 wel vergeten, terwijl ook de update naar 4.0 Ice Cream Sandwich problemen met zich meebracht die (nog) niet gefixt zijn. Sony heeft een hele lijn updates geschrapt. Ik begrijp dat mensen graag willen weten hoe het zit met het updatebeleid, ik vermoed alleen dat je het beter niet kan laten meetellen in je keuze, omdat tot nu toe elke fabrikant het laat afweten en dat je het dus maar moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51
Hier de Samsung S3 updates:

Jelly bean (4.1) was gereleased op 27 juni 2012

- 4.0.4 mei 2012
- 4.0.4 mei 2012
- 4.0.4 juli 2012
- 4.0.4 augustus 2012
- 4.1.1 oktober 2012
- 4.1.1 december 2012
- 4.1.2 april 2013

Er zat dus ongeveer 4 maanden tussen Google Jelly Bean aankondiging en de 4.1.1 update naar de S3. Niet erg snel, maar ongeveer even lang als Apple. Apple brengt tussentijdse beta's uit en van aankondiging naar toestelrelease is tussen de 3 en 5 maanden. Echter een groot verschil is dat Apple zowat bijna al haar devices blijft updaten tot wel meer dan 2 jaar oud. Samsung, HTC, Sony, etc doen dit vaak alleen maar met hun huidige flagship modellen om ze vervolgens links te laten liggen. Al moet ik zeggen dat Samsung met de S-II toch een kleine uitzondering maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Humma Kavula schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:39:
[...]

Even op inhaken, er is wel degelijk nagedacht over de bouwkwaliteit! Het glas wordt "beschermd" door het exo skelet/frame middels opstaande randjes.
Allicht dat je wel eens hebt gelezen dat de XZ wat scherp aanvoelt aan het oor, dat komt door die opstaande rand. Je ziet het amper maar als je hem plat op de tafel legt raakt het glas de tafel niet.
Over dat exo frame.. wauw!. Mijn XZ heeft helaas al 2 val beurten ondergaan waaronder de stoep/asfalt vanaf middel, geen probleem.( ja ik gebruik mijn telefoon gewoon ). Enigste is dat er een paar (minuscule) dutjes in dat frame zitten, amper tot niet zichtbaar ( ook geen enkel kleurverschil ). Glas uiteraard heel without a scratch.
Dat skelet zit inderdaad heel chique in elkaar. Sony heeft echt goed werk afgeleverd en nagedacht bij het design van de Z. Ik ben gisteren even de stad in geweest om de One te bekijken en die is ook wel echt indrukwekkend in elkaar gezet. De s4 heb ik dan weer helemaal niets mee.

Overigens voor de Z eigenaren die dit topic wel volgens maar het Z-topic niet: Er is net een app naar de Z gepushed waarmee je 25 euro op PSN krijgt en een maand Music Unlimited ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
cyleo...wie wat waar? heb nog niks gezien.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:21
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:35:
cyleo...wie wat waar? heb nog niks gezien.
Even naar Instellingen > Over de telefoon > Software-update gaan, dan krijg je hem binnen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Heb hem gedownload via de play store...dat kan kennelijk ook :)

Trouwens, ik neem aan dat die app je imei oid registreerd? Anders zou je de app toch kunnen verwijderen, andere email invoeren en nog een code kunnen krijgen?

Ik heb nu iig drie maanden ps plus genomen en far cry blood dragon.

[ Voor 13% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 03-05-2013 14:47 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 14:24
[Heb een HTC One dus niet 100% objectief]

Verwijderbare batterij laat ik hierbuiten want ik ben echt nog nooit iemand met een 2e batterij tegen gekomen. Wat belangrijk is of je standaard met gemak de dag doorkomt en dat is met beide toestellen geen enkel probleem.

Nadelen van de S4 tegenover de One:
- Design, geen meer woorden nodig.
- Maar 9 GB op Internal Storage om apps te installeren, de SD-Card is alleen om extra muziek, foto's, video's, etc op te slaan. Met de One heb je 32/64 GB voor alles.
- Ondanks 0,2 GHz snellere CPU is de One sneller in dagelijks gebruik.
- Kleurechtheid, helderheid, en leesbaarheid buiten.
- Screen smearing.
- Kleur over Wit (amoled probleem).
- Ondanks betere camera schijn je meerdere foto's te moeten nemen om 1 goede foto te krijgen.
- Geluid. Hoewel ik nooit wat van dat 'Beats' moest hebben sta ik nu toch echt versteld wat er uit de speakers van de One komt met Beats aan.
- Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 01:06
Replar schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:53:

Verwijderbare batterij laat ik hierbuiten want ik ben echt nog nooit iemand met een 2e batterij tegen gekomen. Wat belangrijk is of je standaard met gemak de dag doorkomt en dat is met beide toestellen geen enkel probleem.

- Design, geen meer woorden nodig. Persoonlijk
- Maar 9 GB op Internal Storage om apps te installeren, de SD-Card is alleen om extra muziek, foto's, video's, etc op te slaan. Met de One heb je 32/64 GB voor alles.
- Ondanks 0,2 GHz snellere CPU is de One sneller in dagelijks gebruik. Ongetwijfeld zal Samsung nog een update uitbrengen om de lag die soms optreedt te fixen
- Screen smearing. Volgens mij gaat het hier om uitzonderingsgevallen, net als dat er bij de One soms naden te zien zijn of speakergrills scheef liggen.
- Kleur over Wit (amoled probleem). Kleur over zwart, LCD probleem.
- Ondanks betere camera schijn je meerdere foto's te moeten nemen om 1 goede foto te krijgen. Dit lees je ook over de One, over het algemeen is de camera van de S4 gewoon beter bij goede lichtomstandigheden en de One bij slechte lichtomstandigheden.
- Geluid. Hoewel ik nooit wat van dat 'Beats' moest hebben sta ik nu toch echt versteld wat er uit de speakers van de One komt met Beats aan.
- Touchwiz. Persoonlijk
Het is natuurlijk jouw mening, maar er staan wel een aantal punten tussen die niet helemaal kloppen of iets genuanceerder liggen :) . Een zelfde rijtje is natuurlijk ook te maken in het voordeel van de S4. het blijft gewoon een feit dat beide toestellen erg aan elkaar gewaagd zijn. Er zijn kleine verschillen maar welk toestel je ook kiest, je hebt sowieso een toptoestel.

[ Voor 4% gewijzigd door luappul op 04-05-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

luappul schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Het is natuurlijk jouw mening, maar er staan wel een aantal punten tussen die niet helemaal kloppen of iets genuanceerder liggen :) . Een zelfde rijtje is natuurlijk ook te maken in het voordeel van de S4. het blijft gewoon een feit dat beide toestellen erg aan elkaar gewaagd zijn. Er zijn kleine verschillen maar welk toestel je ook kiest, je hebt sowieso een toptoestel.
En de s4 is veel lichter en dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396639

[...]

Dat is het punt waar ik tegen aanloop, ik kan gewoon niet kiezen. Welke je ook kiest je zit de komende paar jaar wel goed maar je wilt geen keuze maken en later zeggen had ik toch maar de ...

Tja, 1e Wereld Problemen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:15
[...]

Kijk, dat is wel objectief. Mijn HTC One (black) is nog altijd in bestelling, maar ben het eens met de aanvullingen die luappul doet. Als je 'eerlijk' gaat kijken liggen de specs zo dicht bij elkaar dat het om persoonlijke keuzes draait bij de aanschaf.
Dit in tegenstelling tot Chris Smoove met "veel lichter en dunner":
S4: 136.6 x 69.8 x 7.9mm / 130 gram
One: 137.4 x 68.2 x 9.3mm / 143 gram
De S4 is 0.8mm korter, 1.6mm breder, 1.4mm dunner en 13 gram lichter. Als dat nou verschil moet heten..

@ mariikvt: gewoon eerst de ene kopen, verkopen en dan de ander? Of allebei, afhankelijk hoe groot jouw 1e wereld probleem is. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet ZO groot haha, nee wil hem icm met een abbo doen, heb wel wat leuke aanbiedingen voorbij zien komen.

Punt is dat ik bang ben dat ik de features van de S4 ga missen en het design van de One

Heb momenteel zelf een Sensation en begin wel een hekel te krijgen aan plastic op een telefoon. Ik zal hem wss gaan rooten dus de uitrol van updates kan me niet zo boeien. Nijg ook meer naar de HTC One.
Ook omdat ik het een vet bedrijf vind en ik ze graag steun, heeft niet veel te maken met de telefoons maar afijn.

Toch maar even wachten op de Google I/O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Replar schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:53:

- Design, geen meer woorden nodig.
- Ondanks 0,2 GHz snellere CPU is de One sneller in dagelijks gebruik.
- Screen smearing.
- Kleur over Wit (amoled probleem).
- Ondanks betere camera schijn je meerdere foto's te moeten nemen om 1 goede foto te krijgen.
- Touchwiz.
Niet 100% objectief is hier een flink understatement. Behalve het puntje geluid en en een beetje het 'amoled wit' (waar je niet amoled zwart tegenover kunt zetten) zijn alle andere punten zo subjectief en onwaar als maar kan.
Anoniem: 396639 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:44:

Ook omdat ik het een vet bedrijf vind en ik ze graag steun, heeft niet veel te maken met de telefoons maar afijn.
Past heel goed bij de veel mensen in dit topic denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Franco10 op 04-05-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Over dikte gesproken. De One loopt af richting de zijkanten en is daar maar 4mm dun. Ondanks dat er 9.3mm staat op de spec sheets, voelt en ziet het er veel dunner uit.

Specs zeggen eigenlijk niks. Zoals dat de S4 hoger geclockt is, maar minder soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Komt de s4-i9500 ook nog naar nederland? Belangrijkste naast goede belkwaliteit is voor mij de audio over een headphone, en dan is de Wolfson Dac die in de i9500 zit een stuk beter.
Gisteren de s4 in mij hand gehad, en vond dat een stuk fijner dan bijvoorbeeld de Z, die vond ik te hoekig. Ben daarom ook nog steeds benieuwd naar de ZL. Heb de One ook al even gezien, maar vond die ook erg groot aanvoelen.
Zie ondertussen ook dat van de zomer kleinere topmodellen van Sony en HTC verwacht worden (5inch is eigenlijk net groot voor mijn worstenvingers, rond de 4,6 inch is eigenlijk beter). Misschien ga ik daar wel op wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door el-jorge op 04-05-2013 16:13 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 264553 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:47:
Over dikte gesproken. De One loopt af richting de zijkanten en is daar maar 4mm dun. Ondanks dat er 9.3mm staat op de spec sheets, voelt en ziet het er veel dunner uit.

Specs zeggen eigenlijk niks. Zoals dat de S4 hoger geclockt is, maar minder soepel loopt.
Ik snap niet wat mensen hebben met het gewicht en de dikte van de telefoons. Ik vindt de gewicht en de dikte die de telefoons nu hebben goed genoeg, ik zou niet willen dat ze nog dunner en lichter worden.
Ik vindt het niet echt fijn werken wanneer de telefoon zo dun is dat je het amper normaal kan vasthouden. En het zelfde geldt ook voor het gewicht. Ik heb liever dat ik het gewicht voel van het telefoon wanneer ik het vasthoud.

Hebben jullie dit gevoel echt niet? Dat je het niet dunner en lichter wil dan dat het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

yeth3119 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Hebben jullie dit gevoel echt niet? Dat je het niet dunner en lichter wil dan dat het nu is?
Ik vond mijn S2 te dun en licht, heb daar een hoesje omheen gedaan. Ik heb nu een Xperia Z en die is prima. Overigens is voor mij de keuze voor Z makkelijk geweest: Sony releast fatsoenlijk de source. Dus beste kans op een goed werkende CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 63072 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:37:
[...]

Ik vond mijn S2 te dun en licht, heb daar een hoesje omheen gedaan. Ik heb nu een Xperia Z en die is prima. Overigens is voor mij de keuze voor Z makkelijk geweest: Sony releast fatsoenlijk de source. Dus beste kans op een goed werkende CM.
De s2 vondt ik ook te licht en te dun, vandaar mijn keuze voor de sensation.
Ik had ooit een s2 vast gehouden toen de accu eruit was, toen voelde je dat de accu alleen zwaarder was dan de hele behuizing. Ik denk ook dat dit het geval is bij de s4.
Een 5inch scherm die maar 130g is, ik denk niet dat de s4 van lekker in je handen licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een vergelijkende camera test alhier: http://crave.cnet.co.uk/m...pt-in-low-light-50011117/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:55
De moderators hebben besloten dit topic te sluiten.

Zoals mijn collega PaT schreef; "Blijkbaar hebben een aantal mensen de grootst mogelijke moeite om normaal met elkaar te discussieren over 3 toestellen zonder de behoefte te krijgen om de ander te overtuigen van zijn "ongelijk" en daarbij zo'n beetje alle middelen te betrekken die in de verste verte niets te maken hebben met die toestellen."

Dit topic is gesloten en iedereen kan zijn of haar mening kwijt in één van de specifieke toestel topic's.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Hopelijk zijn de gemoederen weer een beetje bedaard. We gaan het dus weer proberen met dit topic. Discussieer inhoudelijk over de toestellen, een eigen mening hebben is prima, maar laat daarbij een ander in zijn waarde. Voor dit topic hanteren we een zero-tolerance beleid. Als we merken dat het topic weer ontspoort, dan gaat het zondermeer dicht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie lezen het mensen, discussiëren, niet flamen of bashen :)

Had gevraagd of het topic toch weer open mocht naar aanleiding van
reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z

Zelf heb ik de HTC One en de Xperia ZL om (even) naast elkaar te leggen, let the battle begin!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yXeGR0zeAHoezNvBX1soysGg/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DOBCiWJvNEyJTX3tWHDx980k/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3UUxjVDXJvWljMkSl10yJkUa/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7uEteJtjiRtYqFdwsQW3J9pp/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29QyosZJK5kbX7VTYD67pqJn/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9FPhCLNLp6QlCr2uMz0eWKsS/medium.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 09-05-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Fijn dat het topic weer open is. Ik vond in de review wel opmerkelijk dat ze allemaal 2 sterren voor prijs krijgen. De Sony is toch wel wat goedkoper te vinden, misschien niet geupdate n.a.v. de eerste review? Overigens spreekt hier een blije Xperia Z bezitter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 01:06
Cyleo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:14:
Fijn dat het topic weer open is. Ik vond in de review wel opmerkelijk dat ze allemaal 2 sterren voor prijs krijgen. De Sony is toch wel wat goedkoper te vinden, misschien niet geupdate n.a.v. de eerste review? Overigens spreekt hier een blije Xperia Z bezitter ;)
Ik weet niet of het in het filmpje anders is, maar in de review heeft de Xperia Z wel een ster meer dan de S4 en de One. [edit: in filmpje wijkt dit inderdaad af]

Wat mij opviel en wat niet benoemd wordt in de vergelijking: de S4 heeft anderhalve ster meer dan de One en de XZ voor bereik. Het wordt niet in de vergelijking benoemd en kan het ook niet direct in de afzonderlijke reviews vinden of in de ervaringen-topics, maar is het bereik van de One en XZ middelmatig / minder? En gaat dit alleen over netwerk, of ook over wifi?

[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 09-05-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
luappul schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Ik weet niet of het in het filmpje anders is, maar in de review heeft de Xperia Z wel een ster meer dan de S4 en de One. [edit: in filmpje wijkt dit inderdaad af]

Wat mij opviel en wat niet benoemd wordt in de vergelijking: de S4 heeft anderhalve ster meer dan de One en de XZ voor bereik. Het wordt niet in de vergelijking benoemd en kan het ook niet direct in de afzonderlijke reviews vinden of in de ervaringen-topics, maar is het bereik van de One en XZ middelmatig / minder? En gaat dit alleen over netwerk, of ook over wifi?
Ow, je hebt gelijk, ik had alleen in de videoreview gekeken ;)

Qua bereik van de Z kan ik het volgende zeggen: Qua cellular het beste wat ik ooit heb gehad, qua wifi middelmatig. De aankomende firmware update schijnt echter de wifi aan te pakken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik lees in de review niets over de developer-ondersteuning bijsony. Dit is voor mijntoch wel een onderscheidende feature en zou in mijn optiek toch wel genoemd mogen worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 21:44
eerlijk is eerlijk, die zl mag er best wezen qua design en zijn compacte behuizing met 5 inch display!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nirieee
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08-2023
De s4 heeft het beste scherm volgens jullie test, de beste camera volgens jullie test, de beste hardware, de beste praktijksnelheden en de meeste onderscheidende features (al werken deze nog niet allemaal optimaal), nogmaals allemaal volgens jullie eigen test.

De punten waardoor de one volgens jullie de beste van deze telefoons is? Beste accu, beste design (subjectief alhoewel ik het ermee eens ben) en goed uitgewerkte features (terwijl de s4 meer sterren krijgt op dit punt in jullie scorekaart).

Blijft alleen staan beste accu en eventueel beste design.. Ten opzichte van de waslijst bij de s4..

Lijkt mij duidelijk wie de betere van de 2 is, hoe graag jullie ook anders zouden willen bij tweakers heb ik de afgelopen tijd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
nirieee schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:
De s4 heeft het beste scherm volgens jullie test, de beste camera volgens jullie test, de beste hardware, de beste praktijksnelheden en de meeste onderscheidende features (al werken deze nog niet allemaal optimaal), nogmaals allemaal volgens jullie eigen test.

De punten waardoor de one volgens jullie de beste van deze telefoons is? Beste accu, beste design (subjectief alhoewel ik het ermee eens ben) en goed uitgewerkte features (terwijl de s4 meer sterren krijgt op dit punt in jullie scorekaart).

Blijft alleen staan beste accu en eventueel beste design.. Ten opzichte van de waslijst bij de s4..

Lijkt mij duidelijk wie de betere van de 2 is, hoe graag jullie ook anders zouden willen bij tweakers heb ik de afgelopen tijd gezien.
Het gaat niet alleen om koude punten, je hebt het zelf over subjectiviteit, een voorbeeld..... Een Mercedes met een iets langzamere motor, kan toch beter in een test weten te scoren dan een Volkswagen die helemaal vol zit met opties en een veel snellere motor heeft.

Het is niet simpel weg een optelling van punten, het ene aspect kan net iets zwaarder wegen dan het andere. Wanneer jij een S4 beter vindt dan een HTC One of Sony Xperia Z moet je zeker weten de S4 kopen. Het vergelijkingsartikel van de redactie laat alleen maar zien dat je niet overal de beste in hoeft te zijn om toch de uiteindelijke voorkeur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nirieee
  • Laatst online: 29-08-2023
Bullet NL schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:51:
[...]

Het gaat niet alleen om koude punten, je hebt het zelf over subjectiviteit, een voorbeeld..... Een Mercedes met een iets langzamere motor, kan toch beter in een test weten te scoren dan een Volkswagen die helemaal vol zit met opties en een veel snellere motor heeft.

Het is niet simpel weg een optelling van punten, het ene aspect kan net iets zwaarder wegen dan het andere. Wanneer jij een S4 beter vindt dan een HTC One of Sony Xperia Z moet je zeker weten de S4 kopen. Het vergelijkingsartikel van de redactie laat alleen maar zien dat je niet overal de beste in hoeft te zijn om toch de uiteindelijke voorkeur te krijgen.
Ik snap wat je probeert te zeggen en juist omdat ik het daarmee eens ben heb ik mijn bericht getypt. Het ene aspect kan net iets zwaarder wegen dat het andere aspect zoals je zegt, maar juist de belangrijkste aspecten zijn in het voordeel van de s4, scherm, camera en hardware en dan alleen 1 zwaarwegende bij de one (accu). Benoem anders even concreet wat volgens jou de aspecten zijn die de one een betere telefoon maken met aspecten die dus blijkbaar belangrijker zijn dan scherm, camera en hardwar dan begrijp ik je misschien meer, want ik kan me er nu eerlijk gezegd heeel weinig bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:46:
eerlijk is eerlijk, die zl mag er best wezen qua design en zijn compacte behuizing met 5 inch display!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DNzOOnXPjA87gIR2uMuroAKU/medium.jpg O+ Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0S3HxE8P8zUL2oEmbwhXizc7/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
nirieee schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Ik snap wat je probeert te zeggen en juist omdat ik het daarmee eens ben heb ik mijn bericht getypt. Het ene aspect kan net iets zwaarder wegen dat het andere aspect zoals je zegt, maar juist de belangrijkste aspecten zijn in het voordeel van de s4, scherm, camera en hardware en dan alleen 1 zwaarwegende bij de one (accu). Benoem anders even concreet wat volgens jou de aspecten zijn die de one een betere telefoon maken met aspecten die dus blijkbaar belangrijker zijn dan scherm, camera en hardwar dan begrijp ik je misschien meer, want ik kan me er nu eerlijk gezegd heeel weinig bij voorstellen.
Het gaat kennelijk niet alleen om de specs op papier maar hoe een dergelijk toestel daadwerkelijk profileert in de praktijk. Als je de vele reviews leest zie je dat de One overall beter uit de test komt. Wellicht heeft dat iets van doen met de subjectieve x-factor?

De s4 is gewoon een goed toestel, maar imho mist dit toestel "emotie" wanneer je hem in je handen houdt. Om een eerder voorbeeld te gebruiken, je kan dan de meeste pk's hebben maar in een fiat multipla heb je er niet veel plezier van.

Nogmaals, de s4, de One en de XZ(L) zijn alle drie toppers van dit moment waarbij de een voordelen heeft ten opzichte van de ander en die per persoon zwaarder of minder zwaar kunnen wegen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
nirieee schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:

Ik geef je gelijk dat deze conclusie vreemd lijkt.
In de praktijk heb ik echter ondervonden dat de S4 het meest laggy van het trio is. Wat heb je dan aan betere hardware als je dat kennelijk met je software vernaggelt. Bij de op papier langzaamste heb ik helemaal geen last van lag gehad, bij de One nauwelijks en bij de S4 wel merkbaar (maar niet heel erg).
Qua design is de S4 wat mij betreft juist weer de winnaar. Ik vind hem het minst mooi, maar het is mijns inziens wel het meest praktisch ontworpen toestel.
Het scherm van de S4 komt er in metingen misschien heel goed uit, de kleuren blijven echter ghter overdreven en onnatuurlijk. Wel een top scherm en een paar klassen beter dan die van de S3, maar het moet je smaak zijn. Daarnaast kan ik met name bij tekst het verschil in aantal subpixels wel zien. Voor games geef ik de voorkeur aan het S4 scherm, voor tekst (browsen) en speelfilms aan de het scherm van de One.
De hogere score op connectiviteit van de S4 kan ik niet verklaren. Op 3G en HSPA is de XZ bij mij duidelijk het snelste met browsen, doordat de verbinding sneller en stabieler is. Op Wifi is er bij mij weinig verschil tussen de toestellen, hoewel ze alledrie niet kunnen tippen aan onze LG Optimus 4X HD.
Wat jij niet noemt is de audio, waar de One wat mij betreft een streepje voor heeft.

Uiteindelijk blijft het volgens mij toch een kwestie van persoonlijke voorkeur. Voor mij zijn ze het allemaal net niet. De S4 vanwege de lichte lagginess, de One vanwege het 'kleine' scherm, de XZ vanwege de backlight bleeding (-> matig contrast en slechte kijkhoeken). Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke ik ga houden. Eerst maar de Oppo Find 5 afwachten, maar die heeft dan weer geen 4G ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S4 heeft een optie voor 'natuurlijke kleuren' wat heel erg goed/natuurlijk moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
CLB schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:11:
S4 heeft een optie voor 'natuurlijke kleuren' wat heel erg goed/natuurlijk moet zijn ;)
Ja, dat weet ik. Die heb ik ook gebruikt. In metingen komt die ook bij mij goed uit de bus. In de praktijk vind ik de kleuren toch niet echt natuurlijk en nog steeds duidelijk 'Amoled' overdreven. Wel stukken beter dan de S3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
Sigis schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:43:
[...]

Ja, dat weet ik. Die heb ik ook gebruikt. In metingen komt die ook bij mij goed uit de bus. In de praktijk vind ik de kleuren toch niet echt natuurlijk en nog steeds duidelijk 'Amoled' overdreven. Wel stukken beter dan de S3 bijvoorbeeld.
En wat de lag betreft, wat natuurlijk niet goed is dat het er bij de launch wel in zat, dit is in een update opgelost, helaas is de update nog niet overal uit.

Hoewel ik de audio van de One wel erg mooi vind, vind ik de speakers aan de voorkant er niet erg mooi uitzien, maakt het toestel naar mijn mening wat langgerekt eruit zien.
Als ik op dit moment zou moeten kiezen, wat ik niet hoef/ga doen, zou het lastig worden. Aangezien ik mijn telefoon als navigatie wil gebruiken zou het scherm van de One beter zijn gezien de ervaringen met direct zonlicht, alleen werkt het opladen dan weer niet... dus valt de One af. Dan zou ik toch voor de S4 gaan in plaats van de Xperia omdat de accuduur beter is, je er een microSD kaart in kan doen en de accu verwisselbaar is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Sigis schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Ik geef je gelijk dat deze conclusie vreemd lijkt.
In de praktijk heb ik echter ondervonden dat de S4 het meest laggy van het trio is. Wat heb je dan aan betere hardware als je dat kennelijk met je software vernaggelt. Bij de op papier langzaamste heb ik helemaal geen last van lag gehad, bij de One nauwelijks en bij de S4 wel merkbaar (maar niet heel erg).
Qua design is de S4 wat mij betreft juist weer de winnaar. Ik vind hem het minst mooi, maar het is mijns inziens wel het meest praktisch ontworpen toestel.
Het scherm van de S4 komt er in metingen misschien heel goed uit, de kleuren blijven echter ghter overdreven en onnatuurlijk. Wel een top scherm en een paar klassen beter dan die van de S3, maar het moet je smaak zijn. Daarnaast kan ik met name bij tekst het verschil in aantal subpixels wel zien. Voor games geef ik de voorkeur aan het S4 scherm, voor tekst (browsen) en speelfilms aan de het scherm van de One.
De hogere score op connectiviteit van de S4 kan ik niet verklaren. Op 3G en HSPA is de XZ bij mij duidelijk het snelste met browsen, doordat de verbinding sneller en stabieler is. Op Wifi is er bij mij weinig verschil tussen de toestellen, hoewel ze alledrie niet kunnen tippen aan onze LG Optimus 4X HD.
Wat jij niet noemt is de audio, waar de One wat mij betreft een streepje voor heeft.

Uiteindelijk blijft het volgens mij toch een kwestie van persoonlijke voorkeur. Voor mij zijn ze het allemaal net niet. De S4 vanwege de lichte lagginess, de One vanwege het 'kleine' scherm, de XZ vanwege de backlight bleeding (-> matig contrast en slechte kijkhoeken). Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke ik ga houden. Eerst maar de Oppo Find 5 afwachten, maar die heeft dan weer geen 4G ondersteuning.
Ik vind software oplosbaar, maar hardware dingen (scherm e.d.) kan je niet oplossen met een update. Ten tijde van de S2 zat ie ook vol met meuk, pas na een paar updates kwam echt goed de gang erin.

Ik heb nu de S4 liggen en met de S2 ernaast zie je wel dat ze een sprong hebben gemaakt, iets wat op foto's niet opvalt. Gisteren in de winkel alle dummies in handen gehad. Die van de One was volgens mij te licht. De XZ vond ik vrij groot aandoen en niet heel lekker in de hand liggen. Hij lijkt een stuk groter dan de S4 en One.

Owja. Koreaanse logica:
S3 wit > zwarte lader
S4 zwart > witte lader
Dus... :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 29-05 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

De HTC vind ik ook wel mooier dan de s4 maar vind het wel weer onhandig dat de knop om het toestel aan te zetten bij de HTC bovenop zit.
En wat ik in het HTC topic lees over gaps, gebarsten lenzen en dode pixels werkt dat ook niet in het voordeel.
Bij de HTC is ook minder in te stellen in het pulldown menu zag ik in een review...
Nou loop ik ook weer niet zo hard voor de s4 maar wachten op de Note 3 duurt me te lang.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Koldur schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:02:
[...]

En wat de lag betreft, wat natuurlijk niet goed is dat het er bij de launch wel in zat, dit is in een update opgelost, helaas is de update nog niet overal uit.
De lag is wel minder na de update, maar niet weg. Ik ben nu touchwiz aan het uitkleden om te kijken of ik het daarmee kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ursamajor schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:02:
Bij de HTC is ook minder in te stellen in het pulldown menu zag ik in een review...
Dan installeer je een third party app en tweak je alles wat je wilt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 29-05 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik denk dat het gewoon een Note 2 wordt. Het verschil in snelheid lijkt mij in de praktijk niet zo veel dat het de extra kosten van een S4 rechtvaardigt. De Note 2 is al gratis bij goedkopere abonnementen en ja... Ben en blijf een Hollander, dus gratis is altijd goed :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Tsja, de s4 was in combi met de vodafone acties de betere keuze. Meer restwaarde voor verkoop en dus aankoop note 3. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ursamajor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:56:
Ik denk dat het gewoon een Note 2 wordt. Het verschil in snelheid lijkt mij in de praktijk niet zo veel dat het de extra kosten van een S4 rechtvaardigt. De Note 2 is al gratis bij goedkopere abonnementen en ja... Ben en blijf een Hollander, dus gratis is altijd goed :)
Ja belachelijk wat ze tegenwooridg vragen voor die toestellen. Misschien maandje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502591

Zeur alsjeblieft niet over dat plastic wat maakt dat nou uit! Een smartphone koop je niet om zijn uiterlijk maar om zijn prestaties!!! Ik vindt dat plastic prima, ik snap Samsung echt wel dat ze dat zo doen. Want waarom verkopen hun smartphones dan zo goed die zijn toch ook allemaal van plastic!! HTC One is wel mooi maar bij een smartphone gaat het mij echt vooral om de hard en software. Ik vind Touchwiz zeker geen hindernis om de Galaxy s4 niet te kopen vindt het soms juist wel handig, beter dan vanilla android vind ik zelf. Ik vind de Samsung Galaxy S4 zeker een aanrader. En wil je hem hebben wacht dan gewoon even dan is hij vast net als de Galaxy S3 nu zeker heel erg in prijs gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een smartphone koop ik wel om z'n uiterlijk, ja en z'n prestaties :)
M'n review van de Sony Xperia ZL gaat morgen online, that will be mine tot ik weer ga upgraden, topdevice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 17:52
CLB schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:50:
Een smartphone koop ik wel om z'n uiterlijk, ja en z'n prestaties :)
M'n review van de Sony Xperia ZL gaat morgen online, that will be mine tot ik weer ga upgraden, topdevice!
Daar ben ik het wel mee eens. Wat mij er toch niet van weerhoudt op basis van factoren als camera en uitbreidbaar geheugen vooralsnog een lichte voorkeur voor de S4 te hebben, terwijl ik de One toch veel mooier vind.
Die ZL van jou ziet er op die paar foto's hierboven trouwens inderdaad ook best fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 19:20
Er is denk ik al heel veel (genoeg) gediscussieerd over het uiterlijk, camera, software etc etc.
Nu ben ik benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn met de toestellen. Aangezien ik over een klein maandje mag verlengen.

Wat vinden jullie van de batterijduur van de S4 en de One? Ik vraag dit omdat ik nu naar de S4 neig, maar ik word een beetje ziek van de dramatische stand by tijd van de Samsungs. Ik heb zelf een S3 (en S2 gehad) en ken minimaal 5 mensen met een S2. Niemand komt met gemak een dag door. De stand-by verbruik is al gauw 5% per uur. Bij alle telefoons. Daarnaast word ik ook wel huiverig door die review op Tweakers.

Nu ken ik helaas maar 1 iemand met een One X. Hij is juist erg tevreden met de batterijduur van zijn telefoon.
Maar goed, ik neig dus naar de S4. Jullie raden vast al dat ik hoop te horen dat de batterijduur van de S4 goed is.

Voel je ook vrij andere positieve en negatieve ervaringen te delen! Ik zou het erg waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kun je toch echt het beste in de verschillende discussietopics kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulds
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik ben van een s2 naar een s4 gegaan en bij de s2 was het altijd krap op het einde van de dag. Bij de s4 iedere keer nog 40-50% over. Ik laad iedere nacht op. Vanochtend om 7 uur van de lader gehaald, zit nu nog op 66%. Dat is dus sowieso al < 3% per uur en dan heb ik ook nog uurtje schermtijd.

Over de HTC one kan ik niets zeggen, maar ook die schijnt erg goed te zijn qua accu. Ik denk eerlijk gezegd dat je met alle drie de telefoons de dag makkelijk haalt en dat is voor mij meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 502591 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:49:
Zeur alsjeblieft niet over dat plastic wat maakt dat nou uit! Een smartphone koop je niet om zijn uiterlijk maar om zijn prestaties!!! Ik vindt dat plastic prima, ik snap Samsung echt wel dat ze dat zo doen. Want waarom verkopen hun smartphones dan zo goed die zijn toch ook allemaal van plastic!! HTC One is wel mooi maar bij een smartphone gaat het mij echt vooral om de hard en software. Ik vind Touchwiz zeker geen hindernis om de Galaxy s4 niet te kopen vindt het soms juist wel handig, beter dan vanilla android vind ik zelf. Ik vind de Samsung Galaxy S4 zeker een aanrader. En wil je hem hebben wacht dan gewoon even dan is hij vast net als de Galaxy S3 nu zeker heel erg in prijs gezakt.
Uiterlijk en hoe de telefoon aanvoelt is voor mij juist een vrij bepalende factor, zeker nu de telefoons qua specs zo dicht bij elkaar liggen. Voor mij heeft het design van de Z echt de doorslag gegeven om voor die te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 12:19
Cyleo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:16:
[...]

Uiterlijk en hoe de telefoon aanvoelt is voor mij juist een vrij bepalende factor, zeker nu de telefoons qua specs zo dicht bij elkaar liggen. Voor mij heeft het design van de Z echt de doorslag gegeven om voor die te gaan.
En ook de afwerking lijkt mij voorlopig in het voordeel van de Z te spreken. Op wat gevallen met spontane barsten na en wat dode pixels zijn er verder weinig problemen of slechte afwerkingen met de Z te vinden..

Ik zou ook met de kennis van nu voor de Z kiezen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kijk dat noemen we nog eens een review! Erg goed verhaal en zo te lezen een bewuste en juiste keuze voor jou om voor de ZL te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hier geplaatst, omdat het vergelijk met de HTC One ook nog weleens terugkomt :)
In het scherm, de kijkhoeken, de volume-output (die van de ZL echt niet tegenvalt ivm de One eigenlijk)

Sony Xperia ZL vs HTC One

Sony Xperia ZL - Kijkhoeken

Sony Xperia ZL - Kijkhoeken vs HTC One

[ Voor 76% gewijzigd door CLB op 15-05-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Voor mij is het belangrijkste software out of the box. Ook vind ik belangrijk dat software geüpdate wordt (samsung is hier gewoon goed in). Amoled scherm ben ik ook fan van. Voor verschillende mensen verschillende behoeften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zozo Samsung, toch door dat het een beetje te dol werd:
nieuws: Samsung gaat gebrek aan opslagruimte Galaxy S4 onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:24:
En hier geplaatst, omdat het vergelijk met de HTC One ook nog weleens terugkomt :)
In het scherm, de kijkhoeken, de volume-output (die van de ZL echt niet tegenvalt ivm de One eigenlijk)
[video]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Na de update heeft de Z nóg mooier kleuren, het is echt bizar mooi nu. Ik vermoed dat de ZL deze ook wel kan krijgen, misschien wel met dezelfde sprongen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Foto van de XZ met weinig licht (niet van mij):
https://www.box.com/s/rt9msgprpfgu365hwq8l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Zo, mijn vriendin is over gestapt van HTC One v naar Sony. Ze kon het helaas niet vinden bij HTC. Butterfly te rood en de One net te duur.

Dus is ze voor een Xperia Z gegaan. Ik heb een One. Dus mooi kunnen vergelijken.

Ik vind het scherm van de One 100 keer beter dan de Z. Tjonge tjonge. Het ziet er allemaal heel donker uit op de Z. Details vallen weg. En het lijkt net of de beschermlaag van het scherm er nog over heen zit. Echt washed out kleuren. En weinig contrast. Facebook blauw is lichtblauw en het wit is grijs.

Als je brightness vol zet op de Z haalt de helderheid het niet eens bij half op de One.

Ik had m zelf terug gebracht vanwege de beeldkwaliteit. Ik vind het echt ronduit slecht. Maar goed nu ben ik de One gewent. Dus misschien verwent.

Ook merk ik dat de menu's niet echt vloeiend gaan, maar dat is minimaal.

Ach het is haar telefoon. En hij is paars. En is er blij mee.. Dus dat is het belangrijkste ;)

EDIT

Na update... Die niet werd herkend over OTA is het beter geworden. Dus bovenstaand commentaar over beeldkwaliteit is bijgesteld.
Hoewel de details nog wel iets beter zijn op de One is het scherm van de Z zeker goed te noemen.

[ Voor 27% gewijzigd door wackidth op 25-05-2013 10:39 . Reden: Na software update commentaar ongegrond ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er wat geks, heeft ze een slecht scherm of er staat iets verkeerds ingesteld, zie foto's hierboven.

Voor of na de. 253 update van de Z vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
CLB schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:36:
Dan is er wat geks, heeft ze een slecht scherm of er staat iets verkeerds ingesteld, zie foto's hierboven.

Voor of na de. 253 update van de Z vergeleken?
Ze heeft de 10.1.a.1.434 zag op de website van Sony een lagere release op 17-5?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die is wel nieuwer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Thanks....

Vaag... OTA had ik al eerder geprobeerd en die deed het niet toen ik de software versie zag dacht ik, Ow deze is zelfs nieuwer.

Maar goed, is nu bezig met companion.

Wereld van verschil die update.... Beeldkwaliteit is nu zeker aan elkaar gewaagd!! Al zou ik mijn One er niet voor willen ruilen

[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 25-05-2013 10:51 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 01-06 12:13
Ik wilde deze week een S4 gaan bestellen, maar na het lezen van de reviews ben ik toch gaan twijfelen om misschien toch voor de HTC te gaan.

Wat me vooral aanspreekt is het mooiere design. Aan de andere kant ben ik altijd erg tevreden geweest over Samsung producten (en hoor ik over het algemeen wat betere verhalen over Samsung dan over HTC) en lijkt de S4 het betere scherm te hebben.
En Samsung schijnt over het algemeen sneller te updaten, en heb ik niet zo'n behoeft aan HTC's Sense (kan zijn dat ik aan een oude versie zit te denken, en dat het nu beter is). En om eerlijk te zien vind ik die nieuwe features van de S4 wel leuk, al vermoed ik dat ik de meesten alleen in de eerste weken zal gebruiken :+. Die dingen zijn niet superbelangrijk voor me, maar spelen in mijn achterhoofd natuurlijk wel mee.

Moeilijke keus, ik denk dat ik van de week eens een winkel binnenloop om de telefoons te zien en vast te houden, is toch anders dan van een foto.

[ Voor 8% gewijzigd door Arrne op 26-05-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Arrne schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:52:
en lijkt de S4 het betere scherm te hebben.
Volgens mij niet. De gemiddelde kleurfout is groot tov de Oppo Find 5 en de One. Ik vind dit ook zichtbaar. Ik vind dat de schermen van de One, SGS4 en Oppo Find 5 elkaar overall niet veel ontlopen. De One is het scherpste, de S4 is zichtbaar minder scherp. De kleuren van de Find zijn het beste. De S4 heeft echt zwart. Overall geef ik zelf de voorkeur aan het scherm van de Find, dan de One en dan de S4, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen een andere voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 16:49
Ik zit al sinds de introductie te twijfelen tussen deze toestellen. Mijn huidig toestel is een SII en mijn toestel daarvoor was een Nokia N96. Dat was een echte oldtimer maar ik deed er echt alles mee wat er mee kon. Inclusief TV kijken via de ingebouwde tuner. In het begin kon ik met de N96 met relatief intensief gebruik met gemak 3 a 4 dagen met een volle accu lading. Dat ik hierboven lees dat men al tevreden is met 1 dag op de accu vind ik dan ook jammer. Ik weet dat de gemiddelde smartphone qua techniek vele malen verder vooruit is dan een N96 (vooral qua scherm) en dus ook meer energie verbruikt. Toch vind ik het jammer dat men met het huidige verbruik tevreden is. Deze tendens zorgt er imho voor dat smartphone en accu fabrikanten dat niet meer als een erg hoge prioriteit zien.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@cordonblue.

Gelukkig verschillen we van mening. Anders liepen we allemaal met een One rond.

Ik weet niet waar jouw argumenten op zijn gebaseerd. Mijn vriendin heeft een Z, dus heb hier een heel goed vergelijk.
De kleuren van de Z zijn misschien realistisch, maar de one is daarin net zo goed. Vooral vergeleken met een S4. Bij de Z vallen heel veel details weg met foto's. Het is minder scherp dan de One. en het display ligt te diep tov het touchscreen.

Ik begrijp best dat je de z wilt verdedigen omdat jij m hebt. Maar als je meer de tijd hebt om te vergelijken zie je echt wel dat de One de winnaar is van de twee.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 29-05-2013 17:52 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 11:53
wackidth schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:50:
@cordonblue.

Gelukkig verschillen we van mening. Anders liepen we allemaal met een One rond.

Ik weet niet waar jouw argumenten op zijn gebaseerd. Mijn vriendin heeft een Z, dus heb hier een heel goed vergelijk.
De kleuren van de Z zijn misschien realistisch, maar de one is daarin net zo goed. Vooral vergeleken met een S4. Bij de Z vallen heel veel details weg met foto's. Het is minder scherp dan de One. en het display ligt te diep tov het touchscreen.

Ik begrijp best dat je de z wilt verdedigen omdat jij m hebt. Maar als je meer de tijd hebt om te vergelijken zie je echt wel dat de One de winnaar is van de twee.
Ik weet niet op welke reactie van mij je nu inhaakt aangezien je mij niet gequote hebt en ik al een heel tijdje niet gepost heb in dit topic en dus geen post van mij hier zie. Maar ik neem aan dat je doelt op mijn reactie op jouw post in het HTC One topic.

Jij zegt daar dat het display van de Z op alle punten minder goed is dan de One. Ik heb daar op gereageerd dat ik dat niet eens ben. Toen als voorbeeld genomen dat de kleuren, scherpte en details op de Z zeker wel goed zijn. Ik zei dat de One op deze punten niet duidelijk beter scoort dan de Z. Waarmee ik dus niet zeg dat de One hier slechter scoort dan de Z. Goed lezen; niet duidelijk beter. Dus absoluut niet slechter, misschien iets beter zelfs nog. Ook heb ik gezegd dat de One wel duidelijk een stuk beter is dan de Z in het geval van de kijkhoeken.
Het display van de Z recht van voren bekeken vind ik kwalitatief net zo goed als dat van de One. Alleen als je de Z onder een hoek gaat bekijken wordt dit een stuk minder. Pas dan lijkt het idd of het scherm te diep ligt. Recht van voren bekeken is dit echter niet zo. Daarom is hij ook zo goed afleesbaar in direct zonlicht.

Ik heb zeker tijd gehad om ze te vergelijken aangezien een vriend van mij de One sinds kort heeft en ik hem dus wat heb kunnen testen. Display kun je natuurlijk gewoon direct testen als je ze side-by-side hebt liggen, daar hoef je beide toestellen niet eerst een tijdje voor te hebben. Je kunt display meteen vergelijken. En dit waren mijn ervaringen ermee. Batterij, software ed. kan ik in het geval van de One dan natuurlijk niet echt over spreken, aangezien je voor deze punten het toetsel wel langer moet hebben om te kunnen oordelen.
Heeft dus niks met verdedigen te maken. Zijn gewoon mijn observaties. De One is net als de Z een prachtig toestel en ik hoop dat HTC en Sony er velen verkopen om uit het slop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond de ZL persoonlijk beter dan de One qua kleuren, zie m'n foto's hierboven.
Voor de rest ken ik de Z niet zo goed als de ZL, maar scherpte en details t.o.v. de One >goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358075

Wat is nou het daadwerkelijk verschil tussen de Snapdragon S4 & 600? Dacht dat er ook een 600 in mn Xperia Z lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Anoniem: 358075 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:30:
Wat is nou het daadwerkelijk verschil tussen de Snapdragon S4 & 600? Dacht dat er ook een 600 in mn Xperia Z lag.
De cpu kernen kunnen hoger geklokt worden bij de 600. De gpu is exact hetzelfde, alleen iets hoger geklokt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358075

cordonbleu schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:42:
[...]

De cpu kernen kunnen hoger geklokt worden bij de 600. De gpu is exact hetzelfde, alleen iets hoger geklokt volgens mij.
Ik heb me niet zo in mobiele techniek verdiept maar de S4 Pro wordt ook op Snapdragons site als andere CPU gearceerd en is dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De cpu is verschillend idd.

Hier wat leesvoer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=38236032

[ Voor 60% gewijzigd door cordonbleu op 30-05-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nah... Gelukkig verschillen we allemaal van mening. En zijn bevindingen altijd subjectief wat de een wel mooi vind, vind de ander niet.

Ken zat mensen die zeggen dat Samsung mooie kleuren heeft!! Tja je moet er van houden zeg ik dan maar altijd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik kan niet zonder micro sd ondersteuning. Het is altijd fijn om alles op een micro sd kaartje te hebben staan want dat zal nooit gewist worden bij wat voor een soort reset naar fabrieksinstellingen dan ook. Want er kan altijd iets van een Boot Loop gebeuren of dat alles misgaat of dat het toestel gewoon kapot valt. Zo een kaartje is nauwelijks kapot te krijgen wanneer het toestel valt.

Daarom heb ik een S4 gekocht. Als de HTC One micro SD ondersteuning had dan wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Ik ben zelf een iPhone gebruiker en heb voorheen wel Android gehad, dus wilde toch weleens de One en S4 vergelijken en dit ook bij een telecomwinkel gedaan vandaag. Conclusie voor mij; verschil van dag en nacht, het is dat ik nog voor iOS ga anders was het zeker de One geworden, die S4 mag niet eens in de schaduw staan van de One. De HTC is echt prachtig om te zien en de afwerking is erg goed tov de plastieke S4. Ook vond ik het scherm van de One vele malen beter met name kwa scherpte en kleurverzadiging/kleurechtheid. Noem me maar gek, maar ik zie bij de S4 nog steeds de pentile lay-out, al is dit bijna nihil tov de s3, maar ik zie het wel degelijk nog. Als ik toch weer voor Andoid zou gaan zou de Htc One het voor mij zijn geworden.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Rudios schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:42:
Ik ben zelf een iPhone gebruiker en heb voorheen wel Android gehad, dus wilde toch weleens de One en S4 vergelijken en dit ook bij een telecomwinkel gedaan vandaag. Conclusie voor mij; verschil van dag en nacht, het is dat ik nog voor iOS ga anders was het zeker de One geworden, die S4 mag niet eens in de schaduw staan van de One. De HTC is echt prachtig om te zien en de afwerking is erg goed tov de plastieke S4. Ook vond ik het scherm van de One vele malen beter met name kwa scherpte en kleurverzadiging/kleurechtheid. Noem me maar gek, maar ik zie bij de S4 nog steeds de pentile lay-out, al is dit bijna nihil tov de s3, maar ik zie het wel degelijk nog. Als ik toch weer voor Andoid zou gaan zou de Htc One het voor mij zijn geworden.
onmogelijk dat je pentile ziet op een full-hd 5 inch scherm. Dat is gewoonweg niet mogelijk met het menselijk oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Toch zie ik structuur bij vooral witte vlakken. Schijnbaar heb ik scherpe ogen ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 26-05 11:01
acst schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:19:
[...]

onmogelijk dat je pentile ziet op een full-hd 5 inch scherm. Dat is gewoonweg niet mogelijk met het menselijk oog.
Kijk maar eens naar het scherm van een droid 3. Super slecht door pentile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
acst schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:19:
[...]

Dit is dus onjuist. Het verschil valt binnen het onderscheidend vermogen van het menselijk oog. Op 30 cm afstand redelijk op de grens, op 25 ruimschoots. Dan laat ik effecten als artefacten en jaggedness nog buiten beschouwing. Die zijn vrijwel zeker makkelijker te zien maar daar is bij mijn weten geen specifiek onderzoek naar gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Sigis op 07-06-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 21:40
Zit met een dubio. Ik heb veel apple producten in huis en heb de Iphone5 ook nog nog de shortlist staan. Qua hardware lopen de S4 en de One rondjes om de iPhone5. Maar gebruik je al die hightech hardware? Scherm zeg ik ja, dus dat zou betekenen een pluspuntje voor de S4 en One. Maar overige zaken merk je er naar mijn mening weinig van. Ben in iedergeval geen gamer die spelletjes speelt op zijn toestel.

Dan de camera, hier twijfel ik zeer zwaar of de HTC One de juiste keus is. Ik maak zeer veel foto's en video's met de telefoon, en vind dat dit bij een high end toestel goed of zelfs uitstekend moet zijn. Heb wat foto's van de One gezien en vind het niet overtuigend voor een dergelijke telefoon. Nu werd hier op tweakers gemeld dat het mogelijk ook door de software kan komen. Is dit zo? Of is de One ondergeschikt in foto's t.o.v. de S4 en Iphone5?

De One en de Iphone5 vind ik qua behuizing vele malen mooier dan de S4. Dus hierin is de S4 weer een stapje minder. Al is dat een kwestie van smaak uiteraard.

En dan misschien wel het belangrijkste, wat zijn nu de praktijk ervaringen wat betreft accuduur bij normaal gebruik. Denk hierbij aan facebooken, mailen, agenda syncen ongeveer een 15min p/dag telefoneren in/outbound.

En uiteraard foto's maken/filmpjes.

Kan men hier wat uitsluitsel geven?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambann
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 13:04
Ik heb zelf nu een paar weken de HTC One waar mijn voorkeur naar uit ging.
Mijn keuze is gebaseerd op het feit dat ik dit toestel ruim 2 jaar wil houden. In die 2 jaar moet deze goed blijven werken (bij deugdelijk gebruik) en moet hij er netjes uit blijven zien (dus niet laten vallen meegerekend)
Ik kom van de Desire HD af welke ik zonder echte problemen 2,5 jaar heb gebruikt. Ik heb deze zonder hoesje en screenprotector gebruikt en kon op de Aluminium (buiten val schade) geen zichtbare krassen opmerken. Daarom dat mijn voorkeur uit gaat naar de aluminium body.
Ik verwacht persoonlijk dat 32GB genoeg is voor de komende 2 jaar. De accu heb ik nooit verwisseld van de Desire HD, wat voor mij geen argument was om er een punt van te maken.

Wat ik wel een leuke gimmick vond en wat ik nu ook met regelmaat gebruik is de iR- Afstandsbediening app.
Toch wel handig dat ik met mijn mobiel (welke je toch altijd bij de hand hebt) mijn Home Entertainment kan regelen (Philips TV via de iR / Onlyo Receiver via App / XBMC via Yatse App)

Ik vind persoonlijk wel de 4,7" net te groot om het toestel met 1 hand te bedienen. Ik baalde er echter van dat je zoveel moet inleveren bij de specs bij de HTC One Mini en de S4 Mini. Dit is bij mij ook een beweeg reden geweest om toch voor de HTC One te gaan. Met het mom van grote went wel.

Ik heb persoonlijk gevoel dat de verf door polijst effect weg slijt van de S4 en dat deze er na 2 jaar er niet mooier op wordt (ik heb dit enkele keren gezien), maar ben benieuwd of iemand dit kan onderbouwen of dit nog steeds voorkomt met deze case?
En de kleuren van de Samsung Interface geeft mij ook niet de voorkeur. Ik vind het ook een erg persoonlijke keuze vinden.
Ik heb de Samsung 1x in de hand even snel kunnen proberen en ook hier kun je verder weinig op aanmerken. Licht voor zijn omvang lekker in de handen en voelt echt licht.

Kameraad heeft inmiddels een paar maanden de Xperia Z en als het op inhoudelijke specs aankomt merk ik geen verschil in snelheid. Hij merkte wel dat de 16GB intern geheugen snel vol zal met data (hoofdzakelijk een hoop muziek), maar een SD van 16GB heeft dit opgelost.
Voor de rest schiet de Xperia Z voor mijn gevoel niets te kort in interface. Scherm heb ik niet uitgebreid bekeken kwa verschil, maar die van de Xperia Z is zeker niet slecht.
De Xperia Z vond ik voor mijn gevoel wel onprettig in de hand liggen. Dit vooral door de rechte achterkant.
Ik zei ook al tegen mijn kameraad dat hij rekening moet houden dat de klepjes niet te vaak los moeten.
Ik vind de Xperia Z ook zeker niet slecht ogen met de glazen voor en achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Laatst online: 25-09-2024
Even een korte vraag gericht aan de S4 en Xperia Z(L) eigenaren,

In het HTC One topic komt meermalen naar voren dat er mensen zijn die problemen hebben om op de tv app de kanalen 1 t/m 11 te ontvangen. Nu weet ik niet hoe de tv apps op voornoemde apparaten werken en eruit zien dus vroeg ik mij het volgende af:
- Zit er in de tv app een soort van televisie gids functie ingebakken, waarbij je op de programma's kan klikken om zodoende vanuit de gids je tv kanaal om te schakelijk? Zo ja, zie mijn volgende vraag
- Zijn in deze gids wel de kanalen 1 t/m 11 te zien?

Reden van deze vragen is dat de HTC One tv app gebaseerd is op de software van Peel. Volgens mij was dit ook voor de S4 en Z(L) het geval. Mochten jullie wel gewoon deze kanalen ontvangen, dan valt in ieder geval uit te sluiten dat het probleem bij de databases van Peel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Z heeft geen infrarood, dus only ZL ;)
- Op de ZL, nee, het is just basic met een remote-uiterlijk, geen fancy stuff en wat 'is er nu op tv'

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 12-06-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CLB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:58:
De Z heeft geen infrarood, dus only ZL ;)
- Op de ZL, nee, het is just basic met een remote-uiterlijk, geen fancy stuff en wat 'is er nu op tv'
[video]
Heb jij je contrast nu zo hoog staan op dat ding? Het zwart op het scherm is helemaal grijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Not my ZL ;), ten tweede was dat 'n software'feature' bij de .434 firmware, inmiddels is 't zwart:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5tDKbASDY9LbcfGQmyTszTrF/full.jpg

En met 'n andere achtergrond:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4koxuJXuiGeDVEiFfR6Axoej/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 12-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Laatst online: 25-09-2024
Aha helaas. Zie wel dat er meerdere onscreen buttons zijn op de ZL remote. Ook wel handig. Nu nog de bevindingen van iemand met een S4 :P
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.