This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vooral bij daglicht is de camera van de One wel slecht zeg, vergeleken met de Lumia. Beetje rare kleuren. Ik ben nooit echt fan geweest van de camera's van HTC.R86Bakker schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:52:
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de kwaliteit van de camera van de HTC One, heeft pocketnow wel een grappige vergelijking gemaakt met de veelgeprezen PureView Camera van de Nokia Lumia 920.
[ Voor 9% gewijzigd door Franco10 op 15-03-2013 16:37 ]
Als je de bootloader unlocked, worden er permanent 4 (onzin) applicaties verwijderd, okee best...
Maar je krijgt ook geen officiële updates meer en krijgt dus geen updates meer van HTC als die er zijn...

Zelf zal ik er weinig om rouwen, loop al een jaar niet meer met geroote devices, maar dit is wel 'n beetje te!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Volgens mij is dit altijd zo? Ik heb mijn sgs2 en sgs3 altijd geroot waarna officiele updates (kies) niet meer mogelijk zijn. Snap het probleem ook niet aangezien je met geroote devices firmware updates juist veel eerder kan installeren dan wanneer je moet wachten op Samsung/HTC/etc. (via bv. XDA).CLB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:38:
Waar HTC geen punten mee zal scoren is: http://www.modaco.com/pag...r-bootloader-beware-r1010
Als je de bootloader unlocked, worden er permanent 4 (onzin) applicaties verwijderd, okee best...
Maar je krijgt ook geen officiële updates meer en krijgt dus geen updates meer van HTC als die er zijn...![]()
Zelf zal ik er weinig om rouwen, loop al een jaar niet meer met geroote devices, maar dit is wel 'n beetje te!
Voor de Z koop je een dock en daar kun je m ook gewoon in zetten zonder met kabels te moeten klooienMagnolia schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:57:
[afbeelding]
Draadloos opladen van de S4 is wel nuttige feature tov de andere 2.
Dat vind ik er persoonlijk ook beter uitzien dan zo'n 'bord' op je bureau te moeten zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 15-03-2013 20:37 ]
PSN id: NL_SToRM
Voor mij is de keuze tussen de drie duidelijk (ik had helaas wel meer van de padfone willen weten, want dat ziet er veelbelovend uit). Ik ga voor de HTC One. Voor mij persoonlijk de meest relevante vernieuwingen (die ik verwacht echt te gaan gebruiken), waaronder Zoe en Boomsound. Bovendien vind ik het design veruit het mooist.
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
In de review zeggen ze wel, onder de foto van de winkeltjes, dat de HTC One meer waarheidsgetrouw de kleuren weergeeft en dat de Lumia het contrast en de kleuren versterkt. Voor mij geldt nog altijd "eerst zelf zien dan geloven", maar als ik van de review uitga, denk ik dat de camera van de One niet onder doet voor de Lumia.Franco10 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:35:
[...]
Vooral bij daglicht is de camera van de One wel slecht zeg, vergeleken met de Lumia. Beetje rare kleuren. Ik ben nooit echt fan geweest van de camera's van HTC.
Denk dat het met name een verschil in voorkeur is. Zo heb je mensen die de amoled schermen van Samsung vanwege de opgeblazen kleuren afschuwelijk vinden en weer een ander groep die ze helemaal geweldig vindt vanwege de uitmuntende zwartwaardes. Ik zelf ben hier neutraal in. Waarheidsgetrouwe kleuren of diepe zwartwaardes, als het scherm maar mooi scherp is en ik er fijn films op kan kijken in de trein
xperia:( niet goed in verdiept)
+waterbestendig
+mooi design
-alles achter klepjes
-(of)+ niet/wel microSD
-van glas, wel mooi maar gaat snel kapot (bij mij dan
+/- software minimalistisch, wel minder functies
HTC One ( niet goed in verdiept)
+mooi
+scherm minder dan de vorige maar mooi
-afmetingen staan me niet aan
-niet uitbreidbaar
- shit plaats voor aan uit knop net als de iphone
S4
+ amoled
+ Touchwis veel goede apps
+ die muziek share functie
+ handschoen bediening
+ dun kleiner dan s3 groter scherm
- beetje domme functies er op
- bijna niet te onderscheiden van een s3
Gebaseerd op?daantjuh68 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:19:
HTC One ( niet goed in verdiept)
+scherm minder dan de vorige maar mooi
Uhm neeZygivt schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:50:
Ik lees in de Ts dat de S IV een snapdragon heeft, volgens mij is dit in nl toch juist eynos?
Deze draait op zijn beurt dan weer geen lte op nl's netwerk (zo lees ik in het S IV topic)
Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:10:
De Nederlandse providers gebruiken een andere combinatie van frequenties (Down en UP) dan de Exynos 5 aan kan. Overigens is dat niets iets typisch Nederlands, in de VS, Canada en de rest van de EU hanteert men het zelfde systeem als in ons land. De Exynos 5 ongesteund eigenlijk alleen de frequentie combinaties zoals men die in Z-O Azie gewend zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 16-03-2013 00:22 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

[ Voor 9% gewijzigd door Zygivt op 16-03-2013 00:17 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Chris Smoove op 16-03-2013 00:22 ]
Het enige wat we nu weten nog weten qua verschil:
HTC One
-Geweldige scherm
-Dubbele front speakers
-Design
-2x HDR Microfoons
SGS 4
-Uitbreidbaar geheugen
-Batterij
--
Naar mijn mening is de HTC One het betere toestel.
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Anoniem: 114616
In mijn ogen gaat het tussen de One en Z qua design en dergelijke en de S4 is door het marketingbudget van Samsung al een succes. De Z verkoopt als warme broodjes trouwens dus ook die gaat lekker.SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:28:
Xperia Z heeft de strijd al verloren, het gaat hier gewoon om SGS4 vs HTC One.
Het enige wat we nu weten nog weten qua verschil:
HTC One
-Geweldige scherm
-Dubbele front speakers
-Design
-2x HDR Microfoons
SGS 4
-Uitbreidbaar geheugen
-Batterij
--
Naar mijn mening is de HTC One het betere toestel.
Op basis van de adviesprijs kan je dus nu al aangeven dat de HTC goedkoper in de markt gezet wordt dan de Samsung, simpel weg omdat je in de HTC 16GB extra opslagruimte krijgt. En ja, dit is één van de dingen die met een telefoon toestel die heel simpel direct te vergelijken zijn.
Let wel op, dit zijn adviesverkoopprijzen, de marktprijzen liggen hier veelal ruim onder. Een vrij dure partij om een los toestel te kopen (Vodafone) geeft de HTC One al een verkoopprijs mee van € 660,-
Voor andere partijen (bijvoorbeeld onafhankelijke webwinkels) moet het dus vrij gemakkelijk worden om hier onder te gaan zitten en toch nog genoeg marge over te houden.
Dit klopt helemaal, Je hebt Aluminium en Aluminium, bij HTC wordt de hele uni-body uit één stuk aluminium gefreesd d.m.v. CNC technieken, het leuke is dat ze er een Youtube filmpje van hebben gemaakt (vanaf 0:28 komt het proces in beeld)Merfeh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:39:
Ik snap niet zo goed waarom mensen het aluminium van de One vergelijken met het aluminium van de iPhone 5. In het topic van de One wordt meermaals (ook door filmpjes) uitgelegd dat het een heel ander proces is hoe dit aluminium gemaakt wordt. Wat tot gevolg heeft dat de One niet krasgevoelig is (en de iPhone wel). Daarom begrijp ik niet dat mensen dit als minpunt van de One opgeven.
Bij de iPhone 5 is het aluminium veel dunner. Apple zet het aluminium namelijk op een heel andere manier in, het toestel een frame waar lossen panelen aan worden gehangen, vergelijk dit met een auto, je hebt een basis (de kooi) en daar komen losse onderdelen als de motorkap en deuren tegen aan. Dit betekend overigens nog niet, waar de klachten van de beschadigingen bij Apple vandaan komen is het volgende. Apple maakt gebruik van plaat aluminium, door dat dit veel dunner is kan men dit veel moeilijker hard maken door het te anodiseren. Met dit proces zie; Wikipedia: Anodiseren maak je het oppervlak van het aluminium harder. Apple's iPhone krast veel eerder dan een HTC One omdat HTC veel meer ervaring heeft met dit proces, zie bijvoorbeeld de HTC Desire, Desire HD, Sensation en de One S.
Natuurlijk kan ook ge anodiseert aluminium krassen, maar omdat HTC dit zo goed onder de knie heeft gebeurd dit veel minder snel dan bij een Apple iPhone
Zoals CLB al aangeeft, de Samsung Galaxy S4 wordt in de VS en EU als Snapdragon 600 uitvoering geleverd. De Exynos 5 Octa-soc kan dom weg niet overweg met de LTE netwerken die de providers al hebben draaien of aan het optuigen zijn. Een Exynos 5 kan in ons land dus alleen op de GSM netwerken verbinding maken, met een enorme terugval in snelheid ten gevolge. Dit is voor Samsung dus eigenlijk niet te verkopen en dus voeren ze hem simpel weg niet in onze "regio"....Zygivt schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:50:
Ik lees in de Ts dat de S IV een snapdragon heeft, volgens mij is dit in nl toch juist eynos? Deze draait op zijn beurt dan weer geen lte op nl's netwerk (zo lees ik in het S IV topic)
Als oplossing wordt dus de zelfde SoC (System on a Chip, voor de gene die niet weten wat het betekend) als de HTC One en de vermoedelijke opvolger van de Sony Xperia Z, overigens de geruchten dat Sony aan een update werkt voor de Z om in de pas te komen lopen met de One en S4 worden steeds groter.
Deze moet je even verduidelijken....Pentiummania schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:37:
Neigt de HTC het meeste naar Nederlandse makelij ?
[ Voor 68% gewijzigd door Bullet NL op 16-03-2013 01:24 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
De S4.. ik vind het knap dat die even groot is als de S3, maar wel jammer dat die nagenoeg hetzelfde eruit ziet.
En de One.. HTC heeft zo z'n best gedaan om Samsung dit jaar wat af te snoepen, maar het nieuws dat er tot nu toe 2x vertraging is opgelopen zal ze hoogstwaarschijnlijk niet goed doen.
Xperia Z.. ik heb em in mijn handen gehad en begrijp de kritiek op het scherm niet zo van sommige reviewers. Het scherm is prachtig, alleen ontzettend jammer dat het toestel een vingerprintmagneet is.
Rotterdam
Daar komt het in grote lijnen wel op neer ja. Nu ik met custom roms klooi vind ik het prettig dat als het fout gaat of hij vertikt te rebooten ik een harde reset = batterij eruit altijd nog kan doen. Nu weet ik niet hoe het met HTC staat en de mate van custom roms zoals CM10.1 erop draaien, maar mocht de nood aan de man zijn: bij de SGS IV valt dat altijd uit te voeren indien nodig. En tja, uitbreidbaar geheugen is fijn, want niet beperkt tot wat er intern zit. Maar daar zou ik nog mee kunnen leven (tis ook een kwestie van verwend zijn en gewend zijn aan het feit dat de capaciteit van micro-sd gewoon prima betaalbaar is) als je je er op instelt dat je niet x zware games, x films op full hd formaat en x aan muziekcollectie kan meeslepen.SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:28:
HTC One
-Geweldige scherm
-Dubbele front speakers
-Design
-2x HDR Microfoons
SGS 4
-Uitbreidbaar geheugen
-Batterij
Maarja.. op al het andere wint de One het ook voor mij. HTC durft weer eens wat nieuws na al die saaie toestellen als de HTC Desire HD, Sensation, One X(+) wat mij betreft is dat een goed iets. Samsung daarentegen krijgt last van de kwaal waar HTC al die tijd aan leed: oninteressante design te lang aanhouden. Want dat is de reactie toen ik de IV zag: /meh. En dat is precies de reactie toen ik al die HTC toestellen van de afgelopen jaren zag. Die Legend had nog wat weet je. En die One heeft het aluminium van de Legend, het aparte qua styling en breekt met die eenheidsworst die HTC voorstelde. Samsung wil (on)bewust van hun Galaxy-lijn een grote eenheidsworst maken zowel op flagship-niveau als budget-niveau. Sony heeft altijd al een aparte aanpak gehad qua design, maar doet vaak net te weinig dingen echt goed. Dat is jammer, want ze proberen het altijd wel met mooie features.
Dus als ik naar de echte minpunten kijk, vraag ik mij dus af: welke is onoverkomelijk? Dat is voor mijn geklooi toch echt een niet-vervangbare accu. Welke is overkomelijk? Geen micro-sd erin kunnen prikken. Dan maar meer via the cloud, kieskeuriger zijn qua te voeren bibliotheek (en sneller dingen waar je op uitgekeken bent maar te lui bent te verwijderen er maar afkieperen) of anderszins wennen aan de opslaglimiet. Maarja, zo bezien ontbreekt het bij elk toestel nou net aan de +-punten van het andere toestel. Kortom: beide zijn het niet waard, dan toch maar Sony Xperia Z?
[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 16-03-2013 01:31 ]
Het is niet alleen de witbalans maar de kleuren weergave zelf dat echtin de kernel gebakken zit. De Japanse versie heeft dan ook echt een zwarte balk aan de onderkant ook nog eens ernaast meegekregen. Oogt in ieder geval een stuk beter. Hopelijk komt dat in een 1 of andere firmware of weet XDA het over te zetten naar de westerse firmwares.NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:06:
[...]
Witbalans is inmiddels aan te passen dmv een mod(werkzaam op mijn xperia z).
Ik denk vooral dat veel mensen het scherm flets vinden ogen door de gebruikte kleuren van sony. Niet alleen de nav bar en de notification bar zijn grijs, ook de standaard wallpaper is een grijstint en niet zwart! Ik denk dat veel mensen zich dat niet realiseren waardoor het scherm een slechts contrast lijkt te geven.
De uit-knop een seconde of 10 vast houden heeft het zelfde effect als een battery-pull.Joosie200 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:28:
[...]
Daar komt het in grote lijnen wel op neer ja. Nu ik met custom roms klooi vind ik het prettig dat als het fout gaat of hij vertikt te rebooten ik een harde reset = batterij eruit altijd nog kan doen. Nu weet ik niet hoe het met HTC staat en de mate van custom roms zoals CM10.1 erop draaien, maar mocht de nood aan de man zijn: bij de SGS IV valt dat altijd uit te voeren indien nodig. En tja, uitbreidbaar geheugen is fijn, want niet beperkt tot wat er intern zit. Maar daar zou ik nog mee kunnen leven (tis ook een kwestie van verwend zijn en gewend zijn aan het feit dat de capaciteit van micro-sd gewoon prima betaalbaar is) als je je er op instelt dat je niet x zware games, x films op full hd formaat en x aan muziekcollectie kan meeslepen.
Maarja.. op al het andere wint de One het ook voor mij. HTC durft weer eens wat nieuws na al die saaie toestellen als de HTC Desire HD, Sensation, One X(+) wat mij betreft is dat een goed iets. Samsung daarentegen krijgt last van de kwaal waar HTC al die tijd aan leed: oninteressante design te lang aanhouden. Want dat is de reactie toen ik de IV zag: /meh. En dat is precies de reactie toen ik al die HTC toestellen van de afgelopen jaren zag. Die Legend had nog wat weet je. En die One heeft het aluminium van de Legend, het aparte qua styling en breekt met die eenheidsworst die HTC voorstelde. Samsung wil (on)bewust van hun Galaxy-lijn een grote eenheidsworst maken zowel op flagship-niveau als budget-niveau. Sony heeft altijd al een aparte aanpak gehad qua design, maar doet vaak net te weinig dingen echt goed. Dat is jammer, want ze proberen het altijd wel met mooie features.
Dus als ik naar de echte minpunten kijk, vraag ik mij dus af: welke is onoverkomelijk? Dat is voor mijn geklooi toch echt een niet-vervangbare accu. Welke is overkomelijk? Geen micro-sd erin kunnen prikken. Dan maar meer via the cloud, kieskeuriger zijn qua te voeren bibliotheek (en sneller dingen waar je op uitgekeken bent maar te lui bent te verwijderen er maar afkieperen) of anderszins wennen aan de opslaglimiet.
Zelfs met de SGS3 doen de kenners de harde reset gewoon met de uit knop hoor.
Toestellen waar je de accu niet uit kan halen kunnen gewoon een Hard-rest krijgen door de powerbutton langer dan normaal in te drukken (meestal een seconde of 10) al dan niet aangevuld met de volume toets omhoog of omlaag.Joosie200 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:28:
[...]
Daar komt het in grote lijnen wel op neer ja. Nu ik met custom roms klooi vind ik het prettig dat als het fout gaat of hij vertikt te rebooten ik een harde reset = batterij eruit altijd nog kan doen. Nu weet ik niet hoe het met HTC staat en de mate van custom roms zoals CM10.1 erop draaien, maar mocht de nood aan de man zijn: bij de SGS IV valt dat altijd uit te voeren indien nodig.
Wat ook belangrijk is om in acht te nemen, bij toestellen waar bij de accu niet kan wordt verwijderd maakt men meestal gebruik van een Li-Po accu, i.p.v. van Li-ion, een Li-Po accu geeft veel beter prestaties (lees heeft minder last van cel uitval c.q. geheugeneffect. Li-Po is gewoon het nieuwe Li-ion.... Ze gaan namelijk veel langer mee.....
Sn0wblind schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:32:
[...]
Het is niet alleen de witbalans maar de kleuren weergave zelf dat echtin de kernel gebakken zit. De Japanse versie heeft dan ook echt een zwarte balk aan de onderkant ook nog eens ernaast meegekregen. Oogt in ieder geval een stuk beter. Hopelijk komt dat in een 1 of andere firmware of weet XDA het over te zetten naar de westerse firmwares.
kan dus alNinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:48:
Mijn homescreen...lekker vol op dit moment. Hoop dat de launcher binnenkort andere icons voor mapjes ondersteunt .[afbeelding]
Daarnaast kan je zowel de tint als saturatie van kleuren aanpassen. Op xda kwam iemand in ieder geval op 6500k uit (met wit)
[ Voor 18% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 16-03-2013 02:09 ]
Ps4/switch gamer
Van wat ik gezien heb is Sense 5 simpelweg veel strakker, netter en daardoor mooier opgezet dan Touchwizz. TW blinkt imho uit in de lelijke iconen, een draak van een SMS en exchange mail app en gebruikt veel te grote fonts in weer verkeerde kleur combinaties. De launcher zelf is OK en is eventueel vervangbaar.
Dan de software, ik denk dat HTC weliswaar minder features heeft, maar wel features die je echt gaat gebruiken, bijvoorbeeld Zoe.
Ik heb mijn keus gemaakt, het wordt de One.
Ik vind de One er met kop en schouders bovenuit steken.
http://www.modaco.com/pag...se-you-love-to-hate-r1012
Ik denk dat samsung de interface bewust zo heeft uitgevoerd om veel gelijkenissen met Tizen te hebben, en mensen makkelijk over te laten stappen.emzed schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 07:09:
In reviews wordt te weinig gekeken naar de esthetica van de interface.
Van wat ik gezien heb is Sense 5 simpelweg veel strakker, netter en daardoor mooier opgezet dan Touchwizz. TW blinkt imho uit in de lelijke iconen, een draak van een SMS en exchange mail app en gebruikt veel te grote fonts in weer verkeerde kleur combinaties. De launcher zelf is OK en is eventueel vervangbaar.
Dan de software, ik denk dat HTC weliswaar minder features heeft, maar wel features die je echt gaat gebruiken, bijvoorbeeld Zoe.
Wat de Xperia Z betreft, de interface hapert inderdaad heel soms. Gezien de hardware is daar geen aanleiding toe. De camera is degelijk, maar gezien de camera hardware moet dat beter kunnen. Ik ben er heilig van overtuigd dat de update naar Android 4.2 een hoop verbeteringen mee brengt. Nu de drie smartphones zijn geïntroduceerd heb ik geen spijt van mijn Xperia Z aanschaf. Ben zelfs opgelucht.
Het is Android, het gros kan je zelf veranderen.emzed schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 07:09:
In reviews wordt te weinig gekeken naar de esthetica van de interface.
Het zou mooi zijn als er betere accutechniek op de markt zou komen, maar Li-Po is dat niet. Li-Po heet voluit Lithium-ion polymeer, en zoals die naam al doet vermoeden heeft het dezelfde eigenschappen als Li-ion. Zie hiervoor: http://batteryuniversity....battery_substance_or_hypeBullet NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:36:
[...]
Wat ook belangrijk is om in acht te nemen, bij toestellen waar bij de accu niet kan wordt verwijderd maakt men meestal gebruik van een Li-Po accu, i.p.v. van Li-ion, een Li-Po accu geeft veel beter prestaties (lees heeft minder last van cel uitval c.q. geheugeneffect. Li-Po is gewoon het nieuwe Li-ion.... Ze gaan namelijk veel langer mee.....
Over de drie toestellen: de Xperia Z spreekt mij qua uitstraling het meeste aan. Dit ligt aan de GUI, die Sony redelijk clean en in de buurt van stock Android houdt. Ook voor de AOSP custom roms zit het goed, gezien de ondersteuning van Sony en de Cyanogenmod developers die richting Sony zijn gegaan.
Nadelen: relatief minder scherm, batterijduur, niet demonteerbare ontwerp
De One is qua specs beter dan de Z: snelheid (processor en grafisch) en scherm. Waarschijnlijk op veel punten het toptoestel van dit jaar. Nadeel: ontbreken van sdcard slot. Een 64 GB versie zou dit nadeel grotendeels opheffen, maar van extra betalen voor geheugen krijg ik een beetje een iPhone gevoel.
De S4 zou voor mij als S2 gebruiker een logische upgrade zijn. Nadeel: naast S2 fan ben ik Cyanogenmod fan, en zoals het er nu voorstaat komt er geen CM voor de S4.
Al met al ga ik nog even afwachten, vooral op de volgende Android versie en of daar een Google toestel bij komt.
Uit eigen persoonlijke ervaringing me Li-Po batterijen merk ik wel degelijk verschil (modelbouw, veel laden/ontladen) met Li-ion, met name de kwaliteit op de langere termijn is veel beter. Maar goed, dit zal ook te maken hebben met dat de ene batterij de andere niet is.antidote schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:57:
[...]
Het zou mooi zijn als er betere accutechniek op de markt zou komen, maar Li-Po is dat niet. Li-Po heet voluit Lithium-ion polymeer, en zoals die naam al doet vermoeden heeft het dezelfde eigenschappen als Li-ion. Zie hiervoor: http://batteryuniversity....battery_substance_or_hype
Aangezien de S4 in onze regio gewoon op de S600 soc werkt is het voor een Rom-cheff natuurlijk veel makkelijker om een CM rom te porten...De S4 zou voor mij als S2 gebruiker een logische upgrade zijn. Nadeel: naast S2 fan ben ik Cyanogenmod fan, en zoals het er nu voorstaat komt er geen CM voor de S4.
Al met al ga ik nog even afwachten, vooral op de volgende Android versie en of daar een Google toestel bij komt.
Ik denk dan ook dat er met de S4 en de Qualcomm soc die er in zit veel meer mogelijkheden zijn om richting CM te kunnen.
Whole lot of stars ***
De telefoon heet niet voor niets de ONERudios schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:14:
Ben wel benieuwd wie nu de virtuele leiding neemt. Misschien een poll? Als ik zo alles lees staat de One met stip op 1.
• De HTC One
• De Samsung Galaxy S4
• De Sony Xperia Z
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik denk dat de meeste smartphone accu's lang genoeg goed zullen blijven werken, en een vaste accu is dan geen probleem is. Met een verwisselbare accu hoef je je hier helemaal geen zorgen over te maken. Helaas komen buiten Samsung vrijwel alle smartphones met een vaste accu.Bullet NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:09:
[...]
Uit eigen persoonlijke ervaringing me Li-Po batterijen merk ik wel degelijk verschil (modelbouw, veel laden/ontladen) met Li-ion, met name de kwaliteit op de langere termijn is veel beter. Maar goed, dit zal ook te maken hebben met dat de ene batterij de andere niet is.
Het punt is dat er bij de huidige Teamhacksung developers geen animo voor is. Codeworkx heeft aangegeven geen S4 te kopen. Entropy heeft een reeks artikelen geschreven over wat `ie met Samsung te stellen heeft gehad, en heeft het gehad met Samsung. Xplodwild heeft gister een blog gepost waarin Samsung en de S4 tot de grond toe afgebrand worden. Aan de andere kant is onlangs wel een CM10.1 voor de Snapdragon variant van de Note II uitgekomen.[...]
Aangezien de S4 in onze regio gewoon op de S600 soc werkt is het voor een Rom-cheff natuurlijk veel makkelijker om een CM rom te porten...
Ik denk dan ook dat er met de S4 en de Qualcomm soc die er in zit veel meer mogelijkheden zijn om richting CM te kunnen.
Er moet alleen niet vergeten worden dat de Z ook een stukje goedkoper is. Dat telt toch ook lijkt me
Deze blog bedoel je denk ik:antidote schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat de meeste smartphone accu's lang genoeg goed zullen blijven werken, en een vaste accu is dan geen probleem is. Met een verwisselbare accu hoef je je hier helemaal geen zorgen over te maken. Helaas komen buiten Samsung vrijwel alle smartphones met een vaste accu.
[...]
Het punt is dat er bij de huidige Teamhacksung developers geen animo voor is. Codeworkx heeft aangegeven geen S4 te kopen. Entropy heeft een reeks artikelen geschreven over wat `ie met Samsung te stellen heeft gehad, en heeft het gehad met Samsung. Xplodwild heeft gister een blog gepost waarin Samsung en de S4 tot de grond toe afgebrand worden. Aan de andere kant is onlangs wel een CM10.1 voor de Snapdragon variant van de Note II uitgekomen.
http://xplod.fr/blog/?p=19
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Niet mee eens. Het is maar net waar je het meeste waarde aan hecht. Prijs speelt daar zeker een rol in. 605 voor de Z en 655 is een verschil van 50 euro. Qua design wint de Z met gemak. Qua prestaties ga je geen verschil merken tussen de Z en One (S IV ook niet waarschijnlijk). De waterdichtheid van de Z is een differentiërende eigenschap die de concurrenten niet hebben. Verder zie ik geen voordelen in de One ten opzichte van de Z.DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:37:
Iedereen zegt dat de xperia Z de mindere is van de drie.
Daarbij komt nog kijken dat het nog een maand duurt voordat de One te verkrijgen is.
Natuurlijk telt dat wel. Volgens de pricewatch is het verschil minimaal 50 euro. Tegen de tijd dat de One uit is, zal de Z nog iets goedkoper zijn geworden. Wel degelijk iets om rekening mee te houden dus.CLB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:42:
Dat telt imho niet, die 4 tientjes dat de Z minder kost op een One, doet mij weinig overtuigen
Ik zie daarom ook niet waarom sommige denken dat de Z totaal geen weerstand kan bieden aan die anderen. Het is gewoon een toptoestel net zoals de One en S4. Iedereen moet zelf maar bepalen wat hij het belangrijkste vind om een keuze te maken.chevchelios schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:07:
[...]
Niet mee eens. Het is maar net waar je het meeste waarde aan hecht. Prijs speelt daar zeker een rol in. 605 voor de Z en 655 is een verschil van 50 euro. Qua design wint de Z met gemak. Qua prestaties ga je geen verschil merken tussen de Z en One (S IV ook niet waarschijnlijk). De waterdichtheid van de Z is een differentiërende eigenschap die de concurrenten niet hebben. Verder zie ik geen voordelen in de One ten opzichte van de Z.
Daarbij komt nog kijken dat het nog een maand duurt voordat de One te verkrijgen is.
[...]
Natuurlijk telt dat wel. Volgens de pricewatch is het verschil minimaal 50 euro. Tegen de tijd dat de One uit is, zal de Z nog iets goedkoper zijn geworden. Wel degelijk iets om rekening mee te houden dus.
Al zie je hoe vlot het topic loopt is er over de animo en aantrekkelijkheid voor anderen niks te klagen
Je vergeet te melden dat dit je mening is in plaats van een feit. Een glazen achterkant vind ik bijvoorbeeld al niets.chevchelios schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:07:
[...]
Niet mee eens. Het is maar net waar je het meeste waarde aan hecht. Prijs speelt daar zeker een rol in. 605 voor de Z en 655 is een verschil van 50 euro. Qua design wint de Z met gemak. Qua prestaties ga je geen verschil merken tussen de Z en One (S IV ook niet waarschijnlijk). De waterdichtheid van de Z is een differentiërende eigenschap die de concurrenten niet hebben. Verder zie ik geen voordelen in de One ten opzichte van de Z.
[...]
Natuurlijk telt dat wel. Volgens de pricewatch is het verschil minimaal 50 euro. Tegen de tijd dat de One uit is, zal de Z nog iets goedkoper zijn geworden. Wel degelijk iets om rekening mee te houden dus.
Ik zit misschien nog wel harder naar een Note2 te kijken dan een S4, Z of One. De prijzen lijken dit jaar wel enorm gegroeid te zijn ten opzichte van voorgaande jaren. De iPhone was altijd ruim het duurste, maar dat is nu ook wel voorbij. Ik vind 6-700 euro gewoon een boel geld en dat is een minpunt die ze allemaal dragen.
Ik dacht toch echt dat hij bij de Belcompany 539,- kost. Dat is een groot verschil.CLB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:42:
Dat telt imho niet, die 4 tientjes dat de Z minder kost op een One, doet mij weinig overtuigen
Al met al is de One iets beter, maar ik hoor dat HTC support niet zo best is, dus voor mij misschien toch de Sony.
De meeste mensen nemen een telefoon in combi met een 2 jaar abo. Die 50 euro ga je op die manier niet meer terug zien.chevchelios schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:07:
[...]
[...]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
One:
-Camera (low-light prestaties, sommige zeer respectabele reviewers (Myriam Joire en Brian Klug) vinden 'm de beste tot nu toe op de 808 na, anderen zijn er minder positief over, maar het blijft uniek)
-Geluidsprestaties op koptelefoon (apparte 2.55v amp op de 3.5mm jack, goed uitgewerkte DAC)
-Stereo speakers met goed en hard geluid voor het achterin-de-bus type
-Uitstekend scherm (goed gekalibreerd (op de unit van Tweakers na, lijkt het), hoog contrast, beste scherpte en kijkhoeken)
-Grote geïntegreerde opslag (minimaal 32GB, S4 zal waarschijnlijk nog wel een paar maandjes bij 16GB blijven)
-IR Blaster
-Design: Metalen behuizing, gebolde achterkant, het smalst (68mm).
-Software meuk (Sense, Zoe, Beats, BlinkFeed, etc.)
Xperia Z:
-Waterdicht
-Stofwerend
-Dev-friendly (ROMs, rooten, etc.)
-MicroSD
-Design: Heel veel glas, (mooi) vierkant en monolithisch, aan/uit knop(?)
-Software meuk (Camera interface, Sony Experience (Walkman, Playstation), Bravia Engine 2, etc.)
(?)Prijs (verschil is relatief klein en vooral het resultaat van langere tijd op de markt)
Galaxy S 4:
-(HD SAM)OLED (enorm contrast, overgroot gamut)
(?)Geluidsprestaties (Hangt er vanaf of ze weer Wolfson gebruiken, grote kans dat ze bij ons S600 model gewoon minimale moeite er in steken en de WCD9310 met rust laten, net als Sony met de Xperia Z, en dan is het geen USP meer)
-MicroSD
-Vervangbare batterij
-Verreweg de meeste accessoires
-IR Blaster
-Secure Android + Knox
-LPDDR3
-Design: (injection-molded) plastic fantastic met een kitsch patroontje (toch wel uniek voor zo'n duur toestel
-S-Oftware Meuk(tm)
-S-Oftware Meuk(tm) x2 (Verdient toch wel twee vermeldingen want Samsung heeft echt een absurd grote waslijst)
Al met al is het vooral gaaf dat de toestellen zo vergelijkbaar zijn maar toch zo hun eigen richting in gaan. Dus het zal vooral aan de persoonlijke wensen liggen. (Voor mij wordt het in ieder geval de One)
- HTC One de beste speakers
- Galaxy SIV de beste veelzijdigheid (MicroSD, batterij)
- Xperia Z volgens mij dev-vriendelijk
Vrijwel alle punten daarnaast zijn subjectief. Dat vind ik toch wel knap. Ik heb nu een Xperia Z, maar als ik hem niet had zou ik een HTC One ook overwegen, en een GSIV ook. En andersom ook. Als het kiezen tussen de drie een spel was zou je onmogelijk kunnen verliezen.
Ik ben met elke van de drie smartphones tevreden.
Mijn liefde gaat uit naar Samsung....door de S4 blijkt dat niet wederzijds te zijn!Garret1410 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:15:
Welke smartphone je voorkeur heeft blijft een emotionele beslissing. Iedereen heeft wel een bepaalde liefde voor een merk. Dat zie je met alles.
Ik ben met elke van de drie smartphones tevreden.
Ik denk niet dat ik lang liefdesverdriet zal hebben, ik ben al weer een beetje verliefd.....op de ONE!
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Bij mij heeft HTC de grootste gun-factor: vorig jaar een toptoestel waarmee ze meer verdienden dan de problemen die ze nu hebben, en dit jaar hebben ze naar mijn mening echt alles uit de kast gehaald om iets speciaals neer te zetten.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:47:
Sony is mijn huidige Feyenoord en heeft de grootste 'gunfactor'Beiden in financiële problemen
Ik kan me nog goed herinneren toen ik mijn Legend voor het eerst in handen had, dat voelde echt als een toptoestel. Jammer genoeg zaten de top-specs toen in de Desire... Nu dus wel de combinatie waar toen iedereen al om vroeg! Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de markt zich dit jaar gaat ontwikkelen, maar schat de kansen van zowel de Xperia Z(L) als de One hoger in dan vorig jaar t.o.v. Samsung.
Van de andere kant, deze site is geen goede afspiegeling van de gemiddelde consument en met genoeg marketing van Samsung kan ook dit jaar voor Sony en HTC zomaar weer op een teleurstelling uitdraaien... Ik hoop het niet, meer concurrentie zorgt dat ook Samsung volgend jaar weer tot grotere innovaties wordt gedwongen!
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Anoniem: 318025
Een 1080p scherm is ja natuurlijk heel cool op papier, maar het heeft geen enkele praktische nut een 1080p scherm in een smartphone, je gaat het verschil met het oog toch bijna niet zien.
Dus eerlijk gezegd vind ik enige verschil met vorige generatie smartphones en deze generatie smartphones het 1080p scherm en dat heeft een krachtigere GPU nodig en die zitten er dus wel in, maar dat is meer omdat er zo'n hoge resolutie aangestuurd moet worden, dus ja die GPU is wel wat krachtigere, maar ik denk niet dat je daar veel in games van zal merken.
Voor de rest vind ik die chipsets ook niet zo indrukwekkend, de vorige generatie's was het steeds een verdubbeling van de performance, vooral kwa CPU en dat kon je steeds terug zien in de benchmarks, bijvoorbeeld ( Okay de cpu cores zijn ook steeds verdubbeld geweest ).
HTC Desire HD Q4 2010 Antutu 2.x score: 2741
HTC Evo 3D Q3 2011 Antutu 2.x score: 5135
Huawei Honor 2 2GB Q4 2012 Antutu 3.x score 15556
Deze Antutu scores komen van de website van Antutu zelf.
Dat zijn dus drie vorige generaties waar de eerste twee telefoons zijn die ik gehad heb en de derde die ik momenteel heb.
Bij al die drie generaties zien we telkens een ruime verdubbeling in de scores, je zou zeggen dat de Huawei Honor 2 2GB zelfs 3x zo hoog scoort als de HTC Evo 3D, maar als de HTC Evo 3D op 1.5Ghz loopt dan scoort ie rond de 7000 a 8000 in Antutu.
En als ik dan nu kijk naar de scores van deze nieuwe generatie dan scoort de Sony Xperia Z 20000 in Antutu, de HTC One scoort wat hogere 22756 en van de Samsung S4 weet ik het niet.
Kortom, maar een verschil van 25% ( 30% bij de HTC One ) ten opzichte van mijn Huawei Honor 2 2GB en de Sony Xperia Z heeft ook nog een belabberde batterij duur wanneer je die telefoon eens intensief gebruikt, maar ik ben meeste onder de indruk van de HTC One, dat was wel verrassend dat die toch een goeie batterij duur heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 16-03-2013 17:20 ]
Nee das waar, maar denk jij eerlijk gezegd dat het openen van een app veel snellere zal gaan dan op de vorige generatie? Ik heb wel eens men dat zien vergelijken, maar het gaat bij de vorige generatie al bij de meeste apps al zo dat zo'n app direct opent zonder enige vertraging.CLB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:46:
Gelukkig zegt een resolutie of een statische benchmark lang niet alles
De beste vernieuwing is dan denk ik wel de verdubbeling van het werkgeheugen, want daardoor kun je meer apps open laten en vertraagd de boel eigenlijk nooit.
Maar als er een krachtigere chipset in een nieuwe device zit dan de vorige, klaar je toch niet?
Het is veelal hetzelfde aan het worden inderdaad, vorig jaar was 720p helemaal hot, nu 1080p.
Je hebt ook zeker gelijk als het neerkomt op de stap in resolutie / scherpte wat nagenoeg al goed was.
Maar als een scherm zoals dat van de HTC One nagenoeg perfectie nadert is dat toch mooi meegenomen.
Upgraden hoeft ook zeker niet, er zijn genoeg 'oudere' devices op de markt die makkelijk mee kunnen.
De S3, One X, One X+ en dan nog de hele Chinese tak in Androidland met hun dual-/ quadcores en 720p'ers.
S3 is 50 miljoen keer verkocht, dat heeft echt z'n liefhebbers, mond-op-mond-reclame en community welChris Smoove schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:59:
Je zou denken dat de S4 verkopen zeer teleurstellend zijn, maar in tegendeel.
Er zijn nu al in de UK 40% meer pre ordert dan de S3.
Tevens zijn het pre-orders, misschien wordt 90% wel geannuleerd
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 16-03-2013 18:02 ]
Jammer om te lezen dat HTC zijn marketing budgetten heeft verkleind met 15%. Dat gaat ze ben ik bang de nek kosten
[ Voor 3% gewijzigd door BorgMan op 16-03-2013 18:47 ]
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Wat veel Xperia Z gebruikers terugkoppelen is dat de Xperia Z vaker hapert dan ze lief is en dat er een tol betaald moet worden voor het waterdicht zijn. Bijvoorbeeld alleen al het klepje bij je jack plug, dat is gigantisch irritant als je veel muziek luistert met een koptelefoon. Bovendien is het toestel enorm vlekgevoelig. Bovendien zeg je dat de Z het met gemak qua design wint van de One, wat een gewaagde uitspraak is. Meeste mensen hier (schatting is zo'n 75%) geeft aan dat de One een mooier design heeft. Je brengt het als een feit, beetje apart.chevchelios schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:07:
[...]
[...]
Jij ziet geen voordelen van de One tov de Z? Ik zal je even helpen me drie objectieve argumenten (de andere argumenten die ik heb zijn subjectief, dus hebben geen nut). Betere soc wat merkbaar is in de prestaties van de telefoon, betere kijkhoeken en een accu die significant langer mee gaat.
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Geen voetbal kijker dus... HTC One sponsort de UEFA Champions League. Dus daarmee bereiken ze een heel groot deel van Europa.Chris Smoove schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:22:
Je weet nooit, op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Maarja komt door de marketing, hé. Ik heb nog weinig marketing gezien van HTC en daar zal het zeker aan liggen.
Het gaat ze er puur om dat mensen de naam kennen. "HTC" heeft nooit echt een diepe impressie gemaakt en de laatste twee jaren producten zijn niet behoorlijk aangeslagen, er zal dus nauwelijks word-of-mouth zijn en ook zullen algemene nieuwssites er minder snel mee aan de haak gaan. Samsung en Apple domineren zelfs bij sites als Fox News de voorpagina na een aankondiging, terwijl de presentatie van de HTC One ergens wordt weggestopt in het kopje "Tech" of "Business". Mensen zijn bij voorbaat geïnteresseerd in deze merken en zullen eerder hun producten bekijken, HTC wordt niet eens opgemerkt als mensen een nieuwe "Keleksie" of "Aaifoon" willen uitproberen in de winkel.CLB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:12:
En de One ligt nog niet in de winkels, maandje van te voren promoten werkt niet echt
Pas als mensen gebombardeerd zijn met de naam zullen ze opletten als die ergens op een bordje boven een opstelling van de Mediamarkt staat. Het is geen toeval dat HTC het meeste succes had in Amerika toen ze gigantisch veel uitgaven aan hun "Phones For You" campagne. (In Amerika zijn er eigenlijk nog grotere problemen met marketing m.b.t. de providers, maar dat daarbuiten.)
Marketshare is hier vrijwel evenredig met mindshare en dit laatste bereik je eigenlijk alleen door in elk bushokje, elk reclameblok en elke krant wel je naam genoemd te krijgen. Dit wordt natuurlijk wel exponentieel makkelijker als je al een tevreden* customer base hebt. (Wat grotendeels verklaart waarom Windows Phone niet echt aanslaat ondanks al het geld dat Microsoft pompt in de marketing in Amerika)
Let ook dat het product zelf niet eens wordt getoond bij de eerdergenoemde promoties, het gaat ze echt puur om de naam.
*(Dat wil zeggen, de klanten hoeven het geen uitstekend of "life changing" product te vinden, ze hoeven enkel van mening te zijn dat 'ie doet wat 'ie moet doen. Als er zo veel mensen mee rondlopen en geen van allen klaagt, moet het wel een goed product zijn, toch?)
een tijdje de Z gebruikt? hoelang is een tijdje? je weet dat de accu er even in moet komen voordat die op vol vermogen gebruikt kan worden?jorrit91 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:00:
Naar mijn mening valt de Xperia Z af in deze race, ik heb 'm een tijdje gebruikt, en het scherm is gewoon erg matig voor een flagshipphone van 2013, mooie resolutie, maar flets, slechte kijkhoeken, gewoon een onvoldoende. Ook de camera is zwaar matig, de behuizing is mooi, maar simpelweg niet erg betrouwbaar mocht ie een keer op de grond kletteren. Wat wel leuk is, en mijns inziens ook echt een USP, is de waterdichtheid, heb het een paar keer getest (durfde bijna niet te kijken of ie het nog deed), maar dat werkt perfect. Battery life is simpelweg onaanvaardbaar, je MOET 'm wel in stamina mode hebben, en dan nog gaat het echt veel te hard.
De One is by far de mooiste, maar ik vrees voor battery life, hoewel Tweakers hierover positief is, is de rest van de wereld dat volgens mij niet, dus ik wacht even de gebruikersreviews af. De S4 is wat mij betreft samen met de One het meest interessant, ik vind de camerainnovaties gaaf, en de rest van de softwaretweaks ook, hoewel nog moet blijken hoe vaak je dat gebruikt, kan ik de drang om te innoveren geweldig waarderen.
ik gebruik de Z nu krap aan 2 week en zonder Stamina mode(werkt toch niet met exchange) en ik heb op het moment van schrijven nog 20% in de batterij zitten( en dan heb ik de helderheid van het scherm op max).
toestel vanochtend 8:15 van de lader gehaald en deze wordt veel gebruikt overdag.
scherm en kijkhoeken vallen reuze mee. elke klant die ik gevraagd heb hierna gaf aan(na gebruik van Iphone 5, S3 etc) dat dit reuze meeviel en totaal niet hinderlijk is.
de camera is inderdaad niet heel denderend, maar dit zal voor een groot gedeelte te maken hebben met software optmalisaties die nog gedaan kunnen worden.
tevens, heb je je Z wel eens laten vallen? is dit niet het geval, dan doe je een keiharde aanname die je niet kunt peilen.
ik heb de medewerkers van Sony het toestel snoeihard op de balie zien slaan en heb zelf het toestel, om te proberen, al eens van plusminus 1.5 meter laten vallen. niks mee aan de hand.
een Xperia Z heeft een prijs van 569 bij Vodafone, dus dan is het verschil ietsje groterCLB schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:42:
Sony levert op dit moment het meeste Bang for Buck als je het vergelijkt met de prijzen van de One en de S4.
Tevens is HTC niet zo fantastisch meer met hun reparatie voorwaarden, aantallen qua reparaties en gewoonweg kinderlijke problemen die niet of nooit opgelost worden.
(HTC Sensation is een toestel wat het meest opgestuurde HTC toestel ooit is, uitvallen, warm worden, schermen die niet goed reageren etc. vervolgens de HTC One S, die een slecht bereik hadden/hebben, home knop die em flipt waardoor je niks meer kunt, en dan de One X met wifi problemen die voor mensen met een toestel uit de eerste lichting nooit volledig opgelost is. en zo kan ik nog wel even doorgaan.)
Ik mag hopen dat HTC met de One eindelijk weer eens een toestel zonder kinderziektes en problemen op de markt krijgt, maar wij merken wel degelijk dat HTC op dit moment minder verkoopt dan welk ander merk ook.
[ Voor 49% gewijzigd door MartijnAbel op 17-03-2013 00:21 ]
gelijk waarover? de prijs?CLB schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:25:
Op moment van schrijven heb je gelijk, zien we elkaar over een maand?
je weet al dat de nieuwe One een prijs van 660 meekrijgt bij Vodafone, dus dan praat je alsnog over 91 euro
tevens weet ik wat die bij een abo doet, en dan wordt je al helemaal niet vrolijk.
en de kinderziektes, daan ben ik erg benieuwd naar.
ik hoop echt dat HTC eindelijk weer eens een goed toestel in handen heeft en daarmee ook een verkoopsucces, ze verdienen het na een groot aantal slechte lichtingen van voorgaande toestellen.
*Weg* Werving is niet toegestaan!
[ Voor 36% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2013 02:39 ]
Bij vodafone wordt je al helemaal niet meer vrolijk als je alleen al naar de abbo's kijkt!MartijnAbel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:36:
[...]
tevens weet ik wat die bij een abo doet, en dan wordt je al helemaal niet vrolijk.
Voor discussies over de prijs en abonnementen hebben we andere topic's lopen, jou opmerking is hier dus off-topic.
[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2013 02:42 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
[ Voor 84% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2013 02:41 ]
Oh de garantie voorwaarden zijn prima bij HTC, ze fixen je toestel wel als die binnen twee jaar stuk gaat, maar ik ben het met je eens dat HTC toestellen nog wel eens issues hebben.MartijnAbel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:16:
[...]
een Xperia Z heeft een prijs van 569 bij Vodafone, dus dan is het verschil ietsje groter
Sony levert op dit moment het meeste Bang for Buck als je het vergelijkt met de prijzen van de One en de S4.
Tevens is HTC niet zo fantastisch meer met hun reparatie voorwaarden, aantallen qua reparaties en gewoonweg kinderlijke problemen die niet of nooit opgelost worden.
(HTC Sensation is een toestel wat het meest opgestuurde HTC toestel ooit is, uitvallen, warm worden, schermen die niet goed reageren etc. vervolgens de HTC One S, die een slecht bereik hadden/hebben, home knop die em flipt waardoor je niks meer kunt, en dan de One X met wifi problemen die voor mensen met een toestel uit de eerste lichting nooit volledig opgelost is. en zo kan ik nog wel even doorgaan.)
Ik mag hopen dat HTC met de One eindelijk weer eens een toestel zonder kinderziektes en problemen op de markt krijgt, maar wij merken wel degelijk dat HTC op dit moment minder verkoopt dan welk ander merk ook.
Iedere HTC die ik gehad heb is stuk gegaan binnen de garantie periode, dus gefixed onder garantie, maar het is niet bepaald cool dat geen een HTC toestel het niet twee jaar vol hield zonder ooit opgestuurd te moeten worden naar Dynafix.
Ik ben eigenlijk ook daarom van HTC naar Huawei overgestapt op de hoop dat ik nu eindelijk een toestel heb welke geen issues heeft, want HTC heeft inderdaad teleur gesteld bij mij, maar uit deze toestellen zou ik toch de HTC One kiezen, ik heb niks met Japanse merken en boycot ze als het even kan.
Met Samsung heb ik ook niks en ik vind die lelijke thuisknop maar niks, maja hardwarematig weten ze toch meestal net een beter flagship neer te zetten dan HTC, maar de skin van Samsung vind ik maar niks, ik zou er direct Apex launcher overheen gooien.
Maar het heeft een algemene tendens dat de abbo's van Vodafone aan de erg hoge kant zijn.
Aangepaste poll:
Poll: Voor welke Full HD smartphone ga jij?
• Asus Padphone Infinity
• HTC One
• Oppo Find 5
• Samsung Galaxy S4
• Sony Xperia Z
• Sony Xperia ZL
• Anders...
Tussenstand:
De 'oude' staat nog in het topic... 90x Z / 80x one / 10x S4
Alhoewel Z-eigenaars volgens mij werden opgeroepen om te stemmen
That's not so fair natuurlijk, als er wordt gevraagd naar de toekomst, dus...
Bullet NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:44:
Poll: Voor welke smartphone ga jij?
• De HTC One
• De Samsung Galaxy S4
• De Sony Xperia Z
Tussenstand:
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 17-03-2013 01:18 ]
Dit komt ook alleen naar voren in de Tweakers review in combi met de videotest waarbij waarschijnlijk Bravia engine aanstond. De Bravia engine software zuipt ook wel aardig wat van je batterij leeg. Zet deze uit en het gaat al een stuk langer mee. In de praktijk doe ik er een volle dag mee waarbij ik 3 tot 4 uur screentime heb, mp3's luister, whatsapp, browse, facebook etc. Hetzelfde als dat ik met mijn Iphone4 had.Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:14:
Kortom, maar een verschil van 25% ( 30% bij de HTC One ) ten opzichte van mijn Huawei Honor 2 2GB en de Sony Xperia Z heeft ook nog een belabberde batterij duur wanneer je die telefoon eens intensief gebruikt, maar ik ben meeste onder de indruk van de HTC One, dat was wel verrassend dat die toch een goeie batterij duur heeft.
Tevens worden er imho gewoon aannames gedaan, om de batterij een beetje goed te praten...
Als je de dag doorkomt is het toch goed?
[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 17-03-2013 01:15 ]
hoelang is het tweakers toestel gebruikt op een normale manier met een normale laad cycli(elke dag) voordat besloten werd er een review over te schrijven? elke tweaker weet ook dat een accu na een weekje of 2 beter is dan meteen uit de verpakking.CLB schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:14:
Tweakers heeft niet alleen video getest om te concluderen dat de accu niet heel goed is hoor
Tevens worden er imho gewoon aannames gedaan, om de batterij een beetje goed te praten...
*knip*
Voor de zoveelste keer, informatie over prijzen van abonnementen of andere abonnementsvoorwaarden zijn hier compleet off-topic!
Niet meer doen dus!
[ Voor 141% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2013 02:45 ]
De HTC One valt sowieso af omdat hij geen externe SD heeft, op mijn Note II zit het interne geheugen (16GB) propvol, en de externe 64GB loopt ook bijna over.
Samsung word mijn keuze weer, mijn abonnement loopt pas af in Oktober, dus misschien is er dan wel de Note III, maar mijn ervaringen met Samsung zijn super.
Het is plastic en het voelt misschien wat goedkoper aan, maar echte krassen heb ik nog niet meegemaakt, in tegenstelling tot de aluminium phones, die krassen erg snel en die krassen vallen ook echt op.
Ik vind persoonlijk een telefoon ook geen fashion item, dus een luxe look and feel hoeft niet van mij als de nadelen best groot zijn.
Ik heb momenteel de Note II, en in vergelijking met de SIII is het scherm veel beter en bied de Note veel meer software matige opties. Ik moet sowieso nog even uitzitten, dus ik hoop eigenlijk dat Samsung weer een Note uitbrengt maar dan met een RGB S-Amoled Full-HD scherm.
Zucht...
En dan hadden ze iets minder dan twee uur scherm tijd, dat vind ik dus echt wel een slechte batterij duur, dat herinnert me aan mijn HTC Evo 3D, die ging ook zo snel leeg en ik ben maar wat blij dat ik nu een toestel heb waar de batterij veel langere mee van gaat.
En de batterij van de Xperia Z is ook niet makkelijk vervangbaar, dus in de toekomst een nieuwe batterij erin doen omdat de oude flink wat aan capaciteit verloren heeft is ook niet echt makkelijk om te doen.
Anoniem: 396488
BRON: http://www.photographyblog.com/reviews/sony_xperia_z_review/
"
The Xperia Z brings together a lot of Sony's latest camera technologies in a premium smartphone. The intutuive touchscreen interface ensures that all those features are easy to access and deploy, aided by the device's quick responsiveness. Sure, the image quality still can't quite match even a cheap compact camera, but the gap has definitely narrowed further, especially if you mainly use the Xperia Z in good light.
There's very little to complain about the Xperia Z for general point-and-shoot users. The Intelligent Auto mode does a great job of selecting the right scene mode for you, the interface is generally slick and well-designed, while the HDR function for both stills and video quietly improves your images.
We have few real gripes with the Xperia Z - only its poor low-light performance would prevent us from using it more often for general snapshots. If you only have room in your pocket or bag for a smartphone that takes decent pictures and video, we can certainly recommend the new Sony Xperia Z.
The Sony Xperia Z produced images of good quality during the review period. This camera handled noise well, not becoming too obvious until ISO 800, with the fastest setting of ISO 1600 not really worth using, a great performance for a tiny image sensor with such a high pixel count.
Chromatic aberrations were in evidence but were well-controlled, with some limited purple fringing effects appearing in high contrast situations. The images were a little soft straight out of the camera at the default setting and require some further sharpening in an application like Adobe Photoshop"
Samsung’s Galaxy S IV will mark the beginning of the end of Samsung’s smartphone dominance
This story is part of a series exploring the themes of our upcoming, invitation-only Mobile Summit, April 1-2 in Sausalito, Calif.
Explore more stories in the Mobile Summit Debate series.
I’m going way out on a limb here, and cutting it off behind me.
But I have a theory. The more Samsung “adds value” to Android by customizing a version of it for the Galaxy line of phones, as it’s doing with its new Galaxy S IV, the more it will suck.
This is, of course, the company that sold 400 million freaking phones last year. And 57 million smartphones in just one quarter of 2012. Samsung seems, more than any other, to be the company that has shaved a few hundred billion off Apple’s share price.
But companies, like people, do best when they stick to what they’re good at. Better yet, what they’re great at.
And let me tell you, there’s no way that Samsung is great at machine language translation. And facial/eye recognition to drive smart document scrolling. And building app stores for hundreds of millions of global users. And tying Kinect-style hand gestures to phone functionality navigation. And building a personal health/self quantification system. And programming a voice-controlled smart personal assistant. And implementing a ticket-and-card aggregating Apple Passbook clone. And any of a thousand other software-based features Samsung is adding to its phones and laying at the pagan feet of the ruthless god called product differentiation.
No bloody way.
Not as good as Google, for the features that Google chooses to build, and are amenable to machine learning and improvement. Not as good as Fitbit or Up or other companies whose livelihood is self-quantification and health. Not as good as Kinect, or Leap Motion, which are focused on gesture control.
“Some of the features definitely didn’t seem to work all that well,” analyst Avi Greengart, who Samsung pre-briefed about its phone, told me today. “For the hover feature … you have pick the exact right distance from the screen for it to activate, and you select things you weren’t intending to select.”
Other features worked better, like a camera app that puts you in the picture while you take the picture, Greengart said, though he was most concerned about the sheer quantity of new features overwhelming consumers.
“A lot of it will drive people crazy,” he said. “But at the same time people will buy the phone so they can check it out.”
There are a bunch of reasons for that. One is that Samsung is not a software company, in much the same way that Intel, though it employs thousands of software engineers, is not a software company. Another is that ancillary features added by a company that is primarily focused on using those features to sell more of that product are seldom as good as the features created by companies that focus on those things exclusively.
But the big one is that Google is getting frightfully good at software. Partly because it learns a million times a minute as customers interact with its solutions, and data drives its decisions, but also partly because it gets mobile in a way that few other companies do. Google currently has five of the top six apps in North America on any platform.
Do you really think Samsung can build a better mobile user experience than Google?
I haven’t yet handled, played with, or slept beside a Galaxy S IV. But the early reviews on that cool eye-tracking technology that auto-scrolls documents for you? It works “better in theory than they did in practice,” according to CNet. And that neat gesture phone control technology? It seems to “work intermittently.”
ZDnet wonders if this is innovation or gimmicks, and Gizmodo hits the nail on the smartphone head:
Truthfully, there are too many modifications to go into, and most of them aren’t things you’ll ever use. Which is really the S IV’s biggest problem.
In other words, Samsung’s over-the-top Broadway launch for the Galaxy S IV might be the perfect metaphor for a phone that has everything you don’t need: A little song, a little dance, a little seltzer in your pants.
Now, we’re talking about unreleased hardware and software, and there are bound to be improvements before Samsung ships the Galaxy S IV to customers. But putting together a coherent, excellent operating system with well-integrated features is hard. Google went through multiple iterations before finally starting to get it really right perhaps a couple of years ago. Microsoft went through hell for years, trying to find its way in mobile operating systems.
Is it likely that Samsung, which is building on the Android foundation but chipping away at every piece of Google’s fingerprints it can while doing so, can get it right?
I think not.
“Look at the Samsung Galaxy S III,” ABI Research analyst Aapo Markkanen told me. “Everything that was good about the software came from Google, and everything that was annoying came from Samsung.”
Others that I’ve talked to agree, but still see a role for Samsung’s innovation.
“I agree that some of the software is buggy,” Rocky Agrawal, an analyst and mobile consultant who also writes for VentureBeat, told me. “If they would stick to the non-core things that they’re adding it could make sense … but to go in and mess up core stuff like keyboards and error correction, that’s just innovation for the sake of innovation. You should differentiate on things that matter.”
We have seen this movie before, during the 90s and 2000s, in a different industry: the PC market. Much as Android is to iOS what Windows was to Macintosh, Android vendors are to each other what HP was to Dell was to Compaq was to every other faceless PC manufacturer: a clone trying to be an individual.
And with every vendor trying to deliver unique value, a unique product, and a unique brand in a by-nature commoditized market, they get desperate. The result: software that adds a line item in the product comparison chart and a bullet point in the marketing blurb, but is really just crapware.
I’ve been there. I’ve done that. I’ve been that crapware vendor, sad to say, bundling a solution into HP’s, Asus’s, and even Intel’s offerings.
And my money’s on something similar happening here.
(Oh, and these user interface issues will be at the heart of our discussion at the Mobile Summit in Sausalito on April 1 and 2, where we’ve invited the mobile industry’s leading players. We’re hosting a wide cross-section of ecosystem from Google, Samsung, Facebook across the major carriers like AT&T and Verizon, to Cisco, Intel and the major analytics folks, like Flurry — along with the top 60 or so publishers and disruptive private companies.)
Read more at http://venturebeat.com/20...ware/#sU3LWi4D2etRR5sC.99
http://blog.gsmarena.com/...ady-here-come-the-scores/
Ik zou me als Vodafone Advisor wat drukker maken in het Vodafone Red topic en andere uithoeken van internet waar jullie nieuwe prijsbeleid en gebrek aan data redelijk afgemaakt wordt.MartijnAbel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:26:
[...]
hoelang is het tweakers toestel gebruikt op een normale manier met een normale laad cycli(elke dag) voordat besloten werd er een review over te schrijven? elke tweaker weet ook dat een accu na een weekje of 2 beter is dan meteen uit de verpakking.
[mbr]
*knip*
Voor de zoveelste keer, informatie over prijzen van abonnementen of andere abonnementsvoorwaarden zijn hier compleet off-topic!
Niet meer doen dus!
[/]
Weer een nachtje over geslapen en het wordt denk ik toch de Samsung, alleen niet persé de S4. Doordat veel aanpassingen softwarematig zijn en het design een zwakke evolutie is, kunnen de Note2 en mogelijk de S3 ook nog wel voldoen. Mijn vrouw heeft ook gewacht en heeft i.v.m. de maandlasten gisteren toch maar een S3 besteld i.c.m. haar HN abo. Zij zou eerst een Galaxy Advance nemen voor 29 euro, aangezien dat niet uitmaakte in de maandlasten verder, nu is het 266 bijbetalen voor een 16,75/mnd abo.
Er zijn een aantal punten wat in praktisch gebruik de Samsung beter maakt voor mij.
Bediening
Fysieke home button. Je kan even snel spieken als het toestel op je bureau ligt. De power button aan de zijkant is ook handiger dan bovenaan, gezien de lengte van de toestellen. Dat lijkt me bij de One toch onhandig. Ook de 2 button layout i.p.v. 3 lijkt mij niet prettig. De XZ gebruikt onscreen buttons, wat ik gewoon zonde van de screen estate vindt. Ook moet je altijd de power button hebben en bij de Samsungs kan je kiezen.
Accu
Ik wil graag draadloos laden. Bij telefoons met vaste accu gaat dit vaak middels een lelijke sleeve. Bij de Note2, S3 en S4 kan je een Qi pad op Ebay kopen en je hebt draadloos laden met de originele covers. Voor de S4 zou eindelijk een originele accessoire komen, die was voor de S3 ook al beloofd. Door de vaste accu's is dit bij de XZ en de One geen optie. Ook is er geen battery pull mogelijk bij die twee.
Ook heeft de S4 de grootste accu na de Note2. Als je de tracking meuk met de front camera uitzet, dan kan je volgens mij een hoop verbruik besparen.
Geheugen
Tsja, SD FTW. Waarom moeilijk doen met duurdere toestellen, terwijl de oplossing zo makkeijk is. Vaak sneller dan MTP transfers en als backup ideaal. Echt een gemis aan de One.
Support
Ik heb nog nooit support nodig gehad voor een telefoon. Dus daar kan ik geen oordeel over vellen Wel heeft de S2 nog een JB update gekregen. Hoewel Samsung traag is geweest, zijn wel de updates gekomen. De HTC Sensation volgens mij niet en ik kan me niet eens herinneren welke Sony er twee jaar geleden was (Arc S?). Het is mij wel opgevallen hoe de Sony's snel verouderen. De S van vorig jaar kan niet in de schaduw staan van bijvorbeeld de S3. De T van dit najaar is al bijna weer uit het geheugen verdwenen.
De XDA community heeft het wel gehad met Samsung, maar ik heb nog nooit mijn telefoon geflasht. Dus kan daar niet over oordelen.
Verleden
Garanties uit het verleden geven geen garantie... maar qua toestellen zijn mijn Sony ervaringen altijd goed geweest (k750/800/810), Samsung 1 goed (S2) en 1 matig (d500). HTC 1 slecht (Touch Pro/Vario4)
http://www.gsmarena.com/t...z_and_s_iii-news-5701.php
Veel mensen klagen over het scherm (terwijl ze niet hebben gezien) en nemen aan van selectieve review sites. Er zijn ook problemen met het type scherm wat de Z gebruikt, dus kijk welk scherm je hebt deze scherm is van Sharp hetzelfde wat mijn Xperia Z heeft
Xperia Z heeft het best scherm wat je kan krijgen, alleen zelf even kijken voordat je hem koopt.
Verouderen? De Arc origineel is even snel als dat van SGS2 met een dualcore, wat zeg je daarvan?Senor Sjon schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:10:
[...]
Ik zou me als Vodafone Advisor wat drukker maken in het Vodafone Red topic en andere uithoeken van internet waar jullie nieuwe prijsbeleid en gebrek aan data redelijk afgemaakt wordt.
Weer een nachtje over geslapen en het wordt denk ik toch de Samsung, alleen niet persé de S4. Doordat veel aanpassingen softwarematig zijn en het design een zwakke evolutie is, kunnen de Note2 en mogelijk de S3 ook nog wel voldoen. Mijn vrouw heeft ook gewacht en heeft i.v.m. de maandlasten gisteren toch maar een S3 besteld i.c.m. haar HN abo. Zij zou eerst een Galaxy Advance nemen voor 29 euro, aangezien dat niet uitmaakte in de maandlasten verder, nu is het 266 bijbetalen voor een 16,75/mnd abo.
Er zijn een aantal punten wat in praktisch gebruik de Samsung beter maakt voor mij.
Bediening
Fysieke home button. Je kan even snel spieken als het toestel op je bureau ligt. De power button aan de zijkant is ook handiger dan bovenaan, gezien de lengte van de toestellen. Dat lijkt me bij de One toch onhandig. Ook de 2 button layout i.p.v. 3 lijkt mij niet prettig. De XZ gebruikt onscreen buttons, wat ik gewoon zonde van de screen estate vindt. Ook moet je altijd de power button hebben en bij de Samsungs kan je kiezen.
Accu
Ik wil graag draadloos laden. Bij telefoons met vaste accu gaat dit vaak middels een lelijke sleeve. Bij de Note2, S3 en S4 kan je een Qi pad op Ebay kopen en je hebt draadloos laden met de originele covers. Voor de S4 zou eindelijk een originele accessoire komen, die was voor de S3 ook al beloofd. Door de vaste accu's is dit bij de XZ en de One geen optie. Ook is er geen battery pull mogelijk bij die twee.
Ook heeft de S4 de grootste accu na de Note2. Als je de tracking meuk met de front camera uitzet, dan kan je volgens mij een hoop verbruik besparen.
Geheugen
Tsja, SD FTW. Waarom moeilijk doen met duurdere toestellen, terwijl de oplossing zo makkeijk is. Vaak sneller dan MTP transfers en als backup ideaal. Echt een gemis aan de One.
Support
Ik heb nog nooit support nodig gehad voor een telefoon. Dus daar kan ik geen oordeel over vellen Wel heeft de S2 nog een JB update gekregen. Hoewel Samsung traag is geweest, zijn wel de updates gekomen. De HTC Sensation volgens mij niet en ik kan me niet eens herinneren welke Sony er twee jaar geleden was (Arc S?). Het is mij wel opgevallen hoe de Sony's snel verouderen. De S van vorig jaar kan niet in de schaduw staan van bijvorbeeld de S3. De T van dit najaar is al bijna weer uit het geheugen verdwenen.
De XDA community heeft het wel gehad met Samsung, maar ik heb nog nooit mijn telefoon geflasht. Dus kan daar niet over oordelen.
Verleden
Garanties uit het verleden geven geen garantie... maar qua toestellen zijn mijn Sony ervaringen altijd goed geweest (k750/800/810), Samsung 1 goed (S2) en 1 matig (d500). HTC 1 slecht (Touch Pro/Vario4)
En draadloos opladen betreft, begin er niet aan als ik jou was dat duurt gewoon erg lang en erg nutteloos op dit moment.
De S streeft de SGS3 letterlijk voorbij op gebruikelijke en dagelijkse gebruiken, zegt vele X SGS3 gebruikers en ik ben er een van. Heb een tijdje de T gehad, die knalt de SGS3 helemaal eruit qua gebruik en bediening. Nu heb ik de Z
En je bent een adviseur van Vodafone, die smeren elk klant een Samsung aan, heb dat vaak mee gemaakt en jullie doen dat niet alleen dat doen veel operators namelijk, volgens mij krijgen jullie operator een bepaalt bonus van Samsung hoeveel jullie weten aan te smeren aan de klant.
Hoeveel is die bonus eigenlijk wat jullie van Samsung krijgt?
Draadloos laden gaat met USB snelheid. Gewoon op je nachtkastje of bureau leggen, bellen en weer terugleggen zonder geneuzel met kabels. Je wilt niet weten hoe de onderkant van mijn toestel eruit ziet door het gekut met de USB. Juist de XZ had dit MOETEN hebben vanwege de waterdichtheid USP. Dan wil je toch waterdicht laden?
Hoe kom je erbij dat ik voor Samsung of Vodafone werk.
Ik reageer op de poster boven mij, die blijkbaar Vodafone Advisor is en blijkbaar ook selectief in de topics reageert. Ik heb zijn reactie voor de modbreak niet gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 17-03-2013 09:30 ]
Een review zegt niet zoveel. Hopenlijk voor HTC is de One zo goed als dat ze zeggen, maar ik ben bang dat er vast wel wat probleempjes naar boven komen. Met elke HTC telefoon is wel wat. Ik hoor veel mensen klagen over slechte software support/updates.
Ik ben zelf gek geweest van mijn HTC one X, ik vind het tot nu toe vrijwel het beste toestel dat ik heb gebruikt. Ik gebruik nu de Z, en deze is (toch) merkbaar beter (zometeen komt de maar). De drie objectieve argumenten die jij aankaart (sorry maar) daar klopt ook geen meter van.Merfeh schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:40:
[...]
Wat veel Xperia Z gebruikers terugkoppelen is dat de Xperia Z vaker hapert dan ze lief is en dat er een tol betaald moet worden voor het waterdicht zijn. Bijvoorbeeld alleen al het klepje bij je jack plug, dat is gigantisch irritant als je veel muziek luistert met een koptelefoon. Bovendien is het toestel enorm vlekgevoelig. Bovendien zeg je dat de Z het met gemak qua design wint van de One, wat een gewaagde uitspraak is. Meeste mensen hier (schatting is zo'n 75%) geeft aan dat de One een mooier design heeft. Je brengt het als een feit, beetje apart.
Jij ziet geen voordelen van de One tov de Z? Ik zal je even helpen me drie objectieve argumenten (de andere argumenten die ik heb zijn subjectief, dus hebben geen nut). Betere soc wat merkbaar is in de prestaties van de telefoon, betere kijkhoeken en een accu die significant langer mee gaat.
Heb jij beide toestellen gebruikt? Meerdere dagen? Nadat ze zijn ingewerkt (accu)? Op beide toestellen dezelfde applicaties gebruikt voor evenlange tijd? Ik vind jou objectieve argumenten niet correct, dit omdat je kennis betreft de werking van de toestellen onder dezelfde condities niet compleet is en kan zijn.
Ik vind de HTC One geweldige specs hebben, de s4 ook en de XZ ook. Ik heb hier iemand al eerder horen zeggen dat welk van de toestellen je neemt er geen verliezer is. Daar ben ik het helemaal mee eens.
De maar die ik kwijt wil over het presteren van de XZ t.o.v de andere toestellen die ik tot nu toe heb mogen gebruiken is dat de XZ wel degelijk sneller is. Ervaren smartphone gebruikers die zullen dit verschil merken tussen de nieuwe giganten en de vorige generatie high-end smartphones. Het verschil in de snelheid van het opstarten/openen van bepaalde applicaties/games is vaak dusdanig klein dat het honderdsten van seconden bevat.
Ik begrijp dat we hier op tweakers.net aandacht hebben voor de kleine dingen en de kleine details die het verschil maken tussen toestellen en andere apparaten. Ik vind het jammer als mensen op basis van vermoedens en andermans reviews besluiten dat een toestel beter is dan het andere.
Als laatste wil ik erover kwijt dat ik het echt idioot vind dat er punten gegeven worden voor design! Daar kan je wel over in discussie gaan maar het blijft een mening. Ik vind dat de XZ een '''''''' premium '''''' feel heeft. Of de One dat heeft, dat weet ik niet. Tot nu toe heb ik de HTC toestellen altijd prima gevonden qua design en feel.
Ik ben het wel met hem eens rond de nieuwe features. In de beschikbare filmpjes die ik heb kunnen zien werkt het helemaal niet goed. Daarnaast geloof ik ook niet echt in de werking hiervan. Lijkt me allemaal zeer onpraktisch. Toch neemt het niet weg dat qua specs de Galaxy S4 alle toestellen de baas is. Ook de Xperia Z en HTC One. Zo is de batterij toch behoorlijk wat groter.Anoniem: 396488 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 08:54:
Heb hier een interessante artikel over Samsung.
....
Read more at http://venturebeat.com/20...ware/#sU3LWi4D2etRR5sC.99
Op papier is die flink groter, maar de praktijk moet 't nog maar uitwijzen.
Veel softwarefeatures van de S4 komen ook naar de S3 lees ik net.
Lijkt mij dat Samsung daarmee nog meer eigen ruiten ingooit t.o.v hun s3.
Zie het zo, straks zie je bijvoorbeeld in een advertentie twee lijstjes, eentje HTC One, eentje S 4:
HTC:
-Zoe
-HDR
Samsung:
-Story Albums
-Drama Shot
-Dual Camera
-Sound & Shot
-Rich Tone HDR
-S-Vanalles(tm) x999
Ik probeer het niet goed te praten, maar op Xperia Z kan je weldegelijk draadloos laden, wel met een assesoire. De Xperia Z heeft aan de zijkant een dock connector waar je zonder klepjes bij kan. Muvit heeft een flipcase die hier op inspeelt:[b][message=39937014,noline]Draadloos laden gaat met USB snelheid. Gewoon op je nachtkastje of bureau leggen, bellen en weer terugleggen zonder geneuzel met kabels. Je wilt niet weten hoe de onderkant van mijn toestel eruit ziet door het gekut met de USB. Juist de XZ had dit MOETEN hebben vanwege de waterdichtheid USP. Dan wil je toch waterdicht laden?
http://www.mobilefun.nl/3...it-voor-sony-xperia-z.htm
Toegegeven, het is niet goedkoop. Maar ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat wij goedkope, Chinese versies van dit ding gaan zien
Wat ik simpelweg wil aangeven is dat het dock connectortje extra flexibiliteit toevoegt en de opties voor accesoires vergroot.
[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 17-03-2013 13:11 ]
Ik denk dat het scherm in het echt ook 5" isCLB schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:43:
Het scherm ook t.o.v de One danWel weer Amoled natuurlijk.
Op papier is die flink groter, maar de praktijk moet 't nog maar uitwijzen.
Veel softwarefeatures van de S4 komen ook naar de S3 lees ik net.
Lijkt mij dat Samsung daarmee nog meer eigen ruiten ingooit t.o.v hun s3.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Reviewers zijn hier nogal verdeeld overCLB schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:14:
Tweakers heeft niet alleen video getest om te concluderen dat de accu niet heel goed is hoor
Dit is nou net het probleem, heel veel reviewers zijn gewoon gekleurd. Een boel mensen in dit topic ook trouwensSn0wblind schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:30:
[...]
Reviewers zijn hier nogal verdeeld over. Net zoals de HTC one die bij Tweakers juist goed uit de bus kwam en op andere sites weer niet (the verge niet meegeteld want die neem ik sowieso niet serieus).
Anoniem: 264553
Er zijn idd veel reviews beschikbaar. Maar zoals je al aangeeft.. Heel veel daarvan zijn slechte reviewers. Theverge wordt idd vaak genoemd, maar ook bijvoorbeeld cnet neem ik niet serieus. Aan de andere kant zijn er ook sites die vaak kwalitatief goede reviews leveren zoals engadget. Tweakers doet het ook erg goed vind ik. Al hebben ze aangegeven dat ze niet met de final version van de htc one/software hebben getest. Maar ik denk dat als bijna iedereen het er over eens is dat de batterij van de One een stuk langer mee gaat dan de XZ, dat dat hoogstwaarschijnlijk in realiteit ook zo is.Sn0wblind schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:30:
[...]
Reviewers zijn hier nogal verdeeld over. Net zoals de HTC one die bij Tweakers juist goed uit de bus kwam en op andere sites weer niet (the verge niet meegeteld want die neem ik sowieso niet serieus).
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 264553 op 17-03-2013 13:41 ]
Xperia ZL
+ Formaat
+ Software werkt fijn (getest op een Z)
+ Geen hardware knoppen
- Beeldkwaliteit?
- Accu?
Galaxy SIV
++ AMOLED
+ Formaat is ok
+ Accucapaciteit op papier
-- Hardware knoppen en indeling. Onhandig als je rechtshandig bent, backknop zit rechts op het toestel

-- Touchwiz
Het zal al heel wat schelen als ik de hardwareknoppen op de SIV kunt uitzetten en de on-screenknoppen tevoorschijn kunt halen. Op een S3 kan het, nadat je root-access hebt. Elke keer als ik een Galaxy in mijn handen heb is het eerste wat ik wel doen: Touchwiz slopen. Wat een gedrocht is dat.
De aanpassingen die Sony doet vind ik erg meevallen, het oogt erg strak en clean. Ik hoop dan ook dat de ZL snel te betasten is.
Zo blijkt, ze hebben allemaal wel ergens last van
Waarom zou je zo'n dure wireless kit kopen als je al een dock voor 30 euro hebt? Daar kun je ook gewoon de Z in zettenHollovVpo1nt schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:05:
Ik probeer het niet goed te praten, maar op Xperia Z kan je weldegelijk draadloos laden, wel met een assesoire. De Xperia Z heeft aan de zijkant een dock connector waar je zonder klepjes bij kan. Muvit heeft een flipcase die hier op inspeelt:
http://www.mobilefun.nl/3...it-voor-sony-xperia-z.htm
Toegegeven, het is niet goedkoop. Maar ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat wij goedkope, Chinese versies van dit ding gaan zien
Wat ik simpelweg wil aangeven is dat het dock connectortje extra flexibiliteit toevoegt en de opties voor accesoires vergroot.
PSN id: NL_SToRM
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.