Geen idee waarom iemand dat zou willen. Ging mij meer om de flexibiliteit van dat poortje.SToRM666 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:49:
[...]
Waarom zou je zo'n dure wireless kit kopen als je al een dock voor 30 euro hebt? Daar kun je ook gewoon de Z in zetten
Hoe zit het eigenlijk met HTC qua software updates tegenwoordig? Ik twijfel nu tussen een One en een S4, maar als ik zie dat mijn Sensation al een dik jaar geen updates meer krijgt van HTC, terwijl de S2 Android 4.1 met een nieuwe touchwiz krijgt van Samsung begin ik toch wel te twijfelen hoe HTC dit met de One gaat doen.
een HTC krijgt bij monde van Mark Moons vanaf de HTC One+ minimaal 1.5 jaar update support, daarbij verwacht ik ook dat HTC het bij de nieuwe One iets anders aan gaat pakken i.v.m. klanten binding, ik verwacht daarom ook dat Android 5.0 gewoon op de One beschikbaar komt.J0ey schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:42:
Hoe zit het eigenlijk met HTC qua software updates tegenwoordig? Ik twijfel nu tussen een One en een S4, maar als ik zie dat mijn Sensation al een dik jaar geen updates meer krijgt van HTC, terwijl de S2 Android 4.1 met een nieuwe touchwiz krijgt van Samsung begin ik toch wel te twijfelen hoe HTC dit met de One gaat doen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat denk ik inderdaad wel, dit is een flagship toestel met een van de beste specs op dit moment. Dat updaten naar 5.0 moet volgens mij echt geen enkel probleem wordenBullet NL schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:44:
[...]
een HTC krijgt bij monde van Mark Moons vanaf de HTC One+ minimaal 1.5 jaar update support, daarbij verwacht ik ook dat HTC het bij de nieuwe One iets anders aan gaat pakken i.v.m. klanten binding, ik verwacht daarom ook dat Android 5.0 gewoon op de One beschikbaar komt.
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
De Sensation kreeg ook wel een update van 2.3 naar 4.0 (wel met de oude Sense), maar daarna bleef het erg stil bij HTC. Terwijl toen volgens mij al de afspraak was dat telefoons 18 maanden up-to-date gehouden werd? Dat de One 5.0 krijgt lijkt mij ook wel, maar of er daarna nog wat komt is de vraag. Als Samsung dat wel weer doet zou het natuurlijk erg jammer zijn van HTC. Maargoed, dit kan niemand natuurlijk weten.
Mijns inziens zijn het alle 3 'net niet' toestellen. Bij de aanschaf van elk van deze toestellen, doe je concessies. Zelf denk ik dan aan:
One:
-opnieuw (!) geen uitbreidbaar geheugen. Als je regelmatig series/films bekijkt op je toestel, dan is je interne geheugen bijzonder snel vol. Zelfs als je regelmatig bestanden verwijderd.
-4,7 inch waar de rest een 5 inch scherm heeft. Waarom noem ik dit? Omdat Samsung wel een 5 inch scherm heeft kunnen plaatsen in een (iets) kleinere behuizing dan de SIII/S3.
-2 button layout zal wennen zijn, is geen dealbreaker.
-verwijderbare accu. Ik moet bekennen dat ik wel rondliep met (een) extra accu('s) bij een BB 9900, maar dat niet heb gedaan bij de SII of SIII.
-ik wil een toestel zsm rooten. Ik moet nog bezien hoe het unlocken van de boatloader bij dit toestel plaatsvindt. Als je automatisch een 'waver' hebt van je garantie, dan heb ik daar toch m'n ernstige bedenkingen bij. In de klachtenafhandelingtopic over de One-X heb ik meerdere malen gelezen dat men het toestel niet gerepareerd krijgt, ondanks dat het hardwareprobleem niet direct toe te schrijven is aan het rooten.
-HTC's zijn na verloop van tijd veel minder waard dan vergelijkbare toestellen van andere merken. Kijk maar wat een SIII doet bij Zonzoo en een One-X. Waarom noem ik dit? Als je toestellen lost koopt bij je sim only, dan is dit toch wel een belangrijke factor.
-Het laatste punt hangt hier ook mee samen. De + varianten die HTC te pas en te onpas uitbrengt. Ik zie het al gebeuren dat de + versie wordt geklokt op dezelfde of hogere waarde als de SIV. Ondanks dat HTC heeft aangegeven dat ze het bij 1 topmodel houden, valt dit nog te bezien.
XZ:
-kijkhoek van het scherm. Ik zit er niet op te wachten om optimaal te kunnen genieten van het scherm als ik het ook optimaal voor mij houd.
-accuduur schijnt minder te zijn tov andere toestellen.
SIV:
-praktisch zelfde design. C'mon Samsung. Extra effort was echt niet erg geweest.
-Touchwiz is ongewenst zwanger van 'noviteiten'. Touchwiz ziet er al niet uit. En ik vind het raar dat gekozen is voor een witte achtergrond bij de instellingen, wetend dat dit bij een amoled scherm meer energie verbruikt.
-geen premium feel. Ik herhaal em toch maar even. Ondanks dat ik ergens hierboven las dat dat Jitsert daar z'n bedenkingen bij heeft. Hoewel de gebruikte materialen geen graadmeter zijn voor de kwaliteit van het product, vind ik dat de bouwkwaliteit en dergelijke wel degelijk van belang zijn. Denk bij auto's aan de naden tussen de plaatdelen of de materiaalkeuze in het interieur. Als je de hoofdprijs betaalt voor een product, dan mag dat ook terug te zien zijn in de kwalitietsbeleving. De naden bij de One zijn bv zo goed als niet aanwezig. Het design van dit toestel trekt veel mensen over de streep, ook al hebben zij niet per se een nieuw of ander toestel nodig. Hier is het design toch engiszins de dealbreaker, aangezien ik al een S3 heb. Met een custom rom zal ik het verschil tussen een SIV waarschijnlijk echt niet merken. Hoezeer ik ook zou kunnen goedpraten dat ik dat wel zou zien...
Kortom, ik denk dat ik deze 3 toestellen oversla. Tenzij Vodafone met aanbiedingen komt waarbij er 50% korting mogelijk is icm Red abo's. Dan neig ik toch meer naar de HTC. Op dit moment mis ik echt de 'premium' toestellen die Nokia uitbracht, zoals de iteraties van de 8850, 8910 en 8800. De toestellen konden vaak exact hetzelfde als de toestellen 'eronder', maar zagen er zoveel beter uit. Naar mijn idee is HTC er nog niet, maar met de One hoop ik toch dat er meer toestellen komen die werkelijk de benaming 'vlaggenschip' verdienen. Hardwarematig doet de SIV dat beslist, maar qua design?
One:
-opnieuw (!) geen uitbreidbaar geheugen. Als je regelmatig series/films bekijkt op je toestel, dan is je interne geheugen bijzonder snel vol. Zelfs als je regelmatig bestanden verwijderd.
-4,7 inch waar de rest een 5 inch scherm heeft. Waarom noem ik dit? Omdat Samsung wel een 5 inch scherm heeft kunnen plaatsen in een (iets) kleinere behuizing dan de SIII/S3.
-2 button layout zal wennen zijn, is geen dealbreaker.
-verwijderbare accu. Ik moet bekennen dat ik wel rondliep met (een) extra accu('s) bij een BB 9900, maar dat niet heb gedaan bij de SII of SIII.
-ik wil een toestel zsm rooten. Ik moet nog bezien hoe het unlocken van de boatloader bij dit toestel plaatsvindt. Als je automatisch een 'waver' hebt van je garantie, dan heb ik daar toch m'n ernstige bedenkingen bij. In de klachtenafhandelingtopic over de One-X heb ik meerdere malen gelezen dat men het toestel niet gerepareerd krijgt, ondanks dat het hardwareprobleem niet direct toe te schrijven is aan het rooten.
-HTC's zijn na verloop van tijd veel minder waard dan vergelijkbare toestellen van andere merken. Kijk maar wat een SIII doet bij Zonzoo en een One-X. Waarom noem ik dit? Als je toestellen lost koopt bij je sim only, dan is dit toch wel een belangrijke factor.
-Het laatste punt hangt hier ook mee samen. De + varianten die HTC te pas en te onpas uitbrengt. Ik zie het al gebeuren dat de + versie wordt geklokt op dezelfde of hogere waarde als de SIV. Ondanks dat HTC heeft aangegeven dat ze het bij 1 topmodel houden, valt dit nog te bezien.
XZ:
-kijkhoek van het scherm. Ik zit er niet op te wachten om optimaal te kunnen genieten van het scherm als ik het ook optimaal voor mij houd.
-accuduur schijnt minder te zijn tov andere toestellen.
SIV:
-praktisch zelfde design. C'mon Samsung. Extra effort was echt niet erg geweest.
-Touchwiz is ongewenst zwanger van 'noviteiten'. Touchwiz ziet er al niet uit. En ik vind het raar dat gekozen is voor een witte achtergrond bij de instellingen, wetend dat dit bij een amoled scherm meer energie verbruikt.
-geen premium feel. Ik herhaal em toch maar even. Ondanks dat ik ergens hierboven las dat dat Jitsert daar z'n bedenkingen bij heeft. Hoewel de gebruikte materialen geen graadmeter zijn voor de kwaliteit van het product, vind ik dat de bouwkwaliteit en dergelijke wel degelijk van belang zijn. Denk bij auto's aan de naden tussen de plaatdelen of de materiaalkeuze in het interieur. Als je de hoofdprijs betaalt voor een product, dan mag dat ook terug te zien zijn in de kwalitietsbeleving. De naden bij de One zijn bv zo goed als niet aanwezig. Het design van dit toestel trekt veel mensen over de streep, ook al hebben zij niet per se een nieuw of ander toestel nodig. Hier is het design toch engiszins de dealbreaker, aangezien ik al een S3 heb. Met een custom rom zal ik het verschil tussen een SIV waarschijnlijk echt niet merken. Hoezeer ik ook zou kunnen goedpraten dat ik dat wel zou zien...
Kortom, ik denk dat ik deze 3 toestellen oversla. Tenzij Vodafone met aanbiedingen komt waarbij er 50% korting mogelijk is icm Red abo's. Dan neig ik toch meer naar de HTC. Op dit moment mis ik echt de 'premium' toestellen die Nokia uitbracht, zoals de iteraties van de 8850, 8910 en 8800. De toestellen konden vaak exact hetzelfde als de toestellen 'eronder', maar zagen er zoveel beter uit. Naar mijn idee is HTC er nog niet, maar met de One hoop ik toch dat er meer toestellen komen die werkelijk de benaming 'vlaggenschip' verdienen. Hardwarematig doet de SIV dat beslist, maar qua design?
Wat vanuit mij steeds meer voor de Xperia Z spreekt is de heerlijke lichte skin. De toevoegingen van Sony zijn waardevol en wordt nergens een gimmick. Het oogt allemaal strak en blijft erg licht doordat Sony voor het grootste deel gewoon stock android gebruikt. De gebruikservaring is duidelijk beter dan bij recentelijke Touchwiz en Sense toestellen, een gedeelte dat ik schromelijk onderschat heb.
Touchwiz gaat er niet beter op worden, oogt nog steeds als Android 2.3 en lijkt weer net zo buggy te zijn. De HTC One lijkt wel echt een voltreffer te zijn van HTC. Prachtig ontwerp, prachtig scherm en Sense lijkt zo op het oog consistenter, minder druk en minder bloated te zijn geworden. Ik wacht even een paar maanden af om mijn uiteindelijke oordeel te vellen. Maar op het moment maken de Xperia Z en HTC One echt indruk op mij.
Touchwiz gaat er niet beter op worden, oogt nog steeds als Android 2.3 en lijkt weer net zo buggy te zijn. De HTC One lijkt wel echt een voltreffer te zijn van HTC. Prachtig ontwerp, prachtig scherm en Sense lijkt zo op het oog consistenter, minder druk en minder bloated te zijn geworden. Ik wacht even een paar maanden af om mijn uiteindelijke oordeel te vellen. Maar op het moment maken de Xperia Z en HTC One echt indruk op mij.
Verwijderd
Volgens mij rolt HTC meestal wat kleine updates uit en een grote update, maar de HTC Desire HD hebben ze gewoon laten vallen en grootste update die het kreeg was van 2.2 naar 2.3 met sense 3.0.J0ey schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:42:
Hij zou 4.0 krijgen, maar toen bedacht HTC een smoesje en zeiden ze hij kon het niet aan. Dus ik verwacht niet dat HTC zoveel grote updates gaat geven, maar het zou wel netjes zijn, maar de gewone gebruiker kan het weinig schelen dat ze geen Android 5.1 krijgen.
Bron graag? Lees het Z topic even zou ik zeggen, het ding is retesnel, niemand die klaagt over haperingen. Of zit je te trollen?Merfeh schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:40:
[...]
Wat veel Xperia Z gebruikers terugkoppelen is dat de Xperia Z vaker hapert dan ze lief is
Ik heb geen problemen met klepjes, maakt het design juist wat strakker. Design blijft iets subjectiefs, natuurlijk is het mijn mening. We zitten ten slotte niet voor niets op een forum.Bijvoorbeeld alleen al het klepje bij je jack plug, dat is gigantisch irritant als je veel muziek luistert met een koptelefoon. Bovendien is het toestel enorm vlekgevoelig. Bovendien zeg je dat de Z het met gemak qua design wint van de One, wat een gewaagde uitspraak is. Meeste mensen hier (schatting is zo'n 75%) geeft aan dat de One een mooier design heeft. Je brengt het als een feit, beetje apart.
Het feit dat er een nieuwere chip in zit ten opzichte van de Z ga je absoluut niet merken in dagelijks gebruik, hoe kom je daar bij? De kijkhoeken van de One zullen inderdaad beter zijn. De accu van de Z gaat makkelijk een dag mee. De accu testen op diverse review sites willen niet alles zeggen. De One is nog niet uit, maar waarschijnlijk zullen de standby tijden bij normaal gebruik niet veel verschillen van de Z.Jij ziet geen voordelen van de One tov de Z? Ik zal je even helpen me drie objectieve argumenten (de andere argumenten die ik heb zijn subjectief, dus hebben geen nut). Betere soc wat merkbaar is in de prestaties van de telefoon, betere kijkhoeken en een accu die significant langer mee gaat.
Verwijderd
Helemaal mee eens! Ik wacht gewoon lekker tot de zomer tot LG haar Optimus G Pro uitbrengt.wilmundo schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:17:
Mijns inziens zijn het alle 3 'net niet' toestellen.
32GB standaard geheugen + micro-sd mogelijkheid.
Grootste (en verwisselbare!) accu.
Infrarood-zender
Nfc
Mooier design dan samsung (persoonlijk)
Ook de eyetrackingmeuk-technologie van samsung.
En dual camera!
En ook wel leuk is dat de led-notificatie onder de homebutton zit verwerkt, waardoor deze steeds een andere kleur krijgt.

Alleen jammer dat het LG is, volgens mij ook niet de beste qua updates, bouwkwaliteit en skin. En die optimus g pro wordt geen nexus device toch.
Ps4/switch gamer
Je bedoelt de LG die niet hier uitkomt, net als de Sony ZL die ook niet zou misstaan in dit rijtje... misschien nog wel meer dan de Z. Die is veel scherper geprijst en kan op basis daarvan de rest misschien een tik geven.
reviews: Drie nieuwe LG-telefoons: van klein tot groot
reviews: Drie nieuwe LG-telefoons: van klein tot groot
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De ZL is ook opgenomen in de TS hoor... De LG niet, maar daar is nog niks concreets over qua data / NL?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het ging mij meer om toestellen die formeel wel/niet in NL uitkomen. Ik snap het lowkey gedrag van Sony niet rond de ZL.
Wat ik mij afvraag is of het verschil groot is tussen 8MP en 13MP? Zie je daadwerkelijk dat het allemaal een stuk scherper is? (S III vs S4)
Ik heb het ook reeds gezegd. Heb het toestel in de winkel in mijn handen gehad (viel me erg tegen, maar dat is iets persoonlijk) en even door de homescreens gebladerd. Dit ging echt totaal niet soepel terwijl er vrijwel geen widgets op de homescreens stonden. Hij haperde aan alle kanten.chevchelios schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:37:
[...]
Bron graag? Lees het Z topic even zou ik zeggen, het ding is retesnel, niemand die klaagt over haperingen. Of zit je te trollen?
Ik vind dit maar raar, herken dit helemaal niet na 2 weken gebruik. Anders was ik er al lang weer vanaf gestapt.Snoop schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:54:
[...]
Ik heb het ook reeds gezegd. Heb het toestel in de winkel in mijn handen gehad (viel me erg tegen, maar dat is iets persoonlijk) en even door de homescreens gebladerd. Dit ging echt totaal niet soepel terwijl er vrijwel geen widgets op de homescreens stonden. Hij haperde aan alle kanten.
Ik heb dan ook aardig wat widgets in gebruik. Heb wel meuk zoals Mcafee eraf gegooid. Me telefoon configuratie is dus vrij clean.
In de ervaringentopic was er iemand die in de winkel ook een haperend showmodel beschreef. Het uiteindelijke toestel was vele malen soepeler. Ik weet het niet wat er aan de hand is met demotoestellen.Snoop schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:54:
[...]
Ik heb het ook reeds gezegd. Heb het toestel in de winkel in mijn handen gehad (viel me erg tegen, maar dat is iets persoonlijk) en even door de homescreens gebladerd. Dit ging echt totaal niet soepel terwijl er vrijwel geen widgets op de homescreens stonden. Hij haperde aan alle kanten.
Ook van een niveau wat niet bijster hoog is... Veel versprekingen, specs die niet kloppen maarja ach...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Leuke vergelijking en ik ben het wel eens met de veschillen. De One is net ietje kleiner, net ietje sneller en heeft een net iets beter scherm. Logisch? Misschien, je moet net iets langer wachten voor de One
Ik lig er in ieder geval niet wakker van dat mijn Xperia Z iets minder is dan de HTC One.
[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2013 10:48 ]
Ook ik twijfel nog tussen vooral de One en S4. Vooral de Tweakers review gaat veel invloed hebben. Ben vooral benieuwd naar accuduur, bij de One is deze best wel goed. De S4 heeft een zwaardere accu, maar dat amoled scherm is vast een veelverbruikertje
.
Is er al iets bekend wanneer we ongeveer een Tweakers.net review kunnen verwachten?

Is er al iets bekend wanneer we ongeveer een Tweakers.net review kunnen verwachten?
Hoogstwaarschijnlijk gewoon eind April, wanneer het toestel is uitgekomen. Wat betreft accuduur zal het inderdaad vooral het scherm zijn (grootte, AMOLED, dat hele floating touch gebeuren) dat het verschil zal bepalen, verder zijn de energieslurpende specs (SoC en modem) identiek. (Mogelijk zorgt 4.2.2 ook voor meer battery drain, maar dat kan Samsung wel hebben opgelost.)Zeemon123 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:05:
Ook ik twijfel nog tussen vooral de One en S4. Vooral de Tweakers review gaat veel invloed hebben. Ben vooral benieuwd naar accuduur, bij de One is deze best wel goed. De S4 heeft een zwaardere accu, maar dat amoled scherm is vast een veelverbruikertje.
Ligt het nou aan mij of zijn de reviews van AAP een beetje moeilijk om te volgen?Golf2vr6 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:12:
HTC One vs Sony Xperia Z review
http://www.allaboutphones...sony-xperia-z-review.html
Ben er nog niet helemaal uit wat het precies is, het taal gebruik, de warrige zinsopbouw of de vele versprekingen. Al met al kan ik wel zeggen de reviews van "onze" Arnoud qua telefoons wel op een heel ander niveau liggen.
Maar goed, de HTC weet weer de winst op Sony te pakken in een revieuw...
De One S is van 4.0.3 naar 4.0.4 naar 4.1.1 gegaan binnen een jaar, vind ik toch prima support qua updates. Daarnaast ook enkele kleinere updates gehad voor apps als toetsenbord, contacts etc. Ook komt zeer waarschijnlijk Sense 5 naar de One S, dus ik heb weinig te klagenVerwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:32:
[...]
Volgens mij rolt HTC meestal wat kleine updates uit en een grote update, maar de HTC Desire HD hebben ze gewoon laten vallen en grootste update die het kreeg was van 2.2 naar 2.3 met sense 3.0.
Hij zou 4.0 krijgen, maar toen bedacht HTC een smoesje en zeiden ze hij kon het niet aan. Dus ik verwacht niet dat HTC zoveel grote updates gaat geven, maar het zou wel netjes zijn, maar de gewone gebruiker kan het weinig schelen dat ze geen Android 5.1 krijgen.
Is AAP iets groots? Ik ging er vanuit dat dat filmpje gewoon door een hobbyist was gemaakt. Dat kwam door taalgebruik en gebrek aan consitentie.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:22:
[...]
Ligt het nou aan mij of zijn de reviews van AAP een beetje moeilijk om te volgen?
Ben er nog niet helemaal uit wat het precies is, het taal gebruik, de warrige zinsopbouw of de vele versprekingen. Al met al kan ik wel zeggen de reviews van "onze" Arnoud qua telefoons wel op een heel ander niveau liggen.
Maar goed, de HTC weet weer de winst op Sony te pakken in een revieuw...
De reviewers van Tweakers zitten op een ander niveau. Echt mijn complimenten aan de duidelijkheid en verstaanbaarheid van de reviewers van Tweakers.
Als ik kijk naar het intensieve dagelijks gebruik van mijn SIII vrees ik dat de volgende toch een S4 wordt, hoe prachtig ik de HTC One ook vind.
Voordelen S4: uitbreidbaar geheugen (voor mij noodzaak voor films, muziek etc.), topcamera, grotere (en verwisselbare) batterij, nieuwere (en waarschijnlijk snellere) processor en GPU en de fantastische zwartwaarden van een Amoled scherm.
Voordelen One: prachtig design, goed stereogeluid, interessant cameraconcept met optische beelstabilisatie.
Hoewel ik qua design niet onder de indruk van de Samsung ben (hoewel het feit dat men er in is geslaagd een groter scherm en betere techniek in een kleinere en zelfs iets dunnere behuizing te stoppen mij wel weer aanspreekt), heb ik qua degelijkheid zeer goede ervaringen met de SIII ten opzichte van de (mooiere) HTC Sensation die ik heb gehad. Ik ga er buitengewoon onzorgvuldig mee om (het ding valt wel eens of belandt in broekzak met sleutels en een hoesje of bumper heb ik nog nooit gebruikt) maar zelfs na driekwart jaar intensief gebruik is het scherm nog volledig intact en de achterkant zit weliswaar vol gebruikssporen maar ziet er toch nog wel enigszins toonbaar uit.
Verder heb ik op basis van ervaringen in het verleden niet erg veel vertrouwen in HTC met betrekking tot de accuduur en vond ik Sense minder prettig dan Touch Wiz, hoewel dat in de nieuwe versie anders zou kunnen liggen. Ten slotte twijfel ik over de twee-knops bediening van de HTC One.
De Sony Xperia Z valt voor mij af omdat dat toestel maar één serieus voordeel biedt ten opzichte van de andere twee en dat is de waterdichtheid. En ik ben niet van plan mijn toestel mee te nemen onder de douche of in zee. Het volgens diverse reviews mindere scherm en het hoekige design spreken mij niet aan.
Voordelen S4: uitbreidbaar geheugen (voor mij noodzaak voor films, muziek etc.), topcamera, grotere (en verwisselbare) batterij, nieuwere (en waarschijnlijk snellere) processor en GPU en de fantastische zwartwaarden van een Amoled scherm.
Voordelen One: prachtig design, goed stereogeluid, interessant cameraconcept met optische beelstabilisatie.
Hoewel ik qua design niet onder de indruk van de Samsung ben (hoewel het feit dat men er in is geslaagd een groter scherm en betere techniek in een kleinere en zelfs iets dunnere behuizing te stoppen mij wel weer aanspreekt), heb ik qua degelijkheid zeer goede ervaringen met de SIII ten opzichte van de (mooiere) HTC Sensation die ik heb gehad. Ik ga er buitengewoon onzorgvuldig mee om (het ding valt wel eens of belandt in broekzak met sleutels en een hoesje of bumper heb ik nog nooit gebruikt) maar zelfs na driekwart jaar intensief gebruik is het scherm nog volledig intact en de achterkant zit weliswaar vol gebruikssporen maar ziet er toch nog wel enigszins toonbaar uit.
Verder heb ik op basis van ervaringen in het verleden niet erg veel vertrouwen in HTC met betrekking tot de accuduur en vond ik Sense minder prettig dan Touch Wiz, hoewel dat in de nieuwe versie anders zou kunnen liggen. Ten slotte twijfel ik over de twee-knops bediening van de HTC One.
De Sony Xperia Z valt voor mij af omdat dat toestel maar één serieus voordeel biedt ten opzichte van de andere twee en dat is de waterdichtheid. En ik ben niet van plan mijn toestel mee te nemen onder de douche of in zee. Het volgens diverse reviews mindere scherm en het hoekige design spreken mij niet aan.
[ Voor 5% gewijzigd door rodnet1 op 18-03-2013 11:47 ]
Over de S4 camera is nog zeer weinig bekend 
Grotere batterij klinkt leuk, maar dat moet nog blijken met al die hardware, software-gimmicks
Desalniettemin natuurlijk erg mooi toestel met een paar mooie features, die andere toestellen missen.
Grotere batterij klinkt leuk, maar dat moet nog blijken met al die hardware, software-gimmicks
Desalniettemin natuurlijk erg mooi toestel met een paar mooie features, die andere toestellen missen.
Als de camera met de extra megapixels en wellicht wat softwareverbeteringen iets betere resultaten levert als die van de SIII ben ik al behoorlijk tevreden en dat verwacht ik zeker.CLB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:46:
Over de S4 camera is nog zeer weinig bekend
Dat is iets anders dan 'topcamera'
De processor maakt in Nederland niet uit, die zijn gelijk voor de One en S4, met als enige verschil een iets hogere clock in de S4. Voor mij is de dealbreaker echt Touchwiz en het design van de S4, in negatieve zin. Ik vind TW absoluut niet mooi en het design van de S3 vond ik al niks. Heb nu een S2, maar voor mij wordt het nu weer(Desire gehad) HTC.rodnet1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:44:
Als ik kijk naar het intensieve dagelijks gebruik van mijn SIII vrees ik dat de volgende toch een S4 wordt, hoe prachtig ik de HTC One ook vind.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar....

Wanneer ik het lockscreen al zie op de S4 heb ik het idee dat de telefoon is ontworpen voor kinderen. Natuurlijk, alles is aan te passen, ik weet het...
Maar toch, wanneer een fabrikant met zo iets aan komt zetten zit er een idee achter, Samsung probeert op een of andere manier zoveel kleur in hun TW interface te stoppen, zodat maar op blijft vallen hoe onecht de kleurweergave is van een AMOLED display.
De Sony en HTC zijn IMO veel serieuzere telefoons.

Wanneer ik het lockscreen al zie op de S4 heb ik het idee dat de telefoon is ontworpen voor kinderen. Natuurlijk, alles is aan te passen, ik weet het...
Maar toch, wanneer een fabrikant met zo iets aan komt zetten zit er een idee achter, Samsung probeert op een of andere manier zoveel kleur in hun TW interface te stoppen, zodat maar op blijft vallen hoe onecht de kleurweergave is van een AMOLED display.
Ik was ervan overtuigd dat de Exynos naar Nederland zou komen, maar lees net dat in verband met de LTE compatibility dat hier pas later gebeurt. Tsja, dan vervalt dat argument ten opzicht van de HTC One natuurlijk. Argument GPU blijft staan, neem ik aan.reemprive schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:03:
[...]
De processor maakt in Nederland niet uit, die zijn gelijk voor de One en S4, met als enige verschil een iets hogere clock in de S4. Voor mij is de dealbreaker echt Touchwiz en het design van de S4, in negatieve zin. Ik vind TW absoluut niet mooi en het design van de S3 vond ik al niks. Heb nu een S2, maar voor mij wordt het nu weer(Desire gehad) HTC.
Maar dat mensen problemen met Touchwiz hebben begrijp ik eigenlijk niet. Touchwiz is naar mijn ervaring veel lichter dan Sense en als het uiterlijk of de eigenschappen je je niet bevallen gebruik je een andere launcher of desnoods flash je een andere ROM en klaar is kees.
[ Voor 15% gewijzigd door rodnet1 op 18-03-2013 12:22 ]
Euh... Nee... De Snapdragon uitvoering van de S4 heeft de zelfde GPU als de HTC One....rodnet1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:14:
[...]
Ik was ervan overtuigd dat de Exynos naar Nederland zou komen, maar lees net dat in verband met de LTE compatibility dat hier pas later gebeurt. Tsja, dan vervalt dat argument ten opzicht van de HTC One natuurlijk. Argument GPU blijft staan, neem ik aan.
Dus als je dit met je argument bedoeld blijft dit niet staan.
Technisch zijn de HTC One en Samsung GS, en dan bedoel ik de CPU,GPU combinatie gelijk aan elkaar, los van het gegeven dat de Samsung op een iets hoger clock loopt. Iets wat volgens de eerste benchmarktests zo goed als niets uit maakt....
Zie ook dit; http://www.gsmarena.com/u..._galaxy_s4_-news-5722.php
Samsung NL heeft ook al aangeven dat wij de Snapdragon 600 krijgen.
In het bovenstaande artikel staat dit,
Dat zou dus betekenden dat de HTS One een hogere AnTuTu score haalt dan de Samsung GS4, het kan haast niet anders of Samsung maakt gebruik van langzamer geheugen.AnTuTu scores indicated a relatively modest increase in overall performance of about 30% for a score of 21, 089 vs. 22,678 for the HTC One and 20,794 for the Xperia Z.
[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2013 12:25 ]
All right, fair point, dat maakt dan inderdaad niets uit.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:20:
[...]
Euh... Nee... De Snapdragon uitvoering van de S4 heeft de zelfde GPU als de HTC One....
Dus als je dit met je argument bedoeld blijft dit niet staan.
Technisch zijn de HTC One en Samsung GS, en dan bedoel ik de CPU,GPU combinatie gelijk aan elkaar, los van het gegeven dat de Samsung op een iets hoger clock loopt. Iets wat volgens de eerste benchmarktests zo goed als niets uit maakt....
Zie ook dit; http://www.gsmarena.com/u..._galaxy_s4_-news-5722.php
Samsung NL heeft ook al aangeven dat wij de Snapdragon 600 krijgen
Je argument van een paar posts hierboven vind ik trouwens wel amusant: de S4 al niet-serieuze telefoon omdat de plaatjes kinderlijk zijn.......dat meen je toch niet serieus, hoop ik?
Ik heb de Galaxy S1 gehad en daar was ik zeer tevreden van. Het is dat ik net iets meer met Sony heb, anders was het waarschijnlijk een S4 geworden (alhoewel de One wel erg mooi is
).
HTC heeft de laatste jaren mooie toestellen, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. En aangezien ze qua prijs ook iets hoger zitten dan Sony neig ik al snel naar het merk waar ik al ervaring mee heb.
HTC heeft de laatste jaren mooie toestellen, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. En aangezien ze qua prijs ook iets hoger zitten dan Sony neig ik al snel naar het merk waar ik al ervaring mee heb.
PSN id: NL_SToRM
Qua CPU, GPU dus geen verschillen, op een iets hogere clock na dan.rodnet1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:26:
[...]
All right, fair point, dat maakt dan inderdaad niets uit.
Je argument van een paar posts hierboven vind ik trouwens wel amusant: de S4 al niet-serieuze telefoon omdat de plaatjes kinderlijk zijn.......dat meen je toch niet serieus, hoop ik?
Laat ik het dan zo zeggen, de Sony en HTC komen mij wat serieuzer over qua design van zowel het uiterlijk als de menu's van het toestel zelf. Samsung maakt gebruik van in mijn ogen wat speelsere lettertypen en kleuren. Sony en HTC zijn wat strakker, krijg bij die laatste twee een meer "To the point" gevoel.
Samsung heeft wel degelijk een potentieel prestatie-voordeel. Zij gebruiken namelijk LPDDR3 (wat zij dan ook produceren) in tegenstelling tot het LPDDR2 wat in alle andere huidige flagships zit. Geheugenbandbreedte is op het moment de grootste bottleneck (voor de GPUs, dan), zeker bij deze resolutie, dus het kan best wel wat verschil uitmaken.
Verwijderd
Of HTC cheat, want laatste berichte Antutu erover dat Huawei zou cheaten, maar het was geen cheaten, maar gewoon een slim stukje software wat de chipset gewoon hardere laat lopen zodra dat stukje software detecteert dat er een benchmark programma loopt, maar hij doet dat ook bij games.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:20:
[...]
Dat zou dus betekenden dat de HTS One een hogere AnTuTu score haalt dan de Samsung GS4, het kan haast niet anders of Samsung maakt gebruik van langzamer geheugen.
Een ingebouwde overclock dus... Dat is niet cheaten, dat is gewoon handig gebruik maken van de mogelijkheden die de soc bied.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:56:
[...]
Of HTC cheat, want laatste berichte Antutu erover dat Huawei zou cheaten, maar het was geen cheaten, maar gewoon een slim stukje software wat de chipset gewoon hardere laat lopen zodra dat stukje software detecteert dat er een benchmark programma loopt, maar hij doet dat ook bij games.
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als een telefoon bepaalde programma's detecteert om vervolgens in een hogere frequentie gaat draaien.
Stel je voor dat dit het geval is, standaard loopt de HTC op 1.7GHZ, maar wanneer het er op aankomt gaat hij richting de 1,9 of 2.0Ghz.... Dan is het ook direct te verklaren waarom de HTC een vrij lang accuduur heeft bij normaal gebruik.
En de gebruiker gebakken vingers bij performance gebruik.
Hoe warm is warm in dat opzicht? Elke smartphone kan je warm stoken, maar tot op heden nooit echt oncomfortabel.
Verwijderd
Nee het is niet cheaten inderdaad, hier kun je lezen hoe Huawei dat deed.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:04:
[...]
Een ingebouwde overclock dus... Dat is niet cheaten, dat is gewoon handig gebruik maken van de mogelijkheden die de soc bied.
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als een telefoon bepaalde programma's detecteert om vervolgens in een hogere frequentie gaat draaien.
Stel je voor dat dit het geval is, standaard loopt de HTC op 1.7GHZ, maar wanneer het er op aankomt gaat hij richting de 1,9 of 2.0Ghz.... Dan is het ook direct te verklaren waarom de HTC een vrij lang accuduur heeft bij normaal gebruik.
Maja zelfs als de S4 hogere geklokt is, uiteindelijk is hetdezelfde soc, dus voor dat je weet overklokt iemand de CPU wel op XDA.
Een Desire HD en Sensation, beide van aluminium worden ook warm onder vollast.... Ik zie daar overigens geen probleem in, het laat alleen maar mooi zien dat het huis ook prima kan worden gebruikt om warmte af te voeren. Een SGS4 CPU zal overigens net zo warm worden, aangezien deze het zelfde is. Misschien dat het huis van deze telefoon, ondanks dat hij van plastic is, net zo warm aan zal voelen.Senor Sjon schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:13:
En de gebruiker gebakken vingers bij performance gebruik.Hoe warm is warm in dat opzicht? Elke smartphone kan je warm stoken, maar tot op heden nooit echt oncomfortabel.
Maar goed, dat HTC zou cheaten is natuurlijk een aanname. HTC heeft dit in het verleden ook niet gedaan, zie geen reden waarom ze dit nu weer moeten doen. Ik denk dat de focus met de huidige telefoon ook veel meer is komen te liggen bij ervaringen en gebruiksgemak dan bij RAW prestaties.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:17:
[...]
Nee het is niet cheaten inderdaad, hier kun je lezen hoe Huawei dat deed.
Maja zelfs als de S4 hogere geklokt is, uiteindelijk is hetdezelfde soc, dus voor dat je weet overklokt iemand de CPU wel op XDA.
Iets wat jij bij de SGS2 en Sensation nog wel zag, wat bij de SGS3 en One+ al minder wordt en waar de fabrikanten het er nu eigenlijk niet eens meer over willen hebben (Samsung) en redelijk onduidelijk proberen te zijn welke soc nu precies waar geleverd gaat worden.
[ Voor 40% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2013 13:33 ]
Ik vind het vooral heel veel op Android 2.3 lijken, en dus een beetje gedateerd, zeker als je het vergelijkt met Android 4.0 en hoger die er gewoon strak uitzien. Daarom staat de Sony interface mij het meest aan (dichter bij stock = beter vind ik)Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:12:
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar....
[afbeelding]
Wat ik nou niet begrijp: Waarom kiest Samsung inderdaad voor die kleurtjes bij TW? Er zit een amoled scherm in de S-serie, als ze daarin(net als Sony, HTC en vanilla Android) gekozen zouden hebben voor zwart zou de batterij ook nog eens langer meegaan. Zwart verbruikt geen energie bij een amoled scherm vanwege het ontbreken van de backlight, daarmee zouden ze een flink energiebesparend voordeel pakken tov de concurrentie. Nog los van de discussie of het een kinderlijke uitstraling heeft of niet.
Inderdaad, sterker nog, in de videos en screenshots zijn zelfs de instellingen menu's wit geworden, wat al helemaal leuk is voor een amoledreemprive schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:44:
Wat ik nou niet begrijp: Waarom kiest Samsung inderdaad voor die kleurtjes bij TW? Er zit een amoled scherm in de S-serie, als ze daarin(net als Sony, HTC en vanilla Android) gekozen zouden hebben voor zwart zou de batterij ook nog eens langer meegaan. Zwart verbruikt geen energie bij een amoled scherm vanwege het ontbreken van de backlight, daarmee zouden ze een flink energiebesparend voordeel pakken tov de concurrentie. Nog los van de discussie of het een kinderlijke uitstraling heeft of niet.
Ach dat is 'n beetje bullshit, dat is de standaard launcher, install een andere en dat 'probleem' is al weg
Natuurlijk, maar hoeveel niet Tweakers doen dan??CLB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:07:
Ach dat is 'n beetje bullshit, dat is de standaard launcher, install een andere en dat 'probleem' is al weg
Als ze geen andere launcher installeren dan zullen ze waarschijnlijk ook niet weten / geinteresseerd zijn in het feit dat AMOLED zo goed als geen energie gebruikt bij zwarte/donkere kleurenBullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:10:
[...]
Natuurlijk, maar hoeveel niet Tweakers doen dan??
[ Voor 35% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-03-2013 16:24 ]
Denk eerder 1/10.
Maar goed, altijd blijft de vraag of je de telefoon moet beoordelen op wat out of the box mogelijk is. Of wat mogelijk is met custom roms, andere launchers etc.
Ik denk dat als het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld custom roms te draaien maar weinig tweakers voor de s4 zouden gaan, maar nu dat wel mogelijk is heb je gewoon sterke hardware met software die je nog kan aanpassen. Dus maakt niet uit hoeveel kinderkleurtjes samsung gebruikt, het is toch wel weg te moffelen.
Maar goed, altijd blijft de vraag of je de telefoon moet beoordelen op wat out of the box mogelijk is. Of wat mogelijk is met custom roms, andere launchers etc.
Ik denk dat als het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld custom roms te draaien maar weinig tweakers voor de s4 zouden gaan, maar nu dat wel mogelijk is heb je gewoon sterke hardware met software die je nog kan aanpassen. Dus maakt niet uit hoeveel kinderkleurtjes samsung gebruikt, het is toch wel weg te moffelen.
Ps4/switch gamer
Euhh een soort van drop test op een Sony Xperia Z....
Ligt het nou aan mij of snap ik de mensen die dit doen niet zo goed?

He, nu is tie niet meer waterdicht..Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:28:
[video]

Tubes....It's what make music music!
Niet helemaal. De instellingenmenu's blijven onafhankelijk van de launcher. Ze hebben dezelfde stijl als de ICS Galaxy Tab serie.CLB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:07:
Wat apart dat het glas breekt als je er een puntmassa middenin opgooit. Het doel van dit filmpje ontbreekt bij mij dan ook nog een beetje, van die droptests oke, maar dit gaat nergens overBullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:28:
[video]
I cringed... Mijn god, ik vind het dan wel een lelijke telefoon, maar dit gun je niemand. Arme telefoon...Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:28:
[knip]
De Xperia Z kan 1080p mkv's afspelen out of the box. Weet niet hoe het met GS4 en HTC One zit.
Hij was volgens mij ook de persoon die over de Xperia Z heen piste. Hij geeft in andere video's toe dat hij een samsung-fanboy is en geen één video over de Xperia Z is serieus.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:28:
[video]
Ik weet zo niets als de mediaplayer van de GS4 en de One out of the box ook de mkv container ondersteunen, ik ga er eigenlijk wel van uit. Maar anders werkt dit natuurlijk gewoon via bijvoorbeeld de VLC-Player app.HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:25:
De Xperia Z kan 1080p mkv's afspelen out of the box. Weet niet hoe het met GS4 en HTC One zit.
Ze hebben beide wel 1080P out (Screen en HDMI) ondersteuning
HTC One staat niet op de site.. had ik wel op gehoopt eigenlijk.HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:25:
Is alleen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv (Windows Media Video 9), .avi (MP4 ASP en MP3)
Veel series download ik 720p/mkv en ik wil nog wel eens een aflevering in het ov kijken
maar niet als ik telkens apart moet downloaden of bestanden moet omzetten
Weer een pluspuntje voor de XZ (wat mij betreft dan)
wat een lastige keuze zeg.. er springt er echt geen een echt bovenuit voor mij
Met MX-Player kan je het meteen afspelen, een non-issue wat mij betreftKid_Stevie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:41:
[...]
HTC One staat niet op de site.. had ik wel op gehoopt eigenlijk.
Is alleen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv (Windows Media Video 9), .avi (MP4 ASP en MP3)
Veel series download ik 720p/mkv en ik wil nog wel eens een aflevering in het ov kijken
maar niet als ik telkens apart moet downloaden of bestanden moet omzetten
Weer een pluspuntje voor de XZ (wat mij betreft dan)
wat een lastige keuze zeg.. er springt er echt geen een echt bovenuit voor mij
ja, en zo zijn er vast nog wel 10 apps die het kunnen, dus snap je puntPowrot schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Met MX-Player kan je het meteen afspelen, een non-issue wat mij betreft
maar ik vind het toch wel een pluspunt als ik niet nog een app hoef te downloaden om een filmpje te kijken.
Het is het voordeel van Android, maar dat het kan, betekend nog niet dat ik graag 100 apps hoef te downloaden om alle functionaliteit te krijgen die ik graag zie.
Het is niet dat het mijn keuze direct bepaalt, maar ik neem het wel mee,
zeker gezien het feit dat er gewoon geen telefoon echt bovenuit steekt
(op dit moment, even wachten op user-reviews/commentaar)
Het is ook geen issue, wel leuk als die het kan. De UI van de video speler vind ik heel mooi en hoe meer de stock video speler af kan spelen, hoe minder ik beroep hoef te doen op een andere speler. Vond ik gewoon een aardigheidje.Powrot schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Inderdaad een non-issue, lijkt me. Alles wat softwarematig eenvoudig op te lossen is, kan nooit een doorslaggevende reden zijn een toestel niet te kiezen. Zaken als scherm, processor, camera (hoewel aan de kwaliteit daarvan softwarematig ook wel wat te doen is), verwisselbare accu of niet, uitbreidbaar geheugen of niet en natuurlijk uiterlijk lijken mij veel relevantere keuzecriteria.Powrot schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Bron? Vrienden die de Z hebben en diverse posts op Tweakers.net forum misschien? Je zegt dat ik moet lezen, maar ik zou zeggen lees zelf even goed de diverse topics na. Dan zie je dat ik niet zit te trollen.chevchelios schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:37:
[...]
Bron graag? Lees het Z topic even zou ik zeggen, het ding is retesnel, niemand die klaagt over haperingen. Of zit je te trollen?
[...]
Ik heb geen problemen met klepjes, maakt het design juist wat strakker. Design blijft iets subjectiefs, natuurlijk is het mijn mening. We zitten ten slotte niet voor niets op een forum.
[...]
Het feit dat er een nieuwere chip in zit ten opzichte van de Z ga je absoluut niet merken in dagelijks gebruik, hoe kom je daar bij? De kijkhoeken van de One zullen inderdaad beter zijn. De accu van de Z gaat makkelijk een dag mee. De accu testen op diverse review sites willen niet alles zeggen. De One is nog niet uit, maar waarschijnlijk zullen de standby tijden bij normaal gebruik niet veel verschillen van de Z.
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Het blijft lastig. De Experia heeft mijn voorkeur, nu een Arc S en die vind ik in principe fijner dan de S3 van het werk. De S3 is overladen met extra's die ik nooit gebruik. Enige echte +punten zijn de snelheid en het grote scherm. Verder geen significante verschillen (prijs wel uiteraard).
Voor mij zou het toch ws een Experia Z worden. Dat prijsverschil van rond de €100 gaat de S4 niet compenseren.
Voor mij zou het toch ws een Experia Z worden. Dat prijsverschil van rond de €100 gaat de S4 niet compenseren.
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/#how-tos
Hier zijn leuke foefjes van de htc te bekijken. Dit spreekt me meer aan dan alles wat er vernieuwend is aan de S4.
Hier zijn leuke foefjes van de htc te bekijken. Dit spreekt me meer aan dan alles wat er vernieuwend is aan de S4.
Verwijderd
Is leuk maar softwarematig. Daar zal ongetwijfeld ook een app voor zijn, al ben je dan vast wat meer tijd kwijt. De trucjes van de S4 boeien mij ook niet maar dat heb ik met alle zgn. softwarematige vernieuwingen. En dat Smart Eye....lekker belangrijk. Wat is er mis met zelf pauzeren?T.E schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:24:
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/#how-tos
Tegen de tijd dat de S4 uit wordt gebracht is de Z al een paar maanden op de markt....logisch dus.Ramon 73 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:45:
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 20:05 ]
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door MartijnAbel op 18-03-2013 22:34 ]
Ik vond erger dat de achterkant direct ook helemaal naar zijn grootje was. Gaat die klap zo hard door danCyleo schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:47:
[...]
Wat apart dat het glas breekt als je er een puntmassa middenin opgooit. Het doel van dit filmpje ontbreekt bij mij dan ook nog een beetje, van die droptests oke, maar dit gaat nergens over
Die kracht moet ergens heen. Dus tsja, dat ding spat eigenlijk gewoon uit elkaar aan alle kanten. (Ook de zijkanten zijn losgeraakt)jip_86 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:42:
[...]
Ik vond erger dat de achterkant direct ook helemaal naar zijn grootje was. Gaat die klap zo hard door dan
Normaal is het eigenlijk wel goed dat die kracht zo wordt verspreid over het hele apparaat, dit zorgt ervoor dat normale puntmassa's niet meteen voor schade zorgen (hij zal eerder stuiteren dan breken). Maar als je zo vreemd bent om er een sloophamer er op te gooien werkt dat natuurlijk wel in je nadeel.
Verwijderd
Het enige waar je dan wel op moet letten is dat de Bravia engine misschien niet bij alle apps actief is ( mx-player wel bijvoorbeeld ). Ik moet daarbij zeggen dat ik video's met de Bravia Engine aan ook een stuk mooier vind dan zonder.rodnet1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:55:
[...]
Inderdaad een non-issue, lijkt me. Alles wat softwarematig eenvoudig op te lossen is, kan nooit een doorslaggevende reden zijn een toestel niet te kiezen. Zaken als scherm, processor, camera (hoewel aan de kwaliteit daarvan softwarematig ook wel wat te doen is), verwisselbare accu of niet, uitbreidbaar geheugen of niet en natuurlijk uiterlijk lijken mij veel relevantere keuzecriteria.
0 ongeveer. Ik verbaas me altijd hoe vrienden hun telefoons altijd misbruiken door niet op onderzoek uit te gaan waardoor ze veel functies missen wat het gebruik van de telefoon alleen maar zou verbeteren. Gewoon na jaren dat je ze nog dingen kan leren waar ze zelf nooit achter gekomen zouden zijnBullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:10:
[...]
Natuurlijk, maar hoeveel niet Tweakers doen dan??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 00:03 ]
Als ik de TS zo zie van [Samsung Galaxy S4] Ervaringen & Discussie (overigens mooi hoor)
is dat echt een groot reclame-geblaat en een opsomming van tig onnozele functies zeg, wat 'n bloatware.
is dat echt een groot reclame-geblaat en een opsomming van tig onnozele functies zeg, wat 'n bloatware.
Had gehoopt dat Samsung met een mooi design zou komen en minder onzinnig software wat je er nauwelijks af kan krijgen. Daarnaast gaat straks CM de boel niet meer ondersteunen. En laat ik nou net hun ROMs geweldig goed vinden.
HTC ziet er voor mij het beste uit maar ik heb mezelf beloofd om even geen toestellen meer van ze te kopen na de naai actie met de DHD . En hier houd ik me dus ook aan ook al vind ik de One een prachtig toestel om te zien.
Ik sla deze ronde maar over.
HTC ziet er voor mij het beste uit maar ik heb mezelf beloofd om even geen toestellen meer van ze te kopen na de naai actie met de DHD . En hier houd ik me dus ook aan ook al vind ik de One een prachtig toestel om te zien.
Ik sla deze ronde maar over.
Het eigen foefje van HTC waar groots over werd gepraat, blinkfeed, wordt in zo goed als elke review wel beschreven als mwaa valt tegen. En het innovatieve van Zoe, het maken van een filmpje van een paar seconden, zie ik ook niet echt in. Het gaat erg slecht met HTC en ze moesten all-in gaan met deze telefoon. Buiten de strak uitziende behuizing brengen ze dan erg weinig moet ik zeggen. Een Windows phone 8 kopie die niet goed werkt en een camera die ook een grote gok is.
Ik denk dat weinig mensen het (alleen door HTC zelf) geprezen blinkfeed zullen gebruiken. Hetzelfde geldt voor veel van de Samsung extra's. Die hoef je natuurlijk niet te gebruiken en die maken het toestel ook niet langzamer. Foefjes zoals smart stay, direct call etc vind ik wel erg handig en die gebruik ik ook.
Voor de mensen die denken dat die S-functies de telefoon langzamer maken: ik heb een 2jaar oude S2 die onlangs met een update allemaal S-functies die bedoeld zijn voor de veel sterkere S3 heeft gekregen. Je zou denken dat dat oude beestje daar langzamer door zou worden maar het tegendeel is het geval.
Ik hoor ook vaak de term innovatief design langskomen, maar wat is dat eigenlijk? Dat je er ook nog je flesje bier mee kan open trekken? Zolang je door het design niet ineens nieuwe functies er bij krijgt dan moet je de term innovatief niet gebruiken. Een groter sterm laten passen in een kleiner toestel is daarentegen wel innovatief.
Sterker nog als je kijkt naar de mogelijkheden die het design met zich mee brengt (accu vervangen, sdkaart etc) dan heeft de S4 een meer innovatief design dan de HTC. Buiten het mooie aangezicht van afstand heeft dat design namelijk alleen maar nadelen, krast sneller, wordt te snel warm en voelt kil aan t.o.v plastic.
Ik heb ongeveer in dezelfde maand met 4 mensen een S2 gekocht, alle 4 werken na 2 jaar intensief gebruik nog helemaal tip top, geen problemen met een accu/scherm oid. Hetzelfde geldt voor een S3 en een Note 2 die familieleden gebruiken. Dat is voor mij erg belangrijk.
Het enige voordeel in mijn ogen van de HTC One tov van de S4 is dat het uiterlijk er van afstand beter uitziet, je hebt meer het gevoel dat je een high tech gadget in je handen hebt. Op alle andere fronten neig ik naar de S4. Snel, dun, licht en al sinds de allerleerste Galaxy S zeer betrouwbaar.
Ik denk dat weinig mensen het (alleen door HTC zelf) geprezen blinkfeed zullen gebruiken. Hetzelfde geldt voor veel van de Samsung extra's. Die hoef je natuurlijk niet te gebruiken en die maken het toestel ook niet langzamer. Foefjes zoals smart stay, direct call etc vind ik wel erg handig en die gebruik ik ook.
Voor de mensen die denken dat die S-functies de telefoon langzamer maken: ik heb een 2jaar oude S2 die onlangs met een update allemaal S-functies die bedoeld zijn voor de veel sterkere S3 heeft gekregen. Je zou denken dat dat oude beestje daar langzamer door zou worden maar het tegendeel is het geval.
Ik hoor ook vaak de term innovatief design langskomen, maar wat is dat eigenlijk? Dat je er ook nog je flesje bier mee kan open trekken? Zolang je door het design niet ineens nieuwe functies er bij krijgt dan moet je de term innovatief niet gebruiken. Een groter sterm laten passen in een kleiner toestel is daarentegen wel innovatief.
Sterker nog als je kijkt naar de mogelijkheden die het design met zich mee brengt (accu vervangen, sdkaart etc) dan heeft de S4 een meer innovatief design dan de HTC. Buiten het mooie aangezicht van afstand heeft dat design namelijk alleen maar nadelen, krast sneller, wordt te snel warm en voelt kil aan t.o.v plastic.
Ik heb ongeveer in dezelfde maand met 4 mensen een S2 gekocht, alle 4 werken na 2 jaar intensief gebruik nog helemaal tip top, geen problemen met een accu/scherm oid. Hetzelfde geldt voor een S3 en een Note 2 die familieleden gebruiken. Dat is voor mij erg belangrijk.
Het enige voordeel in mijn ogen van de HTC One tov van de S4 is dat het uiterlijk er van afstand beter uitziet, je hebt meer het gevoel dat je een high tech gadget in je handen hebt. Op alle andere fronten neig ik naar de S4. Snel, dun, licht en al sinds de allerleerste Galaxy S zeer betrouwbaar.
Verwijderd
Klopt, waarvan je de helft gelijk weg kan kieperen. Onbewust heb je hier een heel interessant punt te pakken!!CLB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:11:
Als ik de TS zo zie van [Samsung Galaxy S4] Ervaringen & Discussie (overigens mooi hoor)
Zet de TS van de One en de S4 nou eens naast elkaar.....zelfs hierin wordt het verschil in marketing (terwijl een tweaker hiervoor verantwoordelijk is) tussen HTC en Samsung pijnlijk duidelijk gemaakt. In die van de One moeten we het bij de 'innovaties' qua software doen met een low res jpg en in die van de S4 is er duidelijk meer tijd en aandacht aan besteed.
Wat denk je dat de potentiële kopers (tweakers daargelaten) meer zullen waarderen? Juistem!
Neemt niet weg dat ik in geen van beiden interesse heb. Misschien in de S4 maar dan pas over een maandje of 6.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 13:06 ]
Da's een flinke bash die je daar neerzet. Er is al eerder gezegd dat het aluminium van de One veel krasbestandiger is dan bijvoorbeeld een iPhone's aluminium cover. De S4 'meer innovatief' op het gebied van zijn behuizing noemen is hetzelfde als een rolstoel met massieve banden innovatier noemen dan eentje met luchtbanden. Het zijn beiden incorrecte statements, gebaseerd op vooroordelen. Het gaat er om wat de gebruiker wil. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit mijn batterij vervangen, en de enige SD swap die ik heb gedaan was van m'n oude N900 naar mijn huidige Desire Z, en dan nog ben ik me aan het afvragen wat ik met die oude foto's doe. Oh niet, namelijk helemaal niks. Voor bepaalde mensen is het dus een dealbreaker, maar sinds ik heb ervaren wat genoeg geheugen voor je doet is dat het voor mij ook niet meer. Naast het feit dat het een soort angst is die (voornamelijk) tweakers uitten: het probleem dat je batterij degrade of dat je zonder lading komt te zitten. Weinig meegemaakt de afgelopen tijd terwijl ik veel onderweg ben. Maar als ik dan ergens ben, plug ik over het algemeen wel eventjes mijn telefoon aan het contact.Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:58:
Het eigen foefje van HTC waar groots over werd gepraat, blinkfeed, wordt in zo goed als elke review wel beschreven als mwaa valt tegen. En het innovatieve van Zoe, het maken van een filmpje van een paar seconden, zie ik ook niet echt in. Het gaat erg slecht met HTC en ze moesten all-in gaan met deze telefoon. Buiten de strak uitziende behuizing brengen ze dan erg weinig moet ik zeggen. Een Windows phone 8 kopie die niet goed werkt en een camera die ook een grote gok is.
Oh, en IMHO het feit dat externe accu's toch een stuk makkelijker in gebruik zijn dan je accu continue moeten verwisselen...
@ Franco10: Software is altijd persoonsgebonden, maar een Blink Feed staat nog in de kinderschoenen.
Met het toe kunnen voegen van eigen RSS-feeds, steeds meer nieuwe bronnen, kan het nog leuker worden.
Zoe is natuurlijk ook erg persoonlijk, maar dat is iets meer dan 'een filmpje van een paar seconden' hoor
Samsung stopt daarentegen z'n toestel vol met bloatware. Dan is er simpel te zeggen dat er geen gebruik gemaakt van worden en dat het toestel er niet minder snel van wordt, dat moet ik zelf eerst nog is zien. Daarna komt mijn argument weer dat van de 16GB er nog maar de helft over was (ik kan de bron even niet vinden) voor opslag en dat is wel erg veel. Natuurlijk weer uit te breiden met een MicroSD-kaartje, dat dat dan weer wel
@ Sirius: Uiteraard -clickable- en klein gehouden, het is geen marketing- of reclametopic
Maar het viel me inderdaad op, dat de TS van de S4 met 4 grote plaatjes en maar liefst 16 marketingtermen erop gaat lijken dat Samsung zich meer schuilt achter hun 'mooie' software, omdat ze weten dat de concur- rentie dit jaar pittiger is dan ooit. Of dat te zien in verkoopaantallen zal wel niet, so be it, dan doen ze toch waarschijnlijk weer iets beter dan hun concurrentie. (nogmaals: niks tegen de TS, die is gewoon mooi 'geschreven')
Met het toe kunnen voegen van eigen RSS-feeds, steeds meer nieuwe bronnen, kan het nog leuker worden.
Zoe is natuurlijk ook erg persoonlijk, maar dat is iets meer dan 'een filmpje van een paar seconden' hoor
Samsung stopt daarentegen z'n toestel vol met bloatware. Dan is er simpel te zeggen dat er geen gebruik gemaakt van worden en dat het toestel er niet minder snel van wordt, dat moet ik zelf eerst nog is zien. Daarna komt mijn argument weer dat van de 16GB er nog maar de helft over was (ik kan de bron even niet vinden) voor opslag en dat is wel erg veel. Natuurlijk weer uit te breiden met een MicroSD-kaartje, dat dat dan weer wel
@ Sirius: Uiteraard -clickable- en klein gehouden, het is geen marketing- of reclametopic
Maar het viel me inderdaad op, dat de TS van de S4 met 4 grote plaatjes en maar liefst 16 marketingtermen erop gaat lijken dat Samsung zich meer schuilt achter hun 'mooie' software, omdat ze weten dat de concur- rentie dit jaar pittiger is dan ooit. Of dat te zien in verkoopaantallen zal wel niet, so be it, dan doen ze toch waarschijnlijk weer iets beter dan hun concurrentie. (nogmaals: niks tegen de TS, die is gewoon mooi 'geschreven')
Even de rest van de kritiek daargelaten, dit is toch iets wat ik in het algemeen wat beter wil uitleggen:Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:58:
En het innovatieve van Zoe, het maken van een filmpje van een paar seconden, zie ik ook niet echt in.
Zoe is niet zomaar een filmpje. Het is een 1080p filmpje van 3 seconden nadat je op de knop hebt gedrukt en 1 seconde daarvoor, veel belangrijker is dat er 5 foto's op volle resolutie per seconde worden genomen. Het resultaat is dat je er heel veel leuks mee kan doen qua editen (op het toestel zelf). Zo kan je bijvoorbeeld bij een groepsfoto uit de twintig beelden voor iedereen de beste uitdrukking uitkiezen en combineren in een enkel plaatje, ook kan je mensen die bewegen in de achtergrond of een vinger die even de lens deels bedekt gewoon uit het plaatje verwijderen (waarbij de achtergrond dus wordt gehaald uit een andere foto uit de serie). Verder is het natuurlijk ideaal dat je nooit een plaatje net een halve seconde mist, aangezien 'ie constant foto's van een seconde terug in het geheugen heeft.
Zoe zorgt er dus voor dat je ondanks slechte timing, een gniffelende groep of mensen die dwars door jouw shot heen lopen toch een mooi beeld kan produceren. Dat is iets wat ik persoonlijk best waardevol vind. Je kan retroactief beter fotograferen.
Wist überhaupt niet dat mensen hun interne accu verwisselen, nog nooit gezien. Daar heb je toch oplaadcases voor?BorgMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:10:
[...]
Oh, en IMHO het feit dat externe accu's toch een stuk makkelijker in gebruik zijn dan je accu continue moeten verwisselen...
Ik had voor m'n HTC HD2 nog een extra batterij in m'n portemonnee zitten, hoor. Nam veel minder ruimte in dan zo'n externe batterij (zit immers geen poorten en behuizing in) en is niet zo absurd lelijk en onergonomisch als een battery case.Zeemon123 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:20:
[...]
Wist überhaupt niet dat mensen hun interne accu verwisselen, nog nooit gezien. Daar heb je toch oplaadcases voor?
Voor m'n Galaxy S2 en 3 heb ik dit echter nooit nodig gehad, de batterijduur is goed zat. Daarom maakt de vaste batterij van de One me ook niet echt uit.
Je zou denken van wel. Dat is een drogreden die ik al zo vaak tegen ben gekomen in bijna elk topic over de One: 'Ja maar geen verwisselbare accu OMG IK HEB EEN VERWISSELBARE ACCU NODIG!!11!!!! Dealbreaker want Samsung is zooooo veel beter!'Zeemon123 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:20:
[...]
Wist überhaupt niet dat mensen hun interne accu verwisselen, nog nooit gezien. Daar heb je toch oplaadcases voor?
Zonde...
Je haalt wat feitelijkheden door elkaar, HTC behaald de afgelopen tijd inderdaad minder omzetten dan voorheen, maar maakt nog wel steeds winst. Ze krimpen dus in omzet, maar het is een gezond bedrijf omdat men nog steeds winsten weet te maken.
Daarnaast schrijf je dat Blinkfeed niet goed werkt, Hoe kom je daar nu weer bij, of je probeert te ranten of je schrijft gewoon onwaarheden. Alle reviews laten ziet dat Blinkfeed prima werkt, alsof de gebruiker het gaat gebruiken in natuurlijk een tweede. Maar staat geheel los van de werking.
Veel bloatware op een telefoon maakt hem gewoon langzamer. Overigens diverse bechmarks laten ook zien dat de HTC gewoon sneller is dan de Samsung S4.
Zie bijvoorbeeld dit artikel;
http://androidandme.com/2...tc-one-vs-nvidia-tegra-4/
Volgende punt, je schrijft dat Aluminium eerder krast. Dit is gewoon weg niet waar, verschillende aluminium toestellen die niet van Apple zijn hebben dit al bewezen.
Daarbij heb ik ook nog eens een aantal eerdere berichten van je door gelezen, hier in valt op dat jij zo pro-Samsung bent dat van enige objectiviteit geen sprake meer kan zijn. Ik wens je heel veel plezier met de S4 mocht je die aan gaan schaffen maar ik negeer je gekleurde berichten maar vanaf dit moment.
Je kan het ook andersom lezen, een verwisselbare accu maakt de incompetentie van een telefoon zichtbaar. Arnoud heeft in de review van Tweakers specifiek vernoemd dat hij verbaast was over de lange gebruikstijd van de HTC One op een volle accu. Iets waar HTC in mijn ogen specifiek voor heeft gekozen. Een mobiel apparaat moet je ook mobiel kunnen gebruiken, en behoord niet meer dan normaal aan een stekker te hangen om zichzelf in leven te houden.BorgMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:26:
[...]
Je zou denken van wel. Dat is een drogreden die ik al zo vaak tegen ben gekomen in bijna elk topic over de One: 'Ja maar geen verwisselbare accu OMG IK HEB EEN VERWISSELBARE ACCU NODIG!!11!!!! Dealbreaker want Samsung is zooooo veel beter!'
Zonde...
De keuze voor een vaste accu laat zien dat een fabrikant in het materiaal gelooft, Gelukkig kiezen Sony en HTC hier beide voor. Mocht je als gebruiker toch te kort hebben aan de standaard accu lading kan je net zo goed een mobile oplader kopen; http://www.duracell.nl/nl...bare-mobiele-oplader.jspx .
Ze nou zelf, het verschil in functie tussen een extra accu of een dergelijke mobiele oplader is nihil.
[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2013 13:41 ]
Ik heb bij de S2 de extended batterij origineel van Samsung geplaatst. Dat kan dus niet bij de One of Z. Mijn vrouw krijgt morgen de S3 binnen en kan middels een Ebay setje gewoon draadloos Qi laden zonder verdikkingen of wisselingen van cover. Ik twijfel daarom zelf tussen de Note2, S3 en S4, juist toch omdat alledrie deze mogelijkheid hebben. De Nexus4 heeft het bijvoorbeeld ook, ik betoog dit al langer.M-en-M schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:24:
[...]
Ik had voor m'n HTC HD2 nog een extra batterij in m'n portemonnee zitten, hoor. Nam veel minder ruimte in dan zo'n externe batterij (zit immers geen poorten en behuizing in) en is niet zo absurd lelijk en onergonomisch als een battery case.
Voor m'n Galaxy S2 en 3 heb ik dit echter nooit nodig gehad, de batterijduur is goed zat. Daarom maakt de vaste batterij van de One me ook niet echt uit.
Je hebt ook oplossingen met een soort sleeve (bv voor iPhone 5), maar dat is wel zo godsgruwelijk lelijk. Extra batterijen heb ik nog nooit mee rondgelopen. Overal kan je wel een USB insteken.
Ook de SD (kaarten wisselen voor offline navi) vind ik wel een gemis. Ik wil geen wolkellende bij een externe partij, daarvoor moet je eerst maar eens met flatfee mobiel internet gaan werken.
Ik snap nog steeds niet waarom HTC niet de SD/accu combi maakt. Bij de midrange modellen doen ze dit vaak wel en ik lees toch elke keer de kritieken. Je hebt een groep mensen die het niet uitmaakt, maar er zijn weinig mensen die een telefoon kopen, juist omdat de accu niet te vervangen is.
Over reparatie wil ik het niet eens hebben, De XZ kan je bij een gebroken scherm weggooien, bij de One moet je een blok alu vervangen. Dan is het plastic van de S4 toch wel weer makkelijk.
Hoewel niet de mooiste, is het wel de meest praktische.
Edit
@Bullet no offence, maar als USP brengen dat de accu niet te verwisselen is, omdat ze geloven in het toestel is nog ergere marketing blabla dan al die S-dingen van Samsung bij elkaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 19-03-2013 13:50 ]
Absoluut niet. Een mobiele oplader neemt veel meer ruimte in (er zit een grote behuizing om heen met oplaadpoorten) en bovendien betekent dit dat jouw mobiel een tijd aan die lader moet hangen voordat je 'm weer kan gebruiken (of je moet 'm dus telkens weer loshaken en vastmaken) in tegenstelling tot een extra accu die je gewoon verwisselt in 10 seconden.Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:32:
[...]
Ze nou zelf, het verschil in functie tussen een extra accu of een dergelijke mobiele oplader is nihil.
Maar zoals in mijn eerdere post te zien is ben ik het verder wel met je eens. Een extra accu (verwisselbaar of d.m.v. opladen) is vrijwel totaal onnodig. De enige situatie waar ik me de noodzaak kan voorstellen is als je een lange reis neemt met de trein, lopend of op de fiets en er is dus voor ruim 12 uur geen stopcontact in de omgeving. (Maar in deze gevallen is de mobiele oplader dus geen probleem.)
Da's wel een beetje kromdraaien eh? Ze kopen 'm ondanks dat je de batterij niet kan vervangen. Ik heb alleen niet meegekregen dat HTC het niet kunnen vervangen van de batterij als een feature aan prijst. Waar precies?Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:49:
Ik snap nog steeds niet waarom HTC niet de SD/accu combi maakt. Bij de midrange modellen doen ze dit vaak wel en ik lees toch elke keer de kritieken. Je hebt een groep mensen die het niet uitmaakt, maar er zijn weinig mensen die een telefoon kopen, juist omdat de accu niet te vervangen is.
Doen ze ook niet, is Bullet NL z'n interpretatie
Kijk nou naar Apple, dit merk heeft al jaren niet de mogelijkheid om een accu te vervangen. Voor Sony en HTC hoeft het schijnbaar ook niet, ze zullen er vast wel een marktonderzoekje tegen aan hebben gegooid, denk je niet?Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:49:
[...]
Over reparatie wil ik het niet eens hebben, De XZ kan je bij een gebroken scherm weggooien, bij de One moet je een blok alu vervangen. Dan is het plastic van de S4 toch wel weer makkelijk.
Wanneer een telefoon gewoon doet wat hij beloofd, zou een verwisselbare accu niet eens nodig hoeven te zijn.
Ik zie het plastic van het huis van Samsung nog steeds niet als een voordeel, heb in dit topic al een aantal keer aangegeven waarom niet. En zeg nu zelf, de meest verstokte Samsungfan had voor de aankondiging van de S4 ook de hoop dat Samsung mee ging in het "premium" van het product. Ze hebben hier bewust niet voor gekozen.
Zie bijvoorbeeld het Samsung S4 geruchten topic, daar heeft het gegonsd van berichten dat Samsung toch over zou stappen, jammer maar helaas, maar goed nu moet Samsungs keuze om toch voor plastic te gaan weer goed gepraat verdedigt worden.
Natuurlijk kan je dan het argument "reparaties" aanhalen, maar zeg nou zelf hoeveel mensen maken dit mee.
Ach, als je ziet hoeveel iPhones er al verkocht zijn de afgelopen jaren denk ik dat je wel mag concluderen dat de meeste consumenten het geen ruk kan schelen dat de accu niet te vervangen is. En voor die paar mensen die toch een langere accuduur willen zijn genoeg accesoires verkrijgbaar. Of je nu een extra accu voor een S3/S4 mee moet nemen of een losse USB-accu maakt echt niks uit.
Hetzelfde argument geldt voor micro-SD kaarten. Het grootste gros telefoons dat verkocht wordt is 8GB of 16GB en wordt vaak niet eens uitgebreid omdat de meeste mensen die extra ruimte simpelweg niet nodig hebben.
Nu snap ik dat de discussie hier compleet anders benaderd wordt, maar de afweging is dus heel makkelijk. Wil je een vervangbare accu of SD-mogelijkheden dan moet je een S4 kopen. Maakt dat je niet uit, dan kun je andere afwegingen gaan maken..
Hetzelfde argument geldt voor micro-SD kaarten. Het grootste gros telefoons dat verkocht wordt is 8GB of 16GB en wordt vaak niet eens uitgebreid omdat de meeste mensen die extra ruimte simpelweg niet nodig hebben.
Nu snap ik dat de discussie hier compleet anders benaderd wordt, maar de afweging is dus heel makkelijk. Wil je een vervangbare accu of SD-mogelijkheden dan moet je een S4 kopen. Maakt dat je niet uit, dan kun je andere afwegingen gaan maken..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik vindt het alleen zo krom dat continu die verwisselbare accu en SD slot als steekhoudend argument wordt aangehaald.RobbieB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:03:
Ach, als je ziet hoeveel iPhones er al verkocht zijn de afgelopen jaren denk ik dat je wel mag concluderen dat de meeste consumenten het geen ruk kan schelen dat de accu niet te vervangen is. En voor die paar mensen die toch een langere accuduur willen zijn genoeg accesoires verkrijgbaar. Of je nu een extra accu voor een S3/S4 mee moet nemen of een losse USB-accu maakt echt niks uit.
In een telefoon van +600 euro kan je het beste vergelijken met een mooie dikke BMW of Mercedes van rond de 100.000 euro.... Qua specs klopt het helemaal, maar denk je nou echt dat het de eigenaar uit maakt alsof het "ding" een v-snaar of distributieketing heeft? of nog beter, een thuiskomer of een bandenplaksetje. Je praat op een gegeven moment over beleving.
Dat is dan ook zo knap aan Apple, die gaan helemaal in op de beleving, specs doen er daar veel minder toe. Het maakt niet uit waar Apple mee komt, de mensen slikken het toch wel.
Samsung zal vast de meeste toestellen blijven verkopen, ze maken keuzes op basis van aantallen. Sony en HTC pakken daarom duidelijk het gebied wat Samsung laat liggen, toestellen met een bepaalde schwung....
Vind ik iets te kort door de bocht. Het moet technisch makkelijk mogelijk zijn. Hell, mijn oude E72 had een RVS batterijcover. Ding was bulletproof. Dus waarom zouden HTC/Sony het niet kunnen? Scheelt ook weer allerlei klepjes voor de simkaart en in geval van Sony ook de SD kaart.
Apples horen in de fruitmand, daar begin ik niet eens over.
Apples horen in de fruitmand, daar begin ik niet eens over.
Dit kan je beter het grote Bash / Troll topic noemen. Naar mijn inzicht is het zo dat deze 3 toestellen zeker tot de top van de smartphonemarkt behoren. De One en S4 hebben net even meer power, al zal dit in de praktijk niet of nauwelijks merkbaar zijn. Ben je een echte geek / benchmark addict dan zou ik voor de S4 gaan
Wegen design/premium feel hoger, dan de One of de XZ. Al me al koop je hoe dan ook geen slechte phone.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Begrijp ik je nu goed dat jij vindt dat de Samsung Galaxy S4 een hogere premium feel c.q. design geeft dan de HTC One of Sony Xperia Z ?renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:19:
Dit kan je beter het grote Bash / Troll topic noemen. Naar mijn inzicht is het zo dat deze 3 toestellen zeker tot de top van de smartphonemarkt behoren. De One en S4 hebben net even meer power, al zal dit in de praktijk niet of nauwelijks merkbaar zijn. Ben je een echte geek / benchmark addict dan zou ik voor de S4 gaanWegen design/premium feel hoger, dan de One of de XZ. Al me al koop je hoe dan ook geen slechte phone.
Mwoa, dat is ook niet helemaal waar natuurlijkBullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:11:
[...]
Het maakt niet uit waar Apple mee komt, de mensen slikken het toch wel.
Op het moment dat klanten niet meer tevreden zijn met je product kopen ze het in het vervolg ook echt niet meer. Er is een reden waarom zoveel mensen hun iPhone vervangen met een iPhone. Natuurlijk omdat ze in het ecosysteem zitten, maar ook omdat ze er tevreden mee zijn.
Het is gevaarlijk om op je lauweren te gaan zitten als fabrikant in de smartphone markt. Consumenten stappen echt heel snel over als ze niet tevreden zijn, omdat ze iedere 2/3 jaar toch een andere telefoon nemen. Aangezien het grootste deel voornamelijk alleen Whatsapp als essentiele app ziet is het vrij makkelijk om over te gaan. Zeker nu veel fabrikanten met die 'sync'-programma's komen waarmee al je gegevens van een ander toestel naar hen toestel worden gezet.
Samsung neemt nu in principe dezelfde gok als Apple. Dat hun consumenten zo tevreden zijn met hun toestel dat ze in het vervolg weer een Samsung kopen en dat het uiterlijk e.d. niet veel uit maakt. (de S4 is immers een gelijkwaardig soort upgrade als de 4S, sneller, meer ram, betere camera, wat software features etc.).
En ik denk dat Samsung dat nu ook wel kan maken. Veel mensen zijn immers redelijk tevreden met hun Samsung toestel.
Het grootse probleem voor HTC is simpelweg dat ze eigenlijk alleen klanten kunnen winnen bij Samsung. Zoals ik hierboven al zeg is de retentie bij iPhone gebruikers gigantisch, iets waar zelfs Samsung nog niet veel tegen lijkt te kunnen doen.
En het is voor HTC te hopen dat dit bij Samsung niet ook het geval is.
Voor mij, als iPhone gebruiker, is de HTC One in ieder geval pas de tweede Android telefoon die ik daadwerkelijk mooi vind (de eerste was de Galaxy Nexus). Ik heb hem in ieder geval aan m'n vrienden aangeraden die geen iPhone willen. Alleen het blijft jammer dat het van die gigantische toestellen blijven.
Dit zou gewoon de enige regel in de TS moeten zijn.renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:19:
Al me al koop je hoe dan ook geen slechte phone.
Maar het hele punt van dit topic is de discussie voeren welke voor jou als persoon beter zou zijn. Ieder toestel heeft zo z'n voor- en nadelen. En hoewel ik het met je eens ben dat er veel gebasht/trollt wordt in dit topic worden er gelukkig soms ook goede argumenten gegeven. En zolang die iemand er toe kunnen helpen een betere keuze te maken heeft dit topic imo gewoon bestaansrecht.
Lijkt me dat je het niet goed hebt begrepen. Hij zegt juist dat als design/premium feel zwaarder wegen je voor de One of XZ moet gaan.Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:23:
[...]
Begrijp ik je nu goed dat jij vindt dat de Samsung Galaxy S4 een hogere premium feel c.q. design geeft dan de HTC One of Sony Xperia Z ?
Verwijderd
Over 3 maanden zijn de One, XZ en S4 ook weer ruim voorbij gestreden door o.a. de 800 lijn en nieuwe tegra. Leuk dat je nu iets betere benchmarks hebt maar wat over zal blijven en daadwerkelijk een verschil maakt in de huidige top is design, camera, software van fabrikant en openheid naar de community. Qua design zit je bij HTC en de Sony beter, qua camera bij Samsung en Sony, en qua dev-support bij Sony en mindere mate HTC. Het is maar net waar je prioriteiten liggen en hoe zwaar ze wegen. Het ontloopt elkaar niet veel, helemaal als je over een half jaar weer kijkt.
Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.