nirieee schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:
De s4 heeft het beste scherm volgens jullie test, de beste camera volgens jullie test, de beste hardware, de beste praktijksnelheden en de meeste onderscheidende features (al werken deze nog niet allemaal optimaal), nogmaals allemaal volgens jullie eigen test.
De punten waardoor de one volgens jullie de beste van deze telefoons is? Beste accu, beste design (subjectief alhoewel ik het ermee eens ben) en goed uitgewerkte features (terwijl de s4 meer sterren krijgt op dit punt in jullie scorekaart).
Blijft alleen staan beste accu en eventueel beste design.. Ten opzichte van de waslijst bij de s4..
Lijkt mij duidelijk wie de betere van de 2 is, hoe graag jullie ook anders zouden willen bij tweakers heb ik de afgelopen tijd gezien.
Ik geef je gelijk dat deze conclusie vreemd lijkt.
In de praktijk heb ik echter ondervonden dat de S4 het meest laggy van het trio is. Wat heb je dan aan betere hardware als je dat kennelijk met je software vernaggelt. Bij de op papier langzaamste heb ik helemaal geen last van lag gehad, bij de One nauwelijks en bij de S4 wel merkbaar (maar niet heel erg).
Qua design is de S4 wat mij betreft juist weer de winnaar. Ik vind hem het minst mooi, maar het is mijns inziens wel het meest praktisch ontworpen toestel.
Het scherm van de S4 komt er in metingen misschien heel goed uit, de kleuren blijven echter ghter overdreven en onnatuurlijk. Wel een top scherm en een paar klassen beter dan die van de S3, maar het moet je smaak zijn. Daarnaast kan ik met name bij tekst het verschil in aantal subpixels wel zien. Voor games geef ik de voorkeur aan het S4 scherm, voor tekst (browsen) en speelfilms aan de het scherm van de One.
De hogere score op connectiviteit van de S4 kan ik niet verklaren. Op 3G en HSPA is de XZ bij mij duidelijk het snelste met browsen, doordat de verbinding sneller en stabieler is. Op Wifi is er bij mij weinig verschil tussen de toestellen, hoewel ze alledrie niet kunnen tippen aan onze LG Optimus 4X HD.
Wat jij niet noemt is de audio, waar de One wat mij betreft een streepje voor heeft.
Uiteindelijk blijft het volgens mij toch een kwestie van persoonlijke voorkeur. Voor mij zijn ze het allemaal net niet. De S4 vanwege de lichte lagginess, de One vanwege het 'kleine' scherm, de XZ vanwege de backlight bleeding (-> matig contrast en slechte kijkhoeken). Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke ik ga houden. Eerst maar de Oppo Find 5 afwachten, maar die heeft dan weer geen 4G ondersteuning.